PDA

View Full Version : [Multi] Diablo III

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24

Arteroot
24th June 2013, 12:54
@Rappa
Kijk ook naar voorgaande posts van Ludwig.
Of zitten er een aantal nieuwe features in Diablo 3 waar ik niet van op de hoogte ben?

Ludwig
24th June 2013, 14:33
Ik bedoel indd page's maar ik vond ook iets wat ik nooit eerder heb gezien en die stond ook niet tussen mijn wapen. Een oF andere skill book of rage of zo, of ik zag het verkeerd?

Rappa
24th June 2013, 14:38
Ik bedoel indd page's maar ik vond ook iets wat ik nooit eerder heb gezien en die stond ook niet tussen mijn wapen. Een oF andere skill book of rage of zo, of ik zag het verkeerd?
Door de wereld zijn ook boeken verstopt en als je die op pakt begint er iemand te praten. Was het zoiets? Heeft namelijk geen meerwaarde behalve dan extra info over wereld/ras etc. Voor achievements moet je deze wel verzamelen.

Ludwig
24th June 2013, 14:44
Misschien dat dat het indd is want ik kreeg geen gesprek te horen verder. Ik zat iig wel rond te kijken bij mijn wapen maar nee.

Ik wil verder wel die pages hebben maar door voor moet ik sowieso alle acts 1 keer hebben uitgespeeld en dan moet ik weer alles over nieuw doen op een hogere moeilijkheid graad maar dit vind ik el leuk om te doen. Beetje rammen en items verkopen en op zoek naar nieuwe speciale items.

Ik doe verder niet aan online ruilen en zo omdat me dat niet durf want ben ik me diablo weer kwijt.

Ik kan wel eens een keer proberen om wat te verkopen, ik heb zo'n lengendary bow van 370 gold waar ik niets mee kan.

Rappa
24th June 2013, 14:50
Misschien dat dat het indd is want ik kreeg geen gesprek te horen verder. Ik zat iig wel rond te kijken bij mijn wapen maar nee.

Ik wil verder wel die pages hebben maar door voor moet ik sowieso alle acts 1 keer hebben uitgespeeld en dan moet ik weer alles over nieuw doen op een hogere moeilijkheid graad maar dit vind ik el leuk om te doen. Beetje rammen en items verkopen en op zoek naar nieuwe speciale items.

Ik doe verder niet aan online ruilen en zo omdat me dat niet durf want ben ik me diablo weer kwijt.
Dat is ook Diablo 3 samengevat :P

Helaas ligt de focus op het einde meer op slim kopen en verkopen van items dan het daadwerkelijk vinden van goede items. Maar daar word in de volgende grote patch weer aandacht aan besteed.

Ludwig
24th June 2013, 14:54
Aaa oké ik vind het gamen zelf gewoon heel mooi, gelijk in het begon had ik iets van 99kill reeks dat vond ik echt machtig maar nooit weer gehad zo veel achter elkaar, ik dacht dit ga ik nooit overleven maar goed als die health dingetjes telkens blijven komen was het nog te doen.

Hoeveel kill reeks hebben jullie wel eens gehaald?

Arteroot
24th June 2013, 15:16
Pff, ik had laatst iets van 400 ofzo xD

Tempest Rush Monk Build en dan op Inferno act 1 door Weeping Hollow knallen. Dat ging nergens over xD

En Ludwig, haal dan een authenticator. Dan heb je nergens meer last van :)

Ludwig
24th June 2013, 18:50
Moet ik indd nog even doen, maar 400 reeks WOW.

Hebben knop 12345 ook nog invloed op wat je vind, ik krijg vooral veel magic items momenteel omdat ik zo veel mogelijk finding magic items gebruik. Of heeft dat niet zo veel zin voor het vinden van stenen en special items?

Arteroot
24th June 2013, 23:30
ik vind Magic Find nogal....meh....

het verhoogt minimaal een minimale kans. Dat komt op Inferno wel. Eerst maar gear die je sterker maakt en door knallen ^^

Die kill reeks haal jij later ook wel, op Inferno zijn er namelijk aanzienlijk meer mobs

Ludwig
25th June 2013, 11:09
Ai oké, dan zal ik mijn focus meer op kracht en leven zetten.
Hoe laat je eigenlijk je Hero zien en zijn stats, want ik zie hier soms van die rechthoekige afbeeldingen. Is dat een plaatje via je battle.net?

Trio-sama
25th June 2013, 16:54
Die plaatsjes van wapens op de vorige pagina bedoel je? Dat zijn screenshots en dan gewoon geupload als plaatje naar het forum. Wat eventueel mogelijk is, is het item linken van diabloprogress.com, zoals dit: http://www.diabloprogress.com/item/20330512

Alleen heeft dit forum deze
<script src="http://us.battle.net/d3/static/js/tooltips.js"></script>
code niet in het script staan, waardoor het niet een plaatje wordt als je er overheen beweegd met je muis.

Ludwig
25th June 2013, 17:02
Ai oké bedankt voor de verduidelijking. Het ging mij indd om die screenshots.
Zal mijn poppetje eens posten ghehe stelt nog niets voor.
http://i44.tinypic.com/517iv5.png (http://i44.tinypic.com/517iv5.png)

Trio-sama
25th June 2013, 17:09
Post gewoon de link naar je profile..
Volledige profiel (http://eu.battle.net/d3/en/profile/Triosama-2692/)
Alleen 1 ventje (http://eu.battle.net/d3/en/profile/Triosama-2692/hero/15826774)

Als je wilt kan ik je wel een beetje op weg helpen?

Welke mod heeft mijn posts samengevoegd? (dank u, was vergeten te editen)

Ludwig
25th June 2013, 17:12
Dit is mijn account.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Luppie-2793/

Zoals je ziet ben ik eigenlijk nog maar net begonnen.

Kraaihamer
4th July 2013, 11:34
Dat is ook Diablo 3 samengevat :P

Helaas ligt de focus op het einde meer op slim kopen en verkopen van items dan het daadwerkelijk vinden van goede items. Maar daar word in de volgende grote patch weer aandacht aan besteed.
Wat gaan ze daar in de volgende patch aan veranderen dan? Is er al ergens een aankondiging daarover? Nu is de keuze end-game inderdaad een beetje tussen Grindfest of Merchant.

Arteroot
4th July 2013, 11:37
Diablo 3 is gebaseerd op grinden. Het probleem is echter dat er geen "vaste" drops zijn, iets wat D2 wel had. Dus het heeft geen zin om Boss X voor item Y te vermoorden, want de kans dat er een goede item dropt van een boss is net zo groot als die van een random mob.

Er zit naar mijn mening geen goed beloningsysteem in de game en daardoor voelt het voor mij aan als een hersenloos grindfest. Iets waar ik normaal geen problemen mee heb.

Kraaihamer
4th July 2013, 11:57
Haha, hersenloos grindfest. Soms is er niets lekkerders. Maar het moet met je gear wel een beetje vooruit gaan.

Ludwig
4th July 2013, 12:26
http://eu.battle.net/d3/en/profile/L.../hero/28867716 (http://eu.battle.net/d3/en/profile/Luppie-2793/hero/28867716)

Indd ik leg nu meer nadruk op kracht en op gezondheid. Iemand enig idee wat ik beter nog kan veranderen aan mijn stats?

Arteroot
4th July 2013, 12:37
Puur strength en vit stacken tijdens het levelen :p

@Kraaihamer
Ja en laat het nou net zo zijn dat die upgrades amper tot nooit komen....

Trio-sama
5th July 2013, 19:08
Ludwig:
Waarom heb je in godsnaam groene en oranje gems in je gear? daar heb jij helemaal niets aan als barbarian.
Voor jou: Rood overal. op lvl 60 groen ipv rood in je wapen, maar verder overal rood.

Stikkel
5th July 2013, 19:37
Ik weet niet of er mensen zijn die voornemens zijn de consoleversie van de game op releasedatum te willen halen, maar bij de gamemania betaal je € 49,98 als je voor 14 juli (vrijblijvend) pre-ordered.

http://www.gamemania.nl/content/dedicated_diablo3consoles/update3/images/DediDiablo3_update_consoles_poster_r3_c1.png (http://www.gamemania.nl/content/dedicated_diablo3consoles/update3/images/DediDiablo3_update_consoles_poster_r3_c1.png)

Ik weet dat er op diverse sites de game voor hetzelfde bedrag (of enkele euro's goedkoper) te bestellen is, maar hier krijg je ook nog wat DLC-items en een poster erbij.

Die van mij staat al een paar maanden in de pre-order in ieder geval.

Ludwig
6th July 2013, 12:47
Ludwig:
Waarom heb je in godsnaam groene en oranje gems in je gear? daar heb jij helemaal niets aan als barbarian.
Voor jou: Rood overal. op lvl 60 groen ipv rood in je wapen, maar verder overal rood.
Komt omdat ik verder zo weinig rode gems kan vinden.
Heb maar 2 rode volledige gems. Maar wil toch gebruik maken van de groene/paarse mede tegen gif want daar van gaat je leven heel snel achteruit.

Trio-sama
6th July 2013, 18:04
Komt omdat ik verder zo weinig rode gems kan vinden.
Heb maar 2 rode volledige gems. Maar wil toch gebruik maken van de groene/paarse mede tegen gif want daar van gaat je leven heel snel achteruit.
Groen is Dexterity.. Daarvan krijg je als barbarian dodge chance, wat niet werkt tegen elemental dmg. Overigens is het op lvl 30 compleet zinloos om voor dodge te gaan, het minuscule beetje dat die dex gems toevoegen is verwaarloosbaar.
Paarst geeft je vitality, dus meer HP. dat kan wel zinvol zijn als je te veel dood gaat, maar over het algemeen genomen kan je gewoon beter voor STR(rood) gaan. Die geven je meer dps en armor

Lord Vampire
7th July 2013, 02:55
Bedankt voor de tip Stikkel :).

Ludwig
7th July 2013, 11:51
Groen is Dexterity.. Daarvan krijg je als barbarian dodge chance, wat niet werkt tegen elemental dmg. Overigens is het op lvl 30 compleet zinloos om voor dodge te gaan, het minuscule beetje dat die dex gems toevoegen is verwaarloosbaar.
Paarst geeft je vitality, dus meer HP. dat kan wel zinvol zijn als je te veel dood gaat, maar over het algemeen genomen kan je gewoon beter voor STR(rood) gaan. Die geven je meer dps en armor
Heel erg bedankt voor deze goede uitleg. _O_
Ik zal dus alleen voor rood gaan. En misschien paars in de toekomst.
Ik heb verder ok het idee dat die gems wel in de goede socket moeten, zoals zo'n gele gem geeft extra finding materials in de helm, maar in een
wapen zorgt het weer voor iets anders, waarom zal dit zo zijn?

Trio-sama
7th July 2013, 12:07
Er zijn 3 type sockets:
Helm
Armor
Wapen

Groen geeft Goldfind in de helm. Dexterity in armor en Critical hit damage in wapen.
Rood geeft bonus XP in de helm. Strength in armor en average damage in wapen.
Geel geeft Magic find in de helm. Intelligence in armor en xx damage to attackers in wapen (thorns)
Paars geeft %life in helm. Vitality in armor en Life on Hit in wapen.

Je wilt in princiepe zo snel mogelijk levelen, dus een rode gem in je helm. Je bent een barbarian dus ga je voor Rode gems in je gear want daar krijg jij dmg en armor van.
Ook ga je voor een rode gem in je wapen, die is over het algemeen beter dan een groene gem op lagere levels, want op lagere levels heb je meestal weinig critical hit chance, waardoor de groene gem maar weinig dps toevoegd.

Maar overigens is alles wat ik zojuist heb gezegd ook gewoon te lezen op de diablo website en/of forums

Arteroot
14th August 2013, 11:23
http://us.battle.net/d3/en/reaper-of-souls/

Reaper of Souls is mogelijk de naam van de expansion, die naar alle waarschijnlijkheid, volgende week wordt aangekondigd op Gamescom.

Daarnaast heeft Blizzard ook "The Dark Below" getrademarkt. Dat is mogelijk verbonden aan WoW maar ook dat is niet zeker.

Rappa
14th August 2013, 12:33
Dat zou heel vet zijn :D Zou een goede reden zijn om de game weer op te pakken :)

Black
14th August 2013, 12:46
Mja leuk, wat gaat het toevoegen? :- )

Rappa
14th August 2013, 12:49
Mja leuk, wat gaat het toevoegen? :- )
Denk ik nog geen eens bij na haha

Ik ging direct uit van nieuwe lvl cap, skills, gear, gebieden etc. Zal je zien dat het gewoon pvp is :P

Arteroot
14th August 2013, 13:00
Ik denk dat de antwoorden op die vragen volgende week worden beantwoord.

http://www.diablofans.com/news/1946-...want-as-a-pet/ (http://www.diablofans.com/news/1946-round-table-meetings-at-gamescom-2013-blue-posts-what-creature-of-sanctuary-would-you-want-as-a-pet/)

The Chosen One
14th August 2013, 19:03
Blizzard maakt altijd goede expansion packs dus ik ben benieuwd. Nieuwe act en monsters uiteraard. Maar ben benieuwd of er nieuwe hero's inzitten en nieuwe mechanics ala Runewords.

Umbario
14th August 2013, 20:30
Ik heb het al even een tijdje gehad met D3 op de pc. Ik denk echt dat de console versie veel beter zal gaan worden (loot wise) omdat die AH er gelukkig uit is.

Koei
14th August 2013, 21:59
Laat het de LoD van D3 zijn :D

Illuv
14th August 2013, 22:07
Een offline modus zonder AH met Bill Roper als producer - je verwacht het niet!

Obsidian
14th August 2013, 22:10
Dat klopt.

Rappa
21st August 2013, 13:56
Diablo 3-uitbreiding Reaper of Souls aangekondigd

Blizzard heeft zojuist een uitbreiding op Diablo 3, genaamd Reaper of Souls aangekondigd.

Blizzard heeft gelijktijdig met de aankondiging een teaserwebsite gelanceerd. De uitbreiding introduceert de nieuwe Crusader-klasse, waardoor het totale aantal nu op zes komt, en verhoogt de levelcap naar 70. Ook bevat de game een nieuwe app en keert de vijand Maltheal, de Angel of Death, terug. Hij kan de zielen van zijn vijanden opslurpen en is dat van plan bij zowel mensen als demonen te doen.

