User Tag List

Results 1 to 28 of 28

Thread: [PS4] Nex Machina - The follow-up to 'Resogun'

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    883 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny

[PS4] Nex Machina - The follow-up to 'Resogun'

PSX 2016: Resogun Developer Housemarque Announces Nex Machina for PS4
    Share.

"The most explosive top-down action shooter Housemarque has ever created."

By Alex Osborn Nex Machina, a new top-down shooter from Resogun developer Housemarque, was revealed today for PS4 during Sony's keynote at PSX 2016.

In a post on PlayStation Blog, Housemarque's Mikael Haveri shared a few details on the title, which is being created in collaboration with Defender and Smash TV creator Eugene Jarvis.

Nex Machina, which roughly means "Death Machine," draws inspiration from some of Jarvis' prior work, and "focuses on pure arcade action, voxel destruction, and competition" to deliver "the most explosive top-down action shooter Housemarque has ever created."

The game is set in a reality where machines have begun to take over humanity, refusing to serve their creators. As such, it's up to the player, a "blue a mysterious hero," to save humanity from the evil robot threat.
    bron: IGN

Housemarque
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Senior Member Obsidian's Avatar
    Mentioned
    156 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ObsidianNL Steam ID: ObsidianNL

Mentioned
    883 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Echt hè? Manmanmanmanman wat heb ik een plezier gehad met Resogun. Laat maar komen!

Hollow Gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    113 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Resogun developers Housemarque are bringing their cyberpunk shooter, Nex Machina, to PC

If you’re a fan of swanky particle effects, snappy arcade action, and battling for a place on the leaderboards, I’ve got some good news for you - Nex Machina is coming to PC.

...

It’s coming to PC, and you’ll be able to play it in 4K, so it’ll be like peering into a kaleidoscope after falling into a vat of mind-altering substances. It’s coming this year.
    bron

Voor iemand wiens favoriete ps3 game Dead Nation is maar die nog altijd weigert om een ps4 te kopen...

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    836 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Dacht even dat het Resonance of Fate betrof

Mentioned
    883 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Dacht even dat het Resonance of Fate betrof
    Hoe blij was jij toen je zag dat het nog beter nieuws bleek te zijn?

Member Rhaegar's Avatar
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wie de games van Housemarquee tof vindt zou ook eens Velocity 2X moeten doen. Voelt heel erg aan als een game van hun en doet vooral aan Resogun denken, met wat platform, puzzel en teleporting er in gemixt.
    I'm on to Cincinnati.

Mentioned
    113 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Op Steam kan je momenteel Outland (ook van Housemarque) gratis aan je library toevoegen. Ik heb die game jaren terug op de PS3 gespeeld, solide metroidvania platformer, niet meer en niet minder.

Maarrr... als je die game eenmaal in je library hebt staan krijg je nog eens 10% extra korting bij aanschaf van Nex Machina!

Dus ja, zijn we nou Nederlanders of niet!

Mentioned
    883 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Op Steam kan je momenteel Outland (ook van Housemarque) gratis aan je library toevoegen. Ik heb die game jaren terug op de PS3 gespeeld, solide metroidvania platformer, niet meer en niet minder.

Maarrr... als je die game eenmaal in je library hebt staan krijg je nog eens 10% extra korting bij aanschaf van Nex Machina!

Dus ja, zijn we nou Nederlanders of niet!
    Dank!

Mentioned
    113 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dinsdag releasedag. Hier nog wat behind the scenes:

Member Rhaegar's Avatar
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Even een snelle c/p:

P4 Network - 9/10

Dualshockers - 9.5/10

Karak's ACG Video Review - Buy

Nexus - 8/10

Push Square - 9/10

Cubed3 - 8/10

God is a Geek - 9/10

GameSpew - 9/10

Finger Guns - 9/10

n3rdabl3 - 9/10

Critical Hit - 8.5/10

Wccftech - 8/10

OnPSX - 7.5/10

The Sixth Axis - 9/10
    I'm on to Cincinnati.

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    667 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    "I live my life one game at a time"

Mentioned
    113 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Man man, die reviews! Vanavond gaat die shit aan!

Mentioned
    883 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Damn!

