User Tag List

Page 411 of 414 FirstFirst ... 311 361 401 409 410 411 412 413 ... LastLast
Results 16,401 to 16,440 of 16531

Thread: [Algemeen] Series

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    46 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herinnert iemand zich nog de 'The Neverending Story' tekenfilm? Dat werd altijd uitgezonden op de orginele Kindernet.
    En volgens mij de tekenfilm een combinatie van alle drie The Neverending Story films. Want bepaalde personages zagen er net zo uit in de tekenfilm. Zo zag de Kinderkeizeres eruit als de Kinderkeizeres uit de eerste The Neverending Story film.

We’re all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    175 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    To each his own blijkbaar. Ik vond het top.
    Ik weet dat jij het serialkiller/real crime stukje altijd boeiend vindt. Dat vond ik ook het meest interessante. Het spel rondom Larry en zijn intenties. Snap dus zeker waar je vandaan komt.
    Lord Serafin: @*NERAZZURRI* Het klopte wat je zei

Wat heb je? CrispyCross's Avatar
    Mentioned
    160 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ChrissInkyCross
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Ik ben weer bij met het Drakenhuis. De verandering van acteurs in de laatste aflevering pakt niet goed uit n.m.i, ook omdat het heel inconsistent gedaan is. Bovendien vind ik de serie vaak heel rommelig. Er gebeurd van alles zonder dat het duidelijk is wat, vervolgens roept iemand "They are dead" en ik vraag me af "Wie dan?". Het algehele tempo is ook heel grillig, net als het niveau van de acteurs.
    Ik moest dus ook even schakelen.. en v.w.b.t. die verandering weet ik inderdaad niet zo snel of ik er aan kan wennen. Vond het acteerwerk ook bijster slecht deze episode. Meh, al met al een tegenvaller.

Lord of the Rings kijkt daarentegen echt prima weg!
    One tequila, two tequila, three tequila, floor. - George Carlin

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ben aanbeland bij het zesde en laatste seizoen van Better Call Saul (Netflix).
    Quite the build-up & situation after 5 seasons: ik ben benieuwd hoe het afloopt!

@pessie83
    Ik heb de intro op moeten zoeken, maar zelfs die deed een héél ver belletje rinkelen. Het enige wat me vooral opviel 'Ohja, ze hadden Artreyu die om een of andere reden die ziekelijke kleur gegeven'!

Ik krijg door al je verhalen zin de oude films weer eens te zien.
    (er blijkt een derde te zijn, maar dat schijnt een martling te zijn!)
    Last edited by Lord Serafin; 30th September 2022 at 14:05.
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik zie zojuist dat Netflix per 7 oktober met een mini-serie komt genaamd 'Talks with a Killer: the Jeffrey Dahmer tapes' (of rond die klok).

Misschien interessant voor een aantal gegadigden hier.

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Das toch nie een serie of wel?
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Nee. Volgens mij heb je gelijk.
    This is the first Hellraiser movie to have a female Pinhead. In Clive Barker's original novella The Hellbound Heart, Pinhead - a title Barker dislikes, preferring "Hell Priest," which was not used before Barker's 2015 novel The Scarlet Gospels - is described as 'modified' to the point that it appears sexless.
    Waarom ga ik er al tijden vanuit dat het een serie zou worden?

It's-a me! Pokalapoketl's Avatar
    Mentioned
    139 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pokalapoketl PSN ID: Pokalapoketl Steam ID: Pokalapoketl
    Nee. Volgens mij heb je gelijk.

Waarom ga ik er al tijden vanuit dat het een serie zou worden?
    Ik vond ORIGINAL MOVIE OCT 7 ONLY ON HULU op de poster ook wel een goede hint.

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Pokalapoketl View Post
    Ik vond ORIGINAL MOVIE OCT 7 ONLY ON HULU op de poster ook wel een goede hint.
    Je greep het aas Poka!

Maar wel prima. Een serie past hier niet bij. Zie ook Childsplay. Voor mij tenminste.

Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Like-a-Bunny ;
    Ik weet niet of je bekend bent met de populaire manga/anime Berserk van Kentaro Miura, maar daarin komt zoiets voor als 'the Godhand': een congregatie van 'Celestial beings' die worden omschreven als 'neither Angel nor Demon' (of dát was Hellraiser, maar ik heb het ook horen zeggen over the Godhand ). Als je naar hun uiterlijk kijkt is de keus voor mij wel duidelijk, maar het impliceert dat het gedachtegoed van 'God is lawfull good' slechts een concept is dat bedacht is door mensen. Er zijn hogere wezens, ja, maar die doen gewoon waar ze zin in hebben en de mensen hebben het maar te nemen: maak zelf maar uit of dat Goddelijke liefde is...

Anyway, ik hoorde deze week dat Barker the Cenobytes heeft gebaseerd op (of in ieder geval is geïnspireerd door) the Godhand. Onbenullig weetje misschien, maar het maakte me des te nieuwsgieriger naar Barkers invulling van Hel's bestuurlijke inrichting. Misschien dat je Berserk ook wat vindt, als je houdt van een donker verhaal en niet vies bent van wat (prachtige) old-school animatie!

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    @Like-a-Bunny ;
    Ik weet niet of je bekend bent met de populaire manga/anime Berserk van Kentaro Miura, maar daarin komt zoiets voor als 'the Godhand': een congregatie van 'Celestial beings' die worden omschreven als 'neither Angel nor Demon' (of dát was Hellraiser, maar ik heb het ook horen zeggen over the Godhand ). Als je naar hun uiterlijk kijkt is de keus voor mij wel duidelijk, maar het impliceert dat het gedachtegoed van 'God is lawfull good' slechts een concept is dat bedacht is door mensen. Er zijn hogere wezens, ja, maar die doen gewoon waar ze zin in hebben en de mensen hebben het maar te nemen: maak zelf maar uit of dat Goddelijke liefde is...

Anyway, ik hoorde deze week dat Barker the Cenobytes heeft gebaseerd op (of in ieder geval is geïnspireerd door) the Godhand. Onbenullig weetje misschien, maar het maakte me des te nieuwsgieriger naar Barkers invulling van Hel's bestuurlijke inrichting. Misschien dat je Berserk ook wat vindt, als je houdt van een donker verhaal en niet vies bent van wat (prachtige) old-school animatie!
    Oh jazeker ken ik Berserk! Je weet ook dat het aan de basis ligt van de Souls-games?
    https://www.knowll.com/e/122/complet...-demon-s-souls

Quote Originally Posted by Lord Serafin
    als je houdt van een donker verhaal

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Spriggan

Heerlijk geweldadige anime. De film van 24 jaar geleden was awesome, maar dit is toch wel een stuk beter. Al mag voor seizoen 2 wel de animatie kwaliteit iets omhoog.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    46 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ben aanbeland bij het zesde en laatste seizoen van Better Call Saul (Netflix).
    Quite the build-up & situation after 5 seasons: ik ben benieuwd hoe het afloopt!

@pessie83
    Ik heb de intro op moeten zoeken, maar zelfs die deed een héél ver belletje rinkelen. Het enige wat me vooral opviel 'Ohja, ze hadden Artreyu die om een of andere reden die ziekelijke kleur gegeven'!

Ik krijg door al je verhalen zin de oude films weer eens te zien.
    (er blijkt een derde te zijn, maar dat schijnt een martling te zijn!)
    Deel 1 en Deel 2 waren gebaseerd op het boek. Deel 3 had, naar mijn mening, niet hoeven te verschijnen.
    En over Atreyu gesproken, tijdens het film van de eerste Neverending Story film wilden ze Noah Hathaway ook groen verven omdat Atreyu dat ook was in het boek waarop de eerste film deels gebaseerd is . Alleen Noah reageerde erop dat hij er dan uit zou zien als schimmel.

