User Tag List

Page 1 of 9 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 40 of 346

Thread: [PS4] God Of War

wubalubadubdub ShadowSaiyan's Avatar
    Mentioned
    31 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ShadowSaiyan

[PS4] God Of War

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Many years have passed since Kratos took his vengeance against the Olympian gods. Having survived his final encounter with his father Zeus, Kratos now lives with his young son Atreus in the world of the Norse gods, a savage land inhabited by many ferocious monsters and warriors. In order to teach his son how to survive in such a world, Kratos must master the rage that has driven him for many years and embrace his newfound role as a father and mentor

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Officiële Site
    Wikipedia
    Facebook
    Twitter
    Youtube
    Instagram
    Last edited by ShadowSaiyan; 19th March 2018 at 20:06.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1077 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Pffff, goed sterke trailer. En mooi om te zien dat ze het lef hebben gehad het echt over een andere boeg te gooien en niet kiezen voor oude wijn in nieuwe zakken. Op de een of andere manier ademt het wel sterk de Tomb Raider-sfeer. En ik weet niet of dat levellen d.m.v. jagen in een game als deze hoort, maar dat zien we vanzelf.

En wat meteen opviel: Spartan Rage. Een duidelijke link met Kratos, toch?
    Last edited by Like-a-Bunny; 14th June 2016 at 08:39.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    240 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wow... Dit is de eerste exclusive van de PS4 waardoor ik echt twijfel om er een te kopen.
    Man wat ziet deze game er goed uit en wat is het vet dat die seamless transitions tegenwoordig zo goed werken!

It's-a me! Pokalapoketl's Avatar
    Mentioned
    102 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pokalapoketl PSN ID: Pokalapoketl Steam ID: Pokalapoketl
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Dat je als Kratos speelt was niet genoeg?

Vers Vlees 2011 Stikkel's Avatar
    Mentioned
    720 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: stikkelboks
    Dit is heel andere koek dan de voorgaande delen. Erg tof dat wel, ben benieuwd.

Mentioned
    1077 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Pokalapoketl View Post
    Dat je als Kratos speelt was niet genoeg?
    Ik doel natguurlijk op de Griekse setting. Normaliter vind je weinig Spartanen in de Noorse mythologie.

Mentioned
    102 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Het maakt vooral duidelijker dat je nog steeds dezelfde Kratos speelt.

Mentioned
    1077 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Het maakt vooral duidelijker dat je nog steeds dezelfde Kratos speelt.
    Is dat bevestigd? Want ze kunnen er even zo gemakkelijk een of ander lineage-verhaal eraan vast hangen.

Ik ben gewoon benieuwd of ze überhaupt de moeite gaan doen om de link tussen eerdere delen te verhelderen of dat we dit inderdaad gewoon als Kratos in Scandinavië moeten gaan zien.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Pffff, goed sterke trailer. En mooi om te zien dat ze het lef hebben gehad het echt over een andere boeg te gooien en niet kiezen voor oude wijn in nieuwe zakken. Op de een of andere manier ademt het wel sterk de Tomb Raider-sfeer. En ik weet niet of dat levellen d.m.v. jagen in een game als deze hoort, maar dat zien we vanzelf.

Mix van Tomb Raider en Last of us aan invloeden.

Ben benieuwd.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Hollow gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    142 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Ziet er best indrukwekkend uit, maar ik vind het jammer dat ze af zijn gestapt van het vaste camerastandpunt. Het is een stuk "cinematischer" maar is by far niet zo bruut als GoW ooit geweest is; althans niet in deze gameplaybeelden. Weg is de Kratos die de hele wereld haat en in zijn waanzin iedereen op zijn pad de kop afhakt en de ogen er uit trekt. In plaats daarvan krijgen we papa Kratos die zijn zoontje moet opvoeden. De serie was toe aan vernieuwing, maar ik krijg er als groot liefhebber van de eerste twee delen op geen enkele manier een God of War-gevoel van.

Mentioned
    1077 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik zie anders een prima opzetje om die haat flink aan te wakkeren. Het ligt er toch wel dik bovenop dat er wat met het zoontje gaat gebeuren.
    Last edited by Like-a-Bunny; 14th June 2016 at 11:38.

