User Tag List

Page 470 of 472 FirstFirst ... 370 420 460 468 469 470 471 472 LastLast
Results 18,761 to 18,800 of 18842

Thread: [Algemeen] Onlangs bekeken films

aka PjotrStroganov Cloud's Avatar
    Mentioned
    193 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pjotrstroganov PSN ID: Pjotrstroganov Steam ID: Pjotrstroganov

Met een leuke discussie waarin Prehistoric Planet en de nieuwste Jurassic Park worden vergeleken. Natuurlijk appels en peren, maar ik ben het eens met de observatie dat de aanwezigheid van een zeer realistische benchmark de waardering van het stuk entertainment kan omlaag halen. Ik heb hetzelfde met sci-fi. Ik hou ervan en het mag me niet gek genoeg zijn. Maar films die realisme hoog in het vaandel hebben staan, moeten het dan ook echte goed doen, willen ze me echt overtuigen. Das Tentakel zal hetzelfde hebben met historische films .
    De volgende post hier onder plaatsen aub.

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Cloud View Post

Met een leuke discussie waarin Prehistoric Planet en de nieuwste Jurassic Park worden vergeleken. Natuurlijk appels en peren, maar ik ben het eens met de observatie dat de aanwezigheid van een zeer realistische benchmark de waardering van het stuk entertainment kan omlaag halen. Ik heb hetzelfde met sci-fi. Ik hou ervan en het mag me niet gek genoeg zijn. Maar films die realisme hoog in het vaandel hebben staan, moeten het dan ook echte goed doen, willen ze me echt overtuigen. Das Tentakel zal hetzelfde hebben met historische films .
    Thx voor de tip, ga ik vanavond naar kijken.

Tsja, wat betreft histo-films, inderdaad, gaat er om of ze 'serieus' van toon zijn. Ook dan kan ik dingen vergeven als duidelijk een effort is gemaakt / budget beperkt was / filmisch heel goed gemaakt is. Braveheart, 13th Warrior en Apocalypto vergeef ik heel veel, 'Vikings', 'The Last Kingdom' etc. moeten wat mij betreft de antiek-Romeinse of antiek-Assyrische behandeling krijgen...
    'Der Sumpf hat immer recht'

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gelukkig hebben ze met de Jurassic Park franchise nooit realisme willen nastreven.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

aka PjotrStroganov Cloud's Avatar
    Mentioned
    193 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pjotrstroganov PSN ID: Pjotrstroganov Steam ID: Pjotrstroganov
    Ik vind dat onder Spielberg dit tot op zekere hoogte wel gebeurde. Zeker voor die tijd. De dino's waren dieren die de kans kregen hun natuurlijke gedrag tentoon te spreiden. Natuurlijk ook geen verassing, want JP1 was de eerste film die de makers de kans gaf dit soort dieren zo weer te geven. In de video werd de raptor scene genoemd in contrast tot de scene met Pratt, maar ook de T-Rex die op Struthiomimus jaagt, is een scene met overtuigend dino gedrag.

In latere films worden de dino's steeds meer als plotgedreven personage geschreven. Niet erg, maar iets dat me als liefhebber van Walking With Dinosaurs en nu ook Prehistoric Planet de 'suspension of disbelief' meer op de proef doet stellen.
    De volgende post hier onder plaatsen aub.

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    126 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TakingdjAztec PSN ID: Dip_Snoes Steam ID: takingdjaztec
    Quote Originally Posted by Cloud View Post

Ik vind Corridor Crew echt fantastisch.
    All you need to know: https://www.viberate.com/artist/mindru

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Prey een paar dagen geleden bekeken. Disney's 'Brave' meets Pocahontas plus (een middelmatige*) Predator (sequel). Als bioscoopfilm zou ik het een mager zesje geven, als direct-to-streaming fillum is het een 6+. Okay for a lazy day.

De Plains in 1719...even kijken, wat is er dan loos...

