User Tag List

Page 444 of 470 FirstFirst ... 344 394 434 442 443 444 445 446 454 ... LastLast
Results 17,721 to 17,760 of 18763

Thread: [Algemeen] Onlangs bekeken films

Vers Vlees Slowghost's Avatar
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    MK 2021 is ook puur camp, Kano steelt wel de show, en het leent vreemd genoeg best wel wat dingen van de Warcraft film kwa fanservice.

Deze film heeft kwa budget ook eigenlijks wel het zelfde probleem als 95. En wou eigenlijks dat Scorpion en Subzero kwa outfits iets meer in de richting waren van de eerste film. Scorpion outfit is wel het beste. Sub en Tsang Tsung gebruiken volgens mij oude props van Chinese fantasy films en voelt helaas goedkoop.

En sommige wapens lijken ook op Larp Props.

Maar uiterst vermaakt dat de film R rated is met al het gore en geweld zit je wel met een grijns te kijken. En hoop op een goed vervolg.
    Nah, ben ik het niet mee eens. Het is wat mij betreft niet camp genoeg. Of je neemt een serieuze toon en neemt fatsoenlijke acteurs (Met name die Cole Young acteur is echt tergend slecht) of je gaat full on camp (full on Kano) en maakt er een halve komedie van.

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Mortal Kombat aka Black Dragon The Legend of Kano.

Het is geen wonder dat ze de opening online hebben gezet. Want Scorpion z'n scene is de beste in de film.
    Daarna begint de film en het is echt 1 grote verzameling van Karton figuren en cliches. De Orginele charcter die ooit een talent was met vechten en nu mentaal niet meer de winnaars mentaliteit heeft.
    De Hurrah Fuck yeah Bad ass. De sterke onafhankelijke powervrouw die sterk is omdat ze het is zonder enkel stukje persoonlijkheid. en dan komt Kano. En deze aussie is echt de enige waar de schrijvers daadwerkelijk aandacht aan hebben besteed.

Dan worden er nog wat cliches geintroduceerd. en winnen de good guys. gaap.
    Het camera werk is raar. De openingscene is echt geweldig. Maar de rest is okay tot slecht. alsof de stagaire de film mocht schieten en editten.

Ook is dit een Mortal Kombat zonder toernooi... Dus dat ja.

4/10
    Weet je waar ik nou gewoon weer zin in krijg van je verhaal?

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Ik heb eens een keer een youtube betoog bekeken waar Street Fighter the Movie werd neergezet als 'the best bad movie'. Neemt zichzelf totaal niet serieus, en zet volgens mij nota bene in op hoe slecht het wel niet is. Als een film dat heeft en toch vermakelijk weet te zijn, dan ervaar ik dat als dat hij met enthousiasme en liefde gemaakt is. En dat laat mij altijd genieten van een film, hoe slecht 'ie ook is.
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Ik heb eens een keer een youtube betoog bekeken waar Street Fighter the Movie werd neergezet als 'the best bad movie'. Neemt zichzelf totaal niet serieus, en zet volgens mij nota bene in op hoe slecht het wel niet is. Als een film dat heeft en toch vermakelijk weet te zijn, dan ervaar ik dat als dat hij met enthousiasme en liefde gemaakt is. En dat laat mij altijd genieten van een film, hoe slecht 'ie ook is.
    Dat gevoel heb ik nu juist met Mortal Kombat 2021.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    822 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Dat is inderdaad een fantastische slechte film. Raúl Juliá die daar zichzelf helemaal uitleeft als M.Bison.

Alles wat MK 2021 juist niet is. dat neemt zichzelf zo serieus. slaat de plank echt op elk vlak mis. de zoveelste gameverfilming waar je echt niks mee kunt.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dat is inderdaad een fantastische slechte film. Raúl Juliá die daar zichzelf helemaal uitleeft als M.Bison.
    JCvD leefde zich ook aardig uit tijdens die productie...
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    898 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Als je zelfs je fling met Kylie niet meer herinnert, dan heb je een hoop chickies gebanged..
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Quote Originally Posted by Slowghost View Post
    Nah, ben ik het niet mee eens. Het is wat mij betreft niet camp genoeg. Of je neemt een serieuze toon en neemt fatsoenlijke acteurs (Met name die Cole Young acteur is echt tergend slecht) of je gaat full on camp (full on Kano) en maakt er een halve komedie van.
    Had zelf nooit zulke verwachtingen van de film. Eerste Teaser en Trailer liet al genoeg zien.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    Had zelf nooit zulke verwachtingen van de film. Eerste Teaser en Trailer liet al genoeg zien.
    Same hier. Mijn verwachtingen waren op zn maximaalst zal wel het zelfde vermaak zijn als MK 95. Maar die verwachtingen heeft die ruim overschreden. Net zoals de 95 versie neemt de film zich niet zo serieus en dat is een goed iets. Maar het is vooral de R-Rating die de film beter maakt dan MK 95. Het is misschien geen oscars materiaal maar ook zeker geen razzies materiaal. Net zoals Sonic is dit een game verfilming waar ik persoonlijk wel wat mee kan.

