PDA

View Full Version : [MMORPG] Star Trek Online

Lord Vampire
29th July 2008, 02:57
Cryptic bevestigt Star Trek Online

Cryptic Studios heeft bevestigd dat het momenteel werkt aan een MMO die gebaseerd is op het Star Trek universum. Dit nadat in januari de ontwikkeling van deze Star Trek Online titel nog werd stopgezet.

Star Trek Online werd in eerste instantie in 2004 al aangekondigd door Perpetual Entertainment, maar het project werd begin dit jaar afgeblazen omdat er geen koper voor de licentie gevonden kon worden. De ontwikkeling van de titel ligt nu dus in handen van Cryptic Studios en de eerste beelden hiervan kunnen we verwachten tijdens de Star Trek Convention in Las Vegas.

Een compleet universum

'Star Trek ging nooit om één enkel personage, schip of planeet. Star Trek heeft alles te maken met een compleet universum', zegt Jack Emmert van Cryptic Studios. 'Een MMORPG is dan ook uitermate geschikt om zoiets te creí«ren en geeft spelers de kans om iedere centimeter hiervan te verkennen.'

Wanneer we de game kunnen verwachten, is nog onbekend. Wel liet Cryptic weten dat Star Trek Online zal verschijnen op de pc en consoles. Het is niet bekend voor welke consoles de ontwikkelaar precies bezig is.
Dus toch wel :) Ik ben benieuwd. Er is in elk geval ENORM veel achtergrond informatie aanwezig, op basis van 40 jaar series/boeken/films, dus dit kan een heel erg mooi project worden. We zullen zien.

RomeoX
29th July 2008, 03:47
Ik heb niet zoveel met Star Trek. Mannen in pyjama's kan ik niet echt serieus nemen. :P Ook de vandaag verschenen screenshots deden me niet zoveel. Desalniettemin kijk ik WEL uit naar de nieuwe ST-film van JJ Abrams. Maar dat is weer een heel ander verhaal. :)

Shakermaker
29th July 2008, 03:57
Mannen in pyjama's kan ik niet echt serieus nemen.
Ben inderdaad benieuwd hoe ze dat gaan doen met die uniformen. Eén van de leuke dingen van van muhmuhmorpegers is de loot en het pronken daarmee. Daar is niet echt mogelijkheid toe met die spandex pakjes.

RPGer
29th July 2008, 14:18
Ik heb niet zoveel met Star Trek. Mannen in pyjama's kan ik niet echt serieus nemen. :P Ook de vandaag verschenen screenshots deden me niet zoveel. Desalniettemin kijk ik WEL uit naar de nieuwe ST-film van JJ Abrams. Maar dat is weer een heel ander verhaal. :)
Word B)

Lord Vampire
29th July 2008, 15:06
De Star Trek series (met name Next Generation en Deep Space Nine en in iets mindere mate Voyager) zijn in mijn ogen enkele van de meest diepgaande series die er ooit zijn geweest, qua psychologie en filosofie en achtergrond.

Als ze de focus daar op zouden kunnen leggen in het spel en in mindere mate op de actie, zou dit echt heel tof kunnen worden, maar de vraag is of ze dat lukt.

RPGer
29th July 2008, 16:00
Ik lach me altijd stuk bij al die afleveringen waarbij de enterprise wordt vastgehouden door een binary forcefield manifestation in time and space waarbij aan het eind van de aflevering de oplossing ligt in het reversen van de binary polarity thrusters waardoor een wormhole wordt gecreeí«rd waardoor ze de jump naar lightspeed kunnen maken en aan een gewisse dood ontsnappen.

RomeoX
29th July 2008, 17:32
De Star Trek series (met name Next Generation en Deep Space Nine en in iets mindere mate Voyager) zijn in mijn ogen enkele van de meest diepgaande series die er ooit zijn geweest, qua psychologie en filosofie en achtergrond.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik die series niet ken, dus je zult best gelijk hebben. Het trekt me op de een of andere manier gewoon niet zo, en daarbij ben ik over het algemeen niet zo'n sci-fi liefhebber. Een paar uitzonderingen daargelaten, dat wel, zoals Alien, Blade Runner, 2001:ASO, Firefly/Serenity, etc. Ook ben ik een tijdje terug begonnen met de moderne versie van Battlestar Galactica en die roeleert tot nu toe gewoon zwaar de pan uit. Maar afijn, we gaan off topic. :)

RPGer
29th July 2008, 18:45
Ik moet eerlijk bekennen dat ik die series niet ken, dus je zult best gelijk hebben. Het trekt me op de een of andere manier gewoon niet zo, en daarbij ben ik over het algemeen niet zo'n sci-fi liefhebber. Een paar uitzonderingen daargelaten, dat wel, zoals Alien, Blade Runner, 2001:ASO, Firefly/Serenity, etc. Ook ben ik een tijdje terug begonnen met de moderne versie van Battlestar Galactica en die roeleert tot nu toe gewoon zwaar de pan uit. Maar afijn, we gaan off topic. :)
Dit is wel heel maf, alsof ik mezelf teruglees! Wij hebben een hoop gemeen zo te lezen. Battlestar rules idd!

Obsidian
29th July 2008, 19:13
Een Star Trek MMORPG. Als je dan ook een USS schip kan verkennen is het helemaal mooi, bijvoorbeeld op de brug van de USS Enterprise staan.

1shadow1
29th July 2008, 19:18
Ik had toch veel liever een Star Wars mmo gezien, maar die komt er volgens mij al in de vorm van KoTor 3 dacht ik. Ik zou echt graag bv. de Death Star helemaal verkennen of andere planeten.
Star Trek ken ik wel, maar telkens als ik een aflevering bekijk vind ik het zo saai dat ik onmiddellijk verder zap.
Anyway, het is weer eens wat anders dan orcs en dwergen.

aXe
29th July 2008, 21:57
Ik blijf toch wachten op de game die echt eens meerdere sterrenstelsels maakt die je echt kan bezoeken (stel je beetje voor als het universum van Spore) en dat een planeet dan ook echt enorm is. Er moeten wel wat speciale plekken zijn want een totale random omgeving pakt vaak herhalend (maar net gedraaid) uit. EVE Online komt al heel ver, maar toch moedigt de game mij niet uit om op avontuur te gaan.

Eigenlijk zou ik graag een heel diverse game willen, beetje in de trend van tv episodes. De ene keer een battle, de andere keer een moord onderzoek, een keer op avontuur, nieuwe levensvormen tegenkomen, nieuwe technologie ontwikkelen, rescue mission etc. etc. Beetje ala DS9. Maar gewoonweg random ergens in het universum terechtkomen en weer de weg naar huis te vinden (Voyager) spreekt mij ook wel aan :)

Ik ben erg benieuwd hoe uitgebreid de game is en zal worden uiteindelijk.

Lord Vampire
29th July 2008, 23:03
Precies! Ik denk dat met name DS9 echt een onuitputbare bron aan quests zou kunnen opleveren en dan heb je nog eens 4 andere series waar je inspiratie weg kan halen. :)

AWAX
29th July 2008, 23:17
Ik vraag me af hoeveel Picard's en 7 of 9's etc.. er zullen komen ingame :+

Herrn
30th July 2008, 11:13
waarschijnlijk net zovel als er legolasses zijn in WoW :D

Obsidian
10th January 2010, 18:24
Even een verschrikkelijke schop tegen deze thread.

Ik heb de Deluxe Edition besteld op steam en aanstaande dinsdag begint de beta.

