User Tag List

Page 13 of 13 FirstFirst ... 3 11 12 13
Results 481 to 514 of 514

Thread: [Discussie] De toekomst van Assassin's Creed

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    344 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Ik heb er wel vertrouwen in dat Ubi er vol voor gaat om een mooi volgend deel te maken. Ze zijn zich bewust van alle kritiek. Nu ze een stap terug hebben genomen van die rare drang om met een rotgang die game te moeten releasen heb ik wel oren naar een volgend deeltje. En als het marketing team niet te dol gaat met in game purchases, that would be nice.
    Dit.

In de filmpjes die ik heb gepost word ook gezegd dat ze juist 2016 hebben overgeslagen om de serie te revampen, ze gaan weliswaar verder met het al bestaande verhaal ( en dat is een juiste keuze) daarnaast gaan ze weer terug naar de essentie van deel 1.

Ook wijst alles erop dat ze naar de kritieken luisteren. Zo gaat het vecht systeem gebaseerd zijn op dat van the witcher 3 en het belangrijkste het team van Black Flag is het team dat de nieuwe game maakt

(nu weet ik haast zeker dat men alsnog gaat bitchen enkel om het feit dat Ubisoft blijft want dat is gewoon in sinds 2014)
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    501 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Die @Liquidje kan me wat! Als ik in de volgende TES word gebeld door mijn neef om te gaan bowlen ga ik gewoon mee!

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    265 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Quote Originally Posted by coola View Post
    Ook wijst alles erop dat ze naar de kritieken luisteren. Zo gaat het vecht systeem gebaseerd zijn op dat van the witcher 3 en het belangrijkste het team van Black Flag is het team dat de nieuwe game maakt
    Oeh nice! Heb je daar een bron van? Nou heeft het vechtsysteem van The Witcher 3 ook wat flaws (ik zit nog steeds vaak vast achter tonnetjes/kistjes/muurtjes + camerastand is vaak ruk), maar het speelt verder wel erg lekker.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    344 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oeh nice! Heb je daar een bron van? Nou heeft het vechtsysteem van The Witcher 3 ook wat flaws (ik zit nog steeds vaak vast achter tonnetjes/kistjes/muurtjes + camerastand is vaak ruk), maar het speelt verder wel erg lekker.
    Het is dat ik nu niet thuis ben maar in 1 van de filmpjes die ik heb gepost word het gezegd (volgens mij in het eerste filmpje) en ik heb het ook vaker voorbij zien komen dat Ubisoft voor het "the Witcher gevoel" wil gaan. Als ik thuis ben ( weet niet wanneer dat gaat zijn) zal ik nog wat bronnen opzoeken.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Would you kindly? Exclusive's Avatar
    Mentioned
    189 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Exclusive50 Steam ID: RUZ3-Exclusive
    Weet niet of ik het nou een pluspunt vind om het combat systeem op dat van The Witcher 3 te baseren. Het is natuurlijk een geweldige game maar juist het combat systeem vind ik eerder een van de zwakke dan één van de sterke punten. Zeker als je zaken als de signs wegneemt blijft er weinig anders over dan een simpele hack-n-slash game.

Maximum effort! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    155 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Teratel Steam ID: Teratel1
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    De engine van Unity/Syndicate is mijn grootste probleem niet.
    Het overkoepelende verhaal. Het brakke stealth systeem, de saaie combat, het ontbreken van uitdaging. Dit zijn de problemen die ze moeten aanpassen.
    Ik ben geen techneut, maar de engine is toch gewoon 'hoe het eruit ziet', dus met dingen als camerastandpunt, bewegingen van de personages, verhoudingen, zwaartekracht etc? Op zich zou die wel een opfriscursus kunnen gebruiken (nogmaals, ik denk dat ze moeten breken met de huidige status quo van de serie), maar er zijn inderdaad belangrijkere problemen. Met name de combat is in mijn ervaring een enorm probleem: het haalt je gewoon echt enorm uit de ervaring als je als een soort superman door de straten van Firenze rent. Een hoop actiefilms lijden aan ditzelfde syndroom: de protagonist is nagenoeg onkwetsbaar en bedreigende situaties zijn daardoor niet spannend meer. Matrix II is daar een voorbeeld van.
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Tes heeft een brakke engine idd. Met belachelijke bugs soms. Maar de games zijn immersive zelfs oblivion heb ik meer dan 80 uur in zitten en die was echt de slechtste van het stel.
    De vergelijking tussen AC en TES is een lastige, maar TES laat je zelf 'de waarheid' invullen door je nagenoeg los te laten om de wereld te verkennen. En de serie is zó groot dat je alle kanten op kunt, en verschillende tactieken en bondgenootschappen kunt aanwenden om je doel te bereiken. Wat dat betreft is AC benauwend: jij bent de goeierik en tussen de Templars uitschakelen door mag je nog even wat veertjes verzamelen, torentjes beklimmen, wapens kopen die je niet gaat gebruiken en nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn, en je outfit verven.

