View Full Version : [Multi] Diablo III
Lag was wel een beetje merkbaar ja, maar ach niet echt heel veel ofzo. Zo veel snelle reacties heb je ook weer niet nodig, al merkte ik het wel bij de laatste boss van Act 2.
Anyway, Act 2 nu net klaar, op naar Act 3. Maar dat doe ik lekker morgen.
The Chosen One
17th May 2012, 00:19
Ik quote dit ff van mezelf,
"I'm googling on it but I find a lot of (old) beta stuff or fake buy a DH guide sites.
What are the advantages/disadvantages of 1H/2H weapons?
With 2 1H's you get 15% attackspeed? But if a quiver gives more then 15% (if possible) what are the advantanges to using it?
And how does it work with skills? Switches between the 1H weapons in turn?"
Iemand? :)
Regenbooggeit
17th May 2012, 00:22
Ik quote dit ff van mezelf,
"I'm googling on it but I find a lot of (old) beta stuff or fake buy a DH guide sites.
What are the advantages/disadvantages of 1H/2H weapons?
With 2 1H's you get 15% attackspeed? But if a quiver gives more then 15% (if possible) what are the advantanges to using it?
And how does it work with skills? Switches between the 1H weapons in turn?"
Iemand? :)
Volgens mij kan je dit zien in je damage output bij als je je inventory opent (en dan stats). Dat is gebaseerd op je weapon damage, maar ook op je attack speed e.d.
Tja, dat argument kan je voor elke forum/site gebruiken, tenslotte 'ken' ik hier ook niemand in het echt. Wie weet is King Krimson een gescheiden bijstandsmoeder van 55 en Coola Mark Rutte.
Maar even serieus:
Ik werd getriggert doordat de Metacritic site compleet rood uitsloeg na de release, wat ik zeer opmerkelijk vind bij een PC exclusive. Toen ging ik die berichten een beetje doorlezen. Het is niet zo dat ik nu INEENS blindelings deze meningen gaat volgen, maar waar rook is, is vuur. Bij games als The Witcher (2) zag je bijvoorbeeld het tegenovergestelde en hoe je het ook went of keert, Blizzard heeft overduidelijk IETS niet goed gedaan bij Diablo III, er is een verschil tussen whiners en ontevreden consumenten.
Ik denk dat je het ook een beetje moet relativeren, hoeveel mensen hebben D3 gekocht en hoe klein is het percentage dat D3 gekocht heeft en tevens een slechte review op Metacritic post, omdat ze niet kunnen inloggen.
Daarnaast zullen er altijd mensen zijn die meer verwacht hadden, aan de andere kant als Blizzard het over een andere boeg gegooid had zaten de forums vol met mensen die klagen dat het niet als vanouds is, met een grote release als die van D3 waar letterlijk heel de PC gamewereld zijn ogen op gericht heeft is het onontkoombaar dat er geklaagd wordt, de Witcher heeft wat dat betreft toch een wat kleinere fanbase en is qua game en opzet totaal anders natuurlijk.
Blizzard heeft naar mijn idee 95% goede dingen gedaan met D3, de art is goed, gameplay top, minpuntjes zijn constant online en het mindere verhaal, maar als zelfs mijn vriendin mee kan spelen en er ook nog plezier uit kan halen terwijl ik het ook nog leuk blijf vinden ipv me kapot irriteer aan haar onkunde hebben ze wat mij betreft toch iets moois neergezet :p
Illuv
17th May 2012, 00:24
Is die 15% attack speed bij dual wielding niet alleen voor Barb's?
Anyway, ik kap er ook weer even mee, zit nu op de helft van Act II volgens mij. Lekker rustig aan. Barb is nog wel steeds een cakewalk, op het begin van de act na dan. Toen werd ik verrast door die irritante wasps. Elective mode maakt het trouwens nog gemakkelijker, aangezien je nu Ground Stomp met Lead kunt combineren. En met de juiste Leap rune, kan je zo'n beetje een stunlock realiseren ;)
The Chosen One
17th May 2012, 00:26
Op normal nog wel ja. :P
Illuv
17th May 2012, 00:32
Op Nightmare is het niet heel anders, naar wat ik lees ;)
The Chosen One
17th May 2012, 00:41
Meer stun resistant dus het wordt wel lastiger.
Buiten dat is nightmare nog wel op enkele vlakken anders.
Illuv
17th May 2012, 00:47
Volgens mij zijn de meeste mobs op Nightmare nog niet stun resistant, maar is de duration alleen korter. Maar dat is allemaal hearsay natuurlijk..
Varonion
17th May 2012, 00:57
Damn... Te... Verslavend...
Maar klopt het dat het geen chat channels heeft net als in deeltje 1 en 2?
Jawel, /1 /2 /3 enzo geloof ik.
Black
17th May 2012, 01:01
Is die 15% attack speed bij dual wielding niet alleen voor Barb's?
Anyway, ik kap er ook weer even mee, zit nu op de helft van Act II volgens mij. Lekker rustig aan. Barb is nog wel steeds een cakewalk, op het begin van de act na dan. Toen werd ik verrast door die irritante wasps. Elective mode maakt het trouwens nog gemakkelijker, aangezien je nu Ground Stomp met Lead kunt combineren. En met de juiste Leap rune, kan je zo'n beetje een stunlock realiseren ;)
Die wasps zijn irritaaaaaaaaaaant. NEt als die springende tijgers :P Witch doctor he :cop:
Lord Vampire
17th May 2012, 01:18
Net even 1 minuutje gespeeld met de guestaccount dankzij Poka en ik moet zeggen, het loopt aanzienlijk beter dan in de beta. Nog steeds alles op zijn laagst ingesteld en nog steeds niet 100% vloeiend (dus met grote mobs zal dat wel feest zijn), maar goed. Even kijken of ik de drivers van mijn videokaart nog kan updaten, dat kan ook nog wel eens een verschil maken natuurlijk.
Mithax
17th May 2012, 01:27
jeuj 1e legendary uit act 3 NM
http://imageshack.us/photo/my-images...hot001hyn.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/593/screenshot001hyn.jpg/)
Black
17th May 2012, 01:45
Overigens vind ik de kritiek die geuit wordt richting blizzard soms wel erg grof. Puur egoisme zonder enig inlevingsvermogen. Dat er hoge verwachtingen worden geschapen van Blizz is niet gek natuurlijk. Maar je moet er wel rekening mee houden wat voor opgave het is om een omgeving op te zetten die miljoenen spelers tegelijkertijd aan kan.
Natuurlijk hebben ze hier al ervaring mee door WoW en Starcraft 2, maar je weet ook niet wat er speelt bij Blizz. Misschien hebben zelfs zij niet deze aantallen verwacht. Ze deden niet voor niets een stress-test weekend 2 weken geleden.
Buiten al het gezeik om alleen maar props naar Blizz. Ze staan er wel. Als je soms naar andere games kijkt die nog niets een half af zijn. Of waarbij het weken duurt voordat het uberhaupt een beetje speelbaar wordt. De launch verliep misschien niet vlekkeloos, maar zeg nou zelf, is dat niet een klein beetje onrealistisch. Zelfs om dat te verwachten van Blizz?
Like-a-Bunny
17th May 2012, 01:58
Mijn god wat is het lastig om te stoppen. :o
Mijn god wat is het lastig om te stoppen. :o
Het is toch gelukt zie ik :P?
The Chosen One
17th May 2012, 02:02
13+ uur in me DH en bijna (denk ik) bij einde act 2. :P
The_wildcard
17th May 2012, 02:18
Het is toch gelukt zie ik :P?
Alt Tab :P
Paralize
17th May 2012, 02:34
"Matchmaking available only with other Starter Edition players"
Lees ik bij het nieuws over de starter edition. Dus ik kan wel met mijn vriend spelen die nu een guest pass heeft? Ofzo?
Edit: Confirmed. Ik kon hem gewoon aan mijn friends list adden en nu spelen we samen.
Yo!
Ik zag het idd in m'n friendlist. Ik kon met niemand met full game samen spelen maar die optie met starter edition stond er idd! Add me even als je wil. Ik heb geen starter friend en wil toch wel even Coopen om te kijken of ik tot aanschaf overga. Imo wordt deze game daar best afhankelijk van in de toekomst. (weet ik niet zeker)
Primate Ryan
17th May 2012, 03:16
Is de grote easter egg al gevonden? We kwamen net Wirt's Bell tegen bij een merchant en ik heb Leoric's Shin oid met de opmerking dat de knie en de voet er nog bij moeten en die zit aan mijn account verbonden, maar verder geen flauw idee wat er mee gedaan kan worden natuurlijk.
Lush High
17th May 2012, 03:49
Nou, eindelijk ook m'n eerste stapjes in Tristram en daar buiten gezet :D
Zojuist Cain gered en de vrouw van de blacksmith gekilled
en volgens mij ben ik nu level 6. Echt een prachtig spel, gewoon een kunstwerkje. Al die kaarsjes in huizen, boeken op de grond, steentjes in cathedralen. Mooi hoor.
Ik erger me wel kapot aan het hele online gebeuren, wtf heb ik latency in een singleplayer game?! Echt compleet van de pot gerukt.
Anyway, m'n computer trekt het een stuk beter dan ik had verwacht maar door dat hele latency gebeuren wordt ie de komende tijd nog niet in huis gehaald.
Nogmaals bedankt voor de guest pass Poka!
Fenix
17th May 2012, 04:11
Net even 1 minuutje paar uur gespeeld met de guestaccount dankzij Poka en ik moet zeggen, het loopt aanzienlijk beter dan in de beta. Nog steeds alles op zijn laagst ingesteld en nog steeds niet 100% vloeiend (dus met grote mobs zal dat wel feest zijn), maar goed. Even kijken of ik de drivers van mijn videokaart nog kan updaten, dat kan ook nog wel eens een verschil maken natuurlijk.
Wat Vamp dus zegt :P
Ik moet ook even kijken of ik met drivers nog een betere performance er uit krijg (verwacht het niet, kaart is redelijk verouderd). Dan ergens komende maand maar eens de full aanschaffen denk ik :)
Speel vanaf een universiteitsverbinding (100/100) en de ping blijft zo nu en dan schommelen. Hoop dat Blizz dat nog recht trekt.
Btw: Wat kan ik met Adria's paddestoel
?
Primate Ryan
17th May 2012, 04:35
Wat Vamp dus zegt :P
Speel vanaf een universiteitsverbinding (100/100) en de ping blijft zo nu en dan schommelen. Hoop dat Blizz dat nog recht trekt.
Btw: Wat kan ik met Adria's paddestoel
?
Zelf nog niet gevonden, maar klinkt als iets wat in mijn rijtje past. Zit er tekst bij en is het gebonden aan je account ofzo?
En de verbinding gaat echt wel goed komen. Ik heb een hele tijd met 60 gespeeld van de week en het is vooral dramatisch op de avond. Vanwege Hemelvaart zal het nu wel drukker blijven de komende paar dagen. Ik denk dat je er over een week, misschien twee, vrijwel niets meer van zal merken.
Regenbooggeit
17th May 2012, 05:36
Staff of Herding
Klik! (http://d3db.com/item/i/staff-of-herding?recipe=210431#comment)
Ik heb de recipe, maar geen idee wat je ermee moet.
King Crimson
17th May 2012, 05:58
Staff of Herding
Klik! (http://d3db.com/item/i/staff-of-herding?recipe=210431#comment)
Ik heb de recipe, maar geen idee wat je ermee moet.
Ik heb het recept ook aan m'n blacksmith geleerd. Het lijkt erop dat het een soort secret cowlevel wordt. De ingredií«nten (waaronder dat van Wirt en de Black Mushrooms) wijzen er wel op.
Regenbooggeit
17th May 2012, 06:00
Ik heb het recept ook aan m'n blacksmith geleerd. Het lijkt erop dat het een soort secret cowlevel wordt. De ingredií«nten (waaronder dat van Wirt en de Black Mushrooms) wijzen er wel op.
http://www.youtube.com/v/JeQzJC-vS40
SPOILER IN FILMPJE! That's it.
Masemium
17th May 2012, 06:03
Naar bed naar bed zegt ome Blizz :- (
King Crimson
17th May 2012, 06:04
WELL DONE BLIZZARD WELL DONE
Primate Ryan
17th May 2012, 06:06
Pfff, de servers gingen weer offline. Dan maar stoppen. :(
En ik had net mijn eerste legendary. Lut Socks, boots. Uh, deze dus (maar dan met nog een tweetal random gekozen affixes erbij, weet zo even niet welke): http://www.diablowiki.net/Lut_Socks
Die gaan naar mijn WD. Ik heb de passive dat ze 5% kans heeft om een hond te spawnen uit een gedode vijand, maar daar zit een hele kleine range op die je kan verhogen met gold radius+ items. En ik heb de hondjes nodig, anders gaat sacrifice nooit fatsoenlijk werken.
Regenbooggeit
17th May 2012, 06:08
Pfff, de servers gingen weer offline. Dan maar stoppen. :(
En ik had net mijn eerste legendary. Lut Socks, boots. Uh, deze dus (maar dan met nog een tweetal random gekozen affixes erbij, weet zo even niet welke): http://www.diablowiki.net/Lut_Socks
Die gaan naar mijn WD. Ik heb de passive dat ze 5% kans heeft om een hond te spawnen uit een gedode vijand, maar daar zit een hele kleine range op die je kan verhogen met gold radius+ items. En ik heb de hondjes nodig, anders gaat sacrifice nooit fatsoenlijk werken.
Ik had per ongeluk mijn eerste legendary gesalvaged. Gelukkig was 'ie een laag level. Overigens krijg ik nog niks verkocht via de auction house.. best jammer.
Primate Ryan
17th May 2012, 06:10
Ik had per ongeluk mijn eerste legendary gesalvaged. Gelukkig was 'ie een laag level. Overigens krijg ik nog niks verkocht via de auction house.. best jammer.
Het eerste wat ik deed was het ding in mijn kist stoppen, omdat ik bang was dat ik hem anders zou verkopen. In D2 zou me dat minder snel zijn overkomen, maar omdat je nu zoveel items in je inventory draagt, ze allemaal maar twee spaces in beslag nemen en daarbij niet echt uniek ogen is een foutje wat sneller gemaakt.
