View Full Version : [Multi] Diablo III
marco91
7th June 2012, 10:55
If your level 60 on your barbarian and you only have 10k dps, 5k armor and 23k hp, you're gonna have a bad time.
Om het maar even zo te doen!
jup, maar ik ben nu nog bezig met Hell dus dat valt nog wel mee.
Black
7th June 2012, 11:03
Oh god :D.
Oh mijn god haha, wat een fail :D
Fenix
7th June 2012, 12:25
http://www.youtube.com/v/nLC1dZf8VcE
:cop:
Au! :D
Pff, demon hunter hardcore lijkt me echt niet te doen, je bent echt in no time dood. Ik ben al zo vaak doodgegaan dat ik geoneshot ben door een of andere instant aanval. Al gaan barbs/monks ook wel hard tegen high level targets
Ik ben zelf ook aanbeland in inferno met mijn demon hunter, op het moment 43k dps, 30k hp en nu nog maar 220 resistances. Hopelijk ga ik wat betere gear krijgen, in de AH is het toch nogal prijzig.
Ik zit op 32k dps (zonder ss), 28k hp en 100 res. Ben er ondertussen achter dat hp stacken compleet zinloos is. Net als het verkrijgen van resists als DH. Iedereen one of two-shot je toch gewoon. Heb belial inferno verslagen met de hulp van een barb. A3 is redelijk goed te doen totdat je dat stuk krijgt onder het fort: soul rippers..... Die dudes zijn echt hilarisch OP.
Sommige monster combinaties zijn kut, maar wat ze pas echt vervelend maakt zijn de monster types. Heralds of Pestilence, Icy Quill Beasts, Soul Rippers en in act 2 bijvoorrbeeld Dune Thrashers, die carrion birds en die onzichtbare slangen.
Black
7th June 2012, 16:38
Patch 1.02b..
'When logging into Diablo III, the "Cancel" button which appears in the login checkbox will now be grayed out for 30 seconds after a Battle.net account name and password are entered. This is to reduce server load during the login process.'
Grapje zeker.. :') Zij krijgen hun infrastructuur niet op orde, en dan mogen wij 1x per 30 seconden proberen in te loggen? :'D
Nokterian
7th June 2012, 16:46
Ik vermijd Diablo 3 de komende tijd. Weet niet kijk op dit moment meer uit naar torchlight 2 en Grim dawn.
Patch 1.02b..
'When logging into Diablo III, the "Cancel" button which appears in the login checkbox will now be grayed out for 30 seconds after a Battle.net account name and password are entered. This is to reduce server load during the login process.'
Grapje zeker.. :') Zij krijgen hun infrastructuur niet op orde, en dan mogen wij 1x per 30 seconden proberen in te loggen? :'D
Opzich is het wel logisch. De load wordt dan 30 keer minder op het moment dat er een storing is :D.
Ze moeten gewoon een queue hebben ala LoL.
ShalashaskaZ3
7th June 2012, 19:08
Je kan weer Gems kopen, tis ff dat jullie het weten :)
Las Vegas
7th June 2012, 22:08
Hmm, act I inferno ging nog wel vrij gemakkelijk op m'n Barb (650 res), maar vrees dat ik toch iets meer moet gaan stacken voor act II.
Maar goed, eerst maar eens wat gold farmen, want met 150k kom ik nergens.
King Crimson
7th June 2012, 23:19
Je kan weer Gems kopen, tis ff dat jullie het weten :)
Gooby pls
Ja dit blijft leuk :')
Regenbooggeit
8th June 2012, 00:00
Hmm, act I inferno ging nog wel vrij gemakkelijk op m'n Barb (650 res), maar vrees dat ik toch iets meer moet gaan stacken voor act II.
Maar goed, eerst maar eens wat gold farmen, want met 150k kom ik nergens.
Had je 650 res overal? Jezus.. ik zit echt op 150 ofzo.
Las Vegas
8th June 2012, 00:17
Had je 650 res overal? Jezus.. ik zit echt op 150 ofzo.
Met War Cry en Impunity rune, maar ik word nu in de pan gehakt in Act II. Dus ik ga lekker Act I farmen denk ik.
Mithax
8th June 2012, 01:29
Mja dat is ook het zure, zelfs met 800-1k res word ik aardig hard genakt in 4 player games(speel eigenlijk altijd met vrienden). Ben nu DH gerolled en stuk leuker met 60+k dps ipv 10k. We hebben toch al een monk met tanky gear dus 2 tanks is gewoon een waste of dps.
Vandaag staff of herding voor Inferno gemaakt en aantal keer gecleard met veel kiting en andere truukjes. Dikke caster ring en 1050 dps 2h axe met +200 int ne meer stats verkocht voor 1 miljoen!
Zebby
8th June 2012, 09:42
Ik kan nu A2 aardig solo, maar stoei met enrage timers door mijn brakke DPS. En dan is A3 weer een stuk erger :D
A2 heeft echter in zijn geheel nog geen upgrade gedropt. Ook niet met 5 stacks.
zalzaron
8th June 2012, 10:18
Ik kan nu ook een beetje betrouwbaar Kulle + Belial runs doen.
Belial kost toch wel vaak een aantal pogingen, vooral in het stuk met de slangen. Zodra ik hem in zijn laatste phase heb is hij bijna altijd dood op de 1e poging.
Kirbs
8th June 2012, 14:47
Ik kan nu ook een beetje betrouwbaar Kulle + Belial runs doen.
Belial kost toch wel vaak een aantal pogingen, vooral in het stuk met de slangen. Zodra ik hem in zijn laatste phase heb is hij bijna altijd dood op de 1e poging.
Ik heb in phase 3 nog wel eens dat ik gewoon nergens heen kan omdat er overal om me heen die ontploffende pools spawnen
Zebby
8th June 2012, 15:18
Ik lees dat er hier genoeg zijn die me met Belial op Inferno kunnen helpen vanavond :D
zalzaron
8th June 2012, 17:29
Ik heb in phase 3 nog wel eens dat ik gewoon nergens heen kan omdat er overal om me heen die ontploffende pools spawnen
Invisibility, problem solved.
Invisibility, problem solved.
Werkt niet altijd.
In groepen kan ik niet altijd voorkomen dat ik de adem kan dodgen. Als ik mijn spirit walk moet poppen om dat te overleven, dan moet ik wel alle poison clouds ontwijken omdat ik verder niets heb.
En Siegebreaker is ook down op inferno.
marco91
8th June 2012, 17:54
en de AH ligt weer plat -_-'
loop nu maar Hell te farmen om gold bij elkaar te krijgen voor wat betere gear. ben nu vooral op zoek naar gear met +All resistance, en heb nu dan toch voor de eerste keer moeten switchen van 2x 1 handed naar 1 handed + shield. HP zit zo rond de 25k nu, met 11k DPS, 6k armor, en alle resistance @ 200.
Seabass
8th June 2012, 18:27
Gisteren zo'n 400 radiant gems gekocht voor heul weinig (35K gold) om over een weekje of 2 voor dikke winst (5 a 6x zo duur) weer in de verkoop te doen. Geen idee wat de AH had gisteren, maar het was een mooie deal :)
marco91
8th June 2012, 19:10
wait wut? welke Radiant gems zijn dat dan geweest?
zalzaron
8th June 2012, 19:59
en de AH ligt weer plat -_-'
loop nu maar Hell te farmen om gold bij elkaar te krijgen voor wat betere gear. ben nu vooral op zoek naar gear met +All resistance, en heb nu dan toch voor de eerste keer moeten switchen van 2x 1 handed naar 1 handed + shield. HP zit zo rond de 25k nu, met 11k DPS, 6k armor, en alle resistance @ 200.
Ik heb:
Riem:
108 str
33 dex
23 int
55 resistance to all
182 armor
Schouders:
72 str
+4% life
218 armor
16% magic find
Ook nog een bracer, maar die staat voor 100k op de AH en krijg ik pas over 30 uur weer terug, maar als je hem koopt geef ik je de gold wel terug (-15% ofc).
Bracers: Shackle Negation
113 str
25 vit
16 phys res
29 res all
+2.5% crit chance
http://www.youtube.com/v/Mq166ggocNE
We hebben er weer eentje.
Really sucks, a quillbeast from off the screen fired at his templar, who was also off the screen. But he got so far from the templar that the templar ported to him, and ended up behind him. A quill in the air that was heading to the templar killed him.
Ahaha die reacties op Reddit
WHAT A MONSTROUS CREATURE!
Finally, a worthy foe!
That was a GLORIOUS battle!
CAN WE FIND MORE LIKE THAT?!?!?
Like-a-Bunny
9th June 2012, 12:15
=D =D =D
Phoef
9th June 2012, 16:15
haha daarom doe ik geen HC, zou gek worden :P
The_wildcard
9th June 2012, 16:44
Kennis van mij was ook al dood gegaan op HC door middel van Windows Update.
Black
9th June 2012, 17:03
LOL, fuck he :D
Auction House is best leuk zijn om koopjes te zoeken. 3000 gold voor 2000 extra dps :cop:
http://www.youtube.com/v/Mq166ggocNE
We hebben er weer eentje.
Ahaha die reacties op Reddit
Wat een aandachtshoeren zijn die gasten allemaal zeg. In D2 gingen we allemaal dood en hoefden we het allemaal niet zo nodig met de rest van de wereld te delen. En het is nog geen dag werk om je char weer level 60 te krijgen. In D2 stierven er mensen van lvl 97+. Dan heb je het wel over wat meer werk.
Kirbs
10th June 2012, 02:12
Wat een aandachtshoeren zijn die gasten allemaal zeg. In D2 gingen we allemaal dood en hoefden we het allemaal niet zo nodig met de rest van de wereld te delen. En het is nog geen dag werk om je char weer level 60 te krijgen. In D2 stierven er mensen van lvl 97+. Dan heb je het wel over wat meer werk.
Met D2 gebruikte niemand nog twitch/justin.tv dus was het wel toevallig als je net aan het recorden was terwijl je dood ging in hardcore, natuurlijk krijg je dat nu veel vaker te zien met mensen die streamen terwijl ze spelen
Koei
10th June 2012, 02:53
Met D2 gebruikte niemand nog twitch/justin.tv dus was het wel toevallig als je net aan het recorden was terwijl je dood ging in hardcore, natuurlijk krijg je dat nu veel vaker te zien met mensen die streamen terwijl ze spelen
Dat is natuurlijk ook waar. Maar het is wel een beetje een showtje hoor. In D2 moest je gewoon minimaal 2 maanden praktisch non-stop baalrunnen (met wat extra truukjes zoals het leaven van je party) om 99 te halen. Doodgaan in softcore @ lvl 98 kostte je gewoon 2 weken. In D3 kost doodgaan op HC je 2 dagen.....
Dina
10th June 2012, 13:12
Het is allemaal zo makkelijk geworden tegenwoordig!
Black
10th June 2012, 16:13
Boohooo, vroegah was alles toffer.
Shinobiii
10th June 2012, 17:45
Iemand suggesties voor efficií«nte farm routes in Act I Inferno?x)
Act II is niet zo heel prettig voor mijn DH :(
Rappa
10th June 2012, 19:40
Iemand suggesties voor efficií«nte farm routes in Act I Inferno?x)
Act II is niet zo heel prettig voor mijn DH :(
http://www.youtube.com/v/3bPkUwMG9SI
Dit doe ik al een tijdje.
Koei
11th June 2012, 15:45
Het is allemaal zo makkelijk geworden tegenwoordig!
Dat is het toch ook :D
Boohooo, vroegah was alles toffer.
Vroegah had je geen WoW-kiddies die nogal aandachtsgeil zijn;).
Dina
11th June 2012, 15:48
Dat is het toch ook :D
Het kan mij steeds minder schelen wat hardcore is en wat niet om eerlijk te zijn. Ik speel Diablo omdat ik het leuk vind, maar het moment dat het teveel als een grind voelt zonder leuke rewards dan kap ik ermee. Voor de fun doe ik Rayman Origins en Six Gun Saga, amper hardcore te noemen. Ben net begonnen met Max Payne en dat zet ik op normal omdat ik op hard er té hard aan ga. Het kan mij allemaal een stuk minder schelen of ik voldoe aan een arbitraire grens van hardcore en softcore dan toen ik een jaar of 16 was.
Black
11th June 2012, 15:49
De jaloezie ligt ten grondslage bij Koei.
Sven
12th June 2012, 10:47
Gister begonnen op Inferno. De tering :D.
Illuv
12th June 2012, 12:42
Ik lees net dat de countdown clock van de AH gebruik maakt van je OS clock settings (de client dus). Hierdoor heeft een aardige groep mensen dus items kunnen posten @ AH, vrienden laten bieden en vervolgens hun clock settings terug kunnen zetten om de auction te cancellen. De koper krijgt zijn geld terug en jij je item plus het geboden bedrag.
Ik schat in dat de prijs van gold sellers flink naar beneden gaat ;)
http://i.imgur.com/5NT2r.jpg (http://i.imgur.com/5NT2r.jpg)
Oh, en je mag een Blizzard authenticator gaan gebruiken, mocht je gebruik willen maken van de RMAH.
Rappa
12th June 2012, 13:11
Pfffff dat ze daar niet bij nadenken....
Dina
12th June 2012, 13:14
Ik lees net dat de countdown clock van de AH gebruik maakt van je OS clock settings (de client dus). Hierdoor heeft een aardige groep mensen dus items kunnen posten @ AH, vrienden laten bieden en vervolgens hun clock settings terug kunnen zetten om de auction te cancellen. De koper krijgt zijn geld terug en jij je item plus het geboden bedrag.
Ik schat in dat de prijs van gold sellers flink naar beneden gaat ;)
http://i.imgur.com/5NT2r.jpg (http://i.imgur.com/5NT2r.jpg)
Oh, en je mag een Blizzard authenticator gaan gebruiken, mocht je gebruik willen maken van de RMAH.
Dit dacht ik ook, maar los van wat gedokterde screenshots en Kripparian's claims op een stream blijkt dit nep te zijn. De Koreaans tak van Blizzard heeft wel een fix gemaakt die dupes moet voorkomen.
Heb er hier wat over geschreven: http://www.duimschroef.nl/2012/06/di...ugzetten-klok/ (http://www.duimschroef.nl/2012/06/diablo-3-valt-ten-prooi-aan-terugzetten-klok/)
Al met al een clusterfuck van mensen die zeggen dat het een cover-up is en mensen die Bashiok geloven. Tot ik bewijs zie blijf ik aan Bashiok's kant.
Illuv
12th June 2012, 13:32
Maar vanwaar dan toch ook een hotfix voor de EU/US versie? Maar goed, guilty until proven otherwise - dat is natuurlijk ook gewoon zo.
