User Tag List

Page 409 of 414 FirstFirst ... 309 359 399 407 408 409 410 411 ... LastLast
Results 16,321 to 16,360 of 16531

Thread: [Algemeen] Series

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Illuv View Post
    Rings of Power. Ziet er schitterend uit en het heeft een soundtrack die gelijke maat kan houden. Maar helaas koop je voor $750M klaarblijkelijk geen geweldige schrijvers, want de dialogen doen met regelmaat pijn aan de oren. Maar goed, epi 2 nog niet gezien.
    De dialogen worden niet beter maar wel wat meer actie in ep 2, wat het iets beter verteerbaar maakt. Een deel van de kostuums is trouwens aardig meh, eerlijk gezegd, maar goed, ook GoT liet daar af en toe steken vallen. Jacksons LotR blijft hierin zonder gelijke.
    'Der Sumpf hat immer recht'

Sterker door strijd Doc's Avatar
    Mentioned
    417 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Undutchable PSN ID: UndutchableNL
    Toen Chernobyl net uit was de eerste twee episodes gekeken en daarna eigenlijk laten liggen. Nu er hier weer over gesproken werd besloten het nog eens aan te slingeren vanaf ep2.
    Aan het einde van de serie toch nog weer ep1 aangezet om te zien hoe het allemaal begon, en als je dan de rest gezien hebt besef je pas hoe bizar die eerste aflevering en het hele gebeuren is geweest.

Foxy gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Toch een dubbel gevoel bij The Rings of Power. Scenes die mijn Tolkien sense weten te prikkelen worden afgewisseld met scenes waarbij ik wegliep om iets anders te gaan doen in afwachting tot het voorbij was. Absoluut hoogtepunt is Elrond in Khazad-dum, dieptepunt Galadriel die eerst een oceaan overzwemt en vervolgens op een vlot voor de kust vast komt te zitten. Zonde, want in de eerste aflevering begint haar verhaallijn sterk. De kritiek op de dialogen snap ik niet, ik vond er een paar interessante tussen zitten met goede one liners. Juist de actie vond ik weinig boeiend, maar dat probleem had ik met de films ook al: meer dialogen, minder actie dank u! Opwinding en desinteresse wisselen elkaar af.

Het is wel echt een Lord of the Ring-ification van Tolkiens lore, waarin het doorgaans vooral gaat over goden, halfgoden, koningen, prinsen en OP helden, en niet over de Henk en Ingrids, laat staan vrouwen. De harfoots zijn daar een duidelijk voorbeeld van: in Tolkiens werk volledig irrelevant maar je zal zien dat ze straks vol in de front linie staan in de strijd tegen Sauron. Ik snap dat soort keuzes wel, een deel van de doelgroep is alleen bekend met de Hobbit en de LotR wat eigenlijk uitzonderingen zijn in Tolkiens oeuvre. Genoeg aan te merken op eigen interpretatie van Tolkiens werk, maar ik ben geen quasi-religieuze extremist. Zolang er ruimte is voor scenes zoals die met de hamer van Fëanor ben ik tevreden.

De inclusiviteit is overigens erg goed gedaan, de gekleurde acteurs voelen nergens out of place omdat de makers goed begrijpen waar ruimte is voor inclusiviteit en waar niet. Gil-galad is niet ineens een Surinamer zeg maar.

Ow en het speelt zich dus helemaal niet in Númenor af. Geen idee waarom sommige media dat in hun previews suggereerden.
    Last edited by Baukereg; 3rd September 2022 at 10:04.
    Great haystacks my destiny!