Inventory tetris, we missen je! :(
Black
17th May 2012, 12:49
Gisteren kon ik me pas om half 2 van de game aftrekken. Ondertussen volop wakker.. even een broodje... let the game continue.
Dit is overigens mijn Witch Doctor op het moment :)
http://i48.tinypic.com/s47yuo.jpg (http://i48.tinypic.com/s47yuo.jpg)
http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/002/252/me-gusta.jpg
ik heb nu alle characters zo'n beetje gespeeld (omdat ik niet wist welke ik moest nemen) en kan mij het meeste vinden in de Monk (SP) en de WD (Coop). en de barbarian vind ik doodelijk makkelijk waardoor ik hem echt te saai vind om mee verder te gaan (misschien is het wel de geschikte character voor HC).
Maar ik ga vanavond naar Zweden voor een korte vakantie dus dit weekend zit D3 er niet in voor mij.
Fenix
17th May 2012, 14:36
Zelf nog niet gevonden, maar klinkt als iets wat in mijn rijtje past. Zit er tekst bij en is het gebonden aan je account ofzo?
Ik vond hem in de kelder van Adria's hut (Act I), tussen een groep groeiende paddestoelen
. En ja, account bound. Dacht misschien kan ik er iets mee craften... maar nog geen optie voor gezien.
Ben met mijn MF WD begonnen met craften trouwens. Net mijn eerste item gemaakt, maar zie je nog ergens of je hier vaardiger in wordt? Vond het in D2 altijd wel voldoening geven om Attributes zelf te spenderen en te zien stijgen, dat het nu geautomatiseerd is vind ik persoonlijk best jammer. Voelt minder 'in control'.
En inventory Tetris wordt inderdaad gemist :D
Primate Ryan
17th May 2012, 14:46
Ik vond hem in de kelder van Adria's hut (Act I), tussen een groep groeiende paddestoelen
. En ja, account bound. Dacht misschien kan ik er iets mee craften... maar nog geen optie voor gezien.
Ben met mijn MF WD begonnen met craften trouwens. Net mijn eerste item gemaakt, maar zie je nog ergens of je hier vaardiger in wordt? Vond het in D2 altijd wel voldoening geven om Attributes zelf te spenderen en te zien stijgen, dat het nu geautomatiseerd is vind ik persoonlijk best jammer. Voelt minder 'in control'.
En inventory Tetris wordt inderdaad gemist :D
Je kan door geld te investeren betere items creí«ren, maar het random element zal blijven en volgens mij wordt de kans op een beter item niet groter.
En wat betreft de attributes: het idee is nu dat je hier mee vrijheid in hebt door middel van gems en armour. Ze hebben het attribuutgedeelte weggehaald, omdat het nooit echt duidelijk was wat nuttig was en wat je later nodig ging hebben als je nieuw was, terwijl er voor vaste spelers te weinig vrijheid in zat, wilde je geen verrotte build maken (dat wil zeggen: een minimum in strength en dex voor de gear die je nodig hebt, rest in vitality dumpen over het algemeen).
Maar in plaats daarvan heb je nu in ieder geval veertien gem tiers in plaats van de vijf in D2 en zitten er dus flinke attribuutbonussen op die gems. Ik kom verder ook flinke bonussen (+30 of meer) op items tegen op normal dus het lijkt me duidelijk dat de customisatie nu bij de gear ligt, wat natuurlijk altijd al een groot deel van de focus vormde.
Zo. Act 2 klaar. Nu op naar Culemborg voor act 2,5 en vanavond tijd voor Act 3 :D.
Hoop geklaag hierover op de bnet forums omdat het te happy is :D
King Crimson
17th May 2012, 16:24
Wtf, ik heb net een act 1 gehaald en was met act 2 begonnen. Als ik nu een public game wil joinen, kan ik enkel de quest van The Coven
doen? :S
edit, blijkbaar hebben er meer personen last van:
https://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4210081597
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5151716493
Rofl zo'n Wizard en WD combi is echt een kleurenfestijn.
Mithax
17th May 2012, 17:16
Ez kzie net dat mn Empty Loop ring gebuyout is voor 30k gold. Kep nu alweer 250k ;)
Nokterian
17th May 2012, 17:39
Lig het nou aan mij of zit de latency constant rond de 200-300ms? Ik had in de nacht van dinsdag rond 30ms en nu is het zo hoog de hele tijd. Soms heb ik geen last maar dan ook weer wel met een latency rond de 500ms.
Like-a-Bunny
17th May 2012, 17:41
Lig het nou aan mij of zit de latency constant rond de 200-300ms? Ik had in de nacht van dinsdag rond 30ms en nu is het zo hoog de hele tijd. Soms heb ik geen last maar dan ook weer wel met een latency rond de 500ms.
Idem. Begon vandaag met 200 en schoot door naar 450.
Nokterian
17th May 2012, 17:43
Idem. Begon vandaag met 200 en schoot door naar 450.
Aan mijn verbinding kan het absoluut niet liggen,speel ik andere games dan ligt ms heel heel laag.
Primate Ryan
17th May 2012, 17:50
Ik heb het er al vaker over gehad, maar het lijkt me eenvoudig.
Het is Hemelvaart vandaag, dus het is druk. Later op de middag wordt het drukker en de avonden zijn het drukst en dat merk je in je latency. Dat wordt vanzelf minder.
Like-a-Bunny
17th May 2012, 17:51
Lijkt mij ook. Het is gewoon een flessenhals op het moment.
Nokterian
17th May 2012, 18:10
Het is niet nederland alleen. Aangezien andere landen nog wel moeten werken. En toch als ze gaan spelen dan hebben hun er ook last van.
http://eu.battle.net/d3/en/forum/top...1041559?page=2 (http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4211041559?page=2)
King Crimson
17th May 2012, 18:14
Probleem is opgelost, moest blijkbaar lvl 38 zijn voor act 2. :P
Lush High
17th May 2012, 18:55
Shit, ik begin er langzamerhand verslaafd aan te raken. Ben alweer level 9 en volgens mij heb ik dus een lvl 13 cap :(
King Crimson
17th May 2012, 18:57
Bijna lvl 39. :'D
Primate Ryan
17th May 2012, 19:02
Het is niet nederland alleen. Aangezien andere landen nog wel moeten werken. En toch als ze gaan spelen dan hebben hun er ook last van.
http://eu.battle.net/d3/en/forum/top...1041559?page=2 (http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4211041559?page=2)
Nederland is ook niet de enige met Hemelvaartsdag? Ik weet niet wat je probeert te zeggen nu. Zeg je dat het random is of ergens anders aan ligt? Want ik heb het de afgelopen dagen constant bijgehouden vanaf 12 tot een uur of vier 's nachts en het valt gewoon samen met de pieken van mensen die online zijn. Als ik 's middags online kom zit ik onder of rond de 100, dit loopt op naar 300 in de avond en neemt weer af tot onder de 100 rond een uur of 3 's nachts. Het volgt precies het patroon dat je zou verwachten als je je bedenkt wat de pieken zijn in het aantal users dat online is.
Niets vreemds, niets bijzonders en even naar rond de launch periode, maar binnen afzienbare tijd zal het onder controle zijn.
Illuv
17th May 2012, 19:29
Ik heb overigens die korte freezes wanneer de game assets moet laden (vooral audio, enemies etc) opgelost door de game op mijn SSD te installeren. Wat een verbetering, ik werd er echt gek van (en met mij een heleboel anderen @ Blizz forum).
Like-a-Bunny
17th May 2012, 19:40
Bijna lvl 39. :'D
Als ik het goed gezien heb tikt Zalzaron level 55 aan. :)
Primate Ryan
17th May 2012, 19:45
ik heb nu alle characters zo'n beetje gespeeld (omdat ik niet wist welke ik moest nemen) en kan mij het meeste vinden in de Monk (SP) en de WD (Coop). en de barbarian vind ik doodelijk makkelijk waardoor ik hem echt te saai vind om mee verder te gaan (misschien is het wel de geschikte character voor HC).
Lees dit net pas, maar als je denkt dat de barb het meest geschikt is voor HC dan ga je veel pijn lijden denk ik zo. Dat is mijn indruk tenminste. Ik zou de moeilijkheidsgraad van de game dan ook niet baseren op (een deel van) de eerste act, want dan heb je nog niets gezien. Sowieso heb ik het gevoel dat de barb relatief het vroegst tot bloei komt vergeleken bij de andere karakters.
Ik weet niet welk karakter wel het meeste geschikt is voor HC, maar het moet wel heel vreemd lopen wil het niet een van de ranged characters zijn.
En ik ga nu verdomd vaak dood in act 3 met mijn barb. Misschien moet ik mijn skill set gaan herzien of betere gear ranselen, maar bepaalde mobs slopen me hier binnen luttele seconden. Wel een geweldige act trouwens.
Nokterian
17th May 2012, 20:32
Spel is wel verdomd verslavend en de omgeving ziet er zo veel mooier uit in act 2 ^^
Mythe
17th May 2012, 20:32
Zit nu met mijn level 31 Demon Hunter in ACT IV op Normal. Heb al best leuke gear en heb daardoor nu 3.4K HP en 624DPS :)
Twin Chakrams is echt een geniale skill.
zalzaron
17th May 2012, 20:43
Als ik het goed gezien heb tikt Zalzaron level 55 aan. :)
Ik heb de Diablo 3 race gewonnen!
Gevoelens van triomf beginnen zich te mixen met zelf-walging na zoveel uur Diablo. Maar ja, dat krijg je ervan als je een week vrij hebt op de release :+
Act II, shadow vault, hell.
Mithax
17th May 2012, 20:46
Ben 52 maar heb vdaag weinig gespeeld op mn Barbarian. Hell is vrij pittig als melee solo en heb even alt gemaakt om te spelen met Dina en Kirbs(lvl 25 DH)
Faure
17th May 2012, 20:54
Als er iemand nog zo'n guest/demo key heeft houd ik mij aanbevolen. Heb D2 niet zo veel gespeeld, maar heb nu wat filmpjes van D3 gezien en dat lijkt wel interessant (al lijkt het me vooral leuk vanwege de Coop :)).
King Crimson
17th May 2012, 21:06
Ik heb de Diablo 3 race gewonnen!
Gevoelens van triomf beginnen zich te mixen met zelf-walging na zoveel uur Diablo. Maar ja, dat krijg je ervan als je een week vrij hebt op de release :+
Act II, shadow vault, hell.
Damn, ik dacht dat toen ik verder was dan Obs en Koeitje dat ik het verst was. :(
Illuv
17th May 2012, 21:12
Ik moet alleen nog ingehaald worden door Paralize en LaB volgens mij ;)
Regenbooggeit
17th May 2012, 21:15
Damn, ik dacht dat toen ik verder was dan Obs en Koeitje dat ik het verst was. :(
Ik ben verder dan jij! :+:+
Primate Ryan
17th May 2012, 21:24
Blijf kalm, blijf kalm, ik hang nog in act 3 van normal rond. ;)
Obsidian
17th May 2012, 21:25
Poeh, nightmare is best pittig voor een barb. :)
Randroid
17th May 2012, 21:28
Starter Edition uitgespeeld. En nu wil ik verderrrrr maar ja de hele game is zo duur ):
Maar ik vind 'm wel vet. Hoewel het na Diablo II wel een beetje Diablo voor baby's is.
brandonW
17th May 2012, 21:28
http://www.youtube.com/v/I43GUnZN_s4
lol
Lush High
17th May 2012, 21:33
Ik ben verser dan jij! :+:+
fix'd
Regenbooggeit
17th May 2012, 21:42
fix'd
Ghehe. Solo is toch een hoop makkelijker dan coop. Templar en healing = win. In coop word ik me toch de ziekte in geganked, holy shit.
The Chosen One
17th May 2012, 21:46
Starter Edition uitgespeeld. En nu wil ik verderrrrr maar ja de hele game is zo duur ):
Maar ik vind 'm wel vet. Hoewel het na Diablo II wel een beetje Diablo voor baby's is.
Ja want Diablo 2 was zo moeiijk in het begin! Oh wacht... toch niet...
ps. Inferno hardcore al uitgespeeld? ;)
Primate Ryan
17th May 2012, 21:49
Overdrijven is ook een kunst. :p
Voor de meeste mensen is hardcore alvast geen doel en is het dat nooit geweest. Aan de andere kant kan je absoluut niets over de moeilijkheidsgraad zeggen aan de hand van het betastuk/de starter's edition.
Like-a-Bunny
17th May 2012, 22:11
Jij gaat lekker op HC, niet? :D
Ik moet alleen nog ingehaald worden door Paralize en LaB volgens mij
Ik heb alleen al 9 uur over de eerste act gedaan. :)
Death Metal
17th May 2012, 22:13
http://www.youtube.com/v/I43GUnZN_s4
lol
Diablo ziet er wel vreselijk vrouwelijk uit.
Randroid
17th May 2012, 22:32
Ik vond 'm best pittig eigenlijk. Maar misschien was ik er wel gewoon heel slecht in.
guest
17th May 2012, 23:11
Heeft Diablo 3 nacht day cyclus? Diablo 2 had dit wel namelijk.
Haha, zat daarnet in het level "Developer Hell". Waar alle monsters Blizzard medewerkers waren :D. Was op cemetery act1 nightmare :D.
Primate Ryan
18th May 2012, 00:21
Heeft Diablo 3 nacht day cyclus? Diablo 2 had dit wel namelijk.
Nope. Ze hebben veel van de "overbodige" zaken (het droeg in mijn ogen ook niets bij, dat dag/nacht) uit de game verwijderd en zich gericht op de kerntaken.
fryslanboppe
18th May 2012, 00:30
Net op normal uitgespeeld met mijn barbarian, Ook al was het nog makkelijk. Ik kan mij voorstellen dat het voor range classes een stuk makkelijker is.
http://i48.tinypic.com/35in2px.jpg (http://i48.tinypic.com/35in2px.jpg)
Coole viking helm dropte diablo :P
Nope. Ze hebben veel van de "overbodige" zaken (het droeg in mijn ogen ook niets bij, dat dag/nacht) uit de game verwijderd en zich gericht op de kerntaken.
