PDA

View Full Version : Viva Pinata

Melle
25th November 2006, 20:20
Platform : Xbox 360
Ontwikkelaar : Rare
Online : ja
ELSPA Rating : 3+

Stap in de wondere wereld van de wild levende pinata-dieren en laat je meevoeren in hun dagelijkse leventje. Viva Pinata is jouw toegang naar een enorme tuin die jij in je bezit neemt en ombouwt tot jouw eigen huisdierenparadijs.

http://www.x-power.be/_gallery/Viva%20Pinata/e3-viva-pinata-06.jpg

In Viva Pinata wachten ruim zestig verschillende, met snoepgoed gevulde pinata's op een nieuwe oppasser. Je ziet de beesten voor je ogen groeien, veranderen, paren en zelfs vechten wanneer hun territorium wordt bedreigd. Er wacht je ook werk in het paradijs, want het oppassen is zwaar. In een wereld die zich continu ontwikkelt, is het jouw taak de pinata's tevreden te houden en te beschermen tegen de gevaren die ze bedreigen.
Er zijn rode vijandelijke pinata's als ze snoepjes op de grond leggen die giftig zijn worden jou pinata's ziek.

Om Pinata's te lokken om in jou paradijsje te blijven moet je rotzooi weghalen,planten aanzetten etc etc.

De verschillende Piata's kun je een naam geven, andere kostuums en andere accesoires. Het zal ook mogelijk worden om via Xbox Live met je vrienden online te gamen.

http://www.allaboutgames.co.uk/images/e32006/vivapinata1.jpeg

De gehele wereld is helemaal naar jouw eigen wensen aan te passen. Zo creer je jouw eigen offline dierenparadijs. Maar uitgever Microsoft zou Microsoft niet zijn wanneer Viva Pinata de online features van de Xbox 360 niet volledig zou benutten, blijf niet verscholen in je perfecte paradijs, maar trek erop uit en bouw vriendschappen en rivaliteiten op in de wereldwijde online community van Viva Pinata-gamers.

http://z.about.com/d/xbox/1/7/w/F/vivapinata2.jpg

Dit is me eerste soort van Review dus wees lief voor me :)

XIII
25th November 2006, 20:42
geen x360 bezitter maar die screens zijn schattig!! doet me een beetje denken aan de nieuwe rayman :) whaaaaaa!!!!!!

Tolga
25th November 2006, 20:57
ik ben benieuwd of dit wel boeiend kan blijven voor een lange tijd :?

Melle
25th November 2006, 21:02
Ik zelf ben nooit geintresseerd in dit spellen maar toch dit sprak me heel erg aan en ik ga het zeker kopen .

Revelation
25th November 2006, 21:32
Mooi topic Assen.o^
Ik weet niet veel van deze game, maar er is een demo op xbox live die ik nog moet checken (of is het een interactieve video).

Melle
25th November 2006, 21:43
interactieve video :)

Scotch
25th November 2006, 21:57
Ik had het nooit verwacht maar ik denk dat ik deze game nog ga halen ook. De kritieken van Amerikaanse gamesites zijn overwegend positief, en het ziet er gewoon zo verdomd mooi uit.

Melle
25th November 2006, 22:14
Ook een reden om dit spel te kopen ( voor mij) =

Ik heb nu 2 shooters en Saints Row en dat vind niet ( de hele familie ) leuk en me vriendin,zus of moeder willen ook wel soort spel voor hun dus dit spel is wel goed voor hun.

Melle
25th November 2006, 23:31
Om BABY-Pinata's te krijgen moet je ze lokken naar een tunnel en dan komt er een podium.

Op dat podium staat een jukebox( een box met muziek ) en dan gaat 1 het parings dansje doen waardoor er dus een baby komt :)

Je kunt mensen nemen om je te helpen met alle spullen.

Jammer dat ik het geld alleen nog neit hebt om te kunnen kopen :(

Koei
26th November 2006, 03:16
Wow, een originele game op de 360 :+

Maar even serieus, dit soort titels spreken mij enorm aan :)

Melle
26th November 2006, 13:25
Mij dus ook en hij komt 1 December uit en dan kunnen we nog vol discusseren.