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tekken: Bloodline

Leuker dan ik verwacht had. Kan wel goed merken dat ze deel 3 als uitgangspunt hebben gepakt. Jammer dat het maar 6 afleveringen heeft
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

We’re all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    175 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    Wat is Better Call Saul absurd goed zeg. Het weet me bijna elke aflevering te verbazen. Seizoen vijf bijna af nu, dus er komt nog een heerlijk toetje.
    Lord Serafin: @*NERAZZURRI* Het klopte wat je zei

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by *NERAZZURRI* View Post
    Wat is Better Call Saul absurd goed zeg. Het weet me bijna elke aflevering te verbazen. Seizoen vijf bijna af nu, dus er komt nog een heerlijk toetje.
    Ik ben even ver als jij. En ein-de-lijk klikt het hier ook. Na drie pogingen moet ik bekennen. Maar nu is het inderdaad echt genieten. Heerlijke stijl, kalm, niet gehaast, tijd voor dialoog en beeld. Heerlijk.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Wat heb je? CrispyCross's Avatar
    Mentioned
    160 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ChrissInkyCross
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Ik ben even ver als jij. En ein-de-lijk klikt het hier ook. Na drie pogingen moet ik bekennen. Maar nu is het inderdaad echt genieten. Heerlijke stijl, kalm, niet gehaast, tijd voor dialoog en beeld. Heerlijk.
    One tequila, two tequila, three tequila, floor. - George Carlin

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Haha

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb 'm een paar jaar geleden tot seizoen 4 gekeken, die toen op Netflix stonden. Ik vond het op zich wel goed zo, maar na alle goede verhalen over de laatste twee seizenen zojuist de eerste twee afleveringen van sezoen 1 weer gekeken. Dank voor de tip!
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Quote Originally Posted by Das Tentakel View Post
    De user reviews zijn veeeeeeeeel slechter dan van House of the Dragon, maar lijkt me dat dit deels komt vanwege de negatieve hype en het feit dat de serie niet echt veel rekening houdt met Tolkien canon (LotR + The Hobbit) of semi-canon (Silmarillion + de rest). Hell hath no fury like a Tolkien fanperson scorned en zo
    Bij de nieuwe SW films en Obi-Wan kon ik me er nog wel wat bij voorstellen. Hier eigenlijk totaal niet. De regie en keuzes in eerder genoemde was erg wankel, dit is een masterclass in regie waar zelfs House of Dragon nog niet bij in de buurt komt. Ook Jackson's trilogie was "gedramatiseerd" de Battle of Helms Deep is toch echt niet meer dan 2 bladzijdes in het boek. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat men nu veel vrijer is in het vertellen van een verhaal, op basis van wat hoofdlijntjes uit de Appendixes en The Silmarillion. Feitelijk kwam dat The Mandolorian ook wel ten goede ipv gevangen te zitten in het Skywalker saga.

De haat lijkt zich hier met name om de inclusive keuze te gaan. En ja dat had wellicht anders opgelost kunnen worden (zo hadden ze een aparte verhaallijn rond de Haradrim kunnen opzetten met een berg donkere acteurs en het conflict vanuit hun perspectief kunnen laten zien), maar om nou deze hele serie zo aan te vallen omdat men ervoor kiest eens wat anders dan blank te casten in een fantasy, mensen moeten zich diep schamen.

Ik vind de serie tot nu toe dikke awesome, zwaar boven verwachting. Het lijkt geen George R. Martin te worden waarin de helft onthoofd wordt na 4 afleveringen, maar dat zou pas schijten op Tolkien zijn graf zijn. Ik vind het shakespeariaanse toontje en de dromerige sfeer helemaal LOTR tot nu toe en gelukkig heeft men geen knieval gemaakt naar een Game of Thronisering vanwege die populariteit. Sterke scène trouwens : de eerste encounter met een goblin / orc, heel creatief, ze hebben er een soort horror/slasher scène van gemaakt, dikke prima. Mijn enige kritiek tot nu toe is dat men wel erg dezelfde beats (en zelfs identiek dezelfde scènes) van de film lijkt te volgen mbt de opkomst van Sauron en de Hobbits, excuus Harfoots. Maar na 2 episodes begon ik wel de karakters wat meer te voelen. Ik geniet iig met volle teugen!
    Last edited by RPGer; 5th September 2022 at 15:39.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Toevallig: wij zin in aanloop naar het laatste seizoen opnieuw begonnen. Was echt te diep weggezakt allemaal. Nu in S03.
    Aan de dia-/monologen merk je hóe goed doordacht & geschreven dit is! Alle personages zijn ook spot-on en zó goed & consequent uitgediept.

