User Tag List

Page 120 of 124 FirstFirst ... 20 70 110 118 119 120 121 122 ... LastLast
Results 4,761 to 4,800 of 4926

Thread: Welke game heb je als laatst uitgespeeld?

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    288 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Haha. Maar die blauwe munten in Sunshine dan, die waren toch ook bizar lastig állemaal te halen zonder guide? (herinner ik me van back in the day)

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1254 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Kikker View Post
    Haha. Maar die blauwe munten in Sunshine dan, die waren toch ook bizar lastig állemaal te halen zonder guide? (herinner ik me van back in the day)
    Oh ja daar voel ik ook wel een guide aankomen hoor
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Member n00b_0wnage's Avatar
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ja, 240 stuks in totaal. Ik heb er zelf ongeveer 200 gevonden, de laatste 40 heb ik met guide gedaan. Overigens waren ze meestal niet lastig, alleen je moet ze even vinden

Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Double post, maar 2 verschillende games, dus dan mag het:

Golf Story
    Toffe game! Ik had niet verwacht dat ik dit zo leuk zou vinden (ik ben helemaal niet van de sport games), maar hier heb ik van genoten. Mooi hoe ze steeds weer een twist weten te geven aan het golfen:

Zo ben je koekjes aan het verzamelen voor krabben, dan vecht je tegen een tovenaar met fire-balls (golf balls on fire), dan help je een necromancy leger op te bouwen door golf-ballen in de lege oogkassen van skeletten te schieten, om uiteindelijk gewoon rustig een potje golf te spelen.

Het heeft me eigenlijk nooit verveeld, en ik ben voor de 100% gegaan. De enige side quests die ik echt niet leuk vond waren de 'Galf' games.

En wat is de humor geniaal in deze game. Ik lach bijna nooit hardop met games, hier heb ik het vaak gehad.

Toch mooi zo'n verhuizing en een tijdje zonder internet zitten, dan kom je nog eens door je backlog heen!

Senior Member
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Kikidiablo89
    Gisteren uncharted 1 uitgespeeld. Hoewel het spel al bijna 143jaar oud is, moet ik zeggen dat ik er erg van genoten heb. Wel nog op de playstation 3 uitgespeeld.
    NU op naar deel 2

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    288 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Afgelopen week zowel Super Mario Galaxy als Bioshock Infinite uitgespeeld.

Beide games zijn persoonlijke favorieten van oudere generaties en door de heruitgaves zijn ze nog prima speelbaar.
    Ook fijn dat de games niet al te lang zijn dus goed te doen om in een week door te spelen en te herbeleven - in tegenstelling tot grote (J)RPGs die je niet "even" opnieuw speelt.

Super Mario Galaxy is wat mij betreft nog steeds het hoogtepunt in het 3D platform game genre.
    Ik heb de game met ongeveer 80 sterren uitgespeeld, dus zal de komende tijd nog een poging wagen om tot de 100 of 120 te komen, afhankelijk van mijn geduld bij de allermoeilijkste levels...
    Op de Wii destijds heb ik het wel gehaald overigens, dus voor de achievement hoef ik het niet te doen

Bij Bioshock Infinite vond ik het tof om met voorkennis de game opnieuw te spelen waardoor gesprekken, hints en foreshadowing in het verhaal veel beter aankwamen dan in mijn playthrough tijdens release.
    De gameplay vond ik niet echt interessant (sterker nog, soms had ik geen zin in de horde vijanden) dus ben er in easy mode doorheen geknald.
    Wat betreft de stijl, visuals, worldbuilding vind ik de game nog steeds ongekend goed en origineel, weinig games die daaraan kunnen tippen!
    Het einde bezorgde me gewoon opnieuw kippenvel.
    Komende week nog even de DLC er doorheen knallen en dan ga ik beginnen met iets nieuws.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    372 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    De credits van Hades gezien hedenavond
    Iets wat ik niet verwacht had eigenlijk. Ik dacht dat deze maar door zou blijven gaan en blijven gaan en blijven gaan!

Moet zeggen dat het me een uurtje of 50 gekost heeft en ik ga er waarschijnlijk nog evenveel in gooien gezien ik nog een hoop wil vrijspelen (vooral conversaties).
    Heerlijke game die alle praise waar is die het gekregen heeft.

