User Tag List

Page 1 of 13 1 2 3 11 ... LastLast
Results 1 to 40 of 514

Thread: [Discussie] De toekomst van Assassin's Creed

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    854 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny

[Discussie] De toekomst van Assassin's Creed

Nadat de laatste telg in de Assassin's Creed-serie, Syndicate, aangekondigd werd gebeurde er op ons forum wat er steeds gebeurt wanneer er over een game uit deze serie gesproken werd: er ontstaat steeds dezelfde discussie over de pro's en con's van deze serie.

Voor sommigen hoeft er weinig te veranderen en wordt elke game met open armen ontvangen, voor anderen is er een hoop oningeloste potentie die met elke game afneemt en voor de laatste groep is er weinig hoop meer voor de serie.

Hoofdreden om deze thread aan te maken is om discussie weg te trekken bij de individuele threads, zodat die in het licht van het individuele deel zelf kan blijven staan.

Voor de duidelijkheid een overzicht van welke delen er tot nu toe verschenen zijn:

Main series

1. Assassin's Creed
    2. Assassin's Creed II
    3. Assassin's Creed: Brotherhood
    4. Assassin's Creed: Revelations
    5. Assassin's Creed III
    6. Assassin's Creed IV: Black Flag
    7. Assassin's Creed Rogue
    8. Assassin's Creed Unity
    9. Assassin's Creed Syndicate

Other games

• Assassin's Creed: Altaïr's Chronicles
    • Assassin's Creed: Bloodlines
    • Assassin's Creed II: Discovery
    • Assassin's Creed: Project Legacy
    • Assassin's Creed: Lost Legacy
    • Assassin's Creed: Recollection
    • Assassin's Creed: Multiplayer Rearmed
    • Assassin's Creed III: Liberation
    • Assassin's Creed: Utopia
    • Assassin's Creed: Pirates
    • Assassin's Creed Memories
    • Assassin's Creed Chronicles: China
    • Assassin's Creed Identity
    bron: Wikipedia

De spelregels:

• Alles moet gezegd kunnen worden. Dat vergt een hoop inlevings- en aanpassingsvermogen. Kun je niet tegen kritiek, zowel positief als negatief, blijf hier dan weg;
    • Hou de discussie zoveel mogelijk hier. Neem voor mijn part citaten uit andere AC-threads en ga er in deze thread verder op in;
    • De normale forumregels gelden hier uiteraard gewoon. Hou het netjes, speel niet op de man, getroll en geflame is ongewenst en wordt gewoon verwijderd.

Aanpassingen/suggesties? Geef het even door.

Veel plezier!
    Last edited by Like-a-Bunny; 13th May 2015 at 09:54.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    652 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Dit zelfde geld voor elke CoD game en langzamerhand ook Battlefield. Misschien het wat breder houden dan alleen AC?

suggestie:
    De toekomst van (ooit) populaire game reeks?
    "I live my life one game at a time"

Mentioned
    854 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by RAPPA View Post
    Dit zelfde geld voor elke CoD game en langzamerhand ook Battlefield. Misschien het wat breder houden dan alleen AC?

suggestie:
    Hey, niet meteen alles onderuit halen met argumenten!

Ik snap het punt, maar dan krijg je een ontzettend brede thread waar alles door mekaar loopt. Mocht dit werken, dan zou het ook een oplossing kunnen zijn voor andere grote franchises waarbij steeds dezelfde discussies ontstaan.

Maar in het geval van deze serie is de discussie misschien wat interessanter dan bij de gemiddelde (MP)shooter. Veel mensen voelen bij elk nieuw AC-deel oningeloste potentie en hebben hun eigen idee over wat er beter moet.

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    94 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Het is niet tegen jou persoonlijk @LaB, het is nogal overduidelijk wiens idee dit was,maar:

Zo wordt het alleen maar een onsamenhangend geheel. Als ik bijv een video wil plaatsen van Syndicate moet ik dat daar plaatsen om vervolgens hier m'n kritiek/commentaar te geven. Bij elke game met fanboys kan je dan maar beter gelijk zo'n thread maken ipv dat ze leren tegen (terugkerende) kritiek te kunnen.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    288 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Wat de bedoeling Is dat we hier over de AC reeks in zijn geheel discussiëren en bij de syndicate thread alleen bij syndicate houden zo dat je geen pagina's vol hebt met de ontwerp fouten van Unity of revelations
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Mentioned
    854 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Culloden View Post
    het is nogal overduidelijk wiens idee dit was
    Vertel. Coola was het niet namelijk.

Als ik bijv een video wil plaatsen van Syndicate moet ik dat daar plaatsen om vervolgens hier m'n kritiek/commentaar te geven. Bij elke game met fanboys kan je dan maar beter gelijk zo'n thread maken ipv dat ze leren tegen (terugkerende) kritiek te kunnen.
    Ik vraag alleen het een kans te geven, meer niet.
    Het feit is dat elk deel dezelfde discussie oproept. Dat hebben andere franchises ook, maar AC in het bijzonder. En daarbij komt dat die discussie ook gewoon een interessante is en gevoerd moet kunnen worden. Dát kan hier.