Weet je wat nou echt een cool idee zou zijn? Als je als speler zelf zou mogen kiezen of je je bij de Assassins of bij de Templars wilt aansluiten!
    Ik zou het wel weten.
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Maar belangrijker hier:
    Ik had het gewoon niet moeten noemen, want het is nu wel heel verleidelijk om ook inhoudelijk een vergelijking te trekken tussen de games. /blame me
    "Het is een groot man die toegeven kan". Desalniettemin:

“It is the pride of a Knight to work for his master. That being said, I don’t know who my master is. No one is capable!!"
    -- Dulahan in Disgaea D2

Would you kindly? Exclusive's Avatar
    Mentioned
    189 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Exclusive50 Steam ID: RUZ3-Exclusive
    @Lord Serafin : In de huidige opzet van de serie kan dat zelf kiezen niet. Je speelt namelijk herinneringen na. Alles wat je doet is dus al gebeurd. Je volgt letterlijk het pad van één van je voorvaderen. Daarom maak je dus ook eigenlijk geen (wezenlijke) keuzes.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    344 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Exclusive View Post
    @Lord Serafin : In de huidige opzet van de serie kan dat zelf kiezen niet. Je speelt namelijk herinneringen na. Alles wat je doet is dus al gebeurd. Je volgt letterlijk het pad van één van je voorvaderen. Daarom maak je dus ook eigenlijk geen (wezenlijke) keuzes.
    En daarbij is de Franchise niet zo zwart wit dat er echt een lijn is tussen goed en kwaad. In deel 1 zijn zowel de beweegredenen van de Assassins en de templars niet goed en niet slecht. In deel 2 en brotherhood waren eigenlijk alleen de Borgia familie slecht de overige templars werden niet als het pure kwaad neer gezet. In Revelations waren de byzantijnse templars ook niet het pure kwaad. In deel 3 waren templars ook niet het pure kwaad zoals haytham liet zien. Black Flag was ook een redelijk grijs gebied met Julian en Woods als uitzondering. Rogue en Unity laten helemaal zien dat zowel de Assassins als de templars zowel goed als slecht zijn, hell Rogue zorgt er zelfs voor dat je je juist in hun beweegredenen kan vinden en juist de Assassins gaat haten. In Syndicate is eigenlijk alleen Starick een klootzak eerste klas. Nee nogmaals zo zwart wit is Assassin's Creed niet.

Mentioned
    155 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Exclusive View Post
    Daar ben ik me van bewust, ol' chum. Maar als ze de serie dan toch over langere periode behandelen en (hopelijk) gaan herinrichten, dan zou het mij gunstig stemmen als ze iets dergelijks meenemen. Maar dat is mijn opinie: ik vond die Assassins ten opzichte van de Templars persoonlijk altijd al de mindere, dus als ik niet steeds weer de goeierik moet spelen ben ik een stuk blijer. In dat opzicht vind ik de serie anti-religie en anti-establishment: een stroming waarmee ik me niet kan verenigen, maar dat gewoon even tussendoor.

Misschien dat ze de keuze zouden kunnen aanbieden via twee timelines of twee campaigns. Resident Evil heeft dat gedaan in delen 1 en 2, Legacy of Kain heeft dat gedaan met Defiance...het zou moeten kunnen. Ik kan er best mee leven als ze uiteindelijk zeggen 'De Assassins timeline is canon voor het volgende deel in het verhaal!