Revelation
26th November 2006, 13:57
Geef mij maar eerst Tony Hawk's Project 8.:D Viva Pinata komt later wel denk ik.

Melle
26th November 2006, 13:59
Ja ik heb gister die demo ff uitgebreid gespeeld want op begin was ik snel klaar en opeens werd het vet maar toch kies ook voor ViVa Pinata

Revelation
26th November 2006, 14:01
Ik ben vroeger een skater (skateboarder duh) geweest en skateboarden interesseert me nog steeds:).

Melle
26th November 2006, 14:31
Ik was dat ook totdat ik het beetje zat was om steeds te pleuren en gat aan me reet.

Dan vind ik snoepjes toch leuker dan 4 meter naar beneden pleuren.

Mojo_
27th November 2006, 01:23
Op 1 December komt er een Viva Pinata 360 pack uit + memorycard.

:+

Random Hero
27th November 2006, 01:27
Ja wordt een corepack :o Kennelijk bedoelt voor kids en mensen die niet veel geld willen uitgeven om een game te spelen, opzich wel goede reden met Viva Pinata...

Hannibal
27th November 2006, 02:46
mmm fluffy,bright colors, candy *kwijl*, dit lijkt mijn een erg leuk spel, eindelijk weer een topper van Rare, ze verwennen de gamers trouwens wel op de Xbox360, was er maar 1 spel op de oude Xbox, nu alweer 3 op de 360 en eigenlijk viel er geen een mij tegen maar dit spel is voor mij een wel heel aangename verassing.

Masemium
28th November 2006, 22:19
Hallo h, mijn buurt gameshop verkoopt hem voor €65 ... next-gen am here :o

kapitein_koek
28th November 2006, 23:30
Zag hem bij de mediamarkt liggen voor 55eu geloof ik

Lequero
29th November 2006, 17:39
Godverdegodverdegodver! ~:{ ~:{
Vanmiddag dit spel gehaald, doe m erin...
Is ie focking HELEMAAL in het nederlands!!! tot en met de gesproken tekst aan toe...
"WELKOM IN DE TUIN!" :'(
Heb 24 uur om m te ruilen maar ik twijfel nog, het spel is op zich heel erg leuk maar ik erger me dood aan de nederlandse teksten.
Bijv. "er is een zuur beest je tuin binnengedrongen" daar gingen mn haren toch wel letterlijk van overeind staan...
Heb trouwens grondig gezocht naar een engelse taal optie, maar niet kunnen vinden :'(

Melle
29th November 2006, 17:42
Als je hem wilt inruilen wil ik hem wel ruilen voor Saints Row + 10 euro.

Random Hero
29th November 2006, 17:43
Is ie focking HELEMAAL in het nederlands!!! tot en met de gesproken tekst aan toe...
Heb 24 uur om m te ruilen maar ik twijfel nog, het spel is op zich heel erg leuk maar ik erger me dood aan de nederlandse teksten.
Bijv. "er is een zuur beest je tuin binnengedrongen" daar gingen mn haren toch wel letterlijk van overeind staan...
Heb trouwens grondig gezocht naar een engelse taal optie, maar niet kunnen vinden :'(
RUILEN! en bij play.com halen ;) Nederlandse voice overs zijn in mijn ogen bijna net zo erg als de Duitse.

Lequero
29th November 2006, 17:44
Openingsfilmpje is volgens mij ingesproken door die gast die de playmobil reclames doet! :'(

Melle
29th November 2006, 17:45
Het is een spel dat vooral gericht op jongere groep, dus kinderen onder de 10 die nog geen engels kan of heel slecht.
Vandaar de NL Voice-Over.

Lequero
29th November 2006, 17:48
Maar waarom dat geen optie om in het engels te spelen...

Melle
29th November 2006, 17:49
als je geen GoW hebt koos ik R6:Vegas

DaftPunk
29th November 2006, 17:55
Het schijnt dat je je dashboard op Engels moet zetten en dan is het spel ook in het Engels.

