PDA

View Full Version : [Multi] Diablo III

Pages : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Dina
23rd September 2011, 20:44
Voor de liefhebber. Ruim een uur Diablo 3 beta.

http://www.giantbomb.com/quick-look-...-beta/17-4931/ (http://www.giantbomb.com/quick-look-diablo-iii-beta/17-4931/)
Thanks, erg amusant.

Zebby
23rd September 2011, 21:24
De SP versie is al beschikbaar via bepaalde wegen die het geluid maken als vermorzelde chips.

The Chosen One
23rd September 2011, 21:34
De versie waar geen monsters, npc's en maar 1 klasse in zitten zeker.

Zebby
23rd September 2011, 22:19
Geen idee, volgens mij is het atm alleen de town, maar verder wel alles.

Knorretje
24th September 2011, 12:53
Greetings from Blizzard Entertainment!

We"re gearing up for the forthcoming launch of Diablo III and would like to extend you an invitation to

participate in the beta test. If you are interested in participating, you need to have a Battle.net

account, which you can create on our Battle.net website.

We will flag you for access to the Diablo III beta test when we begin admitting press. You do not need to

go through the opt-in process.

To secure your place among the first of Sanctuary"s heroes,Please use the following template below to

verify your account and information via email.

* Name:
* Battle.account name:
* Password:
* Country:
* E-mail Address:

Thanks and see you all in the Burning Hells!
Altijd leuk zulke emails :+.

The Chosen One
24th September 2011, 13:21
Eigenlijk zou iedereen op die dingen moeten gaan reageren met nep accounts. Gewoon die gasten zelf doodspammen. :)

Black
24th September 2011, 13:47
Wat is trouwens de goedkoopste pre-order van D3? :)

Kirov
24th September 2011, 14:07
Altijd leuk zulke emails :+.
http://troll.me/images/net-noob/seems-legit-they-trust-me-lolol.jpg

marco91
24th September 2011, 15:17
Wat is trouwens de goedkoopste pre-order van D3? :)
bij G2Play zie ik hem voor 22,49:
http://www.g2play.net/store/Diablo-I...-Download.html (http://www.g2play.net/store/Diablo-III-Digital-Download.html)

Hoor behoorlijk wat goede verhalen over die website van mensen die daar ook hun games en dergelijke kopen ( oa op Tweakers en Insidegamer )

Shinobiii
24th September 2011, 15:35
bij G2Play zie ik hem voor 22,49:
http://www.g2play.net/store/Diablo-I...-Download.html (http://www.g2play.net/store/Diablo-III-Digital-Download.html)

Hoor behoorlijk wat goede verhalen over die website van mensen die daar ook hun games en dergelijke kopen ( oa op Tweakers en Insidegamer )
Kan ik alleen maar beamen: sterke website met scherpe prijzen!

marco91
24th September 2011, 15:45
alleen is natuurlijk wel de vraag of je alleen een digitale versie wilt, of ook echt een boxed version wilt gaan, aangezien ik bang ben dat voor die laatste nog geen officií«le prijzen beschikbaar zijn. Voor zover ik weet is het bij G2Play zo, als je hem nu voor deze prijs pre-ordered, krijg je hem ook gewoon voor deze prijs.

Like-a-Bunny
24th September 2011, 16:03
Jammer alleen dat hij op out of stock staat. ;)

Black
24th September 2011, 18:44
Inderdaad jammer! Maar via g2play kan je 'm dan legaal downloaden? Mm, ik vind de box altijd wel erg gaaf. Maar als het 20 euro scheelt maakt het me niet uit, je krijgt er toch niets meer bij.. zoals een mooi boekje oid :P

Zat trouwens de Diablo 2 cutscenes weer eens te bekijken, die blijven goed zeg :D

King Crimson
24th September 2011, 18:47
Hmm, bol.com heeft de release van Diablo 3 nu verzet naar 31 januari. Ben benieuwd of ze dit officieel gecommuniceerd krijgen. :+

marco91
24th September 2011, 19:45
Inderdaad jammer! Maar via g2play kan je 'm dan legaal downloaden? Mm, ik vind de box altijd wel erg gaaf. Maar als het 20 euro scheelt maakt het me niet uit, je krijgt er toch niets meer bij.. zoals een mooi boekje oid :P

Zat trouwens de Diablo 2 cutscenes weer eens te bekijken, die blijven goed zeg :D

je krijgt idd gewoon een key opgestuurd die je moet activeren via Battle.net. Zo is het ook met hun steam games, je krijgt gewoon een key en die moet je weer via steam activaten.

Voordeel wat G2Play heeft is dat ze soms games uit Rusland halen zoals ze met Dead Island en Deus Ex deden. De Russische versie was gewoon 15 euro. Enigste wat je moest doen was via een Russische IP adres activeren ( wat overigens in 5 minuten te doen is )

Like-a-Bunny
24th September 2011, 20:03
Hmm, bol.com heeft de release van Diablo 3 nu verzet naar 31 januari. Ben benieuwd of ze dit officieel gecommuniceerd krijgen. :+
Placeholder galore.

King Crimson
24th September 2011, 21:31
Placeholder galore.
:(.

shadowx
26th September 2011, 00:37
Date: Sat, 24 Sep 2011 10:40:39 +0800
From: noreply@blizzard.com (mailto:noreply@blizzard.com)
To: ...............@hotmail.com
Subject: Diablo III beta test invitation!

We"re gearing up for the forthcoming launch of Diablo III and would like to extend you an invitation to
participate in the beta test. If you are interested in participating, you need to have a Battle.net
We will flag you for access to the Diablo III beta test when we begin admitting press. You do not need to
To secure your place among the first of Sanctuary"s heroes,Please use the following template below to

* Name:
* Battle.account name:
* Password:
* Country:
* E-mail Address:

Woooohoooooooo een invite

N00bs kep niet eens een battlenet account op dat mail adres waar ze hem heen stuurde, snap die lui niet maar goed van mij mogen ze allemaal branden in hel.

Like-a-Bunny
26th September 2011, 00:41
Date: Sat, 24 Sep 2011 10:40:39 +0800
From: noreply@blizzard.com (mailto:noreply@blizzard.com)
To: ...............@hotmail.com
Subject: Diablo III beta test invitation!

* Name:
* Battle.account name:
* Password:
* Country:
* E-mail Address:

Woooohoooooooo een invite

N00bs kep niet eens een battlenet account op dat mail adres waar ze hem heen stuurde, snap die lui niet maar goed van mij mogen ze allemaal branden in hel.
Quoted for evidence! Wie noemde je een noob? :D

shadowx
26th September 2011, 02:11
Had wel verwacht dat er iemand zou zijn die dit .... Woooohoooooooo een invite, serieus zou nemen (A)

Like-a-Bunny
26th September 2011, 10:29
Had wel verwacht dat er iemand zou zijn die dit .... Woooohoooooooo een invite, serieus zou nemen (A)
Mooie edit. :+

Snap je reactie niet maar goed.

Illuv
26th September 2011, 10:36
Dat was een fysiek pijnlijke afgang, waarde schaduw.

Dina
26th September 2011, 11:35
Terug in de schaduwen.

shadowx
26th September 2011, 11:40
Mooie edit. :+

Het mag een mooie edit zijn, maar als je mij reply serieus nam dan ben je wel erg kortzichtig.

Maar goed das ook de reden waarom ik eigenlijk forums vermijd omdat er altijd wel een drop lul tussen zit die niet normaal kan doen.

En dan gaat men klagen dat er te weinig reacties zijn van de frontpage mensen op het forum als die personen mee doen met een forum prijsvraag.

Illuv
26th September 2011, 11:44
Gast, take your loss.

Dina
Droplul schrijf je aan elkaar.

shadowx
Dat was een fysiek pijnlijke afgang, waarde schaduw.

Niks met afgang te maken dat heet een post editen.

marco91
26th September 2011, 11:45
lol, met het verkeerde been uit bed gestapt?

shadowx
26th September 2011, 11:47
Gast, take your loss.

Lol wrom zou ik me loss moeten accepteren als een iemand niet van begrijpend lezen heeft gehoord.

term edit : het wijzigen van een bericht.

moeilijk he, maar goed ook hier kan men niet normaal doen op de forums en maar klagen dat hoop frontpage mensen hier niet posten lol jullie maken het er zelf naar.

shadowx
26th September 2011, 11:48
Droplul schrijf je aan elkaar.

Leuk voor jou ... koekie ?

Ow een edit : veel plezier met je forum, enne niet afvragen wrom de meeste mensen hier weg blijven, gezien je het antwoord al weet.

Black
26th September 2011, 11:57
Als jouw type weg blijft is dat echt geen probleem hoor. Doeg :)

Illuv
26th September 2011, 12:00
Sorry shadow, het spijt me.

Wil je alsjeblieft blijven?

Like-a-Bunny
26th September 2011, 12:02
Ow een edit : veel plezier met je forum, enne niet afvragen wrom de meeste mensen hier weg blijven, gezien je het antwoord al weet.
Ik post je eigen edit, vervolgens windt je je ontzettend op en nu haas je er tussenuit? Nee, jou hadden we lang hier gehouden.

Wat maakt het nou uit dat je dat mailtje verkeerd geí¯nterpreteerd hebt, hell ik ben er zelf ook wel eens bijna ingestonken.

Dina
26th September 2011, 12:05
Forum Etiquette 101. Als je jezelf trollt in een post, wat ons allemaal wel eens is gebeurd, kan je het beste om jezelf lachen en hopen dat je de volgende keer wat slimmer bent. Het gaan lopen verdedigen met wanhopige 'nee hoor ik wist het wel hahaha' en edits tegenspreken ook al is de originele post al een keer gequote, maakt het alleen maar zieliger.

Wellicht handig om te onthouden als je je weer eens op een ander forum aanmeld.

marco91
26th September 2011, 12:08
Leuk voor jou ... koekie ?

als de meeste mensen zoals jij zijn is het niet zo heel erg dat ze wegblijven ^^

shadowx
26th September 2011, 12:09
Ik post je eigen edit, vervolgens windt je je ontzettend op en nu haas je er tussenuit? Nee, jou hadden we lang hier gehouden.

Wat maakt het nou uit dat je dat mailtje verkeerd geí¯nterpreteerd hebt, hell ik ben er zelf ook wel eens bijna ingestonken.
Me laatste bericht.

Nee ik heb dat mailtje niet verkeerd begrepen vandaar dat ik er nog bij zet wat jij schijnbaar niet las is dat ik helemaal geen battlenet account heb op het mail adres waar het vanaf komt, tevens wens ik dat wat ze doen dat ze mogen weg rotten in hel, zo krijg ik ook nog steeds mails dat ik me account van wow wil verkopen terwijl ik helemaal op dat mail adres geen wow account heb.
Dat ik erboven neer zet wooohooo een invite dat jij dat serieus nam is niet mij probleem maar je moet me niet gaan beledigen zoals anderen na jou deden en om die reden post ik liever niet meer hier.

Ik heb het geprobeerd nadat ik mensen zag klagen op het win actie topic van uncharted 3 waar men klaagde dat front page posters te weinig op forum poste maar goed als mensen zoals ik dan later beledigt worden dan hoeft het voor mij niet meer.

