View Full Version : [PC] Guild Wars
masterwillems
2nd June 2010, 13:36
Heb al een paar keer de Frost Gate missie geprobeerd, maar het lukt steeds niet. Ik kom heel ver, maar aan het eind zijn er gewoon teveel vijanden en word ik outnumbered. Het saaie is dat de missie heel lang is, en je weer helemaal overnieuw moet beginnen iedere keer.
Ben zelfs al level 14 fire-elem.-mesmer, maar dat is blijkbaar niet genoeg. Een keer met menselijk spelers proberen zou leuk zijn :)
Weet niet of ik vanavond ga spelen, maar anders moet je eens kijken in "Amerikan English District 1", daar zitten de meeste spelers, grootste kans om een party te joinen :).
Faure
2nd June 2010, 14:32
--blaat ik praat nonsense--
Like-a-Bunny
2nd June 2010, 14:35
Guild Wars begint toch pas echt vanaf level 20? Met level 14 kun je nog niet veel gehaald hebben en sowieso Droknars Forge niet doorgewandeld zijn lijkt mij. :)
masterwillems
2nd June 2010, 14:49
Naja, zelfs al level 14 valt wel mee. Ik dacht meer 'jeetje 14 pas...' . Belangrijkste echter is, heb je wel max armor gehaald in Droknar?
Frost gate is nog voor beacons perch en volgensmij heeft hij voor de rest nog geen characters als ik het zo lees :P.
Faure
2nd June 2010, 14:54
Oh, dan klopt het wel :P. Ik dacht dat het een van die 3 shivepeaks missies was.
My bad, ignore what i said.
masterwillems
2nd June 2010, 14:57
Guild Wars begint toch pas echt vanaf level 20? Met level 14 kun je nog niet veel gehaald hebben en sowieso Droknars Forge niet doorgewandeld zijn lijkt mij. :)
Zijn genoeg mensen die dmv runs zo bij Droknar komen, dan armor kopen/infusen en dan zo laag mogelijk the ring of fire proberen te halen :P. Weet alleen niet wat het laagste level is om te halen.
Edit:
Tot Droknars gerunned en heb nu full armor + runed:
http://i48.tinypic.com/v8ertt.jpg
Probleem, log in gevens doen het niet meer.. Contact opgenomen met support gisteren, maar nog geen reacties terug gehad van hoe het verder staat.
Support zit zeker ook lekker in de zon te genieten, ik wacht nog wel even verder af. :D
Like-a-Bunny
5th June 2010, 14:17
Probleem, log in gevens doen het niet meer.. Contact opgenomen met support gisteren, maar nog geen reacties terug gehad van hoe het verder staat.
Support zit zeker ook lekker in de zon te genieten, ik wacht nog wel even verder af. :D
Idem. Ik wacht al twee weken.
Idem. Ik wacht al twee weken.
Dat is helemaal slecht.. :~/ Ik dacht dat men support altijd wel oke was, maar dat is niet het geval blijk wel'?:+
Phoef
6th June 2010, 14:31
Ik kreeg bij GW supper support, miss wel 10 keer heen en weer gemaild. en altijd 1 of 2 dagen later response back.
RomeoX
6th June 2010, 15:40
Ja ik had hetzelfde euvel onlangs en dat was vlot opgelost. Allemaal via zo'n ticket op de ncsoft site, die beide partijen dan kunnen updaten met informatie. Het duurde trouwens wel even voordat ik de juiste procedure had gevonden, maar daarna ging het als een tierelier. Dat je dus al twee weken zit te wachten is idd niet normaal.
Duran
7th June 2010, 16:55
Je weet dat je tegenwoordig een van je characternames in de 3e box moet enteren he ?
Voor de rest heb ik - afkloppen - in dik 5 jaar nog nooit een probleem met GW gehad.
Je weet dat je tegenwoordig een van je characternames in de 3e box moet enteren he ?
Voor de rest heb ik - afkloppen - in dik 5 jaar nog nooit een probleem met GW gehad.
Yep, dat heb ik erg vaak over nieuw getypt! Tot ik tot de conclusie ben komen, dat ik account niet meer weet. :D :~/
Mja, nog steeds geen mail terug gehad van de support van GW, erg slecht als je mij vraagt.:|
Duran
8th June 2010, 16:59
Yep, dat heb ik erg vaak over nieuw getypt! Tot ik tot de conclusie ben komen, dat ik account niet meer weet. :D :~/
Mja, nog steeds geen mail terug gehad van de support van GW, erg slecht als je mij vraagt.:|
Vreemd.
Normaal neemt support toch binnen 2 werkdagen contact met je op.
Wat je anders een kunt proberen is om met de communitymanager contact op
te nemen.
Zoals ik gehoord heb wordt het daarna meestal snel geregeld.