Oh ja en move over Sonic je moet voor mij persoonlijk je troon en kroon afstaan aan Mortal Kombat 2021 als beste game verfliming tot nu toe.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    733 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Als je zelfs je fling met Kylie niet meer herinnert, dan heb je een hoop chickies gebanged..
    Ik denk dat ik mij Kylie wel zou herinneren

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Overmind View Post
    Ik denk dat ik mij Kylie wel zou herinneren
    Je hoeft ook niet veel chickies gebanged te hebben om mee te mogen doen, hoor!

Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    A Seperation (2011)

Iraanse film die in 2012 de Oscar voor beste 'buitenlandse' film won. Over een echtpaar dat wil gaan scheiden, maar door/tijdens deze periode in allerlei verwikkelingen raakt met o.a. een dementerende vader en een arme ziekenverzorgster. Ik vond de plot soms wat vergezocht: er komen wel erg veel toevalligheden en/of afhankelijkheden bij elkaar. Maar de realistische manier van filmen en de sterke cast, maken dit een ontzettend goede, indringende film.

Another Round (2020)

...en deze film won vannacht diezelfde Oscar. Een absolute tour de force van - wederom Thomas Vinterberg en Mads Mikkelsen (én Thomas Bo Larsen). In mijn ogen een van de absolute hoogtepunten van de laatste tijd: een film die het beste van (tragi-)comedy met drama combineert. Ja ik kan echt wel wat dingen opmerken die beter hadden gekund, maar de film bevat een aantal 'er uitspringende' scenes en levert overall ZO'N heerlijke mix aan emoties op...dit is simpelweg - net zoals Festen en Jagten - waarvoor 'je' films kijkt.

Ironisch dat de beste investering (ooit?) van het NL Filmfonds...in een Deense film is.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Toen ik opgroeide was er ieder jaar weer reden voor een feestje: het uitkomen van een nieuwe Disney film! Niet alleen topkwaliteit animatie en storytelling met prachtige muzieknummers, maar ook gewoon lachen gieren brullen met grappen waar je nog dagen aan terug dacht. Ik weet nog dat ik in de bioscoop compleet krom lach om Aladdin’s aapje die een gracieuze buiging maakt en alle gestolen waar uit zijn vestje laat vallen. Ik vond het echter wel altijd ontzettend jammer dat Disney in 2000 is gestopt met handgetekende animatie, en dat de focus steeds meer op kletspraat kwam te liggen dan op grappige animatie.

Disney Pixar’s Onward

Onward symboliseert voor mij het absolute dieptepunt van moderne animatiefilms, en dat er niks meer van Disney’s oude animatieglorie over is. Het verhaal is een zootje, de animatie ongeïnspireerd, en de personages schommelen tussen onuitstaanbaar en inhoudsloos. Het gaat over twee broers die door een toverspreuk…met een halve vader…naar de zonsondergang moeten gaan kijken of zoiets: het was me totaal niet duidelijk waarom. Ik snap desalniettemin wel dat sommige mensen het zullen kunnen waarderen: van de climax werd ook ik even stil.

Het probleem zit hem vooral in de personages: de hoofdrol wordt gespeeld door Tom Holland in de rol van zeurkous en natte dweil. Hij wordt bijgestaan door zijn broer die de komische noot moet vertolken, wat Disney invult als een strak staande ADHD’er die heel druk praat en heel wild met zijn armen zwaait (en feitelijk niks (grappigs) zegt). Dan is er nog de moeder, zo’n broek-dragende trien met invulling ‘alle moeders zijn krijgers!’, en dan loopt er nog ergens een manticore rond die…een soort aftreksel van Whoopi Goldberg is ofzo, ik weet het niet. Als het op humor aankomt, vond ik de lopende broek eigenlijk nog het grappigste, want de spaarzame keren dat dit praatfestijn me liet gniffelen was om de non-verbale grappen van de broek en de smiley-eindbaas.