10/10 will play again!

... prepare for salvation Ayreon's Avatar
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Necroborg54
    Gisteren de credit van Ghost of Tsushima voorbij zien komen en het spel laat een beetje dubbel gevoel achter. Verhaal was oke, niet veel bijzonderheden of onverwachte wendingen. Gevechtsysteem was heerlijk en de wereld was divers en schitterend om doorheen te reizen.
    Maar al die side quest en verhalen van mensen die je om je heen verzameld, mede als het telkens weer bevrijden van dorpen, of het vinden van fox dens, wamwater bronnen begon op een gegeven moment wel een sterk copy/paste gevoel te geven.
    Al met al een 7,5 als ik het een score moest geven. Op dit moment ben ik er wel klaar mee, ga niet alle site quest, unknown locations etc nog spelen.
    Zeker de moeite waard, maar had meer kunnen zijn.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1445 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by Ayreon View Post
    Gisteren de credit van Ghost of Tsushima voorbij zien komen en het spel laat een beetje dubbel gevoel achter. Verhaal was oke, niet veel bijzonderheden of onverwachte wendingen. Gevechtsysteem was heerlijk en de wereld was divers en schitterend om doorheen te reizen.
    Maar al die side quest en verhalen van mensen die je om je heen verzameld, mede als het telkens weer bevrijden van dorpen, of het vinden van fox dens, wamwater bronnen begon op een gegeven moment wel een sterk copy/paste gevoel te geven.
    Al met al een 7,5 als ik het een score moest geven. Op dit moment ben ik er wel klaar mee, ga niet alle site quest, unknown locations etc nog spelen.
    Zeker de moeite waard, maar had meer kunnen zijn.
    GMTA.

... prepare for salvation Ayreon's Avatar
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Necroborg54
    , dat is inderdaad wel heel erg hetzelfde!

Die-Hard RPGer aXe's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: aXeKhalen Steam ID: khalen
    Games die ik de laatste tijd heb uitgespeeld zijn:

- Gears of War 5 (PC)
    - Hellblade 1 - Senua's Sacrifice (PS4)
    - Horizons: Zero Dawn (PS4)
    - The Last Of Us - Part 2 (PS4)
    - Moonlighter (PS4)
    - Tomb Raider - Shadow Of The Tomb Raider (PC)
    "With great power, comes great responsibility" - J. Hector Fezandie (1894)

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    211 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Doom Eternal: The Ancient Gods

Ok, dus ik dacht dat Doom Eternal lastig echt moeilijk te maken was, boy was I wrong. Difficulty is echt x10, zijn twee arena's die bizar lastig zijn, niet per se om goede redenen. Er zijn geen nieuwe wapens, wel 3 nieuwe mobs. Twee niet heel bijzonder, en een vooral heel vervelend. De ghost die een mob overneemt en praktisch 2x zo snel maakt, 4x zo veel hp en immuun voor CC. Dat is eigenlijk de primaire gimmick, wat op zich prima zou zijn, als je daarna niet alleen nog maar met je magnetron-functie van de plasma gun dat ding dat eruit komt dood kunt maken voordat het een andere overneemt. Gezien de snelheid en kracht is dit meer geluk dan skill dat je dit op een goed moment doet. Dat leidt tot best wat frustratie.

Muziek is helaas niet heel bijzonder, niet slecht maar ook niet bijzonder. De jumpy bits zijn leuker, maar map design zelf is minder, ik ben best vaak blijven hangen achter irritante randjes, of sprongen die je net niet haalt, heel vervelend in combat. Ook wat bugs gehad, waaronder 1 waardoor ik geen combat event kon doen. Bah.
    Deze gaan we dus NIET op ultra nightmare doen

Overall dus 8/10, vooral omdat het gewoon meer Doom Eternal is.

