User Tag List

Results 1 to 39 of 39

Thread: [X1][Rare] Everworld

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny

[X1][Rare] Everworld

New Rare Game, Everwild Announced

Rare will still be working on Sea of Thieves.

Rare has revealed the name of its new IP during the X019 presentation today. Called Everwild, there aren't a whole lot of details yet for the developer’s next big game, but the studio did premiere a new trailer.
    Everwild is still early in development, but Rare says that the Everwild team “is focused on building an experience that allows for new ways to play in a natural and magical world.” Development on Everwild is being led by executive producer Louise O’Connor, and Rare says it will be sharing more about the game in the future.

Rare says even with development on Everwild, Sea of Thieves is a primary focus for the studio. “Having two large games in development represents a tremendous opportunity for Rare and the talented staff here as we grow and further evolve the studio to meet the challenges of simultaneously operating a successful live service and being in pre-production for a new IP,” Rare says.
    bron

Last edited by Like-a-Bunny; 14th November 2019 at 22:15.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jezus Christus... Wat een kutstudio is het tegenwoordig. Ik herken hier echt HELEMAAL niets van Rare in terug.

Op een bepaalde manier is het eigenlijk ook gewoon lachwekkend. Wat je in 2002 als jong gamertje voor verwachtingen hebt na de overname van MS en wat voor games er dan daadwerkelijk verschenen zijn in de jaren die hierop volgden. Wat een deceptie. Het is een fucking naam, that's it.

Van die halve indie-bagger graphics, waarschijnlijk dezelfde idiote GaaS constructie als Sea of Thieves en die muziek... Gvd Ik vind echt pretentieuze troep. Leuk voor de liefhebber, I guess.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 15th November 2019 at 00:14.

Indie kneus Baukereg's Avatar
    Mentioned
    184 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Jezus Christus... Wat een geweldige studio is het tegenwoordig. Dit is HELEMAAL wat Rare nodig heeft.

Op een bepaalde manier is het eigenlijk ook gewoon waar ik op hoopte. Wat je in 2002 als jong gamertje voor verwachtingen hebt na de overname van MS en wat voor games er dan daadwerkelijk verschenen zijn in de jaren die hierop volgden. En nu eindelijk dit. Eindelijk doen ze hun naam eer aan!

Van die onwijs sfeervolle graphics, en die muziek... Gvd zo goed! Ik vind echt potentie. Niet voor de simple minded, I guess.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Niet voor de simple minded, wel voor de indie-kneuzen zoals Bauke.

+1 Perception Valerious's Avatar
    Mentioned
    112 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Over smaak valt niet te twisten.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tsja, nieuwe doelgroep hè, die studio heeft tevens nog maar een paar oude leden over dus de muziek, Rare gameplay en enige humor is volledig verdwenen. De mensen die de tijd, toen Rare nog de beste Westerse developer ter wereld was, nog meegemaakt hebben zijn inmiddels allemaal al opgegroeid of zitten op de Nintendo Switch dus moet men zich maar focussen op kneuzen zoals Bauke.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    473 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb er kotsneigingen bij... Maar in deze moet ik Gaunter gelijk geven
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    593 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Jezus Christus... Wat een geweldige studio is het tegenwoordig. Dit is HELEMAAL wat Rare nodig heeft.

Op een bepaalde manier is het eigenlijk ook gewoon waar ik op hoopte. Wat je in 2002 als jong gamertje voor verwachtingen hebt na de overname van MS en wat voor games er dan daadwerkelijk verschenen zijn in de jaren die hierop volgden. En nu eindelijk dit. Eindelijk doen ze hun naam eer aan!

Van die onwijs sfeervolle graphics, en die muziek... Gvd zo goed! Ik vind echt potentie. Niet voor de simple minded, I guess.
    Kinderen lief zijn.

Sinterklaas komt zaterdag en je wilt geen biologische verantwoordelijke soja producten in de schoen vinden.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

+1 Perception Valerious's Avatar
    Mentioned
    112 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tsja, nieuwe doelgroep hè, die studio heeft tevens nog maar een paar oude leden over dus de muziek, Rare gameplay en enige humor is volledig verdwenen. De mensen die de tijd, toen Rare nog de beste Westerse developer ter wereld was, nog meegemaakt hebben zijn inmiddels allemaal al opgegroeid of zitten op de Nintendo Switch dus moet men zich maar focussen op kneuzen zoals Bauke.
    Quote Originally Posted by coola View Post
    Sorry hoor, maar wat is jullie punt nou precies?