Wat filmpjes:

http://www.youtube.com/v/OzuaRtwX3qg
http://www.youtube.com/v/E3IGbaDQ4rM

Lord Vampire
10th January 2010, 18:42
Het ziet er best tof uit. Ik denk als je een beetje van die echte oorlogen na kunt spelen, dat het wel een supervet spel wordt.

Een aantal van de beste stukken uit de serie DS9 zelf:

http://www.youtube.com/v/-Doca7D5CHs&feature=fvw

Forsythia
10th January 2010, 18:43
Wat vet, ik wist niet dat je DS9 ook echt kon bezoeken! Dat wordt dus mijn eerste bestemming aanstaande dinsdag! \o/

Obsidian
10th January 2010, 18:48
De game komt alleen wel op een klote moment uit zeg. Als het goed is ben ik dan Mass Effect 2 aan het spelen.

Obsidian
11th January 2010, 13:41
De Prometheus-class is aanwezig in de game!

http://s299.photobucket.com/albums/m...t=DSC_0168.jpg (http://s299.photobucket.com/albums/mm295/hittingsmoke/STO%20-%20PAX/?action=view&current=DSC_0168.jpg)

:D

Dan vraag ik mij af of je ook assault mode kan gebruiken. :)

Caracca
11th January 2010, 13:47
nee multi-vector-assault mode zit er niet in ;)

heb zelf de beta gespeeld, hoewel het in het begin wel leuk was ( kep zelfs m'n nieuwe ship :P) maar er zitten op dit moment zoveel bugs in, dit weekend was de 1e 48 hour test. en de server is iets van 5+ vastgelopen ofzo. en pvp is me nog niet echt gelukt :P

Darvo
11th January 2010, 16:47
Weet niet of dit wel zo boeiend is, wat ik bij de gameplay beelden zag trok me niet echt aan, Star Trek is leuk maar als MMO? Heb je ook echt een schip of is het een soort van eve achtig dat je een knopje in drukt en ze vliegen rondjes totdat 1 kapot is?

Zou leuk zijn als je de crew kon gebruiken om andere te enteren. Via AI crew of met spelers. Daar draait Star Trek ook om, als dat er in zit koop ik hem anders niet?

Dus zit het er in?

Shakermaker
11th January 2010, 20:58
Space travel schijnt behoorlijk intensief te zijn. Eurogamer schrijft er in een recente preview (http://www.eurogamer.net/articles/star-trek-online-beta-hands-on) dit over:

In these early stages, space combat proves the more compelling of Star Trek Online's game of two halves. Although the ships move slowly, it's surprisingly tense and hectic. Rather than using a vast array of skills, you find yourself mashing away mindlessly at the "fire all weapons" button while concentrating on balancing your shields and power priorities (switchable between attack, defence, speed and balanced) as well as the absolutely vital element of positioning your ship so as to expose the enemy's weakest shields but not your own. It's pleasantly engrossing, edge-of-seat multitasking that rewards quick thinking and skill alike, like a simplified three-dimensional version of Pirates of the Burning Sea's excellent naval combat.
Geen idee of enteren mogelijk is maar er zijn shuttles en ground combat is ook mogelijk, dus in theorie zou het moeten kunnen.

Ik ben zelf ook wel geí¯nteresseerd in deze game, maar de previews die ik tot nu toe heb gelezen zijn niet enthousiast genoeg om te pre-orderen. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die in de open beta zitten. Die begint morgen, toch?

Caracca
12th January 2010, 01:16
mja inmiddels is autofire er al in, en hoef je alleen 1 keer op attack te bashe, en ze wapens schietten wanneer ze in range zijn, hoewel ik de torpedo's nog wel manual moet vuren ( niet z'n ramp), op hogere lvl heb je idd ( meende als tactical ship) danwel op hoge lvl de mogelijkheid om andere schepen te boarden/enteren om op z'n manier bij de vijand de systems de sabotage ;) ( dit is een skill, dus AI related, tenzij het deel is van een missie, zul je dit dus niet fysiek zelf doen )

Darvo
12th January 2010, 09:19
mja inmiddels is autofire er al in, en hoef je alleen 1 keer op attack te bashe, en ze wapens schietten wanneer ze in range zijn, hoewel ik de torpedo's nog wel manual moet vuren ( niet z'n ramp), op hogere lvl heb je idd ( meende als tactical ship) danwel op hoge lvl de mogelijkheid om andere schepen te boarden/enteren om op z'n manier bij de vijand de systems de sabotage ;) ( dit is een skill, dus AI related, tenzij het deel is van een missie, zul je dit dus niet fysiek zelf doen )
Komop zeg, dat is gewoon troep, als ze nou gewoon echt Star Trek na gaan doen IPV een arcade maken. Boarden van een schip is meestal de orde van de dag bij Star Trek.

Shakermaker
12th January 2010, 09:30
Ik denk dat de ST:O community als een stekker baalt dat je er niet bij bent, Darvo.

Kirov
12th January 2010, 13:23
Komop zeg, dat is gewoon troep, als ze nou gewoon echt Star Trek na gaan doen IPV een arcade maken. Boarden van een schip is meestal de orde van de dag bij Star Trek.
Met 4 man een borg schip binnenvallen. Dat past binnen de lore maar als een speler dat borg schip bestuurd zal dat niet gebeuren.

Like-a-Bunny
12th January 2010, 14:03
Ik vraag me af of Darvo ook daadwerkelijk ooit een aflevering van, ik noem maar The Next Generation, gezien heeft? :+

Van dit soort projecten (en Guild Wars II) baal ik dat ik mijn pc niet meer gebruik om te gamen.

Illuv
12th January 2010, 14:05
Nieuwe kopen Bunny, je mist een hoop moois ;)

Like-a-Bunny
12th January 2010, 14:09
Nieuwe kopen Bunny, je mist een hoop moois ;)
Ik heb nog een redelijke pc staan, maar die is niet meer aangesloten op het moment. :o Mmm....

[edit] Ik zie regelmatig interessante zaken langskomen waardoor ik weer twijfel de boel aan te sluiten. Sowieso zal ik actie moeten gaan ondernemen wanneer Call of Pripryat en Guild Wars II uitkomen natuurlijk.

Caracca
12th January 2010, 15:58
like i said, tenzij het een missie is zal het niet gebeuren, in pvp fights is het een sabotage skill ( shuttles kunnen ook gewoon uit de lucht worden geschoten). in missies zul je met je away team of op een schip komen, maar ook op planeten/starbases :p

Darvo
12th January 2010, 17:55
Ik vraag me af of Darvo ook daadwerkelijk ooit een aflevering van, ik noem maar The Next Generation, gezien heeft? :+
Next Generation helemaal gezien, Voyager helemaal gezien. Dus ik weet wel hoe een MMO eruit moet zien over Star Trek.

Heb ook die laatste Star Trek gezien, met de eerste Enterprice met die kapitein en de hond.

Dus niet van die domme reacties geven AUB. Dat jij overal tevreden mee bent kan ik niks aan doen.

like i said, tenzij het een missie is zal het niet gebeuren, in pvp fights is het een sabotage skill ( shuttles kunnen ook gewoon uit de lucht worden geschoten). in missies zul je met je away team of op een schip komen, maar ook op planeten/starbases :p
Het hoort dus gewoon overal tezijn, met freeroaming bijvoorbeeld. Dat je dus een piraat kan spelen.

Like-a-Bunny
12th January 2010, 18:06
Next Generation helemaal gezien, Voyager helemaal gezien. Dus ik weet wel hoe een MMO eruit moet zien over Star Trek.