Foxy gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Quote Originally Posted by CrispyCross View Post
    Lord of the Rings kijkt daarentegen echt prima weg!
    Absoluut. Mijn scepsis is weg, wat een heerlijke serie.
    Great haystacks my destiny!

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Absoluut. Mijn scepsis is weg, wat een heerlijke serie.
    Die laatste aflevering was echt helemaal de shit. En naar mijn idee voegde dit nog wat toe waarom mogen orcs niet leven, ineens was Galadriel de agressor die een genocide verkondigde ijzersterke scene. Moet ook zeggen dat de introductie van Adar wonderen deed voor de serie.

Cobra Kai is wel klaar trouwens. Laatste seizoen is tegen het kinderachtige aan. Wel grappig hoe ze alles en iedereen zijn moeder die ook maar 2 sec in beeld was in de film terug weten te brengen voor de serie.
    Last edited by RPGer; 4th October 2022 at 22:15.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    For all Mankind (Apple TV+).

Seizoen 1 en A1-3 seizoen 2.

Het begint een beetje een patroon te worden bij streaming series: een interressant of zelfs goed seizoen 1, gevolgd door een matig of slecht seizoen 2 en daarna kakt het helemaal in.
    Dat is For all Mankind in een notedop (toegegeven, Ronald Moore series hebben die neiging sowieso al).
    Seizoen 1 is een heel behoorlijke ‘what if?’ alternatieve geschiedenis / sf serie: Wat als de Sovjets eerst op de Maan waren geland en de VS daardoor gestimuleerd werden om de space race door te zetten met Mars als doel (en een permanente Maanbasis als tussenstation).
    Tegelijkertijd combineert seizoen 1 dit met een stukje sociale geschiedenis van de VS, zoals vrouwenemancipatie en (afwezigheid van) gelijke rechten voor homoseksuelen.

Seizoen 1 zou je kunnen typeren als 40% ruimtevaart, 20% sociale en politieke ontwikkelingen / verwikkelingen en 40% soap-achtige relatie-en-gezin dramatiek. Het geheel komt allemaal redelijk geloofwaardig over en is bij tijd en wijlen erg spannend (omdat het alternatieve geschiedenis is, weet je niet hoe het afloopt). Mijn voornaamste punt van kritiek is dat seizoen 1 wat langzaam op gang komt.

En dan krijg je seizoen 2: 90% (ongeloofwaardige) soap, 5% ruimtevaart en 5% rest. Na drie afleveringen geloofde ik het wel; snelle check van de ‘season overviews’ in wikipedia en online commentaren en het is wel duidelijk: de serie degenereerde in seizoen 2 in een matige soap en in 3 in een slechte soap.
    Gevalletje kwalitatief dramatisch ingekakt schrijfwerk. Jammer

Poedelprijsje: begin seizoen 2 heeft Wubbo Ockels ook een plaatsje op de Amerikaanse Maanbasis. Hij wordt gespeeld door een licht corpulente Noorse acteur, Bjorn Alexander. Want iedereen weet dat Noren en Nederlanders hetzelfde accent hebben (hé, beide landen beginnen met een N en liggen aan de Noordzee )
    Last edited by Das Tentakel; 5th October 2022 at 10:17.
    'Der Sumpf hat immer recht'

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    827 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Das Tentakel View Post
    Poedelprijsje: begin seizoen 2 heeft Wubbo Ockels ook een plaatsje op de Amerikaanse Maanbasis. Hij wordt gespeeld door een licht corpulente Noorse acteur, Bjorn Alexander. Want iedereen weet dat Noren en Nederlanders hetzelfde accent hebben (hé, beide landen beginnen met een N en liggen aan de Noordzee )
    Nouja. Mijn vriendin is Amerikaans. En meerdere mensen uit haar sociale kring vroegen dus dingen als
    • Is Denemarken mooi? nadat ze uitlegde dat ik Dutch ben
    • Of The netherlands in de buurt van Amsterdam of Germany is.