Komt bij, dat overkoepelende verhaaltje vond ik aardig (tenminste, in AC1 en AC2), maar als ze dat schrappen ten bate van een keuzemogelijkheid tussen Templars en Assassins hebben ze mijn zege.
    Nee nogmaals zo zwart wit is Assassin's Creed niet.
    Ik ben niet zo bekend op dit gebied als jij, maar je hebt karakternuance en je hebt karakternuance. Menig film en spel proberen de toeschouwer een weging tussen goed en kwaad voor te schotelen, maar de een slaagt daar beter in dan de ander. Zo heb je de platte badguy die is wat 'ie is want hij doet slechte dingen omdat hij er zelf beter van wil worden (Tony Montana). Dan heb je de badguy die slechte dingen doet máár hij heeft er een valide reden voor (Kratos uit God of War). De badguy die eerst goed was maar tegen zijn wil die kant wordt opgedrukt omdat hij geen keus heeft wordt al een stuk interessanter (Anakin Skywalker, Michael Corleone). En dan heb je de badguy waarbij je zelf mag uitmaken of hij nou goed of slecht is, hij doet slechte dingen om uiteindelijk het goede hoog te houden (Big Boss uit MGS, Light Yagami uit Death Note, Boondock Saints). Een soortgelijk riedeltje kun je houden bij de goeien, en zoals je begrijpt komen ze in het midden bijeen.

Bij Assassin's Creed vind ik vooral dat de Templars worden neergezet als zijnde mensen: ze lopen niet gebogen boosaardig en handenwrijvend over straat terwijl ze boze plannetjes bedenken, en gaan normaal met elkaar om. Een aantal tonen ook bedenkingen bij wat ze doen, en dit alles lijkt me ook niet meer dan logisch. Maar dat is waar ze in mijn beleving dan ook op blijven steken: het zijn badguys met af en toe een glimp van menselijke emotie. Dat maakt ze nog geen goede badguys. Des te erger komt dat uit de verf omdat de Assassins juist als ontzettende goeierikken worden afgeschilderd (dat briefje aan Alexander Tesla in AC2, en anderzijds dat briefje van Rooseveld als zijnde een Templar), er zit geen kwaad in. En natuurlijk zijn die goden dan ook nog slecht en moeten de Templars Assassins (edit: whoops) ze als goeierikken tegen houden.

Dan kun je wel proberen een badguy meer nuance mee te geven door ze een moment of handeling mee te geven waarbij ze iets goed doen, maar dat is wel een erg goedkope poging om het duidelijk op je gehele publiek over te laten komen. De karakteruitwerking is middelmatig at best, en ik ervaar ook vrij weinig betrokkenheid bij de personages: die tamtam rond dat zogenaamde epische moment van Ezio die de tombe van Altaïr binnen treedt in Revelations kwam dan ook totaal niet bij mij over. De enige badguy die potentieel had was die knul die aan het begin van deel 3 bij de Templars wordt ingelijfd terwijl hij denkt bij de Assassins te gaan, maar de rest van het verhaal is hij slecht 'omdat hij sindsdien nou eenmaal slecht is'. Dat is iets wat ik het spel nooit heb vergeven.
    Last edited by Lord Serafin; 28th February 2017 at 16:49.
    “It is the pride of a Knight to work for his master. That being said, I don’t know who my master is. No one is capable!!"
    -- Dulahan in Disgaea D2

( ͡° ͜ʖ ͡°) iPodKiller's Avatar
    Mentioned
    61 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: kalax3 Steam ID: Kalax03
    Haha, deze thread mag ook weer opgepakt worden

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    265 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Quote Originally Posted by iPodKiller View Post
    Haha, deze thread mag ook weer opgepakt worden
    Uh nee. Er mogen eerder wel een paar gesloten worden, want dit gaat nergens meer over!
    AC - Origins topic (de enige die nodig is)
    AC - 2007 tot heden topic
    AC - De toekomst topic
    AC - De Film

It's all over the place. Handiger om gewoon in 1 topic over dit onderwerp te praten. Van Origins zit het half in het ene en half in het andere. Coola probeert hiermee overzicht te creeeren, maar dit zorgt allemaal enkel voor een enorme chaos.

