View Full Version : [Multi] Diablo III
Nokterian
20th May 2012, 22:02
Error 37 is back!
Illuv
20th May 2012, 22:39
Ik begin het nu echt irritant te vinden. Ik kan al niet heel vaak spelen, maar als ik er dan toch klaar voor zit....Disconnect je van de server na een paar minuten spelen. En kom je er daarna niet meer in.
Sowieso ben ik - in tegenstelling tot Act I waar ik alles verkende - door Act IV aan het rushen, ben er wel klaar mee. Weet ook niet hoe lang ik nog door wil blijven spelen, moet mezelf nog even afvragen of ik er nog fun aan beleef ;)
Baukereg
20th May 2012, 22:40
Ik ben toch blij dat ik niet in allerijl een PC heeft aangeschaft vorige week voor Diablo 3. Ik denk dat ik sowieso blijf wachten tot de netwerk problemen opgelost zijn en mogelijk tot de eerste patch. Hopelijk gaan ze wat een de difficulty en de items doen.
Black
20th May 2012, 22:56
Ik begin het nu echt irritant te vinden. Ik kan al niet heel vaak spelen, maar als ik er dan toch klaar voor zit....Disconnect je van de server na een paar minuten spelen. En kom je er daarna niet meer in.
Sowieso ben ik - in tegenstelling tot Act I waar ik alles verkende - door Act IV aan het rushen, ben er wel klaar mee. Weet ook niet hoe lang ik nog door wil blijven spelen, moet mezelf nog even afvragen of ik er nog fun aan beleef ;)
Na het uitspelen van het spel op Normal overkwam me ook een raar gevoel. Ik snapte opeens niet meer waarom ik het spel speelde (en dan verkende ik al niet alles meer in ACTIV). De eerste keer het verhaal doorlopen oke.
Maar daarna.. ik zoek naar een reden om te blijven spelen maar vind er weinig. Ik wil nog wel wat runs doen met andere karakters want de gameplay zelf is wel dik in orde :) Maar voor de rest weet ik eigenlijk niet meer wat er leuk aan is.
Item-fever is er niet met dit systeem, het verhaal is ruk en de acts zijn achteraf ook niet van-je-het. Dus eigenlijk heb je buiten het verhaal voor de eerste keer uitspelen geen nieuw reden om nog te spelen. Tenzij je het wel leuk vind om het hele riedeltje nog eens te beleven. Maar dan met meer weerstand en irritatie... en dan te bedenken dat je in ACT IV er al doorheen rushde :P
M!chel
20th May 2012, 23:05
Na het uitspelen van het spel op Normal overkwam me ook een raar gevoel. Ik snapte opeens niet meer waarom ik het spel speelde (en dan verkende ik al niet alles meer in ACTIV). De eerste keer het verhaal doorlopen oke.
Maar daarna.. ik zoek naar een reden om te blijven spelen maar vind er weinig. Ik wil nog wel wat runs doen met andere karakters want de gameplay zelf is wel dik in orde :) Maar voor de rest weet ik eigenlijk niet meer wat er leuk aan is.
Item-fever is er niet met dit systeem, het verhaal is ruk en de acts zijn achteraf ook niet van-je-het. Dus eigenlijk heb je buiten het verhaal voor de eerste keer uitspelen geen nieuw reden om nog te spelen. Tenzij je het wel leuk vind om het hele riedeltje nog eens te beleven. Maar dan met meer weerstand en irritatie... en dan te bedenken dat je in ACT IV er al doorheen rushde :P
Waarom heb je het dan gekocht? |`(
Masemium
20th May 2012, 23:06
Weet niet of onze ervaringen gelijkend zijn. Ik ben al geen RPGer van nature, en nu ik D3 op normal heb uitgespeeld, heb ik verder weinig behoefte om de game telkens weer, op steeds moeilijker niveau, uit te spelen. Poppetjes levelen ging al met moeite in WoW, en in D3 is die drang er ook niet echt.
Ik begrijp wel dat D3 daar om draait, steeds moeilijker wordende mobs proberen te verslaan, en steeds betere gear verkrijgen en sterker worden, maar voor mij heeft dat geen charme :- ) De engelse co-op speler waar ik mee speelde moest om de 3 minuten naar de smith rennen om zijn gear aan te passen. Voor mij zal het allemaal wel, al die nummertjes en extra stats.
Vroegí¢h hield ik het persé alleen bij fighters en strategy games, omdat voor mij zulke games oneindig zijn. Je kan altijd blijven vechten. Andere games probeerde ik nooit, want wat als je ze uitgespeeld hebt ? Echter heb ik nu consoles en een game pc, dus zo werp ik mij af en toe in het diepe en probeer ik een ander genre uit. Zo ook Diablo III, waar ik de voorgangers nooit van heb gespeeld en er zelfs imho niet leuk uitzagen ook.
Ik heb wel een week lang plezier beleefd met D3, maar sinds ik de credits heb gezien is er toch iets ontstaan dat ik het niet meer zo hoef te spelen. Ik heb nog een solo Demon Hunter om de hele game nog eens rustig door te lopen en het plotje beter proberen te begrijpen, maar dat zal nog wel aan lang project worden ^^
Het helpt ook weer niet mee, dat net als in Tera, er niet echt een class tussen zit die me echt aanspreekt. Wizard is wel leuk om spells mee rond te strooien, maar nou niet echt van dat is mijn soulmate. Ik ben liever een priest, archer, of warlock.
Tot zo ver mijn Ryan-esque verhaaltje ^^
Lord Vampire
20th May 2012, 23:15
Item-fever is er niet met dit systeem...
Waarom niet eigenlijk? Vind je te weinig spullen die beter zijn dan wat je al hebt?
Regenbooggeit
20th May 2012, 23:17
Zit bij Diablo in hell na wat rust. Enige probleem is, is dat in mijn wederhelft (waar je tegen vecht) me nogal snel neerhaalt en meer damage doet dan shadow Diablo. Kan je hier wat tegen doen? Er staan namelijk geen healing wells in phase 2.
Death Metal
20th May 2012, 23:19
Trouwens grappig ik ben nu met Torchlight 2 ff bezig aangezien ik een beta key kreeg. Ten eerste valt het op dat de muziek al meteen meer indruk maakt en de loot is gewoon gaaf. Vanaf het begin al coole items en set items, iets wat Diablo hard mist.
Illuv
20th May 2012, 23:34
Waarom heb je het dan gekocht? |`(
Gast.
The Chosen One
20th May 2012, 23:59
Trouwens grappig ik ben nu met Torchlight 2 ff bezig aangezien ik een beta key kreeg. Ten eerste valt het op dat de muziek al meteen meer indruk maakt en de loot is gewoon gaaf. Vanaf het begin al coole items en set items, iets wat Diablo hard mist.
Blij dat we nu geen waardeloze set items krijgen in het begin.
Was maar 1 set die het waard was in het begin bij Diablo 2 als je volledige set had en die was even leuk voor beginnende char's.
Fenix
21st May 2012, 00:14
Mwah TCO, het was in ieder geval leuk om ze te vinden en er gaandeweg achter te komen welke er allemaal waren en wat ze gecombineerd deden. En dus ook echt niet weten welke goed zijn, daar moest je bij het spelen achter komen want nog niet alles was tot in den treure uiteengezet online.
Ik ben het eens met Black, maar wacht nog even af. Ik heb zelf nog geen Nightmare gedaan, en ben benieuwd of de fever dan toeslaat als er meer variatie volgt. Ik ben tussendoor wat achievements aan het halen, en lekker aan het craften.
Primate Ryan
21st May 2012, 00:30
Iets wat ook in de weg zit en wat ik in de beta ook al noemde is toch de lineairiteit en ook de overdaad aan geneuzel in met name act 1. Vooral de eerste helft van act 1 mist een zekere flow, terwijl dat misschien wel het saaiste stuk van de game is, samen met act 4. Je kan er ook niet voorbij sprinten zoals je dat in deel 2 wel kon, waar je het merendeel van de quests gerust kon negeren (en de quests ook meer toevoegden, ze gaven leuke beloningen). Nu loop ik elke keer op escape te beuken en probeer ik zo snel mogelijk door dat stuk heen te komen, maar het is gewoon niet leuk.
En waar je voorheen door de saaie stukken geboost kon worden, is dat nu ook niet meer mogelijk of op zijn minst een stuk minder praktisch? Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me niet vanwege de structuur en inferno, al kwam ik wel een keer met mijn level 3 karakter in act 2 uit toen ik per ongeluk een game van Masemium joinde. Op zich is dat geen probleem, ware het niet dat sommige stukken gewoon beter overgeslagen kunnen worden tijdens het herspelen.
En net als Starcraft 2 doet deze game er alles aan om de karakters en het verhaal de keel om te draaien. Cliche na cliche, te veel expositie, ontwikkelingen die niet uit de verf komen, veel te veel gebabbel zonder enige vorm van inhoud, de baddies die ontzettend kneuzig zijn en helemaal niet zo overkomen als dat ze over zouden moeten komen gezien hun status in de wereld. Ook dit hoeft geen probleem te zijn als je het allemaal makkelijk uit de weg kon gaan, maar doordat ze het verhaal meer naar de voorgrond wilden brengen, word je constant met onderbrekingen geconfronteerd.
Wat dat betreft denk ik ook dat de herspeelbaarheid van de game een stuk minder is dan die van Diablo 2 en ik zie mijzelf dit spel geen honderden uren spelen en jaarlijk weer oppakken tenzij er structureel iets gaat veranderen met behulp van de uitbreidingen of patches. Ik moet nog steeds aan Nightmare beginnen (dat ging vandaag dus niet door de serverproblemen en ben net even alleen met mijn barb gaan kijken, maar verveelde me door het eerste stuk), maar de hoop ontbreekt vooralsnog dat mijn visie daarmee gaat veranderen.
En als dat zo is, maakt het me nog niet uit. Dan is het zonde dat het geen nieuwe Diablo 2 voor me is geworden (mijn meest gespeelde game ooit), maar het gros van de uren die ik met de game doorgebracht heb de afgelopen week waren zeer vermakelijk en dat blijft staan.
Death Metal
21st May 2012, 00:34
Blij dat we nu geen waardeloze set items krijgen in het begin.
Was maar 1 set die het waard was in het begin bij Diablo 2 als je volledige set had en die was even leuk voor beginnende char's.
Heb het ook niet over waardeloze set items. Was alleen leuker geweest als die tier sets bijv. over levels verspreid waren. En dat de loot wat interessanter was geweest. Wanneer je nu iets wilt upgraden ga je naar de AH en boeien drops nauwelijks tijdens het levelen.
Trouwens toen ik normal voor het eerst uitspeelde met wat vrienden moesten we allemaal eigenlijk wel hard lachen. Was dit alles? Er was ook niet echt gevoel om door te gaan maar veel anders is er niet samen te spelen atm naast die gare mobas. En dan maar nog een paar keer door die saaie D3 wereld heen rammen:|
Zit nu trouwens in Hell act 3 en totaal geen zin meer om te spelen. Ben ook blij dat ik niet weer een collectors edition heb gekocht. SC2 en Cata vielen ook vreselijk tegen.
Varonion
21st May 2012, 00:42
Begin het nu wel triest te vinden dat een miljarden bedrijf als Blizzard deze problemen nog steeds niet de baas is...
Ja die items zijn eigenlijk het grootste nadeel. Wat ook zo gek is dat de wapens niets meer zijn dan veredelde stat-sticks. Voor alle casters is de traagste, hardste two-hander die je kunt vinden altijd het beste. Niet een staf of een mageblade, maar een trage hamer of bijl zorgt voor de meeste dps. Een Wizard-vriend van mij loopt met een kruisboog rond omdat daar 800 dps op zit.
Zo is een wapen met 1000 int en 50 dps slechter dan een wapen met 500 int en 100 dps. Hoe krom is dat?
Met attack speed is ook wat raars aan de hand, wat sommige amulets en rings die ik heb gekregen rond level 20 op level 50 nog steeds de beste optie maakt. En juist dingen die spannender zijn, zoals WD-specifieke zaken (minder mana voor Firebats, meer damage voor Zombie Dogs, bedenk iets) zijn totaal niet boeiend. Het gaat om Vit, om DPS, om je primaire stat en om IAS (resistances en armor zijn voor barbs belangrijker).
That said, ik speel het nog vanwege de moeilijkheidsgraad. Atm op Act 2 in de Hell en met de juiste combinatie van Champion Packs is het best pittig. Hell gaat ons wel lukken, hopelijk Inferno ook. Het zal me benieuwen hoeveel de Nephalim Valor gaat toevoegen aan de Item Fever, maar als deze al niet interessant zijn - en daar heeft het alle schijn van - dan kan je nog zoveel MF hebben maar leuker gaat het niet worden. Maar dit spel over een maand nog spelen, ik verwacht van niet.
Het slechte verhaal boeit me dan weer minder. Blizzard games draaien al sinds Warcraft 3 niet meer om het verhaal. WoW heeft alle gave karakters vernaggelt, SC2's verhaal heeft me nooit zo geboeid en, maar zelfs de slechte fanfiction zou zich schamen voor de tweedimensionale karakters die Diablo 3 weet te produceren.
zalzaron
21st May 2012, 00:45
Het is wel degelijk mogelijk om geboost te worden, maar in hoeverre het je exp beí¯nvloed durf ik niet te zeggen.
Je maakt simpelweg een eigen game met je meeste gevorderde quest, en dan laat je mensen joinen om je te helpen. Ik heb een van mijn vrienden nog door een deel van act 2 hell geboost omdat zijn Barb het maar slecht trok.
