PDA

View Full Version : Final Fantasy XI

Liquidje
25th July 2007, 17:11
Net gekocht :D

Ik vraag me daarom af: zijn er mensen die deze game nog spelen? Destijds werd de game goed ontvangen en ik vraag mij af of het nog veel wordt gespeeld.

Iemand die deze game dus nog speelt?

Als de thread nog druk wordt ga ik een mooie startpost maken.

Like-a-Bunny
25th July 2007, 17:46
Zijn er maandelijkse kosten aan verbonden eigenlijk?
Ik heb bet even de videoreview op Gamespot bekeken en het ziet er nog erg goed uit eigenlijk :).

Liquidje
25th July 2007, 18:23
10 euro ofzo... Ik heb een starterspack gehaald voor 8 euro bij play.com met 30 day trial, dus ik wil het wel even proberen voor dat geld. De community blijkt best groot te zijn en het spel is crossplatform: Je speelt ook tegen PS2 en Xbox360 spelers (jawel, hij is ook uitgekomen voor de 360).

Ik moet de game nog checken, maar ik ben echt heel erg nieuwsgierig.

Saido
25th July 2007, 19:10
hmm FFXI is best moeilijk op de pc voor beginners, je moet wel wennen aan de besturing als je geen controller hebt.
FFXI is ook een teamspel na lv 10 moet je gewoon een party zoeken en dan moet je geduld hebben.
Verder moet je het eigenlijk spelen met wat vrienden anders is het alweer wat moeilijker want dan moet je ze gaan maken :P

Ucuw
31st July 2007, 20:00
Ik weet nog dat dit spel uitkwam, en ik hem echt super graag wou spelen. Ben er uiteindelijk nooit aan begonnen, maar ik denk dat ik is wat meer info over deze game ga zoeken. Mischien dat ik het nu alsnog ga spelen

Liquidje
31st July 2007, 20:31
Ik heb ook het een en ander opgezocht nu over de game, want net als jij vertelt wou ik de game bij release heeeel graag spelen...

Hopen dat het wat is, ik zal wel het een en ander posten hier als ik bezig ben :)

losmilos
31st July 2007, 20:48
Ik heb FFXI wel gekocht bij de release en heb het met zeer veel plezier gespeeld voor bijna 1,5 jaar, was uiteindelijk gestopt met me Tarutaru Whitemage op 75, Blackmage op 60, Bard op 37, Ninja 45, Ranger 61, Warrior 37 hehe. Zoals je ziet heb ik het veel gespeeld en heb meerdere vrienden er aan over gehouden die ik zelfs, nadat ik 2 jaar geleden ben gestopt om WoW te spelen, nog steeds contact mee heb.

Zoals meerdere mensen gezegd hebben FFXI kan je NIET zonder party spelen, tenzij je een Beastmaster bent maar dat is een andere verhaal en moet je eerst een normale class tot 30 hebben geleveld.

Neem er je tijd voor en ga er rustig voor zitten en niet meteen kappen omdat je in het begin vaak dood ga, want dat hoordt erbij. Het voordeel is dat je elke class kan kiezen met dezelfde char en dat zou ik zeker aanraden in het begin om alle classes te levelen tot lvl 10 zodat je een beetje een idee hebt wat je wilt doen.

Liquidje
31st July 2007, 21:12
Neem er je tijd voor en ga er rustig voor zitten en niet meteen kappen omdat je in het begin vaak dood ga, want dat hoordt erbij. Het voordeel is dat je elke class kan kiezen met dezelfde char en dat zou ik zeker aanraden in het begin om alle classes te levelen tot lvl 10 zodat je een beetje een idee hebt wat je wilt doen.
Dat heb ik idd ook gehoord, lijkt me ook wel apart. Wat zijn de grote verschillen met WoW? Niet alleen op het gebied van combat (dat ook) maar ook de dingen ernaast, wat is het verschil?

Ucuw
31st July 2007, 21:18
Ik zag op de homepage van FFXI dat er al een aantal expansions zijn. Ik vraag me nu af, moet je alle expansions kopen, om het spel te kunnen spelen? of hoef je alleen het standaart spel + de laatste expansion te kopen, of mischien zelfs alleen de laatste expansion? 8-)
Weet iemand hier wat over?

En heeft iemand mischien wat links met in-game screens?
ik kan zelf niet echt veel boeiends vinden :(

Bij voorbaad dank

Liquidje
31st July 2007, 23:20
Voor je eerste vraag: Alleen de basis game, uitbreidingen zijn optioneel (dus die starters edition op play.com voor 8 euro volstaat al).

Voor de screenshots:
Er staan een paar screenshots in de final fantasy thread op GoT:
http://gathering.tweakers.net/forum/...ages/1169108/0 (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1169108/0)

Er is ook een benchmark progje waar je niet zozeer gameplay shit ziet maar wel de grafische pracht van de game kan zien:
http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=22

eXistor
1st August 2007, 02:35
Toffe game, maar helaas ben ik gestopt met de game omdat het bijna onmogelijk was om een party te krijgen omdat de speler gewoon te arrogant en elitair waren geworden. Ze willen echt alleen maar spelen met characters die precies aan hun eisen voldoen.

Dat zuigt de fun er nogal snel uit, maar het heeft me erg lang kunnen boeien. Als het waar is dat SE een nieuwe FF Online maakt (als ze hem dit keer ook maar zo noemen) dat ga ik me zeker weer eens in de wondere wereld van de mmo wagen.

Liquidje
1st August 2007, 04:52
Ik ga toch maar eens eventjes testen met die starter pack voor 8 eurie :D

RomeoX
1st August 2007, 15:13
Ik heb het spel ook bij release een aantal maanden gespeeld, maar door allerlei omstandigheden ben ik daar nooit mee verder gegaan. Maar ik heb er wel van genoten destijds.

Er liep hier op dit forum ook een JOEKEL van een thread over FFXI, maar ook die is blijkbaar verdwenen. Jammer :(

Liquidje
1st August 2007, 15:27
Er liep hier op dit forum ook een JOEKEL van een thread over FFXI, maar ook die is blijkbaar verdwenen. Jammer :(
Klopt, ik volgde hem destijds ook :P

aXe
1st August 2007, 15:29
Ik heb het spel toen het net uit was ook gespeeld (110,- Guldens). Toen 3 maanden gespeeld en weer gestopt. Dit kwam voornamelijk doordat mijn online vrienden weer een ander spel speelden. Verder vind ik het xp verliezen na doodgaan ook vervelend af en toe (soms ging je wel eens een paar keer dood en had je zo je hele dag verdiende xp weer weggegooit). Verder was het wel 1 van de 1e games met een onwijs verslavende auction house (veiling huis) ingame. Daar hadden veel mensen ook echt je spullen nodig om te advancen met hun tradeskills.

