PDA

View Full Version : [Pc]The Witcher [Deel 2]

Pages : [1] 2

jos
11th July 2008, 02:35
We zijn aangekomen bij de tweede thread voor deze game. Met dank aan kreative (http://forum.gamer.nl/member.php?u=16878) voor de mooi uitgewerkte startpost. Ook al is hij nu dan enigszins verouderd, maar in een .jpg-file wordt het moeilijk om de tekst aan te passen. :P

http://img350.imageshack.us/img350/7632/thewitcher0uo.jpg

Vorige deel:
The Witcher [Deel 1] (http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=67318)

RPGer
11th July 2008, 12:32
Danku Jos, The Witcher forever!

Like-a-Bunny
11th July 2008, 12:56
God, ik moet ook weer eens verder met deze...

Pipo the clown
11th July 2008, 13:26
God, ik moet ook weer eens verder met deze...
Ik wacht liever ff op die uitgebreide versie:)

Like-a-Bunny
11th July 2008, 13:32
Oh ja, die komt er ook nog aan inderdaad. Dan weet ik wanneer ik hem weer oppak. :)

Leis
11th July 2008, 15:38
Oh ja, die komt er ook nog aan inderdaad. Dan weet ik wanneer ik hem weer oppak. :)
De vernieuwde versie is de release datum nog niet bekend. Kunnen jullie zo lang wachten? :+

RomeoX
11th July 2008, 15:55
Ja ik heb besloten daar ook maar op te wachten en dan helemaal vanaf begin weer te beginnen.

RomeoX
11th July 2008, 15:56
De vernieuwde versie is de release datum nog niet bekend. Kunnen jullie zo lang wachten? :+
Begin september, ik meende ergens gelezen te hebben in de eerste twee weken van september.

Leis
11th July 2008, 16:04
Begin september, ik meende ergens gelezen te hebben in de eerste twee weken van september.
Oke, duurt aardig lang nog. Ik ben al begonnen en vermaak mij prima in het spel. Laad tijden zijn overigers al verholpen in patch 3.0.0. :')

Ravaged
11th July 2008, 16:05
Zit op dit moment vast. Moet nog twee van die stenen hebben voor obelisks, waaronder de golem. Maar ik heb nog geen enkele clue gevonden hoe ik de golem activeer. Kan iemand me verder helpen? Kalkstein en Raymond hebben er niks over te zeggen, en ben bij verschillende mensen geweest voor boeken, maar nada.

Like-a-Bunny
11th July 2008, 20:23
Jij kent duidelijk mijn backlog aan games en gebrek aan tijd niet.

Leis
11th July 2008, 20:29
Jij kent duidelijk mijn backlog aan games en gebrek aan tijd niet.
Hoe weet ik dat je gebrek hebt aan tijd? |:[ Of je wilt graag andere games eerder spelen dan The witcher kan ook?

Like-a-Bunny
11th July 2008, 20:33
Hoe weet ik dat je gebrek hebt aan tijd? |:[ Of je wilt graag andere games eerder spelen dan The witcher kan ook?
Hoho! Niet te serieus opvatten, meer dan een mededeling was het niet. :+

Ik heb nog een goede misschien wel 85 games liggen die ik uit moet/wil spelen en het komt goed uit dat er een uitbreiding/verbeteringspakket voor The Witcher uitkomt op termijn, zodat ik hem nu eventjes vooruit kan schuiven.

Het staat buiten kijf dat hij het verdiend om gespeeld te worden en daarnaast is het spel dat precies binnen mijn straatje valt.

jos
12th July 2008, 02:35
Voor mij geldt hetzelfde als voor Als-een-Konijn. Ik ben altijd al geí¯nteresseerd geweest in The Witcher, maar door tijdgebrek en andere nog-te-spelen-games ben ik er nooit aan toegekomen. Ook ik wacht rustig op de Extended Edition. Eerst even die stapel nog-te-spelen-games kleiner maken, nu ik nog vakatie heb.

Rhaegar
18th July 2008, 16:40
E3 2008: The Witcher Enhanced Edition First Look (http://www.gamespot.com/pc/rpg/thewitcherenhancededition/news.html?sid=6194526&mode=recent)
Think of the enhanced version as a replacement for the original. For the exact same price, you'll be treated to loads of new bonus features that we'll detail in a moment, as well as five hours of additional gameplay. And for you angry Witcher fans who already purchased the game, fear not. All of the content from the enhanced edition will be available for download, for free. That's right, free.
Heel erg netjes.

Liquidje
18th July 2008, 16:42
As it should be :)

Ik moet deze prachtige game ook maar eens een keer gaan spelen als ik tijd heb :(

Ravaged
18th July 2008, 16:49
Kan niet wachten. Heb The Witcher al, maar zal zeker genieten van nieuwe content. Vooral de uitgebreide inventory zal een verademing zijn.

RPGer
18th July 2008, 17:52
Ik vind het zo apart dat ik van veel gamers hoor (niet alleen op deze forum) dat ze The Witcher nog steeds willen/moeten spelen. Ik heb echt alles aan de kant geschoven voor die game! Die enhanced edition helpt dan natuurlijk ook niet mee, gaat iedereen daar weer op zitten wachten.

RomeoX
18th July 2008, 18:02
Haha ja, ik zat in Act III toen mijn PC zei van dikke vinger, bekijk het maar. Inmiddels dus wel een nieuwe PC, maar dan ga je zo'n spel uiteraard vanaf scratch opnieuw spelen om alle gemiste pracht en praal alsnog te kunnen zien. Als dan ook nog eens zo'n EE wordt aangekondigd, dan is de keus om nog even langer te wachten snel gemaakt. :)

Liquidje
18th July 2008, 18:29
Ik vind het zo apart dat ik van veel gamers hoor (niet alleen op deze forum) dat ze The Witcher nog steeds willen/moeten spelen. Ik heb echt alles aan de kant geschoven voor die game! Die enhanced edition helpt dan natuurlijk ook niet mee, gaat iedereen daar weer op zitten wachten.
Het punt is gewoon dat ik zo verschrikkelijk veel games heb die ik gewoon nog moet spelen dat ik nogal tijd tekort heb voor WEER een nieuwe RPG waar veel uurtjes aan kwijt gaan.

Pokalapoketl
19th July 2008, 03:38
Enhanced Edition Developer Walkthrough (http://www.gametrailers.com/player/37088.html) | HD (http://www.gametrailers.com/player/37087.html)

Lord Vampire
19th July 2008, 04:48
Haha ja, ik zat in Act III toen mijn PC zei van dikke vinger, bekijk het maar. Inmiddels dus wel een nieuwe PC, maar dan ga je zo'n spel uiteraard vanaf scratch opnieuw spelen om alle gemiste pracht en praal alsnog te kunnen zien. Als dan ook nog eens zo'n EE wordt aangekondigd, dan is de keus om nog even langer te wachten snel gemaakt. :)
Act III inderdaad. Als je in de grote stad van huisje naar huisje moet, dan wordt het toch echt te zwaar voor mijn pc en ben ik langer aan het wachten dan aan het spelen. Dus toen heb ik hem opzij gelegd. Met de nieuwe patch is het wel aardig verbeterd geloof ik, dus ik ga vanaf volgende week, als ik vakantie krijg of verder of weer opnieuw beginnen.

Leis
19th July 2008, 09:46
Enhanced Edition Developer Walkthrough (http://www.gametrailers.com/player/37088.html) | HD (http://www.gametrailers.com/player/37087.html)
_O_Giev de nieuwe update, graphics is ie echt veranderd. :) Nieuwe NPC meer content.

Lord Vampire
12th August 2008, 17:29
Zo, eindelijk The Witcher uitgespeeld \o/

Ik moet het toch nogmaals zeggen, wat een fantastisch spel is het. Ik heb echt genoten van begin tot eind _O_

En het einde maakt het helemaal echt ECHT fantastisch _O_ Met een verhaal om u tegen te zeggen O+

Leis
17th August 2008, 20:08
Kwam dit tegen op internet "The witcher Enhanced Edition".
http://www.gamecyte.com/wp-content/uploads/2008/08/the-witcher-enhanced-edition-carmen-makeover-540x501.jpg

Je ziet duidelijk verschil, dat ze de game ook hebben opgepoetst, qua graphics. En als we de Ontwikkelaars mogen geloven, komt 't sneller uit dan verwacht. :)

Like-a-Bunny
18th August 2008, 00:02
Ik moet zeggen dat ik het niet persé mooier vind, wel een andere stijl en een stuk scherper.
The Witcher pak ik weer op als dit pakket uit is denk ik.

Lord Vampire
18th August 2008, 02:01
Ik moet zeggen dat ik het niet persé mooier vind, wel een andere stijl en een stuk scherper.
The Witcher pak ik weer op als dit pakket uit is denk ik.
Gewoon uitspelen en straks weer opnieuw spelen, zo doe ik het ook :D

Het einde is wel echt fantastisch _O_ Wel lekker vaag, a la Assassin's Creed, maar ik weet dat jij die ook leuk vond ;)

Ravaged
18th August 2008, 02:09
Kwam dit tegen op internet "The witcher Enhanced Edition".
http://www.gamecyte.com/wp-content/uploads/2008/08/the-witcher-enhanced-edition-carmen-makeover-540x501.jpg

Je ziet duidelijk verschil, dat ze de game ook hebben opgepoetst, qua graphics. En als we de Ontwikkelaars mogen geloven, komt 't sneller uit dan verwacht. :)
Sweet! Ziet er mooi uit zo...

Hmmm, hopelijk ook paar nieuwe plaatjes om te verzamelen. Denk zowieso dat ik stop met spelen en overnieuw begin als het zo opgepoetst wordt. Was toch niet zo heel ver.

Like-a-Bunny
18th August 2008, 02:56
Gewoon uitspelen en straks weer opnieuw spelen, zo doe ik het ook :D
Neuh, ik wacht wel even. In tegenstelling tot sommige mensen speel ik eerst Stalker uit. :+

NwN2 en addons heb ik al achter me liggen namelijk.

Het einde is wel echt fantastisch _O_ Wel lekker vaag, a la Assassin's Creed, maar ik weet dat jij die ook leuk vond ;)
Van dat soort verhalen hou ik zeker. Ik laat hem sowieso niet links liggen, maar mijn tijd is kostbaar de afgelopen en komende periodes. The Witcher krijgt mijn onverdeelde aandacht in de nabije toekomst. ;)

Lord Vampire
18th August 2008, 03:01
NwN2 en addons heb ik al achter me liggen namelijk.
Ik ben nog steeds bezig met patchen, my god... De hele installatie van alles duurt nu bij elkaar al 7 uur |`(

Van dat soort verhalen hou ik zeker. Ik laat hem sowieso niet links liggen, maar mijn tijd is kostbaar de afgelopen en komende periodes. The Witcher krijgt mijn onverdeelde aandacht in de nabije toekomst. ;)
Het is niet zo'n soort verhaal hoor, maar meer gewoon een verhaal waarbij je aan het einde nog met een miljoen vragen zit, zodat je naar het officiele forum kan gaan en daar lekker lezen/debateren over hoe het nou precies zit :D Je moet er van houden, maar ik hou daar wel van!

Like-a-Bunny
18th August 2008, 03:12
Dat bedoel ik ook, het hoeft me niet allemaal hapklaar voorgekauwd te worden.

Maar 7 uur (!) ja??? Mijn god...

Lord Vampire
18th August 2008, 05:45
Dat bedoel ik ook, het hoeft me niet allemaal hapklaar voorgekauwd te worden.

Maar 7 uur (!) ja??? Mijn god...
Had hem net weer even stop gezet en nu gaat hij weer verder. Maar echt zo belachelijk als dit heb ik het nog nooit meegemaakt! :|

Asmoday
18th August 2008, 10:29
Ik ben nog steeds bezig met patchen, my god... De hele installatie van alles duurt nu bij elkaar al 7 uur |`(

Het is niet zo'n soort verhaal hoor, maar meer gewoon een verhaal waarbij je aan het einde nog met een miljoen vragen zit, zodat je naar het officiele forum kan gaan en daar lekker lezen/debateren over hoe het nou precies zit :D Je moet er van houden, maar ik hou daar wel van!
7 freaking uur?!?!?!

Ik zou als ik jou was eens ff een defagje doen en als je dat al gedaan hebt.
Dan zou ik de doorvoer snelheid van je HDD is checken.
7 uur is slecht en zeker niet normaal.

