User Tag List

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 41 to 73 of 73

Thread: [PC] Pathfinder: Kingmaker

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Illuv View Post
    Hm, niet mee eens. Het artikel gaat met name over de spider swarm encounter (optioneel) waar zo ongeveer iedereen overheen viel na release (gemiddelde party is ca. level 3/4 op dit punt) aangezien de devs nergens goed aangaven dat je hier AOE spells, bombs of torches voor nodig hebt. Dit is in de allereerste hotfix aangepakt. Die fight met de Dryad is ook een optionele encounter waar ik echt compleet geen moeite mee had, dus waarschijnlijk was de schrijver zijn of haar party nog low level? Of een kwestie van het niet gebruik maken van de vele buffs- en debuffs die het spel je geeft?
    De schrijver geeft dat van die encounter inderdaad zelf aan dat dit vrij snel na release gefixt is, maar let wel dat dit een van de eerste encounters was. Dat belooft wat.
    Over de dryad encounter wordt vrij algemeen geklaagd. Het is vrij goed te doen om met een level 4 party hoofdstuk 1 uit te spelen (op Normal althans, al wordt level 5 aangeraden), maar dat betekent dat als je een ‘timed quest’ zoals deze tegenkomt je goed de sigaar bent. En optioneel…wel, de game zelf impliceert dat het niet best is als je de quest NIET haalt.

Stel je voor dat BG2 in deze tijd uit zou komen, de hoeveelheid backlash m.b.t. de Kangaxx encounter zou niet normaal zijn. Of in BG1, wanneer je te snel richting Cloakwood Forest trok en je aan stukken gehakt werd door die bizar snelle Sword Spiders omdat je nog haste of fireball spel had. Je komt sterker terug en verslaat de mobs alsnog. Voila, een sense of accomplishment die ik in niet zoveel games meer tegenkom.
    Een Baldur’s Gate zou deze dag niet meer kunnen, alleen al vanwege het feit dat de game buggy as shite was. Wat dat betreft is Pathfinder in een veel betere staat gelanceerd. Het is echter geen 1998 meer.
    De game heeft echt een probleem met ‘signalling’ richting de speler via de gameplay zelf. Je kunt, zoals ik, vrij gestaag door de game heen gaan en dan een stijle difficulty spike tegenkomen zonder geleidelijke opbouw, wat een ‘under-leveling’ voor de echt pittige encounters in de hand werkt. Zware encounters okay, maar zet dan juist die niet op een timer.

Er zijn wat dat betreft wel meer vreemde dingen. Ik merkte dat na hoofdstuk 1 de random encounters onderweg opeens een stuk pittiger werden zonder dat de party in level was gestegen (vond ik niet erg overigens, die waren in hoofdstuk 1 te makkelijk). Mijn jager ving opeens ook minder wild, heel vreemd. Later werd dat weer normaal, maar vanaf het moment dat ik bewust minder rations meenam vanwege de ‘weight encumbrance’ nam dit opeens weer consistent af. Alsof de game een calculatie maakt op basis van je meegenomen voorraad rations. Heel raar en was gevoelsmatig te consistent om te wijten aan gewoon heel veel pech bij de virtuele dicerolls. Typisch een geval waarbij een DM zou ingrijpen. Irritant ook, want het hele gedoe met de rations vind ik juist een leuk strategisch element: neem genoeg mee voor de grotere dungeons, maar vertrouw op je jager voor de wildernis.

Ben overigens verder gegaan, eerst gekeken of ik de party kon levelen (lukte net niet op tijd met de gebruikte save), daarna dan maar met een difficulty level lager voor die ene encounter.

Trust me, ik ben redelijk hooked aan deze game. Qua verhaal, setting en de ‘basic combat mechanics’ etc. zou deze game ook best wel een redelijk breed publiek kunnen aanspreken onder gamers met een voorkeur voor tactische / strategische spellen, maar nu is het echt iets geworden voor ‘oldskool dungeoncrawler-spelers’ pur sang. Jammer, want qua ‘core qualities’ is dit potentieel echt een goede titel.
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Junior Member
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Das Tentakel View Post

Een Baldur’s Gate zou deze dag niet meer kunnen, alleen al vanwege het feit dat de game buggy as shite was.
    Ehhhh BG 3 is 4 oktober door Brian Fargo bevestigd
    https://twitter.com/BrianFargo/statu...168174592?s=19