Dus ik sta er niet van te kijken dat een oprechte vergissing was
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Sterker door strijd Doc's Avatar
    Mentioned
    417 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Undutchable PSN ID: UndutchableNL

Tof! Vond het eerste seizoen erg leuk.

Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Better Call Saul afgezien.

Een sterke serie die ik met plezier gekeken heb, maar ik vond de eerste vier seizoen (m.n. de eerste drie) toch het sterkste. De epiloog van meerdere afleveringen had van mij ook niet zo gehoeven. Anderzijds vond ik het leuk om eens een wat oudere Jessie Pinkman te zien: in die scene in dat busje klonk hij echt ontzetten gruff!

Oh jazeker ken ik Berserk! Je weet ook dat het aan de basis ligt van de Souls-games?
    https://www.knowll.com/e/122/complet...-demon-s-souls
    Ik had de opmerking eens gehoord, maar dat het echt directe invloed heeft gehad wist ik niet. Bedankt voor de link nog: ik al eens kijken.

The Castle of Boletaria (fuck Dark Souls en al het andere: de enige echt Souls blijft voor mijn DEMON'S Souls! ) deed me al ontzettend aan Berkserk denken, en ik had het zo geloofd als Guts er ergens had rond gelopen. Dark Souls 2 heeft ook een strijder met een Wolvenkop als helm.

Good man! Ik zal eens nadenken over of ik nog wat titels voor je weet die de moeite waard zijn.

Sorry voor de late reactie trouwens: je had hem nog van me tegoed!
    Last edited by Liquidje; 10th October 2022 at 08:20.

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Dark Souls 2 heeft ook een strijder met een Wolvenkop als helm.
    En ook Elden Ring.

Ik zal eens nadenken over of ik nog wat titels voor je weet die de moeite waard zijn.
    Altijd welkom.

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Illuv View Post
    Er zit helaas echt nul momentum in RoP, waardoor de matige dialogen al snel de boventoon voeren en een gevoel van verveling oproepen. De mooie beelden en fijne soundtrack zijn voor mij niet genoeg, ik stop er voorlopig even mee.
    Ik deel dit gevoel. Van het weekend alle 7 afleveringen gekeken met de gf. Het binged prima weg maar de aandacht verslapt snel. Zit al paar eps te wachten op een 'komt het nu?' moment. (Wie is nu die keerl uit die komeet? Wanneer gebeurd er wat?) Ik vind die donkere elf ook echt helemaal niets aan qua karakter. Ik weet zijn naam niet eens meer. Echt een zoutloos figuur...

Hoeveel eps komen er nog eigenlijk? Hoop dat het tempo wat omhoog kan.

Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Black View Post
    Volgende aflevering is de laatste van het seizoen.

Ik hoop dat je nóg wat geduld hebt, want het volgende seizoen wordt verwacht in 2024.
    Last edited by Lord Serafin; 10th October 2022 at 23:45.

Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Misschien wat spoiler-tags @Black ?

De eerste vier afleveringen van Andor zijn erg vermakelijk. Toen ik het aanslingerde vreesde ik voor Starwars-vermoeidheid, en in eerste instantie was het wat underwhelming na alle bombast van RoP. Maar na de eerste aflevering was dat gevoel weg.

Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Black View Post
    Ik deel dit gevoel. Van het weekend alle 7 afleveringen gekeken met de gf. Het binged prima weg maar de aandacht verslapt snel. Zit al paar eps te wachten op een 'komt het nu?' moment. (Wie is nu die keerl uit die komeet? Wanneer gebeurd er wat?) Ik vind die donkere elf ook echt helemaal niets aan qua karakter. Ik weet zijn naam niet eens meer. Echt een zoutloos figuur...

Nog één aflevering. Waarschijnlijk met een of meer spectaculaire cliffhangers, want daar hebben ze wel het budget voor.