Blizzard denkt er over om met de uitbreiding de end-game van het spel op de schop te nemen, maar het bedrijf heeft nog niet aangekondigd hoe het dat gaat doen. Wel denkt het aan speciale loot runs en een update van het Paragon-systeem. De uitbreiding is vanaf vandaag speelbaar op de beursvloer van Gamescom in Keulen, Duitsland.

Op 3 september verschijnt Diablo 3 ook op PlayStation 3 en Xbox 360. Een PS4-versie is ook in de maak, maar wanneer die verschijnt is nog niet bekend.
Bron (http://www.gamer.nl/nieuws/432083/diablo-3-uitbreiding-reaper-of-souls-aangekondigd)

marco91
21st August 2013, 14:15
http://www.youtube.com/v/Cb7QJwQ58T0

Baukereg
21st August 2013, 14:47
Slechts één nieuwe class en nog geen nieuws over een nieuwe act. Beetje jammer dit.

Like-a-Bunny
21st August 2013, 15:00
Slechts één nieuwe class en nog geen nieuws over een nieuwe act. Beetje jammer dit.
Dat is bevestigd.

Reaper of Souls is the first expansion for Diablo III. Blizzard revealed a whole new act, a new hero called The Crusader and the act boss: Malthael.

What has been revealed so far, behind closed doors:

The expansion is called Reaper of Souls.

The new, playable, mid-range melee class is The Crusader.

The level cap is increased to 70.

The final boss will be Malthael, the angel of death.

Endgame, itemization and the paragon system will be updated.

Duran
21st August 2013, 15:03
Ik heb Diablo 3 nog steeds liggen, nog niet aan begonnen.
Denk dat ik wacht tot de add-on er is en dan in 1 keer gewoon beiden doorloop.

Regenbooggeit
21st August 2013, 15:14
En multiplayer?

Eenlamp
21st August 2013, 15:35
Nice, 2e strength class neem ik aan aangezien Barb de enige is die nu strength gebruikt.

Daarom ook waarschijnlijk 'maar' 1 class bij deze expansion.

Megaman
21st August 2013, 15:38
Ik speel Dibalo 3 nog steeds regelmatig. Maar die trailer was wel erg cool hoor. Maargoed daar gaat het niet om natuurlijk. Er mag van mij flink wat content bij want het spel was al zo kort. en dat excuus van een PVP was ook schandalig. En maar 1 nieuwe class :'( Hopelijk krikken ze de moeilijkheidsgraad ook effe omhoog.

Koei
21st August 2013, 16:09
Waarom hebben we ineens een Archangel als boss? Volgens Wikipedia is hij niet de archangel of death?

Baukereg
21st August 2013, 16:10
Dat is bevestigd.
Ah, had er in het nieuwsartikel overheen gelezen. Gelukkig maar. Toch jammer dat er slechts één nieuwe class bijkomt, maar mogelijk krijgen we nog een 2e expansion.

Eenlamp
21st August 2013, 16:23
Waarom hebben we ineens een Archangel als boss? Volgens Wikipedia is hij niet de archangel of death?
Malthael was de vorige Archangel of Wisdom. Hij's nogal een tijd out of the picture geweest en schijnbaar gaan we in de expansion zien waarom hij nu zo is geworden.

Hij was wel op zoek naar een antwoord voor leven en dood, dus ik denk dat het daar mee te maken heeft. :P

Megaman
21st August 2013, 16:49
Who cares? :P Ik vond hem in het filmpje wel vet iig. Hij hakt teminste koppen eraf. Diablo vond ik er maar als een pussy met tieten uitzien. En veel te easy btw.

Megaman
21st August 2013, 17:53
http://www.gamer.nl/video/432105/gam...eaper-of-souls (http://www.gamer.nl/video/432105/gameplay-van-diablo-3-uitbreiding-reaper-of-souls)

Gameplay van Diablo 3-uitbreiding Reaper of Souls

The Chosen One
21st August 2013, 20:12
Die Crusader ziet er wel erg vet uit. Wordt zeker 1 van mijn 2 favoriete heroes (Demon Hunter = ♥)

T-101
22nd August 2013, 13:36
De expansion ziet erg wat mij betreft erg goed uit, laat maar komen.

Ik vraag me alleen af hoe de Paragon Points gaan werken.
Bij een Paragon level-up krijg je stat points die je kunt verdelen.

Maar er zit geen cap op, dus wat gebeurt er als ik na een paar maanden spelen 50866 strenght heb, en dus way overpowered ben?

Scalen monsters en gear dan mee?

Rappa
22nd August 2013, 13:57
De expansion ziet erg wat mij betreft erg goed uit, laat maar komen.

Ik vraag me alleen af hoe de Paragon Points gaan werken.
Bij een Paragon level-up krijg je stat points die je kunt verdelen.

Maar er zit geen cap op, dus wat gebeurt er als ik na een paar maanden spelen 50866 strenght heb, en dus way overpowered ben?

Scalen monsters en gear dan mee?
Paragon lvl cap is toch 100? Dat heb ik tenminste altijd begrepen.

Arteroot
22nd August 2013, 14:01
Je krijgt geen stat points die je kan verdelen, gaat allemaal automatisch op basis van je class. Daarnaast, zoals RAPPA zegt, capt Paragon op 100 per char.

Dat is een max van +300 strength voor een Barbarian.

kwdtj
22nd August 2013, 14:37
Ik heb Diablo 3 sinds eind mei 2012 niet meer aangeraakt. Hoe is de game nu? Las dat het ten opzichte van het begin op een positieve manier aangepast is.

Deze uitbreiding wil ik zeker proberen, al wacht ik wel op de PS4 versie.

Megaman
22nd August 2013, 14:48
Ik heb Diablo 3 sinds eind mei 2012 niet meer aangeraakt. Hoe is de game nu? Las dat het ten opzichte van het begin op een positieve manier aangepast is.

Deze uitbreiding wil ik zeker proberen, al wacht ik wel op de PS4 versie.
Er verschijnen nu veel vaker elite packs op een map en meer soorten en sterkere. Het Monster Power systeem was je neem ik aan al bekend mee? Daarmee kan je de moeilijkheidsgraad instellen tot max MP10. ook op hardcore.

Skills zijn zodanig aangepast dat meer verschillende builds goed werken. Ookal zijn sommige dingen nog steeds wat overpowered.

Je krijgt meer exp met hoe meer mensen je in de party speelt.

Er is een hogere gem soort bij gekomen.

Legendaries zijn beter geworden als voorheen. En met een beetje Paragon level droppen ze ook vaker. droprates zijn sowieso beter geworden.

Je kan nu aangeven wat voor soort multiplayergroep je in wilt: Monster hunting, Key Warden, Brawling.

Wat dingetjes op de AH aangepast.

Je ziet op de minimap wie groupleader is.

Dat was het geloof ik wel zon beetje.

T-101
22nd August 2013, 14:50
Je krijgt geen stat points die je kan verdelen, gaat allemaal automatisch op basis van je class. Daarnaast, zoals RAPPA zegt, capt Paragon op 100 per char.

Dat is een max van +300 strength voor een Barbarian.
Paragon lvl cap is toch 100? Dat heb ik tenminste altijd begrepen.
Dat is nu zo inderdaad, maar met de expansion gaat dit veranderen.
De Paragon cap verdwijnt dan, en er kunnen dan met elk verdiend Paragon level zelf door de speler stat points worden toegewezen.

Ik vraag me af hoe het dan gaat werken, kwa monster en gear scaling.
Wordt de speler uiteindelijk niet veel te sterk?

Ze hebben daar vast iets op bedacht, maar ik heb nog nergens kunnen vinden hoe en wat.

The Chosen One
22nd August 2013, 19:40
Mja bij Diablo 2 was je uiteindelijk ook veel te sterk en dat bleef iedereen ook spelen. :D

Mithax
22nd August 2013, 21:31
So far klinkt het goed.

Loot 2.0 ( Smart drops klinken wel goed en eindelijk meer useful drops en je hebt zelfs nog wat aan whites)
Paragon 2.0 met geen level of punt cap voor zover ik hoorde bij de presentatie.
Transmog / Reforgen van de mystic.
Loot runs
Nephalem Trials(geen info nog van d8 ik?)
Level 70
Nieuwe act / class.

Alles behalve de level cap en class en mystic komt in een pre expansion patch las ik

Jorca
22nd August 2013, 22:17
Damn die trailer ziet er gaaf uit, ik ga em weer downloaden en nu ga ik verder met wizard(geen zin in monk)

Regenbooggeit
22nd August 2013, 22:56
Niemand die zich zuur maakt over het ontbreken van pvp multiplayer. Godsamme zeg.

Like-a-Bunny
29th August 2013, 14:05
Eurogamer.net's Diablo 3 console review (http://www.eurogamer.net/articles/2013-08-29-diablo-3-console-review):

Diablo 3 on console is one of the best co-op games money can buy. It swings smoothly from easygoing to intense, with perfectly paced pockets of downtime, and is capable of swallowing entire evenings in a single, voracious gulp. It's a Lego game for loot-hungry grown-ups and it gets better with every player you add. If you have co-op partners who would also enjoy it, this version is an essential purchase. If you don't, it's still easier to recommend than the PC game, almost as slick, even more flexible and usable and without that troublesome always online requirement.

Diablo 3 is a bold, bloody, opulent romp built around a ruthlessly simple distillation of action role-playing. It's perfectly comfortable in its new home on consoles, and so is Blizzard.

9 / 10
Ik heb í¨cht de verkeerde versie gekocht.

Lord Vampire
29th August 2013, 14:12
=D.

kwdtj
29th August 2013, 14:44
Hopelijk bevat de PS4 versie ook de aangekondigde add-on, dan wil ik mijn vingers er wel aan branden :-)

Duran
29th August 2013, 15:04
Nee de add-on moet nog voor de PC uitkomen dus die zal hij niet bevatten.
Ik neem wel aan dat de add-on nu gelijktijdig op de PC en PS4 verschijnt.

Ik ga de add-on in ieder geval halen, ziet er goed uit.
Wel de PC-versie, die blijft toch superieur (ja, ook met die gare AH).

Lord Vampire
29th August 2013, 15:14
Nee de add-on moet nog voor de PC uitkomen dus die zal hij niet bevatten.
Ik neem wel aan dat de add-on nu gelijktijdig op de PC en PS4 verschijnt.
Hij zegt ook "PS4" :P.

Megaman
29th August 2013, 17:07
Eurogamer.net's Diablo 3 console review (http://www.eurogamer.net/articles/2013-08-29-diablo-3-console-review):

Tja ik weet niet of de console versie echt beter is, lijkt me een andere ervaring. Ik koop de 360 versie nog wel een keer als hij hopelijk een keer in prijs zakt.

"system link support on Xbox 360 - yes, you can LAN it up like the good old days - and the coup de grí¢ce, local multiplayer on a single console for up to four players."

dat is TOF! maar ik speel nu ook al bij een maat een paar keer per week met mn laptop en nog 1 of 2 mensen op skype en dat is supercool:)

marco91
29th August 2013, 17:10

Ik denk dat ik hem wel voor de PS4 haal.

Arteroot
30th August 2013, 16:07
Nog 14 levels en dan is mijn Witch Doctor level 60. Dan heb ik alle classes op level 60 ^^

Dan moet ik nog even met iedereen door Inferno knallen en dan zien we wel weer :P

Umbario
30th August 2013, 23:48
Tja ik weet niet of de console versie echt beter is, lijkt me een andere ervaring. Ik koop de 360 versie nog wel een keer als hij hopelijk een keer in prijs zakt.

Ik denk juist van wel. Alleen al door het ontbreken van de auction zal de loot table heel anders zijn dan in de pc versie en dat is in mijn ogen toch echt waar de pc versie de diablofans heel erg te kort heeft gedaan.

ik heb 900 uur in D3 zitten

Lord Vampire
4th September 2013, 11:45
Gamer.nl review van de consoleversie (http://www.gamer.nl/review/432673/diablo-3-voor-console-1): 9/10

Diablo was altijd een briljant spel voor op een LAN-party en dit ouderwetse gevoel kun je helemaal terugkrijgen in de consoleversie. Lekker tot middenin de nacht in kerkers afdalen bij je vrienden op de bank en elkaar een mep kunnen verkopen als ze een legendarisch item voor je neus inpikken. Mocht je dit specifiek als PC-speler bijzonder veel missen, dan kun je een consolekopie overwegen. Voor de rest is Diablo 3 op de consoles vooral een uitgelezen kans voor fervente Xbox- en PlayStation-gamers om kennis te maken met een typische Blizzard-ervaring vol hel en verdoemenis, prachtige cinematics en eindeloos verslavende gameplay.
http://media.gamer.nl/site/dump/20130903172722-ps3_multiplayer_16592_024.jpg (http://media.gamer.nl/site/dump/20130903172722-ps3_multiplayer_16592_024.jpg)

Umbario
4th September 2013, 12:13
Lvl24 Barb nu en al 6 legendary's gevonden......

ShadowSaiyan
4th September 2013, 12:40
Lvl24 Barb nu en al 6 legendary's gevonden......
Zijn het ook legendaries waar je wat aan heb? Op de pc waren ze zwaar nutteloos...

Lord Vampire
4th September 2013, 13:11
123
'Diablo 3-uitbreiding met zekerheid naar consoles'

De Diablo 3-uitbreiding Reaper of Souls komt met zekerheid ook uit voor de consoles. Dat meldt de senior level designer van de consoleversie, Matthew Burger, in een interview met AusGamers.

"Komt het naar consoles? Ja", zo antwoordde Burger. "We willen deze uitbreiding natuurlijk naar consoles brengen, maar we weten nog niet precies hoe we het doen (en hebben het nog niet aangekondigd). We willen de uitbreiding precies hetzelfde behandelen als de game zelf toen die naar consoles kwam. Dat betekent dat we de game moeten aanpassen aan het ecosyseem van consoles, zodat het zo goed mogelijk speelt."

Diablo 3 is sinds deze week verkrijgbaar op PlayStation 3 en Xbox 360. Het spel komt in ieder geval ook nog naar de PS4. Uitbreiding Reaper of Souls werd vorige maand tijdens de Gamescom-beurs aangekondigd en biedt onder meer een verhoogd maximum level van 70. Ook brengt Reaper of Souls een nieuwe speelbare klasse, de Crusader.