Hier is het internet-adres voor je :
http://wiki.guildwars.com/wiki/User:Regina_Buenaobra
Leis
10th June 2010, 21:24
Vreemd.
Normaal neemt support toch binnen 2 werkdagen contact met je op.
Wat je anders een kunt proberen is om met de communitymanager contact op
te nemen.
Zoals ik gehoord heb wordt het daarna meestal snel geregeld.
Hier is het internet-adres voor je :
http://wiki.guildwars.com/wiki/User:Regina_Buenaobra
Inmiddels antwoord gehad, Ik moet nu all mijn codes delen geven en zo kan hij achter mijn account komen.
Mja, kijken hoe lang het nu weer gaat duren. ^^
ibangbeatz
1st July 2010, 04:16
mooi spel
Faure
1st July 2010, 04:58
nuttige bijdrage
Phoef
1st July 2010, 14:33
idem.
OT: Denk dat als er wat patches enzo gereleasedworden voor de update van GW2, dat ik weer ga beginnen om aansluiting te vinden :D
Duran
1st July 2010, 16:00
idem.
OT: Denk dat als er wat patches enzo gereleasedworden voor de update van GW2, dat ik weer ga beginnen om aansluiting te vinden :D
Ze zijn daar nu al losjes mee bezig met de nieuwe "war in Kryta" queststring.
Ik moet daar nog steeds aan beginnen, maar heb al zolang geen pve meer gespeeld in GW dat ik er niet zo'n zin in heb.
Maar ik zal daar ongetwijfeld binnenkort eens mee aan de slag gaan.
Duran
23rd November 2010, 15:25
Ik heb toch maar de War in Kryta content gedaan en moet zeggen dat ik daar zeer tevreden over ben.
De War in Kryta questlijn is een onderdeel van Guild Wars Beyond wat een brug moet slaan tussen GW1 en GW2.
Kleine minireview over War in Kryta :
War in Kryta gaat over het gevecht tussen de Shining Blade en de White Mantle.
Na een aantal beginnersquests en filmpjes opent zich een nieuw deel van Lions Arch zich voor je (lions Keep geheten) waar je van Princess Salma een aantal quests krijgt om de White Mantle terug te dringen.
Leuke questlijn, behoorlijk pittige missies, leuke beloningen.
Vooral Battle for Lions Arch (de eindmissie) is op HM best wel pittig (ví²í²r de update van afgelopen week die de moeilijkheid teruggeschroefd heeft, omdat mensen het te moeilijk vonden).
Sinds vorige week is het vervolg op War op Kryta ook beschikbaar.
Dit heet : Hearts of the North.
Dit deel focussed op de relatie tussen Gwen (je weet wel, dat kleine meisje in de Pre Searing die haar pop kwijt was) die inmiddels volwassen is en Lieutenant Keiran Thackeray.
De lieutenant is sinds War in Kryta vermist en deze nieuwe questlijn gaat om de zoektocht van Gwen naar Keiran.
Je zal een aantal quests/missies spelen als Keiran, met een speciaal hiervoor
gemaakt skillbar (die al wat aan de manier van combat van Guild Wars 2 doet denken).
Het eindigt met een huwelijk tussen beiden O+.
Deze week ga ik deze questlijn eens voltooien.
Ben benieuwd.
Faure
23rd November 2010, 18:16
Had je dat einde nou niet even kunnen spoileren....
Like-a-Bunny
23rd November 2010, 18:34
Doet 'ie toch? (A)
Duran
24th November 2010, 15:12
Oops sorry, maar dit staat zelf op de mainpage van de Guild Wars site dus ging ik ervan uit dat iedereen dit wel wist ....
Please forgive me.
Maar ok, ik ben dus begonnen met deze nieuwe questlijn.
Het zijn (tot nu toe) soloquests , je moet eerst een item zoeken dat te maken heeft met de verdwijning van Keiran.
De eerste was een arrowhead, daarmee ga je terug naar je HoM en dan speel je een missie als Keiran en zie je wat er gebeurd is met hem.
Op deze manier unlock je steeds een mini-missie waarbij je met een NPC (Mika the assassin) een aantal avonturen beleeft.
Het leuke wat ik eraan vond is dat als je met Keiran speelt [spoiler] je opeens een Guild Wars 2 skillbar [spoiler] hebt.
Op het moment dat je deze krijgt denk je wtf, dit is overpowered.
Maar .. dat valt toch wel tegen.
De eerste mini missie is met die skills inderdaad easy, maar bij de 2e missie is het al een stuk moeilijker.
Je hebt namelijk geen henchies/hero's en je hebt dus 1 healskill (for 10 seconds u (and allies in earshot) get 50 health per second and lose 1 hex per second , recharge 20 sec).