Het is niet zo dat er in de individuele threads geen ruimte voor discussie is, maar het algemene steeds terugkerende punt zou op deze manier losgetrokken moeten kunnen worden van de losse delen zelf.

Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Wat de bedoeling Is dat we hier over de AC reeks in zijn geheel discussiëren en bij de syndicate thread alleen bij syndicate houden zo dat je geen pagina's vol hebt met de ontwerp fouten van Unity of revelations
    Eigenlijk precies dat.

Al helpt het niet om de fanboys en haters uit elkaar te houden, dan is de discussie hier nog steeds relevant.

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    94 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De discussie daar weghalen en thread Syndicate alleen gebruiken voor nieuws en spelervaringen...zo vatte ik het op.
    Last edited by Culloden; 13th May 2015 at 10:26.

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    652 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post

Ik snap het punt, maar dan krijg je een ontzettend brede thread waar alles door mekaar loopt. Mocht dit werken, dan zou het ook een oplossing kunnen zijn voor andere grote franchises waarbij steeds dezelfde discussies ontstaan.
    Ja inderdaad daar zat ik zelf ook nog mee. Het is alleen dat net als bij AC dat je bij een nieuwe Cod thread je eerst door een 10 tal post moet browsen die vertellen hoe slecht het wel niet is en dat we weer terug moeten naar WW2.

Maar laten we maar eerst kijken wat er in deze thread gaat gebeuren haha

Maar in het geval van deze serie is de discussie misschien wat interessanter dan bij de gemiddelde (MP)shooter..
    Oh snap!!! Gloves are off

ShadowX.

De discussie daar weghalen en thread Syndicate alleen gebruiken voor nieuws en spelervaringen...zo vatte ik het op.
    en daar is niets mis mee toch?

Mentioned
    854 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

ShadowX.

Mee eens, dat is te kort door de bocht. Even aanpassen.

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    94 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en daar is niets mis mee toch?
    Nou, daar lijkt me behoorlijk veel mis aan. Maar volgens mij is dat ook niet het doel en is het gewoon even scherp stellen aan beide kanten wat er met zo'n "Algemene" thread bedoeld wordt.

Swaglord RPGer's Avatar
    Mentioned
    507 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Tja we kunnen er over discusseren, maar uiteindelijk is het vrij simpel, dit is Ubisoft's best verkopende franchise, en wat gebeurd er met elke goed verkopend produkt? Die wordt zo min mogelijk aangepast. Ik loop wel te fucken over innovatie e.d. maar ik heb niet de illusie dat dit gaat gebeuren. Commentaar op de frequentie waarin ze delen uitpoepen? Tja lees mijn eerste zin nog maar eens.
    Meh. Ik haal hem nog wel eens in een Steam Sale.

Boink! Seabass's Avatar
    Mentioned
    249 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Als ze nou eens die combat-gameplay een keer aanpassen. Graag een beetje zoals het in Shadow of Mordor gedaan is please. Wat speelt dat heerlijk weg.

Senior Member Obsidian's Avatar
    Mentioned
    154 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ObsidianNL Steam ID: ObsidianNL
    De serie kent geen innovatie, waardoor ik het gevoel krijg altijd dezelfde game te spelen. Het varen in Black Flag vond ik een welkome toevoeging. En vervolgens gingen ze met Unity weer te ver terug in de basis. Enige verschil per AC game nu is de setting. Ik ben zeer geintresseerd in geschiedenis en dat is wat mij ook voornamelijk aantrok aan deze serie. Maar alleen rondrennen in Victoriaans Londen bijvoorbeeld is niet genoeg, het verhaal moet mij ook pakken en daar zijn ze me al in kwijtgeraakt sinds AC 3. Toen ik Unity voor het eerst speelde was ik vooral benieuwd naar het herziende parkour-systeem. Totdat Arno ineens een fysiek onmogelijke sprong maakte naar een schoorsteen, nouja niet helemaal gelukt dus...
    Last edited by Obsidian; 13th May 2015 at 10:45.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    316 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Waarom ik Assassin's creed één van de beste game franchise vind.

Wat ik vooral goed vind van de franchise is hoe ze hun verhaal hebben verweven in de geschiedenis van de wereld. Tot op heden zijn ze erg historisch correct, toegegeven ze hebben wel een aantal vrijheden genomen ten opzichte van sommige historische gebeurtenissen en karakters maar ja je kan niet alles hebben .

Wat ik erg goed vind is het vecht systeem. Het voelt Imho heerlijk aan en daarom is assassin's creed voor mij ook 1 van de betere thirdperson sword fighting games franchises die er zijn. Zeker sinds unity is het vechtsysteem heerlijk het is een stuk moeilijker dan de andere delen als hier op de verkeerde knop drukt kan het je dood betekenen. Toegegeven het is niet extreem moeilijk maar niet iedere game hoeft een demon's souls/bloodborne/ghost n goblins moeilijkheidsgraad te hebben.

