User Tag List

Page 5 of 5 FirstFirst ... 3 4 5
Results 161 to 188 of 188

Thread: [Review] Coola's reviews ( anime, Games , films, series )

Woblin' Chinaman Trio-sama's Avatar
    Mentioned
    352 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: djc00li0
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    @coola

Het mag dan wel zo zijn dat jij die plottwist niet aan zag komen maar iedereen die je post gelezen heeft zal dit al van mijlenver aan zien komen. Hetzelfde geldt voor films en series. Het benoemen van plottwists verpest namelijk de verrassing voor anderen.

Maar goed, ik speel geen games van Ubisoft dus het deert mij niet maar 't is eigenlijk wel iets wat in spoilertags zou moeten.
    Hier kan ik me goed in vinden inderdaad.
    Ben recentelijk begonnen aan Valhalla en steek er weinig tijd in (want (nog) niet zo heel interessant tbh en nog steeds geen 3080).
    Maar de aankomende plottwist is nu in mijn achterhoofd, nu ga ik er op letten en is de verrassing weg.
    "Know thyself, and thou shall know all the mysteries of the gods and of the universe."
    "Know thyself, because what else is there to know?"

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Heb dit voor een andere site geschreven, maar ik moet het hier ook kwijt. en deze topic lijkt mij de beste plek er voor.

Hoe twee games die ik geweldig vind een zure nasmaak hebben gekregen.

Zoals de titel al aangeeft, twee games die ik geweldig vind hebben een zure nasmaak gekregen en de games waar ik het over heb zijn Dragon Ball Z: Kakarot en Assassin’s Creed: Valhalla: Wrath of the Druids. Sinds eind april was ik weer lekker bezig met Kakarot en sinds de release van AC Valhalla : Wrath of the Druids was ik ook weer helemaal into Valhalla. Maar in de nacht van vrijdag op zaterdag (15 mei) kreeg ik een telefoontje van mijn moeder (die was samen met mijn vader lekker een paar dagen weg met de camper) een telefoontje die je nooit hoopt te krijgen, mijn vader lag in kritieke toestand in het ziekenhuis en een half uur later belde ze weer met de mededeling dat hij was overleden.

De grond zakte onder mijn voeten vandaan, mijn vader, mijn beste maatje, de man die mij kennis heeft laten maken met het fenomeen gamen is overleden. Het is nu drie weken geleden dat hij is overleden en het voelt nog steeds allemaal onwerkelijk. Ik heb nog steeds moeite met het accepteren dat hij er niet meer is. En misschien klinkt dit heel erg raar maar omdat ik zowel helemaal into Kakarot en Valhalla was toen hij overleed durf ik beide games niet meer op te starten. Ik wil ze wel graag spelen maar elke keer als ik één van de games wil opstarten sla ik helemaal vast en denk ik weer aan mijn vader. Nu zal de tijd alle wonden helen en ik weet zeker dat ik beide games weer zal gaan spelen , maar die zure nasmaak zal voor altijd blijven en ik denk dat ik tijdens die games nu ook altijd aan mijn vader zal blijven denken.

Nu heb ik dit probleem overigens niet alleen met games, maar ook met films er waren heel veel films die ik samen keek met mijn vader en ik kan mij er zelf niet toe zetten om een aantal nieuwe films te gaan kijken omdat ik die juist met mijn vader gekeken zou hebben. Ik weet dat het verlies van een ouder nooit fijn zal zijn en dat het pijn doet. Maar ik weet wat pijn hebben inhoud maar niks maar dan ook echt niks bereid je voor op het verliezen van één van je ouders.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    In het boek van LotR: Return of the King is het Merry Took die aan de zijde zit van koning Theoden van Rohan tijdens zijn overlijden op de Pelennor Fields (ipv. Eowyn als in de film). Theoden zegt dan: "And when you sit in peace with your pipe, think of me, for I shall never be able to sit with you again to hear your stories of herb lore.

Later bezwijkt Merry aan de wonden van de Nazgul en wordt genezen door Aragorn. Als Merry wakker wordt uit zijn coma zegt hij "I'll have a mug of ale and my pipe and..." ('and his face darkened', aldus het boek). "No, no pipe. I think I will never smoke again" en hij legt de aanwezigen uit waarom. Dan reageert Aragorn:

"Smoke then! For he came from darkness towards light in his final hours. And though your service to him was brief it should be one of happy remembrance."

Zo ongeveer. Ik zal als ik thuis ben even het boek erbij pakken: ik ken de passage maar al te goed!
    Last edited by Lord Serafin; 11th June 2021 at 15:33.
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

Tetten Sven's Avatar
    Mentioned
    177 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: svenneh Steam ID: Svenneh
    Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    In het boek van LotR: Return of the King is het Merry Took die aan de zijde zit van koning Theoden van Rohan tijdens zijn overlijden op de Pelennor Fields (ipv. Eowyn als in de film). Theoden zegt dan: "And when you sit in peace with your pipe, think of me, for I shall never be able to sit with you again to hear your stories of herb lore.

Later bezwijkt Merry aan de wonden van de Nazgul en wordt genezen door Aragorn. Als Merry wakker wordt uit zijn coma zegt hij "I'll have a mug of ale and my pipe and..." ('and his face darkened', aldus het boek). "No, no pipe. I think I will never smoke again" en hij legt de aanwezigen uit waarom. Dan reageert Aragorn:

"Smoke then! For he came from darkness towards light in his final hours. And though your service to him was brief it should be one of happy remembrance."

Zo ongeveer. Ik zal als ik thuis ben even het boek erbij pakken: ik ken de passage maar al te goed!
    Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen? Ik snap er geen reet van.

Rustig aan Coola, het is niet niets om je vader op redelijk jonge leeftijd te verliezen; het is volkomen logisch dat je nu even niet zoveel plezier beleeft aan je games en films zoals je eerder deed.
    🐰

Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Sven View Post
    Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen? Ik snap er geen reet van.
    Jij moet je bek houden want het gaat niet om jou!

Ik pas het thuis wel effe aan; dan snap je het hopelijk wel.

Sterker door strijd Doc's Avatar
    Mentioned
    417 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Undutchable PSN ID: UndutchableNL

[Review] Coola's reviews ( anime, Games , films, series )

Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Jij moet je bek houden want het gaat niet om jou!

Ik pas het thuis wel effe aan; dan snap je het hopelijk wel.
    Zo dan…. Waar komt dit ineens vandaan?

-edit-
    Ik zie nu wat je bedoelt. Wel een omslachtige manier als ik eerlijk ben.
    Last edited by Doc; 11th June 2021 at 19:18.

Pankēkigēmu Masemium's Avatar
    Mentioned
    101 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: Masemium
    Tsjongejongejonge, zo moeilijk is de vergelijking toch niet? Willen stoppen met een favoriete bezigheid omdat het je doet herinneren aan mindere tijden, maar dat je dan júist door moet zetten voor het eren en het herdenken aan.

Maar goed, het rouwproces is voor ieder mens anders en er zijn geen vaste regels voor. Als het voor je beter voelt om een half jaar de games aan de wilgen te hangen, doen.
    There is a point where we needed to stop and we have clearly passed it, but let's keep going and see what happens.

Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Masemium View Post
    Tsjongejongejonge, zo moeilijk is de vergelijking toch niet? Willen stoppen met een favoriete bezigheid omdat het je doet herinneren aan mindere tijden, maar dat je dan júist door moet zetten voor het eren en het herdenken aan.
    Bingo!

Dank je Mas.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Coola's ranking van de AC Franchise (worst to best) deel 1.

Ik wil weer sporadisch leven in dit topic blazen en dat doe ik dit keer niet met een review maar met een ranking, en hoe kan het in mijn geval dan niet anders dan een ranking van de Assassin's Creed games die ik heb gespeeld (dus dat is minus de DS en mobile games) van minste naar beste en een kleine uitleg geven waarom ze zo laag of hoog scoren. Aangezien het om 18 games gaat gaat de ranking uit drie delen bestaan. Ik wou hier eerst eigenlijk een video item van maken, maar dat zou teveel werk zijn plus ik wil mensen het niet aandoen dat z'n mijn ugly mug zien en vreselijk stem horen.

18 Assassin's Creed Chronicles: Rusia

De derde game uit de Assassin's Creed Chronicles trilogie is voor mij de minste Assassin's Creed game en dat is jammer want in theorie zou ik deze game geweldig moeten vinden. want ik houd van 2.5D games (mijn liefde voor games is door mijn vader aangewakkerd met de originele Prince of Persia ) maar op de mooie grafische stijl na is de deze game gewoon weg slecht. Naast dat controls erg wonky zijn is game ook onvergeeflijk hard, de game is zo frustrerend dat ik geragequit ben en de game nooit meer heb opgestart.

17 Assassin's Creed Chronicles: China

De eerste game uit de Assassin's Creed Chronicles trilogie, deze game beviel mij in eerste instantie wel, want de grafische stijl van deze game is echt prachtig en in het begin herleefde ik mijn glorie dagen uit het prince of persia tijdperk. Maar helaas de controls zijn wonky en de game is tot het oneerlijke toe ontzettend hard, iets minder frustrerend dan z'n 2de opvolger maar nog steeds tergend. De saving grace van China is dat het verhaal van Shao Jun echt heel erg goed is en je het daarom wel wil uitspelen.

16 Assassin's Creed Chronicles: India

Het tweede deel van de Assassin's Creed Chronicles trilogie. In vergelijking met de rest van de AC games is het nog steeds een minder deel, maar van de ACC trilogie is dit de game waar ik het meeste plezier mee heb gehad en dit komt mede door dat het mij een Prince of Persia 2 : The Shadow and the Flame ( mijn meest favoriete PoP) gevoel gaf. Daarnaast is het verhaal van Arbaaz Mir erg goed, de controls zijn jammer genoeg ook in deze game wonky, wel is de game minder onvergeeflijk.... tot dat je bij laatste paar lvls komt en het rage quit inducing hard word ( gelukkig heb ik niet opgegeven)

15 Assassin's Creed : Bloodlines

Ik vind dit echt een heel erg leuke game, het verhaal borduurt lekker door op de eerste game en Altaïr is in tegenstelling tot in de eerste game wel interessant en een stuk minder arrogant. De gameplay is.... thja de gameplay is wel oké maar door het ontbreken van een rechter joystick voelt de gameplay erg lomp aan (als ik dood ging kwam het vooral door de clunky controls) dit is iets wat ik ubisoft overigens niet kwalijk kan nemen zij moeten het doen met roeispanen die ze tot hun beschikking hebben, de fout ligt bij Sony en hun faal design van de psp ( gelukkig hebben ze dat gefixed met de ps vita). Wat ik ook erg jammer vind is dat het moderne verhaallijn nergens aanwezig is in de game, ja ik ben van het kamp die het moderne (de rode draad) verhaal van AC interessant en erg sterk vind.

14 Assassin's Creed

De game waardoor ik "verliefd" ben geworden op de Franchise. Het verhaal is interessant en de mix van historie en scifi is een gouden combinatie (en dat moge wel duidelijk zijn aangezien die combinatie nog steeds de focus van meest recentere delen van de franchise is). De gameplay is ook erg goed, de combat staat anno 2022 eigenlijk nog steeds als een huis. Oké eigenlijk is de combat het enige dat goed oud is geworden van dit deel want het klimmen is met elk nieuw deel verbeterd en de missie opzet is inderdaad repetitief, maar het uiteindelijk uitschakelen van m'n doelwit geeft heel erg veel voldoening. Overigens vind ik in dit deel Altaïr niet zo heel sterk, het is een arrogante stijve hark met weinig persoonlijkheid, ik vind Altaïr dan ook één van de minste protagonisten van de franchise.

13 Assassin's Creed Liberation (HD)

Ik weet niet hoe de PS Vita versie is, maar de port op de PS4 ( die van de ps3 ook overigens) is geweldig. Het verhaal is top, de protagonist Aveline de Grandprè is interessant. De gameplay is ook erg leuk en vernieuwend ten opzichte van de voorgaande delen, de zweep is zowel in combat als de gamewereld goed verwerkt en voelt als één geheel. Ook het feit dat je zelf kan vermommen is een leuke vernieuwing en ook nog eens verrassend goed uitgewerkt. Wat ik wel echt verschrikkelijk vind aan liberation is de 100 % synchronisatie eisen ( maar ja die haat ik al sinds hun conceptie bij Brotherhood) zoals bijvoorbeeld vermoord harry met een vat buskruit..... gewoon nee laat mij zelf bepalen hoe ik iemand vermoord.

Anyway dit waren de eerste zes AC games uit mijn ranking the AC games from worst to best. Deel 2 en 3 zijn onderweg.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Leuk opgezet en omschreven.

Mij valt meteen weer op dat zo'n enkele screenshot van de originele Assassin's Creed me nog steeds het meest weet te raken. Stilistisch gezien.
    Gevoelsmatig de meest rauwe game waar het gevoel van een Assassijn te zijn het sterkst is.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    827 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Leuk opgezet en omschreven.

Mij valt meteen weer op dat zo'n enkele screenshot van de originele Assassin's Creed me nog steeds het meest weet te raken. Stilistisch gezien.
    Gevoelsmatig de meest rauwe game waar het gevoel van een Assassijn te zijn het sterkst is.
    Ik hoop dat Mirage dat weer een beetje weet te pakken. Dan ga ik die game zelfs op launch wel halen
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aangezien ik deze ranking al heb gemaakt voor een andere site kan ik ze hier op liquidbunny.nl lekker snel achter elkaar posten. Dus hier bij het 2de deel van

Coola's ranking van de AC Franchise (worst to best)

12 Assassin's Creed: Freedom Cry

Is het terecht om een DLC/Addon mee te nemen in een top zoveel beste games? Nee eigenlijk niet... tenzij het ook als een stand alone ( als in je hebt de base game niet nodig om het te spelen) is uitgebracht dan is het imho meer dan terecht om hem ook in de lijst te zetten. En dit is dus ook waarom Freedom Cry in mijn lijst voorkomt, nu hoor ik je vragen maar waarom zo hoog in de lijst? Nou dat is om meerdere redenen, allereerst speel je als één van de beste side characters van Assassin's Creed IV: Black Flag namelijk Adewale, ten tweede is er weer een heavy focus op het varen en het piraten leven, ten derde hebben ze een interessante setting gepakt met de slavernij van het negroïde volk en hebben dat heel erg realistisch en rauw neergezet. Het bevrijden van de slaven voelt zo goed en het afstraffen van de gene die denken dat ze beter zijn dan een ander geeft veel voldoening. De enige reden waarom deze game zo laag in de lijst staat is omdat hij vrij kort is , als je alles doet wat de game je te bieden heeft dan ben je met 10 uurtjes klaar.