Op mijn systeem staat the witcher na 10 minuten * misschien 15 geen klok er bij gehouden :P* erop.

Ik zou echt ff je HDD nakijken, en heel misschien ligt het wel aan je ram/swapfile.

Liquidje
18th August 2008, 10:31
fragmentatie kan dat onmogelijk veroorzaken. Hij heeft het daarom ook over NWN2, welke een verschrikkelijk leuk en vooral lang updateproces kent :D

RPGer
18th August 2008, 12:35
Ik denk dat ik hem gewoon weer ga halen in de winkel, ik heb de gewone al, maar ik wil die Pooltjes best supporten met hun meesterwerk, damn sinds Baldur's Gate niet zoveel fun meer gehad met een game.

RomeoX
18th August 2008, 13:24
fragmentatie kan dat onmogelijk veroorzaken. Hij heeft het daarom ook over NWN2, welke een verschrikkelijk leuk en vooral lang updateproces kent :D
Nou ik weet niet hoor... ik heb NWN2+uitbreiding nog niet zo lang geleden ook opnieuw geinstalleerd en dat updaten duurde echt niet zo lang, met een 15-30min was het volgens mij wel afgelopen (als het al niet sneller was).

Lord Vampire
18th August 2008, 13:29
Ik heb hem onlangs nog gedefragmenteerd, dus dat is het niet. Mijn pc is gewoon traag en hij kon vaak patches niet vinden, waardoor hij weer opnieuw moest beginnen etc.

@RPGer: Dat is wel erg diehard. Ik ga hem echt niet nog een keer kopen, maar ik heb dan ook al de Collector's Edition die al anderhalf keer zo duur was als het normale spel.

Liquidje
18th August 2008, 13:30
Nou ik weet niet hoor... ik heb NWN2+uitbreiding nog niet zo lang geleden ook opnieuw geinstalleerd en dat updaten duurde echt niet zo lang, met een 15-30min was het volgens mij wel afgelopen (als het al niet sneller was).
Kan me ook niet herinneren dat het bij mij zo lang duurde...

@LV: Download hij traag, of installeert hij traag?

Lord Vampire
18th August 2008, 13:31
Kan me ook niet herinneren dat het bij mij zo lang duurde...

@LV: Download hij traag, of installeert hij traag?
Vooral de downloads deed hij traag volgens mij. Maar hij was vannacht om 3:15 klaar! :D Het is dat ik vakantie heb!

Ravaged
18th August 2008, 14:35
Ik heb hetzelfde met NWN2 + expansion. Nou heb ik ook geen razendsnel internet, dus daar ligt het waarschijnlijk aan. Maar sommige andere games heb ik er echt geen problemen mee.

Liquidje
18th August 2008, 14:42
Misschien je porten oid? Ik weet niet of de patcher puur van mirrors haalt of ook op p2p basis? Misschien bepaalde porten die worden gebruikt?

Like-a-Bunny
18th August 2008, 14:42
Hoeveel mb/gb moet NWN2 dan wel niet binnenhalen?

macc
18th August 2008, 17:48
Misschien je porten oid? Ik weet niet of de patcher puur van mirrors haalt of ook op p2p basis? Misschien bepaalde porten die worden gebruikt?
Hij haalt het puur van mirrors, ik had ook last van langzame downloads en time outs, heeft bij mij totaal wel iets van 2,5 uur geduurd, maar geen 7! Zou idd wel aan poorten kunnen liggen.

Liquidje
18th August 2008, 18:00
Ik weet niet of de updates ergens anders van te downloaden zijn... Wilde hem laatst installen, maar eens die update zooi nachecken, misschien van gamershell downloaden of gewoon schandalig lang aan laten staan (pc staat toch 24/7 aan :))

RomeoX
18th August 2008, 20:10
Ik zit het spel nu te patchen van 1.12 naar 1.13 (47.1MB ) en dat duurt inderdaad bijzonder lang. Daar lijkt dus toch iets mis daar bij Obsidian, want dat was voorheen niet zo. Timeouts enzo:

Downloading nwn2_pcx1_english_from1121295_to1131407.zip 47.1 MB
The operation timed out

Connecting...207.97.223.199
Can not find patch file: nwn2_pcx1_english_from1121295_to1131407.zip
Connecting...nwn2patch.obsidianent.com
Locate patch file nwn2_pcx1_english_from1121295_to1131407.zip

Maar we zitten nu toch wel lekker off topic volgens mij... :)

Lord Vampire
18th August 2008, 22:46
Dat kreeg ik dus ook telkens inderdaad :)

Maar goed, dit is inderdaad praat voor in de NWN2-thread! :)

Black
18th August 2008, 22:51
Nou nou.. half uurtje max. Ligt idd aan je poorten denk ik.

Maergok
19th August 2008, 16:58
Hmm, ik zie nu van die geupdate versie he van the witcher.

Nu heb ik een probleem. Ik zag dat spel pas voor iets van 12 euro bij de mediamarkt liggen. Is het dan beter om hem nu te kopen en pas te gaan spelen als ik gratis de verbeterde versie kan downloaden, of zal die extended versie ook voor 12 euro te koop komen |P

Beetje zonde om voor hetzelfde spel meer geld te gaan betalen namelijk.

Obsidian
19th August 2008, 16:59
Ik zit het spel nu te patchen van 1.12 naar 1.13 (47.1MB ) en dat duurt inderdaad bijzonder lang. Daar lijkt dus toch iets mis daar bij Obsidian, want dat was voorheen niet zo. Timeouts enzo:

The operation timed out

Connecting...nwn2patch.obsidianent.com
Locate patch file nwn2_pcx1_english_from1121295_to1131407.zip

Maar we zitten nu toch wel lekker off topic volgens mij... :)
Im innocent!

Ravaged
19th August 2008, 17:24
Hmm, ik zie nu van die geupdate versie he van the witcher.

Nu heb ik een probleem. Ik zag dat spel pas voor iets van 12 euro bij de mediamarkt liggen. Is het dan beter om hem nu te kopen en pas te gaan spelen als ik gratis de verbeterde versie kan downloaden, of zal die extended versie ook voor 12 euro te koop komen |P

Beetje zonde om voor hetzelfde spel meer geld te gaan betalen namelijk.
Geupdate versie zal waarschijnlijk voor hoger in de winkels komen... Ik kocht hem voor 7 euro bij Bart Smit. Weet niet of dat nog is, maar toch weer 5 euro goedkoper dan MM, blijkbaar...;)

Obsidian
21st August 2008, 23:13
Ik ben nu bij Chapter III. Er is echter wel iets wat ik niet snap in de game. In de Swamps kom ik soms van die plantachtige monsters tegen. Echter kan ik die dingen dus niet verslaan omdat ik na mum van tijd al dood ben. Is dat omdat ik nog te laag ben in lvl of moet ik die monsters bevechten met een of andere blade coating of poison? Ik speel op normal trouwens.

macc
22nd August 2008, 03:24
In de swamps wordt je idd soms overspoeld door monsters, wat ik dan doe is hard wegrennen, anders ben je snel dood.:)

Leis
23rd August 2008, 00:15
Ik ben nu bij Chapter III. Er is echter wel iets wat ik niet snap in de game. In de Swamps kom ik soms van die plantachtige monsters tegen. Echter kan ik die dingen dus niet verslaan omdat ik na mum van tijd al dood ben. Is dat omdat ik nog te laag ben in lvl of moet ik die monsters bevechten met een of andere blade coating of poison? Ik speel op normal trouwens.
Kan je later verslaan. Vincent Meis zal je er een leuk sommetje voor geven later in de spel. Als 't gaat om de coccacidium?:+

Obsidian
23rd August 2008, 19:39
Oh, dat is jammer.

Vincent Meis is namelijk hartstikke dood!

Leis
23rd August 2008, 21:50
Oh, dat is jammer.

Vincent Meis is namelijk hartstikke dood!

WTF? Arme Vincent Meis.. :aai: Je kan alle kanten de verhaal naar toe leiden, jammer dat je Vincent Meis de pan in hebt gehakt. Nu kan je niet meer de Sommentje krijgen. :S
Btw, je hemt toch niet Vincent Meis verdacht voor moord?

RPGer
25th August 2008, 17:16
Kan je later verslaan. Vincent Meis zal je er een leuk sommetje voor geven later in de spel. Als 't gaat om de coccacidium?:+
Ik heb ze ook nooit kapot gekregen, op 1 na geloof ik, gewoon poison resist slikken en als ze omhoog komen een stukje verder rennen.

Leis
27th August 2008, 00:35
Ik heb ze ook nooit kapot gekregen, op 1 na geloof ik, gewoon poison resist slikken en als ze omhoog komen een stukje verder rennen.
Zijn inderdaad irritante plantaardige wezens, maar als je ze eenmaal dood hebt en je verkoopt de spul wat dropt, krijg je aardig wat geld voor terug.:)

Release date bekend van The witcher The Enhanced Edition.
CD Projekt RED would like to announce that the release date of The Witcher Enhanced Edition has been finally set. Consequently, the vastly improved edition of the acclaimed CD Projekt RED"s magnum opus has been set for the first half of September 2008. Setting the release date for September results from the requirement of polishing all ten language versions and releasing The Witcher Enhanced Edition in all languages at the same time. The Enhanced Edition by itself will be a deluxe one, containing a lot of additional content not available in the basic version of the game.

RomeoX
27th August 2008, 01:53
Ja dat was al een hele tijd bekend, maar helaas dus nog steeds geen specifieke datum. :(

Lord Vampire
27th August 2008, 01:59
Ja dat was al een hele tijd bekend, maar helaas dus nog steeds geen specifieke datum. :(
Is die datum niet op de GC bekend gemaakt?

(gaat even kijken)

Illuv
27th August 2008, 02:01
Het is wel weer zo'n 7 uur rijden naar Leipzig hoor. :(

Ha! Koekje van eigen deeg enzo!

Lord Vampire
27th August 2008, 02:03
Het is wel weer zo'n 7 uur rijden naar Leipzig hoor. :(

Ha! Koekje van eigen deeg enzo!
:D Made me laugh

Maar op de site staat bij het Leipzig nieuws inderdaad niets. Ze lieten wel trailers zien en hadden posters hangen enzo. Vreemd dat de datum niet is genoemd dan op de GC.

RomeoX
27th August 2008, 02:39
Nee die "datum" van "begin september" is al weken bekend, zo niet maanden.

Edit even opgezocht, al sinds juni:
http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=14239.0

Edit 2: Play.com heeft hem staan op 19 september:
http://www.play.com/Games/PC/4-/6408...n/Product.html (http://www.play.com/Games/PC/4-/6408632/The-Witcher-Enhanced-Edition/Product.html)

Leis
9th September 2008, 23:32
Datums zijn nu officieel bekend, o^

Starting September 16 (or 19), Your Life Will be Improved, Elevated, Augmented, Enriched... Enhanced, Even!

Duran
10th September 2008, 16:05
En de kopers van het "origineel" kunnen dit gelukkig gratis downloaden.
Dat is voor mij de reden dat ik hem nog steeds niet gespeeld heb.

Pokalapoketl
13th September 2008, 13:31
Behind the Scenes: Marek (http://www.gametrailers.com/player/39908.html) | HD (http://www.gametrailers.com/player/39907.html)

Behind the Scenes: Kasia (http://www.gametrailers.com/player/39910.html) | HD (http://www.gametrailers.com/player/39909.html)

Behind the Scenes: Maciek (http://www.gametrailers.com/player/39912.html) | HD (http://www.gametrailers.com/player/39911.html)

Character Differentation and New Models Walkthrough (http://www.gametrailers.com/player/39962.html)

New Gestures and Dialogue Lines Walkthrough (http://www.gametrailers.com/player/39966.html) | HD (http://www.gametrailers.com/player/39965.html)

Hoe zit het nu eigenlijk met de retailversie hiervan? Is de Enhanced Edition die GCShop (http://www.gcshop.nl/product.php?id=9553) verkoopt nou dezelfde als deze (http://www.thewitcher.com/community/en/www/ee_description.html)?

*edit*
Er is dus maar één retailversie. Besteld! :)

Black
13th September 2008, 15:16
Ik wil die enchanced edition! nu !

RPGer
14th September 2008, 14:46
Ik verwacht eigenlijk niet dat Fallout 3 dit gaat toppen (alhoewel ik er zeker benieuwd naar ben), en helemaal met The Witcher EE blijft deze game de absolute koning van de RPGs van de afgelopen 5 jaar.