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    788 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Ik zie anders een prima opzetje om die haat flink aan te wakkeren. Het ligt er toch wel dik bovenop dat er wat met het zoontje gaat gebeuren.
    Of er gaat wat gebeuren met onze grote vriend en je gaat spelen als het zoontje, dit was alleen de intro

Maar ziet er goed uit Gow en uncharted zijn de games waar ik een ps3 voor gekocht had

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    339 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer

Ik dig deze setting enorm hard! YEAH!

Hollow gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    142 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Ja dat zal vast gebeuren en dat willen ze niet spoileren. Maar ik kan alleen oordelen op datgene wat we wel te zien krijgen.

En ik ben ook een beetje Vikingmoe. Vikingen hier, vikingen daar, shit ik word soms 's nachts schreeuwend wakker en zie nog allemaal vikingen voor me.

Egyptische mythologie zou een betere keuze zijn geweest imo. Maar misschien is dat over een paar jaar de hype.
    Last edited by Baukereg; 14th June 2016 at 10:24.

Mentioned
    1077 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Of er gaat wat gebeuren met onze grote vriend en je gaat spelen als het zoontje, dit was alleen de intro
    Exact!

Mentioned
    102 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Waarom zetten we speculatie in spoiler-tags?

Mentioned
    1077 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Waarom zetten we speculatie in spoiler-tags?
    Ik heb geen flauw idee. Omdat het geen kwaad kan? Ik wil het best weghalen hoor.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    474 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Ik gok dat we alleen de intro spelen met Kratos. Tijd voor een nieuwe protagonist
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    339 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Ik gok dat we alleen de intro spelen met Kratos. Tijd voor een nieuwe protagonist
    Dat is ook wat ik denk. Kratos kan niet zomaar overgaan naar Noorse goden. Dat zal wel gebeuren met zijn zoon. Zolang deze ook maar een epic beard krijgt!

Zin in!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mentioned
    474 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Dat is ook wat ik denk. Kratos kan niet zomaar overgaan naar Noorse goden. Dat zal wel gebeuren met zijn zoon. Zolang deze ook maar een epic beard krijgt!

Zin in!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Absoluut zin in!
    - Frank Murphy

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    208 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Willytown
    Zouden ze een Raiden pullen? (Mgs2)

Mentioned
    474 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Kikker View Post
    Zouden ze een Raiden pullen? (Mgs2)
    Ik zou het verwelkomen. Ik vond Raiden prima te doen.
    - Frank Murphy

Member tante soesa's Avatar
    Mentioned
    108 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Ziet er best indrukwekkend uit, maar ik vind het jammer dat ze af zijn gestapt van het vaste camerastandpunt. Het is een stuk "cinematischer" maar is by far niet zo bruut als GoW ooit geweest is; althans niet in deze gameplaybeelden. Weg is de Kratos die de hele wereld haat en in zijn waanzin iedereen op zijn pad de kop afhakt en de ogen er uit trekt. In plaats daarvan krijgen we papa Kratos die zijn zoontje moet opvoeden. De serie was toe aan vernieuwing, maar ik krijg er als groot liefhebber van de eerste twee delen op geen enkele manier een God of War-gevoel van.
    Je hebt het stukje gemist dat ie een monster door de midden hakt en dat grote beest aan gort slaat? De gameplay is anders, maar dan hoeft het niet minder bruut te zijn. Er zullen ongetwijfeld nog veel meer brute momenten in zitten.

In de andere GoW games is er ook iets van een Kratos - familie verhaallijn, alleen dat zie je dan niet terug in de gameplay.

Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Quote Originally Posted by Seabass View Post
    "While you assume complete control of Kratos, you also passively control his son throughout the entire game, and both characters grow and evolve. There’s a single button dedicated to your son, and its use depends on the context. He becomes an active participant in combat, traversal, exploration, and puzzle-solving. In this, the game is about passing knowledge onto your child. At the beginning of your journey, you teach a reluctant child how to fire a bow and hunt. As you progress through the game, that becomes second-nature to the boy, and it’s clear that your knowledge has been passed on."

http://www.ign.com/articles/2016/06/...0cc3bc5f000022

Mentioned
    474 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Mooi artikel
    - Frank Murphy

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Kratos krijgt een longontsteking en gaat deaud!