11 Assassin's Creed: Unity

Toegegeven tijdens de launch was deze game erg buggy en op sommige momenten zelfs niet speelbaar, maar gelukkig heeft ubisoft hard gewerkt aan de staat van deze game en was de game vier weken na release gewoon heerlijk speelbaar. Ook is het erg netjes van ze dat ze de DLC Dead Kings ter compensatie weg gaven. Dit is een game die ik met elke nieuwe playthrough telkens meer ben gaan waarderen. Het parkoeren was in dit deel erg gestroomlijn en erg soepel. Ook de combat was erg goed ( en wat mij betreft nog steeds de beste combat uit de reeks toen het nog action Adventure games waren) elke gevecht voelde aan als een scherm duel. Waar ik ook erg over te spreken ben is de stealth van deze game die is echt heel erg goed uitgewerkt en dit was dan ook de eerste game die ik 100% stealth heb uitgespeeld. Het is alleen zo jammer dat ubisoft de kracht van de xbox one en ps4 overschat had en dat deze consoles de hoeveelheid npc's en grafische pracht en praal aan kon want hadden ze niet zo ambitieus geweest dan had unity echt een top game kunnen zijn.

10 Assassin's Creed II

Nu hoor ik de outrage al van Coola hoe durf je Assassin's Creed 2 op plek nummer 10 te zetten dat is de beste Assassin's Creed game ooit. Begrijp mij niet verkeerd het blijft een geweldige game maar er zijn sindsdien gewoon weg veel betere games uitgebracht in de franchise. Bijna alle kritiekpunten van het eerste deel hebben ze met deel 2 aangepakt en verbeterd, de missies waren meer gevarieerd en er was meer in de wereld te doen en te beleven. Ezio Auditore da Firenze is een erg charismatisch personage en was voor een lange tijd het beste personage van de franchise. Maar nogmaals deel 2 moet het met plek nummer 10 doen gewoon weg omdat er betere games zijn uitgekomen.

09 Assassin's Creed: Revelations

Het derde avontuur van Ezio staat bij mij op nummer negen. Ezio is in dit deel ouder en wijzer geworden en ik vind hem dan ook dit deel het beste. Gameplay wise is het ook een erg goede game, de combat is heerlijk brutal en de grijphaak is een heerlijke toevoeging aan het freerunnen en dat geldt ook voor de ziplines die samen met de grijphaak van de wereld een heerlijke speeltuin maken. Maar wat voor mij dit deel echt goed maakt is de muziek van de game die is echt so magisch als ik bijvoorbeeld forum of Ox hoor word ik weer gelijk in de magische wereld van AC revelations getrokken. Alleen jammer dat game met alles wat die je als speler te bieden heeft je met een uurtje of 19 alweer de credits ziet rollen.

08 Assassin's Creed: Rogue

Deze game borduurt verder op het concept van Assassin's Creed IV Black Flag ( die bij mij iets hoger op de lijst staat ) en het varen en het piraatje spelen is net zo leuk als dat in Black Flag is. Ook is het erg leuk om een keer als een templar spelen Inplaats van een Assassin of een bondgenoot van de Assassins, dit is dan ook iets wat ik zo goed vind aan het verhaal van deze franchise het is totaal niet zwart wit en zowel de Assassins als templars zijn zowel goed als slecht. Maar ook deze game heeft minpunten zo is de game vrij kort en zijn de 100% synchronisatie eisen frustrerend en onterecht hard. Ook het stalker element is frustrerend omdat het best wel slecht is uitgewerkt en je daardoor vaak dood gaat door ze dan dat jij hun dood maakt.

07 Assassin's Creed III

Nu hoor ik wederom een outrage, Coola hoe durf je AC 3 met die saaie drol van hoofdpersonage genaamd Ratonhnhaké:ton zover boven Assassin's Creed 2 te zetten. Alleerst omdat het kan ten tweede ja Ratonhnhaké:ton is qua hoofdpersonage minder dan Ezio Auditore da Firenze maar hij is verre van saai, ja ik moet toegeven ik vond Ratonhnhaké:ton in het begin ook saai maar hoe meer ik de game speelde hoe interessanter ik Ratonhnhaké:ton begon te vinden. Hoe verder je in de game vorderd hoe meer Ratonhnhaké:ton als persoon groeit, hij begint als naïeve indiaan maar op het laatst is hij een man die heeft geleerd hoe de wereld echt in elkaar steekt. De wereld van AC 3 is erg levendig en sfeervol en Ubisoft heeft het amerika van 1754 tot 1783 geweldig neer gezet. Maar ook in dit deel halen de eisen voor 100% synchronisatie de game naar beneden. Ook is het jammer dat game sterk begint maar daarna een tijdje inkakt, de jonge jaren van Ratonhnhaké:ton zijn zwak maar zodra hij een jaar of 17 is en officieel tot de brotherhood of assassins behoort dan word het weer erg sterk.
    Last edited by coola; 22nd September 2022 at 14:48.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zo dan nu het derde en laatste deel van deze reeks artikelen dus rejoice want mijn gespam stopt hierna weer

Coola's ranking van de AC Franchise (worst to best)

06 Assassin's Creed Syndicate

De laatste AC in de oude action adventure stijl en ook de laatste jaarlijkse AC game. Ik weet wat de reputatie is van deze game maar ik vind het gewoonweg een heerlijke game. Het heeft een geweldig Assassins duo in de vorm van Frye twins Jacob en Evie, die broer/zus chemie tussen die twee is zo goed. Story wise maakt Assassin's Creed met Syndicate weer een grote stap in het moderne verhaal sinds deel 3. Ook gameplay wise is het een erg goede game, ik was voor de release wel bang dat Londen anno 1868 als setting te modern zou zijn, het gemis van het ouderwets zwaardvechten zwaar zou zijn , de game te veel gefocust zou zijn op vuurwapens maar uiteindelijk bleek de close quarters combat met kukri's , boksbeugels en sword canes juist erg leuk en verfrissend. Nu was het free running in voorganger Unity al erg soepel maar Ubisoft heeft dat in Syndicate nog beter weten stroomlijnen waardoor de traversel in Syndicate nog soepeler is dan in Unity vooral het omhoog en omlaag van is , zeker in combinatie met het rope launcher super smooth. Maar net zoals alle andere games heeft ook Syndicate minpunten, met als grootste minpunt toch wel de 100% synchronisatie eisen ( ja dit is idd een klacht die je vaker hebt, en nog twee keer gaat lezen in dit drie delige artikel) maar ook de volg deze npc missies kwamen bij dit deel mijn strot uit.

