User Tag List

Page 21 of 21 FirstFirst ... 11 19 20 21
Results 801 to 821 of 821

Thread: Het Grote UFO/Alien Topic

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    179 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    bron

Enge laatste alinea...
    In deze context, vorige week was er dit bericht op de BBC:

Open Skies Treaty: US tells Russia it will not rejoin key arms control deal

The US has told Russia it will not rejoin an arms control deal that permits unarmed aerial flights over dozens of participating countries.

The state department said the Open Skies Treaty "has been undermined by Russia's violations" and its failure to return to compliance.

Russia denies the allegations, and the country is also expected to withdraw from the treaty this year.

The accord allows short-notice flights to monitor military activity.

More than 30 nations participate in the treaty which came into force in 2002.

...

"The United States regrets that the Treaty on Open Skies has been undermined by Russia's violations," the state department said on Thursday.

"In concluding its review of the treaty, the United States therefore does not intend to seek to rejoin it, given Russia's failure to take any actions to return to compliance.
    Als we praten over bijvoorbeeld geavanceerde drones, die zien er behoorlijk spacey uit:

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

en ook

China's new stealth combat drone looks eerily similar to American technology
    Last edited by Das Tentakel; 4th June 2021 at 15:05.
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    866 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Nu is het wel zo dat als je knijpt in Amerika ze Rusland of China piepen..
    Ik wacht rustig af.

Mentioned
    179 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Nu is het wel zo dat als je knijpt in Amerika ze Rusland of China piepen..
    En omgekeerd. Great Power rivalry, Great Power rivalry never changes.

Of om de voormalige Britse premier Robert Gascoyne-Cecil, 3rd Marquess of Salisbury (1830-1903, premier 1895-1902), te citeren:
    'If these gentlemen* had their way, they would soon be asking me to defend the Moon against a possible attack from Mars'.
    bron

* zijn militaire adviseurs

Hmmm...verdorie, zou er aan de achterkant van de Maan niet alleen een Nazibasis maar ook een Brits garnizoen, oorspronkelijk gesticht tijdens de hoogtijdagen van het Empire, aanwezig zijn? By Jove! Dat impliceert dat in de moderne tijd...

Klik voor full size.
    Klik voor full size.
    Last edited by Das Tentakel; 4th June 2021 at 16:09.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1521 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    1521 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken PSN ID: OneEightSe7en_NL Steam ID: BramK
    Volgens mij is het domein verkeerd, dat moet toch DeSpeld zijn?

Mentioned
    1521 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by One_Eight_Se7en View Post
    Volgens mij is het domein verkeerd, dat moet toch DeSpeld zijn?
    Project Bluebook uit 2016. Tof gemaakt.

Woblin' Chinaman Trio-sama's Avatar
    Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: djc00li0
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Project Bluebook uit 2016. Tof gemaakt.
    Meh. Uiteraard fake. Maar te easy... "why do you speak English" "language is needed to understand your species".
    Eh.. had dan Chinees of Spaans geleerd.. meer mensen op de wereld spreken dat.
    Arrogante Amerikanen denken dat ze de enige op de planeet zijn en alle aliens altijd bij hen gaan landen. Pff.
    "Know thyself, and thou shall know all the mysteries of the gods and of the universe."
    "Know thyself, because what else is there to know?"

Ryu Hayabusa Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    157 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

En wie zegt dat ze überhaupt (als eerste) met mensen willen communiceren? Misschien babbelen ze wel eerst met een octopus of dolfijn Wij bekijken alles namelijk vanuit het perspectief van een mens maar als je nagaat op wat voor verschillende manieren leven kan ontstaan, onder welke omstandigheden het kan wedijveren en dat er op Aarde alleen al in 2 (inmiddels) totaal verschillende takken van evolutie zich intelligent leven heeft ontwikkeld (die van de zoogdieren en de octopus, zie*), zijn de mogelijkheden van buitenaards leven eindeloos. Ik bedoel maar, hoe fucking bizar is het leven op Aarde? Van de hoogste bergen tot in het diepste van de zee.