Heb ook die laatste Star Trek gezien, met de eerste Enterprice met die kapitein en de hond.
Voor als je de series wel bekeken hebt zoals je dat hierboven zegt, mijn excuses.
Ik mis Deep Space Nine.

Dus niet van die domme reacties geven AUB. Dat jij overal tevreden mee bent kan ik niks aan doen.
En dat jij overal ontevreden over bent, generaliseert als de pest en dat je in menige thread de gemiddelde enthousiasteling afkapt met negatieve replies zonder enig zinnig argument, dáár kan ik niets aan doen. Maar dat ik me daaraan erger, maar ook kan lachen gelukkig, staat buiten kijf.
|)

Primate Ryan
12th January 2010, 18:10
Ik heb nog een redelijke pc staan, maar die is niet meer aangesloten op het moment. :o Mmm....

[edit] Ik zie regelmatig interessante zaken langskomen waardoor ik weer twijfel de boel aan te sluiten. Sowieso zal ik actie moeten gaan ondernemen wanneer Call of Pripryat en Guild Wars II uitkomen natuurlijk.
Uiteindelijk kom je waarschijnlijk toch wel weer bij de PC terecht. Op een gegeven moment stapelen de exclusives die je wil spelen zich op, begin je je te ergeren aan bepaalde beperkingen van de consoles en voor je het weet zit je weer achter je toetsenbord en vraag je je af waarom je í¼berhaupt afgescheid had genomen van die trouwe PC. Althans, zo ging het bij mij. :D

Like-a-Bunny
12th January 2010, 18:14
Uiteindelijk kom je waarschijnlijk toch wel weer bij de PC terecht. Op een gegeven moment stapelen de exclusives die je wil spelen zich op, begin je je te ergeren aan bepaalde beperkingen van de consoles en voor je het weet zit je weer achter je toetsenbord en vraag je je af waarom je í¼berhaupt afgescheid had genomen van die trouwe PC. Althans, zo ging het bij mij. :D
Klopt en dat wordt ook niet de eerste keer. Het is een cyclus die inderdaad doorbroken wordt door een aantal exclusives die zich op een gegeven moment niet meer laten negeren.
Alleen van dat geí¼pgrade wordt ik altijd zo moe. :(

Darvo
12th January 2010, 18:25
En dat jij overal ontevreden over bent, generaliseert als de pest en dat je in menige thread de gemiddelde enthousiasteling afkapt met negatieve replies zonder enig zinnig argument, dáár kan ik niets aan doen. Maar dat ik me daaraan erger, maar ook kan lachen gelukkig, staat buiten kijf.
|)
Hoezo zonder argumenten alles bijna gezien , en zeg dus wat bij het star trek genre hoort.

Caracca
12th January 2010, 18:27
Next Generation helemaal gezien, Voyager helemaal gezien. Dus ik weet denk hoe een MMO voor mij eruit zou moeten zien over Star Trek.

- fixed

dat een free-roam boarding gebeuren in er zou zitten is een must voor jouw ?, dan vraag ik me af of we dezelfde series hebben gezien. Heb nog nooit een federation ship, random iemand zien boarden puur omdat het kan.

maargoed dan mag je van mij wel Klingon spelen hoor beetje PvP & House vs House stuff :P daar zal het wel mogelijk zijn. maargoed pvp/pve safezone sectors, wotever.

Darvo
12th January 2010, 19:04
- fixed

dat een free-roam boarding gebeuren in er zou zitten is een must voor jouw ?, dan vraag ik me af of we dezelfde series hebben gezien. Heb nog nooit een federation ship, random iemand zien boarden puur omdat het kan.
Wil ook helemaal geen federation zijn, altijd maar de "good guy" spelen. Andere rassen enterde Enterprice / Voyager constant. Dus het hoort bij het spel. Maargoed je zult zien dan het weer een epix fail gaat worden. En niet meteen de eerste maand nee. Elke MMO leeft de eerste maand maar daarna zie je pas of het was is of niet.

En het is geen fixed want je weet hoe iets er moet uit zijn als je het genre kent, dus niet zo eigenwijs doen, en niet met die kinderachtige dingen komen als "dan heb jij iets anders gezien dan ik"

Entropy
12th January 2010, 19:11
Ik ben geen grote fan van ST maar heb wel altijd genoten van de series. Ga zeker ST spelen als/wanneer die uit is en zal daarna mijn mening vormen. Nu al een mening (over de hele gameplay) hebben is veel te speculatief want je weet helemaal niet hoe het er aan toe gaat.

Lord Vampire
12th January 2010, 19:15
Gewoon bijna niets meer volgen, dan kan je dat ook niet overkomen ;)

Illuv
12th January 2010, 19:23
Wil ook helemaal geen federation zijn, altijd maar de "good guy" spelen. Andere rassen enterde Enterprice / Voyager constant. Dus het hoort bij het spel. Maargoed je zult zien dan het weer een epix fail gaat worden. En niet meteen de eerste maand nee. Elke MMO leeft de eerste maand maar daarna zie je pas of het was is of niet.

En het is geen fixed want je weet hoe iets er moet uit zijn als je het genre kent, dus niet zo eigenwijs doen, en niet met die kinderachtige dingen komen als "dan heb jij iets anders gezien dan ik"
Heb jij ooit, maar dan ook ooit, toegegeven dat je het misschien wel eens bij het verkeerde eind had tijdens een discussie?

Ik krijg het idee dat ik net zo goed de liefde kan verklaren aan een nucleaire bunker. Net zoveel kans van slagen.

ot: de client download gaat nogal *traag*..

Darvo
12th January 2010, 19:31
Heb jij ooit, maar dan ook ooit, toegegeven dat je het misschien wel eens bij het verkeerde eind had tijdens een discussie?

Ik krijg het idee dat ik net zo goed de liefde kan verklaren aan een nucleaire bunker. Net zoveel kans van slagen.

ot: de client download gaat nogal *traag*..
Zovaak, maar volgens mij wil jij mij geen gelijk geven, dat is jou streven....

Like-a-Bunny
12th January 2010, 19:33
Gewoon bijna niets meer volgen, dan kan je dat ook niet overkomen ;)
En waarom ben jij ook alweer in deze thread? o:]

Forsythia
12th January 2010, 19:44
Damn, ik zit pas op 37% van de download! Ik wil nu al spelen! :'(

Obsidian
12th January 2010, 19:45
Je kan nog helemaal niet spelen. Beta begint pas om 18:00 geloof ik.

Forsythia
12th January 2010, 19:47
Je kan nog helemaal niet spelen. Beta begint pas om 18:00 geloof ik.
Dat komt dan mooi uit! :P Heb ik nog even de tijd.

Obsidian
12th January 2010, 20:23
Correctie: 19:00

@Darvo: Hoe zie jij dat gameplay technisch dat dan voor je? Stel jij vliegt door de ruimte en een vijand beamed een aantal troepen je schip binnen. Die troepen kunnen dan van binnenuit je schip vernietigen. Echter, in de mean time zijn jij en je vijand niet de enigen in een MMO wereld. Dus een andere vijand zou jou aan kunnen vallen. Dus, wat ik bedoel te zeggen, boarden zoals jij bedoelt (combat binnen een schip) is niet gedaan wegens gameplay-technische redenen.

Boarding Parties

Players will be able to send their crew over in shuttle crafts to board enemy ships. These boarding parties will try to take over parts of the ship's systems, decreasing the combat effectiveness of the enemy ship. Think of Worf and crew going over to a Borg vessel and knocking out the shields or transwarp drive. That's what boarding parties appear to be simulating.

