View Full Version : [Multi] SACRED 2: Fallen Angel
Sobek
22nd August 2006, 17:34
Sacred 2: Fallen Angel
Sacred 2 is de opvolger van Sacred :D van Ascaron
Dit vervolg speelt zich ook af in het Koninkrijk Ancaria, waar je een hero kan kiezen uit 6 karakters. Eén hiervan is de Seraphim, die tevens voorkwam in deel 1. Andere karakters zijn (mij) nog niet bekend.
http://img86.imageshack.us/img86/1542/sacred293320020060516screen149nz5.jpg
De wereld is ontzettend groot vergeleken met Sacred 1 en je kan veel, heel veel guests verwachten, wel meer dan 3x zoveel als in deel 1. Quests in allerlei soorten, zowel goede als slechte. Hoe Ascaron dit uitwerkt, wil men nog niet vertellen.
Tevens kan je op allerlei mounted beasts rijden, wat een leuke verandering is voor een RPG zoals Sacred :)
http://img149.imageshack.us/img149/4255/sacred293320020060516screen148bh3.jpg
Sacred 2 is volledig 3D en je kan in huis lopen om vijanden te verslaan of geld te zoeken.
http://img81.imageshack.us/img81/3811/sacred293320020060516screen035ky4.jpg
Ook is er een dag-en-nacht cyclus
http://img177.imageshack.us/img177/1231/sacred293320020060516screen042qc8.jpg
Zelf zit ik erg op een hack & slash RPG zoals Sacred 2 te wachten, want deel 1 heb ik helemaal verslonden O+
kreative
22nd August 2006, 17:36
Lijkt me wel een leuk spel, deel 1 was een leuk tussendoortje.
Kan je alleen even plaatje 1 resizen ofzo? :P
Sobek
20th December 2006, 17:01
Er is een officií«le website voor Sacred 2 open.
Helaas nog wel in het Duits...:~/
http://www.sacred2.com/HOME/News.html
Sobek
12th February 2007, 17:27
Voor de geí¯nterreseerden:
Hier een filmpie o^
http://www.gamespot.com/pc/action/sa...gel/index.html (http://www.gamespot.com/pc/action/sacred2fallenangel/index.html)
Sobek
23rd August 2007, 18:37
Een nieuwe trailer over Sacred 2.
Ziet er goed uit...
Nieuwe trailer Sacred 2 (http://www.gamer.nl/doc/41322)
**Sgt.Strong**
24th August 2007, 09:19
hoe zit het met de online gameplay , is die gratis en werkt dit hetzelfde als diablo2 met battlenet?
aXe
24th August 2007, 13:24
hoe zit het met de online gameplay , is die gratis en werkt dit hetzelfde als diablo2 met battlenet?
Linkje (http://forum.sacredeng.ascaron-net.com/showthread.php?t=44316)
Excerpt:
"Multiplayer support differs between the PC and console versions. While the PC version will offer 16-player multiplayer online, the Xbox 360 is limited to four players because of memory issues. Having said that, each version shares the same basic code and will therefore offer exactly the same features in both single and multiplayer. There will be player versus player and player versus AI arenas to play around with, and you can play the entire multiplayer game cooperatively if you wish. Sadly, there'll be no Shadowrun-style support for cross-platform multiplayer, but two players will be able to play on a single Xbox 360 if they wish."
A few key points:
* 16-player servers on PC, 4-player servers on Xbox
* PvP & PvAI arenas (two points there: PvAI is new, arenas are new)
* 2 players on a single Xbox
Alleen het woordje "cooperatively" vind ik al genoeg om hem te gaan spelen :)
**Sgt.Strong**
25th August 2007, 16:16
hmm klinkt goed , ik ga zometeen Loki spelen , ben benieuwd want deze review voorspelt niet veel goeds : " Ik begon aan deze game in de hoop dat het een lekkere kloon ging worden van Diablo 2, maar daar heb ik me vies op verkeken. Grafisch is de game een puinhoop, qua gameplay heb je heel veel kans dat je binnen het uur een nieuwe muis mag aanschaffen en het verhaal is flinterdun. Voor €40,- kun je met andere woorden veel leukere dingen kopen. "
http://www.gamez.nl/web/Publiekelijk...eview-Loki.htm (http://www.gamez.nl/web/Publiekelijk/Artikel-public/Review-Loki.htm)
aXe
25th August 2007, 21:37
Ik speel meestal een spel zelf en maak een eigen conclusie want ik heb het wel vaker gezien dat ik een game erg leuk vind maar dat het totaal wordt afgekraakt omdat het al zo'n bekende formule is. Besturing is de grootste factor bij mij. Als die niet goed is kun je de game ook al niet lekker spelen.
Sacred daar en tegen speelde erg lekker en simpel en had aardig wat monsters en zones die je moest doorkruizen. Nu het zelfs 3D is geworden kijk ik erg uit naar deze game :)
Sobek
27th August 2007, 22:02
Ik speel meestal een spel zelf en maak een eigen conclusie want ik heb het wel vaker gezien dat ik een game erg leuk vind maar dat het totaal wordt afgekraakt omdat het al zo'n bekende formule is. Besturing is de grootste factor bij mij. Als die niet goed is kun je de game ook al niet lekker spelen.
Sacred daar en tegen speelde erg lekker en simpel en had aardig wat monsters en zones die je moest doorkruizen. Nu het zelfs 3D is geworden kijk ik erg uit naar deze game :)
Ben ik helemaal met je eens...:)
Medina
27th August 2007, 22:24
Ik vind de graphics (no offence) nou niet echt mooi, wel mooi, maar dat bloom en blur gedoe... dat ziet er niet uit, (wat jammer genoeg steeds vaker in games terug te vinden is :()
Sobek
27th August 2007, 23:42
Wacht maar af, dan probeer je gewoon de demo, toch? ;)
CuqeBaqer
28th August 2007, 01:28
Ik vind de graphics (no offence) nou niet echt mooi, wel mooi, maar dat bloom en blur gedoe... dat ziet er niet uit, (wat jammer genoeg steeds vaker in games terug te vinden is :()
Vind ik ook het ziet er wat maf en plastic uit imo.
Sobek
30th August 2007, 14:30
Ik ben er nog steeds weg van. Sacred 1 heeft mij namelijk heel lang kunnen boeien, dus hoop ik op een heel goed vervolg. :P
Sobek
19th September 2007, 14:01
Er zijn weer nieuwe screenshots vrijgegeven:
http://www.sacred2.com/uploads/tx_hddisplayimage/Sacred_2-_Fallen_Angel_Seraphim_with_Tiger.jpg
http://www.sacred2.com/uploads/tx_hddisplayimage/SW08_ShadowWarrior_Hellhound_Desert.jpg
http://www.sacred2.com/uploads/tx_hddisplayimage/Sacred_2_-_Fallen_Angel_High_Elf_posing_at_waterfall_01.jpg
Sobek
25th September 2007, 16:24
Voor de echte kenners voor RPG nog eens een goede indruk filmpie van Sacred 2
Sacred 2 film voor goed impressie (http://www.insidegamer.nl/pc/sacred2fallenangel/videos/4125)
Booskijkgezichtje
8th October 2007, 03:00
Ziet er weer leuk uit. :) Maar verder weinig info.
Tyspolir
8th October 2007, 03:52
Wanneer komt dit spel uit?
verder ziet het er leuk uit, ik hoop dat ze de animaties nog iets vloeiender maken zoals het er in de trailer uitziet.
Heb wel weer es zin in een rpg hack en slash
Booskijkgezichtje
8th October 2007, 14:26
Wanneer komt dit spel uit?
verder ziet het er leuk uit, ik hoop dat ze de animaties nog iets vloeiender maken zoals het er in de trailer uitziet.
Heb wel weer es zin in een rpg hack en slash
Ik zie op sommige sites Q1 2008 staan. ):] Tot die tijd vermaak ik me wel met The Witcher :duke:
Sobek
8th October 2007, 16:04
Ja, Q1 2008,... staat ook op de officií«le website.
Ik kan ook niet wachten op een goeie H&S game zoals Sacred 2 o^
Voor meer info wordt lastig,... Ascaron geeft namelijk niet veel info.
shihuandgi
18th October 2007, 02:11
sacred is één van de leukste (voor mij zelfs dé leukste) rpg die ik ooit heb gespeeld!
fantastische hack en slash en ik heb voor het vervolg er een goed oog in!
+ die screenshot van de tijger is gwnweg fantastisch!
:D :D :D :D
Duran
18th October 2007, 16:18
Sacred was zeker leuk, maar niet de beste.
Er zijn zowiezo veel "onbekende" RPG's die toch ontzettend goed waren.
Ik denk dan bijvoorbeeld ook aan Divine Divinity en in mijn ogen de beste
RPG ooit (en bijna niemand kent hem) : Evil Islands : Curse of the lost Soul.
Ben nu bezig (als ik even niet aan het GW-en ben) met Titan Quest , die
valt me tot nu toe wat tegen (ben pas level 8 dus misschien komt het nog, maar ik vind hem zeer standaard tot nu toe (en geen auto-attack - wat haat ik dat steeds moeten klikken).
Sacred 2 staat op mijn verlanglijstje en het leuke is dat ie warschijnlijk toch eerder in Germania uitkomt zodat we vantevoren weten of het wat is.
Ik heb er wel vertrouwen in.
Sobek
18th October 2007, 17:09
Ik heb er wel vertrouwen in.
Ik heb er ook wel vertrouwen in. :)
Titan Quest is meer een lineair RPG spel, Sacred kon je over de hele map lopen. Niet dat je verder kwam, want dan kwam je sterkere tegenstanders tegen. Bij TQ heb je dat niet. Dat laat niet weg, dat ik TQ heel erg leuk vind. \o/ het geeft voor mij een lekkere uitlaatklep...
Sobek
13th November 2007, 14:37
Sacred 2 heeft echte potentie!
Lees dit maar eens, dan merk je het van zelf.
If you're an avid PC gamer then the chances are you'll have heard of an action RPG by the name of Sacred, which came out back in 2004 and soon garnered a strong fanbase and online community, who are still playing it three years later. So we jumped at the chance for a demonstration and hands-on look at how the highly anticipated sequel, Sacred 2: Fallen Angel, is shaping up for its release in March 2008.
Even though there are still a few months to go, the first thing that struck me about Sacred 2 is how gorgeous it's already looking. Action RPGs are generally viewed from a pseudo overhead angle to get a broad view of your surroundings as you hack and slash your way through hordes of foes, so the temptation can be not to worry too much about how things look when you zoom right in - however, Ascaron haven't even slightly given in to this temptation. It's no exaggeration to say that the developers have crafted a truly beautiful, living, breathing world to venture through, wherever you look there is movement and life, and even when the characters are standing still you can see their bodies moving as they breathe and stretch while waiting for you to put them into action. Individual strands of grass sway in the wind, as do the trees, which look completely natural and their real-time shadows enhance this effect no end.
Sacred 2 is a true sequel - everything in the game and graphics engines has been created from scratch, and the end result is a mightily impressive and varied landscape. We began our virtual tour with a look at one of the returning character classes, the Seraphim, and watched in amazement as developer Jens Eischeid zoomed right in so that her body filled the screen and we could see that she sported enough detail to put the average third person action character to shame. A number of different armour sets were shown to us, each of them distinctive and unusual, an array of incredibly cool-looking, colourful and well-conceived designs, as well as the ability to mix and match at will to create a truly unique look for taking your avatar online. Your only limitation is how much you can fit into the grid-based inventory, where all your possessions are stored.
Even more impressive was the sabre-toothed tiger that serves as the Seraphim's exclusive mount in the game, its tail swishing gently back and forth as it waited patiently to be guided around the level. A big hit with fans of the original, the mounts have returned with gusto for Sacred 2, with options to customise them and outfit them with a range of armour and weaponry, each of the six character classes having their own unique mount. Not only this, but you can learn skills and special attacks for your mounts, giving you even more options for wading through the bad guys that are determined to send you to an early grave. We got to see two of the mounts, plus the default horse you begin with, and the new Shadow Warrior's Hellhound looks amazing, reminiscent of the red-eyed beasts from Ghostbusters in build and movement, hopping around the level like a fearsome powerhouse.
The already picturesque landscapes have been further enhanced by some wonderful effects, including a day/night cycle that was a wonder to behold in fast motion, as we watched the shadows of the trees and characters changing position, the light fading to give way to moonlit night, then back to day again. This isn't just eye candy either, as NPC routines change depending on the time of day and certain enemies, like werewolves, only come out at night. Then there's the wind, blustering through the landscape, causing trees sway to markedly and sandstorms to be whipped up in the desert. Possibly the best of the bunch though is the rain effect, which is the most realistic and wonderful looking rendering of rain I've ever witnessed, characters and the landscape get wet, while the individual droplets can be seen impacting on the wonderfully fluid rivers and lakes. Further life will be brought to the final build with the inclusion of birds flying around, fish swimming in the rivers and mammals like rabbits hopping about the place.
The game world itself is huge - fifteen square kilometres of territory to explore, which is divided into twelve themed regions including desert, mountain, icy tundra and jungle, with villages and towns for the various races like the High Elves and the Medieval level humans to explore. To give you an idea of just how huge it is, running non-stop from the top left to the bottom right of the game world would take approximately six hours! Even more impressive is that the world of Ancaria is fully streamed, so you won't see a single load break or even be aware that the next sections are loading in as you approach them. This includes buildings, and I was impressed as the Seraphim was guided into a house, its roof fading away to reveal her walking straight inside to ransack it (some RPG traditions never change, I'm glad to say!) The levels are multi-tiered too, so when you're high up you might spot an area down below in the distance that you want to find your way down to and explore.
Confident in the mythology and history established in the original, Sacred 2 is actually a prequel that takes place 2000 years before the first game. And while the emphasis is firmly on the action, much care and attention has been given to the story to ensure that you will be spurred on as the plot unfolds and you guide your character through the unique role they play in the tale. The story revolves around T energy, which has been harnessed by the High Elves - however, they have abused it and now it's infecting the land, mutating the native wildlife and bringing chaos to the realm. There are two campaigns to play through - in Light it's your job to defeat the reigning High Elves and restore order to the land, while in Dark your aim is to harness the power to your own nefarious ends and take over the world, which will be sure to keep your inner megalomaniac very happy!
Adding real depth to the setting, there's an individual storyline to follow for each of the six character classes, some of which can be played through in both campaigns from two different perspectives. For example, the Shadow Warrior is an undead human slave who suffered through life at the hands of the High Elves and couldn't even be left to die in peace after they resurrected him. So his tale can go either way - he can either embrace the darkness within him and take the dark route, or rebel against his former captors and set out to put an end to their misdeeds once and for all. The stories and quests for the different characters, which have been constructed by a team of professional writers, will intersect at various points as you progress, and the tally of main quests, side quests and character-specific quests is over 650 in total (and counting!) Suffice to say, the amount of variety and depth to plunder is staggering, but fortunately the quest log returns, listing all your currently active quests, which you can complete in any order, diverting from one side quest to go off on another that you've just discovered, should the mood take you. Ascaron's commitment to creating an expansive and open-ended gaming experience is impressive to say the least, even more so for an action RPG, with the potential to rival or even excel the mighty Oblivion.
This commitment is most apparent in the variety and customisation on offer with the character classes. Each of the six classes have three 'aspects' and each of these aspects has a range of combat styles and powers, many of which promise some awesome special effects, allowing you to focus on just one aspect or mix and match elements from two or all three of them to tailor the experience to your own preferences. Emphasis is well and truly on crafting a character that not only looks unique, but plays unique too, making for almost unlimited replay value and allowing you to play through the game multiple times in the same class and have a very different experience each time. Ascaron's philosophy is that your character is the most important aspect of any RPG and they are most certainly practicing what they preach.