Ik denk dat veel mensen in shock zouden raken als ze daadwerkelijk met intelligent buitenaards leven in aanraking zouden komen... En dan is het nog maar de vraag wat dit met de religieuzen der Aarde gaat doen als je ziet wat onderling, sectarisch gezeik al teweeg kan brengen. Hoe langer ik erover nadenk des te meer ik kan begrijpen waarom overheden bepaalde bevindingen geheim zouden willen houden, en al helemaal als ze zelf geen antwoord op het gehele UFO fenomeen hebben (en nogmaals, het gaat hier om de onverklaarbare 1%, de overige 99% is gewoon bullshit, always has, always will).

We sturen overigens al zo ontzettend lang allerlei signalen de ruimte in dat de mens een open boek zal zijn en niet bepaald moeilijk te doorgronden, als we in dit geval überhaupt niet al decennialang geobserveerd zouden zijn met onbemande vlieg- en ruimtevaartuigen.

*
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 8th June 2021 at 14:54.

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    165 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Trio-sama View Post
    Meh. Uiteraard fake. Maar te easy... "why do you speak English" "language is needed to understand your species".
    Eh.. had dan Chinees of Spaans geleerd.. meer mensen op de wereld spreken dat.
    Arrogante Amerikanen denken dat ze de enige op de planeet zijn en alle aliens altijd bij hen gaan landen. Pff.
    Mja dat is toch vrij logisch bij een Amerikaans product voor Amerikaans publiek? Waarschijnlijk dat in Chinese films de aliens Chinees spreken.

Woblin' Chinaman Trio-sama's Avatar
    Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: djc00li0
    Quote Originally Posted by Culloden View Post
    Mja dat is toch vrij logisch bij een Amerikaans product voor Amerikaans publiek? Waarschijnlijk dat in Chinese films de aliens Chinees spreken.
    Dat begrijp ik. Maar het gaat altijd om Amerika, alsof zij het middelpunt van de aarde zijn.
    Nu ook met die aankondiging dat het pentagon dingen gaat vrijgeven, alsof ze de enige op de wereld zijn.
    Ik heb het gewoon helemaal gehad met die arrogante Amerikaanse houding.

Merk het op mijn werk ook altijd. Hoofdkantoor is in USA en die hebben ook zo'n attitude. Blegh.
    "Know thyself, and thou shall know all the mysteries of the gods and of the universe."
    "Know thyself, because what else is there to know?"

Mentioned
    866 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Wij bekijken alles namelijk vanuit het perspectief van een mens maar als je nagaat op wat voor verschillende manieren leven kan ontstaan, onder welke omstandigheden het kan wedijveren en dat er op Aarde alleen al in 2 (inmiddels) totaal verschillende takken van evolutie zich intelligent leven heeft ontwikkeld (die van de zoogdieren en de octopus, zie*), zijn de mogelijkheden van buitenaards leven eindeloos. Ik bedoel maar, hoe fucking bizar is het leven op Aarde? Van de hoogste bergen tot in het diepste van de zee.
    Dat er buitenaards leven is ergens zullen niet veel mensen ter discussie stellen. De link met vage objecten op een vaag schermpje, daar hebben mensen moeite mee.

Ik denk dat veel mensen in shock zouden raken als ze daadwerkelijk met intelligent buitenaards leven in aanraking zouden komen... En dan is het nog maar de vraag wat dit met de religieuzen der Aarde gaat doen als je ziet wat onderling, sectarisch gezeik al teweeg kan brengen. Hoe langer ik erover nadenk des te meer ik kan begrijpen waarom overheden bepaalde bevindingen geheim zouden willen houden,
    Een dergelijke ontdekking zou niet direct vanuit de overheid, maar de wetenschap komen, en een dergelijke ontdekking zou de grootste wetenschappelijke ontdekking zijn sinds het bestaan van de mensheid, dus nee, ik zie geen enkele reden dat dit tegengehouden gaat of kan worden.

En voor relies maakt het geen fuck uit, denk je dat moslims ineens massaal gaan stoppen met geloven?

