User Tag List

Results 1 to 22 of 22

Thread: [Multi] Sable

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1575 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny

[Multi] Sable

The gorgeous Sable is an adventure set far, far away

Shedworks’ game coming to PC and consoles

Sable, an upcoming game that premiered at E3 2018’s PC Gaming Show, looks stunning.

The game’s short teaser looks like it came out of a graphic novel, with a muted color palette and thick black outlines around the environments. The adventure game sounds like a comic book, too: Players assume the role of a young wanderer named Sable, who finds themselves on a foreign planet. The whole land is a large, empty desert, with just a few structures and odds-and-ends dotting the landscape. In other words, it looks like a very good place to do some serious growing up.

There will be other people for Sable to encounter and befriend as well, making the single-player game a little less lonely. But that’s about all we know for now — Sable isn’t out until 2019. When it does launch, it will hit Mac and Windows PC. It’s also set to come to consoles, although publisher Raw Fury has yet to specify. For indie studio Shedworks’ debut project, however, Sable already looks like one to watch out for.

Homepage
    Steam
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Hoe cool het er ook uitziet die artstyle het valt wel wat raar op het oog. Tenminste voor mij zou dit vrij snel vermoeiend worden.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Select publiek Baukereg's Avatar
    Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Dit is er ééntje om in de gaten te houden!

Mentioned
    1575 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Is het Sable van het Franse woord voor zand of Seebul? Ik moet dat soort dingen weten.

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    Hoe cool het er ook uitziet die artstyle het valt wel wat raar op het oog. Tenminste voor mij zou dit vrij snel vermoeiend worden.
    Het probleem met het stijltje is denk ik niet de stijl an sich, maar dat er naar verhouding te weinig verschillende kleuren in zitten, de benodigde details voor een deel afwezig zijn en de lijntjes ‘korrelig’ zijn en flikkeren, terwijl ze eigenlijk strak en duidelijk zouden moeten zijn.Ik vind dit echt een geval van de desbetreffende stripstijl niet goed overzetten naar een videogame-format. Het gevolg is dat dit denk ik inderdaad heel snel visueel vermoeiend zal worden.

Mentioned
    1575 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Typisch een game die je bewegend moet zien.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Doet me ook wel aan Starwars denken.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post

Typisch een game die je bewegend moet zien.
    Dat, en deze stijl 'moet' helemaal niets. Check even het werk van moebius. Super leipe artstyle. Kan me goed voorstellen dat het visueel vermoeiender is, maar hey. Dit kan een kunstwerkje worden.

aka PjotrStroganov Cloud's Avatar
    Mentioned
    193 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pjotrstroganov PSN ID: Pjotrstroganov Steam ID: Pjotrstroganov
    Quote Originally Posted by Black View Post
    Dat, en deze stijl 'moet' helemaal niets. Check even het werk van moebius. Super leipe artstyle. Kan me goed voorstellen dat het visueel vermoeiender is, maar hey. Dit kan een kunstwerkje worden.
    Doet me erg denken aan Arzach. De hele lone traveler in de woestijn sfeer komt wel overeen.
    De volgende post hier onder plaatsen aub.

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Totally digging the look!

Sowieso mogen er van mij wel meer cel-shaded 'stripachtige' games komen. Stilistisch is daarbinnen zoveel mogelijk...
    Last edited by Das Tentakel; 23rd September 2021 at 10:33.
    'Der Sumpf hat immer recht'

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    909 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Quote Originally Posted by Das Tentakel View Post

Totally digging the look!

Sowieso mogen er van mij wel meer cel-shaded 'stripachtige' games komen. Stilistisch is daarbinnen zoveel mogelijk...
    Wow! En staat gewoon op gamepass!
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Veel zin in!

Maar... ook wel een game die veel mensen gaat teleurstellen denk ik. Op basis van de demo die ik ooit gespeeld heb is dit niet een spel die de lijntje voor je uittekent. De drang om te ontdekken moet echt uit jezelf komen. De wereld is vrij passief en er is weinig actie. Die conclusie van vg247 die LaB postte is wat dat betreft spot on.

Mentioned
    909 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ziet er tof uit, doet me denken aan ICO, liep alleen vast na een paar minuten. Moet nog een nachtvorstje over heen.
    Last edited by RPGer; 23rd September 2021 at 19:20.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Mentioned
    909 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Hmm crash was eenmalig blijkbaar. Flink stuk gespeeld. Het spel is een mix tussen ICO, Breath of the Wild en Journey. Het heeft wel iets meer gameplay dan ik had verwacht, maar het draait meer om exloration en rustig een beetje genieten van de wereld en graphics die er, zeker op 4k, fantastisch uit zien.

De light platformingpuzzels hebben een beetje een "ragdol in een ballon" gevoel. dat had echt wel wat strakker. gemogen, daarnaast kan je niet doodgaan en daardoor voelt het, net als in Journey, niet alsof er veel op het spel staat.

Over die laatste gesproken, moet ik zeggen dat deze wereld mij meer pakt en het net genoeg als een game aanvoelt vs een "beleving", dat maakt dat ik er best van geniet, al zou het zonder de esthetische kenmerken niet erg bijzonder zijn.

Mentioned
    909 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Mentioned
    1575 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by DarkRuleR View Post
    SABLE op Gamepass. Had het verhaal een tijdje geleden al uitgespeeld, maar door een bug kon ik de laatste achievement niet unlocken. Gelukkig is dit inmiddels gepatched. Ik vond het een zeer leuke game, maar had helaas wat technische probleempjes.
    Even naar hier gequote. Dit staat op Gamepass? MOOI!

Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

De beste Star Wars game van de afgelopen jaren!

Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Sinds vandaag ook op PS5

Mentioned
    1575 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Sinds vandaag ook op PS5

Senior Member DarkRuleR's Avatar
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: xxxDarkRuleRxxx
    Naast de release op PS5, krijgt de game ook een gratis Content Update voor andere platformen (Windows PC, Xbox Series X|S en Xbox One).

With a new Vivarium to show off your fish and butterfly collection, what are you waiting for? Get catching those 🐟🦋!

We're proud and excited to announce that this update has added Japanese localisation along with a few more bug and UI fixes. Continue reading for more info.

Features
    • New mini-game - Fishing: Sable can now catch fish in the sands of Midden by using a fishing rod
    • New location - Angler Hut: An Angler has arrived in Sansee just outside of the Ewer canyon, where Sable’s journey first started
    • New location - Vivarium: In The Wash you will now find the Vivarium and a Researcher who needs help completing their collection of fish and butterflies
    • New mask - Angler Mask: If you help the Angler with their tasks, Sable can earn a new mask to wear
    • Three new achievements: Quite the Catch, The Angler Mask and Vivacious Vivarium
    • New bike parts, dyes & clothing
    • Controller rumble
    • Japanese localization

Bug fixes
    • Fixed an issue that stopped camera movement during cutscenes
    • Fixed an issue that would cause water ripple effects to follow Sable outside of water
    • Fixed an issue that would cause audio artifacts when triggering multiple sounds simultaneously
    • Fixed an issue that would cause the game to become unresponsive when changing resolutions on Steam Deck
    • Adjusted the “Honorary Chum” achievement description to closer match the actual requirement
    • Fixed some missing textures and floating objects
    • Several UI bug fixes
    Bron: https://store.steampowered.com/news/...55739090470123

Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Yes, ik ben wel weer down voor een replay. Dit spel raakte bij mij precies de juiste snaar.