User Tag List

Page 1 of 170 1 2 3 11 51 101 ... LastLast
Results 1 to 40 of 6766

Thread: Het grote Steam topic!

Wenkbrauwfetisjist Lesley's Avatar
    Mentioned
    48 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Lesleeyyyyy
    Naar aanleiding van deze post, hier dus een algemeen topic wat betreft Steam. Het leek me wel handig om een dergelijk topic te hebben, zodat er niet hier en daar losse threadjes ontstaan, maar juist georganiseerd dingen gepost kunnen worden.
    Sidenote: onvolledigheden zal ik aanpassen, tips toepassen etc., want ik kan wat vergeten zijn...

Wat is Steam?
    Nou, dat staat hier wel zo ongeveer.
    Steam is een programma van Valve (Half Life, Day of Defeat, Team Fortress) dat de gebruiker in staat stelt online spellen te kopen die je na aanschaf meteen kunt downloaden, om het vervolgens gelijk te spelen. Ook zit er een ingebouwde serverbrowser in en kun je via een "vernieuwd" Friendssystem (vroeger werkte dit amper, problemen van toen zijn volledig verholpen) samen met je buddies gamen én praten tijdens het gamen door het intoetsen van een knoppencombinatie (default: shift + tab).

Het huidige Valve logo

Waarom zou ik gebruik maken van Steam?
    Steam is dus een heel gemakkelijk programma om je games mee te organiseren, met je vrienden te spelen en tevens in contact te staan met people all over the world. Ook ontvang je soms guestpasses, waarmee je een niet-Steam gebruiker in staat stelt een game te spelen voor een gelimiteerde tijd.
    Sure, je kan je demo's oldskool downloaden, maar ik merk bij mezelf dat ik wel eens de Steam Store check, waar ik direct wordt geconfronteerd met de nieuwste demo's en dergelijke. In 10 seconden download de betreffende file via Steam op de achtergrond, terwijl jij al weer andere dingen aan het doen bent. Dit brengt mij bij een nieuw punt:

Steamaanbiedingen
    Dit topic kan o.a. gebruikt worden om het te hebben over spellen die een gelimiteerde tijd cheap worden aangeboden. Zo is er dit weekend een free weekend betreffende het spel Unreal Tournament 3.
    Ook is World of Goo, jeweetwel, dit weekend te kopen met 75% korting.

Steam GNL community
    Is deze er al? Ja, die is er! Op http://steamcommunity.com/groups/gnl kun je gemakkelijk zien wie er gamed, of simpelweg online is. Het posten van announcements/events zou wellicht een leuke toevoeging zijn aan het hele groepsgebeuren.

Threads van Valvegames (multiplayer) die compatible met Steam zijn
    Day of Defeat: Source
    Half Life 2 mods/total conversions
    [PC/XBOX360]Left 4 Dead (Wordt je OP toch nog vereeuwigd, Crimson )
    [PC/XBOX360/PS3]Team Fortress 2 [deel 3]

Member Las Vegas's Avatar
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TF2 \o/.

Steam .

Goeie OP!

Capture the moment! masterwillems's Avatar
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Steam\o/

Misschien ook handig om er bij te melden dat steam ook een beveiliging is zodat als je games koopt die je kan registreren bij steam, dat ze dan ook alleen maar op jou account werken?

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    199 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Invite me in de GNL community Oh laat maar je kan ook gewoon joinen

Ik ben sinds een paar dagen ook weer lekker aan het steamen met Day of Defeat
    I have to return some videotapes.

Darkling Forsythia's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Forsythia PSN ID: VelvetDarkling Steam ID: Forsythia
    Sinds ik gebruik maak van Steam koop ik bijna geen retail PC-games meer. Zeker nu steeds meer publishers hun games via Steam verkopen wordt het steeds aantrekkelijker. De prijzen zijn echter niet veel lager dan in de winkel en soms zelfs hoger, maar het gemak van Steam maakt dit voor mij meer dan goed.

Het aanbod van de grote publishers zoals EA en Ubisoft is op dit moment nog karig. Hopelijk wordt dit in de toekomst nog uitgebreid met nieuwe titels én natuurlijk een flink deel van de oudere games. Daarnaast vind je ook een hoop leuke indie titels. Veel van deze games zou ik zonder Steam nooit gespeeld hebben.

