PDA

View Full Version : Phoenix Wright: Trial and Tribulations

Rhaegar
9th April 2007, 13:16
Vrij grote kans dat er binnenkort een officií«le aankondiging komt:

http://img139.imageshack.us/img139/9162/1533992875046109450ek0ez8.jpg
http://img141.imageshack.us/img141/2553/pw3fi4sw0.jpg
I work at a GameCrazy store and periodically, our computers will be updated with information before publishers release it (for example, we have "Riddick" for the PS3 and XB360 in our systems, but no announcement has been made). Anyway, I was checking trade-in values this morning for Phoenix Wright, and I noticed six entries instead of the usual four (each game has an entry for a used copy and a new copy.. so four entries = 2 games, 8 entries = 4 games, etc).

Anyway, I went back and looked, and I noticed that they have put in a new Phoenix Wright game, slated for this fall, and the tagline cut off, but it said "Phoenix Wright - Trials Tribu". I'm guessing it could be "Trials and Tribulations", but I don't know. It had a release date of 9/25/07.
http://www.forums.court-records.net/....php?f=3&t=961 (http://www.forums.court-records.net/viewtopic.php?f=3&t=961)

Lord Vampire
9th April 2007, 13:33
Eerst deel 1 en 2 nog maar eens gaan spelen :P

NoCaH
9th April 2007, 15:04
Goed nieuws lijkt me zo. Hoemeer van dit soort games er op de DS komen hoe beter.

Glory
9th April 2007, 15:08
Mjah, hopelijk komt deel 3 hier voor deel 4 uit. Anders is het zo'n stap terug omdat deel 4 wel speciaal voor de DS ontworpen wordt. :P

Wakkum
9th April 2007, 17:22
Logisch natuurlijk, aangezien op de GBA 3 delen uit zijn gekomen die alledrie naar de DS geport worden. Deel 4 wordt pas volledig ontworpen voor de DS en dus zal die waarschijnlijk meer DS specifieke hoofdstukken(zoals laatste chapter van deel1) bevatten.

Rhaegar
9th April 2007, 17:30
Logisch natuurlijk, aangezien op de GBA 3 delen uit zijn gekomen die alledrie naar de DS geport worden.
Dat was absoluut niet vanzelfsprekend.
Capcom heeft aangegeven dat de beslissing om het derde deel te porten zou afhangen hoe goed het tweede deel het zou doen in de VS (en eventueel Europa).

Het vierde deel heeft uiteraard gameplay die optimaal gebruik maakt van de DS-features, zie daarvoor de recent uitgebrachte trailer (http://www.youtube.com/watch?v=xzT1kFE5oKE).

eXistor
9th April 2007, 22:20
Oh, goed nieuws, PW heeft zich in korte tijd een persoonlijke favoriet gemaakt, dus hoe meer Ace Attorney hoe beter!

Rhaegar
14th April 2007, 12:59
Phoenix Wright 3 Coming this September
New trials, including a flashback to the character's early days.

April 13, 2007 - At the company's Gamer's Day in San Francisco this week, Capcom revealed that the third edition to its sleeper hit series Phoenix Wright will hit the Nintendo DS system in the US this September.

Titled Phoenix Wright: Trials and Tribulations, this sequel will actually have chapters that flash back to Phoenix Wright's early years where he meets up with his buxom mentor Mia Fey. In fact, a portion of the game will put players in the role of Mia as she tries to defend Phoenix Wright in court. The game will explain much of the history behind the main characters of the previous two games in the series.

This sequel will bring back other familiar faces, including Maya Fey and Godot. The Psych-Lock system that was introduced in Phoenix Wright: Justice for All will make a return in this follow up, as well as the usual progression of the investigations and court phase that makes Phoenix Wright such a successful series for Capcom. Expect the same manga-style presentation of the other series, as well as the touch-screen interface and microphone support where you can interrupt proceedings with a hearty "Objection" and "Hold it!"
Screenshots (http://media.ds.ign.com/media/900/900227/imgs_1.html)
Video (http://media.ds.ign.com/media/900/900227/vids_1.html)

Schitterende trailer, gelukkig komt het derde deel naar het westen én voor het vierde deel (wat al door Capcom bevestigd was, mocht Phoenix Wright in de toekomst ook hier blijven verschijnen).

eXistor
14th April 2007, 14:52
Gelukkig is het nu officieel. Hoewel er eigenlijk al weinig twijfel meer was op het moment dat Capcom zelf vroeg of de mensen de game graag wilden zien of niet. Net zoiets als bij de Collector's edition van Bioshock.

