User Tag List

Page 59 of 59 FirstFirst ... 9 49 57 58 59
Results 2,321 to 2,339 of 2339

Thread: Het grote "Je Eigen Roestbak" topic

Softcore gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    282 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Ik kan het uiterlijk van die moderne Skoda's ook steeds meer waarderen. Komt ook vooral door de Skoda R5 rally uitvoering, dat vind ik best wel een bruut ding om te zien.

Anyway, mijn Saxootje gaat te veel onderhoud vragen om door de APK te krijgen, dus waarschijnlijk einde verhaal. Had stiekem op nog ťťn of twee jaar gehoopt. Blijft toch een nadeel van dit soort auto's van Ī 20 jaar oud: met een paar jaar zijn ze af en kost het te veel. Aangezien ik toch weinig kilometers maak denk ik voorlopig autoloos door het leven te gaan. Er zitten hier meerdere huurbedrijfjes om de hoek, voor als ik er een keer uit wil.
    Speelt momenteel: Mini Motorways en Death's Door

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1521 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Komt ook vooral door de Skoda R5 rally uitvoering, dat vind ik best wel een bruut ding om te zien.
    Echt hŤ? En dat geldt voor wel meer wagens vanuit de Rallysport.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Race Everything OneSixthRoy's Avatar
    Mentioned
    195 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: RoyVisser PSN ID: RoyVisser Steam ID: royvisserares
    Quote Originally Posted by Marc View Post
    Klopt! Ook naar een A3 gekeken maar die biedt toch een stuk minder opties voor dezelfde prijs. En ik ben zelf niet zo gevoelig voor het merk en de status die daarbij hoort. Moest mijn vrouw daar wel even overheen praten, die vond Skoda saai, nietszeggend, etc. Na er een paar dagen in gereden te hebben is ze echter helemaal om
    Haha, herkenbaar! Ik zou hierna graag een Volvo XC40 willen, maar ik krijg dezelfde reactie op de naam "Volvo".

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    273 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Want Volvo is... ? Betrouwbaar? Saai?

Epibreertalent DaniŽl's Avatar
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maar waarom in hemelsnaam een xc40 Roy? Saaie, veilige keuze voor een autoliefhebber toch? Elke straat staat er vol mee. Elke niet-liefhebber zou ik 'm aan kunnen raden hoor, maar jij wilt toch niet in zo'n sleurhuttentrekker rijden?

Overigens niets mis met veilige, saaie keuzes. Mijn Alfa staat al maanden bij de garage..

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    486 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Quote Originally Posted by OneSixthRoy View Post
    Haha, herkenbaar! Ik zou hierna graag een Volvo XC40 willen, maar ik krijg dezelfde reactie op de naam "Volvo".
    Onzin. Volvo is al lang geen vierkante slee meer. Het zijn geen sportieve auto's nee, maar wie wil er nou een sportieve auto als daily driver? Heerlijk comfortabel, betrouwbaar en prima motoren.

Neem dan een klein sportwagentje on the side voor in je weekenden als je dat leuk vind voor de hobby.

Ik vind het gas indrukken leuk hoor, maar comfort is mij vele malen meer waard.

Dat je geen auto-liefhebber bent als je geen sportieve petroleum slurpende sexy auto hebt, dan ben ik met alle liefde een 'niet-liefhebber'
    Last edited by Seabass; 22nd June 2021 at 20:07.

nůg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken PSN ID: OneEightSe7en_NL Steam ID: BramK
    You have no idea hoe dicht je bij de waarheid zit
    Well done!

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    219 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Onzin. Volvo is al lang geen vierkante slee meer. Het zijn geen sportieve auto's nee, maar wie wil er nou een sportieve auto als daily driver? Heerlijk comfortabel, betrouwbaar en prima motoren.

Neem dan een klein sportwagentje on the side voor in je weekenden als je dat leuk vind voor de hobby.

Dat je geen auto-liefhebber bent als je geen sportieve petroleum slurpende sexy auto hebt, dan ben ik met alle liefde een 'niet-liefhebber'
    Sportieve auto hoeft al lang niet meer zonder comfort of betrouwbaarheid. In Nederland betaal je je alleen helemaal scheelt voor alles boven de 150pk of meer dan 4 cilinders. Met een BMW 328/330 kun je prima sportief en comfortabel rijden, zelfde met de tegenhangers van de andere merken.