Ik ben zelf ook aan Obi-Wan begonnen. Maar ja...daar merk je al direct (wederom) dat het schrijfwerk bar- en barslecht is. Luie spanningsbogen en tenenkrommende dialogen. Ik moet wegblijven bij de Disney series merk ik.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

We’re all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    175 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Toevallig: wij zin in aanloop naar het laatste seizoen opnieuw begonnen. Was echt te diep weggezakt allemaal. Nu in S03.
    Aan de dia-/monologen merk je hóe goed doordacht & geschreven dit is! Alle personages zijn ook spot-on en zó goed & consequent uitgediept.
    Schrijfwerk en acteerwerk zijn echt geweldig, maar wat me het meeste opvalt (nog veel meer dan in BB) zijn die opvul/context/sfeerscènes. In veel series/films zijn die saai en voorspelbaar maar hier is alles raak. En het camerawerk, editing, muziek is ongeëvenaard. Weergaloos.

Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Ik heb 'm een paar jaar geleden tot seizoen 4 gekeken, die toen op Netflix stonden. Ik vond het op zich wel goed zo, maar na alle goede verhalen over de laatste twee seizenen zojuist de eerste twee afleveringen van sezoen 1 weer gekeken. Dank voor de tip!
    Lekker vooruitzicht.
    Lord Serafin: @*NERAZZURRI* Het klopte wat je zei

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    827 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Gisteren Seizoen 6 Rick and Morty.

En tja, matige herhalende meuk. Ik had de hoop dat het beter zou worden dan het vorige seizoen want die was echt slecht vergeleken bij de eerste 3. wmb de stekker eruit want de rek is er volledig uit.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Is S06 al klaar/compleet @Tonne ? Netflix is die rechten kwijt he.

die opvul/context/sfeerscènes.
    100%. Ik heb t.a.v. Breaking Bad ook vaak teruggelezen dat Albuquerque/New Mexico 'een personage op zichzelf' was (ondanks dat het vooral het belastingvoordeel leek waarvoor men voor die omgeving koos).
    Beetje overdreven misschien, maar ik zit me wel vaak te verlekkeren aan de woestijn vergezichten en wolkpartijen. Het lijkt heel achteloos in beeld genomen, maar de ene dramatische lucht is nog mooier dan de andere. Let er maar eens op hoeveel % van het beeld is gevuld met 'grond' vs. 'lucht'. En dat wordt consequent doorgetrokken in Better Call Saul.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Staat volledig op HBO Max.

Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Schrijfwerk en acteerwerk zijn echt geweldig, maar wat me het meeste opvalt (nog veel meer dan in BB) zijn die opvul/context/sfeerscènes. In veel series/films zijn die saai en voorspelbaar maar hier is alles raak. En het camerawerk, editing, muziek is ongeëvenaard. Weergaloos.
    Vanwege de lovende berichten mij gisteren aan aflevering S1, Ep 1 gewaagd. Moet nog een beetje inkomen maar sterke sfeer en verrassingen volop. Ik heb wel de indruk dat je goed moet opletten als kijker, dus niet hersenloos bingen

Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Bij de nieuwe SW films en Obi-Wan kon ik me er nog wel wat bij voorstellen. Hier eigenlijk totaal niet. De regie en keuzes in eerder genoemde was erg wankel, dit is een masterclass in regie waar zelfs House of Dragon nog niet bij in de buurt komt. Ook Jackson's trilogie was "gedramatiseerd" de Battle of Helms Deep is toch echt niet meer dan 2 bladzijdes in het boek. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat men nu veel vrijer is in het vertellen van een verhaal, op basis van wat hoofdlijntjes uit de Appendixes en The Silmarillion. Feitelijk kwam dat The Mandolorian ook wel ten goede ipv gevangen te zitten in het Skywalker saga.

De haat lijkt zich hier met name om de inclusive keuze te gaan. En ja dat had wellicht anders opgelost kunnen worden (zo hadden ze een aparte verhaallijn rond de Haradrim kunnen opzetten met een berg donkere acteurs en het conflict vanuit hun perspectief kunnen laten zien), maar om nou deze hele serie zo aan te vallen omdat men ervoor kiest eens wat anders dan blank te casten in een fantasy, mensen moeten zich diep schamen.