Als ik een scène beschrijf waarin een klein personage iets tegen een lange zegt, en die lange diens verbazing toont door achteruit te springen, op één been te gaan staan, vuisten gebald naast de mondhoeken en in die pose met wagenwijd opengesperde ogen naar het kleintje blijft kijken...zien jullie dat dan voor je? Mooi, want die animatie(stijl) heb ik de afgelopen 20 jaar al zien langskomen en heb ik het eerst gezien bij Shrek. En dat is eigenlijk ook het gevoel wat ik bij moderne CGI-animatie heb: ‘Shrek nummertje zoveel’.

Is het iemand opgevallen dat ik zei ‘de hoofdrol wordt gespeeld door Tom Holland’ terwijl we het hier hebben over een animatiefilm? Want dat ik ook iets waar ik eens wilde dat ze mee ophielden: de personages baseren op de voice actor ipv. andersom. Ik wil geen ‘elf’-Tom Holland zien in een tekenfilm: ik wil een onherkenbare elf zien die tegen muren oploopt en een plat en ingedeukt gezicht krijgt, zijn ogen laat uitpuilen of extreme gezichtsuitdrukkingen hanteert. Je weet wel: ANI-MA-TIE!!!

Lang verhaal kort, ik vind dit gewoon het niveau ‘lege doos verpakt in een felgekleurd inpakpapiertje’. Het sluit goed aan op de creatieve bankrupcy waar Disney op dit moment mee kampt, als je ook kijkt naar dat ze hun oude films moeten her-maken als speelfilms omdat hun schrijvers niets nieuws kunnen verzinnen (of dat Disney gewoon geen pioniersrol meer aandurft).

Nou…ik ga Peter Pan, Jungle Book of Belle en het Beest dan maar weer eens een keertje kijken, en dromen van hoe mooi het vroeger allemaal wel niet was.

Shame on you, Disney.
    Last edited by Lord Serafin; 27th April 2021 at 12:09.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Toen ik opgroeide was er ieder jaar weer reden voor een feestje: het uitkomen van een nieuwe Disney film! Niet alleen topkwaliteit animatie en storytelling met prachtige muzieknummers, maar ook gewoon lachen gieren brullen met grappen waar je nog dagen aan terug dacht. Ik weet nog dat ik in de bioscoop compleet krom lach om Aladdin’s aapje die een gracieuze buiging maakt en alle gestolen waar uit zijn vestje laat vallen. Ik vond het echter wel altijd ontzettend jammer dat Disney in 2000 is gestopt met handgetekende animatie, en dat de focus steeds meer op kletspraat kwam te liggen dan op grappige animatie.

Disney Pixar’s Onward

Onward symboliseert voor mij het absolute dieptepunt van moderne animatiefilms, en dat er niks meer van Disney’s oude animatieglorie over is. Het verhaal is een zootje, de animatie ongeïnspireerd, en de personages schommelen tussen onuitstaanbaar en inhoudsloos. Het gaat over twee broers die door een toverspreuk…met een halve vader…naar de zonsondergang moeten gaan kijken of zoiets: het was me totaal niet duidelijk waarom. Ik snap desalniettemin wel dat sommige mensen het zullen kunnen waarderen: van de climax werd ook ik even stil.

Het probleem zit hem vooral in de personages: de hoofdrol wordt gespeeld door Tom Holland in de rol van zeurkous en natte dweil. Hij wordt bijgestaan door zijn broer die de komische noot moet vertolken, wat Disney invult als een strak staande ADHD’er die heel druk praat en heel wild met zijn armen zwaait (en feitelijk niks (grappigs) zegt). Dan is er nog de moeder, zo’n broek-dragende trien met invulling ‘alle moeders zijn krijgers!’, en dan loopt er nog ergens een manticore rond die…een soort aftreksel van Whoopi Goldberg is ofzo, ik weet het niet. Als het op humor aankomt, vond ik de lopende broek eigenlijk nog het grappigste, want de spaarzame keren dat dit praatfestijn me liet gniffelen was om de non-verbale grappen van de broek en de smiley-eindbaas.

Als ik een scène beschrijf waarin een klein personage iets tegen een lange zegt, en die lange diens verbazing toont door achteruit te springen, op één been te gaan staan, vuisten gebald naast de mondhoeken en in die pose met wagenwijd opengesperde ogen naar het kleintje blijft kijken...zien jullie dat dan voor je? Mooi, want die animatie(stijl) heb ik de afgelopen 20 jaar al zien langskomen en heb ik het eerst gezien bij Shrek. En dat is eigenlijk ook het gevoel wat ik bij moderne CGI-animatie heb: ‘Shrek nummertje zoveel’.