Ook het klim en klauter systeem is al sinds deel 1 erg goed oké de controlles zijn niet altijd even responsive geweest door de serie heen en dat heeft natuurlijk wel eens tot frustraties geleid maar ja geen 1 game heeft perfecte responsive controlles. Sinds Black Flag heb ik Imho geen problemen meer met de controlles en sinds unity vind ik het systeem echt erg smooth lopen. Je klimt bijvoorbeeld 1 geleidelijke beweging naar boven , het raam in je vermoord je doelwit en gaat vervolgens weer in 1 geleidelijke beweging door het raam naar buiten, en klimt naar boven of naar beneden ( ligt er natuurlijk hoe je weg wilt vluchten ).

De hoofdpersonages en supportpersonages zijn Imho ook goed uit gewerkt. Niet alle karakters zijn even goed uit gewerkt zo is connor kenway 1 van de mindere personages. En is Edward kenway weer het beste Imho. Ook vind ik bij alle hoofdpersonages hun beweegredenen erg logisch. Zo heb je natuurlijk bij ezio dat hij eerst wraak wil nemen voor de moord op z'n familie en gedurende zijn quest naar wraak ziet ezio het grotere plaatje van de assassins vs de templars en zie hem dus telkens minder op wraak gericht zijn en gericht op het welzijn van de assassins en het verslaan van de templars. Maar ook bijvoorbeeld Arno maakt Imho erg logische stappen tijdens zijn quest naar redemption. Zijn vader word vermoord en hij word opgevangen door een goeie kennis van zijn vader. Arno heeft zich altijd schuldig gevonden over de dood van z'n vader en schuld gevoel word alleen maar erger na dat ook zijn pleegvader word vermoord. Voor deze moord draait hij ook nog eens in de bak. In de bak komt hij iemand tegen die zijn vader kende. Deze man zegt dat zijn vader een assassin was en dat zijn pleegvader een templar was ( en dat de assassins en templars alle jaren tegen elkaar strijden ) en dat de assassin order kan helpen bij het onderzoek van de moord op zijn vader en pleegvader. Dus de meeste logische stap die arno kan maken is hulp zoeken bij de Assassins. Wat ook een logische stap is is dat arno ook z'n pleeg zus en leider van templar order bij het onderzoek wil betrekken omdat ook zij antwoorden wil over de dood van haar vader. En wat dus ook erg logisch is dat arno veel adviezen van assassin order in windslaat omdat de assassins niet willen samen werken met een templar en dat wil arno wel omdat hij vind dat hij dat z'n pleeg zus verschuldigd is. Dus ja Imho vind ik de stappen die arro erg logisch over komen.

Om het verhaal af te sluiten vind ik de assassin's creed franchise erg goed omdat de gameplay al tijden heerlijk is. En het verhaal van de serie heeft heel erg veel diepgang en is Imho 1 van de beste game verhalen ooit gemaakt.

En of dat de game verbeteringen kan gebruiken ? Ja zeker maar dat geld voor elke game. Of dat de game veel moet veranderen? zeer zeker niet de basis moet 100% het zelfde blijven ze mogen wel nieuwe gameplay elementen toevoegen maar van de basis moeten ze afblijven."
    Last edited by coola; 13th May 2015 at 10:43.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    652 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

@coola ;
    Ik zou de 1 in de titel even vervangen voor één. Dacht hoe kan hij nou over een franchise praten en het over het eerste deel hebben hahah

Voor mij is het probleem dat je de potentie ziet van de serie/genre maar dat het altijd weer aanvoelt als een nieuwe skin over de reeds bestaande game. Volgens mij is er zoveel cools mee te doen met dit concept.
    Last edited by Rappa; 13th May 2015 at 10:46.

Wat heb je? ScreamGT's Avatar
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: ScreamGTNL PSN ID: ChrissInkyCross
    Black Flag release date: Oktober 2013.

En nu, binnen 2 jaar!! Zijn er "3" nieuwe titels bijgekomen. Uitmelken much. En dat is één van de redenen dat ik er klaar mee ben.

Black Flag is trouwens de laatste AC die ik gespeeld heb, het kon mij daarna niet meer boeien. Ja, erg leuk die interactieve wereld maar daar bleef het ook bij.
    Verder was de multiplayer om te janken, waar vervolgens ook niks meer aan gedaan werd.

Er zal vast nog wel een game gereleased worden met een knipoog naar de AC serie, geef Ubisoft eens ongelijk.
    One tequila, two tequila, three tequila, floor. - George Carlin

Mentioned
    154 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Assassin's Creed is zelfs zo populair dat veel van zijn concepten nu ook in andere games zitten. Zoals een kaart volgepropt met iconen. Of het vechtsysteem, die Shadow of Mordor trouwens veel beter uitvoerde...

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    316 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik prefereer het vechtsysteem van unity boven mordor. Beide makkelijk maar die van mordor de makkelijkste van de 2.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Mentioned
    154 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik vond de combat vloeiender in Mordor. In Unity toch nog wat houterig of stroperig is misschien een betere omschrijving. Maar dit is louter subjectief natuurlijk.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    316 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Obsidian View Post
    Ik vond de combat vloeiender in Mordor. In Unity toch nog wat houterig of stroperig is misschien een betere omschrijving. Maar dit is louter subjectief natuurlijk.
    Hmm daar heb je misschien wel gelijk in toch prefereer ik unity vecht systeem

ik ben nu toch wel benieuwd naar wat jullie van mijn Lap tekst a.k.a. mijn uitgebreide mening vinden.

