PDA

View Full Version : Blue Dragon

CerandoX.nl
7th December 2006, 13:54
http://i21.photobucket.com/albums/b263/EmericaNL/Bluedragonsmall.jpg
Blue Dragon zorgt voor 360 "Re-Launch" in japan

Ja mensen zoals je ziet staan er wachtijen voor een 360 pack. Het gaan hier om de 360 Blue Dragon packs waarin de game en de console in één doos verkocht worden. Sommige forums bestempelen dit als een Xbox 360 "re-launch in japan". Microsoft verwacht ook 200.000 Blue Dragon Xbox 360 packs te gaan verkopen waarvan 100.000 gepre-orderd zijn. Microsoft heeft aangegeven dat er meer packs zullen verschijnen te samen met Blue Dragon. Er zijn overgins ook losse Blue Dragon games en 360's verkrijgbaar. Microsoft verwacht de consoles en games in losse vorm ook goed te gaan verkopen door de tekorten aan packs.

Blue Dragon is een typisch japanse RPG van Final Fantasy geestelijk vader Hironobu Sakaguchi. De game wordt ontwikkeld door Mistwalker en uitgegeven door Microsoft. De japanners hebben veel vertrouwen in Sakaguchi, zoveel zelfs dat ze nu niet schromen om een console te kopen die eens een keer niet van japanse bodem afkomt.

Microsoft heeft de verwachtingen voor de 360 verkopen nu eens niet naar beneden aangescherpt maar naar boven. Microsoft verwacht nu meer dan 10 miljoen 360's te verkopen voor het einde van December 2006.

Ik wou dit topic als centraal blue dragon topic houden aangezien deze er nog niet was, ik zal over een paar dagen de titel van dit topic veranderen in gewoon "Blue Dragon" ipv van de lange zin die er nu staat.

Hier wat Blue Dragon info:

http://www.gamer.nl/gameinfo/1244

Bron: Diverse fora's en gamesites,Gamer.nl, Famitsu.com

Wel wel , wacht rijen voor een 360 game in Japan:

http://www.dengekionline.com/data/news/2006/12/7/image/15500_n20061207_02_bd03.jpg

http://www.dengekionline.com/data/news/2006/12/7/image/15500_n20061207_02_bd04.jpg

http://www.famitsu.com/game/news/2006/12/07/h-103_64096_bd002.jpg.jpg

http://www.famitsu.com/game/news/2006/12/07/h-103_64096_bd0011.jpg.jpg

Het moet niet gekker worden :lol:

Random Hero
7th December 2006, 14:20
(topictitel aangepast, nu centrale topic)

Ongeloofelijk dat ik dat nog meemaken... rijen voor de Xbox 360! En er komen nog wat Japanse games in de toekomst die al veel belovend zijn, Lost Planet is er één van, dus dat worden nog alleen maar meer rijen :)

Obsidian
7th December 2006, 14:22
En dat voor Blue Dragon. Het ziet er allemaal wel geinig uit hoor. Maar wel een beetje te kinderachtig voor my taste.

TicTac
7th December 2006, 14:23

Ongeloofelijk dat ik dat nog meemaken... rijen voor de Xbox 360! En er komen nog wat Japanse games in de toekomst die al veel belovend zijn, Lost Planet is er één van, dus dat worden nog alleen maar meer rijen :)

Ik vrees dat men in Japan niet warm gaat lopen voor de ijswereld van Lost Planet. Het is niet echt een game gericht op Japanse markt. Ik denk dat de volgende big hit in Japan, Lost Odyssey word.

CerandoX.nl
7th December 2006, 14:27

Ik weet niet of je me bericht had gelezen maar wou na een paar dagen de topic titel veranderen, maar ja dit is eigenlijk ook wel best zo.