Ik ben er juist wel uit dat rijplezier voor mij veel belangrijker is dan het overige. Nu moet ik regelmatig een kind mee vervoeren, dus daarmee is de veiligheid toch iets te belangrijk waardoor heel veel afvalt binnen de prijsrange (Nissan 350z bv). Dan nog even vergeten dat ik maximaal 1000km heb reden de afgelopen 1.5 jaar, dus daar hoeft het niet voor

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    406 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Het lijkt mij vooral een ontzettend dure hobby om voor de weekenden of je vrije tijd een aparte auto te rijden. Wegenbelasting, onderhoud en verzekering zal relatief hard aankomen. In mijn geval ook een parkeervergunning die Ä300 kost voor extra autoís. Ik vind mijzelf wel een grote auto liefhebber maar ben dan een nog grotere liefhebber van mijn portemonnee.

Rooie reus Dina's Avatar
    Mentioned
    223 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: DinaDani
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Echt hŤ? En dat geldt voor wel meer wagens vanuit de Rallysport.
    Mitsubishi heeft zelfs de fucking Spacestar bruut gemaakt. Of Toyota de Yaris.

Quote Originally Posted by Illuv View Post
    Standaard geeft Apple Carplay in de BMW (maar ook bij veel andere merken, mijn S90 had er ook last van) maar een half scherm weer...Lekker dan. Dus nu 17 euro op Amazon voor een ENET kabel:
    Wait, hoe de fuck lost een kabeltje dat op? Dat halve scherm irriteerde me mateloos in m'n oude Mini.
    Bitches like smiley faces.

Race Everything OneSixthRoy's Avatar
    Mentioned
    195 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: RoyVisser PSN ID: RoyVisser Steam ID: royvisserares
    Quote Originally Posted by DaniŽl View Post
    Maar waarom in hemelsnaam een xc40 Roy? Saaie, veilige keuze voor een autoliefhebber toch? Elke straat staat er vol mee. Elke niet-liefhebber zou ik 'm aan kunnen raden hoor, maar jij wilt toch niet in zo'n sleurhuttentrekker rijden?

Overigens niets mis met veilige, saaie keuzes. Mijn Alfa staat al maanden bij de garage..
    Ik vind het vooral een enorm mooie auto. Moet er wel eerst nog even in rijden of het ook een beetje knap stuurt natuurlijk. De Mazda CX-30 als tegenhanger (waar vriendinlief wel mee akkoord gaat) rijdt als het goed is een stuk dynamischer. Onze huidige CX-3 rijdt namelijk wel onwijs lekker sportief en was prima de Stelvio op te knallen. Wil hierna gewoon net dat tandje groter of de CX-3 moet een enorm mooie update krijgen.

En natuurlijk zou ik het liefst een echte rijders auto als Daily rijden, maar daar komen ook de kosten van zo'n auto bij. Ik weet zeker dat ik met mijn 2 auto's met specifieke doeleinden goedkoper uit ben als wanneer ik 1 echte rijders sedan oid had gehad. Verbruik, onderhoud, verzekering is allemaal vele malen hoger wanneer je een beetje een auto pakt die echt geschikt is om beide rollen goed te vervullen. Want een gevalletje nťt niet is gewoon zonde.

Dus voor het echt lekkere autorijden, tourritten, weekendjes weg pak ik lekker de MX-5

Voor de ritten naar het werk, lange vakanties of mijn ouder wordende ouders even heen en weer te rijden (en dit laatste begon ook een aanschaf overweging te worden) heb ik de CX-3

En de CX-3 is met al zijn opties maar ook zijn specifieke onderstel, flipperbak en sportstand is echt wel sportief te rijden natuurlijk, netzoals dat ik prima met de MX-5 naar mijn werk kan

Suit up! Lender's Avatar
    Mentioned
    284 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Seabass View Post

Meh, ik rijd gewoon met mijn type R dagelijks 70km. Bevalt me prima. Er zijn uiteraard comfortabelere wagens, maar het valt best wel mee. Plus qua practicality is er al helemaal niks te klagen. Kan alles wat een gewone Civic kan.