Glory
14th April 2007, 19:12
Prachtige trailer idd. Van wat ik gelezen van degene die de japanse GBA versie hebben gespeeld, is dit het beste deel van de drie GBA delen. Ik ben erg benieuwd.

Deeltje 4 is trouwens erg goed onthaald in Japan. Famitsu gaf de game een 9/9/9/9 en er zijn op de eerste dag 160.000 exemplaren verkocht. Het lijkt het erop dat dit ook voor capcom een echte A-serie geworden is en ik kan me niet voorstellen dat we in de toekomst niet meer delen gaan zien.

Rhaegar
26th May 2007, 12:25
Gyakuten Saiban 3 Goes Bi-Lingual

Come August, there will be another reason to go to Japantown other than to buy candy and stickers.

The remake of Gyakuten Saiban 3 for the Nintendo DS that will be coming out in Japan 08/23 will not only include the Japanese version of the game, but an option to play in English as well. That means that anyone who doesn't live on Ashcraft Island can import it a whole month earlier than the US release date and play to their hearts content without having to jump onto Google translation every time there's a new screen. So head down to your local import shop, grab some sushi to get your parking validated, and pick up the game before anyone else gets their grubby little mitts on it.
http://www.kotaku.com/gaming/found-i...ual-263554.php (http://www.kotaku.com/gaming/found-in-translation/gyakuten-saiban-3-goes-bi+lingual-263554.php)

Ik heb het spel een maand geleden gepre-ordered bij VG+ en vind het een beetje overdreven om het voor een maand te annuleren. Dus ik houd het gewoon bij de US-versie.

Rhaegar
30th August 2007, 15:58
Om niet de ver offtopic te gaan in de Sam & Max thread:
Damn, ik dacht dat deze geen dual language had.
Naja, als je er weer twee krijgt toegestuurd weet je me wel te vinden. :P
Ik wil je er wel aan helpen als je geen creditcard hebt. o^

Glory
30th August 2007, 16:04
Ik wil je er wel aan helpen als je geen creditcard hebt. o^
Mja, ik heb wel paypal en er net weer wat geld opgezet, dus dat moet ook voldoen, neem ik aan. Op welke site bestel je hem eigenlijk (VGP heeft hem geloof ik niet)?

Rhaegar
30th August 2007, 16:07
play-asia (http://www.play-asia.com/paOS-13-71-9g-49-en-70-220c.html)

Ik zie nu pas wat ik eerder gezegd had. Dat gehype van NeoGAF ook altijd. :P

Glory
30th August 2007, 16:12
Ik zie nu pas wat ik eerder gezegd had. Dat gehype van NeoGAF ook altijd. :P
Ja, ik begrijp wat je bedoeld. Neogaf heeft mij voor menig game enthousiast gemaakt.

Enige ervaring met levertijden op die site?

Rhaegar
30th August 2007, 16:14
Daar heb je enige keuze in. Hoe sneller de levertijd hoe hoger de verzendkosten. Ik gebruik meestal de laagste prijs. Haast heb ik toch niet. Dan zal het ongeveer 5-10 dagen duren.

StevieNL
30th August 2007, 16:30
Phoenix wright games O+. Heb wel een paar keer een walkthrough voor deel 1 & 2 moeten gebruiken:|

Rhaegar
1st September 2007, 23:38
De eerste casus achter de rug. Zoals eerder aangegeven speelt zich dat vijf jaar eerder af, waar je als Mia Fey een jonge Phoenix Wright moet verdedigen. Bij de vorige twee delen was de eerste casus een soort tutorial. Dat is bij het derde deel niet anders, maar de casus is flink wat langer. Ik denk dat ik er wel ruim twee uur mee bezig ben geweest.

Het is natuurlijk alleen maar in de rechtbank, en daardoor is de opbouw iets anders opgezet. In feite komt het echter tamelijk als een volwaardige casus over. Met name omdat hij toch vrij diep gaat en met andere casussen te maken heeft. Het tempo ligt ook wat lager en de omvang van de 'court-record' is wat groter. Het einde maakt duidelijk dat deze flashback een grote rol gaat spelen in de toekomstige casussen. Het zal me benieuwen hoe dit uitgewerkt wordt. De Phoenix Wright humor zit er al gelijk in.

Rhaegar
4th September 2007, 21:02
Jammer dat er verder niemand is die het spel aan het spelen is.

De geweldige muziek is overigens op deze site (http://www.finalturnabout.com/music/pwtat.php) te beluisteren. Dan kom je alvast in de juiste stemming. De eerste twee delen vallen in het niet bij het derde deel, en de muziek is daar één groot voorbeeld van. :)

TicTac
4th September 2007, 21:07
Jammer dat er verder niemand is die het spel aan het spelen is.