Probleem is dat jij niet mag sterven maar Mika ook niet.
Daar de healingskill een selftarget skill is moet je steeds naast mika staan om
hem te healen en dit terwijl jij een ranger bent en zij een assassin.
Nou vanavond ga ik weer eens voorzichtig verder hier mee.
Vindt het wel interessant.
Delusion
24th November 2010, 16:44
@duran wel eventjes de spoiler tags goed neerzetten :P
Duran
25th November 2010, 15:02
Lol ik zie het ...
masterwillems
25th November 2010, 15:12
Lol ik zie het ...
Gebruik dan de spoiler tags goed als je ze gebruikt ;).
En die extra missies kan je gewoon vanaf de website kopen? :).
Faure
25th November 2010, 15:16
Nee, zijn gewoon gratis (en worden automatisch geí¯mplementeerd). Kopen doe je alleen voor kostuums, extra characterslots of extra storage.
Trevor
25th November 2010, 21:00
Ik speel op het moment niet echt met een specifiek doel. Als ik inlog zie ik wel met welk character ik speel en wat ik ga doen.
Maar het wordt toch eens tijd dat ik Factions, Nightfall en EOTN ga afmaken, tot nu toe heb ik alleen prophecies af. Ben bij Unwaking Waters, Gate of Madness en A Time for Heroes.
Duran
29th November 2010, 15:18
Ik speel op het moment niet echt met een specifiek doel. Als ik inlog zie ik wel met welk character ik speel en wat ik ga doen.
Maar het wordt toch eens tijd dat ik Factions, Nightfall en EOTN ga afmaken, tot nu toe heb ik alleen prophecies af. Ben bij Unwaking Waters, Gate of Madness en A Time for Heroes.
Dan ben je met alle 3 al behoorlijk ver.
Kost niet al teveel moeite om deze uit te spelen.
bernardz
3rd December 2010, 11:35
Guild Wars 2 kan niet wachten daarop. lijkt me zo vet om die game te spelen
is toch 1x betalen en je kan altijd spelen ?gratis
masterwillems
3rd December 2010, 11:43
is toch 1x betalen en je kan altijd spelen ?gratis
Jup.
Kingleon
27th December 2010, 19:13
Is er al een wat preciezere release datum bekend? Ik kan alleen vinden dat het in 2011 uitkomt, maar dat is wel heel ruim.
Leis
30th December 2010, 21:06
Is er al een wat preciezere release datum bekend? Ik kan alleen vinden dat het in 2011 uitkomt, maar dat is wel heel ruim.
Dec 31, 2011 staat op ign.com.;)
Duran
3rd January 2011, 15:09
Dec 31, 2011 staat op ign.com.;)
Dat betekent dus dat er nog geen releasedatum bekend is.
Hoop op dit jaar, maar denk eerder aan begin 2012, zo ongeveer rond 28 april.
Leis
3rd January 2011, 18:47
Dat betekent dus dat er nog geen releasedatum bekend is.
Hoop op dit jaar, maar denk eerder aan begin 2012, zo ongeveer rond 28 april.
Duurt wel heel lang voor dat ie pas het licht ziet.. Maar goed zou wel waard voor zijn.
Novara
8th July 2011, 17:47
Vanacht is Guildwars, Beyond content online.
http://www.guildwars.com/windsofchange/
Eenlamp
23rd July 2011, 01:29
Ik heb sinds kort weer mn account terug van Guild Wars, alleen snap ik er de ballen meer van. Ik heb alle campaigns enzo, maar weet niet waar ik moet beginnen en wat nou een leuke class is om te spelen.
Zou iemand me kunnen helpen hiermee? Ik wil graag alles doorspelen zodat ik Guild Wars 2 ook zal snappen aangezien dat de enige MMO is die ik ga proberen dit/volgend jaar.
Bij voorbaar dank. :)
Faure
23rd July 2011, 05:05
Los van dat ik niet meer speel, volgens mij hoef je gw1 niet specifiek gespeeld te hebben om 1 te snappen denk ik. Tenzij je heel erg into de lore wil gaan, maar dan kan je beter wiki's en guildwarsguru.com afstruinen =).
Eenlamp
24th July 2011, 19:08
Neuh het is gewoon dat de games hier al jaren liggen en ik ze nog nooit uitgespeeld heb, en dat knaagt aan me omdat ik elke game die ik koop wel uitspeel. :P Ik ben er nu verder mee gegaan en door trial and error snap ik nu weer hoe m'n oude dervish werkt. Jammer alleen dat ik de survivor titel niet meer haal nu na zoveel deaths. :+
Faure
24th July 2011, 19:11
De dervish is veranderd tov ongeveer ene jaar geleden. Speelt nu heel anders, dus wellicht vandaar (flash enchantments zijn iets nieuws). Survivor kan sinds kort ook. Je moet nu gewoon het benodigde aantal EXP halen zonder dood te gaan, maar je mag al dood geweest zijn voorheen. Zolang je maar aan 1 stuk door levend blijft om genoeg exp te halen :-).