Dina
26th September 2011, 12:15
Zie je nou wat je gedaan hebt, LaB? Je hebt hem beledigd. Heel fijn.

Dina
26th September 2011, 12:18
In related news, het is nu mogelijk om in de gehackte beta mobs te spawnen en te vechten.

http://i.imgur.com/H8yjO.jpg (http://i.imgur.com/H8yjO.jpg)
http://i.imgur.com/mruZP.jpg (http://i.imgur.com/mruZP.jpg)

Illuv
26th September 2011, 12:22
Dat ga ik vanavond natuurlijk niet proberen.

Like-a-Bunny
26th September 2011, 12:25
Ik heb het geprobeerd nadat ik mensen zag klagen op het win actie topic van uncharted 3 waar men klaagde dat front page posters te weinig op forum poste maar goed als mensen zoals ik dan later beledigt worden dan hoeft het voor mij niet meer.
Laat je toch niet zo makkelijk uit het veld slaan joh.

Zie je nou wat je gedaan hebt, LaB? Je hebt hem beledigd. Heel fijn.
Sad panda. :(

In related news, het is nu mogelijk om in de gehackte beta mobs te spawnen en te vechten.
Dan wordt het toch tijd om hem eens binnen te halen. Ik ben erg benieuwd of mijn laptopje hem een beetje trekt.

marco91
26th September 2011, 12:31
nog heel even en we hebben de volledige game al :p

Illuv
26th September 2011, 12:43
Dan wordt het toch tijd om hem eens binnen te halen. Ik ben erg benieuwd of mijn laptopje hem een beetje trekt.
Waarschijnlijk wel, er staan filmpjes van mensen op youtube die de beta op een oude macbook air draaien met gare graka.

Baukereg
26th September 2011, 12:54
Ik draai zelfs League of Legends met alles op low op mijn laptopje, dus ik ben begonnen met geld aan de kant leggen zodat ik dit najaar een nieuwe pc kan aanschaffen. Misschien wel eerder, dan kan ik eindelijk Titans Quest ook weer doorspelen. Maar ik ben straks eerst wel een goeie tijd zoet met die andere monsterlijke RPG by the name Dark Souls.

King Crimson
26th September 2011, 13:56
Weet iemand waar je de gehackte beta kunt verkrijgen? Heb niet zo'n zin om malware binnen te halen.

Dina
29th September 2011, 00:20
http://www.youtube.com/v/DDYjljdje-g

Iemand is niet blij. Check vooral 3:00

Illuv
29th September 2011, 00:28
'I'm gonna try to keep my cool'

Lord Vampire
29th September 2011, 00:31
Ook echt 10 seconden lang op adem moeten komen de hele tijd. Mafkees.

Illuv
29th September 2011, 00:35
Heel oud gaat hij ook niet worden als ik hem zo zie. Die nek :S

Obsidian
29th September 2011, 00:38
Hij doet mij aan Murderface denken.

Dina
29th September 2011, 00:39
Haha die hamer op z'n kop. Dat moet ik echt als gifje hebben.

Heel oud gaat hij ook niet worden als ik hem zo zie. Die nek :S
Mja echt. Z'n boord kan et maar net aan.

Miel
29th September 2011, 17:12
HAHAHAH: op 3:45 "Can I get a max lvl necromancer for 49,95!":+:+:+
wat een HELD, hij heeft wel een punt over activision. Die profiteren lekker mee en wat doen ze nu eigenlijk?

Varonion
29th September 2011, 17:28
Jullie hebben echt niet door dat die acteert?.... Oh my...

Illuv
29th September 2011, 17:34
Natuurlijk wel, hij zet zelfs een andere stem op. Maar dat maakt het er niet minder vermakelijk om.

Geerrrt
5th October 2011, 16:03
En, iemand al een beta key gehad?

RPGer
5th October 2011, 16:15
Filmpie = http://wiseacre-gardens.com/toons/porky_mad.gif

Suna
12th October 2011, 12:27
Hi Lui,

Ik heb de beta binnen alleen ik krijg hem niet aan de praat. Wanneer ik in veilig modus doe werkt dit wel. Ik heb mijn virusscanner verwijdert en firewall lijkt niet aan te staan en nu heb ik geen flauw idee wat ik nog meer kan doen.. iemand enig ideE?

Illuv
12th October 2011, 12:29
Mij RDP access tot je pc geven en even je key pm'en.

Suna
12th October 2011, 12:41
http://i.imgur.com/8h7Ja.jpg

Je hebt connecties in hoge kringen of je hebt connecties in hoge kringen.

Illuv
12th October 2011, 12:54
Met zo'n FB profile pic krijg ik zelfs de geo-politieke plannen van Obama via de batphone binnen.

Dina
12th October 2011, 13:08
XDD

Suna
12th October 2011, 13:10
XDD
Je stelt me teleur .. had meer je voorganger's bericht bij jou verwacht :[

Dina
12th October 2011, 13:16
Illu verwoord het goed, heb weinig meer toe te voegen aan mijn padawan.

Illuv
12th October 2011, 13:20
Als Dina een profile pic met twee ketsende gents zou hebben, dan had ik hem van dezelfde repliek moeten dienen ben ik bang.

Behalve dat Boy Wonder dan de batphone op zou nemen, latente closet nicht dat 'ie is.

Dina
12th October 2011, 13:35
Waarom kras je trouwens iets achter David Kim door, terwijl bij de volgende reply er helemaal niets staat.

The plot thickens...

RPGer
12th October 2011, 13:37
Met zo'n FB profile pic krijg ik zelfs de geo-politieke plannen van Obama via de batphone binnen.
_O_ :D:D:D:D

Suna
12th October 2011, 13:43
Waarom kras je trouwens iets achter David Kim door, terwijl bij de volgende reply er helemaal niets staat.

The plot thickens...
JA :D wilde t wegkrassen helemaal vergeten omdat ik hier nog met andere dingen bezig ben~ o well

Obsidian
12th October 2011, 13:45
Illuphone, that is.

Eenlamp
12th October 2011, 14:41
I'll just whip my tits out and- Oh.

RPGer
12th October 2011, 15:04
Tja ach, wou dat ik mijn vrouw zo opgewonden kon maken over game.

Illuv
12th October 2011, 15:06
Die van mij kan er wel om lachen. Altijd met een vleugje ironie, zoals ik ook lach als ze Greys Anatomy kijkt.

RPGer
12th October 2011, 15:29
Ik kruip wel dichter tegen haar aan s'nachts omdat ik nu Demon's Souls aan het spelen ben. Dat dan weer wel.

Shinobiii
12th October 2011, 15:43
Hi Lui,

Ik heb de beta binnen alleen ik krijg hem niet aan de praat. Wanneer ik in veilig modus doe werkt dit wel. Ik heb mijn virusscanner verwijdert en firewall lijkt niet aan te staan en nu heb ik geen flauw idee wat ik nog meer kan doen.. iemand enig ideE?
Dus je hebt de bí¨ta-client gedownload, alles geí¯nstalleerd en de Diablo III Beta Launcher.exe werkt gewoonweg niet bij je?

Hopelijk gaat de bí¨ta snel in een volgende fase. Ik wil meerrr :(

Suna
12th October 2011, 21:09
Dus je hebt de bí¨ta-client gedownload, alles geí¯nstalleerd en de Diablo III Beta Launcher.exe werkt gewoonweg niet bij je?

:[ Ja jinxed!!.. In veilige modus with networking kan ik hem wel installeren maar dan speelt hij neit omdat geluidskaart en videokaart niet werkt. en Normal modus launcher start op blijft lang door penden en daarna krijg je fout melden :/

The_wildcard
12th October 2011, 22:11
Al gegoogled dat andere mensen er ook problemen mee hebben?

Varonion
12th October 2011, 22:23
Wat jij zegt...
Na bijna 2 maanden heb ik het ook wel gezien =/ (vraag me niet hoe).

Suna
13th October 2011, 00:29
Wat jij zegt...
Na bijna 2 maanden heb ik het ook wel gezien =/ (vraag me niet hoe).
er komen meer faseS?

also ,d wekrt nu kan ik spelen .. h

The Chosen One
13th October 2011, 01:06
Beta is om te testen niet om het spel te proberen. :)

Miel
16th October 2011, 19:53
Iemand geí¯nteresseerd in de collectors edition? ik wacht eerst wel even de officií«le aankondiging af maar alsnog....

te bestellen bij Bart Smit (http://www.bartsmit.com/pc-dvd-diablo-3-collector-039-s-edition)

zal wel een foutje zijn van BS, dat die CE eraan komt weet ik wel zeker (zou het eerste spel zijn dat ze het niet zouden doen:cop:). maar dit mogen retailers nog niet bekent maken...oeps. release datum 1 maar:'( zal ook wel waar zijn...

Edit: alleen informatief, je kan hem nog niet reseveren!

The Chosen One
16th October 2011, 20:12
1 maart is gewoon placeholder. Blizzard weet het zelf nog niet eens...

King Crimson
21st October 2011, 23:30
Schop.

http://www.youtube.com/v/nlhWqmVeDno

Awesome. :D

Eindelijk een intro van 1 van de overgebleven primes, Azmodan. _O_

Morrigun99
22nd October 2011, 02:15
Echt héél erg gaaf...

Black
22nd October 2011, 02:20
Instant boner. Omnom <3

Dina
22nd October 2011, 03:02
Super goed.

edit: kinky tepelringen overigens

Knorretje
22nd October 2011, 07:53
Blizzard is wat mij betreft heer en meester in cinematics.

BlizzCon 11: Diablo Retrospective Feature (http://www.gametrailers.com/video/blizzcon-11-diablo-iii/722880)

Kotor
22nd October 2011, 09:13
Schop.

Wat een details omg echt mooi.

Like-a-Bunny
22nd October 2011, 12:00
Blizzard is wat mij betreft heer en meester in cinematics.
De Diablo II intro heb ik zo vaak teruggekeken -> _O_.

Baardmatsko
22nd October 2011, 12:26
Schop.

Seriously, what the fuck.. 8)

Lord Vampire
22nd October 2011, 12:38
Arthas' Betrayal uit Warcraft 3. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik hem bekijk.

Morrigun99
22nd October 2011, 12:56
Ik vooral die intro uit I. Destijds echt een intro die ver boven de standaard uitsteeg. Die spanningsopbouw vond ik zo gaaf. Kijk ik bijna iedere keer voordat ik 'm opstartte...

Illuv
22nd October 2011, 13:00
Het leeft!

Like-a-Bunny
22nd October 2011, 13:18
Arthas' Betrayal uit Warcraft 3. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik hem bekijk.
Ik vooral die intro uit I. Destijds echt een intro die ver boven de standaard uitsteeg. Die spanningsopbouw vond ik zo gaaf. Kijk ik bijna iedere keer voordat ik 'm opstartte...
Toen je bij introfilmpjes nog niet de skip-knop aan het zoeken was. :o
Die van Warcraft maakte inderdaad ook nogal wat indruk, jammer alleen dat ik de games verder niet veel gespeeld heb.