TThieFF
29th November 2006, 17:56
Het spel ziet er wel orgineel uit.... misschien wel het kopen waard:P

Revelation
29th November 2006, 18:06
Volgens mij is het Dashboard zoiezo standaard Engels.:S Nederlands kan niet.

Melle
29th November 2006, 18:13
Damn ik kom weet niete hoeveel geld te kort :(

Lequero
29th November 2006, 18:22
Net terug naar de winkel geweest. Rainbow Six was nog niet binnen dus mn spel gesealed mee terug naar huis gekregen. Heb ik 2 weken de tijd om een vervanger te bedenken. Op zich nette service imo.
Geld terug doen ze helaas niet aan. :(

DaftPunk
29th November 2006, 18:55
Volgens mij is het Dashboard zoiezo standaard Engels.:S Nederlands kan niet.
Hmm, nou ja ik las iig over een manier om het spel gewoon in het engels te kunnen spelen, ik zoek 't even op.

Ah, je moet bij je console settings in je dashboard de regio op Engeland zetten, dan is het spel ook in het engels.

Lequero
29th November 2006, 18:58
Ik wil eerst zeker weten dat het werkt voor ik de seal er weer af trek... :P
Helaas kan ik het zelf nu niet meer uitproberen.

DaftPunk
29th November 2006, 19:06
Ik wil eerst zeker weten dat het werkt voor ik de seal er weer af trek... :P
Helaas kan ik het zelf nu niet meer uitproberen.
Hier las ik het :

http://forum.xboxworld.nl/showthread...=81521&page=21 (http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=81521&page=21)

Primate Ryan
29th November 2006, 19:22
Het werkt.

Ik ergerde me gisteren uiteraard ook kapot aan het Nederlands dat op me af werd gestuurd, dus ik ging meteen op zoek in de menus en kwam even later bij location/region uit. Die heb ik op UK gezet en het Engels kwam me tegemoet.

Edit: maakt niet uit welke versie je haalt. Had toevallig ergens een reactie gelezen een tijdje terug van iemand die de import versie had en die had ook Nederlandse stemmen.

Lequero
29th November 2006, 19:23
Regio instellen werkt idd. Bedankt mensen! o^

Melle
1st December 2006, 14:33
Ik ga vandaag Viva Pinata kopen dankzij mijn beste oudste vriend :D:D

TicTac
1st December 2006, 14:39
Ik speel deze game al 2 dagen en ik kan met een strak gezicht zeggen dat het een zeer leuke game is.
Rare begint weer op niveau te komen. Hoewel er hier en daar wat zeer slechte bugs zitten. Bij mij verdween er laatst een heel gebouw, terwijl hij als je met je cursor erover heen ging hij op het lege vlak het gebouw wel zag :S. Hetzelfde met een pinata gehad. Helaas is ook de A.I. bijzonder storend. Soms schreeuw je keihard:''Ga neuken ipv van slapen.'' bij de zoveelste weigering van het diertje om zich voor te planten ~:{
Dit soort bugs hebben de titel 'toppertje' in mijn ogen eraf geslagen. De game is wel erg verslavend, je blijft erachter zitten. Andere users pakketjes sturen is ook zeer cool.

Melle
1st December 2006, 14:55
Ja ik zoek een verslavend game:P

Ik ben die shooters na 4 week wel zat.

Gears of War is natuurlijk wel vet maar na 2 week hele tijd te doen is het wel weer tijd voor iets zoetjes en liefjes:)

Lequero
1st December 2006, 20:36
idd, lieve kleine schattige beestjes hun kop inrammen met een schep bijvoorbeeld. :P

Melle
2nd December 2006, 01:31
Ik heb het spel nu en ik vind het vet en verslavend maar hoe krijg je grotere tuin en hoe laat je andere beesten met elkaar paren en niet alleen maar wormen dat bij me kan.

TicTac
2nd December 2006, 01:43
Ik heb het spel nu en ik vind het vet en verslavend maar hoe krijg je grotere tuin en hoe laat je andere beesten met elkaar paren en niet alleen maar wormen dat bij me kan.

