PDA

View Full Version : Is archlord de nieuwe WoW-killer?

knuppel5
22nd August 2006, 16:20
Hier een kleine preview:

Archlord is een van de paradepaardjes van Codemasters. Ze willen met Archlord namelijk niet alleen een game neerzetten die tot je maximum level even verslavend is als World of Warcraft, maar ze willen ook endgame content naar een nieuw niveau tillen.
Archlord speelt zich af in Chantra, een mystieke wereld waar mensen, maann elven en orks wonen en dat doen ze niet bepaald op goede voet. Tussen de drie rassen woedt een hevige strijd om de heerschappij over Chantra. Als speler kies je een van de drie rassen en stap je de wereld in.
Het begin van de game voelt enorm standaard. Je bent in een soort stad en je moet simpele quests oplossen. Dood een paar van die beestjes, haal dat wapen voor die persoon en vervolgens geeft die weer een vervolgquest. Niets wat we niet eerder hebben gezien. Ook de wereld is vrij standaard, hij is welliswaar stukken donkerder dan bijvoorbeeld World of Warcraft, maar het doet niet nieuw aan. Sterker nog, het doet zelfs achterhaald aan. Hoewel de monsters erg fantasievol zijn is er namelijk weinig detail besteed aan de omgeving. Er is totaal geen sfeer, gewoon een leegte. Misschien had dit te maken met het gebrek aan andere spelers en dat de game nog in beta-fase was, maar het was wel saai.
De basisgameplay lijkt het dus aan te schorten, dan het andere doel van Codemasters: het Archlord systeem. Dit houdt in dat elke realm een Archlord kent. Deze Archlord is zeg maar heerser over de wereld. Hij heeft een gigantische vliegende draak als rijdier en hij kan bijvoorbeeld het weer beí¯nvloeden. Natuurlijk moet je wel eerst maximaal level zijn voordat je dit kan bereiken. Daar komt nog bij dat er maar één is. Dus ga je strijden met andere spelers om die macht. Een soort free for all Player vs Player. Op zich een erg toffe feature, maar toch sluipt hier ook gevaar. Er is namelijk maar één Archlord. Wat doen al die andere mensen dan op level 75? Raids uitvoeren? Lastige instances?
signup: http://www.archlordgame.com/beta-signup.php

Nu blijft de vraag nog steeds: zal dit spel evengoede gameplay verzorgen als WoW? Of blijkt dit nieuwe archlord-systeem totaal de verkeerde kant op te gaan?
Vele sites die de béta-release gespeeld hebben vinden dat de game vol bugs zit en gewoon veel te saai is.

kreative
22nd August 2006, 16:42
Denk niet dat Archlord een WoW killer kan worden. Het systeem spreekt mij wel erg aan maar de verhalen die ik er tot nu toe over heb gehoord zijn niet echt positief te noemen.
Ik wacht het af maar weet bijna zeker dat het WoW niet kan evenaren.

rudolfb
22nd August 2006, 18:17
Die gameplay filmpjes zijn echt saai :S WoW is veel beter, en hoe groot is de kans dat je archlord wordt..

Illuv
22nd August 2006, 18:59
Ondanks dat ik zelf geen plezier (meer) beleef aan WoW, zal er de eerste 2 jaar geen MMORPG verschijnen welke qua subscribers aantallen WoW van de troon zal stoten.

Archlord niet, LotR online niet, W.A.R niet, Vanguard niet, Bioware's MMORPG niet...en ga zo maar door.

Ik bedoel, Blizzard heeft in zo'n korte tijd zo'n grote slice of the pie verkregen, dat laten ze echt niet zo maar gaan. Zeker niet met de aankomende uitbreiding.

http://87crewnl.test.shared.easynet.nl/mmorpg.jpg

rudolfb
22nd August 2006, 19:02
Mooi tabbeltje alleen ze zijn Spellborn vergete :$

Illuv
22nd August 2006, 19:04
Spellborn heeft nog geen betalende subscribers, aangezien ze nog niet live gegaan zijn. Voor de rest zijn er mmorpg's met een percentage subscribers welke zo marginaal is, dat deze onder 'all others' vallen.