The enemies you'll be unleashing all hell upon are just as varied as your character options too, with many different types to be found in each of the twelve regions, which come complete with their own bosses. In the hands-on multiplayer mode I was slicing down goblins, creepy-looking giant spiders, phantoms, floating flame monsters, wolves, wild boar and more, all in the same expansive area. We got to see a couple of the huge bosses too, which unashamedly take a cue from Lord of the Rings, like the Balrog-inspired Fire Demon and the Watcher-like Giant Squid, whose tentacles flap and sway with unnerving realism. Experimentation is encouraged, as you try out different combinations of techniques and powers to discover the best ways to exploit the weaknesses of different foes.
There's no disputing Ascaron's commitment to their fanbase either, they've conducted extensive market research and collected feedback from fans, incorporating many of the suggestions and ideas for what Sacred lovers want to see in a sequel. They're even collecting jokes and humour to scatter liberally into the mix, an aspect of the original that they're keen to retain, in order to round out their world with some light-hearted antics. As an example, the only motion capturing in the game is from the real-life band Blind Guardian, who feature in a side quest where you must retrieve their stolen instruments! Everything else has been hand animated, an approach that Ascaron feel is the best one, and the results are impossible to deny.
Another impressive undertaking in Sacred 2 is the adaptive AI - we didn't really get to see this in action yet, but the game will adapt to your playing style and the number of people you're teamed up with to keep the level of challenge as consistent as possible. Enemies get tougher as you level up and get stronger, while they will increase in strength and number when you are accompanied by other players or charging into battle on your mount. Not only this, but NPCs, who each have their own complex, separate lives, will react differently to you as you progress as a character, the way they treat you early on in the game might be quite different to their reaction later, as you gain notoriety for your deeds, or misdeeds. There are almost 200,000 words for the NPCs alone, so the incentive to interact with them is high and repetition shouldn't be an issue.
On the multiplayer front, Sacred 2 is perhaps at its most impressive. As Director of Publishing Heiko tom Felde explained, Sacred 2 only has one build, and that is multiplayer - in other words, even when you're playing alone, you're in a multiplayer game for one. In practice this means that a friend can come and join you at any point in the game, teaming up to help you take down that tough boss, gaining experience alongside you and splitting the spoils between you. Then, when they've got to go, they just leave and you carry on alone. When you consider that the whole game can be played through by up to six players in co-op, the potential for team fun and camaraderie has never been higher, this alone should be enough to make Sacred 2 a surefire hit with online gamers. There are Player versus Player modes too, where you can enter an arena for a head-to-head duel or a multiple combatant battle, with other gamers able to watch the fight and even place bets on the outcome using in-game currency! Take it from us, this is going to be big online.
And not just on the PC either - while most of what we saw was from the PC version, we got to view the Xbox 360 version in action too and it's looking just as luscious as its computer sibling. Sacred 2 on 360 has been developed to make use of all three core processors and maximise the power and potential of Microsoft's off-white wonder, and all the multiplayer modes of the PC will be available over Xbox Live too. It's a slight shame that cross-compatibility between PC and Xbox 360 isn't on offer, but when you realise that Sacred 2 has been in development since before Sacred was released (even then the initial designs were underway!) you can understand that the technology arrived too late into development to be incorporated. There's nothing else like this on 360 at the moment and I have the feeling that Ascaron are about to discover a big, untapped market in the console arena for action RPGs, especially ones that look this good, have this much depth and have such revolutionary multiplayer features.
The only real differences in practice between the 360 and PC versions are the camera, which is going to be more 'over the shoulder' than 'bird's eye', and the control system, while we didn't get to see this in detail, the face buttons and d-pad are used to map actions and attacks quickly and easily for instant access, a system that's looking promising. Visually there will be some unique graphical effects on the 360 version too, thanks to its uniform spec and those three powerhouse processors. And speaking of powerhouses, you won't need one to play the game on PC either - the graphics are fully scaleable and only require a Pentium 3.1Ghz and GForce 4 or equivalent with 128MB VRAM as minimum, so there's no need to worry about forking out for a fancy upgrade if you've bought your PC within the last two or three years.
After the presentation, we had a brief encounter over LAN, a four-player game where you have five minutes to kill as many enemies as possible, then face-off in an arena against each other. Given the time constraints it was all a bit of a hectic click-fest to try and keep the leading score, but the controls are responsive and intuitive and the gameplay is instantly fun and accessible. I only got a taste of the game, but it has me salivating for the full experience and March 2008 can't come quickly enough!
I can honestly say that I'm very excited about Sacred 2: Fallen Angel. Ascaron's commitment to excellence and innovation is commendable and the end result is a labour of love that promises to be the very best of its ilk. Beneath its gorgeous, accessibly simplistic exterior beats the heart of an endlessly varied and deep gameplay experience that I cannot wait to get my hands on, even if it does mean cancelling my life for about the next two years! Watch your back Diablo - Sacred 2 is looking devilishly good!
Argantos
13th November 2007, 14:59
Jesus dat wordt lastig ik heb sacred ook veel gespeeld was echt goed.
mijn probleem:
in maart komen de volgende spellen uit:
Sacred 2
Spore
Super smash bross. Brawl
iemand tips hoe je ze allemaal tegelijk kan spelen want zoveel tijd heb ik ook weer niet
Sobek
13th November 2007, 15:14
Ga voor Sacred 2 zou ik zeggen, dan kan je Spore ff laten liggen, want die heeft toch vertraging ;)
Argantos
13th November 2007, 16:59
Ga voor Sacred 2 zou ik zeggen, dan kan je Spore ff laten liggen, want die heeft toch vertraging ;)
later we maar hopen van niet hij zou eigenlijk al bijna 2 jaar klaar moeten zijn:D
ik heb lang zat daar op gewacht dus das ook geen optie ;)
Sobek
10th January 2008, 14:23
Helaas helaas is Sacred 2 vertraagd.
Het zou eerst in de lente van 2008 komen, maar dat is nu verschoven naar september 2008. Waarschijnlijk doordat Sacred 2 met de XBOX 360 compatible moet zijn :~/
Om de "pijn" iets te verzachten heb ik hier een mooi filmpie gevonden...
Sacred 2 filmpie (live) (http://www.youtube.com/watch?v=M9l3x33bF9E&feature=related)
Duran
10th January 2008, 15:06
Ja Sacred 2 hou ik ook in de gaten.
Deel 1 en de uitbreiding waren ook zeer leuk.
En ik ben aan het wachten op de onthulling van de nieuwe RPG van Larian Studios (Divine Divinity).
Er staan alleen wat zeer sfeervolle screens op hun site, maar nog geen echte info.
Sobek
13th March 2008, 15:34
Sacred 2 heeft weer iets nieuws laten zien.
Een volgend character dat je kan spelen is de High Elf
http://www.sacred2.com/uploads/tx_hddisplayimage/Sacred_2_-_Fallen_Angel_High_Elfe_posing1.jpg
http://www.sacred2.com/uploads/tx_hddisplayimage/Sacred_2_-_Fallen_Angel_High_Elfe_posing_at_Waterfall.jpg
http://www.sacred2.com/uploads/tx_hddisplayimage/Sacred_2_-_Fallen_Angel_High_Elfe_fight_with_mummies.jpg
Ook zien de Seraphim en Shadow Warrior en goed uit! O+
http://www.sacred2.com/uploads/tx_hddisplayimage/Sacred_2_-_Fallen_Angel_Seraphim_fight_with_trolls.jpg
http://www.sacred2.com/uploads/tx_hddisplayimage/Sacred_2_-_Fallen_Angel__Shadow_Warrior_fighting_with_stoneg olem.jpg
Sobek
13th March 2008, 15:50
Voor een eerste preview van Sacred 2, klik dan op de onderstaande link:
Sacred 2 preview (http://www.worthplaying.com/article.php?sid=50168)
Hier een nieuw filmpie van Sacred 2:
Sacred 2 filmpie (http://www.youtube.com/watch?v=M9l3x33bF9E)
... voor de liefhebbers :)
-> hier nog ééntje:
Sacred 2 Game Convention Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=7pVyTJhWKP4&feature=related)
Booskijkgezichtje
8th May 2008, 00:23
De animaties in dat filmpje lopen nog niet erg lekker. Hopelijk word dat nog weggewerkt. =) Verder hoop ik dat het weer een open wereld is en niet zoals Titan Quest (leuke game maar na 50x word het erg eentonig).
Verschrikkelijk zeg. Die vrouwen zien er allemaal uit als een stel hoeren :S
Gemaakt door mannen he... }: o:]
Sacred 2 is een multiplayer RPG, waar je gewoon als singleplayer speler doorheen kan wandelen. Hierbij is het mooi dat je als vriend kan inloggen in jouw spel om dan samen verder te hakken. De open wereld is er ook zeker, dus je kan je hart ophalen... :)
Sobek
13th May 2008, 19:28
Hier een interview met de ontwikkelaars:
Sacred 2 developer interview (http://www.gametrailers.com/player/31077.html)
Ziet er mooi uit :D Moet eerst deel 1 maar eens uitspelen voordat ik aan deel 2 begin. En zo te zien kunnen we in deel 2 ook echt dungeons in :D
Sobek
9th June 2008, 13:02
Hier een preview van Gamespot:
Sacred 2: Fallen Angel is big. If you were to walk from one end of Ancaria to the other, without stopping to collect gold, talk to villagers, or slay pesky goblins, it would take six hours. There are 22 square miles of forest, desert, tundra, volcano, swamp, and island to explore, and that's not even counting the vast network of underground dungeons inhabited by giant monsters that fill your entire screen. Yes, size is important to publisher CDV, as it looks to create an action role-playing game so massive that it will break free of its PC roots and entice console players to get in on the hack-and-slash action made famous by Diablo.
The bosses of Sacred 2 are big. Really big.
Set to be released later this year on the PC and Xbox 360 with the possibility of another "major console," said CDV, Sacred 2 takes place 2,000 years before the original Sacred. Although there are six playable classes and hundreds of different quests, the basic story is this: Angelic seraphim have been charged with watching over the ancient land of Ancaria. Pleased by the progress of the ancient elves, the seraphim decided to share their secrets of T-energy with the elves. T-energy is the source of all life, it binds us and penetrates us...you know the deal. In a selfish bid to collect all of the T-energy, a faction of elves shattered the harmonious balance of life in Ancaria. Naturally the seraphim that decided to share the T-energy with these greedy elves is in a spot of trouble, and the angelic creature is dispatched from the heavens to right what was wronged. Fallen angel...get it?
We met with CDV and got our hands on Sacred 2 from the beginning. Although playing through the game as a sexy angel is enticing, we opted to jump into Ancaria as the shadow warrior class. The shadow warrior was once a proud soldier, decorated in battle, but was unnaturally raised from the dead against his will. It's understandable that the shadow warrior is grumpy--we don't like getting woken up during naps, let alone eternal slumber. We had only about an hour with the game, so we didn't have enough time to guide the shadow warrior back to the afterlife, but we do know that the six classes' campaigns will take roughly 25 hours to finish each, and that's without playing the hundreds of extra side quests. We did have enough time, however, to summon a pair of skeletal undead warriors to our side in battle to beat up on lowly goblins.
In addition to the seraphim and shadow warrior, you can choose a high elf, dryad, temple guardian, and inquisitor. With the exception of the seraphim and inquisitor classes, you can choose to embark on either a light or dark campaign. While the seraphim is the epitome of good and can choose only a light path, the inquisitor is a great big jerk capable of wielding dark T-energy and scaring small children. Consequently, only the path of shadow is available to him.
The customization options are fairly deep for each class. At this point, you won't be able to create a character from scratch, and we were forced to play as a preset shadow warrior, although CDV is looking into some basic cosmetic customization options to make your character your own. The first important customization choice is to select your own personal deity. Each class begins with 15 combat arts, so you won't have to waste time power-leveling for special attacks. Each of the six deities will unlock an additional five combat arts for you. Throughout the game, you'll find, buy, craft, and trade for pieces of armor like chest plates and helmets. When you accumulate a complete matching set, you'll unlock several combat bonuses.
If you don't want to spend six hours traversing the countryside on foot, feel free to jump on a special mount. In addition to faithful steeds, each class has a specific special mount that can also be outfitted in its own personalized suit of armor. The seraphim charges into battle on a white tiger, for example.
Each of the combat arts can also be tweaked and modified. The seraphim has a lightning attack that can later be changed to spread across the screen, dealing a bit of damage to a number of enemies, or changed into a focused beam of electricity that will devastate a solo enemy. The changes you make on these skill trees will serve to differentiate you from other players of the same class in multiplayer modes.
CDV describes Sacred 2 as being "as close as you can get to an MMO without being an MMO." What that means is that 16 players on the PC or four players on Xbox Live can drop seamlessly into a campaign to play with friends. The enemy AI will automatically increase in difficulty depending on the size of the party, to keep things fair. Because 22 square miles is a lot of ground to cover, you can click on a friend's icon and warp to his or her location immediately. There's also a player-versus-player arena and a player-versus-environment mode, and all statistics earned there will carry over to your character in the campaign, and vice versa.
We jumped into the PC version to play a few quests as our shadow warrior alongside two seraphim controlled by CDV representatives. After warping to their location, we hacked and slashed away with our broad sword at pesky goblins and skeletons. On the PC, you simply point and click with the left mouse button to move and attack, and right click to use one of your selected combat arts. We decided to throw bright green flashes of undead energy, while the seraphim used lightning strikes. There wasn't much to our quest--we simply tracked down some robbers using our compass and beat them down with melee attacks. Soon their gold was ours, we returned the lost loot to the rightful owners, we gained some experience points, and we made Ancaria a little safer for everyone.
Love is a burning thing and it makes a firery ring.
We did get a chance to peek at a few of the bosses in Sacred 2 that are so giant they take up almost the entire screen. A giant fire beast, similar to the balrog in The Lord of the Rings, hurled fireballs at us, and later, a giant squid tried to wrap our character in his crushing tentacles. Ouch.
It's clear that action RPG fans will have a lot to do when Sacred 2 hits later this year. While the hack-and-slash combat isn't very complex next to some of the excellent action RPGs we've seen in recent years, the land of Ancaria is packed with adventure, atmosphere, and choice. Sacred 2 takes what made the original game a success and expands upon it in every way.
Sobek
17th July 2008, 15:31
Dat iedereen zo naar Diablo 3 smacht, snap ik wel, maar vergeet SACRED 2 niet! \o/
Dit Hack 'n Slash RPG spel verdient de aandacht... :bier:
Kijk eens op deze trailer, da's toch geweldig!
Sacred 2 exclusive trailer (http://www.gametrailers.com/player/33309.html)
High Elf human trailer (http://www.gametrailers.com/player/35857.html)
High Elf Human trailer 2 (http://www.gametrailers.com/player/35849.html)
Sobek
23rd July 2008, 13:23
Vandaag een preorder geplaatst van Sacred 2 bij NL Store.
Voor 35,26 euro komt dit spel bij mij op de deurmat. Niet verkeerd he?
Nu nog ff wachten :D
Ravaged
23rd July 2008, 14:15
Mjah, voor mij een gevalletje 'Demo proberen'. Ziet er niet slecht uit, maar ook niet echt overtuigend. Animaties zijn wat houterig, en de camera wat omslachtig. Vind ik een ramp in H&S. Maar ik wacht het af, misschien valt het alles mee...