Ik vind de serie tot nu toe dikke awesome, zwaar boven verwachting. Het lijkt geen George R. Martin te worden waarin de helft onthoofd wordt na 4 afleveringen, maar dat zou pas schijten op Tolkien zijn graf zijn. Ik vind het shakespeariaanse toontje en de dromerige sfeer helemaal LOTR tot nu toe en gelukkig heeft men geen knieval gemaakt naar een Game of Thronisering vanwege die populariteit. Sterke scène trouwens : de eerste encounter met een goblin / orc, heel creatief, ze hebben er een soort horror/slasher scène van gemaakt, dikke prima. Mijn enige kritiek tot nu toe is dat men wel erg dezelfde beats (en zelfs identiek dezelfde scènes) van de film lijkt te volgen mbt de opkomst van Sauron en de Hobbits, excuus Harfoots. Maar na 2 episodes begon ik wel de karakters wat meer te voelen. Ik geniet iig met volle teugen!
    Ik denk dat we een beetje een andere serie hebben gezien, want afgezien van de (duur betaalde) visuele razzle-dazzle en Tolkien-branding vond ik dit niet meer dan een sort-of competente generieke fantasy serie. Ik heb zegge en schrijve twee 'Midden-Aarde momenten' gehad en dat waren de Bomen in Valinor en het interieur van Khazad-dum.
    Maar ja, op dit moment zoomen de meeste positieve, negatieve (dus de onderbouwd negatieve, niet de anti-woke wauwelaars) en daar-tussen-in reviews in op de individuele zaken die wel of niet werken voor de kijkers. Uiteindelijk zal het eerste seizoen denk ik als totaalproduct gezien moeten worden en wat mij betreft is de jury dus nog 'out' als het gaat om het definitieve oordeel.

Mijn persoonlijk advies voor mensen die nog niks hebben gezien is in ieder geval wachten tot het hele seizoen beschikbaar is en spoilers / inhoudelijke discussies op Internet te vermijden en dan in oktober bingen en eigen oordeel vellen. Ik doe exact hetzelfde als het gaat om House of the Dragon, beetje spijt van dat ik dat niet gedaan heb met RoP maar ja, zelfcontrole he?
    Last edited by Das Tentakel; 6th September 2022 at 10:57.

Mentioned
    827 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

100%. Ik heb t.a.v. Breaking Bad ook vaak teruggelezen dat Albuquerque/New Mexico 'een personage op zichzelf' was (ondanks dat het vooral het belastingvoordeel leek waarvoor men voor die omgeving koos).
    Beetje overdreven misschien, maar ik zit me wel vaak te verlekkeren aan de woestijn vergezichten en wolkpartijen. Het lijkt heel achteloos in beeld genomen, maar de ene dramatische lucht is nog mooier dan de andere. Let er maar eens op hoeveel % van het beeld is gevuld met 'grond' vs. 'lucht'. En dat wordt consequent doorgetrokken in Better Call Saul.
    Wat Lab zei. maar S06 heeft enkel 1 aflevering online wat ik zag.
    - Frank Murphy

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Wat Lab zei. maar S06 heeft enkel 1 aflevering online wat ik zag.
    Klopt.

Viel me ook erg tegen trouwens. De koek is op.

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

aka PjotrStroganov Cloud's Avatar
    Mentioned
    193 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pjotrstroganov PSN ID: Pjotrstroganov Steam ID: Pjotrstroganov
    Rings of Power

Begint boven verwachting goed. Dit mag zo wel doorgaan.
    De volgende post hier onder plaatsen aub.

