User Tag List

Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 40 of 46

Thread: [PC] Dwarf Fortress (Indie Game)

Member of the Month WeZet's Avatar
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dwarf Fortress

Ontwikkelaar: Tarn Adams (Ontwikkelaar van de game, en games van Bay 12)
    Uitgever: Bay 12 (Excentrieke projecten, zeker het bekijken waard)
    Plaform: PC
    Release Vanaf 2006 gereleased, word nog steeds ge-update

Gisteren was ik in het lezen in de PC Gameplay, en was er een ingezonden lezersbrief over indie games. De redactie gaf een antwoord waar onder andere instond dat ze zo blij waren met de belangstelling naar indie games etc. Maar wat mijn interesse wekte, is dat ze in een zin de game "Dwarf Fortress" noemden, en dat ze het zo bijzonder vonden wat voor ervaringen forumleden van de Dwarf Fortress community hadden. Daarop besloot ik te gaan googelen, en vond ik de game. De graphics schrikken je waarschijnlijk af in het begin, het is (bewust) niet state-of-the-art, een game moet het uiteindelijk van de gameplay hebben bedenken we ons maar. Mijn conclusie na enkele uren spelen: dit is innovatie! Je zult hier qua gameplay geregeld "wow!" momenten hebben terwijl dat bij big-budget games van tegenwoordig voornamelijk 'scripted sequences' zijn. denk maar eens aan de Call of Duty: Modern Warfare games. Er zijn ondertussen een hele reeks aan modificaties door de community uitgebracht, kijk dus zeker eens op het forum.

De game start op...

[Overview]

Dwarf Fortress is a single-player fantasy game. You can control a dwarven outpost or an adventurer in a randomly generated, persistent world.

Although Dwarf Fortress is still in a work in progress, many features have already been implemented.
    <ul><li>The world is randomly generated with distinct civilizations spanning over 1000 years of history, dozens of towns, hundreds of caves and regions with various wildlife.</li></ul><ul><li>The world persists as long as you like, over many games, recording historical events and tracking changes.</li></ul><ul><li>Command your dwarves as they search for wealth in the mountain.<ul><li>Craft treasures and furniture from many materials and improve these objects with precious metals, jewels and more.</li><li>Defend yourself against attacks from hostile civilizations, the wilderness and the depths.</li><li>Support the nobility as they make demands of your populace.</li><li>Keep your dwarves happy and read their thoughts as they work and relax.</li><li>Z coordinate allows you to dig out fortresses with multiple levels. Build towers or conquer the depths.</li><li>Build floodgates to divert water for farming or to drown your adversaries</li><li>Much much more... </li></ul></li></ul><ul><li>Play an adventurer and explore, quest for glory or seek vengeance.<ul><li>Meet adversaries from previous games.</li><li>Recruit people in towns to come with you on your journey.</li><li>Explore without cumbersome plot restrictions.</li><li>Seamlessly wander the world -- 197376 x 197376 squares total -- or travel more rapidly on the region map.</li><li>Accept quests from the town and civilization leaders.</li><li>Retire and meet your old characters. Bring them along on an adventure with a new character or reactivate them and play directly.</li><li>Z coordinate allows you to move seamlessly between dungeon levels and scale structures fighting adversaries above and below. </li></ul></li></ul><ul><li>The combat model uses skills, body parts, wrestling, charging and dodging between squares, bleeding, pain, nausea, and much more. </li></ul><ul><li>A dynamic weather model tracks wind, humidity and air masses to create fronts, clouds, rain storms and blizzards. </li></ul><ul><li>Over two hundred rock and mineral types are incorporated into the world, placed in their proper geological environments. </li></ul><ul><li>Add new creatures, weapons, plants, metals and other objects via modifiable text files. </li></ul><ul><li>Extended ASCII character set rendered in 16 colors (including black) as well as 8 background colors (including black). </li></ul>
    Links:

Homepage

Stonesense

Stonesense visualiseert Dwarf Fortress dusdanig dat je het vanuit een conventioneel isometrisch beeld kan beleven. "Minder afschrikwekkend" is wel een passende omschrijving aangezien het beeld heel wat vertrouwder is voor een gamer dan in het origineel.