Op zich wel geinig spel, maar het feit dat je inderdaad veel moet groepen met anderen na level 10 vind ik niet altijd prettig (na 2 MMORPGs wordt je het wel eens zat om mensen te zoeken en al helemaal als ze erg noob gedrag vertonen).

losmilos
2nd August 2007, 20:04
Dat heb ik idd ook gehoord, lijkt me ook wel apart. Wat zijn de grote verschillen met WoW? Niet alleen op het gebied van combat (dat ook) maar ook de dingen ernaast, wat is het verschil?
Combat gaat heel anders te werk, elke wapen die je kan gebruiken heeft namelijk andere skills die te gebruiken zijn en zijn ook te combineren in zogenaamde skillchains (er zijn heel wat maps gemaakt die de combos die er te maken zijn in kaart brengt). Eeen gevecht duurt meestal enkele minuten omdat de vijanden veel meer HP hebben dan jezelf (vandaar dat een party vereist is), meestal kiest de party een plek om te vechten en worden de mobs naar die plek gepulled door 1 persoon die dan als een gek terug richting party komt waar het door de tank wordt overgenomen. Healers hebben in FFXI het zwaar te verduren omdat het tempo van het hele team wordt bepaald door hun, namelijk hoe je met je MP omgaat, dus je moet een goeie balans zien te vinden in MP terug krijgen en de party leden op full HP houden. Dit is alleen te halen door veel te spelen en het liefst met hetzelfde tank want dan wordt je op mekaar ingespeeld en weet je wat hij/zij doet in bepaalde situaties.

Zoals hierboven gezegd healen is een aparte vak in FF en je moet er tegen kunnen, dus ik zou beginnen met een Damage class en goed kijken wat de tanks en healers doen als je in een goed party zit en zo te leren wat je moet doen.

Alle wapens die je gebruiken ook daadwerkelijk lvlen dit om later de echt goeie skills en chainskills te kunnen gebruiken.

Poekie
9th October 2007, 12:36
Heerlijke game, zelfs na het al jaren (met hier en daar een korte break) gespeeld te hebben ^^

Doc
9th October 2007, 15:32
Na de game geí¯mporteerd te hebben uit de US heb ik het 1.5 jaar lang met veel plezier gespeeld. Op een gegeven moment met 4 vrienden en nog 2 Duitsers uit mijn Linkshell een zogenaamde static party gevormd waarmee we iedere dinsdagavond ging levellen.
Hierdoor ben je verzekerd van het stijgen van je level en kun je op een gegeven moment hele sterke mobs aan omdat je precies weet wat iedereen in een party doet en hoe hij speelt.

Ik ben uiteindelijk gestopt omdat het me te veel tijd ging kosten. Ik was op dinsdag met die static bezig, maar op maandag en woensdag was ik bezig om te farmen (monsters killen voor items die je kunt verkopen), quests doen om de levelcap te verwijderen of speciale gear te verzamelen etc etc...
Dat ging me een beetje tegenstaan omdat ik nooit tijd had om bijvoorbeeld een andere job te spelen. De rest van de week had ik namelijk geen tijd om te spelen.

Toen ik uiteindelijk stopte had ik een Tarataru Black Mage op level 65, White Mage op 37, Dark Knight op 20 en verder nog wat jobs op 10-12.

Als je het een kans wilt geven is het zeker aan te raden om het te spelen, vooral als je met een aantal anderen kunt spelen. Het is gewoon een onwijs vet spel. Het gaat meer om de gameplay en het verhaal (want dat zit er wel degelijk in) dan om de graphics. Die er trouwens nog behoorlijk goed uit zien als je het mij vraagt.

Persoonlijk vind ik FFXI een stuk leuker en mooier dan WoW maar dat komt denk ook omdat de stijl van de game me veel meer aanspreekt dan dat kleurige van WoW. (Ik baseer dit op screenshots en de weinige in-game minuten die ik gezien heb.)
Maar ik ben te enthousiast bezig nu. Ga het gewoon spelen ;)

@Poekie:
Jij speelt ook niet meer?
Vrienden van mij zitten nog steeds op Phoenix en hebben een hele succesvolle end-game Linkshell: Finale. Maar dat zijn wel de echte freaks :D

Liquidje
9th October 2007, 19:42
ik heb de game onlangs gekocht voor een schamele 8 euro, maar heb nog niet echt tijd gehad het goed te spelen. Het valt me ook op dat je van sommige heel veel medewerking krijgt, en van anderen totaal niet. binnenkort als ik de tijd heb wil ik het wel weer gaan spelen, ik wil wat verder komen om naar de drukkere area's te gaan (ik zit nu in een aardig lege stad :S).

Doc
9th October 2007, 19:47
Welke stad ben je begonnen en welk ras heb je gekozen?

Liquidje
9th October 2007, 23:09
quezcottle is de server (of iets in die richting)
City: Bastok
Race: volgens mij Hume :')
Class (momenteel): een mage (weet niet eens meer welke :'))

Zou ik beter andere character kunnen aanmaken?

Poekie
10th October 2007, 10:29
Ik speel nog steeds, @ server Ragnarok :)
We hebben daar door de jaren heen een vrij forse NL/BE shell gevestigd.
Link van shell: http://forum.swordsandroses.be
Over het algemeen nemen we iedereen erbij die enigzins nederlands/belgisch kan praten en daarbij prettig in de omgang is. Hebben onlangs ook weer wat nieuwe spelers erbij dus het is geen elitair zootje max-levels ofzo ^^

Doc
10th October 2007, 11:48
quezcottle is de server (of iets in die richting)
City: Bastok
Race: volgens mij Hume :')
Class (momenteel): een mage (weet niet eens meer welke :'))

Zou ik beter andere character kunnen aanmaken?
Bastok is een goede startstad voor een Hume, en Mage is niet verkeerd. Hume zijn vrij goede all-rounders. Als Tarutaru heb je in de Mage classes wat meer voordeel door INT en MND bonussen, maar in principe kun je met elk ras in elke job spelen, als je maar weet wat je doet en goede gear hebt ;)

Liquidje
10th October 2007, 12:30
Bastok is een goede startstad voor een Hume, en Mage is niet verkeerd. Hume zijn vrij goede all-rounders. Als Tarutaru heb je in de Mage classes wat meer voordeel door INT en MND bonussen, maar in principe kun je met elk ras in elke job spelen, als je maar weet wat je doet en goede gear hebt ;)
ben nog level 4... Zoals ik al zei, ik heb nog niet veel tijd gehad om te spelen en er zijn weinig low-level spelers op de server... En zelfs als die er zijn zijn ze vaak afk...

Zijn er niet servers die net zijn gestart ofzo? Zodat nieuwe spelers ook wat te doen hebben met anderen?

Poekie
10th October 2007, 23:18
ben nog level 4... Zoals ik al zei, ik heb nog niet veel tijd gehad om te spelen en er zijn weinig low-level spelers op de server... En zelfs als die er zijn zijn ze vaak afk...