Moet je maar niet net doen alsof Noorwegen in de winter vergelijkbaar is met Lakedaimon in de zomer, Mediterrane macho of niet

Swaglord RPGer's Avatar
    Mentioned
    642 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    De oude God of War's nooit in kunnen komen, maar ik zie mezelf dit wel spelen.
    Let op: De inhoud van uw reply kan worden opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden.

Mentioned
    1077 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

God of War on PS4 Won't Be the End of Kratos, and You Don't Play as the Kid

Who's the daddy

Behind closed doors at E3, God of War director Cory Barlog spilled a load of beans with regards to the fantastic looking PlayStation 4 exclusive, and thankfully, Level Up were there to absorb all the juicy information. According to the series veteran, Kratos' upcoming adventure won't be his last, hinting that Sony has further plans for the baldy brawler.

Given the heavy speculation that Kratos may retire from his duties as a kicker of arse, passing the mantle onto the young boy seen in the E3 2016 demo, many assumed that the new God of War would be the axe wielding maniac's final stand, but it looks like we're stuck with him for the foreseeable future.

Speaking of the boy, it also sounds like we won't be thrown into the youth's shoes during the game. Barlog apparently stated that the kid won't be playable - instead, Kratos will be able to give him commands, and he'll fend for himself in combat. We're definitely looking at a kind of Joel and Ellie set up, then.

Does this all sound good to you? Were you hoping to see Kratos get killed off halfway through? Don't say that to his face in the comments section below.
    bron: PushSquare

Mentioned
    1077 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

God of War PS4 Will Melt Even The ‘Hardest of Hearts’, Combat Under Heavy Development, And More Info

The game is going through a critical stage of development and will possibly have previous character mentions, combo customization and much more.

God of War on PS4 promises to be a major departure from series norms so far- the game is ditching its fixed camera angle and funneled combat, and going for a more exploration based approach this time around, while series protagonist Kratos too is no longer a bag of rage fueled testosterone, and instead seems to be almost contemplative and introspective.

But just because the game has changed its camera angle and approach doesn’t mean that it will lose the focus on satisfying combat that the series is known for- as a matter of fact, speaking on Twitter, God of War director Cory Barlog said that the combat in the game is going to be ‘satisfying as hell.’ He did note, however, that the combat systems were still under heavy development for now. He also noted that combo customization would be a cool idea in response to a fan’s suggestion, though there is probably no deeper meaning to that.

But the game won’t just be about combat- in fact, that is one of the biggest changes this time around. In the past Barlog has confirmed that mini-games won’t be returning. However this time around he explained further on this by stating that they were getting ‘tired’ by them, and that they are working on something which will be much better. He also emphasized that in spite of Kratos’ son always being there with you through the game, you only play as Kratos, though you do get to control when your son attacks in combat sometimes.

In spite of all these changes, however, God of War is not going to forget its roots, with Barlog teasing that the new game may see callbacks to the original series, especially via Kratos’ family- Deimos, Zeus, Callisto, Ares, and Athena may be brought up in the game in some way or the other. Finally, Barlog expressed hope that the game, which is apparently now in a ‘painful’ stage of development, will melt even the hardest of hearts when people play it. Maybe he is referring to the father-son relationship that game is apparently trying to portray?

God of War is set to launch exclusively on the PlayStation 4. As of right now, it does not have a release date.
    bron: Gamingbolt

Mentioned
    474 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ben wel heel benieuwd naar deze game. Toen Gow 3 uit kwam was het een teleurstelling voor mij. Het voelde als een ps2 hack n slash game.
    - Frank Murphy

Banned
    Mentioned
    61 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Parasite View Post
    Waarom schrappen ze niet gewoon het hele project en maken ze er een musical van? Dan is iedereen blij en kan iedereen het verhaal volgen.
    GoW valt of staat toch met de bloemtjesbrute actie idd?

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Parasite View Post
    Waarom schrappen ze niet gewoon het hele project en maken ze er een musical van? Dan is iedereen blij en kan iedereen het verhaal volgen.
    Maar dan wel met epische lyrics

Member Rhaegar's Avatar
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ben in elk geval erg content met deze richting. Een mix van exploratie, 'boze' combat en een relatie die je (hopelijk) voelt en gelooft als hart van de game. Da's mijn ding.
    I'm on to Cincinnati.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    410 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Als fan van de serie kan ik deze richting die ze opgaan alleen maar toejuichen. Ik ben echt blij met deze richting.