Comanche en hun verwanten/bondgenoten de Ute raiden de Apache en andere naburige stammen en handelen in Indiaanse slaven die ze verkopen aan Spaanse kolonisten...maar de Comanche zijn ook niet vies van het raiden van de Spanjaarden. In de loop van de achttiende eeuw ontwikkelen de Comanche iets wat bijna een slaveneconomie genoemd kan worden (één keer raden wie het harde en vuile werk mag doen bij de Comanche)
    De Spaanse koloniale bewindvoerders op hun beurt hebben cavalerie-eenheden georganiseerd om hun grenzen (én Spaanse en Indiaanse onderdanen) te verdedigen tegen Apache en Comanche raids, bijgenaamd 'dragones de cuera**'.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Franse jagers en handelaars ('coureurs du bois' en officieel gelicentieerde 'voyageurs') zijn actief in grote delen van Noord-Amerika. Ze spreken de talen, knopen zo goed mogelijke betrekkingen met de plaatselijke Indiaanse bevolking aan (want als je dat niet doet in vroeg-18e eeuws Noord-Amerika verdien je rien en ben je bovendien un-deux-trois deaud), trouwen met Indiaanse vrouwen en hebben Métis (gemengde) kinderen. Veel van de Franse jagers en handelaars zijn trouwens zelf Métis.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

We krijgen:

Comanche tienermeisje*** dat jager wil worden. Rapey ranzige Franse jagers die anderhalve eeuw te vroeg op bisons jagen. Want dat maakt ze nog ranziger, de ecobarbaren. En ze spreken de inheemse talen niet; maar wel Frans met een soms behoorlijk sterk Amerikaans-Engels accent. Slaat in historisch opzicht nergens op, maar ja, Amerikanen over Fransen sinds laatstgenoemden weigerden mee te doen aan de invasie van Irak...
    CGI dieren die zich niet als dieren gedragen. Maar wel een leuke, slimme doggie sidekick. Gelukkig geen Apaches (niet als slachtoffers van de Comanches en ook niet als stoere verdedigers van huis en haard) of Spaanse dragones de cuera, want stel je voor.
    Ietwat vreemd: aan het begin van de film krijg je de tekst 'The northern Great Plains, 1719'. De 'northern Great Plains' verwijst naar de vlakten van Noord- en Zuid-Dakota, een deel van Wyoming en westelijk Canada. Op dat moment zitten de Comanche veeeeeeel zuidelijker, in Colorado, vanwaar ze door (slave-)raids en terreur bezig zijn de zuidelijke Great Plains te veroveren op de Apache en andere stammen. Goed bij de tijd dus, de Comanches.
    Then again, een van de producers, Jhane Myers, is zelf een Comanche. Wat een Apache of Tex-Mex in plaats van Comanche producer van het verhaal had gemaakt, zal wel altijd een mysterie blijven...

Afijn, it's okay. Ik heb me af en toe daadwerkelijk verveeld en geïrriteerd (de Franse jagers waren voor mij een dieptepunt en de hoofdpersoon had het charisma van een gedehydreerde aardappel. Oh, en een stenen tomahawk is breekbaar!), maar de film was niet slecht. Mooie natuurbeelden ook.
    Ik heb begrepen dat gezien de kwaliteit van de latere Predator films dit bijna een meesterwerk is Geen aandrang om dat persoonlijk te verifiëren...

* niet reteslecht dusch

** Verrek: d'r is ook een strip over dit onderwerp! Het eerste album is inmiddels vertaald in het Nederlands:

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

*** de actrice is 25 maar oogt 10 jaar jonger en moet duidelijk een rebelse tiener uitbeelden.
    Last edited by Das Tentakel; 22nd August 2022 at 22:30.
    'Der Sumpf hat immer recht'

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alleerst god fuckin damn wat is dit een goed jaar qua films voor mij. M'n nummer één staat sowieso vast maar de rest van mijn top vijf is echt all over the place.

Vandaag naar Dragon Ball Super: Super Hero geweest , nu was DBS: Broly al goed maar Super Hero gaat daar nog eens ruim overheen. De kwaliteit van de animatie OMG was de gehele DBS anime serie maar zo en ook andere anime zouden baat hebben bij deze kwaliteit van animatie. Ook, mooi om te zien dat Vegeta en Goku aan de zij lijn staan en Piccolo en Gohan de hoofdrol hebben en die shinnen dan ook echt 100%. Had nooit verwacht dat Akira Toriyama die twee ooit nog goed zou benutten oh en Orange Piccolo en Gohan Beast zijn echt geweldige toevoegingen oh en Cell terug in de vorm van Cell Max als main badguy was een aangename verrassing.

