User Tag List

Page 66 of 66 FirstFirst ... 16 56 64 65 66
Results 2,601 to 2,620 of 2620

Thread: [Algemeen] Kleine Hard-/Software Vragen

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    219 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    B voor Budget, C voor Crayyyyyyyy.

Member marco91's Avatar
    Mentioned
    203 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beetje aan het rondkijken naar een 'nieuwe' laptop. Gebruik nu veelal mijn werklaptop voor zo'n beetje alles wanneer ik thuis zit en wil daar toch eigenlijk wel van af. Wil echter ook niet 700 euro uitgeven aan een laptop waar ik een beetje het internet mee afstruim en daarnaast met VMware en Visual Studio Code aankloot. Dus maar eens begonnen met kijken naar gebruikte laptops. Zat eerst te kijken naar een Macbook, maar dan heb je een apparaat van een jaar ouf 6 oud waar je nog 400+ euro voor betaald. Daarnaast ook een iets jongere laptop gezien uit 2017. 7de generatie i7 processor en 16gb geheugen, wel DDR3 maar dat maakt niet zo veel uit. Ding heeft een 12,5 inch scherm dus geen idee hoe dat zou bevallen. Ding zit echter wel in een zelfde soort price range als de Macbook.

Wat het daarnaast ook nog eens lastig maakt is het updaten naar een nieuw OS. De Mac krijgt, ondanks dat ie uit 2015 is, nog de Monterey update. Microsoft is op dit moment echt super onduidelijk wat betreft nu wel of niet werkt met Windows 11 en wat ze tot nu toe hebben gezegd wordt alleen generatie 8 of hoger ondersteund. Kans is echter groot dat het wel draait, maar dat je van te voren even een waarschuwing krijgt dat je cpu niet ondersteund word. Heb W11 al in VMware gedraait op een pc met een Ryzen 1600 en werkte ook prima, ondanks dat de CPU niet ondersteund wordt door Microsoft.

Wat zou jullie advies zijn?

nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken PSN ID: OneEightSe7en_NL Steam ID: BramK
    Gewoon afwachten

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    310 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb een vraag:
    waarom hebben online winkels na maanden nog steeds de helft van hun printers niet op voorraad?

Waarom wil ik net een externe HDD bestellen en zie ik daar hetzelfde tranendal?

Heeft dit te maken met die chip-tekorten waar de industrie mee kampt ofzo?
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

ヽ(。_°)ノ Faure's Avatar
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Ik heb een vraag:
    waarom hebben online winkels na maanden nog steeds de helft van hun printers niet op voorraad?

Waarom wil ik net een externe HDD bestellen en zie ik daar hetzelfde tranendal?

Heeft dit te maken met die chip-tekorten waar de industrie mee kampt ofzo?
    Yup. Tech tekorten in het algemeen. Ik had het geniale idee om mijn NAS te vervangen voor een nieuwe 2bay, zodat als 1 schijf stuk gaat ik altijd de 2e heb. Blijkt dat HDD's op dit moment op recordhoogten zitten, en nu heb ik dus 1 crappy hdd die aan het doodgaan is en 1 goeie die ik toch maar heb gekocht om de data te behouden . Verwachtingen zijn dat sowieso tot 2022 alles behoorlijk tekort zal zijn.
    Wellicht dat je de hele heisa rondom grafische kaarten hebt meegekregen. In mindere mate is het hetzelfde voor de meeste computer gerelateerde dingen. (in mijn ervaring iig, geen idee of het officieel en op elk gebied zo is)
    With great power comes great electricity bill.

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    310 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dank je wel, @Faure ! Zeer verhelderend!

Ik zit met mijn 2TB HDD op zijn max, en heb nog een héle hoop wat ik wil opslaan. Ik zat te kijken naar een 12TB HDD, maar die is nu dus uit de running. Ik zag een 8TB staan en die neem ik dan maar: daar kan ik nog wel een paar jaar mee vooruit. Laat ik dan ook maar een printer uitzoeken, uitgaande dat je gelijk hebt wat betreft 2022. Niet erg kosten-efficiënt misschien, maar liever dat dan dat ik nóg een jaar zonder moet.

Ik weet niet van de graphische kaarten, maar ik had gehoord op het NOS-journaal dat er hier in NL een chip-fabriek zit die met grote achterstanden kampt, zodoende.
    Nogmaals dank voor je hulp!
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

ヽ(。_°)ノ Faure's Avatar
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hey hoe zit het met controllers op LB? Welke gebruikt men? Nog mensen met 3rd party controllers? Ik gebruikt normaal een xbox controller maar die waren wat meh, toen 2x een Nacon die echt voor die prijs helemaal prima zijn. Maar nu is daar de 2e van ook wel langzaam aan het slijten en kijk ik weer naar een nieuwe. Opties zijn de Xbox X/S controller die vrij goed ontvangen wordt, en een PowerA kloon die goedkoper is en als degelijk wordt genoemd.
    Wat gebruikt men hier? Alles behalve de official PS controller is wel een optie eigenlijk.

OdinThe1337
    Mentioned
    134 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Xbox 360 controllers met custom sticks en triggers (gefreesd aluminium).
    Maar dagelijks gebruik XBOX One controllers. Werken prima en relatief goede levensduur.
    Heb wel naar 3rd party gekeken, maar relatief duur met weinig voordelen.
    De series controllers nog niet kunnen testen, kan niet aan de console komen hier.

ヽ(。_°)ノ Faure's Avatar
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gegaan voor Powera Spectra X/S versie gegaan. De One-versie werd op diverse sites als een zeer goede goedkopere alternatief voor de official xbox controllers genoemd, dus neem nu de gok met deze X/S versie die vanaf morgen uitkomt. En RGB... Ik zal mijn ervaringen posten als ik hem morgen binnen heb. (en eventueel later als ik em een tijdje heb lopen misbruiken).