Eenlamp
24th July 2011, 21:24
Ah, nice. Dan heb ik weer wat te doen. :P Ben nu nog in Istan dus heb nog een lange weg te gaan neem ik aan. :)
Novara
29th July 2011, 22:04
http://www.rockpapershotgun.com/2011...veal-revealed/ (http://www.rockpapershotgun.com/2011/07/29/ncsofts-new-game-reveal-revealed/)
Trevor
5th September 2011, 14:34
Zijn er nog actieve guilds die niet alleen maar speedclears doen, en waar je ook met vanquishen nog je eigen build mag gebruiken?
Batsiej
18th October 2011, 16:39
Zijn er nog actieve guilds die niet alleen maar speedclears doen, en waar je ook met vanquishen nog je eigen build mag gebruiken?
ja die van mij
sibi heet die
Like-a-Bunny
1st March 2012, 19:35
Zo, account nog eens opgerakeld om met een vriend die laatste questjes die jaren geleden zijn blijven liggen eindelijk eens af te gaan maken. Mijn Xunlai chest loopt over van de pets zag ik. :+
Sobek
1st March 2012, 23:35
Lachuh, goed om te horen :)
Ook jij kijkt zeker enorm uit naar GW2? O+
Like-a-Bunny
1st March 2012, 23:55
Absoluut! :D
Like-a-Bunny
3rd March 2012, 11:25
Wow, ik was even vergeten hoe godsvergeten diep het allemaal gaat. Zijn er hier nog mensen die spelen?
Phoef
3rd March 2012, 14:27
Ik ga beginnen met die bridge quests te spelen ivm gw2 :D
plus ik moet mn score wat hoger maken in de Hall of Monuments
http://hom.guildwars2.com/en/#page=welcome
Like-a-Bunny
4th March 2012, 22:54
Ik ga beginnen met die bridge quests te spelen ivm gw2 :D
plus ik moet mn score wat hoger maken in de Hall of Monuments
http://hom.guildwars2.com/en/#page=welcome
Idem. En ik zit er echt weer helemaal in. :D
Sterke Necro (curses)build gevonden die heerlijk werkt en nu EotN aan het afmaken. Nooit geweten dat er mounts in de game zaten trouwens. :o
http://i.imgur.com/LvSwp.jpg (http://i.imgur.com/LvSwp.jpg)
En ja charactername van:
http://i.imgur.com/m0A0P.jpg
Speelmaatje heeft de andere helft. :kirby:
Like-a-Bunny
5th March 2012, 22:22
Ik ga vrolijk verder.
...nou ja vrolijk...ik zat harstikke vast bij Cyndr. Geen idee hoe ik deze ga halen met heroes en henchies. :|
Faure
5th March 2012, 22:29
Wie/wat is Cyndr? Ik kan wellicht helpen :)
Like-a-Bunny
5th March 2012, 23:00
Wie/wat is Cyndr? Ik kan wellicht helpen :)
Die gigantische worm bijna aan het eind van Eye of the North. Waar zijn schild met drie bommen neer moet halen, snel damage moet doen en hopen dat hij niet meteen healt.
Ign: Den Duvel
Faure
5th March 2012, 23:58
Ah, toentertijd was dat makkelijker om te doen. Als je er niet uit komt kan je op zoek naar een runner, die kunnen het solo'en :P. Heb ik na die eerste keer gedaan om mijn alt's erdoorheen te krijgen.
Like-a-Bunny
6th March 2012, 00:20
Ah, toentertijd was dat makkelijker om te doen. Als je er niet uit komt kan je op zoek naar een runner, die kunnen het solo'en :P. Heb ik na die eerste keer gedaan om mijn alt's erdoorheen te krijgen.
Runners vind je zowat niet meer. De activiteit is zeker in PvE niet meer wat het geweest is. Ach, ik hannes wel wat aan.
Ik had je trouwens nog in mijn friendslist staan zag ik.
Trevor
6th March 2012, 10:33
Als je er niet uit komt kan je op zoek naar een runner, die kunnen het solo'en :P. Heb ik na die eerste keer gedaan om mijn alt's erdoorheen te krijgen.
Ik heb me nog nooit laten runnen, ik heb die quest gewoon gedaan met mijn (3) characters.
Veel kan ik me er niet van herinneren, alleen dat die met 7 heros makkelijker was dan met heros/henchman (maar dat zal niet gek zijn).