RomeoX
15th September 2008, 02:02
Ik ben zelfs in staat om naast de oude versie nu ook nog de EE aan te schaffen! :)

Leis
15th September 2008, 10:31
Ik ben zelfs in staat om naast de oude versie nu ook nog de EE aan te schaffen! :)
Ik schaf ook de EE aan, omdat men er heel veel werk in hebben gestoken, om dit game perfect te maken.
Kan niet wachten op de 19e! \o/o/

RPGer
15th September 2008, 12:18
Same here

Like-a-Bunny
16th September 2008, 11:06
New inventory & Interface. (http://www.gametrailers.com/player/39953.html)

Black
16th September 2008, 16:20
Was dat al niet aan de orde gesteld in een patch? (als in, het is niet nieuw voor de EE )

Leis
16th September 2008, 19:27
Was dat al niet aan de orde gesteld in een patch? (als in, het is niet nieuw voor de EE )
Nope, dit is allemaal nieuw in de EE. |) Nog 3 dagen en dan is het zo ver! \o/

Like-a-Bunny
18th September 2008, 01:39
Eurogamer review (http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=239964&page=1).

RPGer
18th September 2008, 13:39
Een voorzichtige 8/10. Die recensisten schijnen het maar niet te begrijpen...

Dalamar
18th September 2008, 14:16
Een voorzichtige 8/10. Die recensisten schijnen het maar niet te begrijpen...
Ik snap dat ook totaal niet. The Witcher is echt een zeer goede game, met een goed verhaal, meesterlijke sfeer, herspeelbaarheid en lange levensduur.
Triest om te zien hoe hypegames als Call of Duty 4 (wat single player echt zeer mager is) en Halo scores als 98% wegzetten.

RPGer
18th September 2008, 14:27
Ik ben het 200% met je eens. In het FPS genre hebben we de afgelopen jaren al helemaal geen vernieuwing meer gezien (misschien dit jaar hooguit met Mirror´s Edge), ik begrijp niet dat mensen daar zo lyrisch over zijn. Halo was zelfs buitengewoon mediocre.

Als je het met films gaat vergelijken is het net alsof elke nieuwe hersenloze actiefilm elk jaar overladen word met oscars...waarschijnlijk heeft het toch te maken met de "jongheid" van de industrie, alhoewel commercialisering wellicht meer plausibel is.

Like-a-Bunny
18th September 2008, 14:36
Ik snap niet wat er mis is met het cijfer eigenlijk. Het is een verbeterde versie van een game die al uitgekomen is en die krijgt een prima cijfer.

Dat populaire FPS's bizar hoge cijfers krijgen is een heel ander verhaal. Hoewel Eurogamer.net normaliter niet meedoet aan het gesmijt met tienen.

RPGer
18th September 2008, 17:25
Er stond een prachtig artikel op UGO hierover een tijdje terug, maar ik kan hem zo 123 niet vinden, in het kort kwam het erop neer dat The Witcher qua gameplay, graphics etc. individueel steeds 4/5 sterren scoort, maar als geheel produkt een enorm revolutionaire game is die een 16 scoort op een schaal van 5, de morele keuzes, het verloop van het verhaal, de thema´s (burgeroorlog, relaties/vriendschappen ten tijde van problemen) en de zoektocht van Gerald, kortom het GAAT ergens over, het werd vergeleken met de amusements opvattingen en leer van Plato, met een wapen rondlopen in de jungle (Crysis), met een zwaard rondlopen in een grote wereld (Oblivion), net als porno, het gaat eigenlijk nergens over, is puur voor een snelle kick en doet niemand nadenken over levensvraagstukken etc. en dat geld voor enorm veel games, niet dat daar iets mis mee is, maar een kwaliteitslabel (recentie) zou dit soort zaken nauwer moeten bekijken. Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden ergens, was een pracht artikel.

RPGer
18th September 2008, 17:34
Ik heb hem gevonden! Was op RPGWatch, niet UGO.

http://www.rpgwatch.com/show/article...71&ref=0&id=66 (http://www.rpgwatch.com/show/article?articleid=71&ref=0&id=66)

Like-a-Bunny
18th September 2008, 17:40
Mee eens, maar daarom geven ze het spel toch ook een 8. Of moet het een 9 of hoger zijn dan? Het is een goede RPG met een verfrissend verhaal en de daarbij horende minpunten.
Mijn punt is dat ik het idee heb dat de perceptie van cijfers de afgelopen jaren wat door de war gegooid is, mede door de recensies van het pornokaliber games die jij noemt.

Een acht lijkt me zo op het eerste gezicht, zonder de EE gespeeld te hebben, een prima cijfer en doet The Witcher imo dan ook eer aan.

RPGer
18th September 2008, 19:39
Het is ook lastig te zeggen, want ja COD4 scoort aardige cijfers in het "Shooter" genre, net zo goed als dat de Michael Bay Transformers film in het aktie/fantasy genre een geweldige film was, maar kun je deze film met een pak 'm beet, Eternal sunshine of the spotless mind of The Godfather vergelijken? Me dunkt. Over deze films kun je natuurlijk je eigen mening hebben, de vraag is wat is vernieuwend, wat beweegt de industrie voorwaarts? Daar scoort The Witcher enorm.

Black
18th September 2008, 21:11
"First off, the women in Geralt's world appear to actually want to sleep with a famous heroic swordsman type that looks like the lead singer of a rock band, is polite and courteous, and is sterile and immune to disease. Go figure."

_O-

Ravaged
18th September 2008, 21:55
Vind een acht wel een degelijk cijfer.

Ben het qua CoD4 niet helemaal met jullie eens. Het bracht niet echt vernieuwing, maar wel een gameplay waar elke FPS (far as I'm concerned) wat van kan leren. De CoD serie is er altijd eentje geweest waar ik telkens weer ff missies van ga spelen, omdat het zo heerlijk immersive is en zo soepel en betrouwbaar speelt. Weinig andere FPS's hebben dat. Dus vind dat zeker een hoog cijfer waard.

Maar goed, Uit de review blijkt dat de nieuwe animaties bij praten verbeterd zijn, maar nog niet ideaal. Hij vergelijkt het met NWN2, maar tenzij Mask of the Betrayer op dat gebied verbetering heeft gebracht, vind ik NWN2 op gebied van modelling en animatie veeer onder The Witcher liggen.

Qua voice-acting had ik weinig moeite. Soms beetje lame, maar niks waar ik me echt aan stoorde. Ook daar vond ik NWN2 een stuk slechter en irritanter. Heel cliche qua conversaties, heel standaard en houterig qua voice-acting.

Ben vooral benieuwd naar hoeveelheid nieuwe models.

Dalamar
18th September 2008, 22:16
Ik heb hem gevonden! Was op RPGWatch, niet UGO.

http://www.rpgwatch.com/show/article...71&ref=0&id=66 (http://www.rpgwatch.com/show/article?articleid=71&ref=0&id=66)
Zeer interessant, bedankt voor de link :)

Lord Vampire
18th September 2008, 22:23
Als je alleen hele cijfers geeft, dan moet (zeker de nieuwe editie) gewoon een 9 krijgen. Dit is een RPG die het kaliber BG en Planescape nadert vind ik en die het zeker vandaag de dag, waarin we een chronisch gebrek hebben aan ECHT gave RPG's buiten die van Bioware om (die overigens ook steeds minder worden) gewoon verdient als zodoende erkend te worden.

Illuv
18th September 2008, 23:18
Persoonlijk vind ik niet dat The Witcher het niveau van een Planescape haalt, maar de game krijgt inderdaad te weinig erkenning. Aan de andere kant is een 8 zeker geen slecht cijfer, het probleem ligt meer bij het feit dat andere genre's systematisch hogere cijfers krijgen van de meeste media.

Sowieso valt het me op dat veel PC titels erg kritisch bekeken worden door sites als IGN en Gamespot. Niet dat ik die twee hoog heb zitten, maar ze beinvloeden wel indirect de verkoopcijfers van dit soort games.

Rhaegar
18th September 2008, 23:24
Het is maar welke criteria je als site stelt. Een RPG reviewen is natuurlijk heel anders dan een shooter beoordelen. Bij eerstgenoemde komt zo veel meer kijken.

macc
18th September 2008, 23:50
Shooters hebben het makkelijker wat dat betreft, want zij kunnen nog wegkomen met een slap verhaal en cliche personages, zolang de gameplay en graphics het goedmaken.

Een RPG draait om verhaal/personages en wordt daar ook op afgerekend. Dus als The Witcher op een revolutionaire manier morele keuzes en een volwassen verhaal implementeert zou dat zeker moeten meewegen in de review, wat het te vaak niet doet. En dat is wel erg jammer.

Leis
19th September 2008, 22:03
Valt wel tegen hoor, niemand die hier zo enthousiast is ? En de EE versie nu aan t downlaoden is? Doe maar geen moeite, want het is niet binnen te halen, enkel 5,5 mb terwijl je binnen moet halen 1GB. :o

Ik heb hem inmiddels besteld, en verwacht hem maandag op de deur mat.
:D

Illuv
19th September 2008, 22:13
Ik heb net mijn PC opnieuw geinstalleerd, ben even te lui om mijn dvd's te zoeken, te installeren en te patchen. Komt vanzelf.

Leis
19th September 2008, 22:33
Ik heb net mijn PC opnieuw geinstalleerd, ben even te lui om mijn dvd's te zoeken, te installeren en te patchen. Komt vanzelf.
Ik heb hier alvast een goeie link gevonden, officele website link (Patch 1.4) werkt helaas nog niet optimaal. :)
http://games.softpedia.com/get/Patch/ binnen 1 uur binnen alles. / Buiten dat er nog aantal andere dingen te downloaden zijn meer content, Muziek etc.|)

mercy112
19th September 2008, 23:20
Gamershell heeft em inmiddels ook: link (http://www.gamershell.com/news_60424.html) :D

Michiel1986
20th September 2008, 00:02
Gamershell heeft em inmiddels ook: link (http://www.gamershell.com/news_60424.html) :D
@mercy thx!, maar ik download ze wel ff maar kben nu nog ff bezig met ClearSky en WArhead [Crysis] maar thx! :bier:

so much time but to short for gaming.

Dalamar
20th September 2008, 00:18
Installatie kan even duren, be warned.

Leis
20th September 2008, 00:26
Installatie kan even duren, be warned.
Inderdaad, This may up to 2 hours. "Take some cup of thee and sit and wait till it is done. " Crapy english <3

RomeoX
20th September 2008, 06:39
Crapy english <3
Haha inderdaad zo kennen we onze vrienden van CDProjekt weer. :) \o/

Like-a-Bunny
20th September 2008, 14:57
What the flying f*ck is dit nou weer.....

http://img.photobucket.com/albums/v445/Like-a-Bunny/Witcher-1.jpg

Ik ben al een uur bezig om het geregistered te krijgen zodat ik de EE kan installeren...

Dalamar
20th September 2008, 15:11
Je moet je exemplaar van The Witcher geregistreerd hebben om de EE te kunnen spelen. Maak op de website (http://www.thewitcher.com/community/) een account aan, als je ingelogd bent kan je je game ergens registreren door de cdkey in te geven.

Bij de installatie van de EE kan je een keer inloggen, dan hoef je de key niet nogmaals in te typen.
Dit is bij mij op deze manier allemaal goed gegaan.

Als het goed is kan je ook in het launch scherm van The Witcher kiezen voor "Register".

Like-a-Bunny
20th September 2008, 15:16
Ik heb mijn orginele copy van The Witcher toentertijd al geregistreerd en daarmee kan ik op de site gewoon aanmelden. Nu installeert hij telkens niet omdat je ingelogd moet zijn (?). Het klopt van geen kanten in ieder geval. De installatie van de EE kapt meteen af omdat hij niet ziet dat ik aangemeld ben.
Jammer, ik had er vanochtend nog even mee willen stoeien, maar dat zal nu tot laat vanavond moeten wachten.

Lord Vampire
20th September 2008, 19:33
Ik ga toch nog maar even wachten met de EE. Heb net van de zomer het spel uitgespeeld en mijn pc draait het spel toch niet heel erg lekker. Ik wacht denk ik tot ik een keer een nieuwe pc heb gekocht en speel hem dan nog een keer, maar dan de EE.