Het was met WoW altijd zo sneu dat als je aan het spelen was het ingame ook weer licht werd :P.
http://i.imgur.com/jeCgD.jpg (http://i.imgur.com/jeCgD.jpg)
Hatsaflatsa. Normal uitgespeeld met drie vrienden, op naar Nightmare. Erg, erg vet hoor, kan niet anders zeggen. Normal blijft simpel, maar doordat de monsters langer leven is het echt een gezellig chaos. De monk die tanks, WD/Wizard/DH laten een kleurenpalet van dood los op de vijanden. Echt een vet spel.
Lord Vampire
18th May 2012, 00:44
Drivers geupdate en nu draait hij eigenlijk vloeiend. Wel alles nog op zijn laagst, maar heb wel van 800x600 nu kunnen switchen naar een 16:9 ratio, waardoor het er gelijk al wat aantrekkelijker uitziet, zonder dat het kennelijk teveel van mijn laptopje vraagt. Eerst maar even met een paar classes experimenteren, als het allemaal naar behoren gaat, ga ik wellicht toch maar de full aanschaffen!
zalzaron
18th May 2012, 01:00
Het wordt in act III nu wel steeds lastiger.
Het grote gevaar zit hem niet in de bosses, die zijn voorspelbaar en met veel zorg gemaakt om gebalanceerd te zijn.
Het zit hem vooral in de blue mobs die op hell een drietal verschillende abilities meekrijgen.
Soms zit het mee en dan krijg je een fast, vortex, extra hp.
Andere keren krijg je wall, astral, molten, op een mob die lekker graag wegrent als je in de buurt komt.
Ik heb nu al een paar mob comps gezien die puur door plaatsing bijna onmogelijk te killen waren. Voor de mensen die het graag wat lastiger willen zien, wees gerust, het zit er allemaal in.
En dan zit ik nog niet eens op inferno waar er nieuwe effecten zijn en 4 per mob.
Gellukig een nieuwe staff gekocht op de AH die me +1500dps gaf waardoor ik nu op de 5k zit. Hopen dat ik nu weer wat beter door de mobs heen kan hakken, ze begonnen een beetje taai te worden.
Regenbooggeit
18th May 2012, 01:04
Het wordt in act III nu wel steeds lastiger.
Het grote gevaar zit hem niet in de bosses, die zijn voorspelbaar en met veel zorg gemaakt om gebalanceerd te zijn.
Het zit hem vooral in de blue mobs die op hell een drietal verschillende abilities meekrijgen.
Soms zit het mee en dan krijg je een fast, vortex, extra hp.
Andere keren krijg je wall, astral, molten, op een mob die lekker graag wegrent als je in de buurt komt.
Ik heb nu al een paar mob comps gezien die puur door plaatsing bijna onmogelijk te killen waren. Voor de mensen die het graag wat lastiger willen zien, wees gerust, het zit er allemaal in.
En dan zit ik nog niet eens op inferno waar er nieuwe effecten zijn en 4 per mob.
Gellukig een nieuwe staff gekocht op de AH die me +1500dps gaf waardoor ik nu op de 5k zit. Hopen dat ik nu weer wat beter door de mobs heen kan hakken, ze begonnen een beetje taai te worden.
Af en toe kan ik er gewoon met mijn barb niet doorheen komen. Ik vocht daarnet nog tegen een ranged die vuurballen schoot met 6 minions.. elke keer als ik maar probeerde te chasen werd ik finaal de tering ingeschoten. Heel bizar.. en dit al op nightmare.
Fully Sedated
18th May 2012, 02:02
geweldig dat "online" moeten spelen
ben de connectie naar de server ineens kwijt
ik ga weer verder waar ik was zijn alle tegenstanders weer terug. spawn ik tussen iets van 50 tegenstanders
was nog niet dood gegaan en nu word ik constand ge-gang raped. t lukt me niet om te vluchten want alles wat ik net gezuiverd had zit weer vol tegenstanders.
kut zooi
Nokterian
18th May 2012, 02:14
Vijanden spawnen altijd terug ook al is er een d/c or je gaat zelf offline,het enige wat bewaard blijft is je xp,gold,loot als je bij een checkpoint bent geweest.
King Crimson
18th May 2012, 02:21
Wow, ik ben al blij dat ik met m'n lvl 43 DH 900 dps heb. :+
nutral
18th May 2012, 02:46
idd, en ik met mijn lvl 33 DH op 600
Seabass
18th May 2012, 03:03
Er zijn hier een hoop mensen met een stuk meer tijd :) Ik ben jaloers.
Maar hier gaat het ook lekker. Het is tot nu toe wel behoorlijk gemakkelijk allemaal en een stuk simpeler dan Diablo 2.
Zit nu op lvl 20 met mijn Monk! :kirby:
Fully Sedated
18th May 2012, 03:08
Vijanden spawnen altijd terug ook al is er een d/c or je gaat zelf offline,het enige wat bewaard blijft is je xp,gold,loot als je bij een checkpoint bent geweest.
ja maar ipv veilig in tristram staan tussen 2 quests in, sta ik nu in de middle of fucking no where met goatmen, van die bomen en weet ik wat nog meer om me heen.
niet echt een fijne checkpoint dus
King Crimson
18th May 2012, 03:12
Kortom, meer mobs killen > meer xp > nog harder pwnen.
Tyspolir
18th May 2012, 03:19
geweldig dat "online" moeten spelen
ben de connectie naar de server ineens kwijt
ik ga weer verder waar ik was zijn alle tegenstanders weer terug. spawn ik tussen iets van 50 tegenstanders
was nog niet dood gegaan en nu word ik constand ge-gang raped. t lukt me niet om te vluchten want alles wat ik net gezuiverd had zit weer vol tegenstanders.
kut zooi
Deze stond op GAF :D
http://i.imgur.com/kunTa.gif
Primate Ryan
18th May 2012, 03:42
Ik zit nu met Beest in Act 3 (Monk + WD) en het gaat wel een stuk makkelijker dan met mijn barb. Als in: we walsen er even doorheen, terwijl ik aan het begin toch echt een paar keer gestorven was. Maar verdomme wat is het een heerlijke act. Veel actie, grote mobs en grof geweld, waardoor de korte stiltes tussendoor echt eruit springen. Ik kan me wel voorstellen hoe die act op hogere moeilijkheidsgraden een stuk lastiger gaat zijn.
En mijn WD komt ook eindelijk op gang. In tegenstelling tot mijn barb vind ik het een echte laatbloeier. Het duurde echt lang voordat ik skills kreeg die ik wou gebruiken, maar nu zit het aardig snor.
Mijn build is momenteel: zombie dogs met final gift (15% kans om health achter te laten), sacrifice met next of kin (35% kans dat een opgeblazen hond terugkeert), soul harvest om de intelligence flink te boosten en met de siphon rune om health terug te geven en dan nog de runeloze firebomb en acid cloud als standaardaanvallen. Ik heb ook nog Big Bad Voodoo geselecteerd staan, maar die is nog niet nuttig gebleken.
Als passives heb ik dan Circle of Life (5 % kans om hond terug te brengen uit gedode vijand binnen bepaalde range, waarbij de range opgekrikt kan worden door gold radius + affixes waarvan ik er dan ook een hele rits heb) en zombie handler zodat ik vier honden kan hebben die ook wat extra health hebben zodat ze niet meteen omvallen.
Dus ja, ik heb momenteel een build die heel erg gericht is op sacrifice. Ik denk niet dat deze op hogere moeilijkheidsgraden stand gaat houden en tegen bazen is het ook verre van ideaal, maar ik heb er nu de grootste lol mee. In het begin werkte het nog niet (honden summonen heeft een cooldown van 60 sec), maar met die extra passive en de rune op sacrifice krijg ik constant honden terug die ik dan weer op kan blazen, waarna er weer honden terugkomen. En ondertussen gooi ik gif en vuurbommen neer voor massive damage.
ShadowSaiyan
18th May 2012, 04:06
Lekker de hele dag co-op gespeeld met Nutral en in 1 ruk Act 2 t/m 4 gespeeld. daarna nog ff een klein stukje Nightmare geprobeerd. Vind het spel echt veel leuker met co-op dan dat je alleen rondloopt met je followers. Het gebruik van Skype erbij maakt het helemaal af. Uiteindelijk nog even me gold opgemaakt in de AH en dit is dan het eindresultaat van een dagje D3:
http://i46.tinypic.com/ae5buh.jpg
The Chosen One
18th May 2012, 04:51
Level 32 - Demon Hunter - 3644 HP - Hardcore - 25 uur en 25 minuten - Normal - Act 4 part 4.
http://i49.tinypic.com/21b3wk8.jpg (http://i49.tinypic.com/21b3wk8.jpg)
Mythe
18th May 2012, 05:11
Wow, ik ben al blij dat ik met m'n lvl 43 DH 900 dps heb. :+
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik ben net level 35 met mijn DH en zit al op 1050 DPS.
EDIT: Ik draag dan ook veel +dex, +damage en IAS gear. Ik heb daar wel wat life voor op moeten offeren, want zit nu op slechts 3200 life, waar ik eerst 4000 had.
Regenbooggeit
18th May 2012, 10:06
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik ben net level 35 met mijn DH en zit al op 1050 DPS.
EDIT: Ik draag dan ook veel +dex, +damage en IAS gear. Ik heb daar wel wat life voor op moeten offeren, want zit nu op slechts 3200 life, waar ik eerst 4000 had.
Ik loop inmiddels op mijn level 51 barb rond met ongeveer 17k health. Ik ben net bezig met Hell en wordt alsnog helemaal de ziekte in geslagen. Mijn god. En dan moet Inferno nog komen. Dus ik zou niet teveel op health inleveren. Je zult het nog nodig gaan hebben.. ;)
Overigens wel een punt van irritatie.. die elite mobs. Op Nightmare zijn ze al een verschrikking (helemaal met vortex, mortar of arcane) en ze zullen ze gemakkelijk 2-shotten. Elke keer liepen we weer vast op een lijpe groep mobs die je volledig de grond in werken. Als Barb moet je toch in de buurt komen om wat damage te doen of uberhaupt je rage op te bouwen.. maar voordat dat lukt ben je dus morsdood.
Aan de andere kant vind ik de bosses in verhouding tot de mobs belachelijk makkelijk.
Mythe
18th May 2012, 10:32
Ik loop inmiddels op mijn level 51 barb rond met ongeveer 17k health. Ik ben net bezig met Hell en wordt alsnog helemaal de ziekte in geslagen. Mijn god. En dan moet Inferno nog komen. Dus ik zou niet teveel op health inleveren. Je zult het nog nodig gaan hebben.. ;).
De demon hunter heeft nogal aardig wat survivability skills en die helpen me voorals nog wel aardig. Tel daarbij nog een +32 HP per hit bij op dan zit het op zich wel goed. Al is meer HP nooit weg natuurlijk en wat betreft de DPS zit ik wel een tijdje goed, dus er kunnen wel wat meer Vit, +%life items bij :)
Illuv
18th May 2012, 10:34
Props TCO, al wat klamme handjes gehad zeker, met een L30+ HC karakter? Als ik klaar ben met normal SC maak ik ook gelijk een hc char aan. Monk of WD denk ik.
Black
18th May 2012, 11:01
Mijn build is momenteel: zombie dogs met final gift (15% kans om health achter te laten), sacrifice met next of kin (35% kans dat een opgeblazen hond terugkeert), soul harvest om de intelligence flink te boosten en met de siphon rune om health terug te geven en dan nog de runeloze firebomb en acid cloud als standaardaanvallen. Ik heb ook nog Big Bad Voodoo geselecteerd staan, maar die is nog niet nuttig gebleken.
Als passives heb ik dan Circle of Life (5 % kans om hond terug te brengen uit gedode vijand binnen bepaalde range, waarbij de range opgekrikt kan worden door gold radius + affixes waarvan ik er dan ook een hele rits heb) en zombie handler zodat ik vier honden kan hebben die ook wat extra health hebben zodat ze niet meteen omvallen.
Dus ja, ik heb momenteel een build die heel erg gericht is op sacrifice. Ik denk niet dat deze op hogere moeilijkheidsgraden stand gaat houden en tegen bazen is het ook verre van ideaal, maar ik heb er nu de grootste lol mee. In het begin werkte het nog niet (honden summonen heeft een cooldown van 60 sec), maar met die extra passive en de rune op sacrifice krijg ik constant honden terug die ik dan weer op kan blazen, waarna er weer honden terugkomen. En ondertussen gooi ik gif en vuurbommen neer voor massive damage.
Ik gebruik ongeveer dezelfde build. Maar waar staat dat de range van Circle of Life opgekrikt wordt door gold radius?
Acid Cloud met die rune zodat de radius 24 yards wordt is geweldig _O_
Ik mis trouwens nog wel de leuke gear in de game. Misschien ligt het aan mij maar door die automatische toewijzing van je attributes richt ik me als witch doctor echt alleen op mijn intelligence. Waardoor ik vaak zat leuke items vind met andere fixes maar die mn DPS gewoon doen kelderen. Ben nu level 30 en doe ~400 DPS. Volgens mij is het wat weinig als ik hierboven 1000+ DPS lees van een DH :D
Daarbij wil ik wel meer Mana, maar ik vind dus ook geen items die me substantieel meer mana geven. Alleen de Witch doctor masks en voodoo dolls geven extra mana of niet?
M'n WD-build is Firebomb met Flash Fire als goedkope dmg, Grasp of the Dead met de 80% slow rune, Firebats met de Dire-rune als nuke, Soul Harvest met Life rune om Int te stacken, Spirit Walk met mana-regen rune als escape en mana regen en dan de Gargantuan met Cleave rune om te tanken.
Redelijk tevreden mee, al zal het me benieuwen hoe dit het gaat houden in Nightmare aangezien mana daar echt een probleem schijnt te worden. Moet eigenlijk nog wat mana-regen zooi hebben.