05 Assassin's Creed Brotherhood

Brotherhood moet genoegen nemen met plek nummer vijf. Begrijp mij nu niet verkeerd het is en blijft een geweldige game, alleen vind ik persoonlijk dat er vier AC games zijn die beter zijn dan Brotherhood dat gezegd hebbende, van de Ezio Trilogy blijft Brotherhood voor mij de beste van de drie. Rome is geweldig mooi neer gezet en Ezio is in dit deel qua fysiek in zijn prime (alleen nog niet zo wijs als in revelations) de missies zijn heerlijk variërend en de toevoeging van onder andere de crossbow in ezio z'n arsenaal zijn welkom. Waar ik ook over te spreken ben is de toevoeging van de Assassins die je kan commanden , zowel ze op missies sturen als ze in het veld gebruiken voelt erg natuurlijk aan. Maar ik moet Brotherhood toch ook iets kwalijks nemen en dat is dit deel begon met de 100% synchronisatie eisen en oh boy wat haat ik die eisen, in het begin dacht ik nog dit is eigenlijk best wel een leuke toevoeging tot dat er een paar eisen voorbij kwamen die meer dan onredelijk waren en mijn hoofd ader bijna liet klappen.

04 Assassin's Creed Origins

Dit was een moeilijke knoop om door te hakken, want ik geef zowel Black Flag als Origins een 9,5 maar na er lang over nagedacht te hebben heb ik toch besloten om Origins op plek nummer vier te zetten. Omdat ik net iets meer genoten heb van Black Flag, maar dat neemt niet weg dat Origins een geweldige game is. Met Origins heeft Ubisoft qua gameplay het roer totaal omgegooid en er een action RPG van gemaakt Inplaats van een action adventure game, en deze verandering was exact de verfrissing die deze franchise nodig had nu zal ik niet zeggen dat oude formule vermoeiend ging worden maar verandering is soms ook goed. Een andere slimme zet van ubisoft was dat ze met Origins weer terug tijd inging in plaats van voor uit, de main setting van AC moet imho niet te modern worden en Syndicate was toch eigenlijk wel de grens. Waar ik ook erg over te spreken ben is dat ze de focus nog meer op de Isu en hun artifacts leggen iets dat met Syndicate een interessante wending maakte en met elk uit gekomen AC deel daarna nog interessanter is geworden. Maar ook dit deel heeft minpunten (nee dit keer geen 100% synchronisatie eisen want die hebben ze over boord gegooid) nee dit keer zijn de minpunten dat een aantal van de side quests saaie mmo like fetch quests zijn en wat ook een tegenvaller was is dat in vergelijking met Syndicate het moderne en overkoepelende verhaal amper stappen maakt.

03 Assassin's Creed IV : Black Flag

Black Flag is niet alleen een erg goede Assassin's Creed game maar ook de beste piraten game sinds Sid Meier's Pirates! (2004). Dit is ook de eerste AC game die bewijst dat de protagonist ergo de speler geen assassin ( of templar ) hoeft te zijn om het een AC game te laten zijn, want Edward Kenway is voor 95% van de game een pirate die het alleen doet voor zichzelf, voor de laatste vijf procent is hij wel een assassin maar ook dat doet hij voor z'n eigen gewin. Gameplay wise is Black Flag een heerlijke game het klimmen en parkoeren voelt goed en de combat is ook erg fijn, maar het beste van deze game is toch wel de toevoeging van de Naval combat ( oké oké AC 3 kwam er eigenlijk mee, maar Black Flag is echt om de naval combat heen gebouwd). Echt alles voelt er goed aan, zowel de zee gevechten als het enteren van de schepen, en het geeft je de ultieme piraten fantasie. Zo jammer dat er sindsdien nooit meer een goede piraten game is gemaakt (door welke developer dan ook). Maar ook Black Flag heeft minpunten onder andere dat de moderne verhaallijn voor het eerst stagneerde en ja hoor ik kom hier weer mee die frustrerende 100% synchronisatie eisen.

02 Assassin's Creed Valhalla

Toen ik aan dit artikel begon dacht ik dat het makkelijk zou zijn en ik de lijst zo klaar zou hebben, en voor de eerste 14 games was het ook makkelijk maar bij de top vier werd het al moeilijker. Maar nu ik bij de laatste twee ben aangekomen weet ik pas echt hoe moeilijk de keuze is, want zowel Odyssey als Valhalla zijn geweldige games die vooral veel sterke punten hebben en weinig zwake punten. Maar na veel wikken en wegen heb ik besloten om Valhalla op nummer twee te zetten. Alleerst moet ik zeggen grafisch is deze game echt prachtig, op de ps4 liet de game zien wat de console nog in zich had en op de ps5 is Valhalla een mooi voorbeeld van wat de console in huis heeft. Qua story gaat Assassin's Creed met Valhalla echt de goede kant, in het verleden zien we onder andere de geboorte van de templars en in het heden maakt het verhaal echt een hele grote sprong. De combat is erg goed en speelt heerlijk weg, maar het fun gehalte van de combat is wel minder dan die van Odyssey mede omdat Eivor een bepaalde skill niet heeft die Alexios wel heeft daar tegenover staat wel dat Valhalla dismemberment heeft wat de combat op veel momenten erg bruut maakt. Waar ik ook erg over te spreken ben in Valhalla is de explorer mode, in deze modus word je echt uitgedaagd om de prachtige sfeervolle levendig wereld van Valhalla te ontdekken. De synchronisatie punten zijn er nogsteeds maar worden in deze modus enkel gebruikt als fast travel punt, maar je unlocked er geen point of interests en bij de missies krijg je tips in beeld maar voor de rest moet je echt goed opletten in wereld om je doel te volbrengen en dit werkt verrassend goed. Anyways na al dit positieve moet ik ook nog met kleine minpuntjes komen, allereerst is er nog steeds een bug die er voor zorgt dat je fakkel wel de ruimte belicht maar je geen vuur ziet en dat is lichtelijk immersie brekend. Maar wat ik echt haat aan Valhalla zijn die verschrikkelijke Cairns, nog niet zo vervelend als de 100% synchronisatie eisen maar ze komen wel in de buurt.

01 Assassin's Creed Odyssey

ja ik weet het dit is best wel controversieel want sommige mensen zullen zeggen ( dit geldt overigens ook voor mijn nummer twee) dit is geen Assassin's Creed. Thja ik vind juist dat die mensen het bij het verkeerde eind hebben Odyssey is Assassin's Creed in z'n puurste vorm, qua gameplay heeft het geweldige stealth en het freerunnen is in Odyssey echt extreem vloeiend en de combat ( vooral de Spartan kick is goddelijk) is ook heerlijk waardoor je je juist in dit deel een echte sluipmoordenaar voelt. Ook qua verhaal is Odyssey een echte Assassin's Creed game want het heeft de focus op waar Assassin's creed echt omdraaid namelijk de Isu en hun artifacts, al sinds deel één draait het daarom en juist nu ze de focus daar nog meer opleggen maakt de franchise goede stappen in het verhaal. Met Odyssey heeft Ubisoft de oude Griekse wereld prachtig tot leven gewekt en tegelijkertijd ook bewezen dat ze heer en meester zijn in het maken van interessante sfeervolle en levendige werelden. Dit was de eerste game waarmee Ubisoft met exploration mode experimenteerde, het werkt best wel goed alleen word er nog iets te veel op map getoond iets wat bij valhalla beter is uitgewerkt. Daar tegenover staat wel dat Odyssey iets heeft wat Valhalla niet heeft en dat is naval combat, ik houd van open wereld games waarbij je een schip kan besturen en je er mee kan vechten ( ik denk dat het vooral komt omdat ik uit een zeevaart familie kom). Op wat framerate problemen op mijn OG ps4 na kan ik eerlijk gezegd niet zo 1,2,3 minpunten opnoemen en ik denk dat het daarom wel terecht is dat dat Odyssey op de eerste plek staat.
    Last edited by coola; 24th September 2022 at 12:04.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Back to the Past with Coola Deel 1

Allereerst de artikelen die ik nu ga posten heb ik als zoveel van mijn artikelen eerst voor een andere site, ik hou het op misschien wat kleine aanpassingen na het zelfde als zoals ik het heb geschreven voor die andere site ookal is die doelgroep daar net iets anders dan hier op LB.