De geweldige muziek is overigens op deze site (http://www.finalturnabout.com/music/pwtat.php) te beluisteren. Dan kom je alvast in de juiste stemming. De eerste twee delen vallen in het niet bij het derde deel, en de muziek is daar één groot voorbeeld van. :)

Ben nog bezig met deel 1. Laatste case :bier:

Rhaegar
4th September 2007, 21:11
Dat was een zeer sterke casus. Een minpunt was dat sommige dingen een beetje te vergezocht waren, maar de diepgang en plot waren echt fenomenaal en zat heel sterk in elkaar.

Als je het tweede deel speelt zal veel een stuk minder aanvoelen - tot de laatste casus. Die is verreweg de beste tot nu toe in de Phoenix Wright delen. Ik denk dat Phoenix Wright 3 daar wel in verandering zal brengen, maar ik ben nog maar halverwege met dat spel.

Dina
4th September 2007, 21:20
Zit atm op Case 3 in PW2 (de circus-case) maar de wil om verder te gaan ontbreekt een beetje. Case 2 vond ik vrij weinig aan (al is Pearl wel awesome) en de hele circus-sfeer doet het ook niet voor mij.

Zuur, omdat case 4 van PW2 juist wel helemaal te gek schijnt te zijn. Ugh..

Glory
4th September 2007, 21:34
Ik vond case 3 uit PW2 juist ontzettend leuk. Met die totaal niet grappige clown en die buikspreker waarbij z'n pop de macht had overgenomen. :D

Ik krijg PW3 waarschijnlijk volgende week binnen. Ik ben er erg benieuwd naar geraakt door al die lovende reacties van Sandro en op Neogaf. :)

Rhaegar
4th September 2007, 21:47
Case 3 van Justice for All had wel problemen in de onderzoeksfase. Wat je moest doen was soms onlogisch en was meer willekeur. Dat was wel een beetje zwak.

De casus was misschien ook een beetje te bizar. Al was ik toen, na de wat voorspelbare tweede casus, daar wel blij om. De karakters waren weer erg leuk. Wat dat betreft doet de tweede casus in het derde deel het ook al ijzersterk. Al ben ik niet helemaal te spreken over de oplossing (lees: bewijslast) van die casus. Daar zal ik wel later nog op terugkomen.

StevieNL
4th September 2007, 22:28
Ik heb Trials and Tribulations nu ook :D. Ik ga zo mn eerste case doen.

R0nnNL
4th September 2007, 22:31
Sandro:

Moet je case in dit geval niet vertalen als (recht)zaak ipv casus? :+

Goed om je lovende reactie over PW3 te horen. Afgaande op je evaluatie over de vorige PW games en diens individuele cases, lijk je qua smaak behoorlijk bij mij in de buurt te komen. Dat geeft goede hoop.

Ik vond case 3 van PW2 trouwens misschien wel de minste case uit de reeks. De gehele case hangt met onlogica aan elkaar. Bovendien is de uiteindelijke bewijslast belachelijk vergezocht en ontzettend ongeloofwaardig. De karakters redden de case, want voor de rest was er weinig aan.

Toch zou ik écht ff doorbijten DinaDani, want case 4 is echt fantastisch. Misschien wel de beste case in een PW tot nu toe. Wat een spanning en wat een originele setting ook.

Rhaegar
5th September 2007, 01:01
Moet je case in dit geval niet vertalen als (recht)zaak ipv casus? :+
:P

Ik heb ooit wel een cursus rechten gedaan, en daar hadden ze het wel over casussen (als voorbeelden). Je begrijpt wel wat ik bedoel. ;)

Op NeoGAF staan trouwens ook nu de eerste kritieken. Ze staan in spoilers, maar kortom komt het op het volgende neer. Je ziet iets vreemds en moet het in een foto aanwijzen. Zelf denk je al vooruit en klikt het aan. Helaas geeft de rechter je op grond daarvan een waarschuwing. Het gaat verder en je moet weer je punt bewijzen. Nu ben je op het punt gekomen waar je al aan vooruit dacht en jawel - het is exact hetzelfde punt. Het spel registreert dit echter énorm lineair, zodat je dezelfde gedachtegang moet volgen als het spel. Ondanks dat jezelf al een stap vooruit denkt. Dat is denk ik echt het concept van het spel. Als je je daaraan stoort ligt je deze soort game niet. Dit is gewoon een interactief boek waar je bij de cruciale punten zelf moet aanwijzen wat er moet gebeuren. Dit in een diep plot, waar bizarre karakters en leuke humor de boventoon voeren.