Zelf merk ik op Inferno dat het spel wel een andere vorm aanneemt dan in de voorgaande drie difficulties.
Ik ben nog maar net in act 2 aangekomen (killde de butcher voordat de servers down gingen), en ik heb gehoord dat de difficulty ook binnen Inferno enorm ramped (Act III schijnt praktisch onspeelbaar te zijn solo).
Maar elke act wordt bijna een playthrough op zichzelf. Plots droppen bosses weer wel 3 yellows per kill en kan je oprecht niet wachten om weer wat te killen.
Ik denk dat Blizzard een kleine fout heeft gemaakt door de loot tables op Normal en Inferno goed te maken, maar op Nightmare en Hell simpelweg kut.
Terwijl mensen Nightmare/Hell doorspelen droppen alle bosses een achterlijke hoeveelheid blues en verliezen mensen alle smaak voor het jagen naar items.
Dat gevoel van items farmen en elk stukje gear upgraden om steeds verder te pushen krijg je pas weer terug in Inferno.
In dat opzicht vallen Nightmare/Hell een beetje tekort. De difficulty is wat hoger dus het speel allemaal wat spannender, maar die loot drive ontbreekt door een erg slechte loot table.
Kortom, ik kan wel zeggen dat je de smaak op Inferno wel weer te pakken krijgt, maar ik zal ook toegeven dat dat gewoon een slechte design keuze is. Die behoefte aan loot en de thrill van een bosskill zou op elke difficulty moeten zitten. Nu heeft men bijna een hekel aan bosses omdat ze alleen maar blues droppen.
-Deleted-
21st May 2012, 01:01
De hele dag al bezig met dit spel aan de praat te krijgen. Eerst de installer die stuck was op 100%, dus alles opnieuw moeten downloaden. Toen na een uur nadat alles gedownload was kwam eindelijk de installer en lukte de installatie.
Maar nu kan ik niet inloggen (error 315300), login incorrect. Login werkt verder prima op battle net enzo. Na wat googlen lees ik dat formatten helpt, maar daar heb ik echt geen tijd voor.
Wat een gezeik zeg.
Primate Ryan
21st May 2012, 01:04
Ik zie net dat je ook blues kan vinden die beter zijn dan level 60 uniques. In dit geval een boog die aanzienlijk beter is dan Windforce. Wat voor waarde hebben de uniques dan nog in het geheel? En gele items kunnen die leegte niet vervangen, ze hebben niet hetzelfde unieke karakter.
Mijn verdediging van eerder over de keuze om de uniques meer richting level 60 te geven dan het begin, valt of staat dan ook bij de kwaliteit van deze items. Als ze volkomen zinloos zijn op level 60 dan is het niets anders dan een volkomen waardeloze level 10 unique aantreffen op normal. Je gaat ze allebei niet gebruiken of voor maar heel korte tijd. Hoe het met sets zit weet ik nog steeds niet, maar het zou me niet verbazen als dat hetzelfde is, want ze lijken toch niet heel goed over item stats nagedacht te hebben of ze hebben dat wel en dan ligt de nadruk op gele items, net zoals dat random enemy packs belangrijker zijn dan bosses (wat ik dan wel weer kan bevatten, omdat je niet wil dat mensen een miljard boss runs doen en niets anders).
Het slechte verhaal boeit me dan weer minder. Blizzard games draaien al sinds Warcraft 3 niet meer om het verhaal. WoW heeft alle gave karakters vernaggelt, SC2's verhaal heeft me nooit zo geboeid en, maar zelfs de slechte fanfiction zou zich schamen voor de tweedimensionale karakters die Diablo 3 weet te produceren.
Het boeit me ook niet heel erg, maar het probleem is dat het huidige Blizzard het verhaal juist meer door je strot proberen te duwen, terwijl het juist slechter is dan voorheen. Hoeveel van de in-game cutscenes kwamen bijvoorbeeld goed uit de verf? De dood van Deckard Cain
was lachwekkend slecht en van de rest is me vrijwel niets bijgebleven, behalve wat geforceerde stukken met Leah, een karakter dat overigens ook niet weet te boeien met als halve uitzondering de CGI cutscene na act 1.
zalzaron
21st May 2012, 01:13
Dat kan mogelijk komen doordat elke act op Inferno zijn eigen "tier" is.
Items in Blizz werken altijd via een value-system. Bijvoorbeeld:
Een level 50 blue is misschien 20 hypothetische punten waard, een level 50 yellow 30.
Elke stat heeft zijn eigen waarde. Zo is 1% atackspeed misschien 1 punt waard, zo ook dex, int, str.
Zo kan een item dus een mix hebben van verschillende stats, maar relatief nog wel binnen hetzelfde "niveau" zijn, ook al is een item met jouw specifieke stats langer nuttiger dan een item met meer stats, maar waar je weinig mee doet (int op een Barb wapen bv).
Hogere level items hebben uiteraard meer van deze value-points waarmee de items hun stats toegedeeld krijgen, daardoor hebben ze dus meer stats.
Maar op Inferno heb je enkel level 60.
Op Inferno krijg je dus de tiers. Zo ziet armor uit act I er compleet anders uit dan armor uit act II, III en IV.
Maar ook elke tier heeft een hoger aantal value-points waardoor loot uit Act III meer value-points heeft dan loot uit act I.
Als gevolg is het dus mogelijk dat een blue uit een hogere act, beter kan zijn dan een yellow uit een lagere act, omdat hij toch meer value-points heeft, en als deze dan ook nog beter verdeeld zijn dan de yellow in kwestie, kan hij veel beter zijn.
Kortom, loot is op Inferno verdeeld binnen acts, en dus is de beste loot uit act IV te halen en kunnen de blues daar ook werkelijk beter zijn dan yellows uit I.
Er is wel een verschil zalzaron, vergeleken met WoW. Daar hebben alle items een itembudget, gebaseerd op het itemlevel. Voor elk item worden een aantal punten verdeeld, dus het ene wapen krijgt meer int, de andere meer stamina en de derde meer agility. In Diablo zijn het enkel en alleen rolls. Vandaar dat je op Inferno wapens vindt met 1200 dps en wapens met 120 dps.
Kirbs
21st May 2012, 01:26
Kan er niet bij dat zo'n groot bedrijf als Blizzard dit niet had kunnen zien aankomen. Iedere droplul kan toch wel bedenken dat een "melee attackers take 20 damage per hit" prefix op een item van level 50 compleet nutteloos is (monsters hebben 10k+ hp rond dit level). En waarom zijn legendaries zo matig in vergelijking met blues/yellow van hetzelfde level? Er is toch een reden waarom ze legendary genoemd worden? Daarnaast snap ik het ontbreken van low level sets niet en had de dropkans van gele (en wellicht legendary) items van bosses wat mij betreft ook wel omhoog gekund. Nu mis je toch genoegdoening na het verslaan van een eindbaas.
Dat is inderdaad ook nog iets, er zijn maar verdomd weinig prefixes die echt goed zijn. Zoals ik al zei gaat het om int/dex/str, vit en IAS. Zaken als %life of specifieker armor en block kunnen ook goed zijn, net als resistances. Maar dat is het wel. Men heeft zoveel meer prefixes die je gewoon niet op je wapen wilt en dan heeft D3 er nog eens minder dan D2 had ook. Die waardeloze zaken moeten echt beter gemaakt worden, wat ook wellicht de deur open zet voor andere builds.
Maar goed, zoals hier ( http://www.reddit.com/r/Diablo/comme...t_d3s_endgame/ (http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/tvxll/for_those_upset_or_worried_about_d3s_endgame/) ) ook al staat was D2 toen het net uit kwam ook niet best. Dat heeft een aantal patches geduurd. Het is alleen de vraag of het dan niet te laat is.
Mithax
21st May 2012, 02:41
Ja net 1e keer Inferno gedaan(Einde act 1 & Butcher 2x) voor gear met 3 man maar soms vind ik dikke items(600+ dps) en andere keren ook level 58-60 weapons met 150 dps. Daarnaast voel ik me als barbarian btje support achtig als tank. Champions kan je bijna niet head-on tanken atm dus meeste wat ik doe is ruimte maken voor de dps met stun, -dmg +taunt shout en +armor/resistance shout en thats about it. De DH/Wizard kiten em dan gewoon endless tot death. Voelt btje meh dat je bijna automatisch ook met 1h+shield moet. Hierdoor voelt de Barbarian stylo wat minder(iemand die dus eigenlijk erin moet rammen met 2x 1h's of een big 2h) maar dan ga je in 2-3 sec dood versus wat nasty Hell of Inferno Champion packs ,/. En dan zie je lekker die DH/Wizard non stop damage doen terwijl ze lekker wegkiten.
Ik had ook nog een aantal level 40-50 items ide inderdaad gewoon zoveel beter waren als level 50-60 items. Hier zaten ook bijv str en vit op maar gewoon een stuk minder. Ik had Bracers met +53 str en +103 vit van lvl 40 maar ik vond amper bracers(ook op AH) van 50-60 die dit makkelijk konden verbeteren.
Tenzij je weer 50k+ voor een item wilt dokken op de AH. Maar ja dan vind ik het toch een stuk leuker om deze items zelf te vinden of te ontvangen van party genoten(en hun dus ook weer goeie shit te geven van mij)
Is er iemand die even met de A1 eindbaas wil helpen op hell? Lukt niet erg lekker.
Sure, ik heb nog wel ff tijd. Zie andere thread voor ID.
Rappa
21st May 2012, 03:12
Net samen met een vriend in een uurtje door act 4 gerusht :D (wel op normal) Niet veel vette loot maar toch 1 a 2 betere items ^^ Blij met me DH!
-Deleted-
21st May 2012, 04:04
Net de trial uitgespeeld nadat het me de halve dag kostte om het aan de praat te krijgen. Was opzich best leuk, maar twijfel of ik het ga kopen. Teveel 'gerag' en wel erg makkelijk imo.
Fenix
21st May 2012, 05:18
Net de trial uitgespeeld nadat het me de halve dag kostte om het aan de praat te krijgen. Was opzich best leuk, maar twijfel of ik het ga kopen. Teveel 'gerag' en wel erg makkelijk imo.
Wees er bewust van dat Normal ontzettend makkelijk is he. Dit is een casual speelmodus toegevoegd voor nieuwelingen tot de franchise. De drie overige moeilijkheidsgraden schijnen pas op niveau te spelen.
Black
21st May 2012, 10:13
Wel een casual modus waar je 20 uur aan kwijt bent :D
Wel een casual modus waar je 20 uur aan kwijt bent :D
Ik was 15 uur en nog wat minuten kwijt voor normal. Ben nu in ACT 1 op Nightmare :).
Black
21st May 2012, 10:57
Ah ja correctie, die ~20 uur is met Act 1 nightmare er bij :) Dus ik gok zo'n 16/17 uur voor Normal :)
Like-a-Bunny
21st May 2012, 11:03
Ik heb alleen al negen uur in Act I zitten op normal.
Wees er bewust van dat Normal ontzettend makkelijk is he. Dit is een casual speelmodus toegevoegd voor nieuwelingen tot de franchise. De drie overige moeilijkheidsgraden schijnen pas op niveau te spelen.
Wat dat betreft vind ik het jammer dat je, als geoefende speler, niet de kans krijgt de moeilijkheidsgraad in het begin wat hoger te zetten. Het doet mijn speelervaring, waar maar een echte kans voor is, geen goed om er zo simpel doorheen te walsen.
Zebby
21st May 2012, 11:36
Troost je, op Hell zal je vaak Diablo vervloeken voor de champion combo's die hij op je af stuurt (nightmare arcane enchanted desecration bv als barbarian, of invurnable minions voor alle andere squishies).
Seabass
21st May 2012, 11:38
What happened? Ik ben 3 dagen weg geweest. Zit iedereen al in Inferno terwijl ik nog op normal in Act III zit? :P
Maar als die error 37 enkel in de weekenden verschijnt ben ik het komende weekend iig weer save als ik weer met mijn knar in de zon bier sta te drinken op Pinkpop.
Obsidian
21st May 2012, 11:56
De eerste run vond ik zeer vermakelijk. Het was alleen te makkelijk en binnen een dag had ik mijn eerste run voltooid. Maar nee, dat was niet de echte Diablo 3. De echte D3 begint pas bij nightmare. En inderdaad is het wat lastiger, ik hou wel van een uitdaging maar daar heb ik ook dan geen problemen mee. Ik ben namelijk niet zo onder de indruk van de acts. De acts (vooral act 1 en act 4) moedigen mij nou niet echt aan om 4 keer de game te doorlopen, dit kan veranderen als de loot inderdaad beter wordt in Hell. mijn eerste run dropte er wel regelmatig rare items maar met attributen waar een barb niet zoveel aan heeft. En de loot in nightmare is tot nu toe ook niet goed. Wat mij ook opvalt is dat de game solo niet echt leuk is om te spelen nadat je de normal campaign hebt afgerond.
Dan hebben we ook nog de companions die nogal waardeloos zijn, behalve de templar trouwens die is nog welkom met zijn heals. En over waardeloos gesproken, die blacksmith wordt die ooit eens nuttig? Ik heb posts op fora gelezen dat de blacksmith op level 6 nog steeds waardeloze items verkoopt. Wat is dan het hele nut van die blacksmith? Om mensen te pushen om de AH te gebruiken voor het kopen van nieuwe uitrusting? Ik krijg wel sterk het vermoeden.