Black
18th May 2012, 11:09
Mana is echt een issue idd. Heb zelf maar 500/600 op lvl 30 :(
Een oplossing is de level 40 passive Vision Quest, waarmee je 300% mana regen krijgt als je 4 spells op cooldown hebt. Echter, dat is vrij veel omdat je er 6 hebt. Een andere optie is het weglaten van Pierce the Veil passive, maar goed dat is wel een forse 30% damage reductie (heb ik voor gekozen at the mo).
King Crimson
18th May 2012, 12:04
IAS?
Ik heb best wel wat +dex(zit nu rond de 600), maar om het een of ander dropt er nooit +damage voor mij (en daar kan ik heel wat mee goed maken). Verder ga ik in nightmare best wel vaak dood (ook al heb ik echt veel pech met slechte parties die nooit full raken of waar je alleen met een kneus zit). Had toen ik level 38 was zelfs nog een barb die nog rond de 300 dps zat. :')
Black
18th May 2012, 12:10
Een oplossing is de level 40 passive Vision Quest, waarmee je 300% mana regen krijgt als je 4 spells op cooldown hebt. Echter, dat is vrij veel omdat je er 6 hebt. Een andere optie is het weglaten van Pierce the Veil passive, maar goed dat is wel een forse 30% damage reductie (heb ik voor gekozen at the mo).
4 spells op cooldown is wel erg veel. Pierce the Veil heb ik expres niet voor gekozen noujuist omdat ik al zo weinig mana heb :) Na normal afgesloten te hebben maar eens kijken of gear grinden een beetje werkt in dit deel :)
Mythe
18th May 2012, 13:05
IAS?
Ik heb best wel wat +dex(zit nu rond de 600), maar om het een of ander dropt er nooit +damage voor mij (en daar kan ik heel wat mee goed maken). Verder ga ik in nightmare best wel vaak dood (ook al heb ik echt veel pech met slechte parties die nooit full raken of waar je alleen met een kneus zit). Had toen ik level 38 was zelfs nog een barb die nog rond de 300 dps zat. :')
Increased Attack Speed. Er zijn ook een aantal vendors die +damage rings/amu verkopen. Misschien kun je daar eens een kijkje nemen of probeer auction house even. Hoop dat je daar iets mee kan.
Ik speel eigenlijk alleen met vrienden en als die niet kunnen gewoon solo. Anders krijg je die verhalen die jij beschrijft :) Ik ga trouwens ook wel zo nu en dan dood. Soms door onkunde, soms door mijn internetverbinding die op dit moment niet bepaald stabiel te noemen is.
Net zelf even een beetje geld lopen 'farmen' en wat dingen in de AH verkocht en gekocht, waardoor ik nu op 1250 DPS zit en 3.8K HP.
Obsidian
18th May 2012, 13:07
Mijn dps is nu wel aardig, rond de 700 dps. Echter is mijn life echt bijster slecht namelijk maar 3k. :S
Fenix
18th May 2012, 13:22
Tweede hero aangemaakt, Barb. Is inderdaad een stuk makkelijker solo totnogtoe :P
En weer zo'n paddestoel
gevonden.
The Chosen One
18th May 2012, 14:28
Level 32 - Demon Hunter - 3644 HP - Hardcore - 25 uur en 25 minuten - Normal - Act 4 part 4.
http://i49.tinypic.com/21b3wk8.jpg
Heb een DPS van 146. :+
Maar ja HP>DPS. :D
Primate Ryan
18th May 2012, 14:31
Ik gebruik ongeveer dezelfde build. Maar waar staat dat de range van Circle of Life opgekrikt wordt door gold radius?
Bij de passive zelf.
En Funkstar: Blizzard heeft altijd gezegd dat de uitdaging ging komen van de mobs, niet van de bosses. Dit is niets anders dan in D2. Ik zat me ook al af te vragen hoe mijn barb het ging doen op hogere moeilijkheidsgraden, maar als ik de posts hier lees dan is het antwoord: niet zo goed. :D
Illuv
18th May 2012, 15:01
Barb op Nightmare/Hell is viable hoor, alleen moeten sommige mensen wat afstand doen van hun high DPS build. De wat defensievere builds zie ik goed door de hogere difficulties komen als je op verschillende fora meeleest.
Primate Ryan
18th May 2012, 15:13
Barb op Nightmare/Hell is viable hoor, alleen moeten sommige mensen wat afstand doen van hun high DPS build. De wat defensievere builds zie ik goed door de hogere difficulties komen als je op verschillende fora meeleest.
Ja, dat was ook mijn gok. Ik heb sowieso mijn build helemaal om gegooid in act 3, omdat ik toch wel wat te vaak dood ging en daarbij geí¯nvesteerd in wat meer +vitality om de hitpoints op te krikken en nu gaat het ook al een stuk beter.
King Crimson
18th May 2012, 15:36
Net 3 items gevonden waardoor ik er in een klap 400 dps en 3000 health bij kreeg. :D
Black
18th May 2012, 15:37
Die ontploffende monstertjes in act 3 zijn echt nasty. Al meer dan eens aan dood gegaan :p
The Chosen One
18th May 2012, 15:45
Zo eindbaasje verslagen op hardcore. Kreeg niet eens een bossfight warning. Moest ik het ineens allemaal alleen doen. :p
Duurde nog best lang. ,o
Gelukkig nu de hele game gezien. Heb 1 Softcore char op 10 en toen gelijk Hardcore gedaan.
Illuv
18th May 2012, 15:53
Nu naar HC - Nightmare? ;)
edit: hier een L60 DH die bezig is met Inferno (Act II):
http://www.twitch.tv/erickwok1020
The Chosen One
18th May 2012, 15:55
Misschien een stukje. Maybe ander char maken. Heb nog geen Wizard in de hele game gezien. Gisteren voor het eerst een Monk.
Lord Vampire
18th May 2012, 15:58
Volledige game is overal uitverkocht, lekker dan :(. Had het kunnen weten :P.
Black
18th May 2012, 16:02
Nu naar HC - Nightmare? ;)
edit: hier een L60 DH die bezig is met Inferno (Act II):
http://www.twitch.tv/erickwok1020
Holy fuck? Wat ziek zeg :)
Nog even een veer in de reet van Dina. Het is even wennen maar asdf speelt veel fijner dan 1234. Gebruik nog wel shift voor stil staan :) en middle mouse op move is echt super voor de WD :)
Illuv
18th May 2012, 16:03
looool. Net een disconnect waarop hij weer wil inloggen. Schijnbaar volle servers, dus gaat 'ie zijn password even typen om het vervolgens te copy/pasten. Hij had netjes zijn stream uitgezet zodat niemand het zou zien....Om vervolgens zijn wachtwoord te pasten in het username veld ;)
Hoop voor hem dat hij het direct aanpast, anders gaat iemand er straks met z'n Inferno character vandoor :kirby:
The Chosen One
18th May 2012, 16:03
Me'n 2e C.E. is net aangekomen. ;)
Toch maar goed dat ik em nog ergens anders besteld heb op het laatste moment.
Seabass
18th May 2012, 16:19
Volledige game is overal uitverkocht, lekker dan :(. Had het kunnen weten :P.
Dat meen je niet man. Bizar! En dat in Zwolle!
Lord Vampire
18th May 2012, 17:18
Ze hebben nog wel die hardcover guides liggen (hele stapels) bij Mediamarkt. Die zien er wel nice uit, maar ja, om die nou te kopen voordat je de volledige game hebt is ook zo wat :+. Anyway, Mediamarkt, Gamemania en Bart Smit hadden niets meer liggen. Ga zo nog even Dynabyte proberen (als in: daar komt toch nooit iemand :P).
marco91
18th May 2012, 17:25
anders kun je nog altijd voor de digtal version gaan.
Ze hebben nog wel die hardcover guides liggen (hele stapels) bij Mediamarkt. Die zien er wel nice uit, maar ja, om die nou te kopen voordat je de volledige game hebt is ook zo wat :+. Anyway, Mediamarkt, Gamemania en Bart Smit hadden niets meer liggen. Ga zo nog even Dynabyte proberen (als in: daar komt toch nooit iemand :P).
Net met man broertje een copy bij de eplaza opgepikt, ze hadden er zelfs nog een CE liggen die ik voor mezelf maar gelijk meegenomen heb :D
zalzaron
18th May 2012, 17:56
level 60, Diablo dood op hell.
En dan nu kijken of Inferno werkelijk zo afschuwelijk is als men claimed.
Lord Vampire
18th May 2012, 18:05
Net met man broertje een copy bij de eplaza opgepikt, ze hadden er zelfs nog een CE liggen die ik voor mezelf maar gelijk meegenomen heb :D
Nice :) Zojuist ook bij Dynabyte geweest, maar ook daar niets. Oh well, dan nog maar wat andere classes proberen :)
skeezer
18th May 2012, 18:19
Zo, zit nu in Act III op nightmare, en ik moet zeggen dat 't nu wel lastig wordt. Zeker als je met anderen speelt. Solo is het nog best te doen. Zeker als Wizard.
Hier een shot van mijn Wiz:
http://i.imgur.com/VZW3V.jpg (http://i.imgur.com/VZW3V.jpg)
Ben echt een glass cannon atm, ik rol met Diamond Skin, Frost Nova, Familiar, Magic Weapon en Electrocute/Disintegrate. Heerlijke setup if you ask me, voor bossfights switch ik Frost Nova met Hydra. Dit is imo de beste setup voor solo en grouped. Ik wil binnenkort wel eens melee gaan proberen in combinatie met Energy Shield en Archon, dat schijnt ook heerlijk te zijn. Ben nu een beetje aan het slacken en aan het theorycraften, wil toch eens kijken hoe andere setups het doen :}
Mythe
18th May 2012, 18:27
Nice :) Zojuist ook bij Dynabyte geweest, maar ook daar niets. Oh well, dan nog maar wat andere classes proberen :)
Je kunt ook de digitale versie halen?
Net level 37 geworden met mijn DH. Qua gear wat meer gefocused op health. 1350 dps en 5.5K HP. Gebruik nu voornamelijk de volgende build:
1. Hungering Arrow (Shatter Shot) - Goede damage + multiple arrows on pierce. Hatred Generator.
2. Elemental Arrow (Ball Lightning) - Mijn spam skill. Zowel goed voor AoE als single target.
3. Companion (Bat Companion) - Hatred Generator.
4. Caltrops (Jagged Spikes) - Snare + Damage
5. Vault (Tumble) - Dodge.
6. Smoke Screen (Lightning Fog) - Lifesafer. Als ik in een benarde situatie terecht kom met weinig HP even een smokescreen gooien. Invisible voor 3 seconden en direct de aggro kwijt.
Passive Skills zijn allemaal DPS gerelateerd: Archery (+15% damage), Steady Aim(+20% damage vs enemies verder dan 20 yards) en Cull the Weak (+15% damage vs slowed enemies).
Net dus ACT I NM uitgespeeld en dat ging van een leien dakje. Hoop dat ACT II wel wat uitdagender wordt maar denk het eerlijk gezegd niet.
zalzaron
18th May 2012, 18:47
Ik zit op 7.5k dps en 38k hp.
De begin zombies op de weg naar de stad slaan mij, op inferno, voor 20% van mijn hp :D
Fenix
18th May 2012, 18:58
Nog even een veer in de reet van Dina. Het is even wennen maar asdf speelt veel fijner dan 1234. Gebruik nog wel shift voor stil staan :) en middle mouse op move is echt super voor de WD :)
Same :)
Heb move op duimknop 1 gezet, potion op duimknop 2. Middlemouse is bij mij town portal, vind het te krampachtig veel te klikken met mijn middelvinger.
nutral
18th May 2012, 19:24
Ik heb het ook naar QWER verplaatst omdat ik dat toch als standaardplek heb voor league of legends, dan ben ik het al gewend, en 1234 is echt veel te krampachtig.
trouwens zojuist een bow verkocht voor 25k gold :o
RPGer
18th May 2012, 20:38
Toch wel weer een beetje hetzelfde als bij Starcraft II, ik speur naar meningen/bevindingen over de game, maar lees alleen maar gameplay tips. Ik ben toch wel benieuwd wat jullie er nu eigenlijk van vinden.
Toch wel weer een beetje hetzelfde als bij Starcraft II, ik speur naar meningen/bevindingen over de game, maar lees alleen maar gameplay tips. Ik ben toch wel benieuwd wat jullie er nu eigenlijk van vinden.
Wat wil je nou eigenlijk horen dan? Dat het een kut spel is?
Illuv
18th May 2012, 20:46
RPGer: 1+1=2 toch? Als iedereen constant over gameplay en mechanics praat dan hebben ze het genoeg naar hun zin om blijkbaar te blijven spelen.
Het is de beste ARPG op de markt, maar absoluut niet vernieuwend. Daarnaast zijn er issues qua latency en had de game een problematische launch. Het verhaal is ook verschrikkelijk, maar dat was in D2 ook zo.
Ik blijf voorlopig nog wel spelen, juist vanwege die mechanics. Mocht je vernieuwingen in het genre willen zien, wacht dan op Path of Exile, of nog beter: Grim Dawn.
Baukereg
18th May 2012, 20:48
Huh, dat snap ik niet. Volgens mij doet Path of Exile juist precies hetzelfde als Diablo 2, en is het juist Diablo 3 dat probeert door middel van nieuwe mechanics vernieuwing in het genre te brengen. Zoals de automatische stats en het combineren van skills en runes.
@ RPGer
Het is ook niet mogelijk om nu al een eindoordeel over Diablo te hebben. Tuurlijk zijn er lui die in drie uur op normal door de SP heen knallen, maar voor de echte fanbase van Diablo begint de game juist dan pas echt. Dan is het tot in de eeuwigheid runs doen met andere mensen, dagen achter elkaar tot je eindelijk dat ene item gevonden hebt. En natuurlijk alle classes uitproberen om een zo goed mogelijke max build te krijgen. Diablo 2 is door velen van ons jarenlang gespeeld, voor sommigen zelfs tot de release van Diablo 3.
