User Tag List

Results 1 to 15 of 15

Thread: [PC] Field of glory Empires

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: manveru125

[PC] Field of glory Empires

Field of Glory: Empires is a grand strategy game in which you will have to move in an intricate and living tapestry of nations and tribes, each one with their distinctive culture. Set in Europe and in the Mediterranean Area during the Classical Age, experience what truly means to manage an Empire.

Civilizations come and go; common men and kings they get covered by the dust of time in the same way. Monuments and wonders crumble under their own weight. But the cultural legacy is not bygone. Stories and tales about ancestors and their deeds pass through generations, the old knowledge is not lost forever. Soon, new societies, new kingdoms, new civilizations rise from the seeds of the ones which predated them. Decadence is not the end. Will your legacy stand the test of time?

THE DECADENCE CONCEPT

Expand your dominion through wars of conquest and make your culture a beacon of light, but be careful though. The risk of Decadence is not trivial. Many civilizations have collapsed for not having seen in time the signs of impending crisis. The older your empire, the more challenges will lurk in the shadows. Just expanding your borders without carefully shaping your form of government and culture wont be the wisest of strategies.

MANAGE YOUR EMPIRE

Manage your Empire on a scale that fits you: adjust all the details of an important region, form provinces to oversee your growing realm.

CONSTRUCT

Construct buildings to enhance your army, the life of your citizens, and the economy. Establish and grow a trade network of goods and resources.

THE BATTLE SYSTEM

The battle system is not just about who brings the larger force. Army composition and understanding the strengths and weaknesses of you and your enemy are decisive, so is choosing wisely the battlefield and the general to lead your troops.

FIELD OF GLORY II INTEGRATION

And, if you want even more direct control, Field of Glory: Empires lets you export and load your battles into Field of Glory II and then load the results back into Field of Glory: Empires!

WEGO

War is decided not just by battles though, but also clever manoeuvres. Simultaneous (WEGO) turn resolution means thinking ahead to intercept or to escape! enemy armies will be essential. Field of Glory: Empires offers a living world where every decision has an impact on every actor.

MULTIPLAYER

And once you think you are ready to be challenged, play against real opponents in one of the largest asynchronous multiplayer system ever created.

Screenshots

Battle in Fields of glory II:

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    319 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Dit is n van de beste historische strategie games die ik de afgelopen jaren heb gespeeld, dank aan @Manveru om duidelijk te maken dat de gevechten in Empires speelbaar zijn in Field of Glory II - een game die ik al wel kende vanwege de geweldige tactical turn-based gevechten. Dit zorgt er in n klap voor dat je niet alleen een diepgaande empire management game speelt, maar de keuze hebt om belangrijke gevechten zelf te spelen in een game die qua diepgang tussen hardcore warsim en mainstream turn-based combat zit. Grofweg EU, maar dan wel met interessante combat dus

Voor de mensen die wat gevoel bij de game willen krijgen, hier deel n van een let's play reeks:

.

Wel met n van de moeilijkste factions in de game, Syracuse (hedendaags Sicili). Je start direct met Carthage op je deurmat!
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik speel nu de Seleucids, volgens mij 1 van de grootste rijken in het begin van het spel, maar een zeer pittige. Vanaf turn 1 ben ik aan het vechten tegen decadence, voornamelijk door culture buildings te bouwen. Ik ben nu als 'old kingdom' gestabiliseerd, maar wordt nog van beide kanten aangevallen. Maurya (vanuit India) blijft mij binnenvallen, en ik kan geen groot leger aan mijn grens plaatsen, aangezien ik in die afgelegen regio's nauwlijks suppies heb.

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Field of glory Empires in 2 minutes:

Of op zijn latijns:

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Om deze game toch nog wat verder te promoten.

Vooral voor paradox fans is het een hele interessante, na de teleurstellende imperator game.

BLUF Bottom Line Up Front: They nailed it. Slitherine-AGEODs new grand strategy game Field of Glory: Empires is here and I think it just set the standard on how challenging is was to be top dog in the days of Rome. Im talking at least XII Aves for not only producing one of the best ancient grand strategy games on the market, but because the designers have also taken the genre one step beyond.
    https://www.wargamer.com/reviews/fie...glory-empires/

7 major features:

Mentioned
    319 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Mijn eerste campaign met Hiberni is tot een einde gekomen door een glorieuze nederlaag tegen de Britten. Halverwege kon het nog beide kanten opgaan, maar in een lang gevecht zie je de nadelen van slechtere armor en moraal, gevolgd door een massale routing.

Nu gestart met de Britten zelf, direct Stonehenge gepakt voor wat culture en nu voorbereiden op het onvermijdelijke gevecht met de Picten.