Banned Mojo_'s Avatar
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zou mijn pc dit kunnen draaien ?

-Q6600
    -4 gb ram
    -8800 gtx /sli

?

Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Mojo_,2027828
    Zou mijn pc dit kunnen draaien ?

-Q6600
    -4 gb ram
    -8800 gtx /sli

?
    Ik vrees van niet. Alleen echte negers kunnen het.

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    446 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Leuk dat je er een thread voor aangemaakt heb WeZet. DF staat al een tijdje op mijn todo, maar het wil er niet echt van komen. Post eens wat persoonlijke ervaringen?
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ben er net aan begonnen, en het is enorm wennen. Het is moeilijk in het begin, ik zou zeggen, probeer het, en geef niet te snel op.

Mentioned
    446 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Als het op indie games aankomt heb ik best wat doorzettingsvermogen. Het is meer de vraag waar ik tijd vandaan ga halen.

Maar nogmaals, hij staat (hoog) op de todo!
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Registered User Mr.Psycho's Avatar
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Looks great!

Banned Mojo_'s Avatar
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by jouwmakker,2028667
    Looks great!
    De gameplay of..?

_O-

Senior Member Tsurany's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dit spel heeft zeker nog nooit van technologische vooruitgang gehoord. Man zoiets wil je tegenwoordig toch niet meer spelen? Al zal de gameplay nog zo goed zijn, wat vage tekst en een paar pixels zijn voor mij niet genoeg om zoiets te hebben van YES ik heb net iemand verslagen in tekst combat! Mijn 3 pixels hebben zijn 3 pixels gepwnt!

Banned Mojo_'s Avatar
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Tsurany,2028812
    Dit spel heeft zeker nog nooit van technologische vooruitgang gehoord. Man zoiets wil je tegenwoordig toch niet meer spelen? Al zal de gameplay nog zo goed zijn, wat vage tekst en een paar pixels zijn voor mij niet genoeg om zoiets te hebben van YES ik heb net iemand verslagen in tekst combat! Mijn 3 pixels hebben zijn 3 pixels gepwnt!
    _O- idd echt voor mensen die onder een steen leven(geleefd hebben) _O-

Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Mojo_,2028726
    De gameplay of..?

_O-
    Ja man, grafisch poownt dit keihard! OMFG! Zie die gedetailleerde boompjes dan!!! OMFGLOLZORZ

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Gameplay natuurlijk.

Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Leuk al die grapjes over de graphics, maar als je daar eenmaal doorheen kan kijken (Niet letterlijk nemen...), zal je zien dat de gameplay echt wel innovatief is. Voor mij is het spel wat te ingewikkeld, maar ik geef een dikke pluim aan de ontwikkelaars!

Bann3d Kirov's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Toch maar even proberen

Edit: Dat wereld creeren duurt wel lang zeg

Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by WeZet,2029126
    zal je zien dat de gameplay echt wel innovatief is. Voor mij is het spel wat te ingewikkeld, maar ik geef een dikke pluim aan de ontwikkelaars!
    Agreed, natuurlijk gaat 't hierbij niet om graphics. Graphics hoeven niet altijd goed te zijn om een leuke game te maken.

Bann3d Kirov's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik moet zeggen dat het wel ingewikkeld en onoverzichtelijk is, maar met de manual ernaast is het nog wel te doen

Bornhald
    Guest
    Ik speel DF al een tijdje en als je idd geen rekening houdt met de grapics dan is het een geweldig spel. Er zit in mijn optiek meer diepte in dan in veel van de games van tegenwoordig. Alleen merk ook dat als ik het aan vrienden laat zien dat de grapics een vrij grote bottleneck zijn om er naar te kijken

Zoals in het screenshot hierboven is het allemaal ascii maar als je daar echt geen zin in hebt kan je ook tile sets downloaden. Dan krijg je een klein beetje een grafische weergave. Iig je dwergen zijn dan geen D"tjes meer maar dwergjes enz. Het wordt grafisch nog steeds geen super spel maar het is iig wat.

overigens kan het nog best veel van je proc vragen als je een grote map neemt met een groot speel gebied.