Ten tweede als jullie geen zin hebben in deze artikelen zeg het dan en stop ik er gelijk weer mee.

Anyway,

In deze reeks nieuwe artikelen wil ik jullie terug mee de tijd in nemen , om specifiek te zijn naar de tijd dat ik begon met gamen en dat is dus het jaar 1992. Nu ga ik niet alle games bespreken die ik toen gespeeld heb alleerst omdat ik ondanks heel erg goed geheugen heb en veel dingen die ik als kind heb gedaan en heb mee gemaakt nog levendig voor mij kan zien (wat zowel een zegen als een vloek is vooral voor mijn vrienden). Ik bespreek per jaar een aantal games waar ik de meeste herinneringen aan heb ( hoeveel games dat zijn varieert qua jaartal)

Maar voor ik aan de games ga beginnen, ga ik eerst vertellen hoe ik een gamer ben geworden en daar voor moeten we nog een klein stukje verder terug de tijd in naar eind 1991. Ik heb het "geluk" dat mijn vader zelf ook een gamer was en hij was dan ook de gene die mij als driejarig jochie op z'n schoot nam en z'n computer opstarte , alleen al het scherm aan zien gaan en de lichtjes en piepjes te zien en te horen vond ik alle reuze interessant en toen starte hij Prince of Persia op en mijn interesse in het fenomeen gamen was volledig aangewakkerd.

Anyway om nu echt aan mijn artikel te beginnen back to 1992 het jaar dat ik Beekse Bergen in gevaar bracht met mijn quad rijkunsten en
    games als The Legend of Zelda: A Link to the Past , Street Fighter II , Sonic the Hedgehog 2, Final Fantasy V en Dragon Quest V uitkwamen. Van deze opgenoemde games staat er wel geteld één game in mijn top vijf. Sowieso kan je Nintendo exclusive games al gelijk afschrijven want ik was van huis uit een pc gamer en bij mijn oma en opa aan vaders kant stond een Sega mega drive 2 onder de tv en bij mijn oma en opa van moeders kant een Sega mega drive 1 dus de games die ik vooral speelde waren pc en Sega games.

05 Cosmo's Cosmic Adventure

Een platformer in trant van super Mario, Sonic en elke andere generieke platformer van de jaren 80/90. Verre van een goede platformer en valt natuurlijk in het niets bij games als super Mario, maar toch heb ik mij als vierjarig kind extreem veel vermaak met deze game. De game gaat over Cosmo die voor zijn verjaardag met zijn ouders naar Disney World gaat (ja zelfs aliens gaan naar Disney World), tijdens hun reis naar Disney World word hun schip geraakt door een komeet waardoor ze op een onbekende planeet moeten landen. Uiteindelijk worden cosmo zijn ouders ontvoerd en is het aan Cosmo om z'n ouders terug te vinden. Het lijkt mij dus wel duidelijk dat je dus als Cosmo speelt, en zoals ik zeg het is een platformer dus het is veel springen en klimmen best wel veel klimmen want cosmo heeft zuignappen als handen waar mee hij goed kan klimmen (hoe dit alien ras schepen etc bestuurd is mij nu na 30 jaar nog steeds een raadsel) als wapen om vijanden uit te schakelen heeft Cosmo bommen , die bommen gebruik je overigens ook om verborgen paden te vrij te maken. Zoals ik al zei vond ik dit een erg leuke game maar vooral ook een moeilijke game zeker als vierjarige, de laaste paar levels waren echt een hel.

04 Alone in the Dark

Vele hier zullen Alone in the Dark wel kennen en net zoveel mensen zullen wel denken waarom speelt een vierjarige deze game ? Nou omdat mijn ouders (vooral mijn vader) totaal niet streng waren en ik mocht redelijk veel doen. Wel is het zo dat ik deze game alleen mocht spelen als mijn vader mee keek en als m'n vader merkte dat ik echt bang werd sloot hij de game af en mocht ik het een paar dagen niet meer spelen. En ik moet eerlijk toegeven ik ben een paar keer echt goed bang geworden door deze game. Ik was nog veelste jong om de game echt te begrijpen maar met de hulp van mijn vader heb ik de game toch uitkunnen spelen.

03 Wolfenstein 3D

Ook deze game zullen de meeste mensen hier wel kennen ook hier zullen er wel vraagtekens zijn met waarom speelt een vierjarige zulke games. Nou ja omdat mijn vader daar dus heel makkelijk in was. Mijn moeder was niet zo blij met dat ik deze game speelde, maar mijn vader kwam altijd met Mario mama is nu weg kom we gaan Wolfenstein 3D spelen. En juist omdat deze game een verboden vrucht was is het één van mijn favoriete games van 1992 geworden.

02 Gobliins 2: The Prince Buffoon

Dit is misschien een game die niet iedereen bekend voorkomt, behalve voor de echte oudjes (ja ik ben ook "oud" met mijn 34 jaar so don't be offended). In deze point n click game bestuur je de personages Fingus en Winkle beide personages kunnen items oppakken maar ze gebruiken ze wel anders want Fingus is intelligent en winkle is juist weer fysiek sterk. Zoals in elke point n click moet je puzzels oplossen. Sommige puzzels kan Fingus dus oplossen en sommige puzzels zijn juist weer Winkle z'n ding. Maar zijn ook puzzels waar bij je beide personages moet gebruiken en je dus de interacties goed moet timen. Kon ik dat goed als vierjarige ? Nee maar daar had ik mijn vader voor.

01 Sonic the Hedgehog 2

Deze game moet iedereen wel kennen. Het is in ieder geval de game uit 1992 waar ik de meeste herinneringen aan heb. Nu moet ik wel toegeven dat ik vaak gedegradeerd werd naar met Tails spelen want mijn twee jaar oudere broer claimde Sonic altijd want " ik ben ouder en groter en ik ben dus de baas " nu word ik nog altijd gedegradeerd tot met tails spelen als we sonic spelen want ondanks ik nu een paar centimeter langer ben dan mijn broer is het nog steeds " ik ben ouder dus ik ben nog steeds de baas" en op dat gebied zal ik hem nooit verslaan. Maar ondanks ik vaak voor Tails moest spelen heb ik mij wel echt altijd vermaakt met Sonic the Hedgehog 2.