We sturen overigens al zo ontzettend lang allerlei signalen de ruimte in dat de mens een open boek zal zijn en niet bepaald moeilijk te doorgronden, als we in dit geval überhaupt niet al decennialang geobserveerd zouden zijn met onbemande vlieg- en ruimtevaartuigen.
    En al die signalen zijn nog nooit beantwoord en er is nog nooit iets concreet gemeten van UFOs in ons melkwegstelsel. Daarnaast is er op aarde nog nooit iets dergelijks gevonden, terwijl een beschaving op pak m beet Mars, nu of over 300 jaar toch talloze resten van onze Rovers, satelieten, vlaggetjes en ruimterommel gaat vinden.
    Ik wacht rustig af.

Mentioned
    157 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dat er buitenaards leven is ergens zullen niet veel mensen ter discussie stellen. De link met vage objecten op een vaag schermpje, daar hebben mensen moeite mee.
    Het was als reactie op Engels-sprekende aliens wat overduidelijk niet alleen vanuit het perspectief van een Amerikaan is maar ook dat vanuit een mens. En mijn punt was dan ook dat dit gewoon onzin is kijkende naar de dieren en de wereld om ons heen alleen al.

Mocht het überhaupt mogelijk zijn. Misschien dat ik nu de indruk wek dat ik een die-hard believer ben maar dit ben ik niet. Ik kijk sowieso nooit naar UFO sighting filmpjes. Ik vreet deze materie ook helemaal niet op of zo maar het is evident dat het wel degelijk een bestaand fenomeen is waar verschillende professionals mee te maken hebben gehad al kan dit ook geheim wapentuig oid zijn zoals ik eerder al aangaf.

Mijn overtuiging komt ergens anders vandaan.

Een dergelijke ontdekking zou niet direct vanuit de overheid, maar de wetenschap komen, en een dergelijke ontdekking zou de grootste wetenschappelijke ontdekking zijn sinds het bestaan van de mensheid, dus nee, ik zie geen enkele reden dat dit tegengehouden gaat of kan worden.
    Maar toch wordt het (de daadwerkelijk onverklaarbare objecten gezien door zowel Amerikaanse, Engelse, Russische, Chinese piloten etc., zelfs tijdens WOII) al decennialang in de doofpot gestopt, wat verschillende redenen kan hebben. Nee, ik denk niet dat dit zo gemakkelijk vrijgegeven zou worden. En tenzij er iets is wat zo onomstotelijk bewezen is zal dit niet veel invloed hebben op de wetenschap.

En voor relies maakt het geen fuck uit, denk je dat moslims ineens massaal gaan stoppen met geloven?
    En jij denkt niet dat dit een enorme paradigmaverschuiving teweeg zal brengen? En het zou juist fantastisch zijn als men massaal zou stoppen met geloven gezien het een typisch menselijke simplificatie van de werkelijkheid is. Althans, aannemende dat een vooruitzicht op de Hel niet datgene was wat iemand in dit Aardse bestaan in het gareel hield.

En al die signalen zijn nog nooit beantwoord en er is nog nooit iets concreet gemeten van UFOs in ons melkwegstelsel. Daarnaast is er op aarde nog nooit iets dergelijks gevonden, terwijl een beschaving op pak m beet Mars, nu of over 300 jaar toch talloze resten van onze Rovers, satelieten, vlaggetjes en ruimterommel gaat vinden.
    We zijn als een open boek, als buitenaardse wezens ons überhaupt zouden bezoeken hoeven ze helemaal niet met ons te praten om ons te kunnen begrijpen. Hence my point. We sturen al zo lang (onbedoeld) allerlei signalen de ruimte in dat je bijna alles te weten zou kunnen komen door enkel dat te bestuderen. Hoe bestuderen wij andere dieren? Ze kunstjes of cognitieve tests uit laten voeren in ruil voor wat eten is er maar een klein onderdeel van "Ja, maar apen zitten helemaal niet op 't internet, maken geen films, schrijven geen boeken en verwerken hun emoties, vragen over het bestaan e.d. niet o.a. in kunst en sturen dit al helemaal niet de ether in!"

En daarnaast, wie zegt dat wij überhaupt interessant zijn? Om nog maar te zwijgen over het feit dat je ons waarschijnlijk beter uit zou kunnen roeien. Wij zijn doorontwikkelde primaten die nog vrijwel al hun energie uit dode planten halen.