Asmoday
23rd July 2008, 14:41
Mjah, voor mij een gevalletje 'Demo proberen'. Ziet er niet slecht uit, maar ook niet echt overtuigend. Animaties zijn wat houterig, en de camera wat omslachtig. Vind ik een ramp in H&S. Maar ik wacht het af, misschien valt het alles mee...
Suc6 met demootje proberen :D
Als ze dezelfde copyprotection gaan gebruiken als met sacred 1, duurt het wel ff :D
Hun eigen homebrew copy prot is irri te kraken volgens de kenners.
Voor mij wordt het een instant buy, Sacred 1 was ook heerlijk om te spelen.
En puur en alleen daarom al heb ik vertrouwen in Ascaron.
Maar september .. meehh duurt lang :P
Ravaged
23rd July 2008, 14:49
Ik bedoel echt demo proberen. Met de apostrophjes gaf ik meer aan dat dat het geval was. Anyway, demo proberen (mocht die komen, uiteraard), en zo niet, Dan blijf ik wachten op DIII...
Sobek
14th August 2008, 15:40
Er is nieuws over een nieuw character: The Inquisitor
Hier een link naar de pagina van SACRED 2 The Inquisitor (http://www.sacred2.com/index.php?id=258&L=1)
retiredkamikaze
17th August 2008, 05:51
deeltje een was geweldig...alleen zwaar gebugged (tenminste hierzo). dus ik wens dat ze dat verbeteren. en ik heb nog geen pijl-en-boogklasse gezien (wood elf in deel 1). wood elves waren zo vet met die paardjes. minutenlang om een zooitje zombies heenrennen en ze 1 voor 1 slopen met je pijlenregen. heerlijk. de dark elf was ook leuk: iedereen in de bottomless pit en weg ermee. beetje monsters in de val lokken. maar met de vampier was ik zo dood, idem voor de tovenaar (te lange castingtijd). engel en gladiator heb ik niet eens geprobeerd, omdat dit toch melee-georienteerde klassen zijn en ik daar met de vampier nogal gepwned werd.
de gfx zien er geweldig uit. ik hoop op een soort van morrowind-exploration met de manier van knokken uit deel 1. in deel 1 was er ook veel te zien, maar met een 3d engine en de screenies die ik al gezien heb... ik hoop ook dat je ver kan uitzoomen (als in deel 1), anders wordt het lastig om je truucjes uit te voeren. en ik hoop dat ze het niet makkelijker maken (of moeilijker).
Sobek
18th August 2008, 11:55
Deel 1 was idd zwaar gebugged |:[
... daar baalde ik toen vreselijk van! Gelukkig met een aantal patches werd het opgelost (patch 1.38)
Van je fouten moet je leren, dus daar vertrouw ik wel op :)
Ik kan gewoon niet wachten om Sacred 2 te kunnen spelen... O+
ViBe
30th September 2008, 14:53
Duitse demo is ongeveer al een week uit maar nu ook eindelijk de Engelstalige, HIER! (http://www.gamershell.com/download_33516.shtml)
Downloading as we speak, maar denk niet dat het soepel gaat draaien op me systeem..
Duran
30th September 2008, 16:11
Jup english demo is uit.
Systeemeisen vallen behoorlijk mee hoor, dus denk dat de meeste PC's dit wel trekken.
Mijn oudje van 3 jaar kan hem in ieder geval aan.
Ben benieuwd naar jullie reactie op de demo.
Kopen doe ik dit spel zowiezo , Sacred 1 en Underworld vond ik beiden zeer goed en moet mijn RPG-honger stillen.
Sobek
30th September 2008, 18:55
Cool cool, die gaan we ff downloaden :)
RomeoX
1st October 2008, 02:23
Nou vooruit, ik heb de demo toch even geprobeerd, maar het spreekt me totaal niet aan. De camera-voering bevalt me niet zo, het kleurgebruik doet me niets, en het voelt allemaal vrij houterig aan. Verder liep het hier als een zonnetje, met alle settings op maximaal. Maar ja, dat moest ook eens niet zo zijn. :cop:
Sobek
1st October 2008, 11:22
ik ben heel benieuwd, maar heb nog geen tijd gehad om het te downloaden en te spelen.
Welke PC spec heb jij dan RomeoX?
Laat eens een mooi screenshot zien.
Sobek
1st October 2008, 16:15
Voor de liefhebber hier een paar filmpies van Sacerd 2
Sacred 2 exclusive video (30 min.) (http://www.youtube.com/watch?v=djXpMqGRV0M&feature=related)
Sacred 2 game pro (6 min.) (http://www.youtube.com/watch?v=srT_kAJB5YI&feature=related)
Dit ziet er toch prachtig uit \o/
Dalamar
1st October 2008, 19:10
Ik zal eens kijken of ik er aan kan denken vanavond even een screenshotje uit de demo hier neer te zetten.
Ubertheman
1st October 2008, 19:35
Ik downlaod hem nu ook, als hij klaar is post ik ervaringen+pics.
ViBe
1st October 2008, 22:04
Draait hier niet bepaald goed, maar goed wat verwacht je op mijn verouderde systeem. (AMD64 3500+, 1GB, 9800 PRO) Maar had er toch al weinig vertrouwen in.
Nog niet echt een reden gehad om een pc upgrade te doen, maar waarschijnlijk word Far Cry 2 wel een doorslaggevende reden, maar dat heeft hier weinig mee te maken. Zoiezo koop ik dit spel wel zodra ik de nieuwe pc heb, tenzij er veel slechte reviews en/of ervaringen zijn.
Dalamar
1st October 2008, 22:08
Vloeiende dag-nacht cyclus :)
http://i7.photobucket.com/albums/y257/dalamarnl/sacred2_2.jpg (http://i7.photobucket.com/albums/y257/dalamarnl/sacred2_2.jpg)
http://i7.photobucket.com/albums/y257/dalamarnl/sacred2_1.jpg (http://i7.photobucket.com/albums/y257/dalamarnl/sacred2_1.jpg)
http://i7.photobucket.com/albums/y257/dalamarnl/sacred2_3.jpg (http://i7.photobucket.com/albums/y257/dalamarnl/sacred2_3.jpg)
Sobek
2nd October 2008, 14:37
Ben het nu an het downloaden, maar dat duurt wel lang :|
maar geduld is een schone zaak.
Coole screenshots :bier: super
Duran
2nd October 2008, 16:15
Draait hier niet bepaald goed, maar goed wat verwacht je op mijn verouderde systeem. (AMD64 3500+, 1GB, 9800 PRO) Maar had er toch al weinig vertrouwen in.
Nog niet echt een reden gehad om een pc upgrade te doen, maar waarschijnlijk word Far Cry 2 wel een doorslaggevende reden, maar dat heeft hier weinig mee te maken. Zoiezo koop ik dit spel wel zodra ik de nieuwe pc heb, tenzij er veel slechte reviews en/of ervaringen zijn.
Nou mij lijken die specs toch echt wel goed genoeg om Sacred 2 te draaien.
Heb je je drivers van de videokaart wel geupdate ?
Mijn systeem is volgens mij ouder en die draait de demo vloeiend, ik speel er Bioshock etc vloeiend op dus ik denk dat er niks mis is met je systeem, maar dat je eerder lijdt aan verouderde drivers.
Tip : check maandelijks of er nieuwe drivers voor je videokaart zijn , dat scheelt zoveel !
Heb al zoveel mensen meegemaakt die zeiden dat een spel op hun systeem niet draaide en als je dan ging navragen bleek dat ze een jaar geleden de PC gekocht hadden en er daarna nooit meer iets aan gedaan hadden.
Ik verwacht zelfs dat ik ook Far Cry 2 gewoon kan draaien op mijn "oude" systeem.
Even ter info : is een AMD 4200+, 1gb RAM en een Nvidia 7800GTX videokaart.
Al mijn spellen speel ik trouwens op (weet het niet precies uit mijn hoofd) 1200x780.
Misschien als jullie op hogere resoluties spelen, dat je dan problemen ondervindt.
=HellFire=
2nd October 2008, 16:21
Beter dan een Titan Quest? Zo oogt het wel namelijk, als TQ dus.
Dalamar
2nd October 2008, 16:47
Ben het nu an het downloaden, maar dat duurt wel lang :|
maar geduld is een schone zaak.
Coole screenshots :bier: super
Je kan best ver in- en uitzoomen, maar ikheb het idee dat de distance fog vrij snel zichbaar is, een iets grotere viewdistance was net even iets mooier geweest. Maar het ziet er allemaal zeker zeer sfeervol uit.
Ravaged
2nd October 2008, 18:54
Na ff kort de demo gespeeld te hebben, blijf ik Titan Quest toch de betere game vinden. Grafisch sfeervoller, gameplay smoother, en makkelijkere interface.
Maar verder is het niet slecht. Maar ik wacht ff tot Diablo III.
ViBe
2nd October 2008, 23:36
Nou mij lijken die specs toch echt wel goed genoeg om Sacred 2 te draaien.
Heb je je drivers van de videokaart wel geupdate ?
Mijn systeem is volgens mij ouder en die draait de demo vloeiend, ik speel er Bioshock etc vloeiend op dus ik denk dat er niks mis is met je systeem, maar dat je eerder lijdt aan verouderde drivers.
Ja, laatste keer was wel ongeveer een maand geleden dacht ik maar zal zo wel even kijken hoe het gaat draaien met de nieuwste dan.
Maar na een snelle google zie ik dat jouw kaart ongeveer 2 jaar later dan die van mij uitkwam, dus is die van jouw toch een klein beetje nieuwer :P
Draai overigens 1680x1050 omdat ik sinds kort een 22" monitor heb, zodat ik straks niet alles tegelijk hoef te kopen.
Tsurany
3rd October 2008, 16:44
Het heeft even geduurt maar eindelijk komen er fatsoenlijke RPG's zoals Sacred 2, Diablo 3, Fallout, Kings Bounty Legens. Kijk hier ook zeer naar uit, graphics zijn goed en de rest zal wel prima zijn :D
Dalamar
3rd October 2008, 18:19
Het heeft even geduurt maar eindelijk komen er fatsoenlijke RPG's zoals Sacred 2, Diablo 3, Fallout, Kings Bounty Legens. Kijk hier ook zeer naar uit, graphics zijn goed en de rest zal wel prima zijn :D
Ik ga ook dure tijden tegemoet ja.
Tsurany
3rd October 2008, 19:51
Ik ga ook dure tijden tegemoet ja.
Ik zeg niet dat je ze moet kopen, je hoeft ze enkel te spelen hoor.
Sobek
3rd October 2008, 21:32
Ik krijg mijn PC niet goed. Waarschijnlijk ligt dit aan mijn grafische drivers, maar volgens mij heb ik de verkeerde gedownload :o zou iemand mij kunnen helpen?
PIV 3.2 GHz
2 G RAM
NVidea GeForce 6800
Weet iemand de correcte drivers te vinden, want ik heb Service pack 3 er al opzitten...
RomeoX
3rd October 2008, 23:55
http://www.nvidia.com (met een I dus, en niet met een E) heeft ze denk ik wel, misschien dat je door die kleine (veelgemaakte) schrijffout de juiste drivers niet kon vinden?
Duran
6th October 2008, 16:23
Ik zeg niet dat je ze moet kopen, je hoeft ze enkel te spelen hoor.
Als je ze wilt spelen, dien je ze ook te kopen.
En wil je testen , probeer de demo dan.
In mijn ogen ben je gewoon een dief als je spellen etc illegaal download.
Ik zou ook graag in een porsche rondrijden, maar helaas dat kan ik niet betalen ...
Zou ik hem dan maar stelen ?
Maar lets stay on topic , Sacred 2 ga ik me in ieder geval halen dit jaar.
Duran
6th October 2008, 16:25
Ik krijg mijn PC niet goed. Waarschijnlijk ligt dit aan mijn grafische drivers, maar volgens mij heb ik de verkeerde gedownload :o zou iemand mij kunnen helpen?
PIV 3.2 GHz
2 G RAM
NVidea GeForce 6800
Weet iemand de correcte drivers te vinden, want ik heb Service pack 3 er al opzitten...
Gewoon naar nvidia.com gaan en dan linksboven op download drivers drukken.
Kies jouw kaart uit --> dus in welke range hij zit , in jouw geval de 6000 range
en kies Go.
Installeren en klaar is kees.
Dalamar
17th October 2008, 00:59
Iemand deze game al ergens zien liggen?
Asmoday
17th October 2008, 12:41
Iemand deze game al ergens zien liggen?
Yup gisteren opgehaald bij Dimplus.
Alle andere winkel hebben hem nu volgens mij ook :)
Dalamar
17th October 2008, 16:43
Yup gisteren opgehaald bij Dimplus.
Alle andere winkel hebben hem nu volgens mij ook :)
Tof, dan sta ik straks niet voor niets te zoeken :)
Dalamar
17th October 2008, 21:32
Gvd, die prutsers van bart Smit hadden hem gewoon niet :(
Sobek
17th October 2008, 22:35
Klopt, heb hem alleen nog maar bij FRS gezien...
Zelf heb ik hem on-line besteld, dus ik moet nog ff wachten :|
Asmoday
18th October 2008, 03:28
Klopt, heb hem alleen nog maar bij FRS gezien...
Zelf heb ik hem on-line besteld, dus ik moet nog ff wachten :|
Ik vind het een geweldig spel :)
Speelt lekker, maar bereid je voor op enige crashes op windows vista voornamelijk maar xp heeft er ook last van.
De Closed net werkt ook niet helemaal 100% maar ze zijn er druk me bezig.
En om ff in de smaak te komen voor jullie die hem willen maar nog niet hebben :
http://www.youtube.com/v/5fakNlghOJY
Sobek
18th October 2008, 13:03
Nou als ie cracht, dan verhelpen ze dat wel snel d.m.v. een patch. Daar zijn ze goed in, want in deel 1 zaten er nogal wat...;)
Dit filmpie zegt ook al veel over Sacred 2. Ik kan niet wachten tot ik hem binnen heb.
Sacred 2 Leipzig 2008 video (http://www.youtube.com/watch?v=FCfcRWP-2q8)
Dalamar
18th October 2008, 14:22
Een andere Bart Smit heeft hem ook gewoon niet. Ook bij de Media Markt (die echt wel een behoorlijke verzameling hebben) helaas niet verkrijgbaar :'(
=HellFire=
18th October 2008, 14:39
Ouch, die stemmen zijn voor mij écht een afknapper.
Duran
21st October 2008, 16:02
Zo spel binnen en de eerste indrukken zijn bijzonder positief !
Lekker verslavende H&S gameplay.
Als deze indrukken zich voortzetten is dit tot nu toe de beste rpg van 2008 !:bier:
Sobek
21st October 2008, 16:07
He, je maakt me lekker...:'(
ikke wil het ook spelen, maar het is nog niet binnengekomen.
Kan je een screenshot plaatsen?
Anju
22nd October 2008, 11:22
Zo spel binnen en de eerste indrukken zijn bijzonder positief !
Lekker verslavende H&S gameplay.
Als deze indrukken zich voortzetten is dit tot nu toe de beste rpg van 2008 !:bier:
Misschien wat al te voorbarig, met releases als Fallout 3 en Fable 2 voor de boeg. Maar ik ben het met je eens dat het een erg toffe game is. En die wereld, damn, wat is die wereld groot! :D
Asmoday
22nd October 2008, 12:01
Misschien wat al te voorbarig, met releases als Fallout 3 en Fable 2 voor de boeg. Maar ik ben het met je eens dat het een erg toffe game is. En die wereld, damn, wat is die wereld groot! :D
Wacht ff jij wil Fable 2 onder de RPG noemer gooien?
