Weet je waar ik nou gewoon weer zin in krijg van je verhaal?
Ik heb eens een keer een youtube betoog bekeken waar Street Fighter the Movie werd neergezet als 'the best bad movie'. Neemt zichzelf totaal niet serieus, en zet volgens mij nota bene in op hoe slecht het wel niet is. Als een film dat heeft en toch vermakelijk weet te zijn, dan ervaar ik dat als dat hij met enthousiasme en liefde gemaakt is. En dat laat mij altijd genieten van een film, hoe slecht 'ie ook is.![]()
"Unfortunately this is beyond your understanding..."
-- Ulyaoth in Eternal Darkness
"As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
- Frank Murphy
"You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."
Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan
Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.
Same hier. Mijn verwachtingen waren op zn maximaalst zal wel het zelfde vermaak zijn als MK 95. Maar die verwachtingen heeft die ruim overschreden. Net zoals de 95 versie neemt de film zich niet zo serieus en dat is een goed iets. Maar het is vooral de R-Rating die de film beter maakt dan MK 95. Het is misschien geen oscars materiaal maar ook zeker geen razzies materiaal. Net zoals Sonic is dit een game verfilming waar ik persoonlijk wel wat mee kan.
Oh ja en move over Sonic je moet voor mij persoonlijk je troon en kroon afstaan aan Mortal Kombat 2021 als beste game verfliming tot nu toe.
Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan
A Seperation (2011)
Iraanse film die in 2012 de Oscar voor beste 'buitenlandse' film won. Over een echtpaar dat wil gaan scheiden, maar door/tijdens deze periode in allerlei verwikkelingen raakt met o.a. een dementerende vader en een arme ziekenverzorgster. Ik vond de plot soms wat vergezocht: er komen wel erg veel toevalligheden en/of afhankelijkheden bij elkaar. Maar de realistische manier van filmen en de sterke cast, maken dit een ontzettend goede, indringende film.
Another Round (2020)
...en deze film won vannacht diezelfde Oscar. Een absolute tour de force van - wederom Thomas Vinterberg en Mads Mikkelsen (én Thomas Bo Larsen). In mijn ogen een van de absolute hoogtepunten van de laatste tijd: een film die het beste van (tragi-)comedy met drama combineert. Ja ik kan echt wel wat dingen opmerken die beter hadden gekund, maar de film bevat een aantal 'er uitspringende' scenes en levert overall ZO'N heerlijke mix aan emoties op...dit is simpelweg - net zoals Festen en Jagten - waarvoor 'je' films kijkt.
Ironisch dat de beste investering (ooit?) van het NL Filmfonds...in een Deense film is.
"You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."
Toen ik opgroeide was er ieder jaar weer reden voor een feestje: het uitkomen van een nieuwe Disney film! Niet alleen topkwaliteit animatie en storytelling met prachtige muzieknummers, maar ook gewoon lachen gieren brullen met grappen waar je nog dagen aan terug dacht. Ik weet nog dat ik in de bioscoop compleet krom lach om Aladdin’s aapje die een gracieuze buiging maakt en alle gestolen waar uit zijn vestje laat vallen.Ik vond het echter wel altijd ontzettend jammer dat Disney in 2000 is gestopt met handgetekende animatie, en dat de focus steeds meer op kletspraat kwam te liggen dan op grappige animatie.
Disney Pixar’s Onward
Onward symboliseert voor mij het absolute dieptepunt van moderne animatiefilms, en dat er niks meer van Disney’s oude animatieglorie over is. Het verhaal is een zootje, de animatie ongeïnspireerd, en de personages schommelen tussen onuitstaanbaar en inhoudsloos. Het gaat over twee broers die door een toverspreuk…met een halve vader…naar de zonsondergang moeten gaan kijken of zoiets: het was me totaal niet duidelijk waarom. Ik snap desalniettemin wel dat sommige mensen het zullen kunnen waarderen: van de climax werd ook ik even stil.
