PDA

View Full Version : [Multi] Diablo III

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Regenbooggeit
21st April 2012, 03:36
Uitgespeeld. Bam.

En nu de andere classes uitproberen. Heb even met een Barb erdoorheen geknald (en tevens wel elk hoekje bezocht.

Sven
21st April 2012, 04:40
Best lachen. Morgen of zondag maar eens nuchter proberen. Draait iig prima op mijn pc.

Valerious
21st April 2012, 04:56
Zo, dijk van een opvolger. Speelt aan als Diablo, voelt aan als Diablo. Heerlijk. De sfeer zit er best goed in ook als is het visueel niet zo grauw als D1/2. Maar misschien komt dat nog in latere acts :)
Daar kan ik mij dus ook prima in vinden. De Monk aangemaakt en hij speelt fantastisch. Precies wat ik had verwacht. Nu nog drie weken wachten voordat ik mijn pre-order kan ophalen. :(

King Crimson
21st April 2012, 05:09
Ben ik dan de enige die niet echt warm loop voor D3 door de beta? Ik vond het best tegenvallen (toegegeven, ik had erg hoge verwachtingen).

Valerious
21st April 2012, 05:19
Ben ik dan de enige die niet echt warm loop voor D3 door de beta? Ik vond het best tegenvallen (toegegeven, ik had erg hoge verwachtingen).
Wat zijn dan precies je aanmerkingen?

IceRiccy
21st April 2012, 06:36
Nee hoor, ik vind het ook een beetje matig. Nog wel vermakelijk hoor, maar het is gewoon weg niet zo goed als Diablo 2.

Regenbooggeit
21st April 2012, 06:56
Nee hoor, ik vind het ook een beetje matig. Nog wel vermakelijk hoor, maar het is gewoon weg niet zo goed als Diablo 2.
Je speelt een veredelde demo. Wacht nou maar tot het echte spel op een die je op een fatsoenlijke moeilijkheidsgraad kan spelen.

Linx
21st April 2012, 07:51
Voor het eerst dat ik het jammer vind dat ik op vakantie ben nu en pas op 2 mei terugkom. Zou graag de beta even getest hebben. Maar ja de 15de duurt daarna ook niet meer zo lang gelukkig.

fryslanboppe
21st April 2012, 12:42
Had een level 4 demon hunter en die is nu weg :(. Nouja, vond het toch niet echt een leuke class.

Misschien maar eens een mage proberen, die speel ik nooit in dit soort games.

The Chosen One
21st April 2012, 13:35
Ga Diablo 2 maar eens spelen en loop dat 1e gebied maar door. Dat is pas doodsaai.

zalzaron
21st April 2012, 13:37
Na het uitspelen van de beta als monk kan ik alleen maar enthousiast zijn.

Het is een solide geheel, werkt allemaal uitstekend, en het behoud de Diablo sfeer een gameplay.

Een waardig opvolger.

Black
21st April 2012, 18:16
Heb 'm vanmiddag ook uitgespeeld met de Barbarian. Nu wil ik de andere classes bekijken maar de servers zijn te druk :D

Obsidian
21st April 2012, 18:20
Ik wil de wizard even proberen, maar inderdaad stress test he.

IceRiccy
21st April 2012, 18:35
Je speelt een veredelde demo. Wacht nou maar tot het echte spel op een die je op een fatsoenlijke moeilijkheidsgraad kan spelen.
Ik heb de game ook gewoon in pre-order staan hoor, het is nog wel vermakelijk zoals ik zei. Ik vind het alleen jammer dat het gewoon niet zo ver in de skills is als Diablo 2. Tuurlijk laat de Beta niet goed zien wat het allemaal kan, maar wees eerlijk. Dat stukje van nieuw tristram en het gevecht van de skeleton king was gewoonweg saai.

Misschien dat het inderdaad op Nightmare wat leuker wordt, maar dat zien we dan wel :)

Black
21st April 2012, 19:17
de Skeleton King is een van de mini mini eindbaasjes in het spel, zou ik ook niet teveel van verwachten ;)

zalzaron
21st April 2012, 19:55
Skeleton King is hetzelfde niveau als de blacksmith uit deeltje twee.

En ik vond het skillsysteem juist veel interessanter. Met het huidige systeem ga je denk ik veel vaker voor een lastige keuze komen te staan.

Ik heb het vandaag nog gespeeld met twee andere vrienden, later misschien nog met zijn 4e proberen (weet niet wat exact de player cap is, 5?).

Ik heb nu al geen spijt van mijn pre-order

Het idee van elk level een nieuwe tree, skill of rune, vind ik gewoon enorm goed gedaan. Ik weet niet of dat blijft tot de cap, maar ik hoop het van harte.

Illuv
21st April 2012, 21:33
Cap is helaas 4. Wat ik nog steeds raar vind aangezien er 5 classes zijn.

Death Metal
21st April 2012, 21:47
Pff hoeveel van dit soort games gaan er wel niet uitkomen?
Zag net dit.

http://www.youtube.com/watch?v=ABcBFGK5B4w

Heb d3 iig voor 34 euro gepre-ordered bij Amazon. Wat een grap trouwens 60 euro bij battle.net.

Dina
21st April 2012, 21:49
Afgezien van D3 zou ik in het genre Torchlight 2, Grim Dawn en Path of Exile in de gaten houden. Maar die drie games komen echt niet tegelijkertijd uit, en zijn allemaal weer ietsjes anders.

Black
21st April 2012, 22:05
Damn it, wil de andere classes nog proberen maar het is zo druk :/ Ik vond de Wizard niet heel interessant op low level. Was de sorcerer ook niet imo. Gelukkig voelde de spells wel lekker aan dus dat kan alleen maar epischer worden :)

Illuv
21st April 2012, 23:18
Drop je battletag even als je zin hebt om te spelen, wil co-op wel eens in de beta proberen.

King Crimson
21st April 2012, 23:33
Wat zijn dan precies je aanmerkingen?
De sfeer vond ik behoorlijk tegenvallen, voelde af en toe geforceerd aan en het miste het duistere van deel 1 en 2(zeker gezien je de kathedraal van Tristram ingaat). Heb het idee dat dat meer is om niet tegen puriteinse, Amerikaanse beentjes te schoppen.

De skillsets vond ik opzich wel grappig, maar ik heb liever meer keuze dan dat de devs mijn gameplay proberen te smoothen. Daarentegen was het hack&slash gedeelte erg gestroomlijnd, maar iets minder dan dat had ik ook niet verwacht.

The Chosen One
22nd April 2012, 00:13
Kan dat 'het is niet duister' niet zo snappen.

Kathedraal is verder in Act 1 van D2 dan het beta gedeelte van D3 lijkt me. En zo duister was Act 2 van Diablo 2 ook niet.

Heb genoeg duistere beelden gezien. Waar ze de muren omhoog klommen, waar ze met dat spook praatten ergens in de dungeons, de piles van bones langs de kanten etc.

---

Nog meer mensen hier die de Tweakers guild gaan joinen en dan mogelijk hardcore gaan doen? :)

Illuv
22nd April 2012, 00:14
Guilds joinen vind ik niet echt relevant met D3, maar hardcore ga ik zeker wel doen in D3. Niets zo leuk als de spanning van permadeath.

The Chosen One
22nd April 2012, 00:16
Met hardcore is het wel handig als je een goede groep mensen hebt.

King Crimson
22nd April 2012, 00:17
Kan dat 'het is niet duister' niet zo snappen.

Kathedraal is verder in Act 1 van D2 dan het beta gedeelte van D3 lijkt me. En zo duister was Act 2 van Diablo 2 ook niet.
Ik bedoelde de Kathedraal van Tristram, niet de kathedraal van de sisters of the sightless eye(wat betreft diablo 1). In deel 2 waren de catacombs juist zo vet.

Heb genoeg duistere beelden gezien. Waar ze de muren omhoog klommen, waar ze met dat spook praatten ergens in de dungeons, de piles van bones langs de kanten etc.
Nogal braafjes als je het mij vraagt. Ik had meer martelwerktuigen verwacht, bloed, kruisigingen, enzovoorts.

Illuv
22nd April 2012, 00:22
Die heb ik wel @ RPS forum of hier, maar niet perse in clanverband.

Primate Ryan
22nd April 2012, 00:37
Ik heb de game nog niet kunnen proberen. Ik heb het nu ergens tussen de 5 en 10 keer geprobeerd op verschillende tijdstippen, maar het wilde niet baten. Niet dat het me heel veel uitmaakt of dat ik sta te trappelen van ongeduld, maar ik had wel even willen kijken hoe het draaide en even kort willen proeven.

Ach, het komt wel met de officií«le release dan. En ik vind het verlagen van de cap ook wel apart, al maakt het voor mij niet heel veel uit. Ik heb in het verleden ook nooit met meer dan drie vaste andere spelers gespeeld (wel precies 3) en verwacht nu ook niet met meer dan dat te gaan spelen en eerder met maar een vast persoon. Een guild of clan zie ik verder ook niet het nut van in deze game. Het is niet alsof je iets met grote groepen kan doen en als het om speelmaatjes draait dan hoef je ook niet zo ver te gaan.

King Crimson
22nd April 2012, 00:42
http://www.image-share.com/upload/1432/234.png

Black
22nd April 2012, 00:52
Drop je battletag even als je zin hebt om te spelen, wil co-op wel eens in de beta proberen.
Black

:+

Illuv
22nd April 2012, 00:58
Ik heb jullie tags al uit die andere thread, maar je moet wel je unieke code met hashtag erachter vermelden, anders gaat het lastig worden ;)

Black
22nd April 2012, 12:45
Ah kijk, die weet ik even niet uit mijn hoofd :)

Illuv
22nd April 2012, 12:53
Black - Black #2803
brandonW - TheWonder #2185
Funkstar - Funkstarrr#2771
Geerrrt - Eury#2434
Illuvater - Inchoroi#2262
King Crimson - KingCrimson#2944
Kirbs - Kirbz#2102
Kotor - Kotor#2177
Malice - Malice #2775
Obsidian - Obsidian#2209
The Chosen One - TheChosenOne#2201
Like-a-Bunny - LaB#1241
123

Seabass
22nd April 2012, 13:36
Black - Black #2803
Geerrrt - Eury#2434
Kirbs - Kirbz#2102
Kotor - Kotor#2177
Malice - Malice #2775
Obsidian - Obsidian#2209
Like-a-Bunny - LaB#1241
Seabass - Seabass#1212

Hoppaaaaa

Rappa
22nd April 2012, 17:02
Ik heb de game nog niet kunnen proberen. Ik heb het nu ergens tussen de 5 en 10 keer geprobeerd op verschillende tijdstippen, maar het wilde niet baten. Niet dat het me heel veel uitmaakt of dat ik sta te trappelen van ongeduld, maar ik had wel even willen kijken hoe het draaide en even kort willen proeven.

Ach, het komt wel met de officií«le release dan. En ik vind het verlagen van de cap ook wel apart, al maakt het voor mij niet heel veel uit. Ik heb in het verleden ook nooit met meer dan drie vaste andere spelers gespeeld (wel precies 3) en verwacht nu ook niet met meer dan dat te gaan spelen en eerder met maar een vast persoon. Een guild of clan zie ik verder ook niet het nut van in deze game. Het is niet alsof je iets met grote groepen kan doen en als het om speelmaatjes draait dan hoef je ook niet zo ver te gaan.

Regio op Amerikaans gezet? Dat was bij mij de oplossing, dan na een paar keer je gegevens invoeren komt hij er wel in

Primate Ryan
22nd April 2012, 17:13
Regio op Amerikaans gezet? Dat was bij mij de oplossing, dan na een paar keer je gegevens invoeren komt hij er wel in
Ja, dat heb ik net weer gedaan. Ik heb wel eerder gewisseld, maar nu werkte het wel. Even een Witch Doctor tot level 4 gespeeld en ben aan het begin van de Cathedral gestopt. Ik kan vooralsnog alleen maar zeggen dat ik het allemaal wel erg gestroomlijnd aan vind voelen. Geen stats, het skillsysteem tot nu toe, geen exploratie en daarmee het gevoel dat je wel heel erg voortgestuwd wordt, geen fatsoenlijke dungeons hiervoor (waaronder optionele) en quests die gedaan moeten worden voordat je verder kan, omdat het pad constant gesloten is.