Maar goed, ik heb het idee dat je mijn post een beetje verkeerd interpreteert en ervanuit gaat dat ik al zo ver (heen) ben dat ik ervan overtuigd ben dat wij bezocht worden oid. De vraag is meer of wij überhaupt zo benaderd zouden worden als in de gemiddelde fantasie van de mens wat contact met buitenaards leven betreft. Natuurlijk is het ook een beetje dit onderwerp. Mensen zullen snel het hoe, wat, waarom etc. zelf invullen. Waarom iemand iets gelooft, waarom en hoe iemand tot een bepaalde conclussie kwam enzovoorts.

Iemand kan bijvoorbeeld ook kritisch zijn op een vaccin of de aanpak van COVID, dan kun je dit als lezer ook totaal anders interpreteren. Is degene kritisch omdat 'ie gelooft dat het een complot is met motherfucking microchips of omdat degene vindt dat je niet na zo'n relatief korte tijd al met een middel op de markt kunt komen waarvan de bijwerkingen e.d. op de lange termijn nog niet bekend zijn. Die zijn allebei kritisch maar worden 99% van de keren op één hoop gegooid terwijl er verder geen enkele overeenkomst hoeft te zijn afgezien van het feit dat deze beide als kritisch te bestempelen zijn. Hetzelfde geldt een beetje voor het UFO fenomeen

Zijn de typisch uitzien "greys" bijvoorbeeld (de welbekende aliens) overigens het resultaat van daadwerkelijke sightings of die van het collectief bewustzijn van de mens door multimedia sinds de jaren '50? Daadwerkelijk buitenaards leven zal er hoogstwaarschijnlijk wel iets anders uitzien en opereren, en zL al helemaal niet ergens random neerdalen met een vliegende schotel.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 9th June 2021 at 12:50.

Wat heb je? ScreamGT's Avatar
    Mentioned
    138 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: ScreamGTNL PSN ID: ChrissInkyCross
    Zou toch prachtig zijn als er binnen nu en 25 jaar een beschaving langskomt welke 1000 jaar verder is dan de mens zelf.

-Ziekte vrij
    -Geen veroudering
    -Kunnen leven tot je zelf stop zegt (want oneindig is wel errug lang)
    -Nieuwe vormen van schone en oneindige energie

Mentioned
    179 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by ScreamGT View Post
    Zou toch prachtig zijn als er binnen nu en 25 jaar een beschaving langskomt welke 1000 jaar verder is dan de mens zelf.

-Ziekte vrij
    -Geen veroudering
    -Kunnen leven tot je zelf stop zegt (want oneindig is wel errug lang)
    -Nieuwe vormen van schone en oneindige energie
    Then again, Beware of Greks bringing gifts

Mentioned
    866 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

@Gaunter O'Dimm

Mijn "probleem" rond UFOs is dat je vrijwel direct allemaal redenen moet gaan verzinnen/fantaseren die op elk onbewezen mythe van toepassing kan brengen. Als er een god is, waarom neemt hij geen direct contact met ons op? Omdat god almachtig is, en zich niet hoeft te verantwoorden. Waarom zijn christelijke wonderen niet goed op camera vastgelegd of gestaafd door medici? Omdat ze niet werken onder die omstandigheden, maar er zijn honderden ooggetuigen die het bevestigen!! bla bla etc.

Het probleem rond UFOs is al 50 jaar+ simpelweg: geen bewijs - gister niet, vandaag niet, maar hopelijk morgen!
    Ik wacht rustig af.

Mentioned
    179 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Gaunter O'Dimm

Mijn "probleem" rond UFOs is dat je vrijwel direct allemaal redenen moet gaan verzinnen/fantaseren die op elk onbewezen mythe van toepassing kan brengen. Als er een god is, waarom neemt hij geen direct contact met ons op? Omdat god almachtig is, en zich niet hoeft te verantwoorden. Waarom zijn christelijke wonderen niet goed op camera vastgelegd of gestaafd door medici? Omdat ze niet werken onder die omstandigheden, maar er zijn honderden ooggetuigen die het bevestigen!! bla bla etc.

