User Tag List

Page 457 of 459 FirstFirst ... 357 407 447 455 456 457 458 459 LastLast
Results 18,241 to 18,280 of 18325

Thread: [Algemeen] Onlangs bekeken films

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    881 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    No Time To Die

Niet onvermakelijk, maar ondanks dat dit de afsluiter is van het Craig tijdperk, met een paar sterke films, vond ik dit allemaal erg veilig en binnen de lijntjes zoals men hier zegt.
    Ik wacht rustig af.

Woblin' Chinaman Trio-sama's Avatar
    Mentioned
    335 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: djc00li0
    Jungle Cruise
    Simpel, flauw, maar wel op zo'n manier dat het vermakelijk is.
    6,44 / 10
    "Know thyself, and thou shall know all the mysteries of the gods and of the universe."
    "Know thyself, because what else is there to know?"

Mentioned
    881 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ghostbusters: Legacy/Afterlife

Jason Reitman is een dijk van een regisseur en dat is te zien in de kwaliteit van deze "ode aan", maar uiteindelijk is het niet meer of minder dan dat. De film komt wel erg traag op gang, en zeker de eerste helft voelde meer als een familiedrama/film dan een comedy, maarja dat is nu eenmaal meer Jason's ding, en laten we eerlijk zijn, het origineel is lightning in a bottle, dat ga je toch niet meer vangen. Ach, het is uiteindelijk gewoon o.k. and zeker niet een film die de franchise besmeurt zoals het vorige gedrocht.

Ghost Story (Dat was toeval)

Bijzonder hoe je met heel weinig, heel veel emotie over kan brengen. Erg onder de indruk van deze slow burner, mooie ingetogen film.
    Last edited by RPGer; 19th November 2021 at 23:16.
    Ik wacht rustig af.

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    156 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Ghostbusters: Legacy/Afterlife
    Jason Reitman is een dijk van een regisseur en dat is te zien in de kwaliteit van deze "ode aan", maar uiteindelijk is het niet meer of minder dan dat. De film komt wel erg traag op gang, en zeker de eerste helft voelde meer als een familiedrama/film dan een comedy, maarja dat is nu eenmaal meer Jason's ding, en laten we eerlijk zijn, het origineel is lightning in a bottle, dat ga je toch niet meer vangen. Ach, het is uiteindelijk gewoon o.k. and zeker niet een film die de franchise besmeurt zoals het vorige gedrocht.
    *Bij aansluits. Heel erg leuk, maar niet meer dan dat. Als fan is dat voor nu meer dan genoeg.
    Overigens props voor een onherkenbare McKenna Grace. Steelt de show m.i.

Ghost Story (Dat was toeval)
    Bijzonder hoe je met heel weinig, heel veel emotie over kan brengen. Erg onder de indruk van deze slow burner, mooie ingetogen film.
    Ik vond het grotendeels een lege huls. Ik denk dat je als kijker veel zelf moet invullen (om tot die emotie te komen) en mij lukte dat niet.

Ook nog Shang-Chi gezien, maar ik verwijs naar al mijn 387 vorige posts over het MCU inclusief parallelle mening. En met Flight bewijst Zemeckis eens temeer hoe grillig zijn oeuvre verloopt; niet bijster goed.
    Last edited by Morrigun99; 22nd November 2021 at 09:44.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Softcore gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    299 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Finch, zeg maar Wall-E met Tom Hanks. Ik vreesde voor de film toen de robot al heel snel kolderiek werd, maar uiteindelijk pakt het allemaal goed uit. Tom begint overtuigend maar naarmate de film vordert en hij zijn dood nadert wordt het toch allemaal wat vlakker. Geen klassieker maar zeker een kijkbeurt waard.