En idd ik vind het mooi, dat hij eindelijk eens een beetje gaat doorbreken :D

Als er één japanner over de dam is volgen er meer, en ik hoop ook echt dat dit geld voor japanse ontwikkelaars. Sakaguchi is ook met andere ontwikkelaars aan het praten om japanse titels voor de 360 te gaan maken. Sakaguchi is microsoft's nieuwe onderhandelaar in japan, om het zo maar ff te zeggen. Hij praat ook met sqaure over Final Fantasy 13 of een side story daarvan. :)

Random Hero
7th December 2006, 14:33
Ik vrees dat men in Japan niet warm gaat lopen voor de ijswereld van Lost Planet. Het is niet echt een game gericht op Japanse markt. Ik denk dat de volgende big hit in Japan, Lost Odyssey word.
Ik denk juist wel! Als je ziet hoe Armored Core en dat soort sci-fi games worden gewaardeerd kan een Japanse game het alleen maar goed doen.

Oh sorry Cerandox, was me niet opgevallen :S Heb wel nog even een bannertje erin gezet ;)

Xrenity
7th December 2006, 14:52
Ik gun dit MS wel :)
Hopelijk begint het een beetje te lopen!

Silicon Knight
7th December 2006, 19:55
Ik hoop echt van harte dat deze game de killer app is die de 360 een beetje laat lopen in Japan. Wat mij betreft is dit een van de games waarvoor ik een 360 aan ga schaffen. Tot nu toe spreekt alles me aan wat de game biedt en met Sakaguchi aan het roer moet het wel heel raar lopen, wil het mis gaan.

Mojo_
7th May 2007, 14:24
Kick*

Nieuwe gameplay beelden van Xboxyde : 10 minuten.

http://www.xboxyde.com/stream_3779_en.html

Ik heb genoten :)

Silicon Knight
7th May 2007, 16:34
Kick*

Nieuwe gameplay beelden van Xboxyde : 10 minuten.

http://www.xboxyde.com/stream_3779_en.html

Ik heb genoten :)
Die beelden komen trouwens van de DLC die onlangs in Japan is gereleased, dus dit zit niet in de originele game.

Rhaegar
6th July 2007, 22:48
Blue Dragon demo set for July 20 (http://www.xbox360fanboy.com/2007/07/05/blue-dragon-demo-set-for-july-20/)
If you've been on the fence about Blue Dragon, then we have some good news for you. According to Dengeki Online (helpfully translated by Siliconera), an international Blue Dragon demo is slated for July 20. Weighing an impressive 1.1GB, the demo will apparently contain a whopping 2 hours of available gameplay. We hope you've grown accustomed to the English voice-overs though, as Japanese will not be an option in the demo. There may be a few different subtitle options, depending on the language settings of your Xbox. Finally, be sure to grab the demo as soon as you can, as it will fly away from Marketplace on August 3rd, giving just over three weeks to save up for the real thing.

TheDutchSlayer
7th July 2007, 00:07
heel nice maar ik ga het toch niet doen dadelijk 10+ uur ingestoken voor niets want dan is heel me char weer weg.

eXistor
11th July 2007, 16:29
De demo is al uit en ik heb net 1 van de 2 dungeons gespeeld. De game laat een betere indruk achter dan ik had verwacht. Helaas was de daadwerkelijke dungeon wel erg onorigineel en saai, maar er zit meer dan genoeg actie in iig. Ondanks dat het geheel vrij traditioneel aanvoelt heeft Mistwalker er toch allerlei geinige snufjes in gedaan om het allemaal fris aan te laten voelen.

Ik was toch al van plan de game te kopen, maar dit bevestigd voor mij alleen maar dat het een goede game gaat worden, alleen wel veel slowdown gemerkt helaas.

@Slaynernl: Je kan de demo gerust spelen hoor, er zit een gamepl,ay limiet op van 1 uur en je hebt al een zooi skills en iedereen is iets van level 23.

TheDutchSlayer
11th July 2007, 16:37
ah ok nice thnx eXistor

ita
14th July 2007, 02:31
De demo is al uit en ik heb net 1 van de 2 dungeons gespeeld. De game laat een betere indruk achter dan ik had verwacht. Helaas was de daadwerkelijke dungeon wel erg onorigineel en saai, maar er zit meer dan genoeg actie in iig. Ondanks dat het geheel vrij traditioneel aanvoelt heeft Mistwalker er toch allerlei geinige snufjes in gedaan om het allemaal fris aan te laten voelen.