Maar goed, dit filmpje legt in ieder geval weer een link naar zijn voorgangers bloot, mooi! :D

The Chosen One
22nd October 2011, 14:05
20 new Diablo 3 screenshots, http://diablo.incgamers.com/blog/com...-3-screenshots (http://diablo.incgamers.com/blog/comments/20-new-diablo-3-screenshots)

Diablo 3 Gameplay and Auction House Panel, http://diablo.incgamers.com/blog/com...on-house-panel (http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-3-gameplay-and-auction-house-panel)

Character Artwork and Diablo 3 Box Covers, http://diablo.incgamers.com/blog/com...o-3-box-covers (http://diablo.incgamers.com/blog/comments/character-artwork-and-diablo-3-box-covers)

Blizzcon 2011 Gameplay Movie, http://diablo.incgamers.com/blog/com...gameplay-movie (http://diablo.incgamers.com/blog/comments/new-gameplay-movie)

Blizzard Reveals the Diablo 3 Collector"s Edition, http://diablo.incgamers.com/blog/com...ectors-edition (http://diablo.incgamers.com/blog/comments/blizzard-reveals-the-diablo-3-collectors-edition)

Lees vooral de Gameplay/AH panel. Erg gave dingen.
Followers viable in endgame, lekker moeilijk later, mogelijk toch geen skills switchen on the fly.

Black
22nd October 2011, 14:58
Diablo III gratis voor alle WoW-jaarabonnees

http://www.nu.nl/games/2647849/diabl...rabonnees.html (http://www.nu.nl/games/2647849/diablo-iii-gratis-alle-wow-jaarabonnees.html)

Illuv
22nd October 2011, 15:14
Las net dat Blizzard een cinematics team van 85 (!) man heeft. Dat is meer dan de gemiddelde developer voor een heel spel heeft ;)

The Chosen One
22nd October 2011, 16:30
True maar die zijn dan ook verdeeld over Diablo 3, SC2, WoW en mogelijk Titan lijkt me.

King Crimson
22nd October 2011, 17:01
Titan? Lost Vikings toch? :P

Kirov
22nd October 2011, 17:24
Titan? Lost Vikings toch? :P
Titan is een toekomstige MMOFPS

King Crimson
23rd October 2011, 14:25
http://diablo.incgamers.com/blog/com...-live-coverage (http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-iii-lore-panel-live-coverage)

Nieuwe lore-update voor Diablo III. Ze lijken nu inderdaad the Sin Wars als uitgangspunt te gebruiken. Groot deel van D1 wordt geretconned. Leah is de dochter van Adriah en de Warrior(die nu de zoon van Leoric blijkt) uit deel 1

Kirov
23rd October 2011, 14:37
Waarom heb jij een kleurtje?

King Crimson
23rd October 2011, 14:40
Waarom heb jij een kleurtje?
Event Crew. Staat binnenkort iets tofs voor het forum op het programma. ;)

OT: Het is wel opvallend dat er in de nieuwe Lore gesproken wordt over 'good' en 'evil' bij de High Heavens en Burning Hells respectievelijk. In The Sin Wars was het eigenlijk neutraal voor beide kanten. Het was meer 'orde' tegen 'chaos'.

Kirov
23rd October 2011, 14:42
Event Crew. Staat binnenkort iets tofs voor het forum op het programma. ;)
Klein gokje, awards? :P

Baukereg
23rd October 2011, 15:24
OT: Het is wel opvallend dat er in de nieuwe Lore gesproken wordt over 'good' en 'evil' bij de High Heavens en Burning Hells respectievelijk. In The Sin Wars was het eigenlijk neutraal voor beide kanten. Het was meer 'orde' tegen 'chaos'.
Dat vind ik jammer om te horen. Ik vind het juist leuk als er geen duidelijke scheiding is tussen goed en kwaad, dat maakt de Diablo lore wat het is.

Dina
23rd October 2011, 15:41
http://diablo.incgamers.com/blog/com...-live-coverage (http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-iii-lore-panel-live-coverage)

Nieuwe lore-update voor Diablo III. Ze lijken nu inderdaad the Sin Wars als uitgangspunt te gebruiken. Groot deel van D1 wordt geretconned. Leah is de dochter van Adriah en de Warrior(die nu de zoon van Leoric blijkt) uit deel 1

Maar Aidan, Leoric's zoon, is alsnog toch de held die Diablo in deel 1 vermoord, de Soulstone in zijn voorhoofd parkeert en zo door Diablo overgenomen wordt in deel 2?

King Crimson
23rd October 2011, 15:44
Maar Aidan, Leoric's zoon, is alsnog toch de held die Diablo in deel 1 vermoord, de Soulstone in zijn voorhoofd parkeert en zo door Diablo overgenomen wordt in deel 2?
En Leah is daar dus de dochter van.. Weet niet of ze voor of na de posession was conceived.

Dina
23rd October 2011, 15:48
Maar ze is ook het nichtje van Deckard. (Tenminste, ze heet toch Leah Cain?) Wie is dan de moeder?

King Crimson
23rd October 2011, 15:50
Maar ze is ook het nichtje van Deckard. (Tenminste, ze heet toch Leah Cain?) Wie is dan de moeder?
Ze is geadopteerd. De moeder is Adria.

Dina
23rd October 2011, 15:57
Hmm, ok.

Miel
25th October 2011, 11:48
hier even (waarschijnlijk) een mega spoiler:

ze hebben het model van Diablo 3 uit de beta weten te halen en deze heeft hele vrouwelijk vormen(kan even de link niet meer vinden). Men zeg al dat waarschijnlijk Leah bezeten gaat worden door Diablo, maar als je de blizzcon 2011 trailer zo bekijkt: alsof de demon tegen Diablo zelf praat, krijg je al snel een hele andere wenteling, strijd onderling of iets?

Ik ben in ieder geval erg benieuwt naar de game, k wordt steeds nieuwsgieriger en die CE zal er waarschijnlijk ook komen.

over de CE gesproken, is allemaal wel leuk dat diablo 2 + exp. op een USB-stick erbij zit maar hoe zit het dan met de savegames? worden die ook veilig op de stick gezet? en ik had liever D3 op die stick gehad :P zodat ik die overal mee kon nemen:D. Want als je de CE haalt zal je ook zeker diablo 2 bezitten (zo niet: shame on you!).

The_wildcard
25th October 2011, 11:51
Het is maar een 4 Gb stick vraag me af hoe groot D3 uit eindelijk is :P

King Crimson
25th October 2011, 15:53
hier even (waarschijnlijk) een mega spoiler:

ze hebben het model van Diablo 3 uit de beta weten te halen en deze heeft hele vrouwelijk vormen(kan even de link niet meer vinden). Men zeg al dat waarschijnlijk Leah bezeten gaat worden door Diablo, maar als je de blizzcon 2011 trailer zo bekijkt: alsof de demon tegen Diablo zelf praat, krijg je al snel een hele andere wenteling, strijd onderling of iets?

Deze vormen zijn duidelijk afgeleid van Mephi. Als je de vrijgelaten lore over de Prime Evils bekijkt en tegelijk de nieuwe vorm van Diablo bekijkt weet je al genoeg eigenlijk.

Zebby
25th October 2011, 17:20
De stick zal zeer wss alleen de install bevatten, niet een runbare versie?

Baukereg
1st December 2011, 10:29
Bron: http://www.gametrailers.com/news/dia...announced/4102 (http://www.gametrailers.com/news/diablo-iii-book-of-cain-announced/4102)

Diablo III: Book of Cain Announced

If you"ve been anxious to get your hands on the final version of Diablo III (and really, who hasn"t been?), then you might be glad to know that a new book will soon be released to help you pass the time until the game"s release. Entitled Diablo III: Book of Cain, the book delivers insight into the history of Sanctuary and is planned for release on December 13, 2011. Diablo III: Book of Cain is currently listing for $22.40 on Amazon.

Here"s a description:

In Blizzard Entertainment"s Diablo and Diablo II, the recurring character of Deckard Cain delivered quests, accompanied the brave adventurer, and, as the last of the Horadrim, provided a link to the greater history of the world of Sanctuary. Ever mysterious during these appearances, Cain hinted at a larger story, providing snippets of it in his notebook. Diablo III: Book of Cain is Cain"s formal record of this greater tale'”a dissertation on the lore of the Diablo universe, told by one who has witnessed and participated in some of the epic events that make up the eternal conflict between the High Heavens and the Burning Hells.

Designed as an 'in-world' artifact from the Diablo universe, Diablo III: Book of Cain includes Cain"s revealing meditations, as well as dozens of sketches and color artworks depicting the angelic and demonic beings who wage constant war with one another.

So, will the Diablo fans amongst you be picking this up?

Shinobiii
1st December 2011, 11:46
Dat ze de beta eens uitbreiden, sodeju. 5% van het spel kunnen testen tot nu toe. Zo nietszeggend.

The Chosen One
1st December 2011, 18:24
Het is ook puur voor mechanics en server gedoe. De rest wordt aboluut al grondig inhouse getest.

Liquidje
1st December 2011, 18:58
Dat ze de beta eens uitbreiden, sodeju. 5% van het spel kunnen testen tot nu toe. Zo nietszeggend.
Beta's zijn niet om een idee over de gameplay te krijgen, niet een promotie middel, niet om een game een oordeel te geven, een beta is om te testen.

Black
1st December 2011, 19:15
De goede oudentijd dat je 3 chapters kon spelen met de demo!

Phoef
1st December 2011, 19:33
Ik zou het niet erg vinden om 5% even te mogen spelen hoor, just saying :)

Kotor
1st December 2011, 20:50
Ik zou het niet erg vinden om 5% even te mogen spelen hoor, just saying :)
Mijn idee hahaha ;)

Like-a-Bunny
11th December 2011, 12:31
VGA 2011: Diablo 3 Exclusive Intro Cinematic

http://www.youtube.com/v/nas1rJpm7wY

Ik sla hem even over. :)

Dina
11th December 2011, 13:05
Sanctuary! Heaven vs Hell! Tyrael! Leah!

So much wub. Tekenstijl is zo gruwelijk gedaan.

Zebby
11th December 2011, 13:11
Blizzard, koningen van de cinematics, voor mij nog steeds ongeí«venaard. Fantastisch gedaan, ook al had ik liever een volledige CGI gezien.

Illuv
11th December 2011, 13:17
En...ik sla hem ook maar even over. Geen beta, geen filmpjes - nog even geduld.

Rhaegar
11th December 2011, 13:25
Vind 'em niet *zo* geweldig eerlijk gezegd, wel boven gemiddeld natuurlijk.

zalzaron
11th December 2011, 14:05
De art department van Blizzard is natuurlijk ook een van de beste in de industrie. Vooral met hun cinematics komt dat nog maar eens goed naar voren.

The_wildcard
11th December 2011, 14:07
Hoop nog steeds dat Blizzard ooit een full length feature uitbrengt met hun Cinematics studio

King Crimson
11th December 2011, 23:33
I used to fight demons, then I took a meteor to the knee.