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    652 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Vechtsysteem van Mordor was eerder gejat van Batman dan AC

Mentioned
    154 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Tja, waarom iemand een game leukt vind om te spelen vind ik het niet waard om over te discussieren. Beetje hetzelfde als de vraag waarom ik naar metal luister, gesteld door iemand die het een bak herrie vind.
    Het is jouw mening en ik denk er weer anders over. Jij vind de personages goed uitgewerkt en ik vind het zeer cliche uitgewerkt. Ik geef je wel volkomen gelijk over de historische settings, maar daar heb ik eerder al over gepost.

@RAPPA
    Nu je het zegt. Maar waar heeft Rocksteady zijn inspiratie gehaald?
    Last edited by Obsidian; 13th May 2015 at 11:49.

Swaglord RPGer's Avatar
    Mentioned
    507 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by coola View Post
    Waarom ik Assassin's creed één van de beste game franchise vind.

Wat ik vooral goed vind van de franchise is hoe ze hun verhaal hebben verweven in de geschiedenis van de wereld. Tot op heden zijn ze erg historisch correct, toegegeven ze hebben wel een aantal vrijheden genomen ten opzichte van sommige historische gebeurtenissen en karakters maar ja je kan niet alles hebben .
    Daar ben ik het 200% mee eens. AC is vrijwel de enige historische gamefranchise (strategy games als ROME en de honderd WOII shooters niet meegenomen). Gewoon simpelweg in Rome (in 3D in mijn geval) rondlopen was het dichts bij een virtuele tijdmachine die OOIT gemaakt is. Ik ben echt een history freak en heb me tijdens bezoek aan Fora Roma e.d. steeds afgevraagd hoe het er allemaal uit zou hebben gezien. Klauteren op het dak van het Pantheon en erin rond te lopen...wow...AC (Helaas wel in een tijd na het romeinse rijk) komt het dichtst bij die ervaring dan welk medium en film ooit gemaakt that I know off. Zo was ik ook positief verrast dat veel van de NPC's in Black Flag echt hadden geleefd. Vrouwelijke piraat, yeah right dacht ik..but I was wrong.
    Last edited by RPGer; 13th May 2015 at 11:50.

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    652 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dat kan inderdaad wel weer van AC gejat zijn

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    316 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tja, waarom iemand een game leukt vind om te spelen vind ik het niet waard om over te discussieren. Beetje hetzelfde als de vraag waarom ik naar metal luister, gesteld door iemand die het een bak herrie vind.
    Het is jouw mening en ik denk er weer anders over. Jij vind de personages goed uitgewerkt en ik vind het zeer cliche uitgewerkt. Ik geef je wel volkomen gelijk over de historische settings, maar daar heb ik eerder al over gepost.

@RAPPA
    Het gaat er mij meer omdat ik altijd de kritiek kreeg dat ik beter moet beargumenteren dat doe ik nu dus nu wil ik weten of dat de kritiek gevers hier mee kunnen leven

Would you kindly? Exclusive's Avatar
    Mentioned
    180 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Exclusive50 Steam ID: RUZ3-Exclusive
    Het vechtsysteem van shadow of mordor leek meer op dat van Batman dan dat van AC...

Maar nu een antwoord op de laptekst van coola (voor het gemak zal ik de punten in dezelfde volgorde doorlopen).

Het verhaal kan je in twee stukken opsplitsen, namelijk het verhaal in de toekomst en het verhaal in het verleden (in de animus). De verhalen in het verleden zijn wat mij betreft een stuk interessanter en die vind ik opzich prima. Het zijn geen ingewikkelde verhalen maar voor een videogame is er niks mis mee. De stukken die zich in de toekomst afspelen vind ik dan weer helemaal niks. Ik moet zeggen dat ik het hele verhaal van deel 1 t/m 5(AC III dus) niet heb kunnen volgen en zeker in deel 3 werd het allemaal veel te zweverig. Ik heb geen idee meer waar het over ging in die grot maar ik weet wel dat ik het helemaal niks vond. In Black Flag vond ik die stukken ronduit tergend omdat het me echt uit de game haalde en me dingen liet doen die ik helemaal niet wilde doen (infiltreren bij je werkgever door middel van vervelende hack mini-games?). In Unity werd het nog gaarder omdat je een spel had gekocht en je console werd daarbij gehacked? Wat mij betreft kunnen ze beter dat hele animus gedoe laten vallen. Bovendien zou dit ervoor zorgen dat ze minder rekening hoeven te houden met de gevolgen in de toekomst blabla en ze je meer vrijhoud zouden kunnen geven om je eigen keuzes te maken. Dat zou wat mij betreft een mooie stap vooruit zijn.

