View Full Version : [PC] Anno 1503 De Nieuwe Wereld
Pit
28th August 2005, 13:50
Anno 1503 De Nieuwe Wereld
Vraag:
Ik heb het spel al lange tijd maar ik besloot het weer eens te gaan spelen door een gameprogramma op TV dat over netzoiets ging als anno
Goed ik speel het spel mijn volk is erg tevreden
opeens merk ik dat ik BLUT BEN
Damn denk ik ik zoeken naar trainers + cheats gevonden maar werkt niet!
ik wil dus vragen:
- Hoe help ik mezelf uit geldproblemen
- Zijn er trainers + cheats? (OP EEN DUIDELIJKE SITE)
BamBix
28th August 2005, 14:07
geldproblemen: gewoon heel veel huizen bouwen. Als je voorraden over hebt moet je meer huizen bouwen of fabrieken slopen, als je voorraden te kort hebt moet je fabrieken bouwen of huizen slopen. Als t goed is krijg je er niet heel veel spullen bij (stof bvb). Ook is het handig om redelijk snel naar burgers te gaan, die betalen lekker veel....
Pit
28th August 2005, 19:42
Moeten burgers dan betalen?
en zoja is dat an te verhogen >:P
King Crimson
28th August 2005, 19:49
Je verhoogt gewoon de belastingen.
Kadett
28th August 2005, 20:26
Moet je Cheat hebben =)
Moet je maar contact opnemen met me ;)
BTW Cheats alleen gebruiken als je een spel al hebt gedaan zonder cheats ;)
Pit
28th August 2005, 20:45
Ik heb in het infoboekje gezocht over belasting niks te vinden :S
Ik heb nog niet gespeeld mischien dat het daar tussen zoeken te vinden is...
en ik heb al PM gestuurt over cheats
noknok
28th August 2005, 23:09
geldproblemen: gewoon heel veel huizen bouwen. Als je voorraden over hebt moet je meer huizen bouwen of fabrieken slopen, als je voorraden te kort hebt moet je fabrieken bouwen of huizen slopen. Als t goed is krijg je er niet heel veel spullen bij (stof bvb). Ook is het handig om redelijk snel naar burgers te gaan, die betalen lekker veel....
Tja, als je gelijk veel huizen bouwt krijg je daar later problemen mee omdat je zo'n grote populatie hebt dan. Blijf je bezig met tabac en alcohol heen en weer slepen.
Vind ook dat het best een hoog instapdrempel heeft, duurt wel ff voordat je doorhebt hoe je beetje geld kan verdienen.
beetje offtopic maar dat is met sim city 4000 ook zo, snap nog steeds niet hoe je een beetje financieel gezonde stad krijgt, ben daar ook maar mee gestopt, net als anno (hoewel dat na een tijdje toch wel redelijk ging, alleen gaat dat stadje opbouwen na een paar keer wel vervelen :p)
Enne pit, probeer het gewoon nog paar keer zonder cheats, geeft veel meer uitdaging dan cheats, dan kan je het spel na een paar dagen wel weer in de kast zetten .... met cheats
Nice1(nl)
9th September 2005, 12:54
Nou...in de oude anno, Anno 1602, werkte geld inkomsten op twee manieren....namelijk belasting en handel(een schat vinden kon ook, en als je heel veel geluk had, dan kreeg je smeergeld van je buren).
In de nieuwe anno, Anno 1503, werkt het alleen door veel kraampjes te bouwen die dan weer goederen verkopen aan burgers.
N3cro_Manc3r
30th September 2005, 15:46
Ik heb Anno 1503 helemaal uitgespeeld (zonder cheats), je moet gewoon zorgen dat je je productie precies afstemt op het aantal bewoners in je stad. Verder helpt het als je zo snel mogelijk spices of tabac gaat verbouwen want dat brengt een hoop geld op.
p.s. in sim city 4 moet je gewoon zorgen dat je zoveel mogelijk woningen/commercial hebt binnen de invloeds sfeer van je hospital, school, politie etc. Daarnaast brengt een goed openbaar vervoers systeem ook een boel geld in het laadje. (ik geloof dat bij een gebruik van meer dan 40% bij bijv. een metro station het al winstgevend is.)