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    102 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Glory_nl Steam ID: GloryToTheDutch
    Roki

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

In de basis een vrij standaard point en click adventure. Maar de hele aankleding in ontzettend mooi vormgegeven omgevingen en een sterke soundtrack, maakt het allemaal ontzettend sfeervol. Daarbij zijn de puzzels niet te moeilijk of te makkelijk en voelen nergens echt out of place aan (zoals je soms wel ziet). En het verhaal werkt op meerdere lagen thematisch erg goed met karakters die je gaandeweg wel bijblijven. Zeker een game die meer is dan sum of it's parts en ik denk de beste indie game die ik dit jaar gespeeld heb.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    538 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De afgelopen maanden AC Origins en Odyssey uitgespeeld.

AC Origins blijft een heerlijke game en de RPG stijl die ze ingeslagen zijn blijft nog wel goed voor minsten nog 3 delen ( na Valhalla). De wereld is lekker groot, al word er hier en daar nog wel wat herhaalt dit geldt overigens ook voor de side missions , maar niet voor de main Quests die zijn stuk voor stuk uniek. Over mijn 4de playtrough heb ik overigens 63 uur en 17 minuten gedaan.

AC Odyssey borduurt verder op de RPG stijl van AC Origins maar verbeterd het tweevoudig. De map is nog veel groter maar ook heel erg variërend nergens heb je het gevoel dat je al ergens een keer bent geweest. Ook de main en side Quests zijn variërend en erg uniek, , met als enige kanttekening dat de missies die ke start via het "bounty board" vooral fetch quests en herhalend zijn. Over mijn derde playtrough heb ik 157 uur en 57 minuten gedaan.

Ohja en Juhani Otso Berg is één van de beste antagonisten van video games ooit. Hij heeft (tot nu toe) misschien maar 20 minuten screen tijd gehad maar in die 20 minuten heeft hij wel een extreem sterke en blijvende indruk achter gelaten. hopelijk blijft hij niet met een dwarslaesie zitten, op het einde van The Fate of Atlantis word zijn ruggengraat op brute wijze door midden gebroken door Layla Hassan. Zou zonde zijn als ze hem in een rolstoel zetten
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    101 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Star Wars: Jedi Fallen Order,

Op het moment dat het spel eindelijk stoom begint te krijgen, ben je 2 grote boss fights verder en de game is al uit gespeelt
    Opzich een leuke game, maar het voelt zo kort.

Veel leuke knip oogjes naar andere Star Wars Media. Had wat meer willen opletten met Troopers talking. Daar komen soms net als in oudere SW games nog wel leuke gesprekken uit.

Main cast voelt een beetje hit en miss, had wel iets scherper geschreven mogen zijn. En jammer dat je alleen Dualwield hebt als combi en niet als saber style. En dan ook nog Force consumption heeft (Hopelijk Deel 2 wel als style)

Begin vond ik wel heel onduidelijk wat je Main Quest is terwijl je naar meerdere planeten kan. Duurde allemaal even voor het klikte, en nu ik het zo uit type krijg ik ook het gevoel dat er aardig wat content uit is gesneden.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    372 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Greedfall
    Wat een heerlijke game was dit zeg! Ja, het is een A game, geen AAA, maar het verhaal, het esthetische aspect en de combat maken een hoop goed.
    Voor fans van Dragon Age like RPG's, of RPG's in general, is dit echt een aanrader!
    Heb nu al zin in de nieuwe game die ze aangekondigd hebben

Ryu Hayabusa Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by LtPsycho
    Godfall
    Wat een heerlijke game was dit zeg!

Ik moest echt even met mijn ogen knipperen.

Mentioned
    1254 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Door de ninja-edit in jouw quote was ik al helemaal door de war

Mentioned
    372 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post

Rofl, lekker gewerkt pik!

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    285 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Timespinner (PS4)

Tsja....wat zal ik hier eens over zeggen. Het spel is een MetroidVania met een prachtige soundtrack en graphics die doen herinneren aan Illusion of Time voor de SNES uit de jaren '90. Het verhaal draait om...een meisje dat terug in de tijd moet reizen om de boosaardige en veroveringszuchtige keizer van Lachiem uit te schakelen, alvorens haar clan in heden ten dage hardhandig wordt onderworpen. Zij krijgt daarvoor beschikking over familliars en een selectie van zwevende bollen met unieke krachten om haar vijanden uit de weg te blasten. Vermakelijk spelletje waar ik me op zich prima mee vermaakt heb.