Rappa
12th June 2012, 13:36
Dit dacht ik ook, maar los van wat gedokterde screenshots en Kripparian's claims op een stream blijkt dit nep te zijn. De Koreaans tak van Blizzard heeft wel een fix gemaakt die dupes moet voorkomen.
Heb er hier wat over geschreven: http://www.duimschroef.nl/2012/06/di...ugzetten-klok/ (http://www.duimschroef.nl/2012/06/diablo-3-valt-ten-prooi-aan-terugzetten-klok/)
Al met al een clusterfuck van mensen die zeggen dat het een cover-up is en mensen die Bashiok geloven. Tot ik bewijs zie blijf ik aan Bashiok's kant.
Je geeft eerst in bericht aan dat beide partijen geld terug krijgen en daarna vermeld je dat je moet oppassen met het bidden op items... Je word toch eigenlijk alleen gebruikt voor een hack maar je verliest er niks op?
Dina
12th June 2012, 13:54
Maar vanwaar dan toch ook een hotfix voor de EU/US versie? Maar goed, guilty until proven otherwise - dat is natuurlijk ook gewoon zo.
Het wordt helemaal smeuí¯g nu er schijnbaar toch een hotfix op de EU/US servers is gezet. De general chat opent nu niet meer automatisch, iets wat eerder nog wel gebeurde (ik heb het over deze functionaliteit: http://us.battle.net/d3/en/forum/top...4957?page=2#33 (http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5271604957?page=2#33) ). Wijst op een hotfix ergens in de nacht, wat tegen Bashiok's claim in gaat.
Bron: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5745447044
'Beetje' een chaos daar.
Seabass
12th June 2012, 14:00
Die automatische general chat is moeilijk irritant! Elke keer weer handmatig het menutje klikken en "leave channel".
Goed dat ze dit gaan fixen.
Gisteren met Hell begonnen :) Is nog aardig te doen. Dikke fire-disco-laser action en chaos op mijn scherm door 4-player co-op en al die champion monsters :P
marco91
12th June 2012, 14:10
de ingame klok maakt in ieder geval wel gebruik van de tijd die je op je OS hebt ingesteld. Heb mijn tijd nu naar 6 uur gezet, en dat showt ie ook in D3.
Mythe
12th June 2012, 14:24
Serieus dit slaat echt nergens meer op. Eerst de gold dupe via de AH en krijgen we daar boven op nog eens een Tyrael dupe!
http://i50.tinypic.com/24pfjb5.png (http://i50.tinypic.com/24pfjb5.png)
Geen idee hoe ik het deed, maar het ziet er wel grappig uit.
marco91
12th June 2012, 14:28
kun je aub [imgs] tags gebruiken? wordt het niet zo uitgerekt.
zalzaron
12th June 2012, 14:44
Hoor wel heel veel berichten over dat de AH onzin echt is en dat ze waarschijnlijk de servers een paar dagen terug rollen.
Ik kan eerlijk zeggen dat ik het nu wel gehad heb. Het is gewoon niet leuk om te spelen, wetend dat je 20 uur per dag kan farmen en niet eens dezelfde hoeveelheid gold kan verdienen als iemand in twee seconden.
Je kan zeggen, negeer het dan maar, maar dat is onmogelijk omdat de enorme stroom aan gold de waarde van gold omlaag duwt.
De waarde van gold gaat omlaag, maar de snelheid van farmen blijft gelijk. Het aantal uur dat je dus per item in het spel moet steken explodeert naar hoeveelheden die simpelweg niet realistisch zijn.
Dan zijn er ook nog bots die een miljoen per uur binnenhalen met simpelweg potten farmen en dan weet je wel weer dat het eigenlijk te laat is om het spel nog legitiem te spelen.
Blizz eist dat we allemaal online spelen, en ik had er als een van de weinige geen probleem mee, maar de belofte was dat we dan niet met dit soort onzin te maken zouden krijgen.
Ik ga maar weer league of legends spelen. Het ergste dat daar gebeurd is dat ik eens in de 3 jaar mijn paswoord moet veranderen.
Black
12th June 2012, 15:04
Hoor wel heel veel berichten over dat de AH onzin echt is en dat ze waarschijnlijk de servers een paar dagen terug rollen.
Ik kan eerlijk zeggen dat ik het nu wel gehad heb. Het is gewoon niet leuk om te spelen, wetend dat je 20 uur per dag kan farmen en niet eens dezelfde hoeveelheid gold kan verdienen als iemand in twee seconden.
Voorbarige conclusies?
Illuv
12th June 2012, 15:08
Als er echt een rollback plaats gaat vinden, dan krijg dit nog een flinke backlash. Maar ja, als het echt waar is, dan kunnen ze ook niet zomaar doorgaan aangezien D3's economie dan naar de knoppen is/gaat.
Like-a-Bunny
12th June 2012, 15:17
123
Diablo III tijdelijk offline in Azií« na problemen met itemduplicatie
Blizzard heeft de Aziatische servers van Diablo III offline gehaald nadat spelers in staat leken om virtuele voorwerpen te dupliceren en te koop aan te bieden via de ingame-veiling. De ontwikkelaar dwingt spelers nu de Authenticator te gebruiken.
Spelers van Blizzards rpg Diablo III lijken een manier ontdekt te hebben om virtuele voorwerpen te maken zonder dat daarbij grondstoffen verbruikt worden. Blizzard heeft de methode inmiddels via een hotfix geblokkeerd, maar zag zich wel genoodzaakt om de Aziatische servers van de rpg offline te halen. De servers zijn inmiddels weer online, maar als gevolg van de fix gaat Blizzard spelers wel verplichten om extra beveiliging te gebruiken bij het inloggen op de servers. Blizzard vraagt spelers om gebruik te maken van zijn Authenticator, een apparaatje dat een unieke code genereert, die ingetikt moet worden bij het inloggen, naast gebruikersnaam en wachtwoord.
Het gebruik van de Authenticator, waarvan ook een mobiele versie beschikbaar is, is niet voor iedereen verplicht. Alleen voor spelers die het tegoed op hun Battle.net Balance willen aanvullen, is het gebruik van de Authenticator verplicht. Met de maatregel loopt Blizzard vooruit op de introductie van het Real Money Auction House, waar spelers virtuele voorwerpen te koop kunnen aanbieden voor echte valuta. De introductie van het RMAH is al een aantal keren uitgesteld.
In de beschreven duplicatiemethode waren twee spelers nodig die samen een groep vormen. Als een speler een voorwerp maakt, aan de andere speler geeft en vervolgens de groep verlaat, krijgt hij de grondstoffen terug die nodig zijn om het voorwerp te maken, terwijl de tweede speler het voorwerp houdt dat met de grondstoffen gemaakt is.
Bron (http://tweakers.net/nieuws/82513/diablo-iii-tijdelijk-offline-in-azie-na-problemen-met-itemduplicatie.html).
Black
12th June 2012, 15:29
Wat een clusterfuck, eerst de release en nu dit :D
Like-a-Bunny
12th June 2012, 15:33
Ik moet ook heerlijk bekennen dat ik hem nog eens tien minuten gespeeld heb en toen weer afgesloten heb. Geen idee waarom, maar het is totaal niet waar ik op gehoopt had.
Dina
12th June 2012, 15:35
De problemen maken het vooral onzeker over de toekomst. Wil ik nog wel doordrukken in Act 3 Inferno terwijl ik zomaar al mijn items en geld kwijt kan zijn? Sowieso zijn de stappen van Act 1 naar 2 naar 3 veel en veels te groot, al zal men dit fixen in 1.0.3. Waar je in D2 hoopt voor drops die je karakter beter maken, hoop je in Diablo 3 op drops die goed genoeg zijn om te verkopen, waarna je na tien van zulk soort drops een upgrade kopen kan. Dat is een hele andere (minder effectieve, vooral) 'item fever'.
Black
12th June 2012, 15:45
Ja klopt, op de AH heb ik een 900 dps wapen gekocht, die ik ook echt wel nodig heb in Act 1 van Inferno. Terwijl alle items die ik vind (vooral wapens) niet boven de ~300/400 uitkomen. Het gross zelfs niet boven de 250 (1h). Het smeert niet echt lekker.
Vind het nog altijd lekker om mobs in elkaar te meppen, en het is wel een leuke uitdaging om Inferno te doorlopen. Maar item fever.. nah. Kijk wel veel op de AH om te zien of er niet een super item voor een prikje te koop is. Door iemand die iets fout heeft ingevuld ofzo ;)
tccb1833
12th June 2012, 16:16
Al die bugs met de AH lijken me ook niet veel goeds voorspellen voor de RMAH. Ik zie dat sowieso niet echt werken. Zeker met de nerfs die er aan komen. Nog 2 maanden en je kan voor 50k gold de beste items in het spel kopen, niemand die daar meer dan 1 dollar voor gaat betalen lijkt me.
T-101
12th June 2012, 18:01
Ik moet ook heerlijk bekennen dat ik hem nog eens tien minuten gespeeld heb en toen weer afgesloten heb. Geen idee waarom, maar het is totaal niet waar ik op gehoopt had.
Idem.
Ik ben Diablo 2 weer aan het spelen, en dat bevalt nog steeds prima. (al probeer ik nu steeds op C te drukken om m'n inventory te openen :P)
Ik ben benieuwd naar Torchlight 2, want dat lijkt alles te hebben wat ik in D3 mis.
Helaas staat de setting me niet zo aan, maar dat went vast wel.
Black
12th June 2012, 18:11
Ben ook heel benieuwd naar Torchlight II :D
Seabass
12th June 2012, 18:24
ATM zijn de Amerikaanse servers down: http://us.battle.net/d3/en/status
Wss voor de update. Hoop dat ik vanavond wel kan spelen, want ik heb tijd :P
Hoop dat ze enkel de grote AH-klanten aanpakken die onnodig veel geld verdiend hebben hiermee en niet zomaar jan en alleman ermee benadelen. We gaan het meemaken.
Rappa
12th June 2012, 18:35
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5740846683#1
Nice. Verbannen die sjaakies.
Shinobiii
12th June 2012, 21:49
De problemen maken het vooral onzeker over de toekomst. Wil ik nog wel doordrukken in Act 3 Inferno terwijl ik zomaar al mijn items en geld kwijt kan zijn? Sowieso zijn de stappen van Act 1 naar 2 naar 3 veel en veels te groot, al zal men dit fixen in 1.0.3. Waar je in D2 hoopt voor drops die je karakter beter maken, hoop je in Diablo 3 op drops die goed genoeg zijn om te verkopen, waarna je na tien van zulk soort drops een upgrade kopen kan. Dat is een hele andere (minder effectieve, vooral) 'item fever'.
Dit. Loot valt zo ontzettend tegen dat het gewoon niet meer leuk is. Dit spel zal beduidend minder lang meegaan dan Diablo II.
Koei
13th June 2012, 01:09
Ook zijn er te weinig items die low level zijn maar nog steeds nuttig zijn op high level (denk SoJ, Magefist, Frostburns, Arreats Face, Titans Revenge etc)
Fenix
13th June 2012, 03:59
Mja ze hadden sowieso de stats nooit moeten randomizen. Idem voor de drops, op sommige niveaus & bosses mag je beter verwachten. Dit riekt naar een saillante push naar de (RM)AH.
Ik zal hem overigens wel spelen, maar dan vooral voor de achievements en omdat ik met iedere class de skilltree eens volledig wil doorlopen.
Koei
13th June 2012, 05:04
Dat ook. Ik heb niets tegen zeldzame items enzo, maar je kan gewoon niets vinden waarmee je van act 1 naar act 2 kan. De stap naar 3 is een stuk kleiner, dus dat vind ik weer prima.
Regenbooggeit
13th June 2012, 05:40
Dat ook. Ik heb niets tegen zeldzame items enzo, maar je kan gewoon niets vinden waarmee je van act 1 naar act 2 kan. De stap naar 3 is een stuk kleiner, dus dat vind ik weer prima.
Ik heb lang genoeg gefarmed om dit te bevestigen. Ik kan wel doorfarmen totdat ik 10 miljoen heb waardoor ik nog betere items kan kopen maar daar heb ik weinig trek in. Ik vind farmen best en ik had absoluut niet verwacht om door act II te steamrollen. Maar nu act I doodsimpel is en ik die kan farmen en door de eerste mobs in act II al binnen 3 klappen dood ben, weet je dat er wat mis is.
Dina
13th June 2012, 12:48
Weet niet welke class je bent, maar focussen op overleven is vaak een zinloze exercitie. Als je ranged ben is het verstandiger om veel CC/survival skills te nemen en maximaal 2 aanvallen. Verder gewoon Int, crit%, critdmg en ias stacken en kijken of er wat te kiten is.
Jorca
13th June 2012, 12:48
Zelf heb ik al 2 weken geen Diablo aangeraakt, erg jammer maar ik wacht wel effe een paar maanden totdat ik weer zin heb want ik vermaak me nu goed met SC2 en Shogun.
T-101
13th June 2012, 12:54
Gisteravond merkte ik dat de achievements bugged zijn, en dat was de druppel.
Heb de game geuninstalled, samen met Starcraft 2 en World of Warcraft.
Ik ben echt helemaal klaar met Blizzard en Battle.net.
The Chosen One
13th June 2012, 13:03
Worden gefixed in de volgende patch... (of was dat deze al?)
En survivability moet je toch hebben, vooral in hardcore. En er zijn genoeg mensen die bewijzen dat het mogelijk is.
Je moet misschien wat meer de tijd nemen en je kunt nog even watchen op de Inferno/'nutteloze' skill tweaks en zo.
Jammer dat Diablo 3 al jaren uit is en Blizzard totaal geen updates gaat doen om wat zaken te fixen/tweaken. Jammer...
Linx
13th June 2012, 13:29
Worden gefixed in de volgende patch... (of was dat deze al?)
En survivability moet je toch hebben, vooral in hardcore. En er zijn genoeg mensen die bewijzen dat het mogelijk is.
Je moet misschien wat meer de tijd nemen en je kunt nog even watchen op de Inferno/'nutteloze' skill tweaks en zo.
Jammer dat Diablo 3 al jaren uit is en Blizzard totaal geen updates gaat doen om wat zaken te fixen/tweaken. Jammer...
Voor een game die 12 jaar op zich heeft moeten wachten had het wel allemaal wat beter gemogen lijkt mij dan weer. Ik speel iig voorlopig veel minder nu ik het allemaal wel een beetje gezien heb met bijna alle andere classes op lvl 30 en WD op 60.
Black
13th June 2012, 13:55
Gisteravond merkte ik dat de achievements bugged zijn, en dat was de druppel.