Caracca
12th January 2010, 20:32
Damn, ik zit pas op 37% van de download! Ik wil nu al spelen! :'(
kan iemand me wat vertellen over de grootte van het spel via steam ? (d/l size)

misschien doordat ik de luxe heb/had om vanuit CB door te kunnen patche maar toen ik het moest d/l was het spel iets van 1.73 gb ofzo, uiteindelijk iets van 3 a 4 gb erbij moeten patchen

op dit moment is m'n STO install folder 10.3 gb ( ik weet download en install size kunnen enorm anders zijn), puur ter indicatie

Caracca
12th January 2010, 20:32
oh btw, servers zijn sinds 2 minuten online (18:32)

Forsythia
12th January 2010, 21:09
kan iemand me wat vertellen over de grootte van het spel via steam ? (d/l size)

misschien doordat ik de luxe heb/had om vanuit CB door te kunnen patche maar toen ik het moest d/l was het spel iets van 1.73 gb ofzo, uiteindelijk iets van 3 a 4 gb erbij moeten patchen

op dit moment is m'n STO install folder 10.3 gb ( ik weet download en install size kunnen enorm anders zijn), puur ter indicatie
Mijn map is nog geen 8 GB, exacte dowloadsize heb ik geen idee van.

Net even gespeeld, maar nu ik mijn een nieuw character wil inloggen lukt het al niet meer (map is full). Maar klopt het dat er maar 1 (!) server is?

Caracca
12th January 2010, 21:10
yep 1 mass server, meerdere isntances binnen deze server.

Obsidian
12th January 2010, 21:41
1 Mass Server, massive lag. :(

Caracca
12th January 2010, 21:42
http://www.massively.com/ voor een sto beta give awya stuff 10k keys

Forsythia
12th January 2010, 21:45
Ook leuk, als één van de eerste missies moet je transporten naar een ander schip. Leuk laadscherm, dan de melding "map is full"! |`(

Darvo
12th January 2010, 21:48
Correctie: 19:00

@Darvo: Hoe zie jij dat gameplay technisch dat dan voor je? Stel jij vliegt door de ruimte en een vijand beamed een aantal troepen je schip binnen. Die troepen kunnen dan van binnenuit je schip vernietigen. Echter, in de mean time zijn jij en je vijand niet de enigen in een MMO wereld. Dus een andere vijand zou jou aan kunnen vallen. Dus, wat ik bedoel te zeggen, boarden zoals jij bedoelt (combat binnen een schip) is niet gedaan wegens gameplay-technische redenen.
Dat is het riscio die je neemt, je stuurd gewoon je mannen aan om het schip te verdedigen en de aanvallers aantepakken.

Dus je kan gewoon door iemand vernietigd worden als je binnen aan het vechten bent, daarom board je ook alleen maar in rustige zones. Of ze kunnen de schepen immum / buiten een instance zetten zodat ze met elkaar kunnen vechten. Of om het echt te houden zodoen dat er bijstaat dat er boarding is dus als een ander aanvalt krijgt die geen punten.

Darvo
12th January 2010, 22:04
Heel leuk, maar als je niet gepreorded heb moet je die launcher van hun gebruiken. 6/7 kb per seconden, daar ga ik dus niet op wachten.....

Caracca
12th January 2010, 22:06
server heeft wel kuren vandaag :P ( ook al afgelopen weekend tijdens hun EERSTE 48 hour online test..)

4e keer alweer :P

Caracca
12th January 2010, 22:07
Heel leuk, maar als je niet gepreorded heb moet je die launcher van hun gebruiken. 6/7 kb per seconden, daar ga ik dus niet op wachten.....
mja dat, of je gebruikt een torrent :o

gevonden hier: http://installers.crypticstudios.com...108a.0.torrent (http://installers.crypticstudios.com/torrents/Star%20Trek%20ST.0.20100108a.0.torrent)

Forsythia
12th January 2010, 22:13
Goed, geen enkele launch van een MMO gaat vlekkenloos, daar zet ik me wel overheen.

Alleen jammer dat de start van de game alweer begint met de Borg. Ik had op een originelere opening gehoopt.

Entropy
12th January 2010, 22:31
server heeft wel kuren vandaag :P ( ook al afgelopen weekend tijdens hun EERSTE 48 hour online test..)

4e keer alweer :P
Duizenden (misschien wel tienduizenden!) mensen gaan allemaal tegelijk queuen. Vindt je het gek dat je soms geen toegang krijgT? Ik namelijk niet.

Caracca
12th January 2010, 22:44
Duizenden (misschien wel tienduizenden!) mensen gaan allemaal tegelijk queuen. Vindt je het gek dat je soms geen toegang krijgT? Ik namelijk niet.
zucht, daar ben ik me ook zeker wel van bewust. maar zit ook in een irc kanaal van sto samen met dev's en 700 andere lui. op het moment dat ik geconnect ben en je word gedisconnect, en vervolgens zie je "oh snap" van een dev, vervolgend door 300 trolls van dat ze eraf zijn gekicked. dan heeft dit niets te maken met server queing

Shakermaker
12th January 2010, 23:19
Thanks! Geactiveerd en via Fileplanet aan het downloaden. Gaat nog niet snel, maar rapper dan die launcher wsl.

Obsidian
13th January 2010, 10:22
Ik weet niet waar het aan ligt maar ik heb in STO net als in Champions Online, een onwijze last van soundstuttering en een lage fps.

Specs:

Intel Core 2 Duo E8500
4GB DDR2
Geforce XFX 9800GTX Black Edition
Creative Soundblaster X-Fi Extremegamer
Windows 7

Darvo
13th January 2010, 19:07
Bedankt voor de tijd verspilling en bandbreedte die ik gebruikt heb, voordat je een link plaats even zeker zijn dat het geen scam is....

Keys werken niet namelijk.

Iemand die nog een beta key heeft?

Kitoshi
13th January 2010, 19:17
http://www.startrekonline.com/openbeta#faq

Of ze werken weet ik niet, ik heb namelijk geen interesse in de game, dus heb ik het ook niet geprobeerd.

Darvo
13th January 2010, 19:28

Of ze werken weet ik niet, ik heb namelijk geen interesse in de game, dus heb ik het ook niet geprobeerd.
Voor de bovenste moet je allemaal betalen :( En die onderste had ik mij key vandaan.

Kitoshi
13th January 2010, 19:40
Fileplanet was wel mogelijk it seems, maar zijn out of keys.

Ze zeggen dat er meer aan komen, mocht ik het geluk hebben er 1 te krijgen, zal ik em naar je doorsturen, als je er op dat moment nog geen hebt.

CoinOperatedBoy
13th January 2010, 19:52
Er komen geen keys meer hoorde ik net van mensen die al in de Alpha zaten en de launch is nu voorjaar 2011.

Caracca
13th January 2010, 20:11
Er komen geen keys meer hoorde ik net van mensen die al in de Alpha zaten en de launch is nu voorjaar 2011.
mja en ik ben miljardair en heb 3 roze eenhoorns. nu moet ik alleen nog komen met bewijs voor m'n claim.

Darvo
13th January 2010, 20:15
Voorjaar 2011?
Nou denk dat dit niet slim is, Star Wars komt dan eerder.

CoinOperatedBoy
13th January 2010, 21:05
mja en ik ben miljardair en heb 3 roze eenhoorns. nu moet ik alleen nog komen met bewijs voor m'n claim.
Ik heb ook niet gezegd dat het waar is, echter spelen deze mensen al een aantal weken STO en hebben ze vrienden die zelf werken bij de ontwikkelaars.

Ik hoop voor jullie dat het niet waar is, mij maakt het niets uit het is geen game voor mij. Star Trek doet me helemaal niets.

