User Tag List

Results 1 to 23 of 23

Thread: [X1/PC] Forza Motorsport 7

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    652 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985

[X1/PC] Forza Motorsport 7

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Microsoft has announced Forza Motorsport 7 with the first live gameplay demo of Xbox One X at its E3 press conference. The racing sequel will be released on October 3rd - a month before the new console it's serving as a flagship title for - for the Xbox One and Windows 10.

Turn 10's Dan Greenawalt mentioned that the game will run in native 4K resolution at 60 frames per second on Xbox One X, as suggested by the engine demo seen by Digital Foundry in April.

Detail on the game was thin on the ground at the presentation, though Greenawalt mentioned it would feature more than 700 cars, including the largest collections of Lamborghinis, Ferraris and Porsches ever seen in video games.

Porsche has a six-year licensing deal with Microsoft, and the 2018 Porsche 911 GT2 RS is the cover star for Forza 7. The car was revealed for the first time ever on the E3 stage - it hasn't even been seen at car shows before.

The game's trailer showed the usual range of cars to drive - muscle cars, WEC endurance racers, GT cars, road cars and classic racers. There was one surprise though - racing trucks! I can't recall seeing these in a racing game since the dear departed TOCA Race Driver series.

Dubai seems to be the headline new location, taking a starring role in the trailer and live gameplay demo, with a mountain pass road winding between rocky outcrops. We also saw familiar tracks such as the Nurburgring.

Not much was said about new game features, though there was a mention of more dynamic trackside environments, and dynamic puddles that grow as rain falls.

It also sounds like Turn 10 will be making an esports push with Forza 7, in partnership with Porsche.

"I live my life one game at a time"

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    652 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Thread is gemaakt

Quote Originally Posted by iPodKiller View Post
    Geen F7 topic gezien maar lekkere direct feed 4K 60fps gameplay:

nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken Steam ID: BramK
    Viel me gisteren al op tijdens het kijken... Geeft ie gas met de A-button ofzo? Het is echt vol gas of geen gas...
    Ook de Traction-Control kan het amper bijhouden.

Niet echt prettig om naar te kijken, vooral het eerste halve rondje.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    854 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by One_Eight_Se7en View Post
    Viel me gisteren al op tijdens het kijken... Geeft ie gas met de A-button ofzo? Het is echt vol gas of geen gas...
    Ook de Traction-Control kan het amper bijhouden.

Niet echt prettig om naar te kijken, vooral het eerste halve rondje.
    Echt hè? Altijd verstandig om iemand achter de knoppen te zetten die een -klein- beetje weet hoe het werkt en op zijn minst met de triggers werkt. Of pak gewoon een stuurtje erbij.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

E3 he.. het is overduidelijk wel op Novice, alle aids aan enzo, dus een stuurtje verwacht ik zeker niet.

Hoop alleen van harte dat de performance op de PC een beetje te pruimen is. Forza Horizon is met de jaren nou niet echt geoptimaliseerd, en laadtijden zijn er ook niet korter op geworden

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    652 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

orza Horizon is met de jaren nou niet echt geoptimaliseerd, en laadtijden zijn er ook niet korter op geworden
    Niet? Ik had Horizon een maand geleden nog opgestart omdat ik dacht dat Hot Wheels DLC pakket gratis was met Uber versie (wat denk je zelf Rappa) en het draaide echt stukken beter als de eerste maanden na release.

Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Voor mijn gevoel (kans is dat ik daar de mist in ga) laadde de game in het begin wel sneller (zonder die Blizzard & HotWheels extensie) maar ik heb gelukkig nooit echt issue gehad met framerates.
    Opzich vind ik laadtijden niet erg, als het daarna maar gewoon vloeiend speelt

Race Everything Roy Visser's Avatar
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: RoyVisser PSN ID: RoyVisser Steam ID: royvisserares

beelden van iemand die wel weet hoe die moet rijden, maar waarbij je goed kan zien dat de AI echt op standje laag staat In een complete motion sim ook overigens. Weet niet of er iemand is die het met Forza Horizon heeft geprobeerd, maar ik hoop eigenlijk dat ik uiteindelijk gewoon mijn HE pedalen kan gebruiken in plaats van een setje fanatec pedalen aangesloten op een X1 stuur. Ik weet al dat X1 ondersteuning niet nodig is voor het stuur wanneer je op win 10 speelt. Maar ik zou ook graag zien dat alle buttonboxen en losse handrem en dergelijke gewoon ondersteunt worden in Forza 7 op win 10. Dan komt Forza 7 er wel wanneer ik Win10 ga draaien Op de X1 sla ik hem over, Horizon is precies perfect voor console game met controller, Forza 6 was met controller niet lekker te doen.