Ik geloof dat de Blacksmith pas nuttig gaat worden als je recipe's voor Legendaries vind. Tot die tijd zou ik hem niet upgraden, al heb ik dit zelf wel gedaan tot level 7 ofzo (weggegooid geld dus). De jeweler ben ik nog niet over uit aangezien je alle goeie gems zo ook wel vind, ik neem aan dat dit op Inferno niet anders is.
En om eerlijk te zijn Obsi wordt het erger in Nightmare en Hell. Voor je level 60 bent en je Neph Valor stacks kan opbouwen, is de loot niet wat. Bosses op NM en Hell droppen weinig rare items meer, de beste loot komt daar eerder van de Champion Packs. Wel droppen ze 2 tot 3 magic items, die helaas vaak waardeloos zijn.
Mithax
21st May 2012, 12:36
Ja currently is mn Blacksmithing bijna 10 maar maak nog weinig items, echter droppen er wel plans in Inferno maar ik weet niet hoe goed die zijn. Jeweler heb ik best veel gebruikt om gems te upgraden maar eigenlijk is dat een waste of cash omdat je de upgraded gems in Hell en Inferno gewoon vind. Hoogste die ik nu nog heb gevonden is een level 7 of 8 gem(Flawless squared).
zalzaron
21st May 2012, 13:14
De blacksmith is enkel nuttig op level 10 (max), en dan moet je ook nog eens de random pattern drops krijgen.
All in all, een hoop geld voor de kans om items te maken met random stats. Dikke kans dus dat je meerdere zal moeten forgen om een te krijgen met stats die je bevallen.
Misschien dat je dan wel geld kan verdienen omdat je een van de weinige spelers zal zijn met een pattern, maar het is in de praktijk gewoon de Diablo 3 versie van gamble uit Diablo 2.
Als je een legendary level 60 design heb dan kan je wellicht nog wel flink geld verdienen. De mats zijn belachelijk goedkoop, je verdient vaak meer geld aan vendoren dan mats verkopen.
De Jewelcrafter is enorm overpriced. Het upgraden is spotgoedkoop in vergelijking met de BS, maar het individueel craften van gems kost een shitload aan gold.
Tot de radiant square zou ik niet teveel gold stoppen in craften, want die die droppen gewoon van mobs, en vaak genoeg ook.
De levels erna weet ik niet zeker want die heb ik nog niet zien droppen, wellicht dat die wel enkel door crafting te halen zijn.
Maar ja, gems zijn een enkele investering. Je hoeft nooit nieuwe te kopen want je kan ze simpelweg uit de gear halen. Dat is maar goed ook, want ik ben er vrij zeker van dat een max level gem meerdere miljoenen waard is in gold.
Varonion
21st May 2012, 14:03
Hoe gebruik je de auction house nou eigenlijk? Ik heb wat spul verkocht en niet verkocht alleen kan alles alleen naar trash verhuizen? :S
zalzaron
21st May 2012, 14:04
Hoe gebruik je de auction house nou eigenlijk? Ik heb wat spul verkocht en niet verkocht alleen kan alles alleen naar trash verhuizen? :S
Stash :+
Varonion
21st May 2012, 14:40
Nou ik stop er alweer mee... Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat een launch zoveel problemen geeft. Voor een bedrijf dat bij elk wissewasje wel geld wilt zien mag je een betere service verwachten... What a load of horse shit!
Illuv
21st May 2012, 14:44
Naar stash verhuizen = money in the bank.
Varonion
21st May 2012, 14:44
Naar stash verhuizen = money in the bank.
Ja dat snap ik nu, was men eigen stomme fout :+.
Mijn rant ging over het continu disconnecten...
Mrmonkey3
21st May 2012, 15:49
Wat mij zwaar tegenvalt en irriteert is de homogenisatie van items. Grote 2 handed swords en bijlen met int erop, welke sorc wil dat nou gebruiken ? :/
Drops zijn erg saai, heb het nu tot en met Hell doorlopen met Barb, en begin nu al motivatie te verliezen.
D2 itemization was gewoon een stuk interessanter, zelfs white en socketed drops waren zeer interessant vanwege runewords (had ook gewoon in D3 moeten zitten) en ook sommige magic (blue) items konden erg goed zijn (Jmod, +3 20 ias java gloves). Bij D3 is het allemaal 1 pot nat, alleen rares zijn goed (legendaries zijn een grap) en voor de rest is er niet veel om voor te gaan.
Wat mij zwaar tegenvalt en irriteert is de homogenisatie van items. Grote 2 handed swords en bijlen met int erop, welke sorc wil dat nou gebruiken ? :/
Drops zijn erg saai, heb het nu tot en met Hell doorlopen met Barb, en begin nu al motivatie te verliezen.
D2 itemization was gewoon een stuk interessanter, zelfs white en socketed drops waren zeer interessant vanwege runewords (had ook gewoon in D3 moeten zitten) en ook sommige magic (blue) items konden erg goed zijn (Jmod, +3 20 ias java gloves). Bij D3 is het allemaal 1 pot nat, alleen rares zijn goed (legendaries zijn een grap) en voor de rest is er niet veel om voor te gaan.
Euhm, iedereen? Hoge damage en trage weapon speed = veel damage voor relatief weinig mana.
Black
21st May 2012, 16:09
waarom die trage weapon speed? Als je een hoge speed hebt met veel damage is het toch veel prettiger?
waarom die trage weapon speed? Als je een hoge speed hebt met veel damage is het toch veel prettiger?
Gemiddeld zal het toch het zelfde zijn toch?
Het is het een of het ander. Of je hebt een 200damage bijl met 1 attack speed, of een 100damage zwaard met 2 attack speed. In beide gevallen komt dit neer op 200dps, maar in het tweede geval spendeer je twee keer zoveel mana omdat je twee spreuken op 'halve kracht' cast ipv 1 spreuk op 'volle kracht'.
Black
21st May 2012, 16:32
Ik heb nog geen 2-handed weapon gevonden dat het red bij mijn 1-handed sword en mojo qua dps.
Zebby
21st May 2012, 17:44
Speel je tijdje 2h Barb, ga je tig keer dood einde Nightmare/begin hell, dropt er een 1her met meer dps :c RNG is random! Nu met schild en 1h alsnog 2700 dps eruit pompen met een tankbuild. Butcher op Hell deed iig niet veel pijn.
Phoef
21st May 2012, 17:51
Pff, wil ook D3, maar moet verstandig zijn! :D
Mrmonkey3
21st May 2012, 17:58
Euhm, iedereen? Hoge damage en trage weapon speed = veel damage voor relatief weinig mana.
Nee, niet iedereen dus. Veel mensen klagen allang erover dat bijna alle items 1 pot nat zijn, tot en met de legendaries toe.
Black
21st May 2012, 18:10
Uiteraard. Maar daarom zijn de mana-users wel toegewezen op die wapens met veel intelligence adders. Omdat die voor de meeste dmg output zorgen :)
Nee, niet iedereen dus. Veel mensen klagen allang erover dat bijna alle items 1 pot nat zijn, tot en met de legendaries toe.
Ik gebruik ook liever geen bijlen of knotsen, maar de dps-increase is zulks dat je wel gek zou zijn om het niet te doen. Overigens is er ook wel enige noodzaak bij als je Inferno doen wilt.
Al zie ik ook steeds meer classes met schilden om Inferno te overleden. DHs en Monks zie je opvallend veel schilden gebruiken.
Mithax
21st May 2012, 18:31
Ja klopt een goed schild geeft toch een nette 1k armor en meer stats dan een OH of 2h en daarnaast ook een block kans van 20-25% op 1.5-2k dmg dus zeker worth it. Vooral omdat DW niet enorm veel dps add. Net paar Inferno Act 1 runs gedaan, paar nette upgrades. Nu alweer 70k hp met hp shout
The Chosen One
21st May 2012, 18:45
Ik wil geen slow attackspeed op me Demon Hunter. Veel te langzaam met stunnen en zo dan.
nutral
21st May 2012, 19:35
maar te lage attack speed betekent te weinig hatred generation en te weinig procs. voor de sustained damage wat op de hogere niveau's belangrijker is is attack speed toch wel belangrijk.
Klopt, maar we hadden het over casters ;)
nutral
21st May 2012, 20:31
met casters generate je toch ook per attack of niet?
Met de WD niet. De Wizard's Arcane Power regenerate sowieso sneller omdat het iets anders is dan de mana van de WD.
Illuv
21st May 2012, 22:27
Speel net weer 10 minuten. Error, removed from server. Dit gaat van minor annoyance, naar irritant, naar utter bullshit.
The Chosen One
21st May 2012, 22:32
Is er al weer een update geweest over de (missing) achievements?
Derper
21st May 2012, 22:48
Is er al weer een update geweest over de (missing) achievements?
Ze waren er vanmiddag mee bezig dacht ik, wat er met die achievements is weet ik niet, heb er zelf geen last van (denk ik)
Met m'n WD was het tot nu toe redelijk simpel. Moet nu voor de zoveelste keer, in nightmare, de boss van Act II doen |`( Mijn Zombie Dogs zijn niet erg effectief.
Nokterian
21st May 2012, 22:54
Voor de mensen die het nog niet hebben,download op je smartphone de gratis Authenticator van Blizzard of koop de dongle van de Blizzard store voor 12 euro. Een extra laag beveiliging. Geloof me mensen zullen proberen je account te hacken. Ik heb 'm nu al sinds 2008 en ben er heel blij mee dat Blizzard hier mee kwam. Het werkt heel erg goed. Doe ook nog telefoon alert in je account voor de zekerheid.
Illuv
21st May 2012, 23:08
Ben ik de enige die champions met vampiric (en plague in dit geval) moet laten lopen omdat ik ze gewoon niet down krijg met mijn Barb? Health regen is sneller dan dat ik dmg kan doen ;)
Mithax
22nd May 2012, 00:04
Ik doe eigenlijk niks solo op mn Barbarian meestal 2-4 man zodat ik gewoon alles tank en de dps alles raped ;)
Net Inferno Butcher gekilld weer voor wat gear. Dropt legendary gloves, ik denk jeuj zijn et mega shitty level 55 trashcan gloves. FML.
http://www.diablowiki.net/Stone_Gauntlets
De random 2 waren int en cold resistance. Altijd handig :F
Primate Ryan
22nd May 2012, 01:39
Er zijn eigenlijk twee zaken die ik me nu afvraag:
1. Is de AH wel een goede toevoeging aan de game? De verleiding lijkt nogal groot om items te komen, vooral als je voor peanuts je belangrijke stats significant kan opwaarderen. Maar zorgt dit er niet voor dat je een belangrijk aspect van de game ondermijnt, namelijk het looten? En zorgt het er ook niet voor dat je de moeilijkheidsgraad nog verder naar beneden haalt? Als ik bijvoorbeeld kijk wat het laatste betreft naar het verschil tussen mensen die niets kopen en de mensen die dat wel doen dan zie ik veelal fikse verschillen in dps en vitality (had ik al gezegd dat ik het ondertussen zat ben om hier constant opmerkingen over te zien? Ik lees veel te veel over DPS en vitality en te weinig over builds en skill discussies).
Dit brengt nog een aantal andere vragen mee, zoals: hoe ga je items balanceren als mensen eenmaal talloze items hebben gekocht, zeker voor echt geld. Laat je die dan de originele stats behouden als je begint met nerfen (het lijkt er in ieder geval op dat het systeem nog een flinke overhaul moet krijgen om het echt goed te krijgen)? Hoe lang blijven spelers hangen als ze altijd makkelijk items kunnen regelen die ze eenvoudig door de game heen helpen?
2. Misschien is het hier nog wat te vroeg voor, maar toch. Blizzard heeft het geregeld over viable en optimal builds gehad en dat D3 veel meer viable builds zou hebben dan D2. Is dit nou ook echt het geval? Als we Inferno even voor het gemak buiten beschouwing laten, omdat ze daar volgens mij niet echt iets voor gebalanceerd hebben, zien we dan veel verschillende karakters op hogere levels rondrennen? Of zijn er vooral kleine variaties op hetzelfde thema? Als ik zo rondkijk, krijg ik namelijk de indruk dat bijvoorbeeld de Barbarian er heel bekaaid van afkomt en voornamelijk een hoge vitality/matige dps na moet streven om in leven te blijven en dus altijd in de verdedigende rol gedrukt wordt en daarmee een beperkte groep van de aanwezige skills. Ook zie ik geregeld voorbijkomen dat de WD weinig echte opties heeft op hogere levels wil hij/zij overleven.
Wat me ook opvalt wat betreft vergelijkingen tussen de karakters, is dat de Demon Hunter er erg uit lijkt te springen wat betreft effectiviteit. Waar ik er voor release relatief weinig mensen over hoorde, lijkt het nu alsof ongeveer de helft van de spelers over die klasse praat (ze hebben overigens allemaal ook smoke screen) en dat deze het het makkelijkst heeft. Als iemand die nog steeds niets van Nightmare heeft gezien, laat staan Hell: in hoeverre is dat het geval?
The Chosen One
22nd May 2012, 02:05
Op tweakers zie ik genoeg mensen over kickass barbs praten.
En Monks zelf zijn ook niet slecht in in leven blijven.
WD heeft misschien geen poof skills maar die heeft nog wel goede passives en zo.
En tja AH, mensen kochten al items in Diablo 2 dus het is een slimme zet.
En als de mensen maar plezier hebben. Bij de 1 is dat items kopen, bij de ander totaal niet. En al koopt die items dan heeft ie waarschijnlijk nog wel fun.