Daarbij speelde ik dus met een WD en vroeg ik me af wat het nut is van mana, als ik nog niet in de buurt van uitputten kom. De skills die mana gebruiken hebben nog een vet lange cooldown en skills als poison dart en die spider bottle ofzo kan je blijven spammen.

Het speelt allemaal wel heel erg makkelijk weg, maar ik ben nog niet onder de indruk en mis vooralsnog keuze in alle aspecten van de gameplay.

Obsidian
22nd April 2012, 17:24
Ik vraag me nu af in hoeverre er nog sprake gaat zijn van verscheidene builds in D3. Dit komt voooral vanwege het gebrek aan keuze zoals Primate ook aanstipte hierboven.

Primate Ryan
22nd April 2012, 17:27
Ik vraag me nu af in hoeverre er nog sprake gaat zijn van verscheidene builds in D3. Dit komt voooral vanwege het gebrek aan keuze zoals Primate ook aanstipte hierboven.
Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat het weinig nut heeft om meerdere karakters van dezelfde klasse te gaan maken tenzij ik iets mis. De grootste mogelijkheid aan variatie zit hem nu nog in de uitrusting, maar ik heb niet het idee dat er permanente keuzes zijn die niet meer teruggedraaid kunnen worden en daarmee dus ook geen builds meer zoals ze in D2 aanwezig waren.

The Chosen One
22nd April 2012, 17:27
Heeft Blizzard ook al over gesproken.
Ze willen gewoon niet dat D3 in het begin zo irritant speelt als Diablo 2 waar je een spell doet en half je mana is weg en pas 5 minuten later kun je weer een spel doen.

marco91
22nd April 2012, 17:33
Black - Black #2803
Geerrrt - Eury#2434
Kirbs - Kirbz#2102
Kotor - Kotor#2177
Malice - Malice #2775
Obsidian - Obsidian#2209
Like-a-Bunny - LaB#1241
Seabass - Seabass#1212
Marco91 - Raxious#1969

Hoppaaaaa
hopa?

Black
22nd April 2012, 18:22
Heeft Blizzard ook al over gesproken.
Ze willen gewoon niet dat D3 in het begin zo irritant speelt als Diablo 2 waar je een spell doet en half je mana is weg en pas 5 minuten later kun je weer een spel doen.
Ik begrijp Primate's punt wel, je hoeft geen gedwongen keuzes meer te maken voor je karakter m.b.t. skills en abilities. Je kan altijd switchen, altijd respeccen.

Wat ik ook niet helemaal snap is waarom str/dex/int/etc automatisch geregeld wordt. Voor mij voelde het een beetje raar aan en ik verwacht dat er zo weinig overblijft van het hele opbouwen van je build. En ook de diversiteit aan builds. Want het enige waar je verschil in kan aanbrengen is je gear, en de keuze van je skills. Maar daar blijft het bij.

Ja, dat heb ik net weer gedaan. Ik heb wel eerder gewisseld, maar nu werkte het wel. Even een Witch Doctor tot level 4 gespeeld en ben aan het begin van de Cathedral gestopt. Ik kan vooralsnog alleen maar zeggen dat ik het allemaal wel erg gestroomlijnd aan vind voelen. Geen stats, het skillsysteem tot nu toe, geen exploratie en daarmee het gevoel dat je wel heel erg voortgestuwd wordt, geen fatsoenlijke dungeons hiervoor (waaronder optionele) en quests die gedaan moeten worden voordat je verder kan, omdat het pad constant gesloten is.

Het speelt allemaal wel heel erg makkelijk weg, maar ik ben nog niet onder de indruk en mis vooralsnog keuze in alle aspecten van de gameplay.
Ik deel je mening over de stats/skills etc, maar niet over de dungeons. In de Cathedral heb je de klassieke Diablo dungeons waarin je je weg moet vinden. En daarin zitten een paar 'events' die je kan tegenkomen. Dit is Act 1 dus ik neem aan dat het alleen maar interessanter wordt.

Over gesloten quests begrijp ik je niet zo goed. In Diablo 2 was dit niet anders.

Primate Ryan
22nd April 2012, 18:49
Ik deel je mening over de stats/skills etc, maar niet over de dungeons. In de Cathedral heb je de klassieke Diablo dungeons waarin je je weg moet vinden. En daarin zitten een paar 'events' die je kan tegenkomen. Dit is Act 1 dus ik neem aan dat het alleen maar interessanter wordt.

Over gesloten quests begrijp ik je niet zo goed. In Diablo 2 was dit niet anders.
Ik kan in Diablo 2 in act 1 van begin tot baas rennen zonder dat ik ook maar een quest doe (Den of Evil, Blood Raven, Cain redden, Countess, Smith, niets daarvan is verplicht) of een barricade tegenkom, waarbij de game grote velden bevat met daarin nog dungeons, al dan niet gelaagd. Het is pas in act 2 en 3 dat je een aantal items moet verzamelen om echt verder te kunnen als je niet geboost wordt, maar ook daar kan ik het grootste deel van de acts doorlopen zonder ook maar enig obstakel. In act 4 kan je weer vrolijk doorrennen, evenals act 5, waar je dan wel weer met The Ancients af moet rekenen, maar dat is het dan ook wel. Punt is wel dat je een groot deel van de quests wel wil doen, omdat ze duidelijke voordelen opleveren, zoals stat- en skillpoints, resistances, imbues, sockets en items.

In de beta waren er tot aan de cathedral geen velden (tenminste, die paar meter die je van het pad af kan, stelt niets voor), waren er alleen maar een paar kelders van 4 bij 4 en moest ik verplicht babbelen en quests afronden om verder te kunnen. Ik weet niet hoe erg dat laatste verderop blijft in de game, maar ik kan me voorstellen dat het vervelend gaat worden op hogere moeilijkheidsgraden als het daar nog steeds nodig is. Daarbij had ik nog niet het gevoel dat de quests iets betekenden en dat ze bijdroegen aan de ontwikkeling van mijn karakter, maar dat kan ik gemist hebben. Ik kon er in ieder geval niets over terugvinden toen ik even ging kijken.

Maar ik geef dan ook aan dat dit alleen mijn ervaringen zijn tot en met het begin in de Cathedral en dat ik pas level 4 ben (wat zich in deel 2 laat vertalen naar Blood Raven verslagen hebben). Ik weet dus niet of het toonaangevend is voor de rest van de game, maar er zijn in ieder geval een aantal restricties en beperkingen die er eerst duidelijk niet waren en die ik niet als positief ervaar, maar die voor een deel kunnen verdwijnen verderop in de game.

Verder zal ik het allemaal wel merken met release.

Like-a-Bunny
22nd April 2012, 20:20
Ik begrijp Primate's punt wel, je hoeft geen gedwongen keuzes meer te maken voor je karakter m.b.t. skills en abilities. Je kan altijd switchen, altijd respeccen.
Op dat gebied lijken meer dingen 'toegangkelijker' geworden te zijn. Kijk alleen al naar de townportal en het identifyen dat nu niets meer kost.

Ik heb hem net nog even aangeslingerd, hoewel ik zei dat ik dat niet zou doen. Puur om even mijn nieuwe systeem te testen...Congratulations, you've completed the beta. :o

En ik ben het eens met Primate: ik mis ook de openheid van deel twee.

Black
22nd April 2012, 20:41
Op dat gebied lijken meer dingen 'toegangkelijker' geworden te zijn. Kijk alleen al naar de townportal en het identifyen dat nu niets meer kost.
Het lijkt er op en ik baal er wel een beetje van. En dan straks met die traders komen er voor elke class waarschijnlijke ~3 'uber' builds die je zo kan kopen. blegh.

Primate Ryan
22nd April 2012, 20:50
Het lijkt er op en ik baal er wel een beetje van. En dan straks met die traders komen er voor elke class waarschijnlijke ~3 'uber' builds die je zo kan kopen. blegh.
Wat enigszins jammer is als je iets om pvp geeft met vreemden, maar als je met bekenden speelt hoeft dat geen belemmering voor jouw plezier te vormen. Maar sowieso was traden toch ook altijd een groot onderdeel van D2 en werden er daar ook items verkocht, alleen dan buiten de game om. In dat opzicht zie ik dan weer niet zo'n heel grote veranderingen.

The Chosen One
22nd April 2012, 20:58
Dat craften kost echt wel flink wat tijd om goede items mee te maken. En die items zijn ook gewoon randomised.

Black
22nd April 2012, 21:08
Wat enigszins jammer is als je iets om pvp geeft met vreemden, maar als je met bekenden speelt hoeft dat geen belemmering voor jouw plezier te vormen. Maar sowieso was traden toch ook altijd een groot onderdeel van D2 en werden er daar ook items verkocht, alleen dan buiten de game om. In dat opzicht zie ik dan weer niet zo'n heel grote veranderingen.
PvP geef ik niets om nee. Maar ik vind het altijd wel gaar om 'dezelfde' builds te zien. Maar ach, met al die sockets, runes, etc kan je ook een hoop variaties maken en er komen zeker wel weer creatieve builds aan :)

The Chosen One
22nd April 2012, 21:15
Tja diablo 2 had ages dat een boel skills gewoon waardeloos waren totdat synergies kwam. Ook daarna had je wel cookiebutterbuilds maar er waren ieg meer viable mogelijkheden.

We moeten echt de game hebben en alle skills ook in actie kunnen zien (met runes) want niemand (publiek) heeft nog meer dan X skills gebruikt.

Regenbooggeit
22nd April 2012, 21:47
Black - Black #2803
Funkstar - Funkstar#1501
Geerrrt - Eury#2434
Kirbs - Kirbz#2102
Kotor - Kotor#2177
Malice - Malice #2775
Obsidian - Obsidian#2209
Like-a-Bunny - LaB#1241
Seabass - Seabass#1212

Hoppaaaaa

Even mn battletag aangepast.

Black
22nd April 2012, 22:07
Zo ik heb nu alle classes gespeeld. Net met de Witch Doctor. Toch vind ik elke class leuk :) Ben benieuwd naar de full!

Primate Ryan
22nd April 2012, 22:21
Weet niet of het al bekend was (vast wel en ik zal er wel overheen gekeken hebben), maar door elective mode aan te zetten in opties kan je zelf kiezen welke skills je hebt. Dus met de WD kan je en poison dart hebben en die spiders bijvoorbeeld en in plaats van de honden kan je dan die slow spreuk gebruiken. Dat geeft wat meer vrijheid in het kiezen van je skills dus.

Geerrrt
22nd April 2012, 22:28
*kuch* http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=80835 *kuch*

The Chosen One
22nd April 2012, 23:05
Mooie post net op Diabloinc., http://diablo.incgamers.com/blog/com...-customization (http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-iii-leveling-lacks-customization)

Kirbs
22nd April 2012, 23:13
Zo ik heb nu alle classes gespeeld. Net met de Witch Doctor. Toch vind ik elke class leuk :) Ben benieuwd naar de full!
Same, heb vandaag ook de laatste class gespeeld die ik nog niet had geprobeerd, de witch doctor. Vind wizard het leukst en zal die dan ook wss gaan spelen met de release :) :kirby:

Illuv
22nd April 2012, 23:16
Ik moet zeggen dat ik het allemaal wel lekker vind spelen. Natuurlijk, er zijn wat aanpassingen gemaakt waar ik niet helemaal happy mee ben (skill point distribution, lineaire level opbouw tot dusver), maar de flow is heerlijk, net als de mechanics en atmosfeer (die *thump* bij elke melee attack van de Barb is heerlijk).

Wilde net nog even een Demon Hunter aanmaken, maar spelen lijkt niet mogelijk atm?

De Barb is tot zover - no surprise there - by far mijn favoriet. Heerlijk.

Dina
22nd April 2012, 23:19
Vind het zo voorbarig om nu al conclusies te doen over wat sterk is en wat zwak. Je hebt een fractie van de spells gezien, nog minder van de invloed van de runes, laat staan de invloed van gear.

Obsidian
22nd April 2012, 23:19
De Witch Doctor vind ik de minste class, met als opvolger de DH. De leukste was de barb. Hakkkuh!!

Like-a-Bunny
22nd April 2012, 23:49
De Barb is tot zover - no surprise there - by far mijn favoriet. Heerlijk.
Idem. Het gewicht van de grotere bijlen en zwaarden voel je ook echt. Ik zat zo'n half uurtje voor het einde echt helemaal erin. Daarvoor vond ik het allemaal erg tegenvallen.

