User Tag List

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 41 to 61 of 61

Thread: The Legend of Zelda [21-02-1986 - heden]

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    288 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Ik kan me eigenlijk maar weinig Zelda Dungeons echt herinneren. Behalve misschien de dungeons uit Ocarina of Time.
    Op de een of andere manier vergeet ik vaak complete stukken van games, en onthoud ik vooral kleine dingen zoals visuele stijl, het gevoel dat de game me gaf, of indrukwekkende set-pieces.
    Waarschijnlijk zijn de Souls games de enige games waarbij ik de levels ook daadwerkelijk onthoud, maar dat komt omdat je die honderden keren moet doorploeteren

Opperzeikerd Primate Ryan's Avatar
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: primate_ryan
    SS uitgespeeld. Denk dat ik hem nu, zonder sidequests te doen en dergelijke (afgesloten met 12 hearts, volgens mij geen enkele extra dus), beter vond dan tijdens de eerste keer. Gewoon heerlijke dungeons en gebieden voor de dungeons, tof itemgebruik en frisse puzzels voor de serie. Heerlijk.

Grootste domper was de optionele boss gauntlet, die ik dan wel nog even geprobeerd heb. Je kan op elk moment stoppen of voor een nieuwe prijs gaan. Dus ik bleef maar doorgaan, want het ging goed. Bij baas 8 van de 9 kan je dan vervolgens het beste schild uit de game winnen. Prima, ook die verslagen. Laat ik baas 9 ook nog maar doen, want ik zal vast alles krijgen wat ik tot nu toe gewonnen heb, of niet? Nou nee... ik kreeg alleen de 2000 rupees voor het verslaan van de laatste baas. Terwijl mijn zakje al vanaf het begin van de game vol zat met de maximale 300 rupees, omdat ik nooit iets gekocht had en niet de moeite had genomen om het zakje te upgraden. Naar het schild kon ik fluiten! Ach ja, overbodig item verder, want ik heb de hele game zonder schild gespeeld buiten een korte relatie met een brandbaar houten ding aan het begin van de game die het al snel te heet kreeg van mijn aanwezigheid. Daarna geen zin meer om nog eens 8 keer die bazen te verslaan.

Ik denk dat ik Prince of Persia: Forgotten Sands maar weer eens uit de kast ga trekken nu.

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    102 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Glory_nl Steam ID: GloryToTheDutch
    Quote Originally Posted by Primate Ryan View Post

Ik denk dat ik Prince of Persia: Forgotten Sands maar weer eens uit de kast ga trekken nu.
    Hoezo dat? Heeft het iets te maken met dat je zoveel van SS hebt genoten? Het lijkt haast alsof er een causaal verband in zit.

Maar leuk om te lezen dat een herspeelbeurt nog zoveel plezier oplevert.
    Ik denk dat het mij een beetje te langdradig is allemaal voor een replay. Dat is wat me ook nog echt bijstaat van SS, naast de unieke gameplay and dungeons.

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik weet niet wat je onder langdradig verstaat, maar de game heeft een hoge gameplaydichtheid na de trage start en in mijn herinnering waren die zwarte blob baas en Fi veel irritanter dan ik ze tijdens het herspelen vond. Het is uiteindelijk nog steeds een lange game, zelfs als je alle extra meuk overslaat, maar er was geen stuk waar ik moeite mee had. Aardig wat mensen hadden moeite met de draken aan het eind, geloof ik, maar ik zou hooguit het watergedeelte daarvan wegstrepen (vuurstuk met items die je verliest is leuk gedaan en ook de woestijndraak is gewoon een netjes uitgewerkte sequentie om je doorheen te werken), maar vond het niet onnodig. De eerste 6 dungeons + hubs zijn verder uitstekend uitgewerkt en ik was de zevende dungeon even vergeten, maar die had ook wel een unieke opzet waarbij je toch weer gevraagd wordt om je hele kit te benutten en mag laten zien dat je goed opgelet hebt tijdens het spel.

Ik zou dat probleem wel hebben met Twilight Princess of WW, denk ik.

En ik was me ervan bewust dat het causaal leek en het is ook wel een beetje zo. Ik heb even zin in 3d games waarin ik moet zien hoe ik door de ruimtes heen kom met platformen en puzzels oplossen en dan is dat een prima kandidaat om nog eens op te pakken.

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    102 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik weet niet precies meer waar je het over hebt, maar ik bedoelde inderdaad allerlei gameplay onderbrekingen, die me nog bijstaan.
    Ik kan me voorstellen dat je je daar nog veel meer aan stoort bij een tweede speelbeurt (alhoewel jij dat nu lijkt te ontkrachten).
    Misschien dat het inderdaad meevalt met SS (ik heb het gevoel ook bij TP en TWW inderdaad).

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Glory View Post
    Ik weet niet precies meer waar je het over hebt, maar ik bedoelde inderdaad allerlei gameplay onderbrekingen, die me nog bijstaan.
    Ik kan me voorstellen dat je je daar nog veel meer aan stoort bij een tweede speelbeurt (alhoewel jij dat nu lijkt te ontkrachten).
    Misschien dat het inderdaad meevalt met SS (ik heb het gevoel ook bij TP en TWW inderdaad).
    Ach, je moet twee keer naar skyloft terug om een stukje van de map in te passen, zodat je naar de volgende locatie kan. Na de eerste drie dungeons moet je iets activeren op Skyloft en na de volgende rits van 3 moet je even langswippen. Verder nog drie keer naar de Isle of Song(s) vliegen en dat is het wel. Elke serie van 3 kan je verder gewoon achter elkaar doorspelen en wat je moet doen voor de volgende 3 is meestal heel kort (10-20 minuten?).