Ik hoop nog steeds dat ze verder gaan met de anime want de manga heeft ons al top materiaal geleverd en dat zou ik graag in anime vorm willen zien. Maar om de 3 a 4 jaar een Dragon Ball Super film zie ik ook wel zitten.
    Last edited by coola; 25th August 2022 at 00:50.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Prey ook gezien. Eens met @Das Tentakel . Een magere Predator en een film met een plot dat dunner is dan een velletje papier. Zelfs de If it bleeds we can kill it kwam niet over zonder te jeuken. Verspilde tijd.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    827 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Ah super! @RPGer ik denk dat dit ook wel jouw kaasje zou moeten zijn?

Prey (2022)
    Kon me écht niet boeien. De film ziet er te 'clean' uit (1 & 2 zetten zo'n 'goor sfeertje' neer) en de potentieel goed gekozen setting, wordt niet echt goed uitgebuit. Voelde ook 0,0 betrokkenheid bij het hoofdpersonage.

Lightyear (2022)
    Verhaaltechnisch zeer behoorlijk geschreven, maar de film valt tussen wal en schip: als volwassene mis ik de uitdaging van 2001/Moon/Interstellar/etc. En aan mijn kinderen merkte ik dat ze de absolute fun van Toy Story mistten. Best prima, maar ik begrijp simpelweg niet waarom deze film bestaat.

Rise of the TMNT (2022)
    Zéker met de komst van Shredder's Revenge blijkt dat de originele TMNT cartoon nog lang niet uitgewerkt is. Ook mijn kinderen - die de 80's cartoon niet kenden - smullen van het cartooneske plezier dat van de game afspat. En m.i. heeft die game precies al datgene dat werkte in die cartoon, weten te bevangen. Nu vind ik sommige aanpassingen in deze nieuwe generatie logisch hoor...maar ook hiervoor geldt weer: de kiddy fun lijkt volledig komen te vervallen. Sterker nog, mijn oudste vond 'm te spannend/eng/serieus bij vlagen. En daar kan ik inkomen: het verhaal is ook vrij volwassen. Maar dat is nou precies niet wat het origineel nodig had (zie ook: Lightyear). Dus ook hier: op wie mikken ze nu eigenlijk? Ik vond 't matig vanuit nostalige...de kinderen omdat ze weinig plezier ervaarden.
    @Tonne gezien? Wat vond jij?
    Ik zie dit nu pas. Leuk man geen pc gebruiken.
    maar nee niet gezien. ik ga hem checken deze week
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Gräns
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Een afstotelijke vrouw ontmoet iemand waar ze herkenning in ziet. verder zal ik er niet teveel over zeggen. Prima film over identiteit en zelfliefde, al wordt er op een gegeven moment een plot geïntroduceerd wat van mij niet had gehoeven.

Synecdoche New York

Na een herkijk (hij staat op Prime) ben ik er wel over uit: Deze film gaat mijn top 10 in. Ik noem niet snel iets een meesterwerk, maar Charlie Kaufman pulls it off. Een film over de gekte van het korte leven. Het zit boordevol symboliek, maar ondanks dat niet alles te begrijpen of uit te leggen is weet Kaufman de emotie in elke scène over te brengen, je snap niet alles maar je voelt het. De gedoseerde humor* is net genoeg om de zwaarmoedige toon recht te trekken. Verder straalt de film met wat eenvoudige effecten en decors een bijna epische schaal uit, in lijn met het verhaal van een man die (tevergeefs) alles in zijn leven groots wil maken. En tot slot Philip Seymour Hoffman..ik heb het vaker over hem..er zijn goede acteurs, grootse acteurs en dan is er acteren op een compleet andere plane of existence. Wat hij hier doet is on-ge-kend. What a loss

*Claire Keen:
    Knowing that you don't know is the first and most essential step to knowing, you know?