Liquidje
23rd August 2006, 04:00
ik vind RuneScape geen hol aan, echt voor mensen zonder geld zoiets :S

Maar buiten dat... Tjah als je met 10000 op een server zit, en 1tje mag archlord zijn... tjah lijkt me echt kicke om dat te zijn, maar die kans is wel belachelijk klein :S

conceit2
23rd August 2006, 11:55
ik vind RuneScape geen hol aan, echt voor mensen zonder geld zoiets :S

Maar buiten dat... Tjah als je met 10000 op een server zit, en 1tje mag archlord zijn... tjah lijkt me echt kicke om dat te zijn, maar die kans is wel belachelijk klein :S
en voor hoeveel zal dat "archlord" account dan weer worden verkocht op ebay....?

pico
23rd August 2006, 13:16
Mwah als er behalve Archlord worden niks te doen is in endgame heeft WoW niks te vrezen lijkt me. Maar je weet natuurlijk nooit wat er nog toegevoegd gaat worden. Toch maar even inschrijven voor de beta.

aXe
23rd August 2006, 13:47
Om nog even terug te komen op die Archlord. Wat als de Archlord is uitgelogged? Dan kan niemand hem verslaan toch? Of is diegene dan de titel weer automatisch kwijt aan de nummer 2? Zijn er uberhaupt ranks?

Die tabel is op zich wel leuk, vind alleen jammer dat DAoC nog maar 1% heeft (voor WoW was dat vast heel anders). En D&D Online heeft nog minder zelfs.. I wonder why..

Ik denk niet dat Archlord hoog komt. Er zijn indertijd al zoveel "promising" titels voorbijgekomen en ze zijn eigenlijk allemaal de prullenbak in gegooid (of de advertising is zo laag dat je je afvraagt of het al uit is).

Illuv
23rd August 2006, 17:01
Die tabel is op zich wel leuk, vind alleen jammer dat DAoC nog maar 1% heeft (voor WoW was dat vast heel anders). En D&D Online heeft nog minder zelfs.. I wonder why
Offtopic: DaoC heeft nooit verschrikkelijk veel subscribers gehad. Op hun top (midden 2004) kwamen ze aan de 250.000 actieve subscribers (ter vergelijking, UO is ondanks zijn populariteit hier ook nooit boven gekomen).

Geen enkele 'westerse' mmorpg heeft ooit meer als 600.000 actieve subscribers gehad (na de Everquest franchise komt er zelfs een tijdje niets, tot SWG met 300k). In Azií« trokken mmorpg's al veel eerder > 1 miljoen subscribers (Lineage I & II).

Ondanks het feit dat UO en DaoC kwalitatief gezien uitstekende mmorpg's waren/zijn, zijn ze financieel nooit zo'n succes geweest als WoW of Lineage. Positief is echter dat de mmorpg markt nu echt opengebroken is (al blijft het wachten totdat een groot deel van Noord-Amerika eindelijk de beschikking krijgt over breedband), waardoor toekomstige grote titels gebaseerd op bekende franchises (ala W.A.R. of LotR Online) wel eens van de grote WoW taart kunnen gaan snoepen.

Liquidje
23rd August 2006, 17:37
Ik heb hier nog een final fantasy XI coupon liggen... Toch maar eens proberen :)

pico
23rd August 2006, 17:41
Ik zou wel graag een MMORPG zien die net zo leuk is als wow. Eens een keer wat anders maar een MMORPG in de toekomst enzo dat zie ik niet echt zitten. Maar Warhammer online of een LoTR mmo zou wel tof zijn.

WHITE LION
24th August 2006, 02:36
Ik denk dat Vanguard wel een zeer goede MMORPG gaat worden , alleen schijnen de de systeem eisen vrij zwaar te zijn , in tegenstelling tot WoW , dus daar zullen ze niet veel zieltjes mee winnen. (zie EQ II )

Fenix
24th August 2006, 04:55
Ik zou wel graag een MMORPG zien die net zo leuk is als wow. Eens een keer wat anders maar een MMORPG in de toekomst enzo dat zie ik niet echt zitten. Maar Warhammer online of een LoTR mmo zou wel tof zijn.
Als uitstapje kun je Auto Assault overwegen.. ik heb het een aantal weken gespeeld ter review en vond het sinds WoW eindelijk weer eens verslavend om een MMO te spelen na The Matrix Online en D&D Online.

