User Tag List

Results 1 to 4 of 4

Thread: [Multi] F1 2019

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1189 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny

[Multi] F1 2019

F1 2019 is a racing video game based on the 2019 Formula One World Championship. The game is developed and published by Codemasters and is the twelfth title in the Formula One series developed by the studio. The game was announced by Codemasters on 28 March 2019. The video game is the eleventh installment of the franchise, and it features all twenty-one circuits, twenty drivers and ten teams present in the 2019 Formula One World Championship. Codemasters has stated that the game was in development for nearly two years, and described it as "the most ambitious release in franchise history".[1]

Features

F1 2019 will be the first game in the series to feature driver transfers, with AI-controlled drivers able to switch teams during or at the end of a championship year. These moves will be randomly-generated rather than scripted events.

The game will include Formula 1 cars from previous seasons with a focus on the careers of Alain Prost and Ayrton Senna.

Players will be able to design liveries—including fictional sponsors—for a generic 2019 car in multiplayer modes.

Codemasters revealed the presence of the FIA Formula 2 Championship in the game, with a Dallara F2 2018 shown at the end of the announcement trailer. The game will initially feature the teams, drivers and calendar of the 2018 championship with content based on the 2019 championship added to the game via update after its launch. The Formula 2 championship is integrated into the game's career mode as a series of short scenarios designed to introduce driver rivalries. It includes two fictional drivers, Lukas Weber and Devon Butler, who act as team-mate and rival to the player respectively, and who will graduate to Formula 1 alongside the player. The full Formula 2 championship can be played separately to the career mode.

Official
    Wikipedia
    F1 Fandom
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1189 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny

Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    202 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gaaf! Als klein jongetje veel F1 gespeeld met een flight stick, want gebrek aan een stuur Mooi om te zien hoe ver de techniek nu is. Ben niet meer zo van de racesims, maar misschien ooit

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    304 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De game wordt echt goed onthaald

Ik wissel de aanschaf een beetje af, 2016 en 2017 heb ik wel op rij gekocht, 2018 niet meer, maar ik zie nu ook echt goede verbeteringen in de AI van de tegenstanders. Ze vechten ook onderling (deze ze voorheen amper), veel actie op de baan, en ze geven zich niet zo gewonnen. Ik speel nog wel eens F1 2017 en dan maakt de AI alle ruimte voor je links- of rechtsachter ze gaan rijden. Dan hoef je niet eens later te remmen, ze nemen gewoon vanzelf een wijde bocht.

De F2 is ook een leuke toevoeging, helaas is het niet echt verwerkt in een doorlopende carrièremodus met werkende transfers (behalve de gescripte transfers als je een carrière start). Misschien volgt dat nog (ze moeten de lineup van dit seizoen van de F2 ook nog toevoegen), maar in de toekomst (F1 2020?) wordt het misschien wel een toffe doorlopende carrière vanuit de F3 naar de F1.

In project cars vind ik het ook al gaaf hoe je je door de raceklassen werkt (zonder al teveel verhalende poespas, waar F1 wel een handje van heeft).
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.