Ik ben aan WoC begonnen, toch wat lastiger dan ik dacht. Paar keer een wipe gehad, toen maar weer Imbagon gaan spelen ipv P/R en dat maakte het toch eenvoudiger. Wel lang gedaan over Minister Cho's, ik wilde niet in de wiki kijken naar de korste route.
Like-a-Bunny
6th March 2012, 10:40
Ik heb me nog nooit laten runnen, ik heb die quest gewoon gedaan met mijn (3) characters.
Veel kan ik me er niet van herinneren, alleen dat die met 7 heros makkelijker was dan met heros/henchman (maar dat zal niet gek zijn).
Het probleem is dat Cyndr een nare AoE-spell heeft waardoor hij je hele party in een keer neer kan sabelen. Je moet je heroes goed positioneren om ze niet meteen te verliezen.
Verder vind ik het gewoon lastig om met die tonnetjes heen en weer te lopen omdat ik op de terugweg meestal toch geraakt wordt.
Duran
6th March 2012, 15:20
Ik zou je graag helpen Bunny maar het is al zo lang geleden dat ik die missie gedaan heb (bedoel je "heart of the shiverpeaks" ?)
Maar zou het je niet lukken wil ik je best helpen.
Die quest is als je hem met vrienden of een pug doet best makkelijk maar met hero's moet je de hero's goed flaggen.
Ik ben nog steeds - dagelijks zo wat - actief op Guild Wars maar in principe alleen puur PvP.
Alleen voor de nieuwe content (Winds of Change) heb ik pas geleden weer eens mijn hero's van stal gehaald.
Is trouwens leuk gemaakt.
Like-a-Bunny
6th March 2012, 16:11
Klopt, Heart of the Shiverpeaks inderdaad. Ik schreeuw wel een keertje als ik je hulp nodig heb. :D
En ik ben ook van plan om nu ook Factions eens af te maken.
Like-a-Bunny
15th March 2012, 00:01
Nou, mijn GW-maatje en ik zijn toch wederom tot de conclusie gekomen dat we werkelijk helemaal, maar dan ook echt absoluut he-le-maal niets kunnen. Kansloos afgeslacht na twee maal een uur ploegen in The Titan's Source. :'(
Duran
15th March 2012, 16:10
Nou, mijn GW-maatje en ik zijn toch wederom tot de conclusie gekomen dat we werkelijk helemaal, maar dan ook echt absoluut he-le-maal niets kunnen. Kansloos afgeslacht na twee maal een uur ploegen in The Titan's Source. :'(
Lol.
Je bent met die Titan quests bezig ?
Die waren ook best lastig.
Maar tegenwoordig, met 7 heroes, consumables, zou het een walk in the park moeten zijn .....
U are doing something wrong.
Off topic :
Eergister zijn we weer 2x op Observe geweest.
* eerst met een battle tegen Galactic President Superstar MC [AWSM], de
huidige nummer 2 van de wereld.
Na 40 seconden volgde de eerste kill .... en wtf .. die was van ons !
We hebben er een leuke match van gemaakt en ik denk dat we een stuk of
7 kills op ze gescoord hebben, maar de pressure die die gasten constant op
je houden is insane.
Na 10 minuten was de match dan ook over en hadden zij gewonnen, toch
een leuke leerervaring.
* waar ikzelf heel blij mee was, was dat we de "befaamde BOT-guild" (forever
and [eva] / murlocs stole my wife [wtf] verslagen hebben (flawless).
Dat is een guild die sterk onder de verdenking staat dat zij met bots spelen
(Nora Tormak bijvoorbeeld een mesmer met alleen maar rupts die zowat
alles hit).
GvG stays fun ! _O_
Like-a-Bunny
15th March 2012, 16:13
Maar tegenwoordig, met 7 heroes, consumables, zou het een walk in the park moeten zijn .....
Alleen mag je maar met z'n vieren op pad. :)
Wheezy
5th January 2016, 14:19
MAJOR BUMPAGE!
Ik had even een nastolgie-momentje en heb deze parel weer eens opgestart. De wereld is inmiddels compleet verlaten maar wat kwamen de mooie herinneringen weer terug na het bezoeken van diverse locaties mijn mijn characters. Wat heb ik hier prachtige tijden mee beleefd, en als er daadwerkelijk volk zou rondlopen zou ik zo weer hooked zijn.
Alles was reteawesome.