Member Michiel1986's Avatar
    Mentioned
    96 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: D4rKy28

Mentioned
    113 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Holy, holy shit! Dit is insane! Verreweg de meest hectische en moeilijkste Housemarque game die ik tot noch toe gespeeld heb.

Heb bijna twee uurtjes kunnen spelen en de eerste drie werelden doorgespeeld. Eerst op de TV en later achter de PC (wel met controller uiteraard). Dicht op het scherm zitten is zeker geen overbodige luxe, want het gaat zo snel en het is zo chaotisch dat een foutje snel gemaakt is. Ik moest grinniken toen ik zag dat ik 99 continues had. Wie gebruikt er nou continues?! Nou, de continues vlogen met bosjes tegelijk uit mijn handen! Daarna de eerste wereld (Techno Forest, yeah!) meerdere keren doorgespeeld om geheimen te ontdekken en aan mijn scores te werken; het lukt me inmiddels om zonder continue het einde te halen. De bosses zijn wat we gewend zijn van Housemarque: meerdere stages met oplopende moeilijkheidsgraad. Vooral de derde boss heeft me veel moeite (en continues) gekost. Ik zal me straks bij de buren verontschuldigen voor het gevloek.

Dit smaakt zo lekker!

Mentioned
    113 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Alweer 8 uur op de teller in iets meer dan een dag. Het speelt zo verdomd lekker weg. En het is zo intens dat ik soms letterlijk uren compleet van de wereld ben.

Het is een constante afweging van de risico's die je neemt en dat in een split second. Er zijn disrupters, vergelijkbaar met die gold goblins in Diablo, die voor je wegsprinten. Er zijn visitors, een soort treintje van wagons waarvoor je extra scores krijgt als je ze allemaal weet te vernietigen. Power-ups die iedere seconden wijzigen waardoor je goed moet timen om het juiste wapen te krijgen. En natuurlijk de hopeloze humans die gered moeten worden en waarvoor een eigen multiplier counter gaat lopen als je ze binnen een bepaalde interval van elkaar red. En dat met een constante stroom van nieuwe vijanden. Dood gaan is een behoorlijke set back: de multiplier wordt gehalveerd en je raakt een upgrade of een wapen kwijt. En misschien nog wel het belangrijkste: het breekt de flow. Is die ene human het waard om dat op het spel te zetten?

De bosses zijn vanaf wereld 3 gruwelijk. Het speelt als een dans geografie tussen alle mayhem van bullets en lasers. De ontlading naderhand is van het niveau Dark Souls.

De campaign heb ik inmiddels geheel doorlopen op veteran. Kostte me een stuk of 25 continues. Blijkbaar is er nog een zesde wereld! De eerste twee werelden gaan soepel en kan ik zonder dood te gaan doorkomen: in de arena mode staan mijn scores binnen de top 10% en top 5%. Het is nu vooral een kwestie van alle secrets ontdekken om mijn scores te boosten.

Dit is intenser dan een LSD trip! De gameplay, de mechanics, de vijanden, de bosses, de levels, de visuals, de sound track. Het is allemaal spot on.

Mentioned
    883 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Klinkt goed. Heel erg goed.
    Maar vooralsnog ook deze maar weer op de wishlist, hoe veel zin ik er ook in heb.

Mentioned
    113 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nex Machina: 11 Essential Tips For Success

Mentioned
    883 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Effin' hell wat een chaos! Maar het heeft direct die Resogun-vibe!

Oh en arme duimen van @Baukereg .

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    667 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    "I live my life one game at a time"

Mentioned
    883 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Review: Nex Machina

Arcade bliss

Housemarque combined Robotron: 2084 with Resogun. The end result, Nex Machina, is sublime.

After spending some more time with the human-saving, robot-blasting arcade shooter following my review-in-progress, I'm ready to call this one. It's arguably the studio's best work yet.

Nex Machina (PC, PS4 [reviewed])
    Developer: Housemarque
    Publisher: Housemarque
    Released: June 20, 2017
    MSRP: $19.99

The thing about Nex Machina is there's no filler. None. Hell, there's hardly even any downtime.