Caden:
    Mmm..I don't know

Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Ah super! @RPGer ik denk dat dit ook wel jouw kaasje zou moeten zijn?
    Staat op de lijst!
    Last edited by RPGer; 29th August 2022 at 10:30.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @coola ,

Elvis staat op HBO max!
    Ik ga 'm misschien vanavond zelf kijken.
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Afgelopen donderdag naar Fall gekeken.

Allereerst boven alle verwachtingen in een erg goede film. Maar ik ga echt nooit meer kijken naar een film waar ze een 600 meter hoge toren gaan beklimmen. Ik heb nog nooit zo lopen zweten bij een film, m'n handen, T-shirt , bandana en m'n pet waren zeik nat. Ik deed op een gegeven moment zelfs m'n pet voor mijn ogen en op m'n pet bijten van spanning/angst. Ik weet dat films en games waar in ze de hoogte opzoeken mij angstig kunnen maken, als ik bij bijvoorbeeld Assassin's Creed hoog klim en de afgrond zie kan ik het benauwd krijgen. Maar goddamn dat deze film mijn hoogtevrees zo hard zou triggeren had ik niet verwacht.

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Elvis

Laat ik voorop stellen dat ik geen specifieke fan van Elvis ben (ik ben altijd meer van kamp Sinatra geweest), maar biopics vreet ik als koek en ben ongeacht de artiest altijd in voor een rock & roll verhaal. Deze creatieve biopic weet wat clichés in het genre te vermijden door o.a. het verhaal te laten vertellen door de antagonist, wijle manager van wijle zanger. Ze doen het allemaal niet verkeerd, al klinkt Tom Hanks meer als Goldmember dan als een Nederlander. En dat was eigenlijk mijn grootste probleem: Je ziet naar iets wat overdreven typetjes te kijken, ook Austin Butler wist me niet te overtuigen, mede omdat hij qua uiterlijk voor geen meter lijkt op Elvis en nog niet een fractie van zijn sex appeal heeft. Waarom dit hier wel een probleem was en in een Rocketman niet? Mijn theorie is dat Elvis het van zijn zangkwaliteiten en uiterlijk moest hebben, in Rocketman waren het vooral de nummers die de film droegen, dan maakt (een veel knappere) Elton John ineens niet zoveel uit. Pas tegen het einde als de beelden van de echte Elvis erdoor kwamen the feels pas, als film zeker een dikke voldoende, maar echt voelen deed ik hem niet.
    Last edited by RPGer; 4th September 2022 at 13:11.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb 'm na een minuut of 15 af gezet. Ik verwachtte een serieuze film in het genre van Walking the Line met Joachim Phoenix als Johnny Cash. Het moment dat ik Tom Hanks vanaf dat pamflet enthousiast naar me zag brullen dat hij Elvis' right hand man was, gingen er al alarmbellen af, en jawel hoor: de grote rode Hollywood-film mat rolde zich voor me uit. Typische Hollywood film: bekende acteurs als overdadige typetjes, de gepolijste maar evengoed steriele en veilige afwerking, hyperactief spektakel, de trage opbouw naar een epische climax die je van mijlenver ziet aankomen, en natuurlijk een plot dat de publieke opinie op zijn kop zet en de mensen laat praten. Genoeg 'typische Hollywood-films' die hele mooie verhalen opleveren (Legends of the Fall, the Revenant en Titanic schieten te binnen), maar aangezien ik Elvis nauwelijks ken, laat staan de controverse rond zijn manager, hoefde ik dit circus zelf niet te zien.

Daar zeg ik natuurlijk niet mee dat het een slechte film is (laat staan op basis van 15 minuten ): ik vond het teveel de energie hebben van the Great Gatsby, en de afwerking té Hollywood. Plus, ik heb geen affiniteit met Elvis. Oordeel zonodig zelf: het was niks voor mij.

Op basis van het nieuws in een van de gamehokken laatst, heb ik afgelopen dagen ook weer eens Robocop en Robocop 2 gekeken. Ik was te klein om de toenmalige hype mee te krijgen, dus ik voel de spark die sommige mensen met de film hebben niet. Neemt niet weg dat het nog altijd films zijn van het kaliber van hun hoofdpersoon: solide en indrukwekkend.