Het probleem rond UFOs is al 50 jaar+ simpelweg: geen bewijs - gister niet, vandaag niet, maar hopelijk morgen!
    Het wordt ook wel eens vergeleken met een soort 'ersatz religie' voor personen die niks met georganiseerde godsdienst hebben, maar wel behoefte aan een soort geloof. Het is niet voor niets denk ik dat er een sterke link is tussen het UFO fenomeen en 'Alien Gods' pseudo-archaeologie.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Het is niet het enige natuurlijk, UFO's zijn een 'broad church', maar over het algemeen verdragen de wetenschappen - ook en misschien met name wetenschappers die zich bezig houden met SETI, exobiologie etc - en UFO-fielen elkaar niet zo goed. Evidence versus Faith & all that
    Last edited by Das Tentakel; 9th June 2021 at 15:08.

Mentioned
    157 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Gaunter O'Dimm

Ja, da's waar, daarom vind ik het zelf enkel interessant wat bijv. zowel de geallieerden als de asmogendheden tijdens WOII waargenomen hebben, of soortgelijke getrainde professionals in de laatste 50 jaar. Of bepaalde waarnemingen waar geen enkele overheid (vooralsnog) antwoord op lijkt te hebben. Die - nogmaals - vooralsnog onverklaarbare "1%".

Bij dit onderwerp moet je echt het kaf van het koren scheiden en dan hou je imo wél iets wat interessant en intrigerend is over.

En het blijft eeuwig zonde dat Prometheus nooit het vervolg heeft gekregen wat eigenlijk de bedoeling was, de invalshoek van "Waren de Goden Kosmonauten?" etc. was zo ontzettend gaaf voor een dark sci-fi horror (daar moet ik nou weer aan denken door de post van Des Tentakel). Overigens herken ik wat Das Tentakel benoemt wel maar dat is tegenwoordig niet enkel gelimiteerd tot het UFO onderwerp, dit zie ik bij wel meer dingen terug. Ook wel menseigen.

Mentioned
    179 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gisteren dit gelezen op de Scientific American website:

Experts Weigh In on Pentagon UFO Report
    The vast majority of examined incidents were not caused by U.S. advanced technology programs, the forthcoming report concludes. So what’s going on?

For more than a decade, the U.S. Department of Defense has been quietly cataloging and investigating scores of bizarre encounters—most from the U.S. Navy—of ships and fighter jets tangling with, or being tailgated by, unidentified flying objects (UFOs). Beginning in 2017, videos and eyewitness accounts of these weird sightings found their way into public view, ultimately spurring Congress to demand that the Pentagon produce a report summarizing all that the U.S. government knows about so-called unidentified aerial phenomena, or UAPs (an alternate term with considerably less stigma than the much maligned “UFOs”).

Produced under the auspices of a Pentagon group called the UAP Task Force, an unclassified version of the report is expected to be released later this month. Upon establishing the task force, the DOD released an accompanying statement explaining the justifications for its existence: “The safety of our personnel and the security of our operations are of paramount concern. The Department of Defense and the military departments take any incursions by unauthorized aircraft into our training ranges or designated airspace very seriously and examine each report. This includes examinations of incursions that are initially reported as UAP when the observer cannot immediately identify what he or she is observing.”

...deeply entrenched public beliefs, paired with the apparent reinvigoration of investigative interest in these incidents at the highest levels of government, can lead to dazzling speculations. Might we be on the verge of a formal disclosure—backed by irrefutable evidence—that humankind is not alone and is indeed being monitored by extraterrestrial civilizations? Or could it be that UAPs are entirely homegrown products of revolutionary and clandestine technological advances, whether by other countries now challenging American airspace or by the U.S. itself as part of some supersecret domestic program meant to detect flaws in the nation’s defenses? The mind boggles.
    ...
    The report’s firmest conclusion, it seems, is that the vast majority of UAP happenings and their surprising maneuvers are not caused by any U.S. advanced technology programs.
    ...
    Andrew Fraknoi, an astronomer at the Fromm Institute for Lifelong Learning at the University of San Francisco, echoes the widely held sentiment among scientists that, for decades, the media has lavished too much attention on sensational claims that vague lights in the sky are actually extraterrestrial spacecraft. “Recently, there has been a flurry of misleading publicity about UFOs [based on military reports]. A sober examination of these claims reveals that there is a lot less to them than first meets the eye,” Fraknoi says. Given sufficient evidence (which, arguably, many of the recent reports fail to provide), UFO sightings can essentially always be tied to terrestrial or celestial phenomena, such as lights from human-made vehicles and reentering space junk, he adds.