Heb de game geuninstalled, samen met Starcraft 2 en World of Warcraft.
Ik ben echt helemaal klaar met Blizzard en Battle.net.
Bravo. Dat zal ze leren!
Aelor
13th June 2012, 14:34
Ik moet zelf zeggen, dat ik het item gebeuren helemaal zat was al in WoW. Farmen is zowieso niet mijn ding, ik hou niet zo van saaiheid :D.
Ik heb de game nog steeds niet, gister wel de Skeleton King omgelegd met een Wizard. Speelt op zich wel lekker weg, ik denk toch dat ik voor een melee character ga, m.a.w. een Monk. Die ben ik gister ook nog even begonnen, erg coole class.
Ik moet de manual ook nog maar 's lezen, want weet echt niet hoe het met damage en zo gaat. Blijkbaar hingen de Wizard's spells ook af van weapon damage, wat ik merkte nadat ik mijn start weapon omgewisseld had voor wat anders.
Ik merkte ook dat alle character dezelfde goudvoorraad en chest sharen, dus al met al toch ff die manual doorlezen, want het werkt echt iets anders dan in Diablo 2 :D.
oh... m.a.w. ik speel het spel gewoon uit, en met de Monk class denk ik dat ik hem wel op 2 andere moeilijkheidsgraden uit zal spelen, en dan kap ik gewoon....gewoon geen zin meer in die item sh**!!!
T-101
13th June 2012, 14:40
Bravo. Dat zal ze leren!
Nee, dat weet ik ook wel.
Maar het is voor mij persoonlijk een optelsom van een hoop dingen de laatste tijd m.b.t. Blizzard, hun manier van werken, hun houding tegenover de klanten, etc.
En zodoende wil ik er even helemaal niks meer mee te maken hebben.
Jorca
13th June 2012, 14:56
Houding tegen klanten is wel goed als je naar die ticket service kijkt. Verder zijn ze nog steeds een van de betere ontwikkelaren, maar er zijn meerdere dingen verkeerd gegaan met Diablo3, WoW gaat ook achteruit (vooral Cata), en Starcraft is nog steeds wel goed in mijn ogen.
Elk bedrijf heeft zijn floppen, maar Diablo is geen flop. Het is alleen slecht geregeld met die DRM, en battle.net problemen.
Zebby
13th June 2012, 15:28
Level Monk in HC, mn barb blijft main voor sc. Vind het erg moeilijk te farmen/gearen voor a3.
skeezer
13th June 2012, 15:33
Ik vind de AH geweldig werken, zeker als je het vergelijkt met de AH in WoW. Ook al zijn ze zeker verschillend doordat de AH in Diablo op één server is, en in WoW verspreid over de realms, maar dat heeft zéker zijn pro's. Ik bracht mijn blues etc naar de vendor, heb het salvagen niet meer nodig namelijk, maar ik vendor het nu echt niet meer, ik gooi alles op de AH voor 20-40k. Stuff verkoopt echt binnen het uur, maakt niet uit hoe gaar de stats ook maar zijn.
Natuurlijk kan ik bepaalde items ook wel voor meer verkopen, dat weet ik zeker. Maar dat maakt me niet zoveel uit, 8 items op de AH voor 60k tops, of ze voor meer verkopen met de kans dat het niet verkoopt? Ik ga voor het eerste, geld stroomt op deze manier veel beter binnen. Zat op level 40 ongeveer al op 1 mil, en dat is van een paar uurtjes werk.
Geweldig ding.
marco91
13th June 2012, 15:41
lol, RMAH ligt weer plat XD
Regenbooggeit
13th June 2012, 16:10
Weet niet welke class je bent, maar focussen op overleven is vaak een zinloze exercitie. Als je ranged ben is het verstandiger om veel CC/survival skills te nemen en maximaal 2 aanvallen. Verder gewoon Int, crit%, critdmg en ias stacken en kijken of er wat te kiten is.
Barbarian.
marco91
13th June 2012, 18:48
http://www.youtube.com/v/8WwWLxY8zR0
zo kun je ook spelen XD
ShalashaskaZ3
14th June 2012, 21:16
Ik vind de AH geweldig werken, zeker als je het vergelijkt met de AH in WoW. Ook al zijn ze zeker verschillend doordat de AH in Diablo op één server is, en in WoW verspreid over de realms, maar dat heeft zéker zijn pro's. Ik bracht mijn blues etc naar de vendor, heb het salvagen niet meer nodig namelijk, maar ik vendor het nu echt niet meer, ik gooi alles op de AH voor 20-40k. Stuff verkoopt echt binnen het uur, maakt niet uit hoe gaar de stats ook maar zijn.
Natuurlijk kan ik bepaalde items ook wel voor meer verkopen, dat weet ik zeker. Maar dat maakt me niet zoveel uit, 8 items op de AH voor 60k tops, of ze voor meer verkopen met de kans dat het niet verkoopt? Ik ga voor het eerste, geld stroomt op deze manier veel beter binnen. Zat op level 40 ongeveer al op 1 mil, en dat is van een paar uurtjes werk.
Geweldig ding.
Ik verkoop niks meer, denk dat iedereen een hoger level is. Iedereen heeft het spel al.
The Chosen One
14th June 2012, 21:26
Leuke spec, en viable maar niet overpowered dat Blizzard het gaat veranderen lijkt me.
Neutraal
14th June 2012, 22:47
Kleine 10 miljoen verdient aan de AH de afgelopen week dankzij (hyper)inflatie en een aantal lucky buyouts.
Primate Ryan
14th June 2012, 23:24
Leuke spec, en viable maar niet overpowered dat Blizzard het gaat veranderen lijkt me.
Gewone mobvijanden die elites slopen als ze confused zijn met een aanval van de barb waarmee hij zelf vrijwel niet meer aan gevechten deel hoeft te nemen?
Dat gaat tegen het idee van de klasse in en tegen het idee van elites als uitdaging en omzeilt de gear check die inferno moet zijn. Ik zie dat wel als OP en ik verwacht wel dat er een aanpassing komt.
The Chosen One
14th June 2012, 23:39
Steeds moeten wegrennen/kiten is geen effectieve manier van killen. Als dat het zou zijn zou Blizzard er boven op zitten.
Inferno is iets waar je echt goed gegeared voor moet zijn om goed te killen en dat kost tijd, dit is meer een shortcut om er te komen maar kost alsnog tijd om te doen.
Dina
15th June 2012, 00:59
Dat gaat tegen het idee van de klasse in en tegen het idee van elites als uitdaging en omzeilt de gear check die inferno moet zijn. Ik zie dat wel als OP en ik verwacht wel dat er een aanpassing komt.
Inferno gaat tegen het idee van de klasse in. Mensen die vers uit Hell komen kunnen _niet_ melee overleven tegen mobs uit Inferno. De monk heeft hetzelfde probleem.
Is allemaal te fixen met farm en AH, maar van een soepele, lineaire progressie is hier geen sprake, omdat hier een té grote stap zit.
En deze stap is nog drie keer hoger van Act 1 naar Act 2.
Primate Ryan
15th June 2012, 01:05
Inferno gaat tegen het idee van de klasse in. Mensen die vers uit Hell komen kunnen _niet_ melee overleven tegen mobs uit Inferno. De monk heeft hetzelfde probleem..
Dat ben ik met je eens en dat gaan ze sowieso aanpakken met die patch. Dat neemt niet weg dat deze skill er uitspringt wat betreft de manier waarop je er vijanden effectief (want dat was het, alles ging neer en de gast wil de skill met zijn hardcore karakter gaan gebruiken, kijk ook nog even hoe snel die elite neergaat rond 5 minuten) mee uit de weg ruimt.
Als deze skill nu aan gaat slaan dan kan ik me niet voorstellen dat deze dezelfde status/hetzelfde nut blijft behouden met de balance patch die gaat komen.
Dina
15th June 2012, 01:13
Dat ben ik met je eens en dat gaan ze sowieso aanpakken met die patch. Dat neemt niet weg dat deze skill er uitspringt wat betreft de manier waarop je er vijanden effectief (want dat was het, alles ging neer en de gast wil de skill met zijn hardcore karakter gaan gebruiken, kijk ook nog even hoe snel die elite neergaat rond 5 minuten) mee uit de weg ruimt.
Als deze skill nu aan gaat slaan dan kan ik me niet voorstellen dat deze dezelfde status/hetzelfde nut blijft behouden met de balance patch die gaat komen.
Nee dat klopt, ze zullen wel wat doen aan de schade die charmed mobs doen, zodat je ze wel gebruiken kunt als tijdelijk meatshield, maar niet als primaire bron van DPS. Is wel jammer trouwens, want wat die Enchantress zo goed maakt zijn haar CC's. Zou ook een mini-nerf zijn voor de WD, want deze rollt ook met Mass Confusion die elite mobs 1-2 seconden voor je laat vechten.
Miel
15th June 2012, 12:47
lol die RMAH is echt te grappig, er zijn echt mensen die denken in één keer veel geld te kunnen verdienen door €250,- te vragen....kan me niet voorstellen dat mensen dat gaan betalen. kijk als je het voor reele prijzen aanbied kan je misschien ernog wat aan verdienen ofzo....
Girthquake
15th June 2012, 12:54
lol die RMAH is echt te grappig, er zijn echt mensen die denken in één keer veel geld te kunnen verdienen door €250,- te vragen....kan me niet voorstellen dat mensen dat gaan betalen.
Het is wat de gek er voor geeft. En ja, ik denk dat er gekken zijn die daar 250 euro voor over hebben.
Illuv
15th June 2012, 12:55
Er zijn al zat items voor $200+ verkocht, hoe triest dan ook.
Zebby
15th June 2012, 13:53
Noem het maar gek. Als ik 500k per jaar verdien en die brick wall in A3 vervelend vindt boeit mij die 100 euro niet zodat ik weer verder kan. Beetje relativeren!
Nokterian
15th June 2012, 13:53
250 euro voor 1 item..thanks but no thanks,dit soort praktijken zal ik nooit aan beginnen. Rekeningen moeten betaald worden,sowieso voor dat geld kan ik meer dan een maand eten voor halen. En dit is ook de reden waar Diablo 3 nu om draait de RMAH.
Meest stomme is vind ik,alle loot wat je toch vind is meestal 3x niks aangezien je die shit op de AH kan kopen voor gold of echt geld. Dan snap ik niet waarom er dan een grind in zit terwijl je als je genoeg gold heb alles kan kopen voor je volgende karakter.
Na dat ik het had uitgespeeld heb ik er geen zin meer in om weer opnieuw te beginnen in de andere modes. Ik wacht met smart op Grim Dawn en Torchlight 2. Die hebben vind ik meer te bieden voor weinig geld. Weet niet maar Blizzard heeft mij teleurgesteld met diablo 3.
Like-a-Bunny
15th June 2012, 14:03
Noem het maar gek. Als ik 500k per jaar verdien en die brick wall in A3 vervelend vindt boeit mij die 100 euro niet zodat ik weer verder kan. Beetje relativeren!
Pardon my French, maar je reinste bullshit.
The Chosen One
15th June 2012, 14:24
De items die niet de perfecte stats hebben zullen (na wat tijd) voor een stuk minder verkocht worden.
Vind de 1e week ook nog niet echt een goed beeld geven voor prijzen.
Verder boeit het me niet al te veel.
Baukereg
15th June 2012, 14:30
Ik blijf erbij dat je goede items dient te verdienen door te gamen, niet door je portemonnee te trekken.
The Chosen One
15th June 2012, 14:31
Ik verdien ook 20 euro per uur maar ik krijg het niet.
Rappa
15th June 2012, 14:52
Relativeren??? Je koopt een spel van 40-50 euro en koopt 1 item voor 100 euro.... Ik bedoel die mensen moeten het helemaal zelf weten maar normaal vind ik het niet.
Zebby
15th June 2012, 15:03
Pardon my French, maar je reinste bullshit.
Ik had een guildie in de WoW guild waarin ik functioneerde als Raid Leader. Deze vader van 2 kinderen (jong, maar ook spelende) was gescheiden omdat hij te veel werkte en te weinig aandacht had voor vrouwlief. Hij bezit 2 clubs/bars en een aantal andere zaken die allemaal zonder hem blijven draaien en winst opleveren. Hij rijdt op een dikke motor, heeft meerdere huizen en de mooiste dames in zijn clubs/bars. Ook vindt hij het leuk om te gamen. Hij zwemt in het geld en verzorgde voor de guild alle financiele zaken (Vent, website, zelfs transfers e.d. voor guildies) en heeft voor 250e een spectral tiger mount gekocht. Ook heeft hij andere zaken gekocht, ook voor honderden euro's, hij is er geen armer man door geworden. Het is echt geen bullshit. Die mensen denken heel anders over geld. Zo werkt het nou eenmaal.
Shinobiii
15th June 2012, 15:19
Ik had een guildie in de WoW guild waarin ik functioneerde als Raid Leader. Deze vader van 2 kinderen (jong, maar ook spelende) was gescheiden omdat hij te veel werkte en te weinig aandacht had voor vrouwlief. Hij bezit 2 clubs/bars en een aantal andere zaken die allemaal zonder hem blijven draaien en winst opleveren. Hij rijdt op een dikke motor, heeft meerdere huizen en de mooiste dames in zijn clubs/bars. Ook vindt hij het leuk om te gamen. Hij zwemt in het geld en verzorgde voor de guild alle financiele zaken (Vent, website, zelfs transfers e.d. voor guildies) en heeft voor 250e een spectral tiger mount gekocht. Ook heeft hij andere zaken gekocht, ook voor honderden euro's, hij is er geen armer man door geworden. Het is echt geen bullshit. Die mensen denken heel anders over geld. Zo werkt het nou eenmaal.
Dit is eerder uitzondering dan regel, en toch denken alle mafketels momenteel dat 90% van alle spelers zoals deze mijnheer het geld op de rug hebben groeien.
Verkopers zouden veel meer gemotiveerd moeten worden redelijke prijzen te vragen. Het AH leeft niet op concurrentie, gewoonweg omdat het aanbod zo verschrikkelijk idioot is en dan hebben we het nog niet over de prijzen.
Aan de ene kant is het systeem dat je items die je hebt gebruikt door kunt verkopen wel handig, maar dat verzadigd de markt op lang termijn alleen nog maar meer. Dina zei het al heel goed in een van zijn artikelen: Diablo III zal minder lang meegaan dan D2.
Like-a-Bunny
15th June 2012, 15:33
Mooi en begrijpelijk verhaal, maar het verandert m.i. niets aan het feit dat het onzin is om (zoveel) geld voor zoiets neer te leggen.