Wat ik op dit moment bezwaarlijk vind aan het combat systeem is dat de acties van de tegenstanders heel onnatuurlijk aanvoelen. Als je zelf even niks doet kan je gerust meerdere seconden stil staan met 4 of 5 tegenstanders om je heen en het enige wat je doet is wachten tot eentje beweegt (een uitroepteken boven z'n hoofd krijgt) en je countert door je pookje een kant op te drukken en het juiste knopje in te drukken. Vervolgens vallen alle tegenstanders één voor één aan en voer je dus 5 keer dezelfde handeling uit om ze uit te schakelen (en heel soms komt er een dikke guy ofzo langs waarbij je net een ander knopje in moet drukken). De countermechanic (pookje+knopje) is verder prima maar wat meer afwisseling/mogelijkheden zouden het vechtsysteem goed doen.

Freerunnen is denk ik een hele lastige mechanic om in zo'n wereld te implementeren. Daarbij vind ik het echt gewoon raar hoe sommige oppervlakken die ik zelf nog wel op had gekund niet beklommen kunnen worden terwijl meneer op andere momenten hangend aan een raam zichzelf 2 meter op kan duwen naar een volgende richel. Maar als ze dit een beetje fine-tunen heb ik er geen problemen mee.

De meeste personages vind ik redelijk vlak. Of ze nou logische beslissingen maken of niet het zijn allemaal precies dezelfde goedzakkige types. Een personage dat logische keuzes maakt is niet per se een goed personage. De personages in Assassin's Creed zijn wat mij betreft allemaal vrij standaard en cliché. Hierbij kom ik ook nog even terug op het eerdere punt van je eigen keuzes maken want een personage waarbij je zelf kiest wat voor keuzes hij maakt zorgt ervoor dat je meer binding krijgt met het personage. Je kan nog steeds als dezelfde saaie goedzak spelen maar dan is het in ieder geval jou saaie goedzak. Om maar een vergelijking te maken, veel mensen hebben het in een discussie over Mass Effect altijd over "mijn Shepard" maar ik heb nog nooit iemand gehoord over "mijn Ezio/Arno/etc."

Verder nog iets: Ik denk dat het tof zou zijn als je wat meer je eigen gang kan gaan in de volgorde waarin je quests doet. Nu is het bij alle missies zo dat je naar een bepaald punt op je kaart loopt om een missie te starten en vervolgens deze missie moet afronden om pas iets anders te kunnen gaan doen. Voor sommige missies die essentieel zijn voor het plot begrijp ik dat het handig is als deze in één keer wordt voltooid maar al die side quests zouden wat mij betreft ook door elkaar heen voltooid kunnen worden

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    94 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Meeste kritiekpunten zijn al genoemd (vechtsysteem, reparatieve missies, teveel sidequests, jaarlijks uitmelken, slecht verhaal, etc).
    Over verhaallijn zelf nog even: het bovennatuurlijke aspect vind ik grote afbreuk doen aan het geheel. Beetje hetzelfde als dat bij een serie als True Detective ongepast voelde. Missies waarin je rollende stenen moet ontwijken, figuurtjes moet maken, gebouwen ineens in elkaar storten en een vervormde stem hoort omdat iemand boos is...ik heb daar 0,0 iets mee. In Far Cry hetzelfde.

Een grote kritiekpunt van mij is toch wel de levenloze werelden van Ubisoft. AC, Watch Dogs, Far Cry hebben dat allemaal een beetje: in begin in trailers en derg. is het mind blowing, maar eenmaal in het spel voelt het statisch en generiek aan. Kritiekpunten zijn o.a. de omgevingsgeluiden/audio. Vooral bij Far Cry 3 sprak dit het meest tot de verbeelding. Veel bos, weinig vogels of ruisende bladeren. Dat soort dingen. In AC heb je dat ook in mindere mate. Design en kleuren van gebouwen zijn vrij generiek imo. Heb je 1 straat gezien, dan ken je ze allemaal wel.

Dan de 'levende' wezens in het spel zelf:

Ik weet dat dit de alpha footage is, maar het is kenmerkend voor andere AC delen. Op min @2:00 zie je bijv op achtergrond drie poppetjes lopen die precies hetzelfde handgebaar maken.
    Wat ook irritant is, is als een groep naar je gaat staren en hardop afvraagt wat je doet omdat je iets ongewoons doet zoals op @4:43. Daarbij draaien ze gelijktijdig alsof ze op een pirouette doen. Daar erger ik me ook aan bij Splinter Cell. Vervolgens zie je die dikke vrouw naar achteren lopen alsof ze de moonwalk doet. Zie ook de kinderen @4:40. Sowieso lopen de poppetjes sloom en alsof ze steeds twijfelen waar ze naartoe moeten. Je ziet ze constant berekening maken welke lijn ze het beste kunnen lopen. Waardoor het lijkt alsof ze parkinson hebben. Dat bedoel ik niet quasi- grappig, ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven.