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Vanwege de lovende berichten mij gisteren aan aflevering S1, Ep 1 gewaagd. Moet nog een beetje inkomen maar sterke sfeer en verrassingen volop. Ik heb wel de indruk dat je goed moet opletten als kijker, dus niet hersenloos bingen

Ik denk dat we een beetje een andere serie hebben gezien, want afgezien van de (duur betaalde) visuele razzle-dazzle en Tolkien-branding vond ik dit niet meer dan een sort-of competente generieke fantasy serie. Ik heb zegge en schrijve twee 'Midden-Aarde momenten' gehad en dat waren de Bomen in Valinor en het interieur van Khazad-dum.
    Ik denk dat ik uiteindelijk niet zo'n Tolkien purist ben. Ik heb LOTR 2x gelezen, 25 jaar geleden oid, en destijds de appendixes doorgebladerd, wat op mij meer overkwam op worldbuilding en losse flarden plot. In dat opzicht laat ik me dus simpelweg verassen en lig ik niet zo wakker van een karakter wat anders is oid.

Zoals ik al aangaf zie ik ook wel de flaws van de serie, maar ik heb niet zo'n behoefte het helemaal kapot te analyseren, laat staan mee te gaan in eindeloze youtubers die dat wel doen. Ik ben blij met een goed gemaakte fantasy, ik ben positief verrast (zeg maar meer dan bij The Hobbit) en dat had ik eigenlijk al niet verwacht op basis van de trailers. Jackson's werk gaat niet geëvenaard worden, Tolkiens werk gaat niet geëvenaard worden. En misschien zegt men over 25 jaar hetzelfde over de serie als er een nieuwe generatie geconfronteerd wordt met LOTR 7: The Return of Sauron.
    Last edited by RPGer; 7th September 2022 at 16:55.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

High-Octane
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Vergeet het kleurengebruik niet, zelfs het kleurenpallet van deze serie is werkelijk prachtig. BCS is gewoonweg kunst.

Ik ga ook maar eens opnieuw beginnen. Destijds t/m seizoen 4 iedere week gevolgd maar ik heb seizoen 5 bewust geskipped zodat ik 5&6 als één seizoen zou kunnen bekijken dus ik heb nog 2 nieuwe seizoenen voor de boeg En daarna ga ik door naar Breaking Bad, die heb ik een jaar of twee geleden nog eens in zijn geheel opnieuw bekeken (voor de eerste keer sinds het op TV was) en die serie blijft ook zo grandioos goed, ik vond 'm zelfs nog beter dan de eerste keer. En eigenlijk had Skyler gewoon gelijk.

Gisteren Seizoen 6 Rick and Morty.

En tja, matige herhalende meuk. Ik had de hoop dat het beter zou worden dan het vorige seizoen want die was echt slecht vergeleken bij de eerste 3. wmb de stekker eruit want de rek is er volledig uit.
    Ah, ik dacht dat ik de enige was. Ik vond er ook maar weinig aan na seizoen 3, het is nu absurd om het absurde terwijl er echt regelrechte klassiekers te vinden zijn in die eerste 3 seizoenen (vooral die overdreven multiverse space bs van Rick is mij tegen gaan staan).
    Last edited by Night's Cavalry; 7th September 2022 at 18:02. Reason: Vage typo o_0

Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Jackson's werk gaat niet geëvenaard worden, Tolkiens werk gaat niet geëvenaard worden.
    Zeg nooit nooit Maar waarschijnlijk leven wij dan niet meer of zijn op z'n best seniel en incontinent.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    319 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Quote Originally Posted by Night's Cavalry View Post
    …die serie blijft ook zo grandioos goed, ik vond 'm zelfs nog beter dan de eerste keer. En eigenlijk had Skyler gewoon gelijk.
    Heb BB vorig jaar herkeken en vond het iets minder/anders omdat ik niet meer zo in enorme spanning zat wat er zou gebeuren. Maar nog steeds goede serie. BCS heeft bij mij echter streepje voor omdat ik de personages daarin veel interessanter vind.

En helemaal eens dat Skyler gelijk had, viel me bij de 2e kijkbeurt 10 jaar later pas op hoe kut Walt eigenlijk deed

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Als je het nou hebt over not feeling it, House of the Dragon voelt wel echt als GoT light, met weinig karakters en een plot wat wmb nog niet echt opschiet na 3 episodes. Blijf een beetje de "waarom" houden in deze.

Maar tering, wat kan die Paddy Considine (Viserys) goed acteren zeg. Met name in 3 zit ie me een partij te shinen.