Ik vind het een een verkeerde manier om dit soort zaken aan de man te brengen. Speel je game en verdien je items. Heb je daar de tijd of zin niet voor, dan is dat heel erg jammer voor je. Het geeft een item juist een hogere waarde wanneer het niet voor €250,- te koop is.
King Crimson
15th June 2012, 15:44
Blackberry 9780 not supported. Dafuq Blizzard. :(
Aelor
15th June 2012, 16:19
Ik zou ook nooit geld aan zoiets uitgeven...goed ik heb geen tijd om urenlang te gamen voor een wapen...plus, als ik het had, zou ik dat niet (meer) doen :D. Maar ja, wat doe je eraan, er zijn kennelijk gekken genoeg die het wel doen...heet volgens mij ook wel verslaving...althans, als ik de verhalen mag geloven, dan waren er al mensen die het spel binnen enkele dagen nadat het uit was al op de hoogste moeilijkheidsgraad uitgespeeld...die missen dan wel iets van slaap en zo...niet aan mij besteed dat soort dingen...en daarnaast zoals al een paar keer gezegd is, heeft niets met gamen te maken...gemakzucht heet dat geloof ik...ik stoor me er wel eigenlijk een beetje aan, dat ze dit ingevoerd hebben......
Koei
15th June 2012, 16:28
Blackberry 9780 not supported. Dafuq Blizzard. :(
WP support, woot :D.
King Crimson
15th June 2012, 16:33
WP support, woot :D.
Heb al een alternatief. :D
Edit, hoe koppel ik paypal aan blizzard als ik geen CC heb? :(
Girthquake
15th June 2012, 17:06
Mooi en begrijpelijk verhaal, maar het verandert m.i. niets aan het feit dat het onzin is om (zoveel) geld voor zoiets neer te leggen.
En dat verandert dan weer niks aan het feit dat het wel gewoon gebeurt.
Er zijn zelfs mensen die 10K dollah neerleggen voor 1 item. Dont shoot the messenger, het gebeurt gewoon.
Fenix
15th June 2012, 17:31
@ Shinobiii: waarschijnlijk wil Acti-Blizz ook niet dat het even lang als D2 meegaat. Anders verklein je je afzetmogelijkheden wanneer je nieuwe titels uitbrengt. De expansion zal een nieuwe impuls moeten geven.
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence
King Crimson
15th June 2012, 18:07
Edit, hoe koppel ik paypal aan blizzard als ik geen CC heb? :(
Anyone?
Aelor
15th June 2012, 19:38
Anyone?
Ik heb zelf geen Paypal, dus zou het niet echt weten.
Kwam wel dit soort dingen tegen, weet niet of 't helpt:
http://tweakers.net/nieuws/48644/gee...se-paypal.html (http://tweakers.net/nieuws/48644/geen-creditcard-meer-nodig-voor-nederlandse-paypal.html)
https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/we...Buyers-outside (https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/cps/general/NLDDBuyers-outside)
Of vraagt Blizzard zelf naar een CC nummer? Ik zou anders Blizzard contacten, dan moeten zij anders het e.e.a. updaten.
RomeoX
15th June 2012, 23:58
Anyone?
Je hebt geen CC nodig om een Paypal account te openen. Gewoon je reguliere bankrekening er aan koppelen. Zodra je Paypal account helemaal klaar is (duurt een paar dagen omdat Paypal je bankrekening moet verifieren dmv het storten van twee kleine bedragen op je rekening) kun je via Battle.net je Paypal account als primaire betaalmiddel activeren.
King Crimson
16th June 2012, 00:30
Je hebt geen CC nodig om een Paypal account te openen. Gewoon je reguliere bankrekening er aan koppelen. Zodra je Paypal account helemaal klaar is (duurt een paar dagen omdat Paypal je bankrekening moet verifieren dmv het storten van twee kleine bedragen op je rekening) kun je via Battle.net je Paypal account als primaire betaalmiddel activeren.
Wat ik me dus afvraag: moet ik die bedragen ook nog terugstorten? :+
Mythe
16th June 2012, 00:30
Anyone?
Entropay.com
The Chosen One
16th June 2012, 00:38
:bier::bier::bier::bier: Die 3 cent mag je houden!!! :bier::bier::bier::bier:
King Crimson
16th June 2012, 00:44
Ik denk dat ik maar meer accounts ga openen bij Paypal.
The Chosen One
16th June 2012, 00:48
Als ik iets op RMAH wil zetten moet ik een SMSje ontvangen op me mobiel. Maar daar heb ik geen zin in, kan ik dat alleen niet uitzetten? Wil dus wel graag SMS ontvangen als er iets met me account gebeurd of zo.
Authenticator alleen is toch ook genoeg?
edit niet voor paypal dus... hmmm..
Regenbooggeit
16th June 2012, 01:01
Als ik iets op RMAH wil zetten moet ik een SMSje ontvangen op me mobiel. Maar daar heb ik geen zin in, kan ik dat alleen niet uitzetten? Wil dus wel graag SMS ontvangen als er iets met me account gebeurd of zo.
Authenticator alleen is toch ook genoeg?
edit niet voor paypal dus... hmmm..
Hoeveel kost het trouwens om iets op de RMAH te zetten? En wat verkoopt er allemaal? Ik zit in ACT I Inferno, dus vraag me af of er í¼berhaupt brood in zit.
zalzaron
16th June 2012, 01:08
Hoeveel kost het trouwens om iets op de RMAH te zetten? En wat verkoopt er allemaal? Ik zit in ACT I Inferno, dus vraag me af of er í¼berhaupt brood in zit.
15% van het geld gaar naar blizz.
15% gaat nog eens eraf als je het op je Paypal laat zetten.
Rijk zal je er dus niet van worden, tenzij je achterlijke sales van 250 euro maakt.
Regenbooggeit
16th June 2012, 04:14
Rijk zal je er dus niet van worden, tenzij je achterlijke sales van 250 euro maakt.
Maar je kan er dus alles opdonderen zonder dat het je geld kost? En welke andere methode dan Paypal is er?
marco91
16th June 2012, 04:45
alleen als je naar paypal overzet gaat er 15% af naar blizzard. standaard gaat er sowieso 1 euro af.
laat je het dus op je battle.net account staan, betaal je alleen die 1 euro.
ShalashaskaZ3
16th June 2012, 13:28
Ik blijf erbij dat je goede items dient te verdienen door te gamen, niet door je portemonnee te trekken.
Naja de normale gold auction vind ik leuker dan met echt geld. Dat gaat veelste ver. Tenzij ik ook geld verdien daar, dan laat ik het niet uitbetalen maar daar andere spullen mee kopen.
Ik zou nooit echt geld daarin steken, en ook niet proberen echt geld te verdienen. Dan ben je toch echt verkeerd bezig. Misschien leuk wanneer je 12 jaar ben.
Black
16th June 2012, 14:19
Als ik onverhoeds een 1500 dps wapen vind, ga ik die echt wel voor 250 euro te koop zetten hoor :D
ShalashaskaZ3
16th June 2012, 15:33
Als ik onverhoeds een 1500 dps wapen vind, ga ik die echt wel voor 250 euro te koop zetten hoor :D
Ja ik ook :D, ga hem dan niet eens zelf gebruiken :D
Mythe
16th June 2012, 16:06
Of op Ebay voor 1000 :P
Girthquake
16th June 2012, 16:09
Is shit niet bound in Diablo 3?
Dina
16th June 2012, 16:26
Is shit niet bound in Diablo 3?
Nope.
Girthquake
16th June 2012, 16:47
Dus je dropt gewoon niks als je dood gaat? ;)
Black
16th June 2012, 18:11
Nee man, dat zou te moeilijk zijn. Er moet tot inferno geen uitdaging inzitten he ;)
ShalashaskaZ3
17th June 2012, 01:05
Wat doet een gemiddelde demonen jager kwa schade in act 1 hell?
Doe nu 6000 schade per seconde en criticals gaan tot max 17000.
Is dit genoeg voor Insane?
Mithax
17th June 2012, 01:41
Zelf zat ik rond de 20-30k in Inferno act 1 ( zonder sharpshooter stacks). Nu rond de 50k zonder sharpshooter stacks.
Ik gebruik deze build: http://us.battle.net/d3/en/calculato...VYR!YeT!YZZcZc (http://us.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#aTXVYR!YeT!YZZcZc)
Maar meestal heb ik Shadow power met gloom voor de dmg reflect lui in act 3 als ik de tower lvl 2 farm voor yellows.
Als follower gewoon een volle MF templar met de hatred regen skill.
Als je 60 bent heb ik nog wel een decent 900 dps bow voor je als je die wilt ( Mithax#1709)
ShalashaskaZ3
17th June 2012, 16:18
Zelf zat ik rond de 20-30k in Inferno act 1 ( zonder sharpshooter stacks). Nu rond de 50k zonder sharpshooter stacks.
Ik gebruik deze build: http://us.battle.net/d3/en/calculato...VYR!YeT!YZZcZc (http://us.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#aTXVYR!YeT!YZZcZc)
Maar meestal heb ik Shadow power met gloom voor de dmg reflect lui in act 3 als ik de tower lvl 2 farm voor yellows.
Als follower gewoon een volle MF templar met de hatred regen skill.
Als je 60 bent heb ik nog wel een decent 900 dps bow voor je als je die wilt ( Mithax#1709)
Ok cool, zit nu op level 54 ofzo. En schiet aardig op. Alleen vriend van mij is op vakantie dus moet ff weekje rustig aan doen met levelen anders is het niet leuk meer :D
Illuv
18th June 2012, 11:55
Nou, Casual Illu zit ook eindelijk in Inferno. En dat met een melee class, heb nu al zin in Act II :S
Phoef
18th June 2012, 14:42
zelf nu bijna 7k DPS, en net the Butcher verslagen op Hell.
Black
18th June 2012, 15:15
Nou, Casual Illu zit ook eindelijk in Inferno. En dat met een melee class, heb nu al zin in Act II :S
Moet zeggen dat het met Inferno best dood valt. Je hebt nu helemaal geen doel meer. Ook omdat het echt TE moeizaam gaat op een gegeven moment. En dan heb je niet genoeg gold om beter items te kopen, of je vind niets beters. Te veel moeite, weinig bevrediging :)
Illuv
18th June 2012, 15:40
Het is dat ik de mechanics nog steeds leuk vind met een Barb, samen met het uitproberen van andere builds.
Maar geld gaat wel een issue worden om goede all resist gear te kopen...En ik heb geen zin om ook nog een DH/Wiz naar 60 te brengen om te farmen.
King Crimson
18th June 2012, 17:16
Dankzij Mithax de Butcher gecleared, eens zien wat voor een ellende ACT 2 wordt.
Black
18th June 2012, 17:24
Ok deze kende ik nog niet, lol
http://strangera.files.wordpress.com/2012/06/the-horadric-hamburger1.jpg?w=645
Geerrrt
18th June 2012, 17:39
Zit nu in act 3 inferno, en jezus het hit weer hard
Rappa
18th June 2012, 18:47
Patch 1.0.3.10057 (unofficial)
http://d3db.com/news/id/268-datamine...es-unofficial/ (http://d3db.com/news/id/268-datamined-10310057-patch-notes-unofficial/)
Trio-sama
18th June 2012, 18:51
iemand die nog een guest-pass heeft?
Seabass
18th June 2012, 19:03
iemand die nog een guest-pass heeft?
Er zijn toch al 30 dagen om? Je kan volgens mij zonder die guest-pass nu de demo downloaden en spelen als je inlogged op je account via www.battle.net (http://www.battle.net)
Trio-sama
18th June 2012, 19:26
Ohh dat is wel cool, alleen moet ik zeggen dat ik de demo nergens kan vinden...
Edit: http://us.battle.net/support/en/arti...ion-guest-pass (http://us.battle.net/support/en/article/diablo-iii-starter-edition-guest-pass)
Nog niet beschikbaar blijkbaar.
Dus nogmaals de vraag: heeft er iemand een spare guest-pass???
Maergok
18th June 2012, 23:30
Ik heb er nog 2.
doe maar een pm als je er nog één wil.
King Crimson
18th June 2012, 23:39
Wat die guestpasses betreft: ik heb er 2 weggegeven, maar de derde in m'n hoesje is er een voor World of Warcraft? =D
The Chosen One
19th June 2012, 01:17
Ik had er alleen 2 voor WoW.
Regenbooggeit
19th June 2012, 01:51
Dankzij Mithax de Butcher gecleared, eens zien wat voor een ellende ACT 2 wordt.
Veel succes. Act II is de reden dat ik ben gestopt.
The Chosen One
19th June 2012, 02:26
Patch 1.03 komt snel genoeg.
IceRiccy
19th June 2012, 02:54
De waarheid? http://www.reddit.com/r/gaming/comme...3_vs_diablo_2/ (http://www.reddit.com/r/gaming/comments/v56be/diablo_3_vs_diablo_2/)
Moet wel zeggen dat ik het met veel punten eens ben.
Below is a comprehensive list of what exactly makes D3 so bad:
Extremely dumbed down from D2, with insulting amounts of hand-holding present everywhere. This ranges from autostats, all skills enabled, no skill levels, freespecing, restricted skill choices without elective mode enabled, simple skill tooltips, removal of almost all combat mechanic affixes, no weapon swap, 4 socketables vs the hundreds of D2, generic/boring legendaries, etc.
Lack of social support - poorly implemented chat channels, automatched game joining only, ghost town effect (similar to SC2's major problem with Bnet 2.0), 4 player limit = even less socializing.
Cheesy B-movie story-telling, cliche one-dimensional characters, corny voice-acting, non-sensical/comical actions by villains, predictable twists and plotline.
Lack of diverse character types within and among classes - no more physical/caster/hybrid - all character types now rely on weapon damage like physical characters in D2. This destroys a huge amount of itemization/gearing choices, as there's no longer a deviation between decentralized gear (caster) vs centralized gear (physical) vs a build that needs to balance the two (hybrid). In D3, there are no more physical barbs (frenzy/ww), caster barbs (singer), or hybrid barbs (BvC), there are only barbs that all base their gear on weapon damage (physical).
DRM online only - no offline single player, no lan support. Laggy servers, and all the same issues of botting, duping, spamming, and trade exploits present in a game that's over a decade old.
Crappy UI that's designed by a console developer - convoluted to navigate, clunky, and inefficient at utilizing screen space.
Approx FOUR times less legendaries (uniques/runewords) in the game than D2:
9 chest pieces vs 37 uniques + 14 runewords
18 swords vs 35 uniques + 26 runewords
6 shields vs 22 uniques + 8 runewords
7 helms vs 23 uniques + 5 runewords
7 bows vs 19 uniques + 16 runewords It's actually more like 20x less if you consider that all but 1-2 legendaries per category are completely worthless - low/mid-level legendaries are unusable due to a general lack of utility mechanics present in the game, and no way to upgrade the base item to the next type (which would increase base damage or defense).
