User Tag List

Page 36 of 39 FirstFirst ... 26 34 35 36 37 38 ... LastLast
Results 1,401 to 1,440 of 1530

Thread: [PS3/PS5][Remade] Demon's Souls

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    469 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    BP heeft de remake toch feitelijk op het fundament van het origineel gebouwd? Want zo voelt het wel.
    Ja. De originele source code is de basis van het spel. De weapon-feel is hetzeflde gebleven. Ze leggen dit uit in die State of Play uitzending over Demon's Souls

Ryu Hayabusa Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    136 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Ja. De originele source code is de basis van het spel. De weapon-feel is hetzeflde gebleven. Ze leggen dit uit in die State of Play uitzending over Demon's Souls
    Ah ok, want het voelt echt precies hetzelfde.

SoP niet gekeken vanwege media-blackout maar ik zal het later eens een keer bekijken.

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    233 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: easy-going-fox
    Quote Originally Posted by Rappa View Post
    @Like-a-Bunny @Marc Ben opnieuw begonnen
    Veel plezier!

Ik ga ook opnieuw starten, gisteravond toch wat gehaast doorheen gespeeld en bijna op de automatische piloot dezelfde keuzes gemaakt als 15 jaar geleden qua class, wapens, etc. Ga zometeen een verse start maken, de omgevingen eens goed in me opnemen en een nieuwe speelstijl proberen. En kijken of het dit keer wel lukt om Vanguard in de tutorial te verslaan.

@Gaunter O'Dimm : dat zijn nog eens skills! Hoop dat ik jou niet tegenkom in PvP
    PSN: easy-going-fox

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1448 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Hoe ervaar jij het allemaal, @Like-a-Bunny ? Met je nieuwe wand TV
    Nog niet. Met een nieuwe tv spiegel ik de woonkamer en daar ben ik bijna mee klaar. Vanavond aan de slag.

@Rappa : Slim. Welke klasse?
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    1018 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Nog niet. Met een nieuwe tv spiegel ik de woonkamer en daar ben ik bijna mee klaar. Vanavond aan de slag.

@Rappa : Slim. Welke klasse?
    Knight aka vierkant wiel, rol voor geen meter

Mentioned
    1448 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Knight aka vierkant wiel, rol voor geen meter
    Zorg dat je onder de 50% equip burden blijft en je rolt sneller. Die fat roll is niet te doen.

Mentioned
    1448 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Zo, we zijn begonnen! Wat een remake zeg. Alles lijkt aangepakt te zijn. Niet alleen visueel, maar ook de gameplay zelf voelt soepeler, harder. Om over de audio nog maar te zwijgen.

Enige minpuntje vind ik de opnieuw ingesproken stemmen, die niet altijd als een verbetering voelen. En dan Boldwin met name.

Gisterenavond gespeeld tot en met de Torenknecht zonder te sterven (Vanguard, Phalanx down). Dan merk je toch dat de gameplay zo weer terugkomt. Verder is alles na al die jaren wel wat roestig geworden. Ik weet niet meer waar items liggen, welke builds je na moet streven of voor welk wapen ik moet gaan. We zien wel. Eerst even genieten.

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    233 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Zo, we zijn begonnen! Wat een remake zeg. Alles lijkt aangepakt te zijn. Niet alleen visueel, maar ook de gameplay zelf voelt soepeler, harder. Om over de audio nog maar te zwijgen.

Enige minpuntje vind ik de opnieuw ingesproken stemmen, die niet altijd als een verbetering voelen. En dan Boldwin met name.

Gisterenavond gespeeld tot en met de Torenknecht zonder te sterven (Vanguard, Phalanx down). Dan merk je toch dat de gameplay zo weer terugkomt. Verder is alles na al die jaren wel wat roestig geworden. Ik weet niet meer waar items liggen, welke builds je na moet streven of voor welk wapen ik moet gaan. We zien wel. Eerst even genieten.
    Met name de parry / backstab animaties hebben ze flink aangepakt en zijn erg goed geworden Ben je met de thief begonnen?