Pokalapoketl
22nd September 2008, 18:47
Jeuj, net de EE opgepikt. Leuk setje.

Leis
22nd September 2008, 18:49
Jeuj, net de EE opgepikt. Leuk setje.
Precies, alleen mis ik nog wat.. De lucht was in de EE filmpje te zien dat ie veranderd is, en dat is niet bij deze EE versie helaas.:(

Varg
22nd September 2008, 19:51
What the flying f*ck is dit nou weer.....

http://img.photobucket.com/albums/v445/Like-a-Bunny/Witcher-1.jpg

Ik ben al een uur bezig om het geregistered te krijgen zodat ik de EE kan installeren...
IE of FF history ff cleanen! ;)

Like-a-Bunny
22nd September 2008, 19:56
IE of FF history ff cleanen! ;)
Ik ben er achter wat het probleem is, IE accepteert geen cookies, hoeveel ik ook kloot met de instellingen.... Firefox accepteert The Witcher blijkbaar niet als mijn standaardbrowser.

Ayreon
26th September 2008, 23:27
Heb hem net binnen van play.com, maandag besteld en nu al op de mat! Denk dat mijn PC er de grootste moeite mee zal hebben. Als dat inderdaad het geval blijkt te zijn, dan wacht ik met spelen totdat ik over twee maanden m'n nieuwe PC heb. Ben benieuwd. Erg mooi pakket trouwens, zeker voor die belachlijk lage prijs van 35 euro!

Like-a-Bunny
26th September 2008, 23:42
Dat is erg rap voor Play! o^

De update installeert bij mij niet, de melding dat het tot twee uur kan duren blijft staan, ook na tien uur wachten. :(

RomeoX
27th September 2008, 18:00
Ik heb de EE vandaag ook ontvangen. Ja ik weet het, ik had als eigenaar van het originele spel ook de update gewoon gratis kunnen downloaden, maar ik vond het in dit geval wel waard om ook deze versie aan te schaffen, al is het alleen maar om de ontwikkelaars nog wat extra te ondersteunen. En inderdaad een prachtig pakket voor een fijne prijs! Als de laatste twijfelaars hiermee nog niet over de streep te trekken zijn... noem je jezelf een RPG-liefhebber, dan mag je deze gewoon niet laten liggen, want over 10 jaar praten we denk ik nog over dit spel zoals we nu over Baldur's Gate praten.

Like-a-Bunny
28th September 2008, 17:22
Ongelooflijk, mijn 64-bit xp helemaal teruggezet naar 32-bit...ligt thewitcher.com eruit....

[edit] 19:12...en nog steeds.

[edit] 22:44...Gelukt. Wijze les geleerd: The Witcher en 64bit gaan niet samen.

Pokalapoketl
30th October 2008, 23:09
Scientists Uncover Irrefutable Evidence that Single-Player PC Gaming is not Dead as CD Projekt RED"s RPG of the Year Breaks Sales Milestone

Warsaw, Poland – October 30 – All the ghouls, vampires and wenches in the world couldn"t stop the white-haired Geralt from conquering the world! CD Projekt RED is proud to announce that The Witcher, the epic RPG that puts players in the morally lenient boots of the aforementioned anti-hero, has sold more than a million copies to real, live people since its release twelve months ago. Scientific research has proven that those sales numbers are quite good for a debut game based on a relatively unfamiliar IP from an unknown studio on a 'dead' platform.

The news comes just weeks after the release of The Witcher: Enhanced Edition, which was developed based on fan feedback to further improve the game that was named PC RPG of the Year by IGN, GameSpy, PC Gamer, Play and many more. The studio spent close to a year improving various facets of the game to deliver the ultimate role-playing game, then released the update for free to existing fans and loaded the retail package with extra value to encourage retail sales. As always, it seems that the customer is always right, as the Enhanced Edition is getting higher review scores than the original across the globe.

'We created The Witcher with the intent of becoming an acclaimed and successful development studio that always made games for its fans, we spent more than $11 million developing The Witcher and the Enhanced Edition, and it sure is nice to make some of that money back!' said Adam Kicinski, CEO of CD Projekt RED. 'The success of The Witcher has ensured that we"ll be able to make the games we want – and the games that fans want – for the foreseeable future, and the amazing response we had from the gaming community to the Enhanced Edition really reinforced that we"re on the right track with our development philosophy. We really couldn"t have achieved this sort of success without the support of our amazing fans.'

'This is really just the beginning for us,' said Michal Kicinski, CEO of CD Projekt, the parent company of CD Projekt RED. 'There are a lot more places to explore in the world of The Witcher and there"s obviously a huge audience out there that would still love to see the game on consoles... we"re PC developers first and foremost, but you never know! We"ve already unveiled our DRM-free classic-games distribution site at GOG.com, and we intend to build that site aggressively in the coming months. We"re also rather close to breaking our silence about the multi-platform project underway at Metropolis Software, in which we recently acquired a majority stake. Needless to say, we"re very excited about the future and we think gamers will be, too!'

A video celebrating The Witcher"s anniversary, featuring footage of unannounced upcoming titles has been released today at GameTrailers (http://www.gametrailers.com/player/42117.html) | HD (http://www.gametrailers.com/player/42116.html). For more information about The Witcher visit http://www.thewitcher.com.
http://www.thewitcher.com/community/en/news/745.html

Chapeau CD Project :bier:

En zie ik in die trailer ook beelden van een vervolg?

RomeoX
31st October 2008, 00:33
Prachtig, en die laatste zin in dat filmpje doet het hem dan weer he! Uiterst sympathieke game developer, waar we hoop ik nog lang van mogen genieten. En ik hoop dat ze zo community-vriendelijk blijven.

Lord Vampire
31st October 2008, 12:30
Fantastisch _O_ Ik hoop echt dat ze dik veel centen binnen hebben gehaald zodat ze lekker geld kunnen pompen in uitbreidingen, sequels en/of nieuwe rpg's :) Dat ze het kunnen hebben ze goed bewezen en ik gun het ze van harte. Zeker een groep om in de gaten te houden.

Liquidje
31st October 2008, 14:07
Damn moet deze nog steeds op de kop tikken :(

TheDutchSlayer
31st October 2008, 17:04
Damn moet deze nog steeds op de kop tikken :(
Je kan ook de stoom versie kopen ;)

een nice bedank trailertje! :D
http://www.gametrailers.com/player/42116.html

Like-a-Bunny
31st October 2008, 17:12
Of hem gewoon voor €7,- bij Bart Smit halen, want daar lag hij vanochtend nog. :D

RPGer
31st October 2008, 18:03
Fantastisch nieuws voor deze geweldige developer. The Witcher forever!

RomeoX
31st October 2008, 18:43
Een spel dat i.t.t. bijvoorbeeld Fallout 3 niet al bij (en zelfs ver voor de) launch de hemel in werd gehyped met overdreven hoge cijfers, en waar nu na al die maanden nog altijd vol lof over wordt gesproken. Een klassieker!

RomeoX
4th November 2008, 20:23
http://img376.imageshack.us/img376/3929/futurejpgts6.jpg

http://blogs.ign.com/PanKarol/

Asmoday
4th November 2008, 21:40
Hulde aan CD-Projekt!!!

Die trailer is kinda awesome, helemaal de beelden van enkele nog niet aangekondigde games.

Maar veel belangrijker ( wat Pokalapoketl ook al zei ) zie ik daar nu beelden van The Wither die niet indeze game + EE zitten?

Nieuwe Exp Pack of The Witcher 2?
Can't wait!

Ongelooflijk, mijn 64-bit xp helemaal teruggezet naar 32-bit...ligt thewitcher.com eruit....

[edit] 19:12...en nog steeds.

[edit] 22:44...Gelukt. Wijze les geleerd: The Witcher en 64bit gaan niet samen.
Euhm, draait hier gewoon perfect onder Vista 64 bit hoor.

Forsythia
4th November 2008, 22:01
Erg jammer dat The Witcher in de EU niet via Steam verkrijgbaar is, anders had ik de game allang gekocht... het ziet er toch allemaal erg interessant uit!

Like-a-Bunny
4th November 2008, 22:08
Euhm, draait hier gewoon perfect onder Vista 64 bit hoor.
Euhm, daarom zei ik ook Xp. :+
Vista64 is een stuk stabieler dan Xp64.

RPGer
5th November 2008, 12:56
"We created The Witcher, but there"s so much more we want to achieve."

Ik ben zeer benieuwd, mijn nieuwe favorite developer!

Duran
5th November 2008, 15:13
Erg jammer dat The Witcher in de EU niet via Steam verkrijgbaar is, anders had ik de game allang gekocht... het ziet er toch allemaal erg interessant uit!
Als je slim bent ga je even naar de Bart Smit/Dynabyte/Mediamarkt en koop je daar de gewone editie.
Die kan je voor een tientje op de kop tikken EN je mag dan geheel gratis je gewone editie via een download opkrikken naar de Enhanced edition.

Eindelijk een developer die echt waar voor zijn geld biedt en degelijke support heeft !
Ben blij dat ik dit spel al bij de release gekocht heb en dat ik ze er de volle 50 euro aan heb laten verdienen, want dat verdienen ze wel.

Ben benieuwd naar de nieuwe projecten (Withcer 2 ?).

Asmoday
5th November 2008, 16:07
Als je slim bent ga je even naar de Bart Smit/Dynabyte/Mediamarkt en koop je daar de gewone editie.
Die kan je voor een tientje op de kop tikken EN je mag dan geheel gratis je gewone editie via een download opkrikken naar de Enhanced edition.

Eindelijk een developer die echt waar voor zijn geld biedt en degelijke support heeft !
Ben blij dat ik dit spel al bij de release gekocht heb en dat ik ze er de volle 50 euro aan heb laten verdienen, want dat verdienen ze wel.

Ben benieuwd naar de nieuwe projecten (Withcer 2 ?).
Yup me 2, heb de CE gekocht en ben blij dat ik dat gedaan heb.
Ze verdienen het gewoon om de maximale prijs te krijgen voor dit geweldige spel.
Maar helemaal om de support die ze geven.

JB70
6th November 2008, 17:22
Net even door Rotterdam gelopen en ik zag dat ze de prijs voor de standaard-editie inmiddels weer omhoog hebben gehaald |:[
(future-zone, free-record-shop, media-markt), bij Bart Smit en Dynabyte was het spel sowieso niet meer te vinden...

Sobek
10th November 2008, 11:05
The Witcher is een RPG waaraan ik nog niet ben toegekomen, maar heb er wel ontzettend zin in. Hoor alleen maar positieve geluiden, alleen hoop ik dat ie goed draait op mijn redelijk oude PC (Nvidia GeForce 6800) maar dat moet toch kunnen?
Heb een origineel exemplaar en de EE al gedownload. Daar kan ik dan meteen mee beginnen...

Like-a-Bunny
10th November 2008, 11:28
Je zult een aantal grafische opties toch wel terug moeten draaien ben ik bang. Echt licht is het spel niet.

JB70
10th November 2008, 11:38
The Witcher is een RPG waaraan ik nog niet ben toegekomen, maar heb er wel ontzettend zin in. Hoor alleen maar positieve geluiden, alleen hoop ik dat ie goed draait op mijn redelijk oude PC (Nvidia GeForce 6800) maar dat moet toch kunnen?
Hoi,
Ik heb zelf ook een oude computer (pentium 2,8ghz) en ook een 6800gs, maar het spel loopt vrij soepel op "medium settings" en resolutie 1024x768.
Ik heb shadow en grass op medium staan en view distance zelfs op High, geen probleem!
Laadtijden zijn door de EE zelfs op dit ouwe ding acceptabel!

Sobek
10th November 2008, 12:27
Cool, da's goed nieuws :)

koffiebeker
10th November 2008, 13:44
Is er eigenlijk een command om te kijken hoe veel tijd je al ingame bent?
Ik zit zelf nu in Catacombs beneden de old manor in Chapter 5 en ik heb toch al serieus wat uren gestoken in deze game.

korosu555
15th November 2008, 18:46
Ik speelde altijd the witcher, alleen toen waren die laadschermen zo ontiegelijk lang. Zijn ze nog steeds zo of is het eindelijk aangepast zodat je nu wel een gebouw in wilt lopen :P

Lord Vampire
16th November 2008, 00:59
Ik speelde altijd the witcher, alleen toen waren die laadschermen zo ontiegelijk lang. Zijn ze nog steeds zo of is het eindelijk aangepast zodat je nu wel een gebouw in wilt lopen :P
Ze zijn behoorlijk ingekort, maar nog steeds wel een beetje lang als je pc niet zo snel is. ;)

Ayreon
17th November 2008, 23:08
laadtijden zijn bij mij echt met 80% terug gegaan t.o.v van de normale versie. Een huis in en uitlopen duurt slecht enkele seconden.
Dit is echt de beste rpg die ik in zeeer lange tijd heb gespeeld. Heb er nu zo'n 15 uur opzitten en het mag van mij nog zeker zo'n 40 uur duren. Hoop dat cd projeckt in de toekomst meer van dit soort meesterwerkjes weet te produceren!