Misschien handig om ook te vermelden dat je ook gewoon met PayPal kunt betalen, dus geen creditcard nodig!

ex-Moderator Lord Vampire's Avatar
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Lord_Vampire
    Ik heb Steam wel, maar ben er geen fan van. Ik heb Day of Defeat: Source en Team Fortress 2, maar al die extra troep die Steam biedt heb ik niet echt nodig eigenlijk. Day of Defeat werkte ook prima zonder. En het ergste is dat als je een aantal weken/maanden niet speelt en weer wilt spelen, je eerst een half uur lang updates automatisch aan het downloaden bent. Tegen de tijd dat je klaar bent, heb ik het alweer gehad en geen zin meer .

Member XXL-Terror's Avatar
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb Steam ook voor TF2, maar alleen omdat het moet, als het even kan koop ik de non-Steam versie van een game. Goedkoper + je krijgt een doosje en manual + je bent niet aan Steam gebonden als je wil spelen.

:D StevieNL's Avatar
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Lord Vampire,2231780
    Ik heb Steam wel, maar ben er geen fan van. Ik heb Day of Defeat: Source en Team Fortress 2, maar al die extra troep die Steam biedt heb ik niet echt nodig eigenlijk. Day of Defeat werkte ook prima zonder. En het ergste is dat als je een aantal weken/maanden niet speelt en weer wilt spelen, je eerst een half uur lang updates automatisch aan het downloaden bent. Tegen de tijd dat je klaar bent, heb ik het alweer gehad en geen zin meer .
    Dat ie automatisch updates download is toch geweldig? Dan hoef je niet meer op google te zoeken naar updates, je hoeft zelfs niet eens extra dingen te doen binnenin steam. Gewoon dubbelklikken en als er updates zijn download ie ze vanzelf. Als je een half uur moet wachten wordt het toch echt tijd om sneller internet te nemen (of het is wel een hele grote update).

Bovendien kun je de meeste multiplayer spellen toch al niet spelen als je het spel niet update, alleen bij singleplayer spellen valt er nog wat voor te zeggen dat het vervelend is om updates te moeten hebben, maar met updates heb je minder last van bugs etc.

Steam

Alleen jammer dat ze de prijzen verhoogd hebben laatst, door alles in euro te verkopen aan EU lidstaten.

Member macc's Avatar
    Mentioned
    96 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: macc
    Quote Originally Posted by Forsythia,2231773
    Misschien handig om ook te vermelden dat je ook gewoon met PayPal kunt betalen, dus geen creditcard nodig!
    Ja, en ook met clickandbuy, net zoiets als paypal. Clickanbuy is wel handig als je nog moet wachten totdat je paypal account geactiveerd is (duurt een weekje).
    Bij clickandbuy is je account al meteen geactiveerd, zodra je voor de eerste keer geld overmaakt naar Steam. Je kan dus meteen aan de slag.

:*( Koei's Avatar
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Steam ftw. Steam > Xbox live > PSN

All chrome and shiny. Wakkum's Avatar
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Wakkum PSN ID: Wakkum Steam ID: Wakkum
    Quote Originally Posted by Koei,2231853
    Steam ftw. Steam > Xbox live > PSN

Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ga je centjes maar in fictieve geldeenheden stoppen <3

ftw! Shakermaker's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Steam ftw. Ik vind het een geweldig systeem. Geen DVD's meer nodig, je games op elke computer kunnen spelen, automatische updates, de community. What's not to like?

^_^ Ronaldoz's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gebruik Steam nu zo'n 5 jaar en sinds die tijd is er echt superveel veranderd en is Steam er dik op vooruit gegaan. Nu meerdere games worden uitgebracht via Steam, ga ik het nog beter vinden en alles komt er samen.

Je kunt inloggen, games downloaden / installeren (Automatisch) + updates. Geen losse programma's hebben om dit bij te houden, voor elk spel weer wat anders, want tegenwoordig is het gekkenhuis met GWL i.c.m. Rockstar Social Club bijvoorbeeld.
    Oftewel steam is overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.

Qua community is het echt perfect te noemen. Je kunt groepen aanmaken en groepen joinen. Iedereen heeft een profiel waar je diegenes games, speeltijden / achievements kunt checken. Vriendenlijst waarop direct te zien is welke game iemand speelt en je kunt diegene gelijk joinen met multiplayer.
    Met een combinatietoets tover je Steam ingame tevoorschijn en kun je van dat alles gebruik maken. Dat oproepen gaat per direct en sluit ook per direct. Snel dus.