Het probleem zit hem vooral in de personages: de hoofdrol wordt gespeeld door Tom Holland in de rol van zeurkous en natte dweil. Hij wordt bijgestaan door zijn broer die de komische noot moet vertolken, wat Disney invult als een strak staande ADHD’er die heel druk praat en heel wild met zijn armen zwaait (en feitelijk niks (grappigs) zegt). Dan is er nog de moeder, zo’n broek-dragende trien met invulling ‘alle moeders zijn krijgers!’, en dan loopt er nog ergens een manticore rond die…een soort aftreksel van Whoopi Goldberg is ofzo, ik weet het niet. Als het op humor aankomt, vond ik de lopende broek eigenlijk nog het grappigste, want de spaarzame keren dat dit praatfestijn me liet gniffelen was om de non-verbale grappen van de broek en de smiley-eindbaas.
Als ik een scène beschrijf waarin een klein personage iets tegen een lange zegt, en die lange diens verbazing toont door achteruit te springen, op één been te gaan staan, vuisten gebald naast de mondhoeken en in die pose met wagenwijd opengesperde ogen naar het kleintje blijft kijken...zien jullie dat dan voor je? Mooi, want die animatie(stijl) heb ik de afgelopen 20 jaar al zien langskomen en heb ik het eerst gezien bij Shrek. En dat is eigenlijk ook het gevoel wat ik bij moderne CGI-animatie heb: ‘Shrek nummertje zoveel’.
Is het iemand opgevallen dat ik zei ‘de hoofdrol wordt gespeeld door Tom Holland’ terwijl we het hier hebben over een animatiefilm? Want dat ik ook iets waar ik eens wilde dat ze mee ophielden: de personages baseren op de voice actor ipv. andersom. Ik wil geen ‘elf’-Tom Holland zien in een tekenfilm: ik wil een onherkenbare elf zien die tegen muren oploopt en een plat en ingedeukt gezicht krijgt, zijn ogen laat uitpuilen of extreme gezichtsuitdrukkingen hanteert. Je weet wel: ANI-MA-TIE!!!
Lang verhaal kort, ik vind dit gewoon het niveau ‘lege doos verpakt in een felgekleurd inpakpapiertje’. Het sluit goed aan op de creatieve bankrupcy waar Disney op dit moment mee kampt, als je ook kijkt naar dat ze hun oude films moeten her-maken als speelfilms omdat hun schrijvers niets nieuws kunnen verzinnen (of dat Disney gewoon geen pioniersrol meer aandurft).
Nou…ik ga Peter Pan, Jungle Book of Belle en het Beest dan maar weer eens een keertje kijken, en dromen van hoe mooi het vroeger allemaal wel niet was.
Shame on you, Disney.
Last edited by Lord Serafin; 27th April 2021 at 12:09.
"Unfortunately this is beyond your understanding..."
-- Ulyaoth in Eternal Darkness
Ik ben het met je eens dat Disney weer eens een klassieke animatie film moet maken. Maar Onward is een pixar film wanneer heeft pixar voor het laatst een klassieke animatie film gemaakt ? Walt Disney Animation Studios de maker van snow white en tangled die moeten weer terug naar traditioneel.
Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan
Ik ben het niet met heel z'n mening eens. Maar ben het onder andere wel eens over Kabal (Kabal is awesome in deze film). Wat hij rond 10:07 zegt heb ik gedaan en dan moet ik het wel met hem eens zijn MK 2021 > MK 1995, maar beide films hebben bestaansrecht.
Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan
Herkenbaar, nostalgisch gevoel...maar wel met de volgende kanttekening: Disney heeft sinds haar oprichting een aantal zware periodes doorstaan op het gebied van populariteit en financiën. Omdat hun films simpelweg niet aanspraken (en/of simpelweg poep waren). Denk aan: de WOII-jaren, de periode jaren '60 tot aan de 'Disney Renaissance' & het begin van het nieuwe millenium.
Ik vind dat dat niet samenhangt met handgetekende animatie, want er zijn genoeg handgetekende animaties van hen die zwaar tegenvallen (of die samenhingen van hergebruikte animatie cycli)...en films als Tangled en Zootopia die 3D geanimeerd zijn, die in mijn ogen ondergewaardeerde klassiekers zijn.
Kijk, dat het jouw smaak niet is...dat kan. Maar met de acquisitie van Pixar durfde Disney in ieder geval verder te kijken dan hun neus lang is om mee te gaan met hun tijd.