Black
23rd April 2012, 00:09
De melee van de Barbarian is heerlijk inderdaad. De Demon Hunter vond ik ook wel lekker hoor, maar ik ben een sucker voor dat soort classes. Enige waar ik even van moest lachen is die salto die ze kan maken, die ziet er qua animatie nogal belachelijk uit. De leap van de Barbarian daarintegen :D Come at me bro!

Ik verwachtte dat de Monk zou tegenvallen, ik kan niet zo tegen die 'martial arts' in een setting als Diablo. Maar toch speelt ook deze echt lekker weg en ik had nergens last van :)

en Leah is een geile naam. Maar dat mag je niet zeggen :9

-edit- Oh en de Rapid Fire skill van de Demon Hunter.. ratatata :cop:

Illuv
23rd April 2012, 00:18
Dat merk ik dus net pas, vind eindelijk een 2-handed axe ;)

zalzaron
23rd April 2012, 00:31
In volgorde van leukst naar minst leuk.

Monk > Barb > Demon Hunter > Witch Doctor > het spel uninstallen > Wizard.

Enige minpunt van de monk is de oerlelijke "divine bell" skill op level 12.

Primate Ryan
23rd April 2012, 00:41
Veel melee fans zie ik. Ik heb zelf alleen de WD gespeeld, maar verwacht uiteindelijk toch wel met alle classes in aanraking te komen in de full, tenzij deze dermate tegenvalt dat ik niet eens zin heb om het nog een keer te spelen. Wat zou betekenen dat ze het voor mij echt verneukt hebben gezien de hoeveelheid tijd die ik in alle klasses van D2 heb gestoken.

Ik kan me ook voorstellen dat melee leuk is in verband met de impact van je slagen die er nu inzit。Het jammere van die aanpak is wel dat we geen oh-my-guts sterfscenes meer hebben of die heerlijke sterfkreten van die rogues terwijl hun ziel hun lichaam verlaat waardoor je ze maar af wil blijven maken.

Illuv
23rd April 2012, 01:01
Ik las juist dat Blizzard extra tijd in het maken van verschillende death animations had gestoken?

Ben net overigens voor de Skeleton King gestopt, wilde eigenlijk alleen maar even kijken hoe het spel draaide, maar ik zat er alweer helemaal in. Gezien mijn verslavingsgevoeligheid met dit soort games verwacht ik ook wel weer hooked te raken aan die artisan mini game ;)

Valerious
23rd April 2012, 01:23
In volgorde van leukst naar minst leuk.

Monk > Barb > Demon Hunter > Witch Doctor > het spel uninstallen > Wizard.

Enige minpunt van de monk is de oerlelijke "divine bell" skill op level 12.
Ik vind Wave of Light juist wel een leuke skill. Maar toch had ik liever Tempest Rush op mijn rechtermuisknop. Toch zijn er nog genoeg andere skills die interessant lijken en ik ben dan ook benieuwd naar de volledige game.

Kirbs
23rd April 2012, 01:59
Apart dat zoveel de barb leuk vinden, ik vond de 2 melee classes - barb en monk - toch een stuk minder lekker spelen dan de andere 3.

Geerrrt
23rd April 2012, 02:20
Aangezien Diablo 3 geen ingame voice heeft, vroeg ik me af of mensen interesse hebben om een eigen TeamSpeak server te hebben waar mensen op kunnen komen als ze met andere samen willen spelen.

Fenix
23rd April 2012, 02:47
Dat is best leuk, zeker in fikse battles. Heb het zelf alleen niet geí¯nstalleerd meer.
Ik ga denk ik stoppen met lezen, de berichten hier doen mijn handen jeuken :D

Like-a-Bunny
23rd April 2012, 11:24
Het jammere van die aanpak is wel dat we geen oh-my-guts sterfscenes meer hebben of die heerlijke sterfkreten van die rogues terwijl hun ziel hun lichaam verlaat waardoor je ze maar af wil blijven maken.
Ik hoor hem op dit moment in mijn hoofd. =D
Toch heb ik ook wel wat bekende geluidjes voorbij horen komen.

Vanavond misschien toch ook de monk nog maar eens proberen...

Illuv
23rd April 2012, 13:42
De Monk lijkt me qua gameplay wel nice, maar hij ziet eruit als een sissy in vergelijking met die oude Barb. Ik bedoel, wat is er nu meer awesome dan een leap frogging/stunning/crushing Barbarian.

Gisterenavond zat ik enkel naar mijn cooldown voor leap te kijken om vervolgens met een grote grijns weer in een groep skellies te springen. Mijn vriendin keek alweer zorgwekkend mijn kant uit met zo'n 'daar gaan we weer' blik.

Dina
23rd April 2012, 13:44
Desondanks heeft de Monk wel 'pow!' hoor, alleen is het wat subtieler allemaal. Die 3-hit combo (van 1 'straal' naar 2 naar 3) knalt lekker en ook de roundhouse klinkt goed.

Maar goed, WD 4 life natuurlijk. Ik was eigenlijk al verkocht toen ik die spreuk zag met 3 zombies die uit de grond komen, een menselijke trap maken en zich op een vijand storten.

edit: al kan ik die natuurlijk weer niet vinden op de website.. ik heb em wel in videootjes gezien. zou toch niet verwijderd zijn toch?

Black
23rd April 2012, 13:49
Nee hoor :) Bij level 27 Wall of Zombies:
http://www.diablowiki.com/Witch_Doctor

Illuv
23rd April 2012, 13:50
Hm, ken alleen deze zombie wall voor de WD:

http://www.youtube.com/v/LacMNC2iUrs

Maar dat is gewoon een rechte lijn van zombies, geen trap oid.

edit: ja, dat ja.
edit2: lvl 29 most awesome skill name: "Fetish Army" O+

Dina
23rd April 2012, 13:52
Precies, die Wall of Zombies is het niet.

http://www.youtube.com/v/vbGeuFkZIMI

Gevonden. Vanaf 1:25. Wel een video van juli vorig jaar, dus ik hou mijn voodoo-hart vast.

Black
23rd April 2012, 13:59
Oh dan weet ik het niet :)

Illuv
23rd April 2012, 14:04
Dina: dan ben ik bang dat 'ie er niet meer inzit, zeker als je de huidige skills van de WD doorneemt. Misschien heeft die zombie wall die trap vervangen? (want, nuttiger ivm horizontaal bereik ipv een verticale lijn?)

Dina
23rd April 2012, 14:05
:'(:'(:'(

Like-a-Bunny
23rd April 2012, 14:10
Het valt me wel op hoe ontzettend weinig ik met de klasses heb in dit deel, buiten de Barbarian en enigszins de Monk. De Aziatische en de Voodoo draai die ze aan de Magician en Witch Doctor hebben meegegeven doet het hem echt niet voor mij. Ik mis een Paladin en í¨chte Necromancer.

Dina
23rd April 2012, 14:11
Ik vind het voodoo sfeertje juist zo leuk i.v.m. de grimdark van de Necro. Niet alleen zwart, maar juist ook veel groen en paars en rood. I like.

Illuv
23rd April 2012, 14:14
Mja, agreed LaB. De Demon Hunter is ook al zo'n dandy met emo haircut, welke natuurlijk bizar populair zal worden bij een deel van Blizz' WoW publiek.

Maar goed, ik snap de keuze wel. We zijn nu eenmaal een minderheid ;) En we hebben altijd de expansion packs nog?

zalzaron
23rd April 2012, 14:18
Witch Doctor Spotlight

http://www.youtube.com/v/D_7KXRbJjzA

Dina
23rd April 2012, 14:19
And here we go.

edit: op 1:17 toch weer die trap
edit2: ahh zo'n heerlijke video weer. die grote pad, de gargantuan, die knallende stralen uit de lucht, de firebats. kan niet wachten.

Like-a-Bunny
23rd April 2012, 14:23
Ik vind het voodoo sfeertje juist zo leuk i.v.m. de grimdark van de Necro. Niet alleen zwart, maar juist ook veel groen en paars en rood. I like.
Puur een kwestie van smaak denk ik, maar ik trek in alle games meer naar dat donkere middeleeuwse Europese sfeertje toe i.p.v. de exotische sferen.
Dat is bij nader inzien het gene dat niet helemaal lekker zit in de stijl van Diablo III denk ik. Er zit bijvoorbeeld genoeg gore in, maar het mist dat echt donkere stijltje waardoor het op mij niet goed overkomt. Dat geldt voor alles eigenlijk. vandaar dat de dorpjes me weinig deden en ik er niet het oude Tristram in kan herkennen wat sfeer betreft.

Buiten dit zijn we het er geloof ik wel over eens dat de gameplay in ieder geval voor ons beiden goed in de smaak gevallen is. :)

@Illuvater: we hebben op dat gebied gewoon exact dezelfde smaak. Morrigun99 ook trouwens. :)

Obsidian
23rd April 2012, 14:25
Die skill waar Dina het over heeft kan wellicht een rune effect zijn op Wall of Zombies?

Die DH is inderdaad nogal hip met zijn emo-haircut. Geef mij maar de barb of monk.

Dina
23rd April 2012, 14:26
@LaB: Ah, ja dan is het logischer. Als je dat trekt dan komt de Barb inderdaad nog het meeste in de buurt, of wellicht de Wizard?

Die skill waar Dina het over heeft kan wellicht een rune effect zijn op Wall of Zombies?
Zo te zien heb je gelijk. Dat ik dit gemist heb zeg.

Pile On
Summon a tower of zombies that falls over, dealing 765% weapon damage as Physical to any enemies it hits and knocks them back.

Like-a-Bunny
23rd April 2012, 14:31
of wellicht de Wizard?
Ní¨h, die doet me aan de karakters van Guild Wars: Factions denken.
De Monk vind ik nog wel wat hebben omdat dat een klasse is waarin ik in Hellfire al wat had.

Dina
23rd April 2012, 14:32
Wat ik trouwens ook zo cool vind aan de WD, en dit heb ik minder met andere classes, dat het er heel anders uit ziet afhankelijk van je build. Je kunt voor summons gaan, maar ook voor fear/cc, voor dots of juist voor nukes.

Het is overigens wel de enige class zonder enige vorm van mobility-spreuken, wat in PvP nog wel eens een probleem kan zijn.

Illuv
23rd April 2012, 14:40
@ Obis: Ahhh, natuurlijk.

LaB: klopt helemaal. Vooral als je weer de cathedral in gaat merk je het verschil met het orgineel uit D1. Die eery rode gloed en duistere geluiden...

Maar goed, dat is tot treurens toe besproken, ik ben allang blij dat het qua verslavingsfactor nog snor zit.

Dina: dat speelt altijd wel gemakkelijker vind ik. De Barb was bijv in D2 altijd zo afhankelijk van gear, zeker op hogere moeilijkheidsgraden. Ik ben benieuwd of dat nu weer het geval gaat zijn.

Girthquake
23rd April 2012, 15:04
Is er een officieel bericht van de makers over hoe het beta weekend is verlopen? Cijfers en shit.

Illuv
23rd April 2012, 15:17
Het beta 'weekend' loopt nog, dus nog even geduld (als ze al wat loslaten). Maar het is duidelijk dat er nog niet genoeg hardware ingezet is om de massale vraag aan te kunnen, maar dat was te verwachten.

The Chosen One
23rd April 2012, 17:10
Ik ben gewoon een enorme fan van ranged/archers (Medieval 2 etc) dus DH wordt absoluut me 1e char. Die gave fireskill(s) zijn natuurlijk ook nooit verkeerd.

King Crimson
23rd April 2012, 17:14
Ik ben gewoon een enorme fan van ranged/archers (Medieval 2 etc) dus DH wordt absoluut me 1e char. Die gave fireskill(s) zijn natuurlijk ook nooit verkeerd.
Ik vermaakte me wel goed met bolashot. Exploderende lichamen, rondvliegende ledematen.. I like!

Miel
23rd April 2012, 18:20
zo! de Beta ook maar eens even uitgeprobeerd, en wat speelt het heerlijk! ik heb nu alle classes gehad en ik moet zeggen dat ik nu helemaal niet meer weet welke ik zou moeten kiezen, de enige die bij mij wel een beetje afhaakt is de barbarian. deze vind ik toch wel wat mainstream, terwijl ik voorheen deze wilde gaan spelen. De monk vind ik erg vet alleen jammer dat de armor van deze class er niet echt bijzonder is(het oog wilt ook wat). Witch docter speelt ook lekker, en de DH en Wizard zijn heerlijk om alles op afstand te houden.

maarja wordt maar nog even wat nachtjes erover slapen voordat ik een keuze zal maken

zalzaron
23rd April 2012, 18:28
Barbarian is een snoozefest.