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    688 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Uh nee. Er mogen eerder wel een paar gesloten worden, want dit gaat nergens meer over!
    AC - De toekomst topic
    AC - De Film

It's all over the place. Handiger om gewoon in 1 topic over dit onderwerp te praten. Van Origins zit het half in het ene en half in het andere. Coola probeert hiermee overzicht te creeeren, maar dit zorgt allemaal enkel voor een enorme chaos.
    Dit inderdaad!

Moet eerlijk bekennen dat ik deze thread helemaal uit het oog ben verloren maar dit is niet de plek voor deze discussie!
    Nu na E3 is er weer genoeg stof om te bespreken dus brand los.
    "I live my life one game at a time"

Mentioned
    155 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ja is goed! Maar dan niet gaan zeuren als ik middenin een conversatie over AC: Origins een aanklacht afsteek over mijn momentele ervaringen in Black Flag. Godverdomme, het is werkelijk net of je op de kleuterschool zit zo dom, en het is een duivelse eeuwige herhaling van hetzelfde saaie bedenksel van de boyz (whattahhhhp!?) in Montréal.

En als zijnde deel VI in de reeks, het is alsof je op één avond ontmaagd wordt door een uiterlijk acceptabel mokkel, vervolgens alles goed doet en gillend klaarkomt op haar vriendinnetje, bij slet 3 de lol eraf raakt en de kraaienpoten zichtbaar worden, je bij huisgenote 4 het bed onderzeikt omdat je 'm niet meer omhoog krijgt (en lelijk was ze sowieso al), de buurvrouw als zijnde nummer 5 het hoofd van een 40-jarige lijkt te hebben terwijl ze blijkt dat ze het lichaam heeft van een 60-jarige, en als klap op de vuurpijl een lelijke negerin die je vastbindt, bekent eigenlijk een man te zijn en je KEIHARD () anaal neemt, en halverwege de rit nog effe in je oor fluistert dat hij/zij Super-Aids heeft: Black F(l)ag!!!

Met andere woorden, ik zal de thread waarschijnlijk niet gaan platlopen!
    -- Dulahan in Disgaea D2

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    93 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vreemde omschrijving waarbij je dus vind dat AC elk deel slechter wordt?

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    RANTER-DE-RANT-RANT CENSUUR RANTER-DE-RANT-RANT
    Ik zou even gaan zitten en een glaasje water drinken, dit was duidelijk een traumatische ervaring. Zo te lezen waren de naval combat en de shanties niet genoeg compensatie voor de rest

Ik zou inderdaad een beetje wegblijven van AC:O. Don’t worry, ik ga wel rants van minstens 12 posts en acht A4’jes schrijven waarin ik uit de doeken doe waarom AC:O zuigt omdat de zolen onder Bayeks sandalen tien jaar out of date zijn. Ik beloof echter plechtig geen quasi-erotische metaforen te gebruiken.

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wel verdelen over de duizend miljoen AC threads a.u.b. Dat is goed voor de lore van AC.

Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Culloden View Post
    Wel verdelen over de duizend miljoen AC threads a.u.b. Dat is goed voor de lore van AC.
    Absoluut. Copy, paste en een appje om woorden random rond te schuiven zijn je vriend

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    916 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by Das Tentakel View Post
    Ik zou even gaan zitten en een glaasje water drinken, dit was duidelijk een traumatische ervaring. Zo te lezen waren de naval combat en de shanties niet genoeg compensatie voor de rest

Ik zou inderdaad een beetje wegblijven van AC:O. Don’t worry, ik ga wel rants van minstens 12 posts en acht A4’jes schrijven waarin ik uit de doeken doe waarom AC:O zuigt omdat de zolen onder Bayeks sandalen tien jaar out of date zijn. Ik beloof echter plechtig geen quasi-erotische metaforen te gebruiken.
    ! Please do.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Yooka-Laylee is kut Trowzer's Avatar
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    * @coola on suicide watch*

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    344 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    AC - De toekomst topic
    AC - De Film

Maar dan kunnen alle losse zelda, final Fantasy topics etc ook gesloten worden en alles in de algemene zelda, final Fantasy topic gepost worden.