Zijn er niet servers die net zijn gestart ofzo? Zodat nieuwe spelers ook wat te doen hebben met anderen?

er zijn geen nieuwe servers met enkel low-level (sorry) spelers.
ik zou je aanraden gezien je level om die char weg te doen en dan op de server ragnarok opnieuw te beginnen bij ons. we zijn een shell met zowel oude rotten als nieuwe spelers dus erg bedreven in het ondersteunen van nieuwe spelers. Verwacht echter geen zal met goud of iets dergelijks aangezien we graag zien dat een nieuwe speler door krijgt wat je als job moet doen etc. Raad en hulp krijg je natuurlijk wel.
Als je wilt server-switchen, let dan even op dat je enkel je char wegdoet en niet ook je pol-account. dus bij char-selectie ingame, daar je char droppen, dan nieuwe aanmaken en kiezen voor de server ragnarok.
Dan ingame typen: /sea all poekie dan kan ik wel zorgen voor een invite in onze shell.
Je kan je ook aanmelden op forum: forum.swordsandsroses.be (liefst met naam waarmee je ook ingame wilt spelen)

voor zover ik heb kunnen nagaan zijn er ook op lowlevel genoeg party-mogelijkheden hier, tot lvl 10 zal je trouwens sowieso meest solo doen.

Je moet maar ff kijken wat je doet :)

edit:
ff img erbij plakken om topic wat op te fleuren

http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/rotbeest.jpg

http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/osode.jpg

Liquidje
11th October 2007, 00:32
als ik weer eens de tijd vind zal ik zeker op de server komen bij jullie! Problemen met een iets minder actieve member btw?

Poekie
11th October 2007, 16:01
Nee hoor, geen enkel probleem.

Liquidje
11th October 2007, 16:28
volgende keer dat ik online ben is dat het eerste wat ik zal doen :)

Liquidje
14th October 2007, 19:32
er zijn geen nieuwe servers met enkel low-level (sorry) spelers.
ik zou je aanraden gezien je level om die char weg te doen en dan op de server ragnarok opnieuw te beginnen bij ons. we zijn een shell met zowel oude rotten als nieuwe spelers dus erg bedreven in het ondersteunen van nieuwe spelers. Verwacht echter geen zal met goud of iets dergelijks aangezien we graag zien dat een nieuwe speler door krijgt wat je als job moet doen etc. Raad en hulp krijg je natuurlijk wel.
Als je wilt server-switchen, let dan even op dat je enkel je char wegdoet en niet ook je pol-account. dus bij char-selectie ingame, daar je char droppen, dan nieuwe aanmaken en kiezen voor de server ragnarok.
Dan ingame typen: /sea all poekie dan kan ik wel zorgen voor een invite in onze shell.
Je kan je ook aanmelden op forum: forum.swordsandsroses.be (liefst met naam waarmee je ook ingame wilt spelen)

voor zover ik heb kunnen nagaan zijn er ook op lowlevel genoeg party-mogelijkheden hier, tot lvl 10 zal je trouwens sowieso meest solo doen.
Ik heb momenteel wel even tijd, alleen moet jij niet online zijn om dit te doen enzo? Hoe zit dat allemaal??

Heb jij nog een aanradertje hoe te beginnen met welke Race/Class? en welke stad op ragnarok?

Doc
15th October 2007, 11:44
Als hij even een worldpass voor je regelt is het niet nodig dat hij online is. Je krijgt dan een code van getallen en als je die invoert kom je op de Ragnarok server.
Tenminste, zo was het toen ik nog speelde. Het kan zijn dat het inmiddels veranderd is.

En ja... welke job wil je gaan spelen? Als je als Mage wilt gaan spelen is Tarutaru erg goed. Wil je als Warrior/Paladdin gaan spelen dan moet je voor Galka gaan.
Maar zoals ik eerder al zei, in principe kun je met elk ras, elke job spelen. Je moet alleen weten waar je mee bezig bent :D

Liquidje
15th October 2007, 13:14
Heb nu een char op de ragnarok server in dat sub-tropische stadje :D

Poekie
15th October 2007, 13:53
Tof ^^

Hoe heet je char? Ik ga zo ook weer even online :3

Doc
15th October 2007, 13:54
Windurst dus :D

Welk ras heb je gekozen? Ik was vergeten te zeggen dat je een "bonusitem" krijgt als je met je character in de bijbehorende stad begint.
Bastok: Hume / Galka
San d'Oria: Elvaan
Windurst: Mithra / Tarutaru

Maar het stelde geloof ik niet zo heel veel voor.

Poekie
15th October 2007, 14:08
Er is inderdaad wat gewijzigd, een worldpass is niet meer nodig en je kan tegenwoordig van server switchen (kost je wel een paar euro tho).
En dat start-item stelt idd niet zo heel veel voor, maar toch wel fijn zo die eerste levels als je nog zonder subjob etc moet rondhobbelen ^^

Liquidje
15th October 2007, 14:50
ik heet liquidt

wanneer kom je online? Dan kunnen we elkaar adden :)

Poekie
15th October 2007, 14:58
Ben nu online, zo direct een besieged in al Zahbi :3
Met een uurtje of twee kan je dan wel adden gok ik, of iemand anders van de shell met die mogelijkheid kan je een pearl geven voor de shell.

Liquidje
15th October 2007, 19:43
sorry dat ik pleite was, ben niet thuis en mijn laptop crasht nog wel eens als ik FFXI aan het spelen ben... een dezer dagen ben ik er wel weer :)

Poekie
16th October 2007, 00:37
np, vlak nadat je dc'de werd ik toch naar de supermarkt gestuurd voor avondeten ^^

Liquidje
16th October 2007, 03:21
binnenkort ben ik er weer, volgens mij is dit spel echt vet als je wat hoger level bent (en besieged lijkt me zo ontzettend kicke als ik het zo hoor)

Doc
16th October 2007, 11:42
Ik krijg echt weer neigingen om het te gaan spelen als ik dit zo lees... Brengt echt weer herinneringen naar boven.

Maar ja, ik heb niet eens tijd genoeg om single player games uit te spelen. Heb Final Fantasy XII ook nog liggen.

Poekie
24th October 2007, 06:09
Vanavond weer een CoP missie gedaan, cop 8.2. Makkelijker als voorgaande missies maar toch was het opletten met die maffe maar zeer mooie mobs her en der.
Van Cop 8.3 meteen ook ook mithran tower gedaan, met ons clubje moeten we nog hume, galka en elvaan doen.
Ben nu zelf bezig met dark knight levellen, ben begonnen met Drk omdat ik me wat verveelde maar drk is toch wel leuk om te spelen. Misschien m'n derde job op 75? ^^
als ik doorga met drk wil ik 'm wel op 75 hebben voordat die nieuwe expansion uitkomt tho..

noobdogg
25th October 2007, 04:24
Nog geen pootje verandert jij ^^

wel verlijdelijk om weer met FFXI te beginnen :(

dat je et nog steeds speelt man Poek :D

hopelijk staan me chars nog :) Rgn/Sam weer es levelen :p

greets je ex-mede S&R'r ;)

Server:Ragnaros
Hometown:Windhurst Rank 5
Jobs: Whm 37 als goed was xD en nog paar andere :D

Nu ist nog steeds WoW

Server: Auchindoun PvP
Lv:70 BM hunter

Dega
25th October 2007, 19:49
Hey vet, een nieuwe topic als uit de dood herezen. Poekie ken ik nog uit de vorige topic!

Ik ben een van de nederlanders die op Phoenix in de linkshell Finale speelt, en vroeger met Doc een static had. Inmiddels hebben we met Finale alles al gekilled en gehaald wat er te halen valt. Die expansion komt niks te vroeg...

