Hallo allemaal,
Ik heb dezelfde vraag in het Mass Effect topic geplaatst, maar die is niet meer actief, geloof ik. Dus vandaar dat ik er een aparte thread voor aanmaak.
Mijn probleem is als volgt:
Ik heb dus vorige week Mass Effect van een maat geleend, om te kijken of het wat is en om hem misschien nog aan te schaffen (hij doet er al een tijdje niks meer mee, dus ik vermoed dat ie hem niet meer terug krijgt, scheelt mij weer een paar tientjes)
Geinstalleerd, settings goed gezet, character gemaakt, alles is in orde.
Bij de allereerste dropping om die relay op te halen, heb ik gesaved (want ik ging eten) en de volgende dag ging ik verder vanaf dat punt. Ik heb denk ik 3 uur gespeeld met op die planeet af en toe een quicksave. Toen ik weer terug op de Normandy zat wilde ik weer even quicksaven, maar toen stond er doodleuk "quicksave failed". Ik zocht er verder niks achter en dacht dat ik wel weer kon saven als ik eindelijk in de Citadel aan zou komen.
Daar aangekomen bleek zowel mijn quicksave als mijn normale save niet te werken. In het menu was de save optie gewoon grijs, en stond er iets in de geest van "game cannot be saved at this moment". Wachten op een auto-save dus, want die deed het wel.
Toen ik het spel uitgezet had ging ik even googelen of iemand er een oplossing voor had. Ik moet zeggen dat er nog nooit zo weinig mensen hetzelfde probleem hadden op internet Ik kwam uiteindelijk op het officiele Bioware/MassEffect forum terecht en zag daar dat nog best veel mensen hetzelfde probleem hadden/hebben. Jeej! Nou kwam ik er jammer genoeg achter dat die mensen in alle gevallen nooit hebben kunnen saven en bovendien ook nog eens allemaal iets fout hadden gedaan in Vista (een partitie als documents folder aanwijzen, waardoor het allemaal in de soep liep, ofzo).
In ieder geval draai ik het gewoon in XP met het onderstaande systeem (wat gewoon voldoet aan de eisen) en heb ik dus wel in het eerste gedeelte van het spel kunnen saven. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn en hoe ik het kan verhelpen?
Mijn systeem:
P5N-e SLI
Intel Core 2 Quad 6600
2 GB geheugen
GeForce 8800GT