Het AC toekomst topic en AC film topic kunnen van mij part gesloten worden. Maar het AC origins en Assassin's creed 2007 - heden topic kunnen gewoon naast elkaar bestaan imho.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    850 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Maar dan kunnen alle losse zelda, final Fantasy topics etc ook gesloten worden en alles in de algemene zelda, final Fantasy topic gepost worden.
    Ja maar ja maar ja maar ja maar...!

Ik snap niet waarom je dit weer ophaalt 3 dagen later. En ik snap het probleem niet zo als we het gewoon zo houden.
    AC toekomst: algehele discussie over de franchise in zijn geheel (meta)
    AC film topic: film speicfiek (nu is het wat onzinnig om een specifieke thread voor een film te hebben maar soit, er is onderscheid, film is ook al uit dus de thread zal wel doodbloeden)
    AC Origins: specifiek deel
    AC 2007 - heden: showcase thread

De enige die een beetje overbodig is voor een forum in de sense dat er wat overlap is, imho is de AC 2007 - heden thread. Maar goed daar zijn al wat soortgelijke threads van en ik vind het prima, omdat het toch geen thread is waar mensen discussie starten. Maar we zijn niet voornemens nog meer AC threads te maken behalve misschien bij een nieuw deel. Wel kunnen we de overweging maken de meta-thread op gegeven moment te sluiten als het enige boeiende AC nieuws enkel de nieuwe delen betreft. De thread was destijds gemaakt zodat we discussie konden hebben zonder dat de nieuwe AC telkens werd verdedigd, maar van die consensus zijn we inmiddels afgestapt en daarom is die thread ook wat overbodig.

Als jullie er anders over denken gooi het alsjeblieft in het feedback hok!
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    155 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Toevallig dat je die dan pakt, want die shanties vind ik echt origineel en is een van de weinige pluspunten van het spel. De ander is de sfeer van piraterij in de Carribean die ruim voldoende is.

Helaas houdt het daar op, want het spel biedt in de kern drie 'pilaren' waarop alles is gebaseerd: rennen/klauteren, vechten en varen. Probleem is echter dat ieder van die fundamenten, én de uitwerking, gewoon zwaar onvoldoende zijn, én tot in den treure herhaald worden. Het vechten was in AC nooit je-van-het, maar nu is het helemaal een chaotische knoppenramp-zooi, en saai bovendien: vaak smijt ik gewoon een rookbom en steek alles neer wat kucht, en klaar. Ik gebruik de stealth niet omdat het nodig is, maar gewoonweg om die ellendige combat te vermijden! Het zee-gevecht is op zich okay, maar na 5 schepen gekelderd/ge-enterd te hebben is het nieuwtje er ook wel van af: komt bij dat ook deze gevechten onoverzichtelijk en chaotisch zijn. Het varen van A naar B zit ook geen rek in omdat ik steeds halt moet houden, in de zee moet springen, naar de kant moet zwemmen, naar een target moet lopen, in een boom moet klimmen en de collectible pakken (en/of wat kistjes moet openen), terug naar mijn schip zwemmen en klimmen, en weer door: het duurt gewoon veel te lang!

Het beste voorbeeld van hoe lui het spel is is het walvis-vangen: "Okay, daar zwemt 'ie! Gooi de harpoen erin!! Nou zwemt 'ie weg: raak 'm nog eens!!
    Leuk hè? Raak 'm nog maar een keer!
    En nog eens...!
    En nog eens.....!
    En nog eens.......!
    Et cetera

Wat ik al zei, kleuter-niveau: ik moet steeds denken aan mijn nichtje van 2 die zat te duwen en trekken aan een houten uitklapbankje en de grootste lol had als dat ding piepte en bewoog. Ze keek mij steeds met en lach van oor tot oor aan en deed het nog 10 keer: simpel vermaak en herhaling tot in het oneindige. Probleem is alleen niet dat Ubisoft dat flikt in dit spel, maar in de gehele AC-reeks: ieder nieuw deel leunt krampachtig op zijn voorgangers.

'Yo Ubisoft, ik kan inmiddels tot 10 tellen in AC-maatstaven. Nu misschien optellen en/of vermenigvuldigen om het uitdagender te maken?
    "Nee", zegt Ubisoft blijkbaar, "want jij wilt geen uitdaging, jij vindt tot 10 interessant genoeg, en je bent bovendien te dom om tot ná 10 te tellen."