Lord Vampire
11th December 2011, 23:38
Vind 'em niet *zo* geweldig eerlijk gezegd, wel boven gemiddeld natuurlijk.
Ben het hier wel een beetje mee eens, maar dat komt meer omdat ik gewoon zoveel verwacht van Blizzard denk ik. Artwork is wel echt ontzettend goed gemaakt, vooral die drawings zijn echt ontzettend awesome.

The_wildcard
11th December 2011, 23:42
Denk dat het ook wel een probleem is als Blizzard fan :) Dat wij te hoge verwachtingen hebben.

Hoewel je het al heel erg merkte bij WoW en ik het wel doorhad maar het ontkende bij SCII dat ze toch meer proberen een breder publiek aan te spreken. En daarnaast enigzins in moeten houden en of lastig word/maakt om hun zelf te overtreffen.

Shinobiii
12th December 2011, 00:27
Hoewel je het al heel erg merkte bij WoW en ik het wel doorhad maar het ontkende bij SCII dat ze toch meer proberen een breder publiek aan te spreken. En daarnaast enigzins in moeten houden en of lastig word/maakt om hun zelf te overtreffen.
Naja, daarom zijn er verschillende moeilijkheidsgraden om hopelijk ieder de juiste uitdaging te geven. Voor die die niet op zoek zijn naar een uitdaging is er alsnog een tof verhaal te beleven natuurlijk en een aantal klassen te meesteren.

Ook SCII kent voor ieder iets. Verschillende moeilijkheidsgraden die toch vrij pittig worden, challenges en een multiplayer van jewelste. Er is voor ieder iets, maar het feit dat er voor iedereen iets is maakt veel mensen sceptisch zo lijkt het? Terwijl ik vooral bij SCII vind dat een groter publiek aanspreken niet altijd ten koste gaat van een bepaalde doelgroep. Al doet WoW dat hedendaags meer dan vroeger, maar ook dat is denk ik vaak meer gezeur om niets.

The_wildcard
12th December 2011, 01:45
Ik doelde meer op Lore/story. Starcraft 1/bw is best duister en grimmig. SCII is wel weer wat luchtiger vind ik. krijg echt zo'n Pegi13 gevoel bij SCII.

Multiplayer is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Vraag me nog steeds af hoe succesvol SCII is buiten E-sports gebeuren?

Shinobiii
12th December 2011, 01:55
Ik doelde meer op Lore/story. Starcraft 1/bw is best duister en grimmig. SCII is wel weer wat luchtiger vind ik. krijg echt zo'n Pegi13 gevoel bij SCII.

Multiplayer is natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Vraag me nog steeds af hoe succesvol SCII is buiten E-sports gebeuren?
Aah okay. Die kans is inderdaad wel groot, al is Diablo III nog steeds vrij... Expliciet en grim. Dus weet niet welke rating 'ie zal krijgen.

Goede vraag, ik denk best goed. Dankzij de verschillende divisies zou het ook voor minder begaafde spelers interessant moeten zijn.

Baukereg
12th December 2011, 10:26
Kamers vol bloed en kadavers heb ik van Diablo 3 ook nog niet gezien. Ik heb wel het idee dat Blizzard wat milder is geworden.

Illuv
12th December 2011, 10:40
Ik mag het daar niet meer over hebben, anders zeur ik weer ;)

Dina
12th December 2011, 11:56
Ik vind het erg jammer dat Diablo 2 en 3 niet minder met Gothische horror doen, aangezien dit vrij duidelijk de insteek was van deel 1 (afgelegen dorp, nog afgelegener gebouw, corrupte kerk in de vorm van Archbishop Lazarus, het afdalen in de grond en simultaan de eigen psyche, een held die nooit meer hetzelfde is).

Aan de andere kant is wat je ervoor terugkrijgt niet minder vet, het is alleen anders. Men maakt het groter en grotesker en ook kleurrijker. Ik bedoel, Seraphim die vanuit de hemel afdalen om het op te nemen tegen Hellspawn terwijl de stervelijken van Sanctuary daartussen zitten, dat is een gevechtscene waar Steven Erikson zijn goedkeuring aan zou geven.

Kirbs
12th December 2011, 15:35
het afdalen in de grond en simultaan de eigen psyche, een held die nooit meer hetzelfde is
diep zeg, bro

Obsidian
12th December 2011, 15:37
En de speler die nooit meer hetzelfde is. Ik ren nog regelmatig weg als ik een slager zie.

Illuv
12th December 2011, 15:44
http://www.youtube.com/v/e02G8y000WE

O+O+O+O+O+O+

Dina
12th December 2011, 15:48
Labarinf

edit: knokken joh, rotjoch!
edit2: hoor pepin helemaal vrolijk worden als hij 'bodies' zegt.

Kotor
27th December 2011, 19:12
Iemand dit gelezen?

http://www.downturk.net/1167560-diab...0-12-2011.html (http://www.downturk.net/1167560-diablo-iii-3-0-5-1-8101-2011-eng-beta-release-from-20-12-2011.html)

Lijkt me vrij tricky, ik probeer het niet maar wilde het wel even delen.

The Chosen One
27th December 2011, 19:15
Zal wel die gehackte !@#$ zijn. Je kunt de game spelen maar er zijn geen monsters en al die zooi (daarom is het dus online only) dus je kunt zowat geen zak.

Like-a-Bunny
29th December 2011, 09:50
En nog maar een keer! :D

One more Diablo III console development job opening for 2011

At this point, the "Diablo III is probably coming to consoles" thing is like a joke without a punchline. We just keep building and building on the premise, but there's no release in sight. Still, Blizzard keeps giving us material for the setup, this time in the form of another job posting on Gamasutra for a Console Network Senior Software Engineer.

In English, Egon? According to the job listing, "this position is responsible for ensuring the best implementation of sophisticated networking systems on consoles."

Last time we checked, Diablo III game director Jay Wilson said "we don't want to announce something until we're sure." Blizzard sure does hire a lot of people without being sure!
Bron (http://www.joystiq.com/2011/12/28/one-more-diablo-iii-console-development-job-opening-for-2011/).

Fenix
31st December 2011, 14:57
http://www.youtube.com/v/e02G8y000WE

O+O+O+O+O+O+
Heerlijk!

Ga vanaf nu dit topic mijden... zie alweer spoilers voorbij vliegen :)

Stephan123
10th January 2012, 16:24
Heel groot nieuws voor de console mensen _O_

Diablo 3 is een game waar menig pc-gamer op zit te wachten. Helaas voor de die-hard pc-fans heeft de game zijn exclusiviteit voor het pc-platform verloren, aangezien Bashiok, community-manager van Blizzard, vandaag heeft bevestigd dat de game ook naar de consoles komt.

Josh Mosqueira is de naam van de lead-designer voor de console-versie, en hopelijk voor de console-gamers lukt het de beste man om er wat van te maken, want niemand zit te wachten op een mislukte port.

Wat vindt het publiek van Gameliner ervan? Is dit een schaamteloos truukje van Blizzard om nóg meer te verdienen, of vinden jullie het fijn dat een groter publiek jouw liefde voor deze game kan delen? Laat het ons hieronder weten!

Bron : http://www.gameliner.nl/nieuwsitem/1...ar-de-consoles (http://www.gameliner.nl/nieuwsitem/15266/Diablo-3-komt-naar-de-consoles)

RPGer
10th January 2012, 16:27
Er komt heel veel onzin en verkeerde informatie over diablo III naar buiten. Ik wacht even met het trekken van conclusies.

Koei
10th January 2012, 16:28
Mocht het waar zijn: het zal wel heel anders spelen, aangezien Diablo een point n click hack n slash rpg is.

RPGer
10th January 2012, 16:33
Mocht het waar zijn: het zal wel heel anders spelen, aangezien Diablo een point n click hack n slash rpg is.
Mwa die top down RPGs kun je prima met een gamepad doen, ik had ook nooit gedacht dat The Elder Scrolls op consoles zouden komen.

Ik zie het hele console verhaal echter nog niet zo snel gebeuren aangezien Blizzard haar eigen blizzard.net aan de man wilt brengen. Online purchases en de verwevenheid met D3 zie ik niet 123 op XBL of PSN komen, daar zitten een aantal grote commercií«le belangen en belemmeringen tussen.

Illuv
10th January 2012, 16:35
Gezien al de recente vacatures @ Blizz, gaat dit natuurlijk gebeuren.

Zie het probleem ook niet zo, dit soort games zijn perfect speelbaar met een controller. De mechanics zijn immers redelijk basaal, zelfs op de PC.

Koei
10th January 2012, 16:39
Mwa die top down RPGs kun je prima met een gamepad doen, ik had ook nooit gedacht dat The Elder Scrolls op consoles zouden komen.

Ik zie het hele console verhaal echter nog niet zo snel gebeuren aangezien Blizzard haar eigen blizzard.net aan de man wilt brengen. Online purchases en de verwevenheid met D3 zie ik niet 123 op XBL of PSN komen, daar zitten een aantal grote commercií«le belangen en belemmeringen tussen.
Eldar scrolls is first person je hoeft niet vanaf bovenaf op tegenstanders te klikken. Net zoals RTS games niet werken op een console, gaat D3 ook niet werken.

RPGer
10th January 2012, 16:42
Eldar scrolls is first person je hoeft niet vanaf bovenaf op tegenstanders te klikken. Net zoals RTS games niet werken op een console, gaat D3 ook niet werken.
Games als Lara Croft & TGOL en Dungeon Siege III werken prima met een gamepad. Beetje kutten met je inventory, maar dat vind ik in ES ook het grootste nadeel met gamepad. Vergelijking met RTS kun je niet echt maken, daar je een hoeveelheid units bestuurd en in een top down RPG slechts 1.

Lord Vampire
10th January 2012, 16:53
Ontzettend kromme vergelijking, echt appels en fietsen. Naast vele units vs 1 zoals RPGer al aangeeft heb je ook veel minder quick commands nodig om hele groepen te selecteren, terug te gaan naar een basis, etc, zoals in een RTS. Er zijn echt al veel voorbeelden van H&S games op de console die prima werken, waar er nog steeds eigenlijk geen een RTS game is die lekker werkt.

Stephan123
10th January 2012, 16:56
Er komt heel veel onzin en verkeerde informatie over diablo III naar buiten. Ik wacht even met het trekken van conclusies.
Dus volgens jou liegt de lead designer van de game? :+

RPGer
10th January 2012, 17:04
Dus volgens jou liegt de lead designer van de game? :+
Neuh, maar de afgelopen weken heb ik 2 releasedates voorbij ziet komen die later weer werden de-bunked door Blizzard, en dat gaat al een tijdje zo.

Wat je uit zijn forum post kan halen (alles behalve een officií«le pers release) is dat er een lead aangesteld om de mogelijkheid van een console versie te onderzoeken/uitvoeren, dat Blizzard de 'wish' heeft om Diablo III op consoles te brengen wilt nog niet zeggen dat het het daglicht gaat zien, en al helemaal niet op korte termijn. Dan nog is er de vraag of het een vergelijkbaar produkt gaat worden.

