View Full Version : [PS3] Afrika verschijnt toch in Europa
Lord Vampire
28th September 2008, 18:23
Hij zou eerst exclusief in Japan verschijnen en niet te importeren zijn, maar dat is nu eindelijk van de baan, volgens het volgende bericht:
Afrika zal in Europa verschijnen
Hakuuuuna Matata.
Het door Rhino Studios ontwikkelde spel Afrika is ietwat een speciaal geval. De game laat je over de Afrikaanse Savanne zwerven op zoek naar wilde dieren om te bestuderen. Dat is het simpele opzet van de game. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat de game enkel in Japan zou verschijnen, maar na de positieve respons die er kwam door import reviews en dergelijke lijkt de game nu toch voor het westen gelokaliseerd te worden. Op de Photokina beurs in Keulen had Sony een stand waar enkele games werden getoond, Afrika was er daar eentje van. Een vertegenwoordiger wist te vertellen dat de game begin 2009 in Europa zal verschijnen.
Goed nieuws dus voor de liefhebbers! :)
Rhaegar
28th September 2008, 18:31
Uitstekend nieuws inderdaad. :)
Buccket
28th September 2008, 21:09
Zijn er liefhebbers dan?
Beetje rondkarren en foto's maken, lijkt me niet echt interessant. Daarbij krijg ik ook niet echt het gevoel me op een savanne oid te begeven als ik naar de screens en videos kijk.
Uber Marcel
28th September 2008, 21:35
Ik kijk wel uit naar deze game, hoop echt dat hij hier uitkomt.
TheDutchSlayer
28th September 2008, 22:01
Zolang die maar in het eng te spelen is ben ik wel van de partij.
ik zou zo de JP verzie importen maar JP menu's en alles is me gewoon teveel gedoe.
YEAAAAAAAAH een eng versie komt er dus aan mooi :) die import ik dus o^
Lord Vampire
28th September 2008, 23:50
Zijn er liefhebbers dan?
Beetje rondkarren en foto's maken, lijkt me niet echt interessant. Daarbij krijg ik ook niet echt het gevoel me op een savanne oid te begeven als ik naar de screens en videos kijk.
Er zijn altijd liefhebbers voor dit soort spellen. De doelgroep is natuurlijk wel wat anders dan de gemiddelde gamer, maar kijk eens hoe vaak nintendogs of tamagotchi verkochten. Dit is wel een ander soort spel, maar in wezen deed je daar ook niets.
Ik denk dat een spel als dit best aardig wat exemplaren over de toonbank doet gaan, met name voor kleinere kinderen en volwassenen in een gezin.
Rhaegar
27th May 2009, 16:23
IGN Preview (http://uk.ps3.ign.com/articles/986/986560p1.html)
When you're actually roaming the wild, you can move around and control the camera just like any other adventure game with the two analog sticks. Pressing Square will bring you into a first-person camera mode, where you can adjust a surprising amount of options. Depending on the camera, you'll also have a digital zoom available that can be adjusted with the right stick. You can even tilt your controller to the side to take a portrait shot -- nice touch.
Pressing down on the D-pad will make your character crouch low so you can sneak closer to the otherwise skittish wildlife. Of course, if you do scare away that nervous zebra, you can always hop into your jeep and drive after it. Although you won't be able to get Halo-like airtime in your vehicle, it's a great way to get around, despite the fact that it makes a lot of noise and might scare away more animals in the process.
Ik ga 'm wel aanschaffen denk ik.
Mesijs
27th May 2009, 17:07
Hm, maar vooralsnog toch alleen in de VS. :P Het interesseert me niet al te veel.
I say Pokemon Snap!
Het concept klinkt interessant maar het zal echt voor de liefhebber zijn. Ik zal het niet snel zelf kopen want ik hou wel van iets meer actie, en als ik dan toch foto's moet maken van zebra's, dan boek ik liever een ticket naar het echte Afrika (alhoewel dat wel 20 keer zo duur is als de game uiteraard).
Mesijs
27th May 2009, 18:03
Ik vind zo'n foto-element leuk als ze het in een game-integreren (Beyond Good & Evil, perfect geí¯ntegreerd) maar om er nu een hele game om te maken...