In deze video wordt het ook wel goed verwoord vanaf @4:46

Bij Ubisoft werelden ben jij teveel het centrum van de wereld. De wereld draait niet door zonder jou, terwijl je dat gevoel bij Rockstar werelden wel hebt. Daar ben je gewoon een speld in een hooiberg (totdat je rpg's afvuurt uiteraard). De switch met ''eagle vision'' doet ook behoorlijk afbreuk aan beleving van een leefbare wereld, inmiddels is dat (helaas) een wezenlijk onderdeel van AC.
    Graphics gezien zit het allemaal best wel in orde, m.n Far Cry 4. Al zie ik graag een ander soort belichting en realistischer zonsop- en ondergang.

Een criterium die ik mijzelf aanhoud of ik een spel wel of niet goed vind, is de vraag of ik het opnieuw zou willen spelen na x aantal maanden/jaar. Dit heb ik bij de meeste Rockstar titels. Bij de AC heb ik dat alleen met Brotherhood. Op een of andere manier sprak de sfeer me daar wel aan, maar dat kwam dan m.n. door verhaallijn, mysterieuze Italiaans landschap, samenzweringen tegenover de ongrijpbare pauselijke macht en de afwisseling tussen (letterlijk) onder- en bovenwereld.
    Last edited by Culloden; 13th May 2015 at 12:27.

Swaglord RPGer's Avatar
    Mentioned
    507 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Meeste kritiekpunten zijn al genoemd (vechtsysteem, reparatieve missies, teveel sidequests, jaarlijks uitmelken, slecht verhaal, etc).
    Over verhaallijn zelf nog even: het bovennatuurlijke aspect vind ik grote afbreuk doen aan het geheel. Beetje hetzelfde als dat bij een serie als True Detective ongepast voelde. Missies waarin je rollende stenen moet ontwijken, figuurtjes moet maken, gebouwen ineens in elkaar storten en een vervormde stem hoort omdat iemand boos is...ik heb daar 0,0 iets mee. In Far Cry hetzelfde.
    Dat is natuurlijk puur subjectief en persoonlijk, want ik vond het geweldig. Het hele Sumeriens verhaal is gebaseerd op bestaande (conspiracy)theorieën waar ik destijds al best wel into was en ik vond het ontzettend gaaf hoe ze dat in de eerste delen hadden verwerkt. - anders was het gewoon een droge Assasin's vs. Templars verhaal geweest en dit gaf het net een beetje die "edge". Toen Ezio Minerva ontmoete in het Vaticaan..kippevel man.
    Last edited by RPGer; 13th May 2015 at 12:32.

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    94 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dat de meningen over AC subjectief en persoonlijk zijn lijkt me een understatement

Ter aanvulling: ik vind een bovennatuurlijke component in films/series/games een te makkelijk middel om een verhaal naar je hand te zetten. Als het goed wordt uitgewerkt zou ik er mss nog wat mee kunnen, maar 9 van de 10x vind ik het te ver gezocht of te clichématig. Qua opvulling doet het me niks als je ene moment in het oude Rome loopt en vervolgens een parcours moet lopen omdat opeens het opperwezen om de hoek komt kijken.
    Last edited by Culloden; 13th May 2015 at 12:41.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    470 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ben benieuwd of Ubisoft zich aan haar woord houd en echt eindeloze mogelijkheden bied met de splinternieuwe "paard en wagen" feature

Dit zie ik niet terug in de gameplay trailer van gisteren. Bovenstaande screenshot ademt Victoriaans Londen uit in tegenstelling tot de generieke levenloze stad in de trailer.

Swaglord RPGer's Avatar
    Mentioned
    507 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Overmind View Post

Dit zie ik niet terug in de gameplay trailer van gisteren. Bovenstaande screenshot ademt Victoriaans Londen uit in tegenstelling tot de generieke levenloze stad in de trailer.
    Precies, vond het er bijna last gen uitzien.

Tetten King Crimson's Avatar
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: King Kcrimson Steam ID: Belisarius

suggestie:
    Helemaal mee eens eigenlijk. Van alle drie de reeksen heb ik één deel helemaal uitgespeeld (AC2, MW2, BF2) en toen ik daarna af en toe eens een deeltje meespeelde bij een maat van me had ik het idee dat ik hetzelfde spel aan het doen was. Gameplay is vrijwel hetzelfde en het verhaal is ook niet om naar huis te schrijven. Ik pas.
    It's not the side-effects of the cocaine.

Avatar ruimte te huur Kudeta's Avatar
    Mentioned
    70 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198097124765
    Quote Originally Posted by coola View Post
    Hmm daar heb je misschien wel gelijk in toch prefereer ik unity vecht systeem

ik ben nu toch wel benieuwd naar wat jullie van mijn Lap tekst a.k.a. mijn uitgebreide mening vinden.
    Ik zal ook maar reageren dan maar. In ieder geval bedadnkt dat je je denken uitlegt. Ik begrijp nu dat het vooral om complacency gaat en andere standaarden en niet alleen om blinde voorliefde. Vooral je karakter- en verhaalomschrijving laten dat duidelijk zien.