JB70
18th November 2008, 11:30
^^
Eens, dit spel is echt een meesterwerk! :)
Mijn enige kleine puntje van kritiek is dat er wat mij betreft net iets te lang en te vaak tussen dezelfde gebieden en personen gerecycled wordt (vooral in chapter 2 en 3).

korosu555
20th November 2008, 01:31
oke beter, misschien moet ik het weer eens gaan proberen dan ;)

Pokalapoketl
30th November 2008, 00:27
'The Witcher: Rise of the White Wolf' (PS3/X360) Revealed

Posted on Saturday, November 29 @ 11:17:12 PST

The Witcher is an action RPG incorporating a simple-yet-interesting game system, along with a complex plot and attractive 3D graphics. Already on the PC for over a year, with an enhanced edition released a few months ago, the console version will features a new engine/combat system, new animations/models/vegetation, dynamic lighting/shadows, achievements/trophies, sixaxxis support, new and more aggressive enemy behavior, full character control with optimized console controls.
http://www.worthplaying.com/article.php?sid=57896

Developer Interview - Video (http://www.gametrailers.com/player/usermovies/292934.html)

Het nieuws is vrij summier, maar CD Projekt brengt The Witcher dus ook naar de consoles.

Kan CD Projekt hetzelfde hoge niveau als de PC-versie behouden, of zal de game te 'dumbed-down' moeten worden om speelbaar te kunnen zijn met een controller en om het toegankelijk te maken voor het grote publiek? Hoort een game als The Witcher í¼berhaupt op de consoles thuis of moet CD Projekt zijn tijd maar steken in een vervolg op de PC?

Like-a-Bunny
30th November 2008, 01:03
Fantastisch nieuws. Ik wil me nog wel een keer in het avontuur werpen als hij op de consoles komt. Volgens mij hoeft er trouwens weinig verandert te worden aan de opzet en werkt het prima op de consoles. Ik ga er vanuit dat Cdproject sowieso weinig concessies wil doen aangezien The Witcher op de pc al een bijzonder succes was.

Glory
30th November 2008, 01:03
Hmm, interessant. Ik hoor behoorlijk positieve verhalen over The Witcher en ik zou hem graag eens spelen. M'n PC is helaas te traag, dus dit kan een oplossing zijn. ;)

Hopelijk wordt het niet te simplistisch allemaal inderdaad. :)

Like-a-Bunny
30th November 2008, 21:58
Filmpje! (http://www.gametrailers.com/player/usermovies/292968.html)

Klinkt echt goed, het lijkt geen directe port te worden in ieder geval.

Lord Vampire
30th November 2008, 22:23
Ik heb het altijd al een consoletitel gevonden. Hij past gewoon prima en ik ga toch eens nadenken als hij uitkomt ik hem wil hebben, naast mijn Collector's Edition voor de PC :)

Ravaged
1st December 2008, 00:33
Ik weet niet hoe het gaat werken. Denk dat paar dingen wel geschrapt gaan worden, en inventory systeem misschien wat aangepast zal worden. Een consoletitel vind ik het absoluut niet, daarvoor is de mouse-control gewoon te dominant aanwezig. Het zal zeker kunnen, maar geen directe port zoals genoemd.

Hoop voor consolers dat het niet gaat worden als BG: Dark Alliance toentertijd.

RPGer
1st December 2008, 12:47
http://www.gametrailers.com/player/u...es/292934.html (http://www.gametrailers.com/player/usermovies/292934.html)

The Witcher: Rise of the White Wolf.

Xbox360 en PS3 versie van de beste RPG van de afgelopen jaren.

Ik weet het niet...mixed gevoelens aan de ene kant goed dat het console publiek aan dit soort kwaliteits games word blootgesteld, aan de andere kant...

Pokalapoketl
1st December 2008, 13:02
http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=76412

;)

RPGer
1st December 2008, 13:11
zag het net ja..

RPGer
1st December 2008, 13:19
Ik weet het ook niet.

Tot voor kort had ik een absolute no-console policy. Ik heb een tijdje een PS2 geleend en wat games op gespeeld, maar heb dan nu een wii en een PS3. Ik heb nog nooit een 5 sterren (of 10) game gezien/gespeeld op een console. Alle hyped titels als Metal Gear Solid, Final Fantasy etc. allemaal aardige games, maar het heeft simpelweg niet de intelligentie en volwassenheid als games als Baldur's Gate, Deus Ex, de oude Lucasarts adventures en het prachtige The Witcher. Als The Witcher naar de consoles komt betekend dat ik voor het eerst mogelijk een 5 sterren game zou kunnen aanschouwen op zo'n gamepad systeem. Maar wat we vaker zien is dat het dan lekker dumbed down word, versimplificeert, meer focus op hakken, kortom het gemiddelde console publiek. Bethesda is weer (een beetje) op de goede weg met Fallout 3, maar ik hoop niet dat Bethesda ook zo'n console nosedive maakt als met Oblivion vs Morrowind een paar jaar geleden.

Like-a-Bunny
1st December 2008, 13:20
Ik weet niet hoe het gaat werken. Denk dat paar dingen wel geschrapt gaan worden, en inventory systeem misschien wat aangepast zal worden. Een consoletitel vind ik het absoluut niet, daarvoor is de mouse-control gewoon te dominant aanwezig. Het zal zeker kunnen, maar geen directe port zoals genoemd.

Hoop voor consolers dat het niet gaat worden als BG: Dark Alliance toentertijd.
In het Developer Interview wordt al aangegeven dat het geen rechtstreekse port gaat worden, maar er gaat volgens mij ook weer niet zoveel verandert worden als bij de consoleversies van Baldur's Gate destijds. Hoewel ik die persoonlijk ook niet echt slecht vond. :o
Hij heeft het trouwens vooral over grafische verbeteringen t.o.v. de pc-versie. Dat is nieuw, een consoleversie die mooier is/wordt dan de pc-versie. :D

Ik ben ook erg benieuwd hoe ze het vechtsysteem dynamischer willen maken.

Duran
1st December 2008, 15:28
Ben maar blij als hij ook de consoles uitkomt, want het is een topper.
Denk wel dat hij lekkerder wegspeelt op de PC.
De mousecombat is gewoon op een fantastische manier geintegreerd in dit spel.
Hoop - voor jullie - dat ze de combat fatsoendelijk kunnen omzetten naar een controller en het niet simpel gaan maken want dan verknallen ze het.

Net zoals de PC geen bagger consoleports verdiend, geldt dit andersom natuurlijk ook.

Duran
1st December 2008, 15:45
Hij heeft het trouwens vooral over grafische verbeteringen t.o.v. de pc-versie. Dat is nieuw, een consoleversie die mooier is/wordt dan de pc-versie. :D
Dream on.

De graphics van de PC-versie - vooral de enhanced versie - kan op de huidige generatie consoles niet behaald worden.
Alleen al het feit dat de resolutie op de PC tot boven de 2000 ingesteld kan worden zegt genoeg.

Dus ... dream on.

Like-a-Bunny
1st December 2008, 15:48
Dream on.

De graphics van de PC-versie - vooral de enhanced versie - kan op de huidige generatie consoles niet behaald worden.
Alleen al het feit dat de resolutie op de PC tot boven de 2000 ingesteld kan worden zegt genoeg.

Dus ... dream on.
|P

Natuurlijk zal de resolutie niet te halen zijn en ik wilde ook eigenlijk helemaal geen vergelijking trekken met de pc. Ik was enkel enthousiast dat er voor de verandering eens niet gesproken wordt over het downgraden van de graphics voor een consoleversie, maar juist over het toevoegen van grafische effecten.

Duran
1st December 2008, 15:50
http://www.gametrailers.com/player/u...es/292934.html (http://www.gametrailers.com/player/usermovies/292934.html)

The Witcher: Rise of the White Wolf.

Xbox360 en PS3 versie van de beste RPG van de afgelopen jaren.

Ik weet het niet...mixed gevoelens aan de ene kant goed dat het console publiek aan dit soort kwaliteits games word blootgesteld, aan de andere kant...
Aan de andere kant ...

Niets is meer exclusief.
Deels is dat goed nieuws, zolang van elk platform de pluspunten benut worden.

Ben alleen bang dat als straks echt alles multiplatform is, dat dan alles te veel op elkaar gaat lijken.

Pokalapoketl
1st December 2008, 16:27
Ben benieuwd of die onbekende Witcher footage uit deze trailer (http://www.gametrailers.com/player/42116.html) uit de console-versie komt.

Darvo
1st December 2008, 18:27
Uhm ik heb het spel even gespeelt en toen naar de winkel weer terug gebracht omdat die slecht was. Voornamelijk door de slechte beeldkwaliteit.

Dus beste RPG nee niet echt en helemaal niet op de PC.

Pokalapoketl
1st December 2008, 19:15
Ik zal de threadtitel dadelijk even aanpassen, tegen zulke argumenten kan ik niks inbrengen... :|

RPGer
1st December 2008, 19:18
Uhm ik heb het spel even gespeelt en toen naar de winkel weer terug gebracht omdat die slecht was. Voornamelijk door de slechte beeldkwaliteit.

Yep "beeldkwaliteit" is het allerbelangrijkste in een RPG. |:[

macc
1st December 2008, 19:35

Hebben we het wel over hetzelfde spel? Het ziet er grafisch echt prachtig uit, alleen de performance was niet altijd even best (dan heb ik het niet over de enhanced edition).

En het is idd ook niet het belangrijkste bij een RPG.

Like-a-Bunny
1st December 2008, 19:41
Gewoon als niet gelezen beschouwen. :)

Ben benieuwd of die onbekende Witcher footage uit deze trailer (http://www.gametrailers.com/player/42116.html) uit de console-versie komt.
Waarom denk je dat? Zie je nieuwe dingen, buiten de shooter die er steeds tussendoor komt? :+

kwdtj
2nd December 2008, 14:21
Hmm, een goede RPG van de PC op de console? Lijkt me geweldig! Ik game sinds een paar jaar alleen nog maar op consoles( sorry heren.. ;)) en ik hou wel van een stevige RPG.

Ubertheman
3rd December 2008, 01:07
Trailer (http://www.gametrailers.com/player/43292.html?type=) HD (http://www.gametrailers.com/player/43291.html)

The Chosen One
3rd December 2008, 01:18
Aan de ene kant zou ik deze game toch graag op de pc willen spelen.
Maarja er worden blijkbaar een aantal dingen verandert voor de console en mijn pc zal deze waarschijnlijk niet draaien, je had er blijkbaar nogal een goede pc/3D kaart voor nodig.

Like-a-Bunny
3rd December 2008, 11:46
en mijn pc zal deze waarschijnlijk niet draaien, je had er blijkbaar nogal een goede pc/3D kaart voor nodig.
Valt wel mee hoor, die systeemeisen. Alleen zul je de mooie dingen uit moeten zetten en dat kan frustrerend zijn.