Als een Robocop-enthousiasteling eens een lofzang wil houden over waarom Robocop zo geliefd is, ik ben zeer geïnteresseerd.
    Last edited by Lord Serafin; 4th September 2022 at 14:45.
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

Mentioned
    827 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

The Little Things op Amazon Prime.

Denzel Washington en Ramin Malik die achter een serie moordenaar aan zitten. Jared Leto verdomd leuke support als Weirdo.
    Niet super uniek maar tof.
    - Frank Murphy

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    467 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Thor Love and Thunder
    Vermakelijk, maar ze zetten de humor er net te vaak net te hard op, wat afbreuk aan het verhaal doet imo.
    Bale blijft een geweldige acteur en stiekem leuk om Russel Crowe weer eens te zien.

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    Thor Love and Thunder
    Vermakelijk, maar ze zetten de humor er net te vaak net te hard op, wat afbreuk aan het verhaal doet imo.
    Bale blijft een geweldige acteur en stiekem leuk om Russel Crowe weer eens te zien.
    Ook gezien en ik moet eerlijk bekennen dat ik hem juist wel erg tof vond. Humor deed zijn ding en Bale zet een goede rol neer. Ik had er in elk geval een stuk minder van verwacht.
    En die geiten

Sterker door strijd Doc's Avatar
    Mentioned
    417 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Undutchable PSN ID: UndutchableNL
    Pinocchio - 2022
    Karakters worden veel te weinig uitgediept, net als de keuzes van Pinocchio. In een review op IMDb schreef iemand: hij lijkt meer in de situaties te belanden door toeval, dan door zijn eigen keuzes (tussen goed en kwaad).
    Ook het acteerwerk vond ik niet geweldig. Het viel me allemaal behoorlijk tegen.

Would you kindly? Exclusive's Avatar
    Mentioned
    261 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Exclusive50 PSN ID: Exclusive50 Steam ID: RUZ3-Exclusive
    Quote Originally Posted by Doc View Post
    Pinocchio - 2022
    Karakters worden veel te weinig uitgediept, net als de keuzes van Pinocchio. In een review op IMDb schreef iemand: hij lijkt meer in de situaties te belanden door toeval, dan door zijn eigen keuzes (tussen goed en kwaad).
    Ook het acteerwerk vond ik niet geweldig. Het viel me allemaal behoorlijk tegen.
    Ik denk (en hoop) dat de versie van Del Toro eind dit jaar interessanter wordt.

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Doc View Post
    Pinocchio - 2022
    Ook het acteerwerk vond ik niet geweldig.
    Ja heel houterig he?
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

I can haz cheescake ? nightwing01's Avatar
    Mentioned
    199 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: nightwing01
    Eindelijk de film "Nope" gezien. De trailers beloofde veel goeds. Spanning en verhaal bevielen ons goed de eerste helft.... Daarna ging het snel bergafwaarts. Gaf een behoorlijk vieze nasmaak. Draak van een film helaas.

I can haz cheescake ? nightwing01's Avatar
    Mentioned
    199 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: nightwing01
    Quote Originally Posted by coola View Post
    Afgelopen donderdag naar Fall gekeken.

Allereerst boven alle verwachtingen in een erg goede film. Maar ik ga echt nooit meer kijken naar een film waar ze een 600 meter hoge toren gaan beklimmen. Ik heb nog nooit zo lopen zweten bij een film, m'n handen, T-shirt , bandana en m'n pet waren zeik nat. Ik deed op een gegeven moment zelfs m'n pet voor mijn ogen en op m'n pet bijten van spanning/angst. Ik weet dat films en games waar in ze de hoogte opzoeken mij angstig kunnen maken, als ik bij bijvoorbeeld Assassin's Creed hoog klim en de afgrond zie kan ik het benauwd krijgen. Maar goddamn dat deze film mijn hoogtevrees zo hard zou triggeren had ik niet verwacht.
    Jaaaa. Geweldige film. Hele tijd met zweethandjes gezeten xD. Zeer goed in beeld gebracht. Ook die twist op het einde. Duidelijke invloeden van 47 meters down. Genoten

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by nightwing01 View Post
    Jaaaa. Geweldige film. Hele tijd met zweethandjes gezeten xD. Zeer goed in beeld gebracht. Ook die twist op het einde. Duidelijke invloeden van 47 meters down. Genoten
    Yup kan idd merken dat het van de regisseur van 47 down is. Alleen die film was niet eng xD niks mis 47 Onderwater zitten, maar 600 meter hoog in de lucht....nee Dankje.