En dan word je level 8 en krijg je leap.

martha1989
23rd April 2012, 18:28
Zou mn laptop dit ooit draaien?:(

m.a.w. Hoge systeemeissen?

Illuv
23rd April 2012, 18:37
LEAP CRUSH KILL. WAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Ik voel me een regelrechte Cnaiur.

Zag trouwens wel dat RealID on default aanstaat in je Battle.net account, dat heb ik dus gelijk even uitgezet.

Martha: ik speel het ook op een laptop. High settings @ 1920x1080 met een i7 en GT555m.

Lord Vampire
23rd April 2012, 18:43
En bij mij draait hij weer totaal niet. Zie vorige pagina :).

martha1989
23rd April 2012, 18:50
Bestaat er een site waar je zo 1 2 3 kunt testen van: Dit kan ik spelen en op deze en deze settings?

Illuv
23rd April 2012, 18:55
Je kunt de beta nog downloaden en spelen?

En wat zijn je specs?

Like-a-Bunny
23rd April 2012, 18:56
Bestaat er een site waar je zo 1 2 3 kunt testen van: Dit kan ik spelen en op deze en deze settings?
Voor het globale overzicht zou je Can I run it (http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx) kunnen proberen.

Black
23rd April 2012, 19:12
zo! de Beta ook maar eens even uitgeprobeerd, en wat speelt het heerlijk! ik heb nu alle classes gehad en ik moet zeggen dat ik nu helemaal niet meer weet welke ik zou moeten kiezen, de enige die bij mij wel een beetje afhaakt is de barbarian. deze vind ik toch wel wat mainstream, terwijl ik voorheen deze wilde gaan spelen. De monk vind ik erg vet alleen jammer dat de armor van deze class er niet echt bijzonder is(het oog wilt ook wat). Witch docter speelt ook lekker, en de DH en Wizard zijn heerlijk om alles op afstand te houden.

maarja wordt maar nog even wat nachtjes erover slapen voordat ik een keuze zal maken
Mainstream?

:'(

Rhaegar
23rd April 2012, 19:21
Ook maar eventjes snel de beta downloaden om te kijken hoe hij hier draait. Volgens mij sluit ie over 2,5 uur, klopt dat?

martha1989
23rd April 2012, 19:27
Voor het globale overzicht zou je Can I run it (http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx) kunnen proberen.
Kan dit al niet draaien:D

Edit, hmm volgens mij is mn processor te crap

You Have: AMD Turion(tm) II Dual-Core Mobile M500

Fail op dit punt.

marco91
23rd April 2012, 20:15
hmmm, blijf het vreemd vinden dat ik behoorlijke frame drops heb met de game :s

martha1989
23rd April 2012, 20:39
Even gedownload, maar is voor mij helaas totaal onspeelbaar

Rhaegar
23rd April 2012, 20:41
Bij mij lukt de setup niet, krijgt een foutmelding.

Kirbs
23rd April 2012, 21:10
Waar bestellen jullie hem?

Miel
23rd April 2012, 21:13
Mainstream?

:'(
Ik bedoel ermee dat ik al zo vaak dit soort karakters heb gespeeld met verschillende games, blizzard heeft hier - voor mijn persoonlijke gevoel - geen onderscheid kunnen maken met de andere games, hij blijft wel de beste qua armorsets. Maar voor nu laat ik hem even rechts liggen en zal ik voor een andere karakter gaan.

Miel
23rd April 2012, 21:15
Ook maar eventjes snel de beta downloaden om te kijken hoe hij hier draait. Volgens mij sluit ie over 2,5 uur, klopt dat?
Om 22:00 zal de beta sluiten

Seabass
23rd April 2012, 21:50
Waar bestellen jullie hem?
Ik haal 'm gewoon bij de Media Markt. Daar kost ie 44 euro in de week van de release. Dan heb je hem tenminste direct en ben je niet afhankelijk van verzendingen en dergelijke.

Black
23rd April 2012, 22:36
Ik haal 'm gewoon bij de Media Markt. Daar kost ie 44 euro in de week van de release. Dan heb je hem tenminste direct en ben je niet afhankelijk van verzendingen en dergelijke.
Oh nice, haal ik die dag ook bij de MM in Utrecht :)

Primate Ryan
24th April 2012, 05:23
Dina: dat speelt altijd wel gemakkelijker vind ik. De Barb was bijv in D2 altijd zo afhankelijk van gear, zeker op hogere moeilijkheidsgraden. Ik ben benieuwd of dat nu weer het geval gaat zijn.
Ik vond dat misschien nog wel het ergste bij de claw assassin. Ik kreeg nooit goede claws (Beest trouwens ook niet tijdens onze normal-nightmare-hell run), waardoor ik op een gegeven moment maar stopte omdat de combat niet meer te harden viel.

Maar zoals ik het nu zie is elke klasse nu vrijwel geheel afhankelijk van gear en is het er zeker niet minder op geworden. Waar een Sorceress eerst 20 punten in skills smeet en bijbehorende masteries voor de beste damage zal de Wizard, bij een gebrek aan skill points, de damage ook op moeten schroeven met behulp van de juiste gear.

Ik ga zelf in ieder geval voor een van de ranged klasses, aangezien mijn speelpartner voor de Monk gaat. De Wizard ben ik in ieder geval niet voor in de stemming, wat nogal vreemd is gezien mijn vroegere voorliefde voor de Sorceress. Misschien dat ik de klasse gewoon zat ben. Dan blijven de DH en de WD over en ze hebben allebei evenveel kans. Ik heb de WD even gespeeld in de beta en was er nog niet helemaal weg van, maar als ik kijk naar de latere skills en runes die je krijgt dan lijkt het me toch wel een hele leuke klasse en sowieso moeten de klasses waarschijnlijk even groeien voordat ze echt leuk worden om mee te spelen. Ook de DH krijgt genoeg leuk spul als ik het zo zie.

Ik denk dat ik dan toch in eerste instantie voor de WD ga, omdat deze wat meer directe hulp kan bieden met bepaalde skills, zoals Big Bad Voodoo die een attack speed en movement speed increase met zich meebrengt en mogelijk nog andere effecten kan krijgen waaronder healing.

Dina
24th April 2012, 11:26
Yay meer WD's

Zebby
24th April 2012, 11:50
Ik zag de CE nog staan op FRS, dus daar besteld, maar ga nog even nabellen of ze hem ook echt nog kunnen leveren, of omdat het faalhazen zijn die hun site niet kunnen bijhouden.

Is overigens een filmpje dat wat laat zien over de nieuwe difficulty levels. Lijkt er echt op dat monsters gewoon veel pijn doen en niet omvallen na 2 meppen.

http://www.youtube.com/v/U0F2wPZWdYk&oref

Seabass
24th April 2012, 12:06
Is FRS niet altijd té duur? De CE verkopen ze ook gewoon bij de MM voor 88 euro.
MM Rotterdam Centrum en Eindhoven hebben nachtopeningen voor de liefhebbers.

Ik ga zelf beginnen met de Monk. Toffe character!!

Sven
24th April 2012, 12:09
Ik heb de beta gespeeld met een Barbarian. Dat was best een leuke class. Verder helaas geen tijd gehad om de andere classes te proberen :(.

kwdtj
24th April 2012, 12:39
Ik heb ook alleen even de Barb uitgeprobeerd, had de beta al vanaf maart in me bezit maar wil gewoon niks spoilen. Die paar weekjes kom ik wel door :-)

Miel
24th April 2012, 15:06
Wat ik ook wel goed vond was dat bij elke nieuwe game die je starte bepaalde dungeons werden opgesteld, ik heb bijvoorbeeld maar bij 1 character in de Evil Den
mogen scouten (waren 2 levels ondergronds bij het enige grote veld voor de Cathedral, met op het einde weer een grote schatkist D2 act 1
). En ik kreeg ook maar 1 keer de event aangeboden: Jar of Souls
terwijl ik met alle vijf gespeeld heb. er zit dus een soort van random event in het spel (tenminste, in de demo/beta).

anyway het wachten tot de 15de duurt nu wel langer :P

fryslanboppe
25th April 2012, 01:25
Barbarian, wizard, Witch doctor, ze bevallen mij allemaal wel :D.

Alleen monk nog niet geprobeerd.

Primate Ryan
25th April 2012, 02:13
Wat ik ook wel goed vond was dat bij elke nieuwe game die je starte bepaalde dungeons werden opgesteld, ik heb bijvoorbeeld maar bij 1 character in de Evil Den
mogen scouten (waren 2 levels ondergronds bij het enige grote veld voor de Cathedral, met op het einde weer een grote schatkist D2 act 1
). En ik kreeg ook maar 1 keer de event aangeboden: Jar of Souls
terwijl ik met alle vijf gespeeld heb. er zit dus een soort van random event in het spel (tenminste, in de demo/beta).
Oh, dus het is random of je bepaalde optionele dungeons krijgt of niet. Dat is wel een aparte keuze dan, zeker aangezien je de game vijf keer doorlopen hebt en die twee zaken maar 1 keer tegen bent gekomen. Tenzij je veel pech hebt gehad, hebben ze dan wel een tamelijk lage spawnkans. Maar goed, het zit er dus nog wel in, je weet alleen niet of je ze ook in jouw game krijgt. :D

Nu ik wat meer over het skillsysteem heb nagedacht (en me erin heb verdiept, ik kijk pas de afgelopen week voor het eerst echt naar de game en wat er allemaal in zit), begint het me eigenlijk wel te bevallen. Ze geven je dan wel geen keuze meer in de vorm van een tree en het investeren van skill points, maar 22 active skills in combinatie met de vijf runes die ze allemaal hebben en de skills veelal op fundamentele wijze veranderen, geeft toch wel een heel arsenaal aan interessante mogelijkheden. Het is eigenlijk compleet anders dan wat we in deel 2 hebben gezien waar je puur voor een build ging en geeft aan het begin de illusie van een gebrek aan keuze (niet dat de keuzes in deel 2 nou zo uitgebreid waren, je zat toch aan levelrestricties gebonden), maar zorgt er later dus voor dat je toch compleet verschillende karakters kan maken. En dat niet alleen, je kan je karakter ook aanpassen voor de verschillende situaties die je tegenkomt. Zo zag ik dat van bepaalde skills de damage aangepast kan worden, zodat je bijvoorbeeld fire, poison of shock damage geeft.

Zie bijvoorbeeld voor hoe skills flink veranderen de volgende skills + rune effecten

Witch Doctor:

Wall of Zombies (http://us.battle.net/d3/en/class/witch-doctor/active/wall-of-zombies)
Acid Cloud (http://us.battle.net/d3/en/class/witch-doctor/active/acid-cloud)
Fire bomb (http://us.battle.net/d3/en/class/witch-doctor/active/firebomb)
Corpse Spiders (http://us.battle.net/d3/en/class/witch-doctor/active/corpse-spiders)

Wizard:

Arcane Torrent (http://us.battle.net/d3/en/class/wizard/active/arcane-torrent)
Energy Twister (http://us.battle.net/d3/en/class/wizard/active/energy-twister)
Magic Missile (http://us.battle.net/d3/en/class/wizard/active/magic-missile)

Barbarian:

Sprint (http://us.battle.net/d3/en/class/barbarian/active/sprint)
Cleave (http://us.battle.net/d3/en/class/barbarian/active/cleave)
Whirlwind (http://us.battle.net/d3/en/class/barbarian/active/whirlwind)

etc.

Ik kan me ook voorstellen dat dat systeem best interessant is in hel en inferno, waarvan vooral de laatste ontzettend moeilijk moet zijn. Als je dan strategieí«n moet bedenken met behulp van je skills en de juiste runes om ergens voorbij te komen dan geeft dat toch wel een constante extra uitdaging die je niet hebt wanneer je voor een vaste build bent gegaan en vastzit aan een aantal skills waarmee je alles moet verslaan (sowieso kan je tegenwoordig ook in D2 respeccen). En je kan natuurlijk ook de set van passives nog kiezen om je keuzes te versterken. Het grootste nadeel is wel dat het niet meer nuttig is om een karakter te herspelen, maar je op andere opties te richten, omdat je karakter elke keer precies hetzelfde kan (dat wil zeggen: alles). De vraag is nu vooral of de balans in orde is zodat je ook verstandige keuzes moet maken en niet met een enkele skill het spel door kan wandelen, maar de basis voor talloze experimenten ligt er toch wel en ik heb nu echt zin om aan de game te beginnen.