There is not going to be any “big reveal,” says Robert Sheaffer, a leading skeptical investigator of UFOs. “There are no aliens here on Earth, and so the government cannot ‘disclose’ what it does not have. Some people think that the government knows more about UFOs, or UAPs, than the public, but it’s clear that they know less on the subject than our best civilian UFO investigators, not more.”

The DOD employs some very competent photographic analysts and other technical experts, “none of whom obviously were consulted in this comedy of errors,” Sheaffer says. “The Pentagon has already suffered enough embarrassment from the [apparent] incompetence of its UAP Task Force.” He says it is time to rein in such “rampant foolishness” and ensure that proper experts will shape the task force’s conclusions rather than “clueless, self-important people who don’t even recognize out-of-focus images when they see them.”*
    ...
    Skeptical science writer Mick West has taken on the chore of analyzing the spate of UAP videos released by the U.S. military, steadfastly investigating how some of the incidents could merely be mirages from flaws in newly deployed radar systems, as well as various sorts of well-understood visual artifacts regularly seen in cameras. Despite his work to debunk the recent claims, West maintains that reports of mysterious aircraft stalking military assets should be taken quite seriously.

“Firstly, there’s a set of very real issues that could be grouped together as ‘UAPs’ or ‘UFOs,’” West says. “Any time something unidentified shows up in restricted airspace, then that’s a real problem that needs solving.” There have been many reports of drones above or near restricted areas, he notes. “We know that drones have been used for terrorist attacks, and drones will very much be a significant factor in future conflicts,”** West says. “So we need to figure out how to identify and mitigate such things.”

Another real issue is that pilots sometimes see things that they cannot readily identify, West says, and they may misidentify such objects. Regardless of what such pilots actually observe, this is a problem. “If something there is hard to identify—like a novel drone—then we need to figure out how to identify it,” he says. “If the pilots are making mistakes, then we need to figure out why.”

“The advocates of alien disclosure are encroaching on these real issues of UAPs,” West says. These believers take mundane videos of incidents that are simply unidentified, he says, then reframe them as evidence of extraordinary technology—which, of course, is intended to mean “aliens,” even if enthusiasts for that hypothesis will not explicitly say so. This cultivates credulous media attention, which in turn creates a feedback loop of public interest, more media and then pressure on politicians to “do something.”

All the while, the military makes no comments, because that’s their modus operandi. Military things are assumed classified by default, and there is nothing compelling them to clear things up,” West says. In the end, he hopes that the forthcoming report represents the views of serious people finally stepping in to clear up what is—and is not—going on.
    ...
    One person who is taking a “wait and see” attitude about the upcoming report is Ravi Kumar Kopparapu, a research scientist in planetary studies at NASA’s Goddard Space Flight Center. The history of scientific studies of UAPs in the U.S. is not limited to the recently released video snippets, which is a good reminder to avoid painting the whole phenomenon with one broad brush, he says. Additionally, this is not a U.S.-specific issue, nor is it limited to observations by U.S. armed forces.

“There may not be a single explanation to all such observations. What I would suggest is that we not leap to any conclusions when the findings of the report are made public,” Kopparapu says. “The report would be immensely helpful if the data that informed it are made publicly available so that more experts and scientists can look at it and hopefully reach a scientific consensus on the nature of some of the unexplained events. Otherwise, there will always be conspiracy theories shrouding, and inhibiting, a proper scientific investigation of UAPs.”

A similar view is held by Mark Rodeghier, scientific director of the Center for UFO Studies, who says openness should be prioritized as much as possible in future investigations. “We don’t know whether the UFO problem is an intelligence one, due to foreign adversaries, but we do know, from its long history, that it is absolutely a scientific problem that deserves serious attention,” he says. “In a subject that has been too long ignored, downplayed and ridiculed, the government and scientific community should study UFOs openly and, importantly, with an open mind.”
    ...
    Harvard University astrophysicist Avi Loeb*** says the significance of the UAP Task Force report will depend on the evidence it discloses, which at the moment remains mostly unknown. “But this focus on past reports is misguided,” he says. “It would be prudent to progress forward with our finest instruments rather than examine past reports. Instead of focusing on documents that reflect decades-old technologies used by witnesses with no scientific expertise, it would be far better to deploy state-of-the-art recording devices, such as cameras or audio sensors, at the sites where the reports came from and search for unusual signals.”