The Chosen One
18th May 2012, 21:00
Zo vernieuwed is PoE absoluut niet. Het heeft ook enorm veel slechte dingen van Diablo 2 en zo. De active skills is op zich vernieuwend maar hoeft niet direct een goed punt te worden als het 1-3 skills you live and die by wordt.
De skill tree daar is echt niet bijzonder, ingewikkeld is die niet maar wel onoverzichtelijk.
En ik ben bang dat dat een maplestory grindfest wordt.
En Grim Dawn lijkt me erg vet worden maar again vernieuwend? Hmmm nee. Dual classing en zo is altijd leuk in theorie maar praktijk is vaak anders. Heb er wel een $98 pledge op Kickstarter.
[/offtopic]
Illuv
18th May 2012, 21:05
GD komt met een open wereld, fracties en light city building.
Black
18th May 2012, 21:21
bla bla back to Diablo 3 :P
Iemand al legendary of set items gevonden? Ben nu een level 32 WD, 16 uur in de game maar nog geen groen of oranje item gevonden. Alleen blauw en geel dusver nog. Ik mis vooral de set items een beetje.
The Chosen One
18th May 2012, 21:26
Open wereld is nieuw, maar vernieuwend?
En fracties vernieuwend... hopelijk wordt dat het wel maar ik gok voor nu van niet. Fracties zijn ook gewoon questsgivers en je krijgt standing en zo. Again leuk in theorie. Hope I'm wrong ofcourse.
En (light) city building? Dacht dat je door quests en zo bepaalde gebieden kon unlocken en weer terug tot "leven" kon krijgen maar echt bouwen?
[/offtopic2]
En denk dat ik maar eens een Wizard ga maken... op softcore denk ik. Heb nog geen Wizard in de game gezien. :+
RPGer
18th May 2012, 21:28
Wat wil je nou eigenlijk horen dan? Dat het een kut spel is?
Natuurlijk niet, het lijkt me juist goed te lezen als je fan bent van de game dat het alles is wat je gehoopt had. Daarom verbaasd het mij niet veel te lezen in deze trend, zeker aangezien de liefhebbers er al jaren op wachten.
RPGer: 1+1=2 toch? Als iedereen constant over gameplay en mechanics praat dan hebben ze het genoeg naar hun zin om blijkbaar te blijven spelen.
Deels waar, maar ik herinner mij Neverwinter Nights 2 waarbij er naast de discussies over gameplay toch wel veel meningen waren over de looks en feel van de game. Misschien komt het ook omdat veel luitjes hier de beta hebben gespeeld en het verder niet meer zo verrassend is, of dat men bij Blizzard games daar inmiddels minder bij stilstaat zoals het eerdere Starcraft II wat ik aanhaalde. Uiteindelijk moet ik nog een beslissing nemen of ik er geld/tijd ga insteken. Ik ben niet iemand van online play of die ene random item vinden, sfeer en verhaal staan meer bovenaan.
Ik heb bijvoorbeeld heel veel plezier beleefd aan Dungeon Siege 3, ook al was het qua gameplay wat meer mindless Hack & Slash, en het verre van vernieuwend. Als Diablo III dat truucje (nog) beter doet ben ik er wel voor te poren.
The Chosen One
18th May 2012, 21:31
Blizzard heeft zelf gezegd dat ze niet (echt) vernieuwend zijn.
The_wildcard
18th May 2012, 21:46
Weet je wat van alle grote namen in de developers wereld is Blizzard nog het minst gecorrupteerd.
Okay in bepaalde aspecten zijn ze iets minder geworden maar in vergelijking met andere hebben ze toch nog de minste fouten gemaakt.
En hoeveel mensen er toch problemen mee hebben om niet altijd online te willen zijn spelen men toch die games. Terwijl er al heel veel EA,Activision en Ubisoft games te worden geboycott door de oudere garders der gamers.
ShadowSaiyan
18th May 2012, 22:08
Wanneer halen ze die opa een keer weg achter de toonbank van Auction House? Het schiet allemaal niet op!
Iemand al legendary of set items gevonden? Ben nu een level 32 WD, 16 uur in de game maar nog geen groen of oranje item gevonden. Alleen blauw en geel dusver nog. Ik mis vooral de set items een beetje.
Net mn eerste legendary nota bene van een Weapon rack lol
http://img99.imageshack.us/img99/1738/screenshot000cr.jpg
hanstin
18th May 2012, 22:53
Heb nu al 4 legendary's gevonden onderhand uit bomen en normal mobs
Mythe
18th May 2012, 23:08
Wanneer halen ze die opa een keer weg achter de toonbank van Auction House? Het schiet allemaal niet op!
Inderdaad dat ding werkt voor geen meter. Ondertussen level 42 ACT II NM met 9k HP en 1.8K DPS. Gaat echt heerlijk :)
Black
18th May 2012, 23:22
Damn ik kom de sever niet meer op. Timede opeens uit. (zonder error message). En nu constant 3006 bij het inloggen.
-edit- nvm doet het weer.
Ik moet wel zeggen dat na 20 uur en een level 36 witch doctor dat de streamlining van de items me ZWAAR tegen valt. In Diablo 2 vond je nog wel eens leuke items. Set items en van die items die 'speciaal' waren. En niet alleen op hoge levels zoals 'Windforce', maar ook op lage levels. Voorbeelden staan me even niet meer bij. Maar die items zorgden er wel voor dat er een lekkere variatie ontstond in wat je vind. Dat mis ik nu enorm.. alle items zijn 'xx of the hawk' en 'xx of focus'. En ik vind ze echt rete saai worden. Ik zit alleen maar te checken of ik meer intelligence op mijn items heb. Maar daar houdt het op :(
Iemand anders hier ook last van? Misschien komt het nog maar na 20 uur had ik er wel meer van verwacht. Het valt me vies tegen. Want na 1x de campaign doorlopen krijg ik zo het gevoel te hebben het 'gezien' te hebben. De skills heb ik al, en de meeste nieuwe runestones die ik krijg doen onder voor alles wat ik nu gebruik.
RPGer
19th May 2012, 00:28
En hoeveel mensen er toch problemen mee hebben om niet altijd online te willen zijn spelen men toch die games. Terwijl er al heel veel EA,Activision en Ubisoft games te worden geboycott door de oudere garders der gamers.
Als ik nu de berichten op sommige hardcore RPG (http://www.rockpapershotgun.com/2012/05/18/how-diablo-iiis-solo-experience-reveals-a-hollow-game/) sites lees, is Blizzard inmiddels ook onderdeel van die club geworden. En dat staat nog even los van de belachelijke implementatie van de auction house, de draconische DRM maatregelen voor een Single Player experience, en al die commercií«le onzin die Blizzard nu op een manier invoert waar EA nog wat van kan leren.
Black
19th May 2012, 00:34
Hoewel er goede punten in staan vind ik dat hele boycot idee zo dom. Bij de Ubisoft, EA en Activision games waren het ook echt pure SP games die opeens een actieve internet connectie nodig hadden. In Diablo 3 zijn SP en MP verweven. En buiten 2/3 dagen kleine opstartproblemen is er volgens mij weinig meer aan de hand? Maja.. liever kwijt dan rijk zulke elitisten :~/
The Chosen One
19th May 2012, 00:47
En er is een goede reden (nog wel meer) dat de singleplayer niet offline meer en niet een Ubisoft DRM is.
De mensen die Blizzard bij die club scharen zijn dezelfde mensen die 5 minuten na de game is gelaunched allemaal 1 ster/cijfer review op amazon en metacritic zetten.
Black
19th May 2012, 00:54
Overigens krijg ik echt heel sterk het idee dat alles wat je vind aangepast is naar je niveau. Nou klopt dit wel natuurlijk, maar ik vind eigenlijk nooit iets wat er uit springt. Niet in een statistiek, niet in damage of armor. Gewoon helemaal niet. Het is zo mundane als de pest. Ik krijg ook niet het idee dat magic find echt helpt. Stel je voor dat ik mijn MF omhoog krik en op normal ACT IV of nightmare ACT I probeer te farmen. gaat dit dan wel helpen om betere/specialere items te vinden? Ik denk het niet omdat die dingen gewoon ontbreken. Je upgrade steeds beetje bij beetje dezelfde soort saaie ruk items. ik baal er echt van :P
Primate Ryan
19th May 2012, 01:06
Damn ik kom de sever niet meer op. Timede opeens uit. (zonder error message). En nu constant 3006 bij het inloggen.
-edit- nvm doet het weer.
Ik moet wel zeggen dat na 20 uur en een level 36 witch doctor dat de streamlining van de items me ZWAAR tegen valt. In Diablo 2 vond je nog wel eens leuke items. Set items en van die items die 'speciaal' waren. En niet alleen op hoge levels zoals 'Windforce', maar ook op lage levels. Voorbeelden staan me even niet meer bij. Maar die items zorgden er wel voor dat er een lekkere variatie ontstond in wat je vind. Dat mis ik nu enorm.. alle items zijn 'xx of the hawk' en 'xx of focus'. En ik vind ze echt rete saai worden. Ik zit alleen maar te checken of ik meer intelligence op mijn items heb. Maar daar houdt het op :(
De game heeft gewoon minder unieke items dan Diablo 2 + LoD had, maar waar je wel rekening mee moet houden is dat veel van die items nu pas relatief laat verschijnen. Zie ook deze pagina (http://eu.battle.net/d3/en/item/) voor wat voor items je ongeveer kan verwachten en wat het item level is. Van de uniques zit het gros boven item level 30-40 en van de set items praktisch alles. Zo heeft de Witch Doctor 6 unique ceremonial knives, waarvan de levels 16, 25, 41, 52, 60 en 60 zijn en twee keer een set ceremonial knive, allebei van level 60. De items zijn er dus wel, maar je zal ze niet vinden voordat je wat langer gespeeld hebt.
Wat betreft de sets vind ik dat in ieder geval zeker geen slechte beslissing, omdat je in D2 allemaal van die loze sets had die je nooit ging gebruiken, omdat de gear zo slecht was. Misschien even leuk om alles te sparen en aan een nieuw normal karakter te geven, maar aangezien normal sowieso in een flits voorbij is en al makkelijk is, heeft dat weinig nut. Dan liever hoge level set items die echt de moeite waard zijn om te verzamelen (of dat nu zo is, weet ik natuurlijk niet).
Wat betreft uniques zijn er dus nog steeds die voor een lager level geschikt zijn. Ik heb er nu zelf drie en die bewaar ik netjes in mijn kist, op mijn Lut Socks na die ik nog steeds gebruik. Dat je ze iets minder vaak vindt, maakt het ook wel wat bijzonderder in mijn ogen.
Ik verwacht ook dat je op de uitbreiding moet wachten voor een fikse uitbreiding op het aantal loot en set items. Ik kan me niet meer zo goed herinneren hoeveel het origineel er had voor de uitbreiding, maar volgens mij werden er toen ook heel veel toegevoegd, naast de runewords. Wat dat betreft denk ik dat de uitbreiding nog wel veel met zich mee gaat brengen.
Ik heb tot nu toe in ieder geval zelf nog geen moeite gehad met de loot op normal en het craften bevalt me ook wel. En ik heb trouwens onlangs D2 van normal tot en met hell doorgespeeld en het duurde een eeuwigheid voordat ik leuke uniques begon te vinden voor mijn Nec (eentje na verscheidene runs op nightmare en eentje tijdens een baas in hell). Beest vond compleet niets voor zijn Assassin. Daarvoor vonden we ook wel items, maar dat was allemaal wegwerpmeuk die je voor het grootste deel niet eens een alt toe zou wensen.
En RPGer: de game bevalt prima, maar ik heb er nog geen duidelijke mening over die ik kan delen. Ik ben niet overal even tevreden over, maar voordat ik een goed oordeel kan geven, zal ik toch echt eerst meer moeten spelen, aangezien ik alleen nog maar normal gehaald heb. Ik zal eerst een karakter naar Hell moeten slepen en misschien zelfs twee.
Wat betreft de moeilijkheidsgraad snap ik ook wel wat Blizzard's doel was. Ze willen nog steeds het spel aantrekkelijk maken voor nieuwe spelers en ze niet meteen wegjagen. Voor mensen die 10 jaar D2 hebben gespeeld is normal dan ook een peulenschil, omdat ze precies weten waar ze mee bezig zijn. Maar aangezien die laatste groep toch aanzienlijk is, vraag ik me af of ze niet beter voor normal ook al de keuze hadden moeten geven tussen deze variant en een lastigere (damage x2 ofzo), zodat er wat meer uitdaging in zit voor deze groep. Dat maakt het herspelen meteen ook wat aantrekkelijker.
edit: wat specifiek info toegevoegd over item levels van WD knives en nog wat over de schaarste van zinvolle loot tijdens een D2-run.
RPGer
19th May 2012, 01:15
Hoewel er goede punten in staan vind ik dat hele boycot idee zo dom. Bij de Ubisoft, EA en Activision games waren het ook echt pure SP games die opeens een actieve internet connectie nodig hadden. In Diablo 3 zijn SP en MP verweven. En buiten 2/3 dagen kleine opstartproblemen is er volgens mij weinig meer aan de hand? Maja.. liever kwijt dan rijk zulke elitisten :~/
Ik denk dat dat JUIST het probleem is. Bedrijven als Blizzard en Bioware werden altijd gezien als dedicated PC game bedrijven, een licht in de duisternis van commercií«le actie/dumb down console gedrochten, die PC gamers en het platform snapte en tegemoet kwamen. Nu zie je juist dat die bedrijven inmiddels voorop lopen wat betreft o.a. idiote implementaties van DLC en DRM e.d, oftewel de gamer zien als een basale melkkoe waaruit je allerlei centen kan persen.
Wat dat betreft is mijn blik de laatste jaren al verlegd naar bedrijven als CD Projekt die dat toch heel anders en (veel beter in lijn met de PC spirit) doen.
The Chosen One
19th May 2012, 01:24
Ik dacht dat Diablo 3 iets minder items had dan Diablo 2 + LoD en dat dan van 12 jaar tijd.
En Diablo 2 zelf was op normal ook makkelijk.
-
@ boven, Blizzard komt de mensen nu ook tegemoet. De grootste groep mensen, online spelende Diablo 2 fans.