Ben dus wel fan van Steam.. want Steam doet, wat je in deze tijd mag verwachten van spellen. Tegenwoordig komt er veels te veel poespas bij kijken, als je een game die niet Steam is, aankoopt. Inloggen bij verschillende programma's en noem het maar op. Op een gegeven moment heb je zoveel accounts, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Daar heb ik geen zin meer in en Steam lost dit alles perfect op.

Damn, net alsof die zelfde updates niet zouden geweest, als Steam niet bestond. En dan gaat het downloaden en installleren nog automatisch ook.. Sneller gaat echt niet.. Verder over die poespas, die poespas zit niet in de weg en je bent niet gedwongen om die poespas te bekijken. Als je de combi toets niet aanraakt, ben je gewoon non-stop in het spel. Vriendenlijst kan op offline en Steamnieuws kun je uitschakelen. Bedoel te zeggen, Steam zit totaal niet in de weg. Daarintegen bij véle overige software die je steeds vaker gedwongen bent te installeren, als het om spellen gaat.
    Steam start hier automatisch op en terwijl ik muziek maak, op msn zit of rondsurf. Ondertussen wordt alles bijgewerkt. Bij overige games kom je erachter dat je moet updaten, wanneer je het spel start of wanneer je een game wilt joinen en je niet de juiste versie hebt....
    En je vind PSN wel tof enzo, maar Steam niet, terwijl het allebei doelt op community? Steam doet dat perfect. Het brengt gamers bij elkaar en brengt de kwaliteit op multiplayergebied, die op de pc altijd zo onafhankelijk was.

The Dutch Slayer TheDutchSlayer's Avatar
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheDutchSlayer PSN ID: slayernl Steam ID: petrit
    @ Rogreslief mooi gezegd en helemaal met je eens.
    Ik ben lid sinds de dag dat steam uit de closed beta kwam 20 sept 2003 en in het begin haate ik het, maar ik bleef het gebruiken vanwege dat ik heeel veel cs speelde.
    Nu is steam helemaal super en gebruik het eigenlijk altijd, nu moet elk bedrijf nog steamworks gaan gebruiken
    https://twitter.com/TheDutchSlayer
    Alan Wake; 6 years in the making to perfection!
    Quantum Break April 5th 2016. Its finally here! But Need to play it first.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Rogreslief,2231869
    Damn, net alsof die zelfde updates niet zouden geweest, als Steam niet bestond. En dan gaat het downloaden en installleren nog automatisch ook.. Sneller gaat echt niet.. Verder over die poespas, die poespas zit niet in de weg en je bent niet gedwongen om die poespas te bekijken. Als je de combi toets niet aanraakt, ben je gewoon non-stop in het spel. Vriendenlijst kan op offline en Steamnieuws kun je uitschakelen. Bedoel te zeggen, Steam zit totaal niet in de weg. Daarintegen bij véle overige software die je steeds vaker gedwongen bent te installeren, als het om spellen gaat.
    Steam start hier automatisch op en terwijl ik muziek maak, op msn zit of rondsurf. Ondertussen wordt alles bijgewerkt. Bij overige games kom je erachter dat je moet updaten, wanneer je het spel start of wanneer je een game wilt joinen en je niet de juiste versie hebt....
    En je vind PSN wel tof enzo, maar Steam niet, terwijl het allebei doelt op community? Steam doet dat perfect. Het brengt gamers bij elkaar en brengt de kwaliteit op multiplayergebied, die op de pc altijd zo onafhankelijk was.
    Het valt me gewoon op dat telkens als ik Steam opstart ik wel weer dingen moet downloaden, daar hou ik niet van. Volgens mij komt dat ook omdat dan het platform Steam wordt geupdate, terwijl dat niets met het spel heeft te maken wat ik dan wil spelen.

Ik heb verder altijd alles uitstaan inderdaad, niks irritanter dan mensen die met je willen chatten via Steam |:[

Verder heb ik niks gezegd over PSN, dus hoe je op die opmerking komt weet ik niet. Ik weet alleen dat alles prima werkte voordat Steam er was en dat ik persoonlijk geen fan ben van de 'meerwaarde' van Steam. Maar misschien is er inmiddels al weer heel veel veranderd hoor, ik heb al sinds de zomer Steam niet meer opgestart geloof ik.

Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Lord Vampire,2231955
    Het valt me gewoon op dat telkens als ik Steam opstart ik wel weer dingen moet downloaden, daar hou ik niet van. Volgens mij komt dat ook omdat dan het platform Steam wordt geupdate, terwijl dat niets met het spel heeft te maken wat ik dan wil spelen.

Ik heb verder altijd alles uitstaan inderdaad, niks irritanter dan mensen die met je willen chatten via Steam |:[

Verder heb ik niks gezegd over PSN, dus hoe je op die opmerking komt weet ik niet. Ik weet alleen dat alles prima werkte voordat Steam er was en dat ik persoonlijk geen fan ben van de 'meerwaarde' van Steam. Maar misschien is er inmiddels al weer heel veel veranderd hoor, ik heb al sinds de zomer Steam niet meer opgestart geloof ik.
    Die updates duren natuurlijk ook zeker wel 10 seconden.

Meerwaarde Steam:
    - Automatische updates die fatsoenlijk werken.
    - Community systeem dat fatsoenlijk werkt (steamgroups, groupchats, voice chat, events)
    - Geen schijfjes meer die niet meer werken door de krassen (je kan je retail key gewoon invoeren).
    - Overal je games beschikbaar
    - Perfecte intergratie in-game (bij de Valve games in ieder geval)
    - Slechts 16MB geheugen gebruik
    - Geí¯ntegreerd anti-cheat systeem (i.t.t. schijt/bloatware zoals punkbuster)
    - DRM die niet in de weg zit (behalve dat je niet met 2 man op 1 account kan zitten).
    - Mogelijkheid tot veel patch momenten omdat het automatisch gaat via steam zonder dat je losse files moet downloaden.

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    199 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik vind het ook ideaal. Gisteren even steam gedownload, ingelogd, gelijk al mijn games op een rijtje. Met een simpele druk op de knop begint hij met alles te downloaden en ga ik even 5 minuten internetten, daarna hoef ik alleen maar op LAUNCH te klikken en een paar seconden later ben ik Duitsers aan het afknallen met mijn bazooka. Geweldig.
    I have to return some videotapes.

Mentioned
    48 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dit hoorde geen discussietopic te worden, hoor.

Quote Originally Posted by XXL-Terror,2231788
    Ik heb Steam ook voor TF2, maar alleen omdat het moet, als het even kan koop ik de non-Steam versie van een game. Goedkoper + je krijgt een doosje en manual + je bent niet aan Steam gebonden als je wil spelen.
    Maar je bent toch sowieso aan Steam gebonden wil je Team Fortress II spelen? In ieder geval wel bij het uitzoeken van een server...

Quote Originally Posted by macc,2231807
    Ja, en ook met clickandbuy, net zoiets als paypal. Clickanbuy is wel handig als je nog moet wachten totdat je paypal account geactiveerd is (duurt een weekje).
    Bij clickandbuy is je account al meteen geactiveerd, zodra je voor de eerste keer geld overmaakt naar Steam. Je kan dus meteen aan de slag.
    Is het betrouwbaar? Ik wantrouw al dat soort sites, maar het kan volgens mij geen echt geen kwaad... Ik moet me d'r even overheen zetten, I guess.

--

Welke skin gebruiken jullie btw? Obsidian vind ik de mooiste.

Swaglord RPGer's Avatar
    Mentioned
    486 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Steam bwí¨h, ik wil een mooi doosje, liefst collectors editions.
    Meh. Ik haal hem nog wel eens in een Steam Sale.

Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer,2232127
    Steam bwí¨h, ik wil een mooi doosje, liefst collectors editions.
    En hoe werkt dat niet samen met steam, juist.....het werkt wel

ヽ(。_°)ノ Faure's Avatar
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    QFT, gebeurd me zo vaak met HL2

Quote Originally Posted by Shakermaker,2231859
    Steam ftw. Ik vind het een geweldig systeem. Geen DVD's meer nodig, je games op elke computer kunnen spelen, automatische updates, de community. What's not to like?
    Geen dvd, geen doosje, geen manual, geen vastpakbaar item.
    Vind het prima dat ik mijn games overal kan downloaden en spelen, maar ik wil toch mijn hoesje en cdtje en manual ontvangen.
    Grootste nadeel, en dat vind ik een huge one, is dat je zonder internet NIETS kan spelen wat op steam zit. Niet eens singleplayer, de reden dat ik nooit iets koop wat steam only is. Als ik met mijn laptop op vakantie ga, en ik heb daar behoefte even een game te installeren, neem ik liever een dvdtje mee dan dat ik op zoek ga naar ene plek om te downloaden, wat dan ook weer geld kost voor het internet.
    Quote Originally Posted by Koei,2231957