De aanschaf en (beoogde) ervaring ging me echter om het volgende (los van de mooie OST en graphics): the Last of Us 2 ving dit voorjaar bij release veel wind vanwege de veronderstelde aandacht voor het thema Homoseksualiteit. Dat liep met een sisser af en de verwachtingen bleken overdreven, maar Timespinner had in die zin ook een reputatie. Niet dat ik vind dat er iets mis is met het thema homoseksualiteit in je spel verwerken (het onderwerp interesseert me gewoonweg niet), maar Timespinner laat precies zien hoe het niet moet.

Het meisje doet namelijk een aantal queestes voor een stel NPCs in een kamp, en naarmate je verder komt geven deze NPC's zich steeds meer bloot over hun persoonlijke leven. Probleem is dat ze van de schrijvers maar één karakteristiek (voor zover je het zo kunt noemen) hebben meegekregen om ze te definiëren: hun obsessie met geaardheid en non-heteroseksuele relaties. Eén questline draait erom twee mannelijke soldaten aan elkaar te koppelen, een andere NPC liet me doorschemeren dat 'zij' uit het male-only leger van de boosaardige keizer is gedeserteerd omdat 'zij' moest accepteren dat ze een vrouw was. Als je alle NPC-quests hebt gedaan krijg je een speciale cutscene waar de NPC's een feestje voor je geven, en het enige gespreksonderwerp is (je raad het al) wie van de 5 heeft geneukt met wie, en dat er eentje geen bezwaar heeft tegen polygamie en de ander biseksueel is. Tel daarbij op dat het terugkerende thema de systematische onderdrukking van 'de kleine man is', alle 'goodguys' òf vrouw òf homoseksueel is (of beiden), en de enige heteroseksuele man de boosaardige keizer is, en ik snap waarom iemand op GameFAQs riep 'Help me out so I can uninstall this SJW piece of crap!'.

Piece of Crap zal ik Timespinner zeker niet noemen, maar wel een degelijk spel dat leuk oogt maar weinig diepgang kent. Nogmaals, best dat je een lans wil breken voor homoseksualiteit in je videospel, maar als het enige kenmerk dat je je personages geeft hun geaardheid is dan schiet je je doel denk ik compleet voorbij. Ik kan me ook niet voorstellen dat 'de doelgroep' het erg leuk vindt om zo eendimensionaal neer gezet te worden.
    Last edited by Lord Serafin; 11th November 2020 at 21:11.
    "If you have so little will, then you are of no use to me, Klatooinian."
    -- Darth Plagues the Wise

Mentioned
    1445 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Werkelijk nog nooit van gehoord.

Mentioned
    285 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Werkelijk nog nooit van gehoord.
    Daar doe ik het ook voor!!

Ik vond het vooral een 'interessante' ervaring, maar voor een tientje heb ik me best vermaakt.

Slumbering gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    260 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Timespinner (PS4)
    Nooit wat van die controverse meegekregen. Timespinner is zo'n game die ik ooit op mijn wishlist gezet heb want metroidvania, maar uiteindelijk toch niet interessant genoeg lijkt om aan te schaffen en grafisch niet mijn stijl. Te veel concurrentie in het genre.
    Speelt momenteel: Bomber Crew

Mentioned
    285 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Nooit wat van die controverse meegekregen. Timespinner is zo'n game die ik ooit op mijn wishlist gezet heb want metroidvania, maar uiteindelijk toch niet interessant genoeg lijkt om aan te schaffen en grafisch niet mijn stijl. Te veel concurrentie in het genre.
    'Controverse' zou ik het ook niet willen noemen, daar is het spel te eenvoudig en onbekend voor. Ik vond het (qua storytelling) wel een mooi voorbeeld hoe je bepaalde thema's er beter uit kunt laten: ik vond dat het slecht aansloot op de context van het verhaal, en bovendien zo eenzijdig benaderd werd dat het erin 'ge-shoehorned' leek te zijn. En dan schiet je je doel voorbij.

Los daarvan vond ik het geen onaardig spelletje: ik heb dit weekend in 24 uur Owlboy met Platinum afgesloten, en dan vond ik Timespinner toch meer de moeite waard.