Ik was toch al van plan de game te kopen, maar dit bevestigd voor mij alleen maar dat het een goede game gaat worden, alleen wel veel slowdown gemerkt helaas.

@Slaynernl: Je kan de demo gerust spelen hoor, er zit een gamepl,ay limiet op van 1 uur en je hebt al een zooi skills en iedereen is iets van level 23.
Idd, veel slowdown tijdens de actie en dat is wel jammer. Ook vind ik de dungeons uit de wat saai vormgegeven. Maar het ziet er wel lekker fris uit allemaal.

=HellFire=
30th July 2007, 00:21
Bij deze ook nog de Blue Dragon preview (http://www.gamer.nl/doc/40706/1). Stond al een tijdje in de planning, maar bleef er maar bij.

R0nnNL
30th July 2007, 11:12
Cijfers van EGM (drie aparte beoordelingen):

6.5, 7.5, 6.5

Het verhaal en de karakters schijnen meh te zijn waardoor 't niet interessant is om door te blijven spelen. Daar kan het schijnbaar uitstekende battle systeem ook niets aan veranderen. De framedrops in de gevechten waren ook erg storend.

Beetje een domper wat mij betreft. Ik had toch wel minstens een 8.0 verwacht voor deze game.

Like-a-Bunny
30th July 2007, 11:47
mmm, dat is balen. Ik had voor mezelf een lijstje gemaakt met games waarvoor ik een 360 aan wil schaffen en daar stond deze vrij hoog op eigenlijk.... Jammer.

/edit: Gamespot geeft het volgende weer:

360 Gamer Magazine UK 9 / 10 Feb 1, 2007
gamesTM 9 / 10 Feb 1, 2007
Computer & Video Games UK 9 / 10 Dec 12, 2006

R0nnNL
30th July 2007, 12:25
mmm, dat is balen. Ik had voor mezelf een lijstje gemaakt met games waarvoor ik een 360 aan wil schaffen en daar stond deze vrij hoog op eigenlijk.... Jammer.

/edit: Gamespot geeft het volgende weer:
Hmmm dat verandert de zaak. Als het zo door blijft gaan met de ratings dan lijkt EGM gewoon af te wijken van de norm, whatever the reason may be.

Like-a-Bunny
30th July 2007, 12:29
Metacritic is meestal ook wel een goede graadmeter imo:

http://www.metacritic.com/games/plat...=blue%20dragon (http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/bluedragon?q=blue%20dragon)

Gemiddeld een 8,9 en users geven hem een 7,2.

eXistor
30th July 2007, 13:18
Ik verwacht er zelf uiteindelijk een solide 8 aan te geven. Ik verwacht momenteel van de j-rpg's die uit gaan komen van Persona 3 het meest (die scoort in diezelfde EGM overigens heel hoog, 2 keer een 9,5 meen ik en eentje die wat lager zit.)

[TR]Sypher
17th August 2007, 00:34
hoi,

ik heb een vraagje namelijk als je een aanval kiest bij een gevecht kan je de A knop inhouden om je aanval te CHARGEN waar moet je het precies zien te krijgen ?

eXistor
17th August 2007, 00:44
Het is alweer een tijdje geleden dat ik de demo speelde, maar er staat geloof ik een soort hotspot in de balk. Anders moet je gewoon zo lang mogelijk chargen. Je valt dan wel een stuk later aan, maar je doet het wel sterker.

mad max
17th August 2007, 01:03
edge had deze game toch een 6 gegeven?

[TR]Sypher
18th August 2007, 20:35
Het is alweer een tijdje geleden dat ik de demo speelde, maar er staat geloof ik een soort hotspot in de balk. Anders moet je gewoon zo lang mogelijk chargen. Je valt dan wel een stuk later aan, maar je doet het wel sterker.
Ja er zit zo een bruine plekje op de balk.
ff proberen dan :)

Ariez
24th August 2007, 20:49
Heeft iemand deze game nog gekocht? Ik heb hem vandaag gekocht en tot nu toe bevalt hij me zeer goed. Normaal ga ik nog wel eens snel op reviews af, maar deze game wilde ik al hebben sinds de launch van de 360.

