PDA

View Full Version : Quotes

Tikal
30th October 2014, 01:04
Bij quotes merk ik dat er een getal achter de username van de gequotte (?) user staat, ik neem aan dat dit de user id is, maar het staat een beetje raar. Daarnaast mis ik de optie om te navigeren naar de originele tekst vanuit de quote.

70

P.S.
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik deze topics zo apart aanmaak, maar het leek me niet direct onder Storingen/problemen vallen, vandaar dat ik het zo doe.

Doc
30th October 2014, 01:11
Bij quotes merk ik dat er een getal achter de username van de gequotte (?) user staat, ik neem aan dat dit de user id is, maar het staat een beetje raar. Daarnaast mis ik de optie om te navigeren naar de originele tekst vanuit de quote.

70

P.S.
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik deze topics zo apart aanmaak, maar het leek me niet direct onder Storingen/problemen vallen, vandaar dat ik het zo doe.
Quote testje

Tikal
30th October 2014, 01:14
Warempel, hij doet het... dat nummer verwees dus naar de post, en dat werkt ook weer. :D Thanks!

Doc
30th October 2014, 01:14
Dat getal is het ID van de post, maar bij mij staat er een icoon. Bij jou niet?

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/29/4dec7aba273f4390d36ba52c2cfda907.jpg

-edit-
Ah, problem solved dus

Tikal
30th October 2014, 01:15
Nu wel weer... ik weet niet wat er in de tussentijd is gebeurd. :|

Faure
30th October 2014, 02:03
Volgens mij was het bij posts van het oude forum dat het niet werkte? Ik zag het eerder vandaag iig ook, maar vooral in oude threads dacht ik.

Cryptical
30th October 2014, 02:12

70

P.S.

Als het goed is zie je naast de naam in de quote een >>. Klik daarop en je gaat naar de originele post. Of bedoel je dat niet?

Doc
30th October 2014, 10:46
Volgens mij was het bij posts van het oude forum dat het niet werkte? Ik zag het eerder vandaag iig ook, maar vooral in oude threads dacht ik.
Het lijkt er inderdaad op dat het alleen voor komt bij posts in oude threads.

Like-a-Bunny
30th October 2014, 10:49
Het lijkt er inderdaad op dat het alleen voor komt bij posts in oude threads.

Dat zou heel goed kunnen. Liquidje heeft om oude en nieuwe posts beiden te laten werken wat aanpassingen moeten doen. Een probleem dat zich vanzelf oplost gelukkig. :)

Thanks voor het melden Tikal!

Liquidje
30th October 2014, 12:50
Even voor de volledigheid: er staan een foutje in de quote syntax, normaal is dat:
[QUOTE=<username>;<postid>]

Echter is dit bij het inlezen het volgende geworden:
[QUOTE=<username>,<postid>]

Dit fixen zou een vreselijk klote karwei zijn, deels door mijn gebrek aan kennis over SQL queries en RegEx. Omdat het alleen bij de oude posts is, dacht ik dat het niet zo'n probleem zou zijn (die content wordt snel minder relevant).

Echter, weet iemand een manier om bovenstaande te fixen met een SQL query (komma's tussen quote tags vervangen met punt-komma), dan hoor ik het graag!

Doc
30th October 2014, 13:52
*kijkt om zich heen*

Ok, lijkt erop dat ik dat weer moet doen :P

Rappa
30th October 2014, 14:00
*kijkt om zich heen*

Is there a doctor in the room!!!??? ;)

Geerrrt
30th October 2014, 14:10
Yes, gimme a momente!

Liquidje
30th October 2014, 14:10
*kijkt om zich heen*

Ik zei het, ik doe het vieze werk met mijn ghetto approach, jij mag het netjes maken =D

Doc
30th October 2014, 14:11
Geerrrt kan het ook wel fixen. Ik kom er vanavond pas aan toe.

Geerrrt
30th October 2014, 14:15
Waarschijnlijk kom je hiermee een heel eind:

UPDATE
`posts`
SET
`content`
=
preg_replace('/[ ({{.*?}});({{.*?}}) ]/', '[ %,% ]', `content`)

Heb het even snel uit mijn hoofd gedaan. Kan zijn dat je hier een bepaalde mysql library (https://github.com/mysqludf/lib_mysqludf_preg#readme) voor moet hebben oid. Je zou het eventueel altijd met een PHP script kunnen migreren.

Liquidje
30th October 2014, 14:24
Ik kijk er in mijn pauze naar! Thnx Gertje!

Geerrrt
30th October 2014, 14:25
Ik heb helaas anders ook tot morgenavond ook geen tijd om hiernaar te kijken. Dus als dit niet werkt, en de kans is groot.. moet Doc maar kieken!

Liquidje
30th October 2014, 14:30
Komt goed! Ik ben ook best goed in het werken vanaf voorbeeldjes. Maar ja, nogmaals, 0,5% van onze traffic gaat naar oude content, dus echt hoge prio heeft het niet. Wel fijn dat er een extra persoon is met kennis van SQL/Regex :)