View Full Version : Empire Earth III
Ranger Walker
5th November 2007, 17:22
Spel: Empire Earth III
Uitgever: Vivendi Universal
Ontwikkelaar: Mad Doc Software
Release EU: 16 november 2007
Release VS: 6 November 2007
Genre: RTS
Spelmogelijkheden: Singleplayer en Multiplayer
Waar draait het spel om?
Het spel draait om het uiteindelijke doel: de verovering van de wereld. In dit spel ga je verschillende tijdperken door van het stenen tijdperk t/m de verre toekomst. In elke tijdperk zullen de type wapens etc. veranderen.
In het spel zijn 4 resources:
- leger
- commercie
- onderzoek
- imperial(weet de vertaling niet)
De facties zijn:
- het verre oosten
- het midden oosten
- het westen
Ranger Walker
5th November 2007, 17:23
Hier de eerste screenshots:
http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200710/1192125808_9_3.jpg
http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200710/1192125808_8_3.jpg
http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200710/1192125808_7_3.jpg
http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200710/1192125808_6_3.jpg
http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200710/1192125808_5_3.jpg
http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200710/1192125808_4_3.jpg
http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200710/1192125808_3_3.jpg
http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200710/1192125808_2_3.jpg
http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200710/1192125808_1_3.jpg
http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200710/1192125808_0_3.jpg
joris2222
5th November 2007, 17:33
Vind er niks aan. Heb de demo gespeeld, allemaal neppe vliegtuigen etc. Niet echt mijn spel...
Ranger Walker
5th November 2007, 18:02
Vind er niks aan. Heb de demo gespeeld, allemaal neppe vliegtuigen etc. Niet echt mijn spel...
Ik ben het er mee eens. Mij lijkt het spel ook helemaal niets. Ik ben een type die graag enorme legers opbouwt en daarmee de vijand in 1x wegvaagt. Een andere reden is meer ideologisch. Werelddominatie vind ik niet positief er is alleen maar rottigheid van gekomen in het verleden. Ook is een spel als Empire Earth III heel langdurig en dat gaat mij vervelen.
Dit topic heb ik dan ook gemaakt om te zien wat anderen ervan vinden en bovendien waren er 0 topics in dit forum over dit spel.
Disarmonia Mundi
5th November 2007, 18:07
Ik heb de voorgaande delen wel gespeeld, maar dat overtuigde me toch ook niet echt. Dit spel ga ik niet kopen, te matig.
=HellFire=
5th November 2007, 18:41
Ik heb het idee dat dit spel net zo gaat verkopen als het tweede deel: niet.
joris2222
5th November 2007, 18:43
Ik heb het idee dat dit spel net zo gaat verkopen als het tweede deel: niet.
Vind je het raar? Tenminste, het is niet een heel slecht spel waarschijnlijk maar het overtuigd echt niet!
Deel 1 heb ik wel een tijdje gespeeld maar dat was meer omdat ik niks anders had...
Dalamar
5th November 2007, 18:57
Ik vond de demo ook zwaar tegenvallen, het straalt niets uit, het speelt niet lekker. Helaas....
Ries
5th November 2007, 19:09
Ze moeten weer het 'realistische' uit het eerste deel terugbrengen. Deze cartoony kinderachtige shit met allemaal neppe units is helemaal geen Empire Earth meer. In Empire Earth was het nog vet, vooral de WOII age en de Moderne Age. Dat was nog met realistische units en leuk om te spelen. Ook alle ages ervoor.
Er mag van mij wel een nieuwe Empires: Dawn of the Modern World komen. Dat was tenminste vet met skirmish en multiplayer, en allemaal realistische units maar geen echte super realistische gameplay.
=HellFire=
5th November 2007, 20:48
Vind je het raar? Tenminste, het is niet een heel slecht spel waarschijnlijk maar het overtuigd echt niet!
Deel 1 heb ik wel een tijdje gespeeld maar dat was meer omdat ik niks anders had...
Natuurlijk vind ik het niet raar, ik had het allaaaaaang van te voren zien aankomen. Zo'n spel hadden ze nooit moeten maken in the first place. Zonde van al die tijd en moeite. Ik heb deel 2 welgeteld vijf minuten gespeeld, toen was ik het alweer zat.
Ten tijde van deel 1 had je Warcraft III trouwens al. Qua RTS toch wel een aantal trapjes beter. ;)
Disarmonia Mundi
5th November 2007, 20:50
Ze moeten weer het 'realistische' uit het eerste deel terugbrengen. Deze cartoony kinderachtige shit met allemaal neppe units is helemaal geen Empire Earth meer. In Empire Earth was het nog vet, vooral de WOII age en de Moderne Age. Dat was nog met realistische units en leuk om te spelen. Ook alle ages ervoor.