Glory
3rd December 2008, 14:53
Screens:

http://www.gamer.nl/images/content/NielsDekker/200812/1228301623_4_3.jpg (http://www.gamer.nl/images/content/NielsDekker/200812/1228301623_4_3.jpg)

http://www.gamer.nl/images/content/NielsDekker/200812/1228301623_3_3.jpg (http://www.gamer.nl/images/content/NielsDekker/200812/1228301623_3_3.jpg)

http://www.gamer.nl/images/content/NielsDekker/200812/1228301623_2_3.jpg (http://www.gamer.nl/images/content/NielsDekker/200812/1228301623_2_3.jpg)

http://www.gamer.nl/images/content/NielsDekker/200812/1228301623_1_3.jpg (http://www.gamer.nl/images/content/NielsDekker/200812/1228301623_1_3.jpg)

http://www.gamer.nl/images/content/NielsDekker/200812/1228301623_0_3.jpg (http://www.gamer.nl/images/content/NielsDekker/200812/1228301623_0_3.jpg)

Ook zou de game in de herfst van 2009 moeten uitkomen. (zie hier (http://www.gamer.nl/doc/48920/The-Witcher-komt-naar-de-consoles))

Ben heel erg benieuwd. :)

Duran
3rd December 2008, 15:03
Aan de ene kant zou ik deze game toch graag op de pc willen spelen.
Maarja er worden blijkbaar een aantal dingen verandert voor de console en mijn pc zal deze waarschijnlijk niet draaien, je had er blijkbaar nogal een goede pc/3D kaart voor nodig.
Mijn PC is 3 jaar oud en draait hem vloeiend op 1068x768 (of zoiets).
Dus zwaar voor je pc ?
Dat valt heel erg mee.
Hoop voor de consoleversie dat ze niet de diepgang en volwassen sfeer eruit halen.

Als je slim bent, dan koop je nog gauw even het origineel voor de PC (in sommige zaken te vinden voor € 5,00) en dan mag je gratis de enhanced patch downloaden die je originele versie opwaardeert naar de enhanced versie.

Moet het Red Project nageven, zij doen echt aan Nazorg, daar kunnen nog veel ontwikkelaars wat van leren.

Duran
3rd December 2008, 15:53
Nog even wat nieuws van red Project zelf :

CD Projekt has whipped up a newsletter for Rise of the White Wolf, again emphasing this is a built-from-scratch title and not just a port.
That said, they've got this to say to PC fans:

Before you PC die-hards throw up your hands in revolt... please remember that RED is still working on two unannounced games. For now, give Rise of the White Wolf a second look, even if you"re not a console gamer. We"re not into dumbing things down in future PC releases... as an example, we"re not even dumbing things down for a console release. We think that all gamers – regardless of platform loyalty – want deep story-driven games, and we"re delivering what we think is the deepest console RPG yet.

Duran
3rd December 2008, 15:54

CD Projekt has whipped up a newsletter for Rise of the White Wolf, again emphasing this is a built-from-scratch title and not just a port.

Before you PC die-hards throw up your hands in revolt... please remember that RED is still working on two unannounced games. For now, give Rise of the White Wolf a second look, even if you"re not a console gamer. We"re not into dumbing things down in future PC releases... as an example, we"re not even dumbing things down for a console release. We think that all gamers – regardless of platform loyalty – want deep story-driven games, and we"re delivering what we think is the deepest console RPG yet.

kwdtj
3rd December 2008, 16:09

Goed nieuws! Herfst 2009, here we come :D

ThaVman
3rd December 2008, 16:40
Ik krijg het idee dat deze mensen ook daadwerkelijk begrijpen dat niet iedereen op casual shit zit te wachten! ik heb gister de game eindelijk gefinished, heb er echt extreeeeeem veel tijd in gestoken en ik moet zeggen dat het echt een van de of misschien wel de beste rpg die ik ook heb mogen spelen. Daarbij is het eindfilmpje ook echt fucking awesome.

Lord Vampire
3rd December 2008, 21:39
Ik krijg het idee dat deze mensen ook daadwerkelijk begrijpen dat niet iedereen op casual shit zit te wachten! ik heb gister de game eindelijk gefinished, heb er echt extreeeeeem veel tijd in gestoken en ik moet zeggen dat het echt een van de of misschien wel de beste rpg die ik ook heb mogen spelen. Daarbij is het eindfilmpje ook echt fucking awesome.
Heb je al een beetje rondgesurfd op internet over conclusies over dat filmpje? Er zwerven heeeel wat theorien rond die het filmpje zo mogelijk NOG cooler maken _O_

Lord Vampire
3rd December 2008, 21:44
Als ik die screens zie, denk ik toch ernstig over om hem straks te halen, ondanks mijn Collector's Edition. Het ziet er een stuk beter uit dan op mijn pc en op mijn pc loopt het ook echt niet vloeiend.

Hangt een beetje af of er nog meer leuks uitkomt tegen die tijd en wat er precies veranderd, maar graphisch gaat het er voor mij op vooruit haha. :D

Mesijs
3rd December 2008, 21:47
Ziet er lekker uit en het concept, dat je echt het verhaal beí¯nvloedt, spreekt me enorm aan. Ik houd deze zeker in de gaten, heb veel goede dingen over The Witcher gehoord.

TicTac
3rd December 2008, 21:59
Ik zag eergisteren er al wat over. Ik had alleen geen zin meer om een topic over te maken. Het lijkt me geweldig om de vermakelijke rpg op console te zien. IK vond hem best geschikt voor console gamers.

ThaVman
3rd December 2008, 23:47
Nou ik heb echt even na moeten denken over hoe dat nou zat met dat amulet wat je op die kerel zijn lijf vindt! Blijkt die kerel dus gewoon onze lieve alvin te zijn! wtf! Maar inderdaad wat bizar dat die assassin een witcher is iig, dat is wat ik er uit heb kunnen ophalen. Heb je wat links voor me naar plekken waar ik de theorien kan aantreffen? ben wel benieuwd!

Moet ook zeggen dat ik de teaser voor de console versie ook erg gaaf vindt!

Lord Vampire
4th December 2008, 01:03
Ik weet niet of het deze an sich was, maar dit forum (het officiele) heeft in elk geval genoeg threads over de epilogue.

http://www.thewitcher.com/forum/index.php?board=61.0

Er zijn dus echt talloze theorieen. Dat die vent Alvin is, is iedereen het wel over eens, maar er zijn heel veel theorieen over wie die Witcher is.
Geen idee welke waar is, maar de inzichten van sommigen en hoe ze hun theorie hebben uitgediept is soms verbluffend en geeft je weer een heel ander perspectief op het eindfilmpje o^

kwdtj
4th December 2008, 11:52
Ik denk dat ik deze toch maar ga aanschaffen, ik heb zoveel zin in een nieuwe RPG! Toch maar eens mijn PC upgraden volgend jaar ;)

RPGer
4th December 2008, 12:17
Grappig dat ik overal nog lees dat mensen hem nog moeten spelen/aanschaffen. Ik had hem eigenlijk blind gekocht en was waarschijnlijk mijn beste aanschaf ooit (dat en een special edition van Baldur´s Gate 2 voor 5 euro van mijn collega)

kwdtj
4th December 2008, 12:27
Grappig dat ik overal nog lees dat mensen hem nog moeten spelen/aanschaffen. Ik had hem eigenlijk blind gekocht en was waarschijnlijk mijn beste aanschaf ooit (dat en een special edition van Baldur´s Gate 2 voor 5 euro van mijn collega)
Tja, ik volg de PC gaming scene al lang niet meer zo intens als vroeger. Heb zelfs sinds 3 jaar geen abbo meer op de PCgameplay, wat ik eigenlijk verschrikkelijk jammer vind/vond aangezien ik er toch vanaf het begin bij was! Ik speel echter bijna niets meer op mijn PC, dus vond het overbodig.

Maargoed, eerst maar eens een PC upgrade en dan the Witcher ;)

The Chosen One
4th December 2008, 13:05
Compleet langs me gegaan.
En nu ik hem eindelijk wil spelen nog weer een jaar wachten voor de 360 versie. :')

RPGer
4th December 2008, 13:35
Compleet langs me gegaan.
En nu ik hem eindelijk wil spelen nog weer een jaar wachten voor de 360 versie. :')
Nee joh gewoon op PC spelen, deze game hoort thuis op de PC.

Keepertje8
4th December 2008, 13:39
Ik vond em niet zo lekker draaien op de PC, ben dus blij dat ik hem nog 's op me 360 kan spelen :D

Duran
4th December 2008, 14:51
Hij draaide al lekker op de PC - op mijn oudje van 3 jaar met een Geforce 7800en Dual core 4.2) en nu je (gratis als je het origineel hebt) de enhanced edition kan downloaden al helemaal.

Dus goede raad aan iedereen die The Witcher nog niet gespeeld heeft :
* hij draait goed op een 3 jaar oude PC
* het origineel is voor circa 5 a 10 euro in de bidgetbakken te vinden
* met het origineel kan je gratis je versie opkrikken naar de enhanced edition
* Als resultaat kan je DE BESTE SINGLEPLAYER RPG VAN DE AFGELOPEN JAREN
spelen

************* REN NAAR DE WINKEL DUS EN KOOP !! **************

The Chosen One
4th December 2008, 18:32
Nee joh gewoon op PC spelen, deze game hoort thuis op de PC.
360 versie krijgt een aantal vernieuwingen en ik speel toch liever de "meeste volledige" versie.
Ik heb genoeg andere games en dvd's tot die tijd.

RPGer
5th December 2008, 15:50
360 versie krijgt een aantal vernieuwingen en ik speel toch liever de "meeste volledige" versie.
Ik heb genoeg andere games en dvd's tot die tijd.
Dat weet je nog niet, consoles hebben niet een al te beste naam wat RPGs betreft, veel die hard RPG liefhebbers (waaronder ikzelf) beschuldigen de console van kwaliteitsverlies en vercommercialisering binnen het genre. Er gebeurde jarenlang niks in RPG wereldje en de absurde aandacht aan games als Fable en Oblivion werd ik alleen maar boos van. Toen was er opeens THE WITCHER. Daarvoor vind ik het een beetje vloeken in de kerk om te zeggen "ik koop wel de console versie", dit was zo'n lekkere protest game.

mad max
5th December 2008, 16:23
@RPGer

Er zijn zat complexe RPG's op de consoles hoor, het is meer dat vooral de 'simpelere' games tegenwoordig de aandacht van het grote publiek trekken. Maar dat geldt zowel voor de consoles als voor de PC.

Zelf ben ik trouwens al een paar dagen met the witcher bezig, en ik moet zeggen dat het met de verbeteringen van de EE versie echt een geweldige game is geworden. Toen ik de demo een jaar terug voor het eerst speelde was ik niet erg enthousiast over de game, maar bijna alle problemen die met toen irriteerden zijn er nu wel uitgehaald.

Wat wel jammer is, is dat the witcher op bepaalde punten, net zoals een hoop PC RPG's, de 'polish' mist die veel andere moderne games wel hebben. De animaties zijn bijvoorbeeld vrij slecht gedaan, het is allemaal heel basic, wat toch een beetje aan de hele ervaring afdoet. En grafisch ziet het er niet altijd even geweldig uit.
Maar daar staat wel tegenover dat andere dingen zoals het hele alchemy systeem en het verhaal erg goed uitgewerkt zijn. En het is natuurlijk ook wel te begrijpen dat een ontwikkelaar met een beperkt budget niet al die dingen meteen perfect kan doen.

Liquidje
5th December 2008, 16:28
Waarom waarom is de game nog steeds minimaal 35 euro :S

Ik ben namelijk toch overstag :P Maar ben op zoek naar de Enhanced Edition "zodat ik em alvast heb" :P

mad max
5th December 2008, 16:38
Ik heb gewoon de normale versie voor €13 bij dimplus besteld, en volgensmij kun je hem zelfs goedkoper krijgen in sommige winkels. :P Maar de game is wel €35 waard hoor, een van de beste games die ik dit jaar heb gespeeld iig.

ColdWar
5th December 2008, 16:39
Vroeger was ik nooit zo'n fan van RPG's. De laatste tijd alleen maar!
Ik heb nu nog alleen Oblivion voor de PS3. Met mn verjaardag Fallout 3 en ooit nog eens The Witcher.

Heeft iemand nog tips voor een goede RPG op de PS3? Mail me : TheEnglishMaffia@hotmail.com (mailto:TheEnglishMaffia@hotmail.com)

=HellFire=
5th December 2008, 16:52
Liquid, ik heb nog wel een extra promo copy over geloof ik. Moet je alleen de enhanced edition downloaden.