yannicko30
28th November 2007, 17:27
Op anno 1503, snap ik maar niet hoe je op een ander eilandje kunt gaan bouwen... Weet ieamdn hoe dat wel moet want ik ben radeloos!!!!!|:[
N3cro_Manc3r
28th November 2007, 18:47
Dat probleem had ik ook totdat me te binnen schoot dat je aan boord van je schip wel de bouwmaterialen nodig hebt voor de eerst dock. Dus zorg dat je genoeg tools/ wood aan boord hebt voor een haven en dan zou het moeten lukken :)
Medina
3rd December 2007, 13:30
Ow je moet materialen hebben in je boot, en je moet je explorer meenemen naar dat eiland. En dan bouw je eerst een port, zodat je de spullen kunt uitladen. En daarna kun je bouwen volgens mij.
(lang geleden)
Roderick
3rd December 2007, 18:52
- reclame mag niet
Hmm, reclame. Het is meer hulpmiddel dan reclame. Maargoed, als jullie het als reclame willen beschouwen dan heb ik daar vrede mee.
skarura
3rd February 2008, 01:01
je moet het volgende doen:
A: een goeie handel krijgen verkoop steel ijzer gereedschap bier tabak en zout.
B: neem een stad bezet en vraag geld en of goederen.
C: speel dit spel anders niet|`(
Anno 1503 De Nieuwe Wereld
Vraag:
Ik heb het spel al lange tijd maar ik besloot het weer eens te gaan spelen door een gameprogramma op TV dat over netzoiets ging als anno
Goed ik speel het spel mijn volk is erg tevreden
opeens merk ik dat ik BLUT BEN
Damn denk ik ik zoeken naar trainers + cheats gevonden maar werkt niet!
ik wil dus vragen:
- Hoe help ik mezelf uit geldproblemen
- Zijn er trainers + cheats? (OP EEN DUIDELIJKE SITE)
skarura
3rd February 2008, 01:04
VRAAAG:
ben met die campain bezig en ben bij barbossas nest ofzow maar ik moet nu 25 ton ijzer handelen met die gast maar hij koopt als eerst 1 ton in en daarna nix meer. dus hoe zit dat?? ps.. anno series owned hell
simpelekees
3rd February 2008, 21:54
VRAAAG:
ben met die campain bezig en ben bij barbossas nest ofzow maar ik moet nu 25 ton ijzer handelen met die gast maar hij koopt als eerst 1 ton in en daarna nix meer. dus hoe zit dat?? ps.. anno series owned hell
misschien zelf naar hem toe gaan? is barbossas een piraat ofzo? Of gewoon een speler?
gr
- reclame mag niet
Hmm, reclame. Het is meer hulpmiddel dan reclame. Maargoed, als jullie het als reclame willen beschouwen dan heb ik daar vrede mee.
waar ging het over?
jos
10th February 2008, 14:56
waar ging het over?
Promotie van zijn eigen forum. Een forum dat ondertussen al offline blijkt te zijn.
Gamertjen
22nd March 2009, 21:59
iemand een cheat om paleizen en dergelijke te bouwen?
Illuv
22nd March 2009, 22:15
Jos is ba.....
:'(
Gamertjen
22nd March 2009, 22:23
??...
fryslanboppe
22nd March 2009, 22:28
??...
Jos is plots verdwenen. :(
Gamertjen
22nd March 2009, 22:30
en dan nu mijn vraag ff behandele of niet? xD
fryslanboppe
22nd March 2009, 22:33
CTRL + P
Kirov
22nd March 2009, 23:17
Afdrukken?
Gamertjen
22nd March 2009, 23:18
CTRL + P
voor dpaleizen?
Gamertjen
10th April 2009, 18:53
weet iemand hoe je meer soldaten kunt krijgen? ze zeggen na een tijdje namelijk dat je volk geen groter leger wil ?????? xO
simpelekees
11th April 2009, 13:00
waarom wil je dat? Kan gewoon een limiet op zitten.
Gamertjen
11th April 2009, 23:36
waarom wil je dat? Kan gewoon een limiet op zitten.
ja er is een limiet:(. Mijn leger is te klein om mijn emperium te controleren. Kun je de limiet weghalen?
simpelekees
12th April 2009, 14:44
daar weet ik niets van. Bedoel je dat er teveel vijanden zijn tov jou vloot en soldaten?
Want wat bedoel jij met controleren?
Gamertjen
13th April 2009, 00:25
daar weet ik niets van. Bedoel je dat er teveel vijanden zijn tov jou vloot en soldaten?