En ik zie nog steeds elders dat niet iedereen het doorheeft, maar in het menu kan je dus de elective option selecteren waardoor je niet meer verplicht maar 1 skill uit elke groep kan gebruiken, maar zelf kan bepalen welke skill waar terechtkomt en meerdere uit een groep kan kiezen. Dat geeft je meer vrijheid in je skillkeuze dan het standaardsysteem en wat mij betreft de beste optie van de twee.

The Chosen One
25th April 2012, 02:37
Deel 2 was eigenlijk best bagger met skills hoor. Jaren gespeeld alsnog. :P
Voornamelijk voordat de synergies kwamen, toen werd het echt stukken beter.

Stukje van mijn grotere post,

Skills/customization/stats:

(first turn on elective mode in the options, complaining without even having it turned on is just silly)

Skills/customization:

No customization you say? Ok lets look at Diablo 2:

Diablo 2 had a bunch of skills. Both passive and actives (just as in Diablo 3). Diablo 2 had a whole bunch of useless and worthless skills.

For example but not limited to,

- Barbarians leap, find item, find potion, 6 passive skills of which only 1 would be used (for smart people)
- Paladins resist aura's (the single ones), Holy bolt, holy fire.
- Sorceress ice bolt, ice blast, charged bolt, lightning.

Granted when Blizzard made synergies (which I was believe was added a few years later) a bunch of the skills became actually good or at least viable/fun to use.
And granted again we can't see all the skills in action just yet but we do have all the info and runestuff available to use.

In Diablo 2 if you wanted a good/perfect build and not just fiddling around you went for specific skills/builds wether they were an official (cookiecutter) build or not.
If you wanted a FO/Hydra (Frozen Orb) build you would put some points in warmth (just a few) and some in the prerequisites. With static field you could kill some/most groups a lot quicker but you had pretty much no proper attack spells unless you pulled points out of the 2 skills and subsequent masteries. With synergies it certainly made more sense and had more use to put points in earliers skills since it provided X bonus anyway.

Now Diablo 3 options:

Customiation, http://diablo.incgamers.com/blog/com...-customization (http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-iii-leveling-lacks-customization)

3.47 trillion skill combinations (granted not all good ones ofc. and check the full post/info for the details), http://diablo.incgamers.com/forums/s...=1#post8279731 (http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?827111-All-this-stat-skill-switch-on-the-fly-will-kill-the-longevity-of-this-game&p=8279731&viewfull=1#post8279731)

And a quote from a before mentioned link,

"A Diablo 2 Barbarian will finish Normal difficulty with 20 different skills to choose from.

A Diablo 3 Barbarian will finish Normal difficulty (level 30, per Bashiok's confirmation) with 59 (FIFTY-NINE) different skills to choose from. He will continue gaining skills after level 30 all the way up to level 60 at the rate of about 2 new runes to try per level, for another 72 (SEVENTY-TWO) skills left to be earned by the end of Normal, or a total of 131 different skills to select by the time he's just about to start Inferno difficulty."

Besides all that there are gems. Mostly like they were in Diablo 2 but with a twist. This will provide enough options to enhance your character with and since they can be leveled up to lvl 14(!) instead of only a perfect gem like in Diablo 2 you got plenty of time to be busy with that.
Check out http://www.diablowiki.net/Gems for more info.
Lees de rest hier, http://goo.gl/FWtfz

Wat gedoe over,

- Difficulty
- Graphics
- Dark and Gothic
- RMAH (Real Money Auction House)
- Skills/customization/stats
- Online only requirement
- Betaweekend/problems
- PVP
- Mercenaries
- Console version
- Innovative

Mithax
25th April 2012, 03:16
Als er nog mensen zijn die niet helemaal zeker over de aankoop van d3 / beta weekend hebben gemist / andere classes willen proberen. Pm mij en ik kan je wel helpen.

Baukereg
25th April 2012, 11:48
Inderdaad, ik denk dat D2 in zijn vorm tegenwoordig niet meer volstaat. Het slaat ook eigenlijk nergens op, dat je dagen in een character stopt, er dan achterkomt dat je bepaalde skills verkeerd heb verdeeld, en dat je vervolgens weer helemaal opnieuw begint. Hoe oud is de echte Diablo fan van vroegah... 25-35 jaar? Voor mezelf sprekend heb ik de tijd niet meer om een game zodanig te spelen zoals ik D2 ooit gespeeld heb. Dat je makkelijker je character kan respecen vind ik dus een pluspunt.

Wat ik belangrijk vind is dat ik me badass voel als ik met mijn awesome character door de wereld van D3 dender. Nu kijk ik niet veel filmpjes en zo (bewust), maar ik neem aan dat Blizzard dit wel in orde heeft.

Komende weken wat geld achterwege leggen en dan moet er voor D3 maar een nieuwe PC in huis komen.

Dina
25th April 2012, 11:52
Die gems zijn leuk voor de stats (72 verschillende spells!), maar ik sluit niet uit dat er al vrij snel min-max builds beschikbaar zijn voor de beste runes voor PvE en PvP. Niet dat dat is uit te sluiten want zo werkt de mens nu eenmaal, maar zelfs tijdens de beta kon ik runes opnoemen die in geen enkel geval beter waren dan een alternatief.

Zebby
25th April 2012, 12:32
Ja, er zullen min/max builds komen, maar je kan ze bijna on-the-fly (out of combat) aanpassen voor ieder encounter/monster pack als je zou willen. Ik hoop dus dat ze hier iets voor maken, een soort "skill swap" dat je van build A naar build B gaat. Ik zie zo een AoE build voor me bij m'n Barb, maar voor bosses werkt dat wat minder natuurlijk.

Primate Ryan
25th April 2012, 16:18
Die gems zijn leuk voor de stats (72 verschillende spells!), maar ik sluit niet uit dat er al vrij snel min-max builds beschikbaar zijn voor de beste runes voor PvE en PvP. Niet dat dat is uit te sluiten want zo werkt de mens nu eenmaal, maar zelfs tijdens de beta kon ik runes opnoemen die in geen enkel geval beter waren dan een alternatief.
Dat zal ook best. Ik kan me niet voorstellen dat de balans compleet in orde is en we zullen nog wel flink wat patches tegemoet mogen zien. Dat lijkt me een gegeven voor dit soort game en absoluut onvermijdelijk, waarbij de uiteindelijke staat van de game ook niet compleet gebalanceerd zal zijn. Maar dat maakt niet uit, want daar ligt deels het plezier voor de min-maxers, welke toch een aanzienlijk deel van de doelgroep vormen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat elke rune even zinvol is omdat er zo ontzettend veel zijn, maar ze lijken er in ieder geval wel voor te zorgen dat er geen waardeloze skills meer zijn en geven spelers meer opties, wat de diepte alleen maar ten goede kan komen.

Wat ik ook wel denk is dat de grote verscheidenheid aan opties samen met de loot ervoor kan zorgen dat er veel meer goede combinaties mogelijk zijn en dat het lastig wordt om een ultieme build te maken voor en dat er veel meer uitstekende builds zullen zijn dan in D2. En wat pvp betreft zal het op zijn minst mogelijk zijn om geschikte counters te vinden voor het gros van de builds zodat je niet constant een klasse het veld zal zien domineren. Het is niet zo makkelijk om de superbuild te vinden en maken wanneer het aantal variabelen zo drastisch toeneemt en daarmee ook het aantal mogelijke combinaties.

Primate Ryan
25th April 2012, 17:15
Ja, er zullen min/max builds komen, maar je kan ze bijna on-the-fly (out of combat) aanpassen voor ieder encounter/monster pack als je zou willen. Ik hoop dus dat ze hier iets voor maken, een soort "skill swap" dat je van build A naar build B gaat. Ik zie zo een AoE build voor me bij m'n Barb, maar voor bosses werkt dat wat minder natuurlijk.
Ik zie net dat dit op hogere levels mogelijk minder interessant is. De buff (betere kans op vinden items en gold) voor het afmaken van elites verdwijnt op het moment dat je andere skills kiest. Op deze manier willen ze er toch voor zorgen dat je een goede combinatie vindt in PvE die meerdere situaties aankan.

Black
25th April 2012, 17:19
Hoe bedoel je dat Primate? Ik snap niet echt wat je bedoelt met die alinea.

zalzaron
25th April 2012, 17:20
Het doel van Blizz is dan ook niet om een perfecte balance te maken, dat is onbegonnen werk.

Het gestelde doel is dat er zoveel mogelijk viable builds ontstaan.

Kijk, er zal altijd die perfecte build zijn die het meeste damage doet, maar als die perfecte build maar 5% meer damage doet dan een build die jij veel leuker vind, dan kan je nog steeds spelen zoals jij dat zelf wilt.

Als het verschil tussen top builds en andere builds te groot word (50% meer damage, dan kan je niet echt meer verantwoorden om nog wat anders te doen) heb je een probleem. Als die marge klein genoeg blijft om het leuk te houden, dan kan iedereen doen wat ze zelf leuk vinden.

Het doel voor Diablo 3 is dan ook om de balans tot zo'n punt te krijgen dat er een hoop builds zijn die het spel kunnen uitspelen of meedraaien in PvP. Het doel is niet om de balans zo scherp te krijgen dat werkelijk elke build eenzelfde hoeveelheid DPS doet.

Hoe bedoel je dat Primate? Ik snap niet echt wat je bedoelt met die alinea.
Ik denk dat hij bedoelt dat als je een dungeon instapt, je een (zichtbare of onzichbare) buff hebt op rare drops.

Als je midden in de dungeon swapped dan vervalt deze bonus, en dus motiveert dit je om de hele dungeon te clearen met een enkele build, niet swappen tussen AoE en single target, afhankelijk van boss of mobs.

Primate Ryan
25th April 2012, 17:30
Black: lees dit even door dan wordt het wel duidelijker (http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4241234476#1).

Mithax
25th April 2012, 21:02
Servers Go Live At 00:01 CEST for the European Region
This is rather big news! There's also some good info for other midnight launch events around the EU. It also seems this blog post has now been deleted from the EU site.

Was wel te verwachten een midnight EU release maar toch ;)

Meer info @ Diablofans.com

Fenix
25th April 2012, 22:21
Het is niet zo makkelijk om de superbuild te vinden en maken wanneer het aantal variabelen zo drastisch toeneemt en daarmee ook het aantal mogelijke combinaties.
Asians.

Ik vraag me af of er vanwege het RMAH weer enorme farms ontstaan (net zoals bij WoW e.a.).

Black
27th April 2012, 11:58
Black: lees dit even door dan wordt het wel duidelijker (http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4241234476#1).
Ah zo, goed systeem lijkt me. Zullen het zien. Ben nu wel echt pumped voor de 15e :D

Zebby
27th April 2012, 12:26
Asians.

Ik vraag me af of er vanwege het RMAH weer enorme farms ontstaan (net zoals bij WoW e.a.).
Ja, maar nu zal denk ik, op powerleveling en character selling na, alles legaal gaan via de RMAH. Waarom zou je nu nog traden via een obscure site als je ook alles via een ingame gereguleerde functionaliteit kunt regelen? En het zal de prijzen concurrerend houden wat beter is voor de speler die items wilt kopen.

Death Metal
27th April 2012, 17:54
Ja, maar nu zal denk ik, op powerleveling en character selling na, alles legaal gaan via de RMAH. Waarom zou je nu nog traden via een obscure site als je ook alles via een ingame gereguleerde functionaliteit kunt regelen? En het zal de prijzen concurrerend houden wat beter is voor de speler die items wilt kopen.
Was het niet zo dat er een fee is in de AH en dat je het geld niet van je battle.net acc af kan halen? En dat zelfs blizzard een % neemt?

Hmm lees net in de faq dat je nu wel geld eraf kan halen maar dat blizzard inderdaad een bedrag neemt bij elke transactie.

Seabass
28th April 2012, 13:03
Het gat tussen beta en release is zo grooooooooooot! :( Het is hier zo stil!

Ik wou Diablo II gaan spelen, maar ik kan die game nergens meer vinden in mijn kast. Zal wel verdwenen zijn na 3 verhuizigen :(
Zou ik 9,99 dollar uitgeven voor een digital copy?

Fenix
28th April 2012, 15:47
Is online wel zo makkelijk.... 15 mei toch? Ik ben siked maar heb genoeg andere dingen te doen.