Baukereg
4th September 2013, 14:01
Zo, mijn BattleNet account ook weer afgestoft. Koste een paar mailtjes om mijn password te resetten vanwege beveiliging of zoiets, maar ik kan er weer opkomen. Komende tijd maar weer eens een poging doen. Helaas niet met een controller. :(

Umbario
4th September 2013, 22:26
Zijn het ook legendaries waar je wat aan heb? Op de pc waren ze zwaar nutteloos...
Yup...ben lvl34 nu (barb) en heb vandaag 15-20 legs geloot en echt allemaal barb items (str/vit/att speed, mighty belt/wep) ook heb ik 2 leg plans geloot die heb ik op de pc zelfs nog nooit gezien. *edit* (2 mage fists dus niet allemaal barb loot).

Wat een verbetering zeg t.o.v. PC.

Megaman
4th September 2013, 22:49
Allang niet meer. Dit hebben ze veranderd en zal met de expansion nog meer worden veranderd.

Umbario
4th September 2013, 23:16
Allang niet meer. Dit hebben ze veranderd en zal met de expansion nog meer worden veranderd.
Allang?? 3 maanden terug heb ik nog van paragon 10 tot 91 gespeeld en de loot was om te huilen dus wat jij onder allang verstaat begrijp ik niet.

marco91
4th September 2013, 23:29
Yup...ben lvl34 nu (barb) en heb vandaag 15-20 legs geloot en echt allemaal barb items (str/vit/att speed, mighty belt/wep) ook heb ik 2 leg plans geloot die heb ik op de pc zelfs nog nooit gezien. *edit* (2 mage fists dus niet allemaal barb loot).

Wat een verbetering zeg t.o.v. PC.
Heeft te maken met het feit dat de console versie geen Auction House heeft. Daardoor hebben ze de drop rates aangepast.

Umbario
4th September 2013, 23:51
Heeft te maken met het feit dat de console versie geen Auction House heeft. Daardoor hebben ze de drop rates aangepast.

Ik denk juist van wel. Alleen al door het ontbreken van de auction zal de loot table heel anders zijn dan in de pc versie en dat is in mijn ogen toch echt waar de pc versie de diablofans heel erg te kort heeft gedaan.
;).

Ik ben blij met Diablo 3 op de ps3 (voor nu tenminste ben pas lvl35).

ShadowSaiyan
5th September 2013, 00:45
Hmmm, misschien ook maar even oppikken voor de ps3 dan. Was op een gegeven moment wel klaar op de pc... Maar als het looten echt zoveel beter is, dan is het misschien wel het proberen waard...

Trio-sama
5th September 2013, 10:58
Of je geeft geen 50 euro uit voor een game die je al hebt en je wacht gewoon nog een maandje ongeveer tot dat Loot 2.0 voor de PC komt (patch)

Arteroot
5th September 2013, 10:58
De loot changes zullen ook worden doorgevoerd in de PC versie. We moeten echter nog even geduld hebben.

@Trio-sama
Je bent me net voor :P

Update
Lees net berichten van lui die in Act 1 al 4 Legendaries hebben gevonden. Dat maakt het allemaal een stuk interessanter ^^

ShadowSaiyan
5th September 2013, 11:45
Oh ok, dat wist ik niet. Dan wacht ik het rustig af, ben het najaar toch druk bezig met GTAV en PS4 :D

Umbario
5th September 2013, 18:07
Update
Lees net berichten van lui die in Act 1 al 4 Legendaries hebben gevonden. Dat maakt het allemaal een stuk interessanter ^^
Ik had er 24 gisteren + 2 leg plans. En geen bullshit legs maar meeste gewoon barb legs.

Trio-sama
5th September 2013, 18:22
Ik had er 24 gisteren + 2 leg plans. En geen bullshit legs maar meeste gewoon barb legs.
is leuk, maar waren de rolls ook een beetje behoorlijk?

marco91
5th September 2013, 23:34
Een van de main redenen dat ik de game nog niet gehaald heb voor PS3 heeft te maken met het feit dat de game geen AH heeft. Dit zorgt ervoor dat Gold totaal geen value meer heeft imo.

Baukereg
5th September 2013, 23:35
Beter toch?! In D2 had gold ook totaal geen waarde en daar heb ik me nooit aan gestoord.

Trio-sama
6th September 2013, 04:09
Als gold geen waarde heeft, waarom zit het dan in het spel? Voelt als een nutteloos iets...

Umbario
6th September 2013, 09:38
Als gold geen waarde heeft, waarom zit het dan in het spel? Voelt als een nutteloos iets...
crafting?

is leuk, maar waren de rolls ook een beetje behoorlijk?
Juist...absoluut niet wat je gewend bent van de pc versie.

Trio-sama
6th September 2013, 11:36
Naja dat is alleen maar mooi, ik hoop dat Loot 2.0 snel komt :)

Arteroot
6th September 2013, 11:53
Ja, dat hoop ik ook! Hoe sneller, hoe beter :D

Gister nog even Inferno MP5 gedaan met mijn Wizard. Dat ging me nog prima af :)
Misschien maar eens tijd om Keywardens te grinden. Hellfire Ring is een leuke toevoeging aan het arsenaal ^^

Black
6th September 2013, 12:17
Als Loot 2.0 er is check ik het ook nog een keer :)

Megaman
6th September 2013, 12:19
Ja, dat hoop ik ook! Hoe sneller, hoe beter :D

Gister nog even Inferno MP5 gedaan met mijn Wizard. Dat ging me nog prima af :)
Misschien maar eens tijd om Keywardens te grinden. Hellfire Ring is een leuke toevoeging aan het arsenaal ^^
Hellfirering is wel ok maar zeker niet de beste rings. Jammer eigenlijk ze mogen de stats op die ringen wat mij betreft flink verbeteren. Wel is het handig voor een XP boost en goed voor je STATS op MP5. vooral als je een 2e helfire ring aan je companion geeft.

Arteroot
6th September 2013, 12:25
Rings hebben toch veel potentieel? Ze hebben kans op de trifecta - CHC, CHD en IAS plus Vit en Main Stat. Die krengen zijn absurd duur maar dan heb je wel een dikke DPS Boost.

Lord Vampire
6th September 2013, 13:13
@Umbario (of anderen): Kun jij me misschien uitleggen hoe het targetten werkt op de console?

Ik heb gister zo'n anderhalf uur gespeeld en kwam er niet echt helemaal uit, waardoor ik op sommige momenten episch faalde (en dus nu al regelmatig dood ben gegaan).

Als het goed is is er een soort auto-lock, dat werkt verder prima. Tevens kun je met de trigger (L2 in mijn geval, want PS3) locken. Je kunt alleen niet wisselen van target voor zover ik heb kunnen achterhalen (wat jammer is, want dat wil je wel graag als je bepaalde monsters eerst wilt aanvallen). Ook lees ik dat je moet kunnen targetten en ondertussen rondlopen. Je kunt alleen niet rondlopen en tegelijk aanvallen? Als ik L2 ingedrukt houd en mijn linkerstick beweeg terwijl ik aanval (ben een wizard), dan gaat hij mijn aanval 'wegsturen', oftewel, dan val ik ineens de muur of grot ofzo aan ipv het monster. Mis ik nou iets waarmee dit goed zou moeten werken ofzo? Ik hoor namelijk van iedereen overal dat de controls zo lekker zijn, maar dit is echt een pain in the ass wat mij betreft.

Of ben ik gewoon teveel gewend aan Dead Nation's controls als twin-stick shooter, waarmee ik wel naar achter kan lopen en ondertussen gewoon kan aanvallen (voor zover ik me kan herinnereren kon dat ook in Sacred 2 en ook in Dungeon Siege 3, wat toch wel vergelijkbare games zijn met Diablo 3)?

Vermoedelijk komt het omdat je maar 1 stick gebruikt voor zowel lopen als kijken als het ware, maar ik zou verwachten dat op het moment dat je je target locked, je dus naar achter moet kunnen lopen terwijl je naar hem blijft kijken.

Megaman
6th September 2013, 14:50
Rings hebben toch veel potentieel? Ze hebben kans op de trifecta - CHC, CHD en IAS plus Vit en Main Stat. Die krengen zijn absurd duur maar dan heb je wel een dikke DPS Boost.
Rings zijn sowieso goed net als amuletten. De hellfire rings hebben echter een limiet op hun stats. Ookal zijn die ringen heel goed, het zijn zeker niet de beste die je kan dragen. Daarbij zijn ze accountbound en kan je ze dus niet verkopen.
Je kan het beste voor een paar miljoen op de AH zoeken. Met geluk heb je soms goedkoop een zieke ertussen zitten. Altijd leuk bargainhunten op de AH :p

Black
6th September 2013, 15:07
In de essentie zou ik hier dus hebben willen lezen 'Die krengen zijn absurd moeilijk te vinden' :D

Rappa
6th September 2013, 15:11
Hopen dat die patch snel komt voor pc want heb daar zoveel uren in zitten dat ik het zonde vind om op de console opnieuw te beginnen.

Trio-sama
6th September 2013, 16:49
Rings zijn sowieso goed net als amuletten. De hellfire rings hebben echter een limiet op hun stats. Ookal zijn die ringen heel goed, het zijn zeker niet de beste die je kan dragen. Daarbij zijn ze accountbound en kan je ze dus niet verkopen.
Je kan het beste voor een paar miljoen op de AH zoeken. Met geluk heb je soms goedkoop een zieke ertussen zitten. Altijd leuk bargainhunten op de AH :p
Met een perfecte roll is de Hellfire ring de beste (DPS) ring die er bestaat...

200 mainstat (str/int/dex) of 200 vit
9 ias
6 cc
50 chd
75 average dmg

Maar ja, dat is wel moeilijk ;) Ik heb inmiddels meer dan 1000 HF rings gemaakt, het beste wat ik heb gerolled to nu toe is 240 str/5cc/6ias/24 average dmg (dubbele str roll, alleen een waardeloze.. dubbel str kan 300 zijn)

Prima ring!

Arteroot
6th September 2013, 16:52
Hoe groot is de kans op een perfect roll? 1 op de oneindig bijna volgens mij...
Je hebt zo absurd veel affixes die je kan rollen, dat is gewoon niet normaal meer

@Black
Daar heb je gelijk in! Helaas werkt het nog niet zo want we hebben nog geen loot 2.0 :(

Trio-sama
6th September 2013, 16:54
ja de kans is heel erg klein idd, maar het kan :)

Iemand met wie ik veel speel heeft een bijna perfecte HF

196 str
5.5 cc
8 ias
43 chd
socket

en dat na 15 keer proberen.. /jealous much

Arteroot
6th September 2013, 17:01
Damn, die is erg nice!
Ja, dan ben je absurd lucky :P

Ik heb een keer een ring gevonden met str, CHC, CH en IAS. Verkocht voor 50 mil ofzo. De combinatie van de stats waren goed, maar ze waren niet met max roll, waardoor het als nog niet optimaal was.

ShadowSaiyan
6th September 2013, 20:29
Nice, gekregen voor de PS3, terwijl ik hem dus zelf niet wou kopen XD. Anyway, van het weekend maar even kijken of het echt zoveel beter is dan de pc versie. Mensen die lekker willen co-oppen, voeg me maar toe: ShadowSaiyan

Umbario
8th September 2013, 13:03
@Umbario (of anderen): Kun jij me misschien uitleggen hoe het targetten werkt op de console?

Was ff weekendje weg ;) . Ik heb geen probleem met targeting omdat ik voor nu nog even barb speel. Me maatje (speelt DH) vond het ook niet optimaal werken.

ShadowSaiyan
8th September 2013, 15:29
Ik ben gister begonnen met een Monk en ik vond het targetten ook niet echt lekker werken, ik vond het beter spelen zonder. Maar met een Monk heb je net als Barb targetten niet echt nodig, Een DH, Wizard of WD is er meer afhankelijk van...

Umbario
8th September 2013, 18:23
Ik krijg soms geen item drops van elite packs.....raar enkel gold. Ook niet met max neph stacks dat was op de pc iig minimaal 1 yellow.

Trio-sama
8th September 2013, 18:33
Ik krijg soms geen item drops van elite packs.....raar enkel gold. Ook niet met max neph stacks dat was op de pc iig minimaal 1 yellow.
Is denk ik in de lijn van loot 1.5... minder drops maar kwalitatief betere..

Edit:
Op pc is het zelfs 1 yellow met 5 NV en hoe hoger mp je speelt hoe meer kans op bonus item. Had vanmorgen 5 yellows van een elitepack op mp10, allen waardeloos, dat dan weer wel.

Umbario
8th September 2013, 19:53
Op pc is het zelfs 1 yellow met 5 NV en hoe hoger mp je speelt hoe meer kans op bonus item.
Volgens mij schrijven we beide hetzelfde. ;)

Lord Vampire
8th September 2013, 22:14
Was ff weekendje weg ;) . Ik heb geen probleem met targeting omdat ik voor nu nog even barb speel. Me maatje (speelt DH) vond het ook niet optimaal werken.
Ik ben nu een stuk verder. Vandaag de halve dag gespeeld en mijn wizard is nu level 20. Ik moet zeggen dat het me inmiddels goed af gaat. Inmiddels al heel wat toffe nieuwe powers unlocked, waardoor ik ook het idee heb dat ik echt veel sterker ben geworden. Ik moet eerlijk zeggen, wat een geweldig spel. Zwaar verslavend :).

Umbario
9th September 2013, 00:38
Zwaar verslavend :).
Welkom bij de club hahaha. O^

Op de pc was ik wel even club af....

RPGer
9th September 2013, 11:38
Welkom bij de club hahaha. O^

Die club is op PC anders behoorlijk klein geworden als ik het mag geloven.

Arteroot
9th September 2013, 11:40
Zal vast te maken hebben met het feit dat de PC versie wel een dikke vette update kan gebruiken! WTB Loot 2.0 patch :)

RPGer
9th September 2013, 11:55
Kunnen ze dan gelijk gamepad support toevoegen en die AH eruit slopen?

Eenlamp
9th September 2013, 11:59
Zal vast te maken hebben met het feit dat de PC versie wel een dikke vette update kan gebruiken! WTB Loot 2.0 patch :)
Nogal ja, vind de combat enorm relaxt aanvoelen en zou het veel meer spelen als ik niet om de 2 weken eens wat nuttigs zou vinden. Beetje moeilijk om loot fever te krijgen als je uren voor niks speelt. :P

Arteroot
9th September 2013, 12:05
Diablo 3 heeft een zwaar gebrek aan "Sense of Achievement". Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een improve heb gevonden. Alles komt van de AH :/

De gameplay is leuk, maar ik krijg niet het idee dat ik beloond word voor het spelen van de game. Daarom haak ik ook altijd zo snel af.

