User Tag List

Page 1 of 14 1 2 3 11 ... LastLast
Results 1 to 40 of 540

Thread: [PC - MAC] Baldur's Gate Saga

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    446 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Baldur's Gate

Aangezien er op het hele forum geen enkele thread te vinden is die de gehele Baldur's Gate Saga onder de loep neemt, leek het me een goed idee om er dan maar zelf één aan te maken. Hell, ik heb momenteel toch niets beters te doen en ik zag de laatste tijd weer veel referenties naar dit spel op het forum. Let wel, ik richt me hier puur op de RPG tak voor de PC, en laat de actie georieí«nteerde offspring welke uitkwam voor diverse consoles even voor wat het is.

Baldur's Gate werd in 1998 gereleased door het toen nog onbekende Bioware. Een riskante onderneming, want RPG's waren verre van populair in die tijd. Sterker nog, er was al enkele jaren te spreken van een echte droogte als het ging om RPG's. Oldschool liefhebbers kwamen van 'oude' populaire franchises als Ultima, Might and Magic en Wizardry, maar hadden weinig nieuws om van te genieten in een tijd waar de meeste developers zich bezig hielden met populaire genre's als RTS & FPS. Ondanks dat sommige puristen de games niet konden waarderen door de focus op (realtime) actie en het gebrek aan vrijheid in vergelijking met de Ultima games was het toch een geweldige hit in RPG land.

Het spel besloeg verder zo'n 5 cd's en was gebaseerd op de regels van het populaire Advanced Dungeons & Dragons (2e editie). Het speelde zich af rond het Sea of Swords gebied van Faerí»n en kende in 1999 een uitbreiding met de naam: 'Tales of the Sword Coast'.

Ondertussen was Bioware al druk bezig met Baldur's Gate II: Shadows of Amn, welke groter en vooral epischer qua verhaal moest worden. Het volgde (licht) het verhaal van BG1, waarbij ook enkele bekende karakters weer voorbij kwamen. Voorbeelden zijn Minsc en zijn spacehamster Boo, Jaheira, Edwin en Viconia (en natuurlijk Imoen). Om dit deel tot een succesvol einde te brengen (inclusief de meeste subquests) was je een goede 200 uur verder. Ook dit (uiterst succesvolle) deel kende een uitbreiding, met de naam: 'Throne of Bhaal' gereleased in 2001. Deze uitbreiding bood een redelijk complex gebied aan in het orgineel, met de naam: 'Watcher's Keep' en vervolgde verder het plot tot een uiteindelijk epische climax (en een aardig moeilijk eindgevecht, al zeg ik het zelf).

Beide games waren erg populair vanwege de grote vrijheid die je had (persoonlijk vond ik de map verkennen in BG1 leuker dan het daadwerkelijke plot volgen), gecombineerd met geweldige quests en dialogen. Het was een periode voordat het genre echt mainstream werd, waardoor je quests op moest lossen door daadwerkelijk na te denken en de meest krachtige items te verkrijgen waren door subquests op te lossen. Dit in contrast met de 'automagische' pijlen die je in hedendaagse RPG's naar je doel verwijzen en waarbij subquests nog maar een insignificant gedeelte behelzen van de totale ervaring.

Voor mensen die deze games nooit ervaren hebben, maar wel van diepgaande RPG's houden: waar wacht je nog op? Veel beter gaat het niet worden (althans, niet totdat ik soortgelijke threads voor Fallout en Planescape gemaakt heb B) ).

Alle twee de games (plus alle uitbreidingen!) zijn namelijk te bestellen voor een kleine €16. Verder is hier een widescreen mod te downloaden, welke het mogelijk maakt om Baldur's Gate I & II te spelen in breedbeeld resoluties zoals 1440x900 en 1680x1050. En dan valt te zien dat de voorgerenderde achtergronden nog steeds een lust voor het oog zijn. Ondanks dat we anno 2007 heel ver zijn met 3D graphics en alle daaraan gerelateerde voordelen, haalt het het niet bij de sfeer die deze games nog steeds uitstralen.