En Blizz heeft in de manual staan dat ze mogelijk items balanceren en mensen daar rekening mee moeten houden.
Verder eh... ja ik ga naar bed. :P
M!chel
22nd May 2012, 02:08
Ben vanavond aan Nightmare begonnen met m'n lvl 33 wizard.
Benieuwd hoe lang het nog makkelijk blijft!
Ik ben overigens wel iemand die echt alles uit het spel wil halen, moet echt elk hoekje uitpluizen ook al loop ik de halve map terug voor 1 gold (komt regelmatig voor) :P
Heb nog geen legendary items gevonden tot nu toe :(
nutral
22nd May 2012, 02:12
mwah, je hebt als demon hunter aardige dps en je kunt op normal aardig kiten. Maar later in de game ben je eigenlijk heel erg squishy, op hell ben je zo dood en moet je smokescreen hebben om te overleven, ik zit nu op hell en ik gebruik ook 3 defensive skills puur alleen omdat je zo dood bent. Daarnaast lijken de dps nummers van DH wel hoog maar dat is ook deels door de 20% damage op een afstandje.
M!chel
22nd May 2012, 02:19
Wat zit iedereen toch over dps te praten?
In mijn ogen is een combinatie van dps, armor en vitality het belangrijkste.
Je kan wel lekker veel damage doen, maar als je na 1 klap al dood ben heb je er weinig aan.
Veel dps staat misschien wel stoer, maar je kan het beter een beetje uitbalanceren.
Fenix
22nd May 2012, 02:23
@ Primate: het is te vroeg om over beide dingen (AH en DH imbalance) te kunnen oordelen. Dat vind ik met betrekking tot alle opmerkingen momenteel eigenlijk m.u.v. de serverproblemen, (daar had meer op geanticipeerd kunnen worden). D2 bleef vanaf release tot en met 2003 worden geí¼pdate.
Ergo, nerfs en gameplaywijzigingen volgen sowieso nog. Zeker gezien er nog een expansion volgt (iirc).
Persoonlijk vind ik overigens geen reet aan een AH. Item fever gaat hand in hand met de activiteit van het verzamelen. Neem dat weg en je hebt niets meer te ontdekken in het spel. Ben allang blij dat het Activision deel van Activision Blizzard nog geen Achievement voor gebruik van de AH er door heeft gedrukt.
@M!chel: als het bijv. ranged is maken vitality en armor een stuk minder uit.
zalzaron
22nd May 2012, 02:29
Wat zit iedereen toch over dps te praten?
In mijn ogen is een combinatie van dps, armor en vitality het belangrijkste.
Je kan wel lekker veel damage doen, maar als je na 1 klap al dood ben heb je er weinig aan.
Veel dps staat misschien wel stoer, maar je kan het beter een beetje uitbalanceren.
Is geen slim plan.
Je kan beter een shit-ton aan DPS hebben. Overleven doe je toch niet op Inferno.
Ik heb 40khp en 140 resistance in alles (monk passive buffed al je resistance naar je hoogste resistance). Act 1 mobs kan ik hebben, act 2 mobs stompen mij zo hard de grond in dat het de moeite niet is.
Je bent grotendeels afhankelijk van dodges en skills die je ongestoord dps laten doen (serenity, blind, etc).
Het beste wapen is bijvoorbeeld altijd het wapen met de hoogste DPS. Als een wapen hoogstens 100dps verschilt kan je nog denken dat stats beter zijn, maar de pure DPS wapens zijn vaak 500dps hoger dan wapens met stats.
Deze 500dps vertaalt zich vaak tot ongeveer 10.000dps, soms meer als je een glass cannon ranged speelt.
Inspelen op survivability is een verspilling van tijd. Je kan Inferno niet tanken.
King Crimson
22nd May 2012, 02:32
RAAAGEEE
Kan geen games meer joinen.:(
Baukereg
22nd May 2012, 10:19
Dit brengt nog een aantal andere vragen mee, zoals: hoe ga je items balanceren als mensen eenmaal talloze items hebben gekocht, zeker voor echt geld. Laat je die dan de originele stats behouden als je begint met nerfen (het lijkt er in ieder geval op dat het systeem nog een flinke overhaul moet krijgen om het echt goed te krijgen)? Hoe lang blijven spelers hangen als ze altijd makkelijk items kunnen regelen die ze eenvoudig door de game heen helpen?
Dit is inderdaad een interessante discussie. Stel je hebt echt geld neergelegd voor een wapen, en vervolgens komt er een patch die het wapen minder effectief maakt... wat voor rechten heb je dan als iemand die daadwerkelijk geld betaald heeft? Het lijkt mij glad ijs waar Blizzard zich op begeeft, want voor ze het weten hebben ze lawsuits aan hun broek hangen. In het ergste scenario wordt Blizzard heel conservatief wat updates/patches betreft, terwijl Diablo 2 heeft laten zien dat er veel gepatcht moet worden om de balans goed te krijgen.
Obsidian
22nd May 2012, 10:25
Gister mijn eerste legendary geloot, Chaingmail (http://www.diablowiki.net/Chaingmail). Die met strength. Dps is nu 1500-1600 met buffs.
En inderdaad Illu, rares met vampiric buff die laat ik ook maar lopen. Ik kwam gister zelfs een elite pack tegen met vampiric en mortars. :S En dat wordt in hell en inferno alleen maar erger.
Derper
22nd May 2012, 10:50
Er zijn eigenlijk twee zaken die ik me nu afvraag:
1. Is de AH wel een goede toevoeging aan de game? De verleiding lijkt nogal groot om items te komen, vooral als je voor peanuts je belangrijke stats significant kan opwaarderen. Maar zorgt dit er niet voor dat je een belangrijk aspect van de game ondermijnt, namelijk het looten? En zorgt het er ook niet voor dat je de moeilijkheidsgraad nog verder naar beneden haalt? Als ik bijvoorbeeld kijk wat het laatste betreft naar het verschil tussen mensen die niets kopen en de mensen die dat wel doen dan zie ik veelal fikse verschillen in dps en vitality (had ik al gezegd dat ik het ondertussen zat ben om hier constant opmerkingen over te zien? Ik lees veel te veel over DPS en vitality en te weinig over builds en skill discussies).
Om die items te kopen heb je wel (echt) geld nodig, en daarvoor zal je dus moeten grinden in-game. Het lijkt wel of ze niet willen dat je loot gaat vinden maar materialen om items mee te maken en deze dan weer in de AH te zetten....Ik vind dat best mooi om te doen, alleen jammer dat de crafting dan niet nog uitgebreider is. Maar ik zit zelf pas in nightmare dus echt veel zinnigs kan ik er niet over zeggen.
Derper
22nd May 2012, 10:55
*dubbelpost*
bijna bij elke post heb ik de laatste tijd dat gamer.nl een error geeft, maar toch staat de post er.....wat ik dan weer te laat zie en het nog eens post |`(
marco91
22nd May 2012, 11:00
Gister mijn eerste legendary geloot, Chaingmail (http://www.diablowiki.net/Chaingmail). Die met strength. Dps is nu 1500-1600 met buffs.
En inderdaad Illu, rares met vampiric buff die laat ik ook maar lopen. Ik kwam gister zelfs een elite pack tegen met vampiric en mortars. :S En dat wordt in hell en inferno alleen maar erger.
mortar valt wel mee, aangezien die een minimum range hebben. Als je recht voor hun neus blijft staan gaan die mortars altijd over je heen :p
Black
22nd May 2012, 11:05
Op nightmare heb ik vaak problemen met mortar, shielding en vooral arcane. Kleredingen :D Gisteren overigens geco-oped met een random dude. Beviel me een stuk beter dan solo eigenlijk. Je hebt toch je eigen loot en het is best gezellig. vooral omdat het een prima kerel was (afaik :cop:)
Seabass
22nd May 2012, 11:08
Ik heb wat zooi in de AH gegooid aan rare stuff wat ik niet meer gebruik, maar geen idee of het gaat verkopen :P Vast niet, want het is voor lagere lvl characters.
Ik heb aan het einde van act III en begin van act IV op normal redelijk betere gear geloot, waardoor ik nu als een kip zonder kop door act IV mijn weg loop te hakken. Al die demons zijn geen enkel probleem tot nu toe. Ik ben bijna bij Diablo (denk ik) en ga ervanuit dat dit no biggy wordt. Zit nu op lvl30/31 met mijn monk.
Voor wie hier Dark_D3 gebruikt, in darkD3_Settings.h in de D3 root folder moet je define USE_PRE_SHARPEN uitzetten ( twee keer // ervoor) en USE_PRE_SHARPEN aan (#)
Is hier iemand die nog een guest pass heeft? Ik heb het nog nooit gespeeld maar ben toch wel benieuwd of ik het moet aanschaffen!
Regenbooggeit
22nd May 2012, 12:32
Inferno gaat best prima.. tot aan de Skeleton King.
Edit: Die Auction House is zo slecht. Het is gewoon treurig. Man wat een piece of shit. De keren dat die werkt, werkt die maar half.
Derper
22nd May 2012, 12:44
Edit: Die Auction House is zo slecht. Het is gewoon treurig. Man wat een piece of shit. De keren dat die werkt, werkt die maar half.
verklaar je nader.....
Illuv
22nd May 2012, 13:00
Ouch, Blizzard. (http://www.rockpapershotgun.com/2012/05/21/shout-at-the-devil-blizzard-acknowledges-diablo-iii-hacks/#more-108567)
Black
22nd May 2012, 13:11
Ben benieuwd hoe Torchlight II zal zijn :) ben zelfs geneigd om mijn loot-lust in andere games te zoeken. Misschien toch Guild Wars 2 of iets dergelijks :D
Like-a-Bunny
22nd May 2012, 13:24
Misschien toch Guild Wars 2 of iets dergelijks :D
Duurt alleen zo lang. :|
Lord Vampire
22nd May 2012, 13:26
Potverdorie jongens, jullie zijn allemaal wel heel negatief over Diablo III :P.
Derper
22nd May 2012, 13:28
en hou op over torchlight....niet te vergelijken!
Seabass
22nd May 2012, 13:59
Ouch, Blizzard. (http://www.rockpapershotgun.com/2012/05/21/shout-at-the-devil-blizzard-acknowledges-diablo-iii-hacks/#more-108567)
Ik heb maar even mijn password aangepast. Voor de zekerheid.
Potverdorie jongens, jullie zijn allemaal wel heel negatief over Diablo III :P.
Ik ben ZEER positief over Diablo III! Ik vermaak mij er kostelijk mee!!! De laatste PC-game die mij zo kon boeien was Borderlands (speelde ik op de PC).
Serverproblemen heb ik niet zo'n last van, aangezien ik er in het weekend niet was. Zodoende zijn mijn frustraties daarover niet aanwezig.
Illuv
22nd May 2012, 14:00
Twee ARPG's. Totaal niet te vergelijken natuurlijk.
Black
22nd May 2012, 14:01
en hou op over torchlight....niet te vergelijken!
Huh? :D
Regenbooggeit
22nd May 2012, 14:01
verklaar je nader.....
Net stond alles op sold. Daarna was elke auction expired. Daarna bleef search oneindig gequeued. Ook heb je geen idee hoeveel items ongeveer waard zijn. Door de random generator zijn items niet hetzelfde en moet je dus maar gissen wat een item waard kan zijn. Ook zijn auctions twee dagen lang zonder een manier ze te cancellen. Als ik na een halve dag merk dat iets niet verkoopt wil ik het eraf halen.
Het is gewoon in en in slecht. Terwijl het met WoW perfect gaat.
Jorca
22nd May 2012, 14:26
Ik heb nog steeds lol met mijn Monk lvl 40. Perfecte combo tussen een tank en dps, en in groepen ben je ook een toevoeging met je Mantra's, maar ik de loot wordt er niet beter op en ik denk niet dat ik het spel nog 2-4 keer ga uitspelen met mijn Monk.
Misschien een Wizard maken of Barb.
Obsidian
22nd May 2012, 14:39
Twee ARPG's. Totaal niet te vergelijken natuurlijk.
Ja, doe niet zo mal.
Primate Ryan
22nd May 2012, 15:15
Om die items te kopen heb je wel (echt) geld nodig, en daarvoor zal je dus moeten grinden in-game. Het lijkt wel of ze niet willen dat je loot gaat vinden maar materialen om items mee te maken en deze dan weer in de AH te zetten....Ik vind dat best mooi om te doen, alleen jammer dat de crafting dan niet nog uitgebreider is. Maar ik zit zelf pas in nightmare dus echt veel zinnigs kan ik er niet over zeggen.
Behalve dan dat je relatief erg weinig geld nodig hebt en het dus wel meevalt met dat grinden. Verderop in de game valt het goud bij bosjes neer, zeker als je wat + gold find hebt en doordat je er alleen maar overheen hoeft te lopen, heb je standaard een flinke bult op zak. Het is ook vele malen goedkoper om naar het auction-gedeelte te wandelen dan om de crafters te upgraden en dan vevolgens ook nog gold en materialen in te zetten met de hoop een goed item te krijgen.
Ik weet ook dat de itemhandel in D2 zat, maar daar moest je wat meer moeite doen voor de handel en gold werd al snel waardeloos als ruilmateriaal (ik weet niet precies hoe rap). Als je goede items wou hebben dan moest je met goede, gewenste items aankomen. Stone of Jordan werd de maatstaf en dat was geen item dat je om elke hoek van de game aantrof.