Het is niet Rare van weleer, maar dan hoef je nog niet op ambetante wijze te verkondigen dat het jullie niet zint. Als je Rare zo graag terug wil zien dan speel je toch Yooka-Laylee and the Impossible Lair van Playtonic? Maar goed, daar zie ik jullie ook niet over posten. Jammer dat jullie het dan op de man gaan spelen als er wel aandacht voor een titel zoals Everworld is.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by coola View Post
    Ik ook van jou, coola

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Verwoord je fatsoenlijk of laat een reactie achterwege. En het op de man gespeel is inderdaad nergens voor nodig.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ban me maar, ik zit hier toch al veel te lang.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    473 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ook van jou, coola
    😘

Overigens speel ik nergens op de man. Met de tekst "Ik heb er kotsneigingen bij" (met emoji er bij, dus dan moet de intentie wel duidelijk zijn lijkt mij) doel ik op dat ik het met Gaunter eens ben terwijl ik normaliteit recht tegen over Gaunter sta.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Pretty damn smug RPGer's Avatar
    Mentioned
    743 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Ik snap even de emotie niet hier, vind het best een gave trailer. Ziet er interessant uit iig.
    Ik kan niet wachten

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Ik snap even de emotie niet hier, vind het best een gave trailer. Ziet er interessant uit iig.
    Bauke kon het niet hebben dat iemand iets over zijn indie-spelletjes zegt dus vond 'ie het nodig een post van mij te parodiëren en een sneer uit te delen.

Maar dat blijft natuurlijk gewoon staan.

@Like-a-Bunny

Gelijke monniken, gelijke kappen.

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

@Like-a-Bunny

Zeker. Maar ik spreek jou aan op je woordkeuze en maak een algemene opmerking over het op de man spelen, die is dus ook richting @Baukereg . Maar dat leek me ook heel duidelijk.

Maar belangrijker nog: er is niets gebeurd, geen reden tot fik. Rare is niet meer de Rare die het was, dat weten we helaas al heel erg lang en dat is nu weer eens bevestigd. Laten we de game los daarvan bekijken. Of niet natuurlijk, ook goed.

Ban me maar, ik zit hier toch al veel te lang.
    Nee, dit is leuk om te lezen.
    Last edited by Like-a-Bunny; 15th November 2019 at 12:29.

Pretty damn smug RPGer's Avatar
    Mentioned
    743 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Bauke kon het niet hebben dat iemand iets over zijn indie-spelletjes zegt dus vond 'ie het nodig een post van mij te parodiëren en een sneer uit te delen.

Maar dat blijft natuurlijk gewoon staan.

@Like-a-Bunny

Snap jouw eerste post ook niet. Ik ken RARE verder niet, ik zie dat ze een beetje cartoony games en Donkey Kong hebben gemaakt. Als een geliefde studio met een first person Battle Royale game uitkomt ok, maar ik zie even niet waarom deze trailer nu een issue is.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Snap jouw eerste post ook niet. Ik ken RARE verder niet
    Het punt is dat Rare bekend stond om een scala aan erg bijzondere games met een hele herkenbare eigen smoelwerk. Humor, stijltje, originaliteit.
    Dit lijkt de zoveelste titel te zijn die die geschiedenis met de voeten treedt. Dat is het punt een beetje. Maar dat was met meerdere recente Rare-titels ook al zo.

Verder weten we nog heel weinig over deze game zelf, behalve dat het er een beetje generiek uitziet. Maar erg enthousiast word ik er ook nog niet van.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1160 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Ik ken RARE verder niet, ik zie dat ze een beetje cartoony games en Donkey Kong hebben gemaakt.
    In de off-chance hier te reageren op een expres gechargeerde post, als je eens de tijd hebt kijk eens naar iets als dit:

Rare is wel echt een pioneer geweest. De "foto-realistische" modellen op de SNES voor Donkey Kong Country en Killer Instinct, Multiplayer shooters naar de consoles gebracht met Goldeneye, en m.i. naast Nintendo zelf echt een van de bedrijven die de transitie naar 3D volledig heeft omarmd en ronduit genaild met Banjo, DK64 en Conkers. En ook nog eens houder van (imho) iconische franchices als Perfect Dark, Battletoads, Viva Pinata.