Fable is gewoon een 3rd person adventure game met een beetje rpg elementjes.
Tevens vind ik Sacred niet eens een RPG, het is een hack and slash met een verhaaltje.
RpG's zijn in mijn ogen gewoon : Baldur's Gate, Planescape Torment, Icewind Dale, etc etc.
Sobek
22nd October 2008, 16:21
Hack 'n Slash vind ik ook RPG ,P
Al zit er niet zo'n verhaal in als Oblivion en Two Worlds ed.
Het blijft een RPG...
Duran
22nd October 2008, 16:41
Ach ja, whats in a name.
Ik schaar me bij Sobek en noem Sacred een RPG.
Ik geef je wel gelijk dat Baldurs gate en Planescape Torment heel wat diepgaander zijn.
Asmoday
22nd October 2008, 17:43
Ach ja, whats in a name.
Ik schaar me bij Sobek en noem Sacred een RPG.
Ik geef je wel gelijk dat Baldurs gate en Planescape Torment heel wat diepgaander zijn.
Het ging me ook meer om de comment dat Fable een RPG is...
Anywayz, ben nu een High Elf an het levelen, ben for fire gegaan maar twijfel steeds meer of ik niet Ice had moeten pakken :)
Tevens best wel veel bugs helaas, helemaal met patch 2.11.2 dus als iemand hem net gekocht heeft, niet helemaal gaan updaten naar 2.11.2 maar naar 2.10.1
Houd wel in dat je ff niet online kan spelen, maar de lobby problemen en de crashes en de freezes en alle andere bugs in 2.11.2 zorgen voor best veel frustratie.
Argantos
22nd October 2008, 19:43
fable is ook gewoon een RPG.
mischien met een stuck minder diepgang dan spellen als je eerder noemde maar het blijft een RPG
Sobek
23rd October 2008, 11:27
Als het goed is, krijg ik S2 vandaag binnen per post.
Niet meteen updaten tot laatste patch? Dat hoor je niet vaak. :?
Sacred 1 had ook veel bugs, maar is uiteindelijk goed opgelost. Weet nog goed dat als je een paard ging besteigen, dan ging dat niet altijd even goed bijvoorbeeld...
Welke klasse is volgens jullie het leukst om mee te beginnen?
En kiezen jullie dan the light of dark path?
Duran
23rd October 2008, 16:11
Ik ben gestart met light, speel toch liever de goedzak.
Sobek
23rd October 2008, 16:14
Ik ben gestart met light, speel toch liever de goedzak.
:aai: is altijd goed om de wereld te verbeteren... ;)
Zelf neig ik meer naar the dark side en zal dat wel het eerst proberen in die nieuwe coop-mode.
Hebben jullie deze al geprobeerd?
Booskijkgezichtje
24th October 2008, 17:20
Sacred 2 is gewoon een ACTION-RPG.. :p maarja ik ben met de dark side begonnen omdat ik altijd eerst met de close-combat char start. Zover lijkt S2 heel veel op zijn voorganger maar ben nog niet al te ver.
Asmoday
25th October 2008, 01:02
Vandaag patch 2.12.0 uit.
Tot nu toe draait het perfect geen crashes meer etc, dus mensen Updaten!! :)
http://update.sacred2.com/dl_international.html
PATCH NOTES :
10-20-2008
Hotfix 2.12.0 Now Available
This Hotfix must be installed to access online play!
The developers have been following community feedback and are making every effort to wipe out the most pressing problems as quickly as possible. One further step in these efforts is this release of Hotfix 2.12.0.
This update includes the following changes (changes for all updates can be found here):
* Some players suffered lags while clicking on NPC"s and objects since hotfix 2. This has been fixed.
* Under specific circumstances it could happen that a savegame overwrote another character. This has been fixed.
* Sometimes players were not able to join servers, and getting the message that there was a version conflict incorrectly. This has been fixed.
* It is now possible to use the character slots [8] and above in closedNet Lobby.
* Some cases, in which quests that require a certain amount of collected items didn"t grant enough items have been improved.
* The function of [f12] has been improved. [f12] now teleports the character to the resurrection point. This works for both singleplayer and multiplayer.
* Quests, in which a certain amount of items must be collected, sometimes didn"t grant enough items to be collected. This has been fixed.
* The sidequest arrow does not point to completed sidequests anymore.
* The removal of the fog of war has been improved.
* In multiplayer campaign servers it was possible that the progress of the server was interfered with by clients who accomplished sidequests. This has been fixed.
* Corpses no longer block projectiles.
* Mounts sometimes lost XP after exit/load. This has been fixed.
* An occasional problem with sounds on the 5.1-subwoofer-channel has been fixed.
* An exploit with hero statues has been closed.
* An exploit with which the smith could be used to duplicate items has been closed.
* An exploit with which the buddy list could be used to duplicate items has been closed.
* A redundant window concerning the connection to the chat server has been removed.
* Hotfix 3 introduces an auto-updater that will facilitate future updates.
Hotfix 3 can be downloaded via the homepage http://update.sacred2.com manually or by executing the 'sacred2updater.exe' located in the root-folder of the game.
We hope you enjoy your time in Ancaria.
Your Sacred 2 Team
Dalamar
25th October 2008, 20:21
Deze game is nu al een tijdje uit... vandaag in Bart Smit, Toys 'R Us en Dynabyte geweest.... nergens te krijgen. Hoe is dat nou mogelijk?
Ubertheman
25th October 2008, 20:32
Hij is toch niet officieel uit ofzo. Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik herrinner me een een bart smit folder gelezen te hebben waarin een release stond van 29 oktober oid.
Madutrecht
25th October 2008, 22:05
bij mediamarkt amsterdamz zuid oost liggen er bergen al de hele week
Asmoday
25th October 2008, 23:01
Hij is toch niet officieel uit ofzo. Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik herrinner me een een bart smit folder gelezen te hebben waarin een release stond van 29 oktober oid.
Is ie wel, al sinds de 11e of zo.
Moet wel toegeven dat de release date erg vaak veranderd is.
4 okt,4 nov,11 nov, 13 okt , 29 okt, 11 okt.
En dat allemaal in 2 week tijd, maar hij is all officieel uit hoor.
Gisteren nog 4 exemplaren zien liggen bij de lokale freerecshop, tevens dimplus/nedgame/bartsmit/saturn/mediamarkt, ze hadden allemaal wel een exemplaar of 15.
Ubertheman
25th October 2008, 23:15
Nou ja, dan krijgen sommige winkels hun voorraden blijkbaar later. Toch een beetje vreemd van de uitgever.
Sobek
27th October 2008, 11:29
Ik heb hem!!! \o/
Helaas doet m'n PC het niet goed |:[
M'n laptop pakt hem ook, maar daar speel ik eigenlijk geen games op ed.
S2 ziet er prachtig uit. 6 Verschillende characters die volgens mij ook echt anders spelen...
Heb alleen 1 vraagie: Hoe zit dat met die items om op te pakken? In het begin kan ik niet alle items oppakken of ze hebben een teller dat de items worden destroyed. :?
Iemand tips?
Dalamar
27th October 2008, 11:49
Ik heb ook het idee dat items na bepaalde tijd verdwijnen. Je kan overigens met 1 toets alle items binnen een bepaalde straal oppakken (standaard de "z" geloof ik).
Asmoday
27th October 2008, 19:03
Ik heb ook het idee dat items na bepaalde tijd verdwijnen. Je kan overigens met 1 toets alle items binnen een bepaalde straal oppakken (standaard de "z" geloof ik).
Standaard toets is Q.
KillswitchNL
25th December 2008, 02:14
wat een bagger... gekocht, gespeeld, updaten naar de laatste patch en hij doet t niet meer... Hoe kunnen ze dat soort rotzooi maken :S
Dalamar
25th December 2008, 11:35
wat een bagger... gekocht, gespeeld, updaten naar de laatste patch en hij doet t niet meer... Hoe kunnen ze dat soort rotzooi maken :S
Ik heb nergens last van, met de 2.34 patch op Vista 64bit. Als je je probleem even omschrijft en je system specs even wegzet kunnen we je misschien helpen.
Asmoday
25th December 2008, 12:47
Ik heb zelfs met de retail versie ongepatched nooit een probleem gehad.
Het is absoluut geen rotzooi, zoals hierboven al vermeld, als je nou je specs + probleem hier neer typ kunnen we je misschien helpen.
KillswitchNL
28th December 2008, 00:06
ehm... t probleem is als volgt ik had m geinstalleerd gewoon ongepatched gespeeld niks aan de hand alleen dat npc's vaak teksten herhalen, maar tog maar geupdate en nu als ik hem opstart krijg ik wel dat hij opstart alleen na die groene lettertjes gaat hij terug naar de desktop
mijn specs zijn: amd 5200+ ati 4850 4gig ram en vista 64
als je meer wil weten vraag maar weet niet of je hier genoeg aan hebt
The Chosen One
28th December 2008, 00:47
Gekocht voor €14,-. (hopelijk begin volgende week binnen)
Niet veel voor een game van 6 weken oud. :)
Hoeveel ruimte heb je nodig inclusief alle patches?
Zit net ff krap met ruimte en moet eerst ff wat Naruto zien/games uitspelen voor ik wat kan verwijderen en net Starcraft 1 + exp., King's Bounty en PoP trilogy besteld... :+
KillswitchNL
28th December 2008, 02:31
de map is bij mij nu 13,6 gig en dat is incl. alle patches
Sobek
28th December 2008, 23:25
Ik speel Sacred 2 ook gepatched en het speelt vloiend. Zelfs op mijn "oude" PC :)
aXe
1st January 2009, 16:46
Alweer opgelost door de optie -skipopenal toe te voegen bij opstarten van Sacred 2. Ik heb namelijk een X-Fi geinstalleerd die disabled is (werkt namelijk niet meer goed). En toen ging het spel wel goed door met laden.
Ik blijf maar hangen op het "Setup Managers.." deel. Net geinstalleerd, geactiveerd en opgestart (na alle patches).
Windows Vista Ultimate 64Bit
GeForce 8800 GTS 640Mb (Nieuwste Drivers)
6Gb DDR2 RAM
Sobek
8th January 2009, 11:33
Naarmate ik Sacred 2 speel, vind ik het steeds leuker worden. Ontdek meer en meer van de game en dat bevalt me wel.
Welk character spelen jullie?
Ik zelf:
- Light campaign: Shadow Warrior
- Dark campaign: Inquisitor
M'n shadow warrior speel ik meer single en is ook verder in level (level 7) en de inquisitor speel ik coí¶p met een vriend en die is level 4
Rez
8th January 2009, 11:36
Kan iemand me vertellen hoe de multiplayer is, ik zoek nog een leuke MP game voor mn vriendin en mij en aangezien diablo achtige games altijd welkom zijn lijkt Sacred me wel tof om voor de PS3 te halen.
Sobek
8th January 2009, 12:22
Sacred 2 is naar mijn weten nog alleen op PC te verkrijgen...
Sacred 2 komt ook het beste uit op PC, wat moet je met een PS3 :P
Rez
8th January 2009, 13:02
Ps3 en Xbox versies komen pas in maart uit lees ik net :(
En gamen op de pc vind ik kut, hang liever op de bank achter een groot scherm.
Illuv
8th January 2009, 13:21
Juist, laten we die discussie maar voor een ander moment bewaren. B)
Ik vond S2 wat tegenvallen, in vergelijking met deel 1, D2 en Titan Quest. Maar ik ga het binnenkort nog wel een nieuwe kans geven. Het greep me gewoon niet echt.
Sobek
8th January 2009, 14:19
Idd, da's een andere discussie.
Ik vind ook dat ik voor Sacred 2 moest wennen. In het begin was de camera vervelend, maar dat went.
De grafics moest ik ook aan wennen. Bloom effecten ed. zijn niet altijd mooi, vind ik.
Daarnaast werd ik meteen wel gek van de hoeveelheid quests, maar nu vind ik dat wel goed juist...
Ja, Sacred 2 is wel een goeie hack 'n slash RPG o^
space-ninja
15th January 2009, 20:33
Ik heb al de reacties gelezen.
Ben nu ook van plan deze game te halen.
Zag hem vanmiddag in de stad liggen.
Hoe is de multiplayer?
Enige ervaringen?
Ben nu de demo aan het downloaden voor enige speel ervaring.
Maar heb graag nog wat informatie over de mp
Primate Ryan
15th January 2009, 20:48
Juist, laten we die discussie maar voor een ander moment bewaren. B)
Ik vond S2 wat tegenvallen, in vergelijking met deel 1, D2 en Titan Quest. Maar ik ga het binnenkort nog wel een nieuwe kans geven. Het greep me gewoon niet echt.
Ik heb nu ook een paar uurtjes gespeeld en ben ook nog niet echt onder de indruk. De vijanden zijn niet echt interessant, vrijwel alle side quests lijken zinloos te zijn en geven geen leuke beloningen en ik ben nog niet echt interessante vijanden tegengekomen. Ook helpt het niet dat de vijanden meegaan in level zodat de uitdaging ver te zoeken lijkt.
Een ander probleem dat ik met de game heb is dat de skills weer niet heel interessant lijken te zijn en dat ik 15 per klasse te weinig vind. Het helpt ook niet dat ik de meeste skills die ik heb gezien niet zo interessant vind.
Ook de muziek laat het wat afweten. Soms krijg je even wat aanzwellende gitaarmuziek als het wat hectischer wordt, maar meestal stopt deze al na een paar seconden, omdat je alweer klaar bent met de vijanden. Voor de rest heb ik ook niet bijzonder veel muziek gehoord, wat toch wel vreemd is gezien dat gedoe met Blind Guardian.
Wel moet gezegd worden dat ik nog niet ver ben, dus het kan zijn dat ik wat voorbarig ben, maar tot nu toe vind ik deel 1 het betere spel. Doorgaans raak ik heel snel verslaafd aan dit soort spellen, maar hier blijft dat een beetje uit. Het afslachten van monsters is vooralsnog gewoon niet bevredigend genoeg en dat valt niet te compenseren met talloze steden, quests en een enorme wereld.
The Chosen One
15th January 2009, 20:54
Vandaag het spel binnengekregen.
Eerst nog 15-20 GB vrij maken dus dat duurt nog ff (tijd genoeg). :+
Mij lijkt het wel een redelijk cool spel, beetje eentonigheid kan ik prima tegen.
En ach voor €14,-. :)
Sobek
18th January 2009, 21:50
Sacred 2 is een goed spel...
hier een level 4 pic van mijn inquisitor :)
http://i552.photobucket.com/albums/jj329/SobekCenobite/Sacred2_Inquisitor_Level_4.jpg
aXe
19th January 2009, 22:18
En tsja waar lijkt Sacred 2 op.. Sacred 1 :) Vrije speelwereld, mountable combat, coop mogelijk, pvp mogelijk, grote wereld, veel quests. En online play heb ik zelf nog niet eens kunnen doen (vrienden vinden de game nog te duur en vermaken zich nog prima met andere games). En dan die Boss monsters.. damn die zijn echt niet te doen solo (waarschijnlijk wat slechte wapens).