Als ik case twee vergelijk met het begin van de eerste delen is dit echt veel leuker. Het zit al veel meer bij de diepgang van case vier en vijf van het eerste deel. De vierde case van het tweede deel is unieker en intenser, dus die staat voorlopig nog op een afstandje. Al zo snel echter bij de hoogtepunten van het eerste deel komen is een grote belofte voor het vervolg van de game.

R0nnNL
5th September 2007, 01:23
Heel tof om te horen allemaal!

En dat van die lineairiteit klopt idd, dat zit al sinds het eerste deel ingebakken. Het kan storend werken, maar meestal loopt alles wel logisch door eigenlijk. Je zou zeggen: maak er werk van en maak de cases eens wat dynamischer en minder lineair, maar ik ben bang dat dit moeilijk gaat zonder de geweldige verhaallijn in het gedrang te brengen.

Lord Vampire
5th September 2007, 02:02
Je zorgt er wel voor dat ik warm begin te lopen voor deze spellen Sandro!

Ik moet ze nog altijd een keer gaan halen, maar kom er gewoon niet aan toe, maar ze staan zeker nog op mijn lijstje. Het klinkt erg leuk allemaal! _O_

StevieNL
5th September 2007, 02:03
Ik vind het echt als een boek wegspelen, de phoenix wright games :). Ben ik ook wel blij mee, want anders zou het idd veel moeilijker zijn om een goed, sterk en duidelijk verhaal neer te zetten. Gelukkig zijn er altijd zoveel plotwendingen / onverwachtse gebeurtenissen, dat het me toch nooit lukt om ver vooruit te denken ^^ (of iig niet verder dan het spel bedoeld heeft).

Ik vrees dat ik tot 3 uur 's nachts in mn bed PW3 ga spelen :p.

Rhaegar
5th September 2007, 19:48
Gelukkig zijn er altijd zoveel plotwendingen / onverwachtse gebeurtenissen, dat het me toch nooit lukt om ver vooruit te denken
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Er wordt altijd tamelijk duidelijk aangegeven wat je te bewijzen hebt en dat is meestal wat dan ter sprake is. Dan kun je wel doordenken en op allerlei zaken voorborduren maar dan ga je denk ik aan jezelf voorbij (en niet alleen aan het spel). Wat er op dat moment speelt moet men zich op concentreren. In het voorbeeld die ik natuurlijk niet kan noemen zonder te spoilen heb ik ook geen moment aan het andere punt in de foto gedacht. Dat was op dat moment nog helemaal niet aan de orde. Wat je wilde bewijzen was zelfs totaal anders. In Hotel Dusk vond ik het wel vrij vervelend. Het is duidelijk wat je moet doen, maar je kunt het niet als je niet een paar handelingen hebt verricht. In Phoenix Wright is het echter meer een dialoog van argumenten over en weer, waar altijd duidelijk is wat te doen en wat de volgorde is.

De moeilijkheidsgraad ligt wel wat lager. Dat valt me wel op. In de rechtbank fase van de derde case wordt het sporadisch wat moeilijker. Waar je echt heel goed naar je bewijzen moet kijken. Een enkele keer was het zo'n miniem detail waar ik echt een tijdje mee bezig was. De drie verklaringen daarop werd het echter weer een stuk makkelijker. Hele voor de hand liggende tegenstrijdigheden. Wat dat betreft is de moeilijkheidsgraad vrij wisselvallig, maar je prikt niet door alles heen. Dat is het belangrijkste. Ik heb tot nu toe steeds geen idee waar het heen moet leiden. Er zijn enorm veel plottwists die het over een totaal andere boeg gooien.

De typische Phoenix Wright flair en cynische opmerkingen zijn zo grappig en goed als nooit te voren. En Godot is de briljantie in persoon. Ik ga nu wel de NeoGAF thread mijden, want daar zitten ze aardig te spoilen (ook zonder tags).

StevieNL
6th September 2007, 01:30
Sandro kan dit lezen, de rest niet:

Je bedoelde zeker die paraplu :P?

Bij hotel dusk was dat idd wel vervelend :(. Alleen lezen als je hotel dusk hebt uitgespeeld:

Toen ik die verborgen deur in de muur zag kon ik er nog helemaal NIKS mee doen. Ik moest perse eerst helemaal opgesloten worden. Ook zijn sommige dingen veel te random. Teveel random zoekwerk, bedoel ik precies. Toen je op een gegeven moment een geluid hoorde, dat blijkbaar bij de utility closet was, moest je in die prullenbak daar kijken voor die envelop :s. Je zag niet eens iemand weglopen.