Caracca
13th January 2010, 22:12
Ik zit met de dev's op irc. nog niets van gehoord. ( en speel het spel ook paar maand sinds cb )

MooseMode
13th January 2010, 23:13
Zou het kunnen dat C.O.B. Star Trek verwart met Star Wars? Op de gamerfrontpage stond vandaag namelijk dit bericht:

Star Wars: The Old Republic komt pas in de lente van 2011 uit. Dat heeft uitgever LucasArts bekendgemaakt.

Want lijkt me sterk dat ze een jaar lang open beta houden.

coolkast
14th January 2010, 01:02
Ondanks de bugs vermaak ik me prima met de beta :P

Duran
14th January 2010, 15:16
Klopt en dat wordt ook niet de eerste keer. Het is een cyclus die inderdaad doorbroken wordt door een aantal exclusives die zich op een gegeven moment niet meer laten negeren.
Alleen van dat geí¼pgrade wordt ik altijd zo moe. :(
Deze reactie hoor ik (als fervent PC-Gamer) zo vaak.

Ik game inmiddels sinds 1996 op de PC en heb er welgeteld 3 versleten.
De huidige stamt uit 2005 en was destijds wel een zeer goede.
Maar ik heb nog nooit een PC geupgrade ..
Ik houd de PC goed schoon, installeer niet (te veel) troep, update de videodrivers regelmatig en met mijn huidige PC kan ik nog steeds Dragon Age, Risen etc makkelijk en vlot spelen.

Daarnaast is muis en toetsenbord zoveel lekkerder ...

Maar ik zie de voordelen van een console ook wel , alles doet het tenminste altijd en je hoeft niet steeds het internet af te speuren naar alle patches etc.

Maar ja, voor mij wegen de voordelen van de PC makkelijk op tegen de nadelen.

En ... Voor Guild Wars 2 moet je zeker een nieuwe PC aanschaffen !

Star Trek Online :

Ben eens benieuwd of ze de Star Trek feel benaderen.
Zelf houd ik toch meer van een traditionele fantasysetting, maar om de tijd tot GW2 door te komen wil ik deze misschien wel eens proberen.

Duran
14th January 2010, 15:18
Ik weet niet waar het aan ligt maar ik heb in STO net als in Champions Online, een onwijze last van soundstuttering en een lage fps.

Specs:

Intel Core 2 Duo E8500
4GB DDR2
Geforce XFX 9800GTX Black Edition
Creative Soundblaster X-Fi Extremegamer
Windows 7
Misschien zijn beide spellen (nog) niet geoptimaliseerd voor Windows 7 ?
Dus misschien moet je ze in een soort compatabilitymode draaien.
En anders even (wat je zowiezo maandelijks moet doen) je videodrivers (en eventueel je audiodrivers) updaten.

Like-a-Bunny
14th January 2010, 15:30
Je hoeft me niet over te halen hoor, Duran. Ik ben van vroeger uit altijd een pc-gamer geweest en heb sinds begin jaren negentig alles gespeeld dat ik in mijn gretige handjes kon krijgen. Al mijn spaarcentjes gingen naar pc-games en ik was steeds bereid er 20 km heen en 20 km terug voor te fietsen. In die tijd had je de documentatie wel gelezen die erbij zat. :D

Ik heb echter wel altijd geí¼pgrade. Waarschijnlijk gewoon omdat het kon. Heerlijk om te sleutelen aan je pc om hem net wat sneller te krijgen. Of het nou bootdisks waren die hem lieten geloven dat hij 4 mb RAM aanboard had i.p.v. 2 mb of dat het een nieuwe videokaart was maakte niet uit. Hetzelfde doe ik met consoles, tenminste zowat elke interessante uitbreiding halen die ervoor is.
Ik wil dan ook een game kunnen spelen met de bedoelde grafische pracht en praal en dan zul je wel eens tussentijds moeten upgraden helaas. Op zulke momenten is het dan heerlijk om over te kunnen stappen op de console en dat alles achter te laten.

Ik heb een pc staan met dual core, 4 gb ram en een 4850 en daar is volgens mij nog redelijk wat mee te spelen. Binnenkort de stekker er dus maar weer eens instoppen.

Darvo
14th January 2010, 16:10
Zou het kunnen dat C.O.B. Star Trek verwart met Star Wars? Op de gamerfrontpage stond vandaag namelijk dit bericht:

Star Wars: The Old Republic komt pas in de lente van 2011 uit. Dat heeft uitgever LucasArts bekendgemaakt.

Want lijkt me sterk dat ze een jaar lang open beta houden.
Nee, het zou in juni uitkomen van dit jaar.

Varg
14th January 2010, 18:03
Hier zijn nog wat Beta keys over,

http://www.mmogamer.com/01/14/2010/g...-here-500-keys (http://www.mmogamer.com/01/14/2010/get-your-star-trek-online-beta-keys-here-500-keys)

Leis
14th January 2010, 19:59
En shit.

No keys left! Keep an eye out for future giveaways! 8-)

Darvo
14th January 2010, 20:27
heb er wel 1 hopelijk doet die het nou wel

Darvo
14th January 2010, 21:33
Als iemand het wil zien ik heb het live gezet, hoe het spel nu werkt:

http://www.justin.tv/darvlok#r=tPFSQRY&s=blk
http://www.ww.com/darvo

Varg
14th January 2010, 21:36
Of op Giantbomb, wat ook altijd lache is. :P

Part 1 (http://www.giantbomb.com/star-trek-online-beta-set-phasers-to-fun-part-01/17-1871/)
Part 2 (http://www.giantbomb.com/star-trek-online-beta-set-phasers-to-fun-part-02/17-1874/)

Er komt ook nog een part 3.

Darvo
14th January 2010, 22:19
Als iemand het wil zien ik heb het live gezet, hoe het spel nu werkt:

http://www.justin.tv/darvlok#r=tPFSQRY&s=blk
http://www.ww.com/darvo
And the link has been terminated.

Het spel is heel schokerig, en het is dus zeker dat je pas in 2011 het echte spel kan spelen.

Het heeft potentie in iedergeval.

Varg
14th January 2010, 22:27
Het schokt omdat iedereen op een server zit, komt vast wel goed als het spel live gaat. :)

Shakermaker
15th January 2010, 00:01
Of op Giantbomb, wat ook altijd lache is. :P

Part 1 (http://www.giantbomb.com/star-trek-online-beta-set-phasers-to-fun-part-01/17-1871/)
Part 2 (http://www.giantbomb.com/star-trek-online-beta-set-phasers-to-fun-part-02/17-1874/)

Er komt ook nog een part 3.
Ben nu die tweede aan het kijken aangezien de shard down is. Emergency maintenance :)

Wat ik er tot nu toe van heb gespeeld is ... degelijk is denk ik het goede woord.

Shakermaker
15th January 2010, 02:42
Best een leuke game dit. Heb het tutorial gedeelte vanavond gedaan en ben nu net aangekomen bij de Aarde (1e screenie). Mijn toon is een android genaamd Root (2e screenie). Denk Data :) Die character creator is trouwens geweldig leuk om mee te klooien. Een custom ras maken en dan de computer wat random variaties laten tonen is erg leuk. Het Star Trek gevoel heeft Cryptic ook goed te pakken. Vooral de geluiden zoals bijvoorbeeld bij het teleporteren (screenie 3) klopt helemaal. De game draait redelijk goed. Er is inderdaad wat lag in de drukkere gedeelten, maar ik heb het veel erger meegemaakt, zeker in betas. Wel kom je af en toe bugs (4e screenie) tegen, maar dat hoort erbij. Dit zou misschien wel eens een pre-order kunnen gaan worden.