Ik speelde vroeger uchi en een keer een MGS run, denk dat ik nu voor strength ga met weapon spell. Magic altijd links laten liggen en lijkt me leuk om die ondersteunend te gebruiken.

Mentioned
    1448 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Marc View Post
    Ben je met de thief begonnen?
    Wanderer. Nog nooit mee gestart. Thief is de klasse die ik het meest gespeeld heb.

Mentioned
    1018 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Wat is de volgende slimme keuze? Zit zelf aan de dragon variant te denken maar hoor graag als ik iets over het hoofd zie.

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    233 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Wat is de volgende slimme keuze? Zit zelf aan de dragon variant te denken maar hoor graag als ik iets over het hoofd zie.

Dat hangt er vanaf of je een bepaalde build in gedachten hebt. Als je veel strength wil levellen zal crushing op termijn sterker zijn, en die is dan nog te buffen met een spel of item zoals sticky white stuff. Bij Dragon kan dat niet meer. In de long run zal crushing of quality sterker zijn, maar in je eerste run zal Dragon voldoen vermoed ik. (Kijkt naar de echte experts hier)

Mentioned
    136 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

@Gaunter O'Dimm : dat zijn nog eens skills! Hoop dat ik jou niet tegenkom in PvP

Ik moet nog even kijken wat ik met PvP ga doen al heb ik nou wel een lvl 31 karakter met een Crescent Falchion +5 wat op zich wel prima is voor invasions maar dat vind ik een beetje lullig voor de nieuwkomers. Alhoewel... Don't hate the player, hate the game.

Gave route trouwens, van 1-2 direct door naar 4-1, 4-2, 4-3 (resources voor +5 Crescent). Voor de veteranen.

Ik had trouwens niet moeten levelen, ik was lvl 22 toen ik Shrine of Storms uitspeelde. Het plan was namelijk eigenlijk om met dit wapen gesummoned te worden bij de eerste baas. Dit is een traditie die ik met Bloodborne ooit begonnen ben: met volledige gear van de Weerwolf build gesummoned worden bij Father Gascoigne, oftewel de eerste echte baas. Maar gezien de servers momenteel zo belabberd zijn en de playerpool ook relatief klein is is mij dat niet gelukt.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 21st November 2020 at 18:23.

Mentioned
    1018 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dat hangt er vanaf of je een bepaalde build in gedachten hebt. Als je veel strength wil levellen zal crushing op termijn sterker zijn, en die is dan nog te buffen met een spel of item zoals sticky white stuff. Bij Dragon kan dat niet meer. In de long run zal crushing of quality sterker zijn, maar in je eerste run zal Dragon voldoen vermoed ik. (Kijkt naar de echte experts hier)
    Thx! Was nu ook al strenght aan het lvlen voor een shield dus dan wacht ik het nog even af! Ik neem trouwens aan dat items die je "item discovery" buffen dat ik dat gewoon kan zien als droprate verbeteren toch?

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    685 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik wil ook spelen!

Mentioned
    136 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Overmind View Post
    Ik wil ook spelen!
    Waarom heb je de launch eigenlijk overgeslagen? Bewuste keuze, overmacht, te laat?

Mentioned
    1018 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Waarom heb je de launch eigenlijk overgeslagen? Bewuste keuze, overmacht, te laat?
    Ik denk eerder omdat er wereldwijd maar 6 PS5's zijn verkocht

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    685 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Te laat! Ik zit in de molen, geen idee wanneer ik hem krijg. Ik heb een dag later bij de MM een bestelling gedaan. Ik wilde eerst wachten want nog zoveel games liggen maar uiteindelijk toch maar gedaan.

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    233 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Thx! Was nu ook al strenght aan het lvlen voor een shield dus dan wacht ik het nog even af! Ik neem trouwens aan dat items die je "item discovery" buffen dat ik dat gewoon kan zien als droprate verbeteren toch?
    Yes, als het goed is wel. Weet niet of ze enkel de hoeveelheid drops vergroten, of dat ook de kwaliteit verhoogt.

Mentioned
    136 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Waarom hoor ik hier niemand over op teh interwebz? Van de ca. 5 keer dat ik gister gesummoned ben werd ik er 4 keer aan het einde uitgelagged.