Ancaria World Map (http://sacredwiki.org/index.php5/Sacred_2:Map_of_Ancaria)
The Chosen One
19th January 2009, 22:36
Ik had hem voor €14,-. Voor een 6 weken oude game.
space-ninja
20th January 2009, 20:08
heb hem net gekocht. vanavond even spelen. Zal ik de patches ook meteen installeren?
Anju
20th January 2009, 20:13
Zou ik wel doen. Anders kun je door de bugs het spel niet meer zien. ;)
The Chosen One
21st January 2009, 01:58
2 uur bezig met installeren, uur met patches downloaden wil ik de 3e patch installeren ERROR.
Files changed of zo... ik heb alleen maar geinstalled en patch 1 en 2 gedaan...
Reinstall Sacred 2. :/
Morgen maar doen dan...
Sobek
21st January 2009, 10:25
Vreemd :|
Zelf geen last gehad van error ed.
Gisteren weer verder met mijn shadow warrior aan het verkennen gegaan. Gaat lekkerr...
Wat me wel opvalt is dat ik nog steeds bezig ben met quests rondom Sloeford, maar al wel level 9 ben. Door de quests level ik op, maar niet door het verslaan van de foes. Vecht alleen met level 2 t/m 6 foes :~/
Hoop binnenkort wel ff meer tegenstand te verwachten, want nu hak ik ze zo ik stukkies...
Hoe ver zijn jullie al?
space-ninja
21st January 2009, 10:55
oei wilde de laatste patch installeren. kreeg ik een fout. De files zijn niet meer goed en moet sacred 2 opnieuw installeren. Zelfde fout als chosen one, Hmm dan maar nog een keer proberen.
The Chosen One
21st January 2009, 17:49
Automatische update deed het gisteren zo'n 4-5 keer niet.
Nu ineens wel, net geprobeerd voordat ik het wou deinstalleren.
- Hij download/installed nu.
- Klaar
- Nou gaat die zelfde doen, controleren of files anders zijn en weer error...
Reinstall dan maar.... weer paar uur niks doen omdat die dan vastloopt -.-
- hangt nu 15 min vast op uninstall... dit is gewoon niet leuk meer |`(
Na het eten nog maar eens kijken...
Disarmonia Mundi
21st January 2009, 21:14
Aanrader: ja of nee? Ik ben een GW'er en heb verder Oblivion gespeeld. Kan ik me hiermee goed vermaken? Puur gericht op de game he, geld waard enzo is niet van toepassing.
aXe
21st January 2009, 22:28
Als je van RPG (levelen van character met stats en skills), quests en lekker vrij rondlopen leuk vind in een best wel grote speelwereld dan is deze game erg leuk om te doen. Als GWer denk ik dat je deze game misschien iets leuker vind als je van de content houdt. Ik vind GW persoonlijk meer PvP georií«nteerd met kleine gebieden. Dit is 1 giga wereld zonder laden.
The Chosen One
21st January 2009, 23:04
Game geinstalleerd.
Patch Sacred2-UK-2_12_0_0 geinstalleerd.
Patch Sacred2-UK-2_31_0_0 geinstalleerd.
Patch Sacred2-UK-2_31_0_0-2_34_0_0 wilt de files controleren en geeft een error, please reinstall Sacred 2.
Wat een [censored]....
Iemand dit ook gehad? Oplossingen?
edit, ben bezig met wat gedoe van het officiele forum maar dat is ook een gedoe zeg... voor alsnog geen resultaat.
Primate Ryan
22nd January 2009, 00:21
Ik zeg nee op basis van wat ik gespeeld heb. Ik was een Seraphim overigens en ik weet niet hoe leuk/saai de andere klasses zijn. Ik vind van wat ik gezien heb de monsters niet interessant en het geeft geen kick om ze af te slachten. Ik mis de kreunende Rogues, de buikwonden en het spuitende bloed. Het moet bevredigend zijn om vijanden af te maken, zoals dat in Diablo 2 het geval is, maar ik mis dat hier compleet. Ook was de eerste baas een watje en heb ik hem zonder moeite meteen verslagen.
Het spel geeft me gewoon geen voldoening. Op papier klopt het allemaal: het ziet er leuk uit, genoeg klassen, een hoopje skills, talloze items, Blind Guardian etc. maar het boeit me gewoon niet. Het scheelt dat de game zo goedkoop was, anders was het een miskoop voor me geweest.
Sobek
22nd January 2009, 10:27
Ik zeg: JA, wel een aanrader.
Zelf ben ik ook een GW speler, maar gebruik Sacred 2 er echt voor erbij.
Sacred 2 geeft mij wel voldoening en ik weet echt wel wanneer een hack 'n slash game goed is.
Je moet wel ff doorbijten in het begin en ook alle features snapte ik niet meteen, maar als je dat onder de knie krijgt, is ie top!
... en duur is Sacred 2 ook niet, dus o^
space-ninja
22nd January 2009, 11:46
nou had ik alles opnieuw geinstalleerd + de eerste 2 patches. De laatste niet.
Nu heb ik de laatste weer geinstalleerd. EN heb nog steeds hetzelfde probleem. Kreeg weer de fout + reinstall sacred 2.
Maar ik kan Sacred 2 gewoon opstarten:S
The Chosen One
22nd January 2009, 12:50
Ben hem nu voor de 3e keer aan het installeren.
http://forum.sacredeng.ascaron-net.c...ad.php?t=53781 (http://forum.sacredeng.ascaron-net.com/showthread.php?t=53781)
Hier staat een boel over hoe het kan werken, hielp me nog niet echt veel.
Er zou gewoon een goede werkende officiele patch nu moeten zijn...
Sobek
22nd January 2009, 13:08
Jullie hebben het probleem ook al voorgelegd bij het forum?
Sacred 2 forum Technical Questions (http://forum.sacredeng.ascaron-net.com/forumdisplay.php?f=201)
The Chosen One
22nd January 2009, 13:10
Zie bovenstaande reacties van mij...
Sobek
22nd January 2009, 13:15
Zie bovenstaande reacties van mij...
sorry|`( maar ik probeer een beetje mee te denken:P
Asmoday
22nd January 2009, 13:22
Ik heb nergens last van.
Alle patches geinstalleerd zonder problemen, ik heb voor jullie gezocht maar kan er ook niet uitkomen waarom hij bij jullie niet geinstalleerd wil worden.
Sobek
22nd January 2009, 14:57
Misschien een suffe vraag, maar kan je eigenlijk wisselen tussen bronze en silver?
Bedoel:
Ik heb al 2 characters met bronze aangemaakt, maar omdat ik bronze wel erg makkelijk vind, kan ik dan overschakelen naar silver?
Heb nu ff niet de mogelijkheid om het te proberen...
Duran
22nd January 2009, 15:25
Ik vind het schandelijk dat men (tot nu toe) geen fatsoendelijke oplossing heeft voor het patchprobleem met Sacred 2.
Ik heb waarschijnlijk geluk , ik koop een spel meestal meteen, maar wacht met spelen totdat ik de spellen die ik nog had liggen heb uitgespeeld.
Ja .... ik heb een hele grote backlog liggen van spellen die ik nog steeds moet spelen (Nu : The witcher aan het spelen , nog liggend : Two Worlds, Mass Effect, FallOut 3, Sacred 2, Stalker, TimeShift, Dead Space)
En meestal betekent dat dat ik een spel pas ca 1 jaar na dato begin te spelen.
Voordeel is dan wel weer dat als ik de spellen ga spelen, deze al helemaal correct gepatched zijn.
Sobek
22nd January 2009, 16:18
Voordeel is dan wel weer dat als ik de spellen ga spelen, deze al helemaal correct gepatched zijn.
Dat had ik ooit met Sacred en Spellforce ook.
Toen ik het uiteindelijk ging spelen waren de patches tot patch 1.34 of iets dergelijks... Ze deden er dus lang over om het correct te krijgen :~/
Nu heb ik dus geen problemen met Sacred 2 hoor, dus misschien ligt het aan Vista? Ik draai nog onder XP bijvoorbeeld.
space-ninja
22nd January 2009, 17:48
@ sobek.
Ik heb ook xp dus vista kan het bij mij ook niet zijn.
Heb ook alles geupdate.
Denk aan videokaart etc..
mjah misschien wachten op de volgende patch.
Sobek
22nd January 2009, 17:59
Ik zou toch het probleem eens posten op het officií«le forum, dat het niet helpt welke oplossingen zij aanbieden.
It's your only hope
The Chosen One
22nd January 2009, 18:10
Daar heb ik dus al naar gelinked.
Oplossingen werken niet echt, bepaalde patches alleen pakken van bepaalde plekken heeft niet gewerkt.
Krijgt nu bepaalde file wijzigingen error's.
Mogelijk valt dit op te lossen door de file te verwijderen, dan van de dvd zelf terug kopieren en dan de sacresd2.exe weer te vervangen door versie 2.02.
Alleen net al 2.31 er op gezet.
Iemand die sacresd2.exe van versie 2.02 heeft?
edit, ok geweldig... ik denk dan maar ff met 2.31 patch spelen.... nee hoor :'(
Ik begin, zie een zwevend boogje, wordt aangevallen door 3 zwevende zwaardjes.... gelijk al bugged... |P
Sobek
23rd January 2009, 00:41
JA!
Ik kan zo van Bronze naar Silver verhuizen.
Nu is het een stukkie moeilijker \o/ en uitrdagender.
Helaas moet ik wel vanaf begin beginnen, maar met behoud van mijn gear en armor en items. Zelfs de sheared items in kist bijven o^
... ik krijg er weer zin in!
Sobek
23rd January 2009, 17:28
Mijn huidige Shadow warrior level 12
http://i552.photobucket.com/albums/jj329/SobekCenobite/Sacred2_warrior_Level_12.jpg
space-ninja
23rd January 2009, 20:00
nou
ik heb windows 7 beta geinstalleerd.
Nu heb ik gewoon alles kunnen patchen..
Zou het misschien aan windows xp liggen?
The Chosen One
23rd January 2009, 20:04
Nee, op het tech support forum zie je duidelijk dat iedereen er problemen mee heeft.
Sobek
24th January 2009, 13:48
Toch niet netjes he?
Ik hoop voor jullie dat ze snel met een oplossing komen.
Ik houd het ook in de gaten...
Disarmonia Mundi
24th January 2009, 17:22
Ik heb 'm over een uurtje of 3/4 binnen. Ben benieuwd. :)
Hoera, binnen. Ik zal eerdaags eens zeggen wat ik ervan vind.
Disarmonia Mundi
25th January 2009, 03:07
Oke, even gespeeld. Het ziet er aardig uit, features zijn leuk en het is best vermakelijk. Ik moet alleen heel erg wennen aan de besturing. Verder oogt alles nog wat rommelig en moet je goed kijken hoe alles zit. Mja, ik moet nog verder spelen om er wat meer over te kunnen zeggen.
Mijn character is een Dryad.
Sobek
26th January 2009, 13:18
@ Disarmonia Mundi:
Heb jij de patches geí¯nstalleerd?
Lukt dat bij jou wel allemaal goed?
Disarmonia Mundi
26th January 2009, 20:58
Ja. Ik heb het spel 'clean' geí¯nstalleerd, en via de site van Sacred 2 geí¼pdatet van versie 2.02 naar 2.34. Werkt prima.
Ik speel het op Vista 32bit.
space-ninja
28th January 2009, 10:53
Nou ik heb weer win xp geinstalleerd.
heb deze patch gedownload http://update.sacred2.net/sacred2/up...4_0_0-Full.exe (http://update.sacred2.net/sacred2/update/locale/uk/Sacred2-UK-INT-2_34_0_0-Full.exe)
Die installeerd meteen tot en met de laatste patch.
En het is met succes gelukt!
dus misschien voor de andere mensen ook de oplossing!
Sobek
11th February 2009, 00:36
Voor diegene die Sacred 2 spelen is het leuk om eens een pic van je character neer te posten.
Hier nog 1 van mijn shadow warrior (level 25) met een pas verkregen paard.
Niet verkeerd he?
http://i552.photobucket.com/albums/jj329/SobekCenobite/Sacred2_warrior_Level_25.jpg
Lord Vampire
24th April 2009, 21:58
Even wat nieuws omtrent dit spel:
Ascaron Entertainment enters administration due to extended development time on Xbox 360, PS3 editions of action RPG, PC expansion, Sacred 3 teased.
Last week, cdv Software Entertainment announced that the Xbox 360 edition of Ascaron Entertainment's Sacred 2: Fallen Angel had gone gold and was expected to ship alongside the PlayStation 3 edition this May. That game's release apparently couldn't come soon enough, however, as Ascaron confirmed today that it has filed for bankruptcy protection in its native Germany.
"After four years developing Sacred 2: Fallen Angel, an extended development delay made it necessary for Ascaron to go into administration," the developer said in a statement. "Even with the high personal commitment of all Ascaron employees, it was not possible to make up for this delay." The German developer also said that it has entered into negotiations with "several well-known interested parties to discuss a positive takeover."
Ascaron noted that its bankruptcy filing will not impact the release of Sacred 2: Fallen Angel, saying that development on both console editions has now wrapped and reconfirming their May release. Ascaron's Heiko tom Felde also emphasized that the PC edition of Sacred 2--released in November 2008--will see no interruption with its online multiplayer component or SecuROM game activation software.
Indeed, assuming Ascaron resolves its monetary issues, the game maker said it is already at work on an expansion to the PC game. The developer also confirmed that it has begun development on a full-fledged follow-up, Sacred 3. No other details on either project were revealed.
For more on Sacred 2, check out GameSpot's full review, as well as the most recent trailer for the console editions of the game.
Een trailer van de PS3 versie (met ubercoole muziek):
http://www.youtube.com/v/XCmf70jgKm4
Ik heb eigenlijk nooit iets gevolgd rond dit spel, maar ik moet zeggen dat het me eigenlijk best interessant lijkt o^ Helaas van de ontwikkelaar.
Sobek
24th April 2009, 23:37
Hmmm,... da's minder :S Terwijl ik zo van dit spel kan genieten... :'(
Ik zal deze ontwikkeling eens goed in de gaten houden.
Asmoday
25th April 2009, 01:06
Een trailer van de PS3 versie (met ubercoole muziek)
Euhm ja zelfde muziek als van de PC versie.
Gewoon Blind Guardian Met " This land is sacred.
Lord Vampire
25th April 2009, 01:28
Een trailer van de PS3 versie (met ubercoole muziek)
Euhm ja zelfde muziek als van de PC versie.
Gewoon Blind Guardian Met " This land is sacred.
Je beseft dat er ook mensen zijn die dit niet op de pc spelen en dat het gaat om een console-trailer en niet om de muziek?
Asmoday
25th April 2009, 01:35
Je beseft dat er ook mensen zijn die dit niet op de pc spelen en dat het gaat om een console-trailer en niet om de muziek?
dat besef ik zeker, maar als je geintereseerd bent in dit spel, kan je dus ook gewoon de thread doorlezen dan had ie het nummer zeker al wel 2 x voorbijz ien komen.
Geeft niks, wou alleen zeggen dat het geen PS3 only muziek is, wat had gekund mijn reactie was meer een teleurstelling dat het hetzelfde nummer is aangezien ikhad gehoopt wat nieuws te horen in dezelfde stijl.
Misschien had ik mijn reactie wat beter kunnen verwoorden.
