PDA

View Full Version : [PC] Dungeon & Dragons Online - Stormreach

Black
1st May 2006, 03:00
Hm, op aanraden van Dr34m hier hebt ik de trial van Dungeon & Dragons Online : Stormreach eens uitgeprobeerd. Ik kon er nog geen topic over vinden dus hierbij.

Zelf hou ik totaal niet van MMORPG's, gewoonweg terugdenkend aan m'n Diablo2 dagen in termen van verslaving, irritatie en nutteloosheid. Maar omdat ik een behoorlijke fan van de D&D regels ben heb ik dit toch een kans gegeven. Misschien meer omdat ik NWN nu wel gezien heb en, samen met krekje, zit te wachten op Neverwinter Nights 2.

Algemene Informatie :

Officiele pagina : http://www.ddo.com/ ( Staat ook de 7 days trial op )

Key features :

Dangerous: Survive unforgiving dungeons, fiendish traps and foes that punish the foolish.
Unique: Create a custom hero from five races, nine classes, and hundreds of skills, feats and looks.
Deadly: Fight using active combat where skill matters and seconds count.
Authentic: Experience classic D&D® roleplaying based on the v3.5 rules.
Heroic: Be a champion in private quests focused on adventure, not grind.
Stunning: Explore Stormreach's vast cityscape built with the Turbine's 3rd generation graphics engine.
Unlimited: Advance your character through brawn, cunning, or wits.
Strategic: Coordinate tactics with the integrated voice chat system.
Fast: Jump into adventures quickly, reducing tedious travel and waiting.
Over de D&D 3.5 regels :

Dungeons & Dragons Online™: Stormreach™ is based on the latest version of Dungeons & Dragons®, the roleplaying game that started it all.

What is Dungeons & Dragons?

D&D® is the game that defines the genre and has set the standard for fantasy roleplaying for more than 30 years.

D&D is an imaginative, social experience that engages players in a rich fantasy world filled with larger-than-life heroes, deadly monsters, and diverse settings.

Players create heroic fantasy characters -- mighty warriors, stealthy rogues, or powerful wizards -- which they guide through an ongoing series of adventures, working together to defeat monsters and other challenges and growing in power, glory, and achievement.

What is D&D 3.5?

The Dungeons & Dragons game was first published in 1974 as three small booklets in a box. In 1978, the 1st edition of Advanced Dungeons & Dragons (AD&D) was published as larger-format hardcover books (the original Player's Handbook, Dungeon Master's Guide, and Monster Manual), followed in 1989 by 2nd edition AD&D.

In 2000, the game shed the "Advanced" from its title and reunified under the name of its birth. Third edition Dungeons & Dragons (sometimes casually referred to as "3E") provided a revitalization and far-reaching revision to the rules system.
For complete information on the full 3.5 Edition, visit the Official Dungeons & Dragons Website
Enkele screenshots :

Red dragon
http://ddoimages.turbine.com/files/80/08/58/02/879.jpg

Golem ( en karakter met flaming greataxe )
http://ddoimages.turbine.com/files/26/26/86/05/181.jpg

Eerste area waar je in beland wanneer je het spel voor het eerst speelt.
http://ddoimages.turbine.com/files/67/60/01/61/712.jpg

EtherStorm
1st May 2006, 03:30
Ik zit te twijfelen. Op zich vind ik de opzet erg leuk. Je zoekt een groep en doet een quest samen. Oneindig monsters grinden hoeft niet.

Ik denk dat ik die 7days trial ook eens ga proberen

Maarre... er is al wel een draad over :
http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=67116

rudolfb
10th May 2006, 18:03
Heej, ik heb me aangemeld voor de 7 daagse trial, enzo, wou ik het spel downloaden, ben ik niet lid van fileplanet!! dus nu heb ik al 3 dage verpest, dus als iemand een oplossing weet zonder dat ik lidmaatschap moet betale voor fileplanet, danke.

rudolfb
14th May 2006, 11:57
OH cool ik heb hem nu ook gedownload. Maar als ik de setup open loopt het hele zaakje vast. Kan ik daar wat tege doen?:(

Black
14th May 2006, 15:56
Geen idee, hier werkte het prima. Maar herrinerde me wel dat de installer wat aan de zware kant was.

rudolfb
18th May 2006, 19:01
Oh ik liet de pc aan staan en toen ik trug kwam was alles oké. WAT EEN KUT SPEL! ik hou van MMORPG's maar dit is echt kut. Mssg meer voor mensen die grinden niet leuk vinde?

Geops
18th May 2006, 19:04
Oh ik liet de pc aan staan en toen ik trug kwam was alles oké. WAT EEN KUT SPEL! ik hou van MMORPG's maar dit is echt kut. Mssg meer voor mensen die grinden niet leuk vinde?
Grinden in een D&D game is sowieso nooit mogelijk (verhaaltechnisch gezien). Het is een game dat volledig gebasseerd is op creativiteit van de speler en teamwork. In je eentje ben je na de eerste dungeon niks en ga je alleen maar dood. Tevens is er geen mogelijkheid tot grinden nee en gelukkig maar anders zou de game helemaal niks worden/zijn :aai:

yme
23rd May 2006, 22:40
Net is mijn 7 dagen trail afgelopen.
Ik moet zeggen dat het echt even wennen was in het begin. Het idee is goed ( ik heb al regelmatig pen and paper gedaan) maar naar mijn mening is het spel nog niet perfect uitgewerkt. Bovendien vind ik de besturing iets te vlot. Het ziet er aardig uit, maar eerlijk gezegd ik had beter verwacht. Helaas niet mijn ding.

Darvo
13th January 2008, 20:18
Had het spel vrijdag gekocht voor 9euro met 30 dagen playtime nou ik weet niet hoor maar dit spel hoort echt bij de slechste spellen ooit catogorie en zeker voor een mmorpgh.

Bugged as hell
mobjes lopen niet op je af maar blinken op je af of zweven op je af. Ze komen out of the blue op je af door de lag blinken ze soms achter je ( en ja weet dat er ook stealth mobs zijn) en eerst slacht je alle mobs af wat je tegen komt en dan in eens ga je 3 x dood. Je weet ook niet wat je moet doen er is geen verhaal alleen maar lossen stukjes.

Maar ik was dus erg verbaast hoe slecht dit spel was en het is echt een 1 waard voor de moeite. Atari kan beter mmorpgh games links laten liggen want LOTR online was ook al 10x niks maar toch nog steeds beter dan dit.

xMdeB
17th January 2008, 21:51
Een vriend van me heeft t geprobeerd te spelen, maar hij zei dat het inderdaad niks voorstelde.