Het spel is wel erg vrij, je hebt geen regels of groter doel om te bereiken, dus je moet zelf je doelen stellen.

Wat wel leuk is, is dat er van alles kan gebeuren. Bijvoorbeeld sieges van goblins. of draken die je fortress aanvallen (speel zelf voornamelijk fortress mode en niet adventure)

iig als je het wil proberen, zorg iig dat je weet welke keys er allemaal zijn om alles te benaderen

en voor extra info kan je ook DF Wiki bekijken

als je er wat over wil lezen (spel ervaring van andere mensen) raad ik aan om boatmurder te googlen

Bornhald
    Guest
    nog even snel een linkje naar de tilesets, ook van DF wiki

Member anOddBoy's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Niemand van Gamer.nl die lately nog dit pareltje is gedoken?
    Wat een game zeg, die Spriteattack Pixel Art er nog in en het zou echt een super groot commercieel succes kunnen worden!

Junior Member BobStar's Avatar
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dit ga ik dus wel even checken, de frase "Randomly Generated" is er eentje die mijn hart sneller laat kloppen!

Mentioned
    446 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

DF is geweldig. De video tutorials op youtube zijn ook ideaal voor mensen die het spel willen uitproberen.

Member anOddBoy's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ja dat vind ik er nu ook echt zo mooi van, nu nog prachtige weelderige levendige pixel art erbij en we hebben een klassieker! De "gameplay" als je het dat kan noemen, als het je ding is, is het zo fenomenaal, maar het moet je aanspreken of niet, en het blijft voor een niche doelgroep helaas. Maar goed om te horen, ben benieuwd wat jullie ervaringen er mee zijn, jammer voor de lage animo voor dergelijke titels

Dr. Aep
    Guest
    http://afteractionreporter.com/2009/...ss-part-1-wtf/

deze link heeft me enorm geholpen. Komt met een download voor DF+tileset+voorgebakken landje, waarmee je de tutorial doorloopt. Ik snap nog steeds niet alles, maar je komt echt een heel eind als je alle (14?) tutorials doorbent. Ik vond de ascii stijl ook een beetje té gaar om naar te kijken, maar de tileset is echt goed te doen. Als je vroegáh Dungeon Keeper vet vond, of Theme Hospital, dan moet je Dorf Fort zeker een kans geven.

Member anOddBoy's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ga die link zeker eens proberen, ben niet achterlijk maar ik voel me wel zo in DF haha!
    Snap er weinig van zonder goede tutorial, thanks!

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1389 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Moet deze game ook maar eens testen, lijkt me echt ontzettend interessant
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Dr. Aep
    Guest
    Quote Originally Posted by Chili Con Carne,2246286
    Ga die link zeker eens proberen, ben niet achterlijk maar ik voel me wel zo in DF haha!
    Snap er weinig van zonder goede tutorial, thanks!
    Oh, dat ligt niet aan jou. Het zit ook ontzettend vaag in elkaar als je niet weet wat je moet doen. Het is heel logisch als je het snapt, maar probeer jij maar zelf uit te vinden dat je met hout kolen moet maken en dan de kolen moet gebruiken voor je smit.

Dans met mij BamBix's Avatar
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hmmm, t is wel interessant. Was nog niet zover gekomen, zometeen nog maar eens proberen.

Member anOddBoy's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gelukkig dan hoef ik me niet zo dom te voelen, wat je nu bv zegt had ik ooit nooit gesnapt lol wat een logica. Op www.indiegames.com een 100tal van ongeveer dit soort juweeltjes, zoals ik bij Braid ook al zei indie games ftw!

Dr. Aep
    Guest
    Het is op zich wel logisch. En het gave is gewoon, er KAN gewoon zoveel. Je kan zelfs een levensgrote klok maken, of een glazen koepel over je complete speelwereld, of een dam, of noem het maar op, het kan allemaal. Is het nuttig? absoluut niet, maar het is wel leuk om te doen. Ookal ben je met sommige projecten belachelijk lang bezig.

http://dwarf.lendemaindeveille.com/index.php/Challenges

Ik quote er een paar:

" Dwarf like an Egyptian
    * Build a pyramid of epic proportion.