Nooit meer dat ik naar die film ga kijken. Sowieso waar komt die drang van mensen vandaan om altijd maar de hoogte in te gaan. Laat alles gewoon lekker laag.

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by coola View Post
    niks mis 47 Onderwater zitten, maar 600 meter hoog in de lucht....nee Dankje.
    Speak for yourself.

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nope

Met 0 verwachting erin, maar vond hem wel lache eigenijk, ik kon er dit keer geen Jordan Peel social commentary in herkennen, gewoon een goed gefilmde monster flick. Deed me een beetje aan Tremors denken.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    467 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Nope

Met 0 verwachting erin, maar vond hem wel lache eigenijk, ik kon er dit keer geen Jordan Peel social commentary in herkennen, gewoon een goed gefilmde monster flick. Deed me een beetje aan Tremors denken.
    https://gamerant.com/nope-true-meaning-explained/

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

The Sweet Hereafter
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Ian Holm schittert als een advocaat die probeert te profiteren van een ongeluk met een schoolbus. Regisseur Atom Egoyan gaf aan dat hij na het bezoeken van het Cannes film festival dit project alleen aan wilde gaan op de voorwaarde er geen typisch Hollywood drama van wilde maken. En dat is dik gelukt. De film biedt geen antwoorden en van een bevredigend einde is vrijwel geen sprake. Qua vorm heeft het wat weg van Machnolia, het geeft schetsen van echte (edoch behoorlijk dysfunctionele) mensen die proberen om te gaan met een situatie. Mooie, rustige film met heftige thema's waaronder incest en rauw en toch kom je er niet depressief uit.

Sling Blade

Een onherkenbare Billy Bob Thorton regiseert en speelt een verstandelijk gehandicapte moordenaar die probeert te reintegreren. Ik verwachte een duistere Forest Grump gezien het imago van Billy Bob en de keiharde rollen waar hij om bekend staat. Maar niets is minder waar, het glazuur springt van regelmatig van je tanden, de suikerzoete dialogen en cliche's vliegen om je oren. De director's cut duurt ook nog eens 2 1/2 uur en dat is de film totaal niet waard, noch de onbegrijpelijke lof die het blijkbaar heeft gekregen.

Death on the Nile
    Kenneth Brannagh kan best een plaatje schieten, maar dit gaat regelmatig de grens van kitch over, met name de shots in Egypte dacht ik eerder naar Disney's Jungle Cruise te kijken. Een so-so cast in een stroef script gebaseerd op een werk van Agatha Christie. Ik zou hem skippen.

The Crooked House
    Een onbekendere verfilming die ik een stuk beter vond dan bovenstaande. Het is een behoorlijk duistere Christie en dat werkte wel. Als je in de markt bent voor een who-dunnit, dan is dit een aardige.

Jammer
    Last edited by RPGer; 18th September 2022 at 15:09.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De afgelopen 50 dagen gekeken naar de 29 uitgekomen MCU films en 7 Disney+ series, in chronologische volgorde (volgens Disney +). Blijft een heerlijke film reeks met een aantal kleine missers. You know the drill, it's list time . De series komen straks aanbod in het series topic

01 Spider-Man: No Way Home (27ste film)
    02 Avengers Endgame (23ste film)
    03 Doctor Strange in the Multiverse of Madness (28ste film)
    04 Avengers Infinity War (22ste film)
    05 Thor: Love and Thunder (29ste film)
    06 Thor: Ragnarok (20ste film)
    07 Shang-Chi and The Legend of the Ten Rings (24ste film)
    08 Captain America: Civil War (15de film)
    09 Guardians of the Galaxy 2 (12de film)
    10 Ant-Man and the Wasp(21ste film)
    11 Guardians of the Galaxy (11de film)
    12 Captain America: The Winter Soldier (10de film)
    13 The Avengers (7de film)
    14 Spider-Man: Far From Home(26ste film)
    15 Ant-Man (14de film)
    16 Black Panther (17de film)
    17 Spider-Man: Homecoming (18de film)
    18 Doctor Strange ( 19de film)
    19 Iron Man (3de film)
    20 Captain America: The First Avenger (1ste film)
    21 Avengers: Age of Ultron (13de film)
    22 Thor (6de film)
    23 Thor: The Dark World (8ste film)
    24 The Incredible Hulk (5de film)
    25 Iron Man 3 (9de film)
    26 Iron Man 2 (4de film)
    27 Black Widow (16de film)
    28 Eternals (25ste film)
    29 Captain Marvel (2de film)