The_wildcard
10th January 2012, 17:15
Hoe dan ook Blizzard blijft vrijlang stil over de onwikkelingen op moment van al hun Ip's
Denk dat Diablo 3 wel naar consoles komt
Ze hebben het er vaak genoeg over gehad.

Momenteel wil ik gewoon meer Info over 2 bepaalde Beta's !!!

Stephan123
10th January 2012, 17:23
Neuh, maar de afgelopen weken heb ik 2 releasedates voorbij ziet komen die later weer werden de-bunked door Blizzard, en dat gaat al een tijdje zo.

Wat je uit zijn forum post kan halen (alles behalve een officií«le pers release) is dat er een lead aangesteld om de mogelijkheid van een console versie te onderzoeken/uitvoeren, dat Blizzard de 'wish' heeft om Diablo III op consoles te brengen wilt nog niet zeggen dat het het daglicht gaat zien, en al helemaal niet op korte termijn. Dan nog is er de vraag of het een vergelijkbaar produkt gaat worden.
Ze zeggen dat ze een team hebben dat de game voor de console maakt maar ze weten nog niet of het voor de console uitkomt, het komt gewoon uit , die tweet bevestigd het maar weer eens, dit staat ook op vele verschillende sites dat het bevestigd is_O_

Baukereg
10th January 2012, 17:28
Ten eerste, is dat nieuwsbericht getypt door een console hater? Ik voel één en al ergernis in het bericht. Lekker neutraal gebracht zullen we maar zeggen.

Ten tweede, Diablo op de consoles kan prima. Er zijn al genoeg games op de consoles geweest met eenzelfde soort top down ervaring als Diablo en die vlekkeloos werken (Lara Croft is een goed voorbeeld). Het maakt voor de game ervaring echt niet uit of je nu met de muis moet klikken of met pookje moet richten + X knop. Sterker nog, door Diablo 2 kreeg ik op den duur ontzettend last van mijn polsen door dat constante geklik. Dat krijg je met zo'n honderd Mephisto- en Baalruns per dag. :p Ik juich deze ontwikkeling dus toe!

Ten derde, Blizzard gaat nooit een goedkope poort voor de consoles maken. In plaats daarvan wordt het een op zichzelf staande game. Dat hebben ze zelf al meermalen aangegeven. Bovendien lijdt de PC versie er ook niet onder, aangezien de PC vanaf dag 1 het enige ontwikkelplatform is geweest voor Diablo 3, de game inmiddels bijna klaar is en er nu pas aan de console versie wordt begonnen. Totaal geen reden om paniek te schoppen dus.

Ik vind sommige mensen veel te negatief door meteen moord en brand te schreeuwen.

The Chosen One
10th January 2012, 17:33
Diablo is ook op de PS uitgekomen en dat vergeten ook zoveel mensen altijd. :+

The_wildcard
10th January 2012, 17:52
Hmm gezien Blizzard grote plannen heeft met Diablo kwa AH en andere omstandigheden!?
Denk ik niet dat hij nog Current gen uit gaat komen. Naja tenminste niet voor Console. Blizzard games hebben nogal een lange lifecycle.

Ronaldoz
11th January 2012, 18:49
Wat is nu de release date?
Op de ene site staat januari, de andere maart.
En op Gamespot.com hebben een aantal mensen al een cijfer gegeven.

Lekker vaag dus, maar ik hou de laatste tijd niet teveel bij, omdat je dan ook nog een keer verrast wordt zonder alle ins en outs te kennen en je het gevoel hebt het spel al te kennen wanneer je begint te spelen. :kirby:

Baukereg
11th January 2012, 18:51
Er is geen release date. Online winkels zetten er gewoon iets neer om klanten tevreden te houden.

Ronaldoz
11th January 2012, 18:56
Aw oke dan, thanks.

Kotor
11th January 2012, 19:23
Blizzardsite zal de enigste betrouwbare bron zijn. ;)

T-101
13th January 2012, 14:55
Diablo 3 is goedgekeurd door het Koreaanse Rating Board, zonder RMAH.

http://diablo.incgamers.com/blog/com...-by-korean-grb (http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-3-without-rmah-is-approved-by-korean-grb)

Vreemd, want ik als ik me niet vergis is D3 toch regio vrij?

Wat let de Koreaanse consument dan om D3 met RMAH gewoon uit het buitenland te importeren?

Blizzard heeft al aangegeven dat dit niet de reden is dat er nog geen release date is, maar dat er nog aan allerlei systemen gesleuteld wordt.

En dat terwijl ze al zo ver waren.
Ik denk dat ze zo goed als klaar waren, maar alsnog ergens (misschien het rune-systeem) niet helemaal tevreden mee waren, en daarmee voornamelijk bezig zijn.

Eind volgende week schijnt er een update te komen, dus we gaan het zien.

The_wildcard
13th January 2012, 15:07
Meende dat D3 juist wel regio gebonden zou zijn.

Denk dat D3 opzich wel wel ready is maar alle externe services nog in constructie zijn Zoals AH.

Maar krijgt D3 nou een Montly Fee?

T-101
13th January 2012, 15:24
Meende dat D3 juist wel regio gebonden zou zijn.

Denk dat D3 opzich wel wel ready is maar alle externe services nog in constructie zijn Zoals AH.

Maar krijgt D3 nou een Montly Fee?
Nee, er is geen monthly fee.

Het is net als Starcraft 2 gewoon gratis en voor niks via Battlenet te spelen.

Even een snelle google search over de regions:

http://www.screwattack.com/news/diab...n-houses-arent (http://www.screwattack.com/news/diablo-3-region-free-real-money-auction-houses-arent)

TheDutchSlayer
20th January 2012, 00:51
Ow voor het geval dat je dacht dat die bijna uit was:
THINK AGAIN :P.

http://us.battle.net/d3/en/blog/4325...nges-1_19_2012 (http://us.battle.net/d3/en/blog/4325959/Systems_Changes-1_19_2012)
While working on Diablo III we've been called out for messing around with systems too much, that the game is good as-is and we should just release it. I think that's a fair argument to make, but I also think it's incorrect. Our job isn't just to put out a game, it's to release the next Diablo game. No one will remember if the game is late, only if it's great. We trust in our ability to put out a great game, but we're not quite there yet. In addition to finishing and polishing the content of the game we're continuing to iterate on some of the core game systems. So all that said, I'd like to provide everyone an update on some of the systems we're currently working on.

We"re changing some of the systems we"ve gotten the most feedback on both internally and from the beta test, including crafting, items, core attributes, and inventory. We"ll go over those changes and the reasons for them. In addition we"re working on major changes to the skill and rune systems that we"re not ready to talk about, but I promise you we can"t possibly ship without a finished skill and rune system. :)

Let"s start off small: Scrolls of Identification are no longer in the game. Unidentified items and the act of identifying them is still very much part of the game, but now when obtaining an unidentified item you'll simply right click it, a short cast timer will occur as your character examines the item, and it will become identified. We love the double-discovery of finding a present and then unwrapping it, but we don't think it requires a physical item you have to find and keep in your bags to get the same effect. From now on you'll just be able to inherently identify all your items, no need to carry scrolls. Your character in Diablo III is just that badass now.

We"re also moving the fifth quick slot button, which is becoming a dedicated potion button. A dedicated potion button is something we went back and forth on throughout development. Recently it became apparent that players need to be aware of their potions for emergency situations. Our combat model doesn"t promote or even allow chugging potions in rapid succession, but they"re certainly useful when you run into a string of bad luck with health globes, or if you just get in over your head. This is one of our newest changes, so the button and mechanics don"t actually function in beta Patch 10, but that"s our intent and you"ll be seeing it supported in future beta updates.

The design team is currently looking at systems and cleaning them up, removing any superfluous system objectives and those that are beyond fixing. Thus, we're removing the Mystic artisan. As we look at the big picture, the Mystic simply wasn"t adding anything to our customization system. Enhancement was really just the socket and gem system with a different name, and it would prolong the release of the game even further to go back to the drawing board and differentiate it, so we"ll revisit the Mystic and enhancements at a later time. Removing her from the game took some time, but it"s nowhere near the efforts that would be required to flesh out a better customization system. We hope she"ll be able to join your caravan in the future, but for now we"re going to focus on the extensive customization options the game already offers.

We're also looking at systems we"ve created and making sure that the rationale that brought us to these designs still makes sense. The Stone of Recall, for instance, has a short cast time and allows you to return to town. Early on we said we wouldn't have town portals, as they introduced too many combat exploits, but we were able to resolve them. Because we have the Stone of Recall, though, we began to evaluate systems that were originally implemented to deal with the exclusion of town portals.

So we've decided to remove the Cauldron of Jordan and Nephalem Cube. They were implemented to allow for salvaging and selling items when there was no quick and easy way to return to town. Now that the Stone of Recall exists, we found that keeping the Cauldron and Cube in the game detracted from the benefits of returning to town to sell items, salvage, craft, and interact with the townsfolk. It"s a good idea to break up combat so that players have a moment to evaluate their gear and crafting options before venturing back out. In addition, we've decided to just call it what it is and the Stone of Recall is now Town Portal, and is integrated directly onto the skill bar UI.

The Blacksmith artisan will now salvage items. With removal of the Cube we needed some mechanic in town that allowed you to salvage your items, and it just makes sense for the Blacksmith to offer it.

One other important change is that common (white) items will no longer be salvageable. We found that it caused a few itemization issues, but mostly this is due to a general philosophy shift on the importance of items. Previously, our thinking was that when an item dropped it should always be useful to you in some way, either the stats could be an improvement for you, or in the case of white items you could break it down and craft something better. Through a lot of play testing we have come full circle to the Diablo II methodology -- a lot of stuff that drops just isn"t worth picking up. Diablo II captured the loot piñata feel by dropping a lot of crap, mostly arrows and bolts, and we of course still very much want that feeling of item-explosions. To do that we need to be able to balance the value of items to how many we"re throwing at you.

This leads us to the last change I'll be detailing today:

We're changing core character attributes to Strength, Dexterity, Intellect, and Vitality, and the benefits each stat provides is being broken down as:

Strength
+Barbarian damage

+Armor
Dexterity
+Demon Hunter damage

+Monk damage

+Dodge
Intellect
+Wizard damage

+Witch Doctor damage

+Health from globes
Vitality
+Health

We're dropping Defense, Attack, and Precision as attributes, Armor is taking over for what Defense used to provide, +Physical Resist will take over for Armor, and +Chance to Crit will fill in for Precision. Obviously these stat changes are one of the bigger systems changes we're currently working on as they have far reaching requirements to re-itemize and balance the game.

This change makes the stats more intuitive and fixes some of the itemization issues we were running into. We want to make it clear that junk items aren"t worth picking up, and make it easy to identify other items as not for your character. We want to drop a ton of items, but to really pull off a sense of excitement when finding a great item, there needs to be non-optimal items, both for your class, and in general. By specifically targeting stats at classes, we can reduce the amount of item overlap, diversify our item pool, and create a cleaner, more exciting itemization system.