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    652 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Lijkt mijn Drivatar wel

Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Interessante quote op 2.35 > VR not yet...ready as of now.
    Last edited by One_Eight_Se7en; 15th June 2017 at 12:58.

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    652 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Interessante quote op 2.35 > VR not yet...ready as of now.
    Ook niet zo vreemd, volgens mij is de stap naar een krachtige console ook zwaar beïnvloed door het kunnen gebruiken van VR op de X1. Laat het maar zo snel mogelijk komen VR en racegames gaan prima samen.

Mentioned
    854 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Potverdriedubbeltjes vet hoor.

Member Wheezy's Avatar
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post

Dit ziet er inderdaad wel erg goed uit. Eerst maar eens kijken voor een nieuwe TV..

Mentioned
    854 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Wheezy View Post
    Eerst maar eens kijken voor een nieuwe TV..
    Echt nooit gedacht dat ik warm zou lopen voor 4K, maar het begint echt steeds interessanter te worden.

Member Wheezy's Avatar
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Echt nooit gedacht dat ik warm zou lopen voor 4K, maar het begint echt steeds interessanter te worden.
    Inderdaad, ik geef normaal gesproken niet zo veel om graphics in de technische zin, zo lang het er maar netjes verzorgd uitziet vind ik het meestal wel prima, maar heeft toch wel mijn interesse. Maarja, nadeel is dat ik naast een nieuwe TV twee nieuwe consoles wil/moet a 500 euro per stuk

OdinThe1337 spike_tm's Avatar
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: OdinThe1337 Steam ID: spike_tm
    Heb al een tijdje een 4k TV op het oog, uitgave aan auto heeft het "speelgoed budget" wat teruggedrongen.
    Maar zit nu op 32" full HD en dat is wat aan de kleine kant, zeker omdat ik inmiddels aan de bril zit.
    Moet het wel een beetje lekker kunnen zien natuurlijk, HDR erbij en alvast wennen met Horizon 3...
    Mostly Harmless

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    88 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Het ziet er fenomenaal uit. Hoe die onweersbui ook op komt zetten, de tering. En dat op m'n telefoon die geen 4K HDR afspeelt, 't ziet er nog steeds ziek mooi uit. Belooft wat!

Mentioned
    854 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Forza Motorsport 7 Preview – Reason Alone to Buy An Xbox One X

Forza Motorsport 7 Preview

Over the years Forza Motorsport have slowly but surely established themselves as the king of racers. The franchise has been around since the days of the original Xbox console and faced some stiff competition in the early going. Yet lately, it appears no other racing game even comes close to what the Forza series offers. Turn 10 continues to refine an accessible racer for newcomers but also stays true to that sim experience those gearhead diehards absolutely love. While at E3 2017, I had a chance to get a behind the scenes demo of Forza Motorsport 7 on the Xbox One X and let’s just say if there is one reason to pick up an Xbox One X on launch day Forza 7 is a pretty damn good one.

Given Forza 7 was one of the few Microsoft exclusives announced at E3 2017 this year, I went in with high expectations. More cars, more tracks, and better visuals are all par for the course. Those should be a given, right? If the franchise was going to blow me away, I want more. And that is exactly what I got.

“From a tech perspective, this is without question the game you’ll want to show off to your friends went you fire up your Xbox One X in surround sound on your 4K TV.”

Of course, the most noticeable improvement to the game is the visuals. It’s a 4K stunner! Forza Motorsport 7 looks ridiculously good as the realism is unreal. Granted, I get I am watching (and playing) the game on the best 4K monitors around and on the world’s most powerful console (sorry, I had to throw that in) but the graphical fidelity and realism was remarkable. Everything from the cars to the tracks and the dynamic weather system, Forza 7 shines in 4K and High Dynamic Range. It was hard to play the game and not be distracted by the visuals. The Dubai course alone featured glorious vistas and scenery. Yet even the cars, right down to every little scratch mark featured glorious detail. From a tech perspective, this is without question the game you’ll want to show off to your friends went you fire up your Xbox One X in surround sound on your 4K TV.

