PDA

View Full Version : Vormen van communicatie

Geops
18th November 2014, 17:16
Gezien het feit dat we hier een hippe coole en altijd boeiende community willen hebben leek het mij wel handig om een discussie te starten over het volgende....

Een forum is een ideale manier om visies/punten/besprekingen te overleggen welke doordacht, gestructureerd en uitgebreid zijn. Maar zodra het richting "praten" en gezelligheid gaat dan zijn er duidelijk andere vormen van communicatie een stuk fijner (Lees IRC/VOIP/IRL).

Om te groeien lijkt het mij handig om op vele verschillende fronten de community te bouwen en te onderhouden. Hoe meer LiquidBunny daarin zou kunnen assisteren hoe fijner. Tevens ook om er voor te zorgen dat we in contact blijven.

Ik vroeg mij af wat A de ideeŽn zijn hierover op het forum (plannen dus voor uitbreiding) en B hoe de community hier tegenover staat.

Liquidje
18th November 2014, 17:25
IRC draait al op irc.tweakers.net, kanaal #liquidbunny.

Wat de toekomst betreft: kom met voorstellen. Ik heb afgelopen 2 jaar een kleine 60 euro aan TS3 servers uitgegeven die niemand gebruikte tot het abbo was verlopen. Maar als er serieus interesse in is, wil ik er best serieus naar kijken :)

hyptonize
18th November 2014, 17:30
Heb jarenlang op IRC (andere servers dan T.net) maar gebruik het nooit meer. TS3 vind ik altijd wel leuk, maar daar is voor mij naar een paar dagen meestal ook de lol van af. Vind het forum wel prima, gewoon op je eigen tempo alles door lezen en reageren.

Elvanera
18th November 2014, 17:31
Zoals wel duidelijk mocht zijn, ben ik niet echt een gamer. ;) Maar IRC bracht mij wel naar deze community en ik ben toch wel al bijna 10 jaar blijven hangen, al veel offtopic gelurk en afwisselend met afwezigheid. Ik kan mezelf dus wel IRC'er noemen. Jammer genoeg is #gamer.nl twee keer overleden via een langzame en pijnlijke dood. Het lijkt mij dus juist leuk weer nieuw leven te roepen in IRC! Het kanaal wordt trouwens al steeds wat drukker! Dus kom vooral langs voor wat geouwehoer ;)

Daarbij ben ik dus een voorstander om hier op het forum een tabje "Chat" te krijgen met daarin een webclient naar #LiquidBunny

Geops
18th November 2014, 17:33
Ik zou inderdaad niet al te snel over gaan tot huren van VOIP servers. Een erg kostelijk avontuur. Echter is het wel een ideale tool voor mensen om samen dingen te ondernemen (hetzij multiplayer PC gaming in alle vormen).

Mijn voorstel is in ieder geval om te kijken hoe we de verschillende vormen kunnen combineren in LiquidBunny. IRC is super cool maar voor velen toch een raar en oud iets. Hier heb ik niet direct een oplossing voor noch een idee tot implementatie maar nogmaals dit alles ter discussie.

Dit allen mede ook met betrekking tot whatever teh future may hold (iets met FP's en streams etc)....

Dina
18th November 2014, 19:19
Maar VOIP is wel een leuke platform-agnostische manier om samen games te spelen. Sure, dit zullen voornamelijk PC-games zijn, maar het is wel een aardig idee. Je kan ook daarnaast een soort huiskamer hebben voor als je geen games speelt.

Moet je natuurlijk wel beslissen tussen Mumble of wat anders.

hyptonize
18th November 2014, 19:25
Een gratis VOIP-servertje is natuurlijk zo opgezet, om even uit te proberen. Toch?

Liquidje
18th November 2014, 19:40
Een gratis VOIP-servertje is natuurlijk zo opgezet, om even uit te proberen. Toch?

Is dat zo? Of bedoel je installeren op onze server? Zo makkelijk werkt dat niet met ons huidige hostingspakket, we huren namelijk geen server maar gewoon een webserver + database.