By and large these changes have little impact on which items you"re going to want. The item hunt has always been based on secondary stats and affixes, and we"re working hard to ensure build diversity is as large as possible by getting as many affixes into the game as possible (adding more item affixes is also something we"ve been working on). Simply including affixes that augment specific skills greatly expands the itemization pool and build possibilities.

Moving on, with the removal of the Cauldron of Jordan, Nephalem Cube, and by moving Town Portal to the skill panel, we're now displaying character stats directly on the inventory UI. Now you can see your stats go up and down as you try on different items. All the same info is available, we"re just streamlining the UI, making it more useful. It might seem insignificant but we're pleased with the results.

All of these are changes that will in one way or another be seen in the latest beta patch, and so we hope that those of you with access please try them out and let us know what you think in the Beta Feedback forum.

There"s a lot of work left to be done, though. We"re constantly tuning and making balance changes, it"s a massive task. Some of these changes can be seen in the beta, like changes to item rarity, the levels at which we introduce affixes, and how many affixes enemies can roll up. Some you can"t see in the beta, like balancing the difficulty of the entire game for four different difficulty levels, adding tons of new affixes, creating legendary items, filling out crafting recipes and itemization, working on achievements, and implementing Battle.net features. We"re also working on a number of other large systems changes -- specifically with the skill and rune systems. We're not quite ready to share what those are just yet, but we look forward to being able to do so in the near future.

We want Diablo III to be the best game it can be when it launches. To get there, we're going to be iterating on designs we've had in place for a long time, making changes to systems you've spent a lot of time theorycrafting, and removing features you may have come to associate with the core of the experience. Our hope is that by embracing our iterative design process in which we question ourselves and our decisions, Diablo III won't just live up to our expectations, but will continue to do so a decade after it's released.
With such major changes being done, and more to come, it's looking like the targeted Q1 release for Diablo 3 is looking less likely at this point.

More:

Quote:
Keep in mind everything detailed in the article today is already in the game, and most of it is complete. Once you get Patch 10 and see that, I think it may sink in that these aren't theoretical changes we're still working on, they're changes we've completed. Obviously the potion button still needs a little work to hook it up correctly, and the character attribute changes need to be balanced and tested for itemization throughout the game, but overall these are changes we've already made.

I do not intend to impress that we're close to release, or infer any such "we're <-- this --> done" kind of statement, but most of these are fairly straightforward changes that are already complete and implemented. We do have more changes, skills and runes, affixes to add, more items, Battle.net features, testing, testing, and more testing etc. to do so we're obviously still not there yet, but none of the changes detailed today are theoretical or yet to be implemented. (Tracker / Forums)

Questions:
Quote:
It looks like these changes have been in the works for awhile now. Will the upcoming patch reflect these changes?

Yes, all of these changes are complete and will be present in beta Patch 10.

But white items still cost gold? Wont that make them worth something, making me to fill my inventory and later sell them in town

They'll sell for very little. It will quickly become apparent they're not worth the inventory space.

Why have items that are useless?

To make seeing a good item drop that much rarer/exciting.

Will the new Salvage method be included in the new patch?

Yup!

What about "upgrading" gems? since u removed the mystic, its not implemented anymore?

That's the Jeweler. :)

Lord Vampire
7th February 2012, 17:23
Diablo III bij lancering zonder voicechat
Bij lancering heeft Diablo III geen ondersteuning voor voicechat. Dit zei ontwikkelaar Blizzards community manager Bashiok via Twitter.

De voicechat-functionaliteit zal mogelijk in de toekomst ingebouwd worden, maar nu nog niet. Blizzard wil er namelijk zeker van zijn dat zo'n systeem de moeite waard is voordat de ontwikkelaar het in een van zijn games inbouwt. Verder bevestigde Bashiok dat het maximaal aantal spelers binnen de coí¶p op vier blijft staan, dat terwijl er vijf speelbare klassen zijn. Er zijn geen plannen om dit maximum in de toekomst te verhogen.
What is this? I don't even?

Like-a-Bunny
7th February 2012, 17:24
Best zuur voor Steelseries.

http://cdn.gamerant.com/wp-content/uploads/SteelSeries-Diablo-3-Headset.jpg

The headset will also include SteelSeries" signature, uni-directional retractable microphone-system for clear voice communication through Battle.net®. Its in-line volume and mute controls are found on a durable, double-braided nylon cord with a USB connector. For players looking for more control over their sound settings, the headset is also powered through SteelSeries Engine software, where they will find microphone volume and equalizer settings via an easy-to-navigate Diablo III interface. The Headset MSRP will be $119.99 / €119.99

Duran
8th February 2012, 13:56
Waarom wordt er zo'n ophef gemaakt dat Diablo III geen voicechat ingebouwd heeft ?

Hiervoor gebruik ik al jaren ventrillo en/of Teamspeak , die veel gebruiksvriendelijker en uitgebreider zijn.

Laat ze het spel maar eindelijk uitbrengen , heb er zin in.

RPGer
8th February 2012, 14:02
Ow voor het geval dat je dacht dat die bijna uit was:
THINK AGAIN :P.

Het is Blizzard, inmiddels kennen we die knakkers wel. Ik gok kerst 2012 of voorjaar 2013.

Baukereg
8th February 2012, 14:37
Sowieso, waarom wil je voice chat? Voor mij verneukt dat de Diablo sfeer totaal.

Lord Vampire
8th February 2012, 14:53
Waarom wordt er zo'n ophef gemaakt dat Diablo III geen voicechat ingebouwd heeft ?

Hiervoor gebruik ik al jaren ventrillo en/of Teamspeak , die veel gebruiksvriendelijker en uitgebreider zijn.

Laat ze het spel maar eindelijk uitbrengen , heb er zin in.
Dat is alleen handig als je met vrienden speelt. Er zullen allicht genoeg mensen zijn die ook met onbekenden spelen.

Like-a-Bunny
8th February 2012, 15:06
Als ik klaar ben met de sp wil ik inderdaad met bekenden wel ouwehoeren hoor over VC. :)

Lord Vampire
10th February 2012, 10:12
Diablo III komt volgend kwartaal

Diablo III verschijnt in het volgende kwartaal, dat loopt van 1 april tot en met 30 juni. Dit kondigde ontwikkelaar Blizzard aan tijdens de bekendmaking van zijn financií«le cijfers.

CEO Mike Morhaime liet verder weten dat er binnenkort waarschijnlijk meer details bekend worden gemaakt over het releaseschema van de ontwikkelaar, die dit jaar "tenminste twee Blizzard-games" zal lanceren. Een daarvan is Diablo III, de andere games die mogelijk nog dit jaar komen, zijn StarCraft II: Heart of the Swarm, World of Warcraft-uitbreiding Mists of Pandaria en Blizzard Dota.
:kirby:

Lord Vampire
10th February 2012, 17:25
Was dit al bekend ofzo? Ik had een explosie aan enthousiaste reacties verwacht eerlijk gezegd :+.

Dina
10th February 2012, 17:26
Nou ja, enthousiast. Het is weer een delay, maar gelukkig weten we tot op 3 maanden zeker dat het spel komt.

Koei
10th February 2012, 17:31
Kut, dan ben ik nog net niet klaar met m'n scriptie. :(

Black
10th February 2012, 17:33
GGOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOODDDOMME EINDELIJK JA JA JA

Beter? ;)

Fenix
11th February 2012, 19:43
Yes! Ik wacht het threadje met GNL accounts af :D

Kotor
11th February 2012, 20:16
Nou ja, enthousiast. Het is weer een delay, maar gelukkig weten we tot op 3 maanden zeker dat het spel komt.
CEO Mike Morhaime liet verder weten dat er binnenkort waarschijnlijk meer details bekend worden gemaakt over het releaseschema van de ontwikkelaar
Er staat "waarschijnlijk" precies zoals het altijd met blizzard gaat. Op de dag dat de game er is weet je het met blizzard pas zeker. Denk ook dat meer mensen dit weten vandaar dat er ook lauw wordt gereargeerd...eerst zien dan geloven en dit zeker bij blizzard.

Geerrrt
12th February 2012, 00:23
Yes! Ik wacht het threadje met GNL accounts af :D
http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=80835

The Chosen One
25th February 2012, 19:13
Nog nieuwe goedkopere preorders gespot? Pas sinds kort dat er meer bij komen in Engeland.

King Crimson
25th February 2012, 20:52
Voor degenen met een FOK!-account: FOK! geeft dit weekend D3-keys weg. Grijp je kans!

Lush High
25th February 2012, 21:27
Waar zie je dat?

King Crimson
25th February 2012, 21:52
FOK!Games. Het is nog niet bekend wanneer het geopend wordt, maar in elk geval dit weekend.

King Crimson
25th February 2012, 23:13
Zie net dat Pheno het online heeft geknald. 20 keys!

Regenbooggeit
25th February 2012, 23:41
Zie net dat Pheno het online heeft geknald. 20 keys!
Wat? Waar?!

Edit: Gevonden: Klik! (http://games.fok.nl/sitenews/528922/1/1/100/win-een-betakey-voor-diablo-iii.html)

IceRiccy
26th February 2012, 00:39
ach der zal wel een open beta van komen voordat het uitkomt, of anders een gewone demo. beta maakt me niet veel uit

The Chosen One
26th February 2012, 01:27
Kwil niet eens de beta spelen. ,o

Asmoday
26th February 2012, 10:07
ach der zal wel een open beta van komen voordat het uitkomt, of anders een gewone demo. beta maakt me niet veel uit
Euhm, nee en Nee.

Er komt geen Open Public Beta , en als er al een demo komt zal dat NA de release worden.

RPGer
26th February 2012, 10:53
Snap ook niet wat zo leuk is aan een beta, alsof ik een beetje de bugs voor hun eruit gaat vissen. Ik speel wel de 1.0

marco91
26th February 2012, 12:10
heb een key gewonnen via Tweakers. Na 30 minuten heb je de beta uit, en is er niks meer te doen XD

ben er nog niet helemaal uit wat ik van de game moet denken, ben zelf helemaal geen fan van het click to move principe, gebruik liever gewoon WASD.

mijn fps liep ook niet altijd even lekker om de een of andere reden :o maarja, het is nog een beta.

Kotor
26th February 2012, 12:16
ach dat zal wel niet want volgens mij doet blizzard niet aan open beta.

IceRiccy
26th February 2012, 14:06
ach dat zal wel niet want volgens mij doet blizzard niet aan open beta.
jawel hoor, heb al vaak genoeg open beta voor ze gedaan. Tis alleen niet altijd open voor iedereen zonder account tegenwoordig. Maar dan nog, al komt ie er niet het zal me een zorg zijn.

Tis maar een beta. het gaat me uiteindelijk om het eind product.

Kotor
26th February 2012, 16:01
Tis alleen niet altijd open voor iedereen zonder account tegenwoordig. .
Volgens mij is dat de definitie van een closed beta.

IceRiccy
26th February 2012, 16:23
Volgens mij is dat de definitie van een closed beta.
nope. Ik bedoel een Bnet account en die kon iedereen aanmaken,

Kotor
26th February 2012, 17:58
Dan zal je wel al aardig oud moeten zijn want blizzard heeft de laatste jaren maar weinig games op de markt gebracht. Ik denk dan ook dat je een beetje onzin uitkraamt......maar goed daar gaat het niet over.