Beetje oude pics alweer, maar heb niks beters op dit moment. :D

http://www.sandervanhoudt.nl/screens/behemoth.jpg

http://www.sandervanhoudt.nl/screens/finale/bhaidate.jpg

Poekie
28th October 2007, 04:28
Jammer dat het oude topic foetsie is :'(

@noobdogg: kom terug man, wow is voor mietjes! ;) En SnR groeten kun je gewoon zelf via forum.swordsandroses.be hehe

Mijn Drk kwakkelt een beetje, nu lvl 28 en niet veel tijd gehad om verder te spelen. En pt's in jungle zijn nou ook niet echt super.. laatste pt was met een anon ldr, ik dacht dat hij pld was..
Ik vragen waarom 'm anon was, hij: I was whm when logged in. (k, dat snap ik)
Zet hij daarna anon uit.. bleek het een War/Pld te zijn... komaan zeg.
Toen ik vroeg waarom 'm /pld was: "my /mnk is gimped"... okay.. meer gimped dan war/pld? (hij zei hierop ja btw ^^, )
K, dat je pld als main wil is goed.. maar level dan je mnk of thf ff naar 18 ofzo..

En helaas gaat het "oh shit, spanjaarden" nog steeds op, ze vielen een yhoatar bee aan.. 4 deaths |:[ Na het raisen vertrokken er al gauw een paar en ook ik was druk bezig in de ls te spammen of er iets anders te doen was ^^,,,
Toen er een riep dat shiki up was was ik ook direct weg, met een simpel, sorry, ls need me en wegwarpen van die trieste zooi. (shiki niet gepakt btw, andere ls was ons voor , , )
Ik ken best veel goede spanjaarden, maar waarom zijn ze pre-40/50 zo belabberd :~/

Japanners in pt blijven humor, zo rond 1700h worden ze moe, ze mekkeren jp onry tot je zegt dat je nederlands bent (werk nog steeds ^^) en als je ff laat merken dat je de autotranslate kan gebruiken en dat je enigzins je job naar behoren aan het spelen bent krijg je invites als je niet op seek staat of een andere job hebt :3

Poekie
30th October 2007, 03:34
En CoP-missies zitten erop :bier:

Poekie
31st October 2007, 02:12
DOA vs FF -> Dead Fantasy I (http://www.youtube.com/watch?v=5uZzRnJ1mn0) B)

Dega
31st October 2007, 12:27
Hoop dat WotG meer zoals CoP wordt kwa uitdaging. ToAU gaat nergens over, ook al is het in de kern een betere expansion. Wordt ook weer mega agresief van de retarded drop rates in Nyzul assault. 1/11 op floor 80 ofzo. :(

Dead Fantasy part II please.

Doc
31st October 2007, 12:39
Vraag me af hoe ze dat gedaan hebben. Zouden ze net als met die modelviewer/exporter van Final Fantasy XI de modellen geimporteerd hebben?
Zag er wel behoorlijk vet uit.

kipknots
24th November 2007, 15:08
Zijn er nog mensen die een buddy pass over hebben? Ik zit er over te denken om weer te gaan spelen, maar ik ben mijn play online ID kwijt en wil liever het spel weer even proberen voordat ik het opnieuw koop.

dailu
27th November 2007, 14:53
ik wil dit spel nog altijd proberen(desnoods een 30-day trial), maar eerst had je een creditcard nodig om zelfs maar de trial te spelen. is dit nog altijd zo? want zo missen ze nl wel een hele hoop spelers die geen creditcard hebben :s

ben zowiezo toe aan iets anders dan WoW...

Liquidje
27th November 2007, 14:58
ik wil dit spel nog altijd proberen(desnoods een 30-day trial), maar eerst had je een creditcard nodig om zelfs maar de trial te spelen. is dit nog altijd zo? want zo missen ze nl wel een hele hoop spelers die geen creditcard hebben :s

ben zowiezo toe aan iets anders dan WoW...
Als je 18 bent en bij de postbank aangesloten kan je een CC aanvragen. Ken je niemand met een CC dan?

Weet iemand overigens of FFXI op Vista draait?

dailu
27th November 2007, 15:19
wordt dan dus een CC aanvragen...

en ken niemand die er 1 heeft, en m ook door mij wilt laten gebruiken... dus OF ze willen niet dat iemand anders hem gebruikt, OF ze vertrouwen mij er niet mee :P

Liquidje
27th November 2007, 16:18
zonde, ik zou ook zo mijn CC gebruiken voor betalingen van vrienden bij bijvoorbeeld play.com, heb laatst ook betaald voor 2x een orange box voor 2 mensen hier op het forum (ging alleen mis omdat er op 2 verschillende accounts met 1 account is betaald :'))

Maar ja, als je er zelf 1 kan aanvragen: het is maar 11 euro per jaar ofzo, en voor de rest geen kosten met internettransactie.

Like-a-Bunny
27th November 2007, 16:25
€ 13,- per jaar bij de Rabobank en het wordt per kwartaal geí¯nd. Lijkt me niet dat je die € 3,25 per 3 maanden voelt in je portemonnaie :).
En verder is een CC gewoon enorm handig.

Liquidje
27th November 2007, 16:31
Inderdaad. Even geen geld, toch uitgeven :D

Eventueel over een bepaalde termijn terugbetalen: Bijvoorbeeld 600 euro uitbesteden, en dan in 3 termijn van 200 euro terugbetalen + wat rente. Toch ideaal, en dingen op bijvoorbeeld play.com en eBay zijn vaak veeeel goedkoper :D

kipknots
29th November 2007, 17:50
Toch maar een starter pack aangeschaft en opnieuw begonnen op Ragnarok.
TaruTaru warrior ftw :D

Liquidje
29th November 2007, 18:11
Toch maar een starter pack aangeschaft en opnieuw begonnen op Ragnarok.
TaruTaru warrior ftw :D
Heb ik ook gedaan, ding kostte inderdaad geen drol. Die Tetra Master game is trouwens ook dikke fun :P

UnXpected
20th December 2007, 15:26
ik wil final fantasy gaan spelen maar ik kan in bijna geen enkele winkel meer de originele game vinden noch de expantion packs... waar moet ik ze bestellen?

en is het verstandig om de EU versie te kopen ? of de amerikaanse?

Doc
20th December 2007, 15:35
Ik zou de EU versie halen. Er zit geen verschil in, behalve dat de Amerikaanse iets duurder is omdat je ze moet importeren.
De enige expansions die ik momenteel kan vinden zijn Treasures of moeilijke naam en Wings of the Goddess, bij DimensionPlus.

Bij play.com hebben ze hem nog wel (http://www.play.com/Games/PC/4-/180990/Final-Fantasy-XI-Online/Product.html), ook de 2007 Edition (http://www.play.com/Games/PC/4-/3326830/Final-Fantasy-XI-Online-2007-Edition/Product.html) met alle expansions. Ik zou die dan gewoon bestellen.

Liquidje
20th December 2007, 15:45
Expansions kan je toch ook via internet kopen als je een basispakket hebt?