Black
19th May 2012, 01:36
De game heeft gewoon minder unieke items dan Diablo 2 + LoD had, maar waar je wel rekening mee moet houden is dat veel van die items nu pas relatief laat verschijnen. Zie ook deze pagina (http://eu.battle.net/d3/en/item/) voor wat voor items je ongeveer kan verwachten en wat het item level is. Van de uniques zit het gros boven item level 30-40 en van de set items praktisch alles. Zo heeft de Witch Doctor 6 unique ceremonial knives, waarvan de levels 16, 25, 41, 52, 60 en 60 zijn en twee keer een set ceremonial knive, allebei van level 60. De items zijn er dus wel, maar je zal ze niet vinden voordat je wat langer gespeeld hebt.
Misschien. Ik hoop dat het bijtrekt. Toch blijf ik het raar vinden dat de eerste 25 - 30 uur zo 'saai' moet zijn wat betreft items voordat je interessantere dingen gaat vinden. De eerste keer alle acts doorlopen is leuk, maar daarna hoef je het voor het verhaal niet meer te doen :P
Primate Ryan
19th May 2012, 02:04
Misschien. Ik hoop dat het bijtrekt. Toch blijf ik het raar vinden dat de eerste 25 - 30 uur zo 'saai' moet zijn wat betreft items voordat je interessantere dingen gaat vinden. De eerste keer alle acts doorlopen is leuk, maar daarna hoef je het voor het verhaal niet meer te doen :P
Er zijn wel uniques voor lagere levels hoor. Meestal eentje in de 10 ergens en eentje in de 20 voor elk soort item als ik het zo bekijk.
TCO:
Ik heb net nog even gekeken naar items in D2, maar blijkbaar had het origineel 16 sets en de uitbreiding nog eens 15 voor een totaal van 31. Ik kan niet precies vinden hoeveel D3 er heeft, maar volgens mij ligt dat niet ver van die 16 van het origineel af en als ik naar de kwaliteiten kijk, zijn de sets dit keer niet volkomen waardeloos voor een aanzienlijk deel. Als je een opfrisser nodig hebt hoe waardeloos veel van de sets waren: http://classic.battle.net/diablo2exp/items/sets/. Wat dat betreft is het aantal nuttige sets ongeveer gelijk gebleven. Natuurlijk krijg je daardoor nu minder set items te zien tijdens je speelbeurten (sommige moeten trouwens gecraft worden met plans die je vindt), maar als je er een vindt, is het in ieder geval bijzonder en heb je niet weer een level 3 item waar je geen zak mee kan, zelfs als laag lvl char.
Wat betreft unique items, zit het aantal ver onder dat van D2 + LoD. Kijk hier maar even rond: http://classic.battle.net/diablo2exp.../uniques.shtml (http://classic.battle.net/diablo2exp/items/uniques.shtml). Maar ook daar was het aantal volslagen waardeloze items binnen elke context tamelijk groot in D2, waarschijnlijk voornamelijk door de items uit het origineel. De uitbreiding heeft wat dat betreft veel kwaliteitsspul toegevoegd.
Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat de hoeveelheid aan set items en uniques daadwerkelijk veel lager ligt in D3. Van de sets hebben we nu ongeveer de helft. Van uniques weet ik het niet precies, maar je hoeft alleen maar door die pagina van D2 heen te bladeren om te zien dat het verschil groot is. Daarentegen ligt in D3 wederom de nadruk op kwaliteit in plaats van kwantiteit en denk ik dat de basissituatie veel beter is dan die was in D2. Het enige nadeel is dat je op normal niet echt geprikkeld gaat worden met uniques en sets, maar omdat deze lage level items sowieso maar een beperkt nut hadden en je ze eerder op je karakter droeg omdat ze speciaal waren dan dat ze echt goed waren.
Over of D2 makkelijk was of niet had ik het niet eens. Het is lastig om nu na te gaan hoeveel makkelijker deze game is dan d2 of hoe moeilijk d2 de eerste keer was. Even een korte afdwaling: ik weet dat ik een hele slechte sorceress had gebouwd als allereerste karakter (lang, lang geleden in 2000) met veel punten in warmth en levels lang een lage level spreuk bleef casten tot ik glacial spike kreeg, waar ik flink wat punten in gooide en vervolgens blizzard. Ik kan me nog wel herinneren dat de mana recharge een bitch was, maar weet niet meer hoe vaak ik gestorven ben. Het kunnen bouwen van een echt slechte build is in ieder geval zeker niet meer zo aanwezig en daarmee is de game in ieder geval al makkelijker (hier geen mening over het huidige skill + rune systeem tegenover het klassieke systeem in lezen alsjeblieft) tijdens de eerste keer spelen voor de meeste mensen.
Wat mijn punt wel was, is dat ze de fans die het origineel jarenlang gespeeld hebben wellicht beter tegemoet hadden kunnen komen op normal. Misschien willen ze dat niet, omdat je dan te veel opties geeft en het allemaal onduidelijker maakt, maar ze hadden een soort van moeilijkheidsgraadoptie kunnen geven, waarmee het meteen uitdagender wordt. Ik weet niet of een dergelijk systeem ideaal is en er zijn wel wat kleine problemen, maar ze hadden erover na kunnen denken, in plaats van iedereen weer constant het leerstadium te laten spelen, terwijl veel van de mensen al tien jaar geleden geleerd hebben hoe met een dergelijke game/dit genre om te gaan.
Ik denk dat het verschil tussen de moeilijkheidsgraad van D2 en D3 inderdaad niet heel groot is (maar dat D3 wel wat eenvoudiger is, mede doordat je geen foute keuzes kan maken (zeker als je elective niet aanhebt wat de meeste nieuwe mensen niet zullen hebben) en mag experimenteren), maar weet niet of het verstandig is om die twee te vergelijken, omdat we ondertussen 12 jaar verder zijn en daarmee ook in de ervaring die een aanzienlijk deel van de doelgroep heeft opgedaan met dat het genre. Ze hebben voor die groep wel beter voorzien in de endgame lijkt het, maar hadden misschien ook wat meer na moeten denken over hoe ze alles daarvoor interessant gingen maken (en een hardcore karakter is niet de oplossing om meerdere redenen).
Mythe
19th May 2012, 02:27
Zo vandaag mijn DH even goed gepimpt. Begon vandaag met een lvl 36 DH 1200 dps en 3.8K HP geloof ik in ACT I NM. Zit nu halverwege ACT III NM en ben lvl 46 met 1850 DPS en 12.5K HP. Moet zeggen dat het wel behoorlijk makkelijk is. Zal mij benieuwen of Hell een uitdaging gaat worden.
King Crimson
19th May 2012, 02:35
Bam, ik ben in Hell. :)
Fenix
19th May 2012, 03:51
Wat Primate zegt. De trouwe fans zijn sinds LoD 11 jaar verder en kunnen hun weg wel vinden. Ik stoorde me ook een beetje aan hoe je bij StarCraft II aan het handje werd genomen her en der, maar daar kun je meteen wisselen van moeilijkheidsgraad.
Ik ben benieuwd of Nightmare en verder daadwerkelijk de uitdaging gaan bieden :)
(Tot nu toe slechts 1x dood gegaan, en dat was omdat ik een achievement probeerde te halen.)
King Crimson
19th May 2012, 03:55
Als iemand nog guest passes wil, ik heb er nog 2 over. :)
Wat een getallen komen er hier langs. Mijn WD is nu lvl 39 en ik hang op de 3.8HP ongeveer en 628 dps in Act 1 Nightmare. Het gaat dan ook niet erg makkelijk lol. Ik doe toch iets fout denk ik.
King Crimson
19th May 2012, 04:02
Wat een getallen komen er hier langs. Mijn WD is nu lvl 39 en ik hang op de 3.8HP ongeveer en 628 dps in Act 1 Nightmare. Het gaat dan ook niet erg makkelijk lol. Ik doe toch iets fout denk ik.
Straks een run doen? :P
Primate Ryan
19th May 2012, 04:05
Ik zie net dat een van de we-gaan-voor-world-first-slapen-is-voor-het-plebs Infernogroepen (Athena) op heeft gegeven (eindbaas act 2 in actie dus niet kijken als je die nog niet gezien hebt/niet wil zien!!!!!) :
http://www.youtube.com/v/kcfGPG3YUIU.
De setup die ze gebruikten was een party vol met monks die allemaal een skill hadden met rune erop die ze 2 seconden invulnerability gaf. Blijkbaar ook 8 seconden cooldown, waardoor ze constant niet geraakt konden worden als ze het goed regelden samen. Hierdoor hoefden er geen punten in vitality gestoken te worden, konden ze zich op strength richten en kwamen ze dus verder. Maar Blizzard kreeg er hoogte van en heeft de invulnerability-lengte naar 0.5 seconde verlaagd als ik het goed begrijp, al vind ik dat wel een vreemde aanpak, want dan is de skill praktisch nutteloos voor solo monks nu?
Door die nerf werkt hun aanpak niet meer, hebben ze geen goede gear meer en waarschijnlijk ook niet de beste combinatie van karakters en ze kappen er dus mee na ergens in act III te zijn beland.
Paralize
19th May 2012, 04:05
Hm. Net de starters edition klaar... lvl 9...
Toch maar de volledige versie kopen :)
The_wildcard
19th May 2012, 04:09
27 uur gespeeld met een wizard en ben net lvl 28 en heb mijn eerste oranje item gedropt gekregen begin act 3.
Neem rustig de tijd ervoor.
En nog een DH van lvl 18.
Paralize
19th May 2012, 04:09
De setup die ze gebruikten was een party vol met monks die allemaal een skill hadden met rune erop die ze 2 seconden invulnerability gaf. Blijkbaar ook 8 seconden cooldown, waardoor ze constant niet geraakt konden worden als ze het goed regelden samen. Hierdoor hoefden er geen punten in vitality gestoken te worden, konden ze zich op strength richten en kwamen ze dus verder. Maar Blizzard kreeg er hoogte van en heeft de invulnerability-lengte naar 0.5 seconde verlaagd als ik het goed begrijp.
Bah. Kut blizz. Ik snap dat het niet helemaal de bedoeling is hoe zij het deden (al is het slim bedacht). Maar om een 2 seconden buff naar 0,5 seconden te quicknerfen?
/omg
King Crimson
19th May 2012, 04:11
Bah. Kut blizz. Ik snap dat het niet helemaal de bedoeling is hoe zij het deden (al is het slim bedacht). Maar om een 2 seconden buff naar 0,5 seconden te quicknerfen?
/omg
Mwah, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Characters zijn bedoeld om self-sustainable te zijn en bij dit is het duidelijk niet. Spelbederf min of meer.
Paralize
19th May 2012, 04:12
Dat snap ik, maar door die nerf hakt het er bij iedereen in.
Daar gaat het me meer om. Ze hadden hen ook even kunnen benaderen.
King Crimson
19th May 2012, 04:25
Dat snap ik, maar door die nerf hakt het er bij iedereen in.
Daar gaat het me meer om. Ze hadden hen ook even kunnen benaderen.
En dan wat? De 'exploit' blijft, wordt alleen maar bekender en bekender.. Je ziet wel waar dit heengaat.
Hell is een goede grap.
http://tweakers.net/ext/f/dBRBmBezOc0i1DbtDVAKBSgL/full.png
We zijn er maar langs gerent :').
Primate Ryan
19th May 2012, 04:37
Hell is een goede grap.
http://tweakers.net/ext/f/dBRBmBezOc0i1DbtDVAKBSgL/full.png
We zijn er maar langs gerent :').
:D:D:D
Wat betreft die nerf: was het niet beter geweest om de glyph alleen voor jezelf te kunnen gebruiken? Dan had je het probleem ook niet gehad toch en was hij nog nuttig geweest voor solo-monks/anderen.
Ik heb met D2LoD SP HC gedaan en daarbij ook gewoon hell uitgespeeld, maar met deze champ packs ga ik daar echt niet aan beginnen. Heb ook al deze combo gezien met frozen ipv mortar....wat een trolls :D.
Regenbooggeit
19th May 2012, 05:25
Ben zojuist een mob tegengekomen die niet te killen is voor een Barbarian. Een vicious magewraith (yellow) op hell met de volgende specials: mortar, invunerable, minions en vortex. Hij zuigt je naar binnen en begint met whirlwind. Alle minions zijn invunerable dus mits de chaos moet je ook nog eens de juiste mob zien te raken. Er is GEEN manier om deze mob met melee te killen. En rage opbouwen gaat ook niet aangezien je daar wat hits voor moet hebben.
Ik begin me hier langzamerhand wel aan te irriteren. De bosses zijn in tegenstelling tot deze elite mobs juist wel leuk. Als je mechanics negeert ga je gewoon dood, doe je dat niet dan kan je het met wat gezond verstand halen. Elite mobs zijn gewoon niet balanced en spammen alles de ziekte in waardoor je niet eens tijd hebt om erop te reageren.
Death Metal
19th May 2012, 05:50
Even een rant
Gah toch valt de game zwaar tegen. De gebieden zijn gewoon saai, ik zit nu in act 3 in hell en het is gewoon een sleur om door die saaie shit heen te komen. Ookal ben je er zo doorheen want de content is echt veel te weinig imo. Een game 4 keer uit laten spelen hoe lui kun je zijn? Dat ze hier zolang over gedaan hebben snap ik ook totaal niet. En dan kan je zeggen elke moeilijkheid is anders. Monster harder laten slaan en de champion packs lastiger maken is vast erg veel werk.
Bossfights stellen niks voor, helemaal niet na normal omdat ze dan geen flikker meer droppen. Meeste cutscenes en convo's zijn ook gewoon slecht, vooral de laatste. Het hele verhaal is eigenlijk gewoon poep.