Dit is dus al sinds de release in de VS gaande. Ik bel ze wel maandag

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Edit:

Dat was vlug
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 21st November 2020 at 21:34.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    293 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Au...
    Alsof het niet hebben van een PS5 een keuze is

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    233 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Wat een heerlijke game is dit toch Kleine toevoegingen, zoals het direct naar storage kunnen sturen vanuit je inventory, maken het nog lekkerder spelen dan het origineel. En de graphics... het is jammer dat de Dual Sense geen temperatuur kan doorgeven want in 2-1 en zeker 2-2 straalt de hitte ervan af. Dit is hoe ik me Moria voorstel, de diepste krochten waar de Balrog werd gevonden. Waanzinnig mooi Bluepoint!

Inmiddels 1-1, 1-2 en 2-1 klaar. 2-1 is eigenlijk vrij eenvoudig, zeker met de Winged Spear uit 1-2. De baas stelt ook niet veel voor, wat jammer is want het design van zowel level als baas vind ik erg gaaf. Als ik het me goed herinner is het ook geen level om nog veel terug te komen voor upgrades, behalve als je sticky wil gaan. En voor 'de broer van' natuurlijk, maar daar hoef je niet ver voor te lopen.

Heb eerst Endurance omhoog gebracht voor voldoende Stamina en Equipment Burden nu Strength naar 20 aan het levellen voor de Claymore. Twijfel nog over het te kiezen pad daarna: Crushing met buffs, Faith, Quality? Voor de veteranen hier; wat raden jullie aan, ook met het oog op een eventuele NG+? Alleen PvE, PvP interesseert me niet.

Mentioned
    1448 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Mijn tendency-kennis is inmiddels wat rustig geworden merk ik. Wereld twee zou PWWT moeten zijn maar hij is het niet. Even sleutelen binnenkort.

Maar goed, FL in de tweede run neer. Eerste keer bleef de camera hangen tussen een geraamte en zijn lijf en kon ik niet meer zien wat er gebeurde. Sowieso al behoorlijk wat glitches gezien.
    Ook meteen even iemand geholpen met dezelfde boss. Ik vond hem wel heel erg simpel trouwens. Vraag me af waarom ik er voorheen moeite mee had.

En ja de game is echt ongelooflijk mooi. Wat een prestatie van Bluepoint.

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    233 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Mijn tendency-kennis is inmiddels wat rustig geworden merk ik. Wereld twee zou PWWT moeten zijn maar hij is het niet. Even sleutelen binnenkort.
    Ik meen me te herinneren dat in het origineel ook de WT van andere spelers online daar mee te maken had, wellicht is dat nog steeds zo?

Mentioned
    136 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daarom speelden velen ook offline, dan blijft dat constant en heb je het zelf onder controle.

FL was overigens inderdaad erg makkelijk, ik had 'm first try. Maar het toont ook meteen aan dat we eigenlijk niet om de feiten heen moeten draaien: de remake is beter dan het origineel op ieder vlak. Dat gevecht is al zoveel beter dan dat van het origineel (al is het een simpel gevecht qua opzet): de arena zelf, de muziek, geluidseffecten en een soepel gevecht.

En dan kunen we wel klagen dat bepaalde details anders zijn maar de art direction en algehele aestatics zijn echt on another level imo en juist logisch als je naar het origineel kijkt. Het geeft ook een bepaalde unieke sfeer (krijg soms zelfs Neverending Story vibes) en de omgevingen zijn een kunstwerk op zich. Je kunt gewoon zien dat BP vol gepassioneerde en zeer getalendeerde mensen zit.

Niw, nog 3 titels te gaan voordat mijn volledige top 10 favoriete games allertijden volledig volstaat met From Software games.

Mentioned
    1018 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dat was vlug
    Dat had ik ook alleen ik was in 25 sec dood
    Moet je altijd langs die draken rennen of is er nog een shortcut naar hem?
    Last edited by Rappa; 23rd November 2020 at 14:36.