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    274 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: eazygoingfox PSN ID: easy-going-fox
    Dune

Beste film die ik dit jaar gezien heb. Afgezien van het spelen van Dune 2 heb ik geen enkele ervaring met het verhaal, maar dat stond allesbehalve in de weg om te genieten van deze prachtige film. Waanzinnig knap hoeveel spanning er in de trage scenes kan zitten. Een cast vol charisma, geweldige scenes die de scale van de wereld weergeven... had nog 2,5 uur langer mogen duren
    XBL: eazygoingfox | PSN: easy-going-fox

Wat heb je? CrispyCross's Avatar
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ChrissInkyCross
    No Time To Die

Schofterig dat Ana de Armas zo weinig screentime heeft!

Rami Malek als ultimate bad guy is imo niet de juiste casting geweest. Ik vond hem niet overtuigend genoeg, tevens zijn er in het verleden wat mij betreft betere geweest... Javier Bardem bijvoorbeeld (naast Christoph Waltz).

Dat Bond uiteindelijk doodgaat kwam niet echt als een verassing, toch was het even een slik momentje. Volgens mij is er nooit een Bond overleden aan het eind van zijn dienst? Uiteraard door de vele resignations gedurende de laatste films is dit een goed einde.

Ik heb in ieder geval genoten van Craig als Bond de laatste 16 jaar! Ben nu wel erg nieuwschierig wie zijn 'opvolger' gaat worden.
    One tequila, two tequila, three tequila, floor. - George Carlin

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    117 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TakingdjAztec PSN ID: Dip_Snoes Steam ID: takingdjaztec
    Ik denk dat het meer met de tijdsgeest te maken heeft, maar ik ging stuk aan het einde, tranen met tuiten, maar niet zozeer omdat het goed in de film werd gedaan.
    All you need to know: https://www.viberate.com/artist/mindru

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1547 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Doctor Sleep (2019)

Nooit veel haast gehad om deze te bekijken n.a.v. de kijkervaringen hier, maar eerlijk gezegd viel hij me helemaal niet tegen. Je moet alleen niet The Shining in kwaliteit verwachten.
    Het is prettig dat Flanagan een eigen verhaal probeert te vertellen en niet teveel leunt op het origineel. Best wel van genoten.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    256 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by ScreamGT View Post
    No Time To Die

Schofterig dat Ana de Armas zo weinig screentime heeft!

Rami Malek als ultimate bad guy is imo niet de juiste casting geweest. Ik vond hem niet overtuigend genoeg, tevens zijn er in het verleden wat mij betreft betere geweest... Javier Bardem bijvoorbeeld (naast Christoph Waltz).

Dat Bond uiteindelijk doodgaat kwam niet echt als een verassing, toch was het even een slik momentje. Volgens mij is er nooit een Bond overleden aan het eind van zijn dienst? Uiteraard door de vele resignations gedurende de laatste films is dit een goed einde.

Ik heb in ieder geval genoten van Craig als Bond de laatste 16 jaar! Ben nu wel erg nieuwschierig wie zijn 'opvolger' gaat worden.
    Allemaal eens. En complimenten hoe ze de transitie met de tijdsgeest hebben opgepakt, hoewel Craig voor mij nog niet eens als 'old man Bond tussen Gen Z' had hoeven te worden weggezet.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    442 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Mortal Kombat (2021?)
    Hersenloos vermaak, ik vond em leuk.

Pacific Rim: Uprising
    Hersenloos vermaak deel 2.
    Robots VS robots VS monsters, what's not to like? Zie Dat er inmiddels ook een anime serie is, die gaan we maar opzetten.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1351 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Doctor Sleep (2019)

Nooit veel haast gehad om deze te bekijken n.a.v. de kijkervaringen hier, maar eerlijk gezegd viel hij me helemaal niet tegen. Je moet alleen niet The Shining in kwaliteit verwachten.
    Het is prettig dat Flanagan een eigen verhaal probeert te vertellen en niet teveel leunt op het origineel. Best wel van genoten.
    Ja vond hem ook verrassend goed

Ik heb gisteren Filth (2013) gezien. Gebaseerd op een boek van Irvine Welsh en die grit druipt er vanaf. Echt een verrassing <3

Mentioned
    881 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Doctor Sleep..really now.. you guys fucking with me.
    Ik wacht rustig af.