Valerious
28th April 2012, 15:50
Er is inderdaad veel radio stilte. Maar die twee weekjes kom ik wel door, want voordat ik het weet ligt de game hier in mijn pc kamer. :D

Dina
28th April 2012, 15:54
Er komt nog 1 video van de Wizard he. Verder kan je echt wel een launchtrailer verwachten op 14 mei.

Valerious
28th April 2012, 16:05
Er komt nog 1 video van de Wizard he. Verder kan je echt wel een launchtrailer verwachten op 14 mei.
Ik ben benieuwd. Aangezien ik niet alles heb meegekregen afgelopen weekend. De monk is tot nu toe mijn favoriet qua speelstijl, maar in de class filmpjes komt de Witch Doctor ook naar voren als een kandidaat voor mijn eerste playthrough. Een maat van mij haalt de game ook en hij gaat waarschijnlijk Demon Hunter spelen.

Primate Ryan
28th April 2012, 22:51
Het gat tussen beta en release is zo grooooooooooot! :( Het is hier zo stil!

Ik wou Diablo II gaan spelen, maar ik kan die game nergens meer vinden in mijn kast. Zal wel verdwenen zijn na 3 verhuizigen :(
Zou ik 9,99 dollar uitgeven voor een digital copy?
Hou je mond! :(

Jarenlang heb ik de game kunnen vermijden, er niet naar gekeken, er niet aan hoeven denken. Vier-vijf weken voor release raak ik opeens in de ban en nu zit ik de helft van de tijd te denken hoeveel zin ik heb om te gaan spelen en dat het nog lang duurt en ben ik helemaal enthousiast.

Het is hier zo stil omdat iedereen de nagels van zijn vingers zit te eten en door de hevige trillingen niet meer kan posten.

Geef me die game!

Black
28th April 2012, 23:44
Jarenlang heb ik de game kunnen vermijden, er niet naar gekeken, er niet aan hoeven denken. Vier-vijf weken voor release raak ik opeens in de ban en nu zit ik de helft van de tijd te denken hoeveel zin ik heb om te gaan spelen en dat het nog lang duurt en ben ik helemaal enthousiast.
Same :cop: Die release was toch nooit definitief. Maar nu.. oh boy :kirby::kirby:

Regenbooggeit
29th April 2012, 01:08
Dus 15 mei 00.01? Dinsdag zelf heb ik vrij, dus AWESOME.

Primate Ryan
29th April 2012, 04:43
Ja, en ik heb de week grotendeels vrij ook nog. Ik moet alleen nog even een klasse uitzoeken waarmee ik de game alleen ga doorlopen, omdat ik de WD voor coop ga gebruiken.

En over de WD gesproken, ik heb nog een aantal "builds" gemaakt op de Diablo 3 website. Ik heb geen idee hoe levensvatbaar ze zijn (ik denk... niet echt), maar dat merken we wel over een paar weken. :D

'Splosion Man: http://us.battle.net/d3/en/calculato...VfR!dbY!cZaZYc (http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#iYWVfR!dbY!cZaZYc)

Exploderende kikkers, exploderende zombies, exploderende honden (die een kans hebben om terug te keren zodat ze nog een keer kunnen exploderen), exploderende kippen, nog meer exploderende zombies en honden. Misschien dat ik onder de primary skill toch nog Fire bomb met de rune Ghost Bomb stop zodat ik een aanval heb die ik kan blijven spammen. Wel een explosieve uiteraard.

Poison Ivy: http://us.battle.net/d3/en/calculato...Ufi!cbY!ZabZcY (http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#aSWUfi!cbY!ZabZcY)

Poison, poison, poison, poison. En zombieberen die poison damage doen. En een beetje Spirit Walk, omdat ik nog steeds geen flauw idee heb wat ik van die ability kan verwachten.

The Summoner: http://us.battle.net/d3/en/calculato...YQT!dag!aZYcbc (http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#bWPYQT!dag!aZYcbc)

Spreekt voor zich. Kikkers die vijanden opeten, fetishes (ik gok ongeveer gelijkwaardig aan die rete-irritante vijanden van act 3 uit D2), honden, de gargantuan en dan ook weer allerlei meuk die ze ondersteunt met als noemenswaardige skill de Big Bad Voodoo + Slam Dance die de speed, attack speed en damage output van alle allies versterkt.

Supporter: http://us.battle.net/d3/en/calculato...jkR!UbY!ZaYbaa (http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#aZQjkR!UbY!ZaYbaa)

Deze build gaat absoluut niet op zichzelf staan en ik vraag me ook af of ik er iets mee kan betekenen als ik met anderen speel, maar de focus ligt dus op skills die de vijanden belemmeren/vertragen.

De Witch Doctor: http://us.battle.net/d3/en/calculato...jki!ZbW!bacYYa (http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#ahgjki!ZbW!bacYYa)

Niet echt een thema, maar meer gewoon een verscheidenheid aan skills en mogelijk wat gebalanceerder dan wat je hierboven aantreft.

En nu heb ik een optie in de game nodig dat je presets op kan slaan, zodat je kan wisselen zo nu en dan. Ik denk dat minstens de helft van deze builds de harde werkelijkheid niet gaan overleven, maar dat maakt niet uit. Ik denk wel dat ze met wat tweaks redelijk viable moeten kunnen zijn. Ik hoop vooral dat 'Splosion Man gaat werken en een beetje leuk is om te spelen.

Wat me toch weer opviel tijdens de selectie, was hoeveel verschillende opties je (ogenschijnlijk) hebt en hoe uiteenlopend de skills voor de WD zijn. Buiten het maken van een melee build (lijkt me lastig gezien de skills), is er toch lekker veel variatie mogelijk binnen de klasse. Ik heb me in ieder geval al een flinke tijd vermaakt met alleen al het bekijken en combineren van de skills en dan heb ik nog niet eens naar de andere klasses gekeken buiten wat snelle blikken.

En nu wil ik de game spelen!

Valerious
29th April 2012, 04:49
Interessante builds. Vooral die eerste lijkt mij geweldig om te spelen. The Summoner staat op een goede tweede plek. :D Ik heb de skill calculator gisteravond ook geopend, maar na twee minuten al gesloten. Ik wil het spel gewoon spelen en niet gaan kloten met builds. Sowieso denk ik dat het veel leuker is om er spelenderwijs achter te gaan komen welke spells/skills leuk zijn, dan een beetje gaan zoeken in de calculator. Tot nu toe heb ik alleen de class trailers gekeken en de (open) beta gespeeld. Verder hoef ik echt niks meer te weten, want het duurt nog maar 16 dagen. Dus laat die game maar komen. o/o

Fenix
29th April 2012, 05:06
Gaat iedereen trouwens eerst zitten voor een singleplayer slow-play om te genieten? (n.a.v. Randroid's eerdere post, ook mijn insteek namelijk) Of meteen online om het verhaal daar door te maken. Bij de eerdere delen maakte het volgens mij niet uit namelijk (qua verhaallijn), buiten het feit dat er nog iemand loopt.

Primate Ryan
29th April 2012, 05:14
Gaat iedereen trouwens eerst zitten voor een singleplayer slow-play om te genieten? (n.a.v. Randroid's eerdere post, ook mijn insteek namelijk) Of meteen online om het verhaal daar door te maken. Bij de eerdere delen maakte het volgens mij niet uit namelijk (qua verhaallijn), buiten het feit dat er nog iemand loopt.
Het zal er bij mij wel op neerkomen voor het grootste deel, omdat ik wat meer tijd heb de eerste week dan de mensen waarvan ik zeker weet dat ik er goed mee samen kan spelen en ik niet met randoms op stap ga. Maar daar moeten denk ik nog wat woorden over uitgewisseld worden. :D

Volgens mij maakt het in D3 wel uit, omdat je kiest op welk punt je begint in een act en mensen die joinen dan ook die quest moeten doen en daarbij de boel weg kunnen klikken. Met randoms spelen is dus absoluut niet aan te raden als je de eerste keer de boel echt mee wil krijgen.

En ik ben ook niet van plan om naar de overige klasses te gaan kijken, Valerious, maar ik denk ook niet dat het voor mij veel uitmaakt of ik het nu doe of tijdens het spelen. Uiteindelijk zal ik toch wel experimenteren, zijn er nog talloze andere opties (er zijn sowieso nog een stuk of 5 skills die ik helemaal nergens gebruikt heb en dan komen alle runes nog om de hoek kijken) en moet ik toch kijken wat werkt. Deze tocht heeft me in ieder geval een grotere waardering voor de WD gegeven.

Like-a-Bunny
29th April 2012, 13:10
Je hebt er zin in he? :D

Ik ga hem denk ik eerst een keertje op mijn gemak alleen doorlopen. Al is het maar omdat ik dat bij de voorgangers ook zo gedaan heb en je dan niet gehaast door dungeons heen hoeft en je rustig op je gemak de sfeer op kunt snuiven.

Nokterian
29th April 2012, 13:24
Witch Doctor ga ik mee beginnen misschien wel de meest leuke class wat ik heb gespeeld op dit moment in de beta en van het filmpje te zien met al die gekke spells en abilities op latere levels is helemaal bonkers :D Kikkers laten regenen,een giga zombie tevoorschijn halen etc :P

Illuv
29th April 2012, 13:26
Ja, een eerste run zal alleen zijn. Maar wellicht start ik simultaan wel een MP game waarbij ik alleen de acts speel die ik al gehaald heb.

Maar qua medespelers zal ik het van jullie fijne mensen moeten hebben, want de meeste van mijn RL vrienden kennen Diablo alleen van:

http://www.digitaldesktopwallpaper.com/wallpapers/cars/2001_Lamborghini_Diablo_6.0_1024x768_01.jpg (http://www.digitaldesktopwallpaper.com/wallpapers/cars/2001_Lamborghini_Diablo_6.0_1024x768_01.jpg)

Dina
29th April 2012, 13:54
Of ik ga coop met vrienden, of ik ga alleen. In D2 was ik wat laat en heb ik het altijd met vrienden gedaan die alle quests al kenden. Dat was achteraf erg jammer, dus ik ga me nu door niemand laten haasten.

The Chosen One
29th April 2012, 14:24
Ja, een eerste run zal alleen zijn. Maar wellicht start ik simultaan wel een MP game waarbij ik alleen de acts speel die ik al gehaald heb.

Maar qua medespelers zal ik het van jullie fijne mensen moeten hebben, want de meeste van mijn RL vrienden kennen Diablo alleen van:

http://www.digitaldesktopwallpaper.com/wallpapers/cars/2001_Lamborghini_Diablo_6.0_1024x768_01.jpg (http://www.digitaldesktopwallpaper.com/wallpapers/cars/2001_Lamborghini_Diablo_6.0_1024x768_01.jpg)
Tja logisch... zoek nieuwe vrienden! :cop:

Baukereg
29th April 2012, 14:39
Voor het verhaal en het bekend raken met de acts ga ik de game eerst SP uitspelen. MP brengt toch altijd een soort van gehaastheid mee. In de SP kan ik alle opties en ieder hoekjes van de wereld rustig ontdekken op mijn eigen tempo.

Black
29th April 2012, 15:02
Eerste run doe ik wel alleen inderdaad :)

Valerious
29th April 2012, 15:04
Eerste run doe ik wel alleen inderdaad :)
Idem. Solo ga ik lekker met de Witch Doctor aan de gang en met de Monk ga ik online spelen.

Zebby
29th April 2012, 15:32
Er is toch niet echt een verschil tussen SP/MP. Je speelt alsnog online en je kan met de character MP spelen. Dus eigenlijk speel je alleen mp!

Ik ga waarschijnlijk een char met m'n vriendin samen levellen (barb + DH waarschijnlijk) en dan na een playthrough kijken welke character ik voor hardcore wil gebruiken.

Baukereg
29th April 2012, 16:29
Er is toch niet echt een verschil tussen SP/MP. Je speelt alsnog online en je kan met de character MP spelen. Dus eigenlijk speel je alleen mp!
Jawel, maar dat is slechts technisch beredeneerd. Er is een groot verschil tussen alleen spelen in je eigen tempo waarbij je rustig alle dialogen en quests kunt afwerken, of met anderen in een MP game waarbij je als een malle idioot overal voorbij rusht om zo snel mogelijk XP en gear te verzamelen.

The Chosen One
29th April 2012, 17:04
Er is ook een groot verschil tussen met iemand door alle content heen rushen en samen lekker alle quests doen en alle dungeons etc verkennen...