Meerwaarde Steam:
    - Automatische updates die fatsoenlijk werken. Bij EA, Ubisoft geen problemen mee gehad
    - Community systeem dat fatsoenlijk werkt (steamgroups, groupchats, voice chat, events) Windows live, Xfire, gebruik het alleen nooit want ik vind het bagger, alledrie
    - Geen schijfjes meer die niet meer werken door de krassen (je kan je retail key gewoon invoeren). Ik geef je deze, behalve dan dat je met internet zo aan een backup kan komen
    - Overal je games beschikbaar Heb ik ook zonder steam=)
    - Perfecte intergratie in-game (bij de Valve games in ieder geval)zie tweede punt, is hetzelfde
    - Slechts 16MB geheugen gebruik 16mb die niet gebruikt worden als je steam niet nodig hebt
    - Geí¯ntegreerd anti-cheat systeem (i.t.t. schijt/bloatware zoals punkbuster) werkt net zo goed als punkbuster, oftwel als mensen willen cheaten gebeurd dat
    - DRM die niet in de weg zit (behalve dat je niet met 2 man op 1 account kan zitten). nooit last van drm in de weg gehad
    - Mogelijkheid tot veel patch momenten omdat het automatisch gaat via steam zonder dat je losse files moet downloaden. Zelfde als punt 1 lijkt me
    (っ◕‿◕)っ ___ (╯°Д°)╯︵~~~~~~~~~~~~ ┻━┻ ヽ(。_°)ノ (。◕‿◕。) ٩(͡๏̯͡๏)۶

Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Al je punten zijn fout, heb alleen nu even geen tijd om er op in te gaan.

Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Faure,2232138
    Geen dvd, geen doosje, geen manual, geen vastpakbaar item.
    Het één sluit het ander toch niet uit? Kijk naar Empire Total War. Gewoon in de winkel gekocht, maar staat nu wel aan mijn Steam account gekoppeld. Ideaal.

En over je vakantie-argument: hoeveel games installeer je tijdens je vakantie dan? En neem je daarvoor ook al die diskettes mee in je koffer?

Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Voordat je op vakantie gaat slinger je steam aan op je laptop en die installed dan alles zonder dat jij met schijfjes loopt te kloten. Kan je mooi je koffer inpakken o^

Insulting Advisor Doc's Avatar
    Mentioned
    171 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Undutchable PSN ID: Undutchabled
    Quote Originally Posted by Koei,2232139
    Zijn punten zijn niet fout, jij VINDT ze fout. Dat is iets heel anders.

Persoonlijk vind ik het ook gaar dat ik bijvoorbeeld Half Life 2 niet kan spelen zonder internet aansluiting.
    Verder gebruik ik Steam bijna nooit want ik speel bijna geen PCs games.

Boterninja Ubertheman's Avatar
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Je kan singleplayer games anders prima spelen zonder internetverbinding, als steam geen verbinding kan maken met het internet start het op in offlinemodus en kan je gewoon je games opstarten.

Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Doc,2232163
    Persoonlijk vind ik het ook gaar dat ik bijvoorbeeld Half Life 2 niet kan spelen zonder internet aansluiting.
    Verder gebruik ik Steam bijna nooit want ik speel bijna geen PCs games.
    Wel typisch dat de content crew van GNL niet eens weet hoe Steam werkt. Die offline modus is er al een jaartje of 5 ...

Mentioned
    171 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Shakermaker,2232189
    Wel typisch dat de content crew van GNL niet eens weet hoe Steam werkt. Die offline modus is er al een jaartje of 5 ...
    Wel typisch dat iemand die al dik 5 jaar geregistreerd is het verschil niet ziet tussen content crew en forum crew...

Die ene keer dat ik probeerde om HL2 te spelen toen mijn internet het niet deed, werkte het niet.

Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Doc,2232194
    Wel typisch dat iemand die al dik 5 jaar geregistreerd is het verschil niet ziet tussen content crew en forum crew...
    Misschien omdat het me niets kan schelen?