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Mijn Selucid empire loopt constant langs de grond van de afgrond, decadence rijst de pan uit, veel regions met buitenlandse cultures rebeleren, ik heb een aantal slave revolts gehad (waarschijnlijk omdat ik heel veel slaves aan het inkopen ben om mijn populatie in slechte regios aan te vullen), mijn enige haven stad aan de middelandse zee (Antioch) is overgelopen naar Ptolemaic Egypt (regios van de Diadochi, kunnen naar elkaar overlopen, ook in tijden van vrede, wanneer het niet al te best gaat) en van alle kanten word ik aangevallen. Aan de andere kant heb ik een gigantisch leger dat verspreid is over alle fronten en weet ik tot nu toe de meeste rebbelions de kop in te drukken. Sommige regions ben ik juist trouwens blij dat ze zich afscheiden (andere cultures dan Hellenics). Volgens mij kun je sinds de laatste patch ook provincies abandonen, ik denk dat ik daar eens naar moet kijken.

Ik probeer me te focussen op het opbouwen van culture, en een groei van Hellenic civilians, om zo loyaliteit en mee te komen in de Culture/Decadence strijd. Qua legacy sta ik vol bovenaan, maar qua culture/decandence staat ik nog net onderaan in de middemoot, en ik ben al een old kingdom met 3 degradation tokens.

De ontwikkelaars zijn schijnbaar bezig om Diplomacy te verbeteren, zoals regions giften aan allies. Ik ben erg benieuwd hoe ze het spel nog verder gaan verbeteren

ng een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    64 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken Steam ID: BramK
    Interesting, maar lijkt me alweer zo complex en 'overwhelming' om eraan te beginnen... Ook die 2-min video geeft me weinig vertrouwen om dit 'eenvoudig' op te pakken

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by One_Eight_Se7en View Post
    Interesting, maar lijkt me alweer zo complex en 'overwhelming' om eraan te beginnen... Ook die 2-min video geeft me weinig vertrouwen om dit 'eenvoudig' op te pakken
    De game is complex en heeft een aantal unieke features, die ik nog nergens anders gezien heb, maar ik denk dat dat het minder complex is dan een paradox game met 8 jaar aan DLCs ik denk dat de game meer focus heeft en er daarom minder systemen inzitten die je moet leren kennen, en de ingewikkeldere (handel) is volledig automatisch. In principe hoe je nooit te kijken naar wat waar geproduceerd wordt om het spel te kunnen spelen

ng een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    64 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken Steam ID: BramK
    Het is wel een uitdaging inderdaad, ik heb 'm even gewishlist om 'm uit een Steam-Sale mee te nemen. Vind het nu, voor €35,-, even teveel om 'het even te proberen'.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1117 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Helemaal gemist deze, thanks voor de tip! Imperator duurt nog wel een jaartje eer die fleshed out is denk ik, dus klinkt als een prima optie tussendoor.

En ik vind het ook wel weer eens leuk een Paradox achtige game qua scope te spelen zonder die Clauswitz engine.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nog een tip, er is een bundle (FoG: Empires & FoG:2 tezamen):
    https://store.steampowered.com/bundl...sters_Edition/

field of glory 2 is op andere plekken goedkoop te krijgen, en dan krijg je 25% korting op FoG:empires met die bundel. Dan heb je beide games voor dezelfde prijs als FoG: Empires zelf.
    Last edited by Manveru; Yesterday at 17:08.

Mentioned
    319 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik zou inderdaad wel aanraden om FoG2 ook aan te schaffen (dus de bundel die @Manveru hierboven aangeeft), zodat je de optie hebt om je campaign battles uit te vechten met de geweldige mechanics die deze game met zich meebrengt. Samen is het echt een genot om van lange termijn strategie op de campaign map naar een 1+ uur durende epische turn-based battle te gaan die een veelvoud aan diepte kent t.o.v. een Total War gevecht.

Slitherine gaat natuurlijk - qua wargames - al heel wat jaren mee, maar je ziet ze steeds beter begrijpen wat er nodig is om een meer mainstream hit te scoren (deze game, maar er was ook een Warhammer titel die qua strategie/tactics goed lijkt te zijn). En ze hebben volgens mij ook de Master of Magic franchise rechten gekocht, naast een recente aankondiging dat ze bezig zijn met Fantasy General 2. Voor mij persoonlijk heeft deze uitgever momenteel interessantere titels op het vuur staan dan Paradox.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    309 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Is FoG2 dan nieuwer dan Empires, of is dat eigenlijk FoG3?

@Liquidje Imperator wordt echt nooit meer wat. Ze hebben gecasht en alle spelers zijn ook al compleet verdwenen (zie Steam playerbase vs. andere Paradox 4x titels). Daar steken ze geen moeite meer in op 2 stagiaires na.

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

FoG2 & Empires hebben eigenlijk niets met elkaar te maken, behalve dat ze beide uitgegeven zijn door Slitherin

Empires is gemaakt door Ageod, Ageod is opgericht door de bedenker van Europa Universalis boardgame (van 2009 tot 2012 was Ageod ook wel bekend als Paradox France).
    FoG2 is gemaakt door Byzantine games, volgens mij een voormalige mod team (volgens mij voor Pike & Shot, een tactical battle game).

In 2018 heeft Byzantine games FoG2 gemaakt, wat dus een pure turn based tactical battle game is, het is volgens mij een implementatie van een table top game.
    Nu in 2019 komt Ageod dus met Empires en als extraatje kun je je battles exporteren en importeren in FoG2, dankzij samenwerking tussen beide devlopers en de uitgever Slitherin