Verder zijn er ook genoeg mods uitgekomen voor de serie, welke varií«ren van nieuwe avatars of voicepacks, tot volwaardige usermade expansions zoals 'Dark Side of the Sword Coast'. Klik hier voor een aardig overzicht. De belangrijkste quote ik hieronder:

* Ascension, a mod primarily written by BioWare staff member David Gaider. It changes the ending of Baldur's Gate II: Throne of Bhaal, while increasing the difficulty of some encounters and providing a variety of bonuses. According to Gaider, Ascension is what Throne of Bhaal should have been like, if only the developers had more time to tinker with the game.

* Unfinished Business attempts to tie as many loose ends as possible by recreating and completing aspects of the game that were removed or left unfinished by the original developers in Shadows of Amn. The developers have recently started a Baldur's Gate version and a Throne of Bhaal version is also expected.

* BG1Tutu is a project which automatically converts the resources in a Baldur's Gate, or Baldur's Gate + TotSC install to the BGII engine, allowing for Baldur's Gate to take advantage of higher resolutions, as well as various other improvements in the BGII engine.[4] A simpler installation method, EasyTutu, is also available.[5] Most mods for Baldur's Gate are produced for Tutu distribution, primarily BG1 NPC Project.[6]

* Baldur's Gate Trilogy (BGT) combines Baldur's Gate, TotSC, Baldur's Gate II: SoA, BG:ToB into one massive game using BGII engine. The main advantages over Tutu is that BGT generate[s] some kind of [transparently to player] continuity between the events the Child of Bhaal experiences in the Sword Coast and subsequently Amn. Additionally it is compatible with a large number of mods [1], noticeably BG1 mods like Dark Side of the Sword Coast , Northern Tales of the Sword Coast, The Secret of Bone Hill, Drizzt Saga, BG1 NPC Project along with The Big Picture family of mods for BG2. They can be installed with BGT when BP-BGT Worldmap is installed after them all.

* Redemption: The Longer Road by "dorotea" of Spellhold Studios, is a mini-expansion that allows the player to incarnate Jon Irenicus, the tormented antagonist in Shadows of Amn.

* Kelsey by Jason Compton and Ghreyfain of Pocketplane Group and Solaufein by Westley Weimer are among the many popular mods which add romanceable NPCs to the game.[7] Several additional mods exist that add romance options with existing NPCs, including Valygar, Nalia, Imoen, Edwin, Kivan and Xan.

* The Darkest Day, Shadows over Soubar, Tortured Souls, Check the Bodies, Region of Terror and Return to Trademeet are large mods that add further adventures to the game, most of them unrelated to the main plot (i.e. side quests). Another mod, The Big Picture, allows you to play a game featuring all these mods except for Return to Trademeet, therefore they are traditionally called Big Picture family mods and are compatible with Baldur's Gate Trilogy.
    Verder lijkt deze thread me ook uitermate geschikt om ervaringen te posten m.b.t. je party destijds, of te pimpen met het feit dat je BGII uitgespeeld hebt met één character. Persoonlijk maakte ik het mezelf vaak moeilijk door geen mage in mijn party te nemen, wat vooral in BGII een beproeving was door de vele gevechten met mages. Oh ja, en ik moet nog steeds een keer die Big Metal Unit bemachtigen. En ik maar denken dat die Pantaloons useless waren...
    Last edited by Illuv; 29th January 2015 at 23:12.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Die-Hard RPGer aXe's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: aXeKhalen Steam ID: khalen
    Ik heb de saga al in huis Geweldig om te hebben en zal het zeker eens uitproberen op mijn widescreen.

Verder kende ik die mods nog niet, misschien doordat de Bioware site al zo vol met allerlei forums en subforums zit dat je door de bomen soms het bos niet meer ziet.