Wat betreft builds weet ik dat het wat vroeg is, maar aan de andere kant is het nu een stuk makkelijk om zaken uit te proberen doordat je niet een karakter opnieuw hoeft te levelen om te kijken wat er werkt (als dat wel het geval was geweest hadden we nu ontzettend veel slechte karakters rondlopen trouwens). Ik verwacht dan ook dat er sneller een beeld gaat ontstaan van wat er mogelijk is, ook omdat de nuttige stats op items beperkt zijn en je dus ogenschijnlijk weinig interessants om de items heen kan bouwen. En TCO: wat zijn die Barbarian-builds dan en wat is de variatie die ze kennen?
Over die hack nog: het lijkt er op dat mensen via sessies in je account kunnen komen. Probeer dus om public games te vermijden, want zelfs je authenticator zal je in dat geval niet beschermen.
Derper
22nd May 2012, 15:29
Huh? :D
hoezo huh?
Omdat t hack n slash genre is?
Blizzard is wel even andere koek dan Runic games....en D3 was 7 jaar in ontwikkeling? Torchlight 2 jaar. Om het dan nog maar niet over het budget verschil te hebben. Imo kan je die 2 games dan niet met elkaar vergelijken.
The_wildcard
22nd May 2012, 15:36
Het is wel weer de oorspronkelijke studio van D1 en D2 :)
Illuv
22nd May 2012, 15:42
hoezo huh?
Blizzard is wel even andere koek dan Runic games....en D3 was 7 jaar in ontwikkeling? Torchlight 2 jaar. Om het dan nog maar niet over het budget verschil te hebben. Imo kan je die 2 games dan niet met elkaar vergelijken.
Met die redenatie kan je D2 ook niet met D3 vergelijken. Of de ene peer met de andere.
En zoals The_Wildcard aangeeft: enkele belangrijke figuren die vroeger Blizzard North vormden werken voor Runic.
Primate Ryan
22nd May 2012, 15:48
hoezo huh?
Het aantal jaar dat de game in ontwikkeling is, is in ieder geval niet zwaar relevant, zo blijkt ook uit D3. Ik kan in ieder geval niet merken dat de game zo lang in ontwikkeling is geweest. Daarbij hebben ze nog enorme gameplayveranderingen doorgevoerd tijdens de beta, in het afgelopen half jaar dus, waardoor je je nog meer gaat afvragen wat ze al die tijd hebben lopen knutselen. Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat de visie die ze jarenlang voor de game hebben gehad niet in orde was en dat de gameplay zoals hij nu is pas echt vorm kreeg in de laatste fases van de ontwikkeling.
En bij Torchlight 2 bouwen ze dan weer verder op een bestaande engine, waardoor ze relatief meer tijd overhebben voor aandacht aan de gameplaysystemen. Je zal daar ook nog wel flinke veranderingen gaan zien nu, met de beta's, maar dat had D3 ook.
Ik denk dat het budget en aantal jaren in development voor deze situatie niet zo relevant zijn als je ze doet overkomen. In ieder geval niet voor de beginpositie van beide games. Ik verwacht namelijk wel dat Blizzard nog flink met de bijl in de game gaat om er iets beters van te maken. Wat dat betreft weet ik ook niet of ik na de eerste co-op NM + Hell run nog even wil wachten tot ze dat gedaan hebben.
Derper
22nd May 2012, 15:48
Met die redenatie kan je D2 ook niet met D3 vergelijken. Of de ene peer met de andere.
En zoals The_Wildcard aangeeft: enkele belangrijke figuren die vroeger Blizzard North vormden werken voor Runic.
Ik vergelijk d2 ook niet met d3 :P
Op papier zou met mijn redenatie D3 een veel beter game moeten zijn maar de gamers hebben een andere mening. Misschien omdat runic games toch iets meer naar zijn spelers luistert?
Batsiej
22nd May 2012, 15:50
ik heb een probleem...
tijdens het instaleren krijg ik een error 108 te zien.. hoe los ik dit op?
Regenbooggeit
22nd May 2012, 16:01
Buhaha. Ik ben nog nooit zo hard geowned door een spel. Inferno mobs met molten, invunerable, arcane en desinigrate. WTF just happend?
ik heb een probleem...
tijdens het instaleren krijg ik een error 108 te zien.. hoe los ik dit op?
Klik! (http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4927103956)
Het is niet zo moeilijk om te googlen.
King Crimson
22nd May 2012, 17:15
Ik snap alle haat niet. Bij deeltje 2 liep ik ook vaak alleen in yellow's rond omdat er bar weinig goede drops waren. :(
Black
22nd May 2012, 17:34
Gele en blauwe zijn beter dan legendary's en set items. Oftewel, boooooooooooring.
Mrmonkey3
22nd May 2012, 17:53
Gele en blauwe zijn beter dan legendary's en set items. Oftewel, boooooooooooring.
Exact.
The Chosen One
22nd May 2012, 19:07
Blauwe beter? Das wel heel zeldzaam dan. En gele kunnen beter zijn ja. Beetje geluk hebben met affixes en rolls. Was ook al bekend voor de game kwam.
Death Metal
22nd May 2012, 19:23
Jammer dat ik hem bij gamekey gehaald heb, had graag een refund proberen te krijgen:(
Regenbooggeit
22nd May 2012, 19:23
Latency is weer fucked up. Awesome.
http://i.imgur.com/Hl9ko.jpg (http://i.imgur.com/Hl9ko.jpg)
60!
Seabass
22nd May 2012, 19:33
Jammer dat ik hem bij gamekey gehaald heb, had graag een refund proberen te krijgen:(
A: waarom koop je de game als je de beta en zelfs via een guest pass hem had kunnen uitproberen en B: je kan sowieso een spel waarbij je een key moet registeren niet terug brengen naar een winkel. Je kan enkel je gehele Battle.net account verkopen.
NICE DINA!
Pr0m0
22nd May 2012, 19:39
http://i.imgur.com/Hl9ko.jpg (http://i.imgur.com/Hl9ko.jpg)
60!
NO LIFE:D
The_wildcard
22nd May 2012, 19:46
Het aantal jaar dat de game in ontwikkeling is, is in ieder geval niet zwaar relevant, zo blijkt ook uit D3. Ik kan in ieder geval niet merken dat de game zo lang in ontwikkeling is geweest. Daarbij hebben ze nog enorme gameplayveranderingen doorgevoerd tijdens de beta, in het afgelopen half jaar dus, waardoor je je nog meer gaat afvragen wat ze al die tijd hebben lopen knutselen. Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat de visie die ze jarenlang voor de game hebben gehad niet in orde was en dat de gameplay zoals hij nu is pas echt vorm kreeg in de laatste fases van de ontwikkeling.
En bij Torchlight 2 bouwen ze dan weer verder op een bestaande engine, waardoor ze relatief meer tijd overhebben voor aandacht aan de gameplaysystemen. Je zal daar ook nog wel flinke veranderingen gaan zien nu, met de beta's, maar dat had D3 ook.
Ik denk dat het budget en aantal jaren in development voor deze situatie niet zo relevant zijn als je ze doet overkomen. In ieder geval niet voor de beginpositie van beide games. Ik verwacht namelijk wel dat Blizzard nog flink met de bijl in de game gaat om er iets beters van te maken. Wat dat betreft weet ik ook niet of ik na de eerste co-op NM + Hell run nog even wil wachten tot ze dat gedaan hebben.
Denk dat men heel veel aan het testen is geweest als ik D3 zo door speel Act 3 en 4 zijn heel erg gerushed. Daarnaast kom je bepaalde Chars tegen waarvan ik dat dat ik ze later nog eens zou tegen komen.
Neem ook aan dat men heel heel veel uit het spel heeft gehaald laatste 2 jaar om het zo toegankelijk mogelijk te maken voor Nieuwe Introducé's Of gamers die het huidige WoW gewend zijn en veel minder fanatiek gamen.
Starcraft II merk je kwa story dat er ook dingen niet kloppen en veel minder duister is dan zijn voorganger.
Death Metal
22nd May 2012, 19:48
A: waarom koop je de game als je de beta en zelfs via een guest pass hem had kunnen uitproberen en B: je kan sowieso een spel waarbij je een key moet registeren niet terug brengen naar een winkel. Je kan enkel je gehele Battle.net account verkopen.
NICE DINA!
Nee, je kan binnen 30 dagen refund bij blizz krijgen. Zeker bij D3 zijn daar genoeg argumenten voor. En de beta was niet te vergelijken met de rest van de game.
Pr0m0
22nd May 2012, 19:59
Latency is weer fucked up. Awesome.
extreme lag inderdaad, had wel zin om even te spelen. Jammer, je zal maar met hardcore bezig zijn.
Regenbooggeit
22nd May 2012, 20:40
Inferno Diablo is inmiddels trouwens al gekilled. Met een Wizard exploit overigens, maar ach.
Black
22nd May 2012, 21:33
bron?
Derper
22nd May 2012, 21:41
pics or it didnt happen
Geerrrt
22nd May 2012, 21:46
Nieuws is al oud..
http://www.diablofans.com/news/1211-...eared-inferno/ (http://www.diablofans.com/news/1211-method-has-cleared-inferno/)
zalzaron
22nd May 2012, 21:48
Maar of je het een legit-clear kan noemen is nog maar de vraag.
Zo hebben ze alle mobs overgeslagen en is de strategie er voornamelijk een van mass-rezzen.
Bosses zijn altijd al het simpelste geweest op de hogere difficulties. Het zijn de blues etc die juist zo hard aankomen, en die hebben ze overgeslagen.
Obsidian
22nd May 2012, 21:50
Stel watjes!
Black
22nd May 2012, 22:24
Nieuws is al oud..
http://www.diablofans.com/news/1211-...eared-inferno/ (http://www.diablofans.com/news/1211-method-has-cleared-inferno/)
En dan nog alleen blues droppen :'D
Pr0m0
22nd May 2012, 22:32
De lag is gewoon niet leuk meer, zijn er meer mensen die er last van hebben ?
Primate Ryan
22nd May 2012, 22:49
Starcraft II merk je kwa story dat er ook dingen niet kloppen en veel minder duister is dan zijn voorganger.
Het verhaal van Starcraft is nu een fucking ramp. Er is geen een karakter dat heel is gelaten. De Overmind, Tassadar, Kerrigan, Raynor, Zeratul, Mengsk, ze hebben ze allemaal weten te verkrachten. En dat was is wat mij betreft een stuk storender dan wat ze met D3 hebben gedaan.
TCO: als het nou zo was dat het zeldzaam of een uitzondering was dan had je niemand horen klagen. De uniques zijn nu gewoon voor het grootste deel waardeloos. Een probleem is ook dat ze niet uniek genoeg zijn, dat wil zeggen: ze hebben geen unieke stats die de speler andere mogelijkheden bieden of het wapen de moeite waard maken en spelers laten overwegen of ze liever een bijzondere eigenschap hebben die ze helpt of meer damage/grotere stat boost.
Dat ze vrijwel waardeloos zijn kan je ook wel merken aan de discussies erover. Je hoort bijna niemand positief praten over een unique of er naar streven en vrijwel elke discussie gaat erover hoe slecht ze zijn en dat de speler er niets aan heeft. Dat zou je niet hebben als maar een enkel geel item van hetzelfde level beter zou zijn. De kwaliteit van de uniques is momenteel gewoon een van de wezenlijke problemen van het huidige itemsysteem.
Kirbs
22nd May 2012, 23:11
Heb vandaag de hele dag niet kunnen spelen, elke keer krijg ik 30 sec freezes ofzo en in Hell difficulty betekent dat dat ik telkens dood ben als ik door die lagspike heen ben. Word soms ook gewoon gedisconnect omdat ik te lang freeze. Vanaf de launch tot gisteren heb ik hier nooit last van gehad. Hopen dat het morgen beter is.
brandonW
23rd May 2012, 01:53
spoiler alert!!!!!
http://www.youtube.com/v/49xQZt90PAw
Het verhaal van Starcraft is nu een fucking ramp. Er is geen een karakter dat heel is gelaten. De Overmind, Tassadar, Kerrigan, Raynor, Zeratul, Mengsk, ze hebben ze allemaal weten te verkrachten. En dat was is wat mij betreft een stuk storender dan wat ze met D3 hebben gedaan.
TCO: als het nou zo was dat het zeldzaam of een uitzondering was dan had je niemand horen klagen. De uniques zijn nu gewoon voor het grootste deel waardeloos. Een probleem is ook dat ze niet uniek genoeg zijn, dat wil zeggen: ze hebben geen unieke stats die de speler andere mogelijkheden bieden of het wapen de moeite waard maken en spelers laten overwegen of ze liever een bijzondere eigenschap hebben die ze helpt of meer damage/grotere stat boost.
Dat ze vrijwel waardeloos zijn kan je ook wel merken aan de discussies erover. Je hoort bijna niemand positief praten over een unique of er naar streven en vrijwel elke discussie gaat erover hoe slecht ze zijn en dat de speler er niets aan heeft. Dat zou je niet hebben als maar een enkel geel item van hetzelfde level beter zou zijn. De kwaliteit van de uniques is momenteel gewoon een van de wezenlijke problemen van het huidige itemsysteem.
In D2LoD waren de goede uniques ook op 1 hand te tellen. Rares en runewords waren praktisch altijd beter.
Regenbooggeit
23rd May 2012, 10:32
Butcher Inferno down. Solo. Verloor net mijn Nephalem Valor buff net voordat hij down was, want ik had (door de enrage timer) wel wat attemps nodig.