0fficial Ph0rum Wh0re TicTac's Avatar
    Mentioned
    145 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ana de Armas, ernstig mooie vrouw. Vroeger snapte ik bepaalde hypes niet helemaal. Angelina Jolie, Pamela Anderson, Monica Belucci (nog wel een beetje) etc etc...

Daarentegen... deze dame.... holy moly. Pittig om dat niet als objectief mooi te beschouwen.

Sterker door strijd Doc's Avatar
    Mentioned
    394 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Undutchable PSN ID: UndutchableNL
    Finch

Post-apocalyptische film met Tom Hanks, beetje zoals Cast Away want hij is maar alleen, maar wel erg tof gedaan.
    Leuke film en leuk verhaal.

Mentioned
    881 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Alien & Aliens

Heerlijk om door al dat jeugdsentiment te gaan met een zoon die hier nu oud genoeg voor is. En wat blijkt, hij zat op het puntje van zijn stoel. En voor een 42 jaar oude film (deel 1 althans) is dat een compliment van jewelste vanuit de youtube generatie. Deel 2 is echt een jeugdfilm die ik destijds wel 25x heb gezien op een versleten VHS tape. Volgens mij zag ik ooit eerst deel 2 een toen deel 1 pas.

Het eerste deel is wel echt prachtig oud geworden en voelt eigenlijk nog wat tijdlozer aan. Ik ga zover te zeggen dat Alien een perfecte film is, waar je niks op kan aanmerken, nog steeds voel je de spanning, want de beklemmende sfeer druipt er nog altijd van af. Het viel mij nu ook op dat enkele van de computerdisplays ook in Blade Runner zijn te zien, en de shot van de vingers dat Ripley opkrabbelt vanuit een ladder, is dezelfde shot is als Deckard die het dak op klimt in de finale.

Het tweede deel vervangt suspense voor actie, maar is een geweldige uitbreiding van het Alien universum met een iconische cast. En nu stoppen we natuurlijk, want de opvolgende rommel mag in hybernation blijven.
    Last edited by RPGer; 5th December 2021 at 23:39.
    Ik wacht rustig af.

Mentioned
    442 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Tenet
    Tenetniet eigenlijk. Grootheidswaanzin van een regisseur is een mooi iets, zullen we maar zeggen.
    Had weinig gemist als ik em niet gekeken had.

Mentioned
    1547 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    Tenet
    Tenetniet eigenlijk. Grootheidswaanzin van een regisseur is een mooi iets, zullen we maar zeggen.
    Had weinig gemist als ik em niet gekeken had.
    Toevallig ook opgezet dit weekend. Ik ben tot driekwart gekomen en toen was de koek echt op. Zeldzaam oninteressant.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    315 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Alien & Aliens

Heerlijk om door al dat jeugdsentiment te gaan met een zoon die hier nu oud genoeg voor is. En wat blijkt, hij zat op het puntje van zijn stoel. En voor een 42 jaar oude film (deel 1 althans) is dat een compliment van jewelste vanuit de youtube generatie. Deel 2 is echt een jeugdfilm die ik destijds wel 25x heb gezien op een versleten VHS tape. Volgens mij zag ik ooit eerst deel 2 een toen deel 1 pas.

Het eerste deel is wel echt prachtig oud geworden en voelt eigenlijk nog wat tijdlozer aan. Ik ga zover te zeggen dat Alien een perfecte film is, waar je niks op kan aanmerken, nog steeds voel je de spanning, want de beklemmende sfeer druipt er nog altijd van af. Het viel mij nu ook op dat enkele van de computerdisplays ook in Blade Runner zijn te zien, en de shot van de vingers dat Ripley opkrabbelt vanuit een ladder, is dezelfde shot is als Deckard die het dak op klimt in de finale.