Illuv
29th April 2012, 17:19
Maar toch heb ik - als ik samen met iemand anders speel - wel het gevoel van 'we moeten verder'. Alleen hoef ik met niemand rekening te houden, als ik even 5 minuten aan mijn kont wil krabben, dan kan dat zonder dat iemand me vraagt waar ik blijf.

Dina
29th April 2012, 17:30
Klopt, dat haasten is wel vervelend. Aan de andere kant kan die andere ook ff in z'n eentje doorgaan. Volg het spoor van dode zombies en skeletten en je bent zo weer bij elkaar (tenzij je vlakbij een boss bent, dan is het zuurder).

Fenix
29th April 2012, 19:29
Mja maar ik heb geen een spoor van dode zombies te volgen tijdens de sessie :P

Ik zit er over te denken een solo MP game te starten zodat ik met het karakter verder kan op B.net erna. Dat moet volgens mij voor jezelf geen verschil maken. (Behalve dat het spoor achter je bij het verder gaan weer wordt aangevuld met zombies.)

Overigens: de reden dat ik het vraag is omdat de release voor iedereen gelijktijdig is, maar als je een beetje gelijktijdig wilt gaan spelen met Gnl in de MP lijkt het me dat mensen ook na de SP gelijktijdig op niveau willen beginnen. Ik heb zelf geen andere Diablo spelende vrienden, zelfde als Illuvater.

Baukereg
29th April 2012, 19:45
Geloof me, als de game het niveau van D2 weet te benaderen gaat deze game nog jaren gespeeld worden.

The Chosen One
29th April 2012, 19:54
En er moeten/zulllen 2 expansions komen dus ik denk dat 10-20 jaar niet overdreven is.

Like-a-Bunny
29th April 2012, 21:02
Ik heb zelf geen andere Diablo spelende vrienden, zelfde als Illuvater.
Idem. Ik ben ook aangewezen op het tuig hier. :kirby:

Zebby
29th April 2012, 21:57
Zodra je eenmaal maxed bent is het sowieso eenvoudig om samen te spelen.

Primate Ryan
29th April 2012, 22:08
Zodra je eenmaal maxed bent is het sowieso eenvoudig om samen te spelen.
Daar twijfel ik aan. Aangezien de items je damage bepalen, kan je gerust allebei level 60 zijn, maar compleet verschillende gear hebben wat betreft kwaliteit, waardoor er nog steeds een kloof is die wellicht groter kan zijn dan een gat van 10/20/30 of weet ik hoeveel levels in termen van performance. Alle skills tot je beschikking hebben is wat dat betreft irrelevant als je niet genoeg damage op je wapen hebt zitten of +attributes op andere items om ze ook goed in te kunnen zetten.

Dat is in ieder geval wat ik er uit opmaak. Zoals ze Inferno beschrijven is het een moeilijkheidsgraad waarop je moet vechten voor elke centimeter en dat je echt items nodig gaat hebben dus als dat correct is dan moet een level 60 in act 3 wel veel (heel erg veel) sterker zijn dan een level 60 in act 1, ook al hebben ze allebei al hun upgrades verder. Waarbij het dan ook zo zou moeten zijn dat de act 3 inferno speler de act 1 inferno speler lastig kan boosten, omdat de vijanden sterker zijn geworden en de act 1 speler dan nog niet zo snel de items heeft, terwijl de act 3 speler veel meer weerstand ondervindt en niet genoeg toereikende support krijgt.

Dat laatste staat natuurlijk niet 100% vast en hangt er volledig vanaf of Blizzard niet overdrijft, maar dat level 60s verre van gelijk zullen zijn, lijkt me een gegeven met het nieuwe systeem (het was natuurlijk ook in Diablo 2 al wel zo), ongeacht de klasse.

King Crimson
30th April 2012, 00:47
http://www.youtube.com/v/K-ZA7NLSRhg&

Vraag me trouwens af welke engel dat is.

Like-a-Bunny
30th April 2012, 00:57
http://www.recoverygraphics.com/albums/animated/tyrael.gif

Maar dat weet KC wel geloof ik.

Nokterian
30th April 2012, 00:57
Tyrael van deel 1 en 2 :P

King Crimson
30th April 2012, 00:59
Ik dacht dat de engel in het filmpje juist Imperius was(kijk maar naar het embleem op zijn borstharnas). Tyrael zou ook nog kunnen, maar Imperius gaat wel langer rond..

Like-a-Bunny
30th April 2012, 01:05
Zou kunnen, maar gezien de rol en bekendheid van Tyrael lijkt me dat meer voor de hand liggen.

King Crimson
30th April 2012, 01:08
Klopt, maar aangezien alle prime-evils bekend zijn en in deeltje 3 ook de laatste 2 lesser evils aan bod komen, lijkt het me ook wel een logische zet om een nieuwe engel van de Angiris Council te introduceren. Maar goed, dat zien we over 2,5 week wel. :D

Like-a-Bunny
30th April 2012, 02:06
Zegt me niets, uit de boeken zeker?

King Crimson
30th April 2012, 02:25
Zegt me niets, uit de boeken zeker?
Naast de Sin War Trilogy, wordt de Angiris Council volgens mij ook ergens in deel 2 genoemd. Sowieso staat de Council vermeldt in de recent verschenen Book of Cain (dit boek is zeker aan te raden als je Diablo 3 wilt spelen maar weinig van de lore hebt meegekregen - op de gebruikelijke plekken te verkrijgen).

Like-a-Bunny
30th April 2012, 02:37
- op de gebruikelijke plekken te verkrijgen).
Beter nog: ik heb ze hier al jaren ongelezen liggen. =D

Wacht een recent boek, welk precies?

Primate Ryan
30th April 2012, 03:13
Hmm, ik heb nog een keer die character trailers gekeken (buiten die van de Wizard natuurlijk) en ik ga denk ik voor de Barb voor mijn eerste sp-run. De skills resoneren nog niet zo heel erg met me, maar als ik naar de impact kijk en al die shockwaves dan oogt het toch wel lekker bruut en vormt de klasse een mooie tegenhanger voor mijn WD.

Ik denk ook dat de combat met high level characters er best wel heel gaaf uit gaat zien en ook gaat zijn. Wat dat betreft begint de game dan ook pas bij level 13 (of eerder level 30) en hebben we niet meer kunnen zien dan een een schaduw van wat de karakters zullen zijn*. Wat natuurlijk niet veel anders is dan in Diablo 2, waar je met het gros van de klasses ook pas later echt op gang komt.

*Zie ook de skill progression van de Barbarian hier: http://us.battle.net/d3/en/class/barbarian/progression. De eerste 8 levels krijg je vrij weinig toebedeeld en vanaf level 18 gaat de game pas echt los met het geven van skills en runes.

Geerrrt
30th April 2012, 14:34

http://www.amazon.com/Diablo-III-Boo...5778447&sr=8-1 (http://www.amazon.com/Diablo-III-Book-Cain-Deckard/dp/1608870634/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1335778447&sr=8-1)

Die ,-)

King Crimson
30th April 2012, 14:49

Naast de Sin War Trilogy, wordt de Angiris Council volgens mij ook ergens in deel 2 genoemd. Sowieso staat de Council vermeldt in de recent verschenen Book of Cain (dit boek is zeker aan te raden als je Diablo 3 wilt spelen maar weinig van de lore hebt meegekregen - op de gebruikelijke plekken te verkrijgen).
...

Like-a-Bunny
30th April 2012, 14:52
Ik was er lekker bij. Maar het is een beetje leesbaar dus? Niet a la de boekjes omtrent Mass Effect bijvoorbeeld.

King Crimson
30th April 2012, 14:57
Ik was er lekker bij. Maar het is een beetje leesbaar dus? Niet a la de boekjes omtrent Mass Effect bijvoorbeeld.
Sin War trilogie zou ik gewoon overslaan. Maar Book of Cain is wel goed leesbaar.

The Chosen One
30th April 2012, 15:02
Dit is ook niet echt opgezet zoals de andere (echte) leesboeken volgens mij.
Die moeten volgens wat anderen nogal matig/wisselvallig zijn.

Dina
30th April 2012, 17:36
The Wizard

http://uk.ign.com/videos/2012/04/30/...potlight-video (http://uk.ign.com/videos/2012/04/30/diablo-iii-wizard-spotlight-video)

Dina
30th April 2012, 20:39
http://www.youtube.com/v/NHrRBgdUxmA

TV Spot.

zalzaron
30th April 2012, 20:42
Wat een enorm gare prometheus-dreun door die trailer.

Anderzijds blijft Blizz wel de koning der cinematics.

Dina
30th April 2012, 20:44
Ik vind de zin Evil is Back echt lame en de letters zien er ook niet al te best uit.

Maar inderdaad, de Inception hoorn is echt trendsettend gebleken in trailer-land.

Primate Ryan
30th April 2012, 21:41
The Wizard

http://uk.ign.com/videos/2012/04/30/...potlight-video (http://uk.ign.com/videos/2012/04/30/diablo-iii-wizard-spotlight-video)
Dit is de trailer die me had kunnen overtuigen dat de Wizard een leuke klasse wordt, maar ik zie het helaas nog niet hier. Ze mist echt leuke abilities, tenminste zo komt het op me over, en er is te veel overlap met wat de Sorceress deed. Die klasse heb ik echter al kapot gespeeld in deel 2 en heb ik nu niet bijzonder veel interesse meer in.

Dat wordt dus de laatste die ik ga spelen.

King Crimson
30th April 2012, 21:44
http://www.youtube.com/v/NHrRBgdUxmA

TV Spot.
Kijk eens een pagina terug.

Dina
30th April 2012, 21:45
Ah.

Miel
1st May 2012, 01:36
Maar inderdaad, de Inception hoorn is echt trendsettend gebleken in trailer-land.
Die weer is afgeleid van Legacy of Keane, soul reaver 2 (The Pillars soundtrack)(A)
geweldig spel BTW!

Check vanaf 6:00:
http://www.youtube.com/v/x0-Zdq0JXpI

achja het heeft de bekendheid gekregen bij TRON of Inception.

Like-a-Bunny
1st May 2012, 01:58
Die weer is afgeleid van Legacy of Keane, soul reaver 2 (The Pillars soundtrack)(A)
geweldig spel BTW!
Legacy of Kain zat ook als questje in de beta. En ja een geweldige serie. :D

King Crimson
1st May 2012, 04:43
Ah.
Ha.

Fenix
1st May 2012, 05:46
Ah.
Ha.
Witch Doctor takes it on (http://www.youtube.com/watch?v=djV11Xbc914).

*Fenix heeft zin in D3 :(

Seabass
1st May 2012, 13:13
Toch maar even halen bij de nachtopening, omdat het kan.

Like-a-Bunny
1st May 2012, 13:24
Heeft Mediamarkt een andere CE dan de reguliere versie? Ik mis de Soulstone USB-stick en die twee figuurtjes boven de schedel herken ik niet.

Saido
1st May 2012, 13:27
Ze hebben dat plaatje zelf een beetje verwerkt, het linker figuurt is ingame pet in woW en het recther is de Tyreal dye die je krijgt. De soulstone hoort in de schedel te zitten.

Seabass
1st May 2012, 13:28
Heeft Mediamarkt een andere CE dan de reguliere versie? Ik mis de Soulstone USB-stick en die twee figuurtjes boven de schedel herken ik niet.
Die USB-stick zit er wel bij. Geen idee wat die 2 figuren daarboven doen :P Maar het is gewoon de reguliere CE met de game + schedel van Diablo + DVD met behind-the-scene beelden, de soundtrack, een artboek, 4 GB USB en "verschillende vormen van DLC".

Like-a-Bunny
1st May 2012, 13:29
Duidelijk. :)

Oh en ook in Eindhoven nachtopening? Mmm, 20 minuutjes rijden....

Black
1st May 2012, 13:39
Is die prijs alleen bij de nachtopening of ook de dag er na nog? :)

Seabass
1st May 2012, 13:46
Die prijs blijft daarop staan.

The Chosen One
1st May 2012, 13:47
Ze zijn natuurlijk wel uitverkocht de volgende dag. ;)

The_wildcard
1st May 2012, 14:27
Weet niet of die zo snel uitverkocht raken weet nog iets van 4 SCII C.E.'s

Dina
1st May 2012, 14:33
Ik heb software bij de Mediamarkt nog zelden uitverkocht gezien.