Black
23rd May 2012, 10:53
In D2LoD waren de goede uniques ook op 1 hand te tellen. Rares en runewords waren praktisch altijd beter.
Maakt dit systeem niet leuker ;)
Gisteren wel eindelijk mijn eerste legendary gevonden. Een shield genaamd Denial.
http://eu.battle.net/d3/en/item/denial
Heb er zelf geen fuck aan als WD :P
Seabass
23rd May 2012, 11:00
Nee, heb ik gisteren avond geen last van gehad. Het helpt misschien om uit te loggen en weer in te loggen. Dan pakt hij vaak een andere server (ook binnen dezelfde regio).
Zebby
23rd May 2012, 11:36
Ik heb amper last van lag gehad, af en toe een kleine burst. Wel ligt de average MS nog hoog, maar hier merk ik amper wat van. Spelen mensen wel op de EU servers en niet op Amerika?
kwdtj
23rd May 2012, 11:48
UPC ligt de laatste dagen ook te kloten, misschien ligt het daar aan? Ik heb een paar dagen niet meer gespeeld, maar daarvoor nooit last van (erge) lag gehad.
Pr0m0
23rd May 2012, 12:14
Nee, heb ik gisteren avond geen last van gehad. Het helpt misschien om uit te loggen en weer in te loggen. Dan pakt hij vaak een andere server (ook binnen dezelfde regio).
Nooit last van gehad hiervoor, had van die 30 seconden lange freezes. Mijn internet zelf getest, maar was ook prima. Probeer het vandaag na me werk wel eventjes weer.
Like-a-Bunny
23rd May 2012, 12:15
UPC ligt de laatste dagen ook te kloten, misschien ligt het daar aan? Ik heb een paar dagen niet meer gespeeld, maar daarvoor nooit last van (erge) lag gehad.
Lijkt me niet, aangezien ik geen UPC heb en het met momenten hier ook lagt als een malle.
Black
23rd May 2012, 12:17
Had er gisteravond geen last van. Wel de eerste 30 seconden van het spel maar dat is normaal :s
Rappa
23rd May 2012, 12:51
Ik had gister een amulet gevonden met daarop volgende stat:
Critical Hit Chance Increased by 27%
Heb op dit moment 1 met 77 dexterity en nog wat. Maar weegt die critical change op tegen dmg output? Ben DH btw.
Black
23rd May 2012, 13:22
Probeer het zou ik zeggen.. als je veel crits haalt.. ja? :P
Kirbs
23rd May 2012, 13:37
Nooit last van gehad hiervoor, had van die 30 seconden lange freezes. Mijn internet zelf getest, maar was ook prima. Probeer het vandaag na me werk wel eventjes weer.
Zelfde verhaal vandaag, heb weer minutenlange lagspikes...
tccb1833
23rd May 2012, 13:48
Ik had gister een amulet gevonden met daarop volgende stat:
Critical Hit Chance Increased by 27%
Heb op dit moment 1 met 77 dexterity en nog wat. Maar weegt die critical change op tegen dmg output? Ben DH btw.
Volgens mij is 1 dex gelijk aan 0.1% crit? En die 27% lijkt me relatief aan wat je hebt. Dus 77 dex betekend 7.7% crit, wat betekend dat je zonder amulet minder dan 28.5% crit moet hebben om die met dex te kiezen. Snap je? :D
Kortom, doe je amulets allebei af, als je crit chance dan lager is dan 28.5% neem je die met dex, en anders die met crit chance.
Disclaimer: weet niet helemaal precies of de getalletjes kloppen, maar volgens mij wel :P
Rappa
23rd May 2012, 14:31
Volgens mij is 1 dex gelijk aan 0.1% crit? En die 27% lijkt me relatief aan wat je hebt. Dus 77 dex betekend 7.7% crit, wat betekend dat je zonder amulet minder dan 28.5% crit moet hebben om die met dex te kiezen. Snap je? :D
Kortom, doe je amulets allebei af, als je crit chance dan lager is dan 28.5% neem je die met dex, en anders die met crit chance.
Disclaimer: weet niet helemaal precies of de getalletjes kloppen, maar volgens mij wel :P
okeee thx. Dat van dex en crit wist ik dus niet ^^. Gaan we zo thuis maar eens proberen.
Zebby
23rd May 2012, 14:43
waarschijnlijk is het 27% crit DAMAGE, wat aanzienlijk minder is.
Kijk naar de DPS increase als je hem aan doet, dat is wat ik meestal doe in ieder geval. Had iemand hier een uitleg over hoe dat werkte? Dat je met 1h shield soms meer doet dan met 2h of dual wield?
Rappa
23rd May 2012, 15:04
Kijk naar de DPS increase als je hem aan doet, dat is wat ik meestal doe in ieder geval. Had iemand hier een uitleg over hoe dat werkte? Dat je met 1h shield soms meer doet dan met 2h of dual wield?
argh nu begin ik te twijfelen wat het nou was XD
Mythe
23rd May 2012, 17:36
Inferno is wel taai met die champion packs. Je bent wel beter af als je wat resitances gaat stacken om je damage te reducen. Voor inferno geld dan ook resitance > armor > vit > dps.
Trouwens Blizzard heeft ook een aantal skills gehotfixt. Boon of Protection voor de Monk, Force Armor voor de Wizard en Smoke Screen voor DH. SS (invunerable) duurt nog maar 2 seconden met Lingering Fog ipv 3 op een 3 sec recharge. Je kon met een beetje lucky procs op Preperation zo ongeveer oneindig SS gebruiken, zeker als je daarbij ook nog een shitload aan discipline had en de passive die voor iedere crit hit 1 discipline genereert.
Snap de hotfix voor SS wel, want was inderdaad behoorlijk overpowerd. Kostte echt geen moeite meer om DH te spelen op Hell. Nu moet je wat meer kiten en wat meer 'skill' gebruiken.
Onder tussen level 60 en net de Skeleton King geslacht. Mijn stats zijn als volgt:
32K DPS (met Sharpshooter, Archery en Steady Aim)
25K HP
175+ all resitances (~38% dmg reduction op ieder type)
1200 Armor (~39% dmg red)
Overleeft het wel een stuk beter op Inferno ACT I, maar het is toch nogal behoorlijk lastig.
nutral
23rd May 2012, 17:41
het is waarschijnlijk crit damage ja, 27% crit is echt huge, dat betekent als je een critdamage van 50% hebt een flat increase van 13,5 procent van je damage. Er is geen ander item dat procentueel je damage zo omhoog kan brengen, dexterity verhoogt je damage alleen met zichzelf, dus 100 dex is 100% meer damage en 200 dex is 200% damage, de winst blijft bij dexterity altijd een percentage van je damage voor je dexterity. Bij crit chance is dit na je dexterity.
Phoef
23rd May 2012, 20:03
Hoe een wreed prijzenpaket kan je nu winnen bij de gamer.nl d3 prijsvraag. Jullie allemaal niet invullen hé mannen!, jullie hebben d3 al! :D
Zebby
23rd May 2012, 21:29
Hoe een wreed prijzenpaket kan je nu winnen bij de gamer.nl d3 prijsvraag. Jullie allemaal niet invullen hé mannen!, jullie hebben d3 al! :D
Sorry, ik heb mijn CE al moeten mislopen, dus dit is mijn kans!
King Crimson
23rd May 2012, 21:40
Ik doe mee voor de muismat!
Seabass
23rd May 2012, 22:25
Same here :D
Regenbooggeit
23rd May 2012, 22:28
Omdat je stats zwaar meewegen. Zo kan een shield met strenght een enorme boost geven voor je damage als Barbarian, soms vaak meer dan een bepaalde 2H'd. Het ligt natuurlijk aan veel dingen.. maar je kan bij hell of hoger sowieso niet zonder shield rondlopen als Barbarian.
Oh gelukkig zat net in een enorme battle en werd uit de game gegooid. Nu is de server vol. Zucht, ik ben niet boos!
Primate Ryan
23rd May 2012, 23:37
Oh gelukkig zat net in een enorme battle en werd uit de game gegooid. Nu is de server vol. Zucht, ik ben niet boos!
Je bent niet alleen! :kirby:
tccb1833
23rd May 2012, 23:38
Ik voor de postkaartjes!
En ja, de servers gaan weer lekker. Auction house is al offline en mag nu geen games meer in omdat de servers te druk zijn...
Varonion
23rd May 2012, 23:38
Kut blizzard..
T3rr0r
24th May 2012, 00:01
Misschien al gepost, maar hier is een petitie gestart om de server-problemen onder de aandacht te brengen.
http://www.petitionbuzz.com/petitions/diablo3complaint
Blizzard schiet ernstig tekort door deze DRM-onzin. Ik ben echt benieuwd of ze í¼berhaupt van plan zijn om aan enige vorm van compensatie te doen.
Black
24th May 2012, 00:15
Ik denk even te spelen.. are you fucking kidding me Blizzard.
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m4cmf3Eait1r7l210o1_400.png
Illuv
24th May 2012, 00:25
Was de Torchlight 2 beta aan het spelen. Goede keus, zo te zien ;)
Mythe
24th May 2012, 00:35
Awesome! Dropt net een Lidless Wall uit een pile of bones. Even de stats from the top of my head.
9xx armor
13% block (beetje jammer zo weinig)
7x dex
5x int
25 all res
13% IAS
en nog een paar stats die ik me niet kan herrineren.
Zit nog even te twijfelen wat ik er mee ga doen, want is opzich geen slechts schild voor 1H XBow - Shield Combo. Mocht ie voor een mooi prijsje op de AH weggaan dan zou ik natuurlijk ook weer wat gear kunnen upgraden. Dat zien we morgen dan wel aangezien de AH op dit moment down is.
Fenix
24th May 2012, 04:17
Blizzard schiet ernstig tekort door deze DRM-onzin. Ik ben echt benieuwd of ze í¼berhaupt van plan zijn om aan enige vorm van compensatie te doen.
*herinnert zich geklaag toen Half-Life 2 bij release een authenticatie via Steam vereiste
Wordt wel weer opgelost. In D2 kon je lokale karakters niet gebruiken voor online play. Door dat op deze wijze weg te nemen (enkel online SP) voorkom je die verzoeken opnieuw vanuit de community. Ik snap dat wel.
Wellicht volgt er een patch waarmee je ook offline-only chars kan aanmaken, net zoals er voor HL2 onofficií«le Steam workarounds verschenen.
Afijn, ik ben in ieder geval blij dat ik hem nog niet gekocht heb. Kom nu met mijn Guest Pass er al weinig aan toe, speel hem wel uit zodra de servers verbeterd zijn.
Zebby
24th May 2012, 10:45
Underdaad, ik baalde als een stekker toen ik erachter kwam dat mijn SP char niet online kon (dit ging ik pas veel later doen). Bijkomend voordeel, je character bestaat nu voor altijd.
Probleem met singleplayer is alle hacks/mods/dupes etc die ze toch wel weten te weren op deze manier. Ik wil echt niet dat D3 wordt zoals D2 nu is, iedere public game die je joined botruns...
Ik snap alleen echt de problemen niet, heb vanaf donderdag tm zondag bijna non-stop probleemloos gespeeld, en de laatste week ook. Er was 1 middag dat het even plat moest om die exp exploit te fixen, maar meer herinner ik me niet :/ Ben toch al 57 en 20, dus heb ook niet bepaald weinig gespeeld.
Je moet kritiek hebben, het is niet goed dat het zo vaak niet werkt, maar gezien het gigantisch aantal spelers kan ik er wel wat inkomen. Hoe acceptabel het is voor je ligt er maar aan hoe veel last je ervan hebt, jammer dat het bij jullie zo veel is.
http://i.imgur.com/wLu8T.jpg (http://i.imgur.com/wLu8T.jpg)
Seabass
24th May 2012, 10:57
Nice Dina :D Maar NATUURLIJK pay ik the Iron price! LOOT LOOT LOOT LOOT!
King Crimson
24th May 2012, 12:40
Nice Dina :D Maar NATUURLIJK pay ik the Iron price! LOOT LOOT LOOT LOOT!
Dit. I have not forgotten the old way.
Seabass
24th May 2012, 12:43
Dit. I have not forgotten the old way.
What is dead may never die, but rises again, harder and stronger
King Crimson
24th May 2012, 12:44
What is dead may never die, but rises again, harder and stronger
What is dead may never die.
Zebby
24th May 2012, 13:29
Vind het ene kant jammer, andere kant wel leuk dat er zo veel bekende items in zitten. Denk alleen dat het er iets te veel zijn.
Primate Ryan
24th May 2012, 14:53
Nadat de servers gisteren even moeilijk liepen te doen, heb ik gelukkig nog uren kunnen spelen zonder problemen en met een fatsoenlijke latency. Ik heb nu ook weer meer zin in de game dan een paar dagen terug en wat ik van nightmare heb kunnen proeven bevalt me wel.
Primate Ryan
24th May 2012, 15:16
Een lijstje met hotfixes, met een paar belangrijke voor de mensen die er nog niet van op de hoogte zijn: http://us.battle.net/d3/en/blog/5825...2312-5_23_2012 (http://us.battle.net/d3/en/blog/5825330/Diablo_III_Hotfixes_-_May_Updated_52312-5_23_2012)
Smoke screen, energy armor en healing mantra zijn allemaal flink generft en er zijn een aantal bugs opgelost, zoals het probleem met de Demon Hunter die de Templar te vroeg een schild gaf.