Het tweede deel vervangt suspense voor actie, maar is een geweldige uitbreiding van het Alien universum met een iconische cast. En nu stoppen we natuurlijk, want de opvolgende rommel mag in hybernation blijven.
    Super cool verhaal, beide films zijn iconisch!
    Samen met de vroege Terminator en Matrix delen films die ik om de zoveel jaar eens kijk, en blijft goed

Mocht je het nog niet gezien hebben; op Netflix staat een documentaire over het maken van Aliens in de reeks “The movies that made us”. Toch altijd een klein wonder hoe films na zo’n chaotische ontwikkeling tot stand komen.

Mentioned
    881 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Kikker View Post
    Mocht je het nog niet gezien hebben; op Netflix staat een documentaire over het maken van Aliens in de reeks “The movies that made us”. Toch altijd een klein wonder hoe films na zo’n chaotische ontwikkeling tot stand komen.
    Gezien inderdaad, het ADHD format van de serie ben ik geen fan van, maar deze aflevering springt er wel uit omdat ze nog redelijk wat van de cast voor de camera hebben gekregen. Cameron zelf kregen ze niet zover, maar hij komt er behoorlijk beroerd van af in de beschouwingen door de acteurs.

En Vasquez wel je echt niet zien anno 2021.

Spoiler:

Time is a bitch.
    Ik wacht rustig af.

Mentioned
    1547 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Alien(s).

aka PjotrStroganov Cloud's Avatar
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pjotrstroganov PSN ID: Pjotrstroganov Steam ID: Pjotrstroganov
    Toevallig ook opgezet dit weekend. Ik ben tot driekwart gekomen en toen was de koek echt op. Zeldzaam oninteressant.
    Ik moet em nog steeds uitkijken. Of juist niet. Totaal geen behoefte an.
    De volgende post hier onder plaatsen aub.

Mentioned
    156 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ja die Ridley Scott he. Gewoon verantwoordelijk voor Alien EN Blade Runner. Dan weet je dat de rest van je oeuvre altijd in die schaduw zal staan. Daarover gesproken:

The Last Duel (2021)
    Rashomon in het Frankrijk van de late middeleeuwen. Niet super, maar wel echt oerdegelijk allemaal. Goeie cast ook. En eerlijk gezegd is deze film een verademing tussen de Hollywood films van heden ten dage.
    Voelde echt als een authentiek avondje "film" op de een of andere manier.

En verder o.a.

Enough Said (2013)
    Een van James Gandolfini's laatste rollen. In een - toch wel - chick flick notabene. Maar goed, hij is helemaal op z'n plek naast een altijd overtuigende Julia Louis-Dreyfus (ondanks dat ik wel wat chemie miste).
    Heel aardige film.

Molly's Game (2017)
    Nergens verrassend (qua film), maar vanwege Jessica Chastain, Idris Elba & het tamelijk hoge tempo een hele vermakelijke biopic. Ontzettend mee vermaakt.

The Predator (2018)
    Niveautje Uwe Boll. Te slecht om woorden aan te wijden.

X-Men: Dark Phoenix (2019)
    Ik dig de gritty/realistische toon van de X-Men films (iig ná First Class) klaarblijkelijk enorm, want ik heb me hier best mee vermaakt. Qua storytelling is het een rommel en nog geen 40% van de potentie wordt eruit gehaald. Maar veel X-Men films - en zo ook deze - hebben m.i. zo'n eigen smoelwerk + aansprekende karakters (incl. hun vertolkers) dat er voor mij tóch een haakje bestaat. Tegenover een bizar houterige Sophie Turner staat bv. wél een geweldige Michael Fassbender. Nikszeggende scenes worden bv. afgewisseld met oprecht goede actiescenes. Etc. Dus ja...wel aardig eigenlijk.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Mentioned
    1547 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    X-Men: Dark Phoenix (2019)
    Ik dig de gritty/realistische toon van de X-Men films (iig ná First Class) klaarblijkelijk enorm, want ik heb me hier best mee vermaakt. Qua storytelling is het een rommel en nog geen 40% van de potentie wordt eruit gehaald. Maar veel X-Men films - en zo ook deze - hebben m.i. zo'n eigen smoelwerk + aansprekende karakters (incl. hun vertolkers) dat er voor mij tóch een haakje bestaat. Tegenover een bizar houterige Sophie Turner staat bv. wél een geweldige Michael Fassbender. Nikszeggende scenes worden bv. afgewisseld met oprecht goede actiescenes. Etc. Dus ja...wel aardig eigenlijk.
    Ah mooi, precies wat ik wil horen. Probeer ik hem ook.