@RPGer
Er zijn wel programma's om een controller te gebruiken. Gebruikte ik ook voor Binding of Isaac. Het instellen is alleen een beetje lastig :P

Lord Vampire
9th September 2013, 13:11
Diablo 3 heeft een zwaar gebrek aan "Sense of Achievement". Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een improve heb gevonden. Alles komt van de AH :/

De gameplay is leuk, maar ik krijg niet het idee dat ik beloond word voor het spelen van de game. Daarom haak ik ook altijd zo snel af.
Voordeel van de console, er is geen auction house en de loot is derhalve aangepast. Of het ook goed blijft op de hogere/hoogste levels weet ik niet, maar uiteraard vind ik nu vooralsnog telkens betere spullen.

@RPGer
Er zijn wel programma's om een controller te gebruiken. Gebruikte ik ook voor Binding of Isaac. Het instellen is alleen een beetje lastig :P
Genoeg te vinden op youtube en via verschillende Diablo forums inderdaad.

marco91
9th September 2013, 13:21
Lvl 37 nu, gaat lkkr op de PS3. Ook enorm veel legendaries gevonden xD

Arteroot
9th September 2013, 13:28
Ik begin me af te vragen waarom Blizzard Loot 2.0 wel meteen in de console versie heeft geí¯mplementeerd maar niet gelijktijdig in de PC versie.

(Ja, ik ben weer eens ongeduldig! :D)

Umbario
9th September 2013, 13:58
Ik zit nu op master III en het is goed te doen de legendary's blijven droppen en niet 13 in een dozijn zoals op de pc. ;)

Duran
9th September 2013, 15:44
Een goed stukje geschreven door RPS over de pc-versie van Diablo III.

Hey, did you hear that Diablo III is on consoles now?
Of course you didn"t. You only read RPS and consider all other information redundant and moot. That"s why we"re friends.
But console things do occasionally happen once in a blue moon, and even though nobody cares at all ever, this particular news bit might be pertinent to your continued happiness and merrymaking – or lack thereof.

See, the console version of Blizzard"s hack '˜n" slash stumble does away with one of our necronomicopy"s biggest downsides: an online requirement.
So surely, finally, we can have the option to go offline now too, right? Right? Please? Oh gosh, stop making that face. Just... just humor us maybe? Ugh, fine.

Blizzard discussed the Auction House"s many ups and downs in an interview with Eurogamer, and lead content designer Kevin Martens admitted that the team even considered pulling the plug entirely.

'We discussed it at length. All options were on the table and all of them got their share of mind share. But the Auction House went in for reasons, and the problems it solved... if we just turned it off those problems would come back, and we"d either need good solves or ideally even better solves, and those weren"t readily apparent.'

Game director Josh Mosqueira echoed his sentiment, further claiming that online is the optimal way to experience Diablo III.
So obviously, offline shouldn"t even be an option for... reasons?
Here"s what he said. Good luck making heads or tails of it:

'I got to see it from all angles, especially having worked on console. Diablo plays best when you"re playing with other people.
Because not a lot of people connect their consoles to the internet, that"s where the whole idea of having to get four people on the same couch playing together.
That"s how we get that social aspect.
But on PC, we really want players to feel they"re part of the bigger Blizzard and Diablo community. It"s a choice of platform and opportunity for our players to benefit from. There"s a more secure item trading environment, but also a more social environment.'

'[Always online] is not going anywhere.'

He also pointed out that the console version"s announcement immediately prompted demands for an online-only option to prevent cheating, so Blizzard really can"t win no matter what it does.

EXCEPT THEY ABSOLUTELY CAN.
Option is the key word here.
If Diablo III is in a state where it can be either always online or completely offline, the solution is as simple as offering both as entirely separate modes. There.
Done.
Keep all servers and relevant data the same as they are now to slam the stories-tall oaken doors shut on cheaters, and let would-be devil demolishers prance and skip and eviscerate as they please offline. The community won"t necessarily die just because you"ve offered it the freedom to pick its poison.

I mean, I"m not super tech-savvy, so am I missing something about the nuts and bolts of this?
Would an offline mode somehow give cheaters and hackers better insight into Blizzard"s online security?
Chime in, ye angels of knowledge. Let us party up and smite the demons of ignorance hand-in-hand.
Because let"s face it: Blizzard certainly doesn"t want us doing it apart.

Umbario
9th September 2013, 19:37
Tot nu toe 1 ding gevonden wat me niet aanstaat. In inferno droppen Jewels die normaal in hell droppen maar dan is het ook nog eens 75% van de jewel drops. Om de Jewels te upgraden heb je dus ook jewelpages nodig uit hell.......Ik hoop wel dat dit een bug is want hell farmen...nah no way.

ShadowSaiyan
9th September 2013, 21:11
iemand zin om vanavond te co-oppen op de PS3? Ben bijna lvl20 en zit in begin ActII

Trio-sama
10th September 2013, 01:58
Tot nu toe 1 ding gevonden wat me niet aanstaat. In inferno droppen Jewels die normaal in hell droppen maar dan is het ook nog eens 75% van de jewel drops. Om de Jewels te upgraden heb je dus ook jewelpages nodig uit hell.......Ik hoop wel dat dit een bug is want hell farmen...nah no way.
Eh?
In inferno droppen alleen flawless square gems als het goed is, die je upgrade met tomes of secrets, ook uit inferno.

Umbario
10th September 2013, 08:21
Eh?
In inferno droppen alleen flawless square gems als het goed is, die je upgrade met tomes of secrets, ook uit inferno.
Nee dus....anders had ik het niet gepost. 75% is square en voor de infernotomes heb je flawless sqaure nodig.

Trio-sama
10th September 2013, 13:47
Nee dus....anders had ik het niet gepost. 75% is square en voor de infernotomes heb je flawless sqaure nodig.
Hmm nu ik terug denk.. gewone squares dropten vroeger ook in inferno.. en daar had je idd ook de Hell tomes voor nodig (gewoon van de AH dus).
Maar zonder AH is dat wat lastig. Ik denk dat ze dat nog wel gaan veranderen.

edit:

Heb even wat forum posts gelezen.. Er zijn vrij veel bugs nog te vinden in console versies, zowel xbox als ps3. Items die verdwijnen, items die niet droppen terwijl ze 100% droprate moeten hebben etc etc etc.

Het lijkt er op alsof ze op de consoles de 1.0.4 PC versie hebben maar dan gecombineerd met Loot 1.5 en paragon.

Rappa
10th September 2013, 14:14
Weet niet of hier veel console spelers zijn maar is monsterpower (http://us.battle.net/d3/en/blog/7540457/monster-power-more-guts-more-glory-10-11-2012) ook meegenomen naar de console versie?

ShadowSaiyan
10th September 2013, 14:19
Ja, het heet alleen geen Monsterpower meer, maar Master I t/m V.

Trio-sama
10th September 2013, 14:23
1 tm 5? Vreemd dat ze het nu in 5 verdelen terwijl het op de PC in 11 verdeeld is..

Megaman
10th September 2013, 14:23
Ja, het heet alleen geen Monsterpower meer, maar Master I t/m V.
Maar het werkt dus wel anders? aangezien je op pc tot MP10 kan?

Arteroot
10th September 2013, 14:29
Originally Posted by Blizzard (Blue Tracker / Official Forums)
I know there is some confusion on the forums about how Easy, Normal, and Hard modes affect adventure stats, so I'm going to try and help clear that up. Those modes (Easy, Normal, and Hard) do not alter Magic Find, Gold Find, or XP Bonus in any way, and are just there so players can adjust the difficulty to their liking.

Once you're ready to handle something more challenging than Hard difficulty, however, those bonuses quickly ramp up. Here's what you can expect from Master I - Master V difficulties.

Master I: +60% Magic Find, +60% Gold Find, +120% XP Bonus
Master II: +70% Magic Find, +70% Gold Find, +140% XP Bonus
Master III: +80% Magic Find, +80% Gold Find, +160% XP Bonus
Master IV: +90% Magic Find, +90% Gold Find, +180% XP Bonus
Master V: +100% Magic Find, +100% Gold Find, +200% XP Bonus

Bijna hetzelfde dus :)

Megaman
10th September 2013, 14:34
ah ok ty :) maar er is wel paragon level en nephalim valor?

Arteroot
10th September 2013, 14:50
Als het goed is wel. Heb nergens gelezen dat het er uit is gehaald en zou het nut van het verwijderen ook niet zien. Gewoon lekker verder spelen en dan zie je het wel.

Anders even googlen.

Bovenstaande informatie kwam ik toevallig tegen bij Diablofans. Daarom linkte ik het even snel.

Umbario
10th September 2013, 16:42
ah ok ty :) maar er is wel paragon level en nephalim valor?
Yup gewoon pg's. Ik zit nu op pg12. De nv is wel iets anders je kan 3 gewone nv krijgen die steeds refreshen net als op de pc, hierbij kan je ook nog max 3 tijdelijke nv krijgen dat zijn powerglobes zelfde als health maar dan in het geel. ;)

edit:

Heb even wat forum posts gelezen.. Er zijn vrij veel bugs nog te vinden in console versies, zowel xbox als ps3. Items die verdwijnen, items die niet droppen terwijl ze 100% droprate moeten hebben etc etc etc.

Het lijkt er op alsof ze op de consoles de 1.0.4 PC versie hebben maar dan gecombineerd met Loot 1.5 en paragon.
Over de loot heb ik het 1 en ander opgezocht, maar de deffs zeggen duidelijk dat de loot minder zal zijn maar kwalitatief veel beter. Ik denk dat dat ook de reden is dat er soms enkel gold van packs droppen. Volgens hun is hij tot 1.0.8 gepatched.

bluepost over consoleloot,

Nah, it's not exactly the same nor is it completely different. Let me explain that further, though, since that's kind of a vague statement.

So, in the console version, items will drop less frequently, but will typically be of higher quality. There's a chance that when a white or gray item drops, that it will be automatically converted to gold too.
Bron (http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/9793040962#8)

marco91
10th September 2013, 18:04
Het loot systeem hebben ze voor de consoles aangepast ivm het verwijderen van de Auction House. Nu is het dus belangrijker dat spelers een grotere kans hebben om betere loot te vinden.

Umbario
10th September 2013, 20:55
VoA rocked nog steeds....5-6-7 packs altijd wel goed voor leuke loot.

Lord Vampire
15th September 2013, 22:50
Vanmiddag op Normal uitgespeeld en gelijk begonnen aan Nightmare. Moet zeggen dat ik vanaf eind Act II eigenlijk wat overpowered was naar mijn idee. Heb een legendary wapen gevonden wat nogal goed is, dus sindsdien nooit meer dood gegaan en eigenlijk nog maar 2 keer een health potion hoeven gebruiken. Diablo dus ook in 1 keer verslagen met mijn lvl 30 wizard, zonder hulp van anderen en zonder dood te gaan.

Ben nu bijna aan het einde van Act I in Nightmare, maar het is nog steeds prima om te doen, enkele keer ga ik wat sneller bijna dood, maar ben nog niet in echt serieuze problemen gekomen. Vooral Disintegrate lijkt ook wat overpowered te zijn vergeleken met de andere powers. Ik kan hem bijna permanent gebruiken, zonder dat mijn Arcane Power opraakt en hij doet dusdanig veel damage, dat ik mijn Elektrocute nog maar weinig gebruik.

Anyway, machtig verslavend spelleke :P.

Umbario
16th September 2013, 07:59
Als je het te makkelijk vind gaan dan kan je de moeilijkheidsgraad opschroeven. ;)

Lord Vampire
16th September 2013, 12:08
Als je het te makkelijk vind gaan dan kan je de moeilijkheidsgraad opschroeven. ;)
Ja dat weet ik, maar ik was begonnen op een hogere moeilijkheidsgraad in het begin en dat was eigenlijk te moeilijk. Gelijk in Act 1 toen al 10 keer dood gegaan in een van de eerste gebieden, dus daarna toch maar teruggeschroeft. Ik kijk wel even aan hoe het blijft gaan.

Baukereg
16th September 2013, 15:52
Wacht... op de console kun je een moeilijkheidsgraad kiezen?

Ben net weer met D3 op de PC begonnen, maar de eerste run is zoooo saai.

Lord Vampire
16th September 2013, 16:03
Naast de gebruikelijke Normal, Nightmare, Hell en Inferno kun je per niveau ook nog instellen hoe moeilijk je het wilt hebben. E.e.a. zoals hierboven ook is uitgelegd, en dus op een iets andere manier dan op de PC.

Rappa
16th September 2013, 17:21
Na veel positieve berichten toch de console versie gekocht ook al speel ik de pc versie al maanden. Het is gewoon pijnlijk om te zien hoeveel leuker dit is. Blijkt maar weer dat de loot de game breekt of maakt.

Ben nu lvl 40 en heb al een stuk of 20 legendary drops gehad waarvan ik er 3 niet hebt equipt ivm betere gele. Was op de pc versie begonnen met een demonhunter waarbij ik mijn eerste legendary pas zag droppen na 150 + uren. Was dan wel een paar patches terug maar als er op de pc een legendary dropt is het 99 van 100 keer bagger. Bij de console versie droppen ze vaak met bijna perfecte stats voor jou class en level.

Als ik dit had geweten had ik de game laten liggen voor de pc en 1,5 jaar later voor de console opgepakt. Kan niet wachten op de end game bij de console versie.

Ben net weer met D3 op de PC begonnen, maar de eerste run is zoooo saai.
Jep naast MP wat je kent van pc versie heb je ook Easy/Medium/Hard.

Umbario
16th September 2013, 18:27
Toch vind ik wel dat blizzard nu weer de andere kant doorgeslagen is. Alles wat je nu loot is (barbarian bijvoorbeeld) strenghtbased wat betekend dat je echt dex/int/strenght chars moet gaan levelen. Het meest frustrerende vind ik dat bijv. de loot voor je follower ook dan allemaal strenghtbased is.......

Nu dropt (als voorbeeld) inna's pants voor mij met strenght......wat ik toch erg vreemd vind aangezien het een monk (dex) item is. Waar ik op de pc echt niet over te spreken was dat je een mageitem vond met str/dex stats, zoals je nu loot is het leuker maar je wordt het ook wel snel zat.

het is nog steeds niet de diablo waar ik lang geleden veel plezier aan heb beleefd (D1+D2).