Ik heb overwogen er gewoon maar mee te stoppen, maar ik ben zo'n ontzettende krent die als hij een spel koopt, het doorgaans ook uit moet spelen.
    Gelukkig heb ik jullie om m'n sores bij kwijt te kunnen!

Ik beloof echter plechtig geen quasi-erotische metaforen te gebruiken.

Maar ik kijk uit naar je klaagzangen!
    "Ass-creed: nu al voor 100% een hoop te zeiken in het verschiet!"
    -- Dulahan in Disgaea D2

Swaglord RPGer's Avatar
    Mentioned
    552 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Meh. Ik haal hem nog wel eens in een Steam Sale.

Yooka-Laylee is kut Trowzer's Avatar
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En dan duurt het nog eens 5 maanden voordat de game überhaupt uit is.

Mentioned
    155 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by RPGer View Post
    -- Dulahan in Disgaea D2

( ͡° ͜ʖ ͡°) iPodKiller's Avatar
    Mentioned
    61 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: kalax3 Steam ID: Kalax03
    Spoiler:

Mentioned
    155 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Interessante en genuanceerde analyse van de AC delen tot nu toe. Ik moet ook bekennen dat ik een beetje begon te glimlachen toen ik delen 1 en 2 weer zag, en de verteller noemt waarom ze zo goed waren; ik was dat eigenlijk vergeten in de shitstorm die de serie mijn inziens is geworden.

Ik zou op zich, na het zien van de filmpje, best benieuwd worden naar Rogue, ware het niet dat (de verteller weet het ook, hij zegt het alleen niet in die woorden) je op een gegeven moment het gevoel had álle eerdere AC-ervaringen opnieuw te beleven omdat de gameplay zo mondjesmaat verandert per deel.

Maar, ik vond het een mooi filmpje.
    -- Dulahan in Disgaea D2

Senior Member Obsidian's Avatar
    Mentioned
    159 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: ArkaineNL PSN ID: ObsidianNL Steam ID: ObsidianNL
    Tja deel 1 en 2 waren goed omdat; deel 1 een nieuwe ervaring was en deel 2 hier verbeteringen aan toevoegde. Als ik ze nu zou spelen dan is het een grote snorefest. Dat vind ik ook met Origins, gameplay-wise hebben ze goede verbeteringen toegevoegd, maar toch heb ik het gevoel het al een keer gespeeld te hebben. Dat komt mijn inziens omdat de formule c.q. de basis nog steeds hetzelfde is. Zelfde huis, maar met een nieuwe likje verf. Ik hoop dat ze qua missies creatief zijn geweest. Na de zoveelste 'volg die gast'-missie wil ik wel een keer wat anders.

Black Flag had Naval combat, wat leuk was. Maar alle gameplay buiten dat Naval Combat was gewoon weer de uitgemolken AC-gameplay die ik echt beu ben. Ik hoop dat ik er naast zit met Origins want er zit zoveel potentie in deze serie.
    Last edited by Obsidian; 19th June 2017 at 16:54.

Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Interessante en genuanceerde analyse van de AC delen tot nu toe. Ik moet ook bekennen dat ik een beetje begon te glimlachen toen ik delen 1 en 2 weer zag, en de verteller noemt waarom ze zo goed waren; ik was dat eigenlijk vergeten in de shitstorm die de serie mijn inziens is geworden.

Ik zou op zich, na het zien van de filmpje, best benieuwd worden naar Rogue, ware het niet dat (de verteller weet het ook, hij zegt het alleen niet in die woorden) je op een gegeven moment het gevoel had álle eerdere AC-ervaringen opnieuw te beleven omdat de gameplay zo mondjesmaat verandert per deel.