Ik vind Onward ook geen klassieker, maar wel geslaagd (en VEEL beter dan alle live action remakes + hun laatste film, Raya). Maar je kunt simpelweg hun films niet allemaal afzetten tegen hun allerbeste films: Disney is als een economie die een sterk conjuncturele beweging maakt in kwaliteit (en prestaties). Hé, zelfs Ghibli heeft daar nu last van.
Dat is m.i een eerlijker beeld i.p.v. op basis van één film de 'hele teloorgang van een instutuut' te willen duiden.
"You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."
Hear hear. Verder vind ik juist dat Disney niet zijn roots vergeet met imho zo'n geweldige film als Princess and the Frog, wat imho wel degelijk die handdrawn kwaliteit heeft. En inderdaad, zat animatie wat echt klassiekers zijn. En goed, ik merk nog wel echt die Disney touch met een film als Frozen, juist die grappige animaties erbij. Ik vind Frozen absoluut een film die het oude (en dan met name die 90s hoogtij) en het nieuwe van Disney sterk herenigt. Maar het is vooral duidelijk dat ze uitbranchen en meerdere types films maken.
Disney van de kletspraat noemen, I dunno. Voice acting heeft bij hun altijd hoog gestaan: misschien is het meer bij hun niet-musical films maar dat is nogal logisch. Ik moet Onward dan nog zien. Maar zelfs al is het zo slecht (ik kan het mij niet voorstellen overigens) zal het vast niet zo erg zijn. Kijk ook eens naar een lijstje van wat Disney in de 90s (je hoogtij-jaren) uitbracht: Aladdin was awesome sure, maar je ziet daar dat 1) zat bagger werd uitgebracht en 2) er ontzettend veel stijlen, tonen en thema's terug komen in hun producties.
Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.
Niet specifiek zo lang neeMaar goed, 12 jaar is niet ages geleden ofzo? Zeker omdat LS zelf aangeeft dat Disney sinds 2000 geen handdrawn meer doet...
Wat feitelijk onjuist dus is?is en dat die handdrawn kwaliteit komt omdat het handdrawn is?![]()
Regardless, doet het feit of het werkelijk of simulated handdrawn is in enige mate afbreuk aan mijn post?
Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.
Ach, ze zitten allemaal onder hetzelfde dak, in mijn optiek.Los daarvan ben ik het zeker met je eens, en ik denk dat er ook echt wel draagvlak is voor een handgetekende Disney-film. Voor mijn part gooien ze ieder jaar zo'n film als Onward op de markt, als ze iedere drie jaar dan weer een handgetekende film uitbrengen ga ik wel naar de bioscoop!
@Gaunter O'Dimm had het eens over de toverstok van Merlijn die in zijn baard verstrikt raakt, en dat je dat soort animaties niet meer ziet: spot on, vond ik.
Trouwens Coola, als ik me goed herinner had jij Onward op nummer 3 (of was het 5?) in je ranglijsten van beste Disney films (zeg niet dat ik nooit naar je luister).
Wil je me eens vertellen waarom je de film zo goed vond? (ik vraag het uit interesse)
@Morrigun99 & @Liquidje
Het enige dat ik wilde 'duiden', boys, is dat ik Onward de zoveelste Disney misser op rij vond, en alles mist wat de films van vroeger zo goed maakte. Voel je vrij het ermee eens of oneens te zijn.
Al zeg ik erbij, Liquid: the Princess and the Frog was ik inderdaad vergeten en die vond ik zelf ook èrg leuk! Die zette inderdaad ook in op de klassieke elementen, en had leuke liedjes. Ik heb een tijdje terug ook the Emperor's New Groove nog eens gekeken. Ik vond het eigenlijk een film die niet geschikt was voor kinderen, maar in mijn ogen heel goed de komische toon aansloeg van de jaren '30 films waar de volwassenen naar keken (althans, zo stel ik het me voor)!
Met ieder jaar een nieuwe Disneyfilm? Ja! Dan vind ik het lang geleden.
Maar los daarvan: Home on the Range was naar wat ik begreep de laatste (volledig?) handgetekende Disney film, althans dat zei de marketing.
Last edited by Lord Serafin; 28th April 2021 at 11:47.
"Unfortunately this is beyond your understanding..."