Black
16th September 2013, 18:51
Aan nostalgie kan je nooit meer tippen, waardeloos om aan die verwachtingen proberen te voldoen :)

Trio-sama
17th September 2013, 10:13
Nu dropt (als voorbeeld) inna's pants voor mij met strenght......wat ik toch erg vreemd vind aangezien het een monk (dex) item is.
Inna pants zijn de #1 DPS pants in het spel voor elke class (m.u.v. WD CoB build) omdat ze altijd 90+ dex / 1%crit / 8/9% IAS / 2 sockets en 1 random stat rollen.
De random kan 1-100 str/int/dex zijn of bijvoorbeeld 1-200 vita, maar ook zeker 1-80 allres of 1-250 armor
http://eu.battle.net/d3/en/item/innas-temperance

Op mijn ventjes gebruik ik vita inna pants op de meeste en allres inna pants op de andere. Maar heb ook heel lang str inna's gebruikt op mijn barb, omdat ik op de rest van mijn gear genoeg vita/allres had.

oh, daarnaast zijn str inna's meestal vrij prijzig. Ik weet dat er op de console geen AH is, maar er is vast wel een website waar mensen elkaar items verkopen of met elkaar ruilen.....

Umbario
17th September 2013, 11:21
Inna pants zijn de #1 DPS pants in het spel voor elke class (m.u.v. WD CoB build) omdat ze altijd 90+ dex / 1%crit / 8/9% IAS / 2 sockets en 1 random stat rollen.
De random kan 1-100 str/int/dex zijn of bijvoorbeeld 1-200 vita, maar ook zeker 1-80 allres of 1-250 armor
http://eu.battle.net/d3/en/item/innas-temperance

Op mijn ventjes gebruik ik vita inna pants op de meeste en allres inna pants op de andere. Maar heb ook heel lang str inna's gebruikt op mijn barb, omdat ik op de rest van mijn gear genoeg vita/allres had.

oh, daarnaast zijn str inna's meestal vrij prijzig. Ik weet dat er op de console geen AH is, maar er is vast wel een website waar mensen elkaar items verkopen of met elkaar ruilen.....
You dont get the point ;)

Als ik met mijn barb farm zal er altijd een str inna pants droppen. Als ik met een wiz farm zal er een int inna pants droppen.

Arteroot
17th September 2013, 11:50
En Trio bedoelt dat het voor Inna's Temperance geen klap uit maakt.
Jullie praten allebei een beetje langs elkaar :P

Ik vind het totaal niet erg dat er alleen maar class-specific gear dropt. Beter dan dat je alleen maar zooi krijgt xD

Trio-sama
17th September 2013, 15:17
Ik vraag me af wanneer er dan Vit inna's pants gaan droppen.. alleen in HC? Want dat zou zeer beperken...

Het lijkt mij, zoals ik jullie hoor praten over de console versie, dat je binnen een paar weken een top-notch character kan hebben omdat alles juist rolled. Is wel erg saai hoor dan.. dan ben je er binnen een paar weken op uitgekeken.

Lord Vampire
17th September 2013, 15:20
Ik vind het totaal niet erg dat er alleen maar class-specific gear dropt. Beter dan dat je alleen maar zooi krijgt xD
Dit geldt alleen maar voor Legendaries toch? Alle Rare items gaan all over the place en ik heb echt tientallen dingen die enkel voor andere classes bedoeld zijn dan mijn eigen.

Umbario
17th September 2013, 16:21
Ik vraag me af wanneer er dan Vit inna's pants gaan droppen.. alleen in HC? Want dat zou zeer beperken...

Het lijkt mij, zoals ik jullie hoor praten over de console versie, dat je binnen een paar weken een top-notch character kan hebben omdat alles juist rolled. Is wel erg saai hoor dan.. dan ben je er binnen een paar weken op uitgekeken.
Helaas waar...enkel paar weken red ik al net......2 weken en ik ben hem eigenlijk al een beetje zat. Komt natuurlijk ook omdat ik 1200 uur in de pc versie heb.

Dit geldt alleen maar voor Legendaries toch? Alle Rare items gaan all over the place en ik heb echt tientallen dingen die enkel voor andere classes bedoeld zijn dan mijn eigen.
Het viel mij op dat die spullen voor je follower ook allemaal (in mijn geval dan) str based waren wat natuurlijk zuigt voor de 2 beste followers.

Trio-sama
17th September 2013, 18:39
Het viel mij op dat die spullen voor je follower ook allemaal (in mijn geval dan) str based waren wat natuurlijk zuigt voor de 2 beste followers.
Naja, dat is het voordeel dan weer van de AH...
Voor je follower zijn er een paar opties die VER uitstaan boven de rest..
(en lijken mij zeer onwaarschijnlijk om te verkrijgen door puur en alleen farmen)

Enchantress: tot p100 The Grand Vizier als wapen (40-45 mf en 40-45 gf) een hellfire ring (7% bonus xp), een Cold dmg stone of jordan en een Star of Azkanturath (spelling??) met stun/freeze chance.
Op p100 wissel je de hellfire om voor een 9ias/vita ring en de SoJ voor nog zo'n zelfde 9ias/vita ring.
Het wapen wissel je om voor een Azurewraith (max 15% freezechance) en heeft ook cold dmg dus heb je de SoJ niet meer nodig.

Voor de Scoundrel doe je qua ringen en amulet het zelfde en ga je bij het wapen direct voor een Buriza Do Kanyon (spelling??) want die heeft ook 15% freeze chance en cold dmg en de scoundrel kan 3 pijlen tegelijk schieten. (overigens is de SoJ niet nodig hierbij, echter wel bij de onderstaande optie)

De andere optie voor de scoundrel is een Windforce (max 50% knockback, ook weer op 3 pijlen tegelijk)

Ik ga zelf meestal voor de chantress met azure/star combo op p100 omdat de chantress 5% armor geeft en ik IAS verkies boven crit%, ook al geeft crit% me meer dps.
Alleen bij mijn Archon wizard ga ik voor scoundrel met windforce. Werkt perfect samen met "cold blooded" passive, 20% extra dmg tegen bevroren of gechillde targets. (cold dmg = chilled)

Arteroot
17th September 2013, 18:43
Ik wist alleen dat Buriza Do Kyanon goed was voor de Scoundrel.... dit is wel een indrukwekkende opsomming van de mogelijkheden van de followers!

Ik heb toevallig twee weken geleden nog een Buriza gevonden tijdens het levelen van mijn WD. Nu maar eens naar de andere items kijken, al helemaal omdat ik druk bezig ben met mijn Archon Wizard ^^

Update
Als aanvulling op je genoemde items Trio-sama!

Star of Azkaranth
http://d3db.com/item/i/the-star-of-azkaranth-3157523399

Buriza do Kyanon
http://d3db.com/item/i/buriza-do-kyanon-2880939099

Azurewrath
http://d3db.com/item/i/azurewrath-356350083

Umbario
17th September 2013, 22:26
Ik zou geen follower met een freeze wep meenemen als je ubers gaat solo killen. Ik heb een keer een paar minuten vast gezeten in de greep van siegebreaker omdat hij steeds frozen was. Voor de rest zijn die freeze weps zeer lekker.

@trio

de followers zijn meer bulletproof dan in de pc versie en ze doen ook beduidend meer dmg. Toch zoek ik voor de followers als main stat (na mf of gf) voornamelijk vit.

Trio-sama
17th September 2013, 22:35
Ik zou geen follower met een freeze wep meenemen als je ubers gaat solo killen. Ik heb een keer een paar minuten vast gezeten in de greep van siegebreaker omdat hij steeds frozen was. Voor de rest zijn die freeze weps zeer lekker.

@trio

de followers zijn meer bulletproof dan in de pc versie en ze doen ook beduidend meer dmg. Toch zoek ik voor de followers als main stat (na mf of gf) voornamelijk vit.
Dat ze de followers gebuffed hebben werdt tijd ook trouwens.
Hoeveel dmg moet ik aan denken? En hebben ze nu ook eindelijk een basis crit%? Op de PC versie hebben ze 0% crit, wat critdmg zinloos maakt, om maar een voorbeeld te noemen.

Ik moet zeggen dat ik inderdaad geen freezewapen, alleen slow, gebruikte bij siege/kulle solo's. Maar sinds de laatste patch (1.0.8.16603) kan je siege niet meer bevriezen tijdens zijn "grip" dus kan je weer gewoon freezers gebruiken :)

Lord Vampire
17th September 2013, 22:38
Auction House sluit in maart > http://m.ign.com/articles/2013/09/17...down-next-year (http://m.ign.com/articles/2013/09/17/diablo-iii-auction-house-shutting-down-next-year)

Trio-sama
17th September 2013, 22:39
UPDATE!!

Ik speel de laatste tijd veel op de US servers en daar was het vandaag tijd voor maintenance en ik log nu net weer in en zie het volgende:"

"READ CAREFULLY! BOTH THE GOLD AND REAL-MONEY AUCTIONHOUSES WILL BE PERMANENTLY SHUT DOWN ON MARCH 18TH 2014"

Dus in de PC versie gaan ze de AH's weghalen....................... hmmm

Grrr vamp me net voor

Baukereg
17th September 2013, 23:40
Halle-fuckin-lujah! Dan gaan ze zeker weten de betere droprates net als op de console doorvoeren. En logisch na de vele positieve reacties.

Trio-sama
17th September 2013, 23:52
Halle-fuckin-lujah! Dan gaan ze zeker weten de betere droprates net als op de console doorvoeren. En logisch na de vele positieve reacties.
You misunderstand... Ze hebben zojuist de datum voor de expansion aangekondigd dus.. of althans de loot 2.0 patch. Zo zie ik het iig.
Nadeel is wel dat we nog 6 maanden moeten wachten..

Illuv
18th September 2013, 09:28
Het kostte wat tijd - en een project lead - maar ze geven eindelijk toe dat het toch niet zo'n goede keuze was.

En die arme Jay Wilson maar volhouden dat het niet zou verdwijnen :D

Rappa
18th September 2013, 13:32
Nu dropt (als voorbeeld) inna's pants voor mij met strenght......wat ik toch erg vreemd vind aangezien het een monk (dex) item is. Waar ik op de pc echt niet over te spreken was dat je een mageitem vond met str/dex stats, zoals je nu loot is het leuker maar je wordt het ook wel snel zat.

Wanneer worden de stats bepaald? Bij het droppen of identifyen? Anders zou je de items unidentified in de stash doen en door je andere char laten identifyen.... Maar dat zal vast niet werken :p

@ AH shutdown

Voor mij iets te laat maar vind het knap dat zet het toch doorzetten.

Duran
18th September 2013, 14:48
Mooi.

Ik heb de PC-versie op de releasedag gekocht, maar nog steeds niet gespeeld.
Nu wacht ik tot maart 2014 (en dan ga ik er vanuit dat dat ook de releasedatum van Reaper of Souls is) en dan ga ik lekker D3 spelen zoals het had moeten zijn vanaf release.

Blizzrd finally saw the light :)

GFX18
18th September 2013, 15:25
Mooi.

Ik heb de PC-versie op de releasedag gekocht, maar nog steeds niet gespeeld.
Nu wacht ik tot maart 2014 (en dan ga ik er vanuit dat dat ook de releasedatum van Reaper of Souls is) en dan ga ik lekker D3 spelen zoals het had moeten zijn vanaf release.

Blizzrd finally saw the light :)

RoS komt later dan de loot update (en dus ook de AH update). Loot 2.0 kwam als een update, had een blue gezegd. Denk zelf dat RoS pas eind 2014uitkomt. Maar hey it's done when it's done right? :+

Arteroot
18th September 2013, 15:38
Ik snap alleen niet waarom Loot 2.0 (naar alle waarschijnlijkheid) tegelijk met Reaper of Souls wordt uitgebracht. Het zit toch ook al in de console versies? :S

Umbario
18th September 2013, 17:13
Het zit toch ook al in de console versies? :S

Nope ze noemen het loot 1.5. ;)

Arteroot
18th September 2013, 17:24
Oké dan! xD

Dan wachten we nog even rustig af :)

Megaman
18th September 2013, 19:04
Zo te horen komt het dan toch goed met Diablo 3. Alle zeikstralen die het niet konden waarderen vanwege weinig content of de AH kunnen nu ophouden met klagen en gaan spelen :P

Umbario
18th September 2013, 19:11
Zo te horen komt het dan toch goed met Diablo 3. Alle zeikstralen die het niet konden waarderen vanwege weinig content of de AH kunnen nu ophouden met klagen en gaan spelen :P
Dus was jij de enigste die het wel goed vond met AH? Ik heb niet erg veel comments gelezen hoe goed D3 wel niet is met AH.

Megaman
18th September 2013, 23:16
Ik was geen fan van de AH maar vind het geen goed excuus om dan maar niet te spelen. En op Hardcore lvl 60 worden was AH best wel fijn moet ik eerlijk toegeven.

Umbario
19th September 2013, 09:07
Ach met 900 uur op de pc heb ik het wel geprobeerd. En in die 900 uur heb ik wel 2 items geloot die het verkopen waard waren. Een 120m skorn en een 100m ring maar ja als je upgrades beginnen bij 500m dan is de lol er toch snel vanaf.

Stikkel
19th September 2013, 10:00
Ook begonnen en inmiddels met m'n Barb (lvl 10) de Skeleton King verslagen.

Even een vraagje betreft het savesysteem (PS3), kun je alleen quitten na het autosave-icoontje of kun je ieder moment quitten zonder drops/progressie te verliezen?

Umbario
19th September 2013, 12:26
Nee, ik heb al een paar keer gehad dat ik al me zooi verkocht of gedist had en eruit ging en bij het weer inloggen zat dan ineens me hele tas weer vol. beetje irri maar ik safe nu steeds door even me banner te veranderen. Ook zou ik als ik jou was regelmatig me safe backuppen.

Stikkel
19th September 2013, 12:41
Nee, ik heb al een paar keer gehad dat ik al me zooi verkocht of gedist had en eruit ging en bij het weer inloggen zat dan ineens me hele tas weer vol. beetje irri maar ik safe nu steeds door even me banner te veranderen.
Werkt dat ja? Ik meen dit gisteren gedaan te hebben en zag geen autosave-icoontje. Zal eens bekijken dan.

Direct na het gevecht met de SK deed die autosaven en was het echt bedtijd voor mij. Ik moest eigenlijk nog een room in in die dungeon maar ben gequit. Sta ik dadelijk weer in de room van de SK of weer in het dorp?

Ook zou ik als ik jou was regelmatig me safe backuppen.
Why? Ik heb nog nooit een PS3 gebackupped, buiten de cloudsaves van PSPlus.