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    991 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Oef. Do not want.
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Inderdaad dat is wel een gamechanger.. niks voor mij
    Waarom is dat zo'n probleem? Kijk, als kunstmatige moeilijkheid vind ik het ook ruk, maar als het een wezenlijk verschil maakt zie ik het probleem niet zo. Denk aan XCOM2, waar het ook imho nodig was om te voorkomen dat je de combat hard aan het cheesen bent. Persona was het toch ook geen probleem?
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by stefmob View Post
    Ehhhh BG 3 is 4 oktober door Brian Fargo bevestigd
    https://twitter.com/BrianFargo/statu...168174592?s=19
    Een game met de bugginess en encounter- en UI eigenaardigheden van een Baldur's Gate I, niet een RPG in dezelfde franchise.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1077 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Waarom is dat zo'n probleem?
    Omdat het haaks staat op je tijd nemen en het me (in welke mate dan ook) altijd opjaagt. Ook al heb je wezenlijk tijd genoeg. Het is een mechanic die ik eigenlijk nooit goed geïmplementeerd heb gezien of in ieder geval niet op een manier waar ik het iets toe vond voegen.

Persona was het toch ook geen probleem?
    Daar was het inderdaad geen probleem, maar dat ik het als prettig ervaar kan ik niet zeggen. Ik neem het voor lief.

Junior Member
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Een game met de bugginess en encounter- en UI eigenaardigheden van een Baldur's Gate I, niet een RPG in dezelfde franchise.
    Ah zo l. Maar games als Wasteland 2, fallout nv, torment, pillars of eternity etc zaten ook bom vol met bugginess. Maar snap wat je bedoelt, een game als BG 1, zou nu tot de grond worden afgekraakt als het in de toenmalige staat gereleased zou worden

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Mentioned
    991 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Omdat het haaks staat op je tijd nemen en het me (in welke mate dan ook) altijd opjaagt. Ook al heb je wezenlijk tijd genoeg. Het is een mechanic die ik eigenlijk nooit goed geïmplementeerd heb gezien of in ieder geval niet op een manier waar ik het iets toe vond voegen.

Daar was het inderdaad geen probleem, maar dat ik het als prettig ervaar kan ik niet zeggen. Ik neem het voor lief.
    Begrijp mij overigens goed dat ik het inderdaad in veel games een kunstmatig iets vind (I'm looking at your Dead Rising), maar bij een game als Persona zit het toch echt verweven in het design van de game? Als in, Persona zou toch als een kaartenhuis in elkaar vallen als die tijdslimiet er niet in zat gezien de game tijd per definitie als een resource ziet? Same voor Majora's Mask voor mijn gevoel, dat hele groundhog day concept zit zo diep in die game zijn design dat het gewoon niet dezelfde game zou zijn zonder die limiet.

Dit even zonder specifiek deze implementatie goed te snappen. Maar ik merk zelf wel dat er ook games zijn die het echt goed doen qua tijdslimieten. Maar misschien is dat de truc ook, bij Majora's Mask voelt het ook niet als zo'n kunstmatige tijdslimiet, en misschien dacht je ook niet aan Persona toen je het had over hoe kut tijdslimieten zijn in general. Hierbij komt het wel even wat rauw op je dak idd, dus ik snap dat je sceptisch bent

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Begrijp mij overigens goed dat ik het inderdaad in veel games een kunstmatig iets vind (I'm looking at your Dead Rising), maar bij een game als Persona zit het toch echt verweven in het design van de game? Als in, Persona zou toch als een kaartenhuis in elkaar vallen als die tijdslimiet er niet in zat gezien de game tijd per definitie als een resource ziet? Same voor Majora's Mask voor mijn gevoel, dat hele groundhog day concept zit zo diep in die game zijn design dat het gewoon niet dezelfde game zou zijn zonder die limiet.

Dit even zonder specifiek deze implementatie goed te snappen. Maar ik merk zelf wel dat er ook games zijn die het echt goed doen qua tijdslimieten. Maar misschien is dat de truc ook, bij Majora's Mask voelt het ook niet als zo'n kunstmatige tijdslimiet, en misschien dacht je ook niet aan Persona toen je het had over hoe kut tijdslimieten zijn in general. Hierbij komt het wel even wat rauw op je dak idd, dus ik snap dat je sceptisch bent
    Toch nog even over de tijdslimieten in deze game: de limieten zelf zijn het probleem niet, meer dat de game onvoldoende aangeeft dat die limiet er is. Ik had de tijdslimiet voor hoofdstuk 1 niet eens in de gaten, die waarschuwing staat in je quest log maar de game zelf geeft bijvoorbeeld niet een maand van tevoren aan ‘we should do X’ of zo.