-- Ulyaoth in Eternal Darkness
Nee, dit is gewoon een backpaddle. Als je had gezegd over Onward dat het "de zoveelste Disney misser op rij [was], en alles mist wat de films van vroeger zo goed maakte" had ik er vrede mee gehad. Maar daat doe je niet, je zegt:
Jij komt met de superlatieven en de overkoepelende kritiek op Disney als geheel, daar reageren we opToen ik opgroeide was er ieder jaar weer reden voor een feestje: het uitkomen van een nieuwe Disney film! Niet alleen topkwaliteit animatie en storytelling met prachtige muzieknummers, maar ook gewoon lachen gieren brullen met grappen waar je nog dagen aan terug dacht. Ik weet nog dat ik in de bioscoop compleet krom lach om Aladdin’s aapje die een gracieuze buiging maakt en alle gestolen waar uit zijn vestje laat vallen. Ik vond het echter wel altijd ontzettend jammer dat Disney in 2000 is gestopt met handgetekende animatie, en dat de focus steeds meer op kletspraat kwam te liggen dan op grappige animatie.
Onward symboliseert voor mij het absolute dieptepunt van moderne animatiefilms, en dat er niks meer van Disney’s oude animatieglorie over is. Het verhaal is een zootje, de animatie ongeïnspireerd, en de personages schommelen tussen onuitstaanbaar en inhoudsloos. Het gaat over twee broers die door een toverspreuk…met een halve vader…naar de zonsondergang moeten gaan kijken of zoiets: het was me totaal niet duidelijk waarom. Ik snap desalniettemin wel dat sommige mensen het zullen kunnen waarderen: van de climax werd ook ik even stil.
[...]
Lang verhaal kort, ik vind dit gewoon het niveau ‘lege doos verpakt in een felgekleurd inpakpapiertje’. Het sluit goed aan op de creatieve bankrupcy waar Disney op dit moment mee kampt, als je ook kijkt naar dat ze hun oude films moeten her-maken als speelfilms omdat hun schrijvers niets nieuws kunnen verzinnen (of dat Disney gewoon geen pioniersrol meer aandurft).
Zoals ik al in mijn post naar Poka liet doorschemeren: of het werkelijk handdrawn is of computer-assisted, dat boeit mij niet. Ik doel gewoon puur op de aesthetic (en in dit geval ook op het prinsessen-thema en de musical insteek).Maar los daarvan: Home on the Range was naar wat ik begreep de laatste (volledig?) handgetekende Disney film, althans dat zei de marketing.
Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.
*shrug* oké.![]()
"Unfortunately this is beyond your understanding..."
-- Ulyaoth in Eternal Darkness
Voor je punt niet zozeer, maar ik vond het wel grappig dat je de laatste handgetekende animatiefilm van Disney na 12 jaar gebruikt als voorbeeld voor het behouden van de handgetekende stijl door Disney.
Wat versta je trouwens onder simulated/computer assisted? Want The Princess and the Frog zal gerust wat stukjes CG hebben, net als Beauty and the Beast, Alladin, Lion King etc. Ik zou het niet meer weten, het is al even dat ik hem heb gezien. Een jaartje of twaalf.
Home on the Range werd overigens inderdaad geadverteerd als de laatste handgetekende animatiefilm van Disney, maar daar kwamen ze een paar jaar later (helaas eenmalig) op terug voor The Princess and the Frog.
Sowieso inderdaad, Lion King weet ik nog wel making of videos van te zien destijds, was een beetje onderdeel van de PR. Maar zoals ik al insinueerde: mij maakt het niet uit, heb het over de artstyle en niet hoe ie vervaardigd is
Ah verklaart hetHome on the Range werd overigens inderdaad geadverteerd als de laatste handgetekende animatiefilm van Disney, maar daar kwamen ze een paar jaar later (helaas eenmalig) op terug voor The Princess and the Frog.![]()
Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.
Wat vinden jullie nou eigenlijk van die film Onward?
Dat was namelijk waar het me om te doen was.![]()
"Unfortunately this is beyond your understanding..."
-- Ulyaoth in Eternal Darkness
Ik vond het een geweldige film. Leuk verhaal, leuke personages, en sowieso mooi gemaakt. Maar ja, ik ben een sucker voor 3d animatie in het algemeen en Pixar in het bijzonder.
Voice-acting stoorde ik me niet echt aan, behalve dat het Nederlands was, want ik heb hem met mijn kinderen gekeken.
