PDA

View Full Version : KotOR I combatvraagje

colt
16th April 2008, 11:52
Ja, ik weet t! Schandalig dat ik Knights of the Old Republic nog nooit gespeeld heb. I know, I know! Maar ik ben de schade aan het herstellen door er nu eindelijk voor te gaan zitten (17 euro betaald voor Star Wars: Best of PC bij de Bart Smit:P).

De eerste BioWare game die ik heb gespeeld was het fantastische Mass Effect (best of 2007, BTW) dus eigelijk verwachte ik een soortgelijk besturing met KotOR. Is dus niet helemaal accuraat van mij, aangezien de besturing volledig anders is. IIG de besturing in combatmode. Ik begrijp er namelijk niet zoveel van. Is het nou Turn-based? Maar dan in een real-time wereld? Moet ik wachten voordat ik de kans krijg om te schieten of slaan terwijl ik veel eerder die opdracht al had gegeven?

Een behoorlijke n00b-vraag, weet ik, maar ik ben niet heel erg bekend met westerse RPG's.

Ik dank alle vormen van hulp:bier:

Tsurany
16th April 2008, 16:48
Je kan kiezen, je kan het turnbased verlopen of je kan realtime kiezen. Ik koos zelf altijd voor realtime combat en dan is het gewoon een kwestie van aanvallen in de rij zetten en dan bepaald de computer wanneer die uitgevoerd worden.

Saint Sasori
16th April 2008, 18:42
Ik had hem altijd op autopause staan zodat het spel pauseerde zodra er een vijand in beeld was. Daarna al je commando's ingeven en op spatie rammen zodat het spel weer verder ging. Tijdens de combat kan je elke moment weer op spatie drukken om alles stil te zetten zodat je rustig nieuwe commando's kan geven. En dat is het eigenlijk wel zo'n beetje...

colt
16th April 2008, 20:56
tnx mensen

Ik heb er nu een uurtje of 6 opzitten en ik dacht dat ik de besturing aardig door begon te krijgen, maar nu zit ik bij een Rancor (in het riool) die ik totaal geen schade kan toebrengen. Schijnbaar waren die eerste 6 uren geluk
:D

any advice...?

Edit: Ik heb m al... so obvious:D

Tsurany
16th April 2008, 21:34
Jup die was tricky tot je die datapad ziet :P Kotor is vaak redelijk makkelijk qua quests, gewoon goed opletten en alle info lezen.