Ja is superzonde, in de eerste video is er wat basis uitgelegd. De doelgroep heb ik ook niet helemaal duidelijk, wilde gewoon spelen en dacht "ach laat ik het eens opnemen", misschien had ik ook een beter doel voor ogen moeten hebben (leermomentje!). Ik merk zelf ook dat de paar mensen die meekijken en chatten meer semi-beginners zijn of zelf al de game spelen. Het is ook echt geen Let's Play voor de absolute beginner atm nee.
Probleem is ook dat het een sandbox game is, er is niet echt een heel duidelijk begin of richting: het begin van de careermode is ook niet hetgeen waar je moeite mee zou moeten hebben, en de leercurve is stijl. Ik ben nu binnen de eerste paar uur al bij de mun gekomen, sommige mensen kunnen daar tientallen uren over doen. De scope is daardoor ook gigantisch voor een beginnerfriendly Let's Play, de dingen die komen kijken bij een Mun orbit gaan best diep, en het is ook moeilijk de struggle te vertalen naar video. Zo maak ik nu redelijk eenvoudige raketten en kom ik makkelijk bij de Mun, maar toen ik "net" speelde (enkele tientallen uren al in de game!) kon ik mij met zoiets tientallen uren bezighouden met gigantische monstruositeiten van raketten, dat is best lastig. En wat je precies doet is ook lastig, ik speel nu gewoon zoals ik zelf zou spelen, dus heb gisteren ook even 10 minuutjes science gefarmed. Dat is voor iemand die de game niet speelt dodelijk saai, maar voor iemand die de game net gekocht heeft weer superbelangrijk (ondanks dat hun kennis praktisch hetzelfde is van de game).
Thanks voor de feedback inderdaad, zeker meenemen als ik mijn volgende game kies of KSP anders wil insteken (deze playthrough of een volgende). Maar als je oprechte interesse hebt vind ik het wel leuk om een keer een beginner video te maken in career mode van een uur. Ik vind het zelf ook altijd fijn om concepten uit te leggen aan mijzelf om het beter te begrijpen. Dan zou ik het science farmen en airplanes even kunnen laten voor wat het is, 2 of 3 raketten lanceren met als doel uiteindelijk into orbit te komen en wat basics over orbits uitleggen. En misschien dan heel concreet van daaruit verder bouwen naar een duidelijk doel (Mun orbit).
Deel 2 is inmiddels online:
Vanavond ook weer wat saaitjes, denk dat ik wat rescue missions ga draaien. Maar ik ga het wel streamen rond 22:00 (en mogelijk op youtube gewoon er uit knip als het echt 6x hetzelfde doen is). Uiteraard, mocht iemand meekijken en zou het wel leuk vinden als ik iets anders ga doen (nog een mun landing proberen, of een reddingsmissie op de mun ofzo) laat het weten in de chat:
https://www.twitch.tv/liquidbunnynl