Is het iemand opgevallen dat ik zei ‘de hoofdrol wordt gespeeld door Tom Holland’ terwijl we het hier hebben over een animatiefilm? Want dat ik ook iets waar ik eens wilde dat ze mee ophielden: de personages baseren op de voice actor ipv. andersom. Ik wil geen ‘elf’-Tom Holland zien in een tekenfilm: ik wil een onherkenbare elf zien die tegen muren oploopt en een plat en ingedeukt gezicht krijgt, zijn ogen laat uitpuilen of extreme gezichtsuitdrukkingen hanteert. Je weet wel: ANI-MA-TIE!!!

Lang verhaal kort, ik vind dit gewoon het niveau ‘lege doos verpakt in een felgekleurd inpakpapiertje’. Het sluit goed aan op de creatieve bankrupcy waar Disney op dit moment mee kampt, als je ook kijkt naar dat ze hun oude films moeten her-maken als speelfilms omdat hun schrijvers niets nieuws kunnen verzinnen (of dat Disney gewoon geen pioniersrol meer aandurft).

Nou…ik ga Peter Pan, Jungle Book of Belle en het Beest dan maar weer eens een keertje kijken, en dromen van hoe mooi het vroeger allemaal wel niet was.

Shame on you, Disney.

Ik ben het met je eens dat Disney weer eens een klassieke animatie film moet maken. Maar Onward is een pixar film wanneer heeft pixar voor het laatst een klassieke animatie film gemaakt ? Walt Disney Animation Studios de maker van snow white en tangled die moeten weer terug naar traditioneel.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Ik ben het niet met heel z'n mening eens. Maar ben het onder andere wel eens over Kabal (Kabal is awesome in deze film). Wat hij rond 10:07 zegt heb ik gedaan en dan moet ik het wel met hem eens zijn MK 2021 > MK 1995, maar beide films hebben bestaansrecht.

Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkenbaar, nostalgisch gevoel...maar wel met de volgende kanttekening: Disney heeft sinds haar oprichting een aantal zware periodes doorstaan op het gebied van populariteit en financiën. Omdat hun films simpelweg niet aanspraken (en/of simpelweg poep waren). Denk aan: de WOII-jaren, de periode jaren '60 tot aan de 'Disney Renaissance' & het begin van het nieuwe millenium.
    Ik vind dat dat niet samenhangt met handgetekende animatie, want er zijn genoeg handgetekende animaties van hen die zwaar tegenvallen (of die samenhingen van hergebruikte animatie cycli)...en films als Tangled en Zootopia die 3D geanimeerd zijn, die in mijn ogen ondergewaardeerde klassiekers zijn.

Kijk, dat het jouw smaak niet is...dat kan. Maar met de acquisitie van Pixar durfde Disney in ieder geval verder te kijken dan hun neus lang is om mee te gaan met hun tijd.
    Ik vind Onward ook geen klassieker, maar wel geslaagd (en VEEL beter dan alle live action remakes + hun laatste film, Raya). Maar je kunt simpelweg hun films niet allemaal afzetten tegen hun allerbeste films: Disney is als een economie die een sterk conjuncturele beweging maakt in kwaliteit (en prestaties). Hé, zelfs Ghibli heeft daar nu last van.

Dat is m.i een eerlijker beeld i.p.v. op basis van één film de 'hele teloorgang van een instutuut' te willen duiden.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Herkenbaar, nostalgisch gevoel...maar wel met de volgende kanttekening: Disney heeft sinds haar oprichting een aantal zware periodes doorstaan op het gebied van populariteit en financiën. Omdat hun films simpelweg niet aanspraken (en/of simpelweg poep waren). Denk aan: de WOII-jaren, de periode jaren '60 tot aan de 'Disney Renaissance' & het begin van het nieuwe millenium.
    Ik vind dat dat niet samenhangt met handgetekende animatie, want er zijn genoeg handgetekende animaties van hen die zwaar tegenvallen (of die samenhingen van hergebruikte animatie cycli)...en films als Tangled en Zootopia die 3D geanimeerd zijn, die in mijn ogen ondergewaardeerde klassiekers zijn.

Kijk, dat het jouw smaak niet is...dat kan. Maar met de acquisitie van Pixar durfde Disney in ieder geval verder te kijken dan hun neus lang is om mee te gaan met hun tijd.
    Ik vind Onward ook geen klassieker, maar wel geslaagd (en VEEL beter dan alle live action remakes + hun laatste film, Raya). Maar je kunt simpelweg hun films niet allemaal afzetten tegen hun allerbeste films: Disney is als een economie die een sterk conjuncturele beweging maakt in kwaliteit (en prestaties). Hé, zelfs Ghibli heeft daar nu last van.