Loeb goes a step further, saying he is willing to sign up to help unravel the UAP/UFO saga. “Personally, I will be glad to lead scientific inquiry into the nature of these reports and advise Congress accordingly,” he says. “This could take the form of a federally designated committee or a privately funded expedition. Its most important purpose would be to inject scientific rigor and credibility into the discussion.”
    ...
    For some seasoned investigators, such as William Hartmann, a senior scientist emeritus at the Planetary Science Institute, headquartered in Tucson, Ariz., the current dustup over an influential government report on UFOs is a reminder that, eventually, everything old becomes new again.

Hartmann was a photography consultant and a co-author of the University of Colorado UFO Project’s report Scientific Study of Unidentified Flying Objects. Funded by the U.S. Air Force from 1966 to 1968, that investigative effort was led by physicist Edward Condon, and it had dismal effects on subsequent scientific investigations. The extensive study of UFOs, Condon and his co-authors concluded, is simply not a fruitful field in which to seek major discoveries and “probably cannot be justified in the expectation that science will be advanced thereby.”

Reflecting on his work for the project, also called the Condon committee, Hartmann says that none of the photographic evidence he examined could establish anything extraordinary about the observed phenomena. “We proved that some of [the cases], including classic photos still being trotted out, were fake,” he says. “That fact alone makes it extremely difficult to apply straight scientific techniques because we know some, not necessarily all, of the data we were given were carefully prepared to delude us. [That is] not quite like astronomy, where we can assume that the photons coming through our telescope atop Mauna Kea in Hawaii are not put in there by a hoaxer.”

“To put it another way, if you think there could be a real alien spaceship among a pile of photos you are given, but you know that some of the photos are fakes, then it is very hard to prove that any single one of them is proof of an alien visitation,” Hartmann says. “I’d want to see multiple, clear photos or detections by witnesses who don’t know each other, from multiple cities, viewing from multiple directions, before getting very excited.”

Still, he adds that ever since his experience working on the Condon committee, he cannot escape “the feeling that there may be electromagnetic phenomena in the atmosphere that we still don't understand.”

* Geen fan van Elizondo & Co, da's duidelijk

** Zie ook dit artikel: Adversary Drones Are Spying On The U.S. And The Pentagon Acts Like They're UFOs The U.S. military seems aloof to the fact that it's being toyed with by a terrestrial adversary and key capabilities may be compromised as a result.

We may not know the identities of all the mysterious craft that American military personnel and others have been seeing in the skies as of late, but I have seen more than enough to tell you that it is clear that a very terrestrial adversary is toying with us in our own backyard using relatively simple technologies—drones and balloons—and making off with what could be the biggest intelligence haul of a generation. While that may disappoint some who hope the origins of all these events are far more exotic in nature, the strategic implications of these bold operations, which have been happening for years, undeterred, are absolutely massive.

Our team here at The War Zone has spent the last two years indirectly laying out a case for the hypothesis that many of the events involving supposed UFOs, or unidentified aerial phenomena (UAP), as they are now often called, over the last decade are actually the manifestation of foreign adversaries harnessing advances in lower-end unmanned aerial vehicle technology, and even simpler platforms, to gather intelligence of extreme fidelity on some of America's most sensitive warfighting capabilities. Now, considering all the news on this topic in recent weeks, including our own major story on a series of bizarre incidents involving U.S. Navy destroyers and 'UAP' off the Southern California coast in 2019, it's time to not only sum up our case, but to discuss the broader implications of these revelations, what needs to be done about them, and the Pentagon's fledgling 'UAP Task Force' as a whole.
    ...
    Before I move forward, I must state that just because I believe the evidence is compelling that many of the bizarre encounters with mysterious objects in the sky as of late, and especially those that the U.S. military is experiencing, emanate from peer-state competitors, not another dimension or another solar system, there are certainly well-documented cases of seemingly unexplainable events that have nothing to do with this type of capability. In other words, our conclusions do not come even close to answering the question of UAPs or UFOs as a whole, especially in terms of the many unexplained incidents in decades past. What they do is highlight an alarming new capability set and tactics that seem to have been allowed to be exploited with little response for years while the Pentagon scratched its head and shrugged, or even worse, turned largely a blind eye toward it.