Ik vind de grafische stijl echt top, vooral de cutscnes zijn erg mooi gemaakt (dat zijn er trouwens wel erg veel tot nu toe (zit nu zo'n 2 uur in het spel)).

Ik ben nu bij de eerste boss fight, best lastig nog hehe.

Baardmatsko
24th August 2007, 22:37
Vanmorgen gekocht, maar nog niet héél lang gespeeld. Ben bijna terug in het dorp. Grafische stijl bevalt mij ook erg goed, gameplay is ook gewoon goed. Topspel :)

colt
25th August 2007, 00:28
Crap, nu is ie uit en zit ik in een verbouwing. Heb ik geen tijd om te spelen.|`(

Toch maar halen. Dan ligt ie iig klaar als ik klaar ben met werken:P

Like-a-Bunny
25th August 2007, 01:52
Mij is hij op dit moment nog wat te duur eerlijk gezegd, wacht wel ff tot Play met een mooie aanbieding komt.

Maar wel de moeite waard dus? Waar is het mee te vergelijken?

TicTac
6th September 2007, 20:08
Ik ga hem straks maar eens spelen... ik heb besloten om hem eerst maar de amerikaanse versie te spelen ivm met de Japanse stemmen die in de Europese verwijderd zijn.

eXistor
6th September 2007, 20:46
Ik ga hem straks maar eens spelen... ik heb besloten om hem eerst maar de amerikaanse versie te spelen ivm met de Japanse stemmen die in de Europese verwijderd zijn.
No worries, de Nederlandse en Engelse versies hebben zowel Engels als Japans. De rest van Europa heeft wel de paupere versie :)

TicTac
6th September 2007, 20:52
No worries, de Nederlandse en Engelse versies hebben zowel Engels als Japans. De rest van Europa heeft wel de paupere versie :)
:bier: good news! Dan koop ik hem maar toch nog legaal in Nederland :bier:

TicTac
6th September 2007, 23:59
Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe na anderhalf uur toch van Blue Dragon geniet. O+

Ik ga ander keertje er dieper over praten, maar eerst wat verder komen ,P

colt
7th September 2007, 23:55
Heb er nu een uurtje of 12 opzitten en zit nu op level 20. Zit nu ff bij een klote-eindbaas, maar verder vind ik de moeilijkheidsgraad lager dan bij bijv. Final Fantasy. Naar mijn gevoel is deze game vooral gericht op ons domme westerlingen...

Yaz
9th September 2007, 17:27
Naar mijn gevoel is deze game vooral gericht op ons domme westerlingen...
Noem mij maar een domme westerling maar ik snap iets niet. Je kan na level 5 ofzo een 2e classe kiezen. Dus ik die 2e classe geactiveerd en bij Skills ook mijn oude skills van mijn andere classe toegevoegd. So far, so good.
Nu ben ik 3 levels gestegen in mijn nieuwe classe en heb ik wat extra skills gekregen. Ok, leuk ik zou nu oa. een slow en speed effect moeten hebben maar ik kan deze niet selecteren. Alle skills nagekeken of ik wel echt de basis skill heb maar deze kan je niet eens uitzetten dus ja, die is geactiveerd.
Na, paar levels doorgespeeld maar nog steeds niet kunnen kiezen uit de spell pool van die nieuwe classe.. Ik ben nu net in een nieuw dorpje en toen even gestopt, misschien dat iemand hier weet wat ik fout doe zodat ik lekker effectief gebruik kan maken van mijn classes?

TicTac
9th September 2007, 17:29
Probleem heb ik ook. Ik kan maar niet de skills uit een andere classen gebruiken, ook al had ik ze al unlockt...

colt...help ons ff :)

Primate Ryan
9th September 2007, 18:53
Je moet de spells nog vinden om ze ook echt te kunnen gebruiken.