Want wat bedoel jij met controleren?
Ik heb dus 7 eilanden met elk een pakhuis en bij ieder pakhuis heb ik 2 geschuttorens vol dwz 4 kanonnen per eiland. Maar ik zit nu in oorlog met een andere speler en ik kan amper een leger verzamelen om die vijand te verslaan. Ik heb al geprobeerd een grotere populatie in de stad te hebben maar dat lukte niet. Ik zit inmiddels als aan een bevolking van 6500 mensen en niets helpt gewoon :~/
knakker1991
22nd June 2009, 16:18
lijkt anno 1503 op anno 1602 las je naar de manier van spelen kijkt
:?
thijsmie
2nd July 2009, 22:16
Ga naar de map anno 1503, waarschijnlijk in program files op de C-schijf. In deze map ga je naar de map "Data". Daar open je met kladblok het bestand: BGruppen. In deze map staan alle prijzen van producten opgeslagen. Dan stel je bijvoorbeeld in dat voedsel in een kraampje 10000 kost. Opslaan en klaar is kees. Wel moet je het spel opnieuw opstarten om wijzigingen door te voeren. Het werkt omdat de burgers in je stad een oneindig volle portomonee blijken te hebben, ze blijven dus gewoon je dure producten kopen. En als je ergens een tekort aan hebt, verander je de prijs en inkopen maar!
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
DonDennis
5th July 2009, 05:22
VRAAAG:
Hmm weet dat het wat laat is maar ik heb dat zelfde probleem, komt het misschien omdat ik al een stad van de vijand plat gebrand heb ? kan iemand mij aub verder helpen ik heb de ijzermijn gebouwd zoals ze graag willen maar ze moeten mijn ijzerwaren niet.
Thanks a lot in advance,
Dennis
sandor478
30th July 2009, 23:14
he ik zit in de missie "pakijs" ,ik moet pelzen ruilen tegen voedsel maar als ik de pelzen ruil krijg ik geen voedsel terug!!!!heb het al 100 geprobeerd
mvg sander
sandor478
1st August 2009, 23:16
he ken je de missie pakijs nog, wil er eens wa uitleg over geven
mvg sander
Ik heb Anno 1503 helemaal uitgespeeld (zonder cheats), je moet gewoon zorgen dat je je productie precies afstemt op het aantal bewoners in je stad. Verder helpt het als je zo snel mogelijk spices of tabac gaat verbouwen want dat brengt een hoop geld op.
p.s. in sim city 4 moet je gewoon zorgen dat je zoveel mogelijk woningen/commercial hebt binnen de invloeds sfeer van je hospital, school, politie etc. Daarnaast brengt een goed openbaar vervoers systeem ook een boel geld in het laadje. (ik geloof dat bij een gebruik van meer dan 40% bij bijv. een metro station het al winstgevend is.)
Brent88
12th April 2012, 16:57
Hallo
Ik heb Anno 1503 zo juist gekocht, het lijkt mij een leuk spel maar ik zit nog met veel vragen.
1.Hoe krijg ik meer kolonisten/brugers/kooplieden enz. ?
2.Ik heb ergens gelezen dat je belasting kan verhogen, kan dit en hoe?
3.Hoe kan ik cheats gebruiken?Ik heb iets gedownload, heb het venster aan gezet en vervolgens het spel, als ik op de toetsen klik gebeurt er niets.
4.Kan ik kiezen wanneer ik kolonisten/burgers/kooplieden en de andere mensen toe laat in mijn dorp?
5.Waarom hoor ik nooit dat mij militair benootschap is getekend en bij handelen wel, is het niet getekend, waarom tekenen ze het niet?
6.Kan je online spelen met andere spelers ipv. tegen de pc.
7.Hoe kan ik mijn grond vergroten waar ik op kan bouwen?Door pakhuizen,marktplaatsen maar is er nog een andere optie?
8.Hoe komt het dat mijn huizen altijd verbranden?
9.Helpt het als ik er bomen voor zet?
Alvast Bedankt
Brent(88),
Stefka
12th April 2012, 17:34
Dit is wel een heel oud spel eigenlijk. Eens afstoffen wat ik er van weet.
Ik heb Anno 1503 zo juist gekocht, het lijkt mij een leuk spel maar ik zit nog met veel vragen.