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/sol.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/sol.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/root.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/root.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/beam.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/beam.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/bug.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/bug.jpg)

Like-a-Bunny
15th January 2010, 11:45
:D!

Duran
15th January 2010, 14:45
Ik heb een pc staan met dual core, 4 gb ram en een 4850 en daar is volgens mij nog redelijk wat mee te spelen. Binnenkort de stekker er dus maar weer eens instoppen.
Wow.

Jouw PC powned mijn pc driedubbel lol...

Varg
15th January 2010, 22:09
Part 3 (http://www.giantbomb.com/star-trek-online-beta-set-phasers-to-fun-part-03/17-1882/) op Giantbomb is nu te zien. :)

Illuv
15th January 2010, 22:14
Ik zal het spel waarschijnlijk nooit gaan spelen (waarom zou ik, als EVE ook nog steeds alive and kicking is), maar die Giant Bomb sessies zijn weer geweldig.

Varg
15th January 2010, 22:16
Ik zal het spel waarschijnlijk nooit gaan spelen (waarom zou ik, als EVE ook nog steeds alive and kicking is), maar die Giant Bomb sessies zijn weer geweldig.
Jup, die gasten zijn "tha bomb" :P

Shakermaker
16th January 2010, 00:15
Het is geen EVE. For starters, er is amper een economie. Voor zover ik weet zijn er geen professions. Op zich is het wel een unieke game, alleen is het zo jammer dat er overduidelijk te weinig tijd in is gestoken. De basis is goed, maar het mist de fluff.

CoinOperatedBoy
16th January 2010, 01:52
Het is geen EVE. For starters, er is amper een economie. Voor zover ik weet zijn er geen professions. Op zich is het wel een unieke game, alleen is het zo jammer dat er overduidelijk te weinig tijd in is gestoken. De basis is goed, maar het mist de fluff.
Jep, precies wat de mensen uit m'n WoW guild zeggen. Het is leuk om te doen, maar niet leuk genoeg om als opvolger van WoW te zien.

Shakermaker
16th January 2010, 02:09
Jep, precies wat de mensen uit m'n WoW guild zeggen. Het is leuk om te doen, maar niet leuk genoeg om als opvolger van WoW te zien.
Als Cryptic structureel blijft updaten dan wil ik de sprong nog wel wagen denk ik. Ondanks alles (vooral de bugs :)) blijf ik spelen.

*logt weer in*

Leis
16th January 2010, 02:09
Balen dat er geen Beta key meer over is, ik heb de hele goolge shit af gezocht maar zonder resultaat. :(

Iemand een BETA key over? ^^"

Leis
16th January 2010, 02:13
Als Cryptic structureel blijft updaten dan wil ik de sprong nog wel wagen denk ik. Ondanks alles (vooral de bugs :)) blijf ik spelen.

*logt weer in*
* Is jaloers! *

Wilt in de Beta zo ver dit nog kan. o:]

Caracca
16th January 2010, 16:34
* Is jaloers! *

Wilt in de Beta zo ver dit nog kan. o:]

moet je die pagina ff in de gaten houden, daar staat meestal wel welke sites nog beta keys uitgeven (hoewel het wel redelijk snel gaat meestal met de uitgave van key's, dus zal de page niet echt altijd up-to-date zijn.)

Kitoshi
16th January 2010, 18:49
Balen dat er geen Beta key meer over is, ik heb de hele goolge shit af gezocht maar zonder resultaat. :(

Iemand een BETA key over? ^^"
Nog een key nodig ?

Ik heb er toch 1 gekregen van fileplanet, al zeiden sommige hier dat dat niet zou gebeuren :P.

Laat het maar weten via pm of berichtje hier, dan komt de beta key naar je toe :).

Ik heb, zoals ik eerder zei, totaal geen intresse in de game.

Leis
17th January 2010, 01:09
Nog een key nodig ?

Ik heb er toch 1 gekregen van fileplanet, al zeiden sommige hier dat dat niet zou gebeuren :P.

Laat het maar weten via pm of berichtje hier, dan komt de beta key naar je toe :).

Ik heb, zoals ik eerder zei, totaal geen intresse in de game.
Thx, maar
Ik heb inmiddels een beta key weten bemachtigen. Alleen kom ik nog niet in het spel zelf. (Server is to busy try again later.

Krijg ik steeds? _O-

@ Caracca Thx! o^

Shakermaker
17th January 2010, 01:49
Zo'n beetje de hele avond zitten spelen en het verveelt nog allesbehalve. Ik begin zo langzamerhand een beetje door te krijgen hoe het spel werkt en het wordt leuker en leuker. Nu je een beetje wordt vrijgelaten en je eigen plan mag trekken gaat de game helemaal open. Je krijgt een shitload quests en je komt ook onderweg van alles tegen. Het grond gedeelte spreekt me nog steeds niet heel erg aan, maar de space battles zijn echt fantastisch. Het public quest systeem werkt prima trouwens. Net in een fleet action met iets van 6 man tegen een overmacht Klingons was echt te gek. Het looten werkt een beetje raar dus hopelijk wordt dat nog rechtgezet. Al met al een erg leuke game. Bijna level 6 :)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/DAWK1.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/DAWK1.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/DAWK4.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/DAWK4.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/DAWK2.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/DAWK2.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/DAWK3.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/DAWK3.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/DAWK5.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/DAWK5.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/DAWK7.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/DAWK7.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/DAWK6.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/DAWK6.jpg)

Kitoshi
17th January 2010, 02:30
Thx, maar
Ik heb inmiddels een beta key weten bemachtigen. Alleen kom ik nog niet in het spel zelf. (Server is to busy try again later.

Krijg ik steeds? _O-

@ Caracca Thx! o^
ok =), geen probleem.

Ik heb Riva er nu blij mee gemaakt, veel plezier :).

EvilMonkey900
17th January 2010, 04:02
Er zijn nog keys te halen op VideoGamer.com.

Schnell Schnell!

Riva
17th January 2010, 12:01
ok =), geen probleem.

Ik heb Riva er nu blij mee gemaakt, veel plezier :).
Hartstikke bedankt!

zal ik mijn schip naar je noemen? ;)

Shakermaker
17th January 2010, 16:03
Een blogger houdt uitgebreid zijn ervaringen bij over Star Trek Online:

Star Trek Online Open Beta LiveBlog Bonanza
Part 1 (http://www.arksark.org/blog/2010/01/12/star-trek-online-open-beta-liveblog-bonanza-part-1/)
Part 2 (http://www.arksark.org/blog/2010/01/12/star-trek-online-open-beta-liveblog-bonanza-part-2/)
Part 3 (http://www.arksark.org/blog/2010/01/13/star-trek-online-open-beta-liveblog-bonanza-part-3/)
Part 4 (http://www.arksark.org/blog/2010/01/14/star-trek-online-open-beta-liveblog-bonanza-part-4/)
Part 5 (http://www.arksark.org/blog/2010/01/15/star-trek-online-open-beta-liveblog-bonanza-part-5/)
Part 6 (http://www.arksark.org/blog/2010/01/16/star-trek-online-open-beta-liveblog-bonanza-part-6/)
Part 7 (http://www.arksark.org/blog/2010/01/16/star-trek-online-open-beta-liveblog-bonanza-part-7/)

Eerlijke en goede preview tot zover. Zijn meningen en ervaringen over de game komen wel redelijk overeen met de mijne.