Het is dan weer wel echt een typische "vergane glorie" dev, want veel van bovenstaande dingen zijn vandaag de dag niet zo boeiend meer. Maar veel dingen die Nintendo zo iconisch maakte in de 90s en early 00s was imho te danken aan Rare.

Dat verklaart iig de liefde.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En nog iets wat hier nog niet genoemd is: de muziek. Het is werkelijk ongekend wat voor muziek zij produceerden met de beperkte middelen (N64 sound chip maar ook op de NES en SNES was het fenomenaal) die ze tot hun beschikking hadden. Misschien dat ik nog wel het meeste van hun muziek hield, ik luister er 20 jaar later nog steeds geregeld naar.

Als je mijn liefde voor Ninja Gaiden, Gears of War, Metroid Prime en FromSoftware bij elkaar optelt krijg je de volgende trede en dat is Rare.

Eeuwig zonde. Zoooo ongelooflijk zonde.

En nu zit ik alweer met Gruntilda's Lair in mijn hoofd.

*pinkt een traantje weg*
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 15th November 2019 at 12:56.

Mentioned
    1160 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

En nog iets wat hier nog niet genoemd is: de muziek. Het is werkelijk ongekend wat voor muziek zij produceerden met de beperkte middelen (N64 sound chip) die ze tot hun beschikking hadden. Misschien dat ik nog wel het meeste van hun muziek hield, ik luister er 20 jaar later nog steeds geregeld naar.
    Muziek inderdaad vergeten!!

Het is vandaag met games wat minder een issue, maar in die tijd waren devs echt het uit-er-ste uit de hardware aan het halen, iedere CPU cycle en byte aan RAM telde, in tegenstelling tot nu waar je gratis Unreal Engine 4 of Unity download en een adembenemende game framework van internet te plukken valt. Rare zat echt op die frontier met sommige games.

Mentioned
    593 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Vergeet niet dat ze de moeilijkste game ooit maakte. Fuck From Software met hun pussy games.

Battletoads is de moeilijkste game ooit gemaakt.
    - Frank Murphy

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wellicht voor mijn tijd, en ik was geen Nintendo, console gamer, maar Rare betekent echt niets speciaals voor mij. Sea of Thieves is niets meer dan een random objective party game om met je vader en je zoontje een avondje te spelen in plaats van een avondje een Playmobil kasteel bouwen.

Mentioned
    1160 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Battletoads is de moeilijkste game ooit gemaakt.
    Maar to be fair, dat stuk met die voertuigen en dat springen daarmee is ook wel gewoon een beetje broken
    Quote Originally Posted by Ries View Post
    Wellicht voor mijn tijd, en ik was geen Nintendo, console gamer, maar Rare betekent echt niets speciaals voor mij. Sea of Thieves is niets meer dan een random objective party game om met je vader en je zoontje een avondje te spelen in plaats van een avondje een Playmobil kasteel bouwen.
    Neuh dan snap ik het wel. Begrijp ook goed dat de fuzzy feelings hier ook weinig met Sea of Thieves te maken hebben

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Liquidje

De Expansion Pack van de N64 was ook puur voor Rare games ontwikkeld. Dat was toentertijd toch wel gaaf om te zien, al m'n N64 games zagen er stukken beter uit (vooral de grafische boosts van Perfect Dark en Shadowman 64 staan mij nog goed bij).
    @Tonne

Ik had dat level met die bal nooit gehaald als ik de frames niet elke keer kon resetten door de game iedere sec te pauzeren

Mentioned
    1160 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

@Liquidje

De Expansion Pack van de N64 was ook puur voor Rare games ontwikkeld.
    Source? Voor zover ik weet is de Expansion Pak ontwikkeld voor de 64DD om de langere laadtijden te offsetten.

Perfect Dark eigenlijk nooit zonder gespeeld, maar dat komt omdat de campaign niet speelbaar was zonder.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Source? Voor zover ik weet is de Expansion Pak ontwikkeld voor de 64DD om de langere laadtijden te offsetten.