Klein beetje aan make up toegevoegd de laatste 2 weken ook.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    392 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Quote Originally Posted by Dina View Post

Wait, hoe de fuck lost een kabeltje dat op? Dat halve scherm irriteerde me mateloos in m'n oude Mini.
    Aangepaste firmware gekocht van internet rando, ENET kabel gekocht bij je baas en met laptop nieuwe firmware uploaden en een schietgebedje doen. Werkte prima!
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Wat heb je? ScreamGT's Avatar
    Mentioned
    138 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: ScreamGTNL PSN ID: ChrissInkyCross
    Ik erger mij mateloos aan de veiligsheids opties op de lease T-Cross welke ik nu heb. Lane assist en front assist zijn echt bloedvervelend. Heb al meerdere keren gehad dat front assist werd geactiveerd met het benaderen van een middenberm of zelfs wildegroei van langs de weg. Moet dit nu bij het starten steeds handmatig uitzetten
    One tequila, two tequila, three tequila, floor. - George Carlin

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    273 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Stomme vraag overigens, hoe zit het tegenwoordig met diesel en benzine? Is het nog steeds zo dat lange afstanden diesel het beste/voordeligst is, en korte benzine of is dat ouderwets denken?

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    774 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Black View Post
    Stomme vraag overigens, hoe zit het tegenwoordig met diesel en benzine? Is het nog steeds zo dat lange afstanden diesel het beste/voordeligst is, en korte benzine of is dat ouderwets denken?
    Die afstanden worden steeds langer met de kosten voor diesel. Mijn Opel Meriva 1.3 cdti kost me nu 130 euro per maand in de belasting.

Dat is meer dan de A5 van mijn kameraad
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    219 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by ScreamGT View Post
    Ik erger mij mateloos aan de veiligsheids opties op de lease T-Cross welke ik nu heb. Lane assist en front assist zijn echt bloedvervelend. Heb al meerdere keren gehad dat front assist werd geactiveerd met het benaderen van een middenberm of zelfs wildegroei van langs de weg. Moet dit nu bij het starten steeds handmatig uitzetten
    Heeft die Fiesta ook, maar kun je uit of op waarschuwing zetten. Heb al paar keer gehad dat hij rood ging flitsen voor "niks", maar gelukkig greep hij niet in, dat zou link geweest zijn. Maar ja, je wilt wel dat hij ingrijpt als 't wel nodig is. Aparte systemen.
    @Black - die balans is al een tijdje zoek vrees ik. Ik zou dan eerder elektrisch er nog bij pakken, die is zelfs met power chargen nog goedkoper denk ik, al "betaal" je wat op vlak van tijd in dat geval. Ik weet dat ik in de tijd met mijn Corsa al >25k KM moest rijden om die belachelijke wegenbelasting af te zetten tegen de lagere kosten bij de pomp. En dat gat is nu nog maar iets van 20-25 cent per liter?

Woblin' Chinaman Trio-sama's Avatar
    Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: djc00li0
    Quote Originally Posted by Black View Post
    Ik heb de afweging gemaakt vorig jaar toen ik mijn Volvo kocht.
    Om het voordeliger te laten zijn met diesel moest ik toen 36.000 km per jaar rijden. (ik rij 45k)
    factoren meegenomen:
    - wegenbelasting
    - brandstofprijs
    - diesel rijdt zuiniger

niet meegenomen:
    - aanschafprijs en restwaarde van diesel vs. benzine
    - onderhoudskosten (diesel heeft over het algemeen iets minder, maar bij jonge autos is dat niet zon probleem)

Als ik ga verhuizen in november ga ik die 36k niet meer halen per jaar. Of in ieder geval niet meer op woon-werk verkeer.
    Ik maak dan wel opnieuw de berekening en ga waarschijnlijk over naar benzine (of elektrisch).
    Tenzij opnieuw een opening komt voor een lease van de zaak, maar die kans acht ik klein op dat moment.
    "Know thyself, and thou shall know all the mysteries of the gods and of the universe."
    "Know thyself, because what else is there to know?"

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    392 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Ik heb dus onlangs mijn diesel vervangen door een benzine, precies zelfde verhaal als Trio. Heb 12k ofzo gereden in 2020, en zelfs na volledige heropening zullen dat er nog max 25k zijn schat ik in.

Daarnaast kon de diesel nu nog makkelijk verkocht worden, over een aantal jaar zal dat een stuk lastiger zijn gezien de regelgeving en steden die diesels weren.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Tags for this Thread