Ik zie jullie de volgende keer in 1993 tot snel.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Back to the Past with coola Deel 2

Het is tijd, tijd voor jullie om met mij terug de tijd in te gaan om precies te zijn naar het jaar 1993. Het jaar dat m'n vader z'n technische know how en improvisatie kunsten liet zien, door de betaal tv in het vakantiehuisje te kraken zo dat we gratis tv konden kijken. Ook was dit het jaar dat m'n ouders er achter kwamen dat ik destructief kan zijn want het behang in het vakantiehuisje en ik waren geen vrienden ( had het maar niet al semi los moeten zitten). M'n vader moest dan ook met mij en m'n oudere broer een stukje gaan lopen toen mijn moeder ging afrekenen, want ik zou gezegd hebben we lekker tv gekeken en mijn broer zou gezegd hebben ja en mijn broertje heeft het behang van de muur getrokken. Dit was natuurlijk ook het jaar dat games als Super Mario Kart (EU release), Secret of Mana, Star Fox , Mortal Kombat (de home console release) en nog veel meer games uitkwamen. Verwacht overigens nog steeds geen Nintendo exclusives in mijn lijst want in deze tijd was ik nog steeds een pc gamer met als side dish nogsteeds een mega drive 1 en 2( bij de grootouders).

13 Skyroads

In deze game is het taak dat je je schip van punt a naar punt b brengt, klinkt simpel maar dat was het niet want je moet onder andere je schip intact houden, je brandstof en zuurstof peil in de gaten houden en niet van de weg vallen. Faal je dan mag je weer opnieuw beginnen. Dit is een game die ik veel met m'n broer , neefjes en nichtjes heb gespeeld, na elke dood of einde van level halen mocht iemand anders de controls over nemen en dat op de repeat.

12 Flashback: The Quest for Identity

Ik was te jong om te begrijpen waar het verhaal over ging en de gameplay was ook vaak nog te hoog gegrepen voor mij maar toch had de game iets intrigerend voor mij vooral omdat het gameplaywise wat weg had van Prince of Persia alleen dan vijf tandjes moeilijker ( althans naar mijn beleving). Een game waarbij ik vaak hulp vroeg van mijn vader, maar in plaats van dat hij het toetsenbord overnam ging hij naast mij zitten en ging hij mij stap voor stap uit leggen hoe ik voorbij de levels kon komen. Uiteindelijk begon ik de game telkens meer te begrijpen en had ik bij mijn vierde run geen hulp meer nodig.

11 Syndicate

Nog zo'n game waar ik verhaal technisch geen ene k*t van begreep ( mede door dat het achtergrond verhaal besproken werd in de handleiding van de game). Gameplaywise was het niet veel beter, maar hè het zag er futuristisch uit en je bestuurde cyborgs en dat was voor mij genoeg reden om de game keer op keer op te starten en als ik het zelf niet speelde zat ik wel mee te kijken naar hoe mijn vader aan het spelen was, totaal flabbergasted door hoe weinig zijn cyberborgs dood gingen en hoe ver hij kwam. Maar door telkens met hem mee te kijken begon ik de game ook telkens beter te begrijpen, al zoog ik in vergelijking met mijn vader nog steeds in deze game.

10 Lotus: The ultimate challenge

wat is jou favoriete race game Mario? nou dat is Lotus: The Ultimate Challenge. dit was mijn kennis making met race games en natuurlijk zijn er sindsdien veel betere race games uitgekomen, maar lotus zal voor mij altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben. het had mooie gfx, veel flitserige kleuren en alle auto's reden en bestuurde heerlijk vloeiend. ook was het natuurlijk erg vet dat je de game met z'n tweeën kon spelen en het spel werd dan ook vaak met z'n te tweeën gespeeld (meestal mijn broer of vader maar soms ook met mijn beste vriend uit die tijd). maar de soundtrack stal toch echt wel de show, de soundtrack was echt een moodbringer en zorgde voor the need for speed.

09 Sam and Max Hit the Road

een point n click game zoals ze jammer genoeg niet meer echt gemaakt worden. ik heb echt geweldige herinneringen aan deze game, de puzzels waren uitdagend maar leuk , de humor was ook erg top notch al gingen sommige "volwassen" grappen volledig over mij heen en pas een paar later begreep. de cartoony art stijl was voor mij als vijfjarige natuurlijk ook erg boeind. de game had ook leuke mini games zoals Whac-A-Mole waarbij je levende ratten neer moest meppen en Battleship met auto's inplaats van schepen.

08 Body Blows

dus Mario in een jaartal dat Mortal Kombat en Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting uitkomen heb jij het lef om die games te negeren en het inferieure Body Blows boven die games te kiezen? hell fuckin yeah dat ik dat doe, misschien zijn die games wel beter dan Body Blows maar het gaat er in deze reeks artikelen om over welke games ik de meeste herinneringen heb, MK 1 en SFIIT:HF heb ik weinig herinneringen aan. Body Blows daarentegen heb ik veel herinneringen aan. Van de personages zoals bijvoorbeeld Danny, Kossak , Nik en Ninja (mijn favoriete personages want Ninjas). Wat ik mij ook nog goed kan herinneren is dat de "profielfoto" van de verliezende partij er gehavend uit zag (blauw oog, bloedneus , bult op hoofd en bij bijvoorbeeld Ninja z'n masker gescheurd) na het gevecht. Een ander iets wat ik mij nog kan herinneren van deze game is dat speler 1 de toetsen W, E, R, S, D, Z, X, C, en J moet gebruiken en de 2de speler moet de numerieke toetsen en de enter toets gebruiken.

07 Streets of Rage 2

Deze game zullen veel mensen wel kennen aangezien niet zo kort geleden deeltje 4 nog is uitgebracht. Dit is een van de games die ik veel heb gespeeld bij mij opa en oma op de Sega Mega Drive 2, eigenlijk altijd samen met met m'n broer (hij speelde altijd voor Eddie "Skate" Hunter en ik altijd voor Axel Stone). Een afspraak was altijd dat ik de bovenste rij van het veld voor mijn rekening nam en m'n broer de onderste rij, meestal ging het goed maar soms kwamen we in elkaars vaar water en deden we elkaar pijn. Ik kan mij ook nog goed de ruzies herinneren omdat ik het zwaard pakte die mijn broer wou hebben of een taart of kalkoen paktw terwijl ik maar een kwart van m'n healthbar kwijt was en m'n broer al de helft. Good fuckin times.

06 Space Quest 5: The Next Mutation

Dit is misschien wel mijn favoriete Sierra On-Line game, nu zijn alle Space Quest games goed en leuk maar deelt 5 is imho echt de kers op de taart van de Space Quest games. Dit komt mede omdat vooral in dit deel star trek ( ook iets wat mijn vader er met een paplepel bij mij heeft ingegoten) word geparodieerd. En de humor in deze game is echt geweldig net zoals bij Sam and Max snapte ik als vijfjarige sommige jokes niet want die hadden een volwassen een ondertoon , maar in nu in retrospect gezien zijn de jokes echt damn funny. En ja ook bij deze game had ik nog wel eens de hulp van mijn vader nodig.

05 Disney's Aladdin (sega mega drive versie)

Deze game kent iedereen wel zeker omdat hij een paar jaar geleden opnieuw is uitgebracht voor de PS4, Xone en Switch. Een geweldige platformer met heerlijke humor en een heerlijk soundtrack (de liedjes van de film natuurlijk). Zonder de save en rewind functie van de remastered versie was dit ook best een pittige game, vooral het level waar in je met de magic carpet de cave of wonders moest ontsnappen was echt moeilijk en ook het level in de kerker vond ik lastig met all stenen die in en uit de muur schoven en natuurlijk Jafar als eindbaas die best pittig was zeker in cobra vorm.