Er mag van mij wel een nieuwe Empires: Dawn of the Modern World komen. Dat was tenminste vet met skirmish en multiplayer, en allemaal realistische units maar geen echte super realistische gameplay.
Ja, ik vind EDMW nog 1 van de meest onderschatte games. Het was volgens mij niet erg bekend toen het uitkwam. Ik hoop op een vervolg in 2008, maar ik verwacht het niet.
Mr.Psycho
5th November 2007, 20:53
Vond em niet erg goed, zeker grafisch is hij heel erg slecht. Mijn pc draait (Als voorbeeld.) WiC goed en EE3 moet ik heel erg laag zetten waar hij bijna net zo uitziet als bij EE1 en dan is hij nog niet perfect. Gameplay is wat so-so.
Iets voor de budgetbak/rek of gewoon helemaal niet. EE1 was geweldig, EE2 vond ik meevallen...
Ja, ik vind EDMW nog 1 van de meest onderschatte games. Het was volgens mij niet erg bekend toen het uitkwam. Ik hoop op een vervolg in 2008, maar ik verwacht het niet.
Was een erg leuke game ja. Alleen wel flink kut dat de cd beschadigd raakte op precies de verkeerde plek :(.
=HellFire=
5th November 2007, 21:48
Tandpasta werkt!
LtPsycho
5th November 2007, 21:55
Tandpasta werkt!
Mjuh, maar wel voorzichtig doen als je het gebruikt :)
Tyspolir
5th November 2007, 22:26
Ranger Walker is terug _O_
verder lijkt het spel me wel leuk, deel 2 heb ik bij een vriend gespeelt maar ik weet nog niet of ik hem ga halen.
Darvo
6th November 2007, 09:23
Ik vond de demo ook zwaar tegenvallen, het straalt niets uit, het speelt niet lekker. Helaas....
Idd
Medina
6th November 2007, 13:00
Ik heb deel 1 gespeeld, dat was leuk, leuk die barbaarse geluiden ect, en de grote legers. Deel 2? Bah! Deel 3? Bestaat dat dan?
Sir Cleric
6th November 2007, 15:14
Die campaign map, Dawn of War Dark Crusade anyone? Ga het spel wel proberen denk ik, heb EE1 helemaal grijs gespeeld, wel altijd tegen de computer maar dat was alsnog erg grappig. Hoewel als je op een eilanden map speelde was het bijna onmogelijk aan te vallen als je hun verdediging zag. Vond het campaign filmpje ook altijd geweldig!
LtPsycho
6th November 2007, 21:03
Die campaign map, Dawn of War Dark Crusade anyone? Ga het spel wel proberen denk ik, heb EE1 helemaal grijs gespeeld, wel altijd tegen de computer maar dat was alsnog erg grappig. Hoewel als je op een eilanden map speelde was het bijna onmogelijk aan te vallen als je hun verdediging zag. Vond het campaign filmpje ook altijd geweldig!
Als ik me niet vergis had Dawn of War het weer van EE1 :) Maar toen was het meer de Risk map als ik het me goed herinner.
Maar ik heb de demo gespeeld en hij liep niet echt soepel helaas.
Vond ook niet echt dat het iets "uitstraalde" ofzo.
Geen spel wat ik zal gaan spelen helaas.
imannoying
6th November 2007, 21:41
Ik heb EE nooit leuk gevonden. Ik verwachte iets ala AoE, maar het was toch echt een stuk slechter als AoK imho.
Ries
6th November 2007, 21:50
In EE1 had je geen campaign map :)
En ja tegen de computer was altijd wel tof. Op eiland onmogelijk om te winnen viel wel mee. Als je de zee eenmaal in je bezit had (MOEILIJK!) kon je makkelijk winnen.
Probleem vond ik alleen de cheat AI. Vooral als je de unit count op 80000 zette, maakte de computer echt ENORME legers in de kortste tijd en hadden ze oneindige resources. Dat maakte het wel moeilijker en spannender maar wel stom om tegen een cheatende AI te spelen. Kijk bijvoorbeeld bij 280 minuten hoe snel de CPU (rood) zijn leger weer opbouwd:
http://home.hetnet.nl/~mylink/ww1_stat.jpg
Empires Dawn of the Modern World is inderdaad veel de weinig in het nieuws gekomen/populair geworden. Het was zeker wel een enorm vette game en volgens mij wordt het nog steeds aardig veel online gespeeld.