Maar, ik vond het een mooi filmpje.
    Will watch. Ik heb nooit echt wat gehad met de gameplay, maar ik vond I en II wel bijzondere games in de context van die tijd. Niet mijn ding, maar wel goed dat ze er waren. Had ook geen problemen met de vrijheden die Desilets & Co zich in deze games veroorloofden, vond ik eerder wel grappig gedaan. Daarna sloeg de wet van de toe- en afnemende meeropbrengst toe…

Mentioned
    155 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Obsidian View Post
    Tja deel 1 en 2 waren goed omdat; deel 1 een nieuwe ervaring was en deel 2 hier verbeteringen aan toevoegde. Als ik ze nu zou spelen dan is het een grote snorefest. Dat vind ik ook met Origins, gameplay-wise hebben ze goede verbeteringen toegevoegd, maar toch heb ik het gevoel het al een keer gespeeld te hebben. Dat komt mijn inziens omdat de formule c.q. de basis nog steeds hetzelfde is. Zelfde huis, maar met een nieuwe likje verf. Ik hoop dat ze qua missies creatief zijn geweest. Na de zoveelste 'volg die gast'-missie wil ik wel een keer wat anders.

Black Flag had Naval combat, wat leuk was. Maar alle gameplay buiten dat Naval Combat was gewoon weer de uitgemolken AC-gameplay die ik echt beu ben. Ik hoop dat ik er naast zit met Origins want er zit zoveel potentie in deze serie.
    De eerste twee zinnen van je tweede alinea verwoorden exact mijn teleurstelling over Black Flag van afgelopen week. Het naval combat wordt op een gegeven moment ook saai omdat alle zeegevechten (behalve de forten) dezelfde aanpak vergen: schieten, beuken, enteren, rossen.

Ellendig ook dat je middenin een zeegevecht met meerdere schepen even eentje kunt enteren, je schip oplappen, en weer door gaat terwijl de andere kwaaie schepen gewoon even wachten tot je klaar bent. Het lijkt wel die robot-transformatiesscène uit de Power Rangers.

Maar je hebt gelijk: de serie is in essentie gewoon steeds hetzelfde. De likje verf metafoor is perfect: ze proberen het te verbloemen, maar zelf het scheepsgedeelte uit BF komt weer neer op springen, klimmen en steken. Ze moeten de serie gewoon meer hart en queestes geven die ertoe doen in plaats van grotten en forten door sprinten om uiteindelijk, na uren van dergelijk verzamelwerk, een nieuw pakje te krijgen. Het lijken gewoon twee verschillende spellen naast elkaar: main story, all the other stuff.

Ik vrees dat je gelijk gaat hebben wat betreft Origins.
    Will watch. Ik heb nooit echt wat gehad met de gameplay, maar ik vond I en II wel bijzondere games in de context van die tijd. Niet mijn ding, maar wel goed dat ze er waren. Had ook geen problemen met de vrijheden die Desilets & Co zich in deze games veroorloofden, vond ik eerder wel grappig gedaan. Daarna sloeg de wet van de toe- en afnemende meeropbrengst toe…
    Kijk het filmpje dan maar 's als je tijd hebt.
    Last edited by Lord Serafin; 19th June 2017 at 17:27.
    -- Dulahan in Disgaea D2

Mentioned
    155 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Even een zijstapje naar belachelijke review-cijfers en reviewers:
    http://www.liquidbunny.nl/vb4/showth...-wel-objectief

Zie OP
    -- Dulahan in Disgaea D2

Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De eerste twee zinnen van je tweede alinea verwoorden exact mijn teleurstelling over Black Flag van afgelopen week. Het naval combat wordt op een gegeven moment ook saai omdat alle zeegevechten (behalve de forten) dezelfde aanpak vergen: schieten, beuken, enteren, rossen.
    Mijn probleem was dat alles veel te snel ging in die zeegevechten. Niet dat ik een groot zeiler ben, maar alles voelde veeeeeeel te snel aan wat immersie geen goed deed; ik snap waarom alles zo versneld was en het hoefde ook niet 100% realistisch, maar het was gewoon té.

Kijk het filmpje dan maar 's als je tijd hebt.
    Gezien, heel aardig. De andere video's op dat channel zijn ook de moeite waard; kende het al maar voor alle zekerheid maar even op de Games-lijst met Favorites gezet. In deze context was de Far Cry video ook wel interessant.

De 'Why Egypt Is The Perfect Setting for Assassin's Creed Origins' video was echter awful. Hij moet geen history doen, al waardeer ik het enthousiasme wel. Als ik
    het goed interpreteer wil hij gewoon mano-on-mano in brons in een strijdwagen in de schaduw van de pyramiden hersens inslaan en daarna tombes leegroven. Wie niet?
    Om eens lekker '...sword in hand, a thief, a reaver, a slayer tread the jeweled thrones of the Earth under his sandalled feet.'