Zo goed als PvP in deze game in elkaar stak heb ik in geen enkele MMO meer terug gezien. Heroes Ascent had gewoon een onovertroffen gevoel van epicness. Je verdedigde er de eer van je region en verdiende het recht voor jouw region om bepaalde gebieden in te mogen (FoW/UW). Helaas is dat laatste later aangepast, maar die hele modus had gewoon een enorm Champions League gevoel. Dit was het hoogst haalbare, het meest uitdagende, maar toch voor iedereen toegankelijk. Guild versus Guild had dat ook. Toegankelijk voor iedereen, maar tegelijkertijd was er een prestige aan hoge ranks verbonden die het beste te vergelijken is met het worden van een Jedi in early Star Wars Galaxies. Tel daarbij de Arena's en Alliance Battles op en je hebt een PvP aanbod dat wat mij betreft nooit meer overtroffen is.
Op PvE gebied heeft deze game ook echt alles te bieden. Totaal geen traditionele MMORPG. Meer een online co-op RPG. De wereld die je kon verkennen was prachtig en de quests waren allemaal wel op een bepaalde manier relevant en bijzonder. De community was ook echt sterk. Net als de gamewereld overigens. Zeker de originele game is een aaneenschakeling van bijzondere locaties. Dit is wat mij betreft ook de enige game waar solofarmen echt leuk was. Omdat in deze game alle content groepscontent is voelt het gewoon tof om in je eentje een groep mobs neer te halen. Dit is waarschijnlijk de meest complete 'MMO' die ik ooit gespeeld heb.
Tot dusver mijn nostalgie moment, het kan toch onmogelijk zo mooi zijn geweest als dat ik nu in mijn hoofd heb...
https://www.youtube.com/watch?v=oQECpgby4qA
Like-a-Bunny
5th January 2016, 14:34
Helemaal mee eens. Er gaan weinig weken voorbij dat ik niet aan deze game denk.
Honderden uren met een huisgenoot verspeeld aan deze game. Hartje zomer, met een pilsener en laptop buiten GW spelen. Doos er omheen tegen de zon. :+
Het 55hp-verhaal staat mij nog heel goed bij. Zo spannend. :D
Faure
5th January 2016, 14:40
GvG is waarom het voor mij voor altijd zal bij blijven. GW2 is best leuk maar GW1 GvG was leuker, en GW2 PvP vind ik geen reet aan.
Overmind
5th January 2016, 14:40
Dit speelde je toch alleen als geen enkele raid guild in World of Warcraft heil zag in je "skills"? Of was dit echt leuk? Nooit gespeeld maar verhalen van vrienden deden me geloven dat het erg casual allemaal was
Wheezy
5th January 2016, 14:58
Dit was echt leuk, de enige game die in mijn ogen echt serieus kon opboksen tegen het WoW-geweld. Juist door iets heel anders te doen. Op PvE gebied is het inderdaad casual, in die zin dat het qua moeilijkheidsgraad op zich niet zo uitdagend was, tenzij je voor speedclears ging (en zelfs dan kun je het niet vergelijken met bijvoorbeeld een Mythic Archimonde).
Wat het ook misschien 'casual' maakte was dat niks echt gated was. Geen attunement quests, geen fire resistance gear die je ergens voor nodig had en geen 8 warrior tanks met T3 set bonus die vereist waren voor een bepaald encounter. Het was ook zeer eenvoudig om max wapens en max armor te bemachtigen: daarna was het puur cosmetisch. Max level was je ook relatief snel.
Faure
5th January 2016, 16:12
Dit speelde je toch alleen als geen enkele raid guild in World of Warcraft heil zag in je "skills"? Of was dit echt leuk? Nooit gespeeld maar verhalen van vrienden deden me geloven dat het erg casual allemaal was
Het was wat meer gericht op mensen met een leven ja, dat is waar :P:+. Maar de beperking van 8 skillslots maar wel 100en skills om uit te kiezen maakte deze game veel dieper dan WoW, waar je gewoon een rotation van je 3 skillbars uit je kop moest leren. Bij GW1 moest je echt per locatie je build aanpassen en kijken wat de rest van het team bracht aan skills. Daarnaast was de levelcap op 20 en had je geen gearstats. Het kwam dus echt aan op hoe goed je was en niet op wie grind er t meest voor de beste gear (in pvp al helemaal waar alles zonder kosten te equipen was en je dus niet beperkt werd daarin).
Het feit dat alles instances was behalve de steden en je echt missie-instances had nog eens los daarvan, maakte het tot eigenlijk niet te vergelijken met WoW. Het waren beide MMORPG's, maar dat was het dan ook wel.
Like-a-Bunny
5th January 2016, 16:58
Misinformed much :cop:
Ik zou nog eens moeten kijken hoeveel uren ik erin heb zitten, maar het zal tegen de 2000 aanzitten. En dan heb ik nog steeds nog laaaaang niet alles gedaan. Niet alle classes gezien, Nightfall en Factions niet 'uitgespeeld' en sowieso amper end game content gespeeld.
Tl;dr: het ging nogal diep. Zeker niet casual.