King Crimson
24th May 2012, 15:34
Waarom is SS generfed, het was bij mij (met de extended rune) maar iets van 1 seconde actief. :D
T-101
24th May 2012, 15:51
Hoe kom je aan Set items?
Zijn dat random drops, of moeten die op de een of andere manier met de blacksmith gemaakt worden? (mijn blacksmith is level 5, en die heeft geen set items in de lijst staan)
Hoe kom je aan Set items?
Zijn dat random drops, of moeten die op de een of andere manier met de blacksmith gemaakt worden? (mijn blacksmith is level 5, en die heeft geen set items in de lijst staan)
De mijne dropte uit een kistje op ongeveer 75% a1 inferno. Je kan ze volgens mij niet bij de blacksmith maken (maar misschien droppen er recipes voor). Ik heb een lvl 10 BS.
Primate Ryan
24th May 2012, 16:09
Het kan allebei. Er zijn set items die je kan krijgen door de recipes te vinden en er zijn set items die je direct in het wild aantreft.
King Crimson
24th May 2012, 17:17
Lekker dood liggen bij Diablo en Geert al het werk laten doen. :D
Geerrrt
24th May 2012, 17:38
Ja gvd, daardoor was ik mijn 75% MF buff dus verloren :(
Regenbooggeit
24th May 2012, 18:28
Ik kom nu best prima act I door op Inferno. Maar act II sloopt me vervolgens weer de ziekte in..
Mythe
24th May 2012, 19:12
Waarom is SS generfed, het was bij mij (met de extended rune) maar iets van 1 seconde actief. :D
1,5 sec met Lingering Fog. De reden voor de nerf was met name om unlimited SS te nerfen met behulp van Preperation (+30% ignore cooldown rune) en de passive die je 1 Discipline geeft bij iedere crit hit.
Phoef
24th May 2012, 19:51
Ik koop vaak games bij van die CD-key stores, dat ze je die cd key mailen voor een spot prijs. Nu komt 7 juli D3 uit in Rusland, nu vraag ik me af of iemand weet of dat dus bij D3 ook gaat kunnen?
zalzaron
24th May 2012, 20:57
Ik kom nu best prima act I door op Inferno. Maar act II sloopt me vervolgens weer de ziekte in..
Elke act is min of meer zijn eigen deel op Inferno. Je zal dus vaak Act I moeten doen om II aan te kunnen.
Having said that, melee is wel zwaar kansloos op Inferno. Het is overduidelijk dat Blizz niet wil dat je ze kan tanken, dus range met alles in DPS, en dan voornamelijk mages met massive Int, heeft het veel gemakkelijker dan Barbs en Monks.
Haha, makkelijker? Ik kan als DH 1 hit hebben in ACT2. Misschien 2 als ze toevallig besluiten geen 30k damage te doen :').
zalzaron
24th May 2012, 23:07
Haha, makkelijker? Ik kan als DH 1 hit hebben in ACT2. Misschien 2 als ze toevallig besluiten geen 30k damage te doen :').
Juist, en stel je nu eens voor dat je elke 20 seconden ongeveer 4 seconden kan aanvallen en daarna moet rondrennen tot je ability weer van cooldown is zodat je niet in 1 klap dood gaat.
Dan snap je het verschil tussen ranged en melee.
Qua tanken bestaat er geen enkel verschil tussen melee en ranged. Met 40% dodge, 40khp en 500 resistance ga je net zo snel dood als iemand met 10khp en niks.
Je kan de mobs simpelweg niet overleven, en dus is massive damage met range het beste.
Like-a-Bunny
25th May 2012, 00:11
Ik zwengel D3 ook weer eens aan na een week en nam de lag-posts met een korreltje zout...maar dit is echt om te :'(.
Primate Ryan
25th May 2012, 00:45
De situatie is juist weer wat beter nu? Vandaag is de max voor mij 250, geen lag spikes en het grootste deel van de gespeelde uren onder de 100. Dat was vorige week wel anders.
Like-a-Bunny
25th May 2012, 00:59
De situatie is juist weer wat beter nu? Vandaag is de max voor mij 250, geen lag spikes en het grootste deel van de gespeelde uren onder de 100. Dat was vorige week wel anders.
Ik kreeg net onder andere een freeze-spell van een Goblin Shaman over me heen en ik vond al dat het wat lang duurde. 15 seconden later dood.
Verder loop ik net drie keer over gold heen omdat ik denk het te missen, blijf op een vijand slaan die ik maar niet raak en teleporteer de map over en weer terug. Nee, alles behalve vloeiend. Ik probeer het over twee weken wel weer.
King Crimson
25th May 2012, 00:59
Toen ik vanavond met een aantal leden van dit forum speelde had ik totaal geen problemen.
Fenix
25th May 2012, 01:18
Ik kreeg net onder andere een freeze-spell van een Goblin Shaman over me heen en ik vond al dat het wat lang duurde. 15 seconden later dood.
Verder loop ik net drie keer over gold heen omdat ik denk het te missen, blijf op een vijand slaan die ik maar niet raak en teleporteer de map over en weer terug. Nee, alles behalve vloeiend. Ik probeer het over twee weken wel weer.
Is inderdaad niet te houden. En ik maar denken dat ze enkel de Starter Editions knepen :+
King Crimson
25th May 2012, 01:20
Ik vraag me dan echt af of het aan jullie PC's of internet-connectie ligt. Ik heb de gehele tijd geen enkel probleem gehad, enkel wat extreme hardware lag als ik een game join en ik midden in een flinke battle kom.
fryslanboppe
25th May 2012, 01:26
Hier ook nergens last van..
Varonion
25th May 2012, 01:54
Hier een lag spike gehad... Voor de rest ging het prima :).
Lekker dood liggen bij Diablo en Geert al het werk laten doen. :D
Hier moest ik om 1 of andere reden erg hard om lachen :D.
Ik krijg Belial op Hell (nog) niet neer met mijn 58 WD. Net 10% daarna was het niks meer :P. Misschien ook maar is een cooperate mode gaan doen.
Like-a-Bunny
25th May 2012, 04:46
Ik vraag me dan echt af of het aan jullie PC's of internet-connectie ligt. Ik heb de gehele tijd geen enkel probleem gehad, enkel wat extreme hardware lag als ik een game join en ik midden in een flinke battle kom.
Zeker weten de game. Ik had notabene mijn provider even daarvoor nog aan de lijn die bevestigde dat alles prima was.
Je weet zelf ook best dat Wizard en DH de enige twee classes zijn die Inferno - Act 1 redelijkerwijs kunnen soloen. 'Normale' gear, welteverstaan.
ThaVman
25th May 2012, 12:41
Betreffende de verbindings problemen. Heb onwijs veel uren gespeeld afgelopen week geen enkele keer een probleem gehad whatsoever. Ben nu in Nightmare in act 2 met een DH en een Monk.
Shinobiii
25th May 2012, 12:46
De SS nerf was op zich wel op z'n plaats. Wat jammer is, is dat Blizzard wel A kan zeggen maar niet B. Als je SS nerft, zorg er dan voor dat mobs gelijk stoppen met achtervolgen en niet nog een seconde bij je blijven staan/achter je aanrennen. Anders is die ability ook zo idioot. Of verbeter vault zodat daar geen cast delay opzit. In elk geval voelt de ability ietwat idioot nu, al gebruik ik 'm nog steeds.
Voor de rest: in coop nightmare steamrollen. Bosses zijn voor een DH over het algemeen echt gemakkelijk. Merk wel dat het constante upgraden van je wapen een enorm verschil kan maken in hoe goed je door de acts komt.
Lag heb ik trouwens nauwelijks. Soms wat spikes waar 'ie naar 300 springt voor 5-10 sec en dan weer een hele tijd niks. Wat me wel ontiegelijk stoort is hoe problematisch dat auction house is. Krijg time-outs (waardoor ik items net niet gekocht krijg), op "all damage" zoeken werkt niet en over het algemeen is het gewoon enorm frustrerend op de een of andere manier.
Pr0m0
25th May 2012, 14:29
De latency problemen waren gister bij mij nog steeds aanwezig. Al mijn andere games waaronder l4d, battlefield 3, counterstrike etc. Alles loopt prima. Heb een 25mbps verbinding en heb nooit problemen gehad. Het heeft ook heel goed gewerkt, heb zelfs vorige week met een maat met zijn 2en tegelijk op mijn verbinding Diablo 3 gespeeld. Liep als een trein, maar op 1 of andere manier werkt het gewoon niet meer. Er zijn honderden mensen die deze problemen hebben. Ik ga maar is wat Port Fowarding handelingen uitvoeren om te kijken of het probleem misschien hier ligt.
Ook mijn systeem kan het niet aanliggen, mijn specs zijn:
Asus P67 Sabertooth
i5 2500k @ 4.5 GHZ
8GB DDR3 RAM 1600mhz
Sapphire HD6950 unlocked to HD6970
Speel Battlefield 3 op ultra en ook Diablo 3 liep eerder helemaal smooth. Mijn FPS is ook gewoon netjes gelocked op 60 FPS. ( vertical sync aan )
Het is heel vreemd en durf bijna wel te zeggen dat het aan de servers van Blizzard ligt.
Mogelijk wordt toch de dataoverdracht geblokkeerd en kan hij geen stabiele verbinding realiseren.
Als ik een oplossing vind, houd ik jullie op de hoogte.
PS
Zijn er nog mensen met dezelfde problemen en hebben die een oplossing gevonden dan hoor ik dat graag.
Black
25th May 2012, 14:59
Ik heb ook gewoon een ping van rond de 200 hoor, met zo nu en dan uitschieters die echt dikke lag veroorzaken.
Pr0m0
25th May 2012, 16:16
Ik heb ook gewoon een ping van rond de 200 hoor, met zo nu en dan uitschieters die echt dikke lag veroorzaken.
Gewoon 200 ? Is dat niet wat veel voor een game. Ben zelf tussen de 20/40ms gewend.
Regenbooggeit
25th May 2012, 16:26
Gewoon 200 ? Is dat niet wat veel voor een game. Ben zelf tussen de 20/40ms gewend.
Op LoL speel ik inderdaad rond de 30. Ik merk het zeker wel. Ik heb in ieder geval de graphics allemaal lekker laag staan, zodat ik niet een combinatie van FPS en latency lag krijg.
Black
25th May 2012, 16:29
Ja dat is veel ;) Merk er geen lag mee omdat het niet opvalt met een game als deze. Maar het mag van mij wel lager.
Illuv
25th May 2012, 16:32
Het is geen FPS natuurlijk. 200ms zie je ook vaak zat in MMO's en is best speelbaar.
Kirbs
25th May 2012, 17:17
Denk dat iedereen die last heeft van die lange freezes Telfort heeft?
Zie topic: http://eu.battle.net/d3/en/forum/top...9824547?page=1 (http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4209824547?page=1)
en verscheidene topics op Telfort forum: http://forum.telfort.nl/internet-net...erbinding-267/ (http://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/)
Lijkt niks anders op te zitten dan tijdelijk VPN te gebruiken tot deze shit is gefixt. Heb alleen problemen een goede gratis VPN te vinden waarbij je niet na 1 dag aan je datalimiet zit. Iemand suggesties?
Net level 60 aangetikt met mijn WD :). In Hell Act 3 bij aanvang Machines of War. wel grappig om met 100% MF rond te lopen. Ik kom om in de blues nu.
Pr0m0
25th May 2012, 20:13
Denk dat iedereen die last heeft van die lange freezes Telfort heeft?
Zie topic: http://eu.battle.net/d3/en/forum/top...9824547?page=1 (http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4209824547?page=1)
en verscheidene topics op Telfort forum: http://forum.telfort.nl/internet-net...erbinding-267/ (http://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/)
Lijkt niks anders op te zitten dan tijdelijk VPN te gebruiken tot deze shit is gefixt. Heb alleen problemen een goede gratis VPN te vinden waarbij je niet na 1 dag aan je datalimiet zit. Iemand suggesties?
Heel scherp Kirbs, ik heb inderdaad Telfort, waarschijnlijk ligt daar het probleem. Thanks!
Nokterian
25th May 2012, 20:39
van het telfort forum,aangezien ik ook telfort heb.
@all,
We hebben de vermoedelijke oplossing getest en de eerste signalen zijn goed. Let op! Deze oplossing is toegepast op een aantal klanten, het is dus nog niet bij iedereen opgelost. We zijn momenteel bezig dit voor de rest ook door te testen en de verwachting is dat het probleem vanavond voor iedereen is opgelost.
Nogmaals bedankt voor jullie voorbeelden en mijn excuses voor het ongemak!
Hugo
zalzaron
25th May 2012, 20:54
Ik speel nu als spirit monk. Spirit regen stacked op skills, passives, head en wep, vervolgens wanna-be mage spelen.
Ik stoot er nog meer damage uit dan voorheen :D
Enkel een beetje lastig richten met lash tail kick Ytar-rune.
Zebby
25th May 2012, 21:34
Ter verduidelijking, de MS in Diablo is niet je echte MS zoals je die pinged naar Google, maar een meer reí«le weergave.
The latency indicator in-game is not a simple ping like most games, and is actually a full process of the game sending an action to the service, the service processing it, and returning it to the client. This means that the latency indicator actually gives a more accurate account of what the experience is for game data, but in comparison to other games will seem high. We're more interested in issues where there is actual performance degradation, and certainly there may be, but the in-game latency number is not a simple ping and therefore shouldn't be used literally as a measurement against performance elsewhere.
I should add that the correct forum for this is really the Technical Support forum.