Illuv
24th August 2006, 10:49
Nu is Auto Assault ook niet the greatest thing since sliced bread, maar in vergelijking met The Matrix Online en D&D Online is het een aardige poging van NCsoft.

Let wel, dit zegt meer over de eerder genoemde mmorpg's, dan over Auto Assault zelf. B)

For Rome
5th September 2006, 23:11
Haha, wel leuk. Had hier eens voor opgegeven, en ben nu uitgekozen om deel te nemen aan de beta :D Nu maar even downloaden met dat kut fileplanet :(

aXe
6th September 2006, 14:40
Haha, wel leuk. Had hier eens voor opgegeven, en ben nu uitgekozen om deel te nemen aan de beta :D Nu maar even downloaden met dat kut fileplanet :(
He lol ik ook :D Maar even zien, heeft nog wel een NDA though.

Nestarion
9th September 2006, 20:40
Ik ben de client ook aan het downloaden, ben benieuwt..
Ik denk eigenlijk dat ze teveel de nadruk op de archlord hebben gelegd, zoals eerder gezegd is, maar 0.01% wordt archlord, wat doet de rest dan?

Blijft afwachten dus, BETA kan helpen bij dit soort oordelen, maar BETA is natuurlijk veel 'leger'..

kreative
10th September 2006, 20:44
Ben ook de beta aan 't downloaden (WoW is toch verlopen) dus kan mooi even kijken of het wat word.

rudolfb
10th September 2006, 23:10
Ik was eigelijk vanplan morgen weer een gamecard te kopen, maar ik kan het gelukkig weer uitstellen omdat iedereen die fileplanet member(dus geen betaal spul) een beta key kan halen. Eigelijk denk ik niet dat Archlord leuk is maar toch ff proberen heh ;) scheelt weer 25 euro...

kreative
11th September 2006, 00:41
Oh mijn god... Dit spel is het dus écht niet gewoon. Waarom niet? Het spel speelt totaal niet soepel. En dat is iets wat ik zeer storend vind. Heb het een half uur gespeeld en vind het gewoon echt niet leuk. Niet soepel, en de teksten zijn al helemaal "minder prettig". Het concept is mooi maar de uitwerking ervan vind ik niks.

Black Eagle
11th September 2006, 02:13
Oh mijn god... Dit spel is het dus écht niet gewoon. Waarom niet? Het spel speelt totaal niet soepel. En dat is iets wat ik zeer storend vind. Heb het een half uur gespeeld en vind het gewoon echt niet leuk. Niet soepel, en de teksten zijn al helemaal "minder prettig". Het concept is mooi maar de uitwerking ervan vind ik niks.
Beta?

Saido
11th September 2006, 10:48
Beta?
ik ben ook Beta tester hiervan maar hij heeft wel gelijk vind ik.
Het is alsof je lineage 2 speelt.

rudolfb
11th September 2006, 10:59
Ja wat een kut spel. Iedereen die zegt dat Archlord een WoW killer is mag zich schamen want het is echt verrot. De camera doet niet wat je wilt, als je ergens klikt moet je eerst een half uur wachten... WoW... here I come.

Nestarion
11th September 2006, 18:01
Niet te voorbarig, maar alsnog vind ik Archlord niet goed uitgewerkt..
Ben nu level 9 elementalist, en de professions vind ik niet echt logisch, het duurde een tijd voor ik uitvond hoe ik een vijand skinde xD, en alchemy ziet er ook niet bepaald simpel uit..
Dag 1 wat bij mij laggy, en de animatie werkte niet, dag 2 werkte alles soepel, geen lagg, wel erg irritante pathfinding als je de muis gebruikt, leuke animaties bij skills (wel wat weinig skills!?) misschien te weinig professions?

Tot nu toe toch meeste aan het grinden, ik vraag me serieus af wat dit spel in huis heeft om ons bezig/geboeid te houden? :|

kreative
11th September 2006, 18:41
Beta?
Ja inderdaad, beta. Dit soort GROTE bugs hadden allang verholpen moeten zijn voordat het spel het publiek in ging.

Liquidje
11th September 2006, 19:37
de game is toch nog beta?