-----

In de loop van de tijd heb je voor jezelf de illusie gecreeerd dat je AC niet leuk mag vinden van "ons". Dat jij het combat systeem goed uitgewerkt acht, dat jij het verhaal veel diepgang vindt hebben en dat jij vindt dat de gameplay heerlijk is probeert niemand van je af te nemen. Dat mag je vinden. En niemand zegt dat jij het spel of de reeks niet leuk mag vinden. Die punten die je aanhaalt, mag je vinden. Hoe moet iemand reageren op "ik prefereer het houterigere systeem"? Je claimt dat het spel uitmuntend is. Voor jou. Een feit voor jou noem je dat dan. Een mening dus. Maar voor jou een feit... Maar mag ik dan ook de gameplay repetitief vinden? Dat alle missies bijna hetzelfde zijn? Mag ik dan niet vinden dat de karakter extreem 1-dimensionaal zijn? Mag ik dan niet vragen om beter uitgewerkte combat? Ik wil ook een goede game spelen. Zelfs als jij het erg leuk vindt... denk je niet dat het ok is om verbeteringen te vragen zodat ook anderen van het spel kunnen genieten?

"Koop het dan niet, blijf dan weg bij AC'. Dat doe ik al. Maar ik ben ook onderdeel van het publiek. Ik ben ook een gamer. Ik vind de voor jou minder vervelende aspecten zeer storend in de game. Ik verwacht meer van AC, omdat ik ook de potentie zie. Hetzelfde is ook andere reeksen (cod/bf zijn bijvoorbeeld al genoemd). De opvolgende iteraties zijn vrijwel hetzelfde, niet alleen in core mechanics, maar ook in uitwerking van de elementen eromheen. Ik denk dat de core game mechanics heel interessant zijn. Parcours, historische setting, stealth elementen. Maar dat heb ik in de eerste 3 games al gezien. Ik wil meer afwisseling in het type missies. Ik wil meer optiemogelijkheden om mijn missie te voltooien (en dan bedoel ik niet ga ik linksom, rechtsom, door de achterdeur, met een mes of een zwaard). Ik wil minder grinden, vloeiendere combat, verscheidenere tegenstanders. Waar zijn de interessantere NPCs?

Zodra de gamer genoegen neemt met minder, zal deze developer ook met minder en minder aankomen. Die neerwaartse spiraal, of iig de stilstand, is duidelijk zichtbaar in deze reeks. Na 8 jaar verwacht ik ook wel meer diepgang in de elementen eromheen, maar het verhaal is vlakker geworden, de combat is nog steeds houterig en de gameplay nog steeds repetitief. Ik klaag (en speel) al lang niet meer, omdat ik niet geloof dat deze serie zal verbeteren. Dat is erg zonde. En het feit dat ze zonder echte verbetering elk half jaar een spel lijken uit te poepen helpt niet echt in hoe deze franchise op me overkomt. In het algemeen vind ik het zeer storend als men met hyperlatieven als "uitmuntend" gaat gooien, alle kritiek wegwuift als "maar ik vind van niet" en vervolgens zielig gaat zitten doen als de kritiek aan blijft houden. Dat is de reden dat mensen zuur worden wanneer je weer lyrisch over de uitmuntende AC reeks je lofzang uit, 8.9/10, nog steeds uitmuntend. Die fanboy-houding werkt de vooruitgang tegen. Ik wil dat als een dev ooit dit forum bezoekt, hij de boost krijgt om dingen te verbeteren. Niet "o, ze vinden alles prima, carry on". Want mijn mening doet ertoe. Net zoals jouw mening ertoe doet. Exact de reden waarom de anti-pre-order-campagne zo opspringt. Ik, als gamer, wil meer. Ik eis meer.

Je conclusie is dat de game verbeteringen kan gebruiken. Vind je dat ook echt? Welke verbeteringen zijn dat dan? Wat kunnen ze in Syndicate beter doen dan Unity? Of is dat ook weer standaard instant GOTY-materiaal omdat er een AC logo opstaat?
    Last edited by Kudeta; 13th May 2015 at 13:29.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    316 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Precies, vond het er bijna last gen uitzien.
    Ik maak me daar eerlijk gezegd geen zorgen om. kan me nog goed herinneren dat toen het pre alpha materiaal van ac3 werd getoond het er ook niet uit zag maar 5 maanden later zag het er erg mooi uit. Dat gaat zeer waarschijnlijk ook bij dit deel gebeuren.

Maar ja bij mij ist ook story/gameplay> gfx. ( En zoals ik eerder heb gezegd story vind ik super goed bij AC en de gameplay doet wat het moet doen Imho.) Dus als het grafisch on par is met unity it's a okay.

comazuiper pSeudoDog's Avatar
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ondanks dat ik de settings indrukwekkend vind, ben ik niet zo kapot van het dissonante hoofdpersonage en belangrijker nog de simpele gameplay die mij te saai is.
    Het zijn games die er leuk uitzien maar al vrij snel heb je in de gaten dat er niet veel van je verwacht wordt, om een hit uit te voeren moet je eerst wat huishoudelijke taken verichten en dan is het een simpele kwestie van naar je slachtoffer toe gaan om hem uit zijn ellende verlossen, dan vind ik Hitman leuker waar je meer een puzzel moet oplossen en meestal op meerdere manieren je doel kan uitschakelen.
    Ze hebben die assassin ook veel te overpowered gemaakt vind ik.