Darvo
17th January 2010, 21:53
Mijn ervaring in de game:
http://www.darvo.org/blog/?p=121

En als iemand weet hoe ik geluid + betere kwaliteit krijg met een freeware programma dan voel ik me aanbevolen....

Debut stelt dus echt niks voor. Kan niet eens normaal opnemen moet echt in windowed view gaan spelen. Hoe doen jullie het?

Shakermaker
18th January 2010, 02:30
Level 7 inmiddels dus maar eens een Klingon gerolled. Voor de Bird of Prey natuurlijk:

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/BoP1.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/BoP1.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/BoP2.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/BoP2.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/BoP3.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/BoP3.jpg)

Darvo
18th January 2010, 17:45
Mag niet inloggen op het moment....

Shakermaker
19th January 2010, 01:29
Level 8 \o/ Nog twee en dan bevordering tot Lt. Commander en een Cruiser.

Het mag dan wel een brakke game zijn maar voorlopig blijf ik spelen. Vanavond halverwege een patrol twee andere dudes ontmoet en daar een team mee gemaakt. Met meerdere mensen die een beetje communiceren, wordt de game pas echt leuk. We hebben samen drie missies gedaan en op het end was het geen enkel probleem meer om het op te nemen tegen vier Birds of Prey, twee frigates en een grote battle cruiser. Epic shit _O_

Mag niet inloggen op het moment....
Moet je je gewoon niks van aantrekken en stug door blijven klikken. Na vier of vijf keer kan je dan alsnog inloggen.

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/tb5.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/tb5.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/tb4.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/tb4.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/tb3.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/tb3.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/tb2.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/tb2.jpg)

http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/TB1.jpg (http://i226.photobucket.com/albums/dd236/PompeioMagno/TB1.jpg)

Nokterian
23rd January 2010, 01:13
http://www.giantbomb.com/news/deal-of-a-lifetime/1839/

En Jeff Gertsmann heeft net voor $300 een lifetime abbo gekocht voor zich zelf,ik wist dat hij gek was maar zo gek :D

Darvo
23rd January 2010, 15:25
Nou, na talloze uren gespeeld te hebben, vind ik de game dus niks aan. Graphics zijn slecht, gameplay is eentonig, en het is geen MMO maar een arcade, respawn in Space wereld..... waarom zou je nog tactieks zijn, als je lage hp heb kun je net zo goed doorgaan, en dan spawn je 20km verder op weer en kun je zo het gevecht weer in. En pauze in de normale wereld als je loopt, komop zeg is dit serieus?

Dit is geen MMO mensen, maar gewoon een arcade Star Trek. En deze gaat het echt niet overleven tegenover de andere Echte MMO's.

So beam me out of Arcade Star Trek!

MooseMode
23rd January 2010, 18:55
Ben het niet helemaal eens met het commentaar op de graphics, vind dat helemaal niet zo slecht nog. Wel is het duidelijk een game die niet goed in elkaar zit, te beperkt is, en die nog niet een solide basis heeft voor iets wat over een week (!) al live wil gaan. Erg teleurstellend, want ik keek erg uit naar een Star Trek MMO, als fanatiek trekkie. Maar dit is het toch echt niet.

Varg
23rd January 2010, 18:58
De omgevingen op de planeten zijn niet zo mooi en de ingame maps zijn ook heel low res maar voor de rest ziet het er wel goed uit vind ik.

Darvo
23rd January 2010, 19:23
Ben het niet helemaal eens met het commentaar op de graphics, vind dat helemaal niet zo slecht nog. Wel is het duidelijk een game die niet goed in elkaar zit, te beperkt is, en die nog niet een solide basis heeft voor iets wat over een week (!) al live wil gaan. Erg teleurstellend, want ik keek erg uit naar een Star Trek MMO, als fanatiek trekkie. Maar dit is het toch echt niet.
De game heeft potentie, en zelf ben ik ook een star trek fan, maar dit is gewoon te beperkt.

De omgevingen op de planeten zijn niet zo mooi en de ingame maps zijn ook heel low res maar voor de rest ziet het er wel goed uit vind ik.
Welke rest? Vind je de schepen er dan mooi uit zien, of echt?

Shakermaker
23rd January 2010, 20:06
Welke rest? Vind je de schepen er dan mooi uit zien, of echt?
Het ruimte-gedeelte vind ik ook erg mooie graphics hebben. Dat het op de grond wat minder mooi is, geef ik grif toe.

aXe
28th January 2010, 01:39
Lacheuh die Borg invasion :D

Verder wel leuk spel, beetje arcade achtig gevoel (omdat ik nauwelijks nog dood ging en alles wel heel basic blijft). Missies zijn verschillend genoeg en als je echt inleeft in de verhalen dan is het best leuk opgezet. Ruimte gevechten zijn de leukste die ik tot nu toe met een sci-fi MMO heb gehad. Niet te moeilijk, beetje tactisch, maar voor de rest voor iedereen prima te doen. De grondmissies vind ik persoonlijk wat magertjes. Daar had veel meer diepte in gekund. Ik stond voor de meeste tijd, maar wat op me phaser button te klikken en wat rond te draaien voor mijn volgende target.

Kan zijn dat de beta wat "versimpeld" is gedaan om meer te ervaren, maar de moeilijkheid mocht wel iets omhoog.

Als trekkie (alle series gezien) zijn sommige overeenkomsten wel lollig. En soms kom je bepaalde vijanden weer tegen in een andere missie (die in de vorige op de vlucht waren).

Automatisch teamen is wel makkelijk, maar alles kun je prima solo doen. Wat ik wel lollig vind is dat de ruimte in Star Trek Online behoorlijk 2D is :) Het universum is 2D. Ik snap wel dat het game technisch een oplossing is, maar kom op zeg. 3 dimensies geeft gewoon meer diepgang (in oorlogen, captures, etc.) Nu zie je de vijand altijd aankomen vanuit het zichtveld.

Maar verder een leuke game! Als ik de tijd had dan was ik zeker even een paar maandjes zoet met deze game. To boldly go where no one has gone before :D

Tumtum
28th January 2010, 12:59
Misschien is het verstandig om dit eerst te lezen, voordat jullie aan STO of uberhaubt een spel van Cryptic beginnen:

http://www.massively.com/2010/01/27/...ink-patch-and/ (http://www.massively.com/2010/01/27/players-miffed-over-champions-onlines-kitchen-sink-patch-and/)

Ik zelf heb besloten om ver weg van Cryptic en hun spellen te blijven. CO was en is een ramp, veel werkt al niet in het begin gedeelte... en STO schijnt enorm saai en totaal niet Star trek te zijn. Het spel zit vol met crew/schip levelen en grond gevechten... geen diplomatiek of vreemde verhalen/ situaties wat Star trek zo leuk maakt.

Hier een vermakende review van twee Star trek fans:

http://www.youtube.com/user/BlueXeph.../7/7wuLMqnEU7g (http://www.youtube.com/user/BlueXephos#p/u/7/7wuLMqnEU7g)

Shakermaker
28th January 2010, 14:49
TO schijnt enorm saai en totaal niet Star trek te zijn.
Heb je de game zelf gespeeld?

Tumtum
28th January 2010, 15:09
Heb je de game zelf gespeeld?
Lees de zin nog is en je hebt je antwoord :)
Maar nee dus niet, ik had een open beta key en heb zelfs de hele client gedownload, maar naar mijn ervaring met CO en de vele reviews die ik gelezen heb, had ik besloten om het toch maar niet te installeren. Het is niet dat ik iets tegen Cryptic heb of hun games als principe... ze maken naar mijn mening gewoon nu slechte producten, met van allerlei haken en ogen.
Ik kijk enorm uit naar een nieuwe mmo, en zou van alles willen proberen, maar niet die van Cryptic meer, of beter... ik wacht liever een maandje of twee om te horen hoe de release versie is en speelt.