Ik heb heel vaak langzaam zitten lopen met mijn beste spotter voor traps. Toen op een gegeven moment had ik er genoeg van en ging ik maar weer gewoon lopen. En ja hoor ik loop zo direct een paar vallen in en ben morsdood. Op zich niet zo'n drama maar ik was ook weer eens vergeten te saven [IMG][/IMG]

Verder vind ik die stemmen ook erg leuk, zie je maar weinig bij andere games dat je ze zelf kan kiezen (en zelfs zelf kan maken). Heb toendertijd zelf eens gemaakt met wat schreeuwen en domme opmerkingen. Erg leuk als je het opstuurt naar een vriend en die het laat uitproberen

Verder heb je ook nog de Icewind Dale in soortgelijke engine. Ook erg leuk. Ooooh the good old days
    "With great power, comes great responsibility" - J. Hector Fezandie (1894)

Mentioned
    446 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ja, ik zat er over te denken om er een algemene thread van te maken voor Infinity engine powered RPG's. Maar dat topic werd in mijn hoofd al veel te groot, laat staan dat ik het allemaal daadwerkelijk uit wilde werken.

Misschien heeft iemand anders inspiratie voor Icewind Dale I & II, plus uitbreidingen? Compleet andere ervaring (vooraf al je hele party samenstellen), maar ook geweldige games inderdaad. Deel II was veruit de moeilijkste Infinity game die ik gespeeld heb.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Black Robe Mage Dalamar's Avatar
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Man man wat heb ik bizar veel tijd in de BG serie gestopt. Deel 2 was echt meer dan waar voor je geld, als je de sidequests een beetje goed oppakte was je hier makkelijk 100+ uur mee bezig.

ID2 was inderdaad de moeilijkste van deze games.

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    262 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik zou andere Infinity games een eigen volwaardige thread schenken, ik vind deze al groot. Zeker Planescape Torment verdient dat gerust

Ik heb de BG spellen met een enorm plezier gespeeld. Ik ben begonnen met 1, toen 2, en vervolgens ToB. Tales of The Sword Coast was in de tussentijd uitgekomen, die ben ik van plan nog eens te voltooien. Ik heb recent nog BG2 zitten coí¶pen met een huisgenoot, geweldig. Als er animo voor is wil ik dat zeker met een gebalanceerde Gnl groep een keer doen. (beginnen bij 1 natuurlijk B))

ex-Moderator Lord Vampire's Avatar
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Lord_Vampire
    Ik denk dat ik in deeltje 2 wel 300+ uur heb gestopt, nadat ik de dungeon van Irenicus met alle mogelijke classes heb uitgespeeld en het spel met een good-aligned party en met een evil-alligned party heb gedaan, bijna alle sidequests die er zijn heb meegepakt en ook nog eens Throne of Bhaal heb gespeeld daarna Nog steeds de onbetwiste nummer 1 van alle games voor mij

Baldur's Gate 1 heb ik trouwens ook (bijna) uitgespeeld, maar staat niet op de tweede plek voor mij, omdat ik hem iets minder vond. Hoewel ik er wel enorm veel tijd in heb gestoken, vond ik er minder echt memorabele momenten in zitten (behalve het vinden van Spider's Bane, het Two Handed Sword +2 waarmee je free movement kreeg en die vieze vervelende mijn in het zuiden van de map, waar je dat longsword +2 kon vinden en het vergeven was van de traps Brrr, wat was dat vervelend.

PS: eigenlijk wil ik BG2 nog een keer in mijn eentje uitspelen (zonder party) met een Kensai-Mage. Ik heb op internet gelezen dat er mensen zijn die hem zo uitspelen en dan op Very Hard ofzo Sick, maar wel erg leuk

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1595 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by Exus,1972221
    Als er animo voor is wil ik dat zeker met een gebalanceerde Gnl groep een keer doen. (beginnen bij 1 natuurlijk B))
    Best een leuk idee eigenlijk!

Ik heb ze, net als iedereen hierboven, ook helemaal kapot gespeeld. De sfeer in die games heb ik tot op heden nog niet in een game terug gevonden.

Oh ja...
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Run Boo Run ! Briljante games, maar jammer genoeg geen uitgespeeld Toch die saga bestellen, want die is wel super Als het goed is komt volgende week mn CC binnen.