RPGer
27th May 2009, 18:09
Na flower sta ik overal voor open, bring it on!
Hutspot01
27th May 2009, 18:21
en niet te importeren zijn
lol. Ebay. Alles is te importeren. :D
Wel tof dat die game hier ook uitkomt, is weer eens iets anders. Ik sta er voor open in ieder geval. :)
Lord Vampire
27th May 2009, 18:22
lol. Ebay. Alles is te importeren. :D
Dat valt niet onder de noemer 'importeren' vind ik. En daarnaast zou hij dan in het Japans zijn. Op zich geen ramp met een spel als dit denk ik, maar ook niet super.
Hutspot01
27th May 2009, 19:34
Dat valt niet onder de noemer 'importeren' vind ik. En daarnaast zou hij dan in het Japans zijn. Op zich geen ramp met een spel als dit denk ik, maar ook niet super.
Ik snap wat je bedoelt, maar Ebay is tegenwoordig net zo goed "import" imho. Er hebben zich tegenwoordig hele import/export bedrijfjes opgebouwd op die handel daar. Super handig voor games en films, en spotgoedkoop.
Is het trouwens eigenlijk met alle import niet zo dat het in een vreemde taal is? Als een Japanse uitgever de moeite neemt een Engelse versie uit te geven, dan heeft ie waarschijnlijk sowieso ook de intentie het in Europa en/of de US uit te brengen. Als ze wel een Japans/Engelse versie voor de Japanse markt uitbrengen, dan zal die vast op ebay verschijnen.
marco91
27th May 2009, 20:13
maakt niet uit dat dit alleen voor de VS geldt, geeft toch wat meer hoop op een Europese Release
Rhaegar
27th May 2009, 20:30
en als ik dan toch foto's moet maken van zebra's, dan boek ik liever een ticket naar het echte Afrika
Goh. :+
Mgoed, de PS3 is regiovrij dus ik haal de US-versie wel als 'ie uitkomt.
Lord Vampire
17th September 2009, 22:43
123
Afrika For PlayStation 3 Goes Gold
Natsume to bring visually stunning safari experience to retail in October.
Natsume Inc., a worldwide developer and publisher of family-oriented video games, today announced that Afrika for the PLAYSTATION 3 computer entertainment system has gone gold. Natsume's first title for the PLAYSTATION 3, Afrika is a wildlife photography adventure set in a lush, unexplored region of Africa. The game will be available at an MSRP of $49.99 and is rated E for Everyone by the ESRB.
"We are thrilled about Afrika's upcoming release in North America. And it's certainly been a pleasure working with Sony Computer Entertainment Worldwide Studios on the project," said Hiro Maekawa, President and CEO of Natsume. "Afrika is a truly unique gaming experience. Anyone can pick it up and enjoy its beauty, but it has enough depth and challenge to satisfy even the most hardcore players."
In Afrika, players step into the role of a freelance photographer exploring a brand new African wildlife conservation area. They'll document the wildlife and photograph incredible sights such as a titanic clash between hippopotamuses, a pride of lions watching over its playful cubs, and a cheetah's lightning-fast chase as it runs down its prey! All of the game's animals and environments are rendered in photorealistic detail with animals that move, behave, and interact with each other just like their real-world counterparts. Produced in cooperation with National Geographic, Afrika features a wealth of information about each of its animals, including footage and photographs from the magazine.
The photography in the game is as meticulously modeled as the animals themselves, players will need to learn from the game's innovative photo grading system and compose their photographs with the eye of a professional photographer if they want to earn top dollar. The money they earn can be used to purchase new licensed lenses, cameras, and safari equipment. If players are good enough, they just might find their photograph on the cover of National Geographic!
With more than 70 animals to find, over 100 missions to complete, and endless replayability, Afrika offers the safari experience of a lifetime!
For more information, please visit www.natsume.com (http://www.natsume.com).
Deze komt zeker nooit meer uit in EU? :S
Kijk dit moeten we hebben! Een mooie bumb naar boven toe, forum moet weer gaan herleven.
Volgens "Goolge" heb ik even gekeken, komt deze niet naar EU.