Mentioned
    827 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Betreft RPGer zn opmerking over Jackson.
    ik denk wel dat die hier gelijk heeft.
    Zijn LotR trilogie was in feite een Indie project. althans 3 films voor het budget van 1.
    New Line nam een enorme gok op deze regisseur die enkel een paar leuke films op naam had en een IP waar buiten een tekenfilm niemand echt iets mee gedaan had.
    - Frank Murphy

Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Betreft RPGer zn opmerking over Jackson.
    ik denk wel dat die hier gelijk heeft.
    Zijn LotR trilogie was in feite een Indie project. althans 3 films voor het budget van 1.
    New Line nam een enorme gok op deze regisseur die enkel een paar leuke films op naam had en een IP waar buiten een tekenfilm niemand echt iets mee gedaan had.
    Meer 3 voor 2,5 in de context van die tijd en dat dankzij gunstige (lees: goedkope) situatie in Nieuw Zeeland. Een 'auteur' niveau regisseur/producer zou het denk ik ook wel kunnen, maar die zijn momenteel dun gezaaid c.q. effectief met pensioen (de Spielbergs, Tarantino's, ja, zelfs de Lucassen). Een constellatie waar plotseling een nieuwe IP kan ontstaan en doorbreken is eerlijk gezegd niet goed te voorspellen en zelfs de actuele situatie wordt vaak volkomen verkeerd ingeschat door de mensen die ter zake deskundig zijn. Reality sucks, maar gelukkig is die ook zeer ingewikkeld en dynamisch.

Wat ik zelf op korte termijn voorzie is een waarschijnlijk inkakken van de (big budget) live action fantasy boom, maar een gestage groei op het vlak van goede fantasy animatieseries. Maar hey, voorspellingen zijn goedkoop
    Last edited by Das Tentakel; 8th September 2022 at 11:10.

Mentioned
    827 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Wat ik zelf op korte termijn voorzie is een waarschijnlijk inkakken van de (big budget) live action fantasy boom, maar een gestage groei op het vlak van goede fantasy animatieseries. Maar hey, voorspellingen zijn goedkoop
    Eens en gezien de kwaliteit van een Castlevania en Arcane en Vox Machina hebben ze mijn zegen.
    - Frank Murphy

Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eens en gezien de kwaliteit van een Castlevania en Arcane en Vox Machina hebben ze mijn zegen.
    Amen brother

Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oef, wat was Arcane goed zeg. Vooral goed geschreven m.i. Daar zou Disney eens een masterclass moeten volgen.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cuphead Season 2

Net zo geniaal als seizoen 1. De game is echt niks voor mij, maar Cuphead als tekenfilmserie is echt goud. Tuurlijk zitten er ook mindere afleveringen tussen maar bij de meeste lag ik dubbel van het lachen.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cyberpunk: Edgerunners

Eerste aflevering bevalt goed. Violence en Sex everywhere. Ik ga de komende 9 dagen genieten.

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by coola View Post
    Cyberpunk: Edgerunners

Eerste aflevering bevalt goed. Violence en Sex everywhere. Ik ga de komende 9 dagen genieten.
    Ik las er een hoop goeds over. Ook maar eens proberen.

Zelf de eerste vier afleveringen gezien van deze:

Erg tof tot nu toe. Seriemoordenaar die zijn therapeut kidnapt in de hoop van het compulsief moorden af te komen.
    Fan van Carell .

aka PjotrStroganov Cloud's Avatar
    Mentioned
    193 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pjotrstroganov PSN ID: Pjotrstroganov Steam ID: Pjotrstroganov
    Ja, ik vind hem echt goed in een aantal serieuze rollen. Zet ik in de lijst.
    De volgende post hier onder plaatsen aub.

Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nice.

Heb zelf Moon Knight gezien. Ik kende Moon Knight alleen van de cameo's & limited series in de spidey comics. Dit achtergrondverhaal kende ik niet dus.
    Ondanks een erg interessant & origineel begin, verzandt het al snel in de Marvel stopverf zoals we gewend zijn. Het kolderieke (en overacteer-werk) heeft daarbij z'n charme...maar zoals iedere keer weten de Disney schrijvers geen maat/subtiliteit te houden. Het einde vond ik dan wel weer wat beter, maar het middenstuk van deze serie voelt bloated en stuurloos. Echt die typische Disney/PotC-ziekte m.i.