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    405 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    The Last Duel was heel fijn inderdaad. Nergens geweldig en het duurt even voordat je Affleck en Damon kunt verteren, maar super degelijk - zo worden ze echt niet meer gemaakt anno 2021 inderdaad.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Mentioned
    881 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

The Power of the Dog

Benedict Cumberbatch speelt goed, het eerste deel dacht ik, te goed. Maar dit psychologische drama neemt wat subtiele, onverwachte wendingen, waardoor het als geheel gewoon dikke prima is. Maar Cumberbatch.. wow wat een rol, zijn beste denk ik zo.
    Ik wacht rustig af.

Mentioned
    442 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Monster Hunter
    Als je eenmaal het verschrikkelijk slechte eerste stuk van de film gehad hebt, wordt het zowaar een leuke film. Alles schreeuwt opzet naar een tweede deel, maar ik acht d kans klein dat die er ooit komt, gezien de resultaten in de bios.

Mentioned
    156 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ready or Not (2019)
    Leuke ingrediënten, mooie plaatjes & miss Weaving steelt de show. Maar daarmee is alles gezegd: de film kakt ondanks de potentie veel te vaak in om echt de moeite waard te zijn. Dit is vaker en VEUL beter gedaan.

20,000 Leagues Under the Sea (1954)
    Ik was volledig weggeblazen als kind (film én boek overigens)...en in feite is de gehele productie nog steeds enorm indrukwekkend (de cast, de decors, de FX). Het Disney sausje kun je de makers verwijten, maar in de hoogtijdagen van de Hays Code maakte iedere studio zich schuldig aan dit soort brave versies...

Journey to the Center of the Earth (1959)
    ...en al bovenstaande (maar dan door Fox) geldt dus ook voor deze film. Indrukwekkend, maar braaf.

Dolores Claiborne (1995)
    Je zult door de 90's kitsch (vooral m.b.t. FX en overacteren)) en het aangedikte acteerwerk van Jennifer Jason Leigh heen moeten kijken, maar wat rest is m.i. een van de beste Stephen King verfilmingen tot op heden. Uiteraard, Kathy Bates, Christopher Plummer, Judy Parfitt en David Strathairn...ze stelen allemaal de show. Maar de wijze waarop het verhaal zich ontrafelt en een olievlek van ellende blijkt...ik vond dit echt heel erg goed.

We’re all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    171 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    Oblivion (2013)

Binnen dit genre (oppervlakkige actie/sci-fi) is dit wat mij betreft een topfilm. De regisseur is wel van het motto ‘beter goed gejat dan slecht bedacht’, maar dat is schering en inslag in deze filmhoek. Zelfs na een rewatch nog prima te pruimen.
    'A world without utopias, inevitably looks back' - Enzo Traverso

Mentioned
    156 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by *NERAZZURRI* View Post
    Oblivion (2013)

Binnen dit genre (oppervlakkige actie/sci-fi) is dit wat mij betreft een topfilm. De regisseur is wel van het motto ‘beter goed gejat dan slecht bedacht’, maar dat is schering en inslag in deze filmhoek. Zelfs na een rewatch nog prima te pruimen.
    Inclusief soundtrack van M83.