Rhaegar
6th September 2007, 15:51
Je bedoelde zeker die paraplu :P?

Daar is het minder van toepassing, omdat de rechter dan precies vraagt wat je moet aangeven. Het voorbeeld komt in Case 2 voor. Ik weet niet of je daar al bent.

Er zitten trouwens echt prachtige verwijzingen in het spel. The Godfather kwam er al in voor, maar dit is ook een erg leuke:

Maya: SuPer-Admin Restricted Desktop Acces password-protected!? What!? This is madness!
Phoenix: No, Maya, that is Sparda.

Ik ben nu aan het eind van de derde case. Weer geniaal. Het is in mijn ogen nog niet zo goed als case vier en vijf van het eerste deel, maar heel erg dichtbij. Eerlijk gezegd zijn de twee en derde case in de eerste twee delen helemaal niet zo bijzonder. Meer een opwammertje voor het slot van de game. Dat is bij deze game totaal anders. Briljant.

Rhaegar
7th September 2007, 22:18
Wat een verrassing aan het begin van de vijfde case. Alles lijkt nu samen te komen, alle plotlijnen en losse eindjes. Het is echt geniaal wat er gebeurt. Ik kan echt niet wachten om te zien hoe dat gaat verlopen. De vierde case speelde zich trouwens in zijn geheel af in de rechtzaal, en duurde niet langer dan 4-5 uurtjes. Duidelijk korter dan de tweede en derde case.

De eerste en vierde case zijn sterk voorbereidend werk voor de slotcase, en het slot van de Phoenix Wright trilogie. Immers speelt er in het vierde deel een andere karakter in de hoofdrol.

StevieNL
9th September 2007, 01:44
Is dit de laatste PW? :(

Dina
9th September 2007, 14:57
Nee, maar wel de laatste met Phoenix Wright.

eXistor
9th September 2007, 15:18
Nee, maar wel de laatste met Phoenix Wright.
In de hoofdrol dan.

Rhaegar
9th September 2007, 18:20
Inderdaad, als het goed is maakt Phoenix Wright wel zijn opwachting als karakter in het vierde deel. De hoofdkarakter wordt gespeeld door een beginneling, die op mij een vrij irritante indruk maakt. Het speelt zich zeven jaar na het derde deel af en bouwt voort op de vijfde case van het eerste deel, zowel wat betreft karakters als gameplay.

Ik heb het spel nu uitgespeeld. Allereerst moet ik even wat zeggen over de opbouw. De meesten weten het natuurlijk wel. In de onderzoeksfase zoek je naar sporen en bewijsspullen en gebruikt het in de verklaringen die getuigen afleggen. In zo'n verklaring kun je dan meer informatie loskrijgen door "press" te drukken of met een object een tegenstrijdigheid aan te tonen. In het vorige deel waren er een paar issues ermee, omdat vaak een extra uitspraak aan de verklaring werd toegevoegd op een wijze die niet voor de hand liggend was. Eerst moest je bij een niet opmerkelijke uitspraak "press" drukken en dan kon je bij een extra uitspraak datgene aantonen wat aangetoond moest worden. Er was ook wel eens dat je alle informatie moest opvragen, en later nog eens bij een eerdere uitspraak na moest checken. Wat uiteindelijk tot een totaal ander resultaat leidde. Hierdoor zaten sommige mensen aardig vast. Het derde deel doet dit ook, en weet ook af en toe te switchen tussen verklaringen. Dit betekent dat als je "press" drukt de keuze hebt tussen twee diverse aspecten van die verklaringen. De keuze die je neemt bepaalt de extra verklaring en de inhoud daarvan. Ik zat één keer een tijdje hierdoor erg lang bij een verklaring. Het is een punt die niet iedereen zal waarderen, maar het komt niet heel erg vaak voor.

De diverse cases dan. Ik heb al eerder gezegd dat het al stukken beter is dan de eerste twee delen. Daar blijf ik ook bij. Het is niet eerlijk om de tweede case van het derde deel te vergelijken met de vierde of vijfde case van het eerste deel (de laatste sowieso al niet vanwege de DS-capaciteiten). Als het op opbouw aankomt en elke case met de case van de eerste delen vergelijkt (intro met intro, tweede case met tweede case, en zo door) dan zijn de eerste drie rechtzaken meerdere malen beter in vergelijking met de eerdere delen. De eerste case duurt stukken langer, gaat dieper en heeft zijn uitwerking op de slotcase. De tweede heeft enorme leuke karakters, een diep plot met vele twists, een erg leuke (verrassende!) opbouw, boordenvol humor en goed uitgedachte verklaringen / tegenstrijdigheden. De derde case is ook weer op zijn manier uniek. De manier van introduceren met deze case is ook erg speciaal. Het lijkt allemaal zo hopeloos en mysterieus maar langzamerhand wordt er op alles licht geworpen. Hoe je dat zelf allemaal uitpuzzelt is erg leuk. In deze case schitterden de karakters ook. Het einde was eveneens schitterend. Een echte climax en ook erg grappig. Deze case was ook erg goed uitgedacht. Dat vind ik bij dit deel sowieso een erg sterke kant. De manier hoe het designed is. De tegenstrijdigheden zijn veel leuker bedacht en het is eigenlijk gewoon leuker om die te bedenken en aan te wijzen.