Black
1st May 2012, 14:37
komt wel goed, ben er de volgende ochtend om half 9 :+

King Crimson
1st May 2012, 14:38
44 euro voor de reguliere versie? Denk dat ik het dan maar bij MM pre-order over een paar dagen. :o

Geerrrt
1st May 2012, 22:38
TS3 server voor als het spel uit is, of voor andere spellen:

IP: ara.geerrrt.nl
Port: 9987 (Default)

Mochten jullie channels missen, laat het me weten via PM / Whatever, dan add ik ze :)

Like-a-Bunny
1st May 2012, 22:43
44 euro voor de reguliere versie? Denk dat ik het dan maar bij MM pre-order over een paar dagen. :o
Kun je daar pre-orderen? Dikke kans trouwens dat ik er 's-nachts naartoe rijd. 8)

TimoJasper
1st May 2012, 22:53
Ik kan op de site niks vinden over een premií¨re :S...

Seabass
2nd May 2012, 00:46
Ik kan op de site niks vinden over een premií¨re :S...
staat in de flyer van deze week: www.mediamarkt.nl/redirect/home?layer=flyer (http://www.mediamarkt.nl/redirect/home?layer=flyer)

pagina 13

TimoJasper
2nd May 2012, 01:10
staat in de flyer van deze week: www.mediamarkt.nl/redirect/home?layer=flyer (http://www.mediamarkt.nl/redirect/home?layer=flyer)

pagina 13
Tnx! Het is wel helemaal in R'dam... Er staat ook geen tijd bij. Heeft iemand ervaring met de media markt koopnachten?

Like-a-Bunny
2nd May 2012, 02:17
Hoe gaat het in zijn werk met preorders bij de MM Seabass? Ik kom er zo snel niet achter hoe ik een exemplaar kan reserveren.

Obsidian
2nd May 2012, 12:10
En ik maar bij Blizzard pre-orderen. Stom, stom, stom. :(

King Crimson
2nd May 2012, 12:22
Waarom is Diablo 3 in dat foldertje 44 euro en op de site van de MM nog steeds een miljoen miljard euro?

Seabass
2nd May 2012, 12:23
Hoe gaat het in zijn werk met preorders bij de MM Seabass? Ik kom er zo snel niet achter hoe ik een exemplaar kan reserveren.
Daarvoor moet je helaas naar de vestiging gaan en op de game-afdeling een pre-order plaatsen. Online hebben ze geen systeem om je reservering in de vestiging te plaatsen, dat is het nadeel van al die franchisevestigingen met hun eigen voorraad en prijsbepaling.

En @TimoJaspers: nachtreleases zijn om 0:00 in de nacht van 14 op 15 mei.
De game is officieel op 15 mei uit, dus mogen ze het pas op 15 mei verkopen, dus verkopen ze het op 15 mei vanaf 0:00.

Blizzard vraagt wel een hoge prijs Obisidan. Vindi k schandalig voor digitale versie. Maar je mag wel om 0:00 beginnen :)

Seabass
2nd May 2012, 12:26
Waarom is Diablo 3 in dat foldertje 44 euro en op de site van de MM nog steeds een miljoen miljard euro?
Omdat die "entertainment-shop" een externe whitelabel is. Zelfde leverancier als die van Bol. Daar komt hopelijk verandering in. Tot die tijd is het een mwah... interne uitdaging.

Rappa
2nd May 2012, 12:29
Pas wel op bij MM met het reserveren van een copy voor de nachtrelease. Wat Seabass al zegt, dit moet je bij vestiging(site) zelf doen. Bij mij was het fout gegaan omdat ik MW3 had gereserveerd door op de algemene site te drukken op de banner voor de nachtrelease. Stond ik *&*^%&* bijna voor niks uur in de kou!!!

King Crimson
2nd May 2012, 12:30
Omdat die "entertainment-shop" een externe whitelabel is. Zelfde leverancier als die van Bol. Daar komt hopelijk verandering in. Tot die tijd is het een mwah... interne uitdaging.
Kortom, ik moet straks naar buiten om bij een baliemedewerker een bestelling te plaatsen als ik geen miljoen miljard euro kwijt wil raken? :'(

Seabass
2nd May 2012, 12:32
Kortom, ik moet straks naar buiten om bij een baliemedewerker een bestelling te plaatsen als ik geen miljoen miljard euro kwijt wil raken? :'(
Honderd miljoen miljard!

BTW: ik heb gisteren Diablo 2 weer gestart :) Wat een lage resolutie OMFG! Maar nog steeds een heerlijk spel.
Er schijnt een "high res" patch te zijn, iemand hier ervaring mee?

Obsidian
2nd May 2012, 12:33
Of je besteld de game op Gamedumper.

http://www.gamedumper.nl/catalog/pro...id/5031?ref=34 (http://www.gamedumper.nl/catalog/product/view/id/5031?ref=34)

King Crimson
2nd May 2012, 12:38
Of je besteld de game op Gamedumper.

http://www.gamedumper.nl/catalog/pro...id/5031?ref=34 (http://www.gamedumper.nl/catalog/product/view/id/5031?ref=34)
Vertrouwd?

Like-a-Bunny
2nd May 2012, 12:41
Vertrouwd?
Ja hoor.

Twee keer op en neer naar Eindhoven en een uur buiten gaan staan met drommen vol mensen zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd...misschien toch Gamedumper maar dan.

Obsidian
2nd May 2012, 12:42
Nee, je krijgt een drol in een doosje opgestuurd.

Even serieus. Het is wel een vertrouwde shop, ze zijn ook best op tijd met het opsturen van games. Ik had SSX daar besteld en die had ik 2 dagen voor de release al binnen. Hopelijk doen ze dat ook met Diablo 3.

Seabass
2nd May 2012, 12:43
Vertrouwd?
Jep. Staat in de Algemene Gameshops (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=77330) thread. Ik heb het alleen niet zo op online bestellingen en wachten op de releasedag of het wel binnenkomt. :P

Rappa
2nd May 2012, 12:47
Arrrgghhh Net op de bestel knop gedrukt!!!!

Obsidian
2nd May 2012, 12:52
Ze heten niet voor niets GameDUMPER. :+

King Crimson
2nd May 2012, 12:53

Even serieus. Het is wel een vertrouwde shop, ze zijn ook best op tijd met het opsturen van games. Ik had SSX daar besteld en die had ik 2 dagen voor de release al binnen. Hopelijk doen ze dat ook met Diablo 3.
Fijn, in plaats van dat ik virtuele bagger lees van anderen op dit forum kan het mij ook worden opgestuurd!

...

Als iedereen er van overtuigd is dat het vertrouwd is, dan wil ik er nog wel bestellen. Heb geen zin om 60 euro voor een nieuwe game te betalen.

zalzaron
2nd May 2012, 12:53
En ik maar bij Blizzard pre-orderen. Stom, stom, stom. :(
Dit :(

Seabass
2nd May 2012, 12:57
Wel knap dat zulke kleine ondernemingen zoals Gamedumper zulke lage prijzen hanteren. Daar maken ze verlies op.

Like-a-Bunny
2nd May 2012, 12:57
Als iedereen er van overtuigd is dat het vertrouwd is, dan wil ik er nog wel bestellen. Heb geen zin om 60 euro voor een nieuwe game te betalen.
Als ik er in 2001 duizend gulden voor neer had moeten leggen had ik het gedaan.

Black
2nd May 2012, 12:58
de MM zit hier om de hoek, haal ik 'm 's ochtends de 15e wel voordat ik aan het werk ga. Kan toch niet eerder spelen dan 's avonds :P

Rappa
2nd May 2012, 12:58
Nemen julllie er ook meteen een strategy guide bij? Lijkt mij bij een game als dit wel nice.

Voor de mensen die hebben besteld bij gamedumper meteen wc papier ;)

King Crimson
2nd May 2012, 13:01
Nemen julllie er ook meteen een strategy guide bij? Lijkt mij bij een game als dit wel nice.
Seriously? Er zijn genoeg uitgebreide Diablo-databases bij de meeste fansites.

Rappa
2nd May 2012, 13:03
Seriously? Er zijn genoeg uitgebreide Diablo-databases bij de meeste fansites.
ja dat is ook zo maar vind het persoonlijk ook gewoon leuk hebben dingetje + handig voor een diablo newb als ik.

Seabass
2nd May 2012, 13:05
de MM zit hier om de hoek, haal ik 'm 's ochtends de 15e wel voordat ik aan het werk ga. Kan toch niet eerder spelen dan 's avonds :P
Dit had ik mij ook al bedacht gisteren :) Nachtopening is echt useless aangezien ik daarna direct naar bed zou gaan. Ik haal de game ook in de ochtend hier in Alexandrium.

Obsidian
2nd May 2012, 13:09
Een strategy guide doet wat inbreuk op het spelplezier, imho. Gewoon die game zonder hulp spelen en zelf alles ontdekken. En inderdaad, er zijn genoeg websites te vinden.

Like-a-Bunny
2nd May 2012, 13:12
Daarbij bestaat de mogelijkheid dat zo'n guide obsolete wordt na een grote patch....ja Dark Souls ik heb het over jou.

Obsidian
2nd May 2012, 13:13
LaB is niet meer zichzelf na de release van Dark Souls.

Black
2nd May 2012, 13:14
Vroegah waren guides leuk om te lezen. Stond een schat aan informatie in die je nergens anders zo snel kon vinden. Nu zijn ze leuk voor de heb :D

Like-a-Bunny
2nd May 2012, 13:18
LaB is niet meer zichzelf na de release van Dark Souls.
Doet nog steeds auw. Misschien dat Diablo 3 er een kusje op kan geven.

Black
2nd May 2012, 13:22
http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/02/if-you-know-what-i-mean-420x250.png

Mithax
2nd May 2012, 13:29
Vroeger stapels vol geprinte papiertjes met allemaal diablo 1 informatie over shrines en andere shit voor de playstation 1 ;)

King Crimson
2nd May 2012, 13:33
Doet nog steeds auw. Misschien dat Diablo 3 er een kusje op kan geven.
http://i.imgur.com/KXAvd.jpg

Illuv
2nd May 2012, 13:34
Ik haal hem wel bij de FRS die op het station zit @ Sloterdijk. Loop ik gelijk door voor een portie kebab.

Dina
2nd May 2012, 13:38
Ik heb de oude Diablo 1 review in de PU wel negen keer gelezen ofzoiets :) Was ook mijn eerste PU overigens. Ahhh, jeugdige enthousiasme.

King Crimson
2nd May 2012, 13:58
Even een cap uit de tv-spot:

http://i.imgur.com/nY6pS.jpg (http://i.imgur.com/nY6pS.jpg)

Imperius vs. Diablo, awesome. :D

http://i.imgur.com/yjBnY.jpg (http://i.imgur.com/yjBnY.jpg)

Imperius tegen Tyrael??

Het lijkt dat Act 4 in de High Heavens gaat afspelen.. Diablo die de Crystal Arch probeert te corrupten. Once again, ik raad iedereen aan om Book of Cain te lezen. Zoveel informatie, zelfs over alles wat er in D3 gaat gebeuren(cryptische verwijzingen).

Black
2nd May 2012, 14:03
Heb maandag Cain doorgelopen, staat veel leuks in :) Ben erg benieuwd waar ze mee gaan komen :D

Seabass
2nd May 2012, 14:05
Voor de mensen die in Amsterdam wonen heb ik wel iets extreem tofs. Saturn Amsterdam (gaat morgen open) verkoopt Diablo III in de release week voor €33,-

Sick shit!

The Chosen One
2nd May 2012, 14:11
Tis dat ik de C.E. besteld heb... en niet in Amsterdam woon...

King Crimson
2nd May 2012, 14:21
Voor de mensen die in Amsterdam wonen heb ik wel iets extreem tofs. Saturn Amsterdam (gaat morgen open) verkoopt Diablo III in de release week voor €33,-

Sick shit!
Wat is deze. Bron?

Seabass
2nd May 2012, 14:24
Wat is deze. Bron?
Ik ben jou bron.... inside information. De ekte ekte bron komt 14 mei online.

King Crimson
2nd May 2012, 14:26
Ik ben jou bron.... inside information. De ekte ekte bron komt 14 mei online.
Dan ga ik op de zaterdag maar op en neer naar A'dam! :')_!

Black
2nd May 2012, 15:06
Lage prijs! Maar ben meer geld kwijt aan treinen dan aan wat ik er mee bespaar :D