Are Pings Supposed To Be This High? (http://www.diablofans.com/blizz-tracker/topic/224573-are-pings-supposed-to-be-this-high/#46)
Edit: Overigens, welke lag?
http://i50.tinypic.com/ao16qo.png (http://i50.tinypic.com/ao16qo.png)
Jaaaaaa net Diablo geoneshot op Hell op mn witch doctor. Het zal tijd worden na al die wipe s op Nightmare lol
Mythe
26th May 2012, 03:02
Net een lekkere farm run op Inferno Halls of Agony. Eerst dropt er een Andariel's Visage 130 dex 13 ias (helaas thorns erbij ipv een sock/all res) uit een 'normale' chest. Even later dropt Tal Rasha's Guardianship (Chest Piece) voor me. Dat zo goed als zonder MF, behalve de 15 mf van mijn belt en de nephalem stacks.
Regenbooggeit
26th May 2012, 11:31
http://img585.imageshack.us/img585/6113/screenshot004bs.jpg (http://img585.imageshack.us/img585/6113/screenshot004bs.jpg)
Perfect verwoord voor deze zonnige dag!
Black
26th May 2012, 12:13
lol wtf.. start het spel op. REsume game. Start in een cave. Oke, niets aan de hand. Loop naar buiten gelijk 15 monsters in het beeld. Mijn FPS dropt van ~70 naar 3... dood.
Nooit dat ik aan HC ga beginnen met dit soort ongein omg :')
-edit- en die lag is ook ongelooflijk.. 280 ms oke.. maar gewoon een lag van een seconde soms :/
Zebby
26th May 2012, 13:51
Ligt toch echt aan jou denk ik Black, ik heb zeker de laatste week zonder issues kunnen spelen, ook op mijn laptop. Zelfs daar (wel met alles op minimum / 1680) heb ik geen fps drops. Warme weer misschien?
King Crimson
26th May 2012, 15:20
lol wtf.. start het spel op. REsume game. Start in een cave. Oke, niets aan de hand. Loop naar buiten gelijk 15 monsters in het beeld. Mijn FPS dropt van ~70 naar 3... dood.
Nooit dat ik aan HC ga beginnen met dit soort ongein omg :')
-edit- en die lag is ook ongelooflijk.. 280 ms oke.. maar gewoon een lag van een seconde soms :/
Datzelfde probleem heb ik dan ook, een freeze van een paar seconden als ik het spel net heb opgestart en er veel mobs zijn waar ik spawn. Rest van de game heb ik dan totaal geen last.
Wtf, start ik net het spel op, is mijn gehele friendslist gewiped? :S
Mythe
26th May 2012, 16:50
Ik haat ACT II Inferno. Wat een schijtact.
Die framestutters in het begin komt omdat hij alle resources in moet laden. Dat heeft iedereen de eerste paar seconden.
Black
26th May 2012, 19:36
Zo iets dscht ik al :) heb het elke keer idd
Ik heb geen last van dat specifieke probleem (misschien omdat ik een SSD heb), maar wel van drops in enorm drukke battles als iedereen tegelijk een schermvullende spell spammed (i5 @ 4.5ghz + 570GTX OC).
Primate Ryan
26th May 2012, 22:50
Ik had opeens problemen na de patch van een paar dagen terug, waaronder dat de game bleef hangen terwijl ik de muiscursor gewoon kon bewegen en een slechtere performance. Toen heb ik mijn framerate in de game op 50 gezet en meteen geen problemen meer. Misschien is het een optie voor sommige mensen om daar eens naar te kijken.
Black
27th May 2012, 02:10
Nou ja zeg, ping zegt tussen de 60 en 280, wat al achterlijk is. Maar de game is totaal niet te spelen. Ik warp over het hele scherm, ontvang damage van monsters die er niet zijn en soms triggeren mn spells niet eens..'wat een wanprestatie van Blizzard tot dusver.
The Chosen One
27th May 2012, 02:20
Nergens last van. Wel goede videokaart drivers etc? Vsync on etc?
Performance en ping wise heb ik geen klachten. Ja, heel af en toe een lagburst, maar die heb ik in elke game.
The Chosen One
27th May 2012, 02:50
Staff of Herding (normal/sc) complete!
Staff of Herding (normal/sc) complete!
Heb de hell staff al, is wel aardig om rond te lopen :D
The Chosen One
27th May 2012, 03:23
Die !@#$ is !@#$%^& geniaal!
En die intro is baas!
Heb hier nog een lang artikel over D3 geschreven, gefocust op de latere moeilijkheidsgraden. Zaken die ik anders wil zien, fundamentele zaken die niet lekker zitten maar wel integraal zijn voor de ervaring. Wellicht aardig leesvoer op deze ochtend.
http://www.duimschroef.nl/2012/05/de-hater-komt-later/
Pr0m0
27th May 2012, 12:20
Het probleem is opgelost, het loopt weer als een trein. Ik geniet weer in volle teugen.
We are NEPHALEM !
The_wildcard
27th May 2012, 12:39
Drop Item waar ik me steeds dood aan irriteer is die blauwe ring zonder stats en alleen een Socket.
Primate Ryan
27th May 2012, 13:55
Drop Item waar ik me steeds dood aan irriteer is die blauwe ring zonder stats en alleen een Socket.
Oh, ringen. Dat was ook altijd zo vreselijk in Diablo 2. Oh, een ring! Level requirement 49, strength +2. Of life + 10. Nee, daar heb ik wat aan!
King Crimson
27th May 2012, 14:02
Oh, ringen. Dat was ook altijd zo vreselijk in Diablo 2. Oh, een ring! Level requirement 49, strength +2. Of life + 10. Nee, daar heb ik wat aan!
Ik wilde ringen met SLVL 342103 Blizzard of SLVL 1 Teleport. :(
Gisteren op mn DH bezig op lvl 11 in die spider caves en dropt er een legendary belt. Had er eerst nog geen erg in en vond em pas met teruglopen. Maar een legendary van lvl 4 wat heb je daaraan lol. 3de in totaal nu en allemaal vrij nutteloos buiten de quiver om die vind ik wel aardige stats hebben.
Ik heb een manticore gevonden. Geen dex erop, maar ondanks dat een goede upgrade waarmee mijn dps met 3.8k omhoog ging.
The Chosen One
28th May 2012, 00:41
Butcher zo op hardcore inferno, http://nl.twitch.tv/kungentv
Fenix
28th May 2012, 01:47
Net gezien, ging voor mijn gevoel nog redelijk makkelijk neer als ik zo op de healthbars lette.
tccb1833
28th May 2012, 03:02
Ja, die gasten zitten ook al 4-5 dagen lang items te farmen om er zeker van te zijn dat ze niet dood gaan. Behoorlijk impressive.
Primate Ryan
28th May 2012, 03:25
En de bazen zijn sowieso niet het grootste probleem dacht ik. De mensen die Inferno gehaald hebben, hebben dit gedaan door het grootste deel van de gewone content voorbij te rennen en alleen de bazen onderuit te halen (er is volgens mij ook een bug dat je gewoon in een act (maakt niet uit welke) van Inferno terecht kan komen met een karakter dat nog niet eens level 60 is). Ik weet niet of er ondertussen een "legitieme" playthrough van inferno is. Het probleem zit hem in ieder geval grotendeels in de random mobs.
The Chosen One
28th May 2012, 03:33
Die gasten hebben 95% van alle championpacks gekilled.
Ik kill ook alle champ packs op een enkele na. Invul minions fast mortar jailers zijn niet cool.
Primate Ryan
28th May 2012, 04:25
Ik had het dan ook niet over deze specifieke situatie, maar over Inferno in het algemeen.
Ik weet dat act 1 van Inferno goed haalbaar is, maar hoeveel mensen zijn er die act 2 van inferno gehaald hebben met gear die ze gevonden hebben/afkomstig is uit act 1/begin act 2 en dus geen beroep hoeven te doen op de cheesers die gear uit act 3 en 4 op de auction house plaatsen? En dus daarbij wel de champion packs slopen en niet alleen de verplichte encounters doen? En geen gebruik hebben gemaakt van skills die duidelijk uitermate ongebalanceerd waren zoals dat groepje dat al in de laatste twee weken aangepast is. Ik hoor tot nu toe nog geen verhalen daarover, maar misschien loop ik ze gewoon mis. Als die Kungstengroep verder kan komen dan hebben we in ieder geval bewijs dat het goed kan, omdat het hardcore AH ze niets te bieden zal hebben en snel door blijven rennen me geen optie lijkt op hardcore.
Black
28th May 2012, 12:34
Ik ruik wat jaloezie. Hardcore inferno is gewoon knap :)
The Chosen One
28th May 2012, 12:35
http://diablo.incgamers.com/blog/com...ed-for-success (http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-3-auction-house-required-for-success)
Primate Ryan
28th May 2012, 14:46
Ik ruik wat jaloezie. Hardcore inferno is gewoon knap :)
alsjeblieft (http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/wat_doet)
http://diablo.incgamers.com/blog/com...ed-for-success
Ik snap dat er flink gefarmd moet worden op Inferno, dat was het hele idee. Je hebt absoluut goede gear nodig om verder te komen. Maar nadat een flink aantal mensen intensief Inferno heeft gespeeld, lijkt er een consensus te ontstaan (geen idee of dat terecht is of niet en of men dat elkaar aanpraat) dat je items van voorbij act 2 Inferno nodig hebt om Act 2 fatsoenlijk te kunnen doen. Dat zou betekenen dat je niets hebt aan die loot range die besproken wordt in die post, omdat je hooguit act 2 Inferno items in act 1 kan vinden. Ik heb geen manier om te verifií«ren of dat zo is, maar ik kom het in ieder geval constant tegen. Het lijkt me dat dat op zijn minst betekent dat de erg goede drops super zeldzaam zijn en dan hebben we het nog niet over de perfecte drops.
En daarom kan die Kungstengroep in ieder geval een mooie indicatie geven van of dit klopt of niet als ze in staat zijn om Act 2 op normale wijze te doorlopen zoals ze dat in Act 1 hebben gedaan, omdat zij niet gear van ver voorbij hun act kunnen kopen op de AH, omdat dat zou betekenen dat er hardcore lui zijn die act 3 en 4 lopen te farmen, maar dat lijkt me sterk als ze de eerste mensen op de server zijn die de Butcher op Inferno slopen. Ze zullen het dus moeten doen met de gear die ze zelf vinden.
Precies het Catch-22 punt wat ik maak. Act 1 heeft hetzelfde probleem, dat Act 4 in Hell te weinig goeie drops hebben om Act 1 Inferno aan te kunnen. Act 2 Inferno heeft eenzelfde probleem, zo schijnt. Alle inferno acts hebben hun eigen gear tier en alhoewel er wat overlap is (zo dropt de Act 1 inferno tier ook in Act 4 Hell en Act 2 Inferno), maar het is te weinig.
Primate Ryan
28th May 2012, 15:54
Ik ben benieuwd naar die grote Blizzard-post die vandaag/vannacht moet gaan verschijnen. Ik wil toch wel weten wat hun ideeí«n over de huidige situatie zijn en wat de nabije toekomst van D3 aan veranderingen gaat brengen.
http://us.battle.net/d3/en/blog/6018173
The Chosen One
28th May 2012, 19:04
Klinkt goed, ben benieuwd naar die PVP patch (vooral voor de andere dingen).
Primate Ryan
28th May 2012, 19:15
"These buffs will not be retroactive, and so they"ll only apply to new Legendary items found after the patch"
Ah, jammer (maar begrijpelijk, ook gezien het random element in de generatie van deze items). :D
Maar goed, de veranderingen die gaan komen klinken niet verkeerd. Wat Inferno tweaking, legendaries die geboost gaan worden met de PvP patch (die laat vast nog wel even op zich wachten) en mogelijk nieuwe affixes op legendaries, al laat dat laatste nog langer op zich wachten dan de PvP patch als ik het goed begrijp. Ik denk in ieder geval dat ik wacht met echt aan Inferno beginnen tot de 1.03 patch (eerst Hell nog afmaken natuurlijk) als ik het zo lees. Ik hoop trouwens ook dat er met die patch een soort van arcade optie komt, waarmee je alle quest dialogen en cutscenes en dergelijke gewoon niet meer hoeft te horen en zien, want elke keer (het skippen van) dat geblaat van mede- en tegenstanders komt me de strot uit.
Dat meer dan 50% van de hardcore players voor een vrouw gaat, klinkt me ook niet vreemd in de oren. Ik neem aan dat veel van die spelers voor de DH of de Wizard zijn gegaan, omdat ranged aantrekkelijker is, en in het geval van de Wizard is de vrouw de enige optie (D2 sorceress!) en bij de DH oogt het ook het best. Bij de WD is het 50/50 terwijl de Barbarian duidelijk een man hoort te zijn (sorry, Mas, je trol is echt afschuwelijk) en de Monk in mindere mate ook.
The Chosen One
28th May 2012, 19:23
DH en Wizard zien er echt veel beter uit als vrouw ja.
Barb is wel ok al zien de plaatjes e.d. er nog veel cooler uit als vrouw maar die vrouw klinkt gewoon 50% Russisch.
WD ook maar vrouw gepakt omdat die kerel me iets te veel accent en dat plaatje is lelijk heeft. Daar kijk je ook veel tegenaan (al hopelijk straks wat minder dus).
The_wildcard
28th May 2012, 22:23
Zit nu net in Nightmare Act IV maar tot nu toe geen enkele Recipe's zowel Jewel en Blacksmith.
Zijn de Drop Rate Percentage's echt zo laag?