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1322 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Faure View Post
    Gegaan voor Powera Spectra X/S versie gegaan. De One-versie werd op diverse sites als een zeer goede goedkopere alternatief voor de official xbox controllers genoemd, dus neem nu de gok met deze X/S versie die vanaf morgen uitkomt. En RGB... Ik zal mijn ervaringen posten als ik hem morgen binnen heb. (en eventueel later als ik em een tijdje heb lopen misbruiken).
    Oe let me know, ik ben nog wel half op zoek naar een goede Xbox layout controller.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Is het puur die 2 tientjes goedkoper dan de OEM controller? Of zitten er andere voordelen aan de Spectra?

Mijn One controller begint ook af te sterven, dus een vervanging is welkom (ik vermijd nu controller-games)

ヽ(。_°)ノ Faure's Avatar
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oke. Eerste indrukken.
    Shineyyyy

Oude Nacon xbox controller en nieuwe Spectra X/S controller. Ik moet nog heel erg wennen aan de nieuwe layout en ik druk vaak de knoppen aan de achterkant in (die 2 extra special uberleet knoppen bij de handvatten waar je ringvingers op rusten)

Met wat simpele LED instellingen. De lijnen rondom zijn een groep, de linke controller/abxy zijn een groep, en de dpad/rechter controller zijn een groep. Ik heb maar even gewoon wat kleurtjes gekozen. Je hebt keuze uit 5xgeel, 5xgroen, 5xrood en 5xblauw, al had ik het idee dat de interpretatie van wat onder welke kleur valt verschilt met de mijne . Is verder niet heel fel/bright. De roodtint is duidelijk de felste in daglicht en met mijn blauwige ledstrips. Vanavond zal ik daar nog eens naar kijken. Knoppen voelen fijn en zijn 'triggerhappy'. Ik moet dus nog wennen maar heb al een paar keer de linkerstick ingedrukt onbedoeld. En dus non stop de knoppen op de achterkant.

Controller werkt draadloos of met usb stekker (min-usb naar usb) die vastklikt met 2x drukknopjes. Die valt er dus niet zomaar uit. Kabel is LAAAAAAANG en gevlochten. Erg prettig. Je kan dus zonder problemen uren gamen vanaf de bank. Er zit ook op de kabel een lipje om hem op te rollen en dan vast te zetten.
    De knoppen achterop zijn niet losse knoppen maar programmeer je als een kloon voor de andere. Default is triggers. Verder zitten er ook voor LT/RT een triggerlock waarvan ik niet zo goed weet wat het nut is, maar daar kom ik vast nog wel achter ooit. Werkt plug-n-play met windows 10 en wordt herkend als XBOX device. Rumble heb ik met mijn voetbalspelletje op steam nog niet gevoeld, maar probeer ik nu met Forza. Edit: voelt zoals gewoonlijk. Geen idee of het harder of zachter is.
    Verder zit er een aansluiting voor headset bij. Met een volume knopje die je ook kan indrukken voor mute. Die gebruik ik niet. Dus geen idee. Weet niet of het alleen headphone is, of ook microfoon, of alleen microfoon. No idea.

En een foto in de avond:
    Last edited by Faure; 6th July 2021 at 22:29.

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    406 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Man man, wat een drama om een PS4 werkend te krijgen op de PC (niet dus). Alleen Steam heeft het een beetje voor elkaar (zie alleen overal de Xbox knoppen), maar buiten Steam heb ik nog niets gevonden wat goed werkt.. Waarom?? Ik wilde een potje Fifa doen met controller maar ik krijgt het echt niet voor elkaar.
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

ヽ(。_°)ノ Faure's Avatar
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Je moet dan zo'n programmaatje downloaden. DS4Windows. Een soort 'emulator' die de ps4 controller vertaalt naar windows/xbox controller.

Wat heb je? ScreamGT's Avatar
    Mentioned
    138 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: ScreamGTNL PSN ID: ChrissInkyCross
    Quote Originally Posted by Faure View Post
    Je moet dan zo'n programmaatje downloaden. DS4Windows. Een soort 'emulator' die de ps4 controller vertaalt naar windows/xbox controller.
    Dit ^

DS4 windows werkt perfect. Zeker als je pc ook nog een bluetooth heeft. Zo niet dan is het met een kabeltje connecten volgens mij ook mogelijk
    One tequila, two tequila, three tequila, floor. - George Carlin

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Alleen met een DS5 is het nog steeds ellende.. werkt echt niet default-out-of-the-box

Ben nu bijna zo er om gewoon een XSX controller te kopen. Wat een gekloot

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    406 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bedankt, met dat DS4 programmaatje op de achtergrond werkt het prima via Origin. Echt lomp dat er een github hobbyist aan te pas moet komen om het werkend te krijgen. Verder mee eens, als ik meer met de controller ga gamen zal ik ook gewoon goed ondersteunde controller kopen.
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Mentioned
    138 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by One_Eight_Se7en View Post
    Alleen met een DS5 is het nog steeds ellende.. werkt echt niet default-out-of-the-box

Ben nu bijna zo er om gewoon een XSX controller te kopen. Wat een gekloot
    Ik speel zo af en toe met mijn PS5 controller via DS4 Windows, works like a charm.

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Really? Ik had er alleen maar ruzie mee, bij de games uit de GamePass..

Maybe verkeerde settings gebruikt? Of had je default stuff?

Mentioned
    138 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Default. Ik moest alleen wel de controller via BT geconnect hebben én met DS4Windows hebben opgestart voor ik aan de slag ging met gamen. Zoals Forza en GTA V. Ingame de controller connecten/syncen met BT werkte dan weer niet.