Dat is m.i een eerlijker beeld i.p.v. op basis van één film de 'hele teloorgang van een instutuut' te willen duiden.
    Hear hear. Verder vind ik juist dat Disney niet zijn roots vergeet met imho zo'n geweldige film als Princess and the Frog, wat imho wel degelijk die handdrawn kwaliteit heeft. En inderdaad, zat animatie wat echt klassiekers zijn. En goed, ik merk nog wel echt die Disney touch met een film als Frozen, juist die grappige animaties erbij. Ik vind Frozen absoluut een film die het oude (en dan met name die 90s hoogtij) en het nieuwe van Disney sterk herenigt. Maar het is vooral duidelijk dat ze uitbranchen en meerdere types films maken.

Disney van de kletspraat noemen, I dunno. Voice acting heeft bij hun altijd hoog gestaan: misschien is het meer bij hun niet-musical films maar dat is nogal logisch. Ik moet Onward dan nog zien. Maar zelfs al is het zo slecht (ik kan het mij niet voorstellen overigens) zal het vast niet zo erg zijn. Kijk ook eens naar een lijstje van wat Disney in de 90s (je hoogtij-jaren) uitbracht: Aladdin was awesome sure, maar je ziet daar dat 1) zat bagger werd uitgebracht en 2) er ontzettend veel stijlen, tonen en thema's terug komen in hun producties.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

It's-a me! Pokalapoketl's Avatar
    Mentioned
    137 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pokalapoketl PSN ID: Pokalapoketl Steam ID: Pokalapoketl
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Verder vind ik juist dat Disney niet zijn roots vergeet met imho zo'n geweldige film als Princess and the Frog, wat imho wel degelijk die handdrawn kwaliteit heeft.
    Je weet dat dat inmiddels al weer 12 jaar geleden is en dat die handdrawn kwaliteit komt omdat het handdrawn is?

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Pokalapoketl View Post
    Je weet dat dat inmiddels al weer 12 jaar geleden
    Niet specifiek zo lang nee Maar goed, 12 jaar is niet ages geleden ofzo? Zeker omdat LS zelf aangeeft dat Disney sinds 2000 geen handdrawn meer doet...

is en dat die handdrawn kwaliteit komt omdat het handdrawn is?
    Wat feitelijk onjuist dus is? Regardless, doet het feit of het werkelijk of simulated handdrawn is in enige mate afbreuk aan mijn post?

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by coola View Post
    Ik ben het met je eens dat Disney weer eens een klassieke animatie film moet maken. Maar Onward is een pixar film wanneer heeft pixar voor het laatst een klassieke animatie film gemaakt ? Walt Disney Animation Studios de maker van snow white en tangled die moeten weer terug naar traditioneel.
    Ach, ze zitten allemaal onder hetzelfde dak, in mijn optiek. Los daarvan ben ik het zeker met je eens, en ik denk dat er ook echt wel draagvlak is voor een handgetekende Disney-film. Voor mijn part gooien ze ieder jaar zo'n film als Onward op de markt, als ze iedere drie jaar dan weer een handgetekende film uitbrengen ga ik wel naar de bioscoop! @Gaunter O'Dimm had het eens over de toverstok van Merlijn die in zijn baard verstrikt raakt, en dat je dat soort animaties niet meer ziet: spot on, vond ik.

Trouwens Coola, als ik me goed herinner had jij Onward op nummer 3 (of was het 5?) in je ranglijsten van beste Disney films (zeg niet dat ik nooit naar je luister ).
    Wil je me eens vertellen waarom je de film zo goed vond? (ik vraag het uit interesse )

@Morrigun99 & @Liquidje
    Het enige dat ik wilde 'duiden', boys, is dat ik Onward de zoveelste Disney misser op rij vond, en alles mist wat de films van vroeger zo goed maakte. Voel je vrij het ermee eens of oneens te zijn.

Al zeg ik erbij, Liquid: the Princess and the Frog was ik inderdaad vergeten en die vond ik zelf ook èrg leuk! Die zette inderdaad ook in op de klassieke elementen, en had leuke liedjes. Ik heb een tijdje terug ook the Emperor's New Groove nog eens gekeken. Ik vond het eigenlijk een film die niet geschikt was voor kinderen, maar in mijn ogen heel goed de komische toon aansloeg van de jaren '30 films waar de volwassenen naar keken (althans, zo stel ik het me voor)!