-edit-
Dit meen ik overigens oprecht, en niet om jou te zieken of tegen te spreken, @Lord Serafin
Wat een liefde hier!
Ik heb hem ook gezien, echt een leuke film. Vooral het woord LEUK. Niet echt spannend of diepgaand of emotioneel of weet ik het wat, gewoon een zeer vermakelijke frisse kijk op een post apocalyptische wereld. Inderdaad veel overdag en gave monsters! Gaat dat zien!
Interesting, ik zag hem langskomen maar ik voelde hem niet echt.
Misschien geef ik hem van het weekend wel een kans
Riders of Justice (2020)
Genoten! Heerlijke film!
Emmenthaler![]()
Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.
Ja geweldige film ja. Tip voor een ieder, want ongeacht je voorkeuren voor genre kan ik me nauwelijks voorstellen dat iemand dat géén fijne film vind. Mikkelsen als Rambo is spectaculair.
Okay, Mads in een goeie film is een insta-watch. Gaat op het lijstje!
Laat deze niet onder de Radar vallen. Fantastische Animatie film. Heerlijk gestoord en van dezelfde mensen die Lego movie en Spider Verse hebben gedaan.
Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan
Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.
Tom Clancy's No Remorse.
Jaren 80/90 film actiefilm met Micheal B Jordan.
Navy seal doet missie. Overleeft aanslag. Neemt wraakt voor vrouw en dochter.
Camera werk is prima, ook wat verrassende sterren in de cast Guy Pearce, Jamie Bell, en de eerder genoemde Micheal B Jordan.
"As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
- Frank Murphy
Another Round
Ik vind Mads een uitstekend edoch niet heel veelzijdig acteur, maar wat hij hier weer doet, een introverte, depressieve huisman in een aanklacht tegen de alcoholcultuur is echt op lijf geschreven, één van zijn beste films.
Bitter Moon
Een Roman Polanski die ik ooit zag op mijn 15de..tja wat weet je dan van zulke dingen als vergankelijke liefde, verwrongen seksualiteit & obsessie. Flawed diamond deze film, better then the sum of it's parts zo gezegd.
+: het briljante scenario, Polanski's regie, Peter Coyote als een washed up, flamboyante soort Hemmingway en Emmanuelle Seigner dansprestaties.
- : Emmanuelle Seigner acteerprestaties en de totaal inspiratieloze soundtrack van Vangelis, die hier even snel een riedeltje op zijn keyboard inspeelde vs. een briljante compositie aflevert waar de man normaliter toe in staat is.
Last edited by RPGer; 2nd May 2021 at 20:09.
Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.
Another Round: Top
Promising Young Woman: Flop
Tenet: Stop
"His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."
The Father, zo'n film die vooral briljant is door het acteerwerk van Hopkins. Terwijl het een onderwerp is wat me raakt, mis ik toch iets van een reflecterend moment in de film voor de vader zelf. Het leed zit bij de naasten, maar het voelt als één lange scene waarin Hopkins alle aandacht naar zich toe trekt.
Nomadland is niet echt een verhaal, maar vooral een portret. Langzaam en veel mooie plaatjes van Navada. Hoog filmhuisgehalte waar ik zelf wel van hou.
Great haystacks my destiny!
Lekker bezig mannen @Baukereg ik moet The Father nog zien. Maar ik heb altijd wel wat moeite met het Alzheimer-thema: vind het érg beangstigend nl. Op een haast claustrofobische manier (zo'n Amour en Still Alice come to mind).
Love and Monsters (2021)
Dit is zo'n film waar we, als ie in de jaren '80 was uitgekomen, nu met z'n allen met weemoed aan zouden terugdenken. Nog steeds wel leuk 'voor het gezin' denk ik. Maar als 'volwassen' filmkijker vond ik het Disney gehalte VEEL te hoog. Ik houd erg van postapocalyptische films....maar dan wel met het gevoel dat er een daadwerkelijke dreiging in de lucht hangt. Leuk voor de kinderen/pubers...not so much voor ondergetekende. Ik ga The Road weer ff aanzetten.