Black Robe Mage Dalamar's Avatar
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Minsc and Boo
    http://www.minscandboo.com/

Vooral de quotes zijn weer erg leuk om terug te lezen

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1595 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny

Mentioned
    446 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Hehehe, awesome. Leuk ook om te zien dat het spel voor veel mensen nog steeds hoog aangeschreven staat. Ben vandaag even druk en dit weekend kom ik weer terug naar NL, maar dan ga ik zeker nog een Planescape thread aanmaken. o^

Edit: geweldige quotes! Veel was ik er alweer vergeten...

Fool me once, shame on you, fool me twice, watch it! I'm huge.

Member Nelliej's Avatar
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Illuvater,1972401
    Hehehe, awesome. Leuk ook om te zien dat het spel voor veel mensen nog steeds hoog aangeschreven staat. Ben vandaag even druk en dit weekend kom ik weer terug naar NL, maar dan ga ik zeker nog een Planescape thread aanmaken. o^

Edit: geweldige quotes! Veel was ik er alweer vergeten...

Fool me once, shame on you, fool me twice, watch it! I'm huge.
    Planescape Helemaal kapot gespeed! Was destijds mijn nr1

Member RomeoX's Avatar
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: MrGioN Steam ID: MrLVG
    Ik kan mij nog een quote herinneren van Jaheira:

A open wound in mother earth... I would plug it had I the power!

Edit:
    Er schoot me net nog eentje te binnen van Jaheira:

Is grass not made of blades? Do stars not shoot? Nature be well armed and demands so of her servants!

Member djsonicx's Avatar
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    IEmand met high res screens? Ben benieuwd of het de moeite is. Het lijken me namelijk vette spellen.

Member RomeoX's Avatar
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dit is dan wel niet BG, maar Torment maakt gebruik van dezelfde engine, dus hier heb je denk ik wel een beetje een idee van hoe het er in hoge resolutie uitziet:

1440x900:
    http://img218.imageshack.us/img218/3...ent1440al3.jpg

Ik vraag me alleen wel af of die mod ook werkt met niet-widescreen schermen, of zou ik dan gewoon balkjes onder en boven krijgen. Daar heb ik geen moeite mee, want ik moet zeggen het ziet er geweldig uit.

Mentioned
    446 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Het schijnt ook te werken op 1280x1024!

Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Heb die pack van play.com besteld. Hopelijk begin volgende week binnen Wil deel 1 sowieso weer spelen, kwam nooit verder dan Beregost als kind

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Minsc: Fool me once, shame on you, fool me twice, watch it! I'm huge!
    Minsc: Swords! Not words!
    Minsc: Evil 'round every corner...careful not to step in any.
    Minsc: There is strength in numbers, and I am two or three, at least.
    Minsc: Butt kicking for goodness!
    Minsc: Boo points, I punch - it's a very simple relationship, but it is effective!
    Minsc: I grow tired of shouting battle cries when fighting this mage. Boo will finish his eyeballs once and for all, so he does not rise again! Evil, meet my sword! SWORD, MEET EVIL!

Minsc: There is safety in numbers. And I'm two or three at least.
    Jaheira: You are amusing ... in a what the hell is wrong with you kind of way.
    Minsc: Go for the eyes, Boo, go for the eyes!
    Edwin: I do not understand this "mouse-magic" that makes me do your bidding.
    Edwin: Elminster this, Elminster that. Give *me* 2000 years and a pointy hat and I will kick his arse.
    Xzar: I have become death, destroyer of worlds.

Edwin was trouwens de coolste character in beide spellen En sowieso de sterkste mage om mee te spelen (enige met Intelligence 18, zodat hij alle Highlevel spells kon krijgen en dat amulet waarmee hij extra spells krijgt), en uiteraard enorm grappig

Quote Originally Posted by wikipedia.com
    Greetings. I am Edwin Odesseiron. You simians may refer to me merely as "Sir," if you prefer a less... syllable-intensive workout.
    Edwin do this, EDWIN DO THAT... somebody get this jerk a banana.
    Well, it would seem the leader of our little group has impregnated the impressionable circus child. And here I thought she was merely getting chubby without the ring master's whip to keep her in shape.
    I'm busy, okay? I'm BUSY.
    I assure you, Viconia, this Thayvian male is as red-blooded as his cloak, and has left many a concubine gasping under his erotic onslaught.
    [annoyed tone] O, YES, MASTER. What shall I FETCH NOW?!
    Have you nothing else to do but bother me?!
    Go bother someone else!
    [grumbling] One day... one day...
    [upon arriving in the pocketplane in ToB] What? Here? I hope this is important, you insufferable monkey! I was in the middle of a very important transaction! [in an undertone] And to think I had the wench bargained down to three gold for the night! Bah!