Maar goed, 12 jaar is niet ages geleden ofzo? Zeker omdat LS zelf aangeeft dat Disney sinds 2000 geen handdrawn meer doet...
    Met ieder jaar een nieuwe Disneyfilm? Ja! Dan vind ik het lang geleden.
    Maar los daarvan: Home on the Range was naar wat ik begreep de laatste (volledig?) handgetekende Disney film, althans dat zei de marketing.
    Last edited by Lord Serafin; 28th April 2021 at 11:47.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

@Morrigun99 & @Liquidje
    Het enige dat ik wilde 'duiden', boys, is dat ik Onward de zoveelste Disney misser op rij vond, en alles mist wat de films van vroeger zo goed maakte. Voel je vrij het ermee eens of oneens te zijn.
    Nee, dit is gewoon een backpaddle. Als je had gezegd over Onward dat het "de zoveelste Disney misser op rij [was], en alles mist wat de films van vroeger zo goed maakte" had ik er vrede mee gehad. Maar daat doe je niet, je zegt:

[...]

Jij komt met de superlatieven en de overkoepelende kritiek op Disney als geheel, daar reageren we op

Maar los daarvan: Home on the Range was naar wat ik begreep de laatste (volledig?) handgetekende Disney film, althans dat zei de marketing.
    Zoals ik al in mijn post naar Poka liet doorschemeren: of het werkelijk handdrawn is of computer-assisted, dat boeit mij niet. Ik doel gewoon puur op de aesthetic (en in dit geval ook op het prinsessen-thema en de musical insteek).

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    *shrug* oké.

It's-a me! Pokalapoketl's Avatar
    Mentioned
    137 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pokalapoketl PSN ID: Pokalapoketl Steam ID: Pokalapoketl
    Wat feitelijk onjuist dus is? Regardless, doet het feit of het werkelijk of simulated handdrawn is in enige mate afbreuk aan mijn post?
    Voor je punt niet zozeer, maar ik vond het wel grappig dat je de laatste handgetekende animatiefilm van Disney na 12 jaar gebruikt als voorbeeld voor het behouden van de handgetekende stijl door Disney .

Wat versta je trouwens onder simulated/computer assisted? Want The Princess and the Frog zal gerust wat stukjes CG hebben, net als Beauty and the Beast, Alladin, Lion King etc. Ik zou het niet meer weten, het is al even dat ik hem heb gezien. Een jaartje of twaalf .

Home on the Range werd overigens inderdaad geadverteerd als de laatste handgetekende animatiefilm van Disney, maar daar kwamen ze een paar jaar later (helaas eenmalig) op terug voor The Princess and the Frog.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Pokalapoketl View Post
    Voor je punt niet zozeer, maar ik vond het wel grappig dat je de laatste handgetekende animatiefilm van Disney na 12 jaar gebruikt als voorbeeld voor het behouden van de handgetekende stijl door Disney .

Wat versta je trouwens onder simulated/computer assisted? Want The Princess and the Frog zal gerust wat stukjes CG hebben, net als Beauty and the Beast, Alladin, Lion King etc. Ik zou het niet meer weten, het is al even dat ik hem heb gezien. Een jaartje of twaalf .
    Sowieso inderdaad, Lion King weet ik nog wel making of videos van te zien destijds, was een beetje onderdeel van de PR. Maar zoals ik al insinueerde: mij maakt het niet uit, heb het over de artstyle en niet hoe ie vervaardigd is

Home on the Range werd overigens inderdaad geadverteerd als de laatste handgetekende animatiefilm van Disney, maar daar kwamen ze een paar jaar later (helaas eenmalig) op terug voor The Princess and the Frog.
    Ah verklaart het

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wat vinden jullie nou eigenlijk van die film Onward?
    Dat was namelijk waar het me om te doen was.

Sterker door strijd Doc's Avatar
    Mentioned
    408 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Undutchable PSN ID: UndutchableNL
    Ik vond het een geweldige film. Leuk verhaal, leuke personages, en sowieso mooi gemaakt. Maar ja, ik ben een sucker voor 3d animatie in het algemeen en Pixar in het bijzonder.
    Voice-acting stoorde ik me niet echt aan, behalve dat het Nederlands was, want ik heb hem met mijn kinderen gekeken.

-edit-
    Dit meen ik overigens oprecht, en niet om jou te zieken of tegen te spreken, @Lord Serafin

Member Fell Beast's Avatar
    Mentioned
    148 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Zebby View Post
    Love and Monsters

Kijkt lekker weg, interessante wereld, CGI monsters IN DAGLICHT?! Dat het nog kan!
    Dikke aanrader als je gewoon ff wat weg wilt kijken, maar verwacht niet te veel diepgang.
    Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Ik vond ‘m ook erg geslaagd. Toffe film
    Quote Originally Posted by Das Tentakel View Post
    Helemaal mee eens
    Ideale popcornfilm!
    Wat een liefde hier!
    Ik heb hem ook gezien, echt een leuke film. Vooral het woord LEUK. Niet echt spannend of diepgaand of emotioneel of weet ik het wat, gewoon een zeer vermakelijke frisse kijk op een post apocalyptische wereld. Inderdaad veel overdag en gave monsters! Gaat dat zien!