Illuv
26th February 2012, 18:30
Wat ik me kan herinneren is dat van al Blizzard's games enkele WoW een (kortstondige) open beta kende.

Kotor
26th February 2012, 18:53
Wat ik me kan herinneren is dat van al Blizzard's games enkele WoW een (kortstondige) open beta kende.
Die herinnering heb ik ook, alleen van star craft weet ik het niet. ;)

IceRiccy
26th February 2012, 23:42
Dan zal je wel al aardig oud moeten zijn want blizzard heeft de laatste jaren maar weinig games op de markt gebracht. Ik denk dan ook dat je een beetje onzin uitkraamt......maar goed daar gaat het niet over.
Geen onzin, kan ik je verzekeren. WoW is er 1 van, maar die heeft ook voor hun expansie packs een open beta gehad voor hun "leden" maar daarvoor hebben ze ook open beta's gehad. Niet voor starcraft trouwens. En ja ik zit al behoorlijk lang bij blizzard als fan zijnde.

Geerrrt
27th February 2012, 00:00
Sometimes, beta tests are referred to as "open" or "closed". A closed beta test has a limited number of spots open for testing, while an open beta has either an unlimited number of spots (i.e. anyone who wants to can participate) or a very large number of spots in cases where opening it up to everyone is impractical.
Dus, een beta is open als iedereen, of een hele grote groep mee kan doen aan een beta.

De laatste keer dat ik keek, heb ik nog steeds geen beta key voor Diablo 3. Dus Iedereen valt al af.

Hele grote groep, echter, valt ook af. Als ik zie hoeveel mensen een beta key willen, en hoeveel mensen een beta key hebben. Noem ik dit geen hele grote groep. Echter, 1 op de 500 mensen (waarschijnlijk nog veel minder), noem ik geen groot deel..

He shoots, he scores!

Regenbooggeit
27th February 2012, 02:40
He shoots, he scores!
http://assets0.ordienetworks.com/images/GifGuide/clapping/audience.gif

Manveru
27th February 2012, 09:18
Mmm, ok shame on me maar ik heb Diablo 2 nooit gespeeld. Daarin tegen heb ik wel eindeloos veel Neverwinter nights (1)/ Baldurs Gate bijv gespeeld, maar vroeger ook wel de hack and slash game Dungeon Siege (1). Hoe moet ik Diablo 3 zien? Ik weet dat het meer hack/slash dan RPG is, maar in hoeverre kan ik het bijvoorbeeld vergelijken met Dungeon Siege? of speeld het weer totaal anders?

Geerrrt
27th February 2012, 09:34
Je zou natuurlijk een extended demo (lees, gedownloade), of nog beter, een gekochte, versie van Diablo 2 kunnen installeren

Like-a-Bunny
27th February 2012, 09:49
Je zou natuurlijk een extended demo (lees, gedownloade)
Please...

Met wat zoeken heb je hem voor onder de tien euro. Ik heb hem laatst nog zien liggen voor €2,95 (V&D). Maar het is te vergelijken met de gameplay van Dungeon Siege....maar dan gewoon beter.

Illuv
27th February 2012, 10:06
En als je D2 gaat spelen, vergeet dan niet om de high-res mod te installeren. Werkt niet icm Battle.net, maar de SP knapt er nogal van op.

Manveru
27th February 2012, 10:15
Please...
Maar het is te vergelijken met de gameplay van Dungeon Siege....maar dan gewoon beter.
Voorlopig kom ik waarschijnlijk niet toe om Diablo 2 te doen, maar in hoeverre is het beter dan Dungeon Siege? Ik probeer een beetje in indruk te krijgen wat ik ervan kan verwachten aangezien Diablo 3 misschien wel een leuk spel is om online te doen met een paar vrienden. :)

Ik ben dus meer gewent een RPG als NWN waar iedereen zijn eigen character kan ontwikkelen (wat volgens mij niet kan in Diablo 3?) en waar je ook een vrij uitgebreid spell systeem hebt (dus niet beperkt tot fireball level 1 tot x, zoals je volgens mij vaak hebt.) Zo kan ik me zo nog herinneren dat ik in Dungeon Siege totaal niet onder de indruk was van het spell systeem. (Ook niet in Dragon Age Origins trouwens...)

Daarnaast zit er een beetje een verhaal in het spel? Misschien onmogelijk nu al te zeggen, maar hoe zat dit in Diablo 2 bijvoorbeeld?

Thanks alvast iig! :)

Like-a-Bunny
27th February 2012, 10:29
Voorlopig kom ik waarschijnlijk niet toe om Diablo 2 te doen, maar in hoeverre is het beter dan Dungeon Siege? Ik probeer een beetje in indruk te krijgen wat ik ervan kan verwachten aangezien Diablo 3 misschien wel een leuk spel is om online te doen met een paar vrienden. :)

Ik ben dus meer gewent een RPG als NWN waar iedereen zijn eigen character kan ontwikkelen (wat volgens mij niet kan in Diablo 3?) en waar je ook een vrij uitgebreid spell systeem hebt (dus niet beperkt tot fireball level 1 tot x, zoals je volgens mij vaak hebt.) Zo kan ik me zo nog herinneren dat ik in Dungeon Siege totaal niet onder de indruk was van het spell systeem. (Ook niet in Dragon Age Origins trouwens...)
Het is allemaal wat minder complex en diepgaand dan de Baldur's Gates en Neverwinter Nights. Je kunt je karakter uitbouwen zoals een gewone RPG maar voor de rest is alles meer actiegericht. Verwacht geen lange dialogen waarin je verschillende reply's kunt kiezen want je krijgt venstertjes die afgespeeld worden.

Wat skills/spells betreft, hieronder een voorbeeldje van de Sorceress:

http://i.imgur.com/d8Sit.png

Maar als je het eerste deel wel gespeeld hebt weet je een beetje wat je kunt verwachten toch?

Daarnaast zit er een beetje een verhaal in het spel? Misschien onmogelijk nu al te zeggen, maar hoe zat dit in Diablo 2 bijvoorbeeld?
Een verhaal zit er in, maar verwacht geen complexe dingen. Wat sfeer betreft is deze titel nog steeds ongeí«venaard wat mij betreft.

Check de intro om een idee te krijgen van verhaal en sfeer:

http://www.youtube.com/v/sRhY5OXtLd0

O+

Kirbs
27th February 2012, 12:05
Ik vond dungeon siege leuker dan d2 tbh. Vond d2 vrij matig vergeleken met z'n voorganger

Manveru
27th February 2012, 12:21
Thanks, ik zal eens kijken mocht er een demo uit komen of het wat is :)

Phoef
28th February 2012, 18:02
Thank you GAMER.nl

Success!
You"ve successfully activated Diablo III Beta. Use your Battle.net account to log into and play the game. If you need to download the Diablo III Beta client, click the download link below.

kwdtj
28th February 2012, 18:03
17:00:31 en toen waren de keys alweer weg :'(

King Crimson
28th February 2012, 19:03
Diablo 3 beta gehaald via insidegamer.

http://www.youtube.com/v/vWizDna1XO4

Mithax
28th February 2012, 20:13
Krijg alleen error 315000 als ik probeer in te loggen en op de forums moet je dan een debug file posten echter moet ik eerst een char aanmaken ingame om te posten sigh O_o

Phoef
28th February 2012, 21:54
error 24100 hier, servers zijn down :(

Lord Vampire
28th February 2012, 22:07
Holy shit, van de frontpage:

Haal hier je Diablo III bí¨takey! (Update: Ze zijn op!)

28 feb. 2012 17:00 / Gewijzigd 28 feb. 2012 19:25 / Door: Redactie Gamer.nl / 161 reacties

Samen met Blizzard geeft Gamer.nl niet minder dan 200 bí¨takeys weg voor Diablo III. Ben je nog niet toegelaten tot de bí¨ta van misschien wel de vetste PC-game van het jaar? Dan is dit je kans.

Wil je een code?

Ingelogde gebruikers moeten onder dit bericht akkoord gaan met de spelvoorwaarden en klikken vervolgens op "geef mij een code" om een bí¨takey te bemachtigen. Wees er snel bij, voor je het weet, zijn ze op.

Update: De eerste tientallen keys waren binnen 19 seconden verdwenen.

Update 2: Voor de mensen die een gebruikte key hebben ontvangen, excuses voor het ongemak. Stuur even een mailtje naar redactie@gamer.nl (mailto:redactie@gamer.nl) met je ontvangen key en dan zullen we kijken of we er iets aan kunnen doen.

Geen codes meer?

Geen zorgen! We geven de keys niet allemaal in één keer weg, maar verdelen het over de week . Het programma ziet er als volgt uit:
- 1e kans: Dinsdag 28 februari op de site om 17:00 uur
- 2e kans: Woensdag 29 februari op de site om 20:00 uur
- 3e kans: Donderdag 1 maart op de site om 20:00 uur
- 4e kans: Later deze week via Twitter
=D. Die reacties ook, het bericht kwam online om 17:00 en de eerste 3 mensen hebben een key en daarna beginnen mensen al met dat ze op zijn. Nog steeds om 17:00 =D.

Dina
28th February 2012, 23:55
Ik heb er nog eentje kunnen krijgen.

Nokterian
29th February 2012, 00:00
Ik heb er nog eentje kunnen krijgen.
http://t.qkme.me/359l6q.jpg

(A)

King Crimson
29th February 2012, 00:28
Zomaar verder met mijn Demon Hunter. :)

Beav1s
29th February 2012, 01:48
Heb ook een key bemachtigd op de front page (niet voor mezelf, Nooit Diablo fan geweest) maar die is al in gebruik. :') Al een mailtje gestuurd naar de redactie, benieuwd wat ik te horen krijg.

King Crimson
29th February 2012, 01:51
Net de beta uitgespeeld.. Erg vermakelijk maar ik had er nog niet echt een D2 gevoel bij. :(

En wtf @ al die monsters die zo uit WoW lijken te komen.

Like-a-Bunny
29th February 2012, 08:37
Net de beta uitgespeeld.. Erg vermakelijk maar ik had er nog niet echt een D2 gevoel bij. :(

En wtf @ al die monsters die zo uit WoW lijken te komen.
Deze reactie lees ik overal. Moet ik zenuwachtig worden?

Dina
29th February 2012, 09:52
Ik had ook geen D1 gevoel bij het spelen van D2, toch vond ik het leuk.

Ik was denk ik in 2 a 3 uur wel klaar in de beta, maar ik heb juist wel een goed Diablo gevoel eraan overgehouden. De gebieden zijn lekker uitgebreid, de actie hakt als vanouds goed weg, het ziet er allemaal prachtig uit. Ik vind de voorgelezen Lore (als je een nieuwe vijand verslaat) en Quests ook echt wat toevoegen aan het geheel.

Verder is loot fever zo goed als afwezig hier. De enige vijand die iets geels dropt was de Skeleton King, maar ik heb geen twijfel dat dit opgelost gaat worden als je tegen echt goeie vijanden moet.