Nestarion
11th September 2006, 21:14
ja, maar over 2 weken ligt hij al in de winkel als ik mij niet vergis, ik denk niet dat er nog veel dingen gefixed kunnen worden..

Nestarion
28th September 2006, 23:39
Codemasters Online Gaming has recently announced that due to
community feedback from within the ArchLord BETA we have made the
decision to cancel the proposed PLAYplus system in favour of a
traditional flat monthly subscription fee.

ArchLord will now launch with a standard monthly subscription of UK
£8.99 / US $14.99 / Europe EUR12.99 (plus applicable taxes). The single
monthly subscription will also include free credits for all players
to redeem against in-game enhancements. So now all players will
receive the same amount of credits each month as part of the single
monthly subscription, providing a level playing field for all
subscribers of the game.

_____
Een email rechtstreeks van Codemasters \o/
Meesterlijk, dat ze ook echt wat met de beta feedback doen o^

EtherStorm
5th October 2006, 21:04
Verdorrie, kan nog niet spelen want mn key is nog niet actief :(
zeker tot vrijdag wachten dan maar ofzo

kreative
5th October 2006, 22:51
Geloof me, veel mis je niet.

Kirov
5th December 2006, 12:50
Voor Archlord hoef je niet meer maandelijks te betalen :) Zie de FP

Nestarion
5th December 2006, 13:09
Vanaf 4 januarie, that is.. En codemasters geeft tegenwoordig ook 10-day passes voor Archlord vrij, lijkt er op dat ze vrij wanhopig zijn met het aantrekken van Archlord kopers..

Kirov
5th December 2006, 13:53
NVT

Liquidje
5th December 2006, 13:56
open even een eigen topic }:

Kirov
5th December 2006, 14:06
NVT

RPG_Boy
5th December 2006, 15:10
Klopt aangezien het hier over MMO's gaan dacht ik, ik post het hier :kirby:

Ik kan zelf nog geen topics posten namelijk vandaar

Liquidje
5th December 2006, 15:26
even een dagje wachten. En het gaat hier niet over MMO's, maar over Archlord, een MMO. Of zou jij ook in een Lamborghini-thread gaan praten over jouw Fiat Panda? ;)

Even een dagje wachten, en dan in het MMO-hok een threadje aanmaken...

RPG_Boy
5th December 2006, 15:29
Is goed thx voor de tip _O_

mad max
5th December 2006, 15:41
RPG_Boy ik heb van je eerste post een nieuw topic gemaakt, wat je hier (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=70932) kunt vinden. Edit de TS anders even met wat extra informatie over het spel en evt. wat screenshots voor de volledigheid. Als je een andere titel wilt moet je me maar een PM sturen, want ik wist niet hoe ik het anders moest noemen.

Stephan123
10th December 2006, 12:36
Om dit topic beetje op te kicken

Hier is een nieuwe trailer van de komende update voor Archlord

http://www.youtube.com/watch?v=Jk6ZuWM_vYQ

Lord Tilo
10th December 2006, 18:18
Hmm, ziet er leuk. Is er al een first person mmorpg? Ik ben er nog geen 1 tegen gekomen.

Varonion
10th December 2006, 18:45
Waar kan je dit spel halen? Hij ligt hier iig niet in de winkels :~/

Stephan123
10th December 2006, 19:22
je kan hem bij bol.com bestellen

Yozzie
10th December 2006, 19:24
Hmm, ziet er leuk. Is er al een first person mmorpg? Ik ben er nog geen 1 tegen gekomen.
Volgens mij kan je in heel veel MMORPG's het camerapunt gewoon op firstperson zetten :P. Maar dat bedoel je zeker niet :+.