Lord Vampire
18th May 2009, 23:45
Weet iemand of hij al in de winkel te krijgen is? Overal staat dat de console-versie nu ook uit is, maar ik zie hem nog nergens liggen. :(
Asmoday
19th May 2009, 00:52
Weet iemand of hij al in de winkel te krijgen is? Overal staat dat de console-versie nu ook uit is, maar ik zie hem nog nergens liggen. :(
van dimplus.nl
PS3
Leverbaar vanaf
5 juni 2009
Xbox360
Leverbaar vanaf
5 juni 2009
Van de Sacred 2 site :
The development of Sacred 2 Playstation3 and Xbox 360 finished a few days ago. The necessary approvals have been received by Sony and Microsoft.
Both console versions of Sacred 2: Fallen Angel will hit the shelves by the end of May 2009.
Dus nog 2 weekjes wachten denk ik.
Lord Vampire
19th May 2009, 01:01
Shit, dan is mijn vakantie net afgelopen :( Veel sites hebben staan dat hij 14 mei uit zou komen. |:[
Duran
20th May 2009, 13:14
Met alle respect voor de consoleversies ... de PC-versie is superieur (zoals ook al in alle reviews te lezen valt).
Maar hij zou begin juni voor de consoles in de winkel moeten liggen.
Ik ben hem nu aan het spelen (Seraphim - light side) en hij bevalt me uitstekend tot nu toe.
Met de laatste patch is hij zeer stabiel en ben nog geen bugs tegengekomen.
Gewoon een lekker ouderwetse hack and slasher.
Sobek
20th May 2009, 13:38
Ik ben hem nu aan het spelen (Seraphim - light side) en hij bevalt me uitstekend tot nu toe.
Eens een x-tje samen?
Gister de 360 versie bij een maat gespeelt, wat een schijtgame, de controls zijn niet responsive genoeg, het upgrade systeem is kut en de hele game speelt gewoon niet lekker in co-op, daarnaast kan je niet eens items traden, zat ik met een hele zooi high elf gear als seraphim en mn maat met een shitload aan seraphim gear als high elf......
Zware tegenvaller, ben als troost maar weer Diablo 3 filmpjes gaan kijken.
Sobek
20th May 2009, 17:31
XBOX 360 moet je ook niet kopen ;) voor je het wet zitten er krassen op je DVD-tje.
Sacred 2 speelt voor mij (op de PC) gewoon lekker weg. o^
Ik heb al 2 jaar een 360 en geen enkele dvd vertoont ook maar enig spoor van krassen....
Wat de pc versie betreft heb ik die ook gespeelt, maar deze kon me ook niet boeien, ik had nog hoop voor de console versies omdat ik local multiplayer wel vet vind maar helaas.
Ik ben gewoon te verwend door de Dialo 3 footage denk ik :p
Primate Ryan
20th May 2009, 19:41
Ik heb al 2 jaar een 360 en geen enkele dvd vertoont ook maar enig spoor van krassen....
Wat de pc versie betreft heb ik die ook gespeelt, maar deze kon me ook niet boeien, ik had nog hoop voor de console versies omdat ik local multiplayer wel vet vind maar helaas.
Ik ben gewoon te verwend door de Dialo 3 footage denk ik :p
Nou ja, zoals ik al eerder in deze thread heb gemeld kon de game me ook niet boeien. Ik heb ronduit genoten van onder andere Diablo 1 en 2, Divine Divinity, Sacred 1, Titan Quest en de Baldur's Gate: Dark Alliance games, maar deze game deed me niets.
Misschien dat ik het binnenkort nog een keer probeer, maar het heeft geen hoge prioriteit.
Lord Vampire
20th May 2009, 21:15
Met alle respect voor de consoleversies ... de PC-versie is superieur (zoals ook al in alle reviews te lezen valt).
Maar hij zou begin juni voor de consoles in de winkel moeten liggen.
Maakt me niet uit, ik wil hem op de console spelen. Hij krijgt overal niet zulke supergoede cijfers, maar dit is gewoon echt zo'n spel waar je heerlijk lam op je bank uren mee kan doorbrengen.
Overigens zijn er ook reviewers die de consoleversie beter vinden, met name qua besturing.
Duran
22nd May 2009, 03:03
Gister de 360 versie bij een maat gespeelt, wat een schijtgame, de controls zijn niet responsive genoeg, het upgrade systeem is kut en de hele game speelt gewoon niet lekker in co-op, daarnaast kan je niet eens items traden, zat ik met een hele zooi high elf gear als seraphim en mn maat met een shitload aan seraphim gear als high elf......
Zware tegenvaller, ben als troost maar weer Diablo 3 filmpjes gaan kijken.
Je kan wel je items in een kistje stoppen die je dan weer kan openmaken met je andere character.
Kistje staat in elke grote stad.
Dus als je dan als Seraphim iets mooi vind voor je Shadow Warrior stop je het in de kist en haa, je het met je shadow warrior eruit.
Sobek
23rd May 2009, 19:10
Je kan wel je items in een kistje stoppen die je dan weer kan openmaken met je andere character.
Kistje staat in elke grote stad.
Dus als je dan als Seraphim iets mooi vind voor je Shadow Warrior stop je het in de kist en haa, je het met je shadow warrior eruit.
Dit kan dus erg handig zijn als je met 2 characters speelt, zoals ikke :)
Black
23rd May 2009, 20:10
Ik vraag me af waarom ze quests niet creatiever maken. Zo moeilijk is het niet :(
Asmoday
23rd May 2009, 23:36
Maakt me niet uit, ik wil hem op de console spelen. Hij krijgt overal niet zulke supergoede cijfers, maar dit is gewoon echt zo'n spel waar je heerlijk lam op je bank uren mee kan doorbrengen.
Overigens zijn er ook reviewers die de consoleversie beter vinden, met name qua besturing.
Wacht ff hoor.
Hoe kan een hack en slash beter zijn qua controls op een console dan op de PC met de muis.
De muis is in alles sneller en meer responsive dan de controller.
Het lijkt me heel erg stug dat een console versie van een hack and slash betere besturing heeft dan op de PC.
Neemt niet weg dat ik baal van het feit dat Sacred 2 op de Console's zulke slechte reviews krijgt.
Had het Ascaron zeker gegunt dat de game op de console's een toppertje in zijn genre zou zijn.
Mesijs
24th May 2009, 00:04
Responsiviteit is belangrijk bij een FPS, bij dit type games valt dat echt wel mee. Ik weet niet hoe de besturing van deze is, maar het is totaal niet uitgesloten.
Lord Vampire
24th May 2009, 01:27
Wacht ff hoor.
Hoe kan een hack en slash beter zijn qua controls op een console dan op de PC met de muis.
De muis is in alles sneller en meer responsive dan de controller.
Het lijkt me heel erg stug dat een console versie van een hack and slash betere besturing heeft dan op de PC.
Zie de review van IGN bijvoorbeeld:
However, some aspects of Sacred 2 have been tweaked so it stands a little apart from the crowd. Most noteworthy is the new interface that shifts the game from mouse-and-keyboard to gamepad. Character-building, interface, and special-ability functions have been perfectly mapped to trigger buttons and the D pad on both the 360 and PS3 controllers. Even if you're accustomed to playing with a mouse-and-keyboard you'll likely prefer the gamepad after an hour or so of play.
Neemt niet weg dat ik baal van het feit dat Sacred 2 op de Console's zulke slechte reviews krijgt.
Had het Ascaron zeker gegunt dat de game op de console's een toppertje in zijn genre zou zijn.
Hij krijgt op de consoles betere reviews dan op de pc hoor... :)
Sacred 2 (PC): 71,07% (30 reviews)
Sacred 2 (360): 73,54% (14 reviews)
Sacred 2 (PS3): 73,35% (10 reviews)
Ik vraag me af waarom ze quests niet creatiever maken. Zo moeilijk is het niet :(
Het blijft een Hack & Slash game. Niet echt een RPG. Dus quests zijn altijd ondergeschikt eigenlijk, zolang je maar monsters kunt slopen en leuke items krijgt. Titan Quest heeft ook waardeloze quests, maar is ook een fantastisch spel.
Primate Ryan
24th May 2009, 01:39
Het blijft een Hack & Slash game. Niet echt een RPG. Dus quests zijn altijd ondergeschikt eigenlijk, zolang je maar monsters kunt slopen en leuke items krijgt. Titan Quest heeft ook waardeloze quests, maar is ook een fantastisch spel.
Maar als je naar Diablo 2 kijkt, kan het ook anders. Nu was die game wel een stuk rechtlijniger dan Sacred 2 natuurlijk, maar die game heeft wel gewoon een aantal leuke quests en beloningen die veelal de moeite waard zijn. Tijdens mijn korte verblijf in de wereld van Sacred 2 kreeg ik het gevoel dat er maar weinige zinvolle quests aanwezig waren, onafhankelijk van of ze interessant waren of niet. De Blind Guardian en mount quests zijn natuurlijk wel nuttig en anders, maar voor de rest leek je veelal met troep beloond te worden. Wat dat betreft denk ik dat de game beter af was met een paar goede quests per stad/gebied. Misschien kan iemand die verder is vertellen of dat zo blijft, maar ik kreeg het gevoel dat je net zo goed vijanden kan verslaan en de uitroeptekens maar moet negeren (ook al heb je last van OCD).
Lord Vampire
24th May 2009, 01:47
Volgens mij blijven de quests matig, ook als je verder komt.
Asmoday
24th May 2009, 02:40
Zie de review van IGN bijvoorbeeld:
Hij krijgt op de consoles betere reviews dan op de pc hoor... :)
Sacred 2 (PC): 71,07% (30 reviews)
Sacred 2 (360): 73,54% (14 reviews)
Sacred 2 (PS3): 73,35% (10 reviews)
.
Okay, ik heb 2 review gezien/gelezen die de console versie toch compleet afkraakten.
Waarom de PC versie over het algemeen iets minder scoort * betere vind ik wel erg overtrokken* snap ik niet want de PC versie is superieur aan de console versie.
Zal wel aan de test systemen liggen of het feit dat Sacred 2 toch wel hoge systeem eisen nodig heeft om het een beetje lekker te laten lopen.
Omtrent het IGN review wat betreft de controls, daar ben ik het dus totaal niet mee eens.
De hele interface is verschrikkelijk versimpled, en als dat het de aanleiding is om de controls als + punt te behandelen, so be it.
De interface van de PC vind ik veel beter, en je kan er ook veel meer uit ophalen in 1 oog opslag dan op de console versies.
Wat ik bedoel met controls tegen over keyboad muis, is dat ik het veel meer relaxter vind om met de muis over een mob te gaan en dan te clicken dan om met de thumb stick dat te doen.
Als ze de controls al zo hebben aangepast dat je dus kan tabben tussen mobs vind ik dat ook weer een versimpeling, omdat je bij Sacred 2 * pc versie* bepaalde mobs eerder dood wil hebben dan andere omdat die de group buffen.
Ben iig blij dat meerdere reviews de console versie aanprijzen.
Deze titel verdient het imo.
Sobek
25th May 2009, 11:30
Binnenkort zal ik Sacred 2 weer eens oppakken :)
Laatst was er een update beschikbaar, dus zal er het nodige zijn verbeterd.
Kweenie of patch 2.40 t.o.v. 2.34 een save-game update is. Weet iemand dit?
Sacred 2 update (http://update.sacred2.com/dl_international.html)
NL-Fortuna
28th May 2009, 02:22
Ik heb sacred 2 eens goedbekeken op de xbox. Hij komt in alle winkels op 29 mei uit. Het lijkt me best een goede game. Dus wss dat ik hem ga halen vrijdag.
Sorry even offtopic: Komt diablo 3 ook op XBOX 360?
The Chosen One
28th May 2009, 02:42
Ik hoor redelijke slechte verhalen van enkele mensen over de besturing e.d. op de 360.
Net een nieuwe HD besteld (1TB) dus zodra die binnen is kan ik tenminste deze game weer installeren.
Primate Ryan
28th May 2009, 02:46
Komt diablo 3 ook op XBOX 360?
Daar is nog niets over bekend, maar het is wel iets wat ze zouden kunnen overwegen begreep ik.
Lord Vampire
28th May 2009, 03:51
Ik heb sacred 2 eens goedbekeken op de xbox. Hij komt in alle winkels op 29 mei uit. Het lijkt me best een goede game. Dus wss dat ik hem ga halen vrijdag.
Sorry even offtopic: Komt diablo 3 ook op XBOX 360?
Bart Smit had hem vandaag al liggen o^
Tonne
28th May 2009, 11:22
welke console heeft de betere besturing? want het lijkt me geen verkeerde game
Sobek
28th May 2009, 11:33
Sacred 2 op PC rules! :D
Op consule lijkt het me lastig klikken, zonder muis..._O- maar heb er verder geen ervaring mee.
Tonne
28th May 2009, 12:06
Sacred 2 op PC rules! :D
Op consule lijkt het me lastig klikken, zonder muis..._O- maar heb er verder geen ervaring mee.
ik heb geen high end pc meer, de beste van mn pc's kan crysis net aan
Lord Vampire
28th May 2009, 13:07
welke console heeft de betere besturing? want het lijkt me geen verkeerde game
Volgens mij maakt het niet uit. Je zou moeten kijken naar of je het online wilt spelen met anderen, of naar welke controler het beste in je hand ligt.
Ik ga hem zelf voor de PS3 halen, aangezien ik ook geen game-pc heb en geen 360. En op Metacritic scoort de PS3 net iets hoger, maar dat zal meer liggen aan dat er minder reviews voor zijn (16 vs 21).
Mesijs
28th May 2009, 13:14
Die Metacritic-score zegt niets in dit geval, ik neem aan dat de consoleversies identiek zijn, ff toeval in dit geval.
Lord Vampire
28th May 2009, 13:22
Die Metacritic-score zegt niets in dit geval, ik neem aan dat de consoleversies identiek zijn, ff toeval in dit geval.
Het ligt gewoon aan het verschil in hoeveelheid reviews. Gamerankings heeft dat verschil ook. Maar dat is ook logisch, als de ene meer reviews heeft, en daar zit toevallig net een 6 tussen ofzo, haalt dat het gemiddelde weer iets naar beneden.
Inmiddels staat de 360 review al op een 7.4, gister nog op een 7.3. Het verschil is dus ook maar 0.1 nu en inderdaad verwaarloosbaar.
NL-Fortuna
28th May 2009, 14:29
Bart Smit had hem vandaag al liggen o^
En ik gister 2 bart smit´s opgebeld of ze hem hadden en ze hadden hem allebei neit:( nu bij gamemania besteld.
Ik vind fable 2 ook het zeer goed te doen met de besturing op de xbox. Dus waarom zou het bij sacred 2 ook niet gaan? Had gehoord dat alles goed was onder gebracht.
en aangezien ik xbox heb aangesloten op een HD tv zullen de graphics ook niet echt tegenvallen denk ik.
NL-Fortuna
29th May 2009, 18:06
Ik kan kiezen tussen zilver en brons. Wat is hier het verschil tussen? Wat doen jullie? Ik had gekozen voor brons. Heb daar ook een aantal missies meegedaan. Maar toen zag ik dat iedereen zilver aan het doen was en ben daarmee overnieuw begonnen.
Lord Vampire
29th May 2009, 19:37
Ik heb hem net voor de PS3 gekocht. Eens kijken of ik het leuk vind, zo niet, dan ruil ik hem morgen voor inFamous. Maar volgens mij is het wel tof :)
Ik kan kiezen tussen zilver en brons. Wat is hier het verschil tussen? Wat doen jullie? Ik had gekozen voor brons. Heb daar ook een aantal missies meegedaan. Maar toen zag ik dat iedereen zilver aan het doen was en ben daarmee overnieuw begonnen.
In de manual staat dat bronze en zilver van level 1-200 kunnen, gold is van 60-200, Platinum 100-200, Niob 140-200.