And that brings us to one of the biggest problems with this topic, as a whole—people expect one blanket and grand explanation for the entire UFO mystery to one day emerge. This is flawed thinking at its core. This issue is clearly one with multiple explanations due to the wide range of events that have occurred under a huge number of circumstances. This thinking must be changed as it limits our ability to solve some mysteries in the hopes of coming up with some fantastical monolithic explanation for every related mystery. So, accepting that there is likely a wide array of explanations to this notoriously abused topic will be absolutely key to successfully studying it and destigmatizing it in our culture, and especially within U.S. military and intelligence circles.

With that in mind, I also believe America's prevailing cultural issues and the general stigma surrounding UFOs was successfully targeted and leveraged by our adversaries, which helped these activities to persist far longer than they should have. In fact, I believe that those in power who snicker about credible reports of strange objects in the sky and stymie research into them, including access to classified data, have become a threat to national security themselves. Their lack of imagination, curiosity, and creativity appears to have built a near-perfect vacuum that our enemies could exploit and likely have exploited to an astonishing degree.
    Okay, ik vind hem laten we zeggen ietwat paranoïde klinken, maar de zorg over drones wordt vrij breed gedeeld (o.a. naar aanleiding van de recente oorlog in Karabach, waar een in principe beter getraind en gemotiveerd leger in een sterke defensieve positie - de Armeniërs - mede werd verslagen door royaal gebruik van drones). Verder is dit wel een interessant artikel over moderne militaire technologische ontwikkelingen, voor zover relevant voor het UFO fenomeen. Zie dit als een alternatieve kijk op de UFO kwestie.

*** Avi Loeb heeft recentelijk aardig zitten fulmineren tegen 'conservatieve', 'mainstream' collega's. Aangezien het idee van Oumuamua als alien artefact vrij uitgebreid aandacht heeft gekregen van de desbetreffende collega-wetenschappers, lijkt het er op dat hij knallende ruzie heeft gekregen en zich verongelijkt voelt. Waarschijnlijk geen makkelijke man...

Zie Youtube :

We're all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    Quote Originally Posted by Das Tentakel View Post
    Yep. UFO sceptic Mick West heeft een uitgebreid interview met hem (zelf nog niet gezien).

Er is nogal wat onduidelijkheid wat zijn rol was, overigens:

The Media Loves This UFO Expert Who Says He Worked for an Obscure Pentagon Program. Did He?

Of beter gezegd, al dan niet opzettelijke mythevorming.
    Die onduidelijkheid is allang weggenomen: https://twitter.com/itsredactedjake/...837454340?s=21
    'A world without utopias, inevitably looks back' - Enzo Traverso

We're all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    Ik vond deze nog wel interessant: https://twitter.com/uap1949/status/1...247564800?s=21

Verder blijft het gewoon een ding dat er simpelweg geen bewijs van iets exotisch. Iets wat wij mensen voorlopig écht niet kunnen en dus ook China/Rusland niet. Vooralsnog heeft zo’n debunker als Mick West het vrij makkelijk en lig ik ook meer op zijn lijn.

Echter, als het proces van disclosure, waar Elizondo en de zijnen al een tijdje mee bezig zeggen te zijn, inderdaad de vruchten af gaat werpen waar ze op hinten, dan keren de stukken ineens. Data van meerdere radarsystemen waarop te zien is dat objecten snelheden, manoeuvres behalen en maken die ons biologisch, maar ook de mechaniek van ‘aardse’ techniek, zouden slopen. Messcherpe foto’s/video’s. En dat gecombineerd met ooggetuigenverslagen van meerdere mensen. Kijk, dan komen we ergens. Dat moet er allemaal zijn, maar niet publiekelijk, en dat maakt dat er nog steeds geen sterke casus is voor iets anders dan drones en andere saaie rotzooi.
    'A world without utopias, inevitably looks back' - Enzo Traverso

Tags for this Thread