De tweede en derde case zijn in principe losstaande rechtzaken. Vanaf de vierde case gaat het weer door van de plotlijn welke met de eerste case was begonnen. Het gaat daar om Phoenix, Mia, Maya, Godot, Pearl, karakters uit de eerste case. De vierde case is voorbereidend om dit hele tafereel. De lange vijfde case (zeker wel zo'n tien uur lang) maakt hier definitief een einde aan. Het is ook het einde van de Phoenix Wright trilogie en alles moet opgelost worden. Elke plotlijn, los eindje en karakter moet afgewerkt en tot een grote climax komen. Dit is prachtig gedaan en roept herinneringen op. Heel erg mooi. The only time a laywer cries is when it's all over. It is over.

Dit is alles wat ik erover kan zeggen zonder te gaan spoilen. Het is het beste deel. De intro is langer en dieper. Hetzelfde kan gezegd worden van de tweede en derde case. De karakters, humor (met name de rechter schittert in dit deel!), plotlijnen, design van verklaringen en script. Het is allemaal veel beter. Dan een tussencase en uiteindelijk de grote climax van de serie. De case die het alles laat eindigen heeft ook wat leuke dingen waar je het geheel van een andere kant moet bekijken. Het deed me denken aan de vaas in de vijfde case van het eerste deel. Ik kan niet zeggen of ik de slotcase beter vond dan de slotcase van het tweede deel. Ze zijn allebei op hun aard schitterend. Ik vind het wel goed dat de serie nu een andere weg op gaat. Het is ook een verademing om nu weer eens de DS-functies opnieuw te kunnen gebruiken. Het zal me benieuwen welke bekende karakters allemaal terug gaan komen. Ik denk dat het moeilijk wordt dezelfde kwaliteit te halen zonder Maya, Gumshoe en uiteraard Phoenix Wright.

Glory
10th September 2007, 19:21
Ik vond hem gisteren op de deurmat. :D Net ff een klein stukje gespeeld al. Zoals verwacht is de verhaallijn weer erg leuk (eigenlijk de enige reden om de PW games te spelen). Ook leuk om de rollen eens omgedraaid te zien.

Ik heb de komende tijd niet zo heel veel tijd om te spelen (teveel andere games) maar het is ideaal voor in de trein.

Rhaegar
10th September 2007, 19:28
De verhaallijn vind ik niet de enigste positieve kant aan de games. De karakters en humor behoren daartoe ook zeker. In principe de algehele 'feel' van de game.

De gameplay zelf vind ik ook erg sterk. Het is enorm lineair en er is weinig interactiviteit (in vergelijking met andere adventures). Met name in dit deel is het echter gewoon geweldig om achter de tegenstrijdigheden te komen en langzaam achter de waarheid te komen.

Ik baal er eigenlijk een beetje van dat ik het spel nu uitgespeeld heb en nooit meer die eerste ervaring kan beleven. Het volgende deel is in principe de start van een nieuwe trilogie. Al kijk ik wel uit naar de vernieuwde gameplay.

StevieNL
10th September 2007, 19:48
Zal het volgende PW deel net zo spelen als de laatste chapter van deel 1?

Glory
10th September 2007, 19:51
De verhaallijn vind ik niet de enigste positieve kant aan de games. De karakters en humor behoren daartoe ook zeker. In principe de algehele 'feel' van de game.

De gameplay zelf vind ik ook erg sterk. Het is enorm lineair en er is weinig interactiviteit (in vergelijking met andere adventures). Met name in dit deel is het echter gewoon geweldig om achter de tegenstrijdigheden te komen en langzaam achter de waarheid te komen.
Maar al die punten hebben min of meer betrekking op de verhaallijn.
De eigenlijke gameplay, het van hot naar her lopen in de onderzoeksfase en het zoeken naar tegenstrijdigheden in de rechtzaal, vind ik eigenlijk niet zo boeiend en is in andere adventure-games veel beter gedaan. Sommige tegenstrijdigheden zijn zo onlogisch dat het eerder frustrerend is. Er zijn er ook wel die echt briljant in elkaar zitten en dan is het wel weer leuk. Ik ben benieuwd hoe dat in dit deel zal zijn.