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Mentioned
    155 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Mijn probleem was dat alles veel te snel ging in die zeegevechten. Niet dat ik een groot zeiler ben, maar alles voelde veeeeeeel te snel aan wat immersie geen goed deed; ik snap waarom alles zo versneld was en het hoefde ook niet 100% realistisch, maar het was gewoon té.
    Thank you for saying so: ik had namelijk hetzelfde bezwaar. Ik vaar maar wat rond en blaas schepen uit het water, maar ik werd vaak genoeg aan gort geschoten omdat...welja, waarom eigenlijk? Het moment dat ze gaan schieten wordt zó lang aangegeven dat niet te timen is wanneer je moet duiken. En dan schoten ze ook nog 's driemaal achter elkaar een salvo. Dat realiseer ik me nu pas: waarom in godsnaam!? Hebben zijn automatisch herladende kanonnen ofzo!?

Gezien, heel aardig. De andere video's op dat channel zijn ook de moeite waard; kende het al maar voor alle zekerheid maar even op de Games-lijst met Favorites gezet. In deze context was de Far Cry video ook wel interessant.

De 'Why Egypt Is The Perfect Setting for Assassin's Creed Origins' video was echter awful. Hij moet geen history doen, al waardeer ik het enthousiasme wel.
    Blij dat je 'm kon waarderen! Ik zal vast nog tegen vele Youtube-filmpjes over het onderwerp aanlopen nu ik op hun radar sta, dus ik zal dat kanaal eens in het oog houden. En dat filmpje over Egypte niet bekeken, maar als jij het zo omschrijft verdoe ik er mijn tijd niet aan: de wereld loopt over van amateurtjes!
    -- Dulahan in Disgaea D2

Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thank you for saying so: ik had namelijk hetzelfde bezwaar. Ik vaar maar wat rond en blaas schepen uit het water, maar ik werd vaak genoeg aan gort geschoten omdat...welja, waarom eigenlijk? Het moment dat ze gaan schieten wordt zó lang aangegeven dat niet te timen is wanneer je moet duiken. En dan schoten ze ook nog 's driemaal achter elkaar een salvo. Dat realiseer ik me nu pas: waarom in godsnaam!? Hebben zijn automatisch herladende kanonnen ofzo!?
    De zeegevechten zijn zo arcadey mogelijk gemaakt en dat zal wel met het oog op de heel erg brede doelgroep zijn geweest. Realistische gevechten waren ook gewoon te traag geweest, maar een tussenvorm had ik wel fijn gevonden. Of het net zo goed was aangekomen als de arcadey vorm weet ik niet, er zijn helaas niet zoveel voorbeelden. Empire en Napoleon TW zijn wat dat betreft te traag, de paar andere games weer te snel. De (verder bagger beoordeelde) cRPG Raven’s Cry schijnt zeegevechten te hebben die wat doordachter en realistischer zijn dan die van Black Flag, maar nog wel met een behoorlijk tempo. Kan dat echter niet zelf beoordelen, want de game (als geheel) heeft zulke slechte reviews gekregen dat ik daar mijn geld niet aan uitgeef. Misschien een keer bij een ‘deep sale’.

Wel jammer, schijnt het gevolg te zijn geweest van een moeilijk proces en gezeik tussen studio (Reality Pump, ontwikkelaar van de prima cRPG Two Worlds II) en uitgever. De meeste devs zijn voordat Raven’s Cry af was, overgestapt naar CD Projekt Red Krakau. De mensen achter de zaken die wel ‘af’ zijn in Raven’s Cry zoals de naval battles zijn dus deels ook de mensen achter Witcher III’s ‘Blood and Wine’ expansie.

Na ja, piraten en de Age of Sail zijn geknipt voor toffe games, hopelijk komt er nog een keer een nieuwe kans. CD Projekt Red zijn geloof ik niet alleen bezig met Cyberpunk, so who knows…

Verrek, ik kreeg bij die gedachte alleen al een hypothetisch soort premature mini-joygasm
    Last edited by Das Tentakel; 20th June 2017 at 10:39.