Member n00b_0wnage's Avatar
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Interesting, ik zag hem langskomen maar ik voelde hem niet echt.

Misschien geef ik hem van het weekend wel een kans

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Riders of Justice (2020)

Genoten! Heerlijke film!

Emmenthaler

Member martha1989's Avatar
    Mentioned
    415 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ja geweldige film ja. Tip voor een ieder, want ongeacht je voorkeuren voor genre kan ik me nauwelijks voorstellen dat iemand dat géén fijne film vind. Mikkelsen als Rambo is spectaculair.

Vers Vlees Slowghost's Avatar
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Okay, Mads in een goeie film is een insta-watch. Gaat op het lijstje!

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387

Laat deze niet onder de Radar vallen. Fantastische Animatie film. Heerlijk gestoord en van dezelfde mensen die Lego movie en Spider Verse hebben gedaan.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    822 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Tom Clancy's No Remorse.

Jaren 80/90 film actiefilm met Micheal B Jordan.

Navy seal doet missie. Overleeft aanslag. Neemt wraakt voor vrouw en dochter.

Camera werk is prima, ook wat verrassende sterren in de cast Guy Pearce, Jamie Bell, en de eerder genoemde Micheal B Jordan.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    460 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Tom Clancy's No Remorse.

Jaren 80/90 film actiefilm met Micheal B Jordan.

Navy seal doet missie. Overleeft aanslag. Neemt wraakt voor vrouw en dochter.

Camera werk is prima, ook wat verrassende sterren in de cast Guy Pearce, Jamie Bell, en de eerder genoemde Micheal B Jordan.
    Staat op de kijklijst hier. Ze gaan ook het Rainbow Six boek verfilmen, zin an!

Mentioned
    898 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Another Round

Ik vind Mads een uitstekend edoch niet heel veelzijdig acteur, maar wat hij hier weer doet, een introverte, depressieve huisman in een aanklacht tegen de alcoholcultuur is echt op lijf geschreven, één van zijn beste films.

Bitter Moon

Een Roman Polanski die ik ooit zag op mijn 15de..tja wat weet je dan van zulke dingen als vergankelijke liefde, verwrongen seksualiteit & obsessie. Flawed diamond deze film, better then the sum of it's parts zo gezegd.

+: het briljante scenario, Polanski's regie, Peter Coyote als een washed up, flamboyante soort Hemmingway en Emmanuelle Seigner dansprestaties.
    - : Emmanuelle Seigner acteerprestaties en de totaal inspiratieloze soundtrack van Vangelis, die hier even snel een riedeltje op zijn keyboard inspeelde vs. een briljante compositie aflevert waar de man normaliter toe in staat is.
    Last edited by RPGer; 2nd May 2021 at 20:09.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    428 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Another Round: Top

Promising Young Woman: Flop

Tenet: Stop
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Senior Member Baukereg's Avatar
    Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    The Father, zo'n film die vooral briljant is door het acteerwerk van Hopkins. Terwijl het een onderwerp is wat me raakt, mis ik toch iets van een reflecterend moment in de film voor de vader zelf. Het leed zit bij de naasten, maar het voelt als één lange scene waarin Hopkins alle aandacht naar zich toe trekt.

Nomadland is niet echt een verhaal, maar vooral een portret. Langzaam en veel mooie plaatjes van Navada. Hoog filmhuisgehalte waar ik zelf wel van hou.
    Great haystacks my destiny!

Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lekker bezig mannen @Baukereg ik moet The Father nog zien. Maar ik heb altijd wel wat moeite met het Alzheimer-thema: vind het érg beangstigend nl. Op een haast claustrofobische manier (zo'n Amour en Still Alice come to mind).

Love and Monsters (2021)

Dit is zo'n film waar we, als ie in de jaren '80 was uitgekomen, nu met z'n allen met weemoed aan zouden terugdenken. Nog steeds wel leuk 'voor het gezin' denk ik. Maar als 'volwassen' filmkijker vond ik het Disney gehalte VEEL te hoog. Ik houd erg van postapocalyptische films....maar dan wel met het gevoel dat er een daadwerkelijke dreiging in de lucht hangt. Leuk voor de kinderen/pubers...not so much voor ondergetekende. Ik ga The Road weer ff aanzetten.