Mentioned
    1547 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

20,000 Leagues Under the Sea (1954)
    Ik was volledig weggeblazen als kind (film én boek overigens)...en in feite is de gehele productie nog steeds enorm indrukwekkend (de cast, de decors, de FX). Het Disney sausje kun je de makers verwijten, maar in de hoogtijdagen van de Hays Code maakte iedere studio zich schuldig aan dit soort brave versies...
    Zo'n ontzettend goede herinneringen aan. Tig keer gezien als kind en laatst nog eens. Niets van zijn kracht verloren.

Inclusief soundtrack van M83.
    <3
    Last edited by Like-a-Bunny; 15th December 2021 at 15:05.

Wat heb je? CrispyCross's Avatar
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ChrissInkyCross
    Iemand al: Dont Look Up gekeken?

Mentioned
    442 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

BlacKkKlansman
    Erg sterke film die soort van mogelijk op iets gebaseerd is dat waargebeurd is (volgens het begin van de film dan).

Venom
    Toch wel genoten, had ik niet verwacht.

Mentioned
    1547 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

The Green Knight (2021)

Ge-no-ten! Ik had hier veel minder verwacht dan dat ik hier voorgeschoteld kreeg. Zeker van wat ik gelezen had in userreviews. Je moet hier geen LotR-achtige verwachten nee...
    Maar goed, wat een fantastische film.

Sowieso audiovisueel een pareltje. Deed me meer dan eens denken aan Antichrist (de natuur dan, niet dat andere). De vos wel uiteraard.

Een sprookje zoals een sprookje bedoeld is en niet ontdaan van zijn gruwelijkheden of moraal. Top!
    Last edited by Like-a-Bunny; 16th December 2021 at 14:14.

Mentioned
    442 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

The Green Knight
    Tsjah... Audiovisueel erg sterk, verhaal is dun (want sprookje) en duurde me toch echt een half uur te lang al met al.
    6,5

The Last Duel
    Poeh wat een onwijs sterk middeleeuws drama. Nagenoeg alles klopt aan deze film.
    Wat mij betreft een dikke 9

Mentioned
    156 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    The Last Duel
    Poeh wat een onwijs sterk middeleeuws drama. Nagenoeg alles klopt aan deze film.
    Wat mij betreft een dikke 9

Vind Adam Driver sowieso een goed acteur. En hier vind ik die... constante, onderhuidse dreiging die van hem uitgaat zo goed.

Niet per se spoiler, maar soi.

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    405 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Erg goede film ja, enorm zonde dat 'ie het zo slecht heeft gedaan in de bios.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Mentioned
    145 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Matrix 4....

Soms moet je een film niet gaan kijken. Fantaseer maar over een 4e film, maar ga deze niet kijken. Om een citaat van deel 1 te gebruiken.

"Ignorance is bliss."

Mentioned
    1547 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Post per ongeluk verwijderd @TicTac ?

Mentioned
    145 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Post per ongeluk verwijderd @TicTac ?
    I dunno. Ik dacht dat jullie hem verwijderd hadden

Matrix 4 Resurrections

“Remember, all I’m offering is the truth. Nothing more."
    Na het zien van de 1e trailer had ik sterk mijn twijfels. Het voelde niet echt spectaculair. Een of andere nep Morpheus. Bij trailer 2 werd ik enigszins blij met de implementering het geweldige nummer White Rabbit van Jeffersons Airplane. Echter zag ik niets wat mij erg blij zou maken. Ja, Reeves en Moss waren weer van de partij olv een Wachowski, maar de trailer had nergens echt een 'whow'-gevoel.