Ik kijk 8 nog af, laat het even bezinken en plaats dan (hopelijk) een review in de RoP thread. Moet wel zeggen dat seizoen 2 van See op Apple Plus TV opeens een stuk beter aanvoelt nu ik RoP gezien heb

Gelukkig helpt Andor een beetje, al heeft die serie nogal last van relatief veel afleveringen waarin geen fuck gebeurt (wel wat sfeeropbouw, maar zou fijn zijn als dat vermengd werd met daadwerkelijke voortgang in de handeling en zo...)
    Last edited by Das Tentakel; 10th October 2022 at 17:58.

Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ben door de serie weer eens begonnen met het herlezen van the Silmarillion; prachtig geschreven verhaal! Het is met name jammer dat de serie nauwelijks iets doet met the First Age, Morgoth en the War of the Silmarills, en hoe dit voortvloeide in de gebeurtenissen van the Second Age.

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    433 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Daar hebben ze de rechten niet voor zover ik weet, Tolkien estate says no go.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    827 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Klopt, enkel de appendices
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    467 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Drakenhuis EP 8: prima aflevering, met helaas weer een time jump...

Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik blijf het verwarrend vinden wat ze nou wel en niet mogen gebruiken, maar goed, als je na gaat wie welke rechten op een aantal Marvel helden heeft ben je ook wel even bezig.

Los van de rechten die de serie heeft, het is voor de achtergrond vooral jammer dat de kijker het moet doen met 'Er was een oorlog, en Sauron overleefde'. Ik denk dat de serie een hoop meer impact had kunnen genereren als het een groter geheel had kunnen schetsen: de diepe vete tussen Sauron, Elven en mensen valt op deze manier een beetje flat on it's face. Een veel gehoorde klacht over de serie is, inderdaad, het trage tempo en dat er niet veel gebeurd: ik kan me ook wel voorstellen dat de personages voor veel kijkers een duidelijk doel missen.

@LtPsycho ,
    Ik hoor er erg goede verhalen over. Ik heb zelf de eerste twee afleveringen gezien, maar ga de rest binnenkort met mijn beste vriend kijken. Als hij langs kwam keken we normalitair My Heroes Academia, maar stomme Crunchyroll heeft seizoen 1 t/m 4 eraf gehaald (5 en verder staan er nog wel op) terwijl we seizoen 4 nog moesten kijken.

Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Klopt, enkel de appendices
    Om precies te zijn, de TV-rechten voor LotR en The Hobbit. Voor de tweede era hebben ze alleen rechten die daaruit voortvloeien (primair de appendices, maar in principe dus ook wat m.b.t. de tweede era in de LotR hoofdtekst staat).

Verder is er kennelijk een afspraak dat ze materiaal uit de films mogen gebruiken, dus de (of ontleend aan) rekwisieten uit de tweede era die je ook in de films ziet, bepaalde passages die in de films voorkomen maar niet in de boeken etc. en kunnen ze naar zaken refereren uit de tweede era uit het andere werk van Tolkien. Wel afhankelijk van de goedkeuring van de Jackson trilogie filmrechten-houders en de Tolkien Estate kennelijk.

Ingewikkeld dus, maar ze mogen meer dan je in eerste instantie zou denken; en eerlijk gezegd verzinnen ze gewoon 'lore' bij. Shippey heeft destijds in een interview aangegeven dat ze in de tweede era heel veel mogen, als een paar sleutelzaken maar niet worden veranderd (uit mijn hoofd: Sauron valt Eriador binnen en wordt door Elfen en Númenoreanen teruggemept, Sauron gaat als gevangene naar Númenor, corrumpeert de koning, Númenor gaat ten onder, Elendil & Co eindigen in Midden-Aarde). Basically lijkt het er op dat de overige beschikbare canon/semi-canon lore opzij geschoven of veranderd kan worden zoals het Amazon schikt.
    Last edited by Das Tentakel; 11th October 2022 at 14:37.

Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik ben door de serie weer eens begonnen met het herlezen van the Silmarillion; prachtig geschreven verhaal! Het is met name jammer dat de serie nauwelijks iets doet met the First Age, Morgoth en the War of the Silmarills, en hoe dit voortvloeide in de gebeurtenissen van the Second Age.
    Laat ze alsjeblieft een film of serie maken over Turin Turambar! The Silmarillion is als geheel al heel duister, maar het verhaal van Hurin's huis gaat daarin nog een stapje verder. Mijn favoriete Tolkien-verhaal.

Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Het word voor mij sneller duidelijk als je de vraag omdraait: van welke Tolkien-materiaal mag Amazone in RoP géén gebruik maken?

Ik weet niet precies welke appendices er bedoeld worden, maar ik hoorde dat het gaat om die uit Lord of the Rings: lijkt me sowieso waanzin dat je the Silmarillion niet mag gebruiken, maar enkel de samenvatting van een deel van the Silmarillion.

Laat ze alsjeblieft een film of serie maken over Turin Turambar! The Silmarillion is als geheel al heel duister, maar het verhaal van Hurin's huis gaat daarin nog een stapje verder. Mijn favoriete Tolkien-verhaal.
    Het is 15+ jaar geleden, en geen idee meer wie het was, maar de naam Turin Turambar deed nog altijd een belletje rinkelen! Ik had gisteren even gekeken op Wiki wie hij was, maar Children of Hurin wist ik in principe genoeg. De rest van de herinneringen haal ik liever op uit het boek zelf!

Het verhaal van the Children of Hurin draaide, als ik me goed herinner, ook om hoe de Duisternis je stamboom continu op de korrel heeft, en ze uiteindelijk toch overwinnen. Klinkt vrij Tolkien, in mijn oren.

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

The Tourist

Fargo in the land down under. Niet slecht, niet goed, ik teerde met name op wat outback nostalgie uit mijn backpacker days.

Rings of Power

Verdient gewoon niet de haat, period. Had het beter gekund, ja. Is het een cash grab, nee. Een serie met liefde gemaakt, die helaas risico op de verkeerde vlakken neemt. Nee en Tolkien draait zich niet om in zijn graf, en ja, het is beter dan The Hobbit.
    Last edited by RPGer; 16th October 2022 at 23:56.

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    126 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TakingdjAztec PSN ID: Dip_Snoes Steam ID: takingdjaztec
    Better Call Saul

Seizoen 5 nu. Holy shit Episode 6 einde, dat zag ik dus in de verste verte niet aankomen. Heerlijk dat je elke keer bij de pre-intro scene iets krijgt waar je de gehele afdeling denkt, wat gebeurt hier nou?
    All you need to know: https://www.viberate.com/artist/mindru

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    467 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Gister eerste twee afleveringen Miss Marvel gekeken, prima vibe en leuk gemaakt. Op naar de rest.

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

The Patient. Nog twee afleveringen. Toch een stuk zwakker dan ik verwacht had van Carell...maar alsnog de moeite

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

The Patient. Nog twee afleveringen. Toch een stuk zwakker dan ik verwacht had van Carell...maar alsnog de moeite
    Wij zijn ook bij. Wel heel bijzonder hoe we tegelijk nog steeds The Office aan het kijken zijn en dat elkaar totaal niet bijt. Carell is zo'n goeie acteur dat je in de Patient gewoon niet naar Michael aan het kijken bent. Ben minder gecharmeerd van Domhnall Gleeson, zijn rol is redelijk vervangbaar.

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Ben minder gecharmeerd van Domhnall Gleeson, zijn rol is redelijk vervangbaar.
    Ik vind hem ook niet zo sterk inderdaad. En het Joodse verhaaltje dat er doorheen loopt vind ik ontzettend oninteressant.

Race Everything OneSixthRoy's Avatar
    Mentioned
    214 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    Gister eerste twee afleveringen Miss Marvel gekeken, prima vibe en leuk gemaakt. Op naar de rest.
    Serie waar ik niet naar uitkeek, maar positief werd verrast door de stijl (behoorlijk into the spider-verse achtig) en het cultuur aspect. Enorm likeable hoofdpersonage en prima vermaak op Marvel niveau.

Tags for this Thread