Leis
18th March 2007, 22:28
Ik zit diep na te denken, zou ik dit spel kopen of niet?
Ik heb de review al gelezen, maar ik wordt er niet echt wijzer uit hoeveel mensen dit spel online spelen?
Ik zie nogal aardig wat min punten in de review moet ik daar nou echt na gaan kijken? Of het spel kopen en zelf beoordelen?o:]

Alvast bedankt,

Dennis

rudolfb
18th March 2007, 22:32
Als ik jou was zou ik het niet doen, ik denk dat zulke games alleen op het begin leuk lijken maar het echt niets is. Ik zou het echt niet doen, laat die chinezen maar lekker zulke spellen spelen terwijl wij wachten op age of conan & warhammer online

Leis
18th March 2007, 22:37
Als ik jou was zou ik het niet doen, ik denk dat zulke games alleen op het begin leuk lijken maar het echt niets is. Ik zou het echt niet doen, laat die chinezen maar lekker zulke spellen spelen terwijl wij wachten op age of conan & warhammer online

Age of Conan & Warhammer online is een nieuwe RPG die binnenkort komt?
Kan je daar iets meer over vertellen?

yme
18th March 2007, 22:45
Misschien even een trail van 10 dagen uitproberen? Vaak zijn die wel ergens op internet te verkrijgen. Ik ben het zelf ook van plan voor Heroes of Vanguard of hoe heet het ook alweer :)

Shakermaker
19th March 2007, 00:18
Archlord schijnt echt een but-game te zijn. Ik zou eerder wachten op Conan zoals Rudolf al zei, of kijken of je ergens een trial voor Lords of the Rings online kan vinden. Een paar mensen van dit forum hebben de beta gespeeld en die waren erg enthousiast. Dit is de thread (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=70344) over LotR:O. En hier (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=71348) kan je meer info over Conan vinden.

Tommson88
7th January 2008, 16:48
Ik heb dit spel gedownload, maar om de een of andere vage reden werkt de .exe niet en als ik het probeer te verwijderen dan schijnt ie door een ander programma in gebruik te zijn..
Taakbeheer erbij gehaald, alle troep uit gezet en nog steeds wil het bestandje niet weg..
Veilige modus opgestart en nog steeds schijnt die .exe door een ander programma gebruikt te worden..
Register geopend, gezocht naar Archlord, en maar 1 resultaat.. Wel verwijderd.. Maar nog steeds kan die .exe niet weg..

Ut probleem is, dat azureus het niet meer doet sinds ik dat bestandje heb gedownload :S Opnieuw installeren werkt ook niet..
Iemand enig idee hoe ik nog zou kunnen proberen van dit bestandje af te komen zodat azureus het waarschijnlijk weer doet??

Like-a-Bunny
7th January 2008, 17:00
Klinkt al een virus? Ik bedoel je kunt de .exe niet openen (dus niet zien of het í¼berhaupt Archlord is) en hij heeft zich verankerd. Virusscan al geprobeerd?

Ik weet niet waar je de torrent vandaan hebt, maar Archlord kun je hier (http://www.archlordgame.com/freetoplay.php) gewoon gratis downloaden.

Tommson88
7th January 2008, 17:02
Avg vindt ook al niets.. Ad-aware is nu druk bezig..

Das de plek waar ik het vandaan had.. En dan bij stap drie een torrentbestand en om ut via azureus te downloade en gevolg is bekend :(

Like-a-Bunny
7th January 2008, 17:05
Vreemd...dan kan ik me bijna niet voorstellen dat het een virus is.
Wat voor melding krijg je wanneer je de .exe opent?

[edit]Heb je Vista als OS? Daar schijnen problemen door te kunnen ontstaan lees ik net.
[edit 2] Kijk anders eens hier:
http://community.codemasters.com/for...d.php?t=152172 (http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=152172)

Tommson88
7th January 2008, 17:17
Als ik Archlord_Installer.exe open, dan komt er heel even een dosschermpje.. Staat verder niks in dat schermpje..
Ik gebruik XP..

Volgens mij heeft ie geeneens dat bestandje gedownload.. Er staat wel dat ie 1,5GB is, maar zolang was ie volgens mij echt niet bezig.. Heb het gister tijdens het eten gedaan, maar toen ik terug kwam was azureus afgesloten.. :S

Darvo
7th January 2008, 18:34
Kan zijn dat internet er eve uitlag en dat je daardoor een corrupte file. 1.5 GB zal die ook zijn maar de files zijn dan allemaal niet compleet. waarom die niet weg kan lijkt mij ook op een virus en de enigste manier om het dan weg te halen is een herinstallatie als de antivirus en ad aware het niet weg kunnen halen.

Liquidje
17th February 2008, 17:52
Hou maar weer op met nutteloze kicks en nutteloze reacties hierop. Post alleen wat als je echt iets te melden hebt