Uiteraard gaat het alleen maar om het farmen en grinden maar zelfs de gear is gewoon saai. En die 'moeilijkheid' is ook een lachertje, het komt gewoon weer neer op je gear. Zie mezelf ook totaal niet inferno farmen voor de set items om daarna in Tristam afk te staan. Begrijp wel wat Blizzard wilt. Dat mensen gewoon gaan farmen als gekken en items op AH zetten voor echt geld zodat blizz een cut kan nemen op alles. Die Ah is trouwens ook slecht wanneer hij werkt. Dat ze niet gewoon de WoW ah hebben overgenomen is onbegrijpelijk, helemaal wanneer je weet dat Blizz erg goed is met copy pasten. Zo zijn er nog veel meer dingen om opmerkingen over te maken.
De grootste reden waarom ik eigenlijk nog speel is omdat ik met oude wow/d2 vrienden samen speel.
Uiteraard wordt de game behandeld alsof het fantastisch is omdat het Diablo/Blizzard is. Maar in mijn ogen is Blizzard gewoon walgelijk geworden. De echte kwaliteit is gewoon ver te zoeken. Die w2 etc. kwaliteit. Maybe komen er voor d3 ook nog wel reskins voor 20 euro.
nutral
19th May 2012, 09:59
http://dl.dropbox.com/u/756665/dps.png
:D
Black
19th May 2012, 12:01
Ik voel met je mee hoor Death Metal ;) ben benieuwd of het leuker wordt!
Baukereg
19th May 2012, 12:52
Gisteren heb ik act 1 kunnen spelen bij een vriend, en een deel van act 2 gezien. En ook ik ben nog op zoek naar die ene reden die Diablo 3 beter maakt dan andere games in het genre. Nu heb ik nog maar het topje van de ijsberg gezien, maar het is ook niet zo dat ik meteen van mijn stoel viel van opwinding. Het gebrek aan uitdaging en het gebrek aan bijzondere gear maken het dat het begin toch wel wat flets aanvoelt.
Maar we gaan het zien. Binnenkort een nieuwe PC samenstellen en gaan met die banaan.
M!chel
19th May 2012, 13:04
In Act 1 kom je idd nog niet veel bijzonders tegen ;)
Kirbs
19th May 2012, 13:06
Vind het kut dat je van de Act bosses op latere difficulties dan Normal niet meer gegarandeerd dikke loot vind (zelfs niet op je eerste playthrough door die moeilijkheidsgraad), had gister de Act I + II bosses gekilled en ze dropten alleen maar blauwe rommel. Daarnaast zijn set items en legendaries wat mij betreft altijd wel een incentive om door te spelen, maar nu je er zo weinig vind is het de vraag hoe lang het spel blijft boeien. Zou blizzard de droprate zo laag hebben gezet zodat mensen meer ervoor gaan vragen op de RMAH en blizzard dus een grotere cut hieraan verdient?
Het spel speelt daarentegen wel heel lekker als wizard moet ik zeggen, maar ben toch wel teleurgesteld over het hele item gedoe
Like-a-Bunny
19th May 2012, 13:27
Zou blizzard de droprate zo laag hebben gezet zodat mensen meer ervoor gaan vragen op de RMAH en blizzard dus een grotere cut hieraan verdient?
Die gedachte is al eens meer door mijn hoofd gegaan.
The Chosen One
19th May 2012, 13:29
Maar als de droprate zo laag is dan komen er ook niet genoeg items weer op de AH.
En de cut wordt niet perse groter voor Blizzard bij zulke items.
Like-a-Bunny
19th May 2012, 13:36
Nou ja, het is niet zo dat ze niet droppen natuurlijk. En schaarser betekent een hogere prijs en daarmee een grotere cut voor Blizzard
The Chosen One
19th May 2012, 13:38
Mja 2 keer een cut van 15% van 100 is meer dan een cut van 125. En alleen als mensen ze niet op de battle.net account zetten.
Valerious
19th May 2012, 13:45
Die gedachte is al eens meer door mijn hoofd gegaan.
Er zijn anders ook een aantal plans die rare's en legendaries kunnen craften. Het is maar net de vraag hoe hoog de dropchance voor alle items staat. Ik ben nog geen legendary tegengekomen, maar een vriend van mij had tijdens Act I al zijn eerste legendary te pakken. Juist de RNG zorgt ervoor dat ik het spel door blijf spelen. Momenteel twee characters door Normal Mode heen en tot nu toe verveelt het nog steeds niet. :)
M!chel
19th May 2012, 13:50
Lol, ik heb een lowlevel blue item verkocht voor 20K :+
Zebby
19th May 2012, 14:03
Donderdag/vrijdag gelanned met vriendin en een vriend, tot level 50 gekomen, A4 Nightmare. Champion packs doen erg veel pijn nu op non-tank, vooral chains, molten en desecration maken me vaker dan eens dood.
Ik speelde hierin 2h barb, vriend tank barb en vriendin DH. Ik focuste AoE, zij ST. Ging erg rap, tank erin met leap/stun pull-in runes, ik ook, +30% damage aan, whirlwind (glyph met +1 fury voor iedere vijand) a 600 wit/2k crit. Met Goku-stance aan zat ik rond de 5k dps, zonder net geen 3k. Wel erg squishy, even solo geprobeerd met mijn build, ging niet zo goed :D Mijn single target dps is ruk als ik niet kan switchen naar die single target rage builder, en met 2h is dat tergend traag. Wel leuk op bosses als Goku, 2.5k witte 5k crits met die ability iedere ~0.4 seconden en hammer crit voor 20k :D
<3 co-op.
King Crimson
19th May 2012, 14:50
Gisteravond meegetagd met wat lvl 58 door Act 2 Hell (heb act 1 nog niet eens gehaald). Wat fijne gear gevonden. :)
Regenbooggeit
19th May 2012, 15:19
Iemand nog een guest pass over voor een maatje van me? Ik heb 'm helaas digitaal besteld.
zalzaron
19th May 2012, 15:36
Voor de mensen die klagen over zuig gear in nightmare, dat klopt.
Maar op level 60 krijg je voor het killen van elke blauwe of gele random pack een Nephalem buff.
Deze buff stacked 5x en elke stack geeft je 15% magic en gold find, voor een totaal van 75% increase.
Het is een beetje zuur dat je dus bosses killed voor blues, maar je krijgt wel degelijk de garantie op betere loot later in de game. Zojuist killde ik nog een boss voor 3 yellows en 6 blues.
Wel zul je dus een flink stuk van de quest moeten spelen om echt goede loot te krijgen, minstens 5 packs voor de volle buff.
De buff zelf blijft 30 minuten en refreshed op elke kill. Het hangt in inferno grotendeels af van de mob settup of het te doen is of niet.
Regenbooggeit
19th May 2012, 15:38
Voor de mensen die klagen over zuig gear in nightmare, dat klopt.
Maar op level 60 krijg je voor het killen van elke blauwe of gele random pack een Nephalem buff.
Deze buff stacked 5x en elke stack geeft je 15% magic en gold find, voor een totaal van 75% increase.
Het is een beetje zuur dat je dus bosses killed voor blues, maar je krijgt wel degelijk de garantie op betere loot later in de game. Zojuist killde ik nog een boss voor 3 yellows en 6 blues.
Wel zul je dus een flink stuk van de quest moeten spelen om echt goede loot te krijgen, minstens 5 packs voor de volle buff.
De buff zelf blijft 30 minuten en refreshed op elke kill. Het hangt in inferno grotendeels af van de mob settup of het te doen is of niet.
Hoe zit het met het stacken van resistance?
King Crimson
19th May 2012, 15:43
Net nog even meegetagd met zalz (en constant doodgegaan :D).
Aelor
19th May 2012, 17:36
Hey,
Ik weet niet of het mag hier, anders mag de post zo weggehaald worden. Mijn game vrienden hebben het spel online gekocht, en ik wil het eerst checken voordat ik het speel. Nu weet ik niet of er iemand is hier die nog een guess pass heeft? Eigen vrienden gaan voor natuurlijk, maar kan het altijd proberen :D.
Hier iets voor Illu/LaB?
http://darkd3.com/
En geen zorgen: https://twitter.com/#!/Angryrobotics...26183740686336 (https://twitter.com/#!/Angryrobotics/status/201726183740686336)
Like-a-Bunny
19th May 2012, 19:38
Hier iets voor Illu/LaB?
http://darkd3.com/
En het ziet er nog beter uit ook. :D
Obsidian
19th May 2012, 20:02
Ja en daar staat dus 'likely' dus ik gebruik darkd3 niet, just in case.
Nokterian
19th May 2012, 20:19
Grasp of the dead + acid rain = good times ^^
Ik gebruik ook dark3d,heb de normal gekozen ziet er mooi genoeg uit.
Illuv
19th May 2012, 20:29
Die is hier al een paar keer voorbij gekomen Dina ;) Maar in zijn huidige staat dus veilig om te gebruiken, gezien de houding van Blizzard tot dusver.
Maar of ik het ga gebruiken? Mwah. Voor mij is dit toch een heel andere ervaring van D1. Het hele loot/skill systeem is een metagame op zichzelf en de enige drijfveer waarom ik D3 speel. Zoals ik al eerder aanhaalde vind ik het verhaal en de manier waarop dit naar voren komt echt verschrikkelijk, daar waar het kleinschalige en claustrofobische van D1 me juist erg trok.
Nee, ik speel dit net zo lang als dat ik in de trance van item fever en de mechanics kan blijven zitten. Dat kan nog heel lang duren, maar het kan ook volgende week klaar zijn.
edit: daarnaast ben ik niet helemaal happy met een auction house in D3, merk ik nu. Ja, ik weet dat je vrij bent om het niet te gebruiken, maar de wetenschap dat je tegen een schijntje betere items kunt kopen (ik kan voor 20.000 gold zo'n 5 rare items kopen @ L27, die allemaal precies binnen mijn niche vallen (str/vit/leech). Ik weet nu al dat de kans nihil is dat ik die items zelf zou vinden tijdens normal.
Again, je hoeft het niet te gebruiken - ik weet het, maar ik ken mezelf en de verleiding is gewoon erg groot. Van mij had het gewoon bij trading mogen blijven.
Mythe
19th May 2012, 20:38
Level 51 DH NM ACT IV - 5.2K DPS (met passives) - 20.5K HP
Las Vegas
19th May 2012, 20:48
Level 49 Barbarian hier, net NM IV uitgespeeld, nu grinden tot 50 en aan Hell beginnen.
Ben maar wel SaB gegaan, 2h schoot zwaar niet op, steeds doodgeknuppeld door té grote packs. Nu met 1h en shieldje gaat 't prima.
Kunnen we ophouden met het gezeik om loot. Ik heb in 10.000 bot runs en 10.000 handmatige baal runs slechts 1 windforce en 1 coa gevonden in D2. Die shit is fucking rare en zo hoort het. Als je over 6 maanden niets gevonden hebt mag je pas gaan klagen.
Illuv
19th May 2012, 21:02
Shut the fuck up, Koei. O+
fryslanboppe
19th May 2012, 21:24
http://www.twitch.tv/justw8
Inferno diablo..
zalzaron
19th May 2012, 21:29
Het verhaal in Diablo is wel echt afschuwelijk, maar je kan er weinig aan doen met zo'n opzet. De opzet in deel 1 was broodmager, en meer was er ook niet nodig. Er zit een demon in de kerker, ga naar de bodem en sla hem dood.
Het uitbreiden van het verhaal voelt geforceerd aan, voornamelijk omdat het dat ook is. Plots zijn er intriges en plot twists. De warrior moet opeens de zoon van de skeleton king zijn, etc etc etc.
Geen enkele verassing is werkelijk schokkend en je leeft amper mee met de characters.
Blizz heeft de gewoonte om succes formules te herhalen. De Arthas verhaal lijn uit Warcraft III was een succes, en dus zie je de basis opzet ervan constant terugkomen, en zo ook andere riedeltjes.
Ik stoor me er niet aan want Diablo was altijd al een gameplay game voor mij. In dat opzicht vond ik de kleinere opzet veel beter. Good guy, kerker, demon.
Ik hoef niet over de intriges tussen demons en angels te weten. Laat staan dat ik interesse heb over de relatie tussen de landen in Diablo.
Maar ja, als je schrijft dat je main-villain permanent dood is gegaan in deel 2, dan moet je jezelf toch wel in een kronkel schrijven wil je hem er toch nog inkrijgen.
Baukereg
19th May 2012, 21:45
... als je schrijft dat je main-villain permanent dood is gegaan in deel 2...
Sterker nog, in principe is de hele wereld van sanctuary verdwenen door de vernietiging van de world stone aan het einde van Diablo 2.
The Chosen One
19th May 2012, 22:20
Ff wat gear maar gekocht voor 50-60k van AH (hardcore).
Lvl 33 Demon Hunter
Before:
Alle stats, 81-220-88-439-526-220
After:
Alle stats, 75-474-133-483-684-394
Wat is er eigenlijk gebeurd met Leah. Had verwacht dat we daar nog wel wat over zouden horen.
The Chosen One
20th May 2012, 00:33
Expansions. :)
Nou, mijn avondje diablo is voorbij. Error 3006....
Mithax
20th May 2012, 01:09
Net 60 geworden, 51k hp. Even Hell afmaken en dan Inferno induiken :)
Illuv
20th May 2012, 01:13
Error 3006 tijdens de epiloog van Act III, lekker Blizzard :o
Error 3006 tijdens de epiloog van Act III, lekker Blizzard :o
Ik zat op een endless loading screen toen ik een public game probeerde te joinen. Dus ik alt-f4 gedaan en ik was fucked. De server admins zijn er wel mee bezig volgens een Blizzard post van enkele minuten geleden op de bnet forums.
Nokterian
20th May 2012, 01:18
Error 3006 Revengeance?
Kunnen we ophouden met het gezeik om loot. Ik heb in 10.000 bot runs en 10.000 handmatige baal runs slechts 1 windforce en 1 coa gevonden in D2. Die shit is fucking rare en zo hoort het. Als je over 6 maanden niets gevonden hebt mag je pas gaan klagen.
Allereerst vraag ik me af of deze mentaliteit tegenwoordig nog aan gaat slaan, niet op de minste plek omdat Blizzard met diens eigen World of Warcraft de weg vrij heeft gemaakt voor 'welfare epics', oftewel goede items zonder er veel voor hoeven te doen.