Build a legendary dwarven pyramid, with a corridor running to a central tomb for your favourite noble. Perhaps build it entirely out of glass? Or try to make the top twist in a bit of a swirl. Alternatively, make your entire fortress inside a pyramid, which stretches below the ground. "

Santa Claus

Get ten thousand toys built and offered to caravans yearly. Optionally, build ten thousand toys, fetch them in adventure mode and deliver them to every single city of the world.

The cube

Play a fort as usual, but emphasize catching goblins in cages to support and fill this construction: Construct a series of rooms in a symmetrical fashion, all connected to eachother with appropriate doors. Of course, enough rooms to make a maze-like structure, and if you feel like it, an exit that is hard to reach. Fill a bunch of the rooms with traps and pressureplates. Then fill one room with 4-6 goblins (preferably in cages, opened by an outside lever), release them and watch them randomly walk around the rooms dying to traps and whatnots.

* Bonus: Do multiple story maze (3d-maze)
    * Bonus: Use pressureplates to open/close the exit randomly, otherwise, all the goblins will just follow the shortest route to the exit.

Vette shit toch?

Member anOddBoy's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Inderdaad, jammer dat de aandacht zo laag is. Met een Tileset wat het allemaal wat herkenbaarder en toegankelijker maakt is het helemaal te gek, ik kan het niet meer loslaten, heb hem zelfs op me lappie op het werk aanstaan, even naar het wel en wee van me dwergjes kijken. Wat een achievement zon game in elkaar zetten, niet normaal

Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben er weer mee begonnen (zie Heden, Verleden, Toekomst, linkje naar forumtopic kan geen kwaad neem ik aan) en wil bij deze benadrukken dat iedereen het toch misntens geprobeerd moet hebben. Het is zeer bijzonder, en niet in woorden te omschrijven eerlijk gezegd.

Member anOddBoy's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hopelijk gebruik je om het hememaal naar een ander niveau te brengen de Stonesense Apllicatie?!

Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hmm, ken ik nog niet. Zal er meteen naar kijken, thx!

Edit: Meteen maar in de startpost verwerkt. Ik zal mijn ervaringen delen zodra ik er genoeg van heb.

Member anOddBoy's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nice! Super startpost in ieder geval, en fijn dat meer mensen dit onder de aandacht proberen te krijgen want het is een game apart.

Stonesense voegt veel toe, ook al moet ik zeggen dat de graphics op een gegeven moment niet meer boeien bij deze game, kan niet precies zeggen waarom maargoed. Stonesense visualiseert het toch prachtig, ik ben helemaal voor die retro iso pixel art, prachtig nostalgisch.

Select publiek Baukereg's Avatar
    Mentioned
    320 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    De Steam-versie heeft inmiddels een release date: 6 december. Kerst is afgelast.

https://store.steampowered.com/app/9...warf_Fortress/

Mentioned
    1389 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    De Steam-versie heeft inmiddels een release date: 6 december. Kerst is afgelast.

https://store.steampowered.com/app/9...warf_Fortress/
    Oh yes nice <3

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wat maakt deze game nou dan? Visueel vind ik het er namelijk niet aantrekkelijk uit zien

Mentioned
    446 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Black View Post
    Wat maakt deze game nou dan? Visueel vind ik het er namelijk niet aantrekkelijk uit zien
    Het is misschien wel dé meest complexe/diepgaande sandbox game die bestaat, een beetje de heilige graal binnen het genre - waarbij zelfs een genre topper als Rimworld redelijk oppervlakkig is in vergelijk.

Alleen heeft de game een obscure UI en is er native alleen een ASCI weergave van de speelwereld. Dit pakken ze aan met deze release, waardoor ze eindelijk een wat breder publiek kunnen aanspreken.

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Heb er nog even wat research over gedaan. Meer simulatie dan game eigenlijk. Echt geen tijd voor maar wel donders indrukwekkend om te zien

Mentioned
    1389 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Select publiek Baukereg's Avatar
    Mentioned
    320 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    En gekocht voor de kerstvakantie. Ik ben benieuwd of de game niet te diepgaand is voor me (pun intended).

Tags for this Thread