Hier nog veel meer quotes
    http://en.wikiquote.org/wiki/Baldur&...win_Odesseiron

Haha, de quotes uit Throne of Bhaal waren ook briljant, van Cespenar, de Imp
    Cespenar the Imp
    What? You uses sling? What is you, a big sissy?
    Mmm... old rations? Do you clean pack sometimes or just pretend?
    What's this? Stale cookie? (munching noises) Ugh... that is no cookie...
    Mmm? What's this? You gots hammer? Bhaal once drop hammer on big godly toe. Jump around and swear for days, he did. Kicked poor me all the way to Baator. Very bad week, that.
    Oooo... big weapon, this. You over-compensating, maybe?
    Umm... Cespenar only serve the Great One. You'se nice maybe, but you'se still a nobody.
    Mm. Cool bastard sword, oh yes. Why bastard, you think? No parent?
    I keep looking, but I runnings out of recipes soon. Needs to find Martha, soon. She around Hell somewhere, I thinks.
    Stupid friggin' Bhaal... (indistinct grumbling) ...not even a friggin' pension!
    What's this? A book? Is good bedtime readings, maybe? Oh. Is Tome of Golems. Yuck! BOR-ing!
    Ooo! Shiny ones!
    Zelden zo hard gelachen bij een spel

Member RomeoX's Avatar
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik krijg steeds meer zin om ook de oude dozen weer tevoorschijn te halen en de handel te installeren. Ik ben alleen een beetje bang dat het niet meer die magie heeft van toen. Net als met tv-series uit die tijd, die in je geheugen een bijna mytische omvang hebben bereikt, en als je ze nu terug ziet op dvd dan valt het wat tegen, heb je in ieder geval niet meer dat gevoel wat het toen had.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by RomeoX,1973157
    Ik krijg steeds meer zin om ook de oude dozen weer tevoorschijn te halen en de handel te installeren. Ik ben alleen een beetje bang dat het niet meer die magie heeft van toen. Net als met tv-series uit die tijd, die in je geheugen een bijna mytische omvang hebben bereikt, en als je ze nu terug ziet op dvd dan valt het wat tegen, heb je in ieder geval niet meer dat gevoel wat het toen had.
    Dat is precies de reden dat ik ook niet die DVD-box heb gehaald met BG 1, 2 en uitbreidingen. Het heeft gewoon een enorm coole indruk achtergelaten en dat wil ik zo houden. BG 1 zou ik ook niet meer leuk vinden denk ik, BG2 nog wel (heb onlangs IceWind Dale 2 voor het eerst gespeeld en die vond ik ook erg tof), maar ik hou het toch maar voor gezien voor de zekerheid

Rooie reus Dina's Avatar
    Mentioned
    234 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: DinaDani
    Player, Korgan, Yoshino, Viconia, Edwin en Imoen approve of this thread.
    Bitches like smiley faces.

Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Imoen.. stomme emo

Rooie reus Dina's Avatar
    Mentioned
    234 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Medellin,1973178
    Imoen.. stomme emo
    Maar wel een bhaalspawn. Ergo, pwng.