Perfect Dark eigenlijk nooit zonder gespeeld, maar dat komt omdat de campaign niet speelbaar was zonder.
    Oh nee, wacht, je hebt gelijk. Ik was even in de war met iets anders en Donkey Kong 64 werd geleverd met de Expansion Pack omdat er een bug in de game zat die niet te verhelpen was voor de release. Dus geen patches, wel een Expansion Pack

Indie kneus Baukereg's Avatar
    Mentioned
    184 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Prachtig hoe je je meteen aangesproken voelt. Ook grappig dat ik blijkbaar in een hoekje gedrukt word terwijl ik anderen toch ook niet wegzet als AAA-kneuzen. Ik dacht dat we dat stadium al lang voorbij waren, dat we inmiddels op een leeftijd zitten dat we iedere game gewoon op zichzelf beoordelen. Ik meende dat je ook Hollow Knight gespeeld heb... spoiler, die game is meer indie dan Everworld. Afijn, dit is blijkbaar een indiegame (of basis van whatever), grafisch is dit blijkbaar ondermaats (want whatever argument) en voldoet niet aan whatever men wil zien (of zo). Je hele stuk is een persiflage van jezelf, vandaar dat ik er de gek mee aansteek.

kneuzen zoals Bauke.
    Nog even een smiletje om er mee weg te komen. Sterk.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Iemand überhaupt al enig idee wat voor soort game dit wordt? De trailer zag er fantastisch uit, maar totaal nietszeggend '

Member Michiel1986's Avatar
    Mentioned
    144 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: D4rKy1945 Steam ID: D4rKy28
    Ziet er goed uit doet mij denken aan breath of the wild meets dauntless meets ori.
    PC versie zal ook wel komen op gamepass.

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    185 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oh shit memory lane hier.

Killer Instinct heb ik echt helemaal kapot gespeeld, op de Snes en in de arcades!
    DKC wist ik even niet meer dat het van RARE was, maar ik ging speciaal naar zo'n computer/console winkeltje in de stad om 't te proberen. Hele ochtenden gespendeerd met mede nerds.

En Battletoads. Als je denkt dat je met CoD MW vaak doodgaat vanuit belachelijke hoeken... die game. Zoveel frustratie maar ook zo tof. Volgens mij heb ik die ook bij mijn '30 years RARE pack'
    'Toast'

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Speaking of Battletoads:

Factory sealed (met nog een extra laag, just in case).

Ik moet binnenkort weer 's op jacht, ik wil eigenlijk Banjo Kazooie nog nieuw kopen (heb nou dus Battletoads, Ocarina of Time, Super Mario 64, Banjo Tooie, Perfect Dark en Mickey's Speedway USA nieuw).

Dure kuthobby

Mentioned
    593 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Speaking of Battletoads:

Factory sealed (met nog een extra laag, just in case).

Ik moet binnenkort weer 's op jacht, ik wil eigenlijk Banjo Kazooie nog nieuw kopen (heb nou dus Battletoads, Ocarina of Time, Super Mario 64, Banjo Tooie, Perfect Dark en Mickey's Speedway USA nieuw).

Dure kuthobby
    Nice Gaunter!
    - Frank Murphy

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Oeh lekker!

We're all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    135 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    Die heb je omdat ze meer waard worden je er uiteindelijk aan wil verdienen?
    'A world without utopias, inevitably looks back' - Enzo Traverso

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    329 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gaat over 80 jaar gewoon vanuit een stoffige zolder direct de versnipperaar in nadat het de 30 jaar ervoor maandelijks bij de rommelmarkt van tante Ada op de plank heeft gelegen.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hehe, nee, het is puur voor mijzelf en omdat ik het leuk vind. Misschien dat het voor sommige games nog ooit interessant wordt om te verkopen maar ik hou ze eigenlijk uiteindelijk liever zelf.

Het is gewoon heel erg gaaf (no pun intended) om zo'n kartonnen doosje uit de jaren '90 als nieuw in je handen te hebben, als een soort relikwie uit het verleden (zeker met games als Legend of Zelda: Ocarina of Time en Super Mario 64: all-time classics). Net zoals een flesje Cola uit de jaren '50 wat nooit geopend is.

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik heb dat ook.

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    419 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Ik heb dat niet. Maar vind het wel leuk om naar verzamelaars op youtube te kijken.
    Keep collecting, boys!