Ten tweede zie ik nog steeds niet in waarom er niet wat betere loot kan droppen in Nightmare en in Hell. Na Diablo op normal verslagen te hebben dropten er 2 gele items en 3 blauwe, waarvan er drie een verbetering waren op wat ik had. Diablo op Nightmare dropte alleen maar twee blauwe en dat was nog vendortrash ook. Ik snap het dat je na de tigste keer een boss killen (op Inferno na natuurlijk) geen goede loot meer wilt laten droppen, maar de eerste keer? Dit spel draait om item fever op het hoogste niveau, maar nu de random dungeon generator ook al op de achterbank is gezet heb ik eigenlijk een grotere wortel nodig om me terug te laten komen. Dungeon Siege 2, voora al diens fouten, begreep dat leuke uniques of set-pieces je laten terugkomen voor meer, zelfs tijdens de eerste paar levels. Het probleem of je bonussen van set-pieces wilt breken door een paar slots te veranderen is nu totaal afwezig omdat ze nu nog niet droppen.
http://i.imgur.com/lNZTf.jpg (http://i.imgur.com/lNZTf.jpg)
Anyway, op level 51 viel Diablo op de Nightmare moeilijkheidsgraad eindelijk aan onze voeten. Om eerlijk te zijn hadden we meer moeite met Izual
, maar uiteindelijk was Nightmare toch nog redelijk makken. Ondertussen zijn we al weer wat verder en hebben we de SK op Hell verslagen. Die rare packs met 3 random properties worden nu wel kut hoor, vooral met ongelukkige combinaties.
The_wildcard
20th May 2012, 01:49
Misschien is de betere gear nog gelocked. en of moeten we wachten op de Patch Real Money AH is ook voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Waarschijnlijk zullen ze ook statistics bij houden over de accounts/users e.d. Om daar weer op in te kunnen spelen.
Dit is puur een persoonlijke speculatie.
zalzaron
20th May 2012, 02:32
Ik vraag me wel af hoe de AH met echt geld de markt zal beí¯nvloeden.
Ik vind sommige items nu al prijzig (goed wapen kost me nu 1 miljoen gold), ik betwijfel dat dat veel beter zal worden als een groot deel opgekocht gaat worden door mensen die er echt geld voor willen betalen.
2de Legendary :P een quiver ik zou er bijna een DH voor gaan levellen lol. Lekker verslavend hoor 2:33 in de nacht (A)
http://img137.imageshack.us/img137/2222/screenshot001lea.jpg
Mythe
20th May 2012, 11:05
Gisteravond begaf mn GPU het na een tijdje spelen, dus heb ik besloten om hem vanochtend maar even schoon te maken. Should do the trick :)
M'n review: http://www.duimschroef.nl/2012/05/diablo-3-review/
Illuv
20th May 2012, 12:13
Nette review, dekt de lading wel wat mij betreft. Al zou ik de schrijvers nog even door het slijk halen ;)
Nette review, dekt de lading wel wat mij betreft. Al zou ik de schrijvers nog even door het slijk halen ;)
Er waren inderdaad nog wat zaken die ik niet genoemd heb, maar hij is al lang zat ;)
Zo was ik niet zo gecharmeerd van de geforceerde coin-in van de Butcher. Men draait de iconische, enge bad guy compleet de nek om met een boss fight die op geen enkele manier eng te noemen is. Andere baddies uit deel 1, zoals de Fallen Ones, Goat Men en de Succubi zijn dan geslaagder.
Zebby
20th May 2012, 12:28
Lvl53 en in Hell A1 (SK neer) met de groep. Heb whirlwind moeten vervangen met de AoE stun die fury geeft, en heb de leap rune met armor gepakt. Wordt alsnog praktisch in 1 sec gekilled door sommige champ packs (fire chains bv.). Nasty man... Zelfs onze tank gaat van unkillable in Nightmare tot een squishy in Hell. Zal lang moeten zoeken voor een solo build vrees ik :c
Nu ~3k dps zonder buffs, 4.5k met shout (altijd up in combat) en ~7.5k als Goku.
Mithax
20th May 2012, 12:39
Ik heb zelf Whirlwind paar keer getest maar vond de dmg nogal brak. Zelf gebruik ik als tank: Cleave(Broad Sweep) of Frenzy(Maniac @ lvl 59), Leap met armor rune, Ground Stomp(Wrencing Smash), Revenge(vengeance is mine), Threat shout(Taunt rune) en War cry(invigorate). Als tank gebruik ik zelf de passives Nerves of Steel, Tough as Nails en Berserker rage voor wat meer damage. Hierdoor heb ik ong 52k hp en toch een nette 6k damage met volle Fury.
Als ik solo speel ga ik meestal ook 1h+shield omdat DW tenzij beide wapens insanely goed zijn minder goed is dan DW(chec kje dps maar eens die increased dan weinig tot niks) en je hebt stuk minder armor met DW. Dit komt omdat hij dan MH,OH,MH,OH attackt ipv alleen MH.
Ik gebruik dan meestal Cleave of Frenzy same as above. Leap(armor rune/stun rune). Ground Stomp(Wrenching Smash), Revenge(Vengeance is mine), Earthquake(Mountain's call) en Wrath of the berserker(Insanity). Deze build gebruik ik pas net op 60 en is vrij goed voor Hell omdat het snel champion/elites killt en dit toch wel de moeilijkste mobs zijn compared to bosses. Gebruik nu ook passives(Boon of Bul-Kathos, Weapon master(of zerker rage maar benk niet nonstop 100% fury) en laatste ga ik meestal wat meer defensive zoals Nerves of Steel of, Pound of Flesh, Bloodthirst. Door de Boon of Bul-Kathos en de rune op Earthquake is hij maar 75 sec cd.
Maar iets als ground stomp, revenge, zerker rage en earthquake/WotB is wat ik meestal gebruikte pre lvl 60.
Rappa
20th May 2012, 15:39
Iemand enig idee wat je met volgende kan?
The black Rock Ledger, page xx
King Crimson
20th May 2012, 15:53
Iemand enig idee wat je met volgende kan?
The black Rock Ledger, page xx
Verwijzing naar Lost?
M!chel
20th May 2012, 16:01
Sowieso een verwijzing naar Lost.
Je kunt ook alleen maar de bladzijden 4, 8, 15, 16, 23 en 42 vinden. (de lucky numbers)
Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als je alle bladzijdes in je bezit hebt.
Rappa
20th May 2012, 16:07
Je kunt ook alleen maar de bladzijden 4, 8, 15, 16, 23 en 42 vinden. (de lucky numbers)
owh okee thx :)
Black
20th May 2012, 16:09
Zijn de servers nou zo sloom atm? :/
Rappa
20th May 2012, 16:13
Volgens mij is het weer niet mogelijk om in te loggen |-(
Black
20th May 2012, 16:15
Kom er niet op inderdaad.. nou zeg, dit is wel echt slecht van Blizzard. Dat de problemen nu nog aanhouden.
-edit- godverdomme man. Eerste keer dit weekend dat ik weer tijd heb om te spelen krijg je weer die nietszeggende kut errors van ze. Begin het steeds meer een tegenvallend wanproduct te vinden zeg..
M!chel
20th May 2012, 16:33
Ga lekker naar buiten dan!
Ik word een beetje flauw van mensen die meteen gaan zeiken als ze niet kunnen inloggen.
Heel de week is het goed gegaan, behalve op de launchdag, en vandaag dan.
Cursusje omgaan met teleurstellingen nodig? Ik hoor net dat die ook niet doorgaat! :+
Primate Ryan
20th May 2012, 16:43
Ga lekker naar buiten dan!
Ik word een beetje flauw van mensen die meteen gaan zeiken als ze niet kunnen inloggen.
Heel de week is het goed gegaan, behalve op de launchdag, en vandaag dan.
Cursusje omgaan met teleurstellingen nodig? Ik hoor net dat die ook niet doorgaat! :+
Alhoewel ik het met je eens ben dat sommige mensen het doen overkomen alsof de servers constant offline zijn (en het in feite ongeveer is zoals jij stelt, al missen de server maintenances van vier uur 's nachts ;)), moet het probleem ook niet getrivialiseerd worden natuurlijk. Als je de hele week de tijd heb gehad om te spelen dan doen die paar uur er niet toe dat het niet kon. Als je maar beperkt de tijd hebt en het elke keer precies zo treft dat de servers offline liggen dan is dat gewoon uitermate vervelend (ronduit kut?) in plaats van een kort ongemak tussen alle speelsessies door.
M!chel
20th May 2012, 16:47
Dat heet dan gewoon op z'n oud hollands: PECH!! :)
Nokterian
20th May 2012, 16:53
We are currently addressing an issue with the Battle.net service. During this time the Battle.net servers and any online games will be unavailable for play. We are working diligently to resolve the issues as soon as possible. Thank you for your patience.
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4210102986
Hopelijk is het ook de lag die al sinds de launch speelt. We shall see! :)
Dat zou wel heel fijn zijn :).
Mithax
20th May 2012, 17:12
Lui ingame zeggen net dat servers down gaan in 2 minuten dus hopelijk snel daarna weer up
M!chel
20th May 2012, 17:12
Handig deze app:https://play.google.com/store/apps/d...Vyc3RhdHVzIl0. (https://play.google.com/store/apps/details?id=org.eluamous.d3serverstatus&feature=more_from_developer#?t=W251bGwsMSwxLDEwMiw ib3JnLmVsdWFtb3VzLmQzc2VydmVyc3RhdHVzIl0.)
Kun je gewoon wat anders gaan doen! (A)
Yup, tis down. Niet zo gek aangezien mensen al langer dan een uur niet in konden loggen.
Suckt het? Tuurlijk. Aan de andere kant zijn de servers sinds donderdag redelijk stabiel gebleven.
Niets.
M!chel
20th May 2012, 17:17
Niets.
Want, alles al uitgeprobeerd? niks tegengekomen waar je het kon gebruiken/ nodig had?
Masemium
20th May 2012, 17:40
Nou nou, Diablo 3 down, Neogaf down, cursus omgaan met teleurstellingen down
M!chel
20th May 2012, 17:49
je zou er een downsyndroom van krijgen :P
Valerious
20th May 2012, 17:58
Daar word ik wel down van zeg. :(
Anyhow, het is super lekker weer en vanavond zie ik wel weer of de servers beschikbaar zijn.
Black
20th May 2012, 18:54
Als je maar beperkt de tijd hebt en het elke keer precies zo treft dat de servers offline liggen dan is dat gewoon uitermate vervelend (ronduit kut?) in plaats van een kort ongemak tussen alle speelsessies door.
Dit. nu heb ik de afgelopen dagen wel tijd genoeg gehad. Maar ik had na gisteren echt zin om even een paar uurtjes te grinden. Wat nog vervelender is: er wordt helemaal niets bekend gemaakt. Waar ze nou aan werken oid:)
Death Metal
20th May 2012, 19:03
Dit. nu heb ik de afgelopen dagen wel tijd genoeg gehad. Maar ik had na gisteren echt zin om even een paar uurtjes te grinden. Wat nog vervelender is: er wordt helemaal niets bekend gemaakt. Waar ze nou aan werken oid:)
Doen ze vaak niet. Mensen slikken toch wel en overal zijn er wel van die gasten om de game te verdedigen;)
Topstalk
20th May 2012, 19:17
Dan maar een poppetje aanmaken op de US server
Mythe
20th May 2012, 20:14
Las op de officií«le forums dat er weer problemen zijn ontstaan met het inloggen.
Voor de servers down gingen, ben ik nog wel even level 54 geworden met mijn DH. Hell is nog wel te doen, maar de champion packs zijn vaak wel behoorlijk pittig. Qua DPS loop ik er wel makkelijk door heen, het enige probleem is dat die monsters keihard hitten :( Waar ik solo eerst voor high multi DPS ging, ga ik nu vooral voor wat meer survival.
Mijn stats op dit moment (from the top of my head): 9.2K DPS (met passives) en 32K HP.
ShadowSaiyan
20th May 2012, 21:21
http://www.theshirtlist.com/wp-content/uploads/2012/05/Error-37-640x440.jpg
_O_
Nokterian
20th May 2012, 21:29
De servers zijn weer up..maar voor hoelang,dat is nog de vraag.
TheDutchSlayer
20th May 2012, 21:33
gewoon deze in de gaten houden beste voor updates voor vandaag:
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4210102986
Fenix
20th May 2012, 21:37
Servers zijn niet up, of ze zijn te druk, 37 bij mij in ieder geval. Kreeg vanmorgen ook continu het bericht dat mijn Achievement informatie niet opgehaald kon worden.
Black
20th May 2012, 22:02
Same. Erg spijtig zo op de zondagmiddag..
Van die thread slayer:
´We are slowly opening up the service to allow players to connect. This is part of our continued testing. There is a chance that this will result in the service becoming unavailable again at some point, and we will continue to update you as this testing progresses.`
Sorry wat? Daar waren de wekenlange beta's toch voor?
-edit snap nu wel het pijnpunt van een SP game die internet verbinding met een externe partij vereist. Het had beter geweest om je karakters e.d. te kunnen syncen met battle.net. Dus zelfs wanneer battle.net down is dat je gewoon kan spelen, en later verder kan mt je karakter online (mocht je dat willen).
Geinige rant van cracked (http://www.cracked.com/blog/5-reasons-diablo-iii-represents-gamings-annoying-future/), hoewel beetje spuit 11 begin ik het wel beter te begrijpen.
-edit2- Nog even wat quotes die goed beschrijven waarom het hele item systeem van Diablo 3 boring as fuck is:
"There is no diversity in gear! Simply farming for the next upgrade prefix or suffix, not even paying attention to the type of gear. This completely takes away from how awesome it was to find a piece of gear that was the right armor type and prefix/suffix for your class. Now it's all generic, clearly a move made to try and please the masses, in an attempt to create an "everybody's a winner!" environment."
"In D2 for example when you had cold dmg. on a weapon it chilled the mobs thats how you also expect it or fire dmg. stunned for like a half second or poison did dmg. over time obviously. And in D3 ? It does nothing, only do normal dmg., I !@#$in dont know what to say."