Grotere tuin krijg je na flink te xp op te bouwen. Voor het paren, moet je bij elke wezen een aan bepaalde eisen voldoen. De een moet bijvoorbeeld iets eten en moet een huis hebben. Deze informatie kan je lezen als je op dat soort dier op Y drukt.

Melle
2nd December 2006, 01:44
Ja me vriend heeft het net gemerkt en nu zijn we hard bezig om de wormen te laten ''fucken'' en dan de baby's verkopen.

Melle
2nd December 2006, 15:57
He je kan meststof kopen voor gras maar wat doet het en waar voor dient het en welke beesten komen erop af?

cryothic
2nd December 2006, 17:28
He je kan meststof kopen voor gras maar wat doet het en waar voor dient het en welke beesten komen erop af?
Ik had oranje meststof over m'n gras gegooid... maar zonder enig resultaat... t werd niet eens oranje :P

Melle
3rd December 2006, 16:08
Ja ik moet nu hoger gras hebben voor de koeien maar welke mest soort en welke volgorde daarvoor moet ik nog weten:p

Soms trapen mijn paarden andere dierene platen en gaan ze juichen:P

=HellFire=
4th December 2006, 21:32
http://www.gamer.nl/doc/36208 m'n review ;)

Melle
4th December 2006, 21:35
Ik heb het gelezen toppie :D

Revelation
4th December 2006, 21:53
Mooie review:). Deze game lijkt me best lol en verslavend...ik ga deze game voor kerst vragen.:D Sommigen zeggen dat ik gek ben, maar dit is niet alleen voor kleine kindertjes!

Melle
4th December 2006, 22:08
Ik ga Oblivion vragen.

Revelation
4th December 2006, 22:22
Ik wil Oblivion ook (weer), maar omdat ik de games ooit al grijs heb gespeeld, ga ik eerst voor VP!:D

tomds
5th December 2006, 15:13
Ik ben een magische pinata, als jullie mij bevrijden vervul ik al jullie wensen.

GEFOPT!!!

_0-

cryothic
5th December 2006, 15:46
Ik ben een magische pinata, als jullie mij bevrijden vervul ik al jullie wensen.
GEFOPT!!!
_0-
we hoeven toch geen waarschuwingen uit te delen voor nutteloze posts op deze 5de van december toch?

Limoen
27th December 2007, 18:12
Kick :+ !!

Heb vandaag Viva Pinataan gekocht.
Het doosje is rond van boven en zitten 2 cd's bij.
Wat zit er eigenlijks op die tweede disc?

Loondijke
28th December 2007, 03:37
Iemand interesse in dit spel?

Ik heb Viva Pinata bij mijn Xbox360 pakket gekregen maar is niet echt mijn ding!

Iemand een leuke game om tegen te ruilen? het is wel de bundle copy dus er zit geen hoesje bij maar de game is maar 1x gebruikt en dus in nieuwstaat.

Reageren maar :D http://forum.gamer.nl/showthread.php...07#post1984307 (http://forum.gamer.nl/showthread.php?p=1984307#post1984307)

Yaz
28th December 2007, 09:52
Iemand een leuke game om tegen te ruilen? het is wel de bundle copy dus er zit geen hoesje bij maar de game is maar 1x gebruikt en dus in nieuwstaat.
Geen hoesje? Bij mijn GoW kreeg ik wel een hoesje.. Welliswaar met een mega plakker erop dat hij niet door verkocht mocht worden maar toch, zat er wel bij...

Loondijke
28th December 2007, 13:33
Ja, hij zit er wel bij maar in dat zelfde hoesje zat ook Forza 2, dusvandaar dat er geen normaal hoesje bij zit en ik zelf graag dat Forza 2 hoesje hou :D

Darkmen167
14th December 2008, 12:20
Ik heb het spel. Het is best wel leuk hoor. Maar na een tijdje wordt het wel saai. Ik speel het nu al 2 maanden niet meer.

dutchcheesehead
14th December 2008, 12:47
agree, het is leuk totdat je tuin zijn maximale grootte bereikt, daarna blijft het maar beestjes tevreden houden op kleine manieren, niet echt leuk...