GFX18
19th September 2013, 12:43
Dus was jij de enigste die het wel goed vond met AH? Ik heb niet erg veel comments gelezen hoe goed D3 wel niet is met AH.
Ik zelf heb ook weinig problemen met de AH hoor. De RMAH is dan weer een ander verhaal. Maar als je enig geduld hebt kun je voor weinig gold leuke gear scoren.

Als je in 1 dag je char wil gearen kost het inderdaad veel geld maar met een beetje geduld kom je heel ver.

Zo heb ik van 't weekend met mijn Barb een Skorn gekocht door te bieden voor 270.000 gold. Als ik een soort gelijke Skorn had willen kopen voor de buyout prijs was ik 70 miljoen kwijt geweest. Moest er alleen 4 dagen geduld voor hebben.

Overigens heb ik Diablo III recent bij een maat op de PS3 gespeeld en moet wel toegeven dat het natuurlijk leuker is om je eigen gear te farmen/vinden dan de AH te gebruiken.

Maar Dialbo III met AH vond ik zeker niet slecht en speel de game ook nog dagelijks met veel plezier

Trio-sama
19th September 2013, 12:55
Ik ben er ook niet zo kapot van dat we straks geen AH meer hebben.. en dan met name omdat we geen commodoties meer kunnen kopen.. (gems, tomes etc.)
Daarnaast wordt het heel erg moeilijk om aan goud te komen om bijvoorbeeld je gems te upgraden.. 1 marquise gem kost je om te maken: 67.4 mil goud + 2187 flawless square gems + 4918 tomes of secrets
Succes daarmee om dat bij elkaar te farmen.. dan ben je WEKEN bezig voor 1 gem.. die maar 4 str/vit/int/dex meer geeft dan de vorige..

Like-a-Bunny
19th September 2013, 12:56
Ik ben er ook niet zo kapot van dat we straks geen AH meer hebben.. en dan met name omdat we geen commodoties meer kunnen kopen.. (gems, tomes etc.)
Daarnaast wordt het heel erg moeilijk om aan goud te komen om bijvoorbeeld je gems te upgraden.. 1 marquise gem kost je om te maken: 67.4 mil goud + 2187 flawless square gems + 4918 tomes of secrets
Succes daarmee om dat bij elkaar te farmen.. dan ben je WEKEN bezig voor 1 gem.. die maar 4 str/vit/int/dex meer geeft dan de vorige..
Maar dan zet je het af tegen het lootsysteem dat nu geldt. Ik ga er toch vanuit dat Loot 2.0 dit soort zaken op de schop neemt?

GFX18
19th September 2013, 13:06
Maar dan zet je het af tegen het lootsysteem dat nu geldt. Ik ga er toch vanuit dat Loot 2.0 dit soort zaken op de schop neemt?
Ik neem aan dat dit inderdaad ook op de schop word genomen net zoals de gear drops.

Anders zou het wel een horror story worden xD

Lord Vampire
19th September 2013, 13:10
Ook begonnen en inmiddels met m'n Barb (lvl 10) de Skeleton King verslagen.

Even een vraagje betreft het savesysteem (PS3), kun je alleen quitten na het autosave-icoontje of kun je ieder moment quitten zonder drops/progressie te verliezen?
Beste manier is wat mij betreft je townportal te gebruiken. Dan saved hij als het goed is automatisch en, aangezien je bij de start altijd begint in je thuishaven, kun je gelijk de portal pakken naar waar je was gebleven. Ik heb nog maar 1 keer gehad dat dat niet goed werkte en ik een stukje opnieuw moest spelen. Maar wel vervelend dat je niet zelf kunt saven.

Illuv
19th September 2013, 13:31
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die het bestaan van een AH in D3 kunnen rechtvaardigen. Het haalt voor een groot gedeelte het element uit het spel waarmee Diablo (of het genre an sich) groot is geworden: gear/stat improvement door het afmaken van mobs.

Met de AH heb ik echt het gevoel dat ik me voornamelijk op een meta-game aspect moet focussen (het bespelen van de AH, zeg maar), terwijl ik het liefst gewoon een hack 'n slasher wil spelen met fijne mechanics en een hook waardoor ik blijf spelen. Je bent nu in mindere mate voor je eigen karakter aan het zoeken en meer naar een item die je een flink bedrag op de AH gaat opleveren zodat je daarna weer iets voor je eigen class kunt kopen.

Het haalt bij mij in ieder geval een groot gedeelte van voldoening weg. Gelukkig ziet Blizzard dit ook in, getuige de wijzigingen in de console-versie en het hele loot 2.0 verhaal van volgend jaar. Alleen jammer dat het zo bizar lang moest duren.

Umbario
19th September 2013, 13:33
Why? Ik heb nog nooit een PS3 gebackupped, buiten de cloudsaves van PSPlus.
Ik bedoel ook of naar een usb of naar je ps+. Helaas lees ik nog wel eens op de blizzardsite dat safes corrupt raken ik heb ook al een paar keer een harde reset op me ps3 moeten geven omdat D3 helemaal vast liep. Beter 1x te veel backuppen dan straks balen. ;)

Een harde reset is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor je ps3.

Ik snap niet dat er nog mensen zijn die het bestaan van een AH in D3 kunnen rechtvaardigen. Het haalt voor een groot gedeelte het element uit het spel waarmee Diablo (of het genre an sich) groot is geworden: gear/stat improvement door het afmaken van mobs.
+1

maar nostalgie is een slechte reden las ik hier. xD

Trio-sama
19th September 2013, 14:14
Het klopt dat ik dat nu afzet tegen het huidige loot systeem en ik neem aan inderdaad dat ze het wel enigszins aanpassen in loot 2.0, echter is over dit aspect nog helemaal niets gezegd door Blizzard, althans niet dat ik heb gelezen.
(ik heb in ieder geval veel geld geinvesteerd in tomes/brimstones/essenses/tears en een klein deel in gems (er komen nieuwe gems, dus niet te veel daarin geinvesteerd))

GFX18
19th September 2013, 14:38
Ik bedoel ook of naar een usb of naar je ps+. Helaas lees ik nog wel eens op de blizzardsite dat safes corrupt raken ik heb ook al een paar keer een harde reset op me ps3 moeten geven omdat D3 helemaal vast liep. Beter 1x te veel backuppen dan straks balen. ;)

Een harde reset is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor je ps3.

+1

maar nostalgie is een slechte reden las ik hier. xD
Nostalgie hoeft ansich geen slechte reden te zijn. Alleen mensen willen wel is te lang in het verleden blijven hangen.

Het vroeger was alles beter syndroom zeg maar.

Maar ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik niet kan wachten op de update zodat ik mijn eigen gear kan farmen omdat dit toch wel meer voldoening geeft dan de AH snipen8)

Umbario
19th September 2013, 14:48
het gebeurd bij mij nogal eens dat na siegebreaker kill de quest "talk to Adria near the demon gate" gebugged is want Adria is nergens te bekennen. Gelukkig lost het zichzelf op als je door de gate wandelt.

Megaman
19th September 2013, 16:35
Kga zo Diablo 1 weer eens installeren. :D Die muziek is zo geweldig en creepy met krijsende baby's enzo op de achtergrond, had je teminste het gevoel dat je naar de hel ging. jammer dat dit niet meer zo 'creepy' was in D3.

Umbario
19th September 2013, 18:46
Zo me 2e lvl60 character een monk. Als je die hoogste gems hebt is levelen vrij easy (natuurlijk). Wat ik wel goed gedaan vind is dat er nu shared paragon levels zijn. Bij ding level 60 was ik gelijk pg29.

Stikkel
19th September 2013, 18:52
Misschien een hele erge nooby vraag, maar als ik met mijn huidige karakter dingen in die kist van New Tristan drop en een nieuwe character aanmaak. Liggen die spullen dan nog in de kist?

Oftewel, al het spul wat ik onderweg vind voor andere classes, moet ik die bewaren of verkopen?

Lord Vampire
19th September 2013, 18:55
Alles wat je in die kist stopt, is overdraagbaar naar je andere characters. Dus alle class-specific spul kun je daar goed in kwijt.

Stikkel
19th September 2013, 19:00
Alles wat je in die kist stopt, is overdraagbaar naar je andere characters. Dus alle class-specific spul kun je daar goed in kwijt.
:)
Dat had ik stiekem al verwacht, dus de moeite waard om daar het e.e.a. in te gooien dus.

Lord Vampire
19th September 2013, 19:01
:)
Dat had ik stiekem al verwacht, dus de moeite waard om daar het e.e.a. in te gooien dus.
Jup :). Je kunt die stash trouwens ook vergroten, alleen ik weet nog altijd niet waar ik dat zou moeten kunnen doen, terwijl ik het spel al uitgespeeld heb en ongeveer net zover ben als jij nu bent, maar dan op Nightmare. :P.

Lord Serafin
19th September 2013, 19:22
Screw that, ik ga eerst mijn Barbarian opschroeven tot een leveltje of 60!:P

Ps. Lord Vampire, ass! kom volgende keer buiten spelen als ik je invite!:D

Umbario
19th September 2013, 19:22
Jup :). Je kunt die stash trouwens ook vergroten, alleen ik weet nog altijd niet waar ik dat zou moeten kunnen doen, terwijl ik het spel al uitgespeeld heb en ongeveer net zover ben als jij nu bent, maar dan op Nightmare. :P.
L3? buy tab!! ;)

als je in je kist zit dan.

Lord Serafin
19th September 2013, 19:26
Het is ook inderdaad erg ingewikkeld, Lord Vampire:+:D

Hoe zit dat trouwens: loot van lv30+ (Nightmare mode) gaat bij mij altijd naar de blacksmith, alles onder dat level naar de merchants. Ook al vraag ik me af hoe hard ik dat geld nodig heb, ik koop echt NOOIT wat van die jongens.

Valide tactiek of niet?

Umbario
19th September 2013, 20:41
Gebruik je geld om de BS+JC te upgraden.

Lord Vampire
19th September 2013, 21:40
Het is ook inderdaad erg ingewikkeld, Lord Vampire:+:D

Hoe zit dat trouwens: loot van lv30+ (Nightmare mode) gaat bij mij altijd naar de blacksmith, alles onder dat level naar de merchants. Ook al vraag ik me af hoe hard ik dat geld nodig heb, ik koop echt NOOIT wat van die jongens.

Valide tactiek of niet?
Je hebt het nodig voor de Trophy als het goed is. Sprak net mijn broer, die is lvl 60 en speelt nu Inferno, dus al 3x uitgespeeld en hij heeft nog niet eens 1 miljoen goud, terwijl je 5 miljoen nodig hebt voor de trophy :P. Maar mogelijk telt hij alles op wat je ooit hebt gekregen, ook als je het hebt uitgegeven.

Trouwens, ik kreeg je invite, maar wilde de game eerst zelf helemaal doorspelen voordat ik met anderen ging spelen :).

Lord Serafin
19th September 2013, 21:58
Je hebt het nodig voor de Trophy als het goed is. Sprak net mijn broer, die is lvl 60 en speelt nu Inferno, dus al 3x uitgespeeld en hij heeft nog niet eens 1 miljoen goud, terwijl je 5 miljoen nodig hebt voor de trophy :P. Maar mogelijk telt hij alles op wat je ooit hebt gekregen, ook als je het hebt uitgegeven.
Gestoord, maar ik hou het in gedachte: dank je.
Trouwens, ik kreeg je invite, maar wilde de game eerst zelf helemaal doorspelen voordat ik met anderen ging spelen :).
Oh sorry, dacht dat je al in ronde twee zat!^^ Ik had namelijk hetzelfde voornemen.

Umbario
19th September 2013, 22:29
Dat geld voor die trophy is enkel pick up.

Lord Serafin
19th September 2013, 23:01
JE MOET 5 MILJOEN OPPIKKEN!?:S
Die trophy is een Inferno-mode op zichzelf!

Umbario
20th September 2013, 00:21
Ik had binnen 10 dagen platinum die 5mil was de laatste. Ik geef mijn followers ook altijd +gold op de ringen/amu. Templar is best mf omdat hij ook nog mf op shield kan.

Trio-sama
20th September 2013, 10:33
JE MOET 5 MILJOEN OPPIKKEN!?:S
Die trophy is een Inferno-mode op zichzelf!
Op de PC is de achievement 100 miljoen pickup..

Megaman
20th September 2013, 11:13
idd die 5 miljoen heb je binnen no-time op inferno

Black
20th September 2013, 12:14
Verdomme, GTA-V en Diablo 3. Toch maar eens kijken naar een PS3 :+

Stikkel
23rd September 2013, 10:00
Inmiddels al een stukje in Act II. En heb weer een vraagje,
Als ik die blacksmith upgrade geld dit direct voor als ik met andere characters ga spelen? Ik heb al enkele wapens/armor voor andere classes gezien daar en skip die maar, aangezien ik deze toch niet kan equippen. Maar mocht die BS voor alle characters gelden dan heb ik dadelijk een puur op barbarian gefocuste BS.

En alle blauwe/gele wapens die ik niet gebruik doe ik daar salvagen en alle grijze/normale wapens verkoop ik. Ik neem aan dat dit wel ok is?

Trio-sama
23rd September 2013, 10:25
De BS en jeweler zijn "account wide", dus voor alle characters. (Behalve de HC dan)
Als je de blacksmith leveled krijgt hij vanzelf meer armor en weapon plans die je kan maken voor alle classes. Op lvl 10, het maximum level, kan je hem ook heel veel (zo'n 130) plans leren die hij kan gaan maken. Daarnaast zijn er ook nog Legendary en Set plans maar die zijn zeer zeldzaam (op de PC althans).

Edit: Overigens is de ervaring dat de BS wapens/armor niet opwegen tegen wat je kan vinden. Er zijn maar een paar plans die dat kunnen op lvl 60 en daaronder eigenlijk niet. Maar ik weet niet wat ze hierin hebben veranderd in Loot 1.5.

Nogmaals, ik ben niet heel erg bekend met het Loot 1.5 systeem van de console, maar wat ik altijd deed was totdat ik in inferno ben alles verkopen wat ik vind en in inferno alles salvagen. Lvl 60 is de end game en dan heb je geen lagere level armor/wapens meer nodig.