Ik heb overigens mijn accountbetaling stilgezet. Sorry Poekie, maar ik heb het echt te druk met andere dingen om een MMO te spelen. Als ik weer tijd heb (na mijn stage en 30+ PS2 games) zal ik hier nog eens polsen hoe het ervoor staat met FF XI

Doc
20th December 2007, 15:54
Expansions kan je toch ook via internet kopen als je een basispakket hebt?
Dat kan inderdaad, maar dan moeten ze wel beschikbaar zijn :)
bol.com had bijvoorbeeld alleen de starter-kit, maar die had een levertijd van 2-3 weken.
En waarom zou je alles los kopen als je ook alles in één keer kunt kopen.

UnXpected
20th December 2007, 15:59
oke, en wings of the goddess.... dat maakt neit uit waari k die vandaan tover? EU versie of Amerikaanse versie?

ik had een account op de amerikaanse versie namelijk maar toen heb ik mijn content ID gecanceled... die zal nu wel neit meer bestaan :(

betalingen gaat nog steeds via CC?

Doc
20th December 2007, 16:04
Ik heb gehoord dat je je character weer kan laten restoren als je weer wilt spelen. Misschien moet je eens proberen een mail te sturen naar S-E.

Als je de EU versie haalt van FFXI moet je ook de EU expansions hebben...

Voorzover ik weet gaat het nog steeds met CC.

ChaoSManiaC
29th December 2007, 23:20
Heeft iemand misschien een buddy pass over? Wil graag weten of dit spel iets voor mij is. Jammer dat er geen makkelijke manier is voor een trial =\

mail/msn = skinsmaniac@hotmail.com (mailto:skinsmaniac@hotmail.com)

Alvast bedankt.

djsonicx
5th January 2008, 20:50
Voor 10 euro ff een starterpack bij de frs gehaald. Ben niet van plan deze game serieus te spelen. Wil het gewoon eens gedaan hebben. Als ik het 10 uur speel is het geld er al uit :D

Vind het reggen van die game wel pretty ghey. Achja nog maar 2 uur updaten. Dan ff testen.

Liquidje
5th January 2008, 20:51
Voor 10 euro ff een starterpack bij de frs gehaald. Ben niet van plan deze game serieus te spelen. Wil het gewoon eens gedaan hebben. Als ik het 10 uur speel is het geld er al uit :D

Vind het reggen van die game wel pretty ghey. Achja nog maar 2 uur updaten. Dan ff testen.
Wat is er nou weer "ghey" aan de manier hoe je FFXI regged? :')

djsonicx
5th January 2008, 20:57
Wat is er nou weer "ghey" aan de manier hoe je FFXI regged? :')
Ik kreeg zo een last van mijn anus toen ik dat deed.

Nee man... eerst PlayOnline viewer installen. Dan openen (een verrot klein schermpje scrollen). Blabla serial invullen.. oke dan. Credit card invullen (mkay??). Hoppa gedaan. naja eerst moest ik nog updaten enzo.

blabla. Naam aanmaken.. ff11 opstarten... oh moet daar tijd kopen.. 12 dollar.. behalve als je nieuw bent.. oke nice.... (verwacht meestal dat je hier pas je cc in moet vullen). Serial key drin. Whoppa en starten die game..

updaten.. estimated time: Unknown. Oke 2k files zijn klaar... oh nu 6k te gaan 3 hour remaining.

Vind het persoonlijk niet fijn dat ik voor ik maar iets doe mijn cc al in moet voeren. Ik wil dit pas doen als ik iets koop. Ze hoeven die gegevens niet te onthouden.

Dit is iig mijn mening.

Liquidje
5th January 2008, 21:51
Ik kreeg zo een last van mijn anus toen ik dat deed.
Sorry hoor, maar nieuw in MMORPG land? Het is echt niet zo bijzonder. Bij WoW bijvoorbeeld doe je het meeste wat je nu doet in een web browser, dus zo anders is het niet.
...Credit card invullen (mkay??). Hoppa gedaan. naja eerst moest ik nog updaten enzo.
Je moet bij bijna elke MMO eerst een creditcard nummer invullen voordat je recht hebt op je gratis maand. Don't ask why, maar dat maakt Final Fantasy XI BINNEN ZIJN GENRE niet gay.
updaten.. estimated time: Unknown. Oke 2k files zijn klaar... oh nu 6k te gaan 3 hour remaining.
= normaal voor MMO's
Vind het persoonlijk niet fijn dat ik voor ik maar iets doe mijn cc al in moet voeren. Ik wil dit pas doen als ik iets koop. Ze hoeven die gegevens niet te onthouden.
Dit is iig mijn mening.
Ja maar het probleem is dat dit gewoon bij elke MMO is. En ik snap het probleem niet van het invoeren van CC gegevens voordat je iets moet betalen. Wat maakt het nou uit of je NU die gegevens invult of over een maand?

djsonicx
6th January 2008, 00:26
Het probleem is....dat ik voor ik ook maar iets bestel mijn cc gegevens in moet vullen. En niet pas bij het bestellen of registreren van de game zelf.

En ik vind het gewoon ghey. Of jij dat vind of niet.

En nope ben niet nieuw met mmo's. 3 uur updaten.. maakt het ook niet ghey. Alleen de manier van het registreren vind ik ghey. Ga er nu geen dingen bijverzinnen.

Snap ook niet waarom jij zo een enorme moeite doet om dat te verdedigen.

En heb wel meerdere mmo's gespeeld....

Vanguard, WoW, Lotro, EVE, CoV/VoH, Anarchy

---Edit--

CC of Bank gegevens invullen voor je gaat spelen is normaal.... dit is om spammers tegen te gaan.

Maar niet voordat ik ook maar iets koop.

djsonicx
6th January 2008, 03:22
Heb het vandaag 2 uurtjes gespeeld. Best vermakelijk. Alleen moet idd iets vinden om mijn ps2 controller mijn laptop aan te sluiten. (ga m niet nog een keer op mn pc installen :P)

Zit op de ragnarok server. Kakashih is mn nickname.

Ik zoek alleen nog de optie op de muziek uit te zetten.

Doc
6th January 2008, 17:34
Je kunt vrij simpel heel de PlayOnline folder kopieeren naar je PC. Het enige wat hij dan nog doet is de files checken. Hoef je niet al die updates meer te downloaden.

djsonicx
6th January 2008, 20:03
Doc, je bent mn held!

Thnx.

Met wie moet ik contact opnemen voor die nl guild.

Weet iemand zo waar ik iets kan downloaden zodat alt tab goed verloopt?

djsonicx
11th January 2008, 02:00
Is de topic nu dood ofzo?
Ik vind het wel een leuke game hoor. Gewoon ff doorzetten.