Liquidje
5th December 2008, 16:53
Mij maakt het allemaal niet uit, zolang het maar niet teveel kost, aangezien ik er op de korte termijn wss toch geen tijd voor heb :P

JB70
10th December 2008, 01:30
Een paar dagen geleden de enhanced editie helemaal uitgespeeld, heerlijk!
En op een vrij oud systeem nog wel! Wat betreft verhaallijn en het echte klassieke "role-playing" is dit de beste RPG die ik ooit gespeeld heb. Ook qua sfeer en qua grappige/mooi details, fantastisch!
Wel goed om bij aan te tekenen dat als je van echte free-roaming RPG houdt, je toch minder aan je trekken komt bij dit spel. Weliswaar heb je qua verhaallijn superveel opties, de mogelijkheden om allerlei gebieden te ontdekken is natuurlijk vele malen kleiner dan bij de Bethesda spellen. Maar het spelveld is natuurlijk ook veel en veel kleiner. In wezen speelt alles zich op een relatief klein speelveld af, waardoor je soms het gevoel een dectective na te spelen (niet negatief bedoeld, maar wel goed om te weten). Precies hetzelfde verhaal kan ik ophangen voor de voorwerpen/magie, dat zijn er veel minder dan bij Bethesda, maar aan de andere kant: het is dan ook wel allemaal nuttig wat je gebruikt.

Duran
23rd January 2009, 14:53
Ben nu sinds enkele dagen ook bezig met the Witcher.
En tot nu toe - zit pas in chapter 1 - vind ik hem zeer goed.
Goed verhaal, geode graphics, goede RPG-elementen.
En zelfs op mijn 3 jaar oude bak met maar 1 gig geheugen loopt hij vloeiend.

Hulde aan CD-Project.

Lord Vampire
26th January 2009, 23:12
Screenshots van de consoleversie :)

http://static.gameparty.net/pictures/13/82/138203.jpg (http://static.gameparty.net/pictures/13/82/138203.jpg)

http://static.gameparty.net/pictures/13/82/138204.jpg (http://static.gameparty.net/pictures/13/82/138204.jpg)

http://static.gameparty.net/pictures/13/82/138205.jpg (http://static.gameparty.net/pictures/13/82/138205.jpg)

http://static.gameparty.net/pictures/13/82/138206.jpg (http://static.gameparty.net/pictures/13/82/138206.jpg)

http://static.gameparty.net/pictures/13/82/138207.jpg (http://static.gameparty.net/pictures/13/82/138207.jpg)

Pokalapoketl
26th January 2009, 23:48
Bullshots?

Like-a-Bunny
27th January 2009, 00:17
Bullshots?
Que?

Maar oh boy oh boy oh boy! Nu nog een consoleport van S.T.A.L.K.E.R. en 2009 is klaar. :+

Duran
27th January 2009, 15:37
Denk dat de gameplay van The Witcher ook uitstekend geschikt is voor de console.
Bij Stalker denk ik dat wat minder.

Ben nu zelf The Wicher aan het spelen.
Had hem destijds in 2007 gekocht, maar nooit tijd voor gehad (stomme Guild Wars lol).
En heb hem pas geleden geinstalleerd en gratis de patch gedl-ed voor de enhanced edition.
Hulde voor de ontwikkelaar dat ze dit gratis beschikbaar hebben gesteld voor de mensen die het origineel reeds hadden.
Inderdaad een prachtig spel.
Zit nu in chapter 2 en het verveeld geen moment.

The Witcher 2 is trouwens - volgens de geruchten - ook reeds in ontwikkeling, samen met een nog onaangekondigde nieuwe franchise.

Rifte
27th January 2009, 15:43
Denk dat de gameplay van The Witcher ook uitstekend geschikt is voor de console.
Bij Stalker denk ik dat wat minder.

Ben nu zelf The Wicher aan het spelen.
Had hem destijds in 2007 gekocht, maar nooit tijd voor gehad (stomme Guild Wars lol).
En heb hem pas geleden geinstalleerd en gratis de patch gedl-ed voor de enhanced edition.
Hulde voor de ontwikkelaar dat ze dit gratis beschikbaar hebben gesteld voor de mensen die het origineel reeds hadden.
Inderdaad een prachtig spel.
Zit nu in chapter 2 en het verveeld geen moment.

The Witcher 2 is trouwens - volgens de geruchten - ook reeds in ontwikkeling, samen met een nog onaangekondigde nieuwe franchise.
Hmm, Heb er alleen over gehoord, dacht dat het iets was wat een beetje dezelfde game-style had als Oblivion? FPS-Adventure RPG?

Sobek
27th January 2009, 16:43
@ Duran,

Je speelt nu The Witcher, maar heb je Gothic 3 al helemaal uitgespeeld?

Zelf heb ik nog geen tijd gevonden om The Witcher te spelen... Ben nu juist druk bezig met Sacred 2, Guild Wars en M2TW.

Lord Vampire
27th January 2009, 17:00
Hmm, Heb er alleen over gehoord, dacht dat het iets was wat een beetje dezelfde game-style had als Oblivion? FPS-Adventure RPG?
HET voordeel van the Witcher is dat het juist niet First Person is, maar Third Person of (zoals ik speelde) isometrisch standpunt. Isometrisch is nog altijd het beste standpunt voor dit soort RPG's imo. Verder lijkt het sowieso niet echt op Oblivion.

Rifte
27th January 2009, 17:23
HET voordeel van the Witcher is dat het juist niet First Person is, maar Third Person of (zoals ik speelde) isometrisch standpunt. Isometrisch is nog altijd het beste standpunt voor dit soort RPG's imo. Verder lijkt het sowieso niet echt op Oblivion.
Ah oke, klinkt wel cool, kzal het wel n keertje bekijken. ;)

Duran
28th January 2009, 15:16
@ Duran,

Je speelt nu The Witcher, maar heb je Gothic 3 al helemaal uitgespeeld?

Zelf heb ik nog geen tijd gevonden om The Witcher te spelen... Ben nu juist druk bezig met Sacred 2, Guild Wars en M2TW.
Jupz,
Gothic 3 is inmiddels uitgespeeld.

Na alle patches zeker een goed spel, geen topper, maar zeker goed.

Duran
28th January 2009, 15:17
In de Witcher kan je kiezen voor 3 camerastandpunten :
Low-isometrisch - high isometrisch en over the shoulder.
Kwestie van smaak welke je het leukst vindt.

Nee het lijkt niet echt op Oblivion, The Witcher is beter.

Pipo the clown
28th January 2009, 15:23
The Witcher en Oblivion zijn 2 totaal verschillende games. Niet te vergelijken in welk opzicht de een beter is dan de ander.

macc
28th January 2009, 15:30
In een aantal opzichten zijn ze wel te vergelijken (karakters, verhaal, animations). En in die opzichten is The Witcher ook een veel betere game.:)

Pipo the clown
28th January 2009, 22:13
Klopt volledig. Voor de sfeer in het spel vind ik geweldig.

RPGer
29th January 2009, 11:39
OMG we gaan toch niet The Witcher met Oblivion vergelijken he...!

Pokalapoketl
29th January 2009, 12:34
Que?
Ze zien er naar mijn mening geretoucheerd uit.

Ik zou toch zweren dat ik dit eerder heb gereplyed.

Illuv
29th January 2009, 13:39
Welke screenshots zijn tegenwoordig niet meer geretoucheerd? Screens doen me al jaren niets meer, filmpjes willen we zien.

Duran
29th January 2009, 15:13
Trouwens voor de consoleversie is een aparte thread.
Gebruik die als je screens etc van de consoleversie wilt plaatsen.

Deze thread is voor de PC-versie.

Lord Vampire
29th January 2009, 15:27
Je hebt gelijk, was me ontschoten dat we daar een aparte voor hebben, aangezien we dat tegenwoordig niet meer scheiden. Daar staan ze trouwens bijna allemaal al in ook haha :D

Illuv
29th January 2009, 15:32
Kunnen we die threads niet mergen, gezien de nieuwe koers van het GNL forum?

Lord Vampire
29th January 2009, 15:43
Lijkt me inderdaad het handigst. :)

RPGer
29th January 2009, 20:00
Jij moet je echt heel diep gaan schamen jongeman |:[

Pokalapoketl
29th January 2009, 21:56
Welke screenshots zijn tegenwoordig niet meer geretoucheerd? Screens doen me al jaren niets meer, filmpjes willen we zien.
True, maar dat zijn vaak meer zaken als AA enz. Bij deze screens heb ik het idee dat er wel meer mee is gedaan om het een schilderachtig uiterlijk te geven.

Sobek
30th January 2009, 00:23
Jij moet je echt heel diep gaan schamen jongeman |:[
LOL :D
Spelen zal ik The Witcher zeker... ,P

Anju
4th February 2009, 10:15
Ben zojuist ook maar eens begonnen met EE. Eerste indruk is overwegend positief, kan ook nu al zien waar al die lofgezangen vandaan komen :).

Duran
4th February 2009, 15:18
Goeie zet Anju.

Je zult niet teleurgesteld worden.
Zit nu zelf in chapter 3 en het spel blijft gewoon zeer interessant en leuk.

Tot nu toe geef ik het een 9,3, waarmee het gelijk in mijn lijst met klassiekers verschijnt.

Lord Vampire
8th February 2009, 13:54
Nieuwe screenies:

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/0/5/8/7/4/TWROTWW_9__1.JPG.jpg (http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/0/5/8/7/4/TWROTWW_9__1.JPG.jpg)

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/0/5/8/7/4/TWROTWW_3.JPG.jpg?slideshow=true (http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/0/5/8/7/4/TWROTWW_3.JPG.jpg?slideshow=true)

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/0/5/8/7/4/TWROTWW_56_25.JPG.jpg?slideshow=true (http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/0/5/8/7/4/TWROTWW_56_25.JPG.jpg?slideshow=true)

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/0/5/8/7/4/TWROTWW_44_33.JPG.jpg?slideshow=true (http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/4/0/5/8/7/4/TWROTWW_44_33.JPG.jpg?slideshow=true)

bron (http://www.eurogamer.net/gallery.php?game_id=10826&article_id=405874#anchor)

RPGer
9th February 2009, 11:43
Goeie zet Anju.

Je zult niet teleurgesteld worden.
Zit nu zelf in chapter 3 en het spel blijft gewoon zeer interessant en leuk.

Tot nu toe geef ik het een 9,3, waarmee het gelijk in mijn lijst met klassiekers verschijnt.
Goedzo! Nog meer Witcher fans!!

Duran
9th February 2009, 15:16
Inderdaad, dit spel heeft me echt overtuigd.

Zit nu bij het einde van chapter 5 (ja, ik kan bijna niet stoppen met spelen) en het spel zit gewoon klasse in elkaar.
Qua verhaal, sfeer, combat etc is dit de beste RPG van de laatste jaren.
Ruim beter als Oblivion en FallOut.

Mijn cijfer voor het spel heb ik inmiddels al verhoogd naar 9,4.

En als ik dadelijk het spel uitgespeeld heb, dan kan ik nog even de 2 officiele en gratis uitbreidingen spelen (Side effects & The price of Neutrality).

Top spel !

Leis
20th February 2009, 22:49
*Schop de topic weer omhoog*

Is het mogelijk om met een XBOX 360 controller The witcher te spelen op de pc? Ik speel nu voornamelijk altijd met een controller dan met de keyboard + muis.

Duran
25th February 2009, 17:24
Geen idee ....
maar ... waarom zou je dat ook willen.
The Witcher is voor de PC gemaakt en speelt ook gewoon lekker met
muis en toetsenbord.

In het begin kan je een keus maken hoe je het spel wil spelen, of eenbovenaanzicht of over the shoulder camera.
Zelf heb ik hem met OST-camera gespeeld en dat werkte heerlijk.

Ben nu al benieuwd naar The Witcher 2.

The Chosen One
25th February 2009, 17:57
Als je hem met een xbox controller wilt spelen kun je echt het beste wachten op de 360 versie.
Daar is de besturing ook aangepast aan de controller.
Vanzelfsprekend.

=HellFire=
4th March 2009, 21:34
Zo, had The Witcher EE al tijden in huis (vanwege een bezoekje aan Atari) maar vandaag ga ik er ook mee bezig. Installatie van die patch is wel amateuristisch gedaan zeg. En een corrupte patch vanwege een screen saver is buitengewoon sloppy programmeerwerk. Maar goed, ik ben nog steeds erg benieuwd. Had het eerste hoofdstuk kort gedaan, maar spel liep toen nog niet soepeltjes. Nu met nieuwe videokaart moet dat wel goedkomen :).