Umbario
23rd September 2013, 10:36
De BS en jeweler zijn "account wide", dus voor alle characters. (Behalve de HC dan)
Als je de blacksmith leveled krijgt hij vanzelf meer armor en weapon plans die je kan maken voor alle classes. Op lvl 10, het maximum level, kan je hem ook heel veel (zo'n 130) plans leren die hij kan gaan maken. Daarnaast zijn er ook nog Legendary en Set plans maar die zijn zeer zeldzaam (op de PC althans).
Op de console dus niet.

Edit: Overigens is de ervaring dat de BS wapens/armor niet opwegen tegen wat je kan vinden. Er zijn maar een paar plans die dat kunnen op lvl 60 en daaronder eigenlijk niet. Maar ik weet niet wat ze hierin hebben veranderd in Loot 1.5.
Op de console is mijn ervaring dat je jezelf een aardig boost kan geven juist door het craften.

Stikkel
23rd September 2013, 10:56
Thanks Trio, dat is wat ik wilde weten.

Op de console is mijn ervaring dat je jezelf een aardig boost kan geven juist door het craften.
Inderdaad, in ieder geval op de lagere levels, misschien als je eenmaal op de hogere levels zit dat dit zich elkaar een beetje opheft maar ik heb momenteel toch enkele armordelen ge-equipped die ik geforged heb.

En als ik het nu goed begrijp kun je dus beter op de armordelen focussen met de BS upgraden, zo hebben mijn eventuele andere characters er ook nog wat aan.

Levellen je followers trouwens ook mee, ook als je ze niet in jouw party hebt zitten?

Umbario
23rd September 2013, 11:42
Levellen je followers trouwens ook mee, ook als je ze niet in jouw party hebt zitten?
je followers levelen mee zonder dat je ze hoeft te gebruiken....tot en met lvl59 het laatste level moet je even 1 voor 1 doen maar dat is zo gebeurd.

En als ik het nu goed begrijp kun je dus beter op de armordelen focussen met de BS upgraden, zo hebben mijn eventuele andere characters er ook nog wat aan.
De wapens die je kan craften geven juist de meeste boost. Armor is nog niet heel belangrijk tot je in Inferno terecht komt dan worden namelijk de resistances erg belangrijk.

Ik zit mijn monk in M5 met 700 resistance 8k armor 60k life en 2x lifesteal op wapens.

Stikkel
24th September 2013, 01:43
De wapens die je kan craften geven juist de meeste boost. Armor is nog niet heel belangrijk tot je in Inferno terecht komt dan worden namelijk de resistances erg belangrijk.
Ik zie net dat al de armors en wapens forgeable zijn als je de BS upgrade |`(
Ik dacht dat als er 2 staan je er ene kunt kiezen en die kun je dan forgen, maar je kunt dan gewoon beide forgen... nogmaals |`(

Nog meer nooby-vragen van mijn kant :P

Ik heb een legendary 2-handedsword gevonden en vind het zelf een beetje log om mee te spelen en nu zie ik dat mijn enchantress die kan equippen,

http://i1213.photobucket.com/albums/cc468/pstikkel/null_zpsd977bcbc.jpg (http://i1213.photobucket.com/albums/cc468/pstikkel/null_zpsd977bcbc.jpg)

Heeft zij wat aan 2-handedswords? Als ik haar mee heb gebruikt ze meestal magic. Maar als ik haar strenghtstatt zie is die best hoog (ook uiteraard mede door de +60 in het wapen). Maar heeft ze er ook wat aan? En wat is het verschil tussen een staff equippen bij haar of een 2handed-sword?

En dan nog wat, ik was even door de challenges aan het bladeren en toen kwam ik deze tegen,

http://i1213.photobucket.com/albums/cc468/pstikkel/null_zps47de3092.jpg (http://i1213.photobucket.com/albums/cc468/pstikkel/null_zps47de3092.jpg)

Zoals jullie zien staan er geen vinkjes bij de mogelijke conversaties in act 1. Is het mogelijk dat ik deze gemist heb? Ik zit nu in act 2 en heb net Maghda
verslagen en heb nog steeds geen jeweler in mijn camp.. Mocht ik deze gemist hebben, kan ik die nog ergens gaan terughalen?

Black
24th September 2013, 10:36
Ja je wapen kan je wizard's magic gewoon versterken. Ik meen me te herinneren dat de dps van je magic gebaseerd is op je wapen namelijk.

Arteroot
24th September 2013, 12:09
@Stikkel
Die Jeweler heb je nog niet gemist en je bent er bijna!
Zodra je hem hebt unlocked blijft hij in je game zitten, ook als je terug gaat naar voorgaande acts. Daarna is het dus pas mogelijk om dergelijke conversaties met hem te hebben. Wees gerust, je hebt niks fout gedaan :P

@Black & Stikkel
Wapen DPS heeft direct effect op je damage output. Dus het versterkt haar wel, maar de strength stat doet niks voor haar. Intellect natuurlijk wel.

Stikkel
24th September 2013, 13:06
Die Jeweler heb je nog niet gemist en je bent er bijna!

Wees gerust, je hebt niks fout gedaan :P
... ik dacht al. Leek me ook sterk dat je zoiets zou kunnen missen en ik verken elk hoekje van de map. Maar toen ik de challenges bekeek schrok ik toch even, ook aangezien ik nu al enkele jewels en armor/wapens met sockets heb ontvangen. Dan speel ik gerust verder :D

@Black & Stikkel
Wapen DPS heeft direct effect op je damage output. Dus het versterkt haar wel, maar de strength stat doet niks voor haar. Intellect natuurlijk wel.
Ik zou ook denken dat haar damage van de INT-statt zou komen maar vond het al een beetje raar dat haar base-strenght ongeveer even hoog is als haar base-intelligence. Als ik alle equips bij haar verwijder zullen die beiden rond de 100 zitten denk ik. Vind het dan een beetje raar dat de strenghtstatt dan niets doet voor haar :?

Arteroot
24th September 2013, 13:14
Alle stats hebben een bepaald added effect, maar de per class heeft een main stat een damage modifier effect. Voor enchantress is dat intellect.

Waarom haar base stats bijna gelijk zijn... geen idee waarom! Is volgens mij verder ook totaal niet relevant :P

Snel google werk:
In Diablo III, the stats function a little differently. Each stat has a primary effect that increase the overall damage for specific classes. Each stat (except Vitality) also has a secondary effect. The secondary effects are various forms or damage mediation that cater to various play styles.
Strength: Increases all Barbarian damage and armor for all classes.
Dexterity: Increases all Demon Hunter and Monk damage and Dodge for all classes.
Intelligence: Increases all Wizard and Witch Doctor damage and physical/elemental resistance.
Vitality: Initially, increases life by 10 hit points. After a character reaches Level 36, however, the Life gains from Vitality begin to go up by 1 per point, up to lv. 60, where each point is +35 Life, barring the +% Life bonuses

marco91
24th September 2013, 13:21
Ik heb de game uiteindelijk maar weer verkocht, na Hell had ik het eigenlijk wel gehad. Ook al zeiken genoeg mensen over de Auction House, het zorgde er wel voor dat gold nog value had, en tevens was de drop rate ´beter´. De loot die ik kreeg uit Nightmare kon ik helemaal door tot Hell gebruiken.

Met sommige gear ben je gewoon zo zwaar overpowered.

Lord Vampire
24th September 2013, 15:45
Ik heb de game uiteindelijk maar weer verkocht, na Nightmare had ik het eigenlijk wel gehad. Ook al zeiken genoeg mensen over de Auction House, het zorgde er wel voor dat gold nog value had, en tevens was de drop rate ´beter´. De loot die ik kreeg uit Hell kon ik helemaal door tot Nightmare gebruiken.

Sense, you make none :?.

Ik ben zelf begonnen met offline co-op. Ik ben alleen veel te overpowered als lvl 38 wizard op normal, maar goed, daardoor kan mijn vriendin wel even snel levelen, zodat ze vervolgens verder met mij op pad kan met mijn game in Nightmare :).

Trio-sama
24th September 2013, 21:18
Ik heb de game uiteindelijk maar weer verkocht, na Hell had ik het eigenlijk wel gehad. Ook al zeiken genoeg mensen over de Auction House, het zorgde er wel voor dat gold nog value had, en tevens was de drop rate ´beter´. De loot die ik kreeg uit Nightmare kon ik helemaal door tot Hell gebruiken.

Je bent nog niet eens begonnen aan het spel en je hebt het alweer verkocht?
Pas in inferno begint het spel echt... normal/nightmare/hell is een voorbereiding op inferno.. een manier om je bekend te maken met de class en de skills.. totdat je lvl 60 bent heb je nog niet eens alle runes. Diablo is altijd een farm game geweest.. ik denk dat je je niet goed hebt beseft wat dat inhield toen je het kocht..

Black
24th September 2013, 21:21
3z dezelfde verhaallijn doorlopen en dan begint het spel? nondeju wat een drogredenexcuus.

Trio-sama
24th September 2013, 21:28
zwart-wit much?
Ik ben het ook niet eens met de keuze dat je 4x de verhaallijn door moet lopen, daarentegen is het wel waar dat 1-59 een voorbereiding is op lvl 60 in inferno. Dat is waar de echte uitdaging zit, dat is waar 99% van de loot zit, dat is waar "legends are born" etc etc

Black
24th September 2013, 21:43
Jawel, maar ik snap wel dat mensen het snel zat zijn.

Trio-sama
24th September 2013, 22:04
Ja en nee.. Zoals ik hierboven al zei, Diablo games zijn altijd al farm games geweest.. als je diablo hebt gekocht om alles maar 1 keer te doen heb je niet goed gelezen waar het spel om draait.
Ondanks dat ik het zelf ook wat dom vind om 3x de hele verhaal lijn door te moeten lopen voordat je bij inferno bent, is het een achterhaald argument natuurlijk.. In inferno do je niets anders dan over en over en over en over het zelfde ding farmen... net als dat je in D2-LoD eindeloos Baal runs deed.

marco91
24th September 2013, 22:10
Je bent nog niet eens begonnen aan het spel en je hebt het alweer verkocht?
Pas in inferno begint het spel echt... normal/nightmare/hell is een voorbereiding op inferno.. een manier om je bekend te maken met de class en de skills.. totdat je lvl 60 bent heb je nog niet eens alle runes. Diablo is altijd een farm game geweest.. ik denk dat je je niet goed hebt beseft wat dat inhield toen je het kocht..
wait whut?

Ik heb me enorm veel vermaakt met de PC versie, en had hetzelfde vermaak ook verwacht op de PS3. Helaas was dit niet het geval, je gaat er op de console veel te gemakkelijk doorheen.

Trio-sama
24th September 2013, 23:15
wait whut?

Ik heb me enorm veel vermaakt met de PC versie, en had hetzelfde vermaak ook verwacht op de PS3. Helaas was dit niet het geval, je gaat er op de console veel te gemakkelijk doorheen.
My bad, ik wist niet dat je ook de PC versie had gespeeld, ik lees niet altijd alles. Nevertheless, mijn bovengenoemde argumenten blijven staan, alleen niet meer toepasbaar op jou.

Black
24th September 2013, 23:44
Ja en nee.. Zoals ik hierboven al zei, Diablo games zijn altijd al farm games geweest.. als je diablo hebt gekocht om alles maar 1 keer te doen heb je niet goed gelezen waar het spel om draait.
Ondanks dat ik het zelf ook wat dom vind om 3x de hele verhaal lijn door te moeten lopen voordat je bij inferno bent, is het een achterhaald argument natuurlijk.. In inferno do je niets anders dan over en over en over en over het zelfde ding farmen... net als dat je in D2-LoD eindeloos Baal runs deed.
Dat is niet de crux. Wel dat het in D3 naar marco's smaak te simpel is. Wat ik van meerdere mensen hoor.

Like-a-Bunny
25th September 2013, 00:43
Dan heb ik er niks van begrepen. Als klein mannetje waren Diablo I en II toch by far mijn favoriete games, zonder dat ik een milliseconde gefarmd heb. ^^

Eenlamp
25th September 2013, 00:49
D1 en 2 waren voor mij eigenlijk ook wel puur farmen en traden zodat ik enorm veel mules had om verschillende characters mee te levellen. :P

M'n moeder en broertje waren meer zoals LaB beschrijft, gewoon relaxt door het spel heen gaan op hun eigen tempo. Ook geen online.

Baukereg
25th September 2013, 04:00
Single player hardcore, I'm lovin it!

Stikkel
25th September 2013, 11:10
je gaat er op de console veel te gemakkelijk doorheen.
Mocht je het te makkelijk vinden dan kun je de moeilijkheidsgraad toch ook omhoog zetten? Per mode (normal-nightmare-heel-inferno) heb je volgensmij verschillende moeilijkheidsgraden -> Easy-Normal-Hard & Master 1 t/m 5. Ligt dus ook een beetje aan je zelf hoe makkelijk je er doorheen gaat.

Ik ben momenteel lvl23 met m''n Barb en heb net het Bloed van Zoltun Kulle
gehaald in Act II. Al verschillende legendary's gevonden incluis 2x een 1-handed weapon die ik momenteel dual-wield. Ik hak echt door alles en iedereen heen en het is (momenteel) echt simpel, maar voor mij is dit geen probleem. Ik weet dat deze wapens maar even mee gaan en toch op zoek moet naar andere drops.

Maar je doet het toch voor de drops en je doodt toch vijanden om sterker te worden? Tja en als je eenmaal sterker bent is het voor mij geen probleem om dat te laten zien aan de beestjes :P

Die Whirlwind van de Barb i.c.m. een deel life per hit is echt OP (momenteel dan :P). Game speelt echt lekker en is moeilijk neer te leggen.

De gemmaster ook gevonden en de bedoeling is toch om alle gems gewoon te upgraden als het kan toch?

marco91
25th September 2013, 12:27
@Stikkel
heb een tijdje met M1 en M2 lopen spelen, maar het doet mij niet meer zo veel.

Wie weet, mss dat ik nog wel de PS4 versie op pik.

Lord Vampire
25th September 2013, 18:13
Iemand hier al in het "secret cow level" van Diablo 3 geweest eigenlijk? :D

http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/image_content_width/hash/26/56/265667b7f4baef707bc84fa5376a4f9f.jpg?itok=hWuzYime

The Chosen One
25th September 2013, 19:40
Yup, best secret level ever.

Maergok
25th September 2013, 23:19
Als iemand besluit om een ps3 versie toch weer weg te doen heb ik overigens wel echt interesse. Lijkt me namelijk na alles wat ik heb gelezen en perfecte game om met een paar kaarten dronken in co op te spelen.