Zal het volgende PW deel net zo spelen als de laatste chapter van deel 1?
Yep. Deel 4 borduurt verder op de laatste zaak van het eerste deel.

R0nnNL
10th September 2007, 20:12
Damn you Sandro!

Ik ben nu echt enorm gehyped! :P

Rhaegar
10th September 2007, 20:58
Maar al die punten hebben min of meer betrekking op de verhaallijn.
De karakters versterken het enkel. Humor staat buiten een goede verhaallijn aangezien er ook games zijn met een sterk verhaal zonder humor.
De eigenlijke gameplay, het van hot naar her lopen in de onderzoeksfase en het zoeken naar tegenstrijdigheden in de rechtzaal, vind ik eigenlijk niet zo boeiend en is in andere adventure-games veel beter gedaan. Sommige tegenstrijdigheden zijn zo onlogisch dat het eerder frustrerend is.
Het is absoluut niet onlogisch. Het enigste wat je moet doen is heel erg graven tijdens de verklaringen. Alleen de vijfde case in het eerste deel had wat issues wat dat betreft. Ik heb nooit gegokt tijdens zulke momenten maar wist door redeneringen altijd waar het gat in de uitspraken zat. Dat is bij dit deel nog een stapje beter. Het voelt echt goed om echt door de verklaring van de getuige te zien.

Het is ook deels de uitwisseling tussen verhaal, plot en gameplay. In principe blader je door dialogen en dan moet je eens zelf aangeven wat te doen. Dan kun je wel zeggen dat het vooral het verhaal is dat het spel maakt, maar het is een wisseling tussen de twee. De hele tijd een verhaal uitdiepen maar ook gelijk nadenken en doen als het er op aankomt. In veel adventures is het rondlopen, objecten verzamelen, puzzel oplossen en dan weer een stukje verhaal. Het gaat met stapjes. In Phoenix Wright is het juist alles tegelijk.

Daarnaast is de hele feel uniek aan deze game. De verhaallijn mag dan de meest opvallende kwaliteit zijn. Het geheel van diep plot, leuke en bizarre karakters, heerlijke en humoristische dialogen en gewoon lekkere en goed uitgedachte gameplay is uniek.

Wat is het een indrukwekkende game!

@ Ronn

You're gonna love it! :P

Glory
10th September 2007, 21:30
De karakters versterken het enkel. Humor staat buiten een goede verhaallijn aangezien er ook games zijn met een sterk verhaal zonder humor.
Een goede verhaallijn kan goed zijn door de humor. Een verhaalllijn is humoristisch, ze zijn met elkaar verbonden.
Dit zijn eigenlijk alleen maar taalkundige details: Natuurlijk speel ik de game ook om zijn karakters en humor. :P

Het is absoluut niet onlogisch. Het enigste wat je moet doen is heel erg graven tijdens de verklaringen. Alleen de vijfde case in het eerste deel had wat issues wat dat betreft. Ik heb nooit gegokt tijdens zulke momenten maar wist door redeneringen altijd waar het gat in de uitspraken zat. Dat is bij dit deel nog een stapje beter. Het voelt echt goed om echt door de verklaring van de getuige te zien.
Dan ben je of slimmer dan mij of je speelt de game beter dan mij. ;) Ik heb namelijk meerdere keren (vooral in het eerste deel) zitten gokken in een rechtzaak of dat ik geen enkel idee had welke kant het op zou gaan.

Het is ook deels de uitwisseling tussen verhaal, plot en gameplay. In principe blader je door dialogen en dan moet je eens zelf aangeven wat te doen. Dan kun je wel zeggen dat het vooral het verhaal is dat het spel maakt, maar het is een wisseling tussen de twee. De hele tijd een verhaal uitdiepen maar ook gelijk nadenken en doen als het er op aankomt. In veel adventures is het rondlopen, objecten verzamelen, puzzel oplossen en dan weer een stukje verhaal. Het gaat met stapjes. In Phoenix Wright is het juist alles tegelijk.
Op zich heb je hier wel gelijk in. Je bent continu aan het vooruitdenken hoe het verder zou gaan. Wie de moord zou hebben gepleegd en hoe het gedaan is. Dat maakt de game ook ontzettend leuk en dat zie je niet terug in andere adventures.