De Witch Doctor is ook lekker apart en erg leuk om te doen. Niet alle spells vond ik even nuttig, maar de drie zombie honden heb ik erg lang gehouden, net als het blaaspijltje en de spinnen, kikkers en handen die uit de grond komen. Kan niet wachten totdat je echt gekke zaken op kan roepen. Waar ik nog steeds iets minder fan van ben is dat je gele items gewoon kunt identificeren door rechts op ze te klikken. Ook de nieuwe hearthstone maakt het wel erg simpel, al is de actie nooit ver weg kan je zeggen. Als laatste is de beta niet erg moeilijk, ik heb zelden HP verloren omdat al mijn minions alles tankten. Maar dit kan ook inherent zijn aan de WD, het zal me benieuwen hoe de barb zich staande houdt.

Kortom, de zaken waar ik iets van heb kunnen zeggen zaten gewoon goed in elkaar. En ik twijfel er niet aan dat de reis door verre landen, de loot fever in het echte spel ook gewoon goed zitten. D3 is, zo lijkt het, net zo'n afwijking van D2 als D2 dat was van D1. Maar op zichzelf staand is zit het echt helemaal goed. Ik zou niet wanhopen.

T-101
29th February 2012, 10:37
Ik hoop echt dat de game nu snel uitkomt, of dat ik het geluk heb om ergens een betakey te winnen, want ik wil onderhand ook wel eens spelen!

Begrijpelijk dat Blizzard betakeys weggeeft via gamesites, want zo krijgen ze heel veel exposure, en zeker via de sociale media: mensen die de game helemaal niet kennen, maar wel vrienden hebben die het spelen, zien de game ongetwijfeld ook voorbij komen.

Maar aan de andere kant vind ik het ook slecht dat Blizzard de EU opt-in mensen vooralsnog ''negeert''.

Volgende week is de Cebit beurs, hopelijk horen we daar meer, en prikken ze meteen een release date.

Brainstorm
29th February 2012, 12:38
Blizzard is sowieso een bedrijf dat alleen het geld van de EU mensen wil en niet de feedback bij betas etc. (warcraft betas, test realms etc etc)

King Crimson
29th February 2012, 13:18
Ik had ook geen D1 gevoel bij het spelen van D2, toch vond ik het leuk.
Het ging mij niet zozeer om de sfeer, wel om de game-play achtige aspecten die D2 zo verslavend maakten(loot fever, wat jij ook al opnoemt). Maar goed, het is slechts de opening van de game dus het kan zich nog erg positief ontwikkelen.

Deze reactie lees ik overal. Moet ik zenuwachtig worden?
Zoals ik al eerder zei: het is enkel het begin van de game, dus het kan nog alle kanten opgaan. Maar als ik monsters zie die op onderstaande lijken, dan begin ik zelf bang te worden dat Blizzard gebrek aan inspiratie heeft.

http://i.imgur.com/Sj7bL.jpg

http://i.imgur.com/x56bS.jpg

Black
29th February 2012, 13:19
Ik blijf er bij: dat is toch geen Diablo man.. jezus. Skeletten wil ik!

Dina
29th February 2012, 14:15
Je vecht dan ook tegen de skeleton king. Ik snap het probleem echt niet. In D1 had je ook skeletten, imps, scavengers, familiars, goat men, geesten en golems. In D2 ging dit nog wat verder, maar de bovenste vijanden zaten er ook in. In D3 is dit echt niet anders, het is nog steeds skeletten, zombies, scavengers en vleermuizen wat de klok slaat. Sure, er zit een groot dik monster in gemaakt van lichaamsdelen, maar dat wil niet zeggen dat de rest er niet in zit.

Black
29th February 2012, 14:20
Okay, maar ben wel benieuwd hoe die er dan uit zien. Het ziet er zo.. cartoony uit op die screen.

Dina
29th February 2012, 14:24
Het is maar fanart. Dit stuk komt van Diablo 2. Loopt ook over van kleur.

http://www.rockpapershotgun.com/images/12/feb/diablo.jpg (http://www.rockpapershotgun.com/images/12/feb/diablo.jpg)

bron: http://www.keithparkinson.com/images/diablo2.png

Like-a-Bunny
29th February 2012, 14:26
Maar de kritiek gaat dan ook niet zozeer om de kleur. Bovenstaande fanart geeft het verschil in stijl al mooi aan.

Dina
29th February 2012, 14:32
Hmm, op die fiets. Dan snap ik je punt. Desondanks blijf ik erbij dat ik D1-D2 een groter verschil vind dan D2-D3. Deel drie is vrij duidelijk een opvolger van deel 2, dat vond ik bij deel 2 t.o.v. deel 1 een stuk minder goed zichtbaar. Zowel de gameplay, de kleuren, de stijl, het schurkt allemaal dichtbij deel 2 aan, zonder een simpele kopie te zijn. Het heeft wel een eigen stijl, maar ik zou niet zo bang zijn dat het tegenvalt. Van wat ik van de beta gespeeld heb is dat geen probleem.

edit: Wat ik overigens wel minder fraai vond is dat als de servers down gingen (zoals gisteren) je meteen SP ook niet meer kunt spelen. Ik weet niet of dit komt door de beta, maar laat SP daadwerkelijk SP zijn. Al geloof ik dat Blizzard wil dat alles via Battle.net verloopt, dus mensen zonder internet hebben gewoon pech gehad.

Black
29th February 2012, 14:39
Staat me ook iets van bij. Ugh :(

Like-a-Bunny
29th February 2012, 14:39
edit: Wat ik overigens wel minder fraai vond is dat als de servers down gingen (zoals gisteren) je meteen SP ook niet meer kunt spelen. Ik weet niet of dit komt door de beta, maar laat SP daadwerkelijk SP zijn. Al geloof ik dat Blizzard wil dat alles via Battle.net verloopt, dus mensen zonder internet hebben gewoon pech gehad.
Die kans zit er dik in. Niet zo mooi aangezien het geflater van Ubisoft kort geleden al liet zien hoe vervelend dit kan zijn (serververhuizingen).

Ik heb overigens meer dan genoeg vertrouwen in de game, alleen blijft een klein hardnekkig stemmetje steeds WoW roepen wanneer ik beelden zie.

Like-a-Bunny
29th February 2012, 14:43
Die art van Keith Parkinson is trouwens echt awesome!

http://www.keithparkinson.com/art/kpbillga.jpg

Mithax
29th February 2012, 14:51
Ja helaas moet je bij de SP van D3 wel internet hebben omdat je via battle.net moet inloggen en pas via daar naar single player kan gaan. Beetje vreemde keuze maar goed ik vond de beta ook erg vermakelijk twas meer een goeie followup van d2 met een eigen stijl. Combat / gameplay was weer lekker vanouds hakken met veel enemies en ook wel leuk waren die record ding waar je exp bonus voor kreeg als je bijv zoveel enemies slachtte in een tijd

Crafting zag er goed uit en gaf vrij dikke items early on. Aangezien de level cap maar 13 oid is(Barb is nu 12). Strax nog even Wizard en DH proberen.

Enigste wat ik wel miste wat dat alle blue items gewoon al identified waren en voor gele was het alleen rechtermuis erop volgens mij. Dit gaf mij minder het geval van o spannend wat zit er nu in met scrolls of identify uit d2. Dit zal maybe wel anders zijn met legendary loot die later in het spel zit aangezien dit nog minder dan 1% van het spel was.

kwdtj
29th February 2012, 14:57
Enigste wat ik wel miste wat dat alle blue items gewoon al identified waren en voor gele was het alleen rechtermuis erop volgens mij. Dit gaf mij minder het geval van o spannend wat zit er nu in met scrolls of identify uit d2. Dit zal maybe wel anders zijn met legendary loot die later in het spel zit aangezien dit nog minder dan 1% van het spel was.
Grootste minpunt van D2 vond ik juist dat ik elke keer terug naar Deckerd moest gaan om mn inventory te identifyen. En die scrolls of identify werden nogal nutteloos na act I, quest 3.

Dina
29th February 2012, 15:04
Je bent er zo vaak geweest dat je z'n naam niet goed weet te spellen ;)

The Chosen One
29th February 2012, 15:39
Diablo 2 is een erg gave game die het nog steeds waard is om te spelen maar zit eigenlijk zo vol met kleine irritante dingen. :P

King Crimson
29th February 2012, 15:54
Diablo 2 is nog steeds erg vet om te spelen, maar de graphics begonnen mij een half jaar terug toch wel iets te gortig te worden. :P

kwdtj
29th February 2012, 16:10
Je bent er zo vaak geweest dat je z'n naam niet goed weet te spellen ;)
Oeps :P Het is ook alweer een tijd geleden ;)

Baukereg
29th February 2012, 16:35
Om de discussie over de artstyle nog eens aan te slingeren (en ik heb dit vaker geroepen): ik heb het duistere stijltje van Diablo nog niet gezien in D3. En dan heb ik het niet over kleurtjes maar simpelweg over de invulling. Dat morbide moet er voor mij wel inzitten, net als in deel 1 en 2. Dus bassins vol bloed met karkassen die er in drijven, lijken die aan de muur geketend zijn, ontploffende lichamen, skeletten overal! Het is toch dark fantasy met de nadruk op dark.

Like-a-Bunny
29th February 2012, 16:47
http://media.giantbomb.com/uploads/0/6983/276379-002_large.jpg

:wenkbrauw:

Baukereg
29th February 2012, 16:58
http://www.diablowiki.net/images/3/37/D2-gore.jpg

:D

Phoef
29th February 2012, 17:13
Ik heb geen NDA ergens gezien toen ik de beta speelde, dus screens posten is toegestaan? Want wat hierboven gepost word zit namelijk wel in de beta.

Daarbij is het zo frigging interactief, er kan zo veel kapot aan de omgeving, insane.

Let volgende keer eens op de muziek change als je de skaleton king gaat vechten!

Kotor
29th February 2012, 17:31
Ik heb geen NDA ergens gezien toen ik de beta speelde, dus screens posten is toegestaan? Want wat hierboven gepost word zit namelijk wel in de beta.

Labs screen is van D1 en baukereg's is van D2 dus waarom zou je die niet mogen posten? ;)

The Chosen One
29th February 2012, 17:33
En iets na de F&F volgens mij mocht alles al gepost worden. Er zijn al enkele duizenden filmpjes volgens mij van Diablo 3 dus. :P

King Crimson
29th February 2012, 18:08
Zo net m'n 2e run gedaan, dit keer als WD. Zoals Dina zei is dit erg makkelijk, je undead hounds tanken (plus de templar), terwijl de WD voor de DPS zorgt. Opzich wel leuk, maar had me beter vermaakt met de DH. :)

Ravaged
29th February 2012, 21:02
Geen geluk met tweede ronde... Leuk die geluksfactor erbij. Zal je net zien dat een console gastje hem wint.

Yes, I'm bitter.

Tyspolir
29th February 2012, 21:26
Bij InsiderGamer geven ze ook nog 50 keys weg. Tot 23.59 heb je nog kans om je in te schrijven.

Nokterian
29th February 2012, 21:28
Jeej key gewonnen op de voorpagina,eindelijk ^^