De kritiek was, en is, nog steeds dezelfde: geen echte mmo want je komt in de wereld zelf niemand tegen. Alleen in de steden zie je andere spelers. Juist dat maakte het zo tof en tactisch. Je moest je team echt ontzettend goed doordenken en samenstellen.
En dan nog ging het vaak fout (Fissure of Woe :scheld:). [emoji14]
En haal Duran eens gauw naar deze thread!
Overmind
5th January 2016, 19:41
Ik zag net wat mannen met brandende fakkels en hooivorken in mijn tuin waren jullie dat? Fanatiekelingen! Ik neem alles terug..
Ries
6th January 2016, 09:08
Guild Wars 1 wordt dus niet/nauwelijks meer gespeeld begrijp ik uit de eerste post?
Like-a-Bunny
6th January 2016, 11:21
Ik zag net wat mannen met brandende fakkels en hooivorken in mijn tuin waren jullie dat? Fanatiekelingen! Ik neem alles terug..
Dat zal je leren mannetje!
http://vignette2.wikia.nocookie.net/gwwikia/images/6/67/Male_Necromancer_Dance.gif/revision/latest?cb=20060925043159
(/dance van de Necromancer)
Ik zou GW nog wel eens aan willen slingeren puur om te kijken wat voor gifts er nog allemaal voor me klaarstaan, maar volgens mij is zowel mijn account voor GW1 als voor GW2 gehackt. En het proces om je account terug te krijgen is verschrikkelijk omslachtig. :S
Faure
6th January 2016, 12:08
Heeeeeeeeeeel soms doen we met mijn guild een throwback-playsession en gaan we een missie doen, maar nee. GW1 is nu wel echt voorbij.
Wheezy
6th January 2016, 16:44
Nou, ik liep net even rond in Ascalon City en daar waren warempel 3(!) mensen! Twee stonden er naast elkaar, dus ik ging er voor staan om een screenshot te maken. Helaas waren ze toen ik klaar was met mezelf positioneren inmiddels verdwenen, maar wat rest is een screenshot van een character waar ik jarenlang plezier aan heb beleefd. Ik moet helaas concluderen dat ik hem met de lelijkst mogelijke armor/dye combo begraven heb. Laten we het er maar op houden dat wit 'in' was in die tijd.
http://i.imgur.com/pT6Dvu9.jpg
Faure
6th January 2016, 17:07
De meeste mensen waren altijd in LA en vooral Kamadan. Denk dat je daar nog wel wat mensen zal tegen komen.
Wheezy
7th January 2016, 10:42
Valt vies tegen, ik ga zo nog even wat sightseeing doen of ik ergens wat mensen kan vinden maar in LA (ik ben alle districts afgegaan) was het in ieder geval een dood boeltje. Ben gisteravond ook nog even FoW ingelopen met heroes (je kunt er tegenwoordig 7 in je party meenemen) dat was ook erg leuk. Nog vrij verassend dat ik me nog aardig de weg wist te herinneren. Kan me herinneren dat op een gegeven moment is aangepast dat je 'achievements' moest behalen om de favor of the gods te krijgen (en dus UW/FoW in te kunnen) in plaats van Hall of Heroes te winnen, dat resulteerde er op een gegeven moment in dat er in principe altijd wel favor for days was, aangezien je hem ook kon extended door meer achievements te halen. Met name toen die Hall of Monuments rewards calculator uitkwam rees het echt de pan uit, aangezien elke opvolgende achievement 3 minuten opleverde.
Het coolste was nog dat als iemand een achievement behaalde die de favor extende dit voor alle spelers zichtbaar was. Ik kreeg behoorlijk wat felicitaties toen ik mijn God Walking Amongst Mere Mortals en later Cursed by Fate title behaalde (met name die laatste), erg tof.
Ries
7th January 2016, 10:57
Daarom waag ik mij zo weinig aan MMO's. Guild Wars 1 is in principe jonger dan WoW, maar toch al helemaal dood. Dit geldt voor heel veel andere MMO's die het niet hebben gered of F2P zijn gegaan (dan is het ook direct kut). Een soort nachtmerrie, dat je met plezier een MMO speelt en dat het dan opeens doodbloedt of verpest wordt door f2p :D
Wheezy
7th January 2016, 11:19
Klopt, maar in het geval van GW1 vind ik het reuze meevallen. Tot aan de release van GW2 was het echt nog een actieve community, dat jaar kwam ook nog echt nieuwe content uit (Winds of Change/War in Kryta). Als we de data er even bij pakken:
Prophecies: 28 april 2005
Factions: 8 april 2006
Nightfall: 27 oktober 2006
Wat opvalt is dat in de eerste instantie content zichzelf in een rap tempo opvolgde. Opvallend is ook dat de game het 5 jaar zonder echte content update heeft weten te redden, zeker als je nagaat dat men in WoW na minder dan een jaar al is aan het zeiken dat er 'niks te doen is'. Mijzelf incluis natuurlijk..