04 Jurassic Park

Dit is één van mijn favoriete games of all time, want dinosauriërs en niet alleen dinosauriërs maar ook nog eens jurassic Park dinosauriërs. Nu neemt deze game als film game heel erg veel vrijheden, maar ik vond ( en vind) het heerlijk wegspelen. Het overgrote gedeelte speelt als een top down shooter, maar zodra je een gebouw binnen gaat veranderd het in een shooter in de stijl van Doom (en ondanks het niet zo eng is als Doom scheet II wel in mijn broek als er een velociraptor op mij afkwam in first person modus). Je speelt overigens voor Dr. Alan Grant en je moet onder Tim en Lex zien te vinden en redden , en een helikopter oproepen om van het eiland ontsnappen.

03 Day of the Tentacle

Oh man wat heeft Lucasarts toch geweldige point n click games gemaakt, en Day of the Tentacle is toch wel één van hun beste games ooit. Humor zoals alleen de mensen van Lucasarts het kunnen doen en de drie speelbare personages, Bernard, Laverne en*Hoagie zijn een geweldig team. De puzzels zijn uitdagend maar erg leuk om te doen, een puzzel verkeerd doen of een verkeerde interactie kan ook leuk momenten opleveren. Sowieso is het leuk dat je ook nog op een humoristische manier wat leert over het America van 1794 (alhoewel sommige gebeurtenissen iets te laat gebeuren, ach ja het blijft nogsteeds een geschiedenisles). Wat ook erg leuk is dat je de voorganger van Day of the Tentacle genaamd Maniac Mansion volledig kan spelen op een computer in de game (iets wat nu wel vaker word gedaan maar in de tijd van Day of the Tentacle uniek was)

02 Goblins 3 (later hernoemd naar Goblins Quest 3)

Het derde deel in de Goblins serie is mijn meest favoriete Goblins game, mede doordat dit de eerste Goblins game was die ik zonder hulp van mij vader heb kunnen uitspelen. In Gobliiins bestuurde je drie Goblins, in Gobliins 2 bestuurde je twee Goblins, en in Goblins 3 bestuur je één goblin genaamd Blount, maar soms kan je ook andere personages besturen zoals Chump de papagaai of Ooya de magiër. Ook kon Blount veranderen in een weerwolf, en wat is er nou vetter dan weerwolven? Ja oké dinosauriërs maar toch je kon als een weerwolf spelen hoe bruut is dat. De puzzels waren ook erg enternaining.

01 Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame

In mijn eerste deel van deze reeks nieuwe artikelen kon je lezen dat hoewel ik pas echt in 1992 ging gamen. De originele Prince of Persia mijn gateway naar het fenomeen gaming was. Ik was dan ook dolenthousiast toen er in 1993 een vervolg uitkwam op de game, eindelijk kwam er weer een nieuwe PoP uit. En in alle opzichten was het beter dan het origineel , meer actie, meer gestroomlijnde platforming mechanics, betere gfx en heel wat meer variatie in omgevingen. Tot op de dag van vandaag blijft dit voor mij de beste Prince of Persia game, en ja dit is de game die in retrospect mijn liefde voor freerunning heeft aangewakkerd.

Nu is het tijd om weer terug te gaan naar 2022. Tot de volgende keer en dan neem ik jullie mee naar 1994.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    467 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Poh wat een heerlijke blast from the past!

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    Goed nieuws voor je, ik heb nog heel wat jaartjes in het verschiet liggen.

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    Dit.
    Deze games heb ik ook binnenstebuiten gekeerd. Syndicate was sowieso iets dat ik nog nooit gezien & gespeeld had. Wát een game was dat.

Waar ik trouwens bij Prince of Persia (1) van het begin tot het einde geboeid was - door de gameplay - miste ik dat wel bij deel 2. Verloor erg snel m'n interesse, ondanks dat de aankleding natuurlijk 1000 keer aantrekkelijker was.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    506 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Toffe posts Coola! Dit is erg leuk om te lezen.

Volg je al ProJared met zijn Now in the 90's serie, die elke week de game-releases van 30 jaar geleden (1992) door neemt?
    Hier te vinden op Youtube
    Last edited by Seabass; 4th October 2022 at 21:00.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Toffe posts Coola! Dit is erg leuk om te lezen.

Volg je al ProJared met zijn Now in the 90's serie, die elke week de game-releases van 30 jaar geleden (1992) door neemt?
    Hier te vinden op Youtube
    Ik volg Jared niet echt eigenlijk vind het een kwal van een vent. Maar ik hou van Throwbacks dus ik ga dit zeker wel effe checken.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    666 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Back to the Past with Coola Deel 3

Zo de tijdmachine staat alweer klaar , klaar om jullie naar het verleden te brengen om precies te zijn naar het jaar 1994. Ik moet jullie teleurstellen, ik heb dit keer geen anekdotes over mijn jongere jaren enige wat ik kan zeggen is dat dit het jaar was dat ik er achter kwam dat een stalen frame van een schommel hard en pijnlijk is als je achteruit loopt en met je hoofd tegen dat stalen frame aanloopt. Qua games was dit het jaar dat Final Fantasy VI (deel 3 in Amerika), Donkey Kong Country , Super Metroid en Mega Man X het levenslicht zagen en weet je wat al die games met elkaar gemeen hebben ? Ze komen niet voor in mijn lijst want was in die tijd nog steeds geen Nintendo gamer. Overigens is dit ook het jaar dat in Japan er een nieuwe grote speler bij kwam in het console landschap namelijk Sony met hun Playstation (die het nooit moeilijk had kunnen maken voor Nintendo, als Nintendo niet een wakizashi in de rug van Sony had gestoken. Maar ja Nintendo heeft het toch gedaan met alle consequenties vandien)

Anyway nu is het tijd voor mijn lijst van 1994, ik heb zo mijn twijfels of veel andere mensen de meeste games kennen want al zeg ik het zelf zijn het vooral obscure games dit keer (oh en één controversiële titel).

12 Rise of the Robots (MS-DOS)

De maker van deze game maakte de brutale uitspraak "deze game is superieur is aan Street Fighter II." Nou..... nee dat is het totaal niet, zowel qua gameplay als besturing is het eigenlijk een erg slechte game , de gfx van deze game waren voor die tijd wel echt mooi. Nu hoor ik je zeggen maar als de game slecht is waarom staat hij dan in jou lijst? Voor een hele simpele reden , ik was van huis uit een pc gamer en dan heb je wat minder keuzes in dit genre. Oh en frickin Robots, Robots zien doet toch wel wat met een zesjarige.