Dito voor de tweede timed quest. En de game is uitgebreid en immersief genoeg dat een vermelding in je quest log makkelijk over het hoofd wordt gezien; tenslotte lezen de meeste van ons zo’n quest entry alleen als we wat details willen weten.

Kortom, meer een ‘game info signalling’ probleem dan iets anders; noem maar het een stukje ‘quality of life design’. In combinatie met een risico van under-leveling (bijvoorbeeld omdat je zoals ik even de prioriteit bij exploreren van de kaart had gelegd) kan zo’n quest timer toch vervelend uitpakken.
    Ik vermoed – als ze slim zijn – dat dit ‘game info signalling’ probleem door patches etc. zal worden opgelost; voor een deel is dat blijkbaar al gedaan.

Waarom die timer er in zit weet ik niet; het kan zijn dat dit al in de oorspronkelijke Pathfinder campaign zat waar deze game op is gebaseerd. In een pen & paper zijn dit soort tijdslimieten doorgaans geen probleem, omdat de DM flexibel kan zijn en tijd kan verdichten of juist rekken als hij/zij dat nodig acht. De limiet dient dan vooral om de PC’s er van te doordringen dat ze een beetje moeten opschieten en zich niet moeten laten afleiden door ‘de dungeon om de hoek’.

Sowieso zit deze game vol met aanpassingen t.o.v. het pen & paper origineel; zo schijnen de vijanden op Normal – met name de meer serieuze tegenstanders – overpowered te zijn ten opzichte van de originelen. Dat overpoweren valt qua impact doorgaans wel mee, aangezien je als speler in de game je party veel beter kunt voorbereiden op de combat en er is altijd wel een save die je daarna kunt laden, maar ik heb wel de indruk dat dit overpoweren soms wel heel kras is.
    Sommige monsters zouden ook wel eens volledig zelfverzonnen kunnen zijn. In de dryad encounter waar ik het eerder over had is de dryad zelf niet het grote probleem maar de zogenaamde ‘doomspider’ in die encounter. Deze doomspider schittert door afwezigheid in het exemplaar van de Pathfinder Bestiary (1st ed) dat ik heb weten te verschalken.

Iets wat ik nog niet gezegd heb is dat je overigens erg veel in de instellingen kunt aanpassen. Zo kun je de moeilijkheidsgraad van de vijanden aanpassen, wat basically de damage die ze doen reduceert. Op deze manier kun je de effectieve stats van de monsters ook reduceren tot iets wat dichter bij Pathfinder pen & paper ligt.

Anyway, gisteravond weer helemaal verspeeld.

Tussenstand qua beoordeling/aanschafadvies:
    7,5 / 10. Als dit verder zo doorgaat maar de meeste issues worden opgelost, easily een 8,5/10.
    Maar in het algemeen: afwachten. Ik ben in tegenstelling tot @Illuv (tactics first!) meer een ‘story, setting & characters first, tactics second’ mannetje. Als ik met plezier door de hele game heen kom moet dat ook anderen lukken. Will be updated!

Hollow gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    142 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Ik ben sowieso niet meer zo happig om bij dit soort games meteen in te stappen. Los van de patches zal er ook wel DLC komen als het een succes is. Vaak blijft die DLC er bij als ik reeds de base game al gespeeld heb. Dit zijn geen games waar ik een jaar later zo weer instap.

Nu de dagen weer korter worden heb ik echter wel weer zin in een klassieke RPG. Ik denk dat ik Tyranny binnenkort weer aanslinger.

Mentioned
    1077 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Als in, Persona zou toch als een kaartenhuis in elkaar vallen als die tijdslimiet er niet in zat gezien de game tijd per definitie als een resource ziet?
    Granted. Bij Persona is het dusdanig onderdeel van de game, dat het structuur biedt en je het niet kunt verwijderen. Maar daar vind ik ook een ander verhaal. De tijd die verstrijkt voelt en werkt veel minder als een daadwerkelijk klok (of timer zo je wil) en biedt meer structuur zodat je weet wanneer je welke keuzes moet maken en wanneer je je dient te focussen op de rode draad. Op deze manier een stuk minder hinderlijk, maar alsnog geef ik er niet de voorkeur aan.