Lord Vampire
4th March 2009, 21:38
Zo, had The Witcher EE al tijden in huis (vanwege een bezoekje aan Atari) maar vandaag ga ik er ook mee bezig. Installatie van die patch is wel amateuristisch gedaan zeg. En een corrupte patch vanwege een screen saver is buitengewoon sloppy programmeerwerk. Maar goed, ik ben nog steeds erg benieuwd. Had het eerste hoofdstuk kort gedaan, maar spel liep toen nog niet soepeltjes. Nu met nieuwe videokaart moet dat wel goedkomen :).
Let me spell it out for you: FREE, EF, AR, IE IE, FREE... :P

=HellFire=
4th March 2009, 22:59
Als het meer ergernissen oplevert dan dat ik er speeluren aan beleef.... :P En come on, nu zoekt ie naar een serial number - DISC NOT FOUND? Zit er in lul. Tering he.

Het is trouwens een Pre-release versie. Wel gewoon in de EE-verpakking, dus lijkt heel wat. Heb ook 3 boekies, map, making off, audio etc. erbij. Maar vrolijk word ik er niet van. Patchen wil dus niet alvast en opstarten ook niet. Pfffff. Whyyyy!?

Ubertheman
4th March 2009, 23:45
Ik heb dus de EE in de winkel aangeschaft, en hoewel de game zeer tof is, heb ik desondanks toch een crack moeten gebruiken om de game te kunnen opstarten. Dus je bent iig niet de enige met proberen.

=HellFire=
4th March 2009, 23:55
Kon de crack voor versie 1.35 niet eens vinden. :') Da's helemaaal bizar. Ik probeer 't nu via de normale Witcher via de code van EE met de patches. Hoezo omslachtig!

RomeoX
7th March 2009, 04:49
The Witcher is nu met 1,2 miljoen verkochte exemplaren 1 van de 100 best verkochte PC-games aller tijden. Netjes!

http://www.rpgwatch.com/show/newsbit...&newsbit=11528 (http://www.rpgwatch.com/show/newsbit?rwsiteid=1&newsbit=11528)

Leis
7th March 2009, 23:33
The Witcher is nu met 1,2 miljoen verkochte exemplaren 1 van de 100 best verkochte PC-games aller tijden. Netjes!

http://www.rpgwatch.com/show/newsbit...&newsbit=11528 (http://www.rpgwatch.com/show/newsbit?rwsiteid=1&newsbit=11528)
Inderdaad, maar we weten dat The Witcher goeie RPG is. \o/

Pokalapoketl
20th March 2009, 22:48
http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/964/964843/the-witcher-rise-of-the-white-wolf-20090320101555677.jpg (http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/964/964843/the-witcher-rise-of-the-white-wolf-20090320101555677.jpg)
http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/964/964843/the-witcher-rise-of-the-white-wolf-20090320101551318.jpg (http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/964/964843/the-witcher-rise-of-the-white-wolf-20090320101551318.jpg)
http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/964/964843/the-witcher-rise-of-the-white-wolf-20090320101559287.jpg (http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/964/964843/the-witcher-rise-of-the-white-wolf-20090320101559287.jpg)

http://www.geekzone.co.nz/imagessubs/a4d5ed9f4988b3692a5ce940b516f57d.jpg

Brainstorm
20th March 2009, 23:57
Kon de crack voor versie 1.35 niet eens vinden. :') Da's helemaaal bizar. Ik probeer 't nu via de normale Witcher via de code van EE met de patches. Hoezo omslachtig!
Een beetje illegaal downloaden terwijl ie bij een game site werkt tsssk.

Lord Vampire
21st March 2009, 04:52
Een beetje illegaal downloaden terwijl ie bij een game site werkt tsssk.
Hij heeft het spel toch legaal heeft hij gezegd? Maar die werkt dus niet goed.

AuG
21st March 2009, 05:03
dit is echt een super mooie game alleen het questen is soms onoverzichtelijk maar voor de rest super spel

Lord Vampire
21st March 2009, 14:28
dit is echt een super mooie game alleen het questen is soms onoverzichtelijk maar voor de rest super spel
Ik vind het juist best aardig gedaan. Het had overzichtelijker kunnen zijn, maar je kunt heel mooi sorteren op main quest, side quests en per chapter enzo. Best goed te doen.

Liquidje
21st March 2009, 14:33
Gawd... ik moet deze game ook eens spelen... Ik heb echt TEVEEL nog om te spelen :'(

Varg
22nd March 2009, 01:00
Gawd... ik moet deze game ook eens spelen... Ik heb echt TEVEEL nog om te spelen :'(
Same here. :'(

RPGer
23rd March 2009, 13:52
Je kan nooit teveel hebben om the witcher te spelen, aangezien het één van de beste games is van de afgelopen 5 jaar moet ie bovenaan je lijst staan, en dan de rest zou ik zeggen.

R0nnNL
23rd March 2009, 14:01
*mooie plaatjes*
En dan? Wat is dit? De consoleversie? :P Ik heb bijna de indruk dat de game mooier is dan op de PC? Lijkt wel alsof de belichting beter is.

God ik moet echt weer verder met deze game. Zit nog in Chapter 1 en kan eigenlijk niet wachten om de grote stad in te gaan. Dan schijnt de game écht los te komen.

Duran
23rd March 2009, 16:52
En dan? Wat is dit? De consoleversie? :P Ik heb bijna de indruk dat de game mooier is dan op de PC? Lijkt wel alsof de belichting beter is.

God ik moet echt weer verder met deze game. Zit nog in Chapter 1 en kan eigenlijk niet wachten om de grote stad in te gaan. Dan schijnt de game écht los te komen.
Het zijn Xbox360 screens.
Zien er inderdaad mooi uit.
Maar niet beter als op de PC, tenminste niet dan de Enhanced edition.

En je moet inderdaad verder gaan, vanaf chapter 2 gaat het verhaal pas echt los.
Ben van mening dat The Witcher beter is als Oblivion en FallOut 3 en zeker een van de beste RPG's is van de laatste jaren.

R0nnNL
23rd March 2009, 16:58
Oblivion wist mij sowieso niet echt lang te boeien. Het spel mist gewoon bepaalde elementen die ik zeer belangrijk vind in een RPG en mij door laat spelen tot het eind.

Fallout 3 moet ik altijd nog eens proberen.

Wakkum
29th April 2009, 07:40
Consoleversie The Witcher gecancelled (http://www.eurogamer.nl/articles/the-witcher-komt-niet-naar-de-consoles)

Anju
29th April 2009, 10:41
Dat zou echt zonde zijn, gezien de kwaliteit van de PC-versie en de potentie van de console-versies.

Ubertheman
29th April 2009, 11:53
Het is nog een gerucht he, het is nog niet zeker. (Hoewel de kans wel groot is)

Lord Vampire
29th April 2009, 13:30
Dat zou echt jammer zijn. Ik heb voor de pc al een speciale collector's edition (en een normale editie die ik gewonnen heb :P) en ik zou hem voor de PS3 ook gekocht hebben, omdat het gewoon een fantastisch spel is.

Asmoday
29th April 2009, 14:48
Eerlijk gezegd kan ik er geen traan om laten.
laat ons PC gamers ook meer eens Exclusives hebben die NIET op de console uitkomen.

Console gamers hebben zoveel games die PC gamers willen hebben, nu is het eens andersom.

Aan de andere kant, hoe meer geld CDprojekt krijgt met verkopen, hoe mooier the Witcher 2 wordt :)

RPGer
29th April 2009, 15:06
Ja die console versie interesseert me niet, maar het zou jammer zijn als een mogelijk vervolg in het gedrang komt.

Michiel1986
29th April 2009, 15:14
http://www.gametrailers.com/news/wit...cancelled-/782 (http://www.gametrailers.com/news/witcher-rotww-cancelled-/782)

dat zal zonde zijn idd

RomeoX
29th April 2009, 18:19
Zo dat is echt wel jammer zeg, het had de bekendheid van CD Projekt RED nog wat verder kunnen vergroten (zo kan je het namelijk ook zien). Het is niet te hopen dat dit het begin is van het einde van deze ontwikkelaar.

Wakkum
29th April 2009, 18:55
Eerlijk gezegd kan ik er geen traan om laten.
laat ons PC gamers ook meer eens Exclusives hebben die NIET op de console uitkomen.

Console gamers hebben zoveel games die PC gamers willen hebben, nu is het eens andersom.

Wat een buillshit, alsof het een wedstrijd is. We zijn allemaal gamers en
wensen elkaar allemaal de beste games toe.

Lord Vampire
29th April 2009, 21:44
Inderdaad. Als de pc versie nou zou lijden onder een multiplatform titel, dan vind ik het wat anders, maar hij is al lang en breed uit voor de pc, dus dan mag hij prima naar de consoles komen, aangezien dat 0,0 gevolgen heeft voor het spel op de pc.

Ik vind het erg jammer, want mijn pc trok hem niet helemaal lekker, dus ik zou hem graag vloeiend op de console spelen.

Duran
29th April 2009, 22:14
Is inderdaad jammer.

Inmiddels melden Gamebanshee en Edge het.
Dus ben bang voor jullie dat er wel eens waarheid in zou kunnen zitten.

Hoewel ik het op zich wel vreemd vindt , heb de Witcher op de PC gespeeld en ik vond het de beste actie-rpg van de laatste jaren.
Heb de Ehnanced edition gespeeld en die liep vloeiend op mijn inmiddels 4 jaar oude gamepc.
Ik weet zeker dat het ook een monsterhit op de console zou zijn geworden.
Daarom snap ik niet waarom MS of Sony de ontwikkeling niet (financieel) ondersteund.

Wie weet, volgens de berichten zijn er een aantal ontslagen gevallen en is de rest van de mensen allemaal op The Witcher 2 gezet.
Denk dat deze dan voor de PC en de consoles gelijktijdig komt.

Zou wel tegen iedereen zeggen die hem nog niet gespeeld heeft :
KOOP dit spel en speel het ... je zult niet teleurgesteld worden !

Asmoday
29th April 2009, 22:37
Jij mag het bullshit vinden, ik niet.

Als iedereen die de Witcher wil spelen hem gewoon koopt op de pc * wat velen al gedaan hebben * laat dat ook eens zien dat als je kwaliteit game's uitbrengt op de PC de verkopen echt niet tegen vallen en dan hebben we gelijk de kern te pakken waarom piraterij er is.

Tevens is het zo dat als de console versie er wel zou komen er ik heilig van overtuigd ben dat The Witcher 2 dan een Multiplatform game zou worden.
En als ik ergens een tering hekel aan heb zijn het Multiplatform games die op de pc als ondermaats worden gesteld.

Neem BV : Xmen - Org Wolverine.
Multi MULTI platform, en tot dusver heb ik alleen maar trailers gezien van de Xbox 360 versie.
Ik wil hem kopen, maar ik ben bang dat pc gamers wederom met de PSX versie worden opgescheept.

Kijk maar naar The Incridible Hulk bv, dat was echt RUK op de PC aangezien het een PSX poort was.

Ja ik gun elke gamer de beste games, maar de games maatschappij gunt PC gamers dat niet.
Elke Multiplatform game so ver presteerde ondermaats op de PC of zag er gewoonweg erg slecht uit omdat het een PSX conversie was.

En zoals al eerder aangegeven, laat de Witcher lekker PC exlclusief zijn, bijna elke pc zou hem tegenwoordig moeten kunnen draaien.
Ik draaide hem zelfs op een AMD 3200x2 met een geforce 7600GT.

Dus het argument dat er veel mensen zien die hem niet kunnen spelen is verwaarloosbaar.
Als je een pc gamer bent, heb je minimaal dat systeem wat ik net genoemd heb.

Tevens is het zo, dat elke multi platform game altijd veel later op de pc uitkomt : Bionic Commando / SF 4 / om er maar ff 2 te noemen.

Nu ook weer, Wolverine is voor de Xbox360 en de PS3 al te verkrijgen, en pc gamers moeten wachten tot vrijdag.
Het is maar 2 dagen maar het gaat om het principe.

En als jij het bullshit vindt dat ik de mening heb dat PCgamers ook wel een paar mooie exclusives mogen hebben, dan is dat jammer voor jou.
Om nog 1 voorbeeld te noemen, Dragon Age : Origins, was een PC exclusive, maar nu niet meer.

Was een instant must buy voor me, maar nu wacht ik eerst wel af op de uiteindelijke versie.

Mijn enig is heel simpel, Console gaming heeft Pc gaming in een verdom hoekje gedrukt en je kan roepen wat je wil het blijft een feit.

Piraterij? Nee hoor, kutgames op de PC uit geven dat zorgt voor slechte verkopen.