Mentioned
    48 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Shakermaker,2232206
    Maak er dan ook geen opmerking over, flapdrol.

ヽ(。_°)ノ Faure's Avatar
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Shakermaker,2232144
    Het één sluit het ander toch niet uit? Kijk naar Empire Total War. Gewoon in de winkel gekocht, maar staat nu wel aan mijn Steam account gekoppeld. Ideaal.

En over je vakantie-argument: hoeveel games installeer je tijdens je vakantie dan? En neem je daarvoor ook al die diskettes mee in je koffer?
    Ik zie het nut niet van aan steam gooien als ik het in de winkel koop, maar zal wel verschillend zijn. Ik installeer amper games in de vakantie, dus heb ik steam ook niet nodig. Als ik iets wil installeren heb ik me map met dvd/cd backups bij me. Ik heb dus geen steam nodig om overal te kunnen installeren, en wil ik dat toch, dan neem ik maar wat dv-/cd'tjs mee.
    Ik sluit overigens ook niets uit, ervanuitgaande dat ik het heb over aanschaffen van games via steam. Wellicht was dat niet duidelijk, bij deze dan.
    Quote Originally Posted by Koei,2232139
    Uiteraard.

Ik vind het vrij komisch dat je als argument aandraagt dat het maar 16mb geheugen inneemt. Bij mij neemt het niet hebben van steam maar 0mb in.
    Ook leuk dat ik een fout punt heb met de mededeling dat mijn auto-updates buiten steam zonder problemen werken.
    Doe vooral geen moeite om ze te weerleggen, want zoals shaker zegt:
    Quote Originally Posted by ubertheman,2232164
    Je kan singleplayer games anders prima spelen zonder internetverbinding, als steam geen verbinding kan maken met het internet start het op in offlinemodus en kan je gewoon je games opstarten.
    Geef toe dat ik dat niet wist, maar dat krijg je als je het nooit gebruikt.

----------
    @ whoever cares:
    Ik heb een hekel aan steam, gebruik het daarom amper (soms voor demo's). Ik zie de voordelen ervan in, ze overtuigen mij niet. Voor een ander wel, prima. Aanschaffen via internet-only zou ik iig never nooit niet doen, om eerder genoemde redenen.
    (っ◕‿◕)っ ___ (╯°Д°)╯︵~~~~~~~~~~~~ ┻━┻ ヽ(。_°)ノ (。◕‿◕。) ٩(͡๏̯͡๏)۶

놀자 Tyspolir's Avatar
    Mentioned
    73 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben ook niet zo'n fan van steam, te vaak gehad dat er updates waren die onmenselijk lang duurden.
    Of er was weer een of andere error waardoor je niet kon spelen.
    Dat valve games het hebben is tot daar aan toe maar dat ook andere games (empire total war) het gebruiken vind ik nog veel erger, waar is de tijd gebleven dat de disk die je in de winkel kocht genoeg was om meteen het spel te kunnen spelen? Te vaak komen er allemaal dingen bijkijken waar ik geen zin in heb.
    Skill is mandatory! Cheating is optional.

- 한샷 한 길 태연

Mentioned
    171 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Zit dan niet te huilen en lees mijn post nog eens.
    Daarin staat namelijk dat ik bijna nooit PC games speel, en dus ook nooit Steam gebruik. Dan is het dus niet vreemd dat ik niet weet dat die offline functie wel werkt.

Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Laatste keer dat ik Steam gebruikte was toen HL2 uitkwam, maar nu met Empire: TW moest ik hem weer installen. Het is godsgruwelijk veel verbeterd (wat een kutsysteem in het begin), maar ik blijft het een meh-systeem vinden.

^_^ Ronaldoz's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Iedereen z'n ding, maar er is geen ander systeem op de pc, die alle games bij elkaar brengt en waar je je games kunt beheren en worden beheert. Daarnaast een uitgebreide community heeft.

Als je Xfire gebruikt bijvoorbeeld, doe je dat. Mocht switchen naar een nieuwe pc met nieuwe schijven, mag je aardig wat cd's wisselen en eventueel naar updates zoeken en stuk voor stuk gaan installeren. En steeds vaker kun je gaan inloggen via externe software (vele accounts), die je nodig hebt om online te gamen.