Als je in de lucht ook echt rond gaat sjezen naar al die eilandjes voor de sidequests en dingen gaat doen met die Goddess Cubes en insecten en weet ik het wat dan neemt de tijd dat je nutteloos bezig bent wel toe, ja.

Maar voor mij ging het dus zo:

de te lange intro doorzitten die alleen de eerste keer spelen wel leuk is;

naar eerste gebied toe even mapstukje plaatsen in skyloft (2 minuten); tweede gebied in, mapstukje plaatsen skyloft (2 minuten); derde gebied in

terug naar Skyloft voor ~15-20 minuten een dingetje vinden en wat mechanismen activeren op skyloft; vliegen naar Isle en daar liedje leren.

naar eerste gebied toe, terug naar Isle (5 minuten), naar tweede gebied toe, terug naar Isle (5 minuten), naar derde gebied toe

Eventjes wat geneuzel op Skyloft en een ander eiland (~15 minuten?) en dan wat gameplay in de lucht

en dan de drie gebieden op zelf te bepalen volgorde doen en vervolgens doorstoten naar laatste dungeon en het einde van de game.

hmm, zitten nog 2 stukjes tussen dat je even naar ander gebied moet om iets te halen voor dat gebied, ook allebei ~5 minuten (omdat je moet vliegen).

(en voor Fi + itemgeneuzel zijn de oplossing goede batterijen en lange speelsessies )

Het beste zou zijn als ik naar al die vogelstatues kon teleporten zonder ooit te hoeven vliegen, dan viel het grootste deel van de onderbreking weg, maar aan de andere kant is het nog steeds weinig op een game van 30 uur (of wat het ook is).

Banned
    Mentioned
    61 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    The Legend of Zelda themed clothing

Ziet er voor de verandering eens niet compleet belachelijk uit.
    Hier staat overigens nog veel meer, van andere game franchises.

Banned
    Mentioned
    61 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    CGI short:

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    101 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Member Michiel1986's Avatar
    Mentioned
    165 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    851 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Last edited by Like-a-Bunny; 18th October 2020 at 13:31.
    Ik wacht rustig af.

Slumbering gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    260 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    10 Zelda-Inspired Games to Play Now that Age of Calamity is Out

The Hyrule Warriors games are great, but they’re definitely not the standard Zelda formula fans love. And with Hyrule Warriors: Age of Calamity fresh off the presses, you may be craving a more traditional Zelda experience. Fortunately, there are loads of great titles from other developers that take inspiration from the Zelda series.

...
    https://www.reviewgeek.com/61364/10-...lamity-is-out/
    Speelt momenteel: Bomber Crew

Member martha1989's Avatar
    Mentioned
    361 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Leuk lijstje. Moonlighter al gespeeld (leuk, niet heel bijzonder, had hem vrij rap uit ook). Darksiders II en Hob gaan op lijstje.

Mentioned
    260 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by martha1989 View Post
    Moonlighter al gespeeld (leuk, niet heel bijzonder, had hem vrij rap uit ook).
    Precies mijn mening. Vermakelijk maar blinkt nergens in uit.

Zelf heb ik Rime al klaarstaan om een keer door te spelen. Hob staat op mijn wishlist. En Hyper Light Drifter moet ook nog een keer.
    Last edited by Baukereg; 23rd November 2020 at 15:55.

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    285 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Zelf heb ik Rime al klaarstaan om een keer door te spelen.
    Een puzzelgame en ik vond 'm prachtig: wat zeg je me daar van?

Ik vond Rime een onroerende en prachtige ervaring: alsof ik op vakantie was naar een zonnig onbewoond eiland!
    "If you have so little will, then you are of no use to me, Klatooinian."
    -- Darth Plagues the Wise

Member Michiel1986's Avatar
    Mentioned
    165 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Old but gold.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    101 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387

Oude webserie die ooit gebaseerd is op Legend of Zelda.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    102 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Een puzzelgame en ik vond 'm prachtig: wat zeg je me daar van?

Ik vond Rime een onroerende en prachtige ervaring: alsof ik op vakantie was naar een zonnig onbewoond eiland!
    Het is een prachtige game, maar het moet het absoluut niet hebben van zijn puzzel-gameplay. Het is daarin wel extreem Zelda-light.
    Verder wel heel mooi verteld. Ik zet de soundtrack nog steeds wel eens op.

Ik had zelf Hob en Darksiders 2 ook al op de radar.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    685 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Waarom staat Okami niet op die lijst? Verder zijn het ook niet echt Zelda achtige titels in mijn optiek. Alleen Darksiders 2, en dat is het verkeerde deel voor die vergelijking.

Mentioned
    260 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Overmind View Post
    Waarom staat Okami niet op die lijst? Verder zijn het ook niet echt Zelda achtige titels in mijn optiek. Alleen Darksiders 2, en dat is het verkeerde deel voor die vergelijking.
    Okami, jaaa! Fantastisch spel.

Ik denk dat er maar weinig games zijn die echt in alles Zelda zijn. De games in dit lijstje hebben wel allemaal tenminste één element uit Zelda genomen.

Pine is overigens een Nederland spel.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    685 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Okami, jaaa! Fantastisch spel.

Ik denk dat er maar weinig games zijn die echt in alles Zelda zijn. De games in dit lijstje hebben wel allemaal tenminste één element uit Zelda genomen.

Pine is overigens een Nederland spel.
    Eens, ik moet ook snel eens verder met Hyper Light Drifter die je hierboven vernoemde.