En nog even wat random quotes, om de awesomeheid van deze game te onderstrepen:

Minsc: Flowers are beautiful, aren't they, Boo? I wish there were more to see.
    Cernd: I see you have an appreciation for the small things, Minsc. You see the power in their simple nature.
    Minsc: I don't understand much that is complicated, but the trees and the flowers are music to my eyes. Boo prefers the calm of the forest, though he suffers my company.
    Cernd: Ah, you are his tree amidst the cities and people, and despite your bending and bowing in the wind, you are his stability, as I suspect he is yours.
    Minsc: No, he is my hamster. You talk in circles, Cernd, but that's okay. Boo runs in them.
    Jan: Korgy old pal, have I ever told you how much you remind me of my uncle, Uriah Twin-Hammers?
    Korgan: Watch yer step, gnome. If ye make me angry, I"ll bury the head of me axe so far up yer backside yer breath will smell like magic metal!
    Jan: That"s exactly the kind of thing Twin-Hammers would say. He was a ruthless, savage, bloodthirsty outlaw who would kill anyone or anything that got in his way. He used to repeatedly terrorize a certain gnomish village he frequently wandered through in his neverending quest for profit and bloodshed.
    Korgan: A man after me own black heart! Carry on, gnome ... ye got me blood stirrin"!
    Jan: Of course, all good things come to an end. Fed up with Uriah"s antics, the village hired a hero to protect them and enforce the law - the legendary Clint Hackman (so named for his habit of chopping his foes to little bits). With the townsfolk peering from their windows the outlaw and the famous lawman stared each other down in the center of the dusty, deserted street. Cold as ice, Uriah said: '˜I"ve killed women and children. I"ve killed everything that walks or crawls on this earth. And now I"m here to kill you." Alas, Uriah met his end on that street. With his first blow he broke his hammer on Hackman"s shield, and that was it. Weaponless, he wasn"t much of a match for the mighty Clint. If my uncle had only been named Two-Hammer because he carried two weapons he still might be alive today. But Uriah got his nickname for the mighty hammer he carried in his belt and the even mightier ... uh, '˜hammer" he had *beneath* his belt, if you get my drift. A fine instrument to have, but not much good in a fight.
    Korgan: HAR! HAR! HAR! '˜Tis a good thing ye know yer audience, gnome ... me axe stays in me belt.
    So awesome.

Member djsonicx's Avatar
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RomeoX,1972790
    Dit is dan wel niet BG, maar Torment maakt gebruik van dezelfde engine, dus hier heb je denk ik wel een beetje een idee van hoe het er in hoge resolutie uitziet:

1440x900:
    http://img218.imageshack.us/img218/3...ent1440al3.jpg

Ik vraag me alleen wel af of die mod ook werkt met niet-widescreen schermen, of zou ik dan gewoon balkjes onder en boven krijgen. Daar heb ik geen moeite mee, want ik moet zeggen het ziet er geweldig uit.
    Ziet er goed uit hoor! thnx Keer BG aanschaffen. Hoef ik ook nie zo veel te scrollen

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    262 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Medellin,1973178
    Imoen.. stomme emo
    Om maar te zwijgen van Aerie. Ugh, geef je d'r je liefde, blijft ze klagen.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Exus,1973341
    Om maar te zwijgen van Aerie. Ugh, geef je d'r je liefde, blijft ze klagen.
    Ach, alles beter dan dat man-wijf Kenau eeh Jaheira... Blegh! En maar zeiken over haar arme Paladin (die overigens in BG1 een prima character was om in je party te hebben).

Rooie reus Dina's Avatar
    Mentioned
    234 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Sja, evil heeft nu eenmaal de tofste characters. Viconia is zo'n geweldige bitch. Jan Jansen en Edwin zijn ook de shit, alhoewel niet female.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by DinaDani,1973355
    Sja, evil heeft nu eenmaal de tofste characters. Viconia is zo'n geweldige bitch. Jan Jansen en Edwin zijn ook de shit, alhoewel niet female.
    En Korgan

En met Throne of Bhaal erbij Sarevok natuurlijk, die wel ranzige stats had

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1389 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Heb Baldur's Gate I en II hier liggen. Wil die pack in principe wel bestellen voor de add-ons, maar dat doe ik later (als ik WEL geld heb :'))

Misschien vanavond maar even deeltje 1 erin gooien

En Torment heb ik ook nog liggen, als er 1 game echt epic is, is het dat wel

Member RomeoX's Avatar
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ja Torment was ook geniaal, maar als je het over "episch" hebt in de zin van grootschaligheid dan vond ik BG toch epischer.