Een game die een dusdanige timer gebruikt die bij aflopen zorgt voor het falen van een questline, is een ander verhaal. Dan kan het nog zo goed geïmplementeerd zijn, maar het levert me altijd een gevoel van opgejaagdheid op waar ik niet op zit te wachten.

Nu begrijp ik dat het bij Pathfinder: Kingmaker veel minder een rol speelt dan aanvankelijk gedacht, dus eh...carry on.

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nu begrijp ik dat het bij Pathfinder: Kingmaker veel minder een rol speelt dan aanvankelijk gedacht, dus eh...carry on.
    Will do

Edit:Dat wil zeggen: als de huidige megapatch klaar is met downloaden. Overigens ook het nodige gekrakeel op de RPG Codex over de game; blijkbaar is het e.e.a. later in de game, laten we zeggen, verre van gereed...en da's de Codex tijdens de afgelopen 24 uur. Well, all good things come to those who wait... :emo:
    Last edited by Das Tentakel; 9th October 2018 at 20:22.

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fuckin' wererats!

Mentioned
    1077 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ruwe diamant

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    274 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Ik heb overigens 0,0 Pathfinder kennis en dat is tot nu geen enkel probleem. Ik heb sowieso geen pen & paper achtergrond, al zal enige ervaring met de D&D based RPGs van weleer wel wat helpen. Wat me eraan doet denken dat ik pas tegen het einde van BG1 echt doorhad wat THAC0 nou betekende
    "Look for those who think things simple, who abhor uncertainty, and who are incapable of setting aside their summary judgment. For the claims they find the most absurd or offensive will be the ones most worthy of your attention."

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb overigens 0,0 Pathfinder kennis en dat is tot nu geen enkel probleem. Ik heb sowieso geen pen & paper achtergrond, al zal enige ervaring met de D&D based RPGs van weleer wel wat helpen. Wat me eraan doet denken dat ik pas tegen het einde van BG1 echt doorhad wat THAC0 nou betekende
    Ik heb die kennis (true, wat weggezakt want dat ik nou een fan ben van D&D3 en 3.5...) maar de verschillen zijn groot genoeg en de overeenkomsten met andere tactische cRPG's ook groot genoeg dat je het inderdaad denk ik niet nodig heb. Het zou wat met de monsters kunnen schelen, maar die hebben ze juist relatief gezien wat overpowered en sommige zijn misschien nog non-Pathfinder ook.

Vond het eerlijk gezegd een wat rare review.

Swaglord RPGer's Avatar
    Mentioned
    642 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Urgh this weapon is useless!

I missed!
    Let op: De inhoud van uw reply kan worden opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden.

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Urgh this weapon is useless!

I missed!
    Oh, missers ga je nog wel meemaken. Ooh, boy

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    274 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Dat krijg je als sommige mobs een bizarre AC hebben

Gelukkig is het op hogere levels wat beter met de juiste gear.

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dat krijg je als sommige mobs een bizarre AC hebben

Gelukkig is het op hogere levels wat beter met de juiste gear.
    Dat krijg je met een levels-and-gear centrisch systeem. Daarom spelen echte mannen ook Harnmaster!

…als ze er spelers voor kunnen krijgen…

Puppy van het jaar
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dat krijg je met een levels-and-gear centrisch systeem. Daarom spelen echte mannen ook Harnmaster!

…als ze er spelers voor kunnen krijgen…
    Ach je kan ze altijd lokken met Shek-Pvar.
    Maar inderdaad balen. Gebruik wel genoeg voor mijn D&D campaigns. Altijd genoeg flavour te vinden.

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oooooh, deze game...Tentacles!

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Update: het Barony Management gedeelte van de game kan heel lang goed gaan, maar dan opeens door random events uit de hand lopen. Vermoedelijk iets voor toekomstige tweaks. Was in ieder geval gedwongen naar een eerdere save terug te gaan om doelbewust het e.e.a. te stabiliseren. Er is overigens een optie om het Barony Management deel feitelijk uit te schakelen, maar als je dat strategische aspect juist leuk vindt: weest gewaarschuwd.

Vriend van mij heeft de game ook met plezier gespeeld maar ik dacht dat hij gestopt was om de een of andere reden. Bleek dat zijn PC kuren had dus voor hem was dat de aanleiding om een nieuwe gaming PC te bestellen. Net als ik heeft hij het gevoel dat deze game de 'echte' spirituele opvolger van Baldur's Gate is, veel meer dan Pillars of Eternity.