Doc
11th January 2008, 10:34
Er zijn niet echt veel actieve spelers meer op dit forum. Zelf ben ik 2 jaar geleden gestopt omdat het veel te veel tijd in beslag nam.

djsonicx
11th January 2008, 13:48
Er zijn niet echt veel actieve spelers meer op dit forum. Zelf ben ik 2 jaar geleden gestopt omdat het veel te veel tijd in beslag nam.
mm dat begrijp ik opzich wel. Ik speel het dan ook niet extreem actief. Speel zo nu en dan even met een Americaan. Even lvl'en van ca 10 tot 12 en dan stoppen. Naja als ik tijd heb dan.

shivoe
11th January 2008, 14:13
ik ga opneiuw beginnen met final XI
maar ik wel deze keer een extreem drukke server met vel mensen dus.. kan er iemand mij zeggen waar er veel mensen zijn?

djsonicx
11th January 2008, 14:57
ik ga opneiuw beginnen met final XI
maar ik wel deze keer een extreem drukke server met vel mensen dus.. kan er iemand mij zeggen waar er veel mensen zijn?
Ragnarok is wel druk hoor. Genoeg volk in de noobarea's. Tis niet zo dat je gaat laggen omdat er 100 mensen in de stad lopen. Maar er staat er zeker steeds wel ca 10/20 bij dat ah gedeelte.

shivoe
11th January 2008, 15:05
ok dan ga ik naar ragnarok :d

djsonicx
12th January 2008, 04:12
Cool. Hoop je een keer tegen te komen. Altijd lache :D

"kakashih"

shivoe
12th January 2008, 12:19
hehe mijn gqqt weer Surion zijn, of als die bezet is dan Surion_be :)

kipknots
14th January 2008, 01:40
Ik speel nu ook al weer een maandje op Ragnarok. Vandaag m'n airship pass gehaald, ik heb nu een lvl 24 war/ lvl 18 mnk.

Naraya :)

hunterr
15th January 2008, 12:03
add the hunterr if you want:P

naam hunterr :P ook ragnarok server in swords net als poek

shivoe
15th January 2008, 12:23
mijn naam is Surionbe
dus voeg ma toe :D

Poekie
21st February 2008, 15:10
Was ff vergeten dat dit topic nog bestond ^^* (teveel fora om af te struinen , , )

Afgelopen dinsdag *eindelijk* m'n wotg binnengekregen, tuurlijk had SE juist die dag een reg-server maint maar kon in elk geval al installeren en updaten.. 's avonds even reggen en rondkijken ^^

Tot nog toe: Bij wotg heb ik wel meer zin om rond te struinen als bij vorige expansions. Nieuwe mobs zijn leuk gedaan, en voor een lvl75 is er eindelijk weer eens een uitdaging (mobs die EP connen in saru :o ).
Meteen maar gekozen om me bij Windurst aan te sluiten voor campaign, en zoals gewoonlijk zijn de windy-quest weer hilarisch ^^
Campaign vind ook wel goed uitgewerkt, en in de campaigns die ik tot nog toe gedaan heb werd goed samengewerkt (anders dan bij bv besieged). Bv bij de rolanberry hadden we 1 puller die de mob selecteerde, wegtrok van de meute npc's zodat we er veilig op konden meppen. Puller was ook zo handig om de mob richting een pixie te sleuren zodat dat beestje ons extra kon healen hehe.

Heb nog niet alle "nieuwe" zones bekeken (hoofdzakelijk tussen jeuno en windurst gehuppeld) maar ondanks dat ze reeds bestaande maps hebben gerecycled ziet het er wel tof uit. Minder vind ik die fortificaties (met name rond jeuno), beetje fantasieloos wel.

Ben wel erg blij dat ik Bst op 75 heb, scheelt je een pak problemen met rondhuppelen. SE mag wel snel komen met nieuwe missies :P

Enne, voor diegenen die bij een nl/be guild willen op Ragnarok: http://forum.swordsandroses.be of even een /tell sturen naar Poekie.
Ik speel weer redelijk veel dus dikke kans dat ik online ben. Anders even een bericht droppen in ons forum (svp reggen met je ingame charname) en dan krijg je vanzelf je linkshell-pearl.
Op dit moment hebben we weer een bak nieuwe spelers erbij dus zowel low, mid als high level zijn we goed vertegenwoordigt.
Tevens zijn we sinds afgelopen zondag weer actief in end-game (/sky vooral).

Nog even iets over dat registreren in Pol/FFxi, persoonlijk vind ik het juist erg makkelijk gaan allemaal. En als je geen zin hebt om je cc in te voeren (als je nieuw bent) dan voer je gewoon een fake-cc in. 30-dagen trial om, even je echte cc invoeren.

De return home to vanadiel actie is ook weer bezig, dus dikke kans dat je verloren gewaande account weer tot leven geroepen kan worden. Tevens kun je nu eenvoudig van server switchen mocht je dat willen.

Poekie
21st February 2008, 15:11
Besieged pt:

http://i31.tinypic.com/so2s02.jpg

Quest-fun:

http://i28.tinypic.com/2a7sdcg.jpg

Mogelijke wotg-spoiler:

look who's back.... (http://i29.tinypic.com/2ql7ipk.jpg) :3

Doc
21st February 2008, 15:17
Hoe vet het me ook lijkt om weer te gaan spelen, ik begin er niet aan...
Misschien als mijn huis klaar is en ik wat meer tijd heb, maar ik betwijfel of ik er aan moet beginnen.

Poekie
21st February 2008, 15:25
Hey Doc ^^

Met de nieuwe expansion is er enkel meer te doen in FFxi nu, dus het is inderdaad wijs je af te vragen of je weer moet beginnen ermee.
Voordeel aan WotG is wel dat net als besieged de campaign-battles kort zijn en groter voordeel, campaignbattles zijn er erg vaak.

Poekie
21st February 2008, 15:28
Nog iets voor diegenen die op pc spelen en vinden dat de graphics poor zijn, via volgende link kun je zien wat je moet aanpassen in FFxi-register om de boel mooi te krijgen:
Register tweaks (http://wiki.ffxiclopedia.org/wiki/Graphics#Background_Resolution) (voor x64 gebruikers, de registermap van FFxi die je moet hebben zit in de wow6432node map)

Verder kun je met windower (de 3rd party, niet die van SE zelf) de drawdistance opschroeven zodat je een stuk verder kunt kijken (dus geen plots opdoemende bergen meer).

Doc
21st February 2008, 15:53
Hey Doc ^^

Met de nieuwe expansion is er enkel meer te doen in FFxi nu, dus het is inderdaad wijs je af te vragen of je weer moet beginnen ermee.
Voordeel aan WotG is wel dat net als besieged de campaign-battles kort zijn en groter voordeel, campaignbattles zijn er erg vaak.
Het is niet zo zeer vanwege de nieuwe expansion maar ik mis het soms wel. Het is alleen jammer dat de meeste mensen uit mijn oude linkshell gestopt zijn of in een end-game LS zitten. En DAAR heb ik dus echt geen zin in :P

Dega
21st February 2008, 16:57
Altijd cool om deze thread weer te bekijken na een tijdje. Poekie still going strong I see. Leuk om nog te horen dat er andere Nederlanders dit spel spelen.