Overigens net even Kamadan ingelopen, daar loopt nog een behoorlije partij mensen rond!
Like-a-Bunny
7th January 2016, 14:53
Klopt, maar in het geval van GW1 vind ik het reuze meevallen. Tot aan de release van GW2 was het echt nog een actieve community, dat jaar kwam ook nog echt nieuwe content uit (Winds of Change/War in Kryta). Als we de data er even bij pakken:
Prophecies: 28 april 2005
Factions: 8 april 2006
Nightfall: 27 oktober 2006
Wat opvalt is dat in de eerste instantie content zichzelf in een rap tempo opvolgde. Opvallend is ook dat de game het 5 jaar zonder echte content update heeft weten te redden, zeker als je nagaat dat men in WoW na minder dan een jaar al is aan het zeiken dat er 'niks te doen is'. Mijzelf incluis natuurlijk..
Voor mijn gevoel heeft GW als een van de weinigen ook echt succesvol en lang gelopen. En steeds als ik er naar terugkijk zou ik hem er het liefst zo weer opknallen. Er zijn weinig games die me zoveel en zolang plezier hebben gegeven als deze.
Is er nog wat interessants uitgekomen de afgelopen jaren dat er een beetje op lijkt? Het antwoord ken ik eigenlijk al, maar toch...:|
Wheezy
13th January 2016, 17:22
Gisteravond was ik voor mij gevoel 'even' aan het chestrunnen toen dit bericht voorbij kwam.
http://i.imgur.com/z6FKVS7.jpg
Geweldige mechanic :P
Like-a-Bunny
13th January 2016, 17:24
:D!
Wheezy
13th January 2016, 17:42
Vroegah was het in de guild een sport wie het langste zijn game liet draaien. Uit onbetrouwbare bron weet ik dan ook dat na 23 uur de message over gaat op: 'You have been playing for 1 day. Please take a break.' en daar vervolgens op blijft hangen :D
Like-a-Bunny
13th January 2016, 17:46
Vroegah was het in de guild een sport wie het langste zijn game liet draaien. Uit onbetrouwbare bron weet ik dan ook dat na 23 uur de message over gaat op: 'You have been playing for 1 day. Please take a break.' en daar vervolgens op blijft hangen :D
Oh maar die heb ik ook vaak gehad. 's-ochtends even spelen, naar college, eten, stappen, even spelen, naar college, eten, stappen, etc. :)
Like-a-Bunny
12th May 2018, 13:24
hWdla7DUgho
BEM! Trevor, Wheezy en Faure.
Jammer dat we Duran op geen enkele manier meer kunnen bereiken. :(
Ik wil terug.
[edit]
En van de schrik herinner ik me ineens mijn oude password weer.
https://i.imgur.com/zmXrQ43.jpg
:wooot: :wooot: :wooot: :wooot: :wooot:
Faure
12th May 2018, 13:50
Ahahaha, nice! Heb laatst nog wel eens ingelogd, nog steeds traders in Kamadan die voor vele ectos of armbraces dingen proberen te verkopen.
Like-a-Bunny
12th May 2018, 13:56
Met support voor ultrawide resoluties, nice!
https://i.imgur.com/E61T0ZV.jpg
En oeh, cadeuatjes uitpakken!
https://i.imgur.com/S96hRJv.jpg
Heh, updates voor deel 1? Wordt dat nog ondersteund/gespeeld nu deel 2 er ook al lang is?
Like-a-Bunny
3rd May 2019, 10:39
Guild Wars Gets An Update For Its 14th Birthday
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--ky2e6SJF--/c_scale,f_auto,fl_progressive,q_80,w_800/mhzsoi9mkmxckqweathi.jpg
Guild Wars might have a more modern sequel, but the 2005 original is still around and kicking, and for the game’s 14th birthday developers ArenaNet have given the game a little update.
Via Massivelyop, it’s nothing major, but long-time fans might appreciate some of the tweaks. They include the return of The Augur of Kormir costume to the store, a master volume slider, clock options (ie show your time vs server time), some server crashes, like I said, nothing big.
But if you’re still playing a game from 2005, it must be nice knowing there’s some level of support, even if it is making a comeback (Guild Wars’ support page had been gone for ages after the game was practically abandoned in 2013, and only returned in February).
The full list of patch notes can be found here (https://wiki.guildwars.com/wiki/Feedback:Game_updates/20190501).
https://kotaku.com/guild-wars-gets-an-update-for-its-14th-birthday-1834488665
https://i.imgur.com/Szjjopx.png (https://wiki.guildwars.com/wiki/Feedback:Game_updates/20190501)