Als je gewoon bij sites gratis zoiets kan opzetten (trial of gewoon met beperkte capaciteiten), by all means vertel mij waar. Gratis dingen uitproberen kan immers nooit kwaad :D

hyptonize
18th November 2014, 19:42
Ik bedoelde lokaal. :P Maar als er zal vast wel iemand op dit forum zijn die een VPS'je heeft draaien en nog wat bandbreedte over heeft. ;)

Even googlen geeft dit: https://www.darkstarllc.com/free-teamspeak-3-server-trial (weet natuurlijk niets over de betrouwbaarheid van dit)

King Crimson
18th November 2014, 19:59
Whatsapp?

hyptonize
18th November 2014, 20:05
Whatsapp?

Dat is een beetje te intiem.

Illuv
18th November 2014, 22:09
mumble server: 134.213.136.253
channel: LiquidBunny
password: nietGNL

Doe eens testen?

Geops
18th November 2014, 22:13
Kan er prima connecten. Geen WW nodig gehad though....

Illuv
18th November 2014, 22:20
Klopt, omdat je geen channel gekozen hebt. Als je connect met LiquidBunny dan moet je als het goed is een pwd opgeven.

King Crimson
18th November 2014, 22:22
Gvd Danny, wat is dit.

Illuv
18th November 2014, 22:29
Leef je uit, 100mbit, 24/7/365, max 50 concurrent users.

Als LaB/Liquid even verbinden dan kan ik ze admin maken.

Dina
18th November 2014, 22:43
Klopt, omdat je geen channel gekozen hebt. Als je connect met LiquidBunny dan moet je als het goed is een pwd opgeven.

Ik kan bij het connecten geen channel kiezen.

Kudeta
18th November 2014, 22:50
Jeej! Thanks Illuv :)

Zelfde probleem als Dina, direct denied.

Kan je als je toch aan het rotselen gaat, meteen een stuk of 5 subchannels maken? :)

Kudeta
18th November 2014, 22:54
Ah nu werkt het.

Bij acces tokens het pw toevoegen.

Access Tokens
Another nice feature of Mumble 1.2.0 is Access Tokens. These are what you could call passwords; basically, if you have a token that is the same name as the channel's ACL Access Token group, you can enter the channel. Think of Access Tokens as groups where you can add yourself to the group if you know the "password" (token).

Once you find out the Access Token name, click Server -> Access Tokens, and add the token for the channel you want to enter. Note that Access Tokens operate off of a per-server basis, so your Access Token in one server will not carry over to another.

Heerlijk, nu hoeven we niet van een andere community de server te leechen voor een potje dota :)

Illuv
18th November 2014, 23:06
Ben even druk met andere dingen, heb het pwd van channel LiquidBunny verwijderd. Zou nu allemaal zonder pwd moeten werken.

Kudeta
18th November 2014, 23:20
Thanks Illuv :)

Zebby
19th November 2014, 09:16
Er zijn toch al goede IRC clients voor in Chrome? Pleur ik hem wel open op't werk voor wat tussentijds geouwehoer.

Liquidje
19th November 2014, 11:31
Goed bezig Illuv!

Like-a-Bunny
19th November 2014, 11:38
Cool, werkt. Goede welkomstmessage. :D

Illuv
19th November 2014, 12:35
Laat maar weten wat voor channels erbij moeten komen voor specifieke games, dan zal ik ze vanavond even toevoegen (Dota2? CoD? BF4?)

DayZ/ArmAIII staan er al in.

hyptonize
19th November 2014, 12:38
Laat maar weten wat voor channels erbij moeten komen voor specifieke games, dan zal ik ze vanavond even toevoegen (Dota2? CoD? BF4?)

DayZ/ArmAIII staan er al in.Uit ervaring weet ik dat zulke channels bijna nooit gebruikt worden. Het lijkt me makkelijker om 2 of 3 'in-game channels' aan te maken.