Doc kom op man, straks toch niks meer te doen in je nieuwe huisje. Even die BLM afmaken, en Finale joinen. ;)

Vette week voor FFXI. Absolute Virtue videos gereleased en nog steeds niemand die een idee heeft hoe dit beest verslagen moet worden. Mijn Linkshell Finale, gaat het wellicht in de komende weken proberen. Even wat screens voor de herkenning voor Doc!

http://www.sandervanhoudt.nl/screens/askar_dega.jpg

>_> Dancer...
http://www.sandervanhoudt.nl/screens/dnc02.jpg

Justice Torque voor mij en een andere samurai. GKT die hij heeft in deze screen is de stage 4 relic. Inmiddels heeft ie die relic ook gecomplete. Finale's 3e relic na Aegis en Mandau.
http://www.sandervanhoudt.nl/screens/jtorque.jpg

GraAaAaAAAaaaawwww! (Campaign btw. <3)
http://www.sandervanhoudt.nl/images/screens/maw.jpg

Edit! ah en nog 1 action shot!
http://www.sandervanhoudt.nl/images/screens/cerb.jpg

Doc
21st February 2008, 17:09
Doc kom op man, straks toch niks meer te doen in je nieuwe huisje. Even die BLM afmaken, en Finale joinen. ;)
En dan elke online moeten zeker om kans te maken op items... No thank you!
En daarnaast, ik denk ook niet dat ik in aanmerking zou komen als ik kijk naar items en gear.
Maar wie weet...

Poekie
22nd February 2008, 15:24
Heb zelf ook niet echt de behoefte om weer in een hnmls te gaan zitten. Mis de grote gevechten wel maar uren campen..nee bedankt ^^
Komt later wel weer een keer, ben nu gewoon voor de fun aan het spelen, beetje aanklooien met jobs en dingen doen die door tijdgebrek eerder niet konden.
Daarbij is SnR weer in sky actief en sea zal ook wel weer gebeuren met SnR, steeds meer leden krijgen sky access en ook met cop zijn ze goed bezig nu.
Hopelijk kunnen we binnenkort de gods in sky op farmstatus krijgen, maar dan moeten we wel nog even de routine er goed inkrijgen.

djsonicx
22nd February 2008, 15:59
Heb me account gedelete. Back 2 vanguard.

Poekie
25th February 2008, 19:22
Heb me account gedelete. Back 2 vanguard.
Jammer, wat beviel je niet aan de game?

djsonicx
26th February 2008, 18:40
Jammer, wat beviel je niet aan de game?
Wat bij de meeste niet bevalt (die er vlot mee stoppen).

- GUI is slecht (voor een pc game)
- Enorm veel downtime (regennen na een kill)
- Grinden ipv echt questen
- Camera + controls vind ik brak

-------------------------------
Vond het opzich niet super slecht hoor. Alleen vind dat er betere games zijn. Speel die liever.

Dega
5th March 2008, 18:25
Kan er in komen, FFXI is echt wel een beetje hardcore kwa grinden. Controlls daarentegen zijn echt top. Muis omzeilen = win, anders had ik allang RSI gehad.

Even voor de kenners... mijn nieuwe trots. O+
http://www.sandervanhoudt.nl/screens/salvage/usukane_dega.jpg

Uber equipment. Koste me 'maar' 2 maanden om te verkijgen. ;)

Poekie
7th March 2008, 17:24
Tof ding o^ (en haidate ook nog? *jaloers* is ^^ )

Dega
13th March 2008, 14:31
Byakko Haidate? Ja die heb ik al een tijdje... gelukkig, want ik kom amper meer in sky omdat mijn LS alles daar al heeft zo'n beetje. We hebben vorig jaar een 'Sky frenzy' gehad om eindelijk eens in 1 keer af te rekenen met Sky en de vele RMT die daar rondzwierven. 2 weken lang elke dag in groepen op verschillende tijden elke placeholder en NM gecamped om alle pop items bij elkaar te krijgen. Klinkt een beetje saai, maar viel eigenlijk wel mee... zeer grappig om met kleine groepen door Sky heen te crossen om een NM te pakken, en dan te holden of te killen. (RDM in de LS die Faust, Ulli en Zip gesolo'd heeft in die tijd.)

Redelijk grappige entry hier op onze LS forums.

http://www.finalels.com/forums/showthread.php?t=1917

Ben nu vooral bezig met Salvage, wat echt een top event is. Kan iedereen aanraden die 6 man bij elkaar kan krijgen om dit te gaan doen. En die Usukane set he... totally worth it. :D

Jackelyn
14th March 2008, 16:21
Ik ben sowieso ook groot fan van Final Fantasy, maar toen FF XI op internet uitkwam leek dat me geen game voor mij, ik ben namelijk niet echt een online gamer ben ik bang.

Maarre ik ben laatst dus gewoon weer opnieuw met FF IX begonnen voor de playstation, jep de playstation 1 erg he :o, maar weet je, al is de game al harstikke oud, toch is het wel superleuk om dat opnieuw te spelen om eerlijk te zijn! :D

Trellgoth
1st January 2009, 23:43
Sorry voor de bump hier maar heb ff vraagje(s).

Spelen er nog mensen FFXI Online hier ?

Ben nu weer bezig om FFXI opnieuw te installeren na een aantal jaar niet meer gespeeld te hebben. Heb alle expansions wel though.
Ik vraag me alleen af of je nog steeds zo afhankelijk bent van Amerikanen en Jappaners om te teamen.
Toen ik speelde vond ik de tijdzones gewoon bagger omdat ik nooit PTs kreeg als ik zelf de tijd had om te spelen.
Is dit nog steeds zo ?
Of moet ik op een bepaalde server zitten om gewoon overdag ook fatsoenlijk te kunnen spelen ?
Mocht het idd een server zijn, welke server is aan te raden ?

Is er trouwens, als je op een bepaalde server terecht wil komen nog steeds een "WorldPass" nodig, of kun je nu gewoon de server kiezen ? Heb zelf toen op Leviathan gezeten.

Ik hoop iets te horen ;)

GrtZ

[edit]
Net PlayOnline geí¯nstalleerd....
Draait niet op Vista ??? :?

[edit 2]
Update gevonden voor Pol... fixed ;)

Trellgoth
5th January 2009, 15:07
Niemand speelt meer ?
Heb em ook voor de 360 in mn handen gehad, maar twijvel nog....

Like-a-Bunny
5th January 2009, 16:03
Niemand speelt meer ?
Heb em ook voor de 360 in mn handen gehad, maar twijvel nog....
Ik denk dat Darvo hem wel aan je wil verkopen, aangezien hij niet wist dat hij een game had gekocht met een maandelijkse subscription fee. ;)

Trellgoth
6th January 2009, 14:47
Ik denk dat Darvo hem wel aan je wil verkopen, aangezien hij niet wist dat hij een game had gekocht met een maandelijkse subscription fee. ;)
Het ging mij eigenlijk meer om mijn vorige vragen though...

Ik vraag me alleen af of je nog steeds zo afhankelijk bent van Amerikanen en Jappaners om te teamen.
Toen ik speelde vond ik de tijdzones gewoon bagger omdat ik nooit PTs kreeg als ik zelf de tijd had om te spelen.
Is dit nog steeds zo ?
Of moet ik op een bepaalde server zitten om gewoon overdag ook fatsoenlijk te kunnen spelen ?
Mocht het idd een server zijn, welke server is aan te raden ?