What good is a slick looking racer if the game isn’t fun or handles like a beat-up Chevy? Just like Forza 6, or more recently Forza Horizon 3, handling and gameplay are not an issue. For gamers like me, there are plenty of assists to help you succeed and for the sim diehards, you create an amazingly authentic driving experience. Forza 7 offers a remarkable amount of feedback and precision right through your controller. Even when playing the game on a racing wheel, which I did at E3, the intensity ramps up and you truly feel the power of those cars.

During my playtime, the AI was aggressive and had no qualms about cutting me off if I attempted to overtake them on the inside. Likewise, if I was too late on the break, I would go spinning into the dirt. Bottom line, I enjoyed the races I played and without question, I feel like this is the best Forza gameplay experience to date.

If you like cars and lots of them, Forza Motorsport 7 features an impressive lineup of rides. If you thought over 400 cars were impressive, Forza 7 will feature somewhere in the range of 700 vehicles. It seems like a ridiculous number and where do you even start when trying to collect all 700. Yet, if you like a lot of options and variety, Forza 7 has the largest collection of Porsches, Ferraris and Lamborghinis yet in the franchise.In addition to a massive lineup of cars, Turn 10 is also upping the ante with more tracks. We were told 30 locations have been confirmed for the game with many old familiar faces returning. Mugello and Nürburgring highlight some of the veteran courses from the series but the new Dubai track is an absolute stunner.

“With over 700 cars and 30 locations, Forza 7 will offer an unprecedented level of depth we have yet to see on an Xbox console.”

Forza 7 features a new dynamic weather system which is amazing but is best experienced on your own. You can expect the weather, including the gusts of wind, to change as you race. It is just one more level of realism added to the game.

It’s safe to say Forza Motorsport 7 will be generating crazy high review scores when it arrives this October. It runs smoother than ever before and in 4K the game has never looked better. With over 700 cars and 30 locations, Forza 7 will offer an unprecedented level of depth we have yet to see on an Xbox console. Turn 10 once again has a winner on their hands as they continue to evolve and improve their storied racing franchise.
    bron

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    652 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nieuwe beelden Forza Motorsport 7 demonstreren schademodel

Microsoft heeft dit weekend live vanaf San Diego Comic Con nieuwe gameplaybeelden van Forza Motorsport 7 op Xbox One X getoond.
    In de demo kwamen verschillende bekende gasten die aanwezig waren op de beurs langs om de game te spelen. De beelden geven een goed beeld van het schademodel van de game op de Dubai-track uit de demo van E3 2017. De auto die wordt getoond is ook dezelfde Porsche GT2 RS.

Forza Motorsport 7 verschijnt op 3 oktober voor Xbox One en Windows 10. Kijk hier de onthulling van de game terug.

OdinThe1337 spike_tm's Avatar
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: OdinThe1337 Steam ID: spike_tm
    Zo, de pre-order voor de digitale meest uitgebreide editie staat.
    Ben erg van het verzamelen en de doosjes, maar de digitale kan ik op beide Xbox One systemen installeren en dan tegen en met mijn pa spelen op 1 licentie. Dat werkt super met Horizon 3, anders heb ik 2x de disk nodig en dat zie ik niet zo zitten.
    Mostly Harmless

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    652 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Turn 10 maakt systeemeisen Forza Motorsport 7 bekend

Turn 10 maakt een zeer uitgebreide lijst met systeemeisen bekend voor de Windows-versie van Forza Motorsport 7. Aangeraden wordt een Core i5-4460 of FX-8350, aangevuld met een GTX 670 / GTX 1050 Ti of RX 560. Met een dergelijk systeem draait de game op 60fps.

Ontwikkelaar Turn 10 kijkt bij het bekendmaken van de systeemeisen naar de resolutie en framerate waarop Forza Motorsport 7 gespeeld kan worden. Het heeft daarbij vier verschillende scenario's gedefinieerd. Verder maakt de studio bekend dat de Windows-versie van de game een beeldverhouding van 21:9 ondersteunt en dat er geen maximum is ingesteld voor de framerate. Tot slot maakt Turn 10 een lijst bekend van randapparatuur die met de game werkt. Uitgever Microsoft had al eerder bekendgemaakt dat de game Xbox Play Anywhere ondersteunt, wat wil zeggen dat spelers de game op zowel hun Xbox One als hun Windows 10-pc kunnen installeren en spelen. De game verschijnt op 3 oktober.

Mentioned
    854 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Stevige specs voor ultra.

[edit] Ah, voor 4k.

Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik ga niet verder komen dan Low/Med.. 60fps op 720 zou ik voor tekenen.
    Maar goed, eerst even afwachten qua performance/bugs na FH3..