PDA

View Full Version : Galactic Civilizations 2

Gabberkooij
23rd February 2006, 13:09
www.galciv2.com (http://www.galciv2.com)

The sequel to Stardock's hit turn-based strategy game, Galactic Civilizations II is a strategy game that takes place in the distant future where mankind has become a space-faring civilization and now must contend with other galactic powers who strive for domination in the galaxy.

The sequel includes numerous changes over the original, including the ability to design entire fleets of unique ships from research technology points, more variation in planets for greater numbers of choices on any class of planet, fleet command options, improved combat, and 10 playable races of characters. Galactic Civilizations II also features a vastly overhauled and scalable graphics engine that now runs in 3D (yet is still playable on low-end systems.)

Ziet er ontzettend leuk uit voor een TBS game en voor je het weet is het diep in de nacht :)

Zelf heb ik rechtstreeks bij stardock gekocht dus ik kon 5 minuten nadat hij op de 21e beschikbaar kwam spelen.

King Crimson
23rd February 2006, 13:50
Hij kan de server niet vinden:~/

bdevogt
23rd February 2006, 14:30
klopt server is dood, maar via google vind je andere sites waar je info kan vinden

Gabberkooij
23rd February 2006, 15:39
Hij kan de server niet vinden:~/
ondertussenis hij er weer

Mjr_Winters
4th August 2006, 17:09
Dit is een uitstekende turn based strategy game. Het verbaasd me dat weinig mensen hiervan weten en/of denken dat het niets is. Naar mijn mening is dit 1 van de betere strategy games die er de laatste jaren is uitgekomen.
Hij staat bij gamespot zelfs in de top 3 van beste pc games.
kijk zelf maar:
http://www.gamespot.com/games.html?p...re&sortdir=asc (http://www.gamespot.com/games.html?platform=5&category=&type=top_rated&mode=top&sort=score&sortdir=asc)

Het zou heel erg zonde zijn als een strategy fan DIT mist.

Het enige wat mis is met dit spel is het gebrek aan reclame.

Tsurany
20th March 2008, 21:03
Beetje een bump maar speelt iemand hier dit spel eigenlijk? Kwam hem zelf toevallig tegen toen ik naar een leuke RTS zocht op metacritic en ik vroeg me af of iemand er wat ervaringen mee heeft? Vooral het combat systeem interesseert me, het is realtime combat zonder dat je er zelf iets aan kan doen begrijp ik? Is dat nog wel leuk dan om te spelen? En is de AI een beetje goed?

AWAX
21st March 2008, 17:44
Ik speel het nu al een tijdje en heb het kort geleden ook gekocht omdat ik het echt een goed spel is,
het hielp ook wel dat je dan ook de beta voor de nieuwe expansion kan downloaden waar alle races een aparte tech tree hebben.

Maar het is absoluut geen RTS als je daar naar zoekt, het is een space sim.
De battles zijn wel real time maar je hebt er totaal geen controle over.
Je kan je eigen schepen helemaal zelf ontwerpen, waar de guns zitten etc..
Maar combat hoeft geen groot deel van het spel te zijn, het ligt er aan hoe je speelt.

Ik raad je gewoon aan om het spel te downloaden en dan te kijken of je het leuk vindt of niet, dat deed ik ook en later heb ik het gekocht.

Tsurany
21st March 2008, 17:49
Heb het sowieso al gedownload, play.com was hij uitverkocht en de rest van de winkels die ik ken die verkopen hem niet meer. Ik zoek ook niet naar een RTS, maar battles Real Time uitvoeren zou dan wel weer fijn zijn. Heb de tutorials doorgenomen en ziet er erg ingewikkeld uit maar wel vrij vermakelijk.
Maar wel een spel waar je de tijd voor moet nemen, volgnens mij leer je het niet in een paar uur.

Illuv
21st March 2008, 17:56
Het valt wel mee met de moeilijkheidsgraad. Het is minder obscuur als oudere vergelijkbare titels in het genre. Ik heb het alleen niet meer aangeraakt sinds ik Sins speel.

AWAX
21st March 2008, 17:59
mwa, het lijkt ingewikkelder dan dat het is, ik raad je aan om vooral in het begin de economic en moral bonusen te nemen want dat zijn de belangrijkste dingen imo.

Ook is het handig om planeten te specializeren, en vooral de planeten met een hoge PQ (planet quality) voor economie te gebruiken want je wilt een hoge populatie op die planeten (meer mensen = meer tax:D)