11 Cannon Fodder (MS-DOS)

Een shoot 'em up met strategie elementen. In deze game heb je 72 levels die je kan voltooien met een squad van vijf soldaten. Waarbij je bij de meeste shoot 'em ups als een gek rennend kan knallen, is dat in deze game niet het geval zo is bijvoorbeeld ammunitie gelimiteerd , zowel de speler als de vijanden kunnen dood gaan na 2 a 3 schoten. Ook moet je rekening houden met de omgevingen , een rivier oversteken maakt je langzamer, drijfzand is dodelijk en er zijn ook boobytraps zoals mijnen. Wat ik mij vooral nog kan herinneren is dat de game erg luchtige omging met het onderwerp oorlog ( later kwam ik er achter dat de game als anti-oorlog statement bedoeld was)

10 One Must Fall 2097 (MS-DOS)

Hè alweer een fighting game. Ja zeker in retrospect speelde ik erg veel fighting games. In tegenstelling tot rise of Robots waarin je Robots bestuurd, bestuur je in deze games mechs in de trant van pacific rim ( met mental link en al). Het aparte aan deze game is in tegenstelling tot de meeste Fighting games dat je zowel je mech als je pilot moet kiezen. Ook is dit één van de weinige fighting games waarbij er gevaren in arena zitten zoals spikes etc. Ook deze game heeft net zoals Mortal Kombat fatalities ( alleen hier heten ze destructions) waar het zich dan wel mee onderscheid is dat je met destructions soms componenten van tegenstanders kan verkrijgen en je die op je eigen mech kan zetten.

09 Super Mariio Bros (MS-DOS)

Oh boy oh boy. Dit is een beetje een controversiële titel, want het is een on-officiële remake van Super Mario Bros voor MS-DOS. Maar ik wist niet beter had nog nooit een Nintendo gezien dus de games ontgingen mij helemaal. En ik ga eerlijk zijn ik heb mij dik vermaakt met deze game, tuurlijk in retrospect is het zwaar inferieur aan de games op de Super Nintendo. Maar hè ik had wel eindelijk Super Mario Bros gespeeld.

08 Hocus Pocus (MS-DOS)

Een redelijk standaard side scroller met puzzels. Maar je speelt als een tovenaars leerling en in plaats van dat je met pistolen schiet of op de vijanden moet springen gebruik je magie om je vijanden te doden. Wat ik mij nog goed herinner aan deze game is dat er veel variatie zat in zowel de omgeving van de levels als de vijanden die je tegen komt van imps tot draken.

07 SimTower (Windows 3.11)

Hoewel mijn management skills op zesjarige leeftijd vrij slecht waren heb ik deze game toch erg vaak opgestart. Het was gewoon leuk om een zo hoog mogelijke wolkenkrabber te maken. Zeker als je met meerdere vrienden speel en je om de beurt zover mogelijk probeert te komen, spoiler ik heb nog nooit gewonnen elke keer als ik bij een verdieping of 65 kwam, brak er ofwel brand uit op één van de verdiepingen , of er was een bom geplaatst en als dat niet het geval was ik wel al mijn geld kwijt door mismanagement.

06 The Incredible Toon Machine (Windows 3.11)

Een puzzel game waar bij je met een selectief aantal objecten opdrachten moet voltooien, zoals Sid de muis bij z'n kaas laten komen of Al de kat bij zijn vis of hem Sid laten op eten. De puzzels waren erg leuk, maar wat ik vooral deed was in de editor mode lopen klooien om Sid en Al het met elkaar te laten uitvechten. Leuke was dat als je in de editor liep te klooten het altijd maar de vraag was wie er won ( en soms verloren ze beide)

05 Wacky Wheels ( MS-DOS en Windows 3.11)

Eigenlijk gewoon een Mario Kart rip-off aleen dan met dierentuin dieren als racers, speelde altijd voor haai want waarom ook niet. Ook bij deze game kwam ik er pas later achter dat het een rip-off was van een Nintendo game. Dus ik wist niet beter en voor mij was die één van de meest leuke race games ooit, zeker als ik het tegen mijn vader, broer of vrienden speelde. Alhoewel als ik weereens een egel op m'n broer afvuurde was het huis te klein. Oh wat ik nog erg goed weet van deze game was dat als je in het water terecht kwam je gewoon door kon rijden maar je enkel een Periscoop boven het water uitzag steken.

04 Jazz Jackrabbit (MS-DOS)

welke oude rot kent Jazz Jackrabbit nu niet? Een game met Nederlands tintje. Doet veel leentjebuur bij Sonic the Hedgehog en Mario Bros maar is toch ook uniek genoeg. Ik heb deze game echt grijs gespeeld vroeger, ik denk eerlijk gezegd dat ik meer uren in deze game heb zitten dan in alle Sonic en Mario games gecombineerd. Ik vond vooral de kerstmis levels vond ik leuk maar haden ook een beetje een horror element met handen die uit de grond kwamen.

03 Mortal Kombat II (Sega Mega Drive)

De enige Sega Mega Drive game in mijn lijstje dit keer, en hij zal geen introductie nodig hebben want MK2 is voor iedereen wel bekend. Mijn to go to character was Scorpion want Scorpion. Ook was het deze game die mij leerde wat frustratie is, oh man wat waren Kintaro en vooral Shao Kahn zwaar frustrerend, , kintaro haalde met een hit gewoon te veel health weg en Shao Kahn met z'n rush attack en z'n Hammer waren gewoonweg unfair. Heb ze dan ook beide op de skill loze upercut manier verslagen, maar ja hadden ze maar beter gebalanceerd moeten zijn.

02 The Lion King (MS-DOS)

Ook deze game heeft geen introductie nodig. In principe speel je gewoon de film met hier en daar wat aanpassingen. De game was moeilijk maar eerlijk. De meeste mensen vonden de can't wait to be king en de stampede level het moeilijkste, ik zelf vond can't wait to be king redelijk makelijk en de stampede level te makkelijk. Nee het moeilijkste level was het hakuna matata level (die met de boomstammen en de watervallen) gevolgd door het laatste level waar je Scar moet verslaan.

01 Little Big Adventure (MS-DOS)

Deze action adventure game was toendertijd al lelijk en het zoals je op de screenshot kan zien , is de tijd niet lief geweest voor deze game. Maar toch , ik zag mijn vader deze game spelen en ik was geïnteresseerd ik kan mijn vinger er nogsteeds niet opleggen maar de game had echt een grote aantrekkingskracht op mij. De puzzels waren erg leuk om te doen en de combat speelde ook lekker (althans zo herinner ik het mij , ik denk dat als ik deze game nu zou opstarten ik hem weer heel snel zou afsluiten.) Rond deze tijd moest je de meeste games handmatig saven maar deze game gebruikte een auto save.

Zo nu allemaal terug de tijdmachine in want het is tijd om terug te keren naar de huidige tijd. Binnenkort vertrekken we naar 1995

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Lache man, voor mij een hoop nostalgie in die lijst!
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Rooie reus Dina's Avatar
    Mentioned
    227 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: DinaDani
    Sim Tower was inderdaad top.
    Bitches like smiley faces.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1569 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Lache man, voor mij een hoop nostalgie in die lijst!
    Eens. Leuke lijst. Erg herkenbaar.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1382 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Altijd leuk als iemand nog de tijd neemt voor lijstjes inderdaad Sim Tower vond ik ook echt supertof! Little Big Adventure ook, hoewel ik eigenlijk vooral deel twee heb gespeeld. Overigens, LBA2 staat voor mij hoog op de lijst voor een replay.

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    LBA2 was een stuk ',mooier' inderdaad. Leuke lijstjes coola

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dé game die ik nog mis uit 93 is Alien Carnage, of Halloween Harry. Ook zo'n pareltje

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Black View Post
    Dé game die ik nog mis uit 93 is Alien Carnage, of Halloween Harry. Ook zo'n pareltje
    Oe ook stuk gespeeld ja.
    Net zoals One Must Fall overigens. Geweldige game.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."