Sir Cleric
6th November 2007, 22:07
En ja tegen de computer was altijd wel tof. Op eiland onmogelijk om te winnen viel wel mee. Als je de zee eenmaal in je bezit had (MOEILIJK!) kon je makkelijk winnen.
Mjah tis alweer een tijd geleden, jaar of 6 geleden, was een van de eerste spellen die ik speelde. Was zelf doen 11, dan lijkt het vaak een stuk moeilijker dan wanneer ik het nu zou spelen denk ik.
LtPsycho
6th November 2007, 22:24
My bad, maar 't was sowieso niet Dawn of War die de eerste was :P
Ronaldoz
7th November 2007, 01:34
Wow, 80000... Hoe groot is die map dan wel niet8-)
en die dikke cheat dan hahahah
Dalamar
7th November 2007, 10:18
Nope, het was Rise of Nations.
=HellFire=
7th November 2007, 11:44
Nope, het was Rise of Nations.
Sowieso stukken beter dan Empire Earth (met name 2 en 3).
joris2222
7th November 2007, 17:16
Nou het toch over Rise of Nations gaat. Over Rise of Legends heb ik nooit meer iets gehoord. Ja, het spel is uitgekomen enzo maar ik dacht dat er op zijn minst nog wel een uitbreiding ging komen. Maar zal wel niet zo goed verkocht zijn ofzo!?
=HellFire=
7th November 2007, 17:24
Allesbehalve. Was echt een mega saai spel. Lelijk ook. En vaag. Driewerf ruk.
NL-Fortuna
7th November 2007, 18:06
Ik heb die game. Vind hem echt tegek. Leuke rassen ook. Weer eens wat anders.
Mr.Psycho
7th November 2007, 18:43
Heb de demo gespeeld ervan. Die ene magie gassies zijn erg saai om te spelen maar die industrial,technologic soldaten zijn echt HEEL erg gaaf. Nou eigenlijk meer om ze te bekijken en dergelijk. Mocht ik ooit een game maken dan is dit waarschijnlijk mijn inspiratie.
Ries
7th November 2007, 19:09
Wow, 80000... Hoe groot is die map dan wel niet8-)
Zo groot als je wilt. Je hebt verschillende pop caps van 50 tot 2000 ofzo en dan eentje van 80,000 als een soort van oneindig aantal units. Speel het op een tiny map met 1v1, geen probleem :P
Sobek
8th November 2007, 14:59
Vind ik ook:
Deel 1 = zeer leuk
Deel 2 = zwaar kl#te
Deel 3 = niet eens de moeite om naar te kijken, maar zal toch ff de demo installeren om het werkelijk te beoordelen... ,P
Argantos
8th November 2007, 15:11
Probleem vond ik alleen de cheat AI. Vooral als je de unit count op 80000 zette, maakte de computer echt ENORME legers in de kortste tijd en hadden ze oneindige resources. Dat maakte het wel moeilijker en spannender maar wel stom om tegen een cheatende AI te spelen. Kijk bijvoorbeeld bij 280 minuten hoe snel de CPU (rood) zijn leger weer opbouwd:
Cheat AI komt bekent voor, lotr battle for middel earth 2 op brutal spawned elke 10 a 15 seconden een groep ventjes LAAAAAAAAAAAAAAME
verder stelde ze niks voor heb je een leuk costum hero op level 10 kon je zo het kamp slopen met wat assistentie van powers en wat pupkes
even weer on topic
Ik vind de eerste ook geweldig genoeg tijd aan besteed.
tweede lame met die territory's werd veel te beperkt met wat je kunt doen.
Mr.Psycho
12th November 2007, 17:34
Ey ik heb de demo ff binnengehaald maarehh... Hij doet traag :-\. Dat zou opzich wat onlogisch zijn als je kijkt naar de lage graphics maar hij is echt te traag om speelbaar te zijn.
Specs:
Geforce 5 MX (256 mb.)
1 Gig Ram
Amd Athlon 64 3200+ 3.20 GHZ (tenminste, dat zegt systemrequirementslab.)
Systemrequirementslab geeft ook aan dat mijn pc het zonder enkel probleem zou moeten draaien.