Mentioned
    136 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dat had ik ook alleen ik was in 15 sec dood
    Moet je altijd langs die draken rennen of is er nog een shortcut naar hem?
    Haha

En nee, dat is de enige route er naartoe. Of je kunt ondergronds maar dan zit je weer met irritante honden e.d.

Mentioned
    1018 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Haha

En nee, dat is de enige route er naartoe. Of je kunt ondergronds maar dan zit je weer met irritante honden e.d.
    Duidelijk. Maar zie in jouw video al wat ik fout doe dus denk dat ik hem dan wel heb na een paar pogingen. Nog niet echt serieus geprobeerd omdat ik dacht een shortcut te missen.

Mentioned
    136 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yep en onthoud ook dat de archers je moeilijk kunnen raken in het voorste stuk van de boss arena. Mochten ze je kunnen raken dan heb je +/- 3 sec voordat je weer geraakt kunt worden door dezelfde archer. Dit geeft je wat ademruimte, er zit een bepaalde flow in, iemand die het voor de eerste keer speelt zal namelijk wel een bepaalde druk en stress ervaren terwijl je ze feitelijk gewoon kunt negeren. En lees zijn aanvallen goed, je kunt heel snel en makkelijk de afstand vergroten als 'ie weer een logge aanval doet. En niet gierig worden, dat is een doodsvonnis in de Souls franchises

Er is trouwens een trophy voor het verslaan van Tower Knight zonder de boogschutters aangeraakt te hebben dus vandaar. Makkelijkste manier is natuurlijk gewoon snel naar boven en ales afmaken.

In dit filmpje zie je trouwens hoe ik de hele route + boss fight doe, misschien dat je er nog wat uit kunt halen voor de brug er naartoe. Je kunt het namelijk heel snel doen.

Last edited by Gaunter O'Dimm; 23rd November 2020 at 15:01.

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    233 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

@Rappa je kunt de Tower Knight ook naar het achterste gedeelte van de arena lokken, richting de Fog Gate. Daar kunnen de archers je niet raken. Enige nadeel wat ik daar ondervond was dat TK om kan vallen met z'n hoofd tegen de muur, waardoor je er slecht bij kunt

Paar plaatjes nog van afgelopen weekend:

Spoiler:

Mentioned
    1018 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Thx @Gaunter O'Dimm en @Marc

Vanavond maar even proberen! Het lukt mij ook maar niet om met mijn knight met huidige gear onder die fat roll requirments te komen. Misschien gewoon wat armor strippen als ik zie dat Gaunther het ook prima afgaat met alleen ondergoed

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    233 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Vanavond maar even proberen! Het lukt mij ook maar niet om met mijn knight met huidige gear onder die fat roll requirments te komen. Misschien gewoon wat armor strippen als ik zie dat Gaunther het ook prima afgaat met alleen ondergoed
    Dat, of je endurance levellen zodat je Stamina omhoog gaat, je zwaardere gear kunt dragen en tegelijkertijd meer klappen kunt uitdelen en kunt opvangen met je schild. Als je niet snel kunt rollen en sprinten ben je vaak te laat om een aanval te ontwijken.

Slumbering gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    261 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    met alleen ondergoed
    De enige echte souls experience.
    Speelt momenteel: art of rally

Mentioned
    1448 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Barbarian outfit halen. Kost niks, weegt niks, beschermt ook niks.

END levellen om je equip burden op te krikken inderdaad.

Mentioned
    1018 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Thx heren!

Wel vergeten om 2 handed te gaan

beschermt ook niks.

Mentioned
    136 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nice, Rappa

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    233 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Lekker bezig @Rappa ! Wat wordt je volgende bestemming?

Mentioned
    1018 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Lekker bezig @Rappa ! Wat wordt je volgende bestemming?
    Net weer 10K aan souls verloren in de Gulag..... prisons!

Member Michiel1986's Avatar
    Mentioned
    165 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Mentioned
    136 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tower of Latria, ja? Hoe ver ben je al met de 2e wereld (steenmijn)?

Mentioned
    1448 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Tower of Latria, ja? Hoe ver ben je al met de 2e wereld (steenmijn)?
    Ik zou ook die kant opgaan. Al is het maar voor het gedeelte na de torenknecht.

Tags for this Thread