Qua uiterlijk snap ik het niet helemaal: de serie ziet er prima uit hoor, maar Moon Knight wordt vaak gezien als Marvel's Batman. Niet alleen qua toon, maar vooral ook qua spel met donker/licht.
    Dat zie ik HE-LE-MAAL niet terugkomen. En bovendien is Moon Knight hier niet de koele, duistere krijger zoals in de comic...maar een clown (dat pak joh) in worsteling met zichzelf. Misschien een kwestie van smaak, maar ik begrijp de keuze niet om tóch weer die Marvel-mal uit de kast te halen. Wat is dat toch dat geen enkele Marvel film/serie een eigen smoelwerk mag hebben. Een Daredevil/Punisher-sausje had beter gepast. Desalniettemin...niet vervelend, maar helaas wel forgettable.

Ik vraag het je: hoe kom je nou van dit...
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

...tot dit?!
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

*FACEPALM

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    144 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Cyberpunk 2077: Edgerunners

Leuke serie, wel wat kleine foutjes met animatie en misschien directie. Actie is wel lekker hard, En gezien het van Studio Trigger is ook aardig gestoord.
    Maar ook hun overdrevenheid op zijn tijd. Gelukkig niet over actief.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Blackbird (2022)

Thank you @Pokalapoketl ! Wat een fantastische miniserie. Kippenvel soms. Kijken.
    Oh en Ray Liotta

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zoals je in het onlangs bekeken films kon lezen heb ik weer eens naar alles in het MCU gekeken dus inclusief de Disney plus series ( in chronologischevolgorde). Sommige series zijn echt leuk , maar sommige ook erg matig. Anyway het is lijstjes tijd ( She-Hulk ontbreekt want die duurt nog vier weken)

01 Moon Knight (6de serie)
    02 Wandavision (3de serie)
    03 Loki (1ste serie)
    04 Hawkeye (5de serie)
    05 What If (2de serie)
    06 The Falcon and the Winter Soldier (4de serie)
    07 Ms. Marvel ( ik moet wel eerlijk toegeven heb wel een keer moeten lachen om Yusuf Khan, maar voor de rest een erg matige serie) (7de serie)

Race Everything OneSixthRoy's Avatar
    Mentioned
    214 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zoals je in het onlangs bekeken films kon lezen heb ik weer eens naar alles in het MCU gekeken dus inclusief de Disney plus series ( in chronologischevolgorde). Sommige series zijn echt leuk , maar sommige ook erg matig. Anyway het is lijstjes tijd ( She-Hulk ontbreekt want die duurt nog vier weken)

03 Loki (1ste serie)
    04 Hawkeye (5de serie)
    05 What If (2de serie)
    07 Ms. Marvel ( ik moet wel eerlijk toegeven heb wel een keer moeten lachen om Yusuf Khan, maar voor de rest een erg matige serie) (7de serie)
    Ik kan mij redelijk vinden in je lijstje, ik denk dat ik persoonlijk afhankelijk van mijn stemming Moon Knight en Loki om kunnen draaien. Daarnaast zou bij mij Ms Marvel op plaats 4 komen. Ik vond het echt ontzettend lekker wegkijken en een onwijs mooie, haast into the spiderverse achtige, visuals hebben. Daarnaast een mooi stukje cultuur opgesnoven zonder dat het geforceerd voelde.

She-Hulk heb ik alleen aflevering 1 nog van gezien, denk dat ik die ga bewaren voor een avondje bingen, niet zo invested dat ik het iedere week moet zien.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    467 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin

03 Loki (1ste serie)
    04 Hawkeye (5de serie)
    05 What If (2de serie)
    Je vergeet een paar series die ook onder de MCU vallen, Captain Carter en Agenda of S.H.I.E.L.D., of horen die er volgens jou niet in?
    (eigenlijk ook de Netflix series, maar die vallen buiten de MCU (buiten Daredevil nu))

Tags for this Thread