Illuv
19th November 2014, 12:44
Klopt, maar de games die ik noem worden daadwerkelijk veel gespeeld op het forum, dan is het handig om de channels te hebben.

At default slap gelul kan gewoon in het standaard kanaal.

Manveru
19th November 2014, 16:30
Nice Illuv! Kunnen we gelijk inwijden met een potje Arma vanavond ;)

Derper
19th November 2014, 17:16
Battlefield. Guild Wars. CoD. WoW. Elder Scrolls. StarCraft. Ik roep maar iets maar dit zijn wel games waar je voordeel van voip hebt. Of ze hier ook gespeeld worden weet ik niet maar misschien dat een kanaal aanmaken mensen doet joinen ;)

Kudeta
19th November 2014, 17:32
Of wat dacht je van: de channels nummeren ipv gamenamen geven. Dan spreken we af in #4 enzo.

Of als je je creatief voelt, wat grappige insidejokish namen.

Dan zijn ze flexibel te gebruiken

Liquidje
19th November 2014, 17:50
Of wat dacht je van: de channels nummeren ipv gamenamen geven. Dan spreken we af in #4 enzo.

Of als je je creatief voelt, wat grappige insidejokish namen.

Dan zijn ze flexibel te gebruiken

Lijkt mij ook een prima oplossing. Wat insidejokes zouden wel leuk zijn :)

Illuv
19th November 2014, 17:57
Ik vind het allemaal prima, maar het voordeel van namen is dat als mensen connecten met de server ze direct zien wie wat aan het spelen is, wat eventueel aanmoediging kan zijn om mee te doen?

Vanavond rond 21:00 uur thuis, zal dan wat zaken toevoegen.

Cloud
19th November 2014, 18:00
Nice Illuv! Meteen even installeren.

hyptonize
19th November 2014, 18:00
Zal vanavond is kijken of mijn headset nog niet is gestikt in de stof. En of er niet al te veel vieze mannetjes (Crimson en Lesley) op zitten.

Derper
19th November 2014, 19:51
server doet het indd, maar geen wachtwoord nodig, ook niet als je een ander kanaal in gaat.

hyptonize
19th November 2014, 20:37
hier doet server 't nie.

Edit: De server doet het niet via Teamspeak... Mumble werkt wel. Oeps.

Fenix
20th November 2014, 01:17
Held Illuv. Gebruik Mumble voornamelijk voor teamoverleg, ideaal dat het nu ook hiervoor werkt :D

Edit:

[0:17:51] Welcome to Mumble.
[0:19:21] Connecting to server 134.213.136.253.
[0:19:21] SSL Verification failed: The host name did not match any of the valid hosts for this certificate
[0:19:21] SSL Verification failed: The certificate is self-signed, and untrusted

hyptonize
20th November 2014, 08:19
Mumblw werkt perfect. Kwaliteit lijkt ook beter te zijn dan bij TeamSpeak. Gisteren goed vermaakt. :D

Illuv
20th November 2014, 08:37
Mijn god, wat kunnen jullie lullen.

Medina
20th November 2014, 09:29
Persoonlijk vind ik Skype veel prettiger dan TS of Ventrillo. Maar dat komt misschien omdat ik alleen met kleine groepjes game en communiceer (< 5).

Like-a-Bunny
20th November 2014, 10:32
Mijn god, wat kunnen jullie lullen.

De beer is los?

Cloud
20th November 2014, 11:37
Mumble werkt heerlijk. Zelfs liquidje klinkt goed.

Persoonlijk vind ik Skype veel prettiger dan TS of Ventrillo. Maar dat komt misschien omdat ik alleen met kleine groepjes game en communiceer (< 5).

Maar dan moet je elkaar elke keer weer opbellen? Nu ga je simpelweg naar een gezamelijke ontmoetingsplek zonder dat je hoeft te wachten tot die ene opneemt.