Als voordeel biedt Steam boventstaande aan, kun je inloggen op welke pc dan ook, en download je al je games, waar je ook bent. Daarnaast brengt het games en gamers bij elkaar. Heb nagenoeg nooit gedonder met Steam en werkt nagenoeg perfect.

Van downloads die lang duren heb ik echt nog nooit! last gehad. 1 keer, want toen was Steam ingrijpend veranderd van het één op andere moment. Patches kunnen eventueel wat tijd in beslag nemen, maar je hoeft in ieder geval niet zelf het net op en vervolgens installeren en opslaan voor de volgende keer. De Steamupdates zijn meestal klaar in 20 seconden bij wijze van spreken. Wellicht duurt het iets langer of wat wat korter.

Het is wel een extra obstakel natuurlijk, maar biedt dan ook veel voordelen.
    Je kunt ook gewoon via de dvd alles installeren, mocht je die in bezit hebben.
    Ik vind dat de pc een systeem als dit gemist heeft en ben er blij mee.

P.S.
    De weinige errors die ik heb gehad, als een game die niet beschikbaar was, was erg simpel op te lossen. Google. Standaard oplossing is, je de blobregistry verwijderen. Heeft altijd gewerkt. Soms zijn meerdere bestanden vereist + Steam is clean, zoals Koei meldt.

Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Faure,2232138
    Geblaat

Meerwaarde Steam:
    - Bij EA, Ubisoft geen problemen mee gehad -> die updates werken vanuit de game zelf, waardoor je de game opnieuw moet opstarten. Als je online wilt spelen zal je ze toch wel moeten hebben.
    - Windows live, Xfire, gebruik het alleen nooit want ik vind het bagger, alledrie -> niet te vergelijken met de geintergreerdheid en werking van steam. Heb ervaring met alle 3, en Live is de grootste PoS ever. Xfire heeft geen fatsoenlijke intergratie en is iets wat je sowieso niet meer nodig hebt, wat weer extra software scheelt.
    - Overal je games beschikbaar Heb ik ook zonder steam=) -> Ah jij neemt altijd je collectie mee in een tas? Of je keys? En dan download de ISO ergens? Juist....
    - Perfecte intergratie in-game (bij de Valve games in ieder geval)zie tweede punt, is hetzelfde -> zie mijn punt. Dat is het hetzelfde als roepen dat een Kia hetzelfde is als een BMW
    - Slechts 16MB geheugen gebruik 16mb die niet gebruikt worden als je steam niet nodig hebt -> dan sluit je steam af . afaik blijft Itt punkbuster er geen service achter .
    - werkt net zo goed als punkbuster, oftwel als mensen willen cheaten gebeurd dat -> Jup. Maar VAC is geen vies spul en werkt ook gewoon. Daarnaast is het vermaak op de steamforums @ vac-hok te geweldig . Werkt beter dan punkbuster omdat er geen aparte updates voor zijn en allerlei vage bugs. Zowat elke game met punkbuster heeft wel problemen ermee.
    - nooit last van drm in de weg gehad -> Geen vieze services die in de achtergrond draaien
    - Zelfde als punt 1 lijkt me -> niet hetzelfde als punt 1. Aangezien de intergratie een stuk beter is.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Koei,2232331
    Met jouw hyperspace-internet misschien, maar niet met ons gewone aardlingen internet.

Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Lord Vampire,2232336
    Met jouw hyperspace-internet misschien, maar niet met ons gewone aardlingen internet.
    Idd, leuk hoor, de demo van E:TW downloaden met 12 kb/s...Servers waren fucking overloaded, fix dat eens, Valve.

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    195 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    De meeste punten zijn hier reeds aangekaart. Maar voor mij is Steam gewoon van meerwaarde omdat het mijn leven makkelijker maakt. Ik zit meestal beneden als ik een spelletje wil spelen en dan heb ik geen zin om een verdieping hoger te zoeken naar CD/DVD's.

Verder kom ik voor oudere games nogal eens dode mirrors tegen als ik updates wil downloaden, wat een grote bron van frustratie kan zijn. Verder is het (samen met soortgenoten als Gamersgate en Impulse) een ideaal medium voor Indy developers, die in 1 keer een veel groter publiek kunnen bereiken.
    "Look for those who think things simple, who abhor uncertainty, and who are incapable of setting aside their summary judgment. For the claims they find the most absurd or offensive will be the ones most worthy of your attention."

Tags for this Thread