4 gems vs 7 gems + 8 unique jewels + 33 runes + a NEAR LIMITLESS variety of magic/rare jewels.
Legendaries are generic, boring, and don't have the flavor that D2 uniques/runewords did. Legendaries hardly seem to have themes or any effort done to them anymore, and most are just cookie-cutter molds that have been pasted onto every Legendary item type. Randomization of 1-3 entire affixes also makes the item much less iconic or powerful than before.
Lack of combat mechanic affixes compared to D2: % CTC Skill on Striking % CTC Skill on Struck % CTC Skill on Attack % CTC Skill on Death % CTC Skill on Level Up % CTC Skill on Striking % CTC Skill when you kill an enemy Aura on Equipped +Skill (off-class) +Skill (class) Charged Skill Fires Explosive Arrows or Bolts Fires Magic Arrows or Bolts Knockback Slain Monsters Rest in Peace % Crushing Blow % Open Wounds % Hit Causes Monsters to Flee Freezes Target Cold Damage (Slows Target) % Slows Target Cannot Be Frozen Drain Life Hit Blinds Target % Reanimate as (Monster Type) Displays Full Set Aura Natalya's Permanent Fade State Trang Oul's Permanent Vampire State
vs D3: % Fear % Stun % Slow % Immobilize % Chill % Freeze % Knockback % Blind
And stun, slow, immobilize, chill, and freeze all pretty much do the same thing...
The removal of attack rating (accuracy), faster hit recover, and faster block rate equates to a severe loss of having to balance such stats on gear, and represents yet another dumbing down of the decisions you make in the game.
Much weaker bonuses on items in general aside from pure stats - less attack speed, less damage reduction, less run/walk speed = items feeling much less powerful than before and gear choices becoming much less meaningful or strategic. Set items also have extremely weak, almost laughable bonuses.
Inferno mode is broken. It's not more difficult, it's just cheap. 1/2-shots everywhere, melee is severely handicapped. A number of retarded monster affixes that should never have been put in. Most builds except for a select few aren't even viable. There's no semblance of strategy, just having the best gear possible and dumb luck in not hitting the wrong champions. Since when did Diablo change from a game where you mow down monsters and feel like a god, to one where you repeatedly get cheap-shotted over and over again in a boring grind?
Quests feel a lot more forced and non-optional than in D2.
RMAH diminishes the sense of achievement of finding items. Spending hours finding a great item just doesn't feel as rewarding when you know you can find something similar at the RMAH for a couple of cents. Although buying items with money was prevalent in D2, at least it was hidden away and not endorsed for all players to see and use.
Farming has shifted from item finding to gold finding - mainly due to the rarity of legendaries, the low cost of legendaries, as well as gold being a readily attainable universal currency. However, gold finding is considerably less fun than item finding. To give a comparison: D2 was like playing the slot machine, each pull of the lever and you had a chance at something amazing. D3 is like going to work everyday, earning a paycheck, then buying what you want with the money.
Outdoors feel a lot more linear, which is amplified by their completely static nature - there's less vast open areas with less monsters at a time compared to D2 = less opportunities to kill hoards of enemies at once. The cow level - which was one of the most iconic vast open areas with hundreds of monsters, has been reduced to ponyville - a cramped twisty area with few monsters.
No ethereal or superior items, no ability to create items with such properties or transmute it onto items you own, no gambling, no charms, no way to reroll item affixes. Mystic used to be able to do this, then got scrapped. All this just represents more dumbing down of features.
A late game character doesn't feel sufficiently stronger than an early game character. In D2, you felt weak in the early stages of the game, and like a complete badass in the later stages. Yet in D3, every spell is over-the-top and makes you feel powerful even 5 minutes into the game. Increased attack/cast speed are at much lower values than from D2 and inferno difficulty actually makes you feel a lot weaker than you did in the mid game.
Lack of character uniqueness/identity/ownership - all builds are freely changeable, many builds in the late game are similar or identical - no character permanence + lack of customizability = lack of character attachment.
Lack of in-depth customization - skills only have 1 level each so it's impossible to specialize in certain skills to the extent you could before. You can't specialize in builds that aren't predetermined for you through the passive trait system. Because there are no points to allocate, there's no more tinkering with unique builds, thinking about your build, or calculating your allocation of skill points/synergies. Although stats played a lesser extent (due to most people putting enough str to wear gear, and rest into vit), removing stats still removed some unique build options such as pure dex amazons, pure energy sorcs, pure str barbs, half/half varieties of the aforementioned, and max block vs 50% block vs passive block depending on dex allocations.
Lack of good PvP support - not even in the game yet, but when it does eventually arrive, it will suck. There's no 1v1s, no 2v2s, no in-game pk/pvp, no true team on team matches - only continuous-respawning deathmatch style matches on a timer. Furthermore, players are automatched by skill, so even players that are doing well will never truly feel like they are as there's nothing to show for it without a rating system. RMAH also pretty much equates to buying power.
No immersion or horror atmosphere - minimap with blinking dots and arrows, text messages and numbers popping up on screen for each attack or effect, annoying and repetitive character dialog every step of the way. Horror atmosphere is almost non-existent. Sure there's "gore", but the abundance of a bright colors, the cartoony almost surreal nature of the game, and the well-lit dungeons make it impossible for the game to scare you.
Low replayability - no point in making more than 1 character for each class. All unique builds can be tried out in the timespan of a few minutes, instead of a few weeks. Unique builds aren't practical in Inferno. Not enough depth in customization. Not enough depth in itemization. Bad pvp = low incentive to find loot. Bland loot = low incentive to find loot. Gold farming = low incentive to find loot. Low social support = less fun while playing. After beating inferno, is there even a point in continuing to play a game that's no longer fun?
Face it, this game is dying. People are leaving in droves after running through the game and reaching max level. This game is just too dumbed down and too badly designed to have enough replayability to support it for the years to come in the same way D2 did. This isn't an action "RPG", this is an action beat-em-up - this is Gauntlet Legends online. And don't you dare think that any of these issues are because "an ARPG can't do well in modern times". It can. And it's a darn shame that it very well could have, had Blizzard not hired that clown of a director Jay Wilson who ran the series into the ground. I'm done with D3, and my respect for Blizzard has suffered a large blow. Somewhere along the way, Blizzard simply lost respect for their customers, and it's just not right.
Fenix
19th June 2012, 04:26
Face it, this game is dying. People are leaving in droves after running through the game and reaching max level. This game is just too dumbed down and too badly designed to have enough replayability to support it for the years to come in the same way D2 did. This isn't an action "RPG", this is an action beat-em-up - this is Gauntlet Legends online. And don't you dare think that any of these issues are because "an ARPG can't do well in modern times". It can. And it's a darn shame that it very well could have, had Blizzard not hired that clown of a director Jay Wilson who ran the series into the ground. I'm done with D3, and my respect for Blizzard has suffered a large blow. Somewhere along the way, Blizzard simply lost respect for their customers, and it's just not right.
Ware woorden. Zó ontzettend zonde.
Nokterian
19th June 2012, 04:31
Ik speel het al niet meer,heb de game uitgespeeld en well that's that! Heb niet gevoel om terug te gaan en andere classes te doen,beetje het zelfde als met TOR. Done and done.
Koei
19th June 2012, 05:20
Dat je geen game met een naam kan maken is zo kut. Trade games waren altijd persoonlijk, nu heb je alleen dat stomme AH. En dat je binnen 2 dagen max level bent is ook te lame.
Baukereg
19th June 2012, 10:21
Natuurlijk kunnen ARPG's of dungeon crawlers of hoe je het ook wilt noemen nog steeds vandaag de dag. Maar Blizzard weet ook dat het niet een genre is wat zodanig populair is dat het op dezelfde manier verkoopt als bijvoorbeeld een Warcraft in het westen en Starcraft in het oosten (zuid-korea). Naar mijn idee is Blizzard duidelijk bezig geweest om een game te maken voor een zo groot mogelijke doelgroep en is het hierbij te ver van de basis van Diablo geraakt. Toegankelijkheid ten koste van customization, randomization en balans.
Zebby
19th June 2012, 11:15
Ze hebben wat design fouten gemaakt als je D3 wilt hebben als D2. Ik denk dat het eenvoudige level 60 ipv 99 al zorgt voor een mindere replay-waarde, je had bijna altijd wel iets om naartoe te werken. Ook is een level 99 HC een heel wat grotere uitdaging dan een level 60, je kan niet eeuwig Hell blijven farmen in een veilige omgeving, je zal ooit een fout maken. Het is nu wat te kort allemaal.
The Chosen One
19th June 2012, 12:06
Lvl 99 was 1 van de meeste waardeloze "opties" in Diablo 2. Ik heb nooit een Lvl 99 gehad (net als 95-99% hier) en om weken/maanden lang baalruns te doen voor wat levels is ook geen leuke manier om te spelen. Voor een select groepje is dat misschien leuk maar dan houdt het op.
-
Dat stuk daarboven heeft wel wat punten maar ze vergelijken Diablo 3 ook met Diablo 2 + uitbreiding na 10 jaar. Diablo 3 is net uit en wordt nog flink aan getweaked net zoals met D2 gebeurd is.
En ook een paar slechte punten zoals no horror blabla.
Ik zal niet zeggen dat ik met alles blij ben maar ik ben nog wel enkele honderden/duizenden uren bezig om alle chars naar max te krijgen (en gewoon te spelen) en achievements te halen.
Dina
19th June 2012, 12:50
Diablo op HC Inferno is down, gedaan door Krippi en co.
De loot? De beste drop was een level 50 ring, voor de rest blues. Nice.
Sven
19th June 2012, 13:02
http://nl.twitch.tv/nl_kripp
Fenix
19th June 2012, 13:07
Ik zal niet zeggen dat ik met alles blij ben maar ik ben nog wel enkele honderden/duizenden uren bezig om alle chars naar max te krijgen (en gewoon te spelen) en achievements te halen.
Dit. Maarre... vergeet niet dat juist +10 jaar ervaring met D2 meegenomen zou kunnen worden in de keuzes voor de ontwikkeling van de gameplaysystemen in D3. Daar lijken de devs bijna volledig aan voorbij te zijn gegaan, op wat overeenkomstige namen en lore na.
De levelcap zal met de expansion wel worden omhoog gegooid.
Black
19th June 2012, 13:29
Diablo op HC Inferno is down, gedaan door Krippi en co.
De loot? De beste drop was een level 50 ring, voor de rest blues. Nice.
Oh je verwachte een beloning voor het klaren van de moeilijkste klus in de game?
Dina
19th June 2012, 13:34
Oh je verwachte een beloning voor het klaren van de moeilijkste klus in de game?
Gek he :)
Ook leuk, een Community Manager van Blizz loopt fans te trollen door te zeggen dat Kripp niet de eerste is ( http://twitter.com/Bashiok/status/215008237513224192 ). Kan best natuurlijk, maar in dit tijdperk van twitch.tv en achievements zou dat toch wel eerder uitgelekt zijn.
Het is niet de schuld van de fans dat jouw bedrijf zo'n halfbakken product afgeleverd heeft, Bashiok.
Illuv
19th June 2012, 13:39
Sowieso is Bashiok de laatste tijd wel meer betrapt op uitspattingen die niet bij zijn rol als community manager passen.
Black
19th June 2012, 13:39
Gek he :)
Was dan ook sarcastisch he. Ik bedoel er mee te zeggen dat je van D3 dat soort zaken niet moet verwachten. Je bereikt er buiten wat bragging rights geen flikker mee.
Dina
19th June 2012, 13:52
Was dan ook sarcastisch he. Ik bedoel er mee te zeggen dat je van D3 dat soort zaken niet moet verwachten. Je bereikt er buiten wat bragging rights geen flikker mee.
Oh right, nee ik snapte je sarcastisch grapje wel hoor. Maar geeft gewoon goed aan dat bosskills geen fuck waard zijn los van een achievement. En dat is toch wel gek.
@Illu: Er zit duidelijk wat scheef tussen Kripp en Bashiok. Ten tijden van die item-duping geruchten zou Kripp dat verdubbelen van de items laten zien op de stream terwijl Bashiok toekeek. Heeft hij toen niet gedaan, maar Bashiok waardeerde dat duidelijk niet. Komt er nu een beetje uit geloof ik, maar als CM moet je beter weten. Een feestje (40.000 mensen zagen de kill) verpesten door het tegendeel te 'bewijzen', maar dan lafjes de data achter de hand te houden en te stellen dat Blizzard zich niet uitlaat over world-firsts, dan weet je niet echt hoe je een community managet.
Illuv
19th June 2012, 14:19
Agreed.
Zebby
19th June 2012, 15:10
Bashiok werkt al tijden bij Blizzard en is altijd al de clown geweest van de CM's. Dat dit gedrag jullie nog verbaasd vind ik weer verrassend. Tis gejank naar gejank over gejank, gaat nergens over. Om nou altijd professioneel te moeten blijven, van mij hoeft het niet, ik vind dit veel leuker. Constant maar janken naar Blizzard, maar eens een geintje andersom? Ho maar!
The_wildcard
19th June 2012, 15:10
Vraag me af wat Blizzard gaat doen met D3 zullen misschien nog flinke patches komen en misschien kwa interface en spells/skills e.d.
En PVP snel toevoegen om de speelbaarheid nog wat te uit te stellen.
Daarnaast maak ik me wat zorgen om Blizzard. tot nu toe is SCII nog steeds top, maar of dat met de aankomende Expansions zal er ook weer flink getweaked worden. 1.5 Beta is nu uit maar nog niks speciaals zelfs de arcade valt tegen teveel informatie en geen overzicht nog :(
Meende wel ergens te lezen dat je een grotere kans hebt op de HotS beta als je de 1.5 Beta gebruikt. Hoe zeker dit is weet ik nog niet.
Illuv
19th June 2012, 15:18
Het is een slippery slope. Als je een bedrijf dient te vertegenwoordigen en je gaat je op deze manier manifesteren, dan is er slechts één grote community backlash nodig om ervoor te zorgen dat je zonder werk zit.
Niet om te zeggen dat dat hier het geval is, maar knullig is het wel.
Dina
19th June 2012, 17:28
Bashiok werkt al tijden bij Blizzard en is altijd al de clown geweest van de CM's. Dat dit gedrag jullie nog verbaasd vind ik weer verrassend. Tis gejank naar gejank over gejank, gaat nergens over. Om nou altijd professioneel te moeten blijven, van mij hoeft het niet, ik vind dit veel leuker. Constant maar janken naar Blizzard, maar eens een geintje andersom? Ho maar!