Mentioned
    285 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Limbo

Tsja...vanuit een creatief (graphisch) oogpunt ontstijgt het de norm voor de titels die ik gebruikelijk speel. Kan verder niet zeggen dat ik het spel een warm hart toedraag: mijn gebrek aan geduld en liefde met en voor puzzel-(video)games kwam halverwege weer naar boven, en heb er maar een walkthrough bij gepakt omdat ik geen zin meer had de puzzels zelf uit te vogelen. Laat me er gewoon langs: punt. Wat met name jammer is is dat op het laatst de 'puzzels' meer een treiterige en frustrerende timing vereisen in plaats van denkwerk. Dan sluiten ze ook nog af met een einde waar je niks mee kunt en wat schreeuwt om een replay voor het èchte einde, maar dat mogen ze houden.

Geen aanrader als je niet van puzzels of puzzelspellen houdt.

@Glory , jij &^$*!! Ik zag je like op Playstation Network!
    Last edited by Lord Serafin; 13th November 2020 at 17:51.

Mentioned
    1445 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Met alle respect: niet waar.

Ik knap altijd direct af op puzzels, omdat ik er gewoon geen enkel plezier uithaal. Maar die van Limbo zijn wel zo ontzettend light op dat gebied dat ik er geen enkele last van had. En ze worden ook nog eens gebruikt om een verhaal te vertellen. Uitstekende game met een onovertroffen sfeer. Een van de toppers van de afgelopen generatie wat mij betreft.

Sla Inside over trouwens @Lord Serafin .

Mentioned
    285 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Met alle respect: niet waar.

Ik knap altijd direct af op puzzels, omdat ik er gewoon geen enkel plezier uithaal. Maar die van Limbo zijn wel zo ontzettend light op dat gebied dat ik er geen enkele last van had. En ze worden ook nog eens gebruikt om een verhaal te vertellen. Uitstekende game met een onovertroffen sfeer. Een van de toppers van de afgelopen generatie wat mij betreft.
    Ja, daar valt inderdaad wat voor te zeggen. Het is gewoon mijn genre niet, en die sfeer gaf ik ook niet veel om.
    Ik kan me voorstellen dat mensen het leuk/mooi vinden, maar het was mij te langdradig.

Sla Inside over trouwens @Lord Serafin .
    Is goed: ik wacht wel buiten!

Mentioned
    285 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Overigens over geduld gesproken...

Castlevania Anniversary Collection: Castlevania III Dracula's Curse (PS4)

Holy Hera! Hoe heb ik als kind ooit het geduld opgebracht om dit spel zonder cheats uit te spelen!!? The Collection heeft een save functie waarmee je op ieder punt een checkpoint kunt opslaan, dus je kunt ook in Castlevania 1 nèt voordat je Death of Dracula bevecht je spel opslaan en zo vaak reloaden als je wilt. Voelt een beetje als vals spelen (nou okay: EEN BEETJE ÈRG!), maar als je de pijp uitgaat met je 3 levens is het gewoon weer aan het begin van het level beginnen. En zelfs met die savefunctie liet het spel me werkelijk alle hoeken van de kamer zien!

Dat gezegd hebbende, Castlevania III laat nog altijd zien waarom het een klassieker is: de muziek is leuk, de innovaties t.o.v. zijn twee voorgangers zijn leuk en duidelijk te zien, en al met al biedt het spel interessant ontworpen levels en uitdagingen. Castlevania zoals het bedoeld is!

Sowieso heb ik veel plezier gehad aan the Collection: Super Castlevania IV zit er ook in (is wat mij betreft de aanschaf alleen al waard), ik kon nu eindelijk eens de twee Gameboy en de Megadrive titels proberen (niet erg van charmerd), en naast Castlevania 1 & 2 (ben nu 2 aan het spelen) zit er ook het nooit buiten Japan uitgebrachte Kid Dracula in (is me ook erg goed bevallen).

Het is voor de liefhebber, maar als nagenoeg levenslange Castlevania fan vond ik het de prijs meer dan waard!

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    102 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

@Glory , jij &^$*!! Ik zag je like op Playstation Network!
    Haha, ik vond het al een beetje een atypische game vergeleken met wat je normaal speelt. Maar de like was oprecht want ik heb er destijds wel echt van genoten.