The Phantom Thread (2017)
Voorop gesteld: PTA = een van de meest kundige, levende regisseurs. Phantom Thread is prachtig gemaakt op álle fronten. En het feit dat PTA zelf dit soort originele scripts schrijft...volgens mij zou hij ook een goed boek kunnen schrijven. Daniel Day-Lewis, Lesley Manville en Vicky Krieps zijn ook helemaal top. Kortom, alle ingrediënten voor een avondje genieten....toch?
Euhm...ja, maar zo ontzettend krachtig als de eerste helft van de film is (waarin het obsessieve gedrag van Woodcock centraal staat), zo relatief gezapig vond ik het tweede deel. Af en toe voelde de film zelfs als een Age of Innocence-light. De climax veranderde daar helaas niet veel aan. Ik houd er een gemixt gevoel aan over dus. Ware het niet dat de film nog wel in mijn hoofd zit (=goed teken).
Ik ben benieuwd naar wat PTA voor ons in petto heeft met Soggy Bottom.
===
En dan toch even over Daniel Day-Lewis...ik ben de backlog aan het bijwerken zoals jullie merken. Heb nog niet alles van de beste man gezien, maar ik merk: als een rol van hem mij aanspreekt, spreekt die ook meteen ENORM aan. Verreweg mijn favoriete rol van hem is Bill the Butcher. Zijn beste rol vind ik Daniel Plainview. Het zijn extraverte, sociaal gestoorde, obsessieve karakters die m.i. het beste bij hem passen. Iedere oogopslag van die personages is intimiderend. Iedere seconde met hen in beeld, voelt dreigend. Die films herkijk ik ook met regelmaat.
In vrijwel al zijn andere rollen speelt ie ook obsessieve karakters, maar juist ingetogen/intravert...en dan twijfel ik of ik me niet te veel laat beïnvloeden door zijn reputatie als ik zijn acteerspel beoordeel. Natuurlijk, hij acteert altijd op een hoog niveau...maar zo onderscheidend als de twee genoemde rollen? Stuk-ken minder imo.
Het feit dat hij absoluut method actor is + een terughoudende levensstijl er op na houdt, draagt natuurlijk ook bij aan de legend-building rondom deze man. Ik probeer een beetje te onderzoeken of ik die legendarische status terecht vind of niet.
Ik ben benieuwd: wat vinden jullie van hem? Wat zijn jullie favo rollen van hem? @Rhaegar care to join?
Last edited by Morrigun99; 3rd May 2021 at 08:58.
"You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."
@Morrigun99 Eens over Phantom Thread, ik vond hem simpelweg..dare I say..nogal saai? Bill the Butcher ook mijn favo Daniel Day-Lewis rol. Ik zeg altijd, er zijn filmsterren en er zijn acteurs. Hij behoort tot de laatste en daarvan behoort hij tot de beste imho.
Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.
"You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."
Volgens mij wilde PTA met Phantom Thread een film a la Max Ophuls maken. Zie zijn commentaar in video hieronder. Ik vond de film zelf een beetje nietszeggend, had er niet echt een sterk gevoel bij. Misschien verandert dat met de jaren met andere levenservaringen - zoals dat bij veel films het geval is. Ik vond de rol van Day-Lewis voor hem een beetje makkelijk, voor hem automatische piloot zou ik haast durven zeggen. Een beetje een domper als dit zijn zwanenzang is. Ik ben zelf ook meer fan van zijn maniakale rollen. Maar dat is uberhaupt mijn voorkeur: geef mij maar de Scarface Al Pacino, Jack Nicholson, Bill the Butcher / Daniel Plainview boven al die genuanceerde ingetogen rollen any day.
Van Day-Lewis heb ik alleen vier films gezien. Naast de genoemde rollen verder Lincoln. Die is wat ingetogener dan 'Gangs' of 'Blood' maar er zijn wat uitzonderingen en ik denk dat de boze speech richting zijn kabinetsleden ook de scene is die hem de Oscar heeft gewonnen. Ik moet trouwens zeggen dat Day-Lewis niet meer tot de hoogte van Bill the Butcher en Daniel Plainview is gekomen maar dat niemand dat uberhaupt heeft gedaan. Ik zou geen beter acteerwerk kunnen bedenken.
High in the halls of the kings who are gone. Jenny would dance with her ghosts. The ones she had lost and the ones she had found. And the ones who had loved her the most.