Je kunt pas goud spelen als je zilver hebt uitgespeeld, dus je kunt inderdaad het beste met zilver beginnen. De levels 1,1,60,100 en 140 staan voor het level wat je moet zijn om spellen daarvan te kunnen joinen/starten.
En je krijgt meer XP hoe hoger het level uiteraard.
Ik vraag me echt af of de besturing een beetje fatsoenlijk werkt. Het betreft immers een overzetting van een PC-game en dit, icm de camerastandpunten, wil nog wel eens funest zijn voor de besturing.
Lord Vampire
30th May 2009, 12:02
Tot nu toe werkt het prima, maar ik ben nog maar een half uurtje bezig en nog geen echte groepen tegengekomen, meer individuele vijanden, of hooguit 3 tegelijk ofzo.
Maar ze hebben in elk geval heel handig de potions en divine gifts op de pijltjestoetsen gezet als quickslots. En dan je wapens en special abilities op O, X etc. En die kun je gewoon gebruiken, of door L2, of R2 ingedrukt te houden, waardoor je 3 x 4 is 12 quickslots hebt. De map zit op select, met start ga je naar opties. L1 is use en talk en R1 is het ingame menu voor je inventory etc. En dan kun je ook nog iets met L3 en R3, maar ik ben even kwijt wat precies.
Darvo
30th May 2009, 14:05
Heb hem nu ook voor de XBOX360 gekocht. Best vermakelijk en een echte Diablo cloon :)
Tot nu toe werkt het prima, maar ik ben nog maar een half uurtje bezig en nog geen echte groepen tegengekomen, meer individuele vijanden, of hooguit 3 tegelijk ofzo.
Maar ze hebben in elk geval heel handig de potions en divine gifts op de pijltjestoetsen gezet als quickslots. En dan je wapens en special abilities op O, X etc. En die kun je gewoon gebruiken, of door L2, of R2 ingedrukt te houden, waardoor je 3 x 4 is 12 quickslots hebt. De map zit op select, met start ga je naar opties. L1 is use en talk en R1 is het ingame menu voor je inventory etc. En dan kun je ook nog iets met L3 en R3, maar ik ben even kwijt wat precies.
Klopt de groepen kom je pas tegen nadat je ( waar de Main Quest line na toe gaat) de stad daar uitloopt. Ook als je een ventje tegen komt die zegt iets in de richting van you no longer have the gods blessing. Kom je grotere groepen tegen. Dan begint de echte Diablo stijl :)
L3 kon je dacht ik niks mee en R3 richt je na het noorden.
Lord Vampire
30th May 2009, 15:36
Ik ben vanmorgen even opnieuw begonnen, deze keer met een high elf magic user. Hoewel ik binnen 10 minuten al 3 keer dood was gegaan (:')), is ze nu level 7 en kun je al merken dat ze behoorlijk schade kunnen toebrengen. Vooral dat je niet afhankelijk bent van mana, maar gewoon een timer voor je spel hebt ben ik erg weg van. Gewoon 3 spells op 3 quickslots en een wapen op een vierde en knallen maar. \o/
De eerste twee Trophies zijn binnen o^
Lord Vampire
31st May 2009, 21:14
Wat een fantastisch spel is dit. Qua quests en verhaal is het weinig, maar het is zo immens groot! Ik heb nu na bijna 5 uur spelen slechts 2,2% van de map gezien :D
Iedereen die erover denkt om hem op de console te halen, als je van grinden houdt is het zeker een aanrader. o^
En met de Trophies/Achievements ben je ook wel even zoet :P De hele Light campaign uitspelen, de hele Shadow campaign uitspelen, level 15 worden met alle 6 de classes (ik ben nu net level 12 na bijna 5 uur spelen en zit op 5,6% van de Light campaign).
Alleen de trophy om hem uit te spelen zonder dood te gaan is volgens mij bijna onmogelijk :( Tenzij je vaak saved en hem laadt als je dood gaat misschien.
Darvo
1st June 2009, 02:12
Alleen de trophy om hem uit te spelen zonder dood te gaan is volgens mij bijna onmogelijk :( Tenzij je vaak saved en hem laadt als je dood gaat misschien.
Level 25 op het moment met die Saratha (ofzoiets) caster /melee 0x doodgegaan. Speel wel op bronze, daar kan het aan liggen. Dacht namelijk dat het normaal was |`(. Maar het is echt wel mogelijk zit nu op iets van 35% van light campaign.
ps: 5.6 % heb je niks gedaan alleen maar het spel opgestart ;)
Lord Vampire
1st June 2009, 12:08
Level 25 op het moment met die Saratha (ofzoiets) caster /melee 0x doodgegaan. Speel wel op bronze, daar kan het aan liggen. Dacht namelijk dat het normaal was |`(. Maar het is echt wel mogelijk zit nu op iets van 35% van light campaign.
Ik speel Silver in elk geval, aangezien je Trophies krijgt als je Gold unlocked etc. Met Bronze kun je niks unlocken.
ps: 5.6 % heb je niks gedaan alleen maar het spel opgestart ;)
Alleen Side quests :D Nou ja, en de eerste tutorial missie en ik was net begonnen met de volgende missie :P
Ik speel Silver in elk geval, aangezien je Trophies krijgt als je Gold unlocked etc. Met Bronze kun je niks unlocken.
Alleen Side quests :D Nou ja, en de eerste tutorial missie en ik was net begonnen met de volgende missie :P
Dat heb ik ook vooral met de PC-versie gedaan. Lekker wat rondrennen en hier en daar wat side-quests volbrengen. En daar leent Sacred 2 zich uitstekend voor.
Lord Vampire
1st June 2009, 16:21
Ik moet zeggen dat ik de High Elf als spellcaster toch wat zwakjes vind. Ik heb bijna alle spells, en ook redelijk gespendeerd om te zorgen dat de regeneration time van alle powers heel goed is, maar toch gaat het me te langzaam en vind ik mezelf telkens ook met mijn melee wapen vechten. Ik heb wel een heel goed wapen, maar dat is niet wat ik zou verwachten van een spellcaster.
Misschien ga ik het spel hiermee maar snel uitspelen en dan uitgebreid met een ander character ofzo. Ik kijk nog wel even. Ik ben net wel level 15 geworden, wat me weer een Trophy opleverde o^.
Overigens zit er fantastische humor in het spel :)
Kan iemand me trouwens nog uitleggen hoe ik als Shadowwarrior een schild en wapen tegelijk gebruik? Ik heb 4 punten in shield skill, ik heb een shield van level 3, maar ik kan hem alleen maar ergens op een quickslot zetten en dan vecht je dus met je vuist en een schild, en anders met je zwaard, zonder schild :S. Als je begint heb je wel een zwaard en schild, maar die deed ik af en nu krijg ik hem niet meer aan. Nogal vaag, ik weet gewoon niet hoe je hem kunt gebruiken.
Dalamar
1st June 2009, 17:10
Als ik me niet vergis moet je je zwaard én schild in hetzelfde quickslot slepen.
Darvo
1st June 2009, 17:45
Ik moet zeggen dat ik de High Elf als spellcaster toch wat zwakjes vind. Ik heb bijna alle spells, en ook redelijk gespendeerd om te zorgen dat de regeneration time van alle powers heel goed is, maar toch gaat het me te langzaam en vind ik mezelf telkens ook met mijn melee wapen vechten. Ik heb wel een heel goed wapen, maar dat is niet wat ik zou verwachten van een spellcaster.
Misschien ga ik het spel hiermee maar snel uitspelen en dan uitgebreid met een ander character ofzo. Ik kijk nog wel even. Ik ben net wel level 15 geworden, wat me weer een Trophy opleverde o^.
Overigens zit er fantastische humor in het spel :)
Kan iemand me trouwens nog uitleggen hoe ik als Shadowwarrior een schild en wapen tegelijk gebruik? Ik heb 4 punten in shield skill, ik heb een shield van level 3, maar ik kan hem alleen maar ergens op een quickslot zetten en dan vecht je dus met je vuist en een schild, en anders met je zwaard, zonder schild :S. Als je begint heb je wel een zwaard en schild, maar die deed ik af en nu krijg ik hem niet meer aan. Nogal vaag, ik weet gewoon niet hoe je hem kunt gebruiken.
Beide op zelfde slot zetten, als dat niet werkt dan is A het level te hoog of B niet voor jou race.
Verder zelf ben ik ook full mage maar ik moet constant met me zwaarden vechten (duel) omdat me magie gewoon niet zo sterk is en heb er al me punten in zitten en niks in zwaard.
Lord Vampire
1st June 2009, 18:58
Bedankt, dan ga ik dat eens proberen o^
Sobek
2nd June 2009, 11:27
Ik speel ook silver, want bronze was wel heel erg makkelijk.
Shadow warrior - light path
Inquisitor - dark path
Beiden spelen super o^
Darvo
3rd June 2009, 10:23
Ben nu bij de eindbaas van het spel, (easy light) met lvl 35seraphim, maar ik krijg hem gewoon niet neer. Ben vol magie en me melee attacks doen nog steeds meer damage..... hij slaat mij gewoon in 3-4 tikken neer met klappen van 444-600, en ook die ally die je zo genaamd moet helpen is al dood voor het gevecht begin
enigste manier om maar iets tedoen tegen hem is de convert gebruiken op de units en constant rondjes rennen. Maar op een gegeven moment krijgt die me toch te pakken en ga ik dood(wanneer ik meteen dashboard doe om my boost en arch niet te verliesen.
Iemand enige tips? Scorpion baas kon ik ook al amper aan en die trash demon onderweg na de eindbaas(elite) slachten me ook iedere keer bijna af.
NL-Fortuna
3rd June 2009, 13:52
LVL 35 is ook een beetje laag om de eindbaas te verslaan. Ik zou nog ff doortrainen tot je level 100 bent ofzo en dan nog eens proberen. Want je char kan tot level 200.
Lord Vampire
3rd June 2009, 13:59
LVL 35 is ook een beetje laag om de eindbaas te verslaan. Ik zou nog ff doortrainen tot je level 100 bent ofzo en dan nog eens proberen. Want je char kan tot level 200.
Het is wel Bronze wat hij speelt he? Dus level 100 lijkt me wel erg hoog.
Asmoday
3rd June 2009, 14:39
Je kan de eindbaas in bronze vanaf lvl 30 of zo verslaan.
Ik denk eerder dat het ligt aan de attacks die hij gebruikt, ik weet het niet zeker meer maar de eindbaas is vulnarable tegen, magic/poison/etc?
Maar lvl 35 in bronze dan is de eindbaas doable :D
Darvo
3rd June 2009, 19:16
Vraag me zoviezo af hoe je level 200 moet worden, want de mobs vlak voor de eindbaas geven nog maar 1000 xp (elite 2000 xp) per kill, en het wordt alleen maar minder.
Maar ik blijf nog wel eve converte paar keer proberen en dan zie ik wel, of ik is geluk heb. En daarna met evil char verder op silver :)
Darvo
3rd June 2009, 20:23
Erg ook zeg dat was niet de eindbaas dat was dark side boss
Nou moet ik tegen nog sterkere vijanden vechten zonder enkele hulp..... 4 BOSSES! met constant resist op magic en slaat nog harder en ook nog is een aoe stun
. Volgens mij is de serpahim gewoon niks waard als magie ik heb er alles in zitten en mij nova doet iets van 100 en mij beam doet 10-20 tegen die baas zonder magic buff resist
. En mij sterkste aanval doet 450-500 en kan hem constant casten maar hij mist constant net zoals mij melee attacks.
Waardeloos dit in iedergeval, dit maakt het spel echt niet leuk 25 uur er aan besteet en ik stel gewoon niks voor zelfs op trash moet ik constant potjes drinken om in leven te blijven en moet ook nog vechten met melee omdat mij magic niks voor stelt..... (2100 hp)
Lord Vampire
3rd June 2009, 21:26
Vraag me zoviezo af hoe je level 200 moet worden, want de mobs vlak voor de eindbaas geven nog maar 1000 xp (elite 2000 xp) per kill, en het wordt alleen maar minder.
Maar ik blijf nog wel eve converte paar keer proberen en dan zie ik wel, of ik is geluk heb. En daarna met evil char verder op silver :)
Door op hogere moeilijkheidsgraden te spelen krijg je ook meer XP en ga je dus sneller omhoog in level. Het is daarom slim om, als je level 200 wilt worden, niet op Bronze te blijven spelen, want dat duurt eeuwen.
Lord Vampire
21st June 2009, 18:55
Hmm ik heb nu een beetje hetzelfde als Darvo, alleen dan ben ik nog lang niet bij de eindbaas. Ik ben bezig met de Main Quest, Light Campaign en moet tegen Xanthar
vechten, de draak in the Maze.
Maar ik wordt echt genadeloos hard in de pan gehakt. Hij heeft me met een stuk of 6 klappen dood. :~/ En om de frustratie erger te maken, je kunt nergens in de buurt spawnen, dus moet je eerst een heel stuk lopen.
Ik denk dat ik maar wat moet gaan levelen ofzo, want dit gaat anders nooit lukken. Ik ben level 25 High Elf, niet echt hoog, maar het zou uit te spelen moeten zijn zonder eeuwig te moeten grinden lijkt me.
Ik heb ook geen potions meer, aangezien ik de Trophy 'Scrooge' wil halen en dan mag je niets kopen. Dus ik maak het mezelf wel erg lastig zo, maar goed, enige tips zouden alsnog welkom zijn.
Rhjh
21st June 2009, 19:35
Expansion named: Ice and Blood
The add-on is not planned for consoles for the moment.
End of July is the supposed time frame
new class Dragon Mage
new areas
Blood forest: Forest dark red held.
Crystal plane: Area blue held
20 New Main quest good ore evil
Sobek
3rd July 2009, 19:13
Sacred 2 komt idd met een expansion: Ice and Blood
Hopelijk gooit hun bankroet zijn geen roet in het eten
8-)
Hier een paar screenshots op deze website:
Sacred 2 Ice and Blood expansion screenshots (http://www.gamestar.de/index.cfm?pk=81112&pid=6&b=1&p=1)
De Dragon Mage ziet er niet verkeerd uit :)
anOddBoy
3rd July 2009, 19:58
Is het waard naast bv Guild Wars deze game ook nog te spelen, of doet hij te veel onder vergeleken met andere RPGS. Mijn eerste indruk was niet super, en ik vind het ook zo middeleeuws dat je perse met een bepaalde look en geslacht vast zit als je een class moet kiezen?!
Asmoday
3rd July 2009, 20:23
Is het waard naast bv Guild Wars deze game ook nog te spelen, of doet hij te veel onder vergeleken met andere RPGS. Mijn eerste indruk was niet super, en ik vind het ook zo middeleeuws dat je perse met een bepaalde look en geslacht vast zit als je een class moet kiezen?!
eeuuhm..
GW is een MMORPG, Sacred is een hack and slash.
Je kan ze niet eens met elkaar vergelijken.
En ja je kiest een char die tevens die class die look heeft en dat geslacht is.
Zelfde as bij Diablo.
Lord Vampire
3rd July 2009, 21:23
Je kunt de looks nog iets aanpassen, maar verder dan 3 verschillende kapsels en kleuren kom je niet. :P
anOddBoy
4th July 2009, 02:52
Lol die antwoorden altijd, in het kort en in het simpel dan omdat het 2 RPG's zijn, waar je je karakter levelt, en beter gear aanschaft. Heeft het dan nog nut, zijn ze goed en verschillend genoeg om beide veel tijd in te steken dan?