Icewind Dale wordt altijd wat minder genoemd, maar ik vond ook die spellen altijd erg sfeervol, daar hoog in de besneeuwde gebieden van Faerí»n.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik had trouwens in Throne of Bhaal van Edwin een DragonKiller gemaakt, die in zijn eentje binnen 10 seconden een draak doodhad

Standaard al stoneskin en protection from Evil op zichzelf en dan Timestop, Magic Missile (om de stoneskin van de dragon weg te halen), Pierce Resistance 2 keer, nog 3 Magic Missiles en Energy Blades, die ik dan vast begon te gooien welke iets van 60-80 damage per blade doen en waarvan ik er 6 per round gooide ofzo? Als dan de Timestop weer uitging, vloog alles door het beeld en hoefde ik nog maar 1 round van die dingen te gooien en de dragon was dood _O- Heb het bij 3 dragons zo gedaan, echt sick (Hij had dan ook de Robe of Vecna, waardoor je -5 op al je castingtimes krijgt)

Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jezus man, doe normaal, vind de orcs al hard genoeg

Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eindelijk die Box binnen van play.com. Ben nu BG1 aan het installeren, Candlekeep \o/ Gelijk even die Widescreen mod er overheen straks. Wel nostalgie, 200mhz or more.. aww.. cute <3

Mentioned
    1389 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Medellin,1981313
    Eindelijk die Box binnen van play.com. Ben nu BG1 aan het installeren, Candlekeep \o/ Gelijk even die Widescreen mod er overheen straks. Wel nostalgie, 200mhz or more.. aww.. cute <3
    WS mod doet het niet op BG1 vanilla

Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maar wel met BG1 + Tales ? Neem ik aan :p

Mentioned
    1389 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Medellin,1981320
    Maar wel met BG1 + Tales ? Neem ik aan :p
    Ik denk dan alleen voor Tales... Of is dat geen aparte executable? maw: kun je BG1 (non-tales) spelen in Widescreen als je tales hebt geí¯nstalleerd, of alleen tales, en dan BG1 niet?

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Medellin,1974354
    Jezus man, doe normaal, vind de orcs al hard genoeg
    Die gooide hij met zijn sling met 1 stone dood, zodat ze soms zelfs uit elkaar spatten Na Throne of Bhaal ben je zo enorm hoog in level dat het echt niet leuk meer is bijna (BIJNA! o:])

Mehh! CasB's Avatar
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Heb al een tijdje de box in huis, evenals de complete Icewind Dale serie Nu nog tijd hebben om te spelen

mixelz
    Guest
    Ik heb ze ook al een tijd in huis en iets van 3 keer "geprobeerd" te spelen (BG1).

Enige waarom ik elke keer weer stop is dat je zo vaak van die dingen moet doen die niets/weinig aan de gameplay toevoegen (waarschijnlijk ligt het gewoon aan mij en speel ik gewoon enorm lomp oid) zoals searchen voor traps en elke keer moeten slapen om spells op te laden. En de laatste keer dat ik het probeerde kreeg ik mn muis sensitivity maar niet omhoog.

Misschien dat ik gewoon is aan BG2 moet beginnen, of is het daar hetzelfde?

Mentioned
    1389 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by mixelz,1984475
    Ik heb ze ook al een tijd in huis en iets van 3 keer "geprobeerd" te spelen (BG1).

Enige waarom ik elke keer weer stop is dat je zo vaak van die dingen moet doen die niets/weinig aan de gameplay toevoegen (waarschijnlijk ligt het gewoon aan mij en speel ik gewoon enorm lomp oid) zoals searchen voor traps en elke keer moeten slapen om spells op te laden. En de laatste keer dat ik het probeerde kreeg ik mn muis sensitivity maar niet omhoog.
    Dat is de gameplay van de gemiddelde AD&D game :') En kom op, het searchen naar traps kost amper tijd, en resten al helemaal niet.

En ja, BG2 is op dezelfde game-engine (AD&D) gebouwd, dus ook traps searchen, resten en de hele mikmak.

Tags for this Thread