Kan wel zijn, maar als veertigduizend mensen het belangrijk genoeg te vinden om naar te kijken, dan leeft het dus in de community. Verder is Kripp een bekende persoon in de community, zo niet de bekendste Diablo 3 streamer, die liet zien dat de Barb wel viable was in Inferno bovendien. Zo'n poging, voor zover wij weten de enige succesvolle, dan enkele minuten later de grond in boren zonder bewijs te hebben voor deze claim, dat noem ik niet slim een community managen.
Ik had het geen probleem gevonden als hij een screenshot liet zien van andere succesvolle pogingen, maar nu komt het over als een poging te trollen zonder zelf met bewijzen te komen. We hebben hem maar te geloven, want Blizzard "laat zich niet uit over world firsts". Als Blizzard zich er niet over uitlaat (wat trouwens ook niet waar is (https://twitter.com/Angryrobotics/status/205499064744296448)), wat doet Bashiok dan?
Laf trollgedrag wat niet past bij een miljoenenbedrijf als Blizzard, hoe volatiel de fans ook zijn. Daar moet je boven staan.
RPGer
19th June 2012, 20:06
Heb er inmiddels ook een paar uur opzitten. Ben absoluut geen Diablo hardcore fan, maar hou wel van een goed action RPGtje zo nu en dan. Maar ik vond het de 49 euro tot nu toe echt niet waard.
Ik vind het allemaal zwaar onder de maat. Ik heb 4 uur gespeeld, waarvan 2 uur in co-op en nog geen één keer doodgegaan. Waarom kan ik niet gewoon op 'hard' beginnen?!
Grafisch vind ik het er minder uitzien dan Titan Quest, en die game is al 5 jaar oud. Lelijke letters en dat gekke rooie randje rond je vijanden..verhaal zero boeiend tot nu toe, character leveling...bedoel kan ik uberhaubt nog wat customizen?!!
Sowieso heb ik veel voorlopig meer lol en uitdaging gehad aan Dungeon Siege III om nog maar niet te spreken over de epicness genaamd Titan Quest. Ik ga wel door om hem met een maat in co-op te spelen, al komt het meer neer op klikken en ouwehoeren dan dat ik met uitdaging of reuze boeiend deze shit zit te spelen.
Sorry Blizzard, jullie eerste echte miskleun.
The Chosen One
19th June 2012, 20:12
Omdat dat Diablo niet is. Speel dan Torchlight.
Als je bij Diablo 2 of TQ doodgaat in het begin ben je ook niet goed bezig. Die zijn net zo goed makkelijk. TQ kan misschien "moeilijk" zijn omdat je daar ook zoveel nutteloze/crap skills hebt als je een bepaalde build gaat en je dan weinig extra power hebt.
Het is gewoon makkelijk en dat is te begrijpen al is het niet altijd even leuk.
En achter dat rode randje zit een hele goede reden. Zonder dat randje wordt het juist pas een slecht spel. Tja optie van maken? Kun je dan overal van zeggen ofc.
Gezien je 3.5 miljard of zo skill opties hebt (voor alle classes samen) zou ik zeggen dat customisation vele malen groter is dan bij Diablo 2.
Een skilltree optie kan nog prima maar dit vind ik een erg gaaf systeem.
Nou nog ff wat meer tweaken aan de useless skills en zo.
En stats zou leuk zijn maar als ze zo waardeloos zijn als in Diablo 2 dan nee. En gems en gear nemen die rol gewoon (meer) over nu.
Uitdaging zit er genoeg in, alleen maar dom klikken is het ook niet. Tja het begin moet je als (hardcore) gamer even doorkomen.
Elective mode en advanced tooltips wel aanstaan? Het spel niet leuk vinden is prima maar je hebt wel enkele slechte redenen.
En check dit maar, http://gdcvault.com/play/1015306/The-Art-of-Diablo
En http://diablo.incgamers.com/blog/com...-customization (http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-iii-leveling-lacks-customization) en http://diablo.incgamers.com/forums/s...=1#post8279731 (http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?827111-All-this-stat-skill-switch-on-the-fly-will-kill-the-longevity-of-this-game&p=8279731&viewfull=1#post8279731).
RPGer
19th June 2012, 20:26
Omdat dat Diablo niet is. Speel dan Torchlight.
Torchlight is 14,99 en een indie game, Diablo III 49,95 en komt van f^&#(g Blizzard. De gebruikelijke AAA kwaliteit (die SC2 b.v. wel had) straalt hier totaal niet vanaf. Misschien geen slechte game, maar gegeven de 'hype' en ontwikkelingstijd zwaar, zwaar onder de maat. - en zo te zien zijn de hardcore fans ook niet echt tevreden.
The Chosen One
19th June 2012, 20:29
Omdat het een triple A game is moet het meerdere difficulties hebben aan het begin? Ehm... nee. :P
En ik ben een hardcore fan en ik ben grotendeels toch echt tevreden.
Diablo 2 had ook slechte punten en systemen tijdens launch en enkele jaren daarna zelfs.
Black
19th June 2012, 20:55
Omdat het een triple A game is moet het meerdere difficulties hebben aan het begin? Ehm... nee. :P
En ik ben een hardcore fan en ik ben grotendeels toch echt tevreden.
Diablo 2 had ook slechte punten en systemen tijdens launch en enkele jaren daarna zelfs.
Ik ben het eens met Rpg hoor. Tot hell act 3 was het met mijn eerste char ook fluitend door de game. Customization is nutteloos want met elke build klik je er zonder moeite door heen. Er is dus geen reden om builds te verkennen. Die 3,5 miljard is leuk voor de statistiek, maar houdt verder niets in.
The Chosen One
19th June 2012, 20:59
Toen ik op higher difficulties kwam en in hardcore ging ik echt andere skills goed vinden/waarderen. Ik twijfel nog wel over welke skills ik neem en ga houden. Sommige neem ik alleen als ik met anderen speel.
Ik verken dus genoeg. En aangezien de slechte skills nog getweaked worden (net zoals bij Diablo 2 gebeurde) wordt de build diversity hopelijk alleen maar nog groter.
Daarbuiten zie ik zoveel mensen met verschillende skills en buils, ook vandezelfde classes. Bij Diablo 2 was het cookiecutter build X en Y en Z.
De 1 kun je mooi snel mee killen, de ander is meer survivabilty en de andere is meer support gericht.
Genoeg Diablo 2 gespeeld en dan wordt je het op een moment ook wel beu bent dat je 20 keer moet levelen voor een nieuwe skill en die echt goed begint te worden, je vast zit in een klein patroon van mogelijkheden en je de content overleveled etc.
Mithax
19th June 2012, 21:17
De gameplay en diversiteit is een stuk beter in d3 met keuzes ook al zijn sommige talents nog steeds niet goed genoeg om te pakken maar goed dit soort dingen zullen ze gerust nog aanpakken.
Het loot gedeelte van D2 vond ik wel wat verslavender misschien omdat je al van te voren een beetje wist dat het was qua uniques als het dropte. Hier kan je een Hellion Crossbow rare vinden en kan het rangen van total shit 500 dps tot amazing 1500 dps. Die randomness is mij iets te meh met items vinden.
Daarnaast heeft Dina ook al enkele keren aangegeven dat het gewoon puur item farmen is, hopen op 1 goeie of 5-10 mediocre, deze sellen en dan 1 upgrade kopen van een paar miljoen. Dit wordt snel saai iig voor mij
Koei
19th June 2012, 21:40
Oh right, nee ik snapte je sarcastisch grapje wel hoor. Maar geeft gewoon goed aan dat bosskills geen fuck waard zijn los van een achievement. En dat is toch wel gek.
Oh ja. Baal dropte ook altijd een windforce en een coa in D2:lod.
IceRiccy
19th June 2012, 22:04
Dit. Maarre... vergeet niet dat juist +10 jaar ervaring met D2 meegenomen zou kunnen worden in de keuzes voor de ontwikkeling van de gameplaysystemen in D3. Daar lijken de devs bijna volledig aan voorbij te zijn gegaan, op wat overeenkomstige namen en lore na.
De levelcap zal met de expansion wel worden omhoog gegooid.
Hier ben ik het mee eens. Misschien vergelijken van 10 jaar diablo 2 niet het beste idee, maar het is ervaring wat totaal niet meer te zien is in D3. Vooral de eerste punten van het stukje slaan de waarheid om je oren.
The Chosen One
19th June 2012, 23:01
Officií«le pathnotes, http://d3db.com/news/id/271-official...7-patch-notes/ (http://d3db.com/news/id/271-official-10310057-patch-notes/)
Waren nog niet voorbij gekomen volgens mij.
Fenix
20th June 2012, 04:07
Genoeg Diablo 2 gespeeld en dan wordt je het op een moment ook wel beu bent dat je 20 keer moet levelen voor een nieuwe skill en die echt goed begint te worden, je vast zit in een klein patroon van mogelijkheden en je de content overleveled etc.
Dit was juist een van de charmes. Geen laffe rerolls etc maar leven naar je character. Verhoogde ontzettend de replaywaarde en liet meer om te ontdekken over. Als je nu in D3 met een char max level bereikt, heb je alle skills en combinaties kunnen uitproberen. Dat geeft weinig motivatie om met dezelfde class het dan nog eens over te doen om nieuwe dingen uit te vinden.
In D2 zijn ideale builds per class voor bepaalde doelen over een loop van tijd ook pas uitgevonden, idem zoals nu nog gebeurt in D3. Als je je daar niet in verdiept (wie wil er immers spoilers) kun je ook met D2 karakters een prima tijd beleven om ze te ontwikkelen zoals je zelf passend ziet. In D2 kon je dat tenminste nóg een keer doen. In D3 is er met enkele muisklikken te wisselen van build, dus waarom zou je de moeite nemen.
Primate Ryan
20th June 2012, 05:04
Diablo 3 ging altijd (een vorm van) respecs hebben. Dat is praktisch een standaard feature geworden binnen het genre en het is een paar jaar terug ook aan D2 toegevoegd. Het huidige skill + rune systeem vereist ook praktisch dat je keuzes niet definitief zijn, gezien de grote hoeveelheid mogelijkheden die je nu hebt. Effectief zeg je dan ook dat je dat helemaal weg wil hebben.
Ik zie het huidige skill systeem ook nog steeds niet als een van de grote problemen van de game. Ik heb nooit zo'n grote binding gehad met de karakters die ik maakte en meestal zat er toch een jaar, misschien twee, tussen het kiezen van een karakter dat ik al had gehad. Ik zou D3 dan ook over een jaar weer op kunnen pakken en gerust met een nieuwe Witch Doctor door de game huppelen en weer lol hebben.
[plot twist]
Als het verhaal en de quests niet zo rete-irritant waren, ik een beter gevoel had bij het looten, ik niet het idee had dat ik weer door exact dezelfde stukken heen moest met een gebrek aan echt grote groepen vijanden wat nou juist zo leuk is en ik niet weer eerst door het op nieuwkomers afgestemde normal heen moest baggeren om bij de enigszins interessante content te komen.
Ja, we weten dat D2 ook niet moeilijk begon, maar het verschil is dat die game toen nog steeds vrij uniek was in de opzet en we ondertussen 12 jaar verder zijn en miljoenen mensen nu prima weten hoe het allemaal werkt. Blizzard is een bedrijf met miljoenen fans en het gros van die fans kan prima overweg met games. Maak dan ook een game die dat vanaf het begin erkent, eventueel met opties. Een beetje rekening houden met de mensen die je zo'n grote developer hebben gemaakt, kan echt geen kwaad. Eerlijk niet.
Maar goed, voor mij is het nu sowieso wel voorbij wat betreft Blizzard. Ik vond de campaign van SC2 al een gedrocht met een verhaal dat alle memorabele karakters uit het origineel efficií«nt om zeep helpt (Zeratul, Kerrigan, Raynor, Mengsk, allemaal gereduceerd tot een puinhoop) en vol nodeloze filler zit alsof ze maar snel iets in elkaar moest klatsen toen ze besloten om drie games te maken en niet genoeg achtergrond hadden liggen om dat eigenlijk te doen met de Terran. Ik bedoel: in de eerste helft worden er alleen maar nutteloze karakters en missies geí¯ntroduceerd, waarop die karakters vervolgens geen rol meer hebben in de tweede helft van de game dat dan wel weer een plot bevat en het geheel meer richting geeft,ook al is het dan nog steeds niet bepaald boeiend of goed geschreven. En ook met D3 laten ze wat mij betreft goed zien dat het niet meer het Blizzard van weleer is (in meerdere opzichten).
[/plot twist]
Rappa
20th June 2012, 11:44
http://us.battle.net/d3/en/blog/6457499/
pffffff XD Mijn beste aanval generfed, traps doen minder dmg .... Ik dacht dat inferno makkelijker zou worden haha
Nou 1 voordeel die ik zie is dat drop rate van lvl 61-63 items verhoogd is.
Mithax
20th June 2012, 11:47
Nether tentacles moest ook wel gefixed worden, zelf speel ik een DH maar het doet echt belachelijke damage tegen grote mobs die 2-3 keer worden gehit per tentacle. Sja jagged spike trap is sowieso brak dus voor de rest maakt dat niet uit. Met de IAS nerf gewoon nu meer focusen op crit % en crit dmg voor je burst.
Voor de patch was het vooral grappig om vs missile dampening mobs te gaan, daar bleven de NT's in stuck staan en killde je elites binnen enkele seconde :(
Rappa
20th June 2012, 11:59
Nether tentacles moest ook wel gefixed worden, zelf speel ik een DH maar het doet echt belachelijke damage tegen grote mobs die 2-3 keer worden gehit per tentacle. Sja jagged spike trap is sowieso brak dus voor de rest maakt dat niet uit. Met de IAS nerf gewoon nu meer focusen op crit % en crit dmg voor je burst.
Voor de patch was het vooral grappig om vs missile dampening mobs te gaan, daar bleven de NT's in stuck staan en killde je elites binnen enkele seconde :(
ja precies, vond die laatste nooit vervelende skill :P Maarja lijkt er wel op dat farmen nu meer zin heeft.
'¢High-end items (items level 61-63) will now drop in all Acts of Inferno and Acts III and IV of Hell difficulty
'¢The new approximate drop rates are as follows:
'¢Hell - Act III and Act IV '¢iLvl 61: 9% '¢iLvl 62: 1.9% '¢iLvl 63: 0%
'¢Inferno - Act I '¢iLvl 61: 17.7% '¢iLvl 62: 7.9% '¢iLvl 63: 2.0%
'¢Inferno - Act II '¢iLvl 61: 18.6% '¢iLvl 62: 12.4% '¢iLvl 63: 4.1%
'¢Inferno - Act III and Act IV '¢iLvl 61: 24.1% '¢iLvl 62: 16.1% '¢iLvl 63: 8.0%
Dina
20th June 2012, 12:08
Oh ja. Baal dropte ook altijd een windforce en een coa in D2:lod.