Wat heb je? CrispyCross's Avatar
    Mentioned
    160 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ChrissInkyCross
    Nope

Vond het een prima film. Zat op bepaalde momenten op het puntje van m’n bank. Einde was ietwat teleurstellend.

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Moonage Daydream

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Een audiovisuele aanval op je zintuigen in deze viering van David Bowie's kunstzinnigheid. Verwacht geen droge documentaire of chronologisch overzicht van zijn oeuvre. Het zijn gefragmenteerde, chaotisch gemonteerde beelden in een typische jaren 70 stijl, zoals een F for Fake van Orson Welles. Bowie wordt als een mythologische hogepriester neergezet in de tempel van zijn eigen makelij, de geluidsfragmenten uit zijn spaarzame interviews gaan vooral over zijn denkbeelden en zijn innerlijke leven, de filosofische volzinnen vliegen om je oren, het is misschien niet altijd even consequent, maar dat de man een bijzondere geest had en zijn tijd ver vooruit was is in alle opzichten een understatement. Heel even raakt de documentaire zijn "Pepsi" dagen aan met een kritisch nootje, maar over zijn unapologetic drugsgebruik, zijn hartinfarct in 2004 noch zijn voortijdige dood door kanker wordt met geen woord gerept. Fans hebben hem bijna een goddelijke status gegeven, deze documentaire cementeert dat nog even verder.

Ik vond het fantastisch. Mocht je ook maar een centje interesse in de man hebben, zie het in een Dolby Atmos bios. De geest van Bowie vliegt letterlijk om je oren.
    Last edited by RPGer; 23rd September 2022 at 11:28.

Mentioned
    827 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Moonage Daydream

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Een audiovisuele aanval op je zintuigen in deze viering van David Bowie's kunstzinnigheid. Verwacht geen droge documentaire of chronologisch overzicht van zijn oeuvre. Het zijn gefragmenteerde, chaotisch gemonteerde beelden in een typische jaren 70 stijl, zoals een F for Fake van Orson Welles. Bowie wordt als een mythologische hogepriester neergezet in de tempel van zijn eigen makelij, de geluidsfragmenten uit zijn spaarzame interviews gaan vooral over zijn denkbeelden en zijn innerlijke leven, de filosofische volzinnen vliegen om je oren, het is misschien niet altijd even consequent, maar dat de man een bijzondere geest had en zijn tijd ver vooruit was is in alle opzichten een understatement. Heel even raakt de documentaire zijn "Pepsi" dagen aan met een kritisch nootje, maar over zijn unapologetic drugsgebruik, zijn hartinfarct in 2004 noch zijn voortijdige dood door kanker wordt met geen woord gerept. Fans hebben hem bijna een goddelijke status gegeven, deze documentaire cementeert dat nog even verder.

Ik vond het fantastisch. Mocht je ook maar een centje interesse in de man hebben, zie het in een Dolby Atmos bios. De geest van Bowie vliegt letterlijk om je oren.
    Oeh nice!
    - Frank Murphy

We’re all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    175 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    *noted
    Lord Serafin: @*NERAZZURRI* Het klopte wat je zei

Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Mocht je ook maar een centje interesse in de man hebben
    Heb ik!

Quote Originally Posted by RPGer
    zie het in een Dolby Atmos bios.
    Heb ik!