From the very first second as you jet into the futuristic voxel world on a light cycle up through each stage's boss battle and the final score-tallying victory screen, it's go go go. Housemarque doesn't need to build up to the excitement over time -- it's there on the first level -- and that becomes exponentially more true as you work your way up to the harsher difficulties. At the top, you can expect way more enemies to shoot, more humans to save, and the always-nasty "revenge bullets."

Beyond your standard shots, which can be enhanced with "spread" or "range" pick-ups, there are a slew of powerful secondary weapons to uncover and grab that each have their uses, run on a cooldown, and are all satisfying to wield. One requires a charge-up but destroys everything in a line, another is a mass of energy that you can fire off and detonate, and there's also a crowd-clearing sword.

Whenever you die (and inevitably die a second and third time, because you just lost your sense of flow), you'll feel super vulnerable without these pick-ups. The key to doing well in Nex Machina is knowing when and where to use them, recognizing the numerous enemy types and their quirks, and keeping your human-collecting combo going from level to level. Oh, and secrets. There are loads of secrets, including alternate levels, to help bolster your score. It's a deceptively packed game.

The game design and pacing are nothing short of brilliant. It's possibly the most satisfying twin-stick shooter I've played, and it's without a doubt my favorite Housemarque project to date. It's also cool to know that legendary designer and Robotron's own Eugene Jarvis was involved. It shows. You can feel it.

To my mind, there are only two major issues holding Nex Machina back: a lack of online co-op support, and not as many modifier challenges as there probably should be (because they're all great). These are both things the studio can address down the road, and even if it doesn't, this is still a sublime arcade experience as is. There are a few other complaints -- it can be too easy to get lost in the colorful bullet-hell patterns with two players going at it, and the bosses are vicious if you don't have enough of (and the right) pick-ups -- but they're insignificant problems in the grand scheme.

It takes a special type of high-score game for me to want to actually stick with it and start rivalries on the leaderboards. Pac-Man Championship Edition was one such game. Trials HD was another. Now, Nex Machina is my new obsession.

bron: Destructoid

Mentioned
    113 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Baas boppe baas.

I've hit a wall in my slow ascent up the Nex Machina leaderboards and that has led me to look up unbelievable runs to glean tips and tricks. This one by Twitch streamer Xaerock is astounding.

After one-credit clearing the game on Master difficulty (in which you get only five continues and have to go up against "drastically faster" enemies who also drop revenge bullets upon death), the credits roll -- then it loops back around with an even harder difficulty called Hero. Xaerock nearly beats that too.

The video is a lengthy watch, but it's worth it to see his score break the billion-point mark. My nerves would be shot to hell if I had to do a back-to-back run. Practice, practice, practice.

Ik heb al moeite met veteran, kom niet verder dan de derde boss.

Mentioned
    113 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nieuwe patch. In plaats van één wapen/upgrade verliezen als je dood gaat, verlies je nu alle wapens/upgrades behalve één. Ach, het was ook te makkelijk.

Het lukt me eindelijk om wereld 5 te halen op veteran, maar die boss is onmogelijk. We blijven het proberen. Ondertussen vloek ik het hele dorp bij elkaar.

Niemand die deze game aandurft, of spelen jullie nog steeds die open wereld meuk?

Boink! Seabass's Avatar
    Mentioned
    255 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Niemand die deze game aandurft, of spelen jullie nog steeds die open wereld meuk?
    Ik kan de chaos van deze games niet echt langdure aan. Fury vond ik in concept ook heel tof, maar ik wordt echt heel snel moe van al die shit op het scherm. Dit ziet er nog 10x erger uit met het tempo waarin alles gaat.

Dus ja, ik speel wel de tragere meuk en open wereld troep. If you don't mind.

Mentioned
    883 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik was helemaal in de ban van Resogun destijds, maar heb nu gewoon nul tijd hiervoor...wat erg jammer is.

Member Pascal's Avatar
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: BFR_NL
    Het lijkt me geweldig, maar ik heb daar de reflexen en snelheid eigenlijk niet voor.

hai. Regenbooggeit's Avatar
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Regenbooggeit
    Ik wil dit wel een keer proberen als ik er de tijd voor heb! Eeuwige backlog.