Nee natuurlijk niet, maar er zijn weinig gevechten in Diablo 3 zo intens als Belial, Azmodan of Diablo. De mechanics worden er niet moeilijker van, maar alle acts draaien om de culminatie aan het einde, waar de boss zijn opwachting maakt.
Dan is het gek dat deze bosses na Normal een 'bait-and-switch' doen door waardeloze loot te droppen. Ik dacht dat het anders zou zijn op Inferno, maar ook dat bleek niet waar te zijn.
Tuurlijk, die nephalim valor stacks maken standaard champion packs ook de moeite waard, maar het hoogtepunt zou logischerwijs bij de bosses moeten liggen. Wat lootdrops betreft is dat nu niet het geval.
Dina
20th June 2012, 12:11
Dit was juist een van de charmes. Geen laffe rerolls etc maar leven naar je character. Verhoogde ontzettend de replaywaarde en liet meer om te ontdekken over. Als je nu in D3 met een char max level bereikt, heb je alle skills en combinaties kunnen uitproberen. Dat geeft weinig motivatie om met dezelfde class het dan nog eens over te doen om nieuwe dingen uit te vinden.
In D2 zijn ideale builds per class voor bepaalde doelen over een loop van tijd ook pas uitgevonden, idem zoals nu nog gebeurt in D3. Als je je daar niet in verdiept (wie wil er immers spoilers) kun je ook met D2 karakters een prima tijd beleven om ze te ontwikkelen zoals je zelf passend ziet. In D2 kon je dat tenminste nóg een keer doen. In D3 is er met enkele muisklikken te wisselen van build, dus waarom zou je de moeite nemen.
Klopt, maar het maakte wel dat je met veel voorkennis aan een karakter moest beginnen wilde je er alles uithalen. Je stopte net genoeg punten strength in je karakter om die ene chest te kunnen dragen, de rest ging in de primary stat en vitality. Maar hier moest je al vanaf level 1 rekening mee houden.
Die skilltrees hadden een vergelijkbaar probleem. Het maakt dat je het spel nog een keer wilt doen, maar de reden waarom is dat je oude karakter verpest is door het verkeerd toewijzen van skills en attributes. Dat noem ik geen goed design.
The Chosen One
20th June 2012, 12:14
Tja tis maar hoe je er tegen aankijkt.
Bij Diablo 2 was het op zich (blijf het een goede game vinden hoor) gewoon een flut systeem. Skiltree kan best maar niet zoals bij Diablo 2.
Veel nutteloze skills, 1e 10-30 levels geen/weinig skills pakken en dan pas in skills stoppen/levelen en ondertussen met 20-60% (afhankelijk van class) hitchance door de content heenkomen.
Cookiecutterbuilds die "iedereen" volgt en andere builds waren gewoon waardeloos meestal tot dat synergies (welke pas jaren later kwam) dat een grote en positieve verandering in bracht.
Per ongeluk 1 verkeerde skill (of stat) klikken en je 'perfecte' build was weg en je kon weer overnieuw beginnen. X uur levelen om er achter te komen dat Hydra niet zo nuttig/sterk is (presynergies) kan ik ook geen replay noemen.
Des de minder je daar in verdiepte des de meer chars je verneukte en meer "replay" je had dus... ja....
Bij Diablo 3 heb je idd minder nood om een char opnieuw en opnieuw te maken, softcore en achievements en voor hardcore ofc. Maar daar staan weer andere positieve dingen tegenover.
Ik denk zelf zolang ik nog steeds honderden/duizenden uren (nu ~125) er mee speel zit er toch genoeg replay value in en kan ik niet moeilijk doen.
Tuurlijk, die nephalim valor stacks maken standaard champion packs ook de moeite waard, maar het hoogtepunt zou logischerwijs bij de bosses moeten liggen. Wat lootdrops betreft is dat nu niet het geval.
Blizzard wil nou juist dat de focus van de bossfights afligt. Kan ik ook wel begrijpen na al die Baalruns die ik gedaan heb. Doodsaai eigenlijk. :+
Rappa
20th June 2012, 12:24
Blizzard wil nou juist dat de focus van de bossfights afligt. Kan ik ook wel begrijpen na al die Baalruns die ik gedaan heb. Doodsaai eigenlijk. :+
Word je stack nu ook niet gereset als je naar volgende act gaat? Vond dat zo stom, butcher down met 5 stacks op naar volgende act....... aaanndd its gone |-(
Illuv
20th June 2012, 12:25
Dat is allemaal goed en aardig, maar het voelt doorgaans goed als je naar een specifiek doel werkt, zeker met een groep. Een 'baas' is in zo'n geval een prima afsluiter.
Ik snap dat Blizzard afwilde van het feit dat 80% van de content in D2 niet gebruikt werd ivm o.a. Baal runs, maar lost dit het nu echt op? Je zult altijd optimale runs kennen, kijk maar naar de populariteit van bijv. een Siegebreaker quest. Het nadeel nu is echter dat het hoogtepunt van zo'n run al na 2 minuten kan zijn, na het ontmoeten van je eerste champion pack.
The Chosen One
20th June 2012, 12:28
Ik hou je niet tegen om naar de bosses te gaan hoor. :)
Black
20th June 2012, 12:37
Precies, Blizzard wil teveel de spelers 'hun' ding forceren. Terwijl ze eigenlijk de game naar de spelers moeten vormen. Als je bij een dealer komt voor een mooie Alfa, en de verkoper blijft koppig je proberen een Peugeot aan te smeren ben je er ook gauw klaar mee :)
Dina
20th June 2012, 14:27
Ik hou je niet tegen om naar de bosses te gaan hoor. :)
Nee, maar de game houdt je tegen door het niet te belonen 'netjes' een act af te maken. Zo moet het na Zolton Kulle het waard zijn om door te stoten naar Belial, en na Cydaea door te stoten naar Azmodan. Dat zijn de knallende afsluiters van een act. Maar deze extra minuten zijn het vaak niet waard (plus eventuele wipes) omdat je er weinig voor terugziet omdat de drops vaak in het niet vallen bij wat een Molten Fast Fire Chains Mortar champions pack rond laat slingeren.
Die Baal-runs zijn ook een voorbeeld van hoe het niet moet, maar nu is het efficií«nter de bosses í¼berhaupt niet te doen omdat de loot zo tegen kan vallen. Die tijd is beter besteed het spel opnieuw te laden. Omgekeerde wereld.
Trio-sama
20th June 2012, 14:32
Overigens, Maergok, ik heb je een pm gestuurd, mocht je het niet gezien hebben :)
Primate Ryan
20th June 2012, 14:40
Ik snap dat Blizzard afwilde van het feit dat 80% van de content in D2 niet gebruikt werd ivm o.a. Baal runs, maar lost dit het nu echt op? Je zult altijd optimale runs kennen, kijk maar naar de populariteit van bijv. een Siegebreaker quest. Het nadeel nu is echter dat het hoogtepunt van zo'n run al na 2 minuten kan zijn, na het ontmoeten van je eerste champion pack.
Of erger nog: treasure goblins of chest runs. Geen idee of dat nog steeds goed werkt trouwens.
Shinobiii
20th June 2012, 14:49
Elemental Arrow
Skill Rune – Nether Tentacles
Tentacles will now only hit each target once
Oh for fuck sake.
Dina
20th June 2012, 14:50
Kripp en Krippi hadden toch de eerste Diablo HC Inferno kill.
https://twitter.com/Bashiok/status/215136718981046274
Rappa
20th June 2012, 15:09
Hoor ook veel geklaag over de nieuwe reparatie kosten. Nouja we gaan het mee maken vanavond.
King Crimson
20th June 2012, 15:13
Damn, Blizzard doet er echt alles aan om het spel nog minder aantrekkelijk te maken. :')
Tikal
20th June 2012, 15:32
Jeebus, ik deed vanochtend een Butcher run, geen 1 keer dood gegaan, 4k gold aan repairs... seriously?
Black
20th June 2012, 15:35
LOL. Wat is sowieso het nut van durability?
The Chosen One
20th June 2012, 15:36
Gold sink ofc. Moet alleen wel goed gefinetuned zijn. Hogere repair kosten mochten ook wel maar ze moeten wel in balans zijn. Erg hoge repair kosten zonder dood te gaan is ook weer te veel van het goede.
Dina
20th June 2012, 15:38
LOL. Wat is sowieso het nut van durability?
Goldsinks. Als er geen goud zou verdwijnen uit de economie dan krijg je inflatie.
Black
20th June 2012, 15:40
Ja dat dacht ik, maar die verhouding is krom.
Rappa
20th June 2012, 15:44
Gewoon na een run je gear heel cheap verkopen aan vriend via AH, huup huup barbatruuuc alles weer heel ;)
Shinobiii
20th June 2012, 15:50
Gewoon na een run je gear heel cheap verkopen aan vriend via AH, huup huup barbatruuuc alles weer heel ;)
En riskeren dat iemand sneller is dan je goede vriend door b.v. een mini time-out van de geweldige servers waardoor je gear voor altijd weg is. Klinkt niet echt handig!
4k voor niet doodgaan is echt absurd. Weer lekker getest door Blizz. Als de voornaamste reden hiervoor trouwens gold sink was, hadden ze gerust met name het gem craften ietwat minder goedkoop mogen maken.
Ik zie vrij weinig balancing, maar meer generf en gerotzooi tot in best wat extremen. Ik zit nog liever 3 uur lang naar goede servers te zoeken om eventjes DayZ te kunnen spelen (om daar keer op keer dood te gaan) dan me Diablo nog langer aan te doen.
End-game valt gewoon tegen. Ik heb me kostelijk vermaakt tot aan level 60/inferno, maar toen was het echt gewoon op. Weinig leuks aan en dat terwijl ik weet-ik-hoeveel uren in D2 heb zitten.
Regenbooggeit
20th June 2012, 15:58
Hahaha, mijn char was dus volledig naked door een ACT II CHAIN LINK MORTAR FROZEN MOLTEN INVUNERABLE HORDE CAN'T EVER KILL ME mob. Log ik net in, heb ik 33k aan repairs. :')
Bedankt Blizzard.
Dina
20th June 2012, 16:10
Ben overigens ook wel klaar met het spel. Dat grinden en grinden en grinden voor betere loot is toch niet echt wat voor mij, merk ik.
Even los van de andere zaken die Diablo 3 niet zo goed doet, want dat zijn er ook een aantal.
Zebby
20th June 2012, 17:21
Hahaha, mijn char was dus volledig naked door een ACT II CHAIN LINK MORTAR FROZEN MOLTEN INVUNERABLE HORDE CAN'T EVER KILL ME mob. Log ik net in, heb ik 33k aan repairs. :')
Bedankt Blizzard.
Fire chains, health link, mortar, frozen, invurnable minions EN horde? 6 affixes is idd wel erg veel :o
Tis ook echt Blizzard die jou tegen deze pack aangooit ipv dat je het skipt. Je hebt er klaarblijkelijk de gear nog niet voor.
King Crimson
20th June 2012, 17:26
Jammer dat lvlcap 60 is ipv 100. Dan zou het een stuk beter zijn. :D
Black
20th June 2012, 17:43
Nog niet eens een slecht punt. Nu zit je op level 60 voordat je inferno bereikt. En dan moet je inferno clearen met wat je hebt. Er zit eigenlijk, buiten de acts om die je al 3x hebt doorgespeeld, geen progressie meer in. Er is gewoon triomfantelijk moment waarbij je level 75 haalt en 'die' handige skill krijgt.
The Chosen One
20th June 2012, 17:46
Tja baalrunnen van lvl 50-60 tot 99 (wat je nooit haalde) noem ik geen progressie.
Deze lvlcap vind ik 1 van de beste changes van D2 naar D3.
En dat "triomfantelijke" gevoel (sta niet te juichen maar het idee is er) heb ik nu bij elke level up juist. Niet meer 10-20 levels ups voor je een andere skill kiest en daar eerst weer 10-20 skills in moet stoppen en synergies voor ze nuttig worden.
Neutraal
20th June 2012, 17:57
Moet eerlijk zeggen dat ik alleen nog speel om de rare drops voor keiharde euro's te verkopen. Maat van mij gaat richting de €100 en ikzelf zit nog op €25.
Black
20th June 2012, 18:16
Tja baalrunnen van lvl 50-60 tot 99 (wat je nooit haalde) noem ik geen progressie.
Deze lvlcap vind ik 1 van de beste changes van D2 naar D3.
En dat "triomfantelijke" gevoel (sta niet te juichen maar het idee is er) heb ik nu bij elke level up juist. Niet meer 10-20 levels ups voor je een andere skill kiest en daar eerst weer 10-20 skills in moet stoppen en synergies voor ze nuttig worden.
Je mening is geen feit he. Omdat jij fan bent van Diablo 3, maakt het niet zo dat elke negatieve alinea die geschreven is persoonlijk op jou is gericht.
The Chosen One
20th June 2012, 18:24
Daarom zeg ik toch ook vind ik? Wat doe je moeilijk kerel? :+
Primate Ryan
20th June 2012, 18:28
Moet eerlijk zeggen dat ik alleen nog speel om de rare drops voor keiharde euro's te verkopen. Maat van mij gaat richting de €100 en ikzelf zit nog op €25.
En hoeveel verdien je nou per uur met dit werk?
Black
20th June 2012, 18:38
Daarom zeg ik toch ook vind ik? Wat doe je moeilijk kerel? :+
Dat je alles weerlegt met ik vind en dan je eigen ervaring, terwijl ik het inhoudelijk heb over de mechanics. Dat komt voor mij over als 'jamaar ik vind het wel leuk, dus dan is het toch zo' ;)
@Ryan: welk werk? Ze doen het toch niet fulltime :P
Dina
20th June 2012, 18:39
Hier (http://www.psychologyofgames.com/2012/06/the-psychology-of-diablo-iii-loot-part-3-dopamine-binds-on-pickup/) is een redelijk goede beschrijving waarom een goeie drop plezieriger is dan een item kopen of verkopen op de auction house.
Black
20th June 2012, 18:44
Hier (http://www.psychologyofgames.com/2012/06/the-psychology-of-diablo-iii-loot-part-3-dopamine-binds-on-pickup/) is een redelijk goede beschrijving waarom een goeie drop plezieriger is dan een item kopen of verkopen op de auction house.