En wat @Like-a-Bunny zegt, eigenlijk zou je inside ook moeten proberen. Die vond ik nog een stuk beter en is bij mij ook wel iets meer blijven hangen nog dan Limbo. Ik reken ze beide wel tot de top van wat indie-games te bieden hebben.

Mentioned
    260 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Limbo
    ...
    Je hebt puzzelspellen en je hebt puzzelspellen en Limbo is wel een puzzelspel in de meest minimale zin van het woord. Dan zou Uncharted ook een puzzelspel zijn. Ik kan Limbo niet vergelijken met echte puzzelspellen zoals Baba Is You en Comsic Express.

Mentioned
    285 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Dan zou Uncharted ook een puzzelspel zijn.
    Surprise surprise: die vond ik ook drie keer niks!

Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Borderlands (1)

Nog nooit eerder gespeeld, maar de triple pack op de switch was een goede reden om ze op te pakken. Eerst de main campaign gedaan, nu door naar de DLC.

Toffe game, alleen soms erg makkelijk. Die second wind is veeeeeeel te sterk

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    177 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hellblade Senua's Sacrifice.

Door de optische puzzels in het begin werd ik even op het verkeerde been gezet omdat ik dacht: toffe sfeer, maar is dit de gameplay?
    Toch doorgezet en geen spijt van. Bijzondere game, zij het niet voor iedereen.
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by n00b_0wnage View Post
    Borderlands (1)

Nog nooit eerder gespeeld, maar de triple pack op de switch was een goede reden om ze op te pakken. Eerst de main campaign gedaan, nu door naar de DLC.

Toffe game, alleen soms erg makkelijk. Die second wind is veeeeeeel te sterk
    Zojuist de Borderlands DLC uitgespeeld. Mooi spel, doet niet onder voor de main story. Misschien nog iets beter zelfs.

Ik heb expres een zwakker wapen gepakt (level 21 terwijl ik op level 40 zit) en een weapon type waar ik nog geen profiency op had (SMG), maar het blijft makkelijk.

Ik denk dat ik 1 had in de hele DLC.

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    102 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Zonet Return of the Obra din uitgespeeld. Ongeveer de hele dag zitten gamen, dat is een tijdje geleden op deze manier.

Maar echt een weergaloze game. Heel knap hoe er met zo'n minimalistische stijl en een hele beperkte locatie qua scope, het toch gewoon zo'n 12 uur stand houdt zonder te vervelen. Qua gameplay stelt het ook niet zoveel voor, want je bent gewoon informatie aan het verzamelen zodat je kan deduceren wat er met de 60 bemanningsleden is gebeurd. De interface is daarin van alle gemakken voorzien, zodat het nooit echt overweldigd allemaal. En gaandeweg ga je zo steeds meer betrokken raken bij het reilen en zeilen van het schip. Qu leercurve heeft het verder wel iets weg van Outerwilds of The Witness, in dat je ontzettend natuurlijk getriggered wordt om op een andere manier naar dingen te kijken. Verder echt totaal uniek en niet echt met iets te vergelijken wat ik de laatste jaren gespeeld heb. Dikke aanrader voor mensen die wel tegen wat puzzelen kunnen (ik zou hier ver vandaan blijven, @Lord Serafin ).

Mentioned
    1254 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Glory View Post
    Zonet Return of the Obra din uitgespeeld. Ongeveer de hele dag zitten gamen, dat is een tijdje geleden op deze manier.

Maar echt een weergaloze game. Heel knap hoe er met zo'n minimalistische stijl en een hele beperkte locatie qua scope, het toch gewoon zo'n 12 uur stand houdt zonder te vervelen. Qua gameplay stelt het ook niet zoveel voor, want je bent gewoon informatie aan het verzamelen zodat je kan deduceren wat er met de 60 bemanningsleden is gebeurd. De interface is daarin van alle gemakken voorzien, zodat het nooit echt overweldigd allemaal. En gaandeweg ga je zo steeds meer betrokken raken bij het reilen en zeilen van het schip. Qu leercurve heeft het verder wel iets weg van Outerwilds of The Witness, in dat je ontzettend natuurlijk getriggered wordt om op een andere manier naar dingen te kijken. Verder echt totaal uniek en niet echt met iets te vergelijken wat ik de laatste jaren gespeeld heb. Dikke aanrader voor mensen die wel tegen wat puzzelen kunnen (ik zou hier ver vandaan blijven, @Lord Serafin ).
    Yes! En de game in zo min mogelijk sittings uitspelen is ook wel het sterkst.