Je kan alleen houten huisjes bouwen en daarna moet je voldoende voorzieningen aanleggen zodat mensen tevreden genoeg zijn dat er burgers/kooplieden in gaan trekken. Zorg dus dat de huizen in het bereik van een kerk, taveerne, etc staan en dat er voldoende producten zijn die de burgers willen hebben. Door op een huis te klikken kun je vaak al zien wat de inwoners graag willen hebben.
Geen idee of dit mogelijk was eigenlijk.
3.Hoe kan ik cheats gebruiken?Ik heb iets gedownload, heb het venster aan gezet en vervolgens het spel, als ik op de toetsen klik gebeurt er niets.
Ook geen idee.
4.Kan ik kiezen wanneer ik kolonisten/burgers/kooplieden en de andere mensen toe laat in mijn dorp?
Je kan geloof ik stopzetten dat een huis kan upgraden (dus stopzetten dat in kolonistenhuizen nog burgers komen etc.). Hier is ergens een knopje voor als het goed is, maar als je dat activeert dan geldt dit voor alle gebouwen en alle klasses.
5.Waarom hoor ik nooit dat mij militair benootschap is getekend en bij handelen wel, is het niet getekend, waarom tekenen ze het niet?
Ik geloof dat een handelsverdrag sneller wordt ondertekend dan een militair bondgenootschap aangezien daar nogal wat extra verplichtingen aan vast zitten.
Geen idee. Als het mogelijk is heb ik het nooit gedaan iig, want staat me niks van bij.
7.Hoe kan ik mijn grond vergroten waar ik op kan bouwen?Door pakhuizen,marktplaatsen maar is er nog een andere optie?
Naast pakhuizen/marktplaatsen kan je ook nog een extra haven neerzetten, maar verder zijn dit wel de enige mogelijkheden.
Omdat je waarschijnlijk geen brandweer hebt. Als je een aantal inwoners hebt kun je vaak extra gebouwen neerzetten. Ik weet niet of er in 1503 echt een brandweerkazerne was of dat je alleen een waterput moet bouwen. Zorg in ieder geval dat er wat waterputten zijn, zodat als er brand is de mensen het kunnen blussen.
Nee.
Brent88
12th April 2012, 18:01
Dit is wel een heel oud spel eigenlijk. Eens afstoffen wat ik er van weet.
Je kan alleen houten huisjes bouwen en daarna moet je voldoende voorzieningen aanleggen zodat mensen tevreden genoeg zijn dat er burgers/kooplieden in gaan trekken. Zorg dus dat de huizen in het bereik van een kerk, taveerne, etc staan en dat er voldoende producten zijn die de burgers willen hebben. Door op een huis te klikken kun je vaak al zien wat de inwoners graag willen hebben.
Geen idee of dit mogelijk was eigenlijk.
Ook geen idee.
Je kan geloof ik stopzetten dat een huis kan upgraden (dus stopzetten dat in kolonistenhuizen nog burgers komen etc.). Hier is ergens een knopje voor als het goed is, maar als je dat activeert dan geldt dit voor alle gebouwen en alle klasses.
Ik geloof dat een handelsverdrag sneller wordt ondertekend dan een militair bondgenootschap aangezien daar nogal wat extra verplichtingen aan vast zitten.
Geen idee. Als het mogelijk is heb ik het nooit gedaan iig, want staat me niks van bij.
Naast pakhuizen/marktplaatsen kan je ook nog een extra haven neerzetten, maar verder zijn dit wel de enige mogelijkheden.
Omdat je waarschijnlijk geen brandweer hebt. Als je een aantal inwoners hebt kun je vaak extra gebouwen neerzetten. Ik weet niet of er in 1503 echt een brandweerkazerne was of dat je alleen een waterput moet bouwen. Zorg in ieder geval dat er wat waterputten zijn, zodat als er brand is de mensen het kunnen blussen.
Nee.
Vraag 1:
Oké bedankt, voldoende antwoord.
Vraag 2:
Weet iemand anders het?
Vraag 3:
Iemand anders?
Vraag 4:
Thx.
Vraag 5:
Ok,
Vraag 6:
Iemand anders?
Vraag 7:
Een haven?Ik heb nog nooit van een haven gehoord.
Maar ik wil graag mijn houthakker,jager,schapen en plantage voor aan zetten en er achter mijn dorpen, dat zie ik ook veel bij andere dorpen van de pc, dan kan ik dat niet doen want heb ik te weinig grond.