Daarnaast is de hele feel uniek aan deze game. De verhaallijn mag dan de meest opvallende kwaliteit zijn. Het geheel van diep plot, leuke en bizarre karakters, heerlijke en humoristische dialogen en gewoon lekkere en goed uitgedachte gameplay is uniek.
Behalve dat laatste ben ik het volledig met je eens. De game kent z'n kwaliteiten op bepaalde vlakken maar op het gebied van gameplay kunnen er absoluut nog verbeteringen in de formule worden aangebracht.
Vanzelfsprekend heb ik het hier alleen over deel 1 en 2. Misschien dat de minpunten in dit deel minder nadrukkelijk aanwezig zijn.

Dina
12th September 2007, 13:57
Gisteravond verder gegaan met Case 3 van Deel 2, net nu net de court in.

Moe die stukjes tekst quote van de Fresh Prince of Bel-Air intro als hij klappen krijgt van Franciska's zweep is echt te briljant voor woorden.

Rhaegar
13th September 2007, 01:52
De games zitten inderdaad boordenvol verwijzingen. In het derde deel zitten er ook weer heel wat. Er zullen ook een paar langs me heengegaan zijn, maar The Godfather, 300, Murder She Wrote en de Pedobear (http://i13.photobucket.com/albums/a259/Sandro_/lol.gif) zijn me in ieder geval opgevallen.

NeoGAF en de spoof van Zelda kwamen in het tweede deel ook al voor.

StevieNL
13th September 2007, 02:16
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: Phoenix Wright spellen O+ _O_ _O_ 8-)

Glory
16th January 2008, 02:04
Klein kickje.

Ik heb hem vandaag uitgespeeld. Het heeft even geduurd aangezien veel andere games voorrang kregen. Achteraf niet helemaal terecht omdat PW3 zeker de beste in de serie is, en één van de beste DS games tot op heden.
In principe is er niet veel veranderd tov de eerdere delen maar het script en vooral de karakters zijn gewoon beter. Prosecutor Godot is geweldig en blijft niet zo vlak als Fransiska in het tweede deel. Ook de moordenaar krijgt in dit deel een stuk meer diepgang doordat hij in drie verschillende zaken terugkomt.
In de laatste zaak komt zoals Sandro ook al zegt alles mooi bij elkaar. De verhaallijn wordt echt prachtig afgerond en dit is dan ook mijn persoonlijke favoriet uit de hele serie.

Ik kan niet wachten op Apollo Justice!

Rhaegar
17th January 2008, 00:20
Gelijk je sig aangepast. ;)

Ik kreeg echt rillingen toen:
Phoenix in één keer met een kop koffie stond samen met Godot. Fantastisch!

Het vierde deel blijkt stukken minder te zijn. Met name de karakters, en dat is bij dit soort games (en zeker met de eerste drie games in het achterhoofd) enorm belangrijk.

Glory
17th January 2008, 01:21
Gelijk je sig aangepast. ;)
Ja, ik vind Godot echt briljant. :D

Ik kreeg echt rillingen toen:
Phoenix in één keer met een kop koffie stond samen met Godot. Fantastisch!

Ja, dat was wel een mooi moment. Sowieso zit die laatste zaak vol met dat soort momenten doordat de ontknoping steeds dichterbij komt en je echt een band hebt met de hoofdpersonen na drie games.

Het vierde deel blijkt stukken minder te zijn. Met name de karakters, en dat is bij dit soort games (en zeker met de eerste drie games in het achterhoofd) enorm belangrijk.
mjah, van wat ik ervan gezien heb, hebben de karakters een stuk minder charisma en doen ze me veel minder.
Maar goed, het is ook erg lastig om de eerste drie delen daarin te overtreffen. Ik verwacht gewoon dat de verhaallijn weer top is en dat de zaken gewoon weer goed in elkaar zitten. Dat alles samen met de DS functioniliteit moet gewoon weer een goede game opleveren hoop ik. :P

Forsythia
22nd June 2008, 16:44
Even een grote kick: ik zie in de winkels inmiddels Apollo Justice (deel 4) liggen, maar deeltje 3 kan ik nergens vinden. Klopt het nu dat de Japanse versie ook een Engelse taaloptie heeft? Ik wil namelijk deze game bestellen via PlayAsia, maar daar hebben ze enkel nog de Japanse versie te koop.

Glory
22nd June 2008, 16:46
Yep dat klopt.

Deel 3 is hier in Europa niet uitgebracht en zal hier waarschijnlijk ook niet uitkomen.

Forsythia
22nd June 2008, 16:47
Thanks, ik ga hem meteen bestellen! :)