Liquidje
20th November 2014, 11:43
Maar dan moet je elkaar elke keer weer opbellen? Nu ga je simpelweg naar een gezamelijke ontmoetingsplek zonder dat je hoeft te wachten tot die ene opneemt.
Dit inderdaad. Uiteraard ben je nog steeds vrij om Skype te gebruiken, maar de kwaliteit is beter en met de overlay is extreem prettig om te zien wie er praat.

Overigens wel eens, ik vind Skype zeker met 1:1 spelen ook prettiger dan TS of Ventrillo. Maar ik vind Mumble dan ook veel fijner dan TS of Ventrillo.

hyptonize
20th November 2014, 12:21
Het enige nadeel is dat er met > 5 man in de channel de kans groot is dat er door elkaar gepraat wordt.

Cloud
20th November 2014, 13:41
Kon jij die overlay in Arma 3 werkend krijgen liquidje? Ik niet namelijk. Iets met dx11 ofzo las ik op de forums.

Het enige nadeel is dat er met > 5 man in de channel de kans groot is dat er door elkaar gepraat wordt.

Datzelfde probleem heb je ook met skype als je met meerdere mensen speelt toch? In ts of mumble zoek je gewoon even een andere room binnen het kanaal op. Hebben we geregeld gedaan toen we dayz speelden met meerdere groepen.

Manveru
20th November 2014, 14:00
Als ik Github zo bekijk komt er support voor dx11 in mumble 1.3.0, als je heel fanatiek bent kun je hem zelf gaan builden en testen ;)

https://github.com/mumble-voip/mumble/pull/1082

Liquidje
20th November 2014, 14:03
Kon jij die overlay in Arma 3 werkend krijgen liquidje? Ik niet namelijk. Iets met dx11 ofzo las ik op de forums.
Nee niet daar in. Maar toen ik een potje hearthstone ging spelen en even wat ging springen door Fez had ik hem wel degelijk :) Ik vond het jammer dat positional sound niet werkt in Arma 3 :(

En Mumble heeft inderdaad meerdere kanalen. Ik zat wat idle te lullen met wat mensen, ik kijk even kort op het kanaal van Primate/Kudeta en hoor alleen maar *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* :D

Manveru
20th November 2014, 14:41
Als we een keer serieus gaan armaen is dit misschien wel wat:

http://forums.bistudio.com/showthread.php?182271-ACRE2-Public-Beta-Release:

Dit wordt veel gebruikt in de wat serieuzere groepen, maar het werkt alleen met teamspeak en niet met mumble

Kudeta
20th November 2014, 17:10
[QUOTE=Liquidje;2854456]Nee niet daar in. Maar toen ik een potje hearthstone ging spelen en even wat ging springen door Fez had ik hem wel degelijk :) Ik vond het jammer dat positional sound niet werkt in Arma 3 :(

En Mumble heeft inderdaad meerdere kanalen. Ik zat wat idle te lullen met wat mensen, ik kijk even kort op het kanaal van Primate/Kudeta en hoor alleen maar *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik

Liquidje
20th November 2014, 17:12
[QUOTE=Liquidje;2854456]Nee niet daar in. Maar toen ik een potje hearthstone ging spelen en even wat ging springen door Fez had ik hem wel degelijk :) Ik vond het jammer dat positional sound niet werkt in Arma 3 :(

En Mumble heeft inderdaad meerdere kanalen. Ik zat wat idle te lullen met wat mensen, ik kijk even kort op het kanaal van Primate/Kudeta en hoor alleen maar *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik* :D[/QUOTE%
Figured as much. Maar goed, ik heb het vooroordeel dat dota heeeeeel veel en snel klikken is. En dat is dus ook zo blijkbaar :P

Kudeta
20th November 2014, 17:16
Ok, het spijt me voor deze formatting fuckups, maar ik krijg je post niet normaal gequote Liquid :D

Ik probeer post #47 te quoten met de volgend tekst eronder:

-------------
DOta?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=yE9ecc0eQC0#t=16
----------------
Maar dan met https://ww.........