Ik heb ook nog nooit zoiets gespeeld, ik vond het ook geweldig. Je hebt hem 100% gehaald neem ik aan?

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    102 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Yes! En de game in zo min mogelijk sittings uitspelen is ook wel het sterkst.

Ik heb ook nog nooit zoiets gespeeld, ik vond het ook geweldig. Je hebt hem 100% gehaald neem ik aan?
    Ja, klopt, 100 %. Ik weet ook eigenlijk niet hoe je de game anders kan uitspelen? Moet zeggen dat de laatste paar wel wat trial en error, waarbij ik een paar oplossingen heb geprobeerd.
    Dat vind ik ook wel het mooie aan de game. Dat je over het algemeen niet ver komt met trial-en-error, maar dat het allemaal toch niet zo rigide is dat alles 100 % volledig gededuceerd moet worden.

Game zit nog steeds wel flink in mijn hoofd. Ongelofelijk hoe geloofwaardig dat schip gerealiseerd is.

Mentioned
    1254 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Glory View Post
    Ja, klopt, 100 %. Ik weet ook eigenlijk niet hoe je de game anders kan uitspelen? Moet zeggen dat de laatste paar wel wat trial en error, waarbij ik een paar oplossingen heb geprobeerd.
    Dat vind ik ook wel het mooie aan de game. Dat je over het algemeen niet ver komt met trial-en-error, maar dat het allemaal toch niet zo rigide is dat alles 100 % volledig gededuceerd moet worden.

Game zit nog steeds wel flink in mijn hoofd. Ongelofelijk hoe geloofwaardig dat schip gerealiseerd is.
    Volgens mij na 40 crewmembers te hebben gecleared ofzo, begint die vent in die boot te klagen en kan je terug gaan. Je kan volgens mij ook gewoon weer verder waar je was hoor, maar ik heb het ook niet gedaan. Je krijgt dan een minder uitgebreid einde.

Ik heb ook wat ge-trial en errored, maar dat was haast niet te voorkomen, zo subtiel waren sommige dingen. Ik vond het ook mooi hoe je soms terug kijkt met een frisse kijk en overal details in ziet. Maar ook hoe hunches zoals wie gaan met elkaar om, wie slapen waar, welke kleding dragen ze een steeds sterkere rol gaan spelen, met succes.

Ik kan echt niet wachten op Lucas Pope zijn nieuwe project.

Mentioned
    260 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dikke held is het.

Dit is ook tof, "Obra Dinn on a 9" monochrome amber CRT".

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    102 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Volgens mij na 40 crewmembers te hebben gecleared ofzo, begint die vent in die boot te klagen en kan je terug gaan. Je kan volgens mij ook gewoon weer verder waar je was hoor, maar ik heb het ook niet gedaan. Je krijgt dan een minder uitgebreid einde.

Ik heb ook wat ge-trial en errored, maar dat was haast niet te voorkomen, zo subtiel waren sommige dingen. Ik vond het ook mooi hoe je soms terug kijkt met een frisse kijk en overal details in ziet. Maar ook hoe hunches zoals wie gaan met elkaar om, wie slapen waar, welke kleding dragen ze een steeds sterkere rol gaan spelen, met succes.

Oh dat heb ik helemaal gemist dan (dat je na 40 al terugkan naar de boot). Ik had nog wel een paar trophies open staan, die je kennelijk alleen kan halen door de kapitein de schuld van alles te geven.

Ja, die leercurve in de details vind ik het mooie aan dit soort games (ook goed bij The Witness en Outerwilds) en echt een hele toffe manier van game-design. Het helpt ook om de setting op een hele natuurlijke manier tot leven te brengen.

Ik zit op de eerste rij bij zijn volgende project!

Tags for this Thread