Mentioned
    1077 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Kratos' Son in PS4 Exclusive God of War Is Atreus

Family affairs

Did you think today's free God of War song was a bit of an anticlimax after the community worked hard to get the trailer up to 15 million views? Well, it turns out there was a secret hidden in the MP3. The description for the audio file states that the music is an "introduction to Kratos and Atreus". But who's the latter? Director Cory Barlog has confirmed that it's the name of the bearded hero's kid.

But what do we know about Atreus in Greek mythology? A bit of casual Googling kicks up some interesting anecdotes, like the fact that he was exiled by his father for murdering his half-brother. Could some deeper family dynamics play out in the plot of the new game? We'll have to wait and see, but it's nice to have a little more information to work with.
    bron: Pushsquare

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    788 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Die stem......

Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Senior Member Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mjölnirs? Jǫrmungandr, de zoon van Loki? Oké, van meh naar day one.

In Norse mythology, Jörmungandr (Old Norse: Jǫrmungandr, pronounced [ˈjɔrmuŋɡandr̥], meaning "huge monster"), often written as Jormungand, or Jörmungand and also known as the Midgard Serpent (Old Norse: Miðgarðsormr), or World Serpent, is a sea serpent, the middle child of the giantess Angrboða and Loki. According to the Prose Edda, Odin took Loki's three children by Angrboða—the wolf Fenrir, Hel, and Jörmungandr—and tossed Jörmungandr into the great ocean that encircles Midgard. The serpent grew so large that it was able to surround the earth and grasp its own tail. As a result, it received the name of the Midgard Serpent or World Serpent. When it releases its tail, Ragnarök will begin. Jörmungandr's arch-enemy is the thunder-god, Thor. It is an example of an ouroboros.

Hymiskviða also recounts Thor's fishing for Jörmungandr, the Midgard serpent. Thor goes fishing with Hymir, using the head of Hymir's best ox for bait, and catches Jörmungandr, who then either breaks loose or, as told in the Gylfaginning of the Prose Edda, is cut loose by Hymir. The Prose Edda provides the additional detail that while Thor was attempting to pull Jörmungandr in, his feet went through the bottom of the boat.

Picture stones

This encounter between Thor and Jörmungandr seems to have been one of the most popular motifs in Norse art. Three picture stones have been linked with the story and show Hymir: the Ardre VIII image stone, the Hørdum stone, and the Gosforth Cross. A stone slab that may be a portion of a second cross at Gosforth also shows a fishing scene using an ox head for bait. The legend is also depicted on the Altuna Runestone, but its image does not show Hymir, possibly due to the narrow shape of that stone.
    Natuurlijk zijn er nog veel dingen die niet 1 op 1 overeenkomen maar het kan nog zoveel kanten op. Al die verhalen, al die details, de stambomen van de Goden... HNNNGGG! Hoe het ook zal verlopen, één ding is iig zeker:

Ragnarök is coming.

Last edited by Gaunter O'Dimm; 15th June 2017 at 17:54.

Member Rhaegar's Avatar
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Goh, welk "nieuw" lid zou nou Parasite zijn, eh.
    I'm on to Cincinnati.

Senior Member Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Maximum effort! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    189 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Teratel Steam ID: Teratel1
    ^ *pling* daar valt het kwartje!

Ik moet bekennen dat ik best gecharmeerd ben van wat ik in de trailer zie: ik heb de aantrekkingskracht van GoW nooit zo begrepen. Maar het belangrijkste vind ik dat de trailer een wijze, ervaren en vooral kalme Kratos laat zien: (de invulling van) Kratos was in de originele GoW na deel 1 voor mij namelijk dé reden om de serie te mijden als de Zwarte Pest.

Als ik zo kijk neigt het spel mij naar een verhaallijn a la Last of Us, een combat systeem in de hoek van Shadow of Mordor, en een wereld als Castlevania: Lords of Shadow.

Ben benieuwd.
    “Strength is pain.
    Strength is suffering.
    Strength is sacrifice.”
    -- Freye the Dark Knight in FFXIV:ARR