“I have imagined this moment for a long time. Is it real?”
    Gisteren moest ik eraan geloven. Ik had er eigenlijk best zin in. Matrix 1,2,3 in de bioscoop gezien. Met name deel 1 was verpletterend en baanbrekend. Het was alles wat je wou en meer. Het was ook een van de weinige films die ik meerdere keren in de bios gezien heb. Ik kon mij niet voorstellen dat er films zouden komen die deze kon overtreffen. Het verhaal, de special effects en de personages Morpheus (Fishburne) en Smit (Weaving) waren gewoonweg episch.
    Deel 2 en 3 wisten wel te vermaken, maar zakte wel in niveau. Deel 1 hield door een beperkte budget zich aan een limiet qua effects en actie. Veel practical en relatief weinig cgi in vergelijking met zijn opvolgers. Deel 2 en 3 gingen de grens van wat kon qua special effects geregeld voorbij, waardoor deel 1 naar mijn mening beter de tand des tijds weet vol te houden. Matrix was nog gaaf, maar had door zijn vervolgen wel iets aan z'n erfenis moeten inleveren.
    Naast de films kwamen er ook games uit. Die ik met plezier hebt gespeeld. 'Enter the Matrix' op de originele Xbox was erg leuk. Een bugfest, maar wel een speelbare bugfest die de feeling goed wist over te pakken.
    Jaren later volgende een nog betere game in de vorm van 'Path of Neo'. Een betere game op veel vlakken, maar eerlijk is eerlijk... ik had meer plezier met Enter the Matrix.
    Laten wij het niet hebben over de Animatrix, wat naar mijn mening een paar uitstekende verhalen wist te vertellen die perfect de films ondersteunen. Een aanrader.

en nu mijn ervaring met deel 4...

“I wish you could see yourself, Mr. Anderson. Blind Messiah, helpless. Pathetic.”

Mijn belevenis van Matrix Resurrections begon met een naar voorgevoel. De openingscene van deel 1 wordt nagespeeld en al gauw vraag je jezelf al af waarom het niet beter vertolkt is. Waarom het allemaal minder spectaculair is. Is dit opzettelijk of een gebrek aan visie? Het helpt ook niet dat je de vergelijking met de voorgaande delen kan loslaten, want de film laat telkens weer fragmenten zien van het origineel in de vorm van flashbacks.
    Vervolgens beland je in een wereld waarin Thomas Anderson een wereldberoemde game-designer is en bedenker is van de Matrix trilogie games. De wereld voelt niet pluis, maar als een gevangenis. Je gaat twijfelen of dit een echte wereld is of weer een simulatie. Dit concept is eigenlijk best okay uitgewerkt en is ook een positief puntje. De baas van Thomas Anderson lijkt verdacht veel op Agent Smith... Is het Agent Smith of is hij de echte persoon op wie Agent Smith in de game gebasseerd is?
    Gelukkig weet Thomas Anderson te ontwaken dankzij Morpheus de hulp van een verzetsstrijdersgroep en begint met een missie om Trinity te redden die ook vast zit in een pod. Dit allemaal is zoveel beter gedaan in voorgaande delen...
    Dit allemaal is een jasje van matigheid. Ik kon geen enkel personage na de film benoemen. Geen enkel. De namen die ik wist te onthouden waren van de oude delen. Het feit dat niemand eigenlijk doodgaat verbaasd mij, want de vijand zou machtiger en sterker zijn.
    Deel 1 had de toon gezet toen na een paar scenes een hele crew werd uitgeroeid. Je begreep dat de dreiging heftig was. The Agents waren bad-asses en de Matrix was een bijzonder gevaarlijke wereld, maar hier is weinig van terug te zien.
    De climax mag ook gerust een anti-climax genoemd worden. Een spectaculaire gevecht op het einde? Nee joh! Een chaotische niet te volgen crapfest krijg je daarvoor in de plaats. Lange shots van actie? Nee, mega korte edits die niet zouden misstaan in Taken 3.
    De special-effects en gevechten zijn echt niet meer okay. Alles voelt ernstig goedkoop aan... en dat mag niet in een wereld waarin zelfs series spectaculair ogen.

Ik heb een hekel aan negativiteit en falen van anderen, maar ik raad deze film hard af.
    Last edited by TicTac; 23rd December 2021 at 11:19.

Tags for this Thread