Asmoday
4th July 2009, 03:20
Pff die antwoorden altijd, in het kort en in het simpel dan omdat het 2 RPG's zijn, waar je je karakter levelt, en beter gear aanschaft. Heeft het dan nog nut, zijn ze goed en verschillend genoeg om beide veel tijd in te steken dan?
Een MMORPG kan je gewoon niet vergelijken met een Action hack and slash 'rpg'.
Als jij een MMORPG leuk vind dan hoeft dat niet gelijk te betekkenen da tje een hack and slash 'rpg' leuk vindt.
je moet het zo zien, als je Diablo 1/2 leuk vindt dan vind je Sacred 2 ook leuk.
Vond je Diablo 1/2 niks, dan vind je Sacred ook niks.
anOddBoy
4th July 2009, 15:16
Nee dat begrijp ik dat het 2 verschillende genres zijn inderdaad, ik heb zeg maar het gevoel gewoon omdat de kern van de games wel ongeveer, relatief hetzelfde zijn dat ik me beter kan focussen op een game en daar goed tijd in steken, snap je? Of klinkt dat ook niet logisch haha ?! :P
Dan ga ik toch Sacred 2 eens even proberen nog, heb hem ook maar weinig kans gegeven, omdat je voorbeeld Diablo 2 met Exp Pack er ook nog bij me op staat en ik maar niet kan kiezen welke van de twee ik ga doen, en je niet alles tegelijk kan doen lol ;)
Duran
6th July 2009, 17:11
Doe Diablo 2 dan maar .... die is toch wel beter / verslavender.
Sacred2 is leuk dat zeker, maar had er stiekem toch wat meer van verwacht.
marco91
6th July 2009, 19:38
is het wat op de PS3 of niet? hoor verschillende dingen over de game
Lord Vampire
6th July 2009, 21:48
is het wat op de PS3 of niet? hoor verschillende dingen over de game
Als je van een diepgaand verhaal houdt niet, als je van grinden houdt zeker wel. En de controls werken uitstekend. o^ Het enige nadeel vind ik dat je 12 quickslots hebt en 15 spells + wapen, dus je kunt 4 van je spells niet kwijt in quickslots, maar een aantal spells gebruik je toch nooit, dus vreselijk is het niet.
Sobek
15th July 2009, 12:37
Wie speelt Sacred 2 nog vaak?
Ik zelf momenteel niet zo, want ik ben zo druk met andere games. Wel ga ik binnenkort lekker verder met Sacred 2 - Shadow Warrior en Inquisitor
Tonne
15th July 2009, 12:39
ik heb em bestelt en hij is onderweg!\o/
marco91
15th July 2009, 15:53
Als je van een diepgaand verhaal houdt niet, als je van grinden houdt zeker wel. En de controls werken uitstekend. o^ Het enige nadeel vind ik dat je 12 quickslots hebt en 15 spells + wapen, dus je kunt 4 van je spells niet kwijt in quickslots, maar een aantal spells gebruik je toch nooit, dus vreselijk is het niet.
heb de game gespeeld en meteen weer weggedaan, wat een kut game zeg, gameplay werkt niet fijn, game zit vol met bugs/glitches etc.
zonde van het geld
Duran
15th July 2009, 16:52
heb de game gespeeld en meteen weer weggedaan, wat een kut game zeg, gameplay werkt niet fijn, game zit vol met bugs/glitches etc.
zonde van het geld
Op welk platform heb je gespeeld ?
Ik zelf heb hem op de PC.
De gameplay is gewoonsimpel en lekker , gewoon traditionele H&S..
Bugs ? Na de patches ben ik er nog geen tegengekomen.
Ik vind het geen topper, maar wel een lekker tussendoortje.
Lord Vampire
15th July 2009, 17:04
zonde van het geld
Ik vind het heerlijk werken en ik heb nog maar weinig bugs opgemerkt en nog geen een die me stoorde. :)
marco91
15th July 2009, 17:07
Op welk platform heb je gespeeld ?
Ik zelf heb hem op de PC.
De gameplay is gewoonsimpel en lekker , gewoon traditionele H&S..
Bugs ? Na de patches ben ik er nog geen tegengekomen.
Ik vind het geen topper, maar wel een lekker tussendoortje.
betreft de PS3 versie
Lord Vampire
15th July 2009, 17:11
Niemand heeft hier games te ruil man
Daar is een apart hok voor.
xboxgamers
15th July 2009, 17:15
Maar bij andere sites net als Xboxworld praten ze Bijna alleen maar over Games ruilen hier
Reageren er maar 4 Kom op man maak een Thread
marco91
15th July 2009, 17:30
wat dacht je ervan om dit eens door te kijken?
http://forum.gamer.nl/forumdisplay.php?f=23
Lord Vampire
10th August 2009, 23:22
Kan iemand me vertellen hoe het werkt als je het spel uitspeelt? Ik ben momenteel een lvl 40 High Elf en rustig aan het grinden en de map exploren. Als ik het spel nu uitspeel, kan ik naar Gold gaan als moeilijkheidsgraad (mits ik lvl 60 ben). Moet je dan opnieuw alles verkennen? Of ga je verder waar je was? Want anders ga ik eerst maar eens alle Trophies voor de quests en 50% van de map etc halen, voordat ik het spel ga uitspelen.
Duran
11th August 2009, 16:10
Geen idee, ben zelf level 61 (dacht ik) en zit in de Swamp.
Act 6 geloof ik.
Heb nu wel een irritante "bug" te pakken.
Heb in de maze een quest geaccepteerd van de kapitein, waarna ik uiteindelijk op zoek kon naar de treasure.
Dat heb ik gedaan -> op dat eiland met die Draak in een grot daar.
En dan update de quest en zegt dat ik iemand moet killen en geeft de questmarker aan dat die persoon in die grot zit ...
Alleen .. die grot is op de schatkisten na leeg.
En nu blijft dat questfiguurtje maar in mijn party zitten ..._O_
Lord Vampire
11th August 2009, 17:15
Geen idee, ben zelf level 61 (dacht ik) en zit in de Swamp.
Act 6 geloof ik.
Heb nu wel een irritante "bug" te pakken.
Heb in de maze een quest geaccepteerd van de kapitein, waarna ik uiteindelijk op zoek kon naar de treasure.
Dat heb ik gedaan -> op dat eiland met die Draak in een grot daar.
En dan update de quest en zegt dat ik iemand moet killen en geeft de questmarker aan dat die persoon in die grot zit ...
Alleen .. die grot is op de schatkisten na leeg.
En nu blijft dat questfiguurtje maar in mijn party zitten ..._O_
Ik ben ook in act 6 nu volgens mij, net in de swamp aangekomen.
Dat wat jij hebt, heb ik al het hele spel haha. Een vrouwtje die ik ergens heen moet brengen blijft me maar volgen. Ze kan niet dood kennelijk, maar ik vind het niet erg, want vijanden vallen haar wel aan zo nu en dan, dus dat leidt ze van mij af :D.
In het begin heb ik ook nog 2 acts lang een koe bij me gehad, maar die blokkeerde vaak mijn weg, dus toen heb ik die quest maar voltooid :P
Speel je inmiddels al op Silver trouwens? Of nog steeds Bronze? Want vanaf lvl 60 kun je al Gold gaan spelen zelfs. :)
Duran
12th August 2009, 16:23
Ik speel op Silver - speel wel de pc-versie , daar kon je gewoon kiezen tussen bronze - silver en gold (weet alleen niet of je ook gelijk met gold kon beginnen).
Ik ging ervan uit dat silver "normal" is en heb deze dus gekozen.
Dat mannetje kan idd niet dood , hij rent zo lachend een mob van 30+ in en krijgt nog geen schrammetje lol.
Ten opzichte van hem is mijn charracter maar een watje !
Lord Vampire
13th August 2009, 00:50
Scared 2 expansion named
Ascaron has whipped the wrappers off the Sacred 2 expansion, which will be called Ice & Blood and be released during the latter half of the year.
The add-on will be PC-only, and offered worldwide in shops and online - although not in North America, Canada, Mexico or Russia, which is an interesting interpretation of "worldwide".
Ice & Blood introduces the Dragon Mage character, who can turn into a demon and a dragon, ride a fancy flaming horse and unleash some nasty spells. Look at him go! Bosh!
Mr Dragon Mage will go off on his own adventure, passing through new snowy and scorched lands, encountering new enemies and looting new items. There will be special items for existing classes too, so they don't feel left out.
Head over to our Sacred 2: Ice & Blood gallery for a thrust of screenshots.
http://www.youtube.com/v/z6TNWQ5w3gc
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/6/9/7/0/8/3/ss_preview_Sacred2addon_PC_Screenshots009.jpg.jpg? slideshow=true
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/6/9/7/0/8/3/ss_preview_Sacred2addon_PC_Screenshots016.jpg.jpg? slideshow=true
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/6/9/7/0/8/3/ss_preview_Sacred2addon_PC_Screenshots013.jpg.jpg? slideshow=true
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/6/9/7/0/8/3/ss_preview_Sacred2addon_PC_Screenshots006.jpg.jpg? slideshow=true
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/6/9/7/0/8/3/ss_preview_Sacred2addon_PC_Screenshots003.jpg.jpg? slideshow=true
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/6/9/7/0/8/3/ss_preview_Sacred2addon_PC_Screenshots011.jpg.jpg? slideshow=true
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/6/9/7/0/8/3/ss_preview_Sacred2addon_PC_Screenshots007.jpg.jpg? slideshow=true
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/6/9/7/0/8/3/ss_preview_Sacred2addon_PC_Screenshots015.jpg.jpg? slideshow=true
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/6/9/7/0/8/3/ss_preview_Sacred2addon_PC_Screenshots004.jpg.jpg? slideshow=true
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/6/9/7/0/8/3/ss_preview_Sacred2addon_PC_Screenshots012.jpg.jpg? slideshow=true
The add-on will be PC-only
http://blogpaulaenis.files.wordpress.com/2009/07/fuuuuu1.jpg
Asmoday
13th August 2009, 01:55
http://blogpaulaenis.files.wordpress.com/2009/07/fuuuuu1.jpg
ppfft
Was allang bekend dat het PC only was.
En Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu whatever.
Je hebt genoeg console exclusives! :P
Entropy
13th August 2009, 02:53
Super strak om in m'n ondergoed te questen. FEAR MY G-STRING!
Lord Vampire
13th August 2009, 02:54
ppfft
Was allang bekend dat het PC only was.
En Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu whatever.
Je hebt genoeg console exclusives! :P
Weet ik, maar daarom baal ik nog wel, zeker als ik zie hoe cool het eruit ziet.
En niet zeuren dat consoles genoeg exclusives krijgen, jij hebt de betere graphics al. ;)
Duran
13th August 2009, 16:21
Lol.
Zelf twijfel ik of ik de Add-on wel wil gaan halen.
Vindt Sacred 2 zeker wel leuk om te spelen, maar vindt het ook geen topper.
Kan best zijn dat als ik hem dadelijk uitgespeeld heb, ik wel klaar ben met die wereld.
Zeker daar er zoveel goede spellen staan aan te komen ..
Lord Vampire
13th August 2009, 16:22
Lol.
Zelf twijfel ik of ik de Add-on wel wil gaan halen.
Vindt Sacred 2 zeker wel leuk om te spelen, maar vindt het ook geen topper.
Kan best zijn dat als ik hem dadelijk uitgespeeld heb, ik wel klaar ben met die wereld.
Zeker daar er zoveel goede spellen staan aan te komen ..
Het spel zelf is niet eens zo heel erg leuk inderdaad. De drijfveer die ik met name heb is het grinden en in mijn geval ook de Trophies. Het zijn erg goede trophies, die ervoor zorgen dat je lekker bezig blijft, op een leuke manier. :)
tijnbanaan
14th August 2009, 20:08
Vandaag mn eerste run afgemaakt op dark.
Op level 30 was ik er op brons.
Op naar silver.
Sobek
15th August 2009, 12:01
Sacred 2 blijft voor mij wel een topper. De expansion is een warm welkom (ipv ijs ;))
Sobek
25th August 2009, 17:54
Hier een Sacred 2 Ice & Blood gameplay (http://www.gametrailers.com/video/gc-09-sacred-2/54570) filmpie.
Ziet er goed uit ondanks de cam opname.
aXe
29th August 2009, 16:30
Ik ben sinds vorige week ook weer bezig met Sacred 2. Dit gaat op zich goed, level 30 inmiddels op Silver.
Maar soms wil de game het scherm niet goed laden na een laadscherm (teleport bijv.). Zal wel geen fix voor zijn (heb de nieuwste patch & video driver, speel op windows 7 RC 64-bit). Even de game afsluiten en opnieuw starten en ik kan weer verder, maar is wel eens vervelend.
Lord Vampire
29th August 2009, 16:53
Ik ben op zoek naar de 42 towns, voor mijn trophy, maar als ik op Sacred Wiki kijk, heb ik volgens mij wel alle plaatsen. Kennelijk is er ergens eentje die niet geldt als plaats ofzo, en mis ik een andere. :~/
Erg klote, want het is moeilijk na te gaan! Anyway, ben zelf bijna lvl 53 op Silver en heb de Light Campaign op 98%. Moet alleen de eindbaas nog, maar ik wil eerst de Trophies pakken die ik nu kan pakken.
Lord Vampire
30th August 2009, 20:15
Zo, eindelijk de campaign op Silver uitgespeeld en meteen maar op Gold begonnen. Ik was bang dat alles gereset zou worden, maar je behoudt gewoon alles wat je al bezocht hebt. Alleen quests en portals worden gereset. o^ 77 uur en 42 minuten, best netjes :P Ik denk dat de volgende keren vrij snel zullen gaan, tenzij ik bepaalde bossfights niet aan kan en ik weer meer moet gaan grinden.
Zit nu op 50% met de Trophies, moet nog even 4 classes naar lvl 15 brengen en het spel nog 'even' uitspelen op Bronze, Gold en Niob. :P En dan nog een paar Trophies die je vanzelf krijgt door lang genoeg te spelen (25 Bossfights winnen etc).
tijnbanaan
31st August 2009, 20:38
Je bent goed bezig lord vampire.
Ik heb hem vandaag ook maar weer eens erin gedaan.
Level 49 atm.
Heb alleen een klein vraagje.
In the jungle kom je soms ghost mobs tegen....
Mn eerste run ben ik er voorbij gegaan omdat ik ze niet neer kreeg.
Nu knallen ze me nog steeds telkens neer.
Heeft iemand de goude tip om ze dood tekrijgen??
Lord Vampire
31st August 2009, 21:19
Je bent goed bezig lord vampire.
Ik heb hem vandaag ook maar weer eens erin gedaan.
Level 49 atm.
Heb alleen een klein vraagje.
In the jungle kom je soms ghost mobs tegen....
Mn eerste run ben ik er voorbij gegaan omdat ik ze niet neer kreeg.
Nu knallen ze me nog steeds telkens neer.
Heeft iemand de goude tip om ze dood tekrijgen??
Je kunt ze niet rechtstreeks targeten, dus moet je area of effect aanvallen gebruiken. Ik speel zelf met een High Elf (lvl 53 atm) en gebruik mijn Glacial Thorns en Raging Nimbus om ze klein te krijgen.
Die gasten zijn trouwens fucking hard, ik heb er ook aardig problemen mee. Als ze alleen zijn valt het mee, maar vaak zitten ze midden tussen grote groepen van die andere ventjes en dan moet je echt oppassen.