Senior Member xirow's Avatar
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Synecdoche New York

Na een herkijk (hij staat op Prime) ben ik er wel over uit: Deze film gaat mijn top 10 in. Ik noem niet snel iets een meesterwerk, maar Charlie Kaufman pulls it off. Een film over de gekte van het korte leven. Het zit boordevol symboliek, maar ondanks dat niet alles te begrijpen of uit te leggen is weet Kaufman de emotie in elke scène over te brengen, je snap niet alles maar je voelt het. De gedoseerde humor* is net genoeg om de zwaarmoedige toon recht te trekken. Verder straalt de film met wat eenvoudige effecten en decors een bijna epische schaal uit, in lijn met het verhaal van een man die (tevergeefs) alles in zijn leven groots wil maken. En tot slot Philip Seymour Hoffman..ik heb het vaker over hem..er zijn goede acteurs, grootse acteurs en dan is er acteren op een compleet andere plane of existence. Wat hij hier doet is on-ge-kend. What a loss
    Bedankt voor deze tip, wat een heerlijke film inderdaad. Ondanks de zware thema's heb ik echt genoten van deze film, met name van de 'logica' in deze film (of het gebrek daaraan).

Nope

Ik vond het een fijne film, zeker in het begin hangt er een lekker spannend sfeertje. Zoals bij de meeste horrorfilms wordt op een gegeven moment teveel uit de doeken gedaan, wat ten koste van de spanning gaat. Maar bij deze film gebeurt dat tenminste wel op een vrij originele manier.

Thor Love and Thunder

Ik ben groot fan van Taika Waititi, maar met deze film kon ik helaas net niets. Voor mij werkte het allemaal net niet, de humor, de emoties en de actie.
    Het grappigst vond ik de scene in die goden arena oid. Waar rood bloed natuurlijk echt niet kan in een MCU film, gaan ze echt helemaal los wanneer bloed goudkleurig is. Het spuit alle kanten op, onze helden zitten er zelfs onder, 300 is er niets bij.

Mentioned
    827 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

August: Osage County

Keuze van de vrouw, Schijnbaar is altijd Marvel of Star Wars of Steven Seagall vermoeiend? Geen idee waar ze het overheeft maar het zal.
    afijn de film zelf ontzettend sterk, de geheimen die deze familie bewaart zijn echt krankzinnig. Misschien wel de beste rol van Margo Martindale ooit en die vrouw heeft bijna alleen maar sterke rollen gehad zover als ik weet.
    - Frank Murphy

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    144 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Bullet Train denk ik wel de leukste Actie Comedy van dit jaar. Lekker hard en droge humor.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    46 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    G.I. Joe: Retaliation. Die heb ik namelijk op DVD. Voor de rest was het wel een leuke film, alleen 1 detail had voor mij veranderd mogen worden. En dat was de gezichtsplaat van Cobra Commander. Die had, voor mijn gevoel, wel wat doffer mogen zijn omdat je anders de filmcrew erin zou kunnen zien. In de cartoon is dat niet zo erg.

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by pessie83 View Post
    G.I. Joe: Retaliation. Die heb ik namelijk op DVD. Voor de rest was het wel een leuke film, alleen 1 detail had voor mij veranderd mogen worden. En dat was de gezichtsplaat van Cobra Commander. Die had, voor mijn gevoel, wel wat doffer mogen zijn omdat je anders de filmcrew erin zou kunnen zien. In de cartoon is dat niet zo erg.
    Dan zag je de tekenaar.
    Last edited by RPGer; 3rd October 2022 at 22:22.

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Blonde

Nu al mijn Toty van 2022 met de t van teleurstelling. Man man wat een puinhoop. Wat een flapdrol van een regisseur die dit in elkaar heeft gedraaid. Na 30min afgezet, niet doorheen te komen. Een onsamenhangende collectie aan horror scènes. En ja Anna looks de part, maar ik zie nog wel een razzi haar kant op komen. Betty Boop in een constante huilbui ofzo. Jammer hoor!
    Last edited by RPGer; 4th October 2022 at 17:50.

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Blonde

Nu al mijn Toty van 2022 met de t van teleurstelling. Man man wat een puinhoop. Wat een flapdrol van een regisseur die dit in elkaar heeft gedraaid. Na 30min afgezet, niet doorheen te komen. Een onsamenhangende collectie aan horror scènes. En ja Anna looks de part, maar ik zie nog wel een razzi haar kant op komen. Betty Boop in een constante huilbui ofzo. Jammer hoor!
    Damn
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Tags for this Thread