Argantos
12th November 2007, 18:42
de demo ook es gespeeld. echt brak damn een goed series weer vernaggelt.
gelijk weer EE1 geinstalleerd is mooier en speeld leuker dan de nieuwe
zanshinOra
7th July 2009, 21:27
hallo,
Ik heb een probleem, ik heb empire Earth III en er is iets mis mee, telkens als ik hem opstart, dan komen er vette lijnen in de game en doet ie heeeel erg raar, verder hapert ie en doet ie ongelofelijk maf. Mijn pc heeft de systeemeisen makkelijk dus daar ligt het neit aan, ik weet alleen niet wat nou de reden kan zijn, zou iemand mij misschien kunnen helpen? Door me een email te sturen nar thom_killer@live.nl (mailto:thom_killer@live.nl), ik zou het erg waarderen. Ik heb een Ati Radeon 3850 kaart, misschien ligt het daar aan, alleen ik weet het dus niet. Ik hoop dat iemand me een tip kan geven of een oplossing. In ieder geval bedankt
Thom
zanshinOra
7th July 2009, 21:28
en empire earth 1 is idd veeeel leuker dan de andere delen;) ik heb hem zelf ook nog,P
bartpetat
7th July 2009, 21:45
probeer eens je drivers te updaten:
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
pimjai
7th July 2009, 22:03
zou je mischien ook kunnen vertellen wat de rest van je hardware is, dan kunnen we wat beter bepalen wat het probleem is
zanshinOra
8th July 2009, 01:08
ja ik heb het idd geprobeerd met die drivers, alleen dan krijg ik een foutmelding dat ie geen overeenkomst kan vinden tussen de instalatie en mijn kaart, dat is ook erg vaag.
pimjai
8th July 2009, 01:11
je verwijderd wel eest je oude drivers, voor je nieuwe instaleert?
zanshinOra
8th July 2009, 01:12
en dit is de rest van mijn hardware.
Ik heb pentium 4 2.53 GHz windows Xp proffesional en dus een ati radeon 3850 videokaart,
ik heb 1024 ram en en dat is volgens mij alles wat je moet weten.
pimjai
8th July 2009, 01:18
in elk geval is je CPU te zwak, je videokaart zal het er ook lastig mee hebben.
RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS
- 3.2 GHz Intel(R) Pentium(R) 4, 2.2 GHz AMD(R) Athlon(TM) 64 3500+ or faster processor (dual core Pentium D, Core 2 Duo or Athlon X2/FX processor recommended).
- NVIDIA(R) GeForce(TM) 7000 series graphics card or equivalent DirectX(R) 9.0c-compliant 256 MB 3D video card supporting hardware T&L and Shader Model 3.0 or higher (512 MB SLI compatible 3D video cards recommended)
- 1 GB RAM or more
- 1 GB or greater Virtual Memory Swap File
- 6 GB of uncompressed hard disk space for game files
- Microsoft(R) Windows(R) 32-BIT XP or Vista operating system
- DirectX(R) 9.0c (included)
- DirectX(R)-compatible sound card and speakers or headphones
- DVD drive
- Microsoft(R) compatible mouse and keyboard
- Internet Connection: HIGH SPEED Cable/DSL/LAN for faster online play
zanshinOra
8th July 2009, 02:05
naja raar want bijvoorbeeld overlord II een van de nieuwste games doet het vlekkenloos op mijn pc, maar goed, erg raa, en uiteraard heb ik wel eerst mijn oude driver gedeinstaleerd, in ieder geval bedankt, erg jammer dat ik empire earth niet kan spelen.
jordy1
10th March 2010, 00:08
hallo,
Ik heb een probleem, ik heb empire Earth III en er is iets mis mee, telkens als ik hem opstart, dan komen er vette lijnen in de game en doet ie heeeel erg raar, verder hapert ie en doet ie ongelofelijk maf. Mijn pc heeft de systeemeisen makkelijk dus daar ligt het neit aan, ik weet alleen niet wat nou de reden kan zijn, zou iemand mij misschien kunnen helpen? Door me een email te sturen nar thom_killer@live.nl (mailto:thom_killer@live.nl), ik zou het erg waarderen. Ik heb een Ati Radeon 3850 kaart, misschien ligt het daar aan, alleen ik weet het dus niet. Ik hoop dat iemand me een tip kan geven of een oplossing. In ieder geval bedankt
Thom
ik denk dat het tijd is voor een new pc en dan met een core 2 quad cpu en nivida video kaart :D
Black Eagle
11th March 2010, 00:02
ja ik heb het idd geprobeerd met die drivers, alleen dan krijg ik een foutmelding dat ie geen overeenkomst kan vinden tussen de instalatie en mijn kaart, dat is ook erg vaag.
Is het een eigen gebouwd systeem of een DELL/HP/etc?
Disturbed
11th March 2010, 00:06
ik denk dat het tijd is voor een new pc en dan met een core 2 quad cpu en nivida video kaart :D
Daar was hij een jaar geleden al aan toe geloof ik.