Swaglord RPGer's Avatar
    Mentioned
    642 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Delrith (AJ show, zelf een hardcore D&D/cRPG speler) is wat minder positief. Met name de klacht dat de vertaling Pathfinder rules naar game niet per sé overal goed werkt.
    Last edited by RPGer; 21st October 2018 at 13:51.

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Delrith (AJ show, zelf een hardcore D&D/cRPG speler) is wat minder positief. Met name de klacht dat de vertaling Pathfinder rules naar game niet per sé overal goed werkt.
    Deze review kun je gerust in de prullenbak gooien, mogelijk omdat deze nog van 8 oktober stamt; de game wordt namelijk vrij gestaag van patches voorzien en de problemen die hij noemt kom ik niet tegen. Wel andere issues, want de game legt nog steeds onvoldoende uit en sommige systemen vereisen denk ik nog de nodige tweaks, met name de 'random events'.

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nou, ziet er mooi uit maar ik hoor alleen naar over breaking bugs enzo. Dus... Nee bedankt?

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Black View Post
    Nou, ziet er mooi uit maar ik hoor alleen naar over breaking bugs enzo. Dus... Nee bedankt?
    Geen gamebreaking bugs meegemaakt. Sowieso nauwelijks bugs, wat niet wil zeggen dat die er niet waren c.q. ik ze nog tegen ga komen. Maar de game heeft zeker nog een laag extra polish nodig. cRPG liefhebbers kunnen deze denk ik rustig op de wishlist zetten en tegen kerst nog eens kijken wat de actuele meningen zijn over de game.

Swaglord RPGer's Avatar
    Mentioned
    642 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Inmiddels wordt die lijst wel steeds langer..

Mentioned
    991 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Inmiddels wordt die lijst wel steeds langer..
    De wishlist? Of de lijst met bugs?

Swaglord RPGer's Avatar
    Mentioned
    642 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

De wishlist? Of de lijst met bugs?
    Maar de game heeft zeker nog een laag extra polish nodig. cRPG liefhebbers kunnen deze denk ik rustig op de wishlist zetten en tegen kerst nog eens kijken wat de actuele meningen zijn over de game.
    De lijst met games waarop ik wacht tot het een beetje uitgepatched is (Kingdom Come ook al)

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De lijst met games waarop ik wacht tot het een beetje uitgepatched is (Kingdom Come ook al)
    I know the problem. Da's nu eenmaal een issue dat wat meer voorkomt bij RPG's en zeker als het 'de eerste' is van de studio in kwestie (zoals bij zowel Kingdom Come als Pathfinder: Kingmaker en was ook bij The Witcher I zo).

Mentioned
    1077 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Pathfinder: Kingmaker is receiving a season pass with three incoming DLC packs, starting in December

Pathfinder: Kingmaker has had a lot of work done since its launch in September. Several hotfixes and one giant update later, the game is inarguably in a much better place than it was at release, when I couldn't even finish my review playthrough of the game. It seems like the team at Owlcat is finally able to shift slightly away from bandaging up their original launch and move onto post-release content, and they've announced a season pass containing three DLC packs to be released between now and next summer.

The first DLC, The Wildcards, is coming in just a couple weeks, and focuses on adding a new Tiefling companion and related quests to Kingmaker. The following expansions include a new campaign chapter and then a procedurally generated dungeon of sorts. Here is a slight description of each incoming DLC and an estimated timetable for their respective releases, per Owlcat:

DLC #1 - “The Wildcards”

Ardent adventurers of The Stolen Lands will soon have the chance to play the first new DLC! Featuring a new playable race Tieflings, a new playable class Kineticists, and of course combining a race with a class, you get a character! Prepare to welcome your new companion, the Tiefling Kineticist who comes, just like every other companion, with her own rich and engaging storyline.

Oleg Shpilchevsky, Head Of Owlcat Games explains, “A new playable race. During the poll to decide which bonus race we were going to add to the game, one particular option was requested a lot (besides the winner - Aasimars): Tieflings, the people with a drop of demonic blood in their veins. They didn't make it into the base game, but became the natural choice for the first piece of post-release content.”