TicTac
9th September 2007, 18:57

ik heb ze ook soms gekocht :(

Bijvoorbeeld spell Shine :S die had ik ineens bij alle chars

Primate Ryan
9th September 2007, 19:09
ik heb ze ook soms gekocht :(

Bijvoorbeeld spell Shine :S die had ik ineens bij alle chars
Shine is te gebruiken door sword masters en white magic users.

Je kan als je een white magic class hebt alle spells van die class gebruiken, maar als je dan bijvoorbeeld tijdelijk wisselt naar barrier class en toch nog de white magic skill uitrust, kan je alleen de spells gebruiken tot en met het behaalde level van die skill. Je moet wel de spreuken gekocht of gevonden hebben om ze ook echt te kunnen gebruiken.

colt
9th September 2007, 19:14
Als ik heel eerlijk ben, moet ik dat met die spells ook nog ff uitvogelen, maar tot nu toe is de overall moeilijkheidsgraad een stuk lager dan bij FF. Dat bedoelde ik meer...

Die klote-eindbaas waar ik het over had, was echt easy nu. Ik heb ff geleveld tot lv 23 en ik versloeg m met twee handen vastgebonden op mijn rug. In FF lukt dat niet:P

Yaz
10th September 2007, 09:42
Dat was het inderdaad, hoe simpel :D Nu weer even flink doorgespeeld, ik ren nu achter zo'n dwerg met punten op zijn helm aan.
Ik heb nog wel een ander vraagje, in het schapendorp wordt verteld door het vrouwke naast de savepoint dat je altijd gebruik kan maken van de save button in het hoofdmenu. Ja NOT!. Dat ding is altijd grijs. Wordt dat soms nog anders, snap ik het, weer eens, niet?

Verder is het een tof spel, wel een beetje makkelijk tot nu toe. Zelfs die draak kreeg ik in 1x dood en ik was toch echt geen lvl 23, eerder 15 ofzo. Gewoon met wind op zijn hoorns blijven rammen en hij ligt in 4 pogingen om.

Primate Ryan
10th September 2007, 13:54
Dat was het inderdaad, hoe simpel :D Nu weer even flink doorgespeeld, ik ren nu achter zo'n dwerg met punten op zijn helm aan.
Ik heb nog wel een ander vraagje, in het schapendorp wordt verteld door het vrouwke naast de savepoint dat je altijd gebruik kan maken van de save button in het hoofdmenu. Ja NOT!. Dat ding is altijd grijs. Wordt dat soms nog anders, snap ik het, weer eens, niet?

Verder is het een tof spel, wel een beetje makkelijk tot nu toe. Zelfs die draak kreeg ik in 1x dood en ik was toch echt geen lvl 23, eerder 15 ofzo. Gewoon met wind op zijn hoorns blijven rammen en hij ligt in 4 pogingen om.
Het duurde 60 uur voordat ik er achter kwam dat je gewoon kan saven als je je op de overworld bevindt. Als je daar niet bent, zal je toch gewoon gebruik moeten maken van een van die punten.

De game is inderdaad gemakkelijk en dat is het grootste nadeel. Het schijnt dat er nog een hard moeilijkheidsgraad is op de oosterse marketplace en die vormt wel een lekkere uitdaging, maar die is hier nog niet beschikbaar.

Ik heb de game zelf constant gespeeld sinds dat ik hem had. Ik heb er zo'n 70uur ingestoken, omdat ik ook nog wat extra items heb gezocht richting het einde van de game. Voor mij is het tot nu toe de ondergewaardeerde game van 2007.

Yaz
13th November 2007, 11:58
Ik heb hem zojuist uitgespeeld na zo'n 65 uur. Ik heb lang niet alles gedaan wat je kan doen zoals het verzamelen van alle mogelijke items, het killen van elk type monster en het verslaan van de 5 draken
maar het was een bijzonder leuk spel.

Het verhaal loopt aardig door al was het op het einde voordat je op bezoek gaat bij de eindbaas wel even onduidelijk wat er nu precies aan de hand was.

Aanrader en inderdaad, zoals Primate Ryan zei, een van de meest ondergewaardeerde spel op de 360. Als je hem in de budget bak zie liggen is het zeker het kopen waard.