Als we het over de toekomst van dit IP gaan hebben dan is het wel duidelijk waar Ubisoft mee bezig is, zoveel mogelijk games maken die de fans binnenhalen om de aandeelhouders mooie kwartaalcijfers te kunnen laten zien.
    Er is echter al een moeheid ingetreden en veel fans hebben al afgehaakt en uit wanhoop zal Ubisoft pogingen gaan doen om ze terug te winnen wat ik maar het Tomb Raider effect of Eidos syndroom noem.
    Misschien lukt het ze, maar het is goed mogelijk dat ze daarmee juist hun overgebleven fans verspelen. Deze serie is echter net als Tomb Raider te weinig niche, zodat ze er door er een reusachtig budget tegenaan te gooien er wel mee door kunnen gaan, alleen niet zoals in de hoogtijdagen.
    Last edited by pSeudoDog; 13th May 2015 at 14:30.

Mentioned
    154 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dat is wat ik ook moeilijk te begrijpen vind; dat gameplaydoet wat het moet doen. De gameplay doet dit al sinds AC1. Er is geen verbetering te zien, de gameplay is jaren hetzelfde gebleven. Maar toen kwam Black Flag, de game was een verademing, eindelijk weer wat anders. Maar toen weer Unity, same old shit. De beste voor deze serie en daar zal jij als fan ook blijer van worden is dat de serie even een pauze neemt. Wat Ubisoft is echt volslagen de weg kwijt. Dingen zoals microtransactions. Dat hoef je niet te gebruiken, daar geef ik je gelijk in maar het zegt wel alles over de strategie van Ubisoft; er zoveel mogelijk geld uithalen met zo min mogelijk veranderingen want ze kopen het toch wel.

While Unity may not be “bad,” it’s certainly debuting on the low end of what’s desired and acceptable from a AAA game in this day and age, and I think Ubisoft needs to seriously consider how much they’re currently oversaturating the Assassin’s Creed franchise.
    Bron: http://www.forbes.com/sites/insertco...al-derailment/
    Simply put, Ubisoft is flooring the gas on the series, and it feels like the entire car is going to blow up if they don’t let off. It is very, very difficult for any publisher to pull off an annual series release effectively, and when they do, it’s very game-specific. Sports game barely have to tweak anything for yearly releases. Call of Duty has more work to do, but now it has three separate developers working for Activision to ensure the quality of the final product
    Dus, waarom denken mensen dat Syndicatie anders zal zijn? Wat deze serie nodig heeft is een eigen Kojima (koest RPG'er) die aan het roer staat en alles overziet. Iemand die inziet waarom Black Flag zo goed werd ontvangen en dat doorzet in de serie.

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    94 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Het ligt er wel erg dik bovenop dat dat artwork is. Maar idd, in die richting moet je wel denken voordat ik het interessant ga vinden. Dat je bij wijze van spreken het licht ziet gloeien in zo'n cafeetje op een regenachtige avond en aan de horizon de fabrieken met rook ziet. In de trailer komt het op mij ook wederom doods en generiek over.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    470 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Het ligt er wel erg dik bovenop dat dat artwork is. Maar idd, in die richting moet je wel denken voordat ik het interessant ga vinden. Dat je bij wijze van spreken het licht ziet gloeien in zo'n cafeetje op een regenachtige avond en aan de horizon de fabrieken met rook ziet. In de trailer komt het op mij ook wederom doods en generiek over.
    Ik bedoelde met screenshot ook niet dat het een in-game dingetje was. Maar, en dit is uiteraard gebaseerd op de trailer alleen, ligt het eindresultaat qua sfeer wel heel ver verwijderd van de sfeer geschetst in de "gelekte" victory screens van vorig jaar.

Swaglord RPGer's Avatar
    Mentioned
    507 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by pSeudoDog View Post
    Als we het over de toekomst van dit IP gaan hebben dan is het wel duidelijk waar Ubisoft mee bezig is, zoveel mogelijk games maken die de fans binnenhalen om de aandeelhouders mooie kwartaalcijfers te kunnen laten zien.
    In feite niet zoveel mis mee. Bedrijf wil toch centen verdienen en de game markt is al helemaal niet meer wat het was. Zolang het verkoopt..

Quote Originally Posted by pSeudoDog View Post
    Er is echter al een moeheid ingetreden en veel fans hebben al afgehaakt.
    Wie zegt dat? Volgens mij verkoopt het nog steeds als een tierelier. Heel simpel, niet leuk vinden, niet kopen. Ubisoft gaat de formule pas wijzigen als ze echt een keer (commercieël) goed mee op hun bek gaan, echt niet vanwege bashing gifjes op Neogaf.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    316 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Plus als ik zo effe de reacties op Internet lees zijn heel veel reacties toch echt wel lovend. Deze game gaat zeer waarschijnlijk weer top verkopen en ik denk niet dat ubi op z'n bek gaat. ( van mij hebben ze in ieder geval al 94 euro althans ik betaal pas na ik hem binnen heb maar pre- order is al binnen bij ze )
    Last edited by coola; 13th May 2015 at 15:17.