Dit is erg oud nieuws, maar wel de antwoord op je vraag
Sony UK: "Afrika komt niet naar Europa"
Nieuws | 28 mei 2008 - Een medewerker van Sony Engeland heeft bekendgemaakt dat de game Afrika niet in Europa zal verschijnen. Een reden voor het niet verschijnen werd niet bekend gemaakt. Het enige andere wat werd vermeld is dat de game in Japan wel in de winkels komt te liggen. Overigens kan Sony Nederland dit bericht niet bevestigen, noch ontkennen.
Omtrent het spel Afrika is nog veel onduidelijk, zo is nog steeds niet duidelijk wat de speler moet doen in het spel. Hiernaast is de game alleen vertoond op de E3 van 2006 (tijdens de onthulling van de PlayStation 3) en de laatste Tokyo Game Show. Overigens verscheen in Japan onlangs een officií«le website van Afrika, waarop simpelweg de boodschap 'coming soon' te lezen valt.
Bron: insidegamer
Kijk dit moeten we hebben! Een mooie bumb naar boven toe, forum moet weer gaan herleven.
Nieuws | 28 mei 2008 - Een medewerker van Sony Engeland heeft bekendgemaakt dat de game Afrika niet in Europa zal verschijnen. Een reden voor het niet verschijnen werd niet bekend gemaakt. Het enige andere wat werd vermeld is dat de game in Japan wel in de winkels komt te liggen. Overigens kan Sony Nederland dit bericht niet bevestigen, noch ontkennen.
Omtrent het spel Afrika is nog veel onduidelijk, zo is nog steeds niet duidelijk wat de speler moet doen in het spel. Hiernaast is de game alleen vertoond op de E3 van 2006 (tijdens de onthulling van de PlayStation 3) en de laatste Tokyo Game Show. Overigens verscheen in Japan onlangs een officií«le website van Afrika, waarop simpelweg de boodschap 'coming soon' te lezen valt.
Bedankt voor je info.
Echt jammer voor zo'n mooi spel (filmpjes op youtube)
TROPIC
3rd June 2010, 18:27
Zijn er liefhebbers dan?
Ja, anders zouden ze het spel niet maken... |`(
Disturbed
3rd June 2010, 19:41
Dude, de thread heet 'verschijnt toch in europa' en LV's post komt uit September 2008. Jouw bron komt uit Mei 2008. Als je het in ieder geval probeert, doe het dan ook GOED dude. :P
Dude, de thread heet 'verschijnt toch in europa' en LV's post komt uit September 2008. Jouw bron komt uit Mei 2008. Als je het in ieder geval probeert, doe het dan ook GOED dude. :P
Kan zijn dat de deze thread nog niet is aangepast, ik heb zelf nog niks gehoort van deze game of deze wel naar EU komt jij wel? :P
hyptonize
3rd June 2010, 19:51
Dude, inderdaad, dude. Die Distrubed-Dude heeft gewoon helemaal gelijk, dude.
Dude.
Ronaldoz
3rd June 2010, 19:51
Ah, laat maar. Dit was nieuws van nagenoeg precies een jaar terug wat ik neerzette. :+
Laat ze dit spel nou maar gewoon naar Europa zenden.
TROPIC
3rd June 2010, 20:48
Haha, geniaal :P
Lord Vampire
4th June 2010, 00:38
Alsnog geloof ik niet dat hij hier ooit uit gaat komen. Maar het zal me niets verbazen als winkels zoals Nedgame of Dimplus hem in de schappen hebben liggen, of dat je hem anders via hen gewoon kunt bestellen.
Maar het zal me niets verbazen als winkels zoals Nedgame of Dimplus hem in de schappen hebben liggen, of dat je hem anders via hen gewoon kunt bestellen.
Yep: http://www.dimensionplus.nl/bestelle...ika-Usa/571668 (http://www.dimensionplus.nl/bestellen/PlayStation3/Afrika-Usa/571668)
Jakuza!
4th June 2010, 19:14
Wauwie, nice !
Maar verschijnt Europa ook in Afrika?
Rhaegar
4th June 2010, 21:30
Maar verschijnt Europa ook in Afrika?
11 juni al.
Pokalapoketl
4th June 2010, 21:51
Volgens mij al een aantal eeuwen.