Is er trouwens, als je op een bepaalde server terecht wil komen nog steeds een "WorldPass" nodig, of kun je nu gewoon de server kiezen ? Heb zelf toen op Leviathan gezeten.

Trellgoth
25th May 2009, 11:34
Ik heb nu dan FFXI gehaald voor de Xbox 360. Speel nu een Taru MNK (lvl 10 nu).
Echter heb ik een probleem.
In de manual enzo staat dat je ook een usb keyboard kunt gebruiken.
Dit lijkt mij ontzettend fijn met chatten, plus ik heb de knoppen CTRL - ALT - TAB tot mijn beschikking.

Dus ik mijn ouders gebeld of zij een usb keyboard over hadden. Deze hadden zij en kon ik meenemen.
Deze sluit ik aan op de Xbox.... in het hoofdscherm van de Xbox kan ik de keyboard gewoon gebruiken.

Ik start PlayOnline op. Keyboard werkt nog gewoon in de menu's.
Maar zodra ik in het FFXI menu op "play" druk, vanaf dat moment werkt mijn toetsenbord niet meer.

Zijn er mensen die FFXI op de 360 hebben gespeeld of misschien nog spelen die dit probleem kennen ?

Note, Ik heb me suf gezocht op google, maar overal kom ik tegen dat het gewoon werkt.... nou, bij mij werkt het dus niet gewoon.

Pls help.

Opgelost. Nadat ik de chatpad op de controller had afgekoppeld werkte alles zoals ik hoopte :D

Lord Vampire
27th May 2009, 16:54
123
Final Fantasy XI ook naar PS3

De MMO-gamer met de PS3 krijgt er een verrassing bij.

Final Fantasy XI verscheen eerder al op de PC, PlayStation 2 en Xbox 360, maar nu lijkt het erop dat ook de PlayStation 3 de game zal gaan ontvangen. Square-Enix is namelijk bezig om de MMORPG te porten. Dit schrijft Dengeki PlayStation magazine.

Het lijkt er zelfs misschien op dat Final Fantasy XI de eerste retailgame van Square-Enix voor de PlayStation 3 wordt.

Liquidje
27th May 2009, 17:26
Hmmm... das wel lache, vraag me alleen af of ze zaken optimaliseren. Op de PC ben ik er nooit echt aan toe gekomen omdat het toch iets te rauw is (hoewel ik het ook weer plots kan installeren en gaan lopen spelen). Door dit soort nieuwtjes krijg ik ook altijd de drang om het weer eens te proberen :(

Trellgoth
27th May 2009, 17:41
Ik moet wel zeggen dat er een hoop veranderd is in de game. In goed opzicht.
Normaal was het echt een pain om een party te vinden. Hebben ze nu iets leuks op gevonden.
Level Sync ^^

Level 60ers kunnen bijvoorbeeld in Valkurm Dunes een party nemen met een lvl 14.... Level sync brengt iedereen naar hetzelfde lvl.
En iedereen krijgt ook gewoon xp. je kunt dus gewoon door lvlen al ben je eigenlijk lvl 60 ofzo.

Ook een hoop meer dingen te doen om solo door te gaan.
Moet zeggen dat het een stuk makkelijker is geworden. Stuk aangenamer om te spelen ook.

Doc
27th May 2009, 18:38
En toch ga ik er niet meer aan beginnen :P
Ook al trekt het me wel nog steeds om te spelen.

Trellgoth
27th May 2009, 19:54
En toch ga ik er niet meer aan beginnen :P
Ook al trekt het me wel nog steeds om te spelen.
Waarom niet ?? (http://www.12game.com/XBOX_360/Final_Fantasy_XI_2008.aspx?af=15) :P

Doc
27th May 2009, 20:03
Don't worry, ik heb thuis de PC versie nog liggen hoor, dus ik hoef hem niet opnieuw te kopen.
Maar ik weet hoeveel tijd en geld het kost, en van beiden heb ik momenteel niet erg veel.

Trellgoth
28th May 2009, 11:37
Don't worry, ik heb thuis de PC versie nog liggen hoor, dus ik hoef hem niet opnieuw te kopen.
Maar ik weet hoeveel tijd en geld het kost, en van beiden heb ik momenteel niet erg veel.
Mjah ik ken het.
Vind het nu vooral fijn dat het ook casual te spelen is. Moet zeggen dat ik in no-time een mnk tot lvl 18 heb gebracht, subjob quest heb kunnen doen en nu met een war/mnk bezig ben.
Plus, ik kan nu gewoon lekker naast de vrouw op de bank zitten en ben ik meer aanspreekbaar :D

Tonne
4th June 2009, 13:11
speelt die game op de 360 een beetje fijn? en zitten er kosten aan verbonden? moet je ook live gold hebben trouwens ?

Trellgoth
4th June 2009, 13:14
speelt die game op de 360 een beetje fijn? en zitten er kosten aan verbonden? moet je ook live gold hebben trouwens ?
Game speelt prima. Met controller of met usb keyboard.
Kosten zitten er maandelijks aan verbonden. € 12,95 per maand voor 1 character. Elke extra character die je wilt hebben kost € 1,- extra.
Maar goed, je kunt met 1 char steeds van job (class) wisselen, dus meer heb je niet nodig imo.
En nee, je hebt geen gold domain nodig. Final XI is op een Silver account te spelen.
Mocht je gaan spelen, ik zit op server Leviathan. (zie sig)

Tonne
4th June 2009, 15:23
Kthnx :D ik heb de game al een poos zien liggen, en het is de enige FF die ik niet heb gespeeld dus het is wel moeilijk :P

Trellgoth
4th June 2009, 15:34
Kthnx :D ik heb de game al een poos zien liggen, en het is de enige FF die ik niet heb gespeeld dus het is wel moeilijk :P
Ik moet zeggen dat ik een hele tijd geleden begonnen was en het goed beviel. Nadeel was (is?) dat je op wereld wijde server speelt. Dus goed kans dat je een party met japanners krijgt (incl japanse chat).
Ben een keer gestopt geweest omdat er heel moeilijk aan een party was te komen en je gewoon afhankelijk was (soms nog bent) van een party.
Maar nu heb ik dat probleem absoluut niet meer.

Fabum
9th July 2009, 11:45
Heb de game al een aantal jaar niet meer gespeeld.. maar toch wel weer interesse om weer te beginnen, nog mensen hier die het spelen die mij weer een beetje up-to-date kunnen brengen of om te groupen? :)

Fabum
14th July 2009, 04:35
Zo weinig NL die het spelen? :)

Trellgoth
19th July 2009, 21:53
Ik speel nog met enig regelmaat :)
Zie mn sig voor server en char naam

Kotor
20th February 2012, 13:54
Ik had deze game gisteren aangeschaft via steam, maar wat een gekloot eer je eenmaal aan de gang bent.

Ik ben een echte FF fan van het 1e uur maar heb FFXI nog nooit gespeelt enkel en alleen omdat je een creditcard nodig had voor de maandelijkse fee.

Dega
22nd February 2012, 16:01
Dan heb je een hoop moois gemist zo'n 4/6 jaar geleden. :)

Maar inderdaad, begin was een hoop geklooi.