'In MMO parlance, 'bind on pickup' or 'BoP' items are treasures that bind to your character"s account once they"re equipped. This means they can"t be given away, sold to other players, or otherwise transferred. You can just equip them, break them down for crafting materials, or just sit there and stare at them in your inventory. Finding a really good, color-coded item that"s BoP would restore some of that 'ting!' feeling and dopamine rush, because it will be something that you won"t be able find on the auction house. Making the best items in the game BoP would go a long way towards creating those familiar dopamine rushes because they would signal a clear and strong reward, but even making them run the full range of quality would probably still work, since seeing one drop would signal the tantalizing possibility of something otherwise unobtainable. Suddenly, the loot drop would be back, baby.'
Dat zou een hele fijne oplossing zijn :)
Regenbooggeit
20th June 2012, 18:45
Fire chains, health link, mortar, frozen, invurnable minions EN horde? 6 affixes is idd wel erg veel :o
Tis ook echt Blizzard die jou tegen deze pack aangooit ipv dat je het skipt. Je hebt er klaarblijkelijk de gear nog niet voor.
Ik maakte een grapje voor de vaak bizarre attributes. En waarom ik zo vaak was doodgegaan. Echter, voor de update hadden deze repairs mij 7k hooguit gekost. Nu het 5-voudige.
En overigens farm ik de Butcher met 9 vingers in mijn neus, terwijl Act II me, voor de update, volledig sloopte. Dan zit er iets mis, denk je niet?
Edit: ik ga morgen wel even kijken hoe ACT II nu is.
The Chosen One
20th June 2012, 18:51
Dat je alles weerlegt met ik vind en dan je eigen ervaring, terwijl ik het inhoudelijk heb over de mechanics. Dat komt voor mij over als 'jamaar ik vind het wel leuk, dus dan is het toch zo' ;)
Ik uit gewoon me mening en ja... daar is het een forum voor. :P
Jij doet alsof het een feit is dat wanneer je lvl 75 bent en een nieuwe skill krijgt het leuker is dan het systeem nu. Dan moet je het ook correct verwoorden. ;)
Dacht dat we het hier gewoon over Diablo 3 hadden en niet over of iemand ergens op reageert. :+
En de gold repair costs is wel goed voor de lange termijn. De vraag is, en dat is moeilijk te zeggen op de korte termijn, of die nu goed gebalanceerd is. Ik zou denken dat de repairs costs wanneer je niet doodgaat iets omlaag zouden kunnen gaan.
-
And tis affixes, attributes zijn stats.
Primate Ryan
20th June 2012, 19:01
@Ryan: welk werk? Ze doen het toch niet fulltime :P
Moet je iets fulltime doen voordat het werk wordt dan?
Regenbooggeit
20th June 2012, 19:04
Moet je iets fulltime doen voordat het werk wordt dan?
Indeed. Als je het spel alleen nog maar speelt om er geld aan te verdienen denk ik dat er betere manieren zijn om ten eerste veel meer geld mee te verdienen en ten tweede leuker zijn.
Aelor
20th June 2012, 19:46
Krijg toch wel het vermoeden dat ze nu de webshop versie willen promoten door de beschikbaarheid zo laag mogelijk te houden. Winkeliers zeggen het zelfs.
En als ze nu een goeie prijs hadden, Blizzard, maar voor een DVD versie betaal je over het algemeen minder. En het is niet zo dat ze geen geld binnen krijgen daar zeg, echt ziek.
RPGer
20th June 2012, 20:02
Precies, Blizzard wil teveel de spelers 'hun' ding forceren. Terwijl ze eigenlijk de game naar de spelers moeten vormen. Als je bij een dealer komt voor een mooie Alfa, en de verkoper blijft koppig je proberen een Peugeot aan te smeren ben je er ook gauw klaar mee :)
Precies. Ik snap ook werkelijk niet hoe je met dit eindresultaat na 10 jaar development kan komen, plus nog een lange beta fase waarin gamers elkaar de hersens insloegen voor een key, en Blizzard zgn. naar de fanbase heeft zitten luisteren. - volgens mij niet meer dan een goedkope Q&A uitbesteding geweest, want ik kan me niet voorstellen dat de beta spelers niet eerder in de boom zijn gesprongen om deze ontwikkelingen te remmen.
Enfin...ik wil niet al te negatief zijn, maar het eindplaatje spoort gewoon niet met de opvolger van de 'koning van aRPGs' zogezegd.
Koei
20th June 2012, 21:25
Als je in D2 met hell bezig was werd je in de loop der tijd net wat sterker door nieuwe skills, nu is het puur gear.
Linx
20th June 2012, 21:38
De 1ste Legendary na de patch :p. Toch altijd even spannend dat kleurtje.
http://img266.imageshack.us/img266/9687/screenshot003nvs.jpg
Mithax
20th June 2012, 22:28
Helaas is visage iets brakker geworden na de IAS nerf maar nog steeds wel decent
Black
20th June 2012, 23:40
Zo.. even champion packje halls of agony act 1 inferno.. terug naar town. 6k repair kosten.. rot toch op :')))))
En met die IaS decrease ben ik gelijk 4k damage kwijt. jeuj
Geerrrt
20th June 2012, 23:48
Zo.. even champion packje halls of agony act 1 inferno.. terug naar town. 6k repair kosten.. rot toch op :')))))
Ik 16K :(
RPGer
21st June 2012, 00:54
Hoe zit dat nou met die runes? Unlock je altijd alles? Ik vind het maar maf...je hebt dus eigenlijk geen unieke builds, je krijgt gewoon alle skills en kunt kiezen wat je aan of uit zet?!
Illuv
21st June 2012, 01:00
Ik ook 5k, maar daarnaast toch ook 20k gepakt, dus het is niet alsof je in het rood staat ;)
Rpger: ja. Vanaf L60 krijg je NV stacks die verdwijnen als je skills aanpast though, dus in the fly wijzigen loont dan niet.
Girthquake
21st June 2012, 01:02
De 1ste Legendary na de patch :p. Toch altijd even spannend dat kleurtje.
http://img266.imageshack.us/img266/9687/screenshot003nvs.jpg
Die attack speed increase is echt porno voor me.
Zeer spoedig D3 aanschaffen dus.
The Chosen One
21st June 2012, 01:49
Hoe zit dat nou met die runes? Unlock je altijd alles? Ik vind het maar maf...je hebt dus eigenlijk geen unieke builds, je krijgt gewoon alle skills en kunt kiezen wat je aan of uit zet?!
1e paar levels krijg een skill per level. En je unlocked ook nieuwe skillslots. Vanaf level 6 krijg je runes. Elke skill heeft er 5. Van lvl 1 tot 30 krijg je nieuwe skills en van lvl 6 tot 60 krijg je runes.
En van 1 class op lvl 60 had 0,7% maar dezelfde build (of zoiets, weet het niet precies meer). Veel meer nuttige/viable skills/builds dan Diablo 2 had. Slechte/waardeloze skills/runes zijn er ook maar er worden er nog een aantal getweaked. Die tornado en nog wat.
Vind het levelen nu veel leuker dan skills hoarden of cookie cutter builds volgen zoals bij Diablo 2. Vind het geen totale vervanging van het skill tree systeem maar ik ben erg blij met hoe het werkt.
IceRiccy
21st June 2012, 05:20
volgens mij ligt het aantal gebruikte builds per klasse toch echt maar op 3-4 of zo voor de hele community.
Koei
21st June 2012, 05:45
In inferno loopt iedereen met ongeveer 4 dezelfde skills op chars rond. De andere 2 skills kan je nog wel een beetje kiezen wat je wilt, maar ook niet alles. Als je wilt overleven that is.
Zebby
21st June 2012, 09:43
Na de patch niet meer. Ik had een best statische build, kon hiermee A2 tanken (paar uitzonderingen) en A3 gewoon praktisch niet. Nu doet A2 geen damage meer, op desecration/AE na, en is A3 goed te tanken op een paar elites na (Executioners o.a.). Ik heb echter met de enrage timers op bosses meer dps nodig, waardoor ik mijn passives en aantal actives ga verschuiven. Had met een vriend 5NV in A3, maar konden Ghom niet dood krijgen voor enrage (dus: hele kamer in't gas). Gaaf gevecht op Inferno dat overigens, moet je goed kiten wil het niet al eerder gebeuren.
Black
21st June 2012, 11:07
Ik ook 5k, maar daarnaast toch ook 20k gepakt, dus het is niet alsof je in het rood staat ;)
Rpger: ja. Vanaf L60 krijg je NV stacks die verdwijnen als je skills aanpast though, dus in the fly wijzigen loont dan niet.
Gold bedoel je? Nee dat niet, maar het is wel stevig ;)
RPGer
21st June 2012, 11:17
1e paar levels krijg een skill per level. En je unlocked ook nieuwe skillslots. Vanaf level 6 krijg je runes. Elke skill heeft er 5. Van lvl 1 tot 30 krijg je nieuwe skills en van lvl 6 tot 60 krijg je runes.
En van 1 class op lvl 60 had 0,7% maar dezelfde build (of zoiets, weet het niet precies meer). Veel meer nuttige/viable skills/builds dan Diablo 2 had. Slechte/waardeloze skills/runes zijn er ook maar er worden er nog een aantal getweaked. Die tornado en nog wat.
Vind het levelen nu veel leuker dan skills hoarden of cookie cutter builds volgen zoals bij Diablo 2. Vind het geen totale vervanging van het skill tree systeem maar ik ben erg blij met hoe het werkt.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat je het on the fly kan veranderen, respecen zeg maar. Dus het heeft weinig zin om een run nog een keer te doen om iets anders te proberen. Daarnaast is er binnen no time een koreaan die de ultime build heeft geplaatst, die vervolgens iedereen kan kopieí«ren die op dezelfde level zit. - als ik het goed begrijp he...
Black
21st June 2012, 11:26
Ja je kan respeccen wanneer je maar wilt. Het idee is wel dat er verschillende builds viable zijn waar je tussen zou kunnen switchen.
The Chosen One
21st June 2012, 11:37
Tja je er zal altijd wel statistisch gezien een beste build zijn. Maar de viable build mogelijkheden zijn hier veel groter. En er wordt nog steeds aan de skills gewerkt.
Black
21st June 2012, 11:41
Daarnaast zijn bepaalde builds wel 'misleidend'. Ze lijken leuk maar missen effectiviteit ten opzichte van die obvious builds, waardoor ze weer tegenvallen. Dat is erg jammer.
Zo heb ik mijn Monk eens uitgerust met de focus op Dodge in plaats van Healing. Werkte 'aardig', maar je mist gewoon de mogelijkheid om te healen. Je wordt toch nog geraakt, en vooral op inferno is 1 klap al een zesde van je health ofzo :+ Dus weer terug naar survival builds. Dat is wel jammer.
RPGer
21st June 2012, 12:28
Ja je kan respeccen wanneer je maar wilt. Het idee is wel dat er verschillende builds viable zijn waar je tussen zou kunnen switchen.
|`(
Black
21st June 2012, 12:35
|`(
Nouja, het is wel fijn hoor. Je merkt dat luiheid toch wint. Als je dit gewend bent en dan terugdenkt aan Diablo 2 heb ik wel iets van, 'ja, dat was wel omslachtig en kut eigenlijk'. Maar aan de andere kant mist het een hoop charme. Het is zoooo dumbed down :P
Illuv
21st June 2012, 12:44
Het probleem is dat ik anno nu niet meer de tijd heb die ik met D2 nog wel had. Dus het nostalgische gedeelte van mijn hersenen zeggen dat het skillsysteem van D3 heiligschennis is, terwijl het time-management gedeelte het wel weer kan waarderen.
Maar ik weet niet of ik de moeite kan opbrengen om geared up te raken voor Act3/4 van Inferno. In dat geval ben ik redelijk snel klaar met D3. Of die PvP patch moet geweldig zijn, wat ik niet verwacht.
RPGer
21st June 2012, 12:48
Nouja, het is wel fijn hoor. Je merkt dat luiheid toch wint. Als je dit gewend bent en dan terugdenkt aan Diablo 2 heb ik wel iets van, 'ja, dat was wel omslachtig en kut eigenlijk'. Maar aan de andere kant mist het een hoop charme. Het is zoooo dumbed down :P
Het killed volledig het concept RPG. Het idee van een RPG is roleplaying, je bouwt door experience langzaam een uniek karakter op naar je eigen wensen. Ook al zijn de specs uiteindelijk kut, het is jouw karakter, waar jij de tijd in heb geinvesteerd om hem uiteindelijk te brengen tot een (eind)resultaat.
Nu krijg iedereen gewoon een pool met alle skills erin gedumpt, en zet maar aan/uit, voelt als een foute cheat. Maargoed..misschien ben ik old (skool).
Dina
21st June 2012, 12:54
Min-max builds die op fora geplaatst worden blijf je behouden. Het probleem hiermee is dat in Inferno het spel voor nieuwkomers zo moeilijk is geworden dat nagenoeg alle classes wel een aantal abilities of passives hebben die ze moeten nemen (bijvoorbeeld spirit walk en spirit vessel als WD, nether smokescreen en preperation als DH, blizzard en poison hydra als wizard). Over het algemeen kiezen classes voor 4 cc, defensive of utility skills omdat je dat gewoon nodig hebt. Maximaal 2 damage-dealing spells, soms zelfs 1 (splinters build bv).
Deze noodzaak verdwijnt als je wat betere gear krijgt, maar het merendeel van de skills en runes blijven het gewoon niet waard. En als je runs snel wilt doen, iets wat je op een gegeven moment toch wilt omdat je het verhaal wel kent en de bosses wel kent, kom je uiteindelijk weer terug op de meest efficií«nte build.
Grootste miskleun is dat ongeveer 1/3de van de skills van de Witch Doctor, die gebaseerd zijn op summons en sacrifice, nagenoeg zinloos zijn in Inferno, maar Barbs en Monks die in act 2 opeens niet meer kunnen melee-en is ook een vrij groot probleem totdat ze een miljoentje of 20 wegspoelen in de auction house.
Zal vast wel gepatched worden hoor, maar het is nu nog een probleem.
p.s. ik kan maar niet ophouden het over deze game te hebben, ook al speel ik het niet meer :/
The Chosen One
21st June 2012, 12:56
Inferno is ook niet voor nieuwkomers.
Dina
21st June 2012, 12:58
Inferno is ook niet voor nieuwkomers.
Met nieuwkomers bedoel ik mensen die net uit Hell komen. Waar moeten die dan naartoe.
Illuv
21st June 2012, 13:00
Your point is moot. Iedereen is een keer nieuw in Inferno, waardoor het pijnlijk is dat je pas viable kunt zijn na het spenderen van xx miljoen in de AH. Dat kan nooit working as intended zijn.
Of toch wel? ;)