Waarom ik dit post... om degene die het serieus overwegen om te spelen meer informatie te geven. Of jullie het spelen is natuurlijk aan jullie :)

Shakermaker
28th January 2010, 15:19
Waarom ik dit post... om degene die het serieus overwegen om te spelen meer informatie te geven. Of jullie het spelen is natuurlijk aan jullie :)
Waarom zou ik iemand moeten geloven die geen hands-on ervaring heeft? Ga lekker trollen op de ST:O forums, zou ik zeggen.

Tumtum
28th January 2010, 15:52
Waarom zou ik iemand moeten geloven die geen hands-on ervaring heeft? Ga lekker trollen op de ST:O forums, zou ik zeggen.
Het is verboden om informatie te geven van een derde? Ik spreek mijn gevormde mening uit (ik heb namelijk CO wel gespeeld) over een spel en zijn ontwikkelaar in het betreffende topic... Blijkbaar snap jij niet waar een forum voor dient, namelijk discussií«ren! Je mag mij best een tegenwoord geven als je het er niet mee eens bent, maar dit slaat nergens op.
Heb je uberhaubt de link bekeken?
Zucht... ik kwam hier al niet meer vaak, blijkbaar was dat verstandig.

Caracca
28th January 2010, 19:45
Het spel zit vol met crew/schip levelen en grond gevechten... geen diplomatiek of vreemde verhalen/ situaties wat Star trek zo leuk maakt.

Heb anders wel genoeg leuke missies gehad. terug in de tijd achter wat klingons aan via de Gateway (portal uit TOS), vervolgens de U.S.S. enterprise redden van die klingons, vervolgens deze augments nog "redden" om vervolgens de timeline maar weer te fixen.

vaak genoeg lange quest chains gehad, ook een stukje over Nero etc. en dat hij blijkbaar was opgeslokt door een black hole. (was lvl 31+ @ end of openbeta). maar dit soort quests kreeg je pas vanaf lvl 11/16 en hoger.

heb ook wel iets van Beta footage over een public quest (starbase 24) die als lvl 31+'er deed. puur om beetje dmg te testen met 7 phaser banks :P

note: die mobs zijn iets van 27 levels onder me, maar de dmg die je er tegen doet is evenveel als een hoger lvl... alleen hebben die meer shield en hitpoints
http://www.wegame.com/watch/pew-pew-2/

en dat het schip heeft een crappy turnrate :P

Wolfy
28th January 2010, 20:26
Lees de zin nog is en je hebt je antwoord :)
Maar nee dus niet, ik had een open beta key en heb zelfs de hele client gedownload, maar naar mijn ervaring met CO en de vele reviews die ik gelezen heb, had ik besloten om het toch maar niet te installeren. Het is niet dat ik iets tegen Cryptic heb of hun games als principe... ze maken naar mijn mening gewoon nu slechte producten, met van allerlei haken en ogen.
Ik kijk enorm uit naar een nieuwe mmo, en zou van alles willen proberen, maar niet die van Cryptic meer, of beter... ik wacht liever een maandje of twee om te horen hoe de release versie is en speelt.

Eerst downloaden, dan niet installeren en zeggen dat alles wat Cryptic maakt kut is en dat hier dan ventileren. Heel overtuigend inderdaad. Ga het nou eerst maar eens proberen voordat je een mening van een ander overneemt...

Shakermaker
28th January 2010, 20:33
Blijkbaar snap jij niet waar een forum voor dient, namelijk discussií«ren!
Ben jij een kloon van Darvo ofzo?

Zucht... ik kwam hier al niet meer vaak, blijkbaar was dat verstandig.
Doei.

'u'
19th August 2010, 21:01
Wellicht interessant voor Star Trek Online spelers: de allereerste authentieke Klingon opera op aarde gaat op 9 september in premiere in Den Haag.

Zie http://forum.gamer.nl/showpost.php?p...&postcount=405 (http://forum.gamer.nl/showpost.php?p=2437684&postcount=405)

Varonion
29th January 2012, 20:15
Hij is free to play gegaan.

Wolfy
29th January 2012, 22:54
Dat méén je niet?! [/sarcasme]

Rappa
13th May 2016, 16:10
Huge Kick!!!

Star Trek Online komt naar PS4 en Xbox One (http://gamer.nl/articles/nieuws/star-trek-online-komt-naar-ps4-en-xbox-one/)

Star Trek Online komt deze herfst naar de PlayStation 4 en Xbox One. Dat heeft uitgever Perfect World Entertainment bekendgemaakt.

Star Trek Online kwam meer dan zes jaar geleden op pc uit en vereiste een maandelijks abonnement. Dat veranderde in 2012 toen de game free-to-play werd. De consoleversies bevatten twee uitbreidingen en meer dan 130 episodes verspreid over 11 seizoenen. Een aantal acteurs uit de tv-serie verschijnen ook af en toe in de episodes. De consoleversies krijgen ook opgepoetste graphics, verbeterde belichting en een compleet herziene UI om beter aan te sluiten op de consoles.

In Star Trek Online kiezen spelers een factie zoals de Federation, Klingons of Romulans en verkennen daarna iconische locaties uit de serie met een personage gebaseerd op één van de 32 rassen uit het Star Trek-universum.

Star Trek Online moet deze herfst nog verschijnen voor PlayStation 4 en Xbox One. De aankondigingstrailer van de PS4-versie staat hieronder.

https://www.youtube.com/watch?v=vioG0T-qkmc

Like-a-Bunny
13th May 2016, 16:50
Niet verkeerd. Ik wil er nog wel eens induiken. :)

Tonne
13th May 2016, 17:11
Toch eens proberen.
als men dit nu eens zou doen met Star Wars Galaxies.

Like-a-Bunny
19th May 2016, 10:10
Star Trek series teaser shows a new logo, planets and... space

http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/qarKBEAVcGWZWaUr4uKnNL-970-80.jpg

You can't accuse CBS of spoiling the upcoming Star Trek series. The network debuted the first official teaser for its small-screen reboot as part of Upfronts week, even though filming's not started and no-one's actually been cast in the series. That's not stopped a minute-long trailer from hitting the web! What's it include if there's no footage? Check it out for yourself...

https://www.youtube.com/watch?v=xXpPweAooeE

That final shot of the logo looks like a polished version of the one used in the big-screen reboots. Meanwhile the tagline "New crews. New villains. New heroes. New worlds" seems intent on making sure we know: this is new Star Trek. Except, it isn't really. The show is supposedly returning to the franchise's timeline before J.J. Abrams splintered off into alternate worlds with the 2009 film.

In that regard, it's old school Trek, but it'll have a new flavor to it due to the addition of Hannibal's Bryan Fuller. He co-created the show with The Wrath of Khan's Nicholas Meyer, and is serving as showrunner. He'll be getting help from Star Trek Into Darkness co-writer Alex Kurtzman and Star Trek creator Gene Roddenberry's son, Rod, both of whom are executive producing.

That's a wedge of Trek talent behind the scenes, which begs the question, err... who's going to be appearing in it? With shooting scheduled to start later this year, it might be a while until we hear any new updates. The series will debut in full on CBS' new streaming service CBS All Access in 2017.
http://www.gamesradar.com/star-trek-series-teaser-shows-a-new-logo-planets-and-space/

Like-a-Bunny
8th September 2016, 13:03
https://www.youtube.com/watch?v=iHLpf_sSG_g