Vraag 8:
Met verbranden bedoel ik niet dat er vuur aan is maart dat ze zo van die kleine houtstukjes in eens worden.
Vraag 9:
Veranderd dat antwoord nu?
Kirov
12th April 2012, 22:29
Ik had een heel verhaal gepost maar dat is verdwenen?
En voor de grappenmaker die het hard verwijderd heeft, ik zoog niks uit mijn duim maar wist het nog van voorgaande delen.
Stefka
12th April 2012, 22:33
Vraag 8:
Met verbranden bedoel ik niet dat er vuur aan is maart dat ze zo van die kleine houtstukjes in eens worden.
Ohja, nu je het zegt was het ook mogelijk dat huizen verlaten werden als mensen het echt niet naar hun zin hadden en dan stortte dat huis in. Oplossing is dus de echte basisbehoeften goed voorzien (voedsel vooral) om dit tegen te gaan.
En een haven is eigenlijk gewoon een pakhuis maar dan de kust, dus eigenlijk zijn er inderdaad maar twee types ;)
Brent88
13th April 2012, 22:33
Ohja, nu je het zegt was het ook mogelijk dat huizen verlaten werden als mensen het echt niet naar hun zin hadden en dan stortte dat huis in. Oplossing is dus de echte basisbehoeften goed voorzien (voedsel vooral) om dit tegen te gaan.
En een haven is eigenlijk gewoon een pakhuis maar dan de kust, dus eigenlijk zijn er inderdaad maar twee types ;)
O oké.
@Kirov:
Ja, dat is blijkbaar weg.Maken moderatoren hier dan grappen?Ik ken forums waar dat niet gedaan word.
Brent88
15th April 2012, 16:21
Hoe neem je een dorp over?
-Ik heb een schip
-Ik heb vier soldaten
Ik wil een dorpje gaan overnemen waar enkel een pa
khuis en een markthal staat.
Hoe doe ik dit?
Hoe maak ik kanonnen?
N3cro_Manc3r
16th April 2012, 00:29
Hoe neem je een dorp over?
-Ik heb een schip
-Ik heb vier soldaten
Ik wil een dorpje gaan overnemen waar enkel een pa
khuis en een markthal staat.
Hoe doe ik dit?
Hoe maak ik kanonnen?
Je moet de pakhuizen/warehouses kapot knallen met kanonnen en daarna over nemen door voldoende bouwmateriaal bij je te hebben zodat je je eigen pakhuis 'er over heen' kunt bouwen. Die kanonnen moet je uitvinden bij een school/ universiteit.
Brent88
16th April 2012, 23:02
Ok,
Mednor
1st June 2012, 19:02
ik heb ook een vraag over anno 1503.
Elke fabriek/pakhuis/boerderij etc kost geld om het draaiende te houden. Mijn vraag is, per welke frequentie kost dit geld??
met andere woorden, bijvoorbeeld een steenhouwer, die kost 20 goudmunten, hoeveel ton steen levert hij hiervoor op???
Mednor
4th June 2012, 13:52
@Stefka:
Belasting verhogen is niet mogelijk. In Anno 1503 komt namelijk geen belasting voor. Hier verdien je geld door marktkramen te plaatsen en goederen te verkopen(eten/kleding/kruiden etc) en door bijvoorbeeld een taverne waar Alcohol verkocht wordt. Zolang je zorgt dat er balans is tussen productie/vraag, verdien je meer dan genoeg. Heb je overproductie, verkoop deze dan aan de computer/vrijhandelaar.
Cheats gebruik ik nooit dus ik kan je daarbij niet helpen.
Het is niet mogelijk Anno 1503 online te spelen. De multiplayer was wel beloofd maar deze is nooit gerealiseerd.
Ik hoop dat je er zo een beetje uitkomt!
Mednor
4th June 2012, 14:30
@brent88:
Kanonnen uitvinden in de school/universiteit. Scheepskanonnen gaan produceren. Oorlogschip produceren(met kanonnen), soldaten in je schip en in je ruim minimaal 10t Hout en 10t Gereedschap.
Vaar naar het dorp dat je wil overnemen, soldaten markthal kapot laten schieten en je schip het pakhuis. wanneer beide kapot zijn, jou gebruiken eroverheen plaatsen.
Succes!