DLC #2 - “Varnhold's Lot”

A new bonus campaign. While celebrating your victory at Jamandi Aldori's mansion, you've met another hero of the Stolen Lands: the mercenary captain Maegar Varn. While you're building your barony in the Shrike Hills and Narlmarshes, Varn and his people are establishing their own nation of Varnhold in the rocky foothills of Dunsward. What did they have to face? Play this new story, and export the consequences of the choices you've made there into the main campaign! This exciting new side story is about the size of one chapter of our main campaign and will take 6-12 hours to complete, depending on your playstyle.

DLC #3 – “Beneath The Stolen Lands”

A new game mode. Sometimes you want to play a story with memorable characters, rich lore, and a complicated set of choices and consequences. But then there are days when you just want to grab a sword, cast some spells, and destroy a horde of monsters! This DLC will introduce a rogue-like randomly generated endless dungeon, complete with a new unique boss. You can explore it in a separate game, or as a part of your main campaign. How deep can you go?

The Season Pass and the first DLC “The Wildcards” is due to be released on December 6 2018.

DLC Information (*dates are estimates and are subject to change)

• DLC 1 – “The Wildcards” On sale December 6, 2018
    • DLC 2 – “Varnhold's Lot” - February , 2019*
    • DLC 3 – “Beneath The Stolen Lands” - April, 2019*
    bron

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ze hebben zich de tijd genomen, maar 4players.de heeft eindelijk een review geplaatst van Kingmaker: Test: Pathfinder: Kingmaker

FAZIT

Pathfinder: Kingmaker ist ein echtes Umfangsmonster. Wer will, kann problemlos wochen- oder auch monatelang durch die Raublande ziehen und immer wieder etwas Neues entdecken. Die Inszenierung mag zwar trotz gelungenen Pen-&-Paper-Flairs bieder, Spielführung und -balance holprig sein, aber die Doppelrolle als frisch gebackener Baron und Abenteurer gefällt: Vom spannenden Erkunden der Fantasywelt über die taktischen Auseinandersetzungen mit deren Bewohnern bis hin zum motivierenden Aufbau des eigenen Herrschaftshauses. Hier und da wollen auch schwierige Entscheidungen getroffen, individuelle Fertigkeiten und Gesinnungen beachtet sowie klassische Buchepisoden bestritten werden. Charaktere und Schwierigkeitsgrad lassen sich facettenreich individualisieren, Waffen und Formationen rasch wechseln, die Echtzeitkämpfe jederzeit verlangsamen oder pausieren. Schade nur, dass Diebstähle nur in sehr speziellen Fällen geahndet werden, die an sich gute deutsche Lokalisierung nach wie vor einige Lücken hat und die ausufernden Ladezeiten einen fast um den Verstand bringen können. Doch auch wenn die Klasse eines Pillars of Eternity oder Divinity: Original Sin 2 nicht erreicht wird, bin ich immer wieder gern in meine aufstrebende Baronie zurückgekehrt.

Zweites Fazit von Jörg Luibl:

Zu Beginn wirkte dieses Pathfinder: Kingmaker fast schon anachronistisch mit seiner konservativen Fantasy. Wenn man zwanzig Jahre Dungeons & Dragons gespielt hat, sorgen diese allzu bekannten Völker und Klassen sowie die biedere Spielwelt nicht gerade für Feuereifer in den ersten Stunden. Vor allem nicht, weil selbst andere Titel wie Torment, Pillars of Eternity, Tyranny oder Divinity: Original Sin 2 zwar auch an die isometrische Tradition à la Baldur's Gate anknüpfen, aber sie kreativer und interessanter interpretieren. Auch Story, Diebstahl-, Kampf- und Magiesystem sind dort jeweils besser entwickelt. Aber je länger man dieses Pathfinder spielt, desto interessanter und charmanter wird es. Mir gefallen vor allem die direkten Bezüge zu Pen&Paper-Mechanismen, die für nostalgisches Flair sorgen, dazu die offene Art der Erkundung auf der Karte sowie die spürbaren moralischen Unterschiede sowie die Fülle an interaktiven Möglichkeiten. Hinzu kommt der Umfang von über hundert Stunden, daher kann ich Jens' gute Wertung sekundieren und dieses klassische Abenteuer für lange Winterabende empfehlen.
    Eindoordeel 83%. Da's heel goed voor 4players-begrippen. Ik heb overigens wel een donkerbruin vermoeden dat ze hebben gewacht totdat de belangrijkste bugs er uit waren gepatcht.