Heb de pc versie ook wel, maar ik kreeg zoals zoveel mensen hier ook al hebben aan gegeven gewoon geen loot fever

Trio-sama
25th September 2013, 23:57
hehe ja.. Ik haal redelijk wat van mijn gold daar vandaan... in inferno kunnen van pinata's "horadric hamburgers" en van uniques (beren en ponys) "Spectrum" droppen. Beide zijn lvl 28 daggers en kunnen tot wel 700 dps rollen.. deze gaan voor miljoenen op de ah

Stikkel
30th September 2013, 11:30
Zo, mijn 1e playtrough zit er ook op, niet heel veel moeite gekost en onderstaande van LV geld ook voor mij.

Vanmiddag op Normal uitgespeeld en gelijk begonnen aan Nightmare. Moet zeggen dat ik vanaf eind Act II eigenlijk wat overpowered was naar mijn idee. Heb een legendary wapen gevonden wat nogal goed is, dus sindsdien nooit meer dood gegaan en eigenlijk nog maar 2 keer een health potion hoeven gebruiken. Diablo dus ook in 1 keer verslagen met mijn lvl 30 wizard, zonder hulp van anderen en zonder dood te gaan.

Anyway, machtig verslavend spelleke :P.
Voor de geintresseerden waren dit mijn stats na diablo (crappy foto, maar je ziet genoeg denk ik :P),

http://i1213.photobucket.com/albums/cc468/pstikkel/null_zps6eafa853.jpg (http://i1213.photobucket.com/albums/cc468/pstikkel/null_zps6eafa853.jpg)

Ik weet bij god niet of dit een beetje gemiddeld is aan het einde van playthrough 1 :P
De helm dropte bij diablo en was mijn 18e legendary in totaal in mijn bezit.
(heb er wel 3 geforged uit een setplan die ik ergens gevonden heb en een paar had ik al vanaf het begin in mijn bezit middels de DLC-bonus.)

De 2 legendary wapens had ik aan het einde van act 2 en begin act 3 gevonden en ben geen vervangers meer tegengekomen.

Heb echt alle hoekjes van alle maps verkend nu, maar ben wel van plan om in de volgende playthroughs een beetje meer doorheen te rushen zover het gaat.

Rappa
30th September 2013, 17:36
Aan je level is te zien dat je behoorlijk wat explored hebt :) Volgens mij mag je met minimaal lvl 25 door naar het volgende niveau mits je diablo gekilled heb natuurlijk. Daar zit jij dus ruim boven.

Heb beide delen uitgespeeld (pc,xbox) en vond de console versie toch een stuk leuker om te doen. Al waren de drops wel apart. Act 2 op hell liep ik met twee wapens die beide iets van 300 dps deden. Vond ook alleen soortgelijke wapens tot dat er opeens in 10 minuten speeltijd twee legendary wapens dropte van beide 1000 dps waardoor ik dus rest van Hell en een groot gedeelte van inferno met twee vingers in mijn neus kon doorlopen.

Mochten er nog mede xbox spelers zijn ik heb behoorlijk wat lvl 60 jewel/blacksmith recepten dubbel. Deel ik graag uit :)

Aelor
2nd October 2013, 21:16
Als iemand besluit om een ps3 versie toch weer weg te doen heb ik overigens wel echt interesse. Lijkt me namelijk na alles wat ik heb gelezen en perfecte game om met een paar kaarten dronken in co op te spelen.

Heb de pc versie ook wel, maar ik kreeg zoals zoveel mensen hier ook al hebben aan gegeven gewoon geen loot fever

Ik sluit me helemaal aan :) Ik heb de demo geprobeerd en speelt echt heerlijk gewoon. Controls zijn echt super goed, ik vind ze echt fijner dan de PC versie.

Aelor
10th October 2013, 16:09
Ik merk ook wel dat de drops best significant beter zijn dan de PC versie. Ik zit ff goed na te denken, maar b.v. die geel gouden potions, dat is puur voor de console versie? Heb de PC versie al een tijd niet meer gespeeld overigens.

Ik zit nu op level 21 met mijn monk, en die knokt vrolijk verder. Controls zijn over het algemeen stukke beter, omdat het voelt alsof je meer controle hebt over je karakter. Ben wel benieuwd hoe bepaalde skills uitpakken, ik kan me herinneren dat er een aantal skills zijn die je met je muis op een plek kon richten, zoals Blizzard en zo. Weet niet hoe dat op console uitpakt, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden erover.

Bestaat er trouwens een mogelijkheid om de game op de HD te installeren, of iig een soort van installatie? Ik heb dan wel een 40 GB versie, maar vroeg me het zo af. Vroeg me ook af, wat er gebeurt als ik de demo eraf haal, gooit 'ie dan bepaalde dingen weg? Vooral karakters :D.

Zijn er mensen hier die dit online spelen met anderen van hier eigenlijk? Ik speel dan wel niet dagelijks of zo, maar vind een online sessie soms wel leuk :P.

Baukereg
16th October 2013, 12:28
Ik overweeg om Diablo voor de ps3 aan te schaffen zodat ik met vrienden op de bank kan co-oppen. Hebben mijn vrienden dan ook een 'account' nodig, of kunnen we gewoon met één kopie van de game met zijn vieren spelen?

Lord Vampire
16th October 2013, 13:00
Ik overweeg om Diablo voor de ps3 aan te schaffen zodat ik met vrienden op de bank kan co-oppen. Hebben mijn vrienden dan ook een 'account' nodig, of kunnen we gewoon met één kopie van de game met zijn vieren spelen?
Je kunt gewoon op 1 account spelen, maar kan ook op meerdere accounts met 1 kopie. Dit laatste doe ik. Mijn vriendin en ik hebben beiden een account op mijn PS3. Ik importeer dan gewoon mijn character van mijn account in haar spel (op haar account) en spelen maar. Zelden zo vloeiend zoiets meegemaakt trouwens. Druk op start en binnen 10 seconden speel je samen :).

Trio-sama
16th October 2013, 13:18
Jup, ALLES voor de console (bitter much, yes!)

Baukereg
16th October 2013, 13:34
Chill. Zit alleen nog met de prijs in mijn maag. 55 euro op psn en bij de grotere winkels. :(

Rappa
16th October 2013, 13:50
Chill. Zit alleen nog met de prijs in mijn maag. 55 euro op psn en bij de grotere winkels. :(
Je kan er bij webwinkels nog iets van 5 euro af snoepen maar niet veel meer. Word de game niet al veel tweedehands aangeboden? Weet dat veel net als ik twee versies van de game hebben. Denk dat na de update op pc veel weer terug gaan naar de pc versie.

Duran
16th October 2013, 14:49
Ik heb de PC-versie sinds release day en heb hem nog steeds niet gespeeld ...
Ik wacht op Reaper of Souls en ga dan beiden direct doorlopen.
Ben wel van plan om hiermee direct te beginnen nadat Reaper of Souls is verschenen.

Ik heb nog zo'n grote backlog ...

Baukereg
16th October 2013, 14:58
Denk dat na de update op pc veel weer terug gaan naar de pc versie.
Ook mijn idee, echter duurt het nog een half jaar voor de updates ook naar de PC komen en daar zit controller support hoogstwaarschijnlijk niet bij.

Rappa
16th October 2013, 15:11
Ook mijn idee, echter duurt het nog een half jaar voor de updates ook naar de PC komen en daar zit controller support hoogstwaarschijnlijk niet bij.
Nee maar bedoel meer dat veel pc spelers, net als ik, de console versie hebben aangeschaft uit nieuwsgierigheid. Deze vrij snel hebben doorlopen (ik had na 2 weken Diablo neer op inferno en toen nog een weekje updates gezocht en toen was ik er wel klaar mee) en nu gewoon wachten op de update voor de pc versie. Wat er voor zorgt dat vele de console versie weer door verkopen :)

bijv. http://www.tweedehands.nl/computer-g...166634116.html (http://www.tweedehands.nl/computer-game-consoles/game-consoles-spelcomputers/sony-playstation-3/diablo-iii-playstation-3-166634116.html)

RPGer
16th October 2013, 15:41
Speelt best lekker op de PS3 met controller vanaf de bank. Plus je kan meteen op hard beginnen wat ik nogal een bezopen limiet vond aan de PC versie. Ben misschien ook wel in de markt voor een PS3 versie, maar zeker niet voor de volle pond aangezien ik dat al voor de PC versie heb betaald.

Rappa
16th October 2013, 16:12
Speelt best lekker op de PS3 met controller vanaf de bank. Plus je kan meteen op hard beginnen wat ik nogal een bezopen limiet vond aan de PC versie. Ben misschien ook wel in de markt voor een PS3 versie, maar zeker niet voor de volle pond aangezien ik dat al voor de PC versie heb betaald.
Dat is wel alleen voor de mensen die een extra uitdaging willen. Easy, normal en hard veranderen niets aan de hoeveelheid xp/gold wat je ontvangt of de drop rate van items wat ik persoonlijk erg jammer vind. Ik zag daardoor geen reden om de moeilijkheidsgraad aan te passen tot dat ik "goed" genoeg was voor Master I - V niveau.

RPGer
16th October 2013, 16:22
Dat is wel alleen voor de mensen die een extra uitdaging willen. Easy, normal en hard veranderen niets aan de hoeveelheid xp/gold wat je ontvangt of de drop rate van items wat ik persoonlijk erg jammer vind. Ik zag daardoor geen reden om de moeilijkheidsgraad aan te passen tot dat ik "goed" genoeg was voor Master I - V niveau.
Ik ben een redelijk ervaren gamer. Ik zie niet in waarom ik op Normal heel Diablo III moet doorkachelen zonder enige uitdaging PER CHARACTER om uberhaubt op het volgend niveau te spelen.. Ik was daar zo pissed over dat ik D3 op de PC niet eens meer heb aangeraakt.

Lord Serafin
16th October 2013, 16:32
Ben ik de enige die er simpel van wordt dat je na Hard het spel nog driemaal moet uitspelen om alles te unlocken? Daarbij heeft het weinig zin, lijkt me, om op Nightmare of Hell te spelen met een nieuw character omdat ze doodleuk over je heen walsen omdat je te zwak bent: ik wil die fricking goede loot en ik wil 'm nu!!!

oh, en jullie hebben mogelijk wel gelezen over de nieuwe Patch voor de PS3 die vandaag is uitgekomen: heb nooit last gehad van die glitches, though.

Trouwens een vraagje: aangezien ik geen idee heb wanneer het spel voor mij saved (en ik dus niet weet wanneer ik kan stoppen zonder data-verlies), wat moet je doen om de boel met en gerust hart uit te kunnen zetten?

Rappa
16th October 2013, 16:34
Ik ben een redelijk ervaren gamer. Ik zie niet in waarom ik op Normal heel Diablo III moet doorkachelen zonder enige uitdaging PER CHARACTER om uberhaubt op het volgend niveau te spelen.. Ik was daar zo pissed over dat ik D3 op de PC niet eens meer heb aangeraakt.
Oke, dan begrijp ik het. Ik speel het blijkbaar anders.

Na dat ik met één karakter de game heb "uitgespeeld" wil ik gewoon zo snel mogelijk een nieuw karakter levelen naar lvl 60 omdat na mijn idee dan de game pas begint (loot fever). Omdat je constant hetzelfde verhaal aan het doorlopen bent wil ik dat gewoon zo snel mogelijk doen en miste daarom geen hogere moeilijkheidsgraad.

Trouwens een vraagje: aangezien ik geen idee hebt wanneer het spel voor mij saved (en ik dus niet weet wanneer ik kan stoppen zonder data-verlies), wat moet je doen om de boel met en gerust hart uit te kunnen zetten?
Ja fijn is dat he :S Ik heb nooit wat verloren aan loot, gold etc. Enige wat ik steeds deed was voor ik de game afsloot netjes naar menu gaan en daarna de console afsluiten. Dat lijkt dus te werken.

Rappa
16th October 2013, 16:38
sorry dubbelpost

Stikkel
16th October 2013, 16:45
Trouwens een vraagje: aangezien ik geen idee hebt wanneer het spel voor mij saved (en ik dus niet weet wanneer ik kan stoppen zonder data-verlies), wat moet je doen om de boel met en gerust hart uit te kunnen zetten?
Ik had dit ook al eens gevraagd hier en kreeg de tip om telkens als je af wilt sluiten je banner te veranderen. Dan komt het autosave-icoontje in ieder geval en kun je quitten. Beetje omslachtig maar het werkte in ieder geval wel voor mij.

Als je overigens nog eens de MP aan wilt slingeren dan geef maar een seintje op PSN. Ben momenteel gestopt na de skeleton king op nightmare. (was even tijd voor wat anders)

Lord Serafin
16th October 2013, 16:50
Ik had dit ook al eens gevraagd hier en kreeg de tip om telkens als je af wilt sluiten je banner te veranderen. Dan komt het autosave-icoontje in ieder geval en kun je quitten. Beetje omslachtig maar het werkte in ieder geval wel voor mij.
Heb ik ook eens geprobeerd, maar volgens mij had ik toen bij het volgende opstarten alsnog de loot die ik net verkocht had op zak.
Als je overigens nog eens de MP aan wilt slingeren dan geef maar een seintje op PSN. Ben momenteel gestopt na de skeleton king op nightmare. (was even tijd voor wat anders)
You've got yourself a deal! ik zit midden in de woestijn op Nightmare Master lv 2 (ofzo) dus kan wel een extra bijl aan mijn zijde gebruiken!;)

RPGer
31st October 2013, 22:05
WTF is dit nu weer, wil ik inloggen in mijn battlenet account vraagt ie om één of andere communicator. Ik heb heel dat ding niet. Net een app gedownload, maar die code slikt ie niet omdat deze niet gekoppeld is aan mijn account..waar ik dus niet meer in kom. Wat is dit voor shit?

Asmoday
31st October 2013, 22:40
WTF is dit nu weer, wil ik inloggen in mijn battlenet account vraagt ie om één of andere communicator. Ik heb heel dat ding niet. Net een app gedownload, maar die code slikt ie niet omdat deze niet gekoppeld is aan mijn account..waar ik dus niet meer in kom. Wat is dit voor shit?
Klinkt alsof iemand toegang heeft gekregen tot je account en er een authenticator heeft aangeplakt,

DAt wordt OF een skype call naar Blizz, OF een ticket OF een webchat.
Webchat gaat het snelst als je een Foto hebt van je PAsspoort/ID kaart zodat je kan bewijzen dat JIJ de persoon bent die de account beheert.