Dit wil niet.... Krijg dan een 503 error.
Als ik een asd post maak en probeer te editten, same story.

Whatthefuck?

Ik kan deze tekst ook niet reporten...
What the hells?

Liquidje
20th November 2014, 17:30
Ok, het spijt me voor deze formatting fuckups, maar ik krijg je post niet normaal gequote Liquid :D

Ik probeer post #47 te quoten met de volgend tekst eronder:

-------------
DOta?

www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=yE9ecc0eQC0#t=16
----------------
Maar dan met https://ww.........

Dit wil niet.... Krijg dan een 503 error.
Als ik een asd post maak en probeer te editten, same story.

Whatthefuck?

Ik kan deze tekst ook niet reporten...
What the hells?

We hebben al een tijdje last van loze 503 errors, maar ik krijg er nu meerdere gereport waar we normaliter een melding elke x dagen krijgen. Ik ga de host zo na werk bellen, dit is te pauper.

hyptonize
20th November 2014, 19:36
Overstappen naar een degelijke host!

Kudeta
21st November 2014, 00:36
We hebben al een tijdje last van loze 503 errors, maar ik krijg er nu meerdere gereport waar we normaliter een melding elke x dagen krijgen. Ik ga de host zo na werk bellen, dit is te pauper.

Het leek alsof het ook specifiek alleen het geval was wanneer ik die url in mn post wilde hebben. Ik snapte er geen zak van.

En nu werkt het gewoon normaal :(.

Like-a-Bunny
21st November 2014, 00:54
Het leek alsof het ook specifiek alleen het geval was wanneer ik die url in mn post wilde hebben. Ik snapte er geen zak van.

Hetzelfde gebeurde vandaag bij o.a. een aantal posts van mij. Even kijken wat Strato of anders VB te zeggen hebben.

Paralize
21st November 2014, 01:31
Dris niemand @ mumble!
Hele pc vol met spyware geknald om vervolgens tegen mezelf te lullen.

Dat doe ik altijd al, geen spyware veur neudig!

Liquidje
21st November 2014, 11:21

Het is ook bij hele specifieke URLs. De host kan er in ieder geval vooralsnog niet veel over zeggen. Wel hebben we wat betere middelen gekregen om het te testen, dat zal ik dit weekend doen.

Wel for the time being wat kleine fixes doorgevoerd. Als mensen problemen hebben hoor ik het graag. Bij deze het verzoek zo veel mogelijk informatie te geven, met name i.g.v. error messages.

Kudeta
21st November 2014, 15:54
wth? weirdest bug ever.

Liquidje
21st November 2014, 16:35
wth? weirdest bug ever.

Voor de onwetende wel ;) Het probleem komt waarschijnlijk door de stukken code die posts doornemen en bbcode inserten/interpreten, of de plugins/hook system. Daarom hoop ik dit weekend even goed puntjes op de i te zetten zodat ik een goede beschrijving kan neerleggen bij vBulletin.

Liquidje
9th February 2015, 15:14
Mumble is up! Bereikbaar met hostadres "liquidbunny.nl"

Momenteel nog geen password, die ga ik even aanmaken. Er is wel een certificaat dus geen errors meer :)

Like-a-Bunny
9th February 2015, 15:16
JUIST!

Obsidian
9th February 2015, 15:17
Hoeveel slots? Volgens mij kunnen we ook proberen een non-profit licentie te krijgen, dan kun je helemaal los gaan. Maarja, dat is voor teamspeak.

Tostigroover
9th February 2015, 19:57
"Je moet connected zijn toch."

Ik ben verbonden maar Liquidje heeft zichzelf gemute. Ik zong nog wel zo mooi. Ben benieuwd of mijn instellingen goed gingen--Mumble herkende de Turtlebeach in ieder geval niet maar de afstellen werkte wel.

Fenix
10th February 2015, 01:04
Liquid is een filthy idler. Eens kijken of ie op IRC meer roept.

Liquidje
10th February 2015, 01:29
[00:26] *** Fenix quit (Exit )