The Phantom Thread (2017)

Voorop gesteld: PTA = een van de meest kundige, levende regisseurs. Phantom Thread is prachtig gemaakt op álle fronten. En het feit dat PTA zelf dit soort originele scripts schrijft...volgens mij zou hij ook een goed boek kunnen schrijven. Daniel Day-Lewis, Lesley Manville en Vicky Krieps zijn ook helemaal top. Kortom, alle ingrediënten voor een avondje genieten....toch?
    Euhm...ja, maar zo ontzettend krachtig als de eerste helft van de film is (waarin het obsessieve gedrag van Woodcock centraal staat), zo relatief gezapig vond ik het tweede deel. Af en toe voelde de film zelfs als een Age of Innocence-light. De climax veranderde daar helaas niet veel aan. Ik houd er een gemixt gevoel aan over dus. Ware het niet dat de film nog wel in mijn hoofd zit (=goed teken).
    Ik ben benieuwd naar wat PTA voor ons in petto heeft met Soggy Bottom.

===

En dan toch even over Daniel Day-Lewis...ik ben de backlog aan het bijwerken zoals jullie merken. Heb nog niet alles van de beste man gezien, maar ik merk: als een rol van hem mij aanspreekt, spreekt die ook meteen ENORM aan. Verreweg mijn favoriete rol van hem is Bill the Butcher. Zijn beste rol vind ik Daniel Plainview. Het zijn extraverte, sociaal gestoorde, obsessieve karakters die m.i. het beste bij hem passen. Iedere oogopslag van die personages is intimiderend. Iedere seconde met hen in beeld, voelt dreigend. Die films herkijk ik ook met regelmaat.
    In vrijwel al zijn andere rollen speelt ie ook obsessieve karakters, maar juist ingetogen/intravert...en dan twijfel ik of ik me niet te veel laat beïnvloeden door zijn reputatie als ik zijn acteerspel beoordeel. Natuurlijk, hij acteert altijd op een hoog niveau...maar zo onderscheidend als de twee genoemde rollen? Stuk-ken minder imo.

Het feit dat hij absoluut method actor is + een terughoudende levensstijl er op na houdt, draagt natuurlijk ook bij aan de legend-building rondom deze man. Ik probeer een beetje te onderzoeken of ik die legendarische status terecht vind of niet.
    Ik ben benieuwd: wat vinden jullie van hem? Wat zijn jullie favo rollen van hem? @Rhaegar care to join?
    Last edited by Morrigun99; 3rd May 2021 at 08:58.

Mentioned
    898 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

@Morrigun99 Eens over Phantom Thread, ik vond hem simpelweg..dare I say..nogal saai? Bill the Butcher ook mijn favo Daniel Day-Lewis rol. Ik zeg altijd, er zijn filmsterren en er zijn acteurs. Hij behoort tot de laatste en daarvan behoort hij tot de beste imho.

Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    @Morrigun99 Eens over Phantom Thread, ik vond hem simpelweg..dare I say..nogal saai? Bill the Butcher ook mijn favo Daniel Day-Lewis rol. Ik zeg altijd, er zijn filmsterren en er zijn acteurs. Hij behoort tot de laatste en daarvan behoort hij tot de beste imho.
    Ik zat - helaas - ook iets vaker op mijn telefoon dan me lief is. Gearceerde = wel een goeie inderdaad.

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Monsters (2010)

Geen aanrader m.i.

Senior Member Rhaegar's Avatar
    Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Volgens mij wilde PTA met Phantom Thread een film a la Max Ophuls maken. Zie zijn commentaar in video hieronder. Ik vond de film zelf een beetje nietszeggend, had er niet echt een sterk gevoel bij. Misschien verandert dat met de jaren met andere levenservaringen - zoals dat bij veel films het geval is. Ik vond de rol van Day-Lewis voor hem een beetje makkelijk, voor hem automatische piloot zou ik haast durven zeggen. Een beetje een domper als dit zijn zwanenzang is. Ik ben zelf ook meer fan van zijn maniakale rollen. Maar dat is uberhaupt mijn voorkeur: geef mij maar de Scarface Al Pacino, Jack Nicholson, Bill the Butcher / Daniel Plainview boven al die genuanceerde ingetogen rollen any day.

Van Day-Lewis heb ik alleen vier films gezien. Naast de genoemde rollen verder Lincoln. Die is wat ingetogener dan 'Gangs' of 'Blood' maar er zijn wat uitzonderingen en ik denk dat de boze speech richting zijn kabinetsleden ook de scene is die hem de Oscar heeft gewonnen. Ik moet trouwens zeggen dat Day-Lewis niet meer tot de hoogte van Bill the Butcher en Daniel Plainview is gekomen maar dat niemand dat uberhaupt heeft gedaan. Ik zou geen beter acteerwerk kunnen bedenken.

High in the halls of the kings who are gone. Jenny